Voetbalzone

'Geld doet gekke dingen met mensen: ook met Luuk en zijn omgeving'

Vrijdag, 20 juli 2012 om 21:40

Joop Munsterman houdt geen vervelende gevoelens over aan de manier waarop Luuk de Jong is vertrokken bij FC Twente. De spits wilde graag naar Borussia Mönchengladbach, toen hij plotseling hoorde dat de vraagprijs van vijftien naar twintig miljoen euro was gegaan. Dat schoot bij De Jong in het verkeerde keelgat en hij beschreef Twente als een 'onfatsoenlijke club'.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

20 juli 2012 om 21:42

Afspraak is afspraak Joop, belofte maakt schuld..nu niet de zaken gaan omdraaien...frappant dat Luuk niet de enige is (elia, Wielaert, Arnautovic) die niet door jou gepiepeld wilde worden.

20 juli 2012 om 21:44

Luuk doet toch precies hetzelfde? Hij heeft toch ook een afspraak dat hij nog 3 jaar bij Twente speelde? Die wilde hij toch ook niet nakomen omdat hij persé weg wilde? Twente had alles op maat gemaakt voor hem zodat hij dit jaar nog één jaar kon vlammen. En nu wil hij opeens weg. Als ze dit hadden geweten dan hadden ze Janko nog gewoon gehouden.

20 juli 2012 om 21:53

Dat is afspraak 1 dat contract. Daarna word er mondeling afgesproken voor welk bedrag hij mag vertrekken.

Luuk de Jong's zaakwaarnemer gaat met dat bedrag in zijn hoofd naar Duitsland om door te geven voor hoeveel ze Luuk kunnen kopen. Toen Gladbach in Twente was en het in de buurt ging komen van de vraagprijs kreeg Joop door dat Luuk de Jong wel is weggekocht ging worden en toen werd hij bang. Het elftal was namelijk om Luuk heen gebouwd en een spits van dat niveau haal je niet zomaar terug als Twente zijnde. Op dat moment was Joop degene die begon met lastig zijn door de afgesproken vraagprijs met 5 miljoen te verhogen..

Als je als mannen onder elkaar afspreekt dat je voor 15 miljoen mag vertrekken en er komt een interessante club die dat bied ga je ervan uit dat het geen moeilijk verhaal gaat worden.

Het is jammer hoe het is gegaan, maar Joop had toegezegd dat Luuk de Jong voor 15 miljoen weg kon. Als hij het daar niet mee eens was had hij het maar niet toe moeten zeggen, want dan had Luuk, zoals jij zegt, geen reden om zich te gedragen zoals hij nu deed. Dan had hij namelijk als enige afspraak dat 3 jarig contract.

20 juli 2012 om 22:02

Hij gaat nu toch voor 15 miljoen weg dus houdt Munsterman zich netjes aan de afspraak
Je kunt hem niet kwalijk nemen dat hij zoveel mogelijk geld wil
Afspraak was dat De Jong zijn transfer kon krijgen en die heeft hij nu

Munsterman heeft gewoon een spel gespeeld met Gladbach .. beetje moeilijk doen en dik verdienen
Is hier al vaker gezegd die transfer was allang rond

20 juli 2012 om 22:13

Het is nu inderdaad 15 miljoen. Eerder was het 15miljoen via clausules waardoor het bedrag ook zomaar maar 10miljoen bijvoorbeeld had kunnen zijn.

20 juli 2012 om 22:14

15 miljoen, en dan moet je het artikel misschien nog eens overlezen, plus extra bonussen bij bepaalde prestaties. Dit zal ook nog wel een paar miljoen zijn bij elkaar en als Twente het slim heeft gedaan ontvangen ze ook een percentage bij zijn volgende transfer.

Afspraak was dat Luuk de Jong voor 14/15 miljoen weg zou mogen, maar toen dat geboden werd ging het ineens niet zo makkelijk meer. Die afspraak is gewoon verbroken door Joop, want hij rook meer geld en/of wist dat Luuk ontzettend belangrijk was in het spel van Twente.

Ja, Luuk heeft zijn transfer. Maar zoals alles is gegaan was niet de afspraak.

20 juli 2012 om 22:17

@De Toekomst je moet wel alles vertellen. Twente wil elk jaar zeker 1 speler voor veel geld kopen (dit jaar tadic). Ook wil Twente elk jaar 1 speler voor veel geld verkopen. Dit was Ola John. Er was dus geen noodzaak meer om De jong te verkopen. (eigenijk is noodzaak een verkeert woord, want twente heeft het geld niet nodig voor de begroting).

Waarom zou dan niet proberen om meer aan een andere verkoop te verdienen?

20 juli 2012 om 22:27

Afspraak was dat Twente 14/15 miljoen over wilde houden aan de transfer van Luuk de Jong. In eerste instantie zou Luuk zelf nog een percentage van de transfersom krijgen, waardoor Twente bij een bod van 15 miljoen uiteindelijk minder eraan zou overhouden. Dat is de reden van de ophef ook, omdat Luuk en die zaakwaarnemer van 'm daar te snel mee naar Gladbach zijn gestapt.

20 juli 2012 om 22:29

@ P107

Domme vraag. Waarom niet? Wie wil nou niet meer geld verdienen aan een transfer en zeker als het om zulke hoge bedragen gaat die je extra op kan strijken... Ook moest hij een vervanger halen voor Luuk de Jong en wilde hij een extra reserve spits.

Vanuit Joop's oogpunt is het niet gek dat hij zoveel mogelijk wil ontvangen, maar het gaat erom dat hij een prijs met Luuk afgesproken had.

20 juli 2012 om 23:11

Haha, zelf de vraagprijs verhogen van 15 naar 20 miljoen, en dan van een ander zeggen "geld doet rare dingen met mensen".

Wat een rat is die kerel. En dan ook nog verpakken als een jeugdige misstap, want die arme Luuk is nog maar 21. Munsterman moet zich de ogen uit zijn kop schamen voor dit soort acties, en ook voor die misselijke praat achteraf.

20 juli 2012 om 23:12

waar lullen we over ?? Joop heeft zijn 15 Mio ex bonussen gebeurt. Wat jij nog vast niet wist dat dit ook nog eens in 3 Termijnen moet gaan. Joop heeft zijn deal, Luuk zijn geluk en mooie transfer, de eredivisie heeft een enorme aderlating gedaan en nogmaals Luuk verteld nu overal met een dikke Bratwurst lach dat hij het ook niet zo meende.

20 juli 2012 om 23:54

Dus jij weet uit de eerste hand hoe en wat voor afspraken er zijn gemaakt?
Je bent waarschijnlijk zo familiair met Joop dat hij je alle informatie in de onderhandelingen heeft laten weten.

Het is lastig hoe het is gegaan, maar jij weet dat er als mannen onder elkaar een afspraak is gemaakt voor 15 miljoen. Jij moet Aldo van der Laan zijn, want geen ander persoon weet deze informatie.

21 juli 2012 om 01:18

Ik kan me dit verkeerd herinnerd hebben, maar stond niet zo lang geleden nog een bericht op VZ dat Ronnie Stam via een rechtszaak alsnog geld heeft ontvangen van Twente waar hij recht op had, maar Munsterman wou het niet uitkeren?

21 juli 2012 om 07:01

@de toekomst Ik heb een paar vragen aan je. Ben jij als Ajacied niet van mening dat Sigi Lens een dubieuze rol heeft gespeeld in de situatie rond El Hamdaoui. Ben je niet van mening dat deze man over de rug van de speler en Ajax zelf beter wou worden van de situatie. Wat vind je van Mina Raiola die vieze spelletjes speelde met Ajax en PSV rond de transfer van Narsingh. Het gevolg is dat Amsterdammer Narsingh niet naar de club ging waar hij naartoe wou (ajax) maar naar PSV omdat zijn zaakwaarnemer daar beter van werd.

De “heren” Raiola en Lens zijn zaakwaarnemers. Dit is het addergebroed dat liegt en bedriegt en zichzelf verrijkt door de boel te belazeren. Ook Louis Laros is zo´n stuk ongedierte. Maar deze man geloof jij op zijn woord. Tenzij jij natuurlijk zelf mede aan de onderhandelingstafel hebt gezeten en nu je kennis met ons deelt. Twente doet eigenlijk nooit uitspraken over transferbedragen in de openbaarheid. Er zijn precies 2 uitspraken geweest door Twente officials. Mclaren heeft de term crazy money gebruikt om aan te geven dat men Luuk helemaal niet verkopen wou. En Munsterman heeft later crazy money vertaald naar 20 miljoen. Iedere andere uitspraak komt uit het grote sprookjesboek van “meneer” Laros en de media.

