Voetbalzone

'Er moet niet verwacht worden dat de spitsen twintig keer gaan scoren'

Zaterdag, 14 juli 2012 om 21:30
/

Feyenoord kwam zaterdag tegen BVV Barendrecht (0-1) niet verder dan één schamel doelpunt, nota bene een eigen treffer van de tegenstander. De Rotterdamse club blinkt voorlopig niet uit in het maken van doelpunten. Anass Achahbar wijst op het feit dat de voorbereiding pas halverwege is. "Die doelpunten komen echt wel."

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

14 juli 2012 om 21:55

Tegen BVV Barenedrecht verwacht ik van Feyenoord toch meer dan een uitslagje als 1-0. Maar goed, het is nu nog niet voor het 'echie'. Als je zo matig speelt tegen een club als Ajax wordt je hierop afgestraft. Feyenoord zal het hopelijk beter doen in de competitie!

14 juli 2012 om 21:56

De doelpunten komen inderdaad als er nog een goede spits komt anders zie ik het somber in.

15 juli 2012 om 14:17

Pff alsof alleen een spits kan scoren tegen amateurs. Gister zijn er 2 goals (terecht) afgekeurd en was er een bal op de lat. Een aantal andere kansen kwamen er net wat tenen tekort of was er een goede redding van de keeper. Het spel was niet goed genoeg, maar het is ook niet zo dat er niets gecreëerd werd. Er waren mogelijkheden om hier 'gewoon' met 5-0 te winnen. In andere jaren won Feyenoord trouwens nooit dik van Barendrecht en werd er zelfs een keer verloren.

14 juli 2012 om 21:58

Met de spitsen die nu bij Feyenoord aanwezig zijn, moet je blij zijn met hooguit 15 doelpunten van de eerste spits. Meer kun je zeker niet verwachten.
Ben benieuwd of MvG nog een spits weet te vinden, of is er nog hoop op Guidetti?

14 juli 2012 om 22:27

Misschien kan Martin van Geel navraag doen bij Bulykin of hij misschien geïnteresseerd is. Hij is toch een goeie spits en transfervrij en hij staat garant voor doelpunten. Het is toch een versterking voor Feyenoord in de spits als Guidetti toch niet terugkomt. Ik weet alleen niet of zijn salaris een struikelblok zal worden, maar dat is toch een goeie spits.

14 juli 2012 om 22:41

Waarom proberen ze het niet met Everton van Heracles? Heeft nog een contract van een jaar, dus kan nooit al te duur zijn. Een aardige spits, die best wel eens voor verassingen zou kunnen zorgen.

14 juli 2012 om 22:02

Er moet gewoon een type Guidetti bijkomen niet alleen om zijn fenomenale kwaliteiten maar om zijn leidersfiguur in de kleedkamer..

14 juli 2012 om 22:03

Koema dekt zich nu al in voor het geval het compleet mis zou gaan zometeen.

Ik denk dat hij zich over een tidje wel weer achter de oren zal krabben als hij terugdenkt aan het moment dat-ie nee zei tegen de Knvb.

Het Koeman effect is meestal na een seizoen wel weer uitgewerkt, dat heeft het verleden bij Ajax, Psv, Valencia etc. wel bewijzen.

Feyenoord mocht vorig seizoen, na het dramatische jaar ervoor en werd wonderbaarlijk 2e achter Ajax. Dit seizoen zullen de vewachtingen echter weer (onterecht) hooggespannen zijn.

Koeman had er verstandig aan gedaan door naar Zeist te vertrekken in plaats van te blijven in Rotterdam.

14 juli 2012 om 22:39

Altijd leuk. Een tekst van 100 woorden typen maar het artikel niet lezen. Ik help je: in dit artikel zijn Vormer en Achabar AAN HET Woord. Dus geen idee waarom Koeman zich aan het indekken is.

15 juli 2012 om 00:10

@kx22

Dat moet je Yougle niet kwalijk nemen joh. Die kijkt alleen naar de plaatjes, maar leest de artikelen niet.

14 juli 2012 om 22:09

We moeten ons hier niet al te druk om maken. Een aantal dragende spelers zijn vertrokken (bakkal, Guidetti en El Ahmadi). We hebben prima vervangers gehaald of gevonden binnen de eigen selectie. We kunnen echter niet verwachten dat de automatismen direct terug zijn in het team. Vergeet niet dat op Clasie na er een nieuw middenveld is en dat bijvoorbeeld Vlaar als leider van achteruit er ook nog niet bij is geweest..

Deze wedstrijden moeten we gewoon gebruiken voor wedstrijdritme en om een begin te maken met het inslijpen van het spel dat we willen gaan spelen. Dat kost nu eenmaal wat tijd en die tijd moet je ook geven..

14 juli 2012 om 22:15

Dit heeft niks met het ontbreken van een spits te maken met een Achabar of Fernandez hoor je hier gewoon ook met 4-0 te winnen dus wat mij betreft een nieuwe spits is meegenomen en anders jammer.

Mulder
Janmaat
De Vrij
Vlaar
Indi
Vormer
Clasie
Singh
Schaken
Fernandez
Cisse
15 juli 2012 om 00:34

Geen Immers in je basiself?

15 juli 2012 om 16:40

Nee ik kies liever voor Singh die een goed seizoen heeft gedraaid in Noorwegen dan Immers die een minder seizoen heeft gehad bij Ado.

16 juli 2012 om 11:16

Waarom dan niet zo (ervan uitgaand dat Vlaar naar Villa vertrekt)

Mulder
Janmaat
De Vrij
Martins Indi
Goossens
Singh
Clasie
Vormer
Immers
Fernandez
Cisse
15 juli 2012 om 01:38

Idd ook zonder spits hoor je deze amateurs gewoon af te straffen maar zoiets kan gebeuren en het zegt natuurlijk he-le-maal niks, Wel vraag ik me af of de opstelling die jij hebt neergezet niet iets teveel van hetzelfde is? Ik bedoel Singh is geen pure nummer 10 meer een centrale middenvelder & ook Clasie is geen 10 Vormer is een pure controleur dus eigenlijk speel je in deze opstelling zonder echte 10 en koeman kennende gaat dit niet gebeuren.

Ik ga er gewoon vanuit dat feyenoord de competitie start met een middenveld bestaande uit Vormer Clasie & op de 10 positie immers.

15 juli 2012 om 16:43

Singh kan wel als nummer 10 zijn specialiteiten zijn zijn overzicht en spitsen in een scorings positie zetten daarnaast Clasie kan vanaf de middenlijn hele goede pases versturen en Vormer wordt de loopjongen van Feyenoord.

Volgens mij een perfecte balans.

14 juli 2012 om 22:16

Waarom heeft Feyenoord niet geprobeerd MEH binnen te halen, is een Rotterdammer en kost maar een miljoen. Salaris is dan effe flink dokken, maar dan zouden ze wel een toppertje hebben. Hij zal sowieso niet meer fratsen uithalen dan Guidetti die met geel zijn sixpack liet zien

14 juli 2012 om 22:35

Ik denk zelf niet dat hij de type speler is wat Feyenoord zoekt. Hij speelt toch liever met ruimte achter de verdedigers. En is het best op de counter natuurlijk. Feyenoord krijgt veel wedstrijden waar de tegenstander zich gaat aanpassen aan hen.

14 juli 2012 om 22:43

Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat Mounir voor Feyenoord zou kiezen. Die heeft zijn buik wel vol van de Nederlandse competitie. Bovendien kan Feyenoord natuurlijk nooit voldoen aan de salariseisen van deze spits. Of denk je dat hij in Italië voor een Nederlands salaris speelt? Tot slot kun je je afvragen of hij voor die 8,5 ton naar Feyenoord zou mogen gaan van Ajax.

14 juli 2012 om 22:55

MEH wilde weg uit NL en kostte 1.8 miljoen aan salaris. We gaan geen geld uitgeven wat we niet hebben. Dan liever wachten op een buitenkansje a la Guidetti.

14 juli 2012 om 22:20

Een spits van Feyenoord moet zeker 20 goals maken gezien het niveau van verdedigen in de eredivisie. haal je het niet dan ben je gewoon niet geslaagd.

15 juli 2012 om 00:05

Het niveau van de verdediging in de eredivisie is slecht, maar de gemiddelde aanvaller ook. Als Feyenoord een spits heeft die 20 inschopt, is Feyenoord ook 5 miljoen lichter in hun portemonnee. Of zelf opgeleid? Dat proberen we nu met Te Vrede, maar of die de staf wel kan behoren..

14 juli 2012 om 22:25

Het kan toch niet zo zijn (al lijkt het daar wel op) dat een club als Feyenoord afgelopen seizoen een prestatie heeft geleverd, die is gebaseerd op 1 persoon? Een slechte generale is een goede finale (al geldt dat niet voor het Nederlands elftal) Het is natuurlijk wel een complete wanprestatie van Feyenoord. Want zelfs in slechte doen, of een 2e elftal moet Feyenoord met gemak en grote cijfer kunnen winnen. Afwachten op de volgende uitslag....

14 juli 2012 om 22:57

Ach we hebben vorig jaar van VVV verloren. Tegen verdedigende teams zijn we nou eenmaal slecht. Gelukkig voor ons spelen we CL voorrondes. De meeste zijn beter dan ons en kunnen we lekker omschakelen

14 juli 2012 om 23:04

In de vCL is het nog mogelijk om je in underdogpositie te plaatsen, maar in de competitie zullen steeds meer clubs oppassen tegen de dodelijke omschakeling van Feyenoord. Dus het spel moet steeds vaker door Feyenoord gemaakt moeten worden.

Gaat dat lukken?

14 juli 2012 om 23:54

Nee, maar hebben we meer keus?

15 juli 2012 om 13:45

Ja maar tegen VVV verliezen of tegen amateurs nipt (eigen goal nota bene) winnen, is een wereld van verschil! Zeker als nummer 2 van de competitie. Vandaar dat ik me afvraag of Guidetti nu echt de enige persoon was die het verschil maakte....

Koeman werd ook vaak de hemel in geprezen, omdat hij eindverantwoordelijke is. Maar bij AZ en in Portugal heeft hij niet een goede prestatie neergezet als trainer.

Dan zou je zeggen, nu Guidetti weg is, het team Feyenoord weer terug bij af is. Puur kijkend naar deze uitslag. Daarom ben ik ook benieuwd naar de volgende uitslag van Feyenoord. Dat gelul over kunstgras ben ik we klaar mee. Dat nadeel treft iedere ploeg. En ook dan moet je met dit klasse verschil kunnen winnen van amateurs.

14 juli 2012 om 22:34

Oh oh oh wat slecht dit 1-0 winnen en een eigen doelpunt ook nog, nee zonder Guidetti is Feyenoord kansloos, ze moetten een echte spits halen want dit werkt niet zo, we verwachten geen 20 goals maar wel minimaal 2 a 3 goals tegen zo een tegenstander....

15 juli 2012 om 00:50

Wat maakt iedereen zich druk? Feyenoord heeft zwaar getraind deze week en n paar wedstrijden gespeeld. Barendregt leeft een jaar lang naar die wedstrijd toe. Dat zegt niks over de kwaliteiten vh team dit seizoen. City verliest van Al Hilal, zijn ongeveer dezelfde verhoudingen. Moeten ze dan direct een nieuwe spits kopen? Feyenoord heeft geen geld om een spits te kopen die een directe versterking is voor de basiself, dus liever met deze spelers verder.

15 juli 2012 om 14:22

Inderdaad. Ik heb nog nooit een echt paralel kunnen zien tussen voorbereiding en de competitie. Soms speel je de pannen van het dak in je voorbereiding en verlies je de eerste 3 duels voor de competitie, soms heb je een slechte voorbereiding en win je de eerste 3 wedstrijden.

Van wat ik gezien heb was het voornamelijk slordig qua laatste pass en het afmaken van kansen. Als elftal stond het goed en werd er in iedere wedstrijd wel het een en ander gecreëerd. Met wat meer scherpte voor de goal en een iets meer naar voren voetballende tegenstander zie ik Feyenoord ook wel meer in haar spel komen. Ook is het beoogde basisteam nog steeds niet volledig opgesteld.

15 juli 2012 om 01:46

Idd.. de komende wedstrijden zullen we zien welk elftal zal gaan spelen.. en wat goals betreft komt dat wel goed. Guyon moet er minstens 15 kunnen maken. En ernaast hebben we meer middenvelders met scorend vermogen dan voorheen. Komt goed.

15 juli 2012 om 01:49

@shevaneymar -

Oh, oh, oh. Volgens mij verloren we nog niet zo lang geleden met 2-1 van Barendrecht. Oftewel, wat zegt de voorbereiding nou? Ik kan me ernaast ook oefencampagnes herinneren waarbij het van begin tot eind smullen was. En toen de competitie eenmaal begon was het 1 groot drama.

Oftewel.. wacht nou gewoon eens rustig af, we zijn halverwege. De volgende wedstrijden die komen zijn de serieuzere tests.. daar wordt met het beoogde basiselftal gespeeld en wordt het kaf van het koren gescheiden.

Maar blijf maar zanikken. Is alleen maar goed voor onze club.. en wordt er ook dit jaar niets van ons verwacht ;

14 juli 2012 om 22:46

Achahbar is een toptalent, zal er inderdaad geen twintig in gaat schieten maar zou op termijn de voorkeur moeten krijgen boven Fernandez. Die jongen wordt niet beter dan dat hij nu is, Achahbar heeft vele malen meer potentie.

Wanneer Feyenoord weer een speler als Guidetti kan huren moeten ze dat altijd doen, maar niet huren om het huren en je eigen jeugd blokkeren. Verwacht ook niet dat ze dit doen, de laatste tijd zijn ze uitstekend bezig in Rotterdam. De jeugd de kans geven, aanvallend voetbal willen spelen en met beperkte middelen prima presteren. Petje af.

14 juli 2012 om 22:57

Een gewaagde uitspraak voor een nieuweling!

Geintje.

On: Hij heeft wel gelijk, want 1-0 tegen Barendrecht is veel te bagger. Toch merk je dat Feyenoord een spits nodig heeft die er direct moet staan. Zo zal Koeman flink wat wedstrijden verliezen in de beginfase van het aankomend seizoen. Als ze maar de wedstrijden in vCL winnen..

Nee, een spits is noodzakelijk. Of het systeem moet omgegooid worden en dan moeten de middenvelders renderen.

14 juli 2012 om 23:01

In mijn ogen moet er echt nodig een nieuwe spits komen,
Achabar een seizoen verhuren aan PEC Zwolle of Willem II, of juist een titelkandidaat in de Jupiler League, zodat hij vaker kan scoren. Dit zou dan mijn opstelling worden:
Immers tegen de mindere clubs, Vormer tegen de Toppers

Muulder
Janmaat
De Vrij
Vlaar
Martins Indi
Clasie
VormerImmers
Singh
Schakem
NIEUWE SPITS
Cisé
14 juli 2012 om 23:07

Ik word er een beetje moe van dat mensen blijven schreeuwen om een nieuwe spits. Het is voor Feyenoord gewoon hartstikke moeilijk om een spits te halen. Ze hadden 3 opties: Kuyt, Castaignos en Guidetti. De eerste 2 komen sowieso niet en de 3e waarschijnlijk ook niet. Het wordt misschien ook wel eens tijd om de huidige spitsen het vertrouwen te geven.

14 juli 2012 om 23:26

Kom op, genoeg over de spits! Feyenoord is een grote club die niet alleen afhankelijk is van de spits! Feyenoord heeft een aantal spitsen in de selectie, dat moet zeker kunnen tegen Barendrecht. Lukt het niet dan heeft het team niet goed gedaan. Feyenoord, met alle respect voor Rkc, moet zonder spits van RKC kunnen winnen, dus het lag gewoon niet aan de spits!

15 juli 2012 om 00:09

We moeten gewoon afstappen van 433. Lekker 442 spelen. Immers of Achabar zijn meer valse spitsen dan nummer 10's.

15 juli 2012 om 00:35

Vroeger, toen Feyenoord er nog bij hoorde, speelden spitsen als Achabar en Te Vrede voor Exclesior en was Fernandez derde spits bij Feyenoord 1. Das war einmal, er moet dus nog een spits bij anders zie ik het somber in.

15 juli 2012 om 01:55

Ik heb het gevoel dat dit jaar een complete fiasco wordt voor Feyenoord.
De reden is omdat ze nu elke dubbel bezet hebben met goeie spelers en spelers als Cabral/leerdam die niet verlengen gaan ook niet meer hun best doen en de aankopen gaan naar mijn mening niet de verwachtingen waarmaken.

Maar ik hoop als Ajacied dat ik het helemaal mis heb en Feyenoord weer een stabiele topclub wordt.

15 juli 2012 om 14:25

Als de posities dubbel bezet zijn is dat toch juist goed? En dat spelers als Leerdam en Cabral niet verlengen zegt toch niets over hun prestaties in het eerste? Beide spelers zie ik namelijk niet in de basis komen op dit moment.

Als Feyenoord een fiasco wordt, dan vraag ik me af wat jij van Heerenveen en AZ verwacht dit jaar. Die lopen ook leeg en moeten ook nog maar zien hoe dat opgelost wordt. Ajax kan ook nog klappen ontvangen als Anita, vd Wiel en Eriksen bijvoorbeeld zouden vertrekken. Niet dat ik het zie gebeuren, maar je weet het nooit.

15 juli 2012 om 07:35

Als je het wedstrijd verslag op de Feyenoord website leest valt het allemaal wel mee. En Koeman verklaarde dat Barendrecht met 8 man achter de bal stond, op een nieuw kunstgras veld. Dus het was nou niet echt ideaal om daar te spelen.

Laten we aub niet het hele seizoen voorspellen op basis van een oefenpotje. Overigens zijn alle oefen wedstrijden gewonnen tot nu toe. En als we de wedstrijd tegen Mallorca winnen roept iedereen dat we kampioen worden.

15 juli 2012 om 09:58

Natuurlijk is het wel heel belangrijk voor Feyenoord dat er een spits is of komt die er ongeveer 20 in een seizoen inschopt. Het verleden heeft bewezen dat als je werkelijk mee wilt doen voor het kampioenschap, je zo'n spits nodig hebt. Zonder zo'n spits zul je maximaal mee kunnen doen voor plaats drie tot en met vijf. Nu zullen komend seizoen de verwachtingen heel erg hoog zijn bij de achterban, maar zonder een spits die garant staat voor 20 doelpunten denk ik dat de verwachtingen om mee te doen voor het kampioenschap iets te hoog gegrepen zullen zijn.

15 juli 2012 om 14:05

om kampioen te worden moet je wel zo'n spits hebben een spits moet gwn wat echo zijn of heel sterk zijn.

mulder
janmaat
vlaar
de vrij
martins indi
clasie
singh/immers
vormer/vilh
schaken
nieuwespits
fernandez

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Feyenoord

Stand
Selectie
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daryl JanmaatVerdediger333
Jordy ClasieMiddenvelder332
Bruno Martins IndiVerdediger321
Lex ImmersMiddenvelder3212
Ruben SchakenAanvaller314
Joris MathijsenVerdediger290
Graziano PellèAanvaller2927
Voor de complete selectie: Clubpagina Feyenoord.

33 fans
Aanvaller, 19 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Feyenoord 7 0 0 0
2011/2012 Feyenoord 7 0 0 0
Laatste voetbalnieuws

Van Geel: 'We staan open voor clubs die hem die kans willen geven'

Feyenoord wil Anass Achahbar deze zomer opnieuw verhuren. De aanvaller stond afgelopen winter al op de nominatie om tijdelijk uit Rotterdam te vertrekken, maar hij hield dat echter zelf tegen. De...Lees verder

In de wandelgangen

Zondag 19 mei
Real Madrid neemt na dit seizoen vrijwel zeker afscheid van Gonzalo Higuain en zijn opvolger komt waarschijnlijk uit Napels. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Pagina gegenereerd in 0.171875 seconden.