Voetbalzone

Van Gaal klopt in zoektocht naar assistent aan bij FC Twente

Vrijdag, 20 juli 2012 om 20:20

Patrick Kluivert gaat mogelijk opnieuw samenwerken met Louis van Gaal. De huidige coach van Jong FC Twente, met veertig treffers achter zijn naam topscorer aller tijden van Oranje, is door Van Gaal benaderd voor een rol in de technische staf van het Nederlands elftal. FC Twente staat positief tegenover de baan van Kluivert bij Oranje, zo weet Voetbal International.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Patrick Kluivert bij de technische staf van Oranje

20 juli 2012 om 20:25

Kluivert heeft het goed gedaan bij Jong Twente is kampioen geworden. Een Goeie keus van van Gaal.

20 juli 2012 om 21:58

Ik zei het toch. En ik zei ook dat die man met die snor gaat zeiken over Kluivert. Goede keus van Van Gaal. Ik ben benieuwd wie ik nog meer als assistent had gezegd.

20 juli 2012 om 22:13

Ja voor van Gaal is het een goede keus ja!
Ik denk nu al dat het niks gaat worden met deze staf. Dat blind erbij zit vind ik werkelijk nergens op slaan wat heeft die vent nou bewezen als trainer. Voor van Gaal natuurlijk ideaal hij heeft liever iemand die geen tegengas geeft. Patrick kluivert zal waarschijnlijk ook te weinig tegengas geven. Ik had veel liever deze staf gehad. van Gaal, van Bronckhorst, van Nistelrooy.
Die jongens geven teminste wat tegengas.
Van Gaal gaat denk ik ook niet veel worden het zal niet lang duren voor deze man ruzie heeft met enkele spelers.

21 juli 2012 om 00:08

Haha Van Nistelrooy , de grootste draaikont die er is , leuke grappen maak jij.
Grootste probleem van oranje is dat de spitsen niet vaak scoren in oranje (wl bij hun club) en wie kan je dan beter in je staf hebben ??? Tada de Oranje Topscoorder aller tijden Patrick Kluivert ......

21 juli 2012 om 00:28

v. Nistelrooy... wat heb je op gozer, hij heeft z'n carriere afgelopen seizoen laten beëindigen en Kluivert heeft zowel als trainer en voetballer meer bewezen dan Ruud... dus jou stelling slaat nergens op! ;-)

21 juli 2012 om 02:33

Blind nog niks gepresteerd en dan kom jij met van bronckhorst en van nistelrooy. Alleen omdat jij ze op het veld meer mensen vindt die tegengas bieden. Ooit één van deze mannen ooit ontmoet? Misschien is blind juist wel een type voor assistent en zit hij daar oo de perfecte plek. En wat the hack zoveel slechter voetballen als met van marwijk gok ik niet met deze mensen.

21 juli 2012 om 03:20

@ bigcityboy

Ik vraag me eerder af wat jij op hebt!
V Nistelrooij erbij halen als assistent lijkt me onverstandig, hij heeft op coachingsgebied nog niks bewezen.. Mede doordat hij sinds enkele maanden zijn actieve profcarriere heeft beeindigd, dat voorop gesteld!

Maar jouw reactie slaat helemaal nergens op! Wat heeft Kluivert meer laten zien? Ik vond Kluivert bij Ajax, Barca en Oranje een geweldige speler. De carriere van Ruud bij Psv, Man U en Real was geniaal! Twee totaal verschillende spelers!

Ik snap de keuze van v Gaal deels, maar jouw reactie ow oow wat zielig!

21 juli 2012 om 13:51

memphisdepay

Dat blind erbij zit vind ik werkelijk nergens op slaan wat heeft die vent nou bewezen als trainer.

Op zich heb je daar natuurlijk wel een punt maar dat je daarna op de proppen komt met van Bronkhorst en van Nistelrooy slaat natuurlijk nergens op tenzij jij me kan vertellen dat die 2 heren wel iets als trainer hebben gepresteerd.

21 juli 2012 om 16:11

@portillo87

Ten eerste: ik heb het nergens over Ruud, dus wat je daarover zegt heeft geen enkel toevoeging aan mij mening.

Ten tweede: De Boer heeft ook niks bewezen, hij was enkel coach van de junioren bij Ajax en werdt gelijk gehaald door v. Marwijk, dus waarom zou Kluivert die rol ook niet kunnen vervullen en hij heeft genoeg kwaliteiten of wou je zeggen dat Bjorn Vleminckx toevallig topscorer is geworden van de Eredivisie, zonder Kluivert z'n hulp was het hem denk ik niet gelukt!