Twente had zich nog veel harder op moeten stellen en direct aan moeten geven dat de Jong niet te koop was. Voor het EK was Luuk nog heel duidelijk. Hij wilde nog een jaar bij Twente spelen. Maar kennelijk heeft hij op het EK met die oproerkraaier Huntelaar op 1 kamer gelegen en heeft die hem net zo gek gemaakt als hij zelf is. Maar als een speler dan toch weg gaat dan moet je het maximale eruit halen. Ik heb niet het gevoel dat Ajax zich nu zo meegaand heeft opgesteld rond de transfer van Vertonghen. Waarom hebben jullie dit clubicoon niet voor 5 miljoen laten gaan. Of is het zo dat wanneer Ajax het onderste uit de kan wil dit goed onderhandelen heet maar wanneer anderen dit willen het schandalig is.

Maar geloof rustig het ongedierte die het voetbal miljoenen afhandig maakt. En mocht je toevallig toch aan de onderhandelingstafel hebben gezeten en daar Munsterman de boel hebben zien belazeren dan deel die kennis a.u.b. met ons.

23 juli 2012 om 13:11

Nee, jij interpreteert die ' 20-miljoen' uitspraak van Joop Munsterman net zo verkeerd als dit artikeltje op VZ dit doet & net zo verkeerd als Luuk de Jong dit gedaan heeft...

Joop heeft altijd die 15 miljoen als prijs voor de Jong in z'n hoofd gehad, hij verwoorde dit echter anders. In een kort interview in de rust FC Twente - Inter Turku legde hij aan Bas Veenendaal uit dat hij net als Luuk het altijd over een netto bedrag van 15 miljoen heeft gehad, bestaande uit 20 miljoen - 4 miljoen Luuk's eigen deel - 1 miljoen rente a.g.v. het feit dat een transferbedrag niet in één keer wordt overgemaakt.

Toen Luuk de Jong hoorde over die 20 miljoen schrok hij, omdat hij de uitleg ervan nog niet gehoord had (daar hebben Joop en Luuk het aldus Joop later nog even over gehad) - en als 21 jarige jongen kan je het Luuk niet kwalijk nemen dat hij een onderhandelingstactiek van een ervaren ' handelaar' als directeur Joop Munsterman verkeerd interpreteert en vervolgens felle uitlatingen doet naar Twente. Joop zegt in hetzelfde interview met EL dat je dit gedrag dus met een korrel zout moet nemen.

Joop en Luuk hebben het dus altijd over hetzelfde bedrag gehad, echter had Joop een miss. wat ingewikkelde uitleg erachter (hij had het eerst aan Luuk uit moeten leggen voordat hij zijn '20 miljoen' uitspraak deed), puur om die 15 miljoen binnen te kunnen harken. En misschien ontvangt Twente nog wel wat bonussen die het totaal bedrag net geen 20 miljoen maken in totaal. Maar rond de 5 miljoen aan bonussen lijkt me veel.

20 juli 2012 om 21:46

Welke afspraak? Iets met een klok en een klepel?

Elia en Wielaert hebben achteraf hun excuses aangeboden voor hun gedrag, het zou Luuk sieren dit ook te doen, wat er met Arnautovic is voorgevallen mag je mij uitleggen, daar weet ik niets van.

20 juli 2012 om 21:59

@yahweh: Toch weer erg professioneel dat Munsterman alweer achteraf in de media deze onzin verkoopt. Misschien moet hij zich drukker maken over alle spelers die zijn verkocht om zijn portemonnee te vullen. Het is nu zaak dat hij fatsoenlijke spelers terughaalt anders zie ik het helaas somber in komend seizoen. Kansloos mannetje is het!

20 juli 2012 om 22:20

Ja, wat een kwal zeg.

En dan nog zeggen dat geld rare dingen doet met De Jong en z'n omgeving. Die vent moet eens voor een spiegel gaan staan!

20 juli 2012 om 23:14

Ik zou wel eens willen weten wat jij met een boel geld zou doen ? Ben je dan nog steeds dezelfde peetvader Mr. Corleone ??

20 juli 2012 om 22:28

Laat iedereen maar zeggen over onze Joop wat hij wil, maar voor onze club en zijn supporters is hij gewoon van onschatbare waarde. Als we al onze niet Fc Twente supporters hun zin hadden moeten geven hadden we dus Luuk moeten verkopen voor 12 miljoen en eventueel nog 2 miljoen aan bonussen. Daarnaast hadden we dan ook nog een bedrag af moeten staan aan Luuk zelf. Maar Munsterman heeft maar 1 belang en dat is Fc Twente. En Fc Twente is van de supporters. En daarvoor probeert hij zo goed mogelijk zijn best te doen.

Natuurlijk maakt hij ook fouten. Bijvoorbeeld de verkoop van Janko. Maar zijn intenties zijn met de beste bedoelingen. En wij als Fc Twente supporters zijn heel blij met hem.

20 juli 2012 om 23:13

Ik heb nog nooit iemand met de "beste bedoelingen" iemand in de media achteraf zo zien lopen affakkelen. Dit is gewoon een smerige streek, klaar.

Dan kan hij goed voor de club zijn, allemaal prima. Maar met Luuk is hij niet goed omgegaan. En Luuk was ook gewoon onderdeel van de club. Een club zonder spelers is een vrij lege bedoening.

20 juli 2012 om 23:18

@ Edo
Als jij de feiten op de juiste waarde wist in te schatten zou je wel anders praten. Nergens heb jij mee aan tafel gezeten. De geluiden die jij opvangt zijn die van geruchten en van een suggerende kwaliteit.

21 juli 2012 om 10:48

Dat zal allemaal best. Natuurlijk maakt Munsterman fouten, echter hij probeert er het maximale uit te halen.

Zij hebben Luuk de kans gegeven om zich op een vrij hoog niveau te ontwikkelen en dat heeft Luuk dan ook waargemaakt. Ik snap best dat afspraak afspraak is, maar aan de andere kant heeft Luuk deze transfer zowel aan zichzelf als aan Twente te danken. Ook Luuk had het dus niet zo hoeven te zeggen tegen de media. Dat is niet netjes.

23 juli 2012 om 13:21

Welke afspraken? Wees eens wat concreter in je reactie i.p.v. drie-vier standaard uitdrukkingen achter elkaar te gebruiken en het met een mooi woord 'frappant' te noemen?

Er zijn nooit feitelijke afspraken over het transferbedrag vastgelegd tijdens de onderhandelingsgesprekken (als je dat bedoelt), anders waren die tussentijds wel duidelijker door Borussia als ook Twente naar buiten gebracht, maar dat wilden beide clubs niet, ze wilden zoals gebruikelijk is besloten handelen. Waar haal jij het dus vandaan om Joop terug te fluiten op bepaalde gemaakte 'afspraken' ?

20 juli 2012 om 21:42

Flikker toch op Munsterman, schijnheilige stiekemerd...

20 juli 2012 om 21:52

Yup, de voorzitter/technisch directeur/hoofdscout/teamchef/woordvoerder/nar heeft weer gesproken. Zal natuurlijk weer allemaal aan de spelers en zaakwaarnemer liggen, ome Joop doet nooit iets geks, is altijd eerlijk en heeft het beste met iedereen voor. Munsterman is een van de hardste zakenmannen, is alleenheerser en duld geen tegenspraak. Anders voel je het direct.

20 juli 2012 om 21:54

Dat is dan ook zijn kracht, verder niets mis mee.
Maar dat schijnheilige gelul vind ik dan wel weer slap idd.

20 juli 2012 om 22:05

@ Ektebaas

Daarom. Iemand die duidelijk de leiding heeft en die zorgt dat de mensen om hem heen heel goed naar hem luisteren kan veel moois opbouwen en dan mag je af en toe best de keiharde zakenman zijn of ruzies hebben. Het enige wat dan, zoals jij het al zegt, slap overkomt is hoe hij op zulke dingen reageert in de media.

