Voetbalzone

De Boer spreekt over Narsingh, Moisander, Assaidi, Muniesa en Boccara

Vrijdag, 20 juli 2012 om 13:15
/

De transfermarkt is volop in beweging in de Eredivisie en ook Ajax is bezig met versterkingen. De regerend kampioen van Nederland zag af van de komst van Luciano Narsingh, is nog geïnteresserd in Niklas Moisander, heeft Ilan Boccara bijna binnen, aast nog op Marc Muniesa en werd deze week ook in de pers gelinkt aan Oussama Assaidi. Trainer Frank de Boer sprak zich vrijdagmiddag uit over alle vijf de spelers.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

20 juli 2012 om 13:18

Ik vind dit heel verstandig van De Boer, dat over Moisander en Narsingh. Ajax kan ze heel goed gebruiken, maar moet zichzelf niet in de voet schieten door teveel geld aan deze spelers uit te geven. Daar kom je ook niet veel verder mee.

20 juli 2012 om 13:39

Hoezo in de voet schieten?? Als ik even kijk naar alleen Narsingh, kun je toch niet stellen dat 4,2 mil euro teveel was geweest? PSV betaalt 4,1 miljoen voor hem. Ook al had hij nog maar een éénjarig contract, de potentie van Narsingh is absurt! Een van de grootste talenten van de Nederlandse velden!!

PSV gaat deze speler in de toekomst voor hoogstwaarschijnlijk het dubbele, zoniet, driedubbele verkopen.

20 juli 2012 om 13:45

Zekerheden heb je nooit, en Ajax weigerde gewoon dat geld te betalen voor een speler met een eenjarig contract. Klaar, gesloten boek.

20 juli 2012 om 13:48

en heeft hij een gelimiteerde transfersom in zijn contract opgenomen.

20 juli 2012 om 13:49

Dat is dan goed dom van Ajax. Ajax zat al op 3,75! Leg 4 ton bij en dan heb je hem binnen. Vertel me niet dat ze die 4 ton extra teveel vinden.

PSV heeft gewoon ontzettend slim en snel gehandeld, en zo Ajax het nakijken gegeven.

20 juli 2012 om 13:54

Heeft niet zoveel met slimt e maken, prinicpes en salaris plafond,
Bovendien vind iknarsing geen geweldenaar, met zijn speelwijze (veeeeel ruimte voor hem) zalie bij ajax toch niet zo uit de verf komen (weinig ruimte)
Persoonlijke mening: ik denk dat hij gaat tegenvallen bij psv

20 juli 2012 om 13:56

Niemand weet wat er in het contract staat qua gelimiteerde transfersom en eventuele bedragen die bij een transfer naar meneer Raiola gaan, ook zou Narsingh bij verkoop nog een bedrag van de transfersom opstrijken. Ajax heeft gewoon alles overwogen en besloten om niet verder te gaan dan een bepaald bedrag. Dat mag jij dan allemaal dom vinden, maar ik vertrouw op de visie en het beleid wat ze nu voeren.

20 juli 2012 om 13:58

@ajganster.

Bedankt voor deze waardevolle info over de gelimiteerde transfersom van Narsingh.

Ben blij dat jij als VZ poster bij de onderhandelingen tussen Narsingh en PSV bent geweest en ook namens Narsingh het contract hebt opgesteld....

20 juli 2012 om 14:01

@madrid99: ik ben met je eens dat hij minder bij Ajax zou passen ivm een stuk minder ruimte in de diepte. Dat is nou net de reden waarom ik denk dat hij het juist bij PSV wel eens heel erg goed kan gaan doen, omdat die juist meer in de counter spelen, wat qua spel dus veel beter bij hem past. Daarom denk ik dat hij juist zeker niet tegen zal vallen bij Psv.

@marcfields: je moet toch ergens de grens stellen! Ajax heeft zich in het verleden juist kapot gemaakt door telkens toch maar mee te gaan in de spelletjes van andere clubs en zaakwaarnemers. Het is juist ontzettend slim om te laten zien dat je je normen hebt en daar onder geen beding van afwijkt. Als je altijd maar toegeeft gaat men er in komende onderhandelingen ook vanuit dat je dat wel zult doen.
Dit noem ik een goed signaal afgeven, hoe klein het verschil ook moge zijn.

20 juli 2012 om 14:02

Gast het is geen Online Soccer Manager, leg even vier ton bij...zoveel geld zal jij nooit verdienen om het even in perspectief te plaatsen. Het is inderdaad een principe kwestie zodat er bij Ajax geen spelers voor domme bedragen meer binnenkomen. Trouwens denk je niet dat PSV even twee ton bijlegt als Ajax er 4 zou bijleggen ?

20 juli 2012 om 14:03

@marcfields

Waarom kijkt iedereen alleen naar de transfersom? Ajax heeft bekeken wat zij in totaliteit, dus inclusief salaris, bonussen e.d. kwijt wilde aan Narsingh en als er dan geen ruimte meer is voor een hogere transfersom omdat je al aan je vooraf gestelde plafond zit voor de speler, dan houdt het op.

20 juli 2012 om 14:03

Ik begrijp dat clubs niet meer de hoofdprijs kunnen vragen als een speler een 1-jarig contract heeft.

Anders krijg je een vertongen situatie dat hij transfer vrij de deur uit loopt.

Maar 4,2 miljoen? Dat is echt een schijntje.. Met Narsingh versterk je jezelf en verzwak je je directe tegenstander (psv).

Wordt Ajax 1e, dan krijgt het 10a 15 miljoen euro aan extra inkomsten...

Dan zou je kunnen concluderen dat je Narsingh voor een appel en een ei hebt gekocht.

20 juli 2012 om 14:13

Narsingh heeft zeker veel potentie, maar dat dacht met van Sulejmani ook. Die heeft rond de 16 miljoen gekost. Dus zomaar spelers kopen op potentie hoeft niet.
Hij was zeker een versterking geweest, maar je moet zo'n speler niet tegen elke prijs kopen. Daarnaast heeft Ajax met Sulejmani en Boerrigter nog twee goede buitenspelers. En ook Lukoki en Ebicilio kunnen er spelen. De prioriteit ligt meer bij de verdediging of een verdedigende middenvelder mocht Anita vertrekken.

20 juli 2012 om 14:15

@oleguapa

bedankt voor deze onzinnige post van je!

