Voetbalzone

Vrijdag, 13 Juli 2012

Zaakwaarnemer van Afellay komt met uitlatingen

Francis Jeffers staat voor een rentree in Engeland. De aanvaller, die in een ver verleden ooit werd gepresenteerd als de nieuwe doelpuntenmaker van Arsenal, zit sinds een paar maanden zonder club nadat hij bij het Australische Newcastle Jets vertrok. Tranmere Rovers is bereid om de 31-jarige speler, goed voor één wedstrijd in het shirt van Engeland, de kans te bieden. “Hij heeft nog steeds veel in huis”, vindt men. (BBC Sport)
Waarheidsgehalte:
Adriano werd deze week officieel op de transferlijst gezet door Barcelona en dat bericht is aangekomen in Sevilla. Los Rojiblancos willen de 27-jarige back heel graag terughalen naar het Ramón Sánchez Pizjuán, waar hij al van 2004 tot 2010 speelde. De Andalusiërs verkochten Adriano vervolgens voor 9,5 miljoen euro en vier miljoen euro aan mogelijke bonussen, maar willen hem nu heel graag terug hebben. (Diario de Sevilla)
Waarheidsgehalte:
/
Leuk al die speculaties, maar het ziet ernaar uit dat Ibrahim Afellay gewoon speler blijft van Barcelona. De Oranje-international zou in de belangstelling staan van Arsenal en Tottenham Hotspur, en dat is misschien ook wel zo, maar zolang er geen medewerking wordt verleend vanuit Catalonië gebeurt er niks. “Ibrahim wil niet weg en Barcelona wil niet verkopen. Dan houdt het op”, verklaarde zaakwaarnemer Karel Jansen. (Marca)
Waarheidsgehalte:
Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan een transfer van Fiorentina-middenvelder Valon Behrami. De teammanager van la Viola, Daniele Pradé, werd onlangs gezien met collega Riccardo Bigon van Napoli. Dat er een transfer werd besproken is wel duidelijk, alleen is het de vraag om welke speler het gaat. Volgens de Italiaanse media is de 27-jarige Behrami de man. (Diverse Italiaanse media)
Waarheidsgehalte:
Niet Lucas Ocampos, maar Mauro Zárate wordt de offensieve aanwinst van Napoli. Vanuit financiel oogpunt is dat best te begrijpen, want Ocampos ('de nieuwe Cristiano Ronaldo') mag zeker niet voor minder dan vijftien miljoen euro weg bij River Plate; Zárate is goedkoper. Maar vanuit sportief oogpunt raden wij Napoli toch aan te gaan voor het zeventienjarige talent dan voor de 25-jarige Lazio-vleugelspeler die moeizaam scoort. (Corriere dello Sport)
Waarheidsgehalte:
/
De clubs die Étienne Capoue op de korrel hebben zijn bepaald niet de minsten. Arsenal overweegt een bod op hem naar Toulouse te faxen, terwijl Tito Vilanova de Fransman ziet als een waardig opvolger van Seydou Keita. De transferwaarde van de 23-jarige Capoue wordt geschat op een slordige twaalf miljoen euro, al zal Toulouse natuurlijk hopen dat Arsenal en Barcelona verzeild raken in een heuse biedoorlog. (France Football)
Waarheidsgehalte:
De supporters van Celtic hoeven niet te vrezen dat ze het komend voetbaljaar moeten doen zonder een Zuid-Koreaan. Sung-Yong Ki staat op de nominatie om te vertrekken, maar een andere Aziaat dient zich alweer aan. Het gaat om Bo-Kyung Kim, een 22-jarige middenvelder van het Japanse Cerezo Osaka. “Het klopt dat we met hem in verband worden gebracht, maar er is nog niks concreet”, zegt manager Neil Lennon. (Daily Mail)
Waarheidsgehalte:
De nieuwe doelman van Besiktas wordt misschien Allan McGregor. De Schotse keeper is een van de elf spelers die weigerde mee te gaan in het hervormde Glasgow Rangers, hoewel de club daar anders over denkt en McGregor niet als transfervrij beschouwt. Desondanks praat McGregor gewoon met Besiktas; dat deed het afgelopen seizoen met Cenk Gönen en Umut Kaya als doelmannen. (BBC Sport)
Waarheidsgehalte:



Poll

Ibrahim Afellay vertrekt ... bij Barcelona

13 juli 2012 om 18:04

Zou wel leuk zijn als Affellay verkocht wordt aan één van die 2 en dat hij inderdaad een grote 'air' had tegenover de andere Oranjespelers op het EK, omdat hij bij Barca speelt/bankzit.

13 juli 2012 om 18:05

Heb je Ibi ooit kunnen betrappen op enige vorm van 'air'?
Ik denk dat dat specifieke gerucht complete onzin is.

13 juli 2012 om 18:18

Ik geloof er ook niet al te veel van. Maar toch is Barça te hoog gegrepen voor hem. Hij is gewoon niet goed genoeg en moet heel wat stapjes terug om een ploeg van zijn niveau te vinden.

