Voetbalzone

'Kansen schat ik in op 30-70, in het voordeel van Kiev als ik eerlijk ben'

Vrijdag, 20 juli 2012 om 15:50

Ronald Koeman weet dat Feyenoord een hels karwei wacht om de play-offronde van de
Champions League te halen. Vrijdag werden de Rotterdammers gekoppeld aan Dynamo Kiev. Eerst wacht een uitwedstrijd in Oekraïne, waarna een week later De Kuip als decor zal dienen van de tweede confrontatie. “Met deze loting moeten ze niet blij zijn”, denkt Henk van Stee, die in het verleden werkte als hoofd opleidingen van die andere Oekraïense topclub, Shakhtar Donetsk.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Gaat Feyenoord de tweedstrijd met Dynamo Kiev overleven?

20 juli 2012 om 15:03

Het is geen mission impossible, afgelopen jaar speelden ze ook uitstekend tegen Ajax en Psv; als ze dat niveau nou ook kunnen laten zien tegen Kiev is het mogelijk. Helemaal mooi dat de return in de Kuip is, het Legioen kan de elf vleugels geven.

20 juli 2012 om 15:18

Tjah maar aan de andere kant kan het in de Kuip ook al gespeeld zijn als ze in Kiev met een nulletje of 3 verliezen. Schat de kansen eerder zo op 80-20.

20 juli 2012 om 15:25

Ja als Feyenoord in Kiev wint met 3-0 is het in de kuip ook al zo goed als gespeeld!

Als als als.. waar slaat dat in hemelsnaam op?

Feyenoord heeft gewoon kans. Ik dnek zelfs meer dan tegen die Grieken. Die bouwen zich helemaal in.

En Feyenorod speelde haar "top" wedstrijden ook gewoon goed vorig jaar. Waar slaat die mogelijke 3-0 dan op?

20 juli 2012 om 15:28

Ja dat jij geen realistische blik op het leven hebt daar kan ik niks aan doen. Echter een ieder met enigzins verstand en een realistische kijk weet dat de kans op een 3-0 in Kiev heeeeeeel wat groter is dan de kans op 0-3.

Waar die 3-0 op slaat? Omdat Feyenoord in elke linie haar belangrijkste speler kwijt is en dat niet op heeft kunnen vangen en Kiev gewoon een hele sterke tegenstander is.

Maar veel plezier de komende 2 weken in dromenland. Ik zal je wakker maken zodra de nachtmerrie voorbij is.

20 juli 2012 om 15:35

Moet er nou zo gepraat worden? Is dit omdat hij een Rotterdammer is? Ben ik ook, en wat hij zegt is volkomen logisch.

De verwachting is inderdaad dat we niet zullen doorgaan, maar de hoop houden we er gewoon in, het is nog niet gespeeld.

20 juli 2012 om 15:47

Ikz eg ook niet dat het 3-0 gaat worden. Maar als als als lsaat werkelijk nergens op.

Als me broertje geen piemel had was het me broertje niet! Als je verstand avn voetbal hebt en enig zins er in zal hebben verdiept weet ej ook dat Kiev dit jaar niet lekker draait. Ena ls ze al winnen met kleine uitslagen winnen. Dus dan is die 3-0 van jou niet zo realistisch.

Feyenoord heeft alleen geen vervanging voor de spits gevonden. mid en achterin is het gewoon opgevangen!!

Kijk dat jij het Feyenoord misgunt is wat anders dan objectief kijken heh!

20 juli 2012 om 16:07

In plaats van te praten over Feyenoord, focus je op je eigen club. Volgens mij zijn jullie je beste verdediger kwijt. Anita waarschijnlijk naar Newcastle, Sulejmani oook waarschijnlijk weg. Jullie hebben/gaan dus ook in elke linie jullie beste speler verliezen/verloren. Verheug me nu al op de CL wedstrijden. Ik ga er speciaal voor thuis blijven om jullie afgemaakt te zien worden. Niets IS ZO Sterk ALS DAT ENE Woord Feyenooooordddd Ynwa

20 juli 2012 om 16:13

Eerlijk010
Je bent niet helemaal realistisch. Normaal gesproken is Kiev gewoon beter dan Feyenoord. Feyenoord speelde de topwedstrijden niet goed, dat deed vooral Guidetti. DIe steeg boven zichzelf uit. Nu is hij weg, en Feyenoord heeft geen vervanger. Met Guyon Fernandez ga je geen potten breken in de Cl.

Ik hoop van harte dat Feyenoord door gaat, ik vind het een mooie club en het is ook nog eens goed voor de coefficientenlijst, maar ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren. Kiev is kwalitatief gewoon beter dan Feyenoor, dat in elke linie zijn belangrijkste speler is verloren.

20 juli 2012 om 16:20

@ Retro

Volgens mij gaat dit topic over Feyenoord dus dan lijkt het me heel logisch dat hier over Feyenoord gepraat word ipv over Ajax of niet?? Praten over Ajax doe ik wel in de topics die over Ajax gaan.

Dat je thuis gaat blijven om Ajax afgemaakt te zien worden zegt al genoeg over wat voor treurig bestaan je moet leiden. En net zoals de 2 voorgaande jaren in een zeer zware poule zal Ajax ook dit seizoen weer gewoon haar mannetje staan. Snap dat het moeilijk te accepteren is en blijft dat je clubje altijd ver onder Ajax zal staan maar probeer het nu gewoon een keer te accepteren dat maakt het leven zoveel dragelijker voor je.

20 juli 2012 om 16:26

@vlaav : Uit Ajax en PSV om maar wat te noemen met Fernandez? Tja toen waren ze ook gewoon goed ja. Want weet je waarom? Omdat je tegen de betere teams gewoon meer ruimte krijgt en dan is Fernandez juist erg handig!

Tegen een de Graafschap of een VVV zou ik me meer zorgen. als Feyenoord zelf het spel moet gaan maken.

Maar juist tegen de "betere" teams is Feyenoord erg goed telkens.

Vlaar was alleen erg belangrijk als leider. Puur op voetbal zijn Indi en de Vrij niet minder.

Mid net zo Vormer en Immers zijn anders dan hun voorgangers maar niet minder ook.