Maar als je de nieuwsberichten een beetje volgt, is dit naar voren gekomen.
waarom denk je anders dat marc een rekenmachine nodig heeft.

maar ben blij dat je zo orgineel bent in je posts. zet hem op!

20 juli 2012 om 14:17

De reden (volgens Overmars) waarom Ajax geen hoog bedrag wilde betalen, was juist o.a. omdat speler en zaakwaarnemer een percentage van een doorverkoop eisen. Ajax zou er dus niet heel veel wijzer van geworden zijn.

20 juli 2012 om 14:31

@ajgansstar

de gelimiteerde transfersom is alleen ter sprake gekomen in de onderhandelingen met jouw clubje omdat men niet in wilde gaan op de salariseisen.

En dat Marc een rekenmachine nodig heeft moet hij weten (misschien is een telraampje beter geschikt voor hem).
PSV werkt sinds vorig jaar niet meer met gelimiteerde transfersommen, maar met bonusopties.

P.s.
In het vervolg de watjes uit jouw oren halen als je luistert naar nieuwsberichten

20 juli 2012 om 14:51

Dat weet je nog niet zeker. We kennen allemaal het verhaal sulejmani. Van narshing moeten we eerst maar eens zien of hij zich daadwerkelijk gaat ontwikkelen tot een topspeler.

20 juli 2012 om 15:36

ik begrijp niet dat ajax narsing om 100.000 euro laat schieten
als je toch zo'n grote mond hebt dat narsingh in het ajax systeem past
is het absurd om hem te laten lopen
maar gelukkig speeld nasringh voor psv de beste keuze die hij kon maken

20 juli 2012 om 17:32

Hoe weet jij nou of dit de beste keuze is? Misschien is zijn doelstelling wel om kampioen te worden

20 juli 2012 om 19:45

@oleguapa

Fijn dat jij als VZ poster het contract welke Narsingh heeft getekend bij PSV hebt doorgenomen en ons van alle info kunt voorzien!

Gevalletje van die pot en die ketel!

20 juli 2012 om 13:48

Het kopen van de spelers (narsingh, Moisander) en het halen van de transervrije Poulsen en Schone en bij laten tekenen van Aissati waren weken geleden de doelstelling (moisander alleen als Vertonghen zou vertrekken). Het kopen van Narsingh en Moisander had ongeveer evenveel gekost als Vertonghen El Hamdaoui heeft opgeleverd,

Een situatie die in niets verschilde van afgelopen zomer. toen Janssen, Sigthorson, Bulykin, Boerrigter, Cillessen werden aangetrokken waar meer voor werd uitgegeven als Narsingh en Moisander samen zouden kosten.

Het verschil met vorige zomer is dus dat toen vrijwel alle spelers die gescout waren aan de selectie zijn toegevoegd en deze zomer de gewenste versterkingen bijna allemaal niet zijn gekomen. Situatie is nu dat naar spelers uit heel Europa gezocht wordt waar alleen videotjes van zijn. die niet uit de Nederlandse competitie komen, die 3 weken geleden op geen enkel lijstje stonden. Een situatie die voorkomen had kunnen worden door een voor Ajax begrippen relatief klein bedrag te investeren aan Narsingh en Moisander.

Het vastleggen van deze 5 spelers werd na de competitie naar buiten gebracht en was kennelijk goed voorbereid: De 5 spelers komen allemaal uit de Nederlandse competitie, zijn daar ook gescout zodat een goed beeld van hun kwaliteit kon worden gemaakt en stonden bovenaan de lijst met benodigde versterkingen.

Wat mij het verbaast van alle kritiek hier door Ajax fans op het aantrekken van deze 5 spelers ''omdat Ajax dat niet kan betalen'' is dat deze 5 versterkingen van Ajax / Frank /. Dennis zelf komen. Ik mag toch aannemen dat ze 1 a 2 maanden geleden zelf ervan overtuigd waren dat deze spelers nodig waren om en voor de 3e titel te gaan en ver te komen in de Cl. Dus moeten ze zelf ook weten dat nu 4 van de 5 niet gelukt is, de titel in elk geval wel vergeten kan worden. Anders hadden ze het lijstje beter niet kunnen maken.

Kun je nog discussieren over de salarissen maar met het vertrek van grootverdieners Vertonghen, El Hamsdaoui, Ooijer, Lodeiro en Bulykin en waarschijnlijk da Silva moet er toch voldoende ruimte geweest zijn om deze 5 spelers een goede aanbieding te doen terwijl de salariskosten toch fors omlaag gaan.

Voordat er beter jeugd opgeleid is zijn we jaren verder, hou je de supporters tevreden als Ajax de komende jaren vanwege nieuw beleid gewoon ergens tussen de 4 en 8e plek eindigt?

20 juli 2012 om 13:59

Jeetje Ruud, ik zie de laatste tijd steeds meer reacties van jou staan waar ik bijna stijl van achterover sla. Jij snapt er gewoon helemaal niks van.

Je gaat een Aissati toch geen 800.000 betalen als het geen basisspeler is? Dat is te belachelijk voor woorden.

Poulsen wilde meer dan 1.000.000 verdienen. Dit ga je een linksachter die 28 is en waar je waarschijnlijk geen winst meer op maakt toch niet aanbieden? Dan krijg je net zo'n Atouba verhaal, 1,5 miljoen verdienen maar weinig rendement.

Bij Moisander en Narsingh moet je niet meegaan met Heerenveen en AZ want die vragen aan Ajax altijd de hoofdprijs.

Nee Ruud, jij bent een persoon die de afgelopen 15 jaar het beleid van Ajax heeft toegejuicht aangezien die directie die er toen zat inderdaad het standpunt hadden wat jij hierboven beschrijft.

Gelukkig slaan we nu de juiste weg in. Waarom in Moisander gaan investeren als je volgend jaar wrs eigen jeugd klaar hebt staan?
Ik zie dit als tussenjaar voor Ajax en geef Frankie alle tijd om de talenten te laten doorstromen.

Het moet afgelopen zijn met die absurde bedragen en salarissen.!!!

20 juli 2012 om 14:08

@ruud, jeetje wat een lange reactie...

Je supporters kan je niet tevreden houden met alleen maar dure aankopen nu. En over 2 a 3 jaar financieel aan de grond zitten!!

