Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Stekelenburg moet in Rome wijken voor Internazionale-doelman'

Laatste update:

Het eerste seizoen van Maarten Stekelenburg bij AS Roma kan geen succes genoemd worden. Veertig tegendoelpunten in 29 wedstrijden, een flinke blessure en twee rode kaarten. Volgens diverse Italiaanse media heeft nieuwbakken coach Zdenek Zeman, in tegenstelling tot voorganger Luis Enrique, niet het volste vertrouwen in de geboren Haarlemmer. Bogdan Lobont krijgt een eerlijke kans om eerste keeper te worden (de doelmannen waren eerder al concurrenten bij Ajax) en sterker nog: Júlio César is in beeld om Stekelenburg te vervangen.

/

Dat Stekelenburg onder druk staat moge duidelijk zijn: hij weigerde tot ongenoegen van de fans handtekeningen uit te delen bij een drukbezochte training en weigerde tijdens een oefenduel met Rapid Wien op de bank plaats te nemen. Volgens sommige media heeft Lobont nu al de voorkeur en de komst van Júlio César zou het er niet beter op maken voor de ex-Ajacied.

Júlio César mag weg bij Internazionale, zeker na de komst van Samir Handanovic. De 32-jarige Braziliaan kost circa drie miljoen euro en dat is een bedrag dat men in Rome wel wil betalen. Naar verluidt ligt er voor hem een contract voor twee seizoenen klaar met een jaarsalaris van 2,5 miljoen euro per seizoen.

Maarten Stekelenburg had nooit naar AS Roma moeten gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Klinkt als einde verhaal voor Maarten bij Roma, maar er is denk ik wel enige interesse voor hem als ze hem tijdens zijn Ajax-periode hebben gevolgd.

Helaas gezien transfersom en salaris niet meer terug te halen voor Ajax denk ik, daarbij staat Cillessen al klaar na Vermeer.

Alle Ajacieden hadden vraagtekens bij zijn vertrek naar AS Roma, geen Europees voetbal, kleine kans op Champions League zeker nu ze nog maar 3 plaatsen te verdelen hebben, terwijl hij bij Ajax alles had.

19 juli 2012 om 12:20

Inderdaad. en op het afgelopen Ek.

Milan moet die jongen gewoon halen. Ze moesten hem al halen toen die naar Roma ging.

19 juli 2012 om 13:01

Op het afgelopen Ek was het niet veel hoor. Gewoon behoorlijk gekeept, maar niet weten punten te pakken. Die tegen Denemarken was bijvoorbeeld niet onhoudbaar. Maar goed, Maarten is geen Edwin en dat mogen we ook niet verwachten van Stekelenburg.

19 juli 2012 om 13:14

@luzacovic

Eerst dacht ik dat ook. Maar kijk/denk nog is maar even aan die wedstrijden terug. Die goal van Denemarken had hij misschien wel kunnen/moeten hebben maar hij wordt ook wel erg in de steek gelaten door zijn teamgenoten. Niemand die voor elkaar werkt. Voor de rest had hij nog wel wat aardige reddingen.

Stekelenburg is gewoon een uitstekende keeper die ook kan meevoetballen!

19 juli 2012 om 13:46

Ik vond 'm redelijk keepen, maar er waren toch wel een paar ballen dat je denkt, een topkeeper pakt die.

Stekelenburg in goede doen, zoals bij Ajax en 't WK, is een uitstekende keeper. Echter bij Ajax heeft hij ook periodes gehad dat hij bijzonder ver weg zakte. Pas als hij 't vertrouwen weer kreeg liet hij 't weer zien. Dat ging niet altijd vanzelf, zoals sommige andere voetballer die daar gewoon sterker in zijn heb ik 't idee.

Dus hij heeft toch moeite met de druk en laat zich schijnbaar snel beïnvloeden door dingen om 'm heen. Een nieuw land, club en team waar je in speelt helpt daar niet bij. Maar als hij vertrouwen krijgt en hij zich weer goed gaat voelen, dan heeft Roma een prima keeper volgens mij.

Maar zoals 't er nu naar uit ziet gaat hij dat vertrouwen niet krijgen. Dus hij gaat het erg zwaar krijgen.

Zelf vraag ik me af, op basis van afgelopen seizoen, of Krul en Vorm niet gewoon een stuk beter waren ...

19 juli 2012 om 14:29

Het enige foutje wat je hem kon verwijten was het doelpunt van Denemarken. Verder heeft hij een goed EK gespeeld en veel goede reddingen verricht. Hij heeft ons nog vaak in de wedstrijd gehouden.

Jammer dat hij na zo'n slecht seizoen, want zo kun je het wel stellen, al gelijk daarop afgerekend word. Heeft toch bewezen een goede keeper te zijn. Denk dat hij dan beter naar een andere club kan gaan. Op die leeftijd zit je vaak op je top als keeper, dus het is goed om ook veel speeltijd te krijgen.

19 juli 2012 om 16:51

Ik vind het twee doelpunt van Gomez ook een fout van hem. Die bal had er nooit in gemogen.

19 juli 2012 om 19:52

@norderligt: Tjaa, ik vind dat Stekelenburg zich op dat moment wel moet realiseren dat die hoek helemaal vrij was voor Gomez om te schieten. Maar aan de andere kant werd hij als keeper gewoon zo in de steek gelaten, tegen Duitsland, dat het mentaal steeds moeilijker word om erbij te blijven.

Ontopic:
Als Stekelenburg in een stabiele en goed voetballende ploeg staat is het gewoon een puntenpakker. Hoop daarom voor hem en het Nederlands elftal dat hij alsnog naar een Man United of dergelijke kan. Waar in dit soort ploegen kan hij zich zeker onderscheiden. Ik vond sowieso al, vanaf het moment dat hij tekende bij Roma, dat dit geen goede ploeg voor hem zou zijn. Hij had naar mijn mening nog beter naar een Tottenham/liverpool etc kunnen gaan. Maarja dat is achteraf makkelijk praten, ookal was dit te voorspellen.

19 juli 2012 om 20:02

ik vond juist meer dat die goal van gomez te pakken was ipv krohn-deli; die gast stond al zowat op de doellijn..

ON: jammer dat steek weinig kans maakt in italië wellicht wordt dit ook wel het einde voor hem in het nederlands elftal waar tim krul hem komt vervangen

19 juli 2012 om 12:01

Van de Sar heeft het ook niet gered in Italië bij Juventus, dus zo vreemd is dit nou ook weer niet ,alleen had van de Sar een wereldkeeper voor zich Buffon. Waarom gaat hij niet naar Tottenham, die zoeken een goeie keeper.

19 juli 2012 om 12:07

Toevallig we zeggen precies hetzelfde! Ik was alleen iets langer bezig met typen via mijn telefoon ; (offtopic)

19 juli 2012 om 12:39

Waarom hij niet naar tottenham gaat? Ten eerste: een speler bepaalt niet zomaar waar hij heen gaat. Ten tweede: er moet interesse zijn voordat je uberhaubt weg kan.

En ac milan heeft hem helemaal niet nodig, ze hebben Amelia al waar veel geld voor betaald is.

19 juli 2012 om 13:49

Amalia was transfervrij dus zo duur was die niet. Maar Abbiatti zal wel gewoon eerste keeper blijven daar.

Ik hoop zelf op Tottenham of Arsenal. Anders een club als Schalke of zoals onze Edwin via Fulham uitgroeien tot een topper!

19 juli 2012 om 16:57

Tottenham zoekt een goede keeper, en is bezig met Lloris.
Overigens bieden zaakwaarnemers hun spelers aan bij clubs...voor het geval dat je dat niet wist!!!
En als zij een lijstje met steek daar op voorbij zien komen dan zal dat zonder twijfel interessant zijn voor de Spurs!

20 juli 2012 om 00:24

Amelia was gehuurd met optie tot koop voor de helft van de transferrechten( of volledig, maar dat weet ik nu niet zeker meer) en die optie is ingelicht door milan en ongeveer 5 miljoen ervoor betaald.

