Voetbalzone

Update: Internacional claimt akkoord met Chelsea over transfersom Oscar

Maandag, 23 juli 2012 om 08:20

Het ziet ernaar uit dat Oscar de volgende miljoenenaanwinst van Chelsea gaat worden. Maandagavond werd in de Engelse media beweerd dat Internacional een bod van bijna dertig miljoen euro op de middenvelder had geaccepteerd en als we de Daily Mail moeten geloven, dan heeft Oscar inmiddels met succes de medische keuring bij Chelsea doorstaan.

/

De Braziliaan verblijft momenteel in Londen, waar hij zich met de Olympische ploeg van zijn land voorbereidt op de Olympische Spelen. Oscar, een aanvallende middenvelder van twintig jaar oud, zou tijdens het trainingskamp tijd hebben gevonden om zich medisch te laten keuren bij Chelsea. Na de Spelen zou hij zijn overgang naar de Champions League-winnaar afronden.

Mocht de transfer inderdaad doorgaan, dan betekent dat dat Chelsea deze zomer al ruim tachtig miljoen euro heeft uitgegeven aan drie spelers. The Blues versterkten zich eerder met Marko Marin en Eden Hazard en nu lijkt Oscar, een zesvoudig Braziliaans international die tot dusver 36 competitieduels voor Internacional speelde, dus ook te gaan komen. Chelsea heeft het nieuws nog niet bevestigd of ontkend.

Update 21 juli 07:50 uur - Braziliaans international bevestigt medische keuring bij Chelsea
Oscar geeft toe dat hij afgelopen woensdag medisch is gekeurd door Chelsea. De middenvelder van Internacional en de Braziliaanse Olympische ploeg is in beeld om de Champions League-winnaar te versterken, al staat een transfer nog niet op het punt om afgerond te worden. "Ik heb een ontmoeting gehad met een clubarts van Chelsea en verder is er niets. Ik heb geen contract getekend en zal pas na de Olympische Spelen nadenken over mijn toekomst", zegt Oscar.

Update 23 juli 08:20 uur - Internacional claimt akkoord met Chelsea over transfersom Oscar
Na de Olympische Spelen zal Chelsea Oscar presenteren als nieuwe aanwinst: daar mogen we nu toch wel vanuit gaan. De Braziliaanse middenvelder is al medisch gekeurd door de Champions League-winnaar en Internacional-voorzitter Giovanni Luigi claimt nu een akkoord te hebben bereikt met Chelsea over een transfersom. "We hebben een mondelinge overeenkomst bereikt, maar de gemaakte afspraken moeten nog op papier worden gezet", zei Luigi in gesprek met Radio Guiaba.

18 juli 2012 om 16:48

Een koop voor de toekomst, net als Marin & Hazard.
Toch denk ik dat het iets te veel van het goede is.
We zullen zien.

18 juli 2012 om 19:51

Lijkt mij toch dat Hazard er meteen staat? Marin vast en zeker ook wel.

18 juli 2012 om 20:48

Hazard zal sws basis staan.
Van Marin weet ik het niet zo zeker maar ik hoop het wel.

On :

Nog een talent verpest Chelsea!!!top;
Ga zo door;
Piazon ook al verpest en talenten breken amper door bij Chelsea!

21 juli 2012 om 10:21

Ben inderdaad benieuwd Chelsea heeft veel kwaliteit nu zonde van de spelers die op de bank belanden en zonde van talenten als Lukaku , Mceachran

18 juli 2012 om 16:49

30 miljoen voor een jongen van 20!?
Dit is toch wel de wereld op zijn kop. Ik ken hem niet, maar 30 mil is toch wel veel in een tijd van bezuingingen enz. bla bla.

18 juli 2012 om 16:54

Dat ze 30 miljoen voor een jongen van 20 betalen maakt op zich niet veel uit. Maar wat wel uit maakt is dat ze 30 miljoen betalen voor een jongen van 20 die niet eens de absolute ster is een competitie van een zwakker niveau dan de Eredivisie. Als je nou nog 30 miljoen betaald voor Neymar, dan snap ik het nog, maar dit geld had veel beter besteed kunnen worden in een speler die zich tenminste had bewezen in een competitie die er qua niveau nog een beetje toe doet.

18 juli 2012 om 17:24

@hulky

Hoe kom je erbij dat de Braziliaanse competitie minder sterk is dan de Eredivisie?!
Bijna iedere Braziliaanse (top)club heeft minimaal 1 speler die hier de absolute uitblinker van de competitie zou zijn. In tegenstelling tot de toppers uit de eredivisie, die naar clubs als Tottenham en Monchengladbach gaan, zijn spelers als Neymar, Ganso, Damiao, Lucas Moura een directe versterking voor de absolute top.

18 juli 2012 om 17:27

Ja,maar van de jongens die jij noemt moeten we nog maar zien of ze het in Europa redden ondanks hun uitzonderlijk talent er zijn zat voorbeelden van Brazilianen die hun Talent harstikke vergooid hebben door drank gebruik etc.

Zoals Ronaldinho en Robinho, ronaldo n Adriano

18 juli 2012 om 17:41

hoe durf je te zeggen dat Ronaldinho, Robinho en Ronaldo hun talent hebben vergooit? dat slaat mee rdn nergens op. Robinho is gewoon nog in een bloei in zijn carriere, Ronaldinho heeft het tot de nummer 1 gehaald en Ronaldo ook, alleen heeft hij een aandoening aan een klier ofzo, waardoor hij niks tegen overgewicht kan doen. je praat onzin. je kan beter zeggen Garrincha, Jô, Socrates.
als die alles uit hun carriere hadden gehaald, naja, Garrincha en Socrates tenminste, dan hadden we een nog rijkere toekomst.

ON: deze spelers die worden genoemd door siepie zijn een directe versterking voor iedere club. ieder van die spelers heeft een speciale kwaliteit dat overal een toegevoegde waarde.

18 juli 2012 om 17:49

Wat een drogargument @f@bregas.

Of ze het gaan waarmaken is zeker afwachten, net als het afwachten is of vertonghen en Luuk de Jong, de spelers waar op gedoeld wordt het gaan maken. Bovendien de Brazilianen die hun carrière vergooid hebben volgens jou hebben toch wel aardige prijzen in de kast staan. Ronaldo was tijdens het WK 2002 de absolute uitblinker en toog met de topscorerstitel én het wereldkampioenschap huiswaarts, daarnaast is hij bij tal van topclubs dé sterspeler geweest.
Nog zo'n Braziliaan die het 'volkomen verknald heeft': Ronaldinho. Won de Champions League met Barcelona. Dat deed hij niet als reservespeler of als bruikbare kracht, neen hij was de sterspeler van die tijd, sterker nog: hijwas in de tijd van Rijkaard bij barca de beste speler ter wereld, daarvoor werd hij ook beloond met een gouden bal.

Voor zo ver ik weet heeft Robinho nooit overmatig drankgebruik gepleegd en is hij wel degelijk basisspeler geweest bij 3 topclubs van het moment: Real Madrid, Manchester City en AC Milan. Hij heeft er weliswaar minder uitgehaald dan eerdergenoemden, maar hij heeft toch een rijtje clubs achter zn naam om u tegen te zeggen.

Adriano, dat ben ik met je eens, heeft niet het maximale uit zijn carriere gehaald. Desondanks denk ik niet dat de drank daar de eerste oorzaak van was, met name familie-aangelegenheden hebben hem parten gespeeld, waardoor hij aan de drank kwam. Die familieproblemen zijn overigens ook Robinho niet vreemd.

En wanneer ik de talenten uit Brazilië tegen die uit Nederland afzet, neig ik toch sterk naar de Brazilianen. Luuk de Jong, Christian Eriksen en Adam Maher moeten het toch by far afleggen tegen Neymar, Lucas Moura en Ganso. Ik vind echter de Nederlandse competitie in de breedte wel iets sterker en denk niet dat beide competities elkaar veel schelen.

En over Oscar: een geweldig talent, dat staat buiten kijf, maar 30 miljoen lijkt me toch erg veel voor deze jongen om nu te betalen. Denk ook niet dat hij dit jaar al een belangrijke schakel gaat worden. Chelsea toch wel een aanvallend héél sterk team met Sturridge, Mata, Torres, Marin, Lampard, Oscar, Hazard, Ramires, Lukaku en de Bruyne. Toch wel jammer van het grote talent dat op deze manier ondergesneeuwd gaat worden. Lukaku, de Bruyne, Oscar en Marin lijken zo niet heel veel kans op een vaste basisplaats te krijgen, neem aan dat minstens de eerste 2 verhuurd gaan worden.