Dan kom je namelijk onder toezicht te staan door de Knvb en kan je bijna niks meer kopen.

Heel goed van Ajax dat ze deze weg inslaan!

Maar ik ben wel van mening dat 4,2m (100k meer dan Psv) makkelijk betaald had kunnen worden voor Narsingh.

Die jongen is echt een absolute toevoeging voor Ajax op de rechterkant

20 juli 2012 om 14:24

@ Donshining

Graag aangeven waar je iets vindt dat ik de afgelopen 15 jaar het beleid heb toegejuigd.
Integendeel. Dat er een enorme bak met geld door Ajax is verbrand komt doordat absolute prutsers als Wouters, Blind, Jol of totaal onervaren trainers als v Basten, de Boer (El Hamdaoui = een ruzietje over basisplaats kost Ajax ca 8 miljoen) en onervaren managers als Overmars de foute beslissingen opstapelen.

Het enige verschil met jou is dat jij dolblij bent dat er straks een uitgekleed elftal staat (5 spelers vertrokken) aangevuld met een paar vage talenten uit 2e elftallen vanover heel Europa En het enige waar je dan blij om bent is dat bij het 1e elftal de salarissen van 45 miljoen naar ''maar'' 40 ipv 41 miljoen gaan.

Er wordt heel veel bespaard op salarissen doordat 5 a 6 grootverdieners weg zijn. De transfersommen vinden jullie extreem, Nou ik niet. 5 miljoen voor Narsinch en 5,5 miljjoen voor Moisander is een enorme sprong vooruit tov 17 miljoen voor Sulejmani.

Dus dat er minder met geld gesmeten wordt prima, alleen het tempo waarin de kraan dichtgedraait is maakt dat het elftal sportief gezien in de afgrond stort. En de kosten van het kansloos zijn voor CL kwalificatie zijn veel hoger dan wat er nu bespaard wordt.

Goed kun je nog zeggen dat ik al 17 jaar aan het zeiken ben. Niet waar vorige zomer was prima beleid. Raar dat dat deze zomer niet weer kan. En zoals je zelf al aangeeft, er was al minstens 15 jaar veel mis, dus waarom je mond houden als het nieuwe beleid opnieuw niet goed is voor de club?

Aan de andere kant, het huidige beleid waar jij zo van overtuigd bent (1 jaar wachten op de jeugd en dan maar kans op een keer in het rechterrijtje eindigen) is ook schadelijk voor Ajax. Vooral omdat het niet 1 jaar zal duren maar mogelijk wel 4 of 5 jaar voor er echt goede spelers uit de jeugdopleiding komen.

Spelers als Blind, Ebecilio, Ozbilitz noem ze maar op hebben ruim onvoldoende niveau voor Ajax 1. Het moet wel heel raar gaan willen hun opvolgers na 1 jaar nieuwe jeugdopleiding in 1 keer de pannen van het dak spelen.

We zien 1 Oktober wel, dan zijn er 7 wedstrijden gespeeld waarvan 4 thuis. Met de huidige selectie zonder echte verstreking niveau Moisander, Poulsen, Narsingh staan we dan op 11 a 12 punten.

20 juli 2012 om 13:26

Assaidi is een schoolvoorbeeld van een speler die op beide vleugels uit te voeten kan. Daarom opzich een logischere keuze dan Narsingh die alleen Sulejmani zou kunnen aflossen. Assaidi kan dat bij Boerrigter en Sulejmani of ze uit de basis spelen natuurlijk.

Maar misschien houd de Boer zich na de wijze lessen dom om niet de prijs op te schroeven.

20 juli 2012 om 13:58

Assaidi is ideaal voor Ajax, handig en zeer technisch in de kleine ruimte! kan zowellinks als rechts spelen, Boerigter is 2/3 van het seizoen geblesseerd en als ie weer hersteld is raakt ie weer geblesseerd dus een een backup die er staat als het nodig is is welkom en als de beoogde versterking ook nog eens probleemgeval Sulejmani kan vervangen op rechts ideaal toch?

20 juli 2012 om 13:19

allemaal goede en verstandige beslissingen alleen denk ik dat je ook nog een oudere mee rervaren verdediger nodig hebt

20 juli 2012 om 13:20

Hoe kan de Boer nou weten dat Assaidi beter is op rechts als Assaidi daar nauwelijks speelt?

20 juli 2012 om 18:06

Lees die zin nog eens heel goed. De Boer zegt dat ze iemand voor rechts zoeken en daarom niet voor Assaidi zullen gaan, aangezien hij hem beter vindt op links en niet op rechts.

20 juli 2012 om 13:21

Maar als ik Ajax was zou ik maar eens opschieten met de opvolger van Vertonghe. Blind centraal achterin lijkt me niet echt een succes.

20 juli 2012 om 13:31

Ajax probeert op te schieten, maar wil niet de hoofdprijs op tafel leggen. Ajax was er het vroegste bij wat Narsingh betreft en heeft alles gedaan om hem binnen te halen (met alles bedoel ik dat Ajax haar eigen grenzen heeft opgezocht met wat ze aan Narsingh uit wilde geven), want hij was de ideale rechtsbuiten. Ajax kwam er echter niet uit met zowel Heerenveen en Narsingh en dan houd het op.

Wat Muniesa betreft; ook hier is Ajax al zeker 2 weken mee bezig, maar ze moeten wachten op zijn contractverlening bij Barcelona en dan nog of ze hem mogen huren. Ook hier valt Ajax niks te verwijten.

Bij Moisander zal Ajax het waarschijnlijk pas later gaan proberen, want AZ blijft nu nog de wereld in slingeren dat ze hem voor 6 miljoen willen verkopen. Natuurlijk is dit te veel voor wat Ajax uit wil geven aan Moisander. Onderhandelen heeft dus geen zin nu.

20 juli 2012 om 13:48

Die 6 miljoen voor Moisander is gewoon een openings-vraagprijs van Az.

Wanneer de onderhandelingen plaats gaan vinden dan zal daar best nog wel wat vanaf gaan (nmi zelfs een fors bedrag).

Wel is het zo dat Ajax niet te lang moet wachten met Moisander.
Op 30 augustus afkomen betekent veelal dat je de gevraagde prijs moet gaan betalen omdat AZ zelf dan nauwelijks of geen tijd meer heeft voor een vervangende speler.