19 juli 2012 om 12:05

He we kennen allemaal het verhaal van onze Edwin Van Der Sar!!
Steek past daar niet en kan er denk ik niet aarde.
Hij heeft bij Ajax in alle competitie's laten zien een hele goede keeper en leider te zijn!
Zowel in de CL als met het nationale elftal!
Zoek gewoon een leuke engelse club waar je terecht kan! Tottenham? (mocht lloris niet komen)
Hij spreekt de taal veel beter en ziet weer wat maatjes! Raf, en Jan!
Of een andere club in de top 10.

19 juli 2012 om 12:08

Nee maar statistisch deed van der Sar het wel beter en werd volgens mij ook gewoon kampioen alleen kocht Juve toen voor een recordbedrag Buffon na z'n 1e seizoen en wist van der Sar ook wel dat hij het beste weg kon gaan..

19 juli 2012 om 13:12

Volledig mee eens, de Italiaanse competitie is niks voor de Nederlandse Keepers, Engeland daar presteren ze veel beter en passen ze ook in de competitie. Tottenham is de ideale club voor Stekelenburg, gezien zij op zoek zijn naar een nieuwe keeper. Van der Sar heeft het ook gedaan door naar Fulham te gaan en kijk maar waar hij uiteindelijk terecht is gekomen Man Utd.

Mijn reacties #55 hierboven is net iets anders geformuleerd, maar we komen op hetzelfde neer!!!

19 juli 2012 om 13:34

Sorry maar wat voor een onzin..

Denk je dat in Italie keepers ballen met de voeten moeten pakken in plaats van met de handen of zo? Keepen is keepen hoor.
En wat een absurde parallel trekken velen hier toch altijd met Van der Sar, alsof Nederlands bloed voorbestemd zou zijn om te falen in Italie... Omdat Elia faalt bij Juve kan er dus nooit meer een Nederlandse buitenspeler bij Juve slagen?

Stekelenburg had een minder jaar, deels door eigen vorm deels door de zwakke defensie. Vele Nederlanders moeten eens stoppen met hem zo op te hemelen.

Je eerste plaats als doelman verdien je met je prestaties in het heden, niet in het verleden.

19 juli 2012 om 14:27

top 10 !!!! lol Steek heeft geen uitstraling en past totaal niet in de flamboyante Italiaanse sstyle.redelijk keeper voor subtop Europa maar niet top 10

19 juli 2012 om 17:00

Geen uitstraling? 1,98 lang, Leiders capasiteiten!...
En gewoon een Hele goede keeper.
In zijn toptijd bij Ajax behoorde hij gewoon tot de top 10 van europese top keepers!
We weten wat hij wel en wat hij niet kan.

19 juli 2012 om 17:01

In Italie is meevoetballen niet zo belangrijk...
Italie is qua voetbal land(competitie) veel minder aantrekkelijk dan bijvoorbeeld Engeland, Spanje, Frankrijk...
Ik vind Nederlands voetbal zelfs meet attractief!

19 juli 2012 om 17:11

hahahaha droom maar lekker verder vraag het aan een ieder italiaan over de Hollandse competitie de eerste antwoord wat je krijgt is of ze in nederland überhaupt stadions hebben lol niemand neemt Nederland serieus

20 juli 2012 om 09:16

Stekelenburg is een gemiddelde keeper in de europese subtop.
een hamburg of een schalke vind ik uitstekend bij hem passen.
Hij moet niet gaan denken dat hij goed genoeg is voor de top! dat is nu wel gebleken

20 juli 2012 om 11:19

Niemand neemt jouw serieus.als we het over stadions hebben komen we eerder in Nederland uit.
Modernere en grotere stadions.(op de grootste clubs na)
In italie heb je enkele stadions de rest is allemaal verouderd en staat op instorten, half vol, of half leeg maar net hoe je het wilt zien.
En het Nederlandse voetbal is een stuk vermakelijker!

Kom op zeg kom eens met feiten!

20 juli 2012 om 11:22

Vind jij roma top?
Bij Ajax(in de CL) en bij Oranje WK en deels op het EK heeft hij laten zien een goede keeper te zijn, niet perse voor de Europese top...maar wel voor een club als tottenham wat ik nog steeds niet als europese top zie!
Ook zou een beetje en fatsoenlijke verdediging Roma al een stuk om weg helpen!
want als je namelijk 4 jaar topkeepen wegstreept na 1 matig seizoen, zijn eerste notabene!! blessure's kaarten aangenaaid krijgen door dezelfde scheids die je blijkbaar niet mag.
Streepte je Edwin v/d Sar ook weg na Juve?

19 juli 2012 om 12:14

Goed nieuws dit, zoals bij Van Der Sar is de Italiaanse competitie niets voor hem. Hopelijk maakt hij een transfer naar een top 5 club in Engeland, waar hij thuis hoort.

19 juli 2012 om 12:59


Denk dat top 5 misschien nog iets te hoog gegrepen is. Als je kijkt welke keepers de top 5 heeft dan vind ik de keepers stuk voor stuk beter. Hij kan van de top 5 van Engeland mijn inziens alleen concurreren met Sceszny van Arsenal. En mensen geloof mij nou, als hij echt zo goed was dan had United hem wel gehaald ipv de keeper van Atletico die 30 miljoen heeft gekost.

Denk dat Maarten stekelenburg tussen top 5 en top 10 prima fungeert. Hij behoort voor ons helaas niet tot de wereldtop zoals andere hier wel beweren.

Als je het hebt over wereldtop, dan heb je het over keepers zoals Casillas, Tsjech, Buffon, de keeper van Lyon, keeper van bayern munchen, (kan even niet op de namen komen)

Keepers die een wk of een ek voor je winnen door het tegenhouden van die ene bal...dat heeft onze keeper Maarten Stekelenburg niet gepresteerd, dat is het verschil tussen top en subtop.....

Nogmaals, Maarten is een prima keeper, heeft een prima wk en een veel mindere ek gespeeld maar is absoluut geen wereldtop...

19 juli 2012 om 13:10

Concurreren met Szczesny inderdaad , alleen is Szczesny 6 jaar jonger? Dus boven hem zou hij de voorkeur ook niet krijgen.

19 juli 2012 om 13:43

Ik vind met name Cassillas en Neuer (zo heet hij) echt top van de top.

Maarten heeft wel 'die ene bal' tegengehouden hoor, op het WK, o.a. eentje tegen Brazilië. Dus volgens jouw criteria is hij wel top?

Ik denk zelf dat hij wel in de top10 van beste keepers staat, maar wel ergens op het eind.

19 juli 2012 om 13:46

Idd Jammer voor steek.

Ik hoop stiekem op het van der sar scenario. Die was in Italië ook mislukt en werd uiteindelijk in Engeland een held!!

20 juli 2012 om 17:06

Mischien een gevalletje van der sar in italie, Ik vind hem op de een of andere manier wel bij tottenham passen.

Toch de verkeerde club gekozen. Hij gaat van keeper van Wk-finalist naar een bankplek bij een Italiaanse subtopper. Zou nu ook zijn basis plaats bij het Nederlands elftal kwijt zijn?

19 juli 2012 om 11:44

verkeerde club? denk ik niet.. hij is gewoon geen topkeeper lijkt me.. heb al vaak goals gezien dat
ik dacht van hmmm......

dus ben ik persoonlijk wel beetje blij dat er aan iemand anders denken..

19 juli 2012 om 11:49

je hebt al vaak goals gezien dat je dacht van hmmmm......

Dat kan dan niet in zn 2 laatste jaar zijn bij Ajax (op de JC schaal na tegen Twente) en op het WK heeft hij hoogstpersoonlijk nederland naar de halve finale gebracht.

Een Steek in vorm behoort absoluut tot de beste keepers ter wereld!

19 juli 2012 om 11:58

@ asr80,

Dan heb je zeker alleen zijn jaartje bij Roma zitten kijken? Bij Ajax was het gewoon veruit de beste keeper van de eredivisie, op het WK was het ook gewoon een van de grootste uitblinkers.

19 juli 2012 om 12:00

goh het is een goede keeper.. maar tot een de beste ter wereld?

hier ga ik niet mee met jou... bv courtois, vind ik al beter en is nog maar 19 of 20jaar...

ik vind persoonlijk het niet echt erg dat roma een andere keeper haalt.. maar natuurlijk kan ik er naast zitten.. mijn kennis over doelmannen is niet zo........