Alleen de spits is op dit moment een gemis ja. En zeg ook nergens dat Feyenoord beter is toch? Ik geef alleen aan dat het niet snel 3-0 voor Kiev zal worden!

20 juli 2012 om 16:28

@ Eerlijk010

Hahahaha waar heb je het over man?? Kiev dit jaar niet lekker draait?? De competitie is daar net 1 speelronde oud en die hebben ze gewonnen.

Ik heb het niet over als. Kiev is gewoon een sterkere ploeg dan Feyenoord...punt. Daar komt geen als bij kijken.
Hou alsjeblieft op met de zogenaamde voetbalkenner uit te hangen want dat ben je niet. Ik snap dat objectiviteit ver bij je te zoeken is maar doe in ieder geval nog alsof je enigzins objectief bent.

20 juli 2012 om 16:29

Verdedigend komen Indi en de Vrij niet eens in de buurt van Vlaar. Dat je Vormer en Immers net zo goed durft te noemen als Elahmadi en in mindere mate Bakkel dat is al helemaal lachwekkend. El heeft meer techniek in zijn linkerteen dan Immers in zijn hele lichaam.

20 juli 2012 om 16:30

Ajacied777: Je doet zelf precies het zelfde over/met Feyenoord heh dus ik kan er vanuit gaan dat je je zelf ook treurig bestaan vind hebben?

"maar veel plezier de komende 2 weken in dromenland. Ik zal je wakker maken zodra de nachtmerrie voorbij is.
"

Afgelopen jaar was het Feyenoord die de betere was onderling trouwens. en je weet zelf ook donders goed dat Ajax het dit jaar heel moeilijk zal gaan krijgen.

Hun laatste echte topper is weg en geen vervanging voor!

20 juli 2012 om 16:34

Ik blijf niet speciaal thuis om Feyenoord afgemaakt te zien worden. En ik hoop dat Feyenoord eruit vliegt omdat mijn club dan 4 miljoen meer heeft uit de marketpool. Ik denk dus in mijn eigen clubbelang. Dat is iets heel anders dan het hopen omdat je Feyenoord haat zoals bovenstaand gastje wel doet. Als je voorbij je haatbrilletje zou leren kijken dan zou je nl zien dat ik hier in 1 van mijn posts Feyenoord ook al het succes toewens in de EL.

En Ajax zal het dit jaar idd best lastig krijgen. Maar dat hadden we vorig jaar ook met vanaf oktober tot mei wekelijks 4-7 basisspelers geblesseerd en toen werden we ook kampioen. Ik heb vertrouwen in de nieuwe wind die er bij Ajax waait en Vertonghen is nog niet opgevangen nee maar volgens mij hebben we ook nog 1,5 maand. Daarbij zijn al die langdurig geblesseerden er vanaf de start van de competitie waarschijnlijk gewoon bij. Trouwens wel opvallend dat alle niet - Ajacieden nu zeggen dat de geweldige Vertonghen zo moeilijk op te vangen is terwijl hij een paar maanden geleden volgens diezelfde mensen nog matig presteerde.

20 juli 2012 om 16:43

@eerlijk010
Je bent niet objectief. Je kijkt door een gekleurde bril. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Ik denk wel dat ze Vlaar, El Ahmadi en vooral Guidetti gaan missen. Vlaar en Guidetti waren de spelers die Feyenoord in belangrijke wedstrijden op sleeptouw namen, vooral Guidetti. Ze gingen voorop in de strijd. Nu is het afwachten wie dat gaat doen.

Dit Feyenoord is waarschijnlijk nog niet goed op elkaar ingespeeld. De verdediging is nog redelijk hetzelfde, maar op het middenveld blijft alleen Clasie staan. Dat inspelen heeft tijd nodig, en die hebben ze nog niet gehad.

Fernandez mag het dan goed hebben gedaan tegen Ajax en Feyenoord, maar ik denk niet dat dat hem tegen Kiev weer lukt. Kiev is gewoon beter dan Feyenoord. Kwalitatief is het verschil groot.

20 juli 2012 om 16:46

Jij bent toch wel een held in de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet hahahaha..

Jij liep zelf te klagen dat Vlaar zo beperkt was en er niks van kon. En nu komen de Vrij (grootste verdedigende talent van NL) en Indi niet in de buurt van hem.

En ga je klagen dat mensen dat over Jantje deden. Ik heb zelf hem namelijk wel altijd goed gevonden een engerd dat wel. Maar dat is juist goed voor een verdediger maak ze maar lekker gek die spitsen!

Maar dit gaat nergens heen want je spreekt alleen maar jezelf tegen.

Geloof dat Immers ook niet voor Karim is gehaald maar voor Bakkal? En die schelen niet veel en zijn de zelfde soort spelers.

Vormer is voor Karim gekomen. en heeft minder techniek maar weer meer overzicht en een betere trap. dus tja....

20 juli 2012 om 16:54

@ Eerlijk

Laat mij zien waar ik dat over Vlaar heb gezegd? Prima dat je met het ene na het andere verzinsel komt in de hoop je gelijk te krijgen, althans te doen alsof je gelijk hebt. Echter ik wil wel even het tegendeel voor je bewijzen hoor want in een topic van een paar dagen terug over Vlaar en Aston Villa heb ik gezegd dat ik verwacht dat Feyenoord wel 6-8 miljoen voor hem zou kunnen krijgen omdat het een prima verdediger is. Een prima verdediger dus geen goede verdediger maar in ieder geval stukken beter dan De Vrij en Indi (hoe je bij het grootste verdedigende talent komt is mij ook een raadsel want dat zal wel je eigen mening zijn aangezien ik en velen andere verdedigers hoger inschat).

20 juli 2012 om 17:09

@ajacied777
Volgens mij heeft hij het tegen mij, maar ik weet het niet zeker. Het zou best kunnen, want ik ben niet altijd even positief over Vlaar.

@eerlijk010
Ik was negatief over Vlaar toen hij in Oranje speelde. Vlaar is een goede speler voor Feyenoord, maar voor Oranje komt hij echt te kort. Tegen Eredivisieclubs doet hij het prima en voor Feyenoord is hij ook echt een leider, maar in Oranje komt hij tegenover Mario Gomez, Cristiano Ronaldo en andere topspitsen te staan. Dat is een heel verschil met de Eredivisie, waar hij het tegen de gemiddelde eredivisiespits aardig deed.