P.s.
Persoonlijk had ik graag Moisander bij PSV gezien.
Maar dat is op dit moment niet realistisch zolang er geen speler is verkocht voor een transfersom die boven de uitgave voor Moisander ligt.

20 juli 2012 om 13:57

Ik zeg toch ook nergens dat het een minimale transfersom is van 6 miljoen voor Moisander? Met wat ik zei bedoelde ik in elk geval wat jij nu aangeeft.

En met 6 miljoen als vraagprijs zal het alsnog uitkomen op minimaal 4,5 miljoen. Ajax snapt dat ook wel. Die 4,5 miljoen vinden ze echter nog steeds teveel.

Ajax berekend nu alles met de rekenmachine en wil niet teveel geld uitgeven. Moisader is al 26 (als ik het goed heb) en dan is de meeste potentie er al uit. Moisander kan dus niet heel veel beter worden dan hij nu is. Ajax zou dan 4,5 miljoen (als ze nu zouden onderhandelen verwacht ik dat het hier ongeveer op uitkomt) betalen + laten we zeggen 3 jaar salaris ter waarde van 800.000 euro per jaar. Dan is hij 29 jaar en heeft hij waarschijnlijk nog een 1 jarig contract en moet hij minimaal 6,9 miljoen opbrengen om alleen al de standaard kosten eruit te halen. Hier bovenop komen ook nog dingen als tekengeld en premies..

Ik zou het een grote gok vinden als Ajax hem voor 4,5 miljoen zou halen als je gaat rekenen.

20 juli 2012 om 14:03

Zo'm rekensom is leuk en aardig maar aangezien de opvolger(s) van Vertonghen nig niet rijp zijn voor het grote werk zal je de tijd meoten overbruggen. Je kan noueenmaal niet alles met jeugd jeugd keugd opvangen, met moisander heb je een redelijk ervaren man die ook nog jong is en een verdediger is rond zijn 27 a 28ste op zijn piek (omdat verdedigen veel met ervarrng te maken heeft en inzicht komt met de jaren) Heb je de komende jaren een speler die de jongere spelers kan begeleiden en waar zelf ook nog wel rek in zit kom op een beetje verdediger gaat mee op niveau to zijn 32ste zeker nou heeft hij nog 8 jaar te gaan

20 juli 2012 om 13:47

We hebben ook nog Boilessen en Denswil voor die positie. En waarom niet voor een periode met Alderweireld en Van Rhijn centraal achterin. Allebei rechtspoten, maar snelheid en techniek genoeg. Bovendien is Toby ook behoorlijk goed met links.

20 juli 2012 om 14:01

Het gaat de Boer ook om ervaring. Wij hebben met Vertonghen veel ervaring ingeleverd en het heeft ons ook leiderschap gekost. Er moet ook iemand zijn die die dingen in gaat vullen.

Bij Ajax is er altijd 1 centrum verdediger die al de nodige jaren meegedraaid heeft wanneer er een centrumverdediger vertrekt (vermaelen, Heitinga, Vertonghen allemaal hebben ze even naast iemand kunnen spelen die al klaar waren voor een transfer maar toch bleven. Daarna moesten ze elk de leidinggevende rol in de defensie overnemen).

Hierdoor gaat het ontwikkelingsproces van talenten wel goed, maar speel je nooit met een stabiel duo in het centrum. Als je Moisander haalt haal je iemand die al op dat niveau zit en ligt de druk niet alleen op de schouder van Alderweireld.

20 juli 2012 om 18:59

Het wordt eigenlijk nog interessanter wat er volgend jaar moet gebeuren. Dan is er een grote kans dat Toby ook weg is en dan heb je helemaal geen ervaring in het centrum van de verdediging als we Moisander niet ophalen. Dan heb je Denswil links in het centrum en Veltman misschien op linkscentrum? Nadeel: erg jong en onervaren. Voordeel: ze hebben al veel samengespeeld en zijn op elkaar ingespeeld.
van Rhijn eventueel in het centrum: tenzij Greg bijtekend, moet Ricarde gewoon de rechtsachter van Ajax zijn. Dan zou Ricardo eventueel een jaar op linsachter kunnen spelen al is dat niet wat Frank graag ziet. Dan heeft hij wel een jaar ervaring op kunnen doen in het centrum bij het eerste. Of gewoon Blind een jaar in het centrum laten spelen en Denswil veel in laten vallen om zo veel mogelijk ervaring op te laten doen. Dan kan Blind eventueel op Vurnon's positie spelen het jaar daarop, want daar zie ik Daley best slagen bij Ajax (als cvm dus).
Ik ben er niet helemaal van overtuigd of Moisander nou wel echt de oplossig is voor ons, maar we kunnen zijn ervaring heel goed gebruiken. En niet alleen dit jaar. Hij is als ik het goed begrijp tweebenig en dan zou hij eventueel volgend jaar kunnen opschuiven naar rechts in het centrum en Denswil kan dan de vaste linkercentrumverdediger worden.

20 juli 2012 om 13:22

Huh hij zegt dat ze iemand zoeken voor op links? Maar waarom hadden we dan interesse in Narsingh? We hebben juist iemand nodig die de concurentie kan aangaan met Sulejmani

20 juli 2012 om 13:22

Ajax lijkt teveel gefixeerd op de financien. Volgens mij koop je een speler toch om mooie sportieve resultaten mee te boeken en niet om er na een paar jaar veel aan over te houden. het is mooi meegenomen als dat gebeurt, maar het mag nooit de insteek zijn. Zie je toch de invloeden van de beursgang weer heel sterk terug.

20 juli 2012 om 13:32

Nee hoor daar zie je de invloeden van financieel verstandig beleid. Dat andere clubs zich graag in de schulden steken en straks last zullen gaan ondervinden van de nieuwe FFP dat is prima maar dan hoeft Ajax dat nog niet te doen.

20 juli 2012 om 22:12

Financial fair play gaat over geen tientallen miljoenen verlies per jaar. Pas in 2020 geen verlies meer. Ajax gaat nu echt iets te snel. Ze gaan op jeugd leunen die ze niet hebben. Densewil heeft zijn debuut nog niet gemaakt en moet straks verthongen gaan vervangen. En wat als dat niet lukt/ hij geblesseerd raakt? ajax kocht vorig jaar nog een dure keeper die nu bij jong ajax speelt. Vorig jaar stond er voor 12-13 miljoen bij jong ajax te voetballen. En dan willen ze geen 4 miljoen uitgeven aan een rechtsbuiten? Ik snap dst beleid gewoon niet meer.