19 juli 2012 om 12:19

Ik vond het een goede keeper, maar geen wereldkeeper. @dufroid, als je objectief naar t laatste EK kijkt, vond je em sterk bij de eerste goal van Denemarken en de 2de goal van Gomez? hij heeft op het EK laten zien dat hij goede reddingen verricht, maaar ook houdbare ballen door kan laten. Een wereldkeeper wordt zowel beoordeeld op de ballen die hij tegenhoudt als de ballen die hij doorlaat. In mijn ogen heeft Stekelenburg de laatste EK laten zien zulke momenten af te wisselen.
Zelfs op het zo geroemde Wk2010 maakte hij op een cruciaal moment een fout (halve finale tegen Uruguay, goal Forlan). Maar goed, dat is mijn nederige mening

19 juli 2012 om 13:51

Die goal van Gomez dat die bal door de benen ging was natuurlijk zeer zeker een blunder, maar dat paste in dat toernooi gewoon bij het Nederlands Elftal en ik denk dat men Stekelenburg niet moet beoordelen op die 3 wedstrijden in het EK.

Maar blunders van keepers blijven natuurlijk beter in je geheugen staan dan reddingen. Blunders zoals Neuer in de finale CL of tik maar gewoon in op google bijv. "casillas blunder" en men ziet genoeg blunders van topkeepers.

Niet handig van Stekelenburg. (altans als het waar is over die handtekeningen en oefenwedstrijd)

19 juli 2012 om 12:30

Misschien wel bewust om zo een transfer te forceren(?)

19 juli 2012 om 13:13

Als hij op zo'n manier denkt een breuk te moeten forceren daalt hij bij mij heel rap in symphatie.
Altijd een doodnormale jongen gevonden zonder sterallures (zo bracht hij zichzelf naar buiten tenminste) maar nu naar 1 bagger seizoen Rome denkt die man dat ie geweldig is ofzo?? kijkend naar prestaties, vorm en potentie is Krul beter dan Steek.

19 juli 2012 om 13:46

Je vat het verkeerd op of je hebt iets tegen steek? Beetje rare beredenering ook: hij is zichzelf geweldig gaan voelen na een bagger seizoen? Lijkt me niet, anders had hij zich dit wel gedaan na de goede seizoen bij Ajax. Denk, als het klopt wat er staat, dat het heel weinig met allures of wat dan ook te maken heeft, want zo'n type is hij niet. Misschien is ie wel ongelukkig over een boel aspecten bij Roma en is het toch niet wat hij ervan verwacht had. Stel César komt dan bestaat er een kans dat ie eruit wordt gekeept of misschien is het m al verteld dat ie voor aankomend seizoen niet de nummer 1 is en hij opnieuw de concurrentie aan moet, vrij normaal in mijn ogen maar toch.

Het zijn allemaal 'misschientjes' en 'stels', de toekomst zal blijken wat er echt is.

19 juli 2012 om 13:11

Haha dat dacht ik ook al, roem stijgt m nu al naar zn bol toe. Wordt nog wat als V Gaal straks Krul of Vorm laat keepen, kijken of Stekelenburg dan ook gaat lopen muiten.

Ik zeg Krul op doel, laat stekel zich eerst maar weer een 1 seizoen of langer bewijzen.

Dit heb ik niet aan zien komen. Dit is volgens mij ook gewoon een gerucht dat door een grap verspreid is. Julius Cesar naar Roma. Stekelenburg lijkt mij juist een geschikte keeper voor onze club.

Stekelenburg is vorig jaar zelfs twee keer geblesseerd geraakt. De eerste keer aan zijn hoofd na een botsing met Lucio en aan het eind van het seizoen aan zijn schouder.
Hij is twee keer zwaar bestraft met een rode kaart na het neerhalen van een doorgebroken speler.

De tegendoelpunten waren eigenlijk nauwelijks de schuld van Stekelenburg. Vaak werden deze namelijk veroorzaakt door de grote blunders in de verdediging. Simon Kjaer heeft ons bijvoorbeeld alleen al zo''n 15 doelpunten gekost. Helaas is een keeper vaak de zondebok, maar de schuld lag toch echt bij de verdediging.

Als Stekelenburg op de bank belandt, denk ik dat hij ons in de winterstop al zal gaan verlaten.

19 juli 2012 om 12:01

Daar ben ik het helemaal mee eens. Zelfs keepers van de absolute top (casillas, Buffon) zouden niet op kunnen boksen tegen de hoeveelheid fouten die er in de verdediging gemaakt werden dit jaar.

19 juli 2012 om 12:11

Ik wil eerst wel eens zien, wat hiervan nu daadwerkelijk waar is.

Ik hoop toch dat Steek bij Roma blijft. Heeft een middelmatig seizoen achter de rug, zoals eigenlijk de meesten van Roma.

Ik zou zeggen tegen Maarten en Roma: Keep the faith !!

19 juli 2012 om 16:28

@fcbogarde, ik kan bevestigen wat Totti_nr10 zegt,

Stekelenburg heeft gewoon een ongelukkig seizoen gehad, als je verdedigers je telkens tegenover 2 aanvallers van de tegenpartij zetten vind ik het niet gek als je veel tegen goals krijgt, en meestal was het de schuld van Kjaer, pfff.. wat een Drama, heeft ons zeer veel punten gekost en Stekelenburg gezeik....

Ik hoop dat Stekelenburg gewoon dit seizoen weer onder de lat staat en laat zien wat hij echt in petto heeft,..

Daje Roma...!

Het is inderdaad een redelijk overschatte keeper. Presteerde prima in de Eredivisie en had een goed WK. Maar daarvoor is hij ook nooit heel constant geweest. Ik dacht dat Roma een goede stap was, echter was dat dus niet het geval. Lobont verdiend een eerlijke kans na vorig seizoen, vind hem ook niet heel veel minder als Stekelenburg.

Word vervolgt.

19 juli 2012 om 11:50

"presteerde prima in de Eredivisie en had een goed WK. Maar daarvoor is hij ook nooit heel constant geweest."

Je bedoelt in de jeugd of wat?

19 juli 2012 om 11:53

Voor het WK bedoel ik.

19 juli 2012 om 11:56

Man wat bazal je nu, hij is bij Roma 2 keer zwaar geblesseerd geweest. Had een goed WK, dankzij Stekelenburg kwamen we in de finale, en bij Ajax is hij in zijn eerste jaar niet op zijn best geweest maar dat is vrij logisch. Hij heeft heel wat punten gewonnen voor Ajax en het Nederlands elftal maar dat Roma een verdediging heeft die super beroerd is kan Stekelenburg niks aan doen.

19 juli 2012 om 13:19

Dankzij Stekel in de finale?
Hij houd er 1 bal uit van Kaka die hij nooit meer van zn leven zal pakken, we gingen meer door, door de geluksgoals van kabouter Sneijder. Ooit iemand van 1.35 in een vol strafschopgebied met mannen van 2 meter een bal in zien koppen???

Stekel keepte een goed WK maar dat is het ook wel, in de Eredivisie is hij nooit echt getest, nu bij roma speelt ie week in week uit tegen klasse spitsen en zie je dat Stekel niet zo goed is als men wel niet dacht (inclusief ikzelf)

Goeie keeper, begrijp me niet verkeerd, maar geen wereldkeeper.

De terugkeer van Julio Cesar naar Rome zou wel een episch moment zijn zeg!

Zou jammer voor hem zijn als hij het na één jaar al voor gezien moet houden, ik verwacht veel van Roma de komende jaren. Zou ook niet weten waar hij dan heen moet, de meeste (top)clubs zijn toch al redelijk voorzien.

19 juli 2012 om 13:56

Julio Cesar heeft nog nooit voor Rona gekeept.

nou Maarten als je toch weg moet. Er is een een mooie plaats vrij in de goal van Ajax. Ik vind die Vermeer maar niks. De ene naar de andere hoge bal is er eentje teveel voor hem.

19 juli 2012 om 12:04

En Cillissen dan? Moet Cillissen dan maar velen jaren wachten op een kans in de basis bij Ajax?