20 juli 2012 om 17:16

Ajacied777:
Ik als Ajacied vraag me af waarom je je zo druk maakt over Feyenoord dat je hier een ellenlang debat gaat voeren. Richt je gewoon op Ajax kerel. Je bent toch Ajacied?

Hoop dat Feyenoord kan verassen. Zal niet makkelijk zijn, maar Feyenoord deed het vorig jaar tegen de grote teams heel goed. Hoop dat jullie dat in de CL door kunnen trekken dit jaar. Succes.

20 juli 2012 om 17:20

@ retro

Ten eerste,ajax laat Anita echt niet zomaar weggaan en ten tweede: wie heeft er volgens jou dan interesse in Sulejmani? je zegt wel 'focus je op je eigen club' maar vervolgens ga je allemaal onzin vertellen over Ajax.

20 juli 2012 om 17:25

@ adutch

Ik zit op een voetbalforum. En op een voetbalforum praat je over voetbal. Als dat in een topic is over het Ek dan heb je het over het Ek, over Real Madrid dan over Real Madrid en als het over Feyenoord gaat dan praat ik dus over Feyenoord. Dat is het nu het nut van verschillende topics....dat je in het topic praat over het onderwerp waar het over gaat....feyenoord dus in dit geval. En dat je in elk topic mee mag praten ook als het niet over jou club gaat.

20 juli 2012 om 17:32

In de topwedstrijden deed Guidetti de helft vande tijd niet eens mee, Dus die vleiger gaat niet op.

20 juli 2012 om 20:14

Guidetti heeft amper een top wedstrijd gespeeld.

22 juli 2012 om 04:32

Hoe voel jij je nu? Stoer man een beetje haten op Feyenoord. Waarom zou Feyenoord niet kunnen winnen van een team die door Ajax verslagen is? Was het niet dat ozo grote Ajax dat blij was met een gelijk spel in de Arena en in de Kuip zo snel mogelijk weg wilde? Praat gewoon geen onzin of zoek een andere topic waar jij met alle andere ezels heel stoer roepen hoe erg je Feyenoord haat!

22 juli 2012 om 04:35

Geen realistische blik? Jij was vorig seizoen ervan overtuigd dat Feyenoord een slecht seizoen zou spelen en dat Ajax wel even makkelijk kon winnen van Feyenoord! Wie ontwaakte uit de droom hier?
Als Ajax het kan dan heeft Feyenoord wel meer kans dan jij beschrijft sneu figuur!

22 juli 2012 om 04:41

Was Clasie er vorig seizoen er ook klaar voor om het van Fer over te nemen? Niemand had dat verwacht en wat dacht je? Hij speelde een top seizoen. Toen El ahmadi terug kwam riep ook iedereen dat die niks had bewezen en hij speelde ook een top seizoen! En van Guidetti was niemand van overtuigd en wat liet hij zien?
Dus kom niet slap lullen! Wie weet hoe de spelers zich ontwikkelen. Jij weet helemaal niks van voetbal maar probeert heel erg interessant over te komen. Ga naar een Ajax topic a.u.b i.p.v hier te proberen te provoceren!

20 juli 2012 om 15:38

Tegen Ajax en PSV speelden ze midden in het seizoen, met een ingespeeld team. Nu moeten ze zonder een ingespeeld team tegen een team spelen die midden in de competitie zit. Zelfs normaal zou Dynamo Kiev al sterker zijn, nu ziet het er helemaal slecht uit voor Feyenoord.

Kijk maar naar Twente, midden in het seizoen is Inter Turku echt geen moeilijke tegenstander, maar zonder een op elkaar afgesteld team tegen een team spelen die midden in de competitie zit, is gewoon erg lastig.

Feyenoord is zeker niet kansloos, maar het gaat erg, erg lastig voor ze worden.

20 juli 2012 om 15:07

en nu in het nederlands?

feyenoord maakt thuis tegen iedereen kans en zeker tegen kiev. na al die jaren afwezigheid zal het publiek eraan bijdragen dat de spelers het belang snappen optimaal gemotiveerd zijn. verder moeten ze een beetje mazzel hebben.

20 juli 2012 om 15:08

Hij kan toch best realistisch zijn of niet? Deze kansverhouding klopt aardig. Kiev is favoriet, maar voor Feijenoord is het niet kansloos.

20 juli 2012 om 15:18

Dinamo Kiev heeft deze zomer Veloso en Krancjar gehaald! Meer hoef je niet te zeggen.

20 juli 2012 om 17:10

Klopt want we gaan van onze eigen vermogen uit en niet die van Kiev. De bal is rond.

20 juli 2012 om 15:04

Gelukkig heeft Henk van Stee geen verstand van voetbal.

Aan het begin van vorig seizoen was de kans 5% dat we 2e zouden worden. Wat koop je voor dit soort prietpraat? Als hun sterspeler slecht heeft geslapen en het hele team zit aan de diarree kun je ook gewoon winnen zonder exceptioneel te zijn. Het is koffiedik kijken maar Kiev is natuurlijk wel favoriet. Nou prima, die rol als underdog ligt Feyenoord wel. Koeman zal het tactisch wel weer goed neerzetten en zich wapenen tegen hun sterke punten zoals hij dat dit seizoen ook deed in de toppers.

Ik heb er zin in. Kolkende Kuip en een gemotiveerd team en wie weet waar het schip strand. In 2002 wonnen we ook de Uefa Cup zonder dat mensen geloof hadden dat we Inter en Dortmund zouden verslaan.

20 juli 2012 om 15:35

Ik denk dat Henk van Stee meer verstand en ervaring heeft dan jij dus wie verkoopt hier prietpraat?

Je moet het realistisch bekijken ; Dynamo Kiev is gewoon beter. Feyenoord is inderdaad de underdog maar wie gaat er in de spits spelen? Fernandez? Die verdedigers van Kiev wrijven hun handen al warm. Feyenoord mist gewoon een echte goaltjesdief á la Guidetti. Dan kun je wel zeggen van : Koeman zal het wel tactisch goed neerzetten maar wie moet er scoren?

