Voetbalzone

De Boer: 'Voetbal is van iedereen, ook van homo's, ik betreur de ophef'

Vrijdag, 20 juli 2012 om 13:50
/

Frank de Boer zegt dat hij alle ophef over zijn opmerkingen over homo's betreurt en dat hij het niet zo bedoelde. De trainer van Ajax merkte in een vraaggesprek met tv-zender BNN op dat homoseksuelen a-sportief zijn en een slechte motoriek hebben. Via Twitter verontschuldigt de coach zich nu en geeft hij aan dat de uitspraken uit hun verband zijn gerukt.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

20 juli 2012 om 13:55

Nu hoop ik ook gewoon dat er niks meer over gezegd wordt want hij bedoelt er niks mee en er wordt weer van een mug een olifant gemaakt. De homo-maatschappij voelt zich altijd heel snel aangesproken terwijl ze dit misschien wel minder moeten doen, nu lijkt het of ze zelf ook toegeven dat ze uitgesloten worden.

20 juli 2012 om 13:56

Precies, wat een onzin dit zeg. Daarnaast waarom mag hij niet zeggen wat hij gezegd heeft, iedereen heeft recht op z'n eigen mening en hij drukt het nog voorzichtig uit. Ik wordt zo ziek van al die minderheden die zich zo achtergesteld voelen en er per sé bij willen horen.

Ik denk zelfs dat door zulke acties de afkeer tegen homo''s alleen maar groter wordt, omdat het zo verschrikkelijk geforceerd overkomt. Je hoort bijvoorbeeld nooit een homo over het feit dat er zo weinig homo''s zijn, nee altijd andere instanties zoals Bnn, de Knvb etc.

20 juli 2012 om 14:03

En de uiteindelijke winnaar? Juist ja, BNN die het voor de publiciteit deed en dadelijk met de uitzending komt.

ON: Wat maakt het nou uit of iemand Homo, zwart, geel of pimpelpaars met groene stippen is? Als hij goed kan ballen, dan moet je daar toch van genieten als voetballiefhebber?

20 juli 2012 om 14:45

Dat iedereen hier intrapt vind ik wel vermakelijk maar het heeft dus wel gewerkt, nederland discusseerd over dit onderwerp.

1. Ajax word gevraagd homoclub van Nederland te worden
2. Ajax word gevraagd mee te varen op een boot tijdens de gay parade
3. Knvb, COC en BNN gaan samenwerken en organiseren een ''comming out'' dag (met als doel, de taboe weg halen en openlijk discussies voeren.
4. dit filmpje duikt ineens op.

Gevolg; heel Nederland op zijn achterstepoten en iedereen discuseerd over dit onderwerp

Ik zeg doel bereikt ha ha ha

netjes gespeeld Frank, mijn complimenten ik zou je een groen randje geven als dat kon ha ha ha

Edit: discuseer vooral verder want dat is echt nodig ha ha

20 juli 2012 om 15:20

Waarschijnlijk is hier sprake van een vervolg op 'de Grote Donorshow'. Ik zal niet zeggen hoe ik denk dat die show gaat heten want dan krijg ik vast een ban op VZ, maar het kan niet anders of dit filmpje is ingestudeerd om een discussie op gang te krijgen. Goed gedaan Frank!

20 juli 2012 om 14:46

Hahaha, in feite zegt hij, minder a-sportief, dus juist heel sportief. Gevolg is dat de motoriek opvalt, omdat ze zo sportief zijn, en daardoor spelen ze allemaal in het buitenland, en niet in de Eredivisie.

Te ver gezocht he?

20 juli 2012 om 15:41

Laten we eerlijk zijn er zit wel een kern van waarheid in voetbal is een op en top mannensport en dat willen we graag zo houden neem ik aan.. Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat het aantal homoseksuelen onder voetballers nihil is maar cker weten doen we het nooit

20 juli 2012 om 18:42

Typisch COC om op hun pik getrapt te zijn voor iets wat niet eens hoeft te worden rechtgezet. Hopelijk zijn ze nu van achter, ik bedoel erachter gekomen dat FdB het helemaal niet zo bedoelde. Als puntje bij paaltje komt dan is het gewoon zo dat BNN heeft zitten stoken om hun nieuwe programma te pluggen.