20 juli 2012 om 22:23

Omdat je ook niet op de hoogte bent van het contract. Want als Narsingh dezelfde voorwaarden gesteld heeft als bij Ajax (en dat lijkt me zeer groot) dan is er een gelimiteerde transfersom afgesproken. Deze som was na 1 jaar 10 miljoen en na 2 jaar nog maar 7,5 miljoen. Hiervaan gaat 10procent naar Narsingh, 10procent naar de zaakwaarnemer en 15procent naar Heerenveen. Hou je dus nog 4,9 miljoen over. In die 2 jaar heeft Narsingh je ongeveer 2 miljoen salaris gekost + 4,1 aankoopbedrag dat betekend dat als je hem binnen 2 jaar verkoopt je al 1,1 miljoen verlies hebt gemaakt. Deze transfer is dus alleen rendabel als ze Narsingh binnen 1 jaar verkopen. Dan houden ze ongeveer 1,5 miljoen eraan over.

20 juli 2012 om 13:35

Ze zaten me de rekenmachine in de hand.. Maar Sightorsson en Cillessen hebben 5 en 4 miljoen gekost? Of is er nu iets anders?

20 juli 2012 om 13:45

Het lijkt me dat Ajax vooral in de maag zat met willen meedelen van drie andere partijen. En al helemaal omdat de bos-tax op vertrekpremies boven 0.5 miljoen van 30% naar 70% is gegaan.

20 juli 2012 om 22:20

Ja die leveren ook nog iets op. Narsingh levert je geen enkele stuiver op of ze moeten hem het eerste seizoen verkopen (zie mijn stukje 3 posts hoger).

20 juli 2012 om 13:37

Nee, je ziet de invloeden van de financiele problemen van de laatste tijd terug. Je zal mij nooit horen over het aankoopbeleid van Psv, ik vind dat ze goede spelers binnenhalen en niet voor overdreven bedragen. Maar Ajax heeft het financieel gewoon even moeilijk gehad, mede door de geldsmijterij van vroeger Extreme salarishuizen, grote transferbedragen. Daar betaal je nu de rekening voor, en het gevolg is dan dat de hand even op de knip moet.

20 juli 2012 om 16:03

Zo moeilijk heeft Ajax het niet hoor. Dit is puur beleid.

Ajax heeft inderdaad een klote beleid gehad de afgelopen 10 jaar, maar Ajax is altijd hartstikke gezond gebleven. Afgelopen jaren doen we weer mee in de Champions League en al tweemaal achter elkaar kampioen. Hier bedoel ik mee te zeggen dat er genoeg inkomsten zijn geweest de afgelopen jaren. Financieel is het ook steeds beter aan het worden en met o.a. Overmars erbij zal dat zeker niet veranderen.

Ajax laat nu spelers ''lopen'', omdat ze er relatief weinig winst op kunnen maken. Een concurrent als PSV heeft al aardig wat jaren niet zo'n beleid en als ze dit vol blijven houden gaat het ze op een gegeven moment echt nekken.

Ajax houd liever nu het geld in de kas en bouwt een buffer op waarmee ze in de toekomst gezond zullen zijn.

20 juli 2012 om 13:44

Niet gefixeerd, het is gewoon noodzaak. De hoge kosten binnen Ajax zijn helaas nog steeds aanwezig, het wordt minder, maar het gaat traag.

20 juli 2012 om 14:45

Wyzyndebeste,

Had snel het jaarverslag 2010-2011 doorgenomen. Dat gaf over dat jaar slechts een winst van 5,5 mln (bij CL en verkoop Suarez/emanuelson).
Tussentijdse cijfers geven per 30-12-2011 een winst van 11,8 mln. Ik verwacht dat de winst fors zal dalen, o.a. door uitkeren van winstpremies i.v.m. kampioenschap (en plaatsing CL) en uitschakeling beker en EL.
Opvallend in de tussentijdse cijfers is dat de loonkosten in verhouding met het seizoen daarvoor met 4,5 mln zijn gedaald. Oorzaak o.a. geen winstpremie i.v.m. plaatsing CL (en doorbetaling Jol en cs.).
Verder valt op dat er fors is afgeschreven op de transfersommen, deze staan voor 9 mln lager in de boeken, nog voor 27 mln (denk dat er versneld is afgeschreven op El Hamdoui).
Totale investeringen (9,9 mln voor Serrero, Janssen, Gillissen, Sightorson, Boerrighter, etc.) zijn ongeveer gelijk aan de winst op de verkopen (9 mln, de Zeeuw en Stekelenburg).
Uit de stukken blijkt ook welk bedrag Sturkenboom en Blind in totaal hebben meegekregen, 275.000.
De verliezen uit voorgaande jaren, o.a. veroorzaakt door Marco v. Basten (+/- 27,5 mln aan transfersommen en nog excl. salaris), worden langzaam ingelopen. Volgens mij is Ajax op de goed weg.
Lagere basissalarissen en beloning naar prestatie, bijv. kampioen of plaatsing CL. Dure krachten in verhouding tot de prestaties wegdoen of laten inleveren (graag of niet), bijv. Aisatti, Bruno Silva, Bulykin, El Hamdoui,ooijer.
Ik heb er begrip voor dat ze niet ten koste van alles nieuwe aankopen binnenhalen. Hoewel je nooit garanties krijgt, dienen grote aankopen er direct te staan. Voor de rest kun je eventueel inkopen op de toekomst. Hoewel Ajax de afgelopen twee jaar enigzins geluk heeft gehad in de kampioensrace is toch gebleken dat je met een duidelijke visie (qua opleiding en spel) ver kunt komen.
De kunst is om als het wat minder gaat niet direct in paniek te raken (en lukkraak aankopen gaat doen of de trainer ontslaat) en het verlies te nemen. Ajax investeert niet voor niets veel in de jeugdopleiding, geef ze dan ook een kans.

20 juli 2012 om 16:26

Het wordt beter, maar nog steeds is CL nodig om geen verlies te lijden, en zolang dat nodig is, is Ajax niet financieel gezond. Komend seizoen zal het al een stuk beter worden ja, omdat er afgelopen 2 maanden ook weer voor 8,5 miljoen salaris de deur uit gegaan is.