Eerst maar afwachten wat Feyenoord in Kiev gaat doen. Bij een 2/3-0 zie ik het al vrij somber in.

20 juli 2012 om 15:44

Feyenoord moet gewoon op de counter spelen, dan zul je zien dat Fernandez goed tot zijn recht komt. Zonder Guidetti heeft Feyenoord vorig seizoen ook de nodige wedstrijden gewonnen.

Maar goed, laat het duidelijk zijn dat dit een moeilijk verhaal gaat worden.

Ik zou op deze manier gaan spelen.

Mulder
Janmaat
De Vrij
Vlaar
Indi
Vormer
Clasie
Singh
Immers
Fernandez
Cisse
20 juli 2012 om 15:58

Misschien is het juist wel een voordeel dat Feyenoord uit speelt. Op de counter spelen, terwijl Dynamo Kiev het spel moet maken omdat zij thuis spelen. Ik zou alleen over Immers twijfelen. Misschien Clasie achter de spitsen en Immers centraal op het middenveld? Vind Clasie meer dreiging hebben namelijk.

20 juli 2012 om 18:29

Kiev maakt nooit het spel, thuis niet en uit al heel zeker niet!

Maar Kiev countert met hoge kwaliteit en daar ligt de uitdaging voor Feyenoord.
Feyenoord moet eerst vooral verdedigend de zaken op orde hebben en tijdens de wedstrijd zoeken naar een kansje.

20 juli 2012 om 18:53

Thuis zal Kiev wel moeten. Anders krijg je een schaakwedstrijd, wat opzich niet verkeerd is voor Feyenoord. Ik denk dat men bij Dynamo ook wel beseft dat als het verschil thuis niet gemaakt zal worden, het uit een heksenketel gaat worden in De Kuip. Ik maal er niet om als Dynamo het verschil niet kan maken .

21 juli 2012 om 13:34

Kijk Henk van Stee zijn CV er maar op na. Heeft het niet geweldig gedaan bij de clubs die hij heeft gecoacht. Heeft ook bijna de Feyenoord Academy om zeep geholpen met allerlei beslissingen. Gelukkig ging hij weg en kwam Brard, de beste beslissing van de directie van de afgelopen 5 jaar. Ik heb Van Stee daarom niet zo hoog zitten als het op voetbalwijsheid aankomt.

Bovendien had ik het over kansverhoudingen prietpraat. Je hebt een favoriet en een underdog en of die kansen nou op 20-80 liggen of op 45-55, op de wedstrijddag heb je daar niks aan. Een polletje kan al het verschil maken. Vraag maar aan Hans van Breukelen ;

20 juli 2012 om 16:16

@livinglegend
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Feyenoord is in elke linie zijn belangrijkste speler verloren, en Kiev heeft Veloso en Krancjar gehaald. Spelers waarvan Feyenoord alleen maar kan dromen. Ik denk dat Henk van Stee het wel goed heeft gezien. Kiev heeft gewoon meer kans om te winnen dan Feyenoord.

20 juli 2012 om 16:50

Je hoeft ook geen genie te zijn om te zien dat Kiev favoriet is, alleen deze zomer hebben ze al 25 miljoen uitgegeven. Daar koop je 3x de hele Feyenoordselectie van.

Feyenoord had het jaar hiervoor ook de 3 belangrijkste spelers verloren, en kijk waar ze zijn geëindigd. Wat ik wil zeggen is dat het niet hopeloos is, op de counter was Feyenoord vorig seizoen erg sterk. Dus met een beetje geluk is het misschien mogelijk om een goed resultaat neer te zetten.

Ik ben in ieder geval trots als Feyenoorder dat we weer eens meespelen met de grote clubs van Europa. Zeker als je ziet waar Feyenoord vandaan is gekomen. Soms is het geen pretje om Feyenoorder te zijn, maar waar we nu staan heeft Feyenoord zelf afgedwongen. Door te investeren in de eigen jeugd en met schaarse middelen grote resultaten boeken. Dat zijn de momenten wanneer het wel fijn is om Feyenoorder te zijn.

20 juli 2012 om 15:05

Maar Feyenoord is ook beter als het spel niet gemaakt hoeft te worden. Ver van de goal spelen klinkt leuk en aardig, maar dat gaat Feyenoord absoluut weinig opleveren.

Fernandez kan heel erg weinig. Één van de dingen die hij echter wel kan is hard rennen, counteren dus. Daar zal Feyenoord het dus op moeten gooien.

Zelf schat ik de kansen misschien nog wel lager in. Kiev is simpelweg te sterk en zal van de 10 wedstrijden waarschijnlijk 8 keer winnen. Zeker van dit ervaring-arme spitsloze Feyenoord. Jammer, want die miljoenen voor het bereiken van de volgende ronde waren zeer welkom.

20 juli 2012 om 18:28

Ja zo zie ik ook dat Koeman gaat spelen. Op de counter en met snelle voorhoedespelers voorin. Ik zie overigens hun kansen wel iets hoger in dan de 30%. Kiev heeft het hoofdstuk Sheva afgesloten en moet nu ook wederopbouwen net zoals Feyenoord dus het is voor beiden even wennen met alle nieuwe spelers in beide elftallen.

21 juli 2012 om 01:18

Dat is waar. Maar met 2 teams die moeten wennen zal het vooral individuele kwaliteit zijn die de doorslag gaat geven. En laat Kiev dat nou net meer hebben dan Feyenoord. Ook de ervaring in de ploeg gaat ze helpen. Nee, ik zie helaas niet in hoe Feyenoord het hier goed vanaf gaat brengen. Ik denk zelf dat Feyenoord heel erg in het seizoen moet groeien. Daar gaan nog een paar weken overheen.

20 juli 2012 om 15:06

Koeman is tactisch een geweldige coach, ik zie ze wel stunten tegen Kiev.

20 juli 2012 om 15:08

Laten we het hopen! Hoe meer NL clubs in de CL hoe beter!

20 juli 2012 om 18:29

Na Kiev moeten ze nog een ronde spelen om te kwalificeren en dan ben ik bang dat de teams wel een maatje te groot zijn.