18 juli 2012 om 18:08

Ja, iedere Braziliaanse Topclub, iedere middenmoter in de Eredivisie heeft minstens 1 speler die daar bij iedere club zou uitblinken, en de enigste reden dat Neymar en Ganso en Damiao naar Barça, Real, Chelsea en andere wereldtopclubs is omdat ze dom zijn en onmiddelijk een te grote stap maken waardoor hun hele carriere in de soep loopt, want ze hebben wel enorm veel talent, maar ze komen nog tekort voor de absolute wereldtop, dus falen ze bij Barça, Real of Chelsea, wat tot gevolgen heeft dat de enigste clubs waar ze nog naartoe kunnen OF clubs in hun geboorteland zijn OF clubs uit de VS of Qatar of een van die andere met geld volgepompte competities waar geen een club van niveau is, Vertonghen, Eriksen, De Jong, noem het maar op, stonden ook op het lijstje van echte topclubs, maar hun zijn gelukkig wel slim(in tegenstelling tot bijv. Castaignos), en verkloten daardoor niet hun hele carriere, mochten ze falen, dus daarom lijkt de Braziliaanse competitie beter, terwijl daadwerkelijk de Eredivisie 2 klasses beter is.
On: Dit is een reactie op siepie.

18 juli 2012 om 18:21


@jasper9
Ik weet ook wel dat de braziliaanse talenten grotere en betere spelers zijn als wij hier hebben , maar als ze naar Europa vertrekken hebben ze vaak een aanpassings probleem en kunnen ze maar moeilijk aarden. En ik wou ook niet zeggen dat ze allemaal drank gebruikt hadden hoor maar het was meer dat dat 1 probleem is die regelmtatig bij dat soort jongens voorkomt.

18 juli 2012 om 18:46

@marksuarez

In het verleden was de stap van de top van Brazilië naar de Europese top idd vaak te groot, maar de Braziliaanse competitie is nu vele malen beter dan voorheen. Je ziet de clubs, door de groeiende economie, de toptalenten veel langer kunnen behouden en ze de Braziliaanse toppers op een steeds jongere leeftijd terug kunnen halen.

Wij mochten willen dat een Jadson of Thiago Neves in Nederland zou spelen.

Maar ondanks dat de competitie steeds sterker wordt, doen veel mensen hier nog steeds alsof het niks voorstelt. Vorig jaar speelde Ajax nog tegen Palmeiras, dat niet eens een hoogvlieger is, en kwam daar bv ook niet verder dan een gelijkspel. Clubs als Corinthians, Santos, Internacional, Flu (en op dit moment waarschijnlijk ook Atl. Mineiro en Vasco) zijn gewoon wel een stuk sterker dan de Nederlandse toppers

19 juli 2012 om 11:59

@f@bregas

De spelers die jij opnoemt hadden juist geen aanpassingsproblemen. Ronaldo begon toch behoorlijk aardig bij Psv, zoals Adriano zn beste jaren kende in zijn eerste jaren bij Inter. Ronaldinho deed het bij PSG ook gelijk goed.

21 juli 2012 om 08:47

en in brazillie kennen ze de talenten makkelijker vast houden dan in de eredivisie.
miss moeten de clubs uit nederland is goed met braziliaanse clubs praten. maar ik denk dat een gemiddelde braziliaanse club meer kan uit betale dan de eredivisie

21 juli 2012 om 10:37

Als je de elftallen naast elkaar zet is de Braziliaanse competitie echt wel beter hoor. Om maar wat te noemen: Neymar, Ganso, Elano, Damiao, Thiago Neves, Oscar, Jefferson, Ronaldinho, Alex, Liedson, Lucas Moura, Luis Fabiano, Seedorf en die Argentijn van Internacional.
Komen wij aan met Narsingh, Fernandez, Boerrighter, Bommel en Maher.

18 juli 2012 om 16:49

En daar gaat chelsea weer met die belachelijke bedragen
Komop zeg Hazard,marin,oscar en dikke prijzen die er voor betaald worden is toch niet meer normaal......
clubs als psg,city,real,chelsea, verzieken het voetbal met die belachelijke bedragen.....

18 juli 2012 om 16:53

Wat een onzin toch allemaal weer. Alsof Barca, Liverpool, Man utd en zo kan ik wel even doorgaan nooit een speler voor veel geld koopt. Als je meer geld hebt kan je ook meer uitgeven

18 juli 2012 om 17:05

Hoe vaak moet dat nog gezegd worden, clubs als Psg, Chelsea en City halen uit normale bedrijfsvoering nooit genoeg geld om deze bedragen te verantwoorden, die andere clubs wel. Daarnaast verkopen die andere clubs nog wel eens een speler voor veel geld, bijv. Torres bij Liverpool en Ronaldo bij United. Clubs die niks voorstellen in hun competitie die opeens aan de top staan puur omdat er honderden miljoenen in worden gepompt. Kampioenschappen verdien je niet meer, die koop je. Het voetbal is net zo ziek als de rest van de economie in de wereld, tot de luchtbel uiteindelijk klapt en we weer kunnen beginnen bij de basis. Kan mij niet snel genoeg gebeuren.

18 juli 2012 om 17:29

Volgens mij heeft Chelsea vorig seizoen de Champions League gewonnen, die halen dmv gewone bedrijfsvoering wel genoeg geld binnen hoor. Daarnaast hebben ze ook nog eens absolute topsponsoren dus geld is er wel (en niet alleen van Abramovic).

18 juli 2012 om 17:47

Ik heb het wat betreft Chelsea niet alleen over afgelopen seizoen, maar over de opkomst van Chelsea als "topclub"

18 juli 2012 om 16:54

tis niet meer leuk he. ik wordt er beetje gek van.

en het voetbal, voordat dat weer de moeite waard is om te zien, voordat dat weer ingespeeld is.

18 juli 2012 om 16:57

Alles grote voetbal clubs geven geld uit. Liverpool / Man U / Barcelona / Atletico / Inter / AC milan / Tottenham Hotspur alles uit Rusland. Ik zal er vast wel een paar vergeten zijn...

Het is al verpest. Dus geniet er van of kies een andere sport. Het gaat alleen maar erger worden.
De helft van de Engelse teams zijn al van een of andere oliesjeik. Nu gaat het er alleen maar om wie het meeste salaris bied en daar gaan de top spelers heen.

Gewoon elk jaar een andere TOP Club supporter lachen toch haha

18 juli 2012 om 16:59

barcelona heeft 1 speler gekocht voor een positie die nodig was, voor de rest halen ze het (als enige bijna) uit de eigen jeugd. en er staan 8 eigen jeugdspelers bijna constant in de basis. dat is toch geen koopclub meer zoals in de tijd van laporta die een compleet elftal kocht? koopclubs zijn city, psg, anzhi, malaga, chelsea

18 juli 2012 om 17:07

Heeft Barca vorig jaar ook geen 52 miljoen uitgegeven aan 2 spelers dan?
Als het geld er is, is elke club een koopclub.
Daar is helemaal niets mis mee.
Dat is het moderne voetbal en ik omarm het.

(naja, heb me erbij neergelegd ;)

18 juli 2012 om 17:10

Vind jij inter en milan koopclubs?
Die doen het met berperkte middelen en halen spelers op bij middenmotors in eigen land voor redelijk normale bedragen omdat hun beste spelers worden weggekocht door koopclubs ( Sneijder,eto,maicon,t.silv,ibra,kaka,zlatan( destijds bij inter naar barca)

Ook tottenham moet gewoon kopen omdat ze nog mee willen doen anders ga je kansloos ten onder aangezien city,chelsea,lvpol dikke bedragen gaan betalen daarom ben ik trots om tottenham supporter te zijn

Barca doet nog iets met jeugd koopt uiteraard ook elk jaar spelers Maar die gaan niet zo ver als die koopclubs....

18 juli 2012 om 17:30

@ Freddy4

Wel leuk dat je het over dit seizoen hebt, maar ook Barcelona heeft genoeg geld uitgegeven aan spelers die het uiteindelijk absoluut niet maakten. Of denk je dat Ibrahimovic en bijvoorbeeld Chyginsky niet enorm veel geld gekost hebben? Ohnee, die komen natuurlijk allemaal uit eigen jeugd.

18 juli 2012 om 17:30

Hoe kom jij erbij dat Atlético Madrid veel uitgeeft? ja als je het over Falcao hebt wel ja, maar Atlético zit nog al in de schuld waardoor ze nu beter op het geld letten en vooral transfervrije spelers halen bijv. Cristian Rodriguez, Emre etc. en verder lenen ze spelers bijv. Courtois en Pizzi.

18 juli 2012 om 19:49

je hebt helemaal gelijk, maar dat neemt niet weg dat er bijna constant 7 of 8 eigen jeugd spelers in de basis staan. dat noem ik opleiding.

ibra, chygrinski, Keirisson etc, allemaal miskopen voor het systeem. helemaal gelijk in. maar ajax en barca zijn met munchen dan een van de weinige clubs die nog opleiden om echt door te breken.

19 juli 2012 om 12:22

Arsenal, Manchester United, Tottenham, Borussia Dortmund, Udinese, Lyon, Juventus... Zelfs Real en Chelsea leiden gewoon hun jeugd in principe op voor de basis. Dit is (nog) helemaal geen uitzondering in het voetbal ;

18 juli 2012 om 16:57

Jaa ik ben er ook helemaal ziek van. Als topclub met weinig geld sta je min of meer machteloos tegen dit soort clubs waar de geld letterlijk in hun achtertuin groeit. Tegenwoordig zijn de spelers ook heel gierig, bij een miljoen meer salaris vertrekken ze al. Mensen als Maldini die vind je nauwelijks meer. Hij had laatst een quote geschreven, kunnen spelers van tegenwoordig voorbeeld aan nemen.

