Voetbalzone

PSV gaat Amrabat niet helpen: 'Natuurlijk zien we daar niet vanaf'

Vrijdag, 13 juli 2012 om 12:30

Galatasaray is druk bezig de selectie op volle oorlogssterkte te brengen voor het seizoen 2012/13. De Turkse grootmacht maakte vrijdag al bekend dat het Hamit Altintop voor vier jaar aan zich heeft gebonden: hij komt voor drieënhalf miljoen euro over van Real Madrid. Daarnaast heeft het vrijdag herhaald dat het officieel onderhandelt met Kayserispor over Nordin Amrabat en met Trabzonspor over Burak Yilmaz.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

13 juli 2012 om 12:32

Dat lijkt me ook.....dan had Kayserispor die clausule maar niet af moeten spreken bij de transfer van Amrabat. Vraag is alleen of dit niet een tweede Betis/robert verhaal wordt want recht ergens op hebben is 1, maar het geld krijgen is een tweede

13 juli 2012 om 12:37

Tjaa dat hoop ik toch niet, maar als het gebeurt zal de Fifa en het Cas best wat strenger mogen optreden, eventueel in samenwerking met de Turkse voetbalbond, om dit soort zaken (in de toekomst) tegen te gaan en een statement te maken naar al die clubs die niet (willen/kunnen) betalen voor een speler, maar hem wel overnemen. Een transferverbod zou goed zijn, of gewoon punten in mindering, denk dat dat nog beter helpt.

Maar laten we voor Amrabat jopen dat het niet zover komt en hij gewoon naar Galatasaray kan vertrekken!

13 juli 2012 om 13:28

nouja daar heeft PSV helemaal niks aan. Gewoon betalen. Misschien wel een tranferverbod, net zo lang er betaald wordt.

Echt dom btw dat dit soort dingen gebeurt. En alweer bij Psv. Ik snap niet dat dit uberhaupt een probleem is. Te gek voor woorden dat een club zon clausule niet wil betalen. Je hebt het zelf afgesproken.

13 juli 2012 om 12:39

Waar doet Kayserispor nou zou moeilijk over ze ontvangen 8 mil - 1.6mil - 0,8mil = 5,6 miljoen of Amrabat moet afzien van die 800.000 waar hij recht op heeft contractueel. Zo'n grote transfer gaan ze voorlopig toch niet maken. Daarnaast moeten ze PSV ook de opleidingsvergoeding betalen hij heeft drie jaar in Eindhoven gespeeld en VVV 1 jaar en Omniworld 1jaar enz.

13 juli 2012 om 13:15

Betekent dit dat VVV en Omniworld ook nog een graantje meepikken?
Volgens mij had VVV nog een doorverkooppercentage bedongen bij PSV bij een eventuele doorverkoop?

13 juli 2012 om 18:22

Opleidingsvergoeding waarschijnlijk. En ik denk dat het doorverkoop percentage dat met VVV al is geregeld aangezien deze meestal maar voor de eerste doorverkoop gelden en niet tot het einde der dagen. Dus waarschijnlijk zal VVV weinig hier aan overhouden.

(overigens heb ik het contract natuurlijk niet gezien, dus indien VVV een tweede laag heeft laten inbouwen heb ik niets gezegd)

13 juli 2012 om 13:31

Dammie, welkom in de wereld van het Zuid-europese zakendoen.

Iets wat als clausule in een contract zwart op wit staat is opeens weer gespreksonderwerp.

PSV heeft met 8 mio transfer recht op 2mio en dat is best een flinke worst, ze proberen nu gewoon of PSV genoegen neemt met 1mio.

Gaat de transfer namelijk niet door dan heeft PSV niets, waardoor het heel verleidelijk is toch water bij de wijn te doen.

Kijk naar Europa, er stond zwart-wit dat de landen niet meer dan 3% begrotingstekort mochten hebben bij de invoering van de Euro. Griekenland weet uiteraard dat ze dit niet halen maar verdraaid de cijfers en zie de gevolgen.

Elke keer weten ze het zo te spelen dat de Noord-europese landen de portemonnee trekken en dit is er helaas weer een voorbeeld van.

Gewoon voet bij stuk houden voor de 20% en als de transfer niet door gaat heeft Kayserispor een gefrustreerde aanvaller.

13 juli 2012 om 13:52

Een gefrustreerde aanvaller en een lege portemonnee want dan krijgen ze zelf natuurlijk ook helemaal niets. Verder helemaal mee eens. Hopelijk komen we ooit nog eens van die zuid Europese landen af in de zin van dat wij opdraaien voor hun "beleid"
Mooi gesproken!

13 juli 2012 om 13:33

PSV moet daar natuurlijk aan vasthouden en de Fifa moet eens harder optreden tegen dit soort clubs. Het is weer geen verassing, Zuid Europese en Turkse clubs komen vaak hun betalingen niet na en dat mag blijkbaar ongestraft gebeuren. Betis Sevilla bijv. hadden ze sportief flink moeten aanpakken, misschien dat ze dan eens de resterende miljoenen betalen.

13 juli 2012 om 13:48

Er is niks verkocht dus er is helemaal geen sprake van betalingen niet nakomen.

Dit is gewoon onderhandelen.

Waar zijn jullie gefrustreerd over?

Waarom die hypocrisie.

Waarom hoor ik jullie nooit over Ajax die zijn contract met Vertonghen niet na wilde komen?

13 juli 2012 om 18:28

Dan heb jij mij reacties nooit gelezen. Ik vond in dat geval ook dat iedereen moest krijgen wat ze verdiende, als Vertonghen een transferpercentage had bedongen hoort hij dat te krijgen, als dit pas vanaf een bepaald bedrag gelde hoeft Ajax natuurlijk niets te betalen!

PSV heeft gewoon recht op dat percentage, dat was nml part of the deal. Kan zijn dat bijvoorbeeld ene nieuwe voorzitter het er niet mee eens is en dat hij middels deze weg bij PSV geld afhandig wil maken, maar PSV hoeft er niet mee in te stemmen.

Kayserispor heeft gewoon pech dat dit bij PSV nu een heet hangijzer is omdat enkele spaanse horken weigeren te betalen anders was er waarschijnlijk zelfs over te praten geweest! Maar dat is in de huidige situatie niet verdedigbaar, contract = contract!

13 juli 2012 om 12:33

Kayserispor wilt dus 8miljoen ontvangen, en Gala 8miljoen betalen, alleen is dus wat Kayserispor wilt, 9.6miljoen, zodat zij die 1.6miljoen naar Eindhoven kunnen doorsturen.

lastig

13 juli 2012 om 12:38

Nee, want als zij 9,6 miljoen ontvangen, moeten zij 1,92 miljoen afdragen en houden ze alsnog slechts 7.68 miljoen over. Om 8 miljoen over te houden, moeten ze 10 miljoen krijgen. In dat geval ontvangt PSV 2 miljoen.

13 juli 2012 om 13:00

maoam,

Dat is waar, alleen heeft ook Amrabat nog recht op 10 v/d prijs je zal dus moeten denken aan 11.4/11.500.000 wil Kayserispor er 8 miljoen aan over houden. En dat gaat Gala niet betalen, want voor dat geld kun je Narsingh, Assaidi en Wildschut halen bij wijze van spreken. Niet dat zij daar heen gaan.

13 juli 2012 om 13:03

Daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden, maar dat zou wel positief zijn voor Psv. Want dat levert PSV nog een 2 á 3 ton extra op. Hoewel Galatasaray dat natuurlijk nooit gaat betalen.

Edit: Zie dat je net je reactie aangevuld hebt.

13 juli 2012 om 12:38

Dan wordt het weer meer. Dan is het 9,6* 0,2 dan wordt het dus 1.92

13 juli 2012 om 12:39

20 procent van 9.6 is 1.92 mil.. Das meer dan 1.6 mil. Ontopic: contract is contract. Als speler die clausule heeft, heeft ie daar recht op. Heeft een club die clausule, dan heeft de club r recht op. Daarom stoort t mij dat zowel Ajax en Twente onder die clausule vandaan wilden komen. Contract is contract, zwart op wit

13 juli 2012 om 13:00

Waar bij Ajax het geschil in zat was dat de club de clausule interpreteerde als dat de speler alleen recht had op de 20% als Vertonghen voor de vastgestelde automatische afkoopsom van 20 miljoen zou vertrekken. Dat bedrag is niet geboden. Vertonghen en zijn zaakwaarnemer interpreteerde de clausule als dat hij altijd recht had op 20%. Ligt er dus erg aan hoe dat precies geformuleerd was en dat weet ik niet en jij ook niet. Het zou dus ook goed kunnen dat Ajax volledig in zijn recht stond en dat Vertonghen, al dan niet door verkeerde inlichtingen door zijn zaakwaarnemer, wat extra's dacht te kunnen ontvangen.
Wat betreft het geval Twente is het niet zo zeer een contractzaak, maar hebben we te maken met mondelinge toezeggingen naar De Jong en een ineens verhoogde vraagprijs nadat de vorige vraagprijs werd geboden als we alle verhalen moeten geloven.
Dit is wat mij betreft een stuk duidelijker. er is afgesproken dat PSV 20% krijgt. Ongeacht hoe en wanneer de transfer plaats vindt en ongeacht het bedrag. Kayserispor heeft dus wat dat betreft geen poot om op te staan.

13 juli 2012 om 13:51

De Jong heeft recht op een percentage van transfersom, contractueel gezien, maar als ik het goed begrijp wilt Twente ineens meer geld, omdat de Jong vasthoudt aan zijn percentage. Door een hogere transfersom houdt Twente meer over. Als zij daaarnaast mondeling afspreken dat een bepaald bedrag voldoende is, en de voorzitter weet dat bedrag met 6 miljoen te verhogen, mag je wel stellen dat er iets nniet klopt

13 juli 2012 om 13:55

Alsof vertonghen niet kan lezen.

Als er in het contract een vastgesteld bedrag staat van 20 miljoen kan Vertonghen dat heus wel zelf lezen, dat heeft niks meer met interpretatie te maken.

En hoe vaak wordt een verdediger nou voor 20 miljoen verkocht, lijkt me sterk da Vertonghen 20 miljoen in zijn contract laat opnemen terwijl dat een zeer onrealistisch bedrag is.

Geef het gewoon toe, het is gewoon hypocriet.

Kayserispor wordt hier zwart gemaakt terwijl Ajax even hard meedoet aan dit soort onderhandelingen, maar dan is het ineens "nee dit is anders"

Ja het is altijd anders als het dichtbij huis komt, hypocrisie ten top!

13 juli 2012 om 12:54

Helemaal niet lastig, dit soort zaken weet je vantevoren dus daar hou je rekening mee tijdens de contractbesprekingen.
Snap niet dat er uberhaupt nog spelers zijn die naar dit soort clubs willen gaan, vaak geouwehoer met transfers (prijzen) en toch ook aardig wat corruptie daar in de competitie.

Wordt tijd dat er een nieuwe regel komt, hou je je door wat voor reden niet aan een betalingsverplinchten tegenover een andere club, voor minimaal 10 jaar uitsluiten van europees voetbal en een dikke boete opleggen.

13 juli 2012 om 12:33

Daar zou ik ook niet van afzien, is toch gewoon contractueel vastgelegd? Ze kunnen zoveel willen daar bij Kayserispor.

13 juli 2012 om 12:34

Logisch, het staat in het contract, dus PSV houdt zich daar gewoon aan, ze zullen maar moeten betalen..

13 juli 2012 om 12:34

duurste binnelandse transfer? dacht niet er zijn nog al transfers gebeurt boven de 8 miljoen(tabata, mehmet topuz)

13 juli 2012 om 18:31

Waar zijn die dan vandaan gekomen en waar heen gegaan en voor hoeveel?

(volg de Turkse competitie niet en ben oprecht geïnteresseerd)

13 juli 2012 om 18:59

tabata voor 8.5 (dacht ik) van gaziantepspor naar besiktas
mehmet topuz voor meer dan 9 miljoen van kayserispor naar fenerbahce

14 juli 2012 om 07:01

Damn er gaat wel een flinke sloot geld om in dat Turkse voetbal... mja er zijn ook best veel Turken die er naar kijken! Dankje voor de info!

13 juli 2012 om 12:34

logisch dat PSV er niet vanaf ziet kunnen het geld goed gebruiken en contract is contract.

13 juli 2012 om 12:34

Geheel terecht dat PSV daar niet vanaf ziet, het is toch een probleem tussen Kaysirispor en Galatasaray, en ik ben van mening dat PSV geen partij hoeft te kiezen, maar gewoon stellig moet vasthouden aan het doorverkooppercentage. Onder geen beding van afzien Psv!

13 juli 2012 om 12:34

Ze moeten het gewoon overmaken aan Psv, want dat is nu eenmaal de afspraak en daar horen ze zich dus ook gewoon aan te houden. Het zou wel zielig zijn voor Amrabat als hij hierdoor zijn transfer niet kan maken.

13 juli 2012 om 12:35

Lekker hoor willen ze gaan profiteren dacht het lekker niet

13 juli 2012 om 12:40

Wie bedoel je dat er gaan profiteren? Ik neem niet aan Psv? Die hebben namelijk volkomen gelijk. Afspraak is afspraak. Dan moet je dat niet in het contract zetten. Of begrijp ik je verkeerd, wat ik wel denk, want je kan niet eens vinden volgens mij dat PSV hier probeert te profiteren. Ze willen waar ze recht op hebben.

13 juli 2012 om 12:35

PSV heeft gewoon recht op die 1,6 miljoen, dus moet Kayseri gewoon betalen. Dat hadden ze vooraf kunnen weten. Wel lullig voor Amrabat.

13 juli 2012 om 12:36

Haha psv zou wel gek zijn 1,6 miljoen zo laten lopen ze kunnen het geld goed gebruiken

13 juli 2012 om 12:37

Psv heeft het natuurlijk financieel niet zo breed en dan tikt 1.6 miljoen euro toch wel aan.

Stel dat een speler als Vertonghen of Luuk de jong hun percentages laten vallen oke, zij kunnen sportief een mooie stap maken en financieel verdienen ze dat ook wel weer terug vroeg of laat.
Een club die verdiend dat niet meer terug.

13 juli 2012 om 12:37

Wat houden al die clubs er toch rare gedachten op na! Die afspraken hebben ze toch met hun volle verstand gemaakt. Ik vind het echt ongeloofelijk. Ik zou aan dat soort clubs geen spelers meer verkopen voordat je uberhaupt al je geld ontvangen hebt. Willen ze die afspraken niet maken dan is het jammer voor die speler maar dan komt er geen verkoop!

13 juli 2012 om 12:37

Als Gala 9,6 betaald, dan heeft PSV weer recht op 1,92 MLN (20% van verkoopprijs). Als Ambrabat echt hogerop wil kan hij zijn eigen percentage best laten vervallen. Ik ga er vanuit dat hij dit met nieuw salaris wel terug kan verdienen. Daarnaast moet Kayserispor nu niet zeuren. Ze wilden Ambrabat voor een lagere prijs overnemen van Psv, maar met een door verkoop percentage. Dan moet je achteraf niet meer moeilijk doen.

13 juli 2012 om 12:38

Gaan we weer hoor, wat is dat tegenwoordig met clubs die PSV financieel dwars proberen te zitten?
8 miljoen, daar gaat misschien 2 miljoen van af (met opleidingsvergoeding, doorverkooppercentage en vergoeding voor Amrabat zelf), dan houdt je 6 miljoen over voor een speler die je 1.5jaar geleden voor 2 miljoen ofzo kocht.

13 juli 2012 om 12:38

Wat is dat toch? Afspraken hebben in het zuiden van europa blijkbaar geen enkele waarde...

13 juli 2012 om 12:39

Toch wel netjes van de club dat ze dan afzien van de verkoop in plaats van wel verkopen en niet betalen, zoals die andere clubs doen waar PSV te maken mee heeft.

13 juli 2012 om 12:41

Natuurlijk gaat PSV er niet zomaar van afzien. Ik kan me hooguit voorstellen dat PSV genoegen neemt met een lager bedrag (bijv. 1 miljoen), mocht de transfer anders geheel van de baan zijn. Want het verbaast me eerlijk gezegd dat Amrabat 8 miljoen oplevert. Schijnbaar doet ie het erg goed in Turkije.

13 juli 2012 om 12:42

Alsof PSV gaat zeggen: ''och dan laat die 1,6 miljoen maar zitten...''

Clubs en spelers moeten eens leren dat een contract een contract is, en als je tekent moet je je aan dat contract houden klaar, wat er ook in staat....

Ik hoop niet dat dit weer zo'n gevalletje ''robert'' wordt waar PSV al 5 jaar ofzo op het geld zit te wachten -_-'

13 juli 2012 om 12:46

klopt maar incalculerend dat Amrabat wellicht door Gala wordt overschat en wellicht nooit meer voor een dergelijke transfersom van de hand gaat, zou je ook kunnen denken: we leveren iets in en pakken bijvoorbeeld alsnog een miljoen euro (meer dan niets en mogelijk krijg je bij een volgende doorverkoop nog veel minder). Dat miljoen kan je bovenop het Narsingh-bod gooien.

13 juli 2012 om 13:14

ja daar heb je gelijk in, ik lees hier dat Amrabat dan de duurste binnenlandse transfer wordt in Turkijke, maar 1 ding snap ik niet : kost Yilmaz niet veel meer geld dan Amrabat aangezien Yilmaz toch echt een topschutter is in Turkije!
1 miljoen bij Narsingh gooien is hopelijk toch wel genoeg, dan hebben we een bod van 5 miljoen euro voor een speler met een 1 jarig contract!

13 juli 2012 om 13:15

@babinho

Wat jij schrijft lijkt mij een heel realistisch scenario omdat PSV geleerd heeft uit het verleden (mag ik aannemen).

PSV is al jaren bezig om van beide clubs uit Sevilla de miljoenen te krijgen waar ze contractueel recht op hebben. En zelfs met een voor PSV gunstige uitspraak van de Fifa verdommen deze twee clubs hun verplichtingen op te volgen.

Beide clubs staan onder curatele wegens achterstallige belastingschuld en niet afgedragen sociale premies en profiteren daardoor van de krakkemikkige Spaanse wetgeving. Ze kunnen zelfs ongestoord transferzaken doen en grote salarissen betalen.
De Spaanse bond helpt hun ook nog eens met een ziekelijk makend protectionisme.
Men sommeert op geen enkele wijze dat aan contractuele betalingsverplichtingen moet worden voldaan. Onze zaak niet, zeggen ze, als een beroep op die malafide bond wordt gedaan.

En dan wel het handje ophouden bij het Europese noodfonds.....
Corrupte bende daar..

13 juli 2012 om 13:25

@oleguapa

Meh, "gunstige uitspraak" van de fifa, was het niet zo dat deze uitspraak was dat PSV wel recht op geld had maar dat dit bedrag wel ongeveer gehalveerd werd?

13 juli 2012 om 14:04

Het geval Robert zat tamelijk ingewikkeld in elkaar.
Betis ging in beroep tegen de voor PSV gunstige uitspraak van de Fifa.
In ieder geval was het geen waterdichte case voor PSV en daarom is er door het CAS opnieuw een compensatie vastgesteld en de uitspraak van de Fifa bekrachtigd.
PSV heeft zich in december 2010 accoord verklaard met deze uitspraak van het Cas.
Neemt niet weg dat ondanks deze uitspraak er gewoon betaald moet worden conform de Fifa/cas verordening. En dat verdommen ze dus.

Overigens, ik zie allemaal getallen voorbijflitsen die PSV tegoed heeft, maar het werkelijke bedrag is 3,7m voor Robert en Kone tesamen.
En dat is het bedrag waarvan de PSV Directie uitgaat.

13 juli 2012 om 18:34

@oleguapa Dat is nog een flinke smak geld die PSV dan tegoed heeft. Maar laat dit een les zijn voor PSV om neit meer akkoord te gaan met dit soort K constructies. Dan amar wat minder geld maar wel allemaal direct!

13 juli 2012 om 13:34

contractenrecht is niet overal hetzelfde. Het is een deel van een cultuur, wat betekent dat contracten in andere landen ook anders worden opgelost dan in Nederland. Clubs moeten zich gewoon flexibel opstellen en alternatieven gaan verzinnen waarbij beide partijen baat bij hebben.

13 juli 2012 om 14:13

O, en wil dat zeggen dat afspraken op papier die willens en wetens ondertekend zijn door betrokken partijen in dat soort landen gewoon in feite een vod is waaraan je geen recht kan ontlenen??
Mooi contractrecht: het staat wel op papier en wij zijn ermee accoord gegaan, maar we betalen gewoon niet. Kom maar met een andere oplossing.

Vraag: staat dat ook in de kleine lettertjes van zo''n contract ''ons contractrecht geeft de mogelijkheid om de overeengekomen som niet of maar gedeeltelijk te betalen''??????

Middeleeuwse cultuur, dus.
En PSV moet zich maar daaraan aanpassen omdat het contractrecht anders geinterpreteerd wordt.....

13 juli 2012 om 15:10

Doe aub niet zo dom. Als je geen kennis van enig recht hebt is het misschien niet aan jou om er over te oordelen. Ten eerste bestaat er (ook in NL) een verschil tussen recht in boeken en recht in de praktijk.
Partijen houden elkaar soms niet aan een overeenkomst als dat ten bate komt van hun relatie.
Ten tweede zijn er tal van redenen uit economisch oogpunt om niet over te gaan tot nakoming, maar bijv tot schadevergoeding etc.
Ironisch genoeg dat je het hebt over middeleeuwse culturen als je niet eens beseft hoeveel middeleeuws recht er nog terug te vinden is in het Nederlands recht. Zegt genoeg over jouw geringe kennis over dit onderwerp.

Over Psv.. Als PSV zich aan haar contractspartij aanpast zou je op alternatieve wijze ook tot iets kunnen komen. PSV zou als voorbeeld mssn een talent van de andere club kunnen ontvangen, eerste koop op een speler etc etc...

13 juli 2012 om 15:32

Doe niet zo pedant, man.
Er is hier sprake van een partij die het contract niet wenst na te komen.

Tot nu toe is er geen enkel overleg geweest tussen beide partijen om over alternatieve schadevergoeding te praten, maar is er sprake van een eenzijdig besluit om zich niet aan het contract te houden.

En dan dat badinerend toontje van je.
Het middeleeuws recht was gebaseerd op gewoonterrecht en is later vervangen op het Romeins recht (op Engeland na, dan)
Open deur van je dat er nog middeleeuws gewoonterecht is terug te vinden in de Nederlandse wetgeving..
Bovendien had ik het over een middeleeuwse cultuur en dat is iets anders dan een middeleeuws recht.

En niet PSV maar Kayserispor zou zich aan haar contractpartij moeten aanpassen.
Als men niet de contractuele som wenst te betalen omdat bijvoorbeeld onvoldoende liquide middelen beschikbaar zijn, dan zouden zij een schadevergoeding kunnen voorstellen die PSV recht doet.
Je zet gewoon de zaak op zijn kop.

13 juli 2012 om 16:15

Ik vind onze discussie erg leuk, dus het is niet van mij pedant bedoeld :-).
Maar even eerlijk dude.. Waar in de tekst lees jij dat een partij zich niet aan het contract wilt houden? Er wordt alleen gesteld dat als PSV zich aan de voorwaarde houdt (oftewel impliciet: gala moet meer payen), er geen overeenkomst tot stand zal komen. Dus er is helemaal geen sprake van een partij die contractbreuk wilt plegen. Wat ik hiervoor vermeldde was simpelweg als een voorbeeld bedoeld.

Middeleeuws recht bestond niet alleen uit gewoonterecht, maar ook uit canoniek recht. Recht wat ik eigenlijk met middeleeuws impliceerde. Je hebt wel gelijk, deels open deur. Je hebt overigens ook gelijk dat middeleeuwse cultuur iets anders is dan middeleeuws recht. Hoe kun je echter spreken over middeleeuwse cultuur in Turkije, sinds zij helemaal geen middeleeuwen hebben gehad?
Oke nu pest ik je gewoon een beetje.. Maar waar het wel bij mij op neer komt... Waarom relativeer je deze issue niet een beetje, maar trek je direct conclusies op basis van je eigen normen? Een cultuur een "middeleeuwse" cultuur noemen, omdat zij wellicht geschillen anders oplossen dan in NL is een misselijkmakende toon van verwaandheid en arrogantie.

13 juli 2012 om 16:27

Met die laatste zin moet ik je gelijk geven als ik dat ermee bedoeld had.
Echter er is hier geen sprake van oplossen van een geschil maar het eenzijdig initieren van een geschil zonder compensatie voorstel.
Eenzijdig bewust niet nakomen van verplichtingen doet ''middeleeuws'' aan (zonder verder te willen impliceren dat dit in de middeleeuwen te doen gebruikelijk was).

Overigens wil Gala wel het doorverkoopbedrag wel ophoesten, maar wil Kayserispor dit niet uitkeren aan PSV wat ze contractueel verplicht zijn.

Waarschijnlijk zal de oplossing van het geschil terecht komen in eerste instantie bij de Fifa en daarna, bij een beroep van een van de contractpartijen, bij het Cas.

En dan is een vergelijkbare ''case'', Psv-betis, heel helder wat het gevolg voor Kayserispor zal zijn.

Schertsend:
Kayserispor heeft ook al nagelaten de aan NAC verschuldigde opleidingsvergoeding te betalen.
Maken zij er nu een gewoonte van op basis van een creatieve interpretatie van het middeleeuws gewoonterecht?

13 juli 2012 om 17:02

Wow heel verhaal opgeschreven, één verkeerde klik en gelijk weg.
Enige wat ik wil melden is eigenlijk dat ten bate van het belang van PSV zou er eerst kunnen worden gekeken welk voordeel behaald kan worden, als het probleem volgens de turkse contractuele cultuur wordt opgelost. Misschien zou dit voordeel zelfs groter kunnen zijn, dan de 1.7 mil waar zij recht op hebben.
Als dat niet zo is en ze eigenlijk helemaal geen voordeel uit zouden kunnen strekken, dan is het logisch dat zij naar het contract gaan wijzen.
Bij het CAS aankloppen is naar mijn mening absoluut geen optie. Het kost namelijk veel tijd en geld en vaak is het resultaat verre onder de verwachtingen. Naar mijn mening is het CAS zelfs één van de belachelijkste instanties die wij kennen. Liever geen geld, dan een oordeel van een instantie die uit een dictatuur geplukt lijkt te zijn.

13 juli 2012 om 17:20

PSV zal zeker niet direct naar het CAS gaan omdat dit in feite een beroepsinstantie is.
In het geval Psv-betis was het overigens de club uit Sevilla die bij het CAS in beroep ging tegen de uitspraak van de Fifa.

Dus de aangewezen weg voor PSV is, bij verharding van het standpunt door Kayserispor, een officiele klacht indienen bij de Fifa.
De Fifa handelt dit vervolgens af en doet een uitspraak.
Daarna kan een van beide contractparijen beroep aantekenen bij het CAS die dan een bindende uitspraak doet en waartegen men niet meer in beroep kan gaan.

13 juli 2012 om 12:48

Makkelijkste zou zijn als Galatasaray ook een jeugdspeler van hun willen om daar 8 miljoen voor te betalen en Amrabat 'gratis' naar hun te laten gaan. Maar dat zou natuurlijk weer een flinke messteek in de rug van PSV zijn.

14 juli 2012 om 01:05

Als dit bewezen kan worden als fraide zitten beide clubs heel diep in de problemen dus dat doen ze denk ik niet.

13 juli 2012 om 12:49

Het is toch ook niet meer normaal als je hoort wat er allemaal gebeurd, Labyad die zo de deur uit loopt met nog een 1 jarig contract, en 4 miljoen euro die we nog krijgen van een transfer van koné. Dit soort gevallen moeten gewoon snoeihard aangepakt worden maarja hoe?

13 juli 2012 om 12:52

Pff. Eerst hadden we Robert bij Betis, daarna Kone bij Sevilla. Het moet niet gekker worden. De Uefa moet maar eens hard op gaan treden tegen dit soort clubs. Van Betis zouden we eigenlijk nog 3,7 miljoen krijgen, 2 miljoen van Sevilla en nu komt er dus nog 1,6 bij. Dat is bij elkaar toch een behoorlijk bedrag waarvan je spelers zou kunnen kopen.

13 juli 2012 om 12:52

PSV heeft hier alle recht op. Ik snap die K-spor niet. Eerst Amrabat naar het 2e studeren.. en nu kunnen ze van hem af met een aardig zakcentje en dan willen ze het nog niet.

Kan iemand mij deze logica uitleggen??

13 juli 2012 om 12:56

Gaat lekker met al die clausules. PSV moet ook nog geld krijgen van Robert en Koné, in totaal zoon 5,3 miljoen euro. Voor dat bedrag had je Narsingh allang op de Herdgang kunnen bezichtigen. En het erge is, als je naar een hoge raad stapt kunnen zei de clubs niet eens us wat maken, kijk naar Realbetis. Daar is PSV al zeker 3/4 jaar mee aan het kloten.

13 juli 2012 om 12:56

vies spelletje vind ik het nog steeds van psv.... kopen amrabat bij vvv met doorverkoopoercentage... maar verkopen hem onder minimum prijs (met doorverkoop 20%) aan kaysiri... en nu vangen ze nog miljoenen en vvv niets

13 juli 2012 om 13:19

VVV krijgt opleidingsvergoedingen, en er is niets vies aan van PSV maar gewoon de overeenkomst respecteren. Als er vastgelegd is dat er bij winst een percentage naar VVV gaat, dan is dat zo, als er geen winst wordt geboekt dan gaat er geen percentage naar Vvv, punt.

13 juli 2012 om 13:24

Slim onderhandelen noem je dat. De enige die hier een vies spelletje speelt is Kayserispor. Die waren zo handig om die clausule te accepteren

13 juli 2012 om 12:56

Dit is de 3e keer! Eerst begon het met Robert, waar PSV recht op 3 mil heeft, Toen kwam Koné waar Psv nog een paar miljoen van moet krijgen en dan nu even Kayserispor die denkt onder een afspraak vandaan te komen. In totaal kom je dan ongeveer op zo'n 6 mil! Gewoon een transferverbod geven + 30 punten in mindering ofs. Maar ja de Fifa geeft ook zo'n lekker voorbeeld voor de clubs met die corrupte zooi daar.

13 juli 2012 om 12:58

Dit slaat echt nergens op. Wat is er met dit soort clubs die alleen mar geld willen en niets anders. Als je een contract afsluit moet je wel nakomen punt uit. Ik snap echt niet waarom zowel Fifa als Uefa niets doen is echt gek van te worden. Ze moeten dit soort clubs keihard straffen met punten aftrek en of gewoon niet laten deelnemen aan Europese competities. Dit kan toch zo niet dat PSV nu alles bij elkaar rond de 6 miljoen euro nog moet krijgen van clubs die hun afspraken niet nakomen.

13 juli 2012 om 12:59

veel komen hier kayserispor zwart maken... maar was ajax het niet die vertonghen zijn aantal % niet wou geven bij die transfer naar tottenham? uiteindelijk heeft vertonghen die % laten vallen.

13 juli 2012 om 13:19

Dat is totaal niet relevant in dit topic. Kayserispor moet gewoon betalen als ze een contract met PSV gesloten hebben die een dergelijke clausule bevat.

Zoals hierboven vermeld is het voor Amrabat logischer om zijn percentage te laten vallen aangezien hij wat aan de transfer heeft.

13 juli 2012 om 13:20

Verschil is dat er voor PSV geen baat bij zit de clausule te laten vallen waar het voor Vertonghen wel een voordeel had namelijk de transfer naar Tottenham.

13 juli 2012 om 13:24

Dat is koeien met paarden vergelijken....

PSV heeft met Kayserispor een transferprijs contractueel afgesproken waarvan een stuk in het doorverkooppercentage zit, zonder enige restricties.

Bij Ajax zou een percentage naar de speler zelf gaan als de transferwaarde boven een bepaald bedrag zou zijn. En dat was dus niet het geval.

Dus ja, Kayserispor kan ook op de lijst van malafide, corrupte clubs.

13 juli 2012 om 13:26

Vele hebben toentertijd ook kritiek gehad op Ajax. Wat Kayserispor hier doet is asociaal,zeker omdat ze NAC ook nog niet betaald hebben inzake Bayram

Mattennaaiers zijn het

13 juli 2012 om 13:47

Haha, het duurde me nog lang voordat er een ugur kwam kwallen over zwart maken van kayserispor. Joh, dit is niets tussen speler en club, dit gaat tusen clubs onderling. Je vergelijk loopt helemaal mank.
Kayserispor moet gewoon dokken. Punt.

13 juli 2012 om 16:57

Dat is een totaal ander verhaal. Ik zeg dergelijke constructies niet meer aangaan met landen uit zuid-europa. Ik snap ook niet dat een Valencia. interesse heeft in Strootman. Die club staat miljoenen in het rood en kan toch spelers aantrekken terwijl de banken bijna omvallen.... omgekeerde wereld dit.

PSV word aan alle kanten 'genaaid' en de Fifa zou eens moeten optreden. Er zijn echt wel maatregelen te treffen waardoor er in ieder geval iets betaald word of sneller betaald word.

13 juli 2012 om 18:05

Agh joh die Spaanse clubs kunnen binnekort weer lekker door met geld smijten. Zit een cheque van 100 miljard aan te komen om die bankjes, die clubs voor 500+ miljoen in het rood laten staan, te redden.

13 juli 2012 om 13:10

De Nederlandse Eredivisie clubs moeten een zwarte lijst openbaren van clubs die zich niet aan contracten houden. Aangezien de Uefa niet optreedt lijkt het mij verstandig dat alle clubs samenwerken om meer druk te zetten op wanbetalende voetbalclubs.

13 juli 2012 om 13:23

Dit is echt een goed idee, gewoon een zwarte lijst waarmee geen oefenwedstrijden, geen transfers, geen contact, etc. plaats vindt.

13 juli 2012 om 13:13

Wat heeft PSV toch een pech met clubs die het contract niet nakomen zeg. Waarom worden deze clubs niet heel hard aangepakt?

13 juli 2012 om 13:16

Weet iemand of Omniworld en VVV ook iets van een opleidingsvergoeding ontvangen? Hij heeft hier per slot van rekening ook 1 seizoen gespeeld

13 juli 2012 om 13:19

Wat als Kayserispor Amrabat op huurbasis uitleent aan Galatasaray en zijn laatste jaartje contract daarna ontbonden word zo komt Kayseri van die percentage af en dat Galatasaray achteraf die 8miljoen overmaakt op rekening van Kayserispor?? Desnoods kopen ze na een jaartje een onnodig speler van Kayserispor voor 8miljoen. met andere woorden betalen ze Amrabat gewoon uit.

Als clubs in Turkije wedstrijden kunnen omkopen dan kunnen ze vast ook spelers onder tafel handelen

13 juli 2012 om 13:21

Het zou best achterbaks zijn, maar als ze zo de regels denken te kunnen omzeilen moeten ze het vooral doen.

13 juli 2012 om 14:38

Het zal mij ook niet verbazen als er daadwerkelijk zo'n soortgelijke constructie word opgezet
als ze ergens een hekel aan hebben in Zuid-europa dan is het wel aan geld afstaan. belasting? nee doen we niet aan. waarom denk je dat daar allemaal halve huizen staan, daar hoeven ze geen belasting over te betalen. Belasting ontduiking en onder gemaakte afspraken uitkomen zit in de zuid-europese cultuur ingeweven dus het zal mij niks verbazen

13 juli 2012 om 13:22

Wordt aardige optelsom zo. Miljoenen nog niet betaald door Sevilla (koné), miljoenen nog niet betaald door Real Betis (robert), en dan zouden er nog miljoenen bijkomen die Kayserispor niet wil betalen. Zou PSV inmiddels aardig bedrag mislopen. Bijzonder dat dat zo kan gaan. Waarom sluiten die clubs dan dit soort deals/clausules af?!?

13 juli 2012 om 13:28

Volgens Sanders worden voortaan geen transferzaken meer gedaan met ingecalculeerde doorverkooppercentages in Zuid Europese landen.

13 juli 2012 om 13:36

Belachelijk.. PSV hoort toch gewoon af te zien van het geld. Dat doe je toch uit respect voor je speler die zo lang voor je gespeeld heeft. Die gun je toch je droomtransfer...

Althans, een variant op iets wat de minister zei dat de voetballers maar minder salarisissen moeten gaan eisen met die nieuwe wet dat de regering beveiliging doorbelast aan de clubs...

Wat klinkt dat toch eigenlijk belachelijk..

13 juli 2012 om 13:43

Haha meen dit nu echt?

Als het amrabat zijn droom transfer is kan hij zelf die 1.6 miljoen uit eigen zak betalen.
Dat is ook maar 330.000 euro per jaar hoor wat hij minder verdient.

PSV heeft al niet eens op hem verdiend met zijn transfer destijds dus waarom zo PSV dit doen?

13 juli 2012 om 14:37

Nee, niet bepaald dat ik dit echt meen... ; Maar wilde toch de draak steken met de minister die dus wel serieus iets dergelijks heeft gezegd t.o.v. profvoetballers. Dat als de clubs die nieuwe maatregel financieel niet trekken de spelers uit clubliefde maar minder salaris moesten nemen..

Laat hem dan maar uit vaderlandsliefde ook minder salaris ontvangen toch..!

13 juli 2012 om 14:43

Tuurlijk!!! ik zou ook gewoon als Psv zijnde gewoon voor Galatasaray heel de transfer betalen. Misschien ook wel een goed idee om gewoon zijn salaris te betalen nu we toch bezig zijn.

13 juli 2012 om 13:38

Flauw hoor!
Bij die spaanse clubs geven we wel gewoon spelers cadeau.
Dit geval past er wat dat betreft precies bij!

13 juli 2012 om 13:44

Het wordt tijd dat de Uefa dit soort clubs eens keihard gaat aanpakken! Ze sluiten met hun volle verstand een overeenkomst, er wordt een contract opgesteld. Vervolgens weigert men ineens te betalen. Het zijn gewoon wanbetalers! Wat wordt er in Nederland met je gedaan als je wanbetaler bent? Juist, dan wordt je keihard aangepakt, komen ze het geld halen, kom je op de zwarte lijst en heb je gewoon een probleem. Eventueel kun je zelfs de bak in draaien.

Het is prima dat die procedures zo lang duren, maar als zo'n procedure is afgewikkeld en er blijkt sprake te zijn van wanbetaling, pak de wanbetaler dan gewoon keihard aan. Stel een voorbeeld, neem voor mijn part zo'n club de licentie af, wat dan ook. Maar zoals het nu gaat kan echt niet.

PSV bijvoorbeeld, heeft, als er niet ingegrepen wordt, te maken met heel wat verliesposten:
Robert 3,5 miljoen
Kone 2 miljoen
Amrabat 1,6 miljoen
En dan hebben we de zaak Labyad nog buiten beschouwing gelaten.

Schandalig!!!

13 juli 2012 om 13:48

Het is toch ongelovelijk dat Kayserispor dit nog serieus probeerd ook. Psv heeft Amrabat destijds voor een heel schappelijke prijs overgedaan anders konden ze hem nooit betalen en nu hebben ze gewoon recht op twintig procent en dat hebben ze maar te betalen. Het staat zwart op wit. Maar zoals de beide Sevilla's al laten zien komen die clubs er soms zelfs onderuit. De Fifa moet hier toch tegen optreden. Psv kan aantonen dat bijvoorbeeld Sevilla nog twee miljoen moet betalen en dan horen ze daar toch bij in te grijpen en de club verplichten het te betalen. Het kan toch niet zo zijn dat alles in Zuid Europa onder en boven de wet is.

13 juli 2012 om 13:49

Zonder doorverkoop had Kayserispor Amrabat geeneens kunnen halen. Niet voor dat bedrag in elk geval waar hij nu voor is verkocht aan die club.

14 juli 2012 om 12:09

Ja ze komen zoals gewoonlijk hun afspraken niet na. PSV staat in ze recht en heeft het te goed.
PSV heeft ze handen vol aan die zuid Europese clubs die maar niet alles af willen betalen.
Schandalig gewoon.
Het zelfde als ik een auto koop voor de helft van de prijs en dat ik volgend jaar de andere helft betaal maar dat niet na kom.
Waar gaat het heen in de voetbalwereld.
Zo oneerlijk allemaal. Als je een speler niet kan betalen mag je hem niet overnemen.
tenminste in NL is dat zo, in het buitenland hebben ze gek genoeg altijd vrij spel.
Types zuid Europees weg lopen voor je afspraken, daarom is de economie ook zo zootje daar.

13 juli 2012 om 13:59

Kaseri heeft overal schijt aan,die betalen gewoon niet.
Dit gaat om een clausule,aan Nac betalen ze zelfs geen opleidingsvergoeding voor Bayram,terwijl dat een fifa/uefa regel is om kleine clubs als Nac te redden van de ondergang,en de fifa/uefa doet er niks aan.

Psv moet geen millimeter toegeven,en Amrabat moet ook gewoon vast houden aan zijn 10%.
Toch zie ik het somber in,gs betaald die 8mil aan Kaseri,en Kaseri steekt een grote vinger op naar Psv.
En ook Amrabat zal naar zijn 10% kunnen fluiten zodra het geld bij Kaseri op de rekening staat,dan zullen ze wel zeggen dat hij hun dat nog moest betalen voor die weken dat hij verbannen was uit het eerste elftal,een boete dus.

Er moet gewoon een regel komen dat een kopende club de clausules moet regelen,dan had GS nu gewoon 20% van die 8mil naar Psv kunnen storten,en de rest van de opleidingsvergoedingen enz aan de andere clubs,en dan waar Kaseri recht op heeft storten aan Kaseri,pas dan moet een transfer rechtsgeldig worden verklaard.

13 juli 2012 om 14:07

Wat een onzin van Kayserispor! Staat duidelijk zwart op wit dat ze 20% van de transfersom aan PSV moeten betalen, staat duidelijk in het contract, anders had je het niet moeten opnemen in je contract! Hoe wil je uberhaupt hieronder komen? Kayseri staat er opzich wel bekend voor om zulke praktijken uit te voeren. Hopelijk straft Uefa Kayseri zodat ze eingelijk ophouden met zulke onzin praktijken.

13 juli 2012 om 15:10

Kunnen ze niet zoiets doen? Galatasaray huurt Amrabat voor 8 miljoen totdat zijn contract bij Kayserispor afloopt en dat ze hem daarna gratis overnemen? Hoeven ze PSV ook niks te betalen haha!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Atiba HutchinsonMiddenvelder332
Georginio WijnaldumAanvaller3314
MarceloVerdediger321
Kevin StrootmanMiddenvelder325
Jeremain LensAanvaller3015
Boy WatermanKeeper290
Dries MertensAanvaller2916
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

58 fans
Aanvaller, 26 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Guus Hiddink laat nog niets los over zijn toekomst. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.078125 seconden.