Ten derde: Zielig.... ach meningen verschillen hé, ben je op je hielen getrapt ofz.?

21 juli 2012 om 02:05

Ik vind Kluivert een hele goede keus. Maar heb me twijfels over Blind. Maar iedereen verdient een 2e kans... Dus geef ik blind het voordeel van de twijfel.
Ik zie een hoop mensen praten over tegengas en jaknikkers enz enz... Maar we hebben het over van Gaal en die bepaalt zelf wat er gebeurt. Wel of geen tegengas, maakt niks uit.

Zowel Blind als Kluivert zullen een hele hoop leren en ook de Oranje spelers kunnen een hoop van deze twee opsteken. kluivert voor het aanvallende deel en Blind voor het opkomende verdedigende deel. Open deuren, ik weet het, maar desalnietemin, wel waar...

21 juli 2012 om 02:32

Een tweede kans ja. Blind gaat voor zijn zoveelste kans in de zoveelste functie. Ik heb hier helemaal geen lekker gevoel bij en verwacht dan ook een korte rit. Teveel praktijk, te weinig theorie.

20 juli 2012 om 20:26

Ik vraag me af waarom juist hij. Hij is vast heel geschikt, maar hij is nog onervaren en heeft op deze manier nog nooit met Van Gaal gewerkt.

20 juli 2012 om 20:29

Verbeter me als ik fout zit hoor, maar was Frank de Boer ook niet onervaren en volgen mij heeft die het uitstekend gedaan.

20 juli 2012 om 20:30

V. Gaal heeft ja knikkers nodig. Kluivert is onervaren zoals je zegt dus nieuw en zal niet snel zijn mond opentrekken. Al helemaal niet als je de status van beide heren vergelijkt. Hij is dus eigenlijk ideaal, Kluivert kan van de meester leren, Gaal kan zijn ding doen zonder tegenspraak.

20 juli 2012 om 20:31

Dat vind ik een mooie theorie. Het zou ook best wel eens waar kunnen zijn. Als je naar Blind kijkt, zie inderdaad hetzelfde.

20 juli 2012 om 20:40

Klopt, Blind zal ook niet snel V. Gaal tegenspreken. Waar ik eerder benieuwd naar ben is hoe hij met de sterren zal omgaan bij het Nederlands elftal. Als V. Persie erin staat boven Huntelaar, wat gaat hij Huntelaar vertellen? Wel / niet mee? Wel mee op de bank en zoja wat verwacht hij dan etc. Idem dito voor spelers als Kuyt, Vdv. Alhoewel ik denk dat Kuyt niet meer zal worden opgeroepen voor V. Gaal.

We hoeven niet meer bang te zijn dat we behoudend gaan spelen, dat is in iedergeval sowieso een vooruitgang. Ook zullen we meer duidelijkheid krijgen ipv dome regels van je moet spelen bij je club en vervolgens iedereen opstellen die amper tot niet heeft gespeeld bij zijn club.

Ik ben benieuwd, hoop dat ie doorselecteert en de jonge talenten zoals Maher, Luuk de Jong, Ola John ook echt durft op te stellen.

20 juli 2012 om 21:11

Voor Kluivert is dit natuurlijk ideaal zoals je zegt kan hij stappen maken in zijn trainers carrière en leren van Van Gaal. Maar ik naar mijn mening komt er wel een groot Ajax gehalte zo in de staf van het Nederlands elftal. Dit kan negatief gaan werken als je er veel (ex)-ajax spelers worden geselecteerd en de resultaten vallen tegen.

20 juli 2012 om 23:56

Dit heb je ook van Johan Derksen overgenomen. Hoewel ik het wel met hem eens ben. Van Gaal heeft idd ja knikkers nodig en niet kritische types want dat gaat botsen en is funest voor Oranje in de aanloop naar het WK in 2014

20 juli 2012 om 20:33

Ja, Patrick Kluivert is inderdaad nog onervaren, maar toen Bert Van Marwijk bondscoach was, toen koos hij voor Frank De Boer en Philip Cocu, die waren toen ook onervaren. Cocu is dan nog niet zo'n goede trainer, maar De Boer wel;.

Hiermee probeer ik te zeggen dat ik hoop dat Kluivert ook assistent-trainer wordt en dat hij net zo'n goede trainer wordt als De Boer. Want zulke dingen als bij het Nederlands Elftal zijn echt leerzaam voor trainers in ontwikkeling.

20 juli 2012 om 20:36

Ja, maar waarom juist Kluivert? Er zijn meer opkomende trainerstalenten die nog niks gepresteerd hebben maar wel potentie hebben, maar waarom juist hij? Dat vraag ik me af.

