Voetbalzone

Schotse clubs verwijzen nieuw Rangers terug naar vierde niveau

Vrijdag, 13 juli 2012 om 15:45

Glasgow Rangers maakt komend seizoen onder de naam The Rangers FC een doorstart in de Division Three, het vierde niveau van Schotland. Dat meldt de BBC. Rangers, in juni failliet verklaard, hoopte eigenlijk een doorstart te maken in Division One. Vrijdag stemde een meerderheid van de clubs uit die divisie echter tegen de komst van de club in hun competitie.

/

In een eerder stadium stemden de clubs uit de Premier League al tegen de komst van de club in hun divisie. “Het was een erg moeilijke beslissing”, legt David Longmuir, voorzitter van de Scottish Football League (SFL), uit. “Maar het besluit is genomen in het belang van de eerlijkheid van de sport.”

Glasgow Rangers bestond al 140 jaar en is met 54 landstitels houder van het wereldrecord. De belastingdienst, een van de grootste crediteuren van de club, legde onlangs een forse claim neer bij de club waardoor het faillisement niet afgewend kon worden.

Poll

Ik verwacht dat The Rangers binnen een aantal seizoenen weer op het hoogste niveau

13 juli 2012 om 15:48

Wie gaat nu deze competitie nog kijken .. ? geen slimme beslissing.

13 juli 2012 om 15:50

nu moet Celtic de titels maar van de grond oprapen.spijtig van Rangers het is een ramp voor de competitie en de club.

13 juli 2012 om 19:20

Dit is nog erger dan wat er in Argentinië was gebeurd. Een seizoen geen Boca tegen River. Maar nu heeft Celtic geen aartsrivaal meer. De Schotse competitie teerde op die twee clubs, die waren Premier League waardig.

14 juli 2012 om 12:13

Ja het is wel jammer dat zon club met een mooie geschiedenis failliet is gegaan, niet dat ik de schotse competitie volg. Waarom doen ze zulke dingen wel bij kleinere clubs en niet bij real madrid enzo?? Die hele financial fairplay lijkt wel een grap

13 juli 2012 om 15:52

Het houdt wel in dat er elk jaar een andere nummer 2 zal komen die Europees mag gaan spelen, dus die kunnen in de tijd dat Glasgow terug is, een team neerzetten, met wat meer centen dan dat ze gewend zijn, uit Europese inkomsten.

Dus ik denk dat het op een langer termijn alleen maar leuker is voor de competitie daar, aangezien er zo meer clubs kunnen gaan aanhaken!

13 juli 2012 om 19:22

Ik weet echt niet wat er leuk is aan een competitie die een club van 140 jaar en 53 titels kwijt is. Stel je voor La Liga zonder Barca, of de Serie A zonder Milan. Het zal eerst en vooral een terugval kennen, alsof het al niet erg genoeg was daar in Schotland.

13 juli 2012 om 23:21

@younes11 Nou zo leuk was de competitie al niet. 4 leuke wedstrijden per jaar en 2 clubs die strijden voor het kampioenschap. En nu is ook dat voorlopig weg. Tragisch.

13 juli 2012 om 18:29

Glasgow kon niet garant gaan staan door het grond onder het station te kopen want Celtic komt uit dezelfde plaats en die zouden dan gaan morren.

Wat zou dan wel een slimme beslissing zin Mark Cfc? Het lijkt me stug dat ze na een faillissement alsnog mogen meedraaien op het hoogste podium aangezien dat niet eerlijk is tegenover de rest (lezen jullie mee beleidsbepalers uit Eindhoven? ).

13 juli 2012 om 20:23

Dat je nu die Psv deal erbij betrekt gaat natuurlijk nergens over. Maar goed, dat zal wel de macht der gewoonte zijn geweest. Veel bezoekers van VZ hebben die reflex haha

Maar je weet het, in Nederland is het schier onmogelijk om als club in de schulden te komen, laat staan om geld te krijgen van de gemeente. Wij zijn verantwoordelijke mensen, althans er wordt voor gezorgd dat niemand hier geld in een bodemloze put kan flikkeren. ( Mag je anders over denken, maar laten we die discussie niet hier voeren i.v.m. het brute off-topic gehalte ervan).