Hij lijkt bij dit interview echt in zijn eigen wereld te leven. Hij komt over alsof hij het wel snap dat Luuk voor het geld kiest en dat hij het vergeeft dat Luuk zich negatief uitsprak over de zijn mooie fc Twente, terwijl Joop zelf degene is die zich niet aan zijn woord gehouden heeft en achter meer geld aan zat...

Ik weet bijna 100% zeker dat Joop hier liegt over het feit dat hij Luuk de Jong vergeeft, want hij is gewoon een harde zakenman die zich door Luuk in de hoek gedreven voelde. Ik ga er zelfs vanuit dat hij zich een oor aangenaaid voelt door Luuk de Jong, want die had een contract zonder afspraken over de transfersom en heeft hem wel onder druk gezet in de media.

20 juli 2012 om 22:01

We mogen niks zeggen over meneer de Koning Munsterman want hij heeft het nooit gedaan. Hij is denk ik door aan het draaien van het geld dat hij binnenkrijgt...

20 juli 2012 om 22:05

Gladbach dacht Joop wel even te piepelen .. niet dus hahah
gewoon de hoofdprijs en verder dahaag

20 juli 2012 om 22:08

Hebben ze toch gedaan want er is nooit 15milj. betaald. Dat zijn media bedragen.

Verder hebben ze toch geld genoeg. Dus hoezo hahaha.... beetje kansloos...

Maar ja jullie hebben Bulykin

20 juli 2012 om 22:14

nee 15 miljoen en daar komen nog wat bonussen bij
maak jij jezelf maar wijs dat het niet zo is
op duitse tv zeggen ze toch dat hij de duurste aankoop ooit is

wij hebben gratis Bulykin ja
over een paar jaar mogen jullie Castaignos kopen voor 20 hahaha

Ome Joop heeft jullie goed genaaid , zooooooo

23 juli 2012 om 13:30

Zo he, uit het niets ineens een grote bek omdat ze Luuk de Jong erbij hebben...

Twente heeft jullie gewoon de hoofdprijs laten betalen, en terecht, hij haalt het onderste uit de kan voor zijn club. Daarbij was een verkoop niet eens nodig voor ons, maar toch heeft Joop Luuk' zijn zin gegeven, hij had de poot ook nog stijver kunnen houden, maarja 15 miljoen is wel een prachtig bedrag in deze economische tijd. En wij hebben idd een Russische tank gratis aangetrokken, wat is er mis met die speler, want je laatste zinnetje lijkt sarcasme te bevatten?

20 juli 2012 om 21:43

Volgens mij had het ook te maken met het Nederlands elftal. Hij zag al die andere spelers die speelden bij topclubs en toen dacht hij dat hij ook naar het buitenland moest om meer in rang te stijgen. Of Gladbach en Twente veel verschillen betwijfel ik maar ik denk wel dat hij daar eerder wordt opgemerkt door de grotere teams.

20 juli 2012 om 21:46

Dit jaar speelt hij in ieder geval Champions League en als hij het alleen al in dat toernooi goed doet zal hij al opgemerkt worden. Daarbij investeert Gladbach ook wel redelijk goed op het moment en willen ze echt wat opbouwen. Ook de competitie is, zoals jij al zegt, beter en word dus meer in de gaten gehouden door grotere clubs.

20 juli 2012 om 22:02

Twente is 1/100 van Gladbach qua alles. Je mag ze niet eens met elkaar vergelijken. Kijk alleen de begrotingen eens.... dan is de rest overbodig.

20 juli 2012 om 22:13

Wist niet dat Gladback een begroting heeft van 3,5 miljard en een stadion van 3,5 miljoen zitplaatsen. Zijn ze ooit wel eens uitverkocht??

Gladbach is inderdaad een absolute topploeg in Duitsland met hun 4e, 16e, 14e en 12e plek de laatste 4 jaar en daarvoor kampioen in de 2ebundesliga.

20 juli 2012 om 22:20

sterker nog
die 4e plaats van vorig jaar was hun beste resultaat in 16 jaar

20 juli 2012 om 23:18

Doe toch niet zo raar. Liefde maakt blind Borussen, maar je kan het ook overdrijven.

Een speler die van club A naar club B gaat voor 15 miljoen euro stijgt sowieso in aanzien. Zo'n transfer valt op, gewoon bij Twente blijven niet. Bovendien zal zijn salaris er niet slechter op zijn geworden.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld volgens mij. Maar Luuk had echt geen poster van Gladbach boven zijn bed hangen toen hij 13 was.

21 juli 2012 om 08:30

Borussen heeft echt wel een punt hoor 1/100 is natuurlijk niet waar maar in alles is Mönchengladbach groter.
Groter stadion (dat altijd is uitverkocht)/groote supporterschare/betere begroting/geeft meer salaris en ik denk het aanzien van Borussia is vele male groter.
Ja de laatste 16 jaar zijn ze misschien niet super maar Borussia Mönchenglabach is gewoon een geweldige club die weer terug komt waar het hoort in de top van Duitsland!
Zelfs mijn clubje tipt niet aan Borussia Mönchengladbach alles veel groter en beter!

20 juli 2012 om 21:44

Luuk de Jong was niet degene die met geld bezig was Joop. Jij verhoogde de transfersom die je voor Luuk wilde ontvangen ineens!

Wat een schijnheilig interview. Hij vergeeft Luuk, omdat Luuk nog zo jong is... Het moet niet gekker worden.

20 juli 2012 om 22:03

We mogen niks zeggen over meneer de Koning Munsterman want hij heeft het nooit gedaan. Hij is denk ik door aan het draaien van het geld dat hij binnenkrijgt...

20 juli 2012 om 22:08

Denk meer door de aandacht. Hij heeft Twente opgebouwd tot de mooie club die het nu is en wil doorgroeien. Hij geniet van de aandacht die hij hiervoor krijgt en om meer aandacht te krijgen moet Twente beter presteren. Hiervoor heeft hij spelers als Luuk de Jong die van heel hoog niveau zijn echt nodig.

Geld heeft hij zat en daar zal het niet meer om gaan. Dit is puur een project om de heer Joop Munsterman te promoten.

20 juli 2012 om 22:11

Natuurlijk als mensen denken dat zelf failliet zou gaan voor Twente dan hebben ze het mis. Zie Utrecht en VVV daar zitten ook voorzitters altijd met hun voetbalhart te praten het zijn allemaal BV die 1 doel hebben. Geld verdienen en ik zie geen enkele directeur zo vaak in het nieuws als Munsterman.

Natuurlijk hoop ik dat ze mee gaan doen in Europa maar dan moet er wel wat goeds bij !!

20 juli 2012 om 22:34

Kun je nu Luuk de Jong een Föhlentje is geworden gewoon weer wegblijven uit de Twente topics? Je loopt hier ongegeneerd Munsterman zwart te maken terwijl je geen flauw benul hebt.

Tot ziens!

20 juli 2012 om 21:44

Wat een onnozele opmerking van Joop! Net of geld niets met hem doet.........dat doet alles met Joop, maar Joop heeft makkelijk lullen, die heeft een oprot premie van Wegener gekregen waar een paard de hik van krijgt! Nee geld doe mijnheer Joop helemaal niets, hij wordt er geen andere voorzitter van, je zou hem haast gaan geloven...............ahahahahha

20 juli 2012 om 21:45

Nounou, ook nog zeuren? Je beurt nondeju 15 miljoen! Daar kun je vele andere goede spelers voor terug halen.. Ik vind dat hij nu geen recht van zeuren heeft als ik eerlijk ben!

20 juli 2012 om 22:13

Zeuren? Hij zei dit 1,5 week terug al. Toen werd er niks in de media mee gedaan. Nu Luuk echt weg is, wordt dit nog eens opgehaald. Raar...

20 juli 2012 om 21:49

Als je al 2 jaar mee kan met Oranje en in Europa bij champions league en europa league wedstrijden, dan weet je gewoon dat je een stap hoger aan kan. Iedereen ziet dat hij met gemak een niveau hoger aan kan, zelfs als die niet rendeert bij Monchengladbach....

20 juli 2012 om 21:50

Munsterman komt in de media altijd heel sympathiek over , maar ondertussen............... Onbetrouwbare , zelfingenomen dictatortje is het volgens mij.

20 juli 2012 om 22:12

Wat doet Munsterman verkeerd? Hij mag toch zeker de hoofdprijs vragen voor weer een speler die zich niet aan zijn contract houdt.

20 juli 2012 om 22:33

@p107 Denk je nou echt dat Munsterman hoopte dat Luuk de Jong z'n contract zou uitdienen ??? Beetje naief hoor.