20 juli 2012 om 20:39

Haha, ik zou het niet weten.

Misschien dat Patrick Kluivert beter in het filosofie van Louis Van Gaal past en ik denk ook dat de periode van bij Ajax, waar Van Gaal toen trainer was en Kluivert de spits, 'n rol speelt.

20 juli 2012 om 20:41

Omdat de spelers misschien een tikkeltje ontzag hebben voor de Nederlands topscorer aller tijden?

20 juli 2012 om 20:46

Ja, dat kan ook 'n reden zijn dat Louis Van Gaal Patrick Kluivert als assistent-trainer wilt.

Maar nogmaals, in mijn ogen is 'n avontuur bij Het Nederlands Elftal perfect voor trainers in ontwikkeling. Frank De Boer die doet het tot nu toe uitstekend als trainer en ik heb er vertrouwen in dat dit ook bij Philip Cocu gaat gebeuren.

Bij Patrick Kluivert denk ik precies hetzelfde. Al denk ik dat hij dan niet meteen bij 'n club als PSV of Ajax moet beginnen. Voor z'n ontwikkeling als trainer lijken clubs als Nec, Roda JC, Heracles Almelo, etc beter voor z'n ontwikkeling, ook omdat de druk daar dan veel minder hoog is.

Tenzij Kluivert echt trainers talent blijkt te hebben, dan kan hij meteen beginnen met coachen bij clubs als Ajax en Psv.

20 juli 2012 om 21:43

Hij schijnt er aanleg voor te hebben en de spelers mogen hem graag. Plus hij is nog steeds topscorer aller tijden van Oranje en heeft in de top gespeeld en in 96, 98,00 en 04 de toernooien meegemaakt.

Waarom niet?

20 juli 2012 om 20:33

Hij heeft al onder van gaal gewerkt bij az

20 juli 2012 om 20:35

Boer en Cocu waren ook onervaren toen zij bij het Nederlands elftal kwamen. van basten werd zelfs meteen bondscoach.

20 juli 2012 om 21:57

@Vlaav Waren Cocu, Faber en zoals meerdere zeggen Frank de Boer toendertijd ervaren? Nee toch, oke dan wat is er mis met Kluivert. Hij heeft meegelopen als assistent bij nec en het goed gedaan bij Jong Twente. Waarom krijgt hij niet de kans? Het gaat hier om een assistent he, geen hoofdtrainer. On: vind het een goed idee, kan hij gelijk paar privelessen nemen van RvP. ( ook al krijg hier ik duimpjes omlaag voor maar interesseert me niet )

20 juli 2012 om 20:28

Ik merk aan mezelf dat het me niet meer boeit, met van Gaal en Blind wordt het helemaal niets... en het gekke is dat het me niet kan schelen ook. Hebben meer mensen dat?

20 juli 2012 om 20:30

Nee, ik ben er persoonlijk als Nederlander en voetballiefhebber wel in geïnteresseerd hoe ons Oranje het doet.

20 juli 2012 om 20:37

Dat had ik ook altijd en misschien is het tijdelijk even weg door het gebeuren op het Ek. doorselecteren zal ook nodig zijn. Weer wat frisheid in de ploeg. Stoppen met Van der Vaart (al tien jaar net niet), Kuyt (heeft gekozen voor turkije dus exit, bewuste keuze van hem ook) Andere bankzitters van ouder dan 26 ook weg. Wordt toch geen top meer. Investeren in de jeugd!! Kwalificatie komen we toch wel door..

20 juli 2012 om 20:33

Nee. Geen moment bij stilgestaan. Nu je het zegt begrijp ik wat je bedoelt, het dreigt inderdaad voor de publieke beeldvorming een Ajax-kliek te worden en dat is niet goed. Maar kan je je voorstellen dat ik dit EK hetzelfde gevoel had en dat het me op die manier nog weinig interesseerde?

20 juli 2012 om 20:49

Ach en de afgelopen jaren was er een hoog niet-ajax gehalte.. Het zegt mij weinig om eerlijk te zijn.

Met alle respect voor jongens als Rene Eijkelkamp. Alfred Schreuder en Ernst Faber. Jongens als Frank de Boer, Philip Cocu, Patrick Kluivert, Edwin van der Sar daar kijk je toch wel tegenop denk ik. Die hebben ook in hun carrière ook op het niveau gespeeld van bijvoorbeeld een Sneijder en een Van Persie.