Maar ik snap sowieso niemand die zegt dat dit niet moet kunnen of dat het een domme beslissing is van de Sfl. Ik vind het juist een hele moedige beslissing! Eeuwig zonde voor Rangers, de competitie en de fans. Maar wel een hele eerlijke beslissing.

Ik vind dan ook niet dat de beleidsbepalers uit Eindhoven mee moeten lezen. Eerder de hoge pieten bij de Spaanse / Griekse / Turkse / Portugese leagues, waar clubs in verre staat van ontbinding aan mogen blijven modderen. De Schotten geven met pijn in hun hart het goede voorbeeld. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.

14 juli 2012 om 00:42

@scrumptiouz
Oh ja want het is natuurlijk compleet belachelijk om je eigendommen te verkopen om uit te schuld te komen om ze vervolgens terug te huren. Een normaal bedrijf zou dit nooit doen, maar in plaats daarvan gewoon op een faillisement af gaan...

13 juli 2012 om 23:19

Rangers is helemaal kapot gemaakt en failliet gegaan en bestaat dus niet meer. Als je een nieuw Rangers zo makkelijk weer zou terug laten keren dan kun je in de toekomst geen enkele club meer terechtwijzen. Dit is gewoon het eerlijkst, als een club failliet gaat dan raakt het de licentie kwijt. Ze mogen blij zijn dat ze mogen terugkeren in de League (en dat zijn ze ook)

13 juli 2012 om 15:48

Jammer dat ze niet in de hoogste divisie mogen starten. In schotland vond ik alleen de Old firm altijd wel mooi en beladen. Dat duurt nog wel even voordat die weer plaatsvind. Zonde

13 juli 2012 om 16:40

ALs die ooit nog zo beladen wordt als die van het verleden... Er kan veel veranderen bij een doorstart... Hetzelfde wordt het nooit meer...

13 juli 2012 om 15:49

Dat het zo moet eindigen met deze club eeuwig zonde.

13 juli 2012 om 16:41

Inderdaad heel jammer, vond ik nog wel leuk om te zien al was het de laatste jaren al wat slechter gesteld met deze club... Ook Celtic overigens die 2 clubs haken allang niet meer aan in Europa...

13 juli 2012 om 15:49

Pffff the Celtic League vanaf nu dus....
Glasgow - Celtic was de enige nuttige pot van die hele competitie ja...

13 juli 2012 om 21:13

Glasgow - Celtic? Er bestaat of bestond geen club met de naam Glasgow! Bedoel je Rangers - Celtic?

14 juli 2012 om 01:10

Wat maakt dat uit. Iedereen weet wat ermee wordt bedoeld.

14 juli 2012 om 15:01

Dat maakt heel veel uit, want met Glasgow kan je 4 clubs bedoelen, er is geen enkele club die Glasgow heet of in de naam heeft (het is Rangers FC en niet Glasgow Rangers). Celtic komt ook uit Glasgow, dus dan zou je die ook Glasgow kunnen noemen...

14 juli 2012 om 18:39

Als je niks nuttigs te melden hebt reageer dan niet... ik neem toch aan dat iedereen weet dat ik niet Celtic - Celtic bedoel en gewoon de Rangers - Celtic...

13 juli 2012 om 22:45

Je bedoelt Glasgow Rangers-celtic Glasgow mag ik aannemen
Er bestaat/bestond geen ploeg met de naam Glasgow.

13 juli 2012 om 22:45

Je bedoelt Glasgow Rangers-celtic Glasgow mag ik aannemen
Er bestaat/bestond geen ploeg met de naam Glasgow.