Once upon a time, there was a great man playing for AC Milan club

This man used to sign his new contract with this club regardless the amount of money mentioned in this contract

This man called...paolo Maldini

18 juli 2012 om 17:08

@ Acmilan070

Wordt eens wakker! Maldini was bij Milan een grootverdiener, dan is het niet zo moeilijk om voor 'clubliefde' te blijven. Clubliefde bestaat er alleen als het geld goed genoeg is of als ze ergens anders niet significant meer kunnen verdienen. Kortom, clubliefde is slechts een sprookje.

18 juli 2012 om 17:16

Ik weet niet hoeveel De Rossi en Totti verdienen bij Roma maar die spelen daar ook al hun hele leven lang.

Natuurlijk is het makkelijker om ergens te blijven als je 10x zoveel verdient dan modale burgers maar als ik dan weer kijk naar 18 jarige pubers die een hele lijst aan eisen hebben en worden die niet ingewilligd vertrekken ze dan krijg ik toch respect voor spelers die sinds kinds af aan bij dezelfde club spelen.

18 juli 2012 om 19:56

ongelooflijk he. De naam is niet meer belangrijk van de club. de grootsheid van ac milan is niet meer belangrijk voor de meesten jammergenoeg. Dat mooie tenue, dat mooie stadion.

het telt tegenwoordig niet meer.

inderdaad Once upon a time.

18 juli 2012 om 16:58

Marin koste ongeveer 10miljoen. Hazard is als je eerlijk bent een normaal bedrag tegenwoordig, 40miljoen voor een jongen waar je zeker van weet dat hij een topspeler gaat hij worden.

Oscar vind ik dan wel een beetje hoog bedrag, maar dan volg ik ook niet de Braziliaanse competitie.

18 juli 2012 om 17:32

Over Hazard zijn nog enorm veel twijfels, heeft het in een hoop grote wedstrijden laten afweten. Ik zeg niet dat het geen topspeler wordt, maar zo stellig als jij bent zou ik niet durven zijn.

18 juli 2012 om 17:45

Twee jaar oprij verkozen worden tot speler van het jaar in Frankrijk, en dat als een respectievelijk 19 en 20 jarige jongen. Als hij geen toptalent meer is, dan weet ik het ook niet meer. In mijn ogen heeft hij zich sowieso al meer bewezen dan bijvoorbeeld een Neymar, Ganso of Götze. Trouwens, over dat topspeler worden; het IS al een topspeler

18 juli 2012 om 18:49

@ Ajacxied - uiteraard is Hazard nog geen topspeler. De Franse competitie is nou niet bepaald een geweldige competitie dus daar uitblinken zegt niet alles. Kijk eens naar Gervinho die in de Franse competitie een topper was. In de Engelse competitie (toch 2 niveaus hoger) is het 1 groot drama. Ik heb Hazard in het nationale elftal nou ook niet bepaald weergaloos zien spelen. Ik, en velen met mij, hebben dus nog steeds gegronde twijfels.

Talent heeft hij en voetballen kan hij zeker maar een internationale topspeler is het absoluut (nog) niet.

18 juli 2012 om 19:32

Ook toen Arsenal Gervinho haalde was Hazard, in mijn ogen althans, twee klassen beter dan Gervinho en ik vond het toen ook uiterst opmerkelijk dat ze niet voor Hazard gingen toen der tijd. Ook is de Franse competitie nog sterker dan de Portugese competitie en we kunnen toch ook stellen dat Hulk een topspeler is?

Maar goed, enige terughoudendheid is niet verkeerd, dus ik zal het voorlopig ook maar op toptalent houden. In mijn ogen is hij wel één van de grootste talenten ter wereld, misschien wel de grootste van allemaal.

18 juli 2012 om 21:55

Twijfels over Hazard? Is normaal als je iets/iemand niet kent dat je er nog niet kan op beoordelen en je er twijfels over hebt. Maar die twijfels zullen wel over gaan.

@1manutd Wat jij typte wilde ik ook zeggen.

edit:

@ajacxied

Arsenal koos toen voor Gervinho omdat die 3x goedkoper was (ook 3x minder talent) en Hazard nog een jaar wou blijven. Nu doen ze weer hetzelfde met Podolski en Giroud. Weinig geld, maar ook weinig kwaliteit.

18 juli 2012 om 17:47

Beste Tim T....het zij zo, en das al 35 jaar bezig

18 juli 2012 om 17:52

En dan hebben we het niet eens over Hulk die nog zou moeten komen voor minimaal 40 miljoen eeuro.

18 juli 2012 om 17:59

Ik ben het met je eens, maar in de voetbalwereld is nu eenmaal veel geld te verdienen en bovendien vergaren de rijke stinkerds veel aanzien bij hun elitevriendjes met hun nieuw opgekochte speeltjes. Het is nu eenmaal hoe het is, veel mensen kijken voetbal, waardoor veel sponsors zijn geinterresseerd, dat heeft tot gevolg dat clubs veel inkomsten vergaren (denk aan tv rechten, sponsorcontracten, shirtverkoop, andere merchandising en de gewone ticketverkoop), dat geld, vele miljoenen, worden in gewone mensen cq 'helden' gestopt. Zij moeten het geld van de sponsors binnenbrengen, daardoor krijgen zij topsalarissen en kopen clubs voor tientallen miljoenen nieuwe spelers over. Vervolgens komen deze clubs in de Champions League waar flink prijzengeld, tvgeld en bovenal sponsorcontracten te verdienen zijn. Zo komen we in een constante vicieuze cirkel.

Iedereen houdt van voetbal, de sport is ontzettend populair. Deze gekte is op geen enkele manier binnen de perken te houden.

18 juli 2012 om 16:51

Chelsea heeft vorig seizoen zijn tekortkomingen goed gezien. Het ontbrak toch vooral aan creativiteit. Op dat vlak hebben ze zich nu heel goed versterkt, ik ben benieuwd hoe ze het volgend seizoen gaan doen.

Cech
Ivanovic
Cahill/Luiz
Terry
Cole
Ramires
Lampard
Hazard
Oscar
Marin
Torres
18 juli 2012 om 16:53

marin is gehaald als bankzitter, op zijn plaats zal mata spelen

18 juli 2012 om 16:54

Eerder Mata dan Marin.

18 juli 2012 om 16:54

Ik denk eerder dat Mata de voorkeur behoudt boven Marin. Hopelijk weet Chelsea Hulk ook nog te halen. Dan verliest het in ieder geval niet te veel aan kracht voorin.

18 juli 2012 om 16:57

@ajax Amst3rdam
@vafca
@r0binho
Sorry, ik was Mata helemaal vergeten. Stom van me. Het moet eigenlijk zo zijn. Mata moet rechts, Oscar midden en Hazard links. Eventueel kan Sturridge ook nog in de spits, maar ik heb nu Torres neergezet. Ik denk niet dat ze de man van 60 miljoen zomaar op de bank gaan zetten.

18 juli 2012 om 16:56

ik zie 2 jeugdspelers van chelsea klopt dat? de rest allemaal aangekocht. 8 niet engelsen erin.

18 juli 2012 om 17:30

Er staat geen enkele jeugdspeler van chelsea erin. En minstens 8 niet engelsen idd.

Ot:
30 miljoen voor een speler die je eigk helemaal niet nodig hebt, aangezien mata en hazard prima als #10 uit de voeten kunnen... Helemaal leip..

18 juli 2012 om 17:34

Wie dan als je Lampard bedoelt, jeugd van West Ham United en Terry werd weggekocht uit de jeugd van West Ham United. En ook die Bertrand van nu is geen jeugdspeler, maar gekocht.

18 juli 2012 om 17:48

Als je zo gaat beginnen is er vrijwel niemand een eigen jeugdproduct. Jij denkt dat alle spelers van Barcelona hun eerste stappen op het voetbalveld van Barcelona hebben gezet? Wat een onzin. Spelers tellen officieel als jeugdproduct als ze minstens 3 jaar voor hun 21e verjaardag bij een bepaalde club zijn opgeleid, zover ik weet. Terry speelt vanaf zijn 14e voor de club en meer jeugdproduct dan dat ga je het niet krijgen.

18 juli 2012 om 17:53

@ajacxied
Nou goed, jij je zin. Terry is een jeugdspeler. Lampard ook, voor de goede orde. Maar noem nog eens eentje? Juist. Verder is Chelsea helemaal bij elkaar gekocht. Inderdaad hebben ook niet alle spelers van Barcelona hun eerste stappen op het voetbalveld van Barcelona gezet. Maar Xavi, Iniesta, Pedro, Busquets, Puyol, Alba (hoewel wel gekocht, Messi en Pedro zitten wel vanaf een heel jonge leeftijd in de jeugdopleiding van Barcelona. En op Pedro na zijn allemaal basisspelers.