20 juli 2012 om 20:37

Roykort,

Klopt! Zoiets heb ik (helaas) ook. Of van Gaal nu Kluivert, Sibon, van der Sar, Stam, Blind, Manolev of Balotelli meeneemt. Ik ben mijn oranje-gek gevoel lichtelijk kwijt na dit EK en het toch al niet oogstrelende voetbal. Ik voelde eigenlijk veel meer betrokkenheid bij Vitesse tegen Plovdiv ofzo europees, nederlandse teams europees. Normaal voel ik vele meer voor oranje. Dit komt ongetwijfeld wel weer terug. Maar ik ben mijn gevoel voor nu even verloren.

Maar goed 3-0 tegen de belgen en mijn gevoel is weer helemaal terug hoor. Maar ik zou niet weten dat er een reden is waarom we in belgië ook niet gewoon kunnen verliezen met 3-0. De belgen hebben misschien wel een beter team op 10 augustus.

20 juli 2012 om 20:43

Zo is het ook hoor. Komt misschien ook wel omdat ik genoten heb van de kerels die de tour rijden op dit moment! Dat is genieten, mensen die echt afzien om iets te bereiken. Dat is zo veel mooier om te zien dan een voetballer die gaat rollebollen als hij een arm op zijn schouder gelegd krijgt... Misselijkmakend eigenlijk. Bedankt voor het inzicht Tourhelden!!

20 juli 2012 om 20:37

Wel positief blijven, geeft Louis van Gaal de tweede kans. Ik ben van overtuigd dat Oranje over 2 jaar aanwezig zijn op de WK in Brazilië.

20 juli 2012 om 20:28

Ag zolang het geen Ps'ers zijn of enige familie van v Bommel vind ik het goed.

20 juli 2012 om 20:29

Dit zou fantastisch zijn een speler die 79 interlands meebrengt en bovendien een ex-wereldtopper is. Ik denk dat het voor alle partijen positief uit zal pakken als hij daadwerkelijk assistent wordt van Louis!

20 juli 2012 om 20:43

Ik snap niet dat mensen hier tegen kunnen zijn. Het is namelijk een win win situatie en jonge trainers zoals Kluivert zullen dalijk de kar moeten gaan trekken. Het verbaasd me dan ook niets dat V.gaal bij Kluivert is terecht gekomen.

20 juli 2012 om 20:30

Je kan van Van Gaal zeggen wat je wil maar het is een loyaal mens. Dat siert hem.

Dit idee is ook een compliment aan Twente dat Kluivert de kans en de ruimte heeft gegeven zich te ontwikkelen tot een goede beginnende trainer. En het toont aan dat Ajax de kwaliteiten van Kluivert misschien wat gemakkelijk veronachtzaamd heeft.

Ik verwacht weer een hoop gedoe over de misstanden waar Kluivert vroeger deel aan had. Er van uitgaand dat iedereen recht heeft op rehabilitatie gun ik Kluivert deze kans enorm.

20 juli 2012 om 20:47

Fijn om te lezen van een ajacied die
objectief positief kan schrijven over Twente!!

21 juli 2012 om 12:29

Na ajax, vindt ik twente een geweldig club met een goed team, bij ajax heb i altijd een grote spanning en dan is het fijn dat ik bij twente een peace gevoel heb, daar wordt ik rustig van. Zo gemoedelijk en rust die twente uitstraalt, ondanks die vorige verdomde rare seizoen . Hopelijk gaat het nu goed met oranje, eerst een psv staf en nu ondanks veel strubbelingen bij van gaal en blind en kluivert bij ajax, toch een ajax tintje. Ben benieuwd hoe ons oranje dit afgaat. Gauw genoeg gezien op 15 aug. Voor mij hopelijk een zeer goed cadeautje voor mijn ..... verjaardag.

20 juli 2012 om 20:32

Zolang kluivers maar niet een international
Verkracht of een supporter van het oranje legioen doodrijdt vind ik het goed. En dan ook nog is zeggen
Dat je contact hebt met een nabestaande, vuile leugenaar hoef ik niet bij oranje.

20 juli 2012 om 20:36

Hoe is het mogelijk dat zo'n reactie geplaatst wordt !!!!!!!!!!!!!! schaam je VZ

21 juli 2012 om 03:38

vz controleert niet een reactie voordat die geplaatst wordt hè.
dat is ook vrij onmogelijk.
het controleren en melden van reacties is dus voor de rekening van de bezoekers hier (ja en moderators kijken ook nog wel eens rond hier en daar)
maar goed, gewoon zo iemand helemaal negeren en alleen de reactie melden is eigenlijk het beste (al kan ik het ook nooit weerstaan om te reageren hoor op zo'n typ)

er zijn nogal wat leden hier die gewoon wat trollen hier.