Vreemd, tot nog toe heb ik Maarten altijd een zeer professionele jongen gevonden, die niet gauw zal weigeren op de reservebank plaats te nemen. Ook het weigeren van fans is vreemd, daar moet meer gebeurd zijn. Vond Roma sowieso al geen goede keus voor Maarten, van mij mag die snel weg en dan hopelijk richting Engeland oid.

Logisch dit. Hij heeft er afgelopen seizoen echt helemaal niks van gebakken bij Roma.

Daar begint het gezeik al, hij had nooit naar Italie gemoeten.
Gevalletje van der Sar, nu hopen dat hij de rest van zijn carriere a la van der Sar krijgt.
Dan komt het allemaal goed met de Oranje keepers.

Beetje hetzelfde scenario a;s bij v.d Sar. die maakte het ook niet bij Juventus. Laten we hopen dat er een club komt waar hij wel toekomst heeft en waar hij kan laten zien hoe goed hij is.

19 juli 2012 om 12:41

Van der Sar was 2/3 jaar 1e keeper en toen kwam Buffon en die bleek de conccurentiestrijd te winnen waardoor van der Sar naar Fulham vertrok.

19 juli 2012 om 12:03

Een redelijke ploeg in Engeland en dan kom je met Chelsea? Dan is het niet meer hetzelfde zoals bij van der Sar, of je moet Chelsea subtop vinden. ;-)
Engeland lijkt inderdaad de beste stap te zijn en dan met name de Spurs. Die hebben nog een keeper nodig.

Edit: volgens mij is het bericht verdwenen waarop ik gereageerd had. :s

julio cesar heeft in het verleden ook al veel successen geboekt in rome, maar ben benieuwd of het hem nu weer gaat lukken

19 juli 2012 om 13:37

Julio Cesar heeft nooit in Rome gespeeld :

19 juli 2012 om 14:00

Je snapt hem niet. Ooit heeft er eens een Julio Cesar daar rondgelopen die best succesvol was...
OT: Niet aanstellen Steek, gewoon knokken voor je plek. Mooie stad, lekker weer en een goed salaris. Gewoon je werk doen, dat moet ik ook.

19 juli 2012 om 14:11

Ah okee...als dat de grap is

Ik geef je trouwens volledig gelijk over je tweede alinea. Wat een gepamper hier van die Ajacieden tov Steek. Gewoon werken als een ander.

Klinkt als een bekend verhaal. Heeft Fullham niet toevallig een keeper nodig?

Zo jammer dat hhet niet maakt bij AS Roma, zo goed als hij het bij NL doet zo slecht doet hij het bij AS Roma.......

Een slecht seizoen gevolgd door een zwak EK is niet goed voor je naam. Maar goed, ook Van der Sar is uiteindelijk an een stapje terug (via Fulham) weer bij een grote club terecht gekomen. Jammer voor Stekelenburg, Rome is een geweldige stad.

Maakt soms foutjes maar ook meesterlijke reddingen gezien waaronder tijdens dit EK. Foutje in de 1e wedstrijd maar heeft ons ook van een grotere blamage afgehouden in de daarop volgende wedstrijden.

Blijf het toch een hele goede keeper (in spé) vinden. In Italie is wel vaker een keeper "mislukt"om daarna een geweldenaar te worden.

Ik denk dat ik al weet wat Ferguson over 10 jaar gaat zeggen...

19 juli 2012 om 13:51

'ik geniet van mijn pensioen''? Iets in die zin bedoel je? Over 10 jaar kan de Gea trouwens zomaar de beste keeper ter wereld zijn.

19 juli 2012 om 18:57

Alles kan, maar De Gea kan nog niet echt potten breken in Manchester.

Klinkt als een bekend verhaal dit, een vergelijking met Van der Sar is min of meer op zijn plaats. die mislukte ook in Italie, ging naar een mindere club in Engeland en groeide uit tot een van de beste keepers van de wereld bij Man utd.

Ik krijg hierbij zo'n deja-vu gevoel.

Dit noemen ze nou een "van der Sar" syndroom. Edwin Van der Sar maakte precies hetzelfde mee als Stekelenburg toen hij van Ajax naar Juventus ging.

Stekelenburg is gewoon een goede keeper, maar in Italiaanse verdedigende tactiek komt een lijnkeeper beter tot zijn recht en dat is Stekelenburg niet.

Dus dan maar een transfer naar een Engelse club om vervolgens als een held bij een Engelse topclub te eindigen.;

19 juli 2012 om 13:39

Roma speelde in een aanvallende 4-3-3 met opkomende backs...

Mensen weten het hier altijd zoveel beter als ze over Italie spreken. Misschien eerst eens een wedstrijdje kijken.

En die parallel tussen VDS en Steek slaat nergens op,waar haalt iedereen dat toch? Wat is nu de gelijkenis tussen Roma anno 2012 en VDS jaren terug bij Juve?

19 juli 2012 om 14:43

Dus omdat AS Roma een 4-3-3 speelde met opkomende backs waar menig Italiaanse speler helemaal niet aan gewend is m.n. de verdediging, zijn dus al die tegengoals de schuld van Stekelenburg?

Jij noemt jezelf Roma6unica en je klaagt erover dat velen denken dat zij alles weten over Italië, maar ondertussen doe jij net alsof jij alles weet over Van der Sar en zijn Italiaanse avontuur terwijl jij destijds nog maar 11 jaar was.

Maar om jou even op weg te helpen wat sommigen hier bedoelen is dat ook Van der Sar op zijn 27e van Ajax naar een Italiaanse club ging en ook daar in Italië niet kon slagen, terwijl hij toen al een uitstekende keeper was net zoals Stekelenburg.

19 juli 2012 om 15:01

Ik zeg niet dat het zijn schuld (alleen) is. Jij zegt dat Stekelenburg niet om kan met de Italiaanse verdedigende tactiek, terwijl Roma al jaren aanvallend, modern voetbal speelt. Daar heb ik het over.

En wat is dan het verband tussen het falen van Van der Sar en het (eventueel) falen van Stekelenburg? Ik zie het niet. Omdat Steek even oud nu is en Nederlander? Wauw, dat is wel een gefundeerde gevolgtrekking. Dus als Elia heeft gefaald bij Juve, zal elke Nederlandse buitenspeler er falen rond die leeftijd?

En ik zeg helemaal niks over Van der Sar. Ik zeg net dat het ongefundeerd is om steeds weer zijn passage bij Juve op te roepen als parallel.

19 juli 2012 om 15:47

??? Jij zegt niets over Van der Sar?

''en die parallel tussen VDS en Steek slaat nergens op,waar haalt iedereen dat toch? Wat is nu de gelijkenis tussen Roma anno 2012 en VDS jaren terug bij Juve?'' Wie bedoelde je dan met Vds?

Maar jij bent denk ik een Roma-fan en beweert dat ze al jaren aanvallend voetbal speelde. Dit seizoen hebben ze veel wedstrijden met 1 aanvaller en 2 buitenspelers gespeeld, maar de jaren daarvoor speelde ze gewoon met 1 aanvaller. Met 1 aanvaller kun je natuurlijk ook gewoon aanvallend spelen, maar je speelt dan wel met iets minder risico.

En het verband met Van der Sar en Stekelenburg heb ik al uitgelegd. Het heeft totaal niets met hun kwaliteiten te maken, maar het gaat om de manier hoe hun carrière verloopt. Ajax, twijvel over hun kwaliteiten in beginperiode bij Ajax, keeper van Nederland, transfer, niet tot hun recht komen bij hun club in Italië. Tot nu toe zijn die vergelijkbaar. Dat is wat iedereen bedoeld met vergelijkenissen.

19 juli 2012 om 15:55

Het enige wat ik wou duidelijk maken is dat Roma niet defensief speelt, wat jij wel beweerde in je eerste post. Ook met hun vijf middenvelders speelden ze erg offensief voor de serie a.

Ik vond het dus geen argument te zeggen dat in Italie enkel lijnkeepers thuishoren en geen uitvoetballende keepers zoals Steek. Aangezien Roma ook toen al van achteruit opbouwde.