18 juli 2012 om 18:27

@vlaav

Voor alle duidelijkheid, dit was géén aanval op een club als Barcelona of wat dan ook en ook geen verdediging van Chelsea op het gebied van jeugdspelers (lampard zie ik dan ook niet als jeugdspeler van Chelsea, neemt niet weg dat het een clublegende is), het was een reactie op Rmcf12 die dus kennelijk vindt dat iedereen die ooit voor een andere club heeft gespeeld geen jeugdspeler meer is. Bijna iedereen begint met voetbal bij de lokale club en indien talentvol wordt diegene daar gescout door een grote club en daar weer door een grotere club. Dan telt een speler nog altijd als jeugdproduct van een bepaalde grote club, dat is mijn punt.

18 juli 2012 om 18:56

lampard is geen jeugdspeler maar komt van west ham !

18 juli 2012 om 19:58

das ook waar, sommige zijn gekocht op 16/17 jarige leeftijd. maar echt met honderden miljoenen smijten doen ze niet meer. dat geld hebben ze gewoon niet meer.

en inderdaad, met je 14e ben je een jeugdproduct. daarom is het zo jammer dat die spelers weer ergens anders heen moeten.

18 juli 2012 om 16:59

Hazard zal linksbuiten gaan spelen en Mata rechtsbuiten, Marin krijgt vooralsnog geen basis.

ON: Veel geld voor een speler die het in Europa nog niet heeft bewezen. Er zit wel genoeg potentie in, zal rustig gebracht worden lijkt mij.

18 juli 2012 om 17:58

Marin gaat wel als basis beginnen hoor want Mata zit op de spelen. En Hazard zijn eis was om CAM te zijn dus ik zie die echt niet als rechtsbuiten beginnen...

18 juli 2012 om 18:28

Ja leuk dat die op de OS is, maar die gaat gewoon basis spelen hoor komend seizoen. Was de enige speler die het niveau haalde waar Chelsea naar streeft.

Als Hazard dat heeft geëist dan zal die daar wel gaan spelen, dan zal Mata wel op links komen en Marin dan op rechts.

18 juli 2012 om 16:52

Ik verklaarde vorige keer een familielid voor gek, die zei dat he door de absurde bedragen niet eens meer leuk was om voetbal te kijken, omdat het helemaal nergens over gaat. Eigen jeugd lijkt in de meeste woordenboeken niet eens voor te komen zei hij. En door alle nieuwelingen lijkt het alsof ze 38 wedstrijden spelen en elkaar niet kunnen vinden en constant fouten maken door verkeerde passing.

maar de laatste week, alles geld geld geld. iedereen moet het zelf weten, maar tis gewoon niet leuk meer. Maar ja, een ander vindt het weer wel leuk.

18 juli 2012 om 16:52

Dan hadden ze beter Gill Swerts kunnen aantrekken, die is transfervrij en kan ook prima stilzitten op de bank.

18 juli 2012 om 16:53

Chelsea gaat oscar direct onderbrengen bij vitesse.vind het een hoop geld voor een speler van 20 jaar en die uit de braziliaanse competitie komt.waar het niveau veel minder is dan onze eigen eredivisie.

18 juli 2012 om 16:56

Dat zou wel vet zijn, het duo Oscar-aissati zou voor veel creativiteit kunnen zorgen op Vitesse's middenveld.

18 juli 2012 om 16:57

hallo, zo als je naam al zegt damesvoetbal blijf daar maar kijiken. je gaat geen speler kopen van 30 mil en bij vittese laten spelen denk na man. die jongen is goed en talent en is zekkerheid bij chelsea om te spelen

18 juli 2012 om 17:24

Oscar is een nobody,ik had nog nooit van die gast gehoord.gevalletje Castaignos die denkt dat ie er al is.nou ik kan je vertellen Oscar gaat zeker de komende 3 jaar niet voor Chelsea spelen.misschien een keer invallen of spelen Chelsea B, maar vitesse en chelsea hebben een samenwerkings verband dus verwacht ik dat ie naar vitesse komt.

18 juli 2012 om 17:50

Chelsea betaalt geen 30 miljoen voor een speler, om hem vervolgens uit te lenen aan een club als Vitesse. Misschien dat hij het eerste jaar het vooral met invalbeurten zal moeten doen, maar hij zal zeker zijn wedstrijden pakken in het eerste óf hij zal verhuurd worden aan een middenmoter/subtopper in een grote competitie (het liefst de BPL lijkt me)

18 juli 2012 om 17:01

Als Chelsea dat gaat doen zijn ze wel heel dom om eerst 30 miljoen te betalen en dan de speler onderbrengen bij Vitesse. Het is een hele goeie voetballer, die alleen geen basisplaats zal krijgen bij Chelsea als je net Hazard hebt gehaald voor ongeveer 40 miljoen.

18 juli 2012 om 17:41

@damesvoetbal

Dat denk ik dus niet;gezien dat een enorm stap omlaag is, en het nu al een topper in wording is.
Hij is echt geweldig aan de bal en kan enorm snel en intelligent combineren.

Chelsea zal hem dit seizoen zeer zeker gaan gebruiken. Hij kan overigens ook als hangende links of rechtsbuiten fungeren.

18 juli 2012 om 17:41

Oscar past makkelijk in het rijtje Neymar en Ganso, geldt ook voor Lucas Moura en Leandro.

De braziliaanse talenten zijn erg in opkomst, vind dat sommige van hen erg aan dure kant zijn.

Voor Lucas Moura word bijvoorbeeld een belachelijk bedrag voor gevraagd;

Vooralsnog behoren zij zich in Europa nog te bewijzen, alhoewel ik de meeste van die talenten wel zie doen.

18 juli 2012 om 16:54

Tsjonge Chelsea , waar zijn jullie mee bezig om een onbekend Braziliaan voor 30 miljoen te halen ?
Volstrekt belachelijk zeg, hoe goed hij ook mag zijn !

18 juli 2012 om 17:15

Voor jou misshien onbekend maar ik kan me niet voorstellen dat Chelsea blindelings een speler uitkiest en vervolgens 30 mln neerlegt.

18 juli 2012 om 16:55

Ik hoop dat Chelsea met al deze aankopen eindelijk eens aanvallend voetbal gaan spelen...

18 juli 2012 om 16:57

het zal eerst weer helemaal ingespeeld moeten worden.

18 juli 2012 om 18:00

Eindelijk? 2 jaar geleden braken we nog het doelpunten record met meer dan 100 doelpunten...

18 juli 2012 om 16:55

Slimme aankoop weer; Kost heel wat, maar hij is nog vrij jong en heel goed voor z'n leeftijd.

Het is een type Cesc; Kalm aan de bal, kijkt erg goed om zich heen, z'n passing is nu al van een hoog niveau.

Een speler waar in persoonlijk van kan genieten, nog meer creativiteit voor Chelsea.
Het is nu wel duidelijk dat Chelsea lekker offensief voetbal gaat spelen; is ook iets wat Abramovic beaamt.

18 juli 2012 om 16:56

hebben ze zoiets nou echt niet in al hun jeugd die ze overal vandaag halen?

18 juli 2012 om 17:16

Chelsea heeft wel goede jeugd spelers; Ake en Chalobah.
( goede verdedigers )
Islam Feruz ( Spits ) en nog veel meer.

Maar allemaal nog te jong om door te breken; sommige zijn nog schooljongens.

18 juli 2012 om 17:58

Ik vind Oscar ook wel een beetje een rare aankoop, indien hij echt komt. In de jeugd loopt namelijk Lucas Piazon rond, dat echt een enorm talent is en op de 3 posities achter de spits goed uit de voeten kan (hij is het best op 10), dus dit zal zeker ten koste van zijn kansen gaan komend jaar. Daarnaast zijn de spelers in de aanvallende linie achter de spits bij Chelsea dan allemaal erg jong (hazard 21, Mata 24, Marin 23, Oscar 20) en lijkt het een kansloze situatie te worden voor Piazon.
Ook Feruz (die Impeccable al noemt), die de nieuwe Wayne Rooney wordt genoemd, komt in een lastige situatie. Ook hij kan achter de spits spelen, hoewel dat echt kansloos lijkt voor hem, en in de spits heeft hij concurrentie van Torres en de jonge spelers Sturridge en Lukaku.

Van mij hoeft het dus allemaal niet met die transfer van Oscar. Ook Hulk hoeft van mij trouwens niet, het team van Chelsea is nu enorm sterk en het zou zonde zijn als spelers als Ramires op de bank belanden.

18 juli 2012 om 22:01

Chelsea zal er in slagen om al hun talentvolle jeugdspelers de kans niet de geven zich te tonen en zo zullen Mceachran & Piazon ondanks hun overvloed aan talent het heel moeilijk hebben om door te breken op Stamford Bridge. Ik hoop dat het nog goed komt met die jongens.