21 juli 2012 om 12:53

Jammer dat er allang een melding van gemaakt is en een halve dag later staat het bericht er nog steeds. Blijkbaar mogen dit soort berichten gewoon terwijl de meest normale berichten verwijderd worden onder het mom van niet relevant.
Dit bericht natuurlijk wel.

20 juli 2012 om 22:38

dan had van persie ook niet international moeten worden
hij heeft ook verkracht
dus als je wilt zeiken over verkrachting moet je eerst je gekleurde bril weg halen
marco bakker reed ook dood en was dronken achter het stuur,geen enkele blanke die daarover klets
zodra het over een kleurling gaat zeiken sommige van jullie
van persie is ook een verkrachter
VZ moet zulke reacties weghalen,maar dat vertikken ze

21 juli 2012 om 02:56

Waar pluk jij dat in één keer vandaan. Een beetje lezen wat je wilt lezen. Buiten dat het mij een goede trainer lijkt, en ik veel respect voor hem heb als Ajacied. Hoe de vak kom jij erbij dat dit racistisch is?

21 juli 2012 om 12:31

Ik snap niet dat men altijd het verleden erbij moet halen, of ben jij zo'n lief mannetje/vrouwtje.jij doet alles eerlijk en maakt nooit fouten. Ik persoonlijk vindt het fijn voor kluivert en hoop ook dat hij ja zegt, alleen al om jou te pesten.

20 juli 2012 om 20:33

van Gaal maakt goede keuzes als het om het samenstellen van zijn staf gaat. van Marwijk heeft het eerste jaar een uitstekende staf om zich heen verzameld, helaas heeft hij deze voor het afgelopen EK moeten wijzigen en toen de verkeerde keuzes gemaakt. Een van Bronkhorst had mooi geweest, maar ik denk dat als Jaap Stam zich bij deze technische staf voegt Louis een heel eind op weg is om zich te plaatsen voor het wk in Brazilië.

Zeker met de opdracht die van Gaal mee heeft gekregen, het doorselecteren bij Oranje is het fantastisch dat een voormalig topspits als Kluijvert dit gaat doen. Dat is toch even iets anders dan dat René (whats in the name) Eijkelkamp voor je staat.

Hetzelfde zou gelden bij de vergelijking tussen Jaap Stam en Ernst Faber.

20 juli 2012 om 20:34

Zo kan Patrick Kluivert nog leren en tips krijgen van Louis van Gaal. Ik zie Patrick Kluivert in de toekomst ergens trainer worden bij de club en misschien ook nog als bondscoach.

20 juli 2012 om 20:40

Kluivert mist een mening!! Of hij kan hem in ieder geval niet goed verwoorden. Eigenlijk net als Blind. Van Gaal zal weer weinig tegenspraak krigen pfffff

20 juli 2012 om 20:54

Graag geziene gast bij voetbalprogramma's in Engeland etc vanwege z'n duidelijke visie op het voetbal. Aan Kluivert heb je wel degelijk wat bij van Gaal. Daarnaast heeft hij het gewoon hartstikke goed gedaan bij Jong FC Twente. Ook zullen die spelers wel respect voor hem hebben als topscoorder aller tijden van het Nederlands elftal.

20 juli 2012 om 20:57

Denk dat je in de war bent met Seedorf....

20 juli 2012 om 21:14

wat heb jij met tegenspraak, net of bert van marwijk luisterde naar cocu en faber..? maak dat je zelf aub niet wijs..

20 juli 2012 om 21:19

Seedorf wordt inderdaad ook vaak gevraagd maar Kluivert zit ook regelmatig bij voetbalprogramma's hoor. Seedorf is denk ik ook wel beter maar vergis je niet in Kluivert.

20 juli 2012 om 22:30

Hij heeft anders als analist bij Eredivisie Live jammerlijk gefaald in het seizoen voor dat hij bij Twente aan de slag ging.

21 juli 2012 om 01:59

Maar waar het om gaat, daar heeft hij nooit in gefaald, voetballen en training geven...

Jammer dat mensen zo vooringenomen zijn...

21 juli 2012 om 10:19

nee precies!! je slaat de spijker op zijn kop haha. Je ziet wat daarvan terecht is gekomen!! Frank de Boer deed dat wel en dat leverde WK finale op...

21 juli 2012 om 12:34

niet nee bij die twee, maar de boer as een ander verhaal, hij had niet faber er bij moeten hallen maar iemand anders van een andere club, dan psv. Dan had je een evengewicht. Jammer dat de boer het niet heeft kunnen combineren.