Het matige seizoen van Steek is een samenloop van een zwakke defensie, blessures en een mindere vorm. Heeft helemaal niks met de competitie of de club an sich te maken.

Zeer logisch. In Nl zeer overschatte keeper.
Bij ajax al is gepasseerd door MVB ten faveure van Vermeer. Op de grote toernooien iedere keer net niet. En nu weer een waardeloos seizoen gedraaid bij Roma. Op een gegeven moment houd het op natuurlijk.

Hij heeft gewoon pech gehad met het vertrek van Luis Enrique, die een taktiek van aanvallend voetbal wilde doorvoeren en daar past Stekelenburg prima in. Daarnaast had hij een bij wijle uiterst zwakke achterhoede voor zich staan en was ten minste één rode kaart onterecht. Bij Oranje was hij, op dat ene ongelukkige moment tegen Denemarken na één van de beteren. In de taktiek van Zeman past hij minder, dat klopt wel, dus misschien is zijn vertrek aanstaande. Dat voelt hij dan ook wel, want het is niets voor hem om geen handtekeningen uit te delen.

19 juli 2012 om 12:42

Hij maakte ook gewoon veel fouten. Geen grote blunders maar wel fouten zoals het open laten van de korte hoek terwijl de verdediger de lange afdekt, of het als een meisje naar de bal gaan.

19 juli 2012 om 13:07

@ Chevalrick

"in de taktiek van Zeman past hij minder, dat klopt wel, dus misschien is zijn vertrek aanstaande."

Wat bedoel je daar precies mee? Zeman staat net als Enrique voor aanvallend en attractief voetbal, de taktiek zal dus niet al te veel veranderen.

19 juli 2012 om 13:09

Zeman laat de keeper veel minder meevoetballen dan Enrique wilde. Daarnaast liet de achterhoede dat eigenlijk ook niet toe.

19 juli 2012 om 13:25

Ja het zal allemaal wel maar dankzij dat ongelukkige moment tegen Denemarken wist je al dat je naar huis kon gaan.
Belangrijkste wedstrijd voor ons in de poule, laat je al punten liggen tegen Denemarken is het over en uit.

Wat je nu over Zeman zegt snap ik niet. als er 1 coach bekend is in Italie vanwege zn aanvallende speelstijl, zelfs met mindere clubs is het Zeman wel.

Kom maar naar tottenham stekelenburg
want volgends mij moet stekelenburg niet veel kosten vooral omdat als julio komt hij misschien wel 3e keus is, En anders moet tottenham gewoon julio zelf halen.

Goede zaak voor Stekelenburg. Op dit moment treed hij bijna letterlijk in de voetsporen van vd Sar. Succes verzekert dus lijkt me.

19 juli 2012 om 12:33

Overdrijven is ook een kunst. Van de Sar was een veel betere doelman dan Stekelenburg die bij Ajax op dat moment bij een Europese topclub stond uit te blinken en bij Juve gewoon de pech had dat toptalent Buffon naam maakte en met de verkoop van Zidane het aantrekken van de duurste keeper aller tijden gerealiseerd werd.

Dat Stekelenburg net zoals Van de Sar een eerste moeilijk seizoen heeft gehad wil niet zeggen dat hij net zoals Van de Sar gaat uitblinken de komende jaren en hetzelfde parcours zal afleggen. Ik wil wel eerst eens zien hoeveel hiervan klopt, die italiaanse media staan er ook om bekend om vaak van een mug een olifant te maken.

19 juli 2012 om 13:23

Nee, je moet het ook met een knipoog zien. Feit blijft wel dat ze bij Juve bepaalt niet overtuigd waren van vd Sar. Vandaar ook dat ze zoveel geld betaalden voor Buffon. Dat doe je niet als je vind dat je zelf een topper in de goal hebt staan. vd Sar keepte ook niet goed bij Juve en maakte vrij veel foutjes. Hij had duidelijk moeite met de Italiaanse manier van voetballen waarbij het belangrijker is dat je een goede lijnkeeper bent. Dat is al wel minder maar je kan wel aan het keeperswerk van Stekelenburg zien dat juist het meevoetballen gigantisch is verslechtert sinds hij in Italie actief is. Ook zijn zelfverzekerdheid bij het uitkomen lijkt verslechtert. Al met al heeft de overstap heb absoluut geen goed gedaan. Zelfde als met vd Sar. Op dat moment vonden ook nog maar vrij weinig mensen vd Sar een topkeeper toen hij weg moest bij Juve. Anders was hij waarschijnlijk ook niet naar een club als Fulham gegaan. Het is wel met een knipoog maar de overeenkomsten zijn er.

Hij is misschien geen lijnkeeper maar met hoge ballen van opziij is hij ook niet sterk. Stekelenburg is geen topkeeper, geen van der Sar. Dat weet men internationaal ook daarom kostte het hem zoveel moeite bij Ajax weg te komen. Net zoals Vermeer geen topkeeper is. Ik denk dat een subtopper is Engeland een kans voor beiden is om te kijken of er meer in zit.

Stekelenburg is een uitstekende keeper, maar hij moet wel beseffen waar hij vandaan komt: de kleine Eredivisie. Hij moet zeker niet de ster gaan uithangen zonder daadwerkelijk iets neergezet te hebben, want anders zijn ze snel klaar met hem daar. Ik blijf erbij dat Spanje, Engeland of Duitsland een betere competitie voor hem was geweest.

Snapte de overgang naar Rome al niet zo goed. Jammer dat het zo loopt. Heb geen idee waar hij naar toe zou moeten. De Nederlandse competitie is nog te vroeg denk ik.

Er komt vast wel een plaatsje vrij in Engeland of een andere mooie competitie.
Hij kan op deze manier de loopbaan van Edwin van de Sar gaan bewandelen.
Ik vind dit goed nieuws!

Zo! Dat klinkt dus als einde verhaal voor Maarten Stekelenburg. Zeer onverwacht.

Zo slecht vond ik Stekelenburg niet keepen afgelopen seizoen bij AS Roma. In mijn ogen had hij ook geen verkeerde keuze gemaakt, want ik dacht dat AS Roma 'n uitstekende club voor Stekelenburg zou zijn.

Maar ik hoop echt dat hij eerste keeper bij AS Roma blijft, anders hoop ik dat hij vertrekt. Want het is jammer als Stekelenburg vertrekt bij AS Roma. AS Roma is ook 'n hele mooie club voor Stekelenburg, want ze hebben 'n rijke eigenaar, maar die geeft niet zulke bedragen als Manchester City en PSG uit.

Off:

Er gaan nu ook geruchten dat Mattia Destro inmiddels is gekeurd bij AS Roma en dat hij al 'n contract heeft getekend bij AS Roma.

Stekelenburg
Rosi
Castán
Heinze
Ángel/Dodô
Bradley
De Rossi
Marquinho
Lamela
Destro
Bojan/Totti

Dit was een grap in 'het wereldje' een rubriek in de Voetbal International. Julius Cesar naar Rome Volgens mij vat voetbalzone deze grap serieus op.

Herkent echt niemand deze situatie? Dit gebeurde ook bij Heurelho Gomes. Eerst bij een Nederlandse topclub schitteren, helemaal omhooggescheven worden omdat hij op internationale podia ook erbovenuit stak (gomes in de CL, Stekelenburg op het WK) en dan bij een buitenlandse subtopper keihard falen. Misschien moeten Gomes en Stekelenburg van club ruilen, want waar Gomes de betere lijnkeeper is, kan Stekelenburg weer beter meevoetballen.

19 juli 2012 om 13:32

Heb jij de reacties dan wel gelezen? Er zijn genoeg mensen die deze situatie kennen. Van der Sar.;

Maar met Gomes heb je ook gelijk. Was bij PSV een uitmuntende lijnkeeper en eigenlijk de ideale keeper voor een Italiaanse club.

meevoetballende keepers in italië is geen goede match blijkt maar weer eens,maar als je 40 tegen doelpunten in 29 wedstrijden heb dan mogen ze daar ook wel een naar de verdediging kijken in rome.