20 juli 2012 om 14:19

De resultaten zijn zeker belangrijk. Maar de financiën ook, want als je failliet gaat kun je geen resultaten meer behalen.
Het is goed dat Ajax hun beleid aanpast in tijden van crisis. Elke werknemer in Nederland gaat er op achteruit, dus mogen voetballers die miljoenen verdienen er dan ook niet wat op achteruit gaan. Iets minder salaris en gelijk al niet willen tekenen. Kom op zeg! Ze verdienen genoeg. Zoals Overmars al zei, je moet ook blij zijn om bij een club te mogen spelen.

En verder zijn de bedrag van transfers natuurlijk ook absurd. En soms heb ik het idee dat als Ajax komt, ze er nog wat extra bij op doen. Je moet met beleid spelers kopen en Ajax heeft al enkele buitenspelers, dus daar liggen geen prioriteiten. Waarom daar dan veel geld aan uit gaan geven?

20 juli 2012 om 13:22

Nou ja geduld is een schonen zaak, wie weet komt er nog wat moei's....

20 juli 2012 om 13:24

Dat stukje over Assaidi is omgedraaid, ze willen iemand voor op rechts. Verder gewoon logisch en verstandig!

20 juli 2012 om 13:26



Sowieso vind ik Assaidi niet bij Ajax passen. Narsingh veel meer, maar die is nu van Psv.
Moisander naast Alderweiereld zou de beste verdediging van NL betekenen.

Boccara, ze hebben wel heel veel talentvolle middenvelders straks in dat jong Ajax. Hopelijk breken ze allen door. Rits, Fisher, Boccara. Kunnen elkaar goed aanvullen.

Wat ze bij Ajax ook mogen doen wat mij betreft is Boccara kopen en uitlenen aan mijn cluppie Rkc.

20 juli 2012 om 13:30

Ajax had nooit de intentie gehad om Narsingh een lange baan carriere te bieden, ze wilden hem zo goedkoop mogelijk halen en zo snel mogelijk met winst verkopen. Narsingh heeft dit goed gezien en een goede keuze gemaakt.

20 juli 2012 om 13:34

Wat een onzin; zelfs als ze hem zouden willen halen om zo snel mogelijk weer te verkopen, dan i) kunnen ze hem pas volgend seizoen verkopen en ii) hebben ze meer baadt bij een lang contract omdat ze dan een hogere prijs kunnen vragen.

Maar eigenlijk is je hele verhaal onzinnig, want waarom zou Ajax miljoenen uitgeven om een speler te halen die ze niet willen inzetten?

20 juli 2012 om 13:35

narsingh had de keuze niet aangezien ajax er niet eens uitkwam met narsingh zelf en heerenveen dus narsingh kon niet eens naar ajax...

20 juli 2012 om 15:34

Ajax had overeenstemming met Narsingh over een 4-jarig contract. Dus wat je zegt klopt niet. Alleen Ajax en Heerenveen kwamen er niet uit.

20 juli 2012 om 16:22

dan nog had narsingh de keuze niet...
dus zoveel maakt dat nou ook weer niet uit.

20 juli 2012 om 13:35

Dit slaat helemaal nergens op.

20 juli 2012 om 13:32

Sorry hoor, maar nu zegt iedereen wel "ajax is te veel bezig met de financien"

Maar als we dan zien dat PSG weer eeen speler aankoopt voor de "sportieve prestatie" is het ook niet goed.

Ajax is nu gewoon goed bezig, je hebt voorin al voldoende keuze en afgezien van ebecillio kan iedereen wel een actie binnendoor maken of buiten om en voorzetten.

Het Achterin is het een ander verhaal. De opbouw van je team begint achterin, dus zul je daarin moeten inversteren.

Daarom wacht ik ook hoopvol af wie de Boer haalt (zelf ook een verdediger geweest dus zal het ook goed weten)

20 juli 2012 om 13:33

Er worden meerdere clubs gelinkt aan Marc Muniesa; Ik snap wel dat de Boer het liefst z'n tijd neemt.
Maar Muniesa krijgt op deze manier meer opties, meer bedenk tijd; totdat hij uiteindelijk voor een club kiest uit z'n eigen land.
Blijf het opmerkelijk vinden dat Barca de beste jeugd verdediger een jaar wilt verhuren, terwijl Muniesa dit seizoen makkelijk z'n minuten kan pakken.

Je zou hem tijdens de Copa wedstrijd gemakkelijk kunnen opstellen, tijdens competitie wedstrijden tegen de mindere opponenten, of 'gewoon' de gebruikelijke inval beurten.

Maar bon; Assaidi opereert altijd vanuit links en speelt daar de pannen van het dak.
Acties, mannetje passeren, goed schot en voorzet etc.

Hij kan echter ook op rechts inderdaad, maar daar staat hij alleen met de positie wisselingen tijdens de wedstrijd.
Assaidi zou het niveau bij Ajax nog meer omhoog kunnen schieten; Hij is exceptioneel.

Edit; denk dat de Boer rechts bedoelt, gezien het feit dat hij graag Narsingh had gehad, die speelde bij Heereveen vanaf rechts.

Als hij een linker flank speler wilde binnen halen; had hij logischerwijs voor Assaidi gegaan en niet voor Narsingh.

20 juli 2012 om 14:01

Het is niet dat de Boer zijn tijd neemt. Muniesa is in onderhandeling met Barca over een nieuw contract, oude loopt over een jaar af. Tekent hij bij dan wordt hij verhuurt, zo niet dan heeft het geen zin om hem te verhuren en ontstaat er een andere situatie. Het schijnt dat de onderhandeling over dat contract wat meer tijd in beslag neemt dan vooraf verwacht werd.

20 juli 2012 om 14:19

Muniesa gaat bij tekenen; Zubizarreta gaf onlangs nog aan dat het balletje bij Ajax en Miniesa ligt; hij heeft in principe groen licht gekregen om te vertrekken naar Ajax.

De exacte woorden van Zubizarreta waren: 'vraag moet je aan Ajax stellen'.
Nadat de media organen de vraag stelde of Muniesa naar Ajax gaat.

In principe wachten ze op antwoord van Ajax.