21 juli 2012 om 00:41

Ik denk meer het feit dat ze elkaar al kennen van hun periode samen bij Ajax eerst en later bij AZ dan wat jij steld Roykort.

20 juli 2012 om 20:41

ja ja we krijgen straks een Amsterdamse oranje, heb er zin in om oranje weer goed en aanvallend te zien voetballen.

20 juli 2012 om 20:51

Mijn gevoel is hetzelfde maar toch denk ik dat de Knvb er voor moet waken dat er wel een nationaal gevoel blijft bestaan rond Oranje. Een compleet op '95 gebaseerde technische staf doet afbreuk aan de verhoudingen binnen de selectie en (hoewel minder relevant) aan het sentiment dat landelijk rond het nationaal elftal zal groeien, zoals in de pers. Van Gaal doet er goed aan een outsider een belangrijke plaats in zijn team te geven.

20 juli 2012 om 20:45

De Ajax-fans die riepen dat er bij het vorige EK een Psv-klik was zullen nu wel tevreden zijn. De hele klik maakte ze niet uit, maar alleen dat het van PSV was en niet van Ajax. Nu kunnen ze er natuurlijk wel mee leven. Ik had liever iemand als Gio gezien, jammer dat hij niet wilde.

20 juli 2012 om 21:11

Ik denk dat niemand er echt problemen mee had dat de staf voornamelijk uit psv mensen bestond. De onvrede bestond toen spelers zoals bouma en strootman de voorkeur kregen boven emanuelson en anita wat volkomen onlogisch was.

20 juli 2012 om 22:33

In zijn vorige periode als bondscoach selecteerde LvG zelfs meer Psv'ers dan Ajacieden. Zo stonden er bijvoorbeeld tegen Ierland 7 spelers met een psv-klik in de basis.

20 juli 2012 om 20:45

Het is wat vroeg om te oordelen over de kwaliteiten van Kluivert als trainer. Echter heeft hij wel de naam, de faam en de uitstraling mee om een goede trainer te kunnen worden. Hij is nog steeds de topscoorder van Oranje aller tijden dus een betere optie voor die job is er eigenlijk niet. Als iemand weet hoe het is om voor oranje te spelen en te scoren dan is hij het wel.

Persoonlijk ben ik heel benieuwd hoe van Gaal het als bondscoach gaat doen. Die man heeft inmiddels alles meegemaakt als clubcoach en Nederland heeft aanvallend gezien een sterke generatie en verdedigend komt er het een en ander aan. Ik denk dat van Gaal wellicht positief kan verrassen met Oranje maar meer dan een voorgevoel is het niet.

20 juli 2012 om 20:52

Goede keus. Hij heeft al wat ervaring bij Twente opgedaan. Nu kan hij ook meteen zijn ervaring als spits in Oranje en op het hoogste niveau doorgeven aan de wat jongere spelers. Ik zie echter niet hetzelfde gebeuren als met de Boer. Ik vind de Boer toch meer uitstralen tegenover zijn spelers. Kluivert is ook niet zo''n type. Vind hem meer een type Gullit als trainer.

20 juli 2012 om 20:56

Hadden we eerst alle psv mensen wordt het nu een ajax staf..... Eens afwachten

20 juli 2012 om 21:14

Je hoeft niet af te wachte. De staf is nagenoeg bekend. Het is gewoon na van Marwijk weer een Ajax staf. Kunnen we weer gerust zijn. Oude tijden keren terug.

20 juli 2012 om 21:54

Ik bedoel met afwachten. Hoe het gaat lopen de komende jaren.

Ik hoop op goede tijden... met Luuk de Jong in de spits

20 juli 2012 om 21:15

Heerlijk weer die vriendjespolitiek, eerst Blind en nu Kluivert misschien. Zullen ze echt wat toevoegen aan het Nederlands elftal ? Ik dacht het niet.

20 juli 2012 om 21:35

Ik geloof dat Bert ook zijn vriendje mee had genomen....

20 juli 2012 om 22:39

@jeron. Dat Bert z'n viendjes meegenomenzou hebben is hier breed uitgemeten.
Dus dat weten we nu wel. Gelukkig is alles nu weer bij het oude. Ben benieuwd of degene die dit Bert kwalijk namen, nu ook commentaar hebben op deze staf.
Of blijft dat achterwege omdat we eigenlijk niet anders gewend zijn geweest.