20 juli 2012 om 15:07

Hmmm ik vind 30-70 eerlijk gezegd heel oppertunistisch. Ik geef Feyenoord niet meer dan 10-90. Helaas, want ik zou graag weer eens twee Nederlandse clubs in de CL zien. Als Feyenoord wordt uitgeschakeld zijn ze wel rechtstreeks voor de EL gekwalificeerd toch?

20 juli 2012 om 15:14

Nee ze moeten winnen om zeker te zijn van de poulefase EL. Anders stromen ze in de 4e voorronde van de EL in en moeten ze daar nog een kwalificatie doorlopen. Hoe dan ook staan er 4 Europese duels op het programma en dat is mooi

20 juli 2012 om 15:08

Ik vind het geen onmogelijke opgave voor Feyenoord, maar ze moeten echt alles uit zichzelf halen om Dynamo Kiev te verslaan. Hup Feyenoord!

20 juli 2012 om 15:11

Het moet kunnen ik vind 40-60 een betere verhouding ze zullen niet weten wat ze meemaken in de kuip. Feyenoord heeft op elke positie gewoon goede spelers. En koeman is op zijn best in de underdog rol.

Mulder
Janmaat
De Vrij
Indi??
Nelom
Vormer
Clasie
Schaken
Singh
Cisse
Fernandez
20 juli 2012 om 15:39

Feyenoord heeft op elke positie gewoon goede spelers. Wat heeft Dynamo Kiev dan wel niet? Op iedere positie toppers? Niets ten nadele van Feyenoord maar je overdrijft nogal met 'op elke positie gewoon goede spelers'. Ik schat de kansen in op 25-75. Bij een nipte nederlaag (beste zou 2-1 zijn i.v.m uitdoelpunt), zie ik Feyenoord nog wel kans maken. Bij een eindstand van 2/3-0 is het al haast niet te doen in de wetenschap dat Kiev uit wel een doelpunt kan maken.

20 juli 2012 om 15:41

Negentig minuten stil in de kuip dat is pas lachwekkend wat velen hier boven al aangeven Veloso is gefaald bij Genoa, Krancjar was al 2 jaar bankzitter bij Tottenham, Marco ruben wissel bij Villareal zelfs bij Villareal b gespeeld nee hoor we maken gewoon een kans het het gevaar zal eerder van Yarmalenko komen en Garmash.

20 juli 2012 om 16:29

Bij een gunstig resultaat in Kiev kan het nog wel eens flink gaan spoken in De Kuip. Maar toch blijf ik erbij. en dat is ook door meerdere personen aangegeven ; ; Dynamo Kiev heeft enkele geweldige spelers rondlopen. Krancjar en Veloso hebben toch een redelijk goed EK gespeeld bij respectievelijk Kroatië en Portugal. Yarmolenko en Garmash zijn ook 2 gevaarlijke spelers. Milevskiy is het eeuwige talent. Hem werd een grote toekomst voorspeld á la Shevchenko maar hij heeft nog steeds niet de stap gemaakt naar het westen.

20 juli 2012 om 16:30

Hahaha, ff lekker tegen Feyenoord aantrappen. Alleen lukt het niet want al je comments zijn regelrechte bullshit. 2 jaar geleden toen het slecht ging zat de Kuip volgend mij ook elke thuiswedstrijd vol. Volgens mij bleven de fans er toe nook achter staan. Afgelopen seizoen was elke thuis wedstrijd een gekkenhuis. Elke club komt met angst naar de Kuip. De spelers zijn tot het bot gemotiveerd als ze een volle kolkende Kuip inlopen. Het enige wat jullie kunnen is nog maar is benadrukken dat jullie joden zijn. Als je jaloers bent op de sfeer bij deze echte voetbalclub dan kun je dat ook gwn zeggen. Zal ik je ook nog een duimpje omhoog geven omdat je zo eerlijk bent....

20 juli 2012 om 16:43

ahhahahahahahah wij hebben cd vol man waar heb je eht over man hou het lekker bij ej eigen club zal veel handiger en beter zijn. Nee ajaxhooligans zijn lieverds he, kijk dat u vol bent over uw club prima maar wij ook over onse club, En laat het zo ver het nog kan mensen in hun waarde. kijk ajax is de beste de mooiste de geweldigste de grappigste de leukste de superste club van de hele wereld.

Wie is er hier in dromenland

ps deze arrogantie voorkomt dat er gebroerderlijk met elkaar om gegaan kan worden

20 juli 2012 om 16:48

Nee ze halen de 2de ronde niet eens

20 juli 2012 om 18:16

Ik hoop op een goed resultaat in Kiev en dan zouden we het in De Kuip zeker wel af kunnen maken! Gaan we niet door, dan moeten we voor die Europa League groepfase gaan en de EL is ook een prachtig toernooi met veel mooie tegenstanders!

20 juli 2012 om 15:09

Niets is onmogelijk in de altijd gekke voorrondes. Wanneer Feyenoord uit de schade weet te beperken kunnen ze thuis, in een volle kuip wel degelijk stunten.

20 juli 2012 om 15:09

Ach zolang de tegenstander op papier beter is....zullen wij winnen. Dus kom maar op met je 30/70! Als Kiev nou VVV heet, hou ik me hart vast!

20 juli 2012 om 15:20

Gelukkig voetballen we niet op papier maar op gras

Jho we zien het wel, alles is mogelijk, maar de spelers moeten erin geloven en dat kan deze technische staf wel voorelkaar krijgen denk ik

20 juli 2012 om 15:21

Uh dude, hij geeft Feyenoord 30% kans op de overwinning en Kiev 70%. Ik weet niet waar jij het wordt 'tot' vandaan haalt ?

20 juli 2012 om 15:32

haha al gezien en verbeterd, las even te snel, ben met mijn hoofd al in Kiev

20 juli 2012 om 15:15

Ik zat eerder op 20/80 in Kiev voordeel dus die van Stee is nog aardig optimistisch dan.

20 juli 2012 om 15:19

Ze zijn dodelijk in de counter, maar je moet wel ver van eigen doel spelen ?

Volgens mij lul je je zelf dan een beetje vast. Ver van eigen doel = veel ruimte achter de verdediging = makkelijk weg te counteren.

Erg lastige loting. Baal ontzettend dat ik dan op vakantie ben, en de wedstrijd dus niet zelf bij zal kunnen wonen.