20 juli 2012 om 22:43

Dus als een speler een contract heeft voor 3 jaar, mag hij maar 1 of 2 jaar bij de club blijven en daarna moet je hem verkopen? Beetje naief hoor.

20 juli 2012 om 23:11

Tegen zoveel domheid kan ik niet op !! Geen enkele club wil dat een speler z'n contract uitdient dummy ..............

Ik reageer niet meer op je domme gezwets.

20 juli 2012 om 23:15

Bedankt dat je me uitscheldt. Als je het niet met argumenten kan doen, probeer je het op deze manier? Beetje naiief...

20 juli 2012 om 23:21

@p107 de hoofdprijs vragen is niet het probleem. De hoofdprijs vragen, dat bedrag aangeboden krijgen, en dan de prijs verder verhogen, dat is het probleem.

En natuurlijk een speler achteraf publiekelijk af gaan zeiken, dat is ook een probleem. Munsterman is geen 16 meer, maar zijn gedrag lijkt er wel op.

20 juli 2012 om 23:24

Als Twente in de tussentijd 2 keer kampioen zou zijn geworden mocht Luuk vast voor niets weg................gna gna gna.

20 juli 2012 om 23:34

@edo

Wanneer heeft Munsterman precies de prijs verhoogd? Dat Luuk uit een nietszeggend interview meent te begrijpen dat de vraagprijs is verhoogd zegt meer over hem dan over Munsterman, alsof Munsterman op tv gaat roepen wat de vraagprijs is.

21 juli 2012 om 07:40

Ja alleen Ajax mag dat.. Als Ajax zoiets doet is het goed onderhandelen.. Doet een andere club het dan is het weer overdreven en moeten ze niet teveel vragen..

21 juli 2012 om 08:37

Hakballetje bedoel je toevallig verhaal Verthongen?
Want toen gaf iedereen op Ajax af hoe je dat kan flikken!
Zelfs sommige Ajacieden schaamde zich hoe de club zich opstelde ten opzichte van Verthongen (hun sterspeler).
Dit blijft toch terug komen in Topics.
Munsterman is een onbetrouwbare hond,psv is een gesubsidieerde koopclub, Ajacieden zijn arrogant en ga zo maar door dat hou je toch niet tegen.
Want het is gewoon niets leuker om een sneer uit te delen naar een club die je niet mag.

20 juli 2012 om 21:51

Geld doet gekke dingen met mensen: ook met Luuk en zijn omgeving'

Dat kunnen we ook van jou zeggen Joop;

Toch mooi voor de Jong om zijn transfer te krijgen naar Gladbach dat toch wel een mooie ploeg is, of ze de prestatie van vorig jaar kunnen herhalen ikzelf denk het niet maar verwacht ze wel in de top 8 belanden.

20 juli 2012 om 21:56

Joop behoort ook tot Luuk de Jong's omgeving haha.

20 juli 2012 om 21:51

het ging luuk niet om het geld maar om een nivo hoger. Zowel hij als zijn broer plannen hun loopbaan zorgvuldig en gaan niet voor het grote geld. Alleen foutje gemaakt om een iets te lang contract te tekenen zonder gelimiteerde transfersom. Maar Munsterman is wel de laatste om de familie de Jong verwijten te maken. Hij heeft zonder blikken of blozen honderden mensen ontslagen biij Wegener en is zelf met miljoenen weggegaan.

20 juli 2012 om 22:08

Munsterman is met helemaal niks weggegaan
Hij weigerde om nog meer mensen die gewoon hun werk goed deden eruit te gooien

Omdat het engelse moederbedrijf meer en meer omzet\geld wilde binnenharken
toen is Joop zelf vertrokken ...

geen onzin vertellen he

20 juli 2012 om 22:27

Hij heeft natuurlijk wel een paar miljoen meegekregen voor zijn dienstjaren en bewezen diensten.

Het frapante is nu dat de aandeelhouders van dat bedrijf ook willen dat de eigenaar opstapt die Joop eruit heeft gegooid omdat ze vinden dat hij wanbeleid voert.

20 juli 2012 om 22:32

Net zoals hij bij Jan van Halst deed? Of was het ook weer niet zijn schuld dat ie weg ging.....

20 juli 2012 om 22:36

Van Halst was toch zelf opgestapt beweerde hij?

20 juli 2012 om 22:40

Jan van Halst haalde niet de grote sponsoren binnen
bij medewerkers was hij niet zo geliefd
hij gedroeg zich als directeur .. zij deden het werk en van Halst streek de eer op

Van Halst maakte een deal met Burrda ... geen succes , heeft meer gekost dan opgebracht
Daarom is hij weg ... is algemeen bekend

20 juli 2012 om 22:25

Wat een leugenaar ben je Remco.

Munsterman is bij Wegener weggegaan omdat hij dan veel mensen moest ontslaan omdat het moederbedrijf (engels bedrijf) nog meer winst wilde behalen bij wegener. Hij weigerde dat en stapte op.

20 juli 2012 om 23:23

"het ging luuk niet om het geld"

Het gaat al die lui om het geld, geeneen uitgezonderd. Bij sommigen spelen ook andere overwegingen een rol, maar voor allemaal is het geld een zeer belangrijke factor.

20 juli 2012 om 21:52

Dit vind ik nou weer een typische, dubieuze reactie van Munsterman. Nu verklaart hij de Jong ontoerekeningsvatbaar, hij raakte verblind door geldzucht. Daar is de Jong veel te netjes en te integer voor. Dit is een enorm achterbakse , gemene manier van iemand in een kwaad daglicht stellen. Dit is een onzindelijke manier van reagere, ongelooflijk dat zo'n man daar nog zit.

20 juli 2012 om 21:53

Les 1: laat als leidinggevende nooit je irritatie zien. Jammer dat Munsterman zo vilein uit de hoek meent te moeten komen.

Hij heeft wel haast het onmogelijke gepresteerd met FC Twente, een van de mooiste clubs in de Eredivisie naar mijn mening. "groot worden" betekent ook dat je met dergelijke onderhandelingen wordt geconfronteerd. Deal with it. En houd ten alle tijden vooral de eer aan jezelf. Anders roep je toch de verdenking van opportunisme over jezelf en de club af. En dat verdienen de selectie, de staf en de supporters van Twente niet.

20 juli 2012 om 21:54

Joop Munsterman is slechter verliezer! Hij moet niet vergeten, dat Luuk de Jong voor 850.000 euro gekocht hebben bij de De Graafschap en ze moeten al blij zijn als de club komt met 10 miljoen euro komt. Gelukkig is Luuk de Jong weg bij FC Twente, ook is veel geld (15 miljoen).

20 juli 2012 om 22:04

Inderdaad hij gaat gewoon af aangezien Luuk niet voor het geld koos en naar gladbach wilde. Voor het geld was hij wel naar Rusland gegaan.

Slechte verliezer inderdaad..

Hij moet vooral zo doorgaan dan zullen spelers minder snel naar FCT komen.

20 juli 2012 om 22:36

Ik ben met je mee eens, anders was hij allang vertrokken naar Newcastle United. We gaan zeker de komende 2-3 jaar van genieten en dan kan Luuk de Jong weer een stap verder zetten in Engeland of Spanje.

20 juli 2012 om 22:11

Dus als je een speler redelijk goedkoop haalt, dan mag je hem niet voor veel geld verkopen??

20 juli 2012 om 22:32

Aankoopbedrag heeft er echt helemaal niks mee te maken.

Als het zo zou gaan zou een club die een jonge speler binnen hengelt voor enkel de opleidingsvergoeding en hem daarna 6 jaar een basisplaats geeft waardoor hij zich ontwikkeld tot topspeler tevreden moeten zijn met 10 miljoen?

Hoe goed een speler presteert beïnvloed voor hoeveel hij verkocht kan worden en dat heeft niks te maken met wat hij gekost heeft.

20 juli 2012 om 22:57

@ Borussia MG Zelden zulke onzin gelezen. Wat maakt het nu uit voor welke prijs je een speler haalt dan? Als die speler top presteert (zie Luuk) en hij heeft een langdurig contract mag je gewoon vragen wat je wilt. Dat heeft niks te maken met de prijs die jij voor die speler betaald heeft. Daarnaast; Iedereen die Munsterman afkraakt, kijk het interview maar eens terug waarin hij duidelijk het verschil uitlegt tussen netto en bruto. Dat bleek Luuk niet te begrijpen waardoor er een misverstand ontstond (waar de zaakwaarnemer lekker mee zat te stoken). Munsterman is gewoon een held voor de club die het maximale bedrag uit een speler haalt. Iets wat iedere club wil (ja ook de jaloerse supporters van andere clubs hier die Munsterman af zitten te kraken).