13 juli 2012 om 15:50

Zonde celtic vaak kampioen triest dit voor Schotse voetbal

13 juli 2012 om 15:50

nou we weten wel wie er de komende jaren kampioen wordt dat vreselijk spelende Celtic. Rangers is en blijft de mooiste club uit schotland

13 juli 2012 om 17:09

mee eens, ik vind rangers ook de mooiste club uit schotland. eeuwig zonde dit. maar hoe je het ook wend of keert, glasgow rangers mag de fout wel bij zichzelf zoeken..

13 juli 2012 om 18:57

ik ben het er niet mee eens ik vind celtic de mooiste club van schotland maar dat is ieder zijn eigen visie . Daarnaast vind ik het zeer spijtig dat Rangers niet meer in de SPL actief zal zijn het zijn altijd de wedstrijden van Old Firm waar ik naar uit keek en dat zal nu niet meer zijn... Jammer ik gun de Rangers dit niet. zelfs als Celtic fan niet

13 juli 2012 om 19:28

inderdaad, ieder zijn eigen visie ben trouwens ook benieuwd of er nu een leegloop aan spelers zal komen bij de rangers..

13 juli 2012 om 23:00

Er zijn 11 of 10 spelers in dat team las ik in vi

13 juli 2012 om 15:50

Eeuwig zonde natuurlijk, al is aan de Schotse competitie ook geen bal aan als ze wel op het hoogste niveau zouden spelen. Misschien een optie dat Schotland, Ierland en Noord-ierland samen gaan?

13 juli 2012 om 15:52

rara wie gaat er nu kampioen worden?

14 juli 2012 om 01:12

Dundee FC .

13 juli 2012 om 15:52

Ik snap niet waarom de Schotse clubs niet voor stemde want de komende 4 jaar wordt Celtic kampioen, En de waarde van de Schotse Competitie is weg, En wat moet je doen met Hampten Park? En de Old Firm is 4 jaar weg. Domme beslissing dus!

13 juli 2012 om 15:55

Nee snap ik ook niet ! Hele domme beslissing. Niet dat ik de schotse competitie volgde. Alleen de old firms waren mooi om mee te maken. Nu kijk ik dus de komende jaren niet meer. Celtic de komende 3 jaar kampioen.

13 juli 2012 om 16:00

De schotse competitie stelt al jaren niks meer voor, ze zijn inmiddels in het clubvoetbal gezakt naar de 27e plek van Europa.. Dan kan je toch niet meer zeggen dat je meetelt lijkt me.
Het is dus niet zo dat hierdoor het ineens in mekaar stort nu.

13 juli 2012 om 16:04

Zodat de andere Schotse clubs kans maken op de tweede plek en dus Europees voetbal en dus centen.
Kan het enigszins begrijpen, maar ik vind het ook doodzonde.

13 juli 2012 om 16:18

Omdat de Rangers op deze manier hoopte minder gestraft te worden dan de regels voorschijven. Aangezien de regels opgesteld waren door de bond in samenspraak met alle clubs zijn ze daar zelf eerst mee akkoord gegaan.
Faillissement houdt daar gewoon in dat je 4 klasses lager opnieuw kunt beginnen of helemaal op moet houden. Rangers probeerde daar onderuit te komen en hoe jammer het ook is, ik vind het heel terecht dat ook een grote club als Rangers gewoon aan de regels wordt gehouden door de andere clubs.

13 juli 2012 om 17:18

Wat een onzin dat mensen roepen dat het onbegrijpelijk is dat ze worden teruggezet. Als bijv Ajax jarenlang successen zou kopen door geld uit te geven dat ze in werkelijkheid niet hebben voelen de andere clubs zich ook genaaid. Das net zoiets als je cv vervalsen/oppoetsen voor een sollicitatiegesprek. Dan voel je je lullig als een ander de baan krijgt terwijl die de boel belazerd. Neemt niet weg dat het zonde is van de competitie.