Als Julio Cesar naar Roma gaat heeft Roma wel terug een topkeeper alleen spijtig dat ie al 32 is ik begrijp nog altijd niet waarom ze hij weg moest bij Inter is toch gewoon beter dan Handanovic.

Ik heb Stekelenburg ook nooit een held gevonden.

Hij heeft het laatste seizoen bij Ajax fantastisch gekeept en ook op het WK heeft hij het geweldig gedaan, maar het blijkt wel dat dit een uitzonderingsjaar was. Hij blijft foutjes maken en is uiteindelijk een goede keeper, maar lang geen topkeeper. Het is niet voor niets dat clubs als Man Utd voor andere opties hebben gekozen.

19 juli 2012 om 12:42

Helemaal mee eens! Tuurlijk hij had een meerd an gewledig EK. Maar was daar voor zeker ook niet altijd de zekerste bij Ajax. Sterker nog er zijn veel twijfels bij ajax geweest over hem.

En Bayern koos net als Man U niet voor hem ondanks lang scouten. Terwijl steek vele malen goedkoper was dan de Gea en Neuer.

Dit is trouwens geen goed nieuws voor Ajax.
Stekelenburg is verkocht voor 6,3 miljoen, Ajax zal een bonus krijgen als Stekelenburg zal bijtekenen of als As Roma zich plaatst voor de Champions League.
Wel is het zo dat Ajax een percentage krijgt bij de doorverkoop, maar de transferprijs zal niet hoog liggen als 2e doelman.

Tja, dit was misschien wel te voorspellen. Zijn optreden dit jaar bij Roma was dan niet overweldigend, maar de verdediging was gewoon dramatisch. Zoals al eerder is gezegd door Totti_nr10, was Simon Kjaer wel de allerslechtste speler van Roma dit seizoen, die ons eigenhandig Europees voetbal heeft gekost. Aan de andere kant heeft Steek ook niet echt punten gepakt voor ons, dus ja. Ik denk dat Engeland een betere plek voor hem is.
Wel een beetje jammer van die sterallures, als dit waar is.

19 juli 2012 om 12:52

Hij heeft inderdaad geen punten gekost maar helaas ook niet gepakt.

Julio Cesar is oook weer niet zo goed hoor. Stekelenburg is een betere optie. En ik denk ook dat dit gewoon onzin is..

En zie hier, het Vd Sar-scenario wat velen voorspeld hadden. Als Nederlandse keeper heb je niks in Italie te zoeken man.

Nou hopen dat zijn carriere zich verder ook zo voltrekt als vd sar en dat een Engelse middenmotor het aandurft hem te halen.

Het Nl's elftal stort op deze manier ook helemaal in elkaar, maar ja dat wisten we al. Gelukkig hebben we met Krul en Vorm twee aardige keepers achter de hand. Hopen dat Louis het vanaf de grond opnieuw opbouwt.

Zelfde weg bewanden als Van der Sar, gewoon naar een club als Fulham gaan, en het komt allemaal goed!

hallo stekelburg vaarwel Vermeer!br gewoon terug halen naar Ajax. win win voor beiden partijen.br

Ik weet nu niet of ik dit al dan niet moet geloven.. De italiaanse media zeveren zoveel dat je uiteindelijk niet meer kan weten wat al dan niet klopt. En dat je als doelman in een oefenduel niet mag starten en de tweede doelman wel wil niet persé zeggen dat je je plek kwijt bent. In de voorbereiding zie je vaak dat de tweede doelman mag keepen of mag starten, dat is niet alleen bij Roma maar ook bij Juventus is dat ook zo geweest.

Voor mij is Stekelenburg gewoon de ideale doelman voor Roma. Iemand die ook kan meevoetballen en kan coachen. Hij heeft natuurljik geen al te best eerste seizoen achter de rug en kreeg veel doelpunten tegen, echter is dat niet alleen zijn fout. Als hij een goede verdediging voor zich had dan had hij er zeker tien minder tegengekregen. Niet dat hij de beste doelman in de Serie A zal worden/zijn maar toch wel één van de betere. Roma zou dom zijn om hem te vervangen. Julio Cesar heeft ook geen al te best seizoen achter de rug en wordt alleen maar ouder en minder. Stekelenburg moet misschien nog zijn top behalen en verdiend bovendien een pak minder (wat goed is voor het salarishuis).

Dat hij weigert om op de bank te zitten en om handtekeningen uit te delen is natuurlijk wel niet goed van hem zelf. Zo maak je het jezelf moeilijk en ben je dan ook niet bepaald populair bij de supporters op dat moment. Ik ben benieuwd, als Roma zijnde zou ik hem gewoon behouden. Ik wil overigens wel zien of dit al dan niet klopt, lijkt me vooralsnog een sterk verhaal.

Mensen kunnen jullie me vertellen hoe dit een verkeerde competitie is dan de PL bijv?

Is he hier anders ballen stoppen dan daar? Schieten ze daar anders op doel ofzo..?

Onzin excuses, het is niet voor niks dat de echte top na lang scouten niet voor hem gingen!

zie Man U en Bayern, hij was 4x zo goedkoop en nog gingen ze niet voor Steek! Hij is gewoon helaas niet de absolute top. Over 2 jaar zal ook Krul eerste doelman zijn en Vorm en Steek 2/3.

Ja hij had een goed EK maar daar voor was hij ook echt nie zo geweldig bij Ajax. en liet vaak steekjes vallen.

En kom nu niet van der Sar had dat ook! Nee die had Buffon voor zich is wel effe wat anders dan Lobont!

zie je wel, het italiaanse voetbal is niks voor onze doelmannen..zie VD Sar. Jammer dat Maarten toch koppig is en vorig jaar deze dramatische beslissing heeft genomen.

19 juli 2012 om 12:44

Wat heeft het Italiaanse voetbal hiermee te maken? Stekelenburg heeft zijn kans gehad en duidelijk niet kunnen waarmaken. 40 tegendoelpunten in 29 wedstrijden. Weigeren van handtekeningen uitdelen, rode kaarten. Hij heeft zichzelf bepaald niet populair gemaakt en daar heeft het Italiaanse voetbal weinig mee te maken.

Om iedereen even uit de droom te halen, Stekelenburg is geen Van Der Sar.

Mocht Julio Cesar opduiken bij Roma dan moet Stekelenburg zo snel mogelijk een engelse of spaanse subtop club vinden en daar zijn reputatie maar wat oppoetsen.

19 juli 2012 om 12:45

Leg dan een suit waarom dat niks is voor Nederlandse keepers? Is het daar anders keepen dan in de PL ofzo..?

Van der Sar had een toen ook geweldige Buffon voor zich is heel wat anders dan Lobont natuurlijk! Steek is gewoon niet wereld top en dat blijkt maar.

19 juli 2012 om 13:14

Eerlijk010,

Het heeft niets te maken met de nationaliteit, maar meer een feit dat meevoetballende keepers zoals een Van der Sar en Stekelenburg niet tot hun recht komen bij een club dat verdedigend speelt. Een lijnkeeper komt daar beter tot zijn recht.

Toen Van der Sar in 1999 naar Juventus ging had hij de toen 17 jarige Issakson en de 36 jarige Rampulla als collega keepers en geen Buffon. Buffon werd toen in 2001 voor 54,1 miljoen euro van Parma gekocht en Van der Sar werd in datzelfde jaar verkocht, omdat Juventus niet tevreden was over Edwin. Dus exact hetzelfde wat Steek nu meemaakt.

Edit: Facepalm,

Wij weten niet wat de rede is dat Stekelenburg weigerde om handtekeningen uit te delen en er snel vandoor is gegaan. Wat ik wel weet is dat zijn vrouw zwanger is en misschien had dat er iets mee te maken. Mocht er een rede zijn dan horen we dat wel, maar in die tussentijd kun je niet zomaar iemand veroordelen zonder dat jij een rede weet.

19 juli 2012 om 13:35

Is dus wel heel wat anders! Voor van der Sar kwam de duurste keeper ooit en daar moest hij plaats voor maken en niet zo als Steek nu al voor Lobont!