Met Chalobah & Aké komt het denk ik wel goed, Feruz zullen ze een jaartje moeten uitlenen aan bv. Celtic ofzo ik zeg maar wat.

18 juli 2012 om 17:01

Het elftal van Chelsea is nu toch wel eng goed aan het worden. Misschien nog een backup centraal achterin en ze zijn voor mij de favoriet voor de titel.

Cech
Ivanovic, Luiz, Terry, Cole
Ramires, Lampard/mikel
Hazard, Oscar, Mata
Torres

Dat is een ziek elftal!

18 juli 2012 om 17:59

Dat is idd een goed elftal, alleen vind ik Mikel en Lampard niet goed genoeg voor Chelsea. Lampard heeft zn beste jaren gehad en Mikel vind ik net niet. Daarnaast zou Hulk ook nog naar Chelsea gaan, alleen vraag ik me dan af wie voor hem plaats zou moeten maken.

18 juli 2012 om 18:11

Mikel vind ik wel onderschat, zo'n type moet je eigenlijk altijd op het veld hebben. Hij zakt diep terug en helpt mee opbouwen vanuit de verdediging waarbij hij daarna zorgt dat de bal bij Lampard of Ramires komt. Hij pakt ballen ook fantastisch af en nu Essien niet zijn oude niveau haalt is hij echt nodig.

Ik denk dat Ramires sowieso altijd in de basis moet staan bij Chelsea en dat Lampard tegen wat moeilijkere teams speelt en Mikel tegen de zwakke.

18 juli 2012 om 18:06

We hebben Cahill natuurlijk nog achter de hand ; die speelde ook geweldig afgelopen seizoen en ook in de Champions League finale hield hij zich heel goed staande tegen wereldspelers.
Een rechtsback als back-up zou nog fijn zijn, maar ben met je eens dat het een eng goed team aan het worden is!

18 juli 2012 om 17:02

Het zou fijn zijn als VZ eens stopt met in alle titelt 'miljoenenaankoop' te zetten, want dat ben je in deze tijd helaas al heel snel.

On; Heb Oscar zelf nooit zien spelen dus ik kan niet beoordelen of hij het waar is, maar 30 miljoen voor een 20 jarige uit de Portugese competitie is toch wel een enorm verschil. Hadden ze beter een Doumbia van Cska kunnen halen. Al zou die ook niet goedkoop zijn

18 juli 2012 om 17:08

Edit; ik bedoel de Braziliaanse competitie. Nog erger dan de Braziliaanse overigens

18 juli 2012 om 19:56

Dit is toch gewoon een miljoenenaankoop? Je zal wel vast meer meerdere artikelen bedoelen maar dan ben ik wel benieuwd naar wat voorbeelden. Ik zie ook al dat je je fout met de Portugese competitie in plaats van Braziliaanse al hebt verbeterd, weet je ook dat je je bericht kan editen? Doumbia is daarnaast ook een spits en geen aanvallende middenvelders. Toch moet ik wel zeggen dat Doumbia wel eens goed zou kunnen passen bij Chelsea.

18 juli 2012 om 21:33

Op de ipad kon ik de reactie niet aanpassen.
Het is ook een miljoenenaankoop, maar in de voetbalwereld van nu is alles een miljoenenaankoop dus dan vind ik dat ze dat niet overal hoeven te vermelden toch?

18 juli 2012 om 17:03

Wel veel geld voor een relatief onbekend talent, maar elk talent kost tegenwoordig een vermogen. Heb hem zien spelen tegen Denemarken, toen viel hij me op door geweldig spel. Overigens speelde hij als een spelverdeler, niet als een echte nummer 10. Blijkbaar was Modric niet haalbaar en kiezen ze voor deze variant.

18 juli 2012 om 17:05

Er gaan verhalen de ronde dat Chelsea Thorgan hazard ( broertje van Eden ) nog gaan halen, weet jij daar iets meer over?

Verder is Oscar een mooie aankoop goede speler voor de toekomst, viel me persoonlijk ook op in de wedstrijden die ik van hem gezien heb.

18 juli 2012 om 17:48

Thorgan Hazard wilde zijn contract niet verlengen waarna de interesse van Chelsea groot werd. Volgens de 'technisch directeur' van Lens is Chelsea inderdaad geïnteresseerd en zijn ze aan het praten met Chelsea.

@t0mt0m18

Hij is vooral relatief onbekend in Nederland. In het buitenland, ook Engeland, is hij toch al een stuk bekender. Hij heeft ook een hattrick gemaakt in de finale van WK U-20.

18 juli 2012 om 17:03

chelsea heeft goeie zaken gedaan tijden deze transfer periode

ik denk wel dat ze om de titel strijden en zowiezo cl voetbal

18 juli 2012 om 17:04

Chelsea had gewoon Ganso moeten halen van Santos die jongen is echt goed Ganso met Ramires dodelijk koppel. Hulk is een beetje teveel van het goede daar vragen ze geen normale transfersom voor.

18 juli 2012 om 17:05

Iedereen die maar commentaar heeft op Psg, maar dan heeft Chelsea al meer uitgegeven aan spelers die zich niet eens hebben bewezen in het topvoetbal.

18 juli 2012 om 17:15

PSG heeft met Silva en Ibrahimovic 65 miljoen uitgegeven en voor Lavezzi hebben ze 30 miljoen betaald , voor Veratti 13 miljoen , wat dus uitkomt op 108 miljoen aan transfers , PSG is de groot spendeerder deze zomer en niet Chelsea.

18 juli 2012 om 17:23

Ik heb het niet over 1 seizoen maar over meerdere maar volgens mij heeft Chelsea nog nooit zoveel commentaar gekregen als Manchester City en Psg.
Maar waarom is het erg als Manchester City of PSG het doet, hoe meer concurrenten in het voetbal hoe leuker het is.

18 juli 2012 om 17:30

Chelsea heeft zeker in zijn begin periode ook heel veel kritiek gehad toen ze al die spelers gingen kopen voor zeer hoge bedragen , heeft toen in elke krant gestaan en iedereen sprak er schande over dat een club zo naar de verdoemenis werd geholpen.

Een paar jaar later zien we toch dat Abramovich toch meer visie heeft dan alleen maar veel goeie spelers kopen maar ook kijkt naar de ontwikkeling van de jeugdopleiding.

De krititiek op bijvoorbeeld Manchester City komt eigenlijk vooral omdat ze daar achtelijke salarissen betalen , iets wat bij Chelsea wel meeviel , bij City krijgen zelfs Santa Cruz , Bellamy en Bridge miljoenen salarissen die totaal niet in verhouding staan met hun kwaliteiten.

Eigenlijk heeft de kritiek op clubs als Anzhi , PSG en City vooral te maken met het feit dat ze gezien worden als een overtreffende trap van Chelsea en dat gaat veel mensen net iets te ver.

18 juli 2012 om 17:11

Goeie aankoop , Oscar kan ook goed op rechts met zijn rechterbeen en dan kan Hazard op 10 en Mata op zijn vertrouwde linkerkant en heb je nog Marin achter de hand en misschien ook Sturridge die desnoods ook kan spelen als buitenspeler al vind hij zichzelf meer een diepe spits.

Dit zal betekenen dat Hulk niet meer gaat komen , Hulk was eerste optie om nog te halen maar Porto werkt niet mee en Hulk lijkt niet een transfer te willen forceren dus Chelsea is afgehaakt en Hulk zal waarschijnlijk nog gewoon 1 jaar bij Porto blijven want ook bij PSG lijkt aanvallend wel redelijk klaar deze zomer en misschien halen ze nog een extra centrale verdediger wil Lugano echt vertrekken en misschien een linksback omdat men toch niet zo tevreden is over Maxwell.
Spurs kan hem daarnaast niet betalen dus daar zal hij ook niet gaan spelen of misschien dat ze wat kunnen als Modric verkocht word maar dat lijkt me niet noodzakelijk als je op rechts al Lennon hebt , dan kan je beter kijken naar een goeie centrale middenvelder naast Parker , heb je meer behoefte aan.

18 juli 2012 om 17:12

Veel te hoog bedrag, voor iemand die nog nooit zijn kunsten in Europa heeft getoond. Al denk ik wel dat dit een goede wordt, aangezien ik de Braziliaanse competitie redelijk volg en zelf wel een aardig idee heb van wie de grote talenten van de toekomst zijn...onder andere deze Oscar.

18 juli 2012 om 17:19

Suggestieve titel allereerst. 'derde miljoenenaankoop'.. Alsof een (top)club tegenwoordig aankopen van minder dan een miljoen doet. Marin was maar 8-10 miljoen en dat valt erg mee.

Ik zie echter weer mensen klagen, maar dit is volgens jullie eigenlijk gewoon de beste manier van zaken doen. Óf je koopt spelers al heel jong (15/16) voor weinig geld, maar in de ogen van de meeste mensen hier is dat dan kinderhandel. Of je koopt ze op deze leeftijd en dan zijn de grote talenten inmiddels al gewoon een stuk duurder. Of je koopt ze á la Torres op hun top, maar dat is nog wel het stomst en zijn ze ook vaak duur. Je kan ook B-spelers/b-talenten á la Arsenal en Liverpool (hoewel Liverpool er alsnog veel weet voor te betalen), maar dan doe je niet mee om de prijzen.

