Voetbalzone

Nani: 'Manchester City heeft vorig jaar ongelooflijk veel geluk gehad'

Donderdag, 12 juli 2012 om 13:39
/

Dat Manchester City de landstitel wegkaapte voor de neus van rivaal United is volgens Nani niet meer dan geluk. The Citizens leken op de laatste speeldag van het afgelopen seizoen de titel inderdaad nog te verspelen, maar wisten tegen Queens Park Rangers in blessuretijd alsnog de buit binnen te halen. Het duel eindigde dankzij een last minute goal van Sergio Agüero in 3-2.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

12 juli 2012 om 13:42

Het is overduidelijk dat City en QPR toen een deal hadden gesloten anders kan City echt niet 2x op het eind scoren.

12 juli 2012 om 13:45

Ik geloof niet in een deal tussen die twee. QPR was veilig voor degradatie, dus lieten de spelers het gewoon lopen nadat ze dat meekregen. heel begrijpelijk, gezien er gigantische druk op ze gezet werd door City.

12 juli 2012 om 13:51

Blijf het zelf maar geloven de secnario is vooraf al besproken door die Sjeiks onderling. Ik ben geen fan van elke Engelse club ik kijk neutraal naar alle wedstrijden. En ik denk dat er in die wedstrijd een heel naar geurtje zat.

12 juli 2012 om 13:59

Aan de wedstrijd Heerenveen-feyenoord zat ook een heel naar geurtje. Maar je verandert er niets meer aan. Iedereen begint weer met een schone lei.

12 juli 2012 om 14:08

Ik ga niet af op geurtjes. Geurtjes worden altijd geïnterpreteerd op gevoel en met emotie. Deze veronderstelling is pas aannemelijk als er een aantal onomstotelijke bewijzen op tafel komt.

12 juli 2012 om 14:11

Ik geloof er zeker wel in, aangezien die sjeiks niet kijken op een miljoentje minder of minder. Voor mij heeft een kampioenschap als dat van City ook totaal geen glans, elke debiel zal met een eindeloos budget kampioen worden.

12 juli 2012 om 14:24

@breedje: Oja, logisch: omdat sjeiks niet op een miljoentje meer of minder kijken, is iedere minieme onverwachtheid meteen een verdenking waard. Het feit blijft dat er nog steeds geen feitelijk en onomstotelijk bewijs is. Je kunt er in geloven, maar een feitelijke basis is daar niet voor. Niet in logische zin, noch in juridische zin. Het enige wat overblijft is de gevoelsmatige zin op grond waarvan ik een verdachtmaking ongepast vind.

12 juli 2012 om 14:36

Masuka je hebt een aantal Engelse clubs bij je favorieten lijst staan dus je maakt jezelf wel ongeloofwaardig zo als je zegt dat je neutraal hierin bent.

12 juli 2012 om 14:39

haha hou toch op man. Zag je die ontlading niet bij iedereen. maar dan ook echt iedereen.

Verglijk dit maar eens met de wedstrijd van Zagreb - Lyon. Lyon juichte niet of nauwlijks. Tegenstander deed niks. Knipoogje hier en daar. Lyon dat nooit veel scoort, scoort ook nog eens 7 x op vreemde bodem. Daar kan je gewoon echt aan zien dat er een luchtje aan zit.

12 juli 2012 om 14:47

QPR was al veilig toen City nog 2 doelpunten scoorde, al is het verliezen van de titel daar niet aan te wijten. Het verliezen van de titel is gebeurt in de wedstrijd tegen Everton toen een 2-0 voorsprong en een 4-2 voorsprong werden weggeven. Vooral die 4-2 voorsprong werd in korte tijd weggeven, dat was echt dramatisch... Ik weet zeker dat met Vidic erbij achterin die wedstrijd gewoon was gewonnen en Manchester United nu 'gewoon' kampioen was geweest.

12 juli 2012 om 14:55

Thereddevil

Achteraf is altijd makkelijk praten. Je kan het ten 1e niet zeker weten want misschien had vidic wel 3 in eigen goal gekopt. Man United stond op een gegeven 8 of meer punten voor en dat hadden ze nooit meer weg mogen geven. Ajax had eigenlijk ook geen kampioen meer mogen worden als je zoveel punten voor staat. Gelukkig is dat net als dat jaar ervoor wel gebeurd.

12 juli 2012 om 15:11

@ Breedje,

Hoe zit het nou? Als City verliest lacht iedereen zich een ongeluk onder het mom: "succes kun je niet kopen". Maar als City wint dan huilt iedereen onder de noemer: "succes kun je wel kopen". City heeft "fair and square" gewonnen. De andere teams hebben aankomend seizoen weer een kans.

12 juli 2012 om 17:30

@valek tuurlijk zat daar een geurtje op, heerenveen heeft openlijk gezegd dat zij geen risico voor gelijkspel zouden nemen. Ze probeerden in eerste instantie wel te winnen, maar toen Feyenoord 1-1 maakte, hadden zij ook zoiets van wij willen gewoon Europa in, dus we gaan maar verliezen.

12 juli 2012 om 13:58

heb je die wedstrijd wel gekeken? Zo ja, en je hebt voetbalkennis, dan zie je dat dit niet het geval was. Wat een wedstrijd....

12 juli 2012 om 14:01

Hahaha als ze dit hadden afgesproken hadden ze City echt wel wat eerder laten scoren hoor. Dan zouden ze echt niet in blessuretijd nog zo twee goals tegen krijgen. Zeker van die van Aguero kun je toch niet zeggen dat dit afgesproken was, als je ziet hoeveel man er daaromheen staat en hoe lucky dat eigenlijk gaat met Balotelli die vanaf de grond een assist geeft.

Nee jij hebt 0 verstand van voetbal.