20 juli 2012 om 23:28

Een held kraakt een speler niet zo af in de media. Een held zou zeggen: Luuk, bedankt, en veel succes in Duitsland.

20 juli 2012 om 23:28

Joop met de 15 Mio + bonussen vind ik absoluut géén verliezer. Wat veel meer sneu is dat de Borussen het in 3 termijnen moet doen. Als je zo slecht bij kas zit heb je in mijn ogen gewoon minder te vertellen. Stelletje zwervers die niet eens echt boter bij de vis kunnen doen.

20 juli 2012 om 21:56

ik zie een reactie, flikker toch op Munsterman, schijnheilige stiekemerd! Dat vind VZ wel normaal?

20 juli 2012 om 22:02

Joop heeft groot gelijk. Het gaat er bij mij werkelijk niet in dat je niet een jaar kunt wachten terwijl Twente zich op alle fronten verstrekt. Daarnaast gaat Joop ook niet een contract zo maar om zeep helpen door tussen neus en lippen allerlei toezeggingen te doen. Joop leidt een miljoenenbedrijf! Dat zet je niet zomaar op het spel. De zakelijke kant heeft Twente en ook Luuk veel opgeleverd, als mens ben ik teleurgesteld in Luuk. Dus wij hebben al afscheid genomen.

20 juli 2012 om 22:09

Wat doet Munsterman verkeerd? Hij mag toch zeker de hoofdprijs vragen voor weer een speler die zich niet aan zijn contract houdt. Het sluiten van contracten is zo langzamerhand behoorlijk zinloos geworden. Elke speler gaat voor een paar euro meer zo maar naar een andere club. En dan is het altijd voor de sportieve uitdaging en nooit gewoon voor het geld. Natuurlijk hoor. En dat moeten de supporters dan geloven. Ik dacht het niet.

20 juli 2012 om 22:11

Haha ja Munsterman heeft zeker gelijk, maar hij doelt hopelijk toch vooral op zichzelf. Hij wilde er over de rug van De Jong en door het breken van al gemaakte afspraken nog meer centen pakken, zo is hij ook gewoon. Het zal wel succesvol zijn, fatsoenlijk is het allerminst.

20 juli 2012 om 23:38

In tegenstelling tot De Jong die de komende 4 jaar. 10 miljoen vangt krijgt Munsterman als onbezoldigd voorzitter geen cent, hij moet onderweg zijn eigen lunch nog betalen.

20 juli 2012 om 23:53

Och meneer Munsterman is met dat gedrag zelf al miljonair geworden hoor. Maar hij doet het nu inderdaad voor het geld van FC Twente, maar het principe is nog net zo. Meedogenloos, dat bleek ook wel weer uit deze kwalijke zaak.

20 juli 2012 om 23:59

Welk gedrag? Dat hij in tegenstelling tot Laros en De Jong wel het verschil tussen bruto en netto weet en dat 11 miljoen plus bonussen bij CL plaatsing nooit 15 miljoen gaat opleveren?

20 juli 2012 om 22:16

Toen ik de titel las moest ik gelijk al aan Munsterman denken en ja hoor, het is Munsterman. Blijft een rare vogel die niet te vertrouwen is. Ik kan me niet voorstellen dat het zo kan blijven gaan bij Twente met zo'n alleen heerser die niet aan zijn woord kan houden. In de voetbalwereld is vertrouwen belangrijk, ik merk dat er veel mensen niet kunnen leven met Munsterman, benieuwd wanneer hem dat opbreekt.

20 juli 2012 om 22:23

Schande hoe die Luuk moet weggaan bij twente, had ook anders gekund Meneer Munsterman!!!

20 juli 2012 om 22:30

Waarom geeft Munsterman nou Luuk de Jong weer een trap na, hij heeft de prijs verhoogd n.a.v. interesses en niet Luuk. Hij moet gewoon toegeven dat hij een afspraak had met hem over het transfersom en niet aangeven wat geld met Luuk doet.

20 juli 2012 om 22:31

Wat zijn er toch veel mensen die problemen en en met Munsterman. Slaat werkelijk waar nergens op. Vorig jaar deed van Geel dit 2x en zei iedereen dat hij het o zo goed had gedaan. Munsterman heeft nu het onderste uit de kan, is toch logisch. Als hij 15 miljoen had gezegd, was ie voor 12 gegaan, nu heb je iig de prijs die je wil. Vind het juist triest dat Luukje Zich de kop gekbr Heeft laten maken door die Laros. Die vent wil alleen z'n eigen zakjes vullen, want laten we eerlijk zijn, gladbach gaat volgend jaar niet in de top 4 van de Bundesliga spelen, maar o zo'n goede transfer! Verder niks tegen Luuk! Bedankt voor bewezen diensten en ik wens je het allerbeste!!

20 juli 2012 om 22:31

Ik heb Joop nog ff getipt via whatsapp: "het begint met de H en het eindigt op eskey". Heb het maar in de vorm van een raadsel gedaan want ik wil niet al zijn werk doen.

20 juli 2012 om 22:58

Heskey? Die wil waarschijnlijk evenveel verdienen is 5 basispelers samen.. Heskey is niet haalbaar, gaat hij eerder naar een rijk land.

20 juli 2012 om 23:18

Hij heeft al een spits binnen gehaald wiens naam je kan vormen uit bnuykil en wil nog een spits wiens naam eindigt op -os. Deze ''-os'' heeft een verleden bij de club wiens thuishaven de Kuip heeft en staat momenteel nog onder contract bij de club waar ook Ibrahimovic, Bergkamp, Andy van der Meyde, Vieira en Figo ooit gespeeld hebben.

Ik weet hoeveel je van puzzelen houd en wil het je daarom zo vertellen, want het moet niet te makkelijk voor je worden....

20 juli 2012 om 22:33

@filipina denk wel aan de context in hoe zo'n vraag wordt gesteld...en Munsterman trap na? Alleen omdat hij zegt dat mensen soms gek gaan doen als het om geld draait? Is dit een nieuw verschijnsel dan? Vond juist dat Luuk degene was die zich onfatsoenlijk heeft gedragen.

20 juli 2012 om 22:35

Hmm ! Veel overeenkomsten met de uitspraken van Brands jegens de famillie Labyad ! Toen las ik veel reacties dat het lag aan zijn afkomst en dat ''dat soort jongens'' ondankbaar was en alleen op geld uit was ! Waarom lees nu niet hier dat het aan zijn Nederlands zijn ligt en dat Hollanders ondankbaar zijn en alleen op geld uit zijn ? Een beetje scheinheilig vind je niet ?

On: Voetbal is bussines en bussines is keihard, dus ik neem Luuk hier niks kwalijk ! Voetbalclubs zijn de grootste geldwolven en zien spelers puur als Dollar tekens ! Helaas hebben de clubs veel slaafse volgers die blind zijn voor de feiten!

20 juli 2012 om 22:44

Voetbal is bussines en bussines is keihard, dus ik neem Luuk hier niks kwalijk ! Spelers
zijn de grootste geldwolven! Helaas hebben de spelers veel slaafse volgers die blind zijn voor de feiten!

20 juli 2012 om 23:39

en dat voor een leraar .................. business bedoel je waarschijnlijk , dummy

20 juli 2012 om 23:48

Achja als je copy en paste van iemand anders kan dat gebeuren he

20 juli 2012 om 22:45

Labyad zat al in Portugal terwijl hij nog contract had bij Psv
Misschien zelfs nog wel heeft ... moeten we afwachten
ondertussen speelt en traint hij daar al , terwijl hij nog niet eens is vrijgegeven

Psv heeft hem opgeleid en niks verdiend , want hij weigerde gewoon nog voor Psv te spelen

is toch wel heel anders ..de Jong heeft gewoon gewacht tot alles rond was en veel geld opgebracht

21 juli 2012 om 00:48

Die zaak ligt veel ingewikkelder en heeft een veel langere voorgeschiedenis. Labyad heeft het lef om, terwijl hij nog onder contract staat in Eindhoven, een contract te onderteken in Lissabon. Hij zet zelfs doodleuk op twitter dat hij nog in zijn bed ligt, terwijl PSV de eerste training van het seizoen afwerkt.