20 juli 2012 om 13:56

Dit wordt weer helemaal opgehyped door de media & co. Deze man heeft niets tegen homo's en waarom moet iedereen nou weer moeilijk gaan doen als die zo'n opmerking maakt wat inderdaad wel uit zijn verband is gehaald.

20 juli 2012 om 13:57

"hij geeft een signaal af dat homo's niet welkom zijn in het voetbal”

Nee hij geeft aan dat een groot deel van de homo's volgens hem geen interesse hebben in voetbal.

20 juli 2012 om 13:57

zo, dat ook weer opgelost. Nu weer over tot de orde van de dag

20 juli 2012 om 13:59

Ze zoeken gewoon media aandacht dat COC en dat is bij deze gelukt. Grappig dat je een homo organisatie bent of iets dergelijks en je noemt jezelf Coc, juist ja.

Ga lekker buitenspelen met je organisatie, val Frank niet lastig.

20 juli 2012 om 14:23

COC wordt uitgesproken als afkorting en niet als cock, zoals je probeert de insinueren. Ze hebben genoeg reden om hierop te reageren, aangezien het gewoon een pijnlijk fragment van Frank de Boer is.

De enige die hier media-aandacht proberen te genereren is BNN met het programma FC Gay.

20 juli 2012 om 16:27

Dat snap ik ook dat je c o c is, alleen het ligt voor de hand om er grappen over te maken hè. Hoe dan ook, ophef om niets.

20 juli 2012 om 14:25

Inderdaad......heel makkelijk scoren op deze manier. Beetje zielig om dit aan te grijpen om de publiciteit te zoeken.

20 juli 2012 om 13:59

Inderdaad hij had gewoon een mening, Ik ben er van overtuigd dat homoseksuelen hier juist om lachen. Tevens wordt je op tv vaak genaaid want ze knippen en plakken er vaak ook nog eens in om, Je hoort duidelijk dat hij er nog iets achteraan wou zeggen maar dat werd weer niet uitgezonden.

20 juli 2012 om 14:02

Nou niks bijzonder dacht ik,ze zijn bij het COC volgens mij dag in dag uit chagarijnig en het is volgens mij nog altijd aan clubs en mensen zelf of ze ergens aan mee willen werken of niet.
Die gasten daar gaan aan hun doel voorbij,het is de bedoeling dat ze meer begrip en acceptatie kweken en dat doe je niet om maar steeds hun mening achter in iemands ze strot proberen te douwen.

20 juli 2012 om 14:04

Weet je, gisteren zag ik tijdens het sporten een stukje van Dr. Phil waarin het ging of je een kind van 3 uit kan maken voor een racist (papa had haar wijs gemaakt dat ze 'zwart' zou worden als ze 4 werd en dat wilde ze niet tot huilens aan toe, etc..).. Daar deed deze discussie mij een beetje aan denken...

Dan krijg je hele discussies of de Boer wel of geen racist zou zijn op basis van een opmerking in een bepaalde context gezegd.. Dat is wel echt iets van deze tijd..

Geen handige uitspraak maar om te zeggen hij homo's niet moet is natuurlijk ook weer overdreven..

20 juli 2012 om 14:12

De Boer kan geen racist zijn op basis van deze uitspraken, omdat homo's geen ras zijn.

20 juli 2012 om 14:17

ja dat snap ik wel maar ging om de strekking... vond 't beter klinken dan discriminant of homo hater..

20 juli 2012 om 14:19

Inderdaad, dat is echt iets van deze tijd. Ik denk dat er geen samenleving ooit zo tolerant is geweest als de onze en toch is er altijd wel iemand die zich gekwetst voelt om de 1 of andere reden. Of het nou racisme betreft of het gaat om homo-haat, alles wordt tegenwoordig zo enorm onder een vergrootglas gelegd..

De mensen moeten zich niet zo snel gekwetst voelen..

20 juli 2012 om 14:28

Elke dag worden er nog minderheden het slachtoffer van geweld, puur om wie ze zijn. Eergisteren is in België nog een man in coma geslagen omdat hij homo is, daar heb je geen vergrootglas voor nodig.