20 juli 2012 om 15:21

Iedereen doet hier heel interessant met procenten maar de kans is gewoon 50/50 hoor. Feyenoord gaat of wel door ten kosten van dinamo kiev of niet. klaar.

20 juli 2012 om 15:51

Feyenoord moet gewoon op de counter spelen, zo zijn ze vorig seizoen ook erg succesvol geweest. Zo worden de kwaliteiten van Cisse en Fernandez ook optimaal benut.

Maar goed, laat het duidelijk zijn dat dit een moeilijk verhaal gaat worden.

20 juli 2012 om 16:39

@luzacovic : Het is lastig iemand te overtuigen die zo in zijn eigen wereld leeft.

Zo zelf ingenomen en zo veel onzin in iedere post. En zo veel haat dragen richting een club moet er toch ergens zijn stoere praat uiten.

Op straat zal hij niet komen.

20 juli 2012 om 16:42

@ Xavi

Ik ben 1 van die Feyenoorders die weet dat het enorm lastig gaat worden. Maar goed, wat kan je meer doen dan achter je club staan

Het gaat voor Feyenoord een heel erg lastig karwei worden, ik schat de kansen 25-75 in, in het voordeel van Kiev natuurlijk. Maar goed, op de counter is Feyenoord vorig seizoen erg gevaarlijk geweest.

20 juli 2012 om 16:44

@eerlijk010

Ik moet toegeven dat ik al spijt heb dat ik de discussie ben aangegaan. Moedeloos om van te worden, wat ook raar is vind ik. Is dat hij een bewezen lid is.

on:

Met Fernandez en Cisse op de counter moeten er mogelijkheden liggen, desalniettemin is Kiev natuurlijk favoriet.

20 juli 2012 om 16:46

Ajacied777

Weer lekker aan het irriteren jongen? Wat is je doel? In 25 posts zeggen dat Feyenoord geen kans maakt? 1 voldoet. Of gewoon ff lekker lopen provoceren?

Het komt nl. nogal provocerend om te roepen dat het clubje Feyenoord altijd ver onder ajax, jouw club, zal staan. Maar ach, dat zie jij zelf ook wel.
Voor een 'bewezen lid' (gefeliciteerd daarmee) gedraag je je als zo vaak behoorlijk als een kleuter in verschillende topics die niet over die club van jou gaan.

Overigens denk ik ook dat Feyenoord het heeel lastig gaat krijgen, en ik vrees ook het ergste, maar ik zal wel voor ze juichen als Twente-supporter wanneer ze doorgaan. Blijf toch een Nederlander. Daarnaast kan het spoken in de Kuip, mooi stadion en gelukkig zonder dak. Kansloos zijn ze niet, dat praat jij ze alleen aan.

20 juli 2012 om 18:23

@luzacovic

Bedankt dat je die discussie bent aan gegaan haha. Denk er echt precies hetzelfde over!

Gewoon keihard werken en laten zien dat je er voor wilt gaan Feyenoord!

20 juli 2012 om 15:24

Ja, dit is een onmogelijek opdracht voor Feyenoord om deze tweeluik winnend af te sluiten. Ten eerste omdat de ploeg van Koeman totaal geen Europese ervaring waarborgd.
Ten tweede bij een gebrek aan kapitaal om de ploeg te versterken. Feyenoord is immers heel veel zwakker geworden na het verlies van El Amhadi, Guidetti en Vlaar. Laatsgenoemde was al geen hoogstaande speler, maar is nog altijd beter dan de Vrij en consorten.
ten derde om het feit dat Kiev een zeer sterke ploeg is, dat hebben tegen Ajax al eens kunnen zien. Natuurlijk was het een niveautje minder dan de Amsterdammers, maar dan alsnog zijn ze twee niveau's beter dan Feyenoord.

Conclusie is makkelijk: geld ophalen en je verder geen illusies maken op een vervolg in dit toernooi.

20 juli 2012 om 15:56

Ach ja, als je het zo bekijkt kan je iedere wedstrijd wel schriftelijk afdoen.

Was het niet een vierde klasser die Real Madrid uit de beker knikkerde? Zo zullen er nog wel meer opvallende uitslagen in het voetbal bestaan. Utrecht dat 6-4 wint van Ajax. Daar gaf je ook geen stuiver voor als je naar de namen op het kijkt.

20 juli 2012 om 16:55

Met deze reactie doe je "de Vrij en consorten" wel heel erg tekort..
Slaat nergens op, De Vrij en Bruno Martins Indi zijn twee grote talenten. Let maar eens op aankomend seizoen, wanneer zij het centrum gaan vormen ;

20 juli 2012 om 15:33

We kunnen blijven speculeren over de uitslagen, maar uiteindelijk zullen we het resultaat zien na 180 min. (miss wel meer). Ik durf te wedden dat meer dan de helft die een reactie plaatst Kiev alleen bij naam kent. We zullen het zien. Al hadden wij 0 procent kans om te slagen, ik sta met mijn hart en ziel 10000% achter mijn mooie ploeg! Feyenoord lets do this!!!

20 juli 2012 om 15:36

Al die reacties van kansloos etc.

Volgens mij heeft Kiev een redelijke statische verdeding en laten wij nou net voorin Schaken, Cisse en Fernandez lopen. Alle 3 ongeloofelijke snel en hebben laten zien vorig seizoen dat ze erin de grote wedstrijden stonden: Schaken in bijna alle topwedstrijden, Cisse vooral thuis tegen Psv en uit tegen Twente en Fernandez uit tegen Ajax en uit tegen Psv.
Natuurlijk heeft ook Kiev een geweldige aanval met oa Yarmolenko etc. Maar ik zie Feyenoord zeker niet kansloos. Als ze uit de schade weten te beperken tot bv een 1-0 of 2-1. Dan zie ik de kansen behoorlijk groeien voor Feyenoord zeker de thuis wedstrijden wanneer Feyenoord met 12 man speelt!
Ik ben benieuwd, zeker met Koeman die heeft laten zien tegen zulke grote tegenstanders altijd met de juiste tactiek te komen. Ik laat me verassen maar maak me ook niet te veel illusies!