Nu o.a Mallorca ook interesse heeft getoond, is het de vraag of hij nog naar Ajax gaat.
( Ik gun Ajax overigens deze transfer, mocht Muniesa echt willen gaan )

20 juli 2012 om 16:43

Oke, loop ik een beetje achter de feiten aan. Ben benieuwd of zo'n jongen dan toch voor het 'verre' en koude Nederland kiest. Voordeel voor Ajax is wel dat hij Championsleague gaat spelen, moet toch ook meewegen voor hem. Maar bij een club als Mallorca kan hij zich ook prima verder ontwikkelen. Komt hij toch tegen wat sterkere spitsen te staan dan in de Eredivisie.

20 juli 2012 om 17:14

Ja precies, die CL wedstrijden zullen hem zeker goed doen.
Bovendien streeft Ajax naar de zelfde spel opvatting; Met Muniesa ga je nog verder die richting op.

Hij zou ideaal zijn voor de Amsterdammers; Hij is identiek dezelfde voetballer als Puyol, maar dan op voetballend vlak sterker.

Cruijff is wel een hele goed voor Ajax, dankzij hem is een samenwerkingsverband met Barca mogelijk.

20 juli 2012 om 19:19

Ook voor Barcelona is het waarschijnlijk interessanter om Muniesa aan Ajax te verhuren omdat hij dan veelal de speelstijl van Barcelona (al dan niet op hetzelfde niveau) blijft hanteren. Dat is dan weer makkelijker voor Muniesa als hij het jaar daarop weer terugkeert bij Barcelona.

20 juli 2012 om 13:36

Boerrigter, Sigthorsson, Narsing was natuurlijk de ideale aanval geweest voor Ajax maar zolang ze Sulejmani nog hebben moeten ze niet nog een dure kracht halen. Uit de verkoop van Sulejamni moet Ajax wel rond de 8miljoen kunnen halen en daarmee kun je wel een goede vervanger halen zoals dus bijvoorbeel Assaidi die vast ook wel op rechts uit de voeten kan of misschien Ibarra die het ook heel goed doet bij Vitesse. Jonge spelers die je met winst kunt doorverkopen. Assaidi kost 4,5 miljoen, Ibarra zal ook wel zoiets kosten dus dan houd je ruim 3miljoen over om Nuytinck te halen.

20 juli 2012 om 13:36

Jongens, zal ik de vijand eventjes helpen aan de beste opvolger?

Rajkovic!!

Volgensmij net weggestuurd bij Hsv, en ik weet vrijwel zeker dat hij op de shortlist staat voor Douglas, nou die wordt waarschijnlijk over een week of 2/3 verkocht, dus wees ons voor en haal hem op. Hij heeft al bij Psv, Twente en Vitesse gespeeld. Psv weet ik niet meer, Twente was hij gewoon een stand-in voor Douglas en Wisgerhof waar je echt op kon vertrouwen. En bij Vitesse was hij na Vertonghen de beste CV uit de Eredivisie, ik zou zeggen waag een poging.

20 juli 2012 om 13:38

Dat zoveel mensen het niet snappen.. De transfer van Narsingh was logisch geweest, ook al wil Ajax iemand erbij voor op links. Sulejmani had je dan op linkerflank kunnen posteren met Narsingh erbij, nu moet Micky wel op rechts want daar heeft Ajax voorderest geen adequate vervangers.

20 juli 2012 om 13:39

Assaidi zou een betere linksbuiten voor Ajax zijn dan Boerrigter .
Bovendien zou Oussama op meerdere posities uit de voeten kunnen, omdat ie zooo verschrikkelijk balvaardig is.. hij kan ech alles met een bal. Boerrigter is toch meer iemand die alles op kracht doet die bal naar voren rossen en erachtraan huppelen.. Kijk liever naar Oussama.

20 juli 2012 om 13:39

En het duurt en het duurt maar .... Ongelofelijk !!

Naast deze namen hebben ze zogenaamd nog andere namen achter de hand. Waarschijnlijk blufpoker... want Ajax is de laatste jaren alles behalve daadkrachtig. Kijk eens naar Twente. Ze raken De Jong kwijt en hebben met Bulykin en Castaignos (zo goed als zeker) 2 vervangers binnen 1 week.

Verder logisch dat je financieel gezond wil blijven. PSv gaat als miljoenenverslinder de rekening nog wel gepresenteerd krijgen !

En Assaidi zou ik graag zien komen. Een echte pingeldoos. Hij houdt wat minder breedte in zijn spel, maar dreiging is er continu. Onze aanval is de zwakste linie: Sulejmani bakt er niks van, Boerrigter deed het voortreffelijk, maar ligt er al zo lang uit en heeft nu alweer een aardige achterstand tov de rest van de groep. En met Sigthorsson hebben we een goede spits. Alleen ook blessuregevoelig en hij krijgt geen goede aanvoer van de flanken.
En over Ebecilio, Cvitanich en Ozbiliz zullen we het maar niet hebben. Leuke spelers, alleen te weinig kwaliteit voor het niveau wat Ajax nastreeft !

20 juli 2012 om 13:42

Ebecilio en Cvitanich zijn lachwekkend, Ozbiliz moet je niet te vroeg afschrijven. Die jongen die kan echt wel wat, ook in Ajax 1.

20 juli 2012 om 14:07

Twente is wel daadkrachtig, maar of ze sterker worden met Bulykin en Castaignos dat weet ik niet. ik vond Castaignos ook geen ster bij feyenoord. bij inter heeft hij niks gespeeld. en nu betaalt twente 5 miljoen voor dat joch. kans dat hij faalt is groot.

Bulykin kan nog wel belangrijk zijn voor ze,. alleen maakte hij bij ajax ook niet al te fitte indruk. ben benieuwd hoe het bij twente eruit gaat zien.

Ajax is juist bezig om goede vervangers voor de juiste prijs te halen. en dat duurt wat langer dan als je met geld gaat smijten. alleen snap ik barca niet. waarom duurt het zo lang om Munisa te huren. waar kan je beter ervaring opdoen dan bij ajax.

20 juli 2012 om 13:41

''voor Ajax is het belangrijk dat we financieel gezond blijven.''

Dat is wat ik wil horen in plaats van aankopen. Narsingh is jammer maar een gesloten boek, Aissaidi is onzin waren we direct al achter, Muniesa is een prima goedkope optie, Moisander is duur en vind ik teveel fouten/kaarten pakken.