20 juli 2012 om 14:35

Ik zeg niet dat iedereen tolerant is, ik zeg dat er geen samenleving is geweest die zo tolerant is als de onze en toch lijken de hypes rond dit soort gevallen alleen maar erger en erger te worden.

Een Frank de Boer die zich wat ongelukkig uit is ineens een homo-hater. Een Balkenende die terug wil naar de Voc-mentaliteit is ineens pro-slavernij. Een Suarez (kleinzoon van een neger) is een pure racist omdat hij Evra racistisch bejegend in het heetst van de strijd. Je bent tegenwoordig al een racist als je opmerkt dat 1 op de 3 Marokkanen in aanraking komt met de politie en zo zijn er nog zoveel meer voorbeelden.

Ik druk het misschien wat onhandig uit hierboven maar wat ik een bedoel is dat alles tegenwoordig zo overtrokken wordt. Juist daardoor worden gevallen als die jij nu noemt naar de achtergrond gedrukt.. We zijn tegenwoordig allemaal zo extreem overgevoelig...

20 juli 2012 om 14:42

Overgevoeligheid is ook niet goed natuurlijk, maar je moet niet alles minimaliseren. Achteloze opmerkingen en veralgemeningen zijn voor een aantal mensen genoeg om al die dingen voor waarheid aan te nemen en door te slaan.

20 juli 2012 om 14:46

bijna mee eens...behalve het gedeelte over Suarez...hij is namelijk wel degelijk een racist. Zijn afkomst heeft er niets mee te maken. Hitler was ook niet blond en had ook geen blauwe ogen !! Met andere woorden iedereen kan een racist zijn. Ongeacht je voorouders.

20 juli 2012 om 14:54

Onze samenleving is/was vergeleken met vele anderen wel tolerant, maar wat wel verontrustend is, is dat dit de afgelopen jaren lijkt te verminderen. Als je toch kijkt en hoort hoe mensen tegenwoordig over moslims, homo's, marokkanen etc denken en praten. Heel triest eigenlijk.
Dit is trouwens wel meer een reactie op jullie discussie dan op de Boer, want ik heb het interview niet gezien. Het klinkt niet slim wat hij zei, maar ik las net dat hem gevraagd werd waarom hij dacht dat er minder homo's in het voetbal leken te zijn en dat hij wat zat te brainstormen erover. Als dat zo is dan is het flink uit zn verband gerukt natuurlijk.

20 juli 2012 om 14:04

nu hebben we dus eens een coach die gewoon dingen durft te zeggen en zijn mening durft te geven.
wat gebeurt er? hij wordt weer monddood gemaakt door 1 of andere gefrustreerde organisatie en vast ook nog wel 1 of andere perschef van ajax...

en zo ontstaan dus de zogenaamde eenheidsworsten, frank, blijf lekker jezelf, dan ben je op je best!
gelukkig is frank niet het type mens die daarin zal veranderen.

20 juli 2012 om 17:06

Een eigen mening hebben is echter wel heel wat anders dan het schofferen en beledigen van een groep mensen. Voor een beursgenoteerd bedrijf als Ajax is het niet verstandig dat een topman zoiets roept. De aandeelhouderswaarde van het bedrijf komt hiermee in het geding; en dat leidt tot boze aandeelhouders. Ik snap de perschef van Ajax daarom wel: een mea culpa.

En buiten dat: het lijkt me richting je supporters ook niet handig als je een groep mensen schoffeert en beledigt.

20 juli 2012 om 17:11

hij schoffeert helemaal niemand.
maar blijkbaar vind jij van wel, ik vind echter dat je dan zwaar overdrijft.
hij zegt het zelfs nog vrij voorzichtig vind ik maar buiten dat heeft hij nog gelijk ook.
zoveel homo's in de topsport zijn er ook niet bekend dus er zit gewoon een kern van waarheid in wat hij zegt.

maar ja, dat soort groeperingen (dan heb ik het over organisaties die voor die mensen op komen) hebben nogal de neiging om wel erg snel in een slachtofferrol te kruipen hoor...
het is 1 grote aanstellerij naar mijn mening...

20 juli 2012 om 14:04

haha bnn heeft wat ze willen, publiciteit, daar gaat het allemaal om!

20 juli 2012 om 18:16

Jij snapt het.