13 juli 2012 om 18:32

Ja in zijn succestijd bij Psv, poseren met 4 vingertjes en 10x roepen zowat Helemaal niks in Adam wij zijn de beste. 4 x achter elkaar, je weet het wel. Toch wel enige vorm van arrogantie al je dat naar je collega's doet dacht ik zo. Hij speelt iniedergeval nu met een aantal daarvan in het Ned elftal.

13 juli 2012 om 18:47

Kan me nog herinneren dat hij Vertonghen in zijn gezicht uitlacht na een doelpunt van PSV tegen Ajax.
Die jongen heeft echt wel van dat soort streekjes gehad en zou mij niks verbazen zou die het niet afgeleerd hebben.
Ook wat Psvnum1 opnoemt getuigt van arrogantie.

Alleen omdat 99 procent van heel de Barca selectie beter is gedraagt hij zich bij de club rustig.
Maar zou me niks verbazen als het arrogante weer naar boven komt als hij in Oranje tegenover een Luuk de Jong, Narsingh etc. moet staan.

13 juli 2012 om 18:45

ik vind afellay gewoon een goede voetballer hoor kan makkelijk mee met het niveau arsenal
en ik hoop dat ze hem ook halen want hij zou daar goed tot ze recht komen

13 juli 2012 om 18:54

Kan makkelijk mee met het niveau Arsenal?
Op basis van wat baseer je dit?
Een paar minuten tegen laagvliegers in de Primera Division en bekerduels?
1 Assist inde halve finale CL tegen Real?
Paar goede duels in Oranje tegen met alle respect Slowakije, Noord Ierland etc?

Laat hem zich maar eens een vaste waarde worden bij een club van Europese subtop niveau en zich daar bewijzen.
Lille was een uitstekende club voor hem, maar voelt zich daar weer te goed voor.
Zijn nota bene nog in 2011 kampioen geworden van Frankrijk en hebben redelijk grote namen gehad.
Hazard, Debuchy, Sow.
Wijst Lille af alsof Lille een club is die niks kan, terwijl ze echt wel wat in huis hebben.

14 juli 2012 om 09:58

Wie wil er nou naar Frankrijk? Gewoon wachten op een beter aanbod Ibi, dat komt er toch wel!

13 juli 2012 om 18:04

Ik denk dat Barcelona wel degelijk wil verkopen en als de 10 miljoen klopt die overal wordt genoemd dan maken ze er nog een behoorlijke winst op ook voor een speler die nauwelijks gespeeld heeft. Dat is toch een stuk beter zaken doen dan toen gebeurde met Chygrynskiy en Zlatan o.a.

13 juli 2012 om 18:06

Al die geruchten waren gewoon onzin....

13 juli 2012 om 18:08

Die prutser moet gewoon weg. 1 van de slechtste voetballers die ik in de laatste 10 jaar bij Barça heb zien spelen.

13 juli 2012 om 21:29

Nou ik denk dus degelijk dat Afellay blijft en hij ook nog eens heel belangrijke rol zal vervullen in de toekomstige Barcelona. Hij is 26, niet de allerjongste maar ik zie wel zeker heel veel potentie in de jongen waar andere jongens zoals Cuenca en Tello U tegen moeten zeggen. Daarnaast is Villa ook nog heel wat ouder en zal er een nieuwe linksvoorin moeten komen. In mijn ogen is de perfecte kandidaat Afellay aangezien hij het meest ervaring heeft en hij ook nog eens snel en dynamisch is. Ook heeft hij een uitstekende passing wat hem heel erg zal helpen met het geven van steekpasjes aan Messi. Bovendien is hij op verschillende posities te zetten waardoor hij ook nog eens wellicht Xavi kan vervangen op het middenveld aangezien die ook al aardig op leeftijd is. Dat hebben we ook kunnen zien op het EK. Was nauwelijks tot niet zichtbaar. Ik zie in Afellay dus de toekomstige Xavi en Villa. Ik denk dus ook gelijk dat dat de ideeen zijn waar Tito en Pep het alle tijden over hadden onderling.
Afellay gaat zeker vlammen bij Barcelona dit seizoen!

13 juli 2012 om 18:09

Ja Ibrahim wilt niet weg, maar ik ben bang dat hij bij Barcelona geen rol van betekenis gaat spelen, op het middenveld zal hij sowieso geen kans krijgen, Xavi, Iniesta, Fabregas, Busquets hebben sowieso een voorsprong en spelers als Thiago, Mascherano zullen ook een voordeel hebben. Op de flanken heeft hij concurrentie van Sanchez, Pedro en aangezien Tello en Cuenca uit de eigen jeugd komen zullen ze ook een voordeel hebben, ik vrees dat Afellay slecht aan bod komt in bekerwedstrijden en zo af en toe een onbelangrijk competitie potje..

13 juli 2012 om 18:21

Dat denk ik ook, daar zal hij snel genoeg achter komen als hij niet meer geselecteerd wordt voor het Nederlands Elftal. Hij was Bvm's maatje, denk dat Van Gaal daar minder gevoelig voor is.

13 juli 2012 om 18:22

Jammer, want ik had gehoopt dat Afellay naar een club ging met minder aanzien en status.
Waar hij wekelijks speelt en minder arrogantie krijgt. Lille was een goede club als opvolger Hazard.

13 juli 2012 om 21:35

Welke Goddamn arrogantie???
Jij bent er Niet bij geweest, dat weet ik zeker! Dus hoe kan jij weten hoe Afellay zich gedraagt tijdens de trainingen op het veld laat staan in de kleedkamer. Dit soort onzin ben ik nu wel erg zat aan het worden. Elke x maar over zijn ''arrogantie'' terwijl deze figuur misschien zelfs wel wegrent door de media. Het is jammer dat de media en journalisten achter zijn ass aanhollen maar en hij elke x een interview moet geven maar dat kun je hem toch niet verwijten!
Ik denk eerder dat er een gevoel van jaloezie achter schuilt waardoor men snel rent naar zijn ''arrogantie''. Zo een soort reactie had je overigens beter kunnen bewaren voor een artikel over Robben!;

13 juli 2012 om 18:36

Wat een onzin toch weer Adriano is na Alba en Marcelo misschien wel de beste linksback van de wereld en is multifuctioneel die laat Barca echt niet zomaar gaan! Als ik Wenger was zou ik Capoue halen hij is veel beter als Mvila en Song en ook voor Barca zou die goed zijn alleen is Busquets wel iets beter maar als backup zeer geschikt en niet te duur!

13 juli 2012 om 18:48

Barcelona heeft hem niet nodig. Ik denk dat ie alleen was gehaald om voor meer door te verkopen, dus hij vertrekt.

13 juli 2012 om 18:56

Zie je nou wel,slecht fabeltjes en geruchten wat betreft afellay. Geloof me die komt er nog wel en hy gaat nog heel leuke dingen laten zien wees bly jongens,er zit barca kwaliteit in het oranje van Van Gaal ipv dat saaie tottenham en schalke gebeuren.

Dus mondjes dicht en laten we afellay steunen vanaf nu;

13 juli 2012 om 21:15

Mooier had ik het niet kunnen zeggen! Gewoon je mond houden en steun ons elftal zoals elke land dat doet voor zijn nationale elftal. Dat maakt ons elftal altijd onderdanig. Wij steunen ons team niet! Wij allen, stuk voor stuk, 1 voor 1, hebben altijd kritiek in de manier van handelen van ons elftal. Daar wij ons team afkraken gebeurt in andere landen het tegenovergesteld! Helpen en tips geven en de allerbelangrijkste: Steunen!

13 juli 2012 om 18:59

Ik vind Capoue een uitstekende voetballer voor Arsenal, vooral verdedigend erg sterk en pikt ze goaltjes ook nog vaak mee in een seioen.

13 juli 2012 om 19:27

zarate scoort idd moeilijk. napoli moet hem niet halen en affelay kan beter vertrekken als hij wilt spelen.

13 juli 2012 om 19:29

Francis Jeffers, de gast die zijn eigen bijnaam bedacht heeft haha! The fox in the box. Ongeveer de slechtste spits die ooit in Engeland heeft gespeeld. En dat die nog voor Arsenal gespeeld heeft in de tijd dat ze zulk fantastisch voetbal speelde is eigenlijk een schande voor de club. Wel leuk dat hij nog aan de andere kant van de wereld beetje heeft kunnen ballen.

13 juli 2012 om 21:11

Nou kijk eens aan. Afellay blijft bij Barca. Dat is toch hartstikke goed nieuws voor Oranjel. Hebben we tenminste iemand van hoog kwaliteit tussen dat onbenullig elftalletje van ons. Eindelijk iemand die ons Oranje naar een hoog niveau kan tillen.

En voor de mensen met hun zelfgemaakte fabeltjes en hun natte droompjes over Afellay die ze liever zien vertrekken bij Barca en liever zien gaan een wat lager cluppie zou ik zeggen: Doe eens je Hollanderbril af en steun hem i.p.v. hem de hele tijd af te zeiken. Geen speler is perfect en doe ook niet alsof hij de enige is die uitslooft over Zijn club en niveau. Hij wordt tenminste wel gewaardeerd bij Zijn team in tegenstelling tot onze heer Robben die ze liever uitkotsen bij Bayern. We moeten gewoon conclusie trekken da niet alleen Afellay de hele team is bij Oranje. Hij is een gedeelte van het Oranje-elftal, net zoals iedereen dat is. Alleen hij is zeker wel een belangrijke schakel in ons team. En dat kunnen we uit hem halen door hem te steunen en niet elke keer het allerminste voor hem te wensen.

Stelletje ondankbare zeg!

13 juli 2012 om 22:29

ja ....altijd fantastisch als iemand die in Oranje in de basis staat, bankzitter is bij een grote club.....ik zie het verschil met Kuyt in dat opzicht niet echt.....
dan heb ik liever een speler van een topclub in Nederland die wel aan spelen toekomt, in Oranje staan!

want ik geloof echt niet dat Affelay meer dan wisselgeld is voor Barcelona, en zonder die blessure had hij waarschijnlijk ook echt niet veel meer gespeeld, en dat gaat hij ook niet doen.... imo!

en ik ben echt niet de enige die er zo over denkt!!

13 juli 2012 om 22:42

Tenminste iemand van hoge kwaliteit?
Je doet net alsof hij de enigste in het Oranje elftal is van topniveau.
Sneijder, Robben, Rvp, VDV en Huntelaar hebben geen hoge kwaliteit?
Alsof hij uberhaupt gaat spelen bij Barca.
Lekker 10 minuten pakken tegen degradatieploegen, bekerdusls en wedstrijden die al zijn gespeeld.

Hij is een deel van het team ja.
Moet hij zich niet boven de groep gaan gedragen.
Doelpunt tegen Slowakije doen alsof hij de man is na een lullig voorzetje die door een Slowaak in eigen doel werd getrapt en telkens met RVP juichen en duimpjes geven alsof de rest niet bestaat.

Laat hem eerst maar eens presteren bij Barca, voordat we hem zo ophemelen.
Heeft daar bijna geen rol van betekenis.
I.p.v. een stap terug te nemen om te presteren en in vorm te raken voor Oranje gaat hij lekker banken bij Barca en denken dat hij wereldtop is.
En maar blijven denken dat hij te goed is voor clubs als Lille, omdat hij bij Barca ''speelt''.

13 juli 2012 om 23:11

Mooi gesproken, geef je helemaal gelijk. Heeft niets gepresteerd in het Ned elftal.
Verassend was hij ook niet.

13 juli 2012 om 23:40

Verassend was hij wel.
Tegen met alle respect Slowakije en Noord Ierland.
Tegen Duitsland en Denemarken weinig tot niet gezien.

Ook hoe sommigen over hem praten vind ik belachelijk.
"hij is dan de enige van hoge kwaliteit, eindelijk iemand die dit onbenullig elftalletje naar een hoog niveau kan tillen."
Sneijder,vdv, Robben etc. zijn zeker niveau FC Knudde of zo?

Meneer Affelay moet maar eens presteren dan alleen op de bank bij Barca zitten en doe alsof hij daarmee gelijk wereldtop is.
Zolang hij niet speelt en presteert mag LvG andere de kans geven in mijn ogen die wel spelen en in vorm zijn.

13 juli 2012 om 22:11

Ik ben blij dart er nog mensen zijn die positief overal Affelay praten, ik heb de reacties gelezen hierboven met name House_rif , ik vind dat hij sterk en realistish praat, mensen noemen Affelay arrogant terwijl ze diep van binnen graag met hem op de foto willen, het is de media die negatief over hem praat met name johan derksen maar het moet wel anders hebben ze nergens over te praten

Affelay is een jongen die zich snel ontwikkelt, en meedraait met de beste spelers van de wereld, Messi - Iniesta- Xavi-fabregas, als je elke dag met die jongens traint word je elke dag beter.

En we moeten blij zijn dat Oranje een speler heeft die opgeleid word door Fc Barcelona, tuurlijk kan een speler mindere wedstrijde spelen maar dat hoeft niet te zeggen dat hij het niet aan kan,

Als je alleen traint met een van de beste word je ooit een van de beste, het is een simpele logica.

13 juli 2012 om 23:01

Weer zo een betweter. Hoe komt men er toch steeds op te gaan denken dat Afellay zich boven het team zet. Dit is geen enkel van welke geval dan ook maar gebeurt. Het is hetgeen wat je eigen gedachte ervan maakt en de manier van denken en je kijk erop. Als ik naar Afellay kijk dan zie ik; een sympatieke, bescheiden jongen die 8 seizoenen heeft gezwoegt en alles gegeven heeft wat hij kon bij PSV die een transfer naar Barca dubbel endwars heeft verdiend. Nooit problemen gehad met speler bij Psv, Barca noch Oranje! Waar basseer jij dan jou gedachte op? Op de duimpjes die hij geeft aan van Persie? Doet Messi dat niet naar Xavi. Doet Messi dat nooit naar Afellay. Doet CR7 dat nooit? Kortom alsjeblieft vaag al dat jaloezie weg en gun deze jongen waar die recht op heeft. En al gun jij dat niet, er is toch niks wat jij hem aan zou kunnen doen! Slecht voor de televisie zitten en kijken hoe hij lekker geniet van zijn speelminuten bij Barca. Iets waar velen slecht van kunnen drome!

13 juli 2012 om 23:28

Je kan ook gewoon mijn username typen of gewoon op mijn reactie reageren.
Maakt het een stuk makkelijker.

Hoe komt men er telkens mee dat Huntelaar de stoorzender in Oranje was?
De media toch?
Waarom zou ik dat wel gelijk moeten geloven en over Affelay dat hij zich arrogant opstelde niet?
Hoe weet jij zo zeker dat Affelay zich niet arrogant heeft gedragen?
Affelay heeft in zijn PSV tijd zich al eerder arrogant opgesteld o.a. door te juichen in het gezicht van Vertonghen na een doelpunt van Psv. Ook dat 4x kampioen niks in Amsterdam vind ik gewoon arrogant overkomen.
Dus o.a. hierop baseer ik mijn mening dat hij zich boven de groep gedraagt en dat hij dit soort streken niet heeft weten af te leren na 5 jaar tijd.
Ook telkens met alleen RVP juichen en duimpjes geven alsof Oranje alleen uit hun 2 bestaat.
Messi geeft altijd een duimpje of wijst altijd richting een assistgever, niet alleen Xavi.
CR7 juicht niet met andere of geeft geen duimpjes. Daar werd hij toch om bekritiseert op het Ek.

Ik gun Affelay het beste, maar ben gewoon objectief.
Hij heeft niks maar dan ook niks gepresteerd bij Barca op 1 belangrijke pass na tegen Real halve finale CL. Voor de rest niks laten zien bij Barca.
Of wou je zeggen dat hij zo belangrijk is dat Barca hem niet kan laten gaan?
Heeft hij meer laten zien als die ene pass?
Hij is niks anders als wisselgeld voor de club.
Gekocht om te verkopen.
Meer niet.

14 juli 2012 om 01:13

Ja dat maak jy ervan dat hy wisselgeld. Hy speelt nu al anderhalf seizoen daar in catalonie,jy zegt dat ie niets heeft laten zien. Dan moet je er wel by zetten hoevaak hy heeft gespeeld,en niet te vergeten zyn blessure. Bovendien is barcelona in een soort climax,de team is zo hecht dat er byna geen kans bestaat om er te spelen als je geen iniesta heet,maar nog steeds vind vilanova het belangryk dat afellay blyft. Hy heeft namelyk plannen voor de toekomst en niet voor het verleden waar de meesten naar kyken hier op vz(wat ik overigens betreur).

Dat afellay wisselgeld word gezien is ronduit onzin dat kunnen we nu gerust hardop zeggen. Ik weet dat het pyn doet dat van bommel,bronckhorst,sneijder,huntelaar wel als wisselgeld is gebruikt maar dat is eenmaal zo. Afellay blyft barca en ik hoop dat het zo blyft...

14 juli 2012 om 01:50

Hij ''speelt'' anderhalf jaar in Catalonië?
Eerder anderhalf jaar bank warmen daar.

Moet ik erbij zetten hoe vaak hij heeft gespeeld?
(volgens Wikipedia, Alle competities Pd,cl en beker)
1e Seizoen 29 duels, 2goals.
2e Seizoen 5 duels, 0 goals.

1e Seizoen veelal als invaller gebruikt tegen laagvliegers, in bekerduels en duels die al beslist waren.
2e Seizoen lang geblesseerd geweest.

Dat het team van Barca zo hecht is dat je bijna geen kans maakt is onzin.
Pedro was ook een basisklant en werd eruit gehaald, Pique precies hetzelfde.
Affelay is gewoon niet goed genoeg om een speler van Barca eruit te spelen.
Hij bezit niet de kwaliteiten om het elftal naar een hoger niveau te tillen en iemand uit de basis te spelen.

En dat je Gio wisselgeld noemt.
Hahahaha.
Duidelijk Barca uit het tijdperk Rijkaard niet gevolgd.
Speelde bijna altijd en was niet weg te denken van de linksback positie.
Daarnaast heeft Barca bijna niks voor hem gekregen voor zijn transfer naar jouw club Feyenoord.
Dus hoe bedoel je wisselgeld?
Verder stond Sneijder gewoon bijna wekelijks in de basis bij Real.
Eerst maar even research doen voordat je iets roept.

Hoop ook dat Affelay daar blijft .
Lekker bankwarmen.
Hoeft hij in ieder geval geen kaartje te kopen om Messi en co te zien.
En mag die af en toe spelen en kan hij in Oranje roepen dat hij bij Barca ''speelt''.
Wellicht dat hij dat niet eens meer kan roepen met Louis als bondscoach, waar je daadwerkelijk moet presteren en in vorm moet zijn wil je kans maken om geselecteerd te worden.

14 juli 2012 om 07:39

Ik hoop dat affellay weg gaat en wel naar Arsenal, zou goed zijn voor onze financien. Ik vind affellay overbodig is niet een vaste waarde.

14 juli 2012 om 14:27

Whatever,je reactie ging al fout toen je over wikipedia begon. Dat had ik ook zomaar kunnen schryven knul.

Dat jy zegt dat ik rykaardtydperk niet heb gevolgt klopt niet,wat me wel opviel is dat de trainer toevallig ook nederlands was. Dus een beetje krom jouw vergelyking. Ik denk dat afellay ook in de basis had gestaan onder rijkaard. Bovendien kun je dit barcelona niet vergelyken met dat van rykaard. Die kan namelyk niet tippen aan het niveau dat ze nu hebben. En zeggen dat sneijder wekelyks in de basis stond is werkelyk belachelyk dus daar ga ik niet eens op in want dan doe ik mezelf te laag aan..

14 juli 2012 om 15:01

Hoezo was mijn reactie al fout toen ik over Wikipedia begon?
Informatie op Wikipedia is voor 99 procent gewoon correct.
En als je het zelf op kon schrijven moet je mij niet vragen het op te schrijven.
Je vraagt het zelf.

Dus alleen omdat Rijkaard een Nederlander is speelde Gio ?
Ga toch weg man.
Rijkaard stelde gewoon zijn beste 11 op.
Gio hoorde daar gewoon bij.

En het Barca onder Rijkaard was ook van een hoog niveau.
Alsof Affelay een kans maakte om een speler uit dat team te spelen.
Hahahaha.
Wat denk je het zelf?
Edmilson, Deco, Iniesta, Xavi, MvB voor op het middenveld.
Giuly en Ronaldinho op de vleugels.
Alsof Affelay daar ooit kans tegen maakte?

Sneijder stond Bijna wekelijks in de basis bij Real.
Moeilijk he lezen.
Je bent inderdaad laag als je het verschil niet kan zien tussen Bijna wekelijks in de basis en wekelijks in de basis.

14 juli 2012 om 14:34

Afellay is wel degelijk een vaste waarde en zal wel degelijk een belangrijke rol spelen in de toekomstige Barcelona zoals ik al eerder heb gezegd. Dat Afellay het tot nu toe niet helemaal waar heeft kunnen maken komt puur door zijn blessure. Of wil je nu zeggen dat hij die doelpunten en die uiterst belangrijke voorzet gewoon geluk was? Natuurlijk zal jij dat geluk vinden, ik however bekijk het liever kritisch en willekeurig en maak daaruit dat hij wel degelijk de kwaliteiten heeft om een vaste waarde te worden bij Barcelona. En over Sneijder hoor ik niemand praten na zijn belabberde afgelopen seizoen bij Inter. Is geblesseer geweest, raakte zijn basisplek bijna kwijt en was ook haast tot niet niet zichtbaar tijdens het EK. Net als iedereen. Ik vind Sneijder desondanks toch gewoon topspeler ongeacht zijn mindere periode omdat ik overtuigd ben van kwaliteiten van een topspeler. Maar over hem hoor ik niemand wat zeggen.

14 juli 2012 om 15:17

Weet jij wel wat het begrip "vaste waarde" is?
Iemand die wekelijks in de basis speelt en belangrijk is voor het elftal.
Iemand die het team naar het hoger niveau kan tillen.
Speelt Affelay wekelijks en is hij altijd belangrijk voor de ploeg?
Kan hij het niveau van Barca omhoog tillen?
Nee.

Hij een belangrijke rol spelen in dit Barca?
Hahaha tuurlijk.
Wie moet hij uit de basis spelen dan?
Op het middenveld te veel spelers voor zich die beter zijn.
Op de flank idem dito.

Zijn 1e seizoen was gewoon niks anders als paar minuten meedoen tegen kleine ploegen en wedstrijden spelen die al waren beslist.
Doelpunten tegen ploegen als Almeria.
Niveau RKC of lager is dat.
Daar scoort zelfs Heskey nog tegen.

Jij bekijkt dit echt niet objectief, maar vanuit je oogpunt dat je hoopt dat hij slaagt.
Je baseert je mening op je gevoel.
Hoe kan je Affelay al belangrijk vinden voor de ploeg als hij in totaal maar misschien net 180 minuten heeft gespeeld bij elkaar? Of zelfs minder.
Daar kan je nooit genoeg uit concluderen dat hij goed genoeg is.
Hij heeft in die minuten die hij gespeeld heeft ook bar weinig laten zien.

Sneijder had te maken met slechte coaches die hem op de flanken zetten (ranieri) ,wat hij helemaal niet is, en een blessure.
En Sneijder is van een hoger niveau als Affelay.
Hij heeft Inter bijna in zijn eentje de CL titel uit 2010 gebracht, NL bijna in zijn eentje naar de Wk-finale gebracht.
Die heeft zijn strepen al verdiend.
Ook op het EK bijna geen wedstrijdritme, maar wie was de beste man op het EK voor Oranje?
Juist ja, Sneijder.

Wat heeft Affelay na zijn PSV periode laten zien?
Bijna niks.
1 voorzet tegen Real.
That's it.
Verder gewoon niks.

14 juli 2012 om 14:53

Voor alle misgunners, hij speelt bij barcelona en jullie kijken naar barcelona

Hij speelt met messi en de beste, jullie spelen op de pleintje

hij heeft nog mooie jaren te gaan daar, en die jaren gaat hij laten zien dat al die kritiek op hem, voor hem de ene oor in ging en de andere eruit

14 juli 2012 om 15:13

Ja namen noemen kan iedereen,maar je bent dommer dan je kontgat denk ik.toen ik zei dat ik het ook zelf kon opschryven bedoelde ik die lulkoek op wikipedia. Met je 99 provent waarheid. Dan is die 1 procent meer waard dan de overige 99. Nee sneijder stond niet wekelyks in de basis anders zouden ze nooit met hem omgegaan zyn alsof hy een vuilniszak was.

Praat maar wat je wilt want dat kunnen jullie het best,praten!! Afellay is wel degelyk een basisplaats waard in de 11 van rijkaard

14 juli 2012 om 15:28

Hahahaha.
Jouw reactie is nog dommer dan je kutje.
Je komt niet eens met normale argumenten, maar gaat gelijk aanvallen zonder reden.

Je zegt in een van je eerste reacties ''maar schrijf er ook bij hoe vaak hij gespeeld heeft.''
Dat doe ik toch?
Als je betere bronnen hebt, zet het er dan op.

En nog steeds te dom om te lezen.
Bijna Wekelijks!!!
Weet je niet wat bijna is?
''sneijder speelde Bijna wekelijks bij Real''
Bijna als in net niet elke week, van de 52 weken in 1 jaar een paar waarin hij niet gespeeld heeft. Of ben je te dom om het te begrijpen?

Zeg me wie kon hij uit de basis spelen uit het Rijkaard elftal van 2006 die de CL won?
Wie en waar?
Op de vleugels?
Ludovic Giuly was toen op zijn best.
Kwam met voorzetten op maat en ging zijn tegenstander met gemak voorbij.
Ronaldinho?
...
Laat maar die ga ik niet eens vergelijken met Affelay.

Middenveld?
Edmilson, Deco, Xavi, Iniesta, MvB ?
Hahaha wat denk je zelf.

14 juli 2012 om 18:14

Met name die eerste zou hy wel eruit hebbe geconcurreert als afellay zou niveau haalde van voor zyn blessure. Nog ff terug op je sneijder verhaal. Ik vind het toch zo grappig wanneer al die fans beweren dat sneijder inter de CL heeft gebracht. En ook nog de wk finale erby jeetje blykbaar is het een soort michael jackson. Voor alle duidelykheid,hier in nederland hemelen ze sneijder op. In het buitenland waren het voornamelyk milito en mourinho die spraak maakten op de Clbeker. En my vertellen dat ik uit emotie reageer je bent nog kneuzer dan ik dacht,sneijder is dus beter dan maradonna als ik het mag geloven. Maar dat mag ik niet want dat is tegen de voetbalwet in!!

14 juli 2012 om 19:13

Hahaha jij kent Giuly dan niet.
Die was toen op zijn top en die was veel sneller als Affelay en gaf voorzetten die aankwamen.

Sneijder heeft Inter niet de CL gebracht?
Alsjeblieft zeg.
Waarom denk je dat Mourinho het team om hem heen bouwde?
Waarom dacht hij erover na om hem mee te nemen naar Real?
Wie voorzag Milito van steekpasses waar die 1-op-1 met de keeper stond en uit gescoord werd? Sneijder toch?
Of was Milito een spits a lá Ibrahimovic die zijn eigen kansen maakt?
Wie scoorde de meeste doelpunten bij Oranje op het Ek?
Sneijder toch?

En waar beweer ik dat Sneijder beter is als Maradonna?
Heb ik dat ooit geroepen? Gooi jezelf weg man.
Gewoon weer dingen verzinnen.
Discussiëren is duidelijk iets waar jij niet sterk in bent.

14 juli 2012 om 18:23

Maar even ter duidelijkheid. Ik ben ten alle tijden fan geweest van Barcelona maar zo een Deco of zo een Edmilson die jij nu opnoemt. Dat zijn toch echt geen speler waar ik verbaasd van word of nog maar op de puntje van me stoel ga zitten als die spelen. Ze zijn goed maar kom op jongens, dat zijn echt geen spelers die onze Afellay niet zou weg kunnen concurrerend. Ze vallen nauwelijks tot niet op en zijn noch vaste noch een bron voor winst!
Als je met iets beters komt dan heb ik echt respect voor jou want je klinkt totaal niet overtuigend!

En die Giuly waar jij het over hebt. Dat is echt gewoon uit wanhoop want hij speelde niet de sterren van de hemel zeg kom nou. Kan me nog herinneren dat ze Luis Cruz erbij wilden halen en dat was al helemaal belachelijk zeg!

14 juli 2012 om 19:36

Affelay beter als Deco?
Deco, de speler waar het Porto van Mourinho in 2003-2004 zo op leunde bij hun CL winst?
Deco, die wel wekelijks voetbalde in het team van Barca onder Rijkaard?
Deco, die met steekpasses kon strooien en vrije trappen erin kon schieten?
Tuurlijk man.

Edmilson uit de basis spelen.
Edmilson speelt niet eens op de zelfde positie als Affelay. .
Als jij Barca al tijden volg dan zou je weten dat Edmilson CVM is.
Je weet wel een balafpakker met een redelijke tot goede pass als Xabi Alonso, Busquets etc.
Wanneer is Affelay een balafpakker geworden?
Sinds wanneer kan Affelay op CVM uit de voeten?
Affelay wou Willems niet eens meehelpen verdedigen op het EK.
Laat staan als hij een positie krijgt waar je alleen maar moet verdedigen.

Sinds wanneer moet een speler per se opvallen om goed te spelen?
Alsof een verdedigende middenvelder als Edmilson moet opvallen.
Alsof een speler alleen goed is als ze jouw op de punt van je stoel laten zitten.
Wat is dat voor een stom argument.
Een CVM is niet bedoeld om mooie dingen te laten zien, maar om verdedigend werk te doen en af en toe een steekpass te geven.

Makelele was een speler die niet opviel en ook CVM was, maar wel altijd goed speelde en belangrijk was.
Zidane heeft zelf gezegd over Makelele dat hij de missing link was in het team van Real, omdat hij met zijn spel het verdedigende deel van Zidane en de rest van de middenvelders opknapte.
Niet voor niks dat toen hij wegging het succeselftal van Real uit elkaar viel.
Niemand die het verdedigende werk deed voor Zidane, Guti en al die andere middenvelders.

Giuly was niet 1 van de sterkere spelers bij Barca?
Dan weet ik niet welke club jij volgt, want was ontzettend belangrijk voor Barca onder Rijkaard.
In zijn 1e seizoen 2004-2005 was hij met 11 doelpunten de nummer 2 in het team qua doelpunten.

Jij vind al deze spelers minder als Affelay?
Edmilson speelt niet eens op dezelfde plek, Deco 1 van de mensen die met steekpasses kon strooien en Giuly was belangrijk met voorzetten en kon zelf ook doelpunten maken.
En ik moet geloven dat je Barca al tijden volgt.
Geloof er niks van.
Zeker pas gaan volgen toen je mocromaatje Affelay er speelde.

En wie de f*ck is Luis Cruz?
Hahahaha.
Verzin lekker namen joh.

14 juli 2012 om 20:22

Ja de Afellay waar Psv, 1 van de grote topclubs van Nederland, 8 seizoenen op heeft geleund. Ja die vind wel degelijk niks onder doen aan zo een Deco!

Edmilson vind ik niet beter als Afellay qua uitvoeren van eigen taken. Ik vind dan bedoel ik dus dat Afellay zijn taken beter uitvoert als Edmilson. En dan hoeven ze niet dezelfde positie te hebben om deze met elkaar te kunnen vergelijken ;

Why begin je over Makelele? ( ga ik niet op in/ heeft hier niks mee te maken)

Afellay pakt ballen af, valt aan en geeft steekpasses en voorzetten ; ( scoort her en der een x maar dat is niet zijn taak!)

En waarom zijn al deze spelers beter als Afellay?
Omdat jij ervan maakt dat ze allen beter zijn?
En wie ben jij om dat te bepalen vraag ik me dan af. Jij mag dat slechts vinden! Niet meer en niet minder ;

Jij lijkt me gewoon een typetje van der Gijp. Zoveel lullen om je gelijk te proberen te krijgen. Je kan hier lullen wat je wilt en hoeveel je wilt. Maar zo krijg je je gelijk echt niet. Je zou een boek moeten proberen ;

14 juli 2012 om 21:33

Porto die de CL wint vergelijken met een Psv.
Heeft hij PSV de CL gebracht?
Nee.
Die 2 elftallen zaten qua kwaliteit ver van elkaar mede door Deco.
Waarin is Affelay beter als Deco?
Je kan roepen dat Affelay beter is, maar je geeft geen voorbeelden.
Edmilson speelt zoals ik al zei op een andere positie.je argument slaat nergens op, want Edmilson was ook goed in zijn taken uitvoeren. Plus vind ik dat geen kwaliteit die een speler beter maakt.
Voetballende kwaliteiten zoals bal afpakken daar moet je mee komen. En tuurlijk moeten ze beide dezelfde postie hebben. Het ging erom dat Affelay hem zogenaamd uit de kon spelen voor de positie van Cvm. Hoe wil je ze dan vergelijken?

Waarom ik over Makelele begin?
Omdat je roept dat spelers moeten opvallen om goed tr zijn of ze moeten je op de punt van je stoel laten zitten.
Sinds wanneer is dat een argument dat een speler goed is?

Affelay die ballen afpakt? Ek niet gevolgd zeker?
Deed helemaal niks op verdedigend vlak.

Voorzetten?
Op 1 na heb ik hem bijna geen voorzet zien geven.
Trekt bijna alleen maar naar binnen om dan een zinloos schot af te vuren.

Uhm wie ben jij om te bepalen dat Affelay beter is als de 3 spelers die ik opnoem?
Ik vergelijk ze alleen en mijn mening.
Deze 3 hebben daadwerkelijk bijgedragen aan de successen van Rijkaard in het team van 2006 die de CL wist te winnen. Heeft Affelay een vol seizoen gespeeld en echt bijgedragen aan de successen onder Guardiola?

Je kan wel komen discussieren, maar je baseert je mening op niks.
Hoe kan je spelers vergelijken als de 1 een vol seizoen heeft gespeeld bij Barca en de ander maar een paar minuten pakt per wedstrijd?
Hoe kan je al zien dat Affelay beter is als de spelers die ik op noem, terwijl die bijna elke week speelden en hij niet?
Hoe kan je dan zien dat Affelay beter is, terwijl hij in die schaarse speeltijd niks liet zien?

Jij krijgt zeker wel je gelijk door door te blijven lullen met slechte argumenten?
Je kan alleen 1 ding opnoemen waar Affelay "beter" in is.
Edmilson heb je dan echt niet gekent als je Affelay beter vind in zijn taken uitvoeren, want Edmilson kreeg alleen de taak om de bal af te pakken en te passen naar Deco en anderen. Een taak die hij meer dan voldoende uitvoerde.
Welke taken voert Affelay zo goed uit die hij krijgt voor die 10 minuten speeltijd?
Krijgt hij uberhaupt taken als die op de bank zit?
Water brengen voor Messi zeker?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

In de wandelgangen

Woensdag 19 juni
Arsène Wenger verwacht binnen enkele dagen zijn topspits te kunnen presenteren. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.34375 seconden.