12 juli 2012 om 14:28

idd. als je een deal sluit, dan win je die wedstrijd wel wat eerder, plus je kunt aan het voetbal ook wel zien, dat was gewoon echt

12 juli 2012 om 21:06

Ze wisten toch pas tijdens de wedstrijd dat QPR niet degradeerde en Man City kon toen nog kampioen worden, dus konden beide ploegen best overgaan op plan B. Je gaat toch niet verliezen als QPR zijnde als je nog niet weet of je gedegradeerd bent of niet, dus toen ze zeker waren hadden ze geen baat meer bij een overwinning en lieten ze Man city hun gang, die toch nog kampioen kon worden.

12 juli 2012 om 14:08

Manchester City en QPR hadden geen deal gesloten. Pas toen QPR hoorde dat ze veilig waren, toen lieten ze Manchester City komen. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, want de druk was voor beide teams enorm omdat ze veel aankopen doen.

12 juli 2012 om 15:35

Het hele kampioenschap van City heeft nauwelijks iets met die laatste wedstrijd te maken. Tuurlijk, daar werd het definitief beslist, maar verder was het niet belangrijk. Het is gewoon zwak van Nani om daar de schuld aan te geven. Hij kan beter bij zichzelf te rade gaan hoe het kon dat ze met 6-1 tegen deze "geluksvogels" afgingen.

Ik ben het helemaal met je eens dat er geen deal was. QPR liet City inderdaad pas komen toen ze hoorden dat ze veilig waren. Maar het blijft zwak van Nani om alles als geluk af te doen

12 juli 2012 om 14:14

Ik kan me niet voorstellen dat er een deal zou zijn. Wat wel vrij duidelijk was, is dat QPR na het vernemen van het nieuws dat ze sowieso mochten blijven in de PL, helemaal hun wil om te vechten kwijt waren. De manier waarop ze de bal weggaven na die eerste blessuretijd-goal van City is tekenend wat dat betreft.

Helemaal begrijpelijk echter dat je dan een moment van decompressie kent, maar wel jammer voor United.

12 juli 2012 om 15:00

Wat een onzin, het is altijd mogelijk om 2 x te scoren in de laatste minuten. Cl Finale tussen Bayern en Man United vergeten? of zat daar ook een raar luchtje aan volgens jou?

12 juli 2012 om 17:17

Kunt u daar het keiharde bewijs voor leveren misschien en anders niks meer zeggen?

12 juli 2012 om 13:42

Als City zoveel geluk heeft gehad mag Manu zichzelf eens goed in de spiegel aankijken waarom zij dan geen kampioen zijn geworden.

12 juli 2012 om 14:52

Ik als United fan ben het volledig met je eens.
United heeft afgelopen seizoen veel geluk gehad dat City uiteindelijk met "slechts" doelpunten verschil kampioen is geworden. City liet juist veel steekjes vallen en United deed dat ook maar pas bij de laatste 5/4 wedstrijden. Met het slechte spel van United had ik eigenlijk niet eens verwacht dat we in de top 3 zouden eindigen als ik eerlijk ben. Hoe pijnlijk het ook is om toe te geven, City heeft echt veel kwaliteit vergeleken met de rest, met een beter coach (die veel aanvallend wilt spelen) zou City zonder problemen de komende jaren de titel moeten pakken.

12 juli 2012 om 13:43

Het klopt wel wat Nani zegt hoor, maar iedereen heeft wel eens geluk nodig om te winnen. City had alleen toevallig dat geluk toen ze het echt nodig hadden op de laatste speeldag.

12 juli 2012 om 14:03

Tja, zoveel 'geluk' was het nou ook weer niet. Ze hadden voor het laatste doelpunt juist veel pech in die wedstrijd. Net als in veel andere wedstrijden.
Nani mag gewoon niets zeggen als je het seizoen ervoor bekijkt: wat een geluk had Man U wel niet door dat hele seizoen heen, zeg...

12 juli 2012 om 13:44

Achteraf is het natuurlijk erg makkelijk praten en het verandert toch niets meer. Daarnaast is een dosis geluk soms nodig, hoort ook gewoon bij het spelletje.

12 juli 2012 om 13:45

Zal toch eeuwig zonde zijn als Nani voor het grote geld van Rusland kiest en naar Zenit trekt , is wel een speler waarvoor je gaat zitten of een kaartje koopt , als hij het op zijn heupen heeft dan is het een waar genot om naar te kijken.

12 juli 2012 om 13:45

City heeft op de laatste dag door geluk en strijdlust de titel gewonnen, ze waren veruit de beste van het seizoen dus niks op hun kampioenschap aan te merken. United heeft het immers zelf laten liggen.

12 juli 2012 om 13:47

Ik hoop echt dat Nani niet voor het Russische geld kiest, hij is toch wel een van de smaakmakers bij Man U.

12 juli 2012 om 14:07

@ oxxis

Een van de smaakmakers? Daar ben ik het niet met je eens. Hij kan wel leuk een trucendoos open gooien maar dat blijft het ook bij. Ik vind Nani niet echt een speler die een wedstrijd kan beslissen. Ik had juist gedacht dat hij veel beter zou spelen toen Ronaldo wegging. Maar helaas heeft hij zijn kans niet gegrepen. Hij laat wel af en toe mooie dingen zien maar dat blijft het ook bij. Hij is niet een speler die belangrijke wedstrijden voor je beslist.

On: Als City ongelooflijk veel geluk heeft gehad vorig jaar, wat kan je dan over United zeggen? In de competitie hadden beide clubs veel geluk maar in Europa was het drama. Het is eigenlijk schandalig dat beide clubs zo erg faalden in Europa met de selecties die zij hebben. Om eerlijk te zijn heb ik meer genoten van City dan United qua voetbal.