20 juli 2012 om 13:48

Blijvend zonde dat Narsingh, toch de beoogde ideale rechtsbuiten van Ajax, niet naar Ajax is gekomen. Verder vind ik het verstandig dat Ajax minder geld uit gaat geven aan versterkingen en de jeugd meer de kans geeft. Maar mijns inziens was Narsingh een apart geval geweest, aangezien ik die jongen z'n speelstijl bij Heerenveen al gelijk associeerde met het voetbal van Ajax. Rest mij hem veel succes te wensen bij Psv.

20 juli 2012 om 13:54

Gewoon voor Moisander en Muniesa gaan Moisander is een directe versterking. Muniesa kan oop linksback spelen.. aangezien Blind nog steeds te zwak is voor die positie en Boilesen te blessuregevoelig. Gewoon jaartje huren met optie tot koop (al zal Barcelona sowieso een terugkoop clausule opnemen).. Voorderest heb je op het middenveld schone, Jansen, Boccara en Ficher achter de hand en in de voorhoede Ebicilio, Ozbilliz en Lukoki

Vermeer
vd Wiel
Alderweireld
Moisander
Muniesa
Siem
Anita
Eriksen
Sulejmani
Siggy
Boerrigter
20 juli 2012 om 13:55

Twee jaar achter elkaar kampioen en champions leaugue, en volgens de laatste persberichten zwarte cijfers geschreven. Wat nou rekenmachine in de hand? Eerder tekort aan daadkracht!

Marc mag nu wel is wat gaan binnenhalen, want voorlopig zie ik die kleine nog met weinig goeds aankomen.

20 juli 2012 om 14:04

Ik moet zeggen dat ik ook aardig ongeduldig begin te raken. Blijft jammer dat Ajax niet de extra paar ton neer wilde leggen voor Narsingh, maar verder vind ik wel wat vroeg om nu al op Overmars te gaan zeuren. Hopelijk wordt het wachten beloond!

20 juli 2012 om 14:05

Ze schrijven zwarte cijfers omdat de inkomsten uit onder andere de Championsleague zo hoog waren. Als je kijkt naar de vaste inkomsten en uitgaven zit het bij Ajax nog steeds niet helemaal goed. De uitgaven moeten nog steeds omlaag. Dan kun je beter wat reserves opbouwen nu het financieel meezit.

20 juli 2012 om 14:00

Als jullie een type Boerrigter voor rechts willen, klop eens bij Twente aan! Het ziet er naar uit dat Wesley Verhoek geen basisspeler is aankomend seizoen terwijl hij wel een spits kan bedienen. Zijn vraagprijs zal ook echt geen 5 miljoen zijn, maar eerder 2 miljoen.

20 juli 2012 om 14:36

Boccara is inmiddels gepresenteerd bij Ajax!
De speler tekent een contract dat loopt tot en met 30 juni 2015.
De middenvelder sluit aan bij Jong Ajax.

20 juli 2012 om 16:13

ajax zag niet af van de komst van narsingh, ze deden immers nog een ultiem bod. Heerenveen besloot toen dat het al te laat was maar goed dat is een kleinigheidje.
Ajax is wel bezig op de transfermarkt maar ze nemen wel overal ruim de tijd voor, zo laat je je wel vaker de kaas van je brood eten. Ajax moet zeker nog een verdediger halen (net als psv dat echt heel erg nodig heeft)
Ik denk dat moisander te duur is. Muniesa moet je nog maar zien of dat een versterking is want ik denk dat 99% van de mensen hem hier nog nooit heeft zien spelen maar hem al wel bestempeld als een topaanwinst. Mss halen ze uiteindelijk wel niemand en speelt blind in het centrum naast alderweireld. De markt is gewoon moeilijk want er word overal de hoofdprijs gevraagd zodra ajax en psv aan de deur staan en heb nog wel het idee dat het bij ajax nog meer is als bij psv. ben erg benieuwd hoe ajax het uiteindelijk gaat oplossen want een verdediger als verthongen vervang je niet zomaar, voor mij is hij iig de speler waardoor ajax kampioen is geworden. Natuurlijk doe je het met zn allen maar hij stak er wel met kop en schouders bovenuit. Vind alderweireld echt nog lang niet hetzelfde niveau hebben.

20 juli 2012 om 23:49

Wat moeten we met spelers van Barcelona? alleen Gabri kon hier nog enigszins aanpikken, de rest kon niet of wilde niet (kan ook tussen de oren zitten als je van het grote Barca komt). Waarom nu spelers aantrekken die we van een video kennen of van horen zeggen? Geen van de beoogde spelers zijn gekomen terwijl Vertonghen weg is. Boerrigter maar ook Sigthorsson zijn blessuregevoelige spelers. Waarom moest Demi de Zeeuw weg? ook zo'n blunder. Te elfder ure verhoogde men nog het bod op Narsingh, getuigt niet van gevoel voor timing. Nu is de speler voor een paar ton meer naar PSV en kan hij daar Matavz topscorer maken. De zaak rondom Anita wordt ook zo knullig en onprofessioneel benaderd door Overmars. Als dat maar goed afloopt. Al met al ben ik er niet gerust op. We hebben echt een leider van de defensie nodig (dus nederlands sprekend) en we moeten de loyale Anita zien te behouden, maar niet met feodale praatjes van Overmars. Zelf was hij overigens verre van loyaal als speler (zeker door iedereen vergeten).

21 juli 2012 om 08:55

Ja, er worden natuurlijk fantastische opvolgers gehaald voor de eerdere helden van het de Godenzonen. Assaidi als de nieuwe Sulejmani, en Muniesa als de nieuwe Oleguer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

761 fans
43 jaar
SeizoenClubW
2010- Ajax 0
Laatste voetbalnieuws

Klopp blikt terug: 'De Boer en ik hebben daar een 'klasse avond' gehad'

Jürgen Klopp heeft een grote gunfactor, alhoewel hij langs de lijn regelmatig flink in aanvaring komt met officials en tegenstanders. De coach van Borussia Dortmund onderhoudt echter ook een uitgebreid netwerk....Lees verder

In de wandelgangen

Maandag 20 mei
Barcelona gaat Adriano na dit seizoen als wisselgeld gebruiken om de vraagprijs van Thiago Silva te drukken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.25 seconden.