AS Roma ging juist aanvalend spelen en kregend aarom dus zo veel doelpunten tegen dus dat slaat ook werkelijk nergens op! Alsof ze in Engeland zo lekker aanvalend spelen en de keeper laten mee voetballen! pfff Fulham staat bekend toen ook al om haar bal bezit en het goede voetbal?!?!

AS Roma wa sjuist het voetbalende team wat Steek graag wilde. Maar niet aan kan

19 juli 2012 om 13:44

@ Hootch30

Ik veroordeel hem toch nergens. Ik stel alleen dat hij zich met dergelijke acties niet populair maakt. De reden daarbij is niet belangrijk. Fans die langs de kant staan te wachten weten toch niet of er iets aan de hand is, maar als een speler je zomaar voorbijloopt dan wekt dat geen goed beeld.

Het niet uitdelen van handtekeningen is één van de aspecten waarom hij zich niet populair maakt. In mijn ogen tellen die 40 tegendoelpunten veel zwaarder mee.

19 juli 2012 om 15:11

Eerlijk010,

Wat is daar dan anders aan? Juventus haalde toen een andere keeper omdat zij niet tevreden waren met Van der Sar. AS Roma wilt ook een andere keeper halen omdat zij niet tevreden zijn met Stekelenburg.

En als zij Lobont beter vinden dan hadden ze Stekelenburg wel eerder laten vervangen door Lobont. Ga mij nu niet wijs maken dat Lobont in zijn vakantieperiode in één keer beter is geworden dan Stekelenburg.

Dat aanvallende spel van AS Roma is gewoon de oorzaak van al die tegendoelpunten en niet de keeper. Lobont kreeg in zijn 9 wedstrijden ook gewoon 10 tegendoelpunten en wist maar 3 wedstrijden de nul te houden.

Steek is aanvallend voetbal gewend maar AS Roma m.n. de verdediging niet.;

PS. Hoeveel tegendoelpunten had AS Roma in het seizoen 2010/2011?

19 juli 2012 om 16:47

als je het italiaanse voetbal ook maar enigzins volgt weet je dat doelmannen daar niet in het spel betrokken worden. Ver voor het eigen doel verdedigen en meevoetballen zijn nou juist de sterke punten van zowel Steek als Sar. In italia moet een doelman een goede lijnkeeper zijn ( zie bijv Buffon). Sar en Steek zijn hier minder in terwijl de verdedigers deze manier van verdedigen gewend zijn. Maargoed je bovenstaande reactie en die van je maat zeggen wat mij betreft genoeg. Ga eens een weekendje naar de Serie A kijken, dan weet je genoeg.

19 juli 2012 om 17:01

@ouwe likkerd haha.. Van me maat? haha

Als jij half de wedstrijden kijkt die ik kijk in de Serie A mga je al blij zijn. Me halve familie woont nog in Italie en ja volg Inter het meest. Maar weet ook zeker hoe Roma speelt.

En dit is nog steeds totale onzin. Want een keerper staat er niet om in het spel betokken te zijn maar om ballen tegen te houden! Anders kan je daa ook wel Totti neer zetten. En ballen pakken doet hij gewoon niet dus dan houd het op toch?

Of jij hebt liever een keeper die een 1/2tje maakt. Of 1 die gewoon de ballen uit het goal houd?

Weigeren om handtekeningen uit te delen is uit persoonlijk PR oogpunt erg onverstandig. Het lijkt erop dat Stekelenburg beter z'n boeltje kan pakken en een andere competitie gaat opzoeken.

Ondanks dat ik de selectieprocedure van de nieuwe bondscoach Van Gaal niet ken, lijkt het me voor korte termijn noodzakelijk dat hij bij (liefst bij Roma) weer eerste keus word, anders loopt hij Oranje mis.

Laatste tijd zijn er genoeg voorbeelden binnen en buiten de eredivisie hoe je al je crediet kunt verspelen bij de fans en zelfs tranfervrij weg kunt komen bij je club.
Geen handtekeningen uitdelen zal volgens diegenen dan enkel een goed begin zijn, doorpakken dus.

Verbaast me niet echt.
Heeeft destijds 2 jaar geleden een redelijk wk gespeeld maar was nooit echt een onomstreden keeper,ook niet bij ajax.
Jaartje sterk gekeeped waardoor fans van hem hem een soort van ders sar status toedichten wat totaal los was van elke realiteit.
Feit is dat een redelijke keeper is maar geen van der sar.

Dit bericht klopt niet helemaal... Het klopt wel dat Maarten haast had na een training en daardoor wat weinig tijd had voor handtekeningen, ook klopt het dat de komst van Zeman niet in zijn voordeel is. Maar Maarten is nog gewoon 1ste keeper en zal dit ook dit seizoen blijven. Zeman heeft Lobont inderdaad een keer gebruikt bij een oefenpot maar dat leverde geen problemen op. Dat gebeurt nou eenmaal in de voorbereiding. Men is in Rome tevreden over Maarten en ik verwacht ook dat hij komend seizoen een belangrijke speler zal zijn voor Roma. Al is hij wel afhankelijk van defensieve versterkingen.

Al met al niet te serieus nemen dit bericht.

19 juli 2012 om 12:53

Misschien had hij wel haast in verband met zijn zwangere vrouw.

Zeer terecht, Maarten is op zn retour en heeft een zeer zwak jaar achter de rug. Het wordt ook tijd dat hij bij Oranje wordt vervangen

Zou dus een koopje kunnen worden voor geïnteresseerde clubs uit o.a. Engeland.

Lijkt mij een nonsens bericht. Volgens mij blijft Stekelenburg gewoon bij Roma. Forza Roma !!!

Ook Van dersar had problemen in Italie..maarten moet weg daar..mooie stad Rome daar is ook alles mee gezegd. Maarten moet naar een middenmotor in de PL om vervolgens te belanden bij United of een Arsenal.

Ga maar eenns een seizoen Roma volgen en kijk dan maar eens hoeveel fouten Stekelenburg maakte, een Curci en Lobont gaf mij meer een zekerheidsgevoel dan Stekelenburg, omdat Curci en Lobont het competitie beter kennen natuurlijk hoor. Maar de keeper in Italie keepen meestal met de zelfde stijl en dat zag ik niet bij Stekelenburg. Geef mij Julio Cesar maar ookal maakt die ook af en toe blunders maar die kent de Italiaanse competitie ook. En ja Juan en Burdisso lagen er heel lang uit misschien als zij er waren had Stekelenburg het wat makkelijker gehad. Roma speelt aanvallend voetbal maar dat is al een jaar op 6 sinds dat Spaletti bij Roma begon, maar mensen kijken niet en oordelen op de competitie! Zo kijk eens naar Italie naar t afgelopen EK, wie had dat verwacht zo goed voetbal en aanvallend!

19 juli 2012 om 13:28

Heb je gezien hoe die prutsers voor hem stonden te verdedigen??? Lijkt me dat de prioriteit daar ligt. Steek kan niet in 1x van een geweldige keeper naar een waardeloze keeper net zoals Van de Sar dat niet kon. Dat ligt toch echt aan die clubs in Italie.

Steek had ook nooit naar deze competitie en club moeten gaan. Dat riep ik al ten tijde van zijn overgang. In Italie verwachten ze hele andere dingen van een keeper als waar kwaliteiten van Steek liggen. Dat zag je ook bij Edwin van de Sar.

Daarnaast kan de trainer beter kijken naar wat er voor de neus van Steek stond want als je dat het afgelopen seizoen af en toe zag verdedigen dat was verre van Italiaans. Ik vind dat Steek het nog redelijk goed deed want elke wedstrijd hield hij wel 1 of 2 bijna zekere doelpunten eruit. Maar als er elke wedstrijd tig keer op je geschoten word omdat je verdediging het af laat weten tjah.