En die man van het COC wil hier waarschijnlijk druk op Ajax leggen dat ze meedoen met de Gay Parade. Meneertje Eberhart had er eerder ook al op aangedrongen dat er een Ajax boot zou komen.

20 juli 2012 om 14:10

Ik heb geen onderzoek en al helemaal geen harde cijfers dus ik kan alleen maar in mijn eigen kleine wereld kijken. Ik heb in mijn hele leven zo'n +/- 30 homofiele mannen ontmoet (veelal collega's van werk), en iedere keer als ik over voetbal begon werd er smadelijk door ze gelachen. Niet 1 had er interesse in het voetbal. Alleen een EK of WK deed ze iets, maar dan vooral vanwege de gezellige sfeer etc. Dat wil overigens niet zeggen dat er geen homofiele voetballers zijn, daar twijfel ik niet over. Ik vraag me alleen af of het percentage wel 1 op de 10 is, omdat voetbal niet hoog op lijst staat bij de homo's die ik ken.

20 juli 2012 om 14:20

De meeste zijn lid van het scheidsrechterskorps denk ik. Daar is het percentage weer een stuk hoger dan gemiddeld.

20 juli 2012 om 16:34

1 op 10 vind ik sowieso flauwekul. Het is maar hoe je het bekijken en welke groep mensen je erbij pakt.
9 op de 10 is dus hetero?, maar stap een homo-bar binnen en die verhoudingen kloppen al niet meer.
Logisch natuurlijk, maar ik wil maar aangeven dat je niet altijd en overal kunt zeggen dat 1 op de 10 homo is.
Er kunnen 22 voetballers op het veld staan, waar geeneen homo tussen zit.

20 juli 2012 om 14:11

Coc, Telegraaf, AD, en BNN allen opheffen ben je gelijk van een hoop riooljournalistiek en slachtofferrollen af.
Excuses eisen terwijl Frank de Boer volkomen onschuldig een mogelijke reden bedenkt voor de afwezigheid van homo's in het voetbal. Wat een aandachtszieke mannetjes zitten hierachter zeg, en het ergste is dat ze dankzij de roddeljournalistiek nog schreeuwende aandacht krijgen ook.
Zou zo'n dwangmatige club als het COC na 100x nou niet begrijpen dat je met zulk soort schreeuwerig chagrijn de positie van een homo die normaal doet alleen maar verslechterd.

20 juli 2012 om 14:12

Wat een stelletje homofoben hier zeg!

Ongelofelijk dat er nog zo veel mensen met middeleeuwse opvattingen rondlopen in Nederland. Erg triest dit.

20 juli 2012 om 23:51

Achja, veel jonge mensen die nog niet helemaal zeker zijn van hun sexualiteit. Hoe meer onzeker ze zijn, hoe harder ze schreeuwen en zich afkeren. Zo is het nou eenmaal.

20 juli 2012 om 14:12

Ik als homoseksueel (weliswaar een vrouwelijke) heb echt niets tegen de uitspraken van Frank de Boer en moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje moe word van dat geneuzel van het Coc. Ik ga niet naar gayfeesten of wat dan ook en je zult het ook niet gauw aan me zien denk ik door een raar loopje o.i.d. Dus ergens distangeer ik me ook van het hypen van homoseksuelen.

Waar ik me wel aan stoor is sommige overdreven heftige reacties op deze site. Er zitten echt homohaters tussen. Ik denk dat jullie enkel naar dat kleine groepje kijken wat huppelend op die boten staat eens per jaar. Aan de meeste homoseksuelen zie je niet eens dat ze op hetzelfde geslacht vallen. Daar heb je totaal geen last van en zij gedragen zich gewoon als ieder ander. Die hebben ook totaal de behoefte niet om zich te onderscheiden van de rest van de maatschappij. Willen gewoon 'gewoon' gevonden worden.



Even voor de duidelijkheid: homo 'word' je niet, dat ben je. En neem van mij aan dat je daar echt niet voor kiest, iedereen die ontdekt dat hij/zij homo is zou het liefst een pilletje nemen om weer hetero te worden hoor. Dus ajb stop met zeggen dat 'wij homo's' het er om doen. Liever niet namelijk!