Ik neem aan dat dit genoeg is om je geheugen op te frissen, mocht dit niet zo zijn hoor ik het wel.

Ja, Labyad is de egoïstische vent en Luuk de Jong de nette jongens. Dit heeft niks, maar dan ook niks, met nationaliteit te maken, maar met daden.

20 juli 2012 om 22:37

@nagger heskey? Die vent is echt de allerslechtste spits die ooit in de premier league heeft mogen acteren, daarnaast wilbr Hij een godsvermogen verdienen en loopt hij met de rollator het veld op.

20 juli 2012 om 22:44

"geld doet gekke dingen, ook met Luuk en zijn omgeving."

Volgens mij is Munsterman hier meer degene die wordt gedreven door geld. Hij begon met zeuren over geld, met die transfersom. Luuk wil gewoon in een betere competitie voetballen, heel begrijpelijk.

20 juli 2012 om 22:44

@myopinion ik neem Twente al helemaal niks kwalijk, evenals Luukje. Beide gaan er nu toch op vooruit? Ik zie het probleem niet, dat gejank in de media

20 juli 2012 om 22:46

@vlaav moet een voorzitter niet proberen om het onderste uit de kan te halen dan? Dus als jou club een speler voor een kinderachtig bedrag laat vertrekken ben je het er toch ook niet mee eens? Vertonghen gaat ook voor de hoofdprijs hoor je toch ook niemand die zegt dat ajax onfatsoenlijk heeft gehandeld?

20 juli 2012 om 23:01

Ja, een voorzitter moet proberen het onderste uit de kan te halen en dat zou ook zijn goed recht geweest zijn. Waar het fout ging was dat hij Luuk de Jong een bedrag toezegde waarvoor hij kon vertrekken. Toen dat bedrag op tafel werd gelegd werd Joop hebberig. Niks mis mee, maar zeg dan niks toe.

20 juli 2012 om 23:41

De vraagprijs is nooit verhoogd, voor de 1.000ste keer!

21 juli 2012 om 00:52

Vraagprijs was eerst 14 miljoen. Ze ontvangen nu 15 inclusief bonussen. Die 1 miljoen en bonussen, zijn dat cadeautjes?

21 juli 2012 om 12:28

Hoe kom je daar bij? Twente wilde 20 miljoen bruto en neemt nu genoegen met 15 miljoen netto, de vraagprijs is direct gecommuniceerd nadat Ola John vertrok en nooit verhoogd tijdens de onderhandelingen met Gladbach.

Denk je niet dat Gladbach moord en brand zou hebben geschreeuwd wanneer Twente de vraagprijs zou hebben verhoogd terwijl er een akkoord was? Waarom heb je Laros en De Jong de afgelopen anderhalve week niet meer gehoord?

23 juli 2012 om 00:57

@De Toekomst
je haalt vraagprijs en aanbod door elkaar....

Na het vertrek van Ola John is direct gezegd dat ze de groep compleet wilden houden, tenzij er "crazy monney" geboden zou worden..

Je roept erg makkelijk dat de gang van zaken niet klopt, terwijl je geen flauw benul hebt van wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Ik ook niet hoor, maar ik doe dan ook geen uitspraak over de betrouwbaarheid van bepaalde mensen.

Tip: pas, zeker als de belangen groot zijn, altijd hoor en wederhoor toe!

20 juli 2012 om 22:58

Wat een gezeur weer op Munsterman. Wat doet deze man in hemelsnaam fout? Hij heeft De Jong mooi op tijd verkocht toch? Zoals ik toen ook al zei, dat getal 20 zei Munsterman omdat hij een getal Moest noemen in dat interview dat live op tv was. Je zou gek zijn om minder te zeggen, want dan is het eerste bod van een geïnteresseerde club ook lager en sta je lastiger in onderhandelen. De Jong had echter niet het vertrouwen in Munsterman dat het rond zou komen en in paniek dat hij zijn transfer niet zou krijgen, ging hij onzin roepen. Voor die europaleague wedstrijd kwam Munsterman nog eens terug op die uitlatingen van de wedstrijd ervoor en kwam hij heel nuchter over en legde hij alles prima uit. Ik raad de mensen die een hekel aan Munsterman hebben aan om zulke interviews te gaan bekijken en niet blindelings op dit soort artikelen af te gaan. Twente heeft veel geld binnengehaald en met slechts een deel van dat geld erg goede spelers gehaald en niemand is nu ontevreden. En toch doet Munsterman wat verkeerd?? Deze trend is helaas al wat langer geleden ingezet en mijn argumenten zullen vast niet meer helpen.

20 juli 2012 om 23:50

Het begint echt een hopeloze haat te worden jegens de man die volledig in zijn recht staat met het vragen van dit bedrag. Hij wordt hier zonder blikken of blozen zwart gemaakt zonder dat ze het echte verhaal lezen of de interviews zien. Munsterman heeft nooit 20 miljoen geëist, maar gevraagd. Deze man houdt echt van Twente en dat is mooi om te zien. De argumenten die tegen hem gebruikt worden over andere transfers zijn ook belachelijk, de helft nam de beschuldigingen alweer terug.

Maar in deze wereld waar het alleen om geld draait bij de spelers en zaakwaarnemers is altijd de voorzitter de lul, vooral Joop Munsterman, held van Twente.

20 juli 2012 om 23:00

Die kritiek op Munsterman is altijd zo leuk
tussen de regels door kun je mooi de jaloezie lezen
Iedereen zou willen dat zijn club zo n voorzitter heeft
Zoals Vrebips al zegt , als Van Geel dit doet zegt iedereen dat het goed gedaan is
Munsterman is nu eenmaal geen Psv waar ze 6 ton laten zitten voor Amrabat en nog steeds geen geld uit Sevilla krijgen

Zou best kunnen dat Munsterman ooit gezegd heeft dat Luuk voor 15 mio opbrengst weg mag
Maar er waren wel meer afspraken
Luuk zou nog zeker 1 a 2 jaar blijven
Alles werd voor hem gedaan ...speciale trainers en programma s
Janko weg om ruimte te maken voor Luuk
Buitenspelers werden gehaald om hem te bedienen

En wat doet Luuk na 1 topseizoen?
hij kan 3-4 miljoen verdienen en wil ineens nu weg .... 3 maand geleden wilde hij nog zeker 1-2 jaar blijven
Ook niet erg netjes he? maar dat mag je niet zeggen

Als Joop dan de hoofdprijs wil is het ineens onfatsoenlijk?
ja lekker dan ... wat Luuk doet is ook niet netjes ... maar goed hij heeft veel opgebracht dus ok.

20 juli 2012 om 23:09

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij regelde Luuk die trainers ook gedeeltelijk zelf. Hij was in ieder geval echt professioneel bezig met een plan van aanpak en had zichzelf duidelijke doelen gesteld. Om die te bereiken deed hij van alles extra's naast de standaard trainingen.

Dan nu reageren op jouw rijtje:
Ja Munsterman heeft toegezegd dat Luuk mocht vertrekken voor 15 miljoen. Dit kan gezien worden als een mondelinge overeenkomst en dus net zo rechtsgeldig als een contract. Als er dan een club komt die bereid is 15 miljoen te betalen moet je woord houden, anders had je geen afspraken moeten maken of niks toe moeten zeggen.

Luuk had nog een doorlopend contract, maar Twente wil ook niet dat hij die uitdient en transfervrij de deur uit wandelt.

Dat alles voor hem gedaan word daar ben ik al op ingegaan, maar al zou het de club zijn die dit regelt is er alsnog niks van te zeggen. Ja, ze investeren in Luuk, maar dat zorgde er ook voor dat ze zoveel winst op hem konden maken. Het was ook in eigenbelang dus.

Janko moest niet alleen weg door Luuk. Ze waren bij Twente ook nooit echt tevreden over zijn functioneren. Hij was een dure speler en Twente had hem net op tijd verkocht.

Die buitenspelers die ze gehaald hebben kunnen nu gewoon een andere spits bedienen. Simpel zat.

20 juli 2012 om 23:17

Wat!?!?!? Twente was niet tevreden over Janko en daardoor moest hij weg? Ja Janko was een dure bankzitter, maar hij deed het meer dan goed. Dit kon je o.a. ook merken aan hoe geliefd hij bij de supporters is.

20 juli 2012 om 23:26

@ De Toekomst:

De Jong is voor 15 miljoen weggegaan, dus ik zie het probleem niet? Zoiets heet onderhandelen en dat De Jong het geduld en het vertrouwen niet had in Munsterman, is zijn eigen probleem. Als Munsterman op tv had gezegd hem voor 15 miljoen te verkopen, dan hadden clubs minder dan 15 miljoen geboden. Het gaat om tonnen, dus je moet dit slim spelen.

20 juli 2012 om 23:29

@ toekomst

ik snap jou niet ...waarom zo kritisch
Ja De Jong regelde ook zelf dingen voor zijn ontwikkeling klopt ... Twente deed dat ook
Twente inesteerde in hem om er zelf beter aan te worden ... ja tuurlijk dat doet elke club nogal logisch

Janko hoefde niet weg ... Als Luuk had gezgd dat hij nu wegging was Janko hier nog geweest geloof dat maar , maar janko was te duur voor de bank

Als die 15 miljoen mondeling contract is ..is dan de afspraak nog 1 a 2 jaar te blijven ook bindend???

al met al beetje lullig van Luuk nu ineens weg te willen ... maar Munsterman heeft hem laten gaan voor de hoofdprijs ...iedereen blij en iedereen woord gehouden ... ook al ging niet alles volgens eerdere afspraken ... kan wel eens gebeuren.

20 juli 2012 om 23:38

@ Jelle SC Hee

15 miljoen standaard en daarbij nog een aantal bonussen die ook nog een aantal miljoen kunnen binnenbrengen voor Twente.

En het klopt wat jij zegt. Maar Gladbach had al 15 miljoen geboden en dat was het bedrag waarop Luuk zo mogen vertrekken. Luuk heeft nooit geduld hoeven hebben, want Gladbach deed niet moeilijk en bood meteen het bedrag dat Twente in hun hoofd had.

Dat was echter ineens niet meer genoeg. Je kan 20 miljoen als vraagprijs hebben om bij 15 miljoen uit te komen, zo kan je het spelen. Maar als je iets afspreek met je speler en een club wil dat betalen moet je stoppen met spelen en je woord houden.

20 juli 2012 om 23:48

Volgens Luuk's eigen woorden bood Gladbach 2 weken geleden 11 miljoen plus bonussen, geen idee waar je die 15 vandaan haalt. Wanneer de Duitsers dat gelijk geboden hadden en in 1 termijn zouden overmaken had er nooit onderhandeld hoeven te worden, de vraagprijs is namelijk nooit verhoogd.

Je post klinkklare onzin alleen om je vooroordelen ten aanzien van Munsterman bevestigd te krijgen. Volgens de meesten hier zou er nooit meer een speler naar Twente willen, frappant dat er inmiddels dan al weer 2 zijn aangetrokken, hè?

20 juli 2012 om 23:13

Feit is gewoon dat munsterman al enkele keren negatief opgevallen is !! Zou ik geen biertje mee gaan drinken ! Onbetrouwbare stiekume zakenman !

20 juli 2012 om 23:33

nou noem eens 3 voorbeelden dan
ik denk dat ik weer lang kan wachten

en niet met Elia , Arnautovic, Wielaart, van Halst aankomen want dan sta je voor aap

duurt lang dat wachten , wacht al 3 kwartier nu
Kom dan met die voorbeelden !!!!!!!!!!

21 juli 2012 om 01:59

Zijn 3 voorbeelden waren niet meer nodig, want jij noemt er zelf al 4...

Beetje makkelijk ook van je he... ''kom met voorbeelden, maar dan mag je die die en die niet noemen''

1 ''voorbeeld'' Gyasi, was met de Graafschap in onderhandeling, maar FCT heeft hem net zolang zitten te pushen dat die hier niet meer wou tekenen...

Munsterman is gewoon niet een van de eerlijkste die er rondloopt, mja om in de top mee te draaien moet je ook een beetje vals zijn.

Off

''duurt lang dat wachten , wacht al 3 kwartier nu'' Verwacht je nu echt dat iemand voor jou wakker/thuis gaat blijven?

21 juli 2012 om 07:22

@*jeffrey Dus als het contract van een speler afloopt dan mag alleen de club waar de speler onder contract staat (de Graafschap) met hem onderhandelen. De speler mag niet met anderen onderhandelen ?. Ik weet niet in welke sprookjeswereld jij leeft ?. De Graafschap heeft gewoon te lang gewacht om Gyasi langer vast te leggen. Dus maak je maar druk om je eigen clubbestuur. En wees nu eerlijk als je toch kunt kiezen tussen spelen in de eerste divisie of bij een club die in de top van de eredivisie speelt en de afgelopen jaren al meerdere jonge talenten verder heeft geholpen dan is de keus toch niet zo moeilijk.

Ik heb al vaker gezien dat je kennelijk zwaar gefrustreerd bent als het over Munsterman gaat. Maar ik begrijp het wel. Munsterman zit bij Twente en wil geen voorzitter van de Graafschap worden. En als je dan opgezadeld zit met het zootje dat al 10 jaar lang professioneel bezig is om die prachtige club de Graafschap om zeep te helpen dan word je wat droevig. Reken er maar op dat er al lang een nieuw stadion was geweest als Munsterman bij jullie voorzitter was geweest.

Overigens beweerde je tegen mij dat de Graafschap 10% van de transfersom zou ontvangen. Helaas voor jou is dat niet zo. Heeft Munsterman namens Twente toch weer beter geregeld dan het bestuur van de “superboeren”.

21 juli 2012 om 12:39

Sinds wanneer mag een speler maar met 1 club onderhandelen? Daarbij heeft Gyasi helemaal nooit contract bij De Graafschap getekend dus Twente mocht hem gewoon contracteren.

Elia en Wielaert hebben achteraf hun excuses aangeboden, Elia is nog regelmatig in de Veste te vinden en Wielaert had achteraf spijt dat hij een transfer forceerde. Stam heeft pas een rechtszaak aangespannen nadat Munsterman iets riep over kuipvrees en bleek dat hij mondeling had afgezien van zijn percentage maar zijn handtekening was 'vergeten' te zetten. Twente heeft niet voor niets hoger beroep aangetekend.

Waarom Arnautovic telkens wordt genoemd moet iemand mij maar eens uitleggen, daar zijn nooit problemen over geweest.

21 juli 2012 om 13:22

Sorry kerel , lees nu pas jouw bericht . Vertel op waarom sta ik voor aap !!? Als ik deze jongens opnoem ???

20 juli 2012 om 23:24

Aan iedereen hier die denkt dat Munbsterman met een speler en zijn zaakwaarnemer afspreekt wat de transfersom zou moeten zijn, erg naief van jullie omdat Twente op Brama na in geen enkel contract meer een afspraak heeft staan over een transfersom of een gelimiteerde transfersom. Waarom. Omdat Munsterman (lees: directie Twente, want Munsterman vangt de klappen op, maar de meeste zaken worden echt op de achtergrond geregeld door Aldo van der Laan) dat gezeik met afgesproken bedragen niet meer wilde. En dan zal hij nu bij de Jong wel een afspraak maken. Zo'n beetje de eerste speler die op basis van de nieuwe wetten die gelden bij Twente wordt getransfereerd???? Waarom hebben we de Jong na zijn actie helemaal niet meer gehoord tot aan zijn transfer. Heel simpel, die is op het matje geroepen bij Aldo van der Laan. Met de mededeling dat Luuk de Jong bezig was zijn eigen glazen in te gooien. Daarom hebben we hem niet meer gehoord. Welkom in de keiharde miljoenenbusiness die het voetbal is, zou ik zeggen. Daar heb je niks aan vriendjes, wel aan een keiharde zakelijke mentaliteit, Met vriendjes ga je de kroeg in en lekker gezellig doen, maar met vriendjes run je geen topclub.

20 juli 2012 om 23:30

Wat een nare sneer is dit van Munsterman. Hou gewoon lekker je mond en wees blij met wat je verdiend hebt aan hem.

21 juli 2012 om 03:24

Hoezo is dit een sneer? Luuk mag de club neer halen, maar dit is een sneer? Misschien kun jij beter je mond houden als je de ins en outs niet kent en alleen aan komt zetten met niets zeggende comments.