21 juli 2012 om 12:38

Nou ik als ajaxfan, zou zeker commentaar geven als ook nu blijkt dat oranje, en wie dan ook in het veld staat, geven. Maar ik ben nu wat meer geruster, ook al zou ik eigenlijk als staf voor een ajax en misschien een az of twente trainer nemen.ook al is kluivert nu een twente trainer, hij is vooral benkend door ajax en wie weet ook nog altijd in zijn hart ook nog altijd een ajacied.

21 juli 2012 om 00:42

Laten we vooral even vergeten dat hij eerst van Bronckhorst heeft gevraagd?

20 juli 2012 om 21:18

Kluivers lijkt mij gen god idee. Hij is nou niet echt een voorbeeld voor de jeugd. En dan kunnen mensen wel zeggen van het is al lang geleden. Maar wat hij allemaal op zijn kerfstok heeft is niet uit te leggen naar jeugd.

20 juli 2012 om 21:36

of je kan blijven hangen in het verleden. ...je kan ook kijken naar zijn prestaties na 1995 en daar respect voor hebben. Bovendien denk ik niet dat supporters die geboren zijn na 1990 weten wat kluivert al dan niet gedaan heeft. Die kennen alleen zijn sportieve prestaties en niet zijn persoonlijke verleden.

20 juli 2012 om 21:45

Kluivert heeft een aantal dingen gedaan waar hij niet met trots op terug zal kijken. Klopt.

Maar waarom zou je hem er 15 jaar na dato nog op afrekenen zoals jij dat doet? Je zou ook kunnen zeggen dat mensen die ooit ontspoorden met de juiste discipline de zaak weer op de rails kunnen krijgen en zich kunnen revancheren? Ik geef mijn kinderen dat laatste graag mee.

Of reageer je met een Feyenoordbril op?

20 juli 2012 om 22:40

Sommige dingen zijn niet te vergeten. Vraag maar aan die ouders van die jongen. En nog meer dingen is hij heeft gedaan. Maar iedereen zijn mening. Maar ik herinner deze zaken nog als de dag van gister. Zijn moeder huilend op tv enz. En natuurlijk heb ik een Feyenoord bril op. Maar als het gaat om zaken als dood en geweld zet ik mijn Feyenoord bril af. Want daar wil ik niks mee te maken hebben.

20 juli 2012 om 22:43

Fair enough. Respect voor je mening. Thanx. Desalniettemin blijf ik geloven in het recht op een tweede kans. Maar daar zal mijn Ajax-bril dan ook wel weer een rol in spelen ;-)

20 juli 2012 om 21:36

Kluivert heeft wel veel aanzien als voetballer.
Misschien dat het een leuke toevoeging kan zijn

20 juli 2012 om 21:51

weer iemand erbij die niks toevoegd, het regime van Gaal komt tevoorschijn.

20 juli 2012 om 21:56

Helemaal mee eens. Maar ik denk dat er ook veel personen NEE gezegd hebben om met Van Gaal samen te werken. Tenminste als hij Kluivert gaat vragen. Hij was toch bekend om zijn groepjesvorming..

21 juli 2012 om 09:10

ik dacht dat we met de aanstelling van Van Gaal en Blind alles hadden gehad maar nu dit weer.
Dit kan toch niet veel erger?
Of gaan ze Davids en Bogarde ook nog toevoegen aan de staf
Dit is bij voorbaat gedoemd te mislukken.
Van Marwijk had , in eerste instantie, een perfecte staf met Cocu en de Boer.
Na het vertrek van de Boer had de staf anders ingevuld moeten worden.
Dit is nu gelijk al een staf die niet breed gedragen zal worden door het enorme Ajax-gehalte.
De Knvb zou hier niet aan mee moeten werken gezien de eerdere ervaringen met bondscoach Van Basten.

20 juli 2012 om 22:09

Vroeger Maakte een familielid van Kluivert heerlijke loempia's Ik denk dat van Gaal die tijd bij Ajax niet is vergeten, en dat hij daarom aan Oranje waarschijnlijk wordt toegevoegd.

20 juli 2012 om 22:23

Iemand die teruggrijpt naar het sociale verleden van Patrick Kluivert is niet in staat om een ter zake doend tegenargument op te voeren. Het beoordelingsvermogen van Louis van Gaal dient hoger aangeslagen te worden dan dat van zijn criticasters.

Het verleden heeft uitgewezen dat bij het trio Louis van Gaal, Danny Blind en Patrick Kluivert sprake is van symbiose. Geen enkele aanleiding om op voorhand te stellen dat daar niet opnieuw sprake van zou zijn.