13 juli 2012 om 18:24

Stel dat zoiets in nederland gebeurd, bijvoorbeeld Ajax heeft jaren wanbeleid, en haalt veelste dure spelers, en heeft een schuld van 100 miljoen euro, zou toch raar zijn als ze dan failliet gaan en het jaar er op gewoon schuldenvrij in de eredivisie mogen starten?

13 juli 2012 om 23:26

Het was ook een zware keuze, maar men vond dat financieel wanbeleid niet onbestraft mag blijven. Dan kun je nooit meer een club aanpakken die er een zooitje van maakt.

De Old Firm is overigens minimaal 3 (niet 4) jaar weg.

13 juli 2012 om 15:53

Je kan nu op Bwin inzetten op een titel voor Celtic, tegen een quote van 1.04

Daarvoor ben je wel je geld een jaar kwijt, dus dit staat ongeveer gelijk aan je geld een jaar op een spaarrekening zetten tegen een rente van 4%...

13 juli 2012 om 16:19

met de huidige rentetarieven is dat nog niet eens zo'n slecht idee. Alleen wel een nadeel dat je er een heel jaar niet aan kunt.

13 juli 2012 om 15:53

Celtic wordt komend jaar met een verschil van 20 punten kampioen en geen hond kijkt er naar!

13 juli 2012 om 15:55

Wat je zegt, er kijkt niemand meer naar, alle vorm van concurrentie en rivaliteit verdwijnt uit de toch al geringe top van Schotland.. Zo willen de supporters van Celtic t ook niet neem ik aan

13 juli 2012 om 16:05

20 punten? Maak er maar gerust 30 of 40 van...
De rest van die clubs is niveau Jupler League, waar Celtic niveau subtop Eredivisie is.

13 juli 2012 om 21:59

nou, dan onderschat je Celtic hoor.
Celtic zou gewoon in NL een titelkandidaat zijn, en een Hearts zou gewoon meedraaien in het linkerrijtje hier.

13 juli 2012 om 22:59

Dat hebben we gezien toen FC Utrecht Celtic vernederde met 4-0

14 juli 2012 om 12:49

ach kom op, Utrecht vernederde Ajax ook 2x vorig seizoen, maar die worden toch ook gewoon kampioen.

het kan toch eens een keer gebeuren of niet?

13 juli 2012 om 15:53

Een gemis, zo zonde dat dit zo gegaan is..

Hopelijk kunnen ze zich oprichten met die geweldige supporters die ze hebben!

Kijk uit naar de dag dat ze weer promoveren naar t hoogste niveau!

13 juli 2012 om 15:54

En terecht, als de andere clubs allemaal miljoenen teveel uitgeven maken ze ook kans op het kampioenschap.

Wel eeuwig zonde natuurlijk maar om ze gelijk weer in te laten stromen lijkt me geen goed voorbeeld.

13 juli 2012 om 15:54

De definitieve doodsteek voor de Spl. Ik snap de clubs uit de SPL en Division One wel. want ten opzichte van die clubs zou het oneerlijk zijn als Rangers FC gewoon in de SPL zou blijven. Maar de keerzijde is dat het aanzien van de SPL nog meer omlaag gaat.

13 juli 2012 om 15:54

Zonder de Rangers is de schotse competitie al helemaal niks, celtic zal ieder seizoen kampioen worden.

Ben bang dat het niveau nu al helemaal gaat zakken, zonder Rangers lijkt het me toch ook minder aantrekkelijk voor spelers om in de competitie te spelen?. Rangers was de enige ploeg met nog beetje niveau samen met Celtic, ik meen dat Hearts afgelopen jaren nog een uitschieter had maar voor de rest is het helemaal niks.

13 juli 2012 om 15:55

Over 4 jaar zien we ze hopelijk weer de tweemans strijd aangaan met Celtic

13 juli 2012 om 17:48

Niet alle spelers zullen blijven nu ze terug gezet worden, dus die kans is gewoon heel klein, de kans dat ze uberhaupt binnen 4 jaar weer terug zijn is ook heel klein, waar ze alles opnieuw moeten opbouwen en een speler niet 4 jaar weggooit om terug te komen bij de top in Schotland.

13 juli 2012 om 15:55

Dit geeft nog maar eens aan dat de Knvb goed bezig met hun strenge financiële beleid. Liever sancties dan dat dit soort clubs failliet gaan.

13 juli 2012 om 15:57

Zo zie je maar hoe belangrijk het is om in de zwarte cijffers te staan. Al die grote clubs zullen in de toekomst ook wel in de problemen komen.

13 juli 2012 om 16:01

Wordt een heerlijke Division Three volgend seizoen dan, kijk nu al uit naar Rangers - Queen's Park, dé derby van Schotland volgend seizoen. Grote stadions als Ibrox en Hampden, daar kunnen ze in Nederland nog een puntje aan zuigen. Zie je het al voor je? Ibrox en Hampden in de 1ste klasse C?

13 juli 2012 om 16:03

Wel mooie uitdaging voor football manager 2013, Rangers terug brengen naar de top. Maar wat een aderlating voor het Schotse voetbal. De doodsteek voor de competitie misschien wel...

13 juli 2012 om 16:22

Denk niet dat ze bij Football manager het vierde niveau van de Schotse competitie bijhouden, of wel? :P

13 juli 2012 om 16:26

Jawel, die is er in FM Engeland hebben ze ook tot het 6de niveau.

13 juli 2012 om 23:33

je kan zelfs tot de 12e divisie in Engeland. Kan je in de editor aanpassen ;

13 juli 2012 om 16:05

VZ jullie snappen er weinig van,rangers FC is failliet en ze mogen die naam niet registreren van ''companies house'' ) kamer van koophandel) De huidige naam van de nieuwe club is Sevco5088. Nadat eerder de SPL al nee had gezegd hebben vandaag de clubs uit de SFL ( scottish footbal league) met 25 tegen 5 stemmen besloten dat als ze toegelaten worden door de Schotse voetbal bond ( ze hebben een aanvraag tot lidmaatschap gedaan maar dat is nog niet aanvaard) de nieuwe club moet beginnen in divisie 3 en niet in divisie 1 zoals voorgesteld. Overigens is het nog maar de vraag of ze voor de start van de competitie in staat zijn om een team bij elkaar te krijgen en de financieen rond te krijgen

13 juli 2012 om 16:06

Voor de mensen die het niet begrijpen waarom de clubs niet willen dat de Rangers hoog begint, bedenk je even dit: stel dat je Rangers wel tot 1 van de 2 hoogste divisies toelaat, volledig tegen de eigen regels in. Dat geeft dus een signaal af naar de buitenwereld dat je gewoon lekker de boel kan flessen, de boel kan laten klappen om vervolgens weer vrolijk de (op een na) hoogste divisie binnen te lopen. Wat denk je wat dat voor een teken afgeeft? Dat kan investeerders/financiers afschrikken die dan bang zijn dat andere clubs ook zo'n truc gebruiken om van schulden af te komen, zo geef je een heel verkeerd signaal af wat weleens verregaande gevolgen kan hebben.

13 juli 2012 om 16:07

Mooi nieuws, nu is de Schotse competitie de komende jaren al beslist. Eigenlijk kan celtic zich nu volledig richten op Europees voetbal en in de competitie met een B-elftal spelen. Nu kijkt er niemand meer naar deze zaad competitie.

13 juli 2012 om 23:29

Je wilt toch niet zeggen dat je naar die competitie keek? 4 wedstrijden per jaar die er toe doen. Hearts wilde aanhaken, maar dat is ook faliekant mislukt. Rangers heeft zichzelf om zeep geholpen en daarmee de Schotse competitie.

13 juli 2012 om 16:08

Jep, het geld heeft het voetbal overgenomen.

13 juli 2012 om 16:09

Ja, dit is eigenlijk ongelofelijk. Geen Old Firms betekend geen competitie in Schotland. Einde verhaal, alle titels naar Celtic.

13 juli 2012 om 16:12

The Spiders vs The Gers, leuke derby!! Ben wel benieuwd met welke selectie de ''rangers'' aan komen zetten!

Een financiele opsteker voor de 3de divisie daar in Schotland.

13 juli 2012 om 20:15

Ja inderdaad dit wordt in de komende jaren de grootste stads derby van Schotland Queen's Park - The Gers op Hampden Park en Ibrox.

13 juli 2012 om 16:15


Mensen vinden dit niet te accepteren,maar klagen wel over andere clubs met grote schulden...
Hier is tenminste ingegrepen,jammer voor de competitie,maar wel zo eerlijk.

13 juli 2012 om 16:24

Inderdaad. Leven dus jaren op te grote voet en betalen daar nu de rekening voor. Niet meer dan terecht. En de overige clubs dachten daar dus hetzelfde over.

13 juli 2012 om 16:15

Mooie tijden voor de Celtic supporters in aantocht dus. Wordt wel eentonig zo, misschien dat er actie kan ondernomen worden en Celtic eventueel kan instromen in de Engelse Premier League of eventueel Championship.

13 juli 2012 om 16:21

Kan niet. Wanneer een club in Engeland wil beginnen moeten zij zich aansluiten bij een regionale FA en daarvan in de laagste divisie beginnen.

13 juli 2012 om 16:20

En terecht. Als jij je financiele zaken als persoon niet op orde hebt komt de deurwaarde langs. Nu als club moet je 3 divisies terug. Klaar ik hou van dit soort daadkracht, Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

13 juli 2012 om 16:23

Grote klasse dat de Sfl-clubs het hebben aangedurfd om tegen de Sfa/sfl/spl-voorstellen te stemmen. Sporting Integrity wint wederom! Nu wordt het hoog tijd dat de bazen binnen het Schotse voetbal (doncaster/regan, Longmuir, Ogilvie) er uit worden gedonderd. Ongelofelijk hoe zij de afgelopen weken elke regel hebben proberen te breken om Sevco5088 toe te laten tot de Spl/sfl.

Hopelijk gaan de clubs die WEL recht hadden op de Sfl-plek, in beroep tegen dit besluit. Het is belachelijk dat een nieuwe club, zonder team, zonder jaarrekeningen, zomaar toe wordt gelaten!

13 juli 2012 om 17:15

SFA is al weer bezig met volgende voorstel: Spl2 in het leven roepen zodat Sevco5088 daar plaats kan nemen en alsnog binnen een jaar terug is in de Spl.

Regan heeft schijnbaar in bijzijn van de Sfl-bestuursleden tegen de Sevco-eigenaar gezegd: No way will Sevco play in Div3.

Om te kotsen!!! Weg met deze incompetente Rangers-vriendjes! De clubs hebben tegen gestemd, de supporters zijn tegen! No to newco!

13 juli 2012 om 23:31

Die hervormingsplannen lopen al een tijdje, maar komend seizoen is er gewoon een Division 3, en daarin zal Rangers starten. De invoering van een ander model zal Rangers niet een jaar vooruit helpen richting Premier League.

14 juli 2012 om 01:04

Daarover zijn de meningen volgens diverse media verdeeld. Zelfs sevco5088 maakte op de rangerswebsite (rare constructie eigenlijk) melding van eventuele oprichting spl2.

13 juli 2012 om 18:44

Het is volslagen onduidelijk wat Sevco5088 precies inhoudt. De onroerende goederen zoals Ibrox en Murray Park staan weer op een andere bv, nl. Sevco Scotland en de hele zooi is verkocht voor 5.5 mln pond. Erg vreemd allemaal.

13 juli 2012 om 16:30

Jammer maar uiteindelijk wel terecht. Gewoon met een schone lei opnieuw beginnen. En maar hopen dat Rangers ooit weer op hun oude niveau terugkomt.

13 juli 2012 om 16:34

Kan iemand mij uitleggen waarom ze de naam hebben veranderd of moesten ze die veranderen ?

13 juli 2012 om 16:38

Omdat ze failliet zijn, mag je je naam niet behouden.

13 juli 2012 om 16:57

Een naam vertegenwoordigt geld. In Nederland is het zo dat je uit een faillissement de naam van het bedrijf kunt kopen van de curator. Dan kun je het doorgestarte bedrijf onder dezelfde naam voortzetten. De reden dat Glasgow Rangers dit niet heeft gedaan is dus of dat dit in Schotland niet mogelijk is of dat de curator te veel geld vroeg voor de naam.

13 juli 2012 om 17:10

als Sevco5088 de naam Rangers FC opnieuw wil gaan voeren ( Glasgow Rangers heeft Nooit bestaan) en de historie van de club intakt wil houden zullen ze ook de aansprakelijkheid voor de schulden en eventueele verdere straffen moeten aanvaarden

13 juli 2012 om 17:29

Oke thanks voor de uitleg dat wist ik niet ;

13 juli 2012 om 23:35

Als een organisatie failliet gaat dan is die naam niet zomaar te hergebruiken in een nieuwe organisatie. Zo verdween de naam PEC Zwolle ooit om plaats te maken voor FC Zwolle. Wellicht dat de Rangers over enkele jaren weer hun oude naam mogen aannemen.

13 juli 2012 om 16:37

Oh wordt leuk met de volgende Football Manager :D

13 juli 2012 om 17:21

De een z'n dood is de ander z'n brood! Nu ligt er de kans voor Hearts om de vrijgekomen tweede plaats over te nemen. Iets wat ze eigenlijk al tijden aan het proberen zijn, maar zelf hebben ze gewoon niet de financiele middelen. Op deze manier, en volgend jaar hopelijk wat geld uit de EL, kunnen ze over een paar jaar misschien Celtic aanvallen.

13 juli 2012 om 17:24

Kan Van Persie naar Celtic. Hij wil tenslotte prijzen winnen. Tocht? Nou, een betere kans krijg die nergens.

13 juli 2012 om 17:40

Applaus voor deze beslissing. Fairplay voor commerciele en sportieve waarden. Grote klasse. Awardwinnende beslissing dit. Waaaaaa. Het kan nog, regeren met gezond verstand. Televisiegelden en andere inkomsten dalen als een malle, maar ze gaan voor eerlijkheid. Zo mooi. Even huilen!! Lang Leve Schots voetbal!!

13 juli 2012 om 17:43

Glasgow wordt denk zonder nederlaag/gelijkspel kampioen...
Off: wat zouden ze zeggen als Glasgow een wedstrijd verliest...?; Glasgow onderuit tegen iemand die een lager niveau heeft?

13 juli 2012 om 20:15

wie bedoel je met Glasgow?

13 juli 2012 om 20:34

Queen's Park waarschijnlijk. ;

13 juli 2012 om 21:40

@wuzz
Is dit een grap, want ik snap hem niet?

13 juli 2012 om 21:50

Jij hebt het over een club die Glasgow heet, terwijl er geen club bestaat die Glasgow heet. Sterker nog, er is/was geen enkele club in de landelijke Schotse divisies die ooit ook maar de plaatsnaam Glasgow in de naam had.

Die club heet(te) Rangers FC en niks anders. Glasgow Rangers kan nog, als aanduiding van de plaats, maar gewoon Glasgow is simpelweg fout, want dan kan je net zo goed Celtic, Partick Thistle of Queen's Park bedoelen.

13 juli 2012 om 22:01

jij hebt het over Glasgow,welke club bedoel je daarmee?
Celtic FC of Sevco 5088 ?

13 juli 2012 om 17:59

Nieuwe competitie, nieuwe kansen voor andere clubs, nieuwe inkomsten voor andere clubs. Met andere woorden het word een hele andere spannende competitie!

En tevens word een slecht beleid qua financien hierdoor gestraft! Goed Bezig!

13 juli 2012 om 19:36

Deze club is niet alleen door mismanagement failliet gegaan. Er is ook jarenlang bewust belasting ontdoken. Dure spelers zoals onze eigen Ronald de Boer zijn gedeeltelijk betaald via Employment Benefit Trusts. Rangers stortte geld in deze fondsen, die offshore werden beheerd in het belastingvriendelijke Jersey, en de spelers werden uitbetaald in de vorm van belastingvrije leningen die uiteraard nooit werden terugbetaald. Rangers kon zodoende spelers betalen die het zich niet kon veroorloven en zo zijn jarenlang titels op deze wijze gewonnen. Je reinste competitievervalsing dus. Er bestaat een kans dat HRMC, de Britse belastingdienst tezamen met BDO accountants, de opruimers van de failliete club, hun bevindingen zullen voorleggen aan de rechter omdat de wet is overtreden en dit kan ertoe leiden dat de failliete Rangers titels behaald gedurende deze periode moet inleveren. Het voetbal in Schotland zal zich tzt aan de nieuwe situatie aanpassen. Persoonlijk hoop ik dat Sevco5088 geen lang leven beschoren is en dat het "haat-instituut" Rangers en haar buitenechtelijk kind Sevco5088 definitief zullen verdwijnen.

13 juli 2012 om 22:27

Dit gaat de Schotse competitie veel geld kosten, deze wordt nu nog on intressanter, dus nog minder sponsors, en minder geld. Ook Celtic gaat dit merken, geen old firm meer, geen inlomsten en reclames meer rond deze wedstrijd. Super triest dat de clubs het voorstel wegstemmen, dit gaat ze allemaal geld kosten.

13 juli 2012 om 22:40

Pijnlijk voor de Rangers, maar het is toch gewoon hun eigen schuld.
Die zien we, als alles meezit voor de Rangers, pas rond 2016 weer terug!

14 juli 2012 om 13:59

Once a blue, always a blue!

We are the people!!

leuk en aardig om te zien dat Alpenreus zich weer zeer nederig opstelt tegenover Rangers hier..
zonder Rangers is Celtic ook niets. Wie wil er nou nog naar Celtic toe gaan, als er amper een serieus potje wordt gespeeld? alle 'top' spelers die Celtic graag wil halen zullen nu echt niet komen.

Ik zou trouwens ook graag willen zien dat dit ook in andere landen gebeurt waar grote clubs nog grotere schulden hebben.

historie blijft ongewijzigd, 54 titles and counting

14 juli 2012 om 14:23

You Were the people, alle clubs in Schotland hebben zich tegen het buitenechtelijke kindje genaamd Sevco5088 uitgesproken. You are not wanted!!!

Veel succes 11 augustus, uit tegen Peterhead. Ik heb nu al medelijden met de inwoners van het stadje: Vele eeuwen na de invasie van de Noormannen krijgen ze binnenkort nogmaals een plundering over zich heen. Ik zal aan ze denken wanneer ik zit te genieten van de oefenwedstrijd Celtic - Real Madrid die zich die dag ook afspeelt.

Glasgow's green and white!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Glasgow Rangers

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Kal NaismithMiddenvelder42
Lee WallaceVerdediger30
Ross PerryVerdediger30
Anestis ArgiriouVerdediger30
Voor de complete selectie: Clubpagina Glasgow Rangers.

In de wandelgangen

Donderdag 20 juni
Het wordt buigen of barsten voor Chelsea, als het om Edinson Cavani gaat. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.171875 seconden.