20 juli 2012 om 15:39

Moeilijk maar niet onmogelijk! Passie strijd en vechtlust daar win je het mee ;

20 juli 2012 om 15:53

Al worden de kansen nog kleiner/lager ingeschat. Er is gewoon een kans voor Feyenoord.
Het zal een fikse klus worden, maar onmogelijk is het niet.
Zit volgens mij ook niet in de Feyenoord aard om er nu al het bijltje bij neer te gooien.
Suc6

20 juli 2012 om 15:55

Ja, weet je wat Feyenoord moet doen.. Zorgen dat ze een goal meer maken dan Kiev dan zijn ze wel door...

Sjongejonge.. wat een reacties zitten er tussen.. De 1 gelijk gepikeerd als Feyenoord weinig kansen wordt toegedicht en de ander weer gelijk zeggend dat persoon x geen verstand van voetbal heeft om hij een andere mening heeft...

Voor alle Feyenoorders in ieder geval succes!

20 juli 2012 om 15:59

Komop feijenoord ff de schouders er onder jullie zijn toch een topclub
dn moet je ook kunnen winnen van kiev
een voordeel jullie hebben een legioen achter jullie staan

20 juli 2012 om 16:02

Is het niet wat overdreven 30-70 heeft Kiev dan zo een goed team dat Feyenoord moet onderdoen?

20 juli 2012 om 16:06

Ik vrees dat 30-70 nog positief bekeken is. Ik vrees het ergste maar hoop so erg dat we het halen. We hebben vorig jaar keihard gewerkt en nu met lege handen staan zou heel jammer zijn.

20 juli 2012 om 16:13

Ik hoop dat ze in kiev net zo het duel in gaan als de ajaxieden hier over de kansen van feyenoord denken. Dan is er zeker wat mogelijk.

20 juli 2012 om 16:20

voordeel van kiev js dat ze ons gaan onderschatten. Net als de topclubs in nl deden vorig jaar. Al zei Veloso al dat hij liever Fc vaslui had geloot en feyenoord een sterke indruk vindt maken. Zelf schat ik het op 40/60 in voordeel van kiev. Mede omdat ze simperweg meer kwaliteit hebben, ervaring en meer wedstrijdritme. Maar Feyenoord is altijd in staat te verrassen tegen sterke tegenstanders dus geef het niet zomaar gewonnen.

20 juli 2012 om 16:28

Maak er maar 80-20 van, kijk de selectie van Kiev eens even, ongelofelijk goede spelers zitten daartussen. Je kunt optimistisch zijn, maar dat is niet reëel ditmaal.

20 juli 2012 om 16:43

Het gaat niet alleen om de selectie. Feyenoord speelde vorig seizoen tegen Ajax en Psv ook goed terwijl hun betere selecties hadden en nog steeds hebben.

Normaal gesproken is Kiev favoriet maar Feyenoord heeft al vaker laten zien dat ze een hecht team zijn en zeer goed op de counter.

20 juli 2012 om 17:22

Kiev speelt totaal anders dan Ajax of PSV en de hele as van feyenoord is weg, Guidetti, Bakkal, El Ahmadi en waarschijnlijk ook geen Vlaar. Kortom, een wonder is nodig.

20 juli 2012 om 17:36

Ajax speelt weer anders dan Psv, Psv speelt weer anders dan Az en Twente speelt ook weer anders. Dus dat maakt niks uit. Feyenoord heeft gewoon goed gepresteerd tegen de top ploegen omdat Feyenoord dan niet zelf het spel hoeft te maken.

Vlaar kan in mijn ogen opgevangen worden door de jeugd, Bakkal was vaak onzichtbaar, Guidetti speelde niet altijd en de wedstrijden zonder Guidetti hebben ze ook goed gepresteerd. El Ahmadi gaan ze wel missen, helaas.

Dinamo Kiev is zeker favoriet maar ik vind het niet erg dat Feyenoord de underdog is.

20 juli 2012 om 16:29

'een voordeel dat ze al spelen, want dan kunnen we ze twee keer bekijken'???
Dat lijkt me eerder een nadeel, zij zijn fysiek verder en ook meer ingespeeld.
Kiev is zeker favoriet, maar alles is mogelijk! Gewoon er voor gaan!

20 juli 2012 om 16:30

Het wordt moeilijk voor Feyenoord. Ze moeten gewoon proberen de stand 0-0 lang vasthouden en de schade beperkt houden. Dan hebben ze wel de kans om Kiev te verslaan in de Kuip.

20 juli 2012 om 16:31

We zijn weer lekker optimistisch hier lees ik, als ik de meesten mag geloven hoeft de wedstrijd al niet meer gespeeld te worden. Het voordeel is dat Kiev waarschijnlijk ook zal denken dat ze favoriet zijn, waardoor Feyenoord zich kan opstellen als underdog.

20 juli 2012 om 16:39

Dit is allemaal vooraf praten!

De wedstrijd moet immers nog gespeeld worden!

Oke, Kiev heeft iets betere spelers dan Feyenoord. Maar grote namen maken nog geen goed team.

Elke wedstrijd staat op zich en kan weer anders zijn! Zo is het altijd gegaan.

Laten eerst maar afwachten!

20 juli 2012 om 16:41

Feyenoord is een goed team geworden met nieuwe aankopen als Vormer, Goossens. Maar toch denk ik dat Dinamo Kiev gaat winnen.

Mijn verwachting:
Feyenoord - Dinamo Kiev = 1-2
Dinamo Kiev - Feyenoord = 2-0

20 juli 2012 om 17:00

Moeilijk maar niet onmogelijk! Ik hoop dat Feyenoord ze van de mat speelt. Dat verdienen ze na vorig seizoen.

20 juli 2012 om 17:07

Het gaat heel moeilijk worden voor Feyenoord, maar ze moeten niet denken dat ze kansloos zijn.
Ik hoop echt op een stunt en dat ze doorgaan.