12 juli 2012 om 14:20

Inderdaad!
Nani is eerder geflopt. Had echt hoge verwachtingen van hem destijds, maar heeft het jammer genoeg niet waar kunnen maken. Misschien dat hij dit seizoen opbloeit, wie weet..

12 juli 2012 om 14:51

Dit seizoen was Nani niet zo goed als vorige seizoen maar toen was hij bijzonder goed. Enorm veel doelpunten en vooral assists, hij is zoals Meulensteun laatst aangaf nogal onberekenbaar want soms is hij werkelijk door niets en niemand te houden.

Hij heeft een heel goed schot, is snel, heeft een fantastische voorzet en is enorm atletisch. Alles wat een topspeler op zijn positie moet hebben, hij is alleen nog niet altijd even constant en soms lijkt hij het overzicht even te verliezen al is hij op dat laatste wel enorm vooruit gegaan. In potentie en talent de beste winger van Manchester United, ik vind het in normale doen een van de beste spelers op zijn positie.

12 juli 2012 om 18:04

Helemaal waar, daarnaast vind ik het een beetje een naar mannetje qua uitstraling.

12 juli 2012 om 13:47

Nani praat gewoon onzin, Man city domineerde Qpr, ze hadden juist geen geluk had, maar laatste paar minuten kwamen ze toch langszij. En daarnaast had man united het heleeee seizoen geluk, ze wonnen heel vaak telkens nipt op onverdiend. Dat kan ik van city niet zeggen.....

12 juli 2012 om 13:49

Tuurlijk was die laatste wedstrijd redelijk wat geluk, maar uiteindelijk is de kampioen altijd terecht.

12 juli 2012 om 13:49

Wat een onzin. Utd kreeg de laatste maanden de ene na de andere discutabele beslissing mee. City was het hele seizoen gewoon echt een klasse beter dan Utd, dat het op de laatste dag pas beslist wordt heeft meer met ''geluk'' van Utd te maken.

12 juli 2012 om 14:08

zieligerd!

City kreeg ook discutabele beslissingen mee alleen was het bij hun meer verdeeld over het seizoen, dan vergeten mensen het sneller.

12 juli 2012 om 14:16

Welke allemaal dan?

12 juli 2012 om 14:16

Haha, wat een onzin weer. Als er één club in de PL de ene na de andere discutabele beslissing meekreeg was het City wel.

12 juli 2012 om 14:19

Welke allemaal, kan er een paar herinneren. Zeker niet vergelijkbaar met wat Utd de laatste maanden allemaal mee kreeg.

12 juli 2012 om 14:23

Ik ga niet weer een kinderachtig spelletje fases afstrepen beginnen met jou. Zoals ik al eerder heb gezegd herinner ik me zo'n fases gewoon niet. Ik herinner me echter wel mijn algemene gevoel van toen. Er zijn fases genoeg geweest met Balotelli, Touré, Kompany, Tevez en dergelijke waar spelers rood moesten krijgen en die gewoon nooit zijn bestraft.

Debatable decisions geeft trouwens een mooie Pl-klassering waar United 5 punten voor staat op City

(en nee, dit is niet echt serieus bedoeld, ook al wordt ik met dergelijke websites doodgeslaan door vele Gooners wanneer het in hun kraam past)

12 juli 2012 om 14:23

Wel eens van een selectief geheugen gehoord?

12 juli 2012 om 14:27

Een nieuw seizoen, een nieuw jaar voor Persiangooner om zich te amuseren met selectief beoordelen, het zien van complottheorieën en het irriteren van anderen. Niks nieuws onder de zon

Als je met een uitgestreken gezicht kan zeggen dat United vorig seizoen meer geluk dan tegenslag had met scheidsrechterlijke beslissingen, dan ben je echt gewoon van slechte wil en niet meer serieus te nemen. Maar goed, ook daar eigenlijk niks nieuws onder de zon zeker?

12 juli 2012 om 14:28

Als United speler of fan is het beter om op basis van afgelopen seizoenen niet te praten over tegenstanders met betrekking tot geluk.

Lucky United is niet uit de lucht gegrepen..

12 juli 2012 om 14:34

Maar de methode die debatable decisions hanteert is gewoon onzinnig. De andere websites kunnen door drinkt zijn met subjectiviteit, maar de uitleg van hun methodes maken het een stuk zinvoller.

Ach de enige keer dat City echt de scheids mee had was tegen Arsenal, maar dat is ook niks nieuws.

12 juli 2012 om 14:34

@king_eric

Als je de discussie niet aan wilt gaan met hem moet je ook niet op hem reageren.

12 juli 2012 om 14:44

Als jij zonder blikken of blozen blijft volhouden dat Utd meer tegenslag dan geluk had met arbitrale dwalingen, dan heb je niet serieus te nemen. Zeker niks nieuws. Je bent verder een prima kerel hoor, daar niet van. Maar als het om Utd en de concurrenten gaat, wordt de nuance zeer selectief toegepast.

Die 2 penalty's tegen Chelsea, die schwalbes van Young waaruit penalty's en en eenmaal zelfs een man meer situatie ontstond. De vele verdachte zaken rondom aanstellingen van scheidsrechters etc.

12 juli 2012 om 14:54

Ook paar keer met geluk gewonnen waar ze echt moeite hadden met de tegenstander. ik herinner me de wedstrijd in maart ofzo op de Spurs waar Tottenham kans op kans kreeg, en Utd met 3 kansen op 0-3 kwam.

12 juli 2012 om 15:44

Heh, de enige keer die je kan herinneren is de wedstrijd tegen Arsenal? Hoe toevallig weer

Ook grappig dat je de wedstrijd tegen Chelsea aanhaalt, waar Cahill na 10 minuten rood had moeten krijgen en de wedstrijd eigenlijk al gespeeld ging zijn. Die twee penalty's waren hoogstens een poging tot compensatie van Webb.

En wat die aanstelling van scheidsrechters betreft, dat is simpel te verklaren. Ferguson betaalt Riley gewoon veel meer dan Wenger dat wil. Als je gierig bent moet je nadien ook niet klagen over de kwaliteit hé!

En ja, ik kan zonder blikken of blozen beweren dat United dit seizoen (!) meer tegenslag dan geluk kende met arbitrale beslissingen. Al helemaal in vergelijking met City. Dat jij een selectief geheugen hebt (getuige je Chelsea-voorbeeldje), daar kan ik niks aan doen.

12 juli 2012 om 15:57

Dat moment dat Welbeck een uur na de tackle van Cahill viel? Zo opgezocht he. Het is echt geen toeval dat die spelers nog 3x meer vallen als Webb fluit.

Maar goed, los van al die speculaties doet de scheidsrechterbond er ook weinig aan om de schijn van partijdigheid weg te nemen. Ze hebben te weinig scheidsrechters, maar zelfs met de scheidsrechters die ze hebben kunnen ze ieder team 2x dezelfde ref geven, waardoor hij niet meer dan op 2 wedstrijden invloed kan hebben. Lijkt me een prima begin, jij niet?

Wat die gierigheid betreft, so true. Dein betaalde wel goed, die had ook een mooie functie bij de FA. Vroeger was alles beter

12 juli 2012 om 16:01

Ja, die tackle. Die tackle waarvan Cahill achteraf toegaf dat hij geluk had geen rood gekregen te hebben. Bizarre uitspraak hé? Of staat Cahill ook op het loonlijstje van Ferguson?

Gary Cahill has conceded that he was lucky not to be sent off in what he described as a 'sickening' debut for Chelsea.

The England defender could have been shown a red card in the 11th minute of the 3-3 Premier League draw with Manchester United on Sunday when he caught Danny Welbeck with a tackle from behind on the edge of the penalty area.

'i thought the contact was outside the box and I thought I had got the bottom of my studs on the ball,' he said.

'but I have seen the replay and, sometimes when you go through the player and across the player to get the ball, they are given against you. I was fortunate to get away with that one.'

Echt lachwekkend dat je met hand en tand deze fase wil onder de mat schuiven. Verwacht geen antwoord meer op je gezever. Tegen dit soort ontkennen van het licht van de zon kan ik niet op.

12 juli 2012 om 16:18

Precies, hij had geluk dat de scheids het niet verkeerde beoordeelde. Soms doet een verdediger iets klunzigs (eboue vs Lucas Leiva) en moet hij maar hopen dat de scheids het goed ziet.

Maar hij raakte de bal, en Welbeck viel over een liggende Cahill heen. Zelfs al raakte Cahill niet de bal dan zou het nog steeds geen clear foul zijn. Kan Welbeck niet normaal lopen dat hij een liggende Cahill kan ontwijken? Absoluut goed beoordeeld door Webb. In die wedstrijd was Utd sowieso bezig met vallen en rollen alsof ze een trainingskamp in Barcelona hadden gehad.

12 juli 2012 om 16:46

Hahaha, ik vreesde al dat je het zo ging interpreteren. Jongens toch, ik hoop dat je hier maar wat zit te trollen want anders stel ik me echt wel vragen. Dit is gewoon het verst dat een speler ooit zal gaan naturulijk om aan te geven dat hij fout zat. Dat weet je ook wel. Hopelijk.

Ik begin trouwens te vermoeden dat je het gewoon over de verkeerde fase hebt en verwart met die penalty die Welbeck heeft versierd in die wedstrijd door over dat been te gaan. Met je uitleg hier lijkt dat wel het geval. Anders heb je wel een heel erg bizarre kijk op deze fase.
In de fase van de mogelijke rode kaart waar ik het over heb werd Welbeck gewoon aangetikt van achteren en viel hij direct bij het contact.

12 juli 2012 om 14:53

God daar gaan we weer hoor, ik vroeg me al af hoelang het duurde voordat je weer met je complottheorieën zou komen. Het is toch verschrikkelijk dat jij meer tijd bezig bent met vertellen dat United wordt bijgestaan door de FA dan dat je Arsenal support??

Overgens, dat het op de laatste dag word beslist heeft niks met Uniteds geluk te maken. Maar meer met hun eigen nalatigheid. Ze stonden namelijk 10 punten voor he. Dan is het geen geluk voor United dat het op de laatste dag beslist word.

Maak je jezelf eens niet zo belachelijk gast.

12 juli 2012 om 14:55

Het seizoen is nog niet begonnen en je klaagt alweer over beslissingen die Manchester United meekrijgt, ik had gehoopt dat je hier nog even mee zou wachten tot het seizoen weer was begonnen.

Natuurlijk heeft Young een paar schwalbes gemaakt waar een scheidsrechter in is getrapt maar die hebben de wedstrijd of de uitslag niet beinvloed maar slecht de eindstand in die wedstrijd. Zo kan ik mij bijvoorbeeld nog de wedstrijd tegen Newcastle herinneren waarin Manchester United wel enorm veel pech had met de scheidsrechter...

12 juli 2012 om 15:18

Ja klopt, en sinds Newcastle was er een duidelijke trend in het voordeel van Utd zichtbaar. En ik heb het gewoon over vorig seizoen. Overigens hoef je een wedstrijd niet te beinvloeden door grote beslissingen in het voor -of nadeel van een ploeg te geven, je kan ook alle kleine beslissingen partijdig benaderen.

Het is sowieso vreemd dat de CEO van een PL club (in dit geval Utd) een hoge functie bij de FA vervult. En ja, ik weet dat wij met Dein ook zoiets soortgelijks hadden. Misschien is het ook geen toeval dat we sinds het vertrek van Dein veel meer tegengewerkt lijken te worden. Het gebeurt te vaak te structureel om het pech te noemen.

12 juli 2012 om 15:47

En de voorzitter van de FA is voormalig voorzitter van City. Moeten wij nu ook een link gaan leggen met het bizarre beschermen van Balotelli vorig seizoen? Nee toch. Wij zijn namelijk nog niet zo ver heen in de bitterheid dat we spoken gaan zien die er niet zijn.

12 juli 2012 om 16:00

Ik zeg alleen dat het niet zo hoort te zijn. Ik weet dat het gebruikelijk is in Engeland, vandaar ook dat ik Dein aanhaal. Destijds werd ook gezegd dat hij voordelige schema's kregen door Dein (volgens mij klaagde Ferguson er ook over, maar weet niet zeker). Zou me niks verbazen als het ook zo was.

Overigens opereert de Pgmol vrij onafhankelijk van de FA, en juist die organisatie vind ik te veel eigenaardigheden tonen.

12 juli 2012 om 15:26

@pg

Afgelopen seizoen zijn er al een aantal incidenten geweest, die United de wedstrijd gekost hebben. Voorbeelden zijn: Wigan uit (1-0 verlies, tot tweemaal toe geen penalty aan United gegeven), Stoke uit (geen penalty en rode kaart Woodgate in begin wedstrijd, eindstand 1-1), Newcastle thuis (onterecht gegeven penalty aan Newcastle, die benut werd, eindstand wederom 1-1).

12 juli 2012 om 13:49

Ik hoor hem niet over Fergietime

12 juli 2012 om 14:16

1) Er bestaat niet zoiets als Fergietime
2) Wat zou de relevantie in deze zijn?

12 juli 2012 om 14:22

Dat bestaat net zo veel als het geluk van Man City.
Onzin om een kampioenschap aan geluk te wijten, dan ben je en slechte verliezer.

Wat de relevantie is, is dat elk jaar over een heel seizoen genomen geluk en ongeluk bij elkaar kan optellen. En ik denk dat Manchester vaker het geluk van een grote club mee heeft gehad dan City

12 juli 2012 om 14:24

Nee, wat ik bedoel is dat die Fergie time echt gewoon onzin is. Feitelijk gezien dan. Liverpool, Chelsea en Arsenal krijgen namelijk meer blessuretijd in hun eigen stadion dan United.

Maar goed, verder ben ik het met je eens. Geluk over lange termijn bestaat niet. Enkel op bepaalde momenten kan je van geluk of ongeluk spreken. En Nani heeft gelijk dat City geluk had in de laatste wedstrijd dat QPR het op het eind opgaf, maar dat betekent nog niet dat City geluk gehad heeft dat ze de titel hebben gewonnen.

12 juli 2012 om 14:40

King_eric kan je dat bewijzen? Want mocht dat zo zijn namelijk waarom spreekt men dan niet over Wengertime? Fergie time is zo bekend geworden omdat het zovaak voorkwam en dus opvalt dus lijkt me sterk dat wat jij nu zegt "feitelijk klopt"..

12 juli 2012 om 14:57

Manchester United onder Ferguson geeft niet op aan het eind van de wedstrijd en scoort daardoor vaak in de allerlaatste momenten van die wedstrijden, dat is de reden dat 'fergietime' extra opvalt. Als je een half uur blessuretijd geeft en er wordt niet gescoord dan kraait er geen haan naar, geef je 3 minuten tijd en er wordt gescoord dan is dat veel opvallender.

12 juli 2012 om 15:54

Ik kan dat bewijzen, ja. In het artikel van The Guardian zelf, waar iedereen over 'fergietime' hoorde, net na die goal van Owen tegen Man City, staan de cijfers van toen. Vreemd genoeg vond men het niet nodig de titel ook de inhoud van het artikel te doen weergeven. Wat jammer genoeg wel vaker gebeurt de laatste tijd in de hedendaagse media.

"the average stoppage time added at Old Trafford in the period in question is below that given at Anfield, the Emirates Stadium and Stamford Bridge. United's is 205 seconds, compared to Liverpool's 210sec, Arsenal's 224sec and Chelsea's 229sec. "

De titel was toen iets sensationeels als 'revealed: Man Utd get more injury time when they need it' maar men vergat handig te vermelden dat dat niet alleen heel erg logisch te verklaren valt, maar men gaf er toen niet bij wat de cijfers bij de andere toppers was. Maw, eenzijdige en sensationele journalistiek.

Dat er niet over Wenger-time gesproken wordt is vrij simpel. Hoeveel blessuretijd Arsenal ook mag hebben, blijkbaar doen ze er niks mee. Integendeel, meestal krijgen ze daar nog een tegengoal ook

United scoort natuurlijk wel eens een belangrijke goal op het eind. Vandaar dat het zo erg opvalt zeker?

12 juli 2012 om 13:50

Suggestieve titel. Waar Nani op doelt, is dat Man U de titel bijna had en dat City het met geluk over de streep trok. Met iets meer geluk had United de titel gewonnen. Dat is ook gewoon zo. De hele weg er naartoe heeft City echter zelf afgedwongen en op basis daarvan de titel dan ook verdiend gewonnen.

12 juli 2012 om 13:50

Nani zegt in het interview dat Man. City die wedstrijd op de laatste speeldag veel geluk had. Voetbalzone daarintegen zegt dat Nani zei dat Man. City vorig jaar veel geluk had. Man! Dat is toch compleet wat anderrs!

12 juli 2012 om 13:52

Manchester heeft het over zichzelf afgeroepen, aan het einde van het seizoen waren ze duidelijk op. Ze verloren zelfs met alle respect van Wigan, dit mag natuurlijk nooit gebeuren. 'in de beslissende' wedstrijd tegen City waren ze ook duidelijk de mindere en verloren ze met 1-0 door een mooie kopbal van Kompany.
Die wedstrijd tegen QPR blijft nog lang in de herinnering van beide supportersverenigingen. Ik denk dat er wel een luchtje aan die overwinning zat. 2-1 achter staan en in de blessure tijd van de 2 helft nog 2x scoren, ten tijde dat dat gebeurde was QPR al zeker van lijfsbehoud..

12 juli 2012 om 13:53

zou het ronduit belachelijk vinden wanneer nani naar rusland gaat. de russische competitie begint (zeker aan de top) beter te worden, maar komt nog lang niet in de buurt van de premier league.

vind het altijd jammer wanneer erg goede spelers kiezen voor een mindere competitie uit direct winst bejag en zo hun carrière naar de kloten helpen.

als nani wel puur voor zijn bankrekening wil gaan moet hij maar gelijk in china of een of andere zandbak gaan zitten cashen.

12 juli 2012 om 13:53

Ik denk toch (ik ben een united fan) dat toch geld met deze zaak te maken heeft. Er zitten 2 rijke mensen op de tribune. QPR was gered en ze hielden het de hele tijd vol behalve de laatste 5 minuten.
Maar ja is gebeurd en nu weer naar volgend seizoen kijken. Gelukkig met kagawa bij united

12 juli 2012 om 13:56

Nani zegt het verkeerd United had het geluk dat het danzij de heel veel hulp van scheidsrechters tot de laatste dag mocht dromen van de titel. Na al die schwalbe ontrerechte penaltys rode kaarten .

Bayern muchen heeft zeker ook een deal afgesloten met United om in de laatste min blessuretijd even 2 doelpunten tegen te krijgen ja ja .

12 juli 2012 om 14:20

City krijgt juist onterechte penalties mee of de tegenstanders hadden een penalty moeten krijgen maar werd niet gefloten! Ook mocht Balotelli ongestraft schoppen en stampen!

12 juli 2012 om 13:59

Ze hebben inderdaad veel geluk gehad maar City werd terecht kampioen. Als je thuis met 1-6(!) verliest van je grootste rivaal dan verdien je het niet in mijn ogen om kampioen te worden!

12 juli 2012 om 14:12

Het gaat niet om die 1-6. Je kan zelfs 2x van je rivaal verliezen en toch kampioen worden, zie 2009, 2x van Liverpool verloren. Utd had het zelf laten liggen tegen Everton..

12 juli 2012 om 14:18

Waar zeg ik dat het niet kan als je 2 keer verliest van je rivaal? Het is gewoon niet verdient in mijn ogen. City was gewoon veel sterker en werd verdient kampioen.

12 juli 2012 om 14:59

Die 6-1 was natuurlijk ook redelijk gelukkig, na die enorm domme rode kaart van Evans had er gewoon meer zo idioot naar voren moeten worden gelopen. De schade had gewoon beperkt moeten worden, dat is niet gebeurt en nu wordt er nog aldoor over die 6-1 gesproken...

12 juli 2012 om 16:52

Wat vreemd, toch had United Kampioen kunnen worden ondanks die 1 - 6 thuis nederlaag tegen City!
Dus, op basis van verliezen tegen je aartsrivaal in eigen huis met hoge cijfers verdient de club het niet om kampioen te worden?
Jij bent de lachertje in dit topic: Dus mocht Ajax dit seizoen verliezen van Feyenoord in de Arena met 1 - 6, dan verdient Ajax het niet om kampioen te worden, als Barca thuis met 1 - 6 verliest van Real, verdienen zij het niet om kampioen te worden.

Yess man, het gaat je goed

12 juli 2012 om 14:00

Nani, moet niet zo lullen. Kan er niet tegen dat City gewonnen heeft, of het nu met geluk is of niet. dan had united maar beter moeten opletten en beter moeten spelen. Dan hadden zij de kampioenschap gewonnen.

Achteraf lullen is makkelijk. Nani is zeker iemand waar je een kaartje voor koopt, want voetballen kan hij.

12 juli 2012 om 14:12

Geluk heb je altijd nodig in het voetbal. Maar City is gewoon verdiend kampioen geworden. Als je United tot stof maalt in hun eigen stadion krijg je van mij in ieder geval alle lof.

Nani moet zijn arrogantie even aan de kant schuiven. Deze man bombardeerde zichzelf tot de beste vleugelaanvaller, samen met ronaldo, van de wereld. Ik vond dit lachwekkend. Nani heeft altijd enkele puike potten er tussen zitten met een geslaagde schaar of een omhaal. Maar het zegt veel als SAF je steeds vaker op de bank parkeert. Nani is super wisselvallig en werd het afgelope EK weer tot in den treure opgehemeld terwijl dit gebasseerd is op werkelijk niks.

12 juli 2012 om 14:12

City had wel inderdaad geluk dat ze zo laat nog kampioen werden. Zeg niet of het verdiend is of niet!
Valt het overigens meer mensen op wat voor een witte tong Nani heeft? Weet iemand wat dat kan zijn?

12 juli 2012 om 15:27

in blessuretijd waar united al tig wedstrijden in heeft beslist, en dan heet het opeens mentaliteit.

13 juli 2012 om 18:04

Als je het structureel doet kan het als mentaliteit worden gezien. United deed dit al jaren met veel succes.
Man City doet dit veel minder structureel. Overigens zeg ik er niks over. Mij kan het geen hol schelen wie kampioen wordt als Arsenal het niet word, behalve Spurs of Chelsea dan

12 juli 2012 om 14:18

Afspraak of geen afspraak,de doelpunten van City vielen toch echt pas toen de andere wedstrijd afgelopen was,en QPR dus zeker was van handhaving,zelfs bij verlies,en verlies werd het toen in 2 minuten tijd.

Als QPR geen tegentreffers hadden mogen krijgen in die blessuretijd,dan hadden ze die ook niet tegen gekregen.
Het is dat de wedstrijd nog een paar minuten duurde nadat alle concurrenten van QPR al uitgespeeld waren,city was daarna de enige ploeg die nog aan het voetballen was,qpr was de handhaving al aan het vieren.

12 juli 2012 om 14:19

Hij heeft ergens wel een punt. City had het geluk dat de wedstrijd van Bolton eerder gedaan was en dat QPR ook snel doorhad op het eind dat ze veilig waren. Vervolgens kwam de onvermijdelijke decompressie en slaagde City erin zonder veel tegenstand nog te scoren.

Neemt niet weg dat United ook gewoon seizoenen met dit soort geluk heeft gekend natuurlijk.

Ik zou bij City trouwens eerder naar het 'geluk' wijzen op blessurevlak. Geen enkel team had zoveel blessureleed als Man Utd afgelopen seizoen. En geen enkel team zo weinig als City. Ik ben er zelfs van overtuigd dat als City zoveel blessureleed had als United, de competitie al in februari zou zijn afgelopen in het voordeel van United.

12 juli 2012 om 14:44

En als de halve selectie van United het hele seizoen weg was gevallen door een voedselvergifting? Of als Rooney zou zijn uitgegleden over een bananenschil en het hele seizoen er uit zou liggen?
Of als United failliet zou zijn verklaard?

Moet ik verder gaan? Het enige wat nog zwakker is dan het aanhalen van "geluk" als argument, is het gebruik van "als"-situaties.....

12 juli 2012 om 15:02

Wat een schitterende vergelijking leg je daar, Rooney en een bananenschil....

De wedstrijd tegen Everton was het grootste kenmerk, een 4-2 voorsprong in korte tijd weggeven door matig verdedigen achterin. Met Vidic daar achterin had Fellaini echt niet zo vrij en gemakkelijk kunnen koppen. Manchester United heeft Vidic een heel seizoen gemist terwijl Vidic voor zijn blessure als de beste pure verdediger in Engeland werd beschouwd, City miste Kompany een paar wedstrijden en verliest enorm veel punten. Het is dus wel degelijk van doorslag geweest door een speler als Vidic te missen.

12 juli 2012 om 15:12

Dank je, heb er lang over moeten nadenken...

Dat is dus het bewijs?

Als City Tevez niet had gemist hadden ze wss al 20 punten voorsprong op United gehad.....

Dit zijn onzinnige opmerkingen. Dat United Vidic niet heel kan houden, ligt niet aan City.

12 juli 2012 om 15:29

Topaanvaller Tevez missen terwijl je hem kan vervangen door topsaanvaller Balotelli, topaanvaller Aguero of topaanvaller Dzeko is natuurlijk hetzelfde als topverdediger Vidic vervangen door goede premierleague speler Evans...

Hoe kwam het nog maar dat Tevez werd gemist? Oh ja, hij zat in een belangrijke wedstrijd op de bank en wou niet invallen. Is Tevez dan onmisbaar voor City? Lijkt me toch sterk.

Een speler die een sliding inzet en zijn hele knie kapot scheurt is natuurlijk de schuld van Manchester United, ze hadden hem moeten verbieden een sliding te maken. Dat is gewoon pech. Precies het soort pech dat City het hele seizoen niet heeft gehad.

Ik wacht vol spanning af tot je weer hebt nagedacht en weer een fantastische reactie kan plaatsen, zit op het puntje van mijn stoel!

12 juli 2012 om 15:39

Dat je ook serieus ingaat op mijn verhaal over Tezev..... Denk je dat het mij wat boeit wie United heeft gemist of wie City heeft gemist. Het enige wat een feit is, is dat City de verdiende winnaar is. En dat kan je niet aan geluk wijten, maar aan het feit(!!!!) dat zij de beste zijn.

Je bent blijkbaar slim genoeg om in te zien dat het niet de schuld van United is, wees dan ook een flinke knul en zie in dat het ook niet de schuld van City is.

Het zal best dat City gelukkige momenten heeft gehad ( zoals iedere andere club op de wereld...), maar een titel daaraan hangen is zwak en niks anders....

Ik hoop dat dit het wachten waard was. Het valt me wel op dat de laatste tijd wel meer figuren snakken naar een reactie van mij, streelt mn ego wel......

12 juli 2012 om 15:57

Wat is je punt eigenlijk Epl_prof? Ik geef gewoon feitelijk aan dat United veel meer blessureleed kende dan City en dat City het geluk had in die laatste wedstrijd dat QPR het op gaf. Ik ben zelfs nog vrij genuanceerd vind ik.

Ik merk dat de feiten je niet aanstaan, maar dat maakt ze niet minder juist of relevant natuurlijk.

12 juli 2012 om 17:00

Mijn punt is dat Nani helemaal geen punt heeft.
Het zal idd wel een feit zijn dat United meer blessures heeft gekend, maar telkens telkens wordt dat een beetje naar voren geschoven als het geluk van City.

Verder heb je geen enkel bewijs dat Qpr het liet lopen tegen City. Voor hetzelfde geld kunnen we ook allemaal concluderen dat Sunderland het liet lopen tegen United.

Dat jij deze dingen als feiten zien, is jouw zaak, maar doe niet alsof wij allemaal dat moeten vinden.

Shockerend om dit te zien eigenlijk. Jarenlang was United de succesvolle club en had je de Arsenal-aanhangers die United telkens met kutsmoesjes probeerden neer te halen. Mensen als jij meosten daar telkens tegen in, dan zou je denken dat jij wel wat wijzer zal zijn als jouw club nu aan de loser-kant staat...

Maar nee, het verstand lijkt op 0 gezet te worden en elke onbenulligheid wordt er bij gehaald om heel nonchalant te verkondigen dat United de titel heeft geschonken aan City.

En dat terwijl United allebei de keren verslagen is door City.

12 juli 2012 om 14:41

Ik zou, als City zijnde, trots zijn op zulke uitspraken.

Altijd als een tegenstander "geluk" aanhaalt als argument, kun je het zien als een teken van zwakte. Armoede dat er dan wss geen echte argumenten te noemen zijn.

Al heb je alle geluk van de wereld; na 38 wedstrijden ben je de terechte kampioen als je bovenaan staat.

12 juli 2012 om 14:45

Manchester City heeft inderdaad wat geluk gehad, vooral op de laatste speeldag.
Maar ik moet zeggen dat ik City toch wel de beste club van Engeland dit jaar vond. Ze speelden leuk combinatiespel met soms een lange bal. Maar je mag eigenlijk ook wel een keer kampioen worden als je 600 miljoen investeert in 5 jaar.

12 juli 2012 om 14:48

Tuurlijk hebben ze geluk gehad, maar wie niet. Bij voetbal is geluk een essentieel onderdeel. Het is echter niet zo dat City alleen door geluk kampioen zijn geworden. Voetbal, wilskracht, mentaliteit alles heeft meegeholpen, heel het seizoen door. Dit jaar zijn ze weer titelkandidaat en vanaf het begin ook nog is een serieuze dus ben benieuwd naar dit jaar! Heb er zin in

12 juli 2012 om 15:25

jaa ze hadden inderdaad wel geluk in die wedstrijd, maar geluk hoort nou eenmaal bij voetbal...

12 juli 2012 om 15:26

Een beetje zwak van Nani, de titel van City toeschrijven aan geluk. Over het hele seizoen gezien had City gewoon meer punten. Kampioen worden wordt écht niet alleen beslist op de laatste wedstrijd. Nani kan beter naar zichzelf kijken. Als ze beide wedstrijden tegen City gewonnen hadden, was er niks aan de hand geweest. Dan moet je niet gaan zeggen dat het geluk was, ze zijn zelf door dat "geluk" afgeslacht met 6-1.

12 juli 2012 om 17:00

Nani toch, waar maak jij je druk om ...

De club dat United nu is, zal City in nog geen 50 jaar zijn!

Bij United breken er veel meer spelers door dan bij hun buren. United maakt van spelers Sterren inplaats van ze te kopen vergeleken met de buren. De behaalde trofeeen die United heeft gehaald, daarvoor heeft City nog een ontzettende lange weg te gaan.

Overigens zijn ze kampioen geworden op basis van doelsaldo. Ja, City was weliswaar 2 keer te sterk in verband voor de Premier League, maar City werd ook 2 keer geklopt door United. Maar doordat City 2 keer van United won in de competitie, zijn ze gewoon terecht kampioen geworden.

Nani kletst maar wat, volgens mij wil(de) hij weg bij United? Of is hij toch gebrand om zich te revancheren?

12 juli 2012 om 19:25

Als je thuis met 1-6 verliest van je stadsrivaal kan je beter zwijgen vind ik. Geluk... Ik verkies liever United, maar vorig seizoen waren ze onherkenbaar slecht. Na een goed begin viel het allemaal naar beneden.

Off: Nani moet zijn tong meer schrapen

12 juli 2012 om 19:44

Heeft Nani wel deels gelijk in. Maar United heeft het vooral zelf weggegeven. Als je 8 punten voorsprong weggeeft verdien je het ook gewoon niet. In de wedstrijd tegen Everton hebben we het laten liggen door een 4-2 voorsprong uit handen te geven.maar we mogen ook niet vergeten dat we erg veel blessures hebben gehad afgelopen seizoen. Maar zoals Nani zegt worden wij volgend seizoen weer kampioen! Met nog wat aankopen moet het lukken!

Met spelers zoals Berbatov,hernandez,welbeck,jones,smalling en Evans die ook hun wedstrijden spelen.

de Gea
Rafael
Vidic
Rio
Evra/Baines
Carrick/Ande
Clev/Scholes
Valencia/Nan
Kagawa
Nani/Young
Rooney
13 juli 2012 om 17:23

dit is gewoon weer een bevestiging dat Nani op het punt staat zijn contract te verlengen en dat hij volgend jaar gewoon weer deel uit wil maken van dit team!!

hopelijk zet Ferguson volgend jaar Valencia weer rechtsback in makkeljikere wedstrijden. zoals hij vorig jaar ook enkele keren deed. vond hem daar heel sterk spelen en is daar vooral aanvallend van heeel grote waarde!
hoop nog op een of 2 aankopen, waaronder ik hoop op Christian Eriksen en lucas Ocampos!

verder doet united er verstandig aan de blessuregevoelige speler Vidic te verkopen na al die jaren. er zijn genoeg clubs zijn die nog interesse in hem zou hebben.

@mufc-wazza

rooney speelt nooit in de spits hoor! en Nani speelt sowieso aan de rechterkant, ze spelen ook niet in die opstelling.

De Gea
Rafa/valen
Jones
Smalling/Rio
Evra/baines
Nani/Eriksen
Scholes/clev
Kagawa/Giggs
Young/Ocampo
Rooney/Kagaw
Chicha/welbe
13 juli 2012 om 21:11

nani kan wel zeggen dat ze geluk hebben gehad maar united stond de laatste paar wedstrijden flink wat punten voor dus hun hebben het gewoon weggegeven en in de topper tegen city waren ze er ook niet dus city is gewoon terecht kampioen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Manchester United

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Chelsea7536
4.Arsenal7335
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Robin van PersieAanvaller3826
Michael CarrickMiddenvelder361
Patrice EvraVerdediger344
Antonio Valencia Middenvelder301
Rio FerdinandVerdediger281
Rafael da SilvaVerdediger283
David de GeaKeeper280
Voor de complete selectie: Clubpagina Manchester United.

63 fans
Middenvelder, 26 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Manchester City heeft een plannetje gesmeed om Isco naar de club te halen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.1875 seconden.