Zelfs clubs als Barcelona die altijd om hun jeugd wordt geroemd kopen nog spelers voor veel geld in en vaak ook nog wel miskopen.

Persoonlijk ben ik ook van mening dat Chelsea meer jeugd moet gaan gebruiken, maar momenteel zitten er niet heel veel erg getalenteerde vleugelspelers in onze jeugdopleiding. Degene die er al zijn die zijn nog te jong. Daarnaast maken we nu eindelijk een inhaalslag voor het gebrek aan creativiteit en de ouderdom die de laatste tijd onze selectie parten speelde. Onze grote talenten (op Mceachran) na zijn nog vrij jong en daarnaast houdt Di Matteo van rouleren en zullen de grote talenten, vermoed ik, alsnog wel hun minuten krijgen.

21 juli 2012 om 11:39

Of je handelt gewoon naar de middelen die je als voetbalclub hebt, en niet naar de middelen van een oliesjeik.

21 juli 2012 om 15:17

Ik ben benieuwd wat de middelen van de club inmiddels zijn. Met alle nieuwe businessdeals die er de laatste tijd zijn gesloten, neem ik aan dat het inkomen van Chelsea is gestegen. Natuurlijk liggen deze inkopen nog steeds niet binnen de middelen van Chelsea, niet met dit stadion, maar het is minder erg dan het lijkt vermoed ik. Er zijn deze zomer al een aantal spelers weggegaan die veel salaris kregen en als het goed is, is het nieuwe beleid van Chelsea niet om spelers meteen een hoog salaris te geven. De salarispost is nog steeds een grotere last dan de aankopen en spelers als Kalou, Bosingwa, Drogba, Anelka (in de winter dan al) en waarschijnlijk ook Malouda kregen gewoon teveel salaris. Daar halen we nu spelers als De Bruyne, Oscar, Hazard, Marin voor terug die volgens mij (weet ik niet zeker) minder salaris krijgen.

Oftewel we handelen nu ook meer naar de middelen die we als voetbalcub hebben dan eerst. We zaten al binnen de grenzen van FFP (of waren in ieder geval goed op weg) en met de nieuwe deals zal onze situatie waarschijnlijk ook verbeteren.

21 juli 2012 om 15:36

Jawel, maar de aankopen an sich komen allemaal uit de enorme pot van Abramovich. Was er eerst niet zo geweldig op tegen maar het begint nu echt de spuigaten uit te lopen. Het is niet normaal dat een handvol teams vrijwel alles kunnen opkopen en traditionele topclubs als Milan, Valencia en Arsenal lijden hieronder. Vroeger had een Chelsea nog toppers als Zola en Desailly, dat zou in deze tijd niet meer mogelijk zijn. Topclubs weten de topspelers niet eens meer te behouden, laat staan de subtop.

Dzeko, Tevez, Aguero en Balotelli zou je gewoon bij 4 verschillende clubs moeten kunnen bewonderen. Een Berbatov bij Tottenham, hoe geweldig is dat... maar nee die verpietert nu op de bank bij Utd.

De voetbal zeepbel begint nu echt vormen aan te nemen.

21 juli 2012 om 16:06

Aankopen komen nooit in principe uit de pot van Abramovich omdat Abramovich steeds het tekort in Chelsea's begroting betaald. De aankopen worden geamortiseerd en dus betaalt Abramovich nooit direct die aankopen. Het houdt wel in dat (voor Ffp) het Chelsea weinig uitmaakt hoe groot hun tekort is op de begroting en ze dus gewoon veel kunnen kopen.

Overigens valt het nu best mee wat Chelsea doet. Ik betwijfel of er na Oscar nog echt aankopen komen (misschien 1) en dan hebben ze deze transferperiode 3 spelers gehaald; Marin, Hazard en Oscar. Met deze afgelopen 2 jaar van veel aankopen gaat Chelsea, ons kennende, weer vele jaren mee.

Ik ben het deels wel met je eens. Echte legendes/toppers zie je niet vaak meer bij kleinere clubs omdat die gewoon worden weggekocht. De voorbeelden die jij noemt zijn niet alleen voorbeelden van de toenemende macht van geld, maar ook gewoon van het moderniseren van voetbal/sport.

18 juli 2012 om 17:20

Ik ken deze jongen niet, ik ben echter zeer benieuwd wat hij allemaal in huis heeft. 30 miljoen wel behoorlijk overdreven voor een 20-jarige jongen die het eerst nog maar moet laten zien.

Verder:

Er gaan geruchten dat Spaans ex-jeugd international Cesár Azpilicueta voor ongeveer 7 miljoen pond (dat is rond de 9 miljoen euro) de oversteek maakt van Marseille naar Chelsea. Dit is de beoogde opvolger voor rechtsback José Bosingwa, die vertrok middels een vrije transfer.

18 juli 2012 om 18:14

Kijk! Hem wil ik nou ook graag zien bij Chelsea. Hij is een zelfde type speler als Cole, dus hij komt vaak mee op en heeft een goeie voorzet in huis. Hij kan voor veel ruimte zorgen op de rechterkant Anders zie ik Debuchy ook graag komen.

18 juli 2012 om 17:27

Deze jongen is echt een megatalent. Hele technische 'nummer 10'. Ik heb hem een paar keer aan het werk gezien en ik ben echt onder de indruk. Type - Özil; inzicht, snelheid, balgevoel, etc. Goede aankoop!

18 juli 2012 om 17:32

Mensen vergeten dikwijls dat er enorm verschil is tussen de Zuid-amerikaanse competitie en de Europese. Niet alleen vanwege de spelstijl en spelopvatting maar ook qua cultuur en klimaat. Overigens wel goed dat men bezig is met jeugd ipv. de oudere garde met hun torenhoge salarissen.

Cech
Ivanovic
Terry
David Luiz
Cole
Ramires
Meireiles
Hazard
Silva
Marin
Torres
18 juli 2012 om 17:42

Maak van Silva maar Mata ;

18 juli 2012 om 19:09

vergeet balotelli er niet in te zetten XD

18 juli 2012 om 17:43

Misschien een ietwat dure aankoop, maar wel een aankoop met een blik op de toekomst. Kan zo'n beetje overal op het middenveld, op '10, AM en CM. Denk dat ie de opvolger zal zijn van Frank Lampard die al 33 is en over 2 à 3 jaar zal stoppen.

Momenteel heeft Chelsea een hele goede selectie, maar ik vond deze aankoop toch wel overbodig. Bedenkend dat je Ramires, Essien, Lampard & Meireles hebt en ook nog talenten zoals die Barça-speler, Romeu ofso en Mceahran. Maarja met Abramovic heb je toch een oneindige geldbron dus waarom zou je niet gebruik maken van dit.

En daarbij zal Hulk naar alle waarschijnlijk naar Chelsea toegaan, aangezien hij dit al meermaals heeft aangegeven en Chelsea al bereid is te bieden op hem.

Cech
Ivanovic
J. Terry (C)
David Luiz
Ashley Cole
Ramires
Lampard
Mata
Hazard
Hulk?
Torres
18 juli 2012 om 17:46

De volgende aankoop van Chelsea lijkt zich ook al aan te dienen want Chelsea zou ver zijn met de rechtsback César Azpilicueta van Marseille , zeer talentvolle en jonge Spaanse back die zeker een versterking is voor de rechterkant , alles trouwens ook beter dan Bosingwa en dan kan Ivanovic zich gewoon op de centrale plaats richten en dan heb je die positie ook dubbel bezet met Ivanovic en Luiz / Cahill achter de hand.

18 juli 2012 om 17:50

Ik vind de RB gewoon wel goed zo... Ivanovic is een beest daar en met Hutchinson en Todd Kane 2 spelers uit de eigen opleiding als back up. Voor het centrum heb je dan Luiz, Cahill, Terry en Chalobah. LB Bertrand en Cole...

Ik geef liever voorkeur uit naar de speler a la Modric. Maar misschien kan Oscar die positie gaan vervullen. De pasing moet van achteruit wel komen!

Dat is het belangrijkst vind ik.

18 juli 2012 om 17:57

Oscar is een speler die of vanaf de flanken komt of vanachter de diepe spits functioneert dus totaal niet te vergelijken met Modric.

Eigenlijk zou Chelsea meer hebben aan een type Pirlo iemand die het spel kan sturen met zijn overzicht en fantastische traptechniek , zo'n type mist er eigenlijk wel , Lampard lijkt zijn beste tijd te hebben gehad en is niet een speler die vanaf die positie optimaal rendeert.

18 juli 2012 om 18:02

@v-watcher

Hij heeft in een aantal wedstrijden wel laten zien dat hij goed kan zijn terwijl hij zich een beetje laat zakken. In dat geval speelt hij wel meer als een Modric. Echter is nog maar de vraag of hij een heel seizoen lang op die positie goed kan functioneren.

@zola#

Chalobah lijkt zich de laatste tijd toch steeds meer te focussen op een DM rol. Ik ben benieuwd of hij binnen de club echt als een CB wordt gezien. Voor de CB positie is, ook binnen de jeugd, natuurlijk ook meer concurrentie met Aké en Davey.

18 juli 2012 om 18:05

Ja ik weet vrij weinig van Oscar. Heb me nog niet echt in verdiept .. Maar als k het zo lees en zie betekent het dus dat hij niet als verbindingspeler zal gaan functioneren?

En wat je zegt, Pirlo zou perfect zijn (voor welke club niet?) maar dat is inderdaad gewoon de nood. Lampard moet gewoon doorgaan tot hij topscoorder alle tijden is van Chelsea en dan mooi afscheid krijgen. Ik gun hem die titel!

De toekomst ziet er nu weer goed uit alleen blijf het jammer da t de jeugd gewoon niet wordt gebruikt of amper terwijl de lichting erover duidelijk wel is.

@dekenner12

True that. Maar die is overbezet man. Ja of Mereiles moet met Essien en Mikel weggaan ofzo?

DM: Mikel, Essien, Lampard, Mereilles, Chalobah en Mceachran. Is veel man...

18 juli 2012 om 18:18

@v-watcher

Lampard was vorig seizoen topscorer van Chelsea over alle competities genomen (en dat als Cm!) met 16 doelpunten en daarnaast heeft hij nog 10 assists gegeven. Ondanks dat Lampard een zware dip had onder Avb, vind ik dat hij nog zeker niet over zijn top heen is. Ik zie hem nog wel een aantal seizoenen op het hoogste niveau spelen, maar hoogstwaarschijnlijk zal hij wel steeds meer rust gaan krijgen en meer een Giggs of Scholes rol gaan vervullen (en dat is ook wat ik hoop).

18 juli 2012 om 18:26

Ik zie binnen 2/3 jaar eigenlijk Essien, Mereiles en Lampard alledrie wel weg zijn. Tegen die tijd is Chalobah pas 20 en Mceachran ook nog maar 22. Ik verwacht niet dat Essien dit seizoen veel minuten gaat maken en het zou me niet verbazen als hij weggaat. Ik vraag me alleen af of Mceachran dan echt voor die 'pivotal' middenvelder positie zou gaan of ook voor de '10.

Ik vraag me nu al af of ze wel met Oscar, Mata en Hazard tegelijk gaan spelen. Oscar kan misschien nog wel het best op rechts, maar ze zijn alledrie het best op '10, achter de spits.

18 juli 2012 om 18:18

Ik ken deze jongen alleen van Fifa12. Hierin is hij een zeer groot talent wat uiteindelijk een zeer goede speler wordt. Het zal me ook niets verbazen als jongens als Casemiro en Ganso de overstap naar Europa .

23 juli 2012 om 22:51

Casemiro is ook een leuk talent op fifa12. Dat is ie ook in het echt. Verdedigende middenvelder, nog redelijk jong en mits een tussenstap bij een kleine club in Europa denk ik wel dat hij bij een mooie club kan uitkomen. Ramires ging ook eerst bij Benfica langs vooraleer hij naar Chelsea ging en dat moet Casemiro ook doen. Hij heeft het geluk dat z'n voorzitter hem nog niet heeft overhypet en overprijst als dat met Neymar en Ganso wel het geval is. Die jongens gaan nooit een tussenstap kunnen maken in Europa.

18 juli 2012 om 18:29

Er moet echt een rem komen op Chelsea en andere clubs met eigenaren die maar blijven kopen; City, Psg. Het houdt maar niet op.

Verder is dit een hele goede speler, zal Chelsea plezier van hebben.

18 juli 2012 om 19:23

ik heb nog nooit van oscar gehoord eigenlijk met welke speler kan je hem het meeste vergelijken ?

18 juli 2012 om 19:51

Ik kan niet zeggen dat ik niet blij ben, want het is een goede speler. Maar ik dacht dat Lucas Piazon de kans zou krijgen. iig, ik zie dit niet gebeuren nu Marin, Hazard, Oscar en mssn ook Hulk aangetrokken zijn. Maar desalniettemin is dit een goede tranfser.
Chelsea denkt aan de toekomst en dat is iig mooi om te zien. Ze halen jonge spelers die technisch heel sterk zijn.

Chelsea kan weer gaan strijden voor de landstitel.

18 juli 2012 om 20:08

Jongens wat maakt ons nou weer uit als zij zo veel geld willen betalen, het komt toch niet uit onze zakken? Ik vind het aan de ene kant wel mooi want dan komen veel sterspelers bij 1 club terecht, maar aan de andere kant vindt ik het oneerlijk voor de andere teams die het met eigen jeugd waar moeten maken.
En uiteindelijk worden die talenten weer weggekocht..

Ik denk dat over 3/4 jaar een competitie komt voor alle (koop) clubs zoals: Real, Barca, Man Utd etc..
(grote clubs;)

18 juli 2012 om 20:17

zullen we die compeditie dan champions league noemen XD

18 juli 2012 om 20:37

Clubs als Psg, Chelsea, City etc. houden de prijs van voetballers hoog. Daardoor zijn ook clubs als Liverpool en Bayern enzo genoodzaakt mee te gaan in die koopzucht. Ik weet zeker dat als clubs normale bedragen gaan betalen dat de prijzen van voetballers zakken en dat we er eindelijk een normale branche van kunnen maken.

Maar dat zal wel een illusie blijven, zolang een van de clubs blijft kopen gaat iedereen er in mee en krijg je rare deals zoals deze. Want 30 miljoen voor zo een anonieme Braziliaan is toch te gek?!

18 juli 2012 om 21:33

Is nu Chelsea weer de koopclub? Of Paris SG? Grappig dat als het er op aankomt, kopen zoweer geintroduceerd wordt. Zelfs bij Barcelona en United. Alleen de hoogte van de transfersom bepaald de term koopclub blijkbaar. Allemaal heel hypocriet. Ik weet wel beter en City is niets meer of minder dan elke andere topclub in het voetbal. Ja, zelfs Arseal koopt en koopt, ook al isdat voor minder geld. Het principe blijft hetzelfde.

21 juli 2012 om 11:42

Als alleen je wage-bill al 1,5x zo hoog is als je omzet kan je je beter koest houden. Terug je hok in jij.

18 juli 2012 om 22:04

Enigste wat ik over Oscar kan vertellen is dat hij niet zoveel gehypet wordt als Neymar of Ganso. Schijnt een topper te zijn, 30 miljoen is veel geld, maar Chelsea investeert in de toekomst. Slim van hun. De bedragen die tegenwoordig worden betaald zijn al lang niet normaal meer, maar daar zou de Fifa iets aan moeten doen, niet wij.

18 juli 2012 om 22:15

Wordt het niet eens tijd om verdedigers te kopen? Het moet allemaal van achteruit beginnen en zo langzaam opbouwen naar voren.

19 juli 2012 om 11:06

Ik vind dat chelsea hun jeugd, nu eigenlijk aan het verpesten is. Als je talenten als Feruz(spits, groot talent ,kan je vergelijken met aguero), piazon volgens vele de nieuwe kaka,en de verdedigers Ake(nederlander) , chabolah wordt gezien als de nieuwe terry en kane de nieuwe dani alves. Dan vind ik dit toch zonde om te zien.

21 juli 2012 om 10:01

He ik snap iets niet. Chelsea wilt nu zoveel spelers halen maar eigenlijk hebben ze een fantastische jeugd, en dan nog iets waar willen ze deze spelers allemaal plaatsen want ze hebben nu hazard, lucas,marin en waarschijnlijk komt hulk ook nog maar waar willen ze die plaatsen ze hebben mata al essien rameires , lampard en nog een paar mensen die basiskrachten zijn. Kan iemand mij een hele goede opstelling geven waar ook de nieuwtjes inzitten want ik wil best weten waar de normale basiskrachten gaan staan of dat ze uitgesloten worden en plaats moeten nemen op de bank.
En ja ik weet dat jullie geen trainers zijn maar heeft iemand bijvoorbeeld een echte chelsea fan, bijna een idee hoe ze aankomende seizoen gaan spelen?

21 juli 2012 om 11:31

ik vind oscar wel een hele goede versterking. ik heb he gezien op youtube en een paar keer bij het braziliaanse elftasl. hij heeft een fantastische traptechniek en hij kan het best uit de voeten als nummer 10. ook als buitenspeler kan hij spelen. ik denk dat dit de opstelling is voor volgend seizoen.
voor de rechtsbackpositie heb je dan ivanovic met voor de toekomst azlipicueta. en in het centrum zie ik over 1 a 2 jaar cahill en david luiz staan met daarnaast cole waar ze eigenlijk ook nog een backup voor kunnen halen. Ramires zie ik als een nummer 8 die voordurend mee opkomt als het nodig is maar ook de nodige verdedigende klusjes kan opknappen. Mikel zie ik puur als iemand die het vuile werk opknapt op het middenveld iemand die zorgt dat het elftal in balans is dit zou trouwens ook lampard kunnen doen maar die is alweer 33 of 34.
oscar zou ik op 10 zetten. hij zou torres met goeie passes kunnen diep sturen net als xabi alonso deed in zijn liverpool tijd. dan hazard op rechts en mata op links voor de acties naar binnen toe of om voor te zetten op torres. als backup heb je dan nog mereiles die zou kunnen spelen voor mikel.lukaku voor torres. en marin zou op de plaats van ramires kunnen spelen. Ook vind ik dat chelsea langzaam toch wat met de jeugd moet gaan doen. hierboven genoemde talenten moeten ook aan speelminuten toekomen. en ik vind courtois een geweldige keeper die ik over 2 jaar onder de lat zou zetten i.p.v. cech die ik trouwens nog steeds een geweldige keeper vind.

cech
ivanovic
terry/cahill
david luiz
cole
ramires
mikel
hazard
oscar
mata
torres
21 juli 2012 om 11:48

Wel een beetje warrig bericht omtrent die Oscar.
Een medische keuring ondergaan ( wat blijkbaar bevestigd word) lijkt me toch heel iets anders dan een ontmoeting hebben met de clubarts.

21 juli 2012 om 15:02

Goede speler voor Chelsea alleen er is nog niets getekend dus hij is nog niet naar Chelsea maar ze hebben nu al een fantastisch team die denk wel volgend seizoen een gevaar zal zijn voor Man u en City.

21 juli 2012 om 15:42

Raar dat er voor een 20-jarige onbekende middenvelder meteen 30 miljoen wordt neergelegd.

Ik ken hem totaal niet, dus zal ook niet kunnen oordelen, maar wel een van de eerste keren dat echt een grote transfer van 30 miljoen gebeurt met een speler die ik niet ken.

21 juli 2012 om 18:03

haha dat je Oscar niet kent zegt meer over jou als over Oscar!

Oscar is 1 van de grote Braziliaanse talenten die je in het rijtje van Ganso, Neymar, Lucas Mouro, Leandro Damiao(teamgenoot Oscar), Casimiro, Coutinho etc kunt zetten.

Oscar is een zeer technische nummer 10 die vrij snel is en heel goed kan combineren en ook aardige steekpasen heeft en een vrij redelijke individuele actie, omdat die een meer dan gemiddelde techniek heeft. Hij heeft ook scorend vermogen dus 30m is een prima bedrag.

Chelsea heeft veel meer aan de opkomende Oscar, als de overschatte Modric

23 juli 2012 om 22:46

Oscar is de mindere bekende van de Braziliaanse aanstormende talenten. Hij is i.t.t. Ganso en Neymar niet gehypet door buitenlandse media.

21 juli 2012 om 17:59

Oscar geweldig talent, net als Ganso een echte nummer 10.

Ben trouwens ook benieuwd wanneer de grote clubs: Willian & vooral Douglas Costa eens kopen van Shaktar Donetsk dat zijn pas topspelers!

23 juli 2012 om 08:27

Nog een speler, dat word een dure, daar gaan veel grote jongens op de bank komen of noch verkocht worden en talenten als De Bruyne gaan al helemaal niet aan spelen toe komen. Mooie aankoop maar volgens mij totaal onnodig. Hazard kan ook op 10 dus ja. We zien wel hoe ze gaan spelen.

23 juli 2012 om 08:34

Goede aankoop nu maar hopen dat hij speeltijd krijgt.

Is Chelsea trouwens nog steeds bezig met de komst van Hulk?

23 juli 2012 om 08:47

Nee , ik hoor de laatste tijd dat Porto de club van Hulk geen medewerking wil verlenen .. dus ik denk dat het niet meer doorgaat

23 juli 2012 om 08:53

Ah Oke, niet zo fijn voor Hulk dus, die man is al 25/26 als hij nog een seizoen blijft bij Porto is hij rond de 27 en speelt dan nog steeds niet bij een absolute topclub.

23 juli 2012 om 09:19

Hij is 25 , maar ik denk sowieso dat hij niet echt in het spel van Chelsea past , maar dat is zeker niet zo fijn voor Hulk

23 juli 2012 om 08:54

In de Premier League is er de laatste vijf jaar ruim 2 miljard euro aan transfergeld betaald door alleen de vijf topclubs. En dan huilt iedereen wanneer PSG een team bij elkaar koopt.

23 juli 2012 om 09:10

Ik dacht dat de deal al rond was ofzo? Blijkbaar niet dus.
Eergisteren, tijdens de wedstrijd Brazilie vs GB, fluisterde Oscar iets in het oor van Sturridge. Het had met Chelsea te maken, dat was duidelijk te zien. Any way...
Dit is een goede aankoop. Hij is niet alleen een nummer 10, hij kan overal op het middenveld ingezet worden (op de Cdm positie na dan).

23 juli 2012 om 09:53

geweldige speler en een super talent, maarja Neymar en Ganso zijn grotere talenten, maar het schijnt dat niet Real of Barca de eerste keus heeft voor Neymar maar dat AC Milan een optie heeft voor 120mil en dat andere clubs hem pas mogen kopen als ze minimaal dat bieden, weet iemand of dit echt klopt of dat het een gerucht is...

23 juli 2012 om 09:57

Dit is 'n goede aankoop van Chelsea, alleen ze hebben teveel betaald voor hem.

31 miljoen voor 'n speler die zich nog moet bewijzen in Europa, dat is nog best veel. Maar aan de andere kant, ik heb hem best wel vaak zien spelen en wat ik zag, zag er echt goed uit.

Chelsea heeft nu in mijn ogen wel genoeg aanvallende versterkingen gehaald en hun selectie is nu denk ik ook wel rondt, want al de andere positie zijn prima bezet.

Nu Chelsea zo'n aanvallende injectie heeft gehad, dan denk ik dat het voor Fernando Torres wel makkelijker moet worden om goals te maken. Sowieso met Eden. Hazard, Oscar en Juan Mata achter zich;.

Cech
Ivanovic
Luiz/Cahill
Terry
Cole
Ramires
Lam/Mik/Essi
Hazard
Oscar
Mata
Torres/Sturr
23 juli 2012 om 11:49

Dat wordt knokken om een plek! In het 4-2-3-1 systeem kunnen op links/rechtsbuiten in principe: Marin, Mata, Hazard, Sturridge, Kakuta, Piazon, Ramires. Op 10 kunnen Mata, Oscar, Hazard, in de spits Lukaku, Sturridge, Torres.

Lekker druk bezet door allemaal jonge technische aanvallende spelers. Dat is echt mooi om te zien. Dit wordt mooi aanvallend voetballen mensen, mark my words.

23 juli 2012 om 14:12

Ben ik de enige die Oscar een overbodige aankoop vindt?
Als je even naar de selectie van Chelsea kijkt dan zie je op de positie van Oscar talenten als De Bruyne, Kakuta, Piazon, Marin, Hazard en Mata die allemaal evenoud of zelfs jonger zijn (buiten Marin en Mata).
Waarom hebben ze dan spelers als De bruyne en Piazon gehaald als ze toch Oscar voor 30 Miljoen gaan halen?
Ik vind het zonde van al het talent die daar loopt..

23 juli 2012 om 14:33

Ik vind dat Chelsea niet te hard van stapel moet gaan. Mocht de transferprijs kloppen dan denk ik toch dat Chelsea met een hoop geld loopt te smijten. Hoe ziet het met onze jeugd?

razmo@

Ik kan mij wel vinden in jou verhaal. Het is inderdaad waar dat Chelsea naar meer technische en creatieve spelers moest zoeken, maar we moeten niet te hard van stapel lopen en dit soort aankopen van 30 miljoen gaan doen. Buiten deze belachelijke prijs zullen er een aantal toptalenten overbodig worden.

23 juli 2012 om 22:48

Ik denk dat Piazon en Mceachran beter per direct hun koffers pakken en van club verhuizen want voor hun is er niet veel perspectief meer. Ik zie het eerlijk gezegd niet goedkomen voor hun. Chelsea heeft nu echt enorm veel nummer 10's en vleugelaanvallers.

23 juli 2012 om 22:47

Er scheelde vorig seizoen iets aan de creativiteit bij Chelsea, da's bij deze wel opgelost denk ik. Nu hebben ze een stuk of 10 creatieve middenvelders en ik denk dat het stilaan wel genoeg wordt nu.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Chelsea

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Chelsea7536
4.Arsenal7335
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Petr CechKeeper350
RamiresMiddenvelder355
Fernando TorresAanvaller357
Eden HazardMiddenvelder349
Juan MataAanvaller3410
Branislav IvanovicVerdediger335
OscarMiddenvelder334
Voor de complete selectie: Clubpagina Chelsea.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Chelsea.

93 fans
Middenvelder, 21 jaar

In de wandelgangen

Maandag 20 mei
Barcelona gaat Adriano na dit seizoen als wisselgeld gebruiken om de vraagprijs van Thiago Silva te drukken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.453125 seconden.