21 juli 2012 om 15:37

Lees anders het stuk nog een keer...geld doet dingen met mensen en hun omgeving etc...alsof de fam de Jong geldwolven zijn..wat heeft het nou voor toegevoegde waarde??

20 juli 2012 om 23:43

Iedereen praat hier als een laffe nederlander. Als er iemand wat gepresteerd als ondernemer en bestuurder van een topclub in bloei is het Joop. Nl-er willen maar 1 ding en dat is iedereen die boven maaisveld uitsteekt af te hakken.

Maar Joop is onze held. Hij heeft Twente opgebouwd vanuit het niets en het is en blijft een zakenman. Maar succes maak je niet alleen door vriendjes te hebben, maar moet je beschikken over daadkracht en staan voor je belangen.

21 juli 2012 om 00:15

geld doet gekke dingen met mensen.
ja dat laat meneer munsterman wel weer zien ja.
de ideale voorzitter spelen terwijl die beste man geen haar beter is!

21 juli 2012 om 01:03

Vreemde reacties zo hier en daar. Wat joop nu doet is slecht en onfatsoenlijk om maar te proberen om er een zo hoog mogelijk bedrag uit te slepen, maar precies dat gene deed van geel vorig jaar met de verkoop van fer en dan is het slim handelen?

21 juli 2012 om 02:44

Hmmm onnodige en rare uitspraken van die Munsterman. Ik moet zeggen een paar jaar terug had ik die man erg hoog zitten en hij heeft een hele sympathieke uitstraling, maar het valt me op dat hij toch vaak met mensen in de clinch ligt. Vaak beschuldigen mensen hem van afspraken die hij niet na zou komen of dat hij bijzonder raar communiceert. En ik meen mij te herinneren dat hij ook bij Wegener niet op een normale manier weg is gegaan.

Hoe meer wij Munsterman in Nederland leren kennen des te meer komt zijn ware aard boven. Dhr Munsterman doet de boude uitspraak dat geld gekke dingen met mensen doet. Als mij iemand in de voetballerij niet doet denken aan geldwolven is het familie de Jong wel. Gewoon hele down to earth mensen. Munsterman daarintegen wil nog wel eens zwichten voor het geld, zo is uit het verleden gebleken. Daarbij toen Newcastle een tijdje geleden serieus werd sloeg het hoofd van de Jong toch ook niet op hol? Newcastle schijnen immers ook wel aardige salarissen uit te keren.

Munsterman mag god op zijn blote knieën danken dat hij 15 miljoen aan hem heeft overgehouden. Ik snap dat Munsterman onder de Twente fans enorm populair is, want het succes van Twente is natuurlijk ook voor een (groot) deel op zijn conto te schrijven, daar moet ik eerlijk in zijn. Maar ik vind het met de dag een enger baasje worden.

21 juli 2012 om 03:21

"daarbij toen Newcastle een tijdje geleden serieus werd sloeg het hoofd van de Jong toch ook niet op hol? Newcastle schijnen immers ook wel aardige salarissen uit te keren."
Wat heeft Twente te maken met de salarissen van Newcastle? Zij wilden niet verder gaan dan 12 miljoen en Luuk wist natuurlijk dat Twente niet mee wilde werken, maar reken er maar op dat z'n hoofd op hol was, anders z'n zaakwaarnemer wel. Als je het over enge baasjes hebt!

21 juli 2012 om 15:24

De Jong heeft verder niet moeilijk gedaan toen dat bod werd afgewezen. Wat er weer op wijst dat zijn hoofd niet op hol was geslagen. Ik denk dat bij Twente blijven toen nog wel een optie was. Maar toen hij Twente verder in de voorbereid zag is hij denk ik gaan beseffen dat hij dit jaar weer niet meedoet voor de titel als hij bij Twente blijft. Dan is het logisch dat hij liever in de Duitse subtop dan in de Nederlandse subtop speelt.

21 juli 2012 om 03:06

Toch wel weer vreemde reacties hier op Vz.
De vraag van Fc Twente was 15m. Iedereen gaat er maar vanuit dat wat er in de media wordt gepubliceerd waarheid is, nu roepen deze mensen dat Munsterman een onfatsoenlijk persoon is, terwijl hij zich niet gedwongen voelt om De Jong dit seizoen al te moeten verkopen (ivm verkoop Ola).

Natuurlijk wil een speler hogerop, wie wil dat niet binnen zijn vakgebied. Alleen is het jammer dat de media alles weer opblaast.
Fc Twente heeft altijd zich gehouden aan de 15m, zónder bonussen. Alles wat daarnaast moest worden afgesproken zou een plus zijn. Hier hoeft Twente niet Munsterman dankbaar voor te zijn, maar Luuk, want zonder zijn potentie zou dit bedrag nooit op tafel worden gelegd.

Gewoon goed gehandeld, zonder dat Munsterman of Fc Twente zich heeft verzaakt.

21 juli 2012 om 03:17

Haha Munsterman, wat een baas. Keer op keer weet hij alle haters de mond te snoeren, door keurig, hard en zakelijk beleid te voeren. Munsterman heeft natuurlijk gewoon gelijk. Luuk was belangrijk vorig jaar, maar iemand met nog een 3-jarig contract laat zich blijkbaar de kop gek maken door o.a. z'n zaakwaarnemer.
Valt me op dat wanneer Munsterman iets gevraagd wordt alle gieren weer van de kale rots komen.

21 juli 2012 om 03:36

Zoiets moet Munsterman nodig zeggen. Nou ja, in ieder geval weten alle voetballers die bij Twente tekenen waar ze aan toe zijn met zo'n voorzitter, ze moeten dan ook niet klagen. De Jong had het kunnen weten.

21 juli 2012 om 05:45

De Jong heeft geluk dat hij zijn transfer heeft gekregen, want met zijn gezeur heeft hij Twente benadeeld in de onderhandelingen. Bovendien zeurt De Jong terwijl de transferperiode nog lang niet af is gelopen. En waar zijn de voetballers dan precies aan toe volgens jou? Munsterman trapt even na ja, maar wel correct. De Jong verloor zijn verstand en ging dingen roepen in de media, terwijl nu blijkt dat dat niet had gehoeven. Ik vind dit erg goed gedaan van Twente want ze hadden ook De Jong kunnen houden met in het achterhoofd denkend dat hij volgend jaar toch wel meer waard zal worden.

Oh ja, nog iets. Waarom spreken mensen zoals jij (en misschien zelfs de media) telkens over Munsterman, terwijl een heel bestuur gezamenlijk beslissingen neemt?

21 juli 2012 om 08:34

munsterman is een gladjanus en erg goed met de feiten te verdraaien en van dat hele bestuur neemt beslissingen,geloof ik nietsvan doen dictators niet,die willen in het nieuws zijn,en dat krijgt van joep schroder van de nos ,de slijmert

21 juli 2012 om 11:46

Logisch dat de jong zo reageerd. Als zijn vraagprijs opeens word opgeschroefd terwijl hij al bijna rond is met een betere club waar hij zich door kan ontwikkelen, dan mag hij wel zo reageren. Nu heeft Twente met Bulykin een stormram gehaald die ze erin kunnen zetten als het niet loopt. Als z dan Castaignos er nog bij kunnen halen voor als vaste spits! Die heeft wel een hoop loopvermogen en kan zich nog goed ontwikkelen!

21 juli 2012 om 14:41

euhm....geld doet idd gekke dingen met mensen , zo ook met joop munstermannetje die ineens 5 miljoen meer wou. de pot verwijt de ketel

21 juli 2012 om 22:48

Wat een vies mannetje is die Joop. Deze man vertrouw ik al jaren niet meer. Het leugenachtige verhaal mbt de affaire Adriaanse geeft mij aanleiding genoeg om te denken dat niet Luuk, maar Joopie de glibberige aal is in dit verhaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

FC Twente

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
4.Vitesse6426
6.FC Twente6227
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Luc CastaignosAanvaller3613
Dusan TadicAanvaller3512
Willem JanssenMiddenvelder323
DouglasVerdediger313
Roberto RosalesVerdediger290
Leroy FerMiddenvelder285
Robbert SchilderMiddenvelder282
Voor de complete selectie: Clubpagina FC Twente.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina FC Twente.

97 fans
Aanvaller, 22 jaar

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
Gerard Deulofeu had veel meer kunnen verdienen als hij naar Duitsland was verhuisd. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.21875 seconden.