Heel dom besluit van As Roma als ze steek op de bank gaan zetten. Ten eerste is het zonde van het geld wat er voor hem is betaald( het is maar de vraag wat je nu voor hem kan krijgen) en verder lopen ze bij Roma steeds meer te klooien met trainerswissels. Hoop voor steek dat hij naar de PL kan gaan mits hij word verkocht of verhuurd

Zo, de statistieken spreken niet voor hem...maar zal ook te maken hebben met de taalbarriere, blessures en gewoon algehele aanpassing aan de andere cultuur. Als hij mag blijven zie ik het hem beter dan doen in zijn eerste seizoen. Als die gast wel komt, direct naar een andere club gaan. Engeland hebben ze over het algemeen wel een hoge pet op van Nederlandse keepers

Julio Cesar of Lobont als 1e doelman? Zijn ze gek geworden of zo? Stekelenburg behoort tot de beste 10 doelmannen van Europa. Daar ga je 2 middelmatige doelmannen toch niet boven hem kiezen. Ach, sommige trainers zijn soms van het padje af!

20 juli 2012 om 11:36

top tien? hmm

1 keeper van real
2 keeper van man city
3 keeper van juventus
4 keeper van bayern munchen
5keeper van aletico madrid
6keeper van chelsea
7 keeper van olympique lyon
8keeper van ac milan
9keeper van arsenal
10 keeper van manchester united
en zo kan ik er nog 10 opnoemen die beter is dan Stekelenburg een zwaar overschatte keeper is het ja goed bij Ajax maar voor de rest hmmm nee

nu mag stekelenburg weer terug naar ajax want anders heeft hij het nergens naar zijn in en bij ajax speelt hij gewoon in de basis plaats

Wat een domme reacties hier. Als het over Steek gaat, zal het allemaal wel aan de club of de competitie liggen dat hij faalt. Want ...van der Sar faalde ook dus het ligt niet aan de doelman zelf..ahum Vreemde parallel...

De waarheid is dat Steek geen wereldkeeper is, ondanks wat Ajacieden zeggen. Hij had een zwakke defensie voor zich, maar pakte ook zelden punten voor de club. Je moet daar gewoon eerlijk in zijn en die Oranje-bril afzetten.

Dit gerucht zal wel overdreven zijn, maar het is wel zo dat vele fans niet geheel overtuigd zijn van Steek. Ik persoonlijk zou hem nog een kans geven dit seizoen, en wie weet.

Hij moet het zelf bewijzen, en het WK 2010 is nu niet meer van tel. Altijd dat gepamper...

19 juli 2012 om 15:33

Het is hoe jij de reacties opvat. Jij bent wellicht supporter van AS Roma en ziet dat natuurlijk op jou manier, maar ik zie niemand zeggen dat Stekelenburg gefaalt heeft omdat het toen ook zo was met Van der Sar Ik lees gewoon simpele reacties dat het met Van der Sar destijds ook zo was en wellicht heeft dat te maken met de style van de keeper.

De waarheid is dat ik ook nergens lees dat Stekelenburg een wereldkeeper is. Dus doe maar die Roma-bril af.

Als een ploeg slecht heeft gepresteerd dan komen al gauw geruchten en vaak wordt er gezocht naar een zondebok. Vooral vanwege dat Steek weigerde om handtekeningen uit te delen ruikt de media natuurlijk een sappig verhaal.

In totaal had Roma 54 tegendoelpunten, maar het seizoen daarvoor 52 tegendoelpunten. Daarvoor hadden ze een topjaar met maar 41 tegendoelpunten, maar het jaar daarvoor wee 61 tegendoelpunten. Dat zijn toch de jaren waar een andere keeper onder de lat stond en toen speelde ze met 5 middenvelder i.p.v. de 4-3-3 met opkomende backs wat jij al eerder had genoemd.

19 juli 2012 om 15:49

Ja ik geef je gelijk, hoewel velen hier wel die logica met Van der Sar doortrekken (al van het begin van het seizoen). En het is wel degelijk zo dat velen hier Roma te min vonden of vinden voor de heilige Steek. Quotes als "hij had nooit naar die club moeten gaan" heb ik hier al 1000 maal gelezen.

Ik heb nooit gezegd dat ik Steek slecht vond, maar ik vind hem ook vooralsnog niet "te goed" voor Roma, dat bleek ook uit vorig seizoen. Hij moet het gewoon op het veld bewijzen beter te zijn als Lobont, wat normaal is. Altijd maar verwijzen naar twee jaar terug is gewoon geen argument, hoewel velen dat hier doen. Ik wil hem zeker nog als eerste doelman, en zeker niet Julio Cesar, maar enkel als hij presteert. Niet omdat hij de doelman van oranje is.

Voor alle mensen die nou gaan zeggen dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt, ja, dat dachten we allemaal.

Maar goed er waren verder ook helemaal geen opties, de meeste clubs zijn voorzien. Daarbij is Steek uitvoerig bekeken door scouts van Man Utd, Arsenal, Bayern en AC Milan. Deze kwamen allemaal tot de conclusie dat Stekelenburg niet goed genoeg was.

Ik ben altijd er onder de indruk van Steek geweest, al vanaf de eerste wedstrijd die ik hem zag spelen namens Ajax 2-Telstar riep ik dat die jongen ooit de opvolger van van der Sar gaat worden. Maar misschien overschatte we hem toch met z'n alle.

Hopelijk zijn het niet meer dan geruchten. Steek past goed in het systeem dat Zeman wil spelen. Er zijn een aantal nieuwe verdedigers bijgekomen en Kjaer mag vertrekken. Hij moet gewoon in de oefenwedstrijden laten zien dat hij 1e keeper is.

Ik miste in een eerder opstelling Pjanic en Osvaldo. Hier kan Totti ook spelen met Bojan of Lamela in de basis.

Steek
Jung
Castan
Burdisso
Marquinho
Bradley
de Rossi
Pjanic
Destro
Osvaldo
Totti
19 juli 2012 om 16:56

Waarom kopen jullie nooit goeie verdedigers ?

En ik zou Bojan en Lamela erin gooien ipv Destro en Osvaldo.

is maar een suptop keeper word zwaar overschat, keepen in eredivisie is even wat anders dan in andere competities kijk maar naar gomes van psv bijna onklopbaar bij psv ergens anders hopeloos de afmakers zijn stuk beter dan in de eredivisie, vind krul nu al verder in ze ontwikkeling dan stekelenburg op die leeftijd

Gezien zijn prestaties bij Roma is de interesse in een andere keeper niet vreemd. Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik ben Ajacied en vond het voor Ajax een uitstekende keeper, maar bij Roma heeft hij gewoon te weinig punten gepakt.

Overigens denk ik dat hij ook niet lang meer onze nummer 1 blijft. De opmars van Krul is gewoon indrukwekkend te noemen. In je eerste seizoen in de basis bij Newcastle zo gewaardeerd worden is echt heel knap. In potentie ook gewoon de betere keeper.

Ja, ergens was dit te verwachten, Steek is al een tijdje niet meer in goede doen, en ja dan gaat de club een andere keeper halen, ben benieuwd welke club hem nog wil hebben, dat zal wel de Engelse middenmoot worden.

Complete onzin.

De zaakwaarnemer van Stekelenburg heeft gezegd dat er helemaal geen problemen zijn en dat Maarten zich goed voelt in Rome.

Misschien is Stekelenburg iets voor Psg.
Die hebben geloof ik nog niet zo'n goede keeper.

Maken dat je naar Engeland komt!
Zelfde soort cariere als van der Sar

hij weigerde tot ongenoegen van de fans handtekeningen uit te delen bij een drukbezochte training en weigerde tijdens een oefenduel met Rapid Wien op de bank plaats te nemen.

Niet mooi over die handtekeningen. Als coach zou ik in zo'n flauw partijtje nooit m'n 1e doelman op de bank zetten, waarvoor heb je dan een 3e doelman en vraag je in principe niet van je 1e doelman.

Steek is een goeie keeper (nee geen top 10 van de wereld xD) maar z'n eerste seizoen was slecht en daar baseren die Italianen zich op. Steek moet naar Engeland, zoals VD Sar.

steek is ook maar een matige keeper, de nederlanders hier overdrijven altijd met zijn kwaliteiten na zijn goed WK !

Dit klinkt als het einde voor Maarten. Ik vond het al raar dat hij voor Roma koos destijds. Hij moet nu serieus gaan oppassen dat Krul niet aan de deur gaat kloppen bij het Nl elftal. Van Gaal geeft niets om reputaties, hij kijkt naar prestaties! Maarten moet CL gaan spelen, en wel heel rap.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren