Voetbalzone

Vijfde en zesde Eredivisieclub denken aan komst van rechtsbuiten Ajax

Donderdag, 12 juli 2012 om 09:00

Mocht Jody Lukoki buiten de boot vallen bij Ajax, dan hoeft hij niet te vrezen voor een seizoen in de marge. Donderdag bracht Voetbal International naar buiten dat ADO Den Haag het op de rechtsbuiten voorzien heeft en dat was al de vierde club met interesse. Volgens De Telegraaf zijn er echter nog eens twee verenigingen bijgekomen.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Bij welke club zou Jody Lukoki het best tot zijn recht komen, komend seizoen?

12 juli 2012 om 09:03

Lukoki zelf heeft alleen Ado en Heracles bevestigd. Ik vind hem onze nieuwe rechtsbuiten als Narsingh niet komt en Sulejmani niet bijtekent of wederom een dramatische vorm heeft.

12 juli 2012 om 10:00

Wellicht kan Heerenveen ook El-akchaoui betrekken in de deal met Ajax. Lijkt mij een uitstekende deal. Lukoki en 5 miljoen naar Heerenveen, Narsingh en El-akchaoui naar Ajax...

12 juli 2012 om 10:25

El Akchaoui is onnodig bij Ajax hé, dat moet je zelf toch ook wel weten.

12 juli 2012 om 13:17

ja maar foppe Lenstra wil juist van el-akchaoui af ;

Ben benieuwd hoe ver lukoki het gaat brengen in de toekomst! Ik vind het tot nu toe geen toptalent maar hoop dat die mijn ongelijk gaat bewijzen

12 juli 2012 om 12:23

Onze nieuwe rechtsbuiten? Wat voor ambities heb jij dan? Ik heb deze man werkelijks afgelopen ALLES fiut zien doen wat je fout kan doen. Let maar op bijna elke bal die hij krijgt loopt uit op balverlies.

12 juli 2012 om 09:04

Nu meen ik me te herinneren dat ik vanmorgen ook een artikel over Lukoki las waarin hij aangaf dat hij niet weg hoeft/wil bij Ajax en zich richt op een vaste plaats bij de selectie van Ajax? Dat geeft mij niet het idee dat hij zelf openstaat voor een stapje terug?

12 juli 2012 om 09:16

Dat staat toch ook in de tekst?

“Ik ben op de hoogte van de concrete interesse van Heracles en het is zeker een interessante optie. Maar Jody wil in principe knokken om structureel bij Ajax 1 te komen”, zegt zijn zaakwaarnemer Chiel Dekker tegen de ochtendkrant. “pas als Ajax aangeeft dat het voor Jody beter is te worden verhuurd, treedt plan B in werking.”

Misschien de tekst gewoon even helemaal lezen.

Lukoki zou er denk ik juist verstandig aan doen vlieguren te gaan maken bij een lager ingeschaald elftal. Daar wordt hij alleen maar beter van.

12 juli 2012 om 10:02

Idd hij meent zich te herinneren van vanochtend....het is nu net 10.00 uur.

Ik denk dat het ook het beste is om hem tijdelijk te verhuren.

12 juli 2012 om 09:04

Dat laatste zou geweldig zijn voor beide partijen, Narsingh naar Ajax en Lukoki een jaar bij heerenveen.

12 juli 2012 om 09:33

Het gerommel rond Lukoki kan wel eens de voorbode zijn van nieuws omtrent Narsingh.

Er staat natuurlijk niet specifiek bij dat Ajax hem soort van aanbied en dat dus eerder anderen uit zichzelf interesse tonen, maar goed... hoe dan ook kan het zijn, dat Lukoki ergens anders gestalt gaat worden ivm een mogelijke komst van Narsingh.

Immers....wanneer Narsingh komt, Sulejmani er ook nog is....zou Lukoki als derde alternatief voor de rechterkant wel haast zeker buiten de boot vallen.
Dat zou zonde zijn voor zijn ontwikkeling en dus kan ie dan beter elders èn spelen, èn ervaring opdoen en zich zodoende verder ontwikkelen.

Dus deze geruchten kunnen wel eens de voorbode zijn op een naderende komst van Narsingh.....

12 juli 2012 om 11:38

Het zou mij ook niks verbazen en ik denk dat het voor alle partijen goed zou zijn. Kan Lukoki zich toch ook ontwikkelen op hoog niveau, want subtop.

12 juli 2012 om 12:18

Ja natuurlijk joh. We gaan Narsingh verkopen en daarbij gaan we nog een speler voor Ajax een jaar lang beter maken. Als Lukoki bij een deal betrokken wordt dan is het definitieve overgang. Mogen jullie hem over twee jaar weer voor 10 miljoen op komen halen omdat Narsingh niet rendeert :-)

12 juli 2012 om 09:05

Gewoon lekker bij Ajax houden. Die Narsingh hoeft van mij al niet te komen.
Heb je met Sulejmani en Lukoki gewoon 2 prima rechtsbuitens, bespaart weer geld!!