20 juli 2012 om 18:02

Met El Ahmadi,bakkal en Guidetti hadden ze nog 3 kerels die tegen het niveau van Krancjar,veloso en Shevchenko aanhikten, maar nu staan daar Immers,vormer en Fernandez, kansloos en nog eens kansloos, ik zie ze niet bij de eerste 8 eindigen in de eredivisie

20 juli 2012 om 18:25

Feyenoord moet thuis ze dag hebben en uit wachten op de kansen.
Gaat heel moeilijk worden, maar ik had me er al bij neergelegd dat we dit jaar niet 2 clubs in de CL krijgen.
Feyenoord krijgt het veel ste zwaar als ongeplaatste ploeg.
Ik hoop dat ze iedereen kunnen verrassen. Maar bij Kiev loopt zoveel Europees ervaring.
Feyenoord zijn jonkies die net over de grenzen heen kijken.
En mooie ervaring voor Feyenoord maar een kans op de volgende ronde is klein, maar niet uitgesloten.
We gaan het zien de bal is rond

20 juli 2012 om 19:59

Feyenoord moet gewoon eens minder tegen die amateurclubs oefenen. De eerste 2 of 3 wedstrijden kan ik wel begrijpen, even warmdraaien etc.,doen ze in het buitenland ook niet die gekkigheid, denken dat je goed bent terwijl je tegen 11 postbodes moet voetballen, en dan ineens moet je tegen Dynamo Kiev.

20 juli 2012 om 21:07

de kans dat feynoord door gaat is gwn altijd 50% de bal is rond dus je weet maar nooit wat er gebeurt 2 conters en je kan al 2-0 voor staan zo snel kan 't al gaan de kans dat Feynoord door gaat is 50% en ik hoop dat het gebeurt.

20 juli 2012 om 21:40

Zeg maar een verhouding 10-90 Ronald Koeman. Je wilt het niet uitroepen, maar tussen je oren denkt je gezond verstand aan deze verhouding. Kan hij natuurlijk niet zeggen, want dan kunnen ze deze twee wedstrijden beter schriftelijk afdoen.

20 juli 2012 om 23:47

Feyenoord i niet kansloos. Als ze een uitdoelpunt maken en de schade beperkt kunnen houden, zoals een 1-1 of een 2-1, hebben ze zeker een kans om de volgende ronde te halen. Echter moeten ze supergoed en geconcetreerd spelen en Kiev niet teveel op hun eigen helft laten spelen. Ze hebben dodelijke aanval die Oeakrainers.

20 juli 2012 om 23:56

Achja, als je de voorronde niet doorkomt, dan heb je ook niks te zoeken in de Champions League. Liever nu nipt verliezen dan in de groepsfase te worden afgeslacht.

21 juli 2012 om 00:14

Oei, dit is wel heel zwaar!!! Maar Feyenoord is zeker niet kansloos. Sowieso zal Kiev ze niet erg hoog inschatten omdat ze de laatste jaren vrij onzichtbaar zijn geweest in Europa, terwijl Feyenoord nu weer in opmars lijkt. Koeman weet altijd ook goed hoe hij gebruik moet maken van de sterke punten van zijn eigen team en van de zwakke punten van zijn tegenstander. Niemand gaf Ajax een kans tijdens de CL editie van 2002-2003, zowel in de eerste als in de tweede ronde, en toch kwamen ze keurig door. Ik ga zeker niet uit van uitschakeling.

21 juli 2012 om 00:27

als ik neutraal moet kijken, denk ik ook 30/70 procent maar feyenoord in eigen kuip is altijd in staat te verassen met het legioen erachter succes feyenoord!

21 juli 2012 om 07:38

Wat ik me van Kiev kan herinneren; dodelijk. Maar met name in uitwedstrijden. Toen Ajax tegen ze speelde waren we uit de betere ploeg en hadden we het daar al kunnen en mss wel moeten afmaken. Maar je denkt dan dat 1-1 ook een goede uitslag is en vervolgens spelen ze ons toch een partij zoek in de eerste helft in de Arena met 4 honderd procent kansen, krijg nog de zenuwen als ik eraan denk ... Stekelenburg heeft ons toen gered. Maar goed, 30-70 is een realistische inschatting, als F'noord de ploeg van vorig jaar bij elkaar had kunnen houden had ik wel 40-60 durven inschatten.

21 juli 2012 om 08:09

voorlopig is de wedstrijd / uitslag pas bekend als er voor de tweede keer een eindfluitsignaal word gegeven.
de meeste mensen hier schirjven feyenoord al af nog voordat er überhaupt gespeeld is maar dit vind ik niet reëel.
er zijn talloze mogelijkheden waarin feyenoord wel kan schitteren.
het is net wat koeman zegt.. ze spelen al competitie dus daar kan feyenoord tactieken uithalen..daar komt bij dat kiev zijn dag niet kan hebben waardoor feyenoord misschien wel bij hen thuis kan scoren..
het is helemaal niet gezegd / vastgelegd dat feyenoord op voorhand al heeft verloren.
ik zal zeker niet ontkennen dat de resultaten / statistieken tegenspreken maar dat is iets wat in de voetballerij maar weinig voorstelt.
het is in mijn ogen net zoiets als de statistieken dat iedereen had verwacht dat feyenoord nooit 2e zou worden vorig seizoen. had ook niemand verwacht maar het eindresultaat was toch anders..
laten we eerst maar eens afwachten en daarna nog eens verder praten.
in ieder geval veel succes!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Feyenoord

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daryl JanmaatVerdediger333
Jordy ClasieMiddenvelder332
Bruno Martins IndiVerdediger321
Lex ImmersMiddenvelder3212
Ruben SchakenAanvaller314
Joris MathijsenVerdediger290
Graziano PellèAanvaller2927
Voor de complete selectie: Clubpagina Feyenoord.

212 fans
Coach, 50 jaar
SeizoenClub
2011- Feyenoord
2009-2009 AZ
2007-2008 Valencia
2006-2007 PSV
2005-2006 Benfica
Laatste voetbalnieuws

Update: Van Bronckhorst slaagt voor Cursus Coach Betaald Voetbal

Giovanni van Bronckhorst stopt als trainer van Jong Feyenoord/Excelsior. De assistent-trainer van Feyenoord had de beloften van de Rotterdamers sinds dit seizoen onder zijn hoede. Ook slaagde de oud-speler van de...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Barcelona wil in de zomer koste wat kost een topverdediger halen, maar beseft nu dat Thiago Silva gewoonweg onhaalbaar is. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.796875 seconden.