20 juli 2012 om 22:27

Ik juich dit alleen maar toe hoor. Patrick Kluivert is ondanks zijn verleden (waar o.a Derksen hem op afrekent) nog altijd de topscoorder allertijden van Oranje. Daarnaast een fantastische spits, dus voor jongens als( Huntelaar, De Jong, van Persie, Dost, ligt eraan wie van Gaal selecteert) toch fantastisch om met zo'n topspits te kunnen werken. Daarnaast is het een oud-international uit de generatie van Cocu, van Bronckhorst, de Boer(die eerder werd gepolst) dus dat is alleen maar een goede manier van doorzetten van een lijn die eerder is ingezet.

Tot slot nog even over kliekjesvorming, natuurlijk hebben Blind, van Gaal en Kluivert een verleden in het Ajax van 95, maar om nu over een Ajax kliek te spreken gaat wat ver. Het gaat er bij Oranje niet om van welke club je bent, de meeste spelers spelen toch in het buitenland. (alleen v/d Wiel, wellicht van Rhijn, Siem de Jong en Anita) komen in aanmerking voor Oranje. Als oranje speelt zijn wij als supporters (of nou van psv, ajax of feyenoord) bent allemaal één, dus wie er voor de groep staan en wat hun achtergrond is doet er niet toe volgens mij.

20 juli 2012 om 22:53

Mooi! Kluivert is altijd één van mijn grootste helden geweest. Vind het jammer hoe negatief er naar hem wordt gekeken.

20 juli 2012 om 23:11

Dat is al de tweede die in aanmerking komt voor ass trainer Oranje van Twente.
Eerst Schreuder, nu Kluivert.

20 juli 2012 om 23:21

Btw; Die oude plaat van Derksen begint over te slaan. Iedereen heeft een verleden maar dat wil niet zeggen dat je kunt veranderen na gelang de jaren. Derksen zou dat moeten weten. Hij is niet niets voor niets geheel onthouder qua alcohol. Als we zijn lijn volgen, zou hij van zichzelf zeggen dat hij niet elke dag met zijn gok op de TV moet komen, want hij heeft in het verleden ..........

21 juli 2012 om 12:43

even een rare vraag, maar een john de wolf, is hij geen trainer en zou hij er niet bij kunnen. Wanneer kluivert niet wilt. Want john was toch ook een verrekte goede voetballer.

21 juli 2012 om 03:59

Kijk hier begint de uitschakeling al.. Alleen maar zeiken.. Dan is dit niet goed en dan weer dat niet..

Mensen, begrijpen jullie dan niet dat een trainer zijn eigen keuzes maakt op basis van zijn ervaring en inzichten en dat als het aankomt op Oranje het de bedoeling is dat je achter deze keuzes staat.. Zowel de spelers als de staf.. Ik ben er stellig van overtuigd dat Nederland nooit een toernooi zal winnen zolang niet iedereen (zonder te pretenderen dat hij of zij het beter weet dan Van Gaal in dit geval) achter Oranje staat..

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die twijfelen aan het voetbalverstand van Kluivert??!? Weten jullie nog wat voor een spelinzicht hij had/ heeft.. Dat zie je niet vaak terug.. In Nederland niet en in de hele wereld niet.. Sterker nog Kluivert had er veel eerder bij betrokken moeten worden.. Zo iemand heeft Van Persie nodig. Een assistent die een vergelijkbare speelstijl had en weet hoe het is om door gehaat te worden door het volk..

21 juli 2012 om 09:37

Van Gaal kiest voor kluivert en dat kan ik goed begrijpen
1. Vangaal ziet potentie in Kluivert.
2.kluivert heeft al eerder met van Gaal gewerkt.
3.kluivert heeft in zijn carrière alles meegemaakt. kan dus zijn ervaring over brengen op de spelers.
4.mr Derksen heeft problemen met Vangaal/blind.kluivert. Dus krijgt hij ze niet in zijn programma.
5.voor beschouwing van de wedstrijden zal meer een geziek worden over de Trainers dan over de spelers .haalt zo de druk van de spelers af.

21 juli 2012 om 12:44

Jongens, wie het ook wordt, laten we afwachten, we kunnen het al op 15 aug. zien, hoe het gaat verlopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Bruno Martins IndiVerdediger62
Kevin StrootmanMiddenvelder60
Robin van PersieAanvaller55
Jeremain LensAanvaller54
Ron VlaarVerdediger40
Jordy ClasieMiddenvelder40
Rafael van der VaartMiddenvelder44
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

36 jaar
55 fans

In de wandelgangen

Zondag 26 mei
Manuel Pellegrini wil deze zomer niet alleen Isco, maar ook een andere oude bekende naar Manchester City halen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.296875 seconden.