12 juli 2012 om 09:09

Dat is ook zo. Aan de andere kant heeft Sulejmani nog maar een 1-jarig cobntract. Bijtekenen tegen minder salaris zal geen optie zijn. Dus zal hij de komende periode toch echt verkocht moeten worden, wil je nog wat terugkrijgen van de 16,3 miljoen...

12 juli 2012 om 09:33

Sulejmani gaf onlangs aan dat hij verwacht eruit te komen qua nieuw contract.

12 juli 2012 om 09:05

Sorry maar bij Heracles Almelo zou Lukoki ook gewoon wisselspeler zijn, Lukoki past ook niet in het systeem, want zijn voorzetten zijn heel matig, daar ontbrak het vorig jaar ook al aan bij Heracles, daardoor kwamen Armenteros en Everton niet tot hun recht. Gouriye is op dit moment al beter dan Lukoki.

Heracles is sowieso al concreet voor Tom de Mul als ik het goed heb gelezen, zie hem liever komen, zijn voorzet is juist wel ijzersterk.

Pasveer
Koenders
Rienstra
Veldmate
Paljic
Quansah
Willie/Dario
Duarte
De Mul
Gouriye
Armenteros
12 juli 2012 om 09:18

Eerst vergelijk je Gouriye met Lukoki en dan in je opstelling zet je hem in de spits, omdat Armenteros en Everton niet tot hun recht komen zonder voorzetten van een buitenspeler?

Het lijkt me ook niet dat Everton gepasseerd gaat worden.

12 juli 2012 om 09:24

Vorig seizoen was dat zo, toen speelde Gouriye voornamelijk op de rechtsbuiten positie omdat Douglas te zwak was. Hij zal als een soort van back-up gaan fungeren als rechtsbuiten maar zal in de spits beginnen denk ik, van mij hoeft er niet per se nog een buitenspeler bij maar het schijnt wel prioriteit te zijn voor Heracles. Normaal zou ik Gouriye op de rechtsbuiten positie zetten, dit is een soort van realistische opstelling maar niet zoals ik het zou willen.

Aan de andere kant misschien redelijk begrijpelijk, als De Mul komt, zet je hem niet op de bank. Everton was vorig seizoen erg matig, je moet kiezen voor de beste spelers en daar zit Everton op dit moment niet bij.

12 juli 2012 om 12:13

In je eerste reactie ben ik het volledig met je eens, behalve hoe je de voorhoede invult.

Je geeft aan dat Armenteros vorig seizoen te weinig ballen heeft gehad, klopt helemaal. Everton speelde een dramatisch seizoen en we hadden geen goede rechtsbuiten. Echter heeft Everton wel zat ballen gehad van juist Armenteros, maar deed daar soms veel te weinig mee. Andersom heeft Armenteros ook een paar flinke kansen gemist.

Om even terug te komen op de opstelling. Armenteros heeft voor dit seizoen nummer 9 gekregen, oftewel het vertrouwen dat hij eerste spits is. Gouriye heeft dot seizoen nummer 7, ofwel hij is op dit moment eerste keus op de rechtsbuiten. Everton zal in het begin niet gepasseerd worden, daarvoorr heeft hij teveel goede seizoenen gedraaid en het is een jongen van de club en het publiek. Die gaat dit jaar ook wel weer een goed seizoen draaien denk ik.

Kortom, ik denk dat Bosz er voor zal kiezen om met de voorhoede zo te beginnen: Gouriye-armenteros-everton. En stel dat Lukoki erbij komt dat hij samen met Gouriye uitmaakt wie echtsbuiten wordt. Komt Gouriye op de bank, dan laat Bosz hem invallen voor Armenteros zodat Gouriye op zijn favoriete plek, de spits, ervaring op kan doen.

12 juli 2012 om 09:06

Aan VVV verhuren, gebruik je hem als ruilmiddel met Wildschut, lijkt me prima!

Laat Narsingh maar lekker naar PSV gaan, hij komt dan toch nooit meer bij de absolute top! Dat gebeurd maar bij weinig spelers van Psv.

Geef mij Wildschut maar!

12 juli 2012 om 09:11

Natuurlijk, de Romario's, Ronaldo's, Van Nistelrooij's, Stam's en Robben's van deze wereld hebben inderdaad nooit de absolute top gehaald.

12 juli 2012 om 09:15

Daarmee is het ook bijna afgelopen, je noemt spelers op van een tijdsbestek van 20 jaar als het niet meer is...

En volgens mij zeg ik ''bij weinig spelers''...

Niet dat niemand bij PSV het haalt maar het gebeurd minder snel als bij spelers van Ajax.

12 juli 2012 om 09:20

Sorry, maar absolute top?

Oké Ibrahimovic, Sneijder. En zie ik dan zoveel spelers over het hoofd?

De laatste jaren komen er weinig spelers uit de Nederlandse competitie bij de absolute top terecht hoor.

12 juli 2012 om 09:29

Huntelaar, Suarez, Stekelenburg, Vertonghen. Eriksen zal er ook 1 worden die een transfer gaat maken naar een topclub in het buitenland.

12 juli 2012 om 09:29

Misschien niet absulote top maar dat zijn maar weinig spelers nog tegenwoordig inderdaad. Maar het is toch wel een hoger gemiddeld niveau dan dat de spelers van PSV halen...

Nou ja, laten we gezien het tijdsbestek van Dammie voor het gemak 20 jaar nemen.

Team uit 1995 , Chivu, Heitinga, Maxwell, Nigel de Jong, Grygera, Huntelaar, vd Vaart, Stekelenburg, Vertonghen (nog niet bewezen), Pienaar, Suarez, Emanuelson en zo kan ik denk ik nog wel eventjes doorgaan...

12 juli 2012 om 09:32

Overdrijven is ook een vak, maar dat was uit je eerste zin al duidelijk. Inderdaad staat er 'weinig' in je stukje, maar ik kan nog wel even doorgaan met namen noemen hoor; wat dacht je bijvoorbeeld van Park en Kezman?

Je opmerking is gewoon niet te onderbouwen omdat je de vergelijking nooi kan maken. Elke speler en elke omstandigheid is nu eenmaal uniek.

Edit:
@donshining
je laatste post geeft al weer van alles aan want we kunnen ook wel discussies gaan houden of bijvoorbeeld Stekelenburg en Pienaar de absolute top hebben gehaald (in mijn ogen zijn Everton en AS Roma dat namelijk niet).

12 juli 2012 om 09:40

Ja 20 jaar...

Volgens mij speelde Romario tot 1993 bij PSV dus dat is 19 jaar geleden... 19 jaar = bijna 20 volgens mij.

Je hoort mij ook niet zeggen dat er helemaal geen spelers zijn toch?
Maar gezien de afgelopen '19 jaar' halen zijn er meer spelers van Ajax die het gehaald hebben naar de Europese (sub)top dan spelers van Psv.
Misschien legde ik het iets te onduidelijk uit.

Ik denk gewoon dat je meer kans op slagen heb in Europa als je naar Ajax gaat ipv Psv. Maarja dat is mijn mening.

edit:
Lees ajb ook mijn eerste stukje van die comment; 'misschien niet absulote top maar dat zijn maar weinig spelers nog tegenwoordig inderdaad. Maar het is toch wel een hoger gemiddeld niveau dan dat de spelers van PSV halen...'

(met inderdaad uitzondering van bijv. Pienaar... )

ps. beetje jammer dat je je reactie heb aangepast, nu lijkt die van mij nergens over te gaan en moet ik mijne ook aanpassen...

12 juli 2012 om 10:01

En ik denk dat de club daar los van staat; het is de kwaliteit van een speler die bepaalt of hij de top haalt; de clubkeuze is daarin minder belangrijk omdat er weinig verschil zit tussen Ajax en Psv. Beide clubs spelen immers jaarlijks om het kampioenschap en spelen jaarlijks in Europa.

Je opmerking dat als narsingh naar PSV gaat, hij in ieder geval nooit de Europese top zal halen is in ieder geval onzinnig.

12 juli 2012 om 10:04

Daar heb je wel een punt in je onderste stuk. Maar dat is mss de subjectieve mening van mij als Ajacied.

Je eerste stuk ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind alsnog dat je gewoon meer kans op slagen heb in Europa als je naar Ajax gaat ipv Psv. Maarja dat is ook mijn mening.

12 juli 2012 om 10:16

Let's agree to disagree ;

12 juli 2012 om 10:43

Via PSV zijn absoluut spelers naar de top doorgegroeid. Maar je noemt allemaal jongens op die niet bij PSV zijn opgeleid. Ajaxspelers daarentegen komen daar doorgaans wel altijd in de buurt als ze eenmaal zijn doorgebroken.

Persoonlijk vind ik PSV een echte koopclub en ik moet Donshining gelijk geven wanneer hij zegt dat in de regel meer ajaccieden de top bereiken dan Psv'ers. Want Kezman is ook niet bepaald je van het. In de afgelopen 20 jaren zijn duidelijk meer spelers van Ajax dan PSV in de absolute top terecht gekomen:

Davids
Seedorf
Kluivert
Sneijder
Van der Vaart
Reiziger
Jonk
Bergkamp
R. de Boer
Overmars etc. etc.

De afgelopen periode:

De Jong (man city, kampioen van Engeland)
Van der Vaart (hsv, idd geen absolute top)
Sneijder (real Madrid)
Maduro (valencia, geen absolute