Edit: -Ik heb de vrijheid genomen om het stukje citaat weg te halen , aangezien de schrijver van dat stuk al een gepast straf heeft gekregen voor zijn opmerking en het gewraakte stuk is verwijderd. Mvg Araman

20 juli 2012 om 14:24

Je heb helemaal gelijk,ik als hetro behandel homosexuele mensen gewoon als ieder ander,vind ik je aardig dan behandel ik je zo en vind ik je niet aardig dan behandel ik je ook zo,maar welke voorkeur je dan ook heb is voor mij totaal niet belangrijk.

Alleen ik wordt dus ook zo moe van dat COC en in mijn ogen werken sommige van hun methodes juist meer weerstand op dan begrip,en als ik het goed lees heb jij als iemand met een andere voorkeur hetzelfde idee.

En al die homohaters zijn vaak heel hypocriete mannen die met hun ding in hun hand elke dag naar lesbische porno zitten te kijken en dat heel erg geil vinden,maar 2 mannen kan in een keer niet.

20 juli 2012 om 14:47

Ja dan heb je het goed gelezen, want ik word ook wel moe van die schreeuwerige homo's die zich constant aangevallen voelen. Helemaal door zo'n nietszeggende opmerking van De Boer. Die man doet werkelijk nog geen vlieg kwaad... En ergens klopt het volgens mij ook nog wat De Boer zegt. Voetbal is een harde mannen sport, homo's zie vaak andere sporten beoefenen. Laten we het er op houden dat de woordkeuze 'a-sportief' niet echt tactisch was ;! Maar boeiend zeg... wat een ophef!

Haha, je laatste statement is hopelijk niet waar. Vieze gedachte ;!

20 juli 2012 om 16:22

@poofd

Vind dat je een terecht compliment gekregen hebt van Fr_jurre, want ik waardeer je eerlijke mening en betreur dat je last hebt van homo haters op deze site.

Heb een vraag met betrekking op je eerste en tweede alinea; wat vind je van de gay games? Het is niet mijn bedoeling te kwetsen, maar ik kan niet helpen dat dit bij mii bijna overkomt als een soort Paralympics en daarom eigenlijk niet kunnen. Vind dat een dergelijk sport evenement contra productief is voor homo belangen.

20 juli 2012 om 16:41

Als je haar eerste reactie leest dan weet je haar mening toch al??
Ze wil niet anders behandeld worden en dus ook niet een aparte gay-games.
En terecht..vind dat ook onzin.

20 juli 2012 om 14:13

snap niet dat hier zo ophef over word gemaakt , zo veel was dat niet , en zijn mening klopt toch ook ,

20 juli 2012 om 14:22

Wat een ophef om echt helemaal niets. Waar gaat die heen met dit land, schande!

20 juli 2012 om 14:32

Zijn er in het vrouwenvoetbal al vrouwen uit de kast?

20 juli 2012 om 14:35

Ik hoop dat een hoop mensen BNN nog meer verafschuwen dan voorheen. Domme zender. Lopen altijd dit soort fratsen uit te halen om kijkcijfers te krijgen. Bloedzuigers zijn het die met een schokeffect kijkers proberen te krijgen. Stelletje irritante eeuwige studenten zijn het... met hun rare experimenten en talkshows

20 juli 2012 om 14:39

Het is geen zender, het is een omroep.
Daarbij is het lang niet zo dom als de NMO was.

20 juli 2012 om 18:24

BNN heeft zijn goede en slechte kanten. Floortje Dessing is maatschappelijk heel verantwoord bezig (en mede daarom zit er niet meer bij BNN waarschijnlijk), maar haar tegenhanger Sophie Hilbrand provoceerd wel heel vaak inderdaad en moet eindelijk eens beseffen dat ze met haar 36 jaar echt zo jong niet meer is en het ook duidelijk is te zien in haar gelaat.

Ze wouden aandacht voor hun nieuwe programma en hebben schaamteloos FdB gebruikt.

20 juli 2012 om 14:52

Wat is dit nou weer voor onzin? Homo's zeggen altijd dat ze gelijk behandeld willen worden en dat ze niet anders zijn. Maar als er iets wordt gezegd, wat niet eens zo erg is, heb je de hele gayfederatie weer over je heen. Als hij had gezegd dat lange spelers geen goeie motoriek hebben gaat de lange-jan-bond toch ook niet lopen zeiken?? Dit bewijst maar weer dat ze hun eigen status in stand houden...

20 juli 2012 om 15:08

Nee mensen zoals jij houden hun status in stand. Je spreekt jezelf verschrikkelijk tegen. Ze willen gelijk behandeld worden, dus op het moment dat ze worden weggezet als aparte groep met specifieke(nadelige) eigenschapen die werkelijk Nergens op gebaseerd zijn, wordt je inderdaad anders behandeld. Als jij beledigd wordt mag je daar wat van zeggen. Dat recht heeft iedereen. Als je alles over iemand mag zeggen, mag je ook alles terug zeggen. Zo werkt dat met vrijheid van meningsuiting

20 juli 2012 om 23:40

Die COC spreekt echt niet voor alle homo's hoor. De meesten zal het wel niet boeien.

20 juli 2012 om 14:52

Het C O C draagt zelf bij aan ongewenste beeldvorming en stigmatisering door homosexualiteit te exclusiveren. Coyotegehuil naar aanleiding van een volstrekt legitieme vraag. Het COC zou haar excuses aan kunnen bieden voor het in twijfel trekken van de integriteit van Frank de Boer.

20 juli 2012 om 14:58

Ik vind het sowieso onzin om homo's speciaal in de spotlights te zetten. Ik ga toch ook niet over straat lopen en roepen: 'heuuu ik val gewoon op vrouwen, heuuuu.' maar goed dat is een andere discussie.

Ik vind het ook een ophef om niks, boeiend dat De Boer zoiets zegt. Laten we ons bezig houden met voetbalzaken.

20 juli 2012 om 15:00

Jesus man. Echt weer zo een onzin ... Zodra je iets zegt wat negetiev is over homo,s. Ben je gelijk anti-homo br Belachelijk. Je kan wel zeggen turk dit turk dat. Islam dit islam dat moslim dit moslim dat alochtoon dit alochtoon dat..

Maar zeg je een ding over homo,s. Krijg je gelijk allerij instanties op je nek dat je excuses moet aanbieden.. br Voor wat de man geeft alleen ze mening en hij beledigt niemand en hij kwets ook niemand zo... Wat is er mis met. Ze hebben een ander motoriek. Wat is daar nu zo erg aan .... Echt weer typies.

Over joden of homo,s mag je niets zeggen. Anders valt het verkeerd ...

20 juli 2012 om 15:01

Een klasse reactie van De Boer, als je het filmpje ziet dan zie je ook dat die verslaggever dit soort uitspraken probeert uit te lokken. Dat is ook wel de bedoeling want zo krijg je kijkers en kunnen de media zoals kranten dit soort uitspraken weer uit hen verband trekken en het groter maken dan het eigenlijk is.

20 juli 2012 om 15:05

BNN is een zender voor sukkels gemaakt door sukkels. Echt mensen die naar BNN kijken zijn leeghoofden,nog nooit 1 programma weten te ontdekken dat er toe doet. Of je moet van ezelrijden houden.
Jammer dat zo'n klein omroepje een grootheid van het vaderlandse voetbal gebruikt om even op een schijtlollige manier de publiciteit te halen.(en ja ik vind F.de Boer een grootheid)

20 juli 2012 om 15:42

Er is een film, Beautiful Boxer. Gaat over een thaise jongen die kampioen Thai boxen wordt. Maar heeft ook vrouwelijke kanten. Voelt zich vrouw en kleed zich op een gegeven moment als vrouw. Hij boxte in een mannenwereld, en vond het pijnlijk om z'n tegenstander te slaan. Deed het wel, maar vond het niet prettig. Hij was er eigenlijk mee begonnen omdat hij en zijn familie het geld goed konden gebruiken. Is er later mee gestopt en is nu vrouw.

Nu kijkend naar de voetbalwereld, dat is sport "voor stoere jongens", lekker tegen de bal schoppen. Niet mijn uitspraak maar wordt soms zo over gedacht. Nu ben je zachtaardig en hebt niks met voetbal, vindt muziek of dansen of tekenen leuker (creatief dus). De geaardheid kan al op jonge leeftijd bepalend zijn of je wel of niet voor voetbal kiest. En dus geen interesse, wat er voor kan zorgen dat iemand geen goed contact met een voetbal heeft. Zijn opmerking kan dus een kern van waarheid hebben. En dit heeft niks met discriminatie te maken.

20 juli 2012 om 15:46

Ik vind het echt overdreven hoe er wordt gereageerd als je iets over homos zegt. Het lijkt wel alsof het een heilig iets is geworden. Nu wordt er gezegd dat homos in het voetbal voor hun geaardheid uit moeten komen. Maar wie zegt dat er homos zijn in het voetbal. Dat is ook iets wat nu wordt aangepraat. Als iemand het is moet hij hetzelf weten maar ga er niet een marketingcamagne van maken.

20 juli 2012 om 16:27

Mensen, in de eurovisisong-wereld zitten nu eenmaal veel homo's en in de voetbalwereld weer( bijna) niet! dat heft het gemiddelde een beetje op van elkaar!!... heeft ook een beetje met de macho-cultuur te maken en vandaar dat het in de voetballerij niet voorkomt of ze weten het goed te verbergen.

Dat is eigenlijk ook wat fdb wilt zeggen omdat het stoere en macho overheerst in het voetbal en stoer is wat hij aangeeft als motoriek want dat gaat vaak niet samen en zal iemand dus snel door de mand vallen en afgebrand worden,

kijk maar toen met stefan postma, de keeper van ado, heeft daarna geen leven meer gehad na het dildo-incident.

Ik zou zeggen: laat het voetbal voor de stoere mannen en laat het eurovisiesongfestival en de gay-parade en de olypische spelen voor homo's,

ieder zijn ding toch??........leven en laten leven!!

20 juli 2012 om 20:02

Kijk iedereen kan aan mijn naam zien wat ik ben maar ik heb niks op homo's tegen. Van datgene wat Frank de Boer zei wordt gewoon van een mug een olifant gemaakt. Natuurlijk heeft hij niets op homo's tegen en hij vindt ook niet dat ze niet thuis horen in de sportwereld.

20 juli 2012 om 23:46

Achja, soms worden de woorden ook in je mond gelegd. Een vraag als deze komt ook een beetje uit het niets en dan reageer je daar wat meer gelaten. Ik denk niet dat Frank de Boer er bewust over nadenkt, maar als de vraag ineens gesteld wordt dan geef je daar antwoord op zonder echt na te denken

21 juli 2012 om 09:31

Typisch weer dit...
De homo's willen maar al zo graag geaccepteerd worden, maar zien altijd weer de kans om zichzelf in de groep van gediscrimineerden te plaatsen. Dit herken ik in meerdere groepen die zich 'gediscrimineerd' voelen. Als ik een hetero een mietje noem is er niets aan de hand, bij een ander ben ik ineens aan het discrimineren. Als je zo graag gelijk behandeld wilt worden, reageer dan ook als een gelijke.
Frank was in tegenstelling tot zijn collega's niet zo laf om weg te lopen. Als je wegloopt voor een dergelijke vraag zegt mij dat meer dan genoeg!
Frank geeft een verklaring voor het feit dat er zo weinig homo's in het voetbal actief zijn. Uiteraard is zijn uitspraak licht generaliserend, maar ik kan niet ontkennen dat er een kern van waarheid in zit.
De vraag is nu of het erg is dat er minder homo's in het voetbal actief zijn. Ik denk persoonlijk van niet. Andere beroepen zijn relatief meer homoseksuele mannen of vrouwen in actief dan hetero seksuele.
SO BE IT!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

772 fans
Coach, 43 jaar
SeizoenClub
2010- Ajax
Laatste voetbalnieuws

De Boer: ‘Tekenen ze niet bij? Dan krijg je het verhaal-Sulejmani’

Ajax sloeg vorig jaar een nieuwe weg in wat betreft aanwezige spelers wiens contract ten einde loopt. Wie nog een overeenkomst voor één jaar heeft in Amsterdam en niet wil bijtekenen,...Lees verder

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
Gerard Deulofeu had veel meer kunnen verdienen als hij naar Duitsland was verhuisd. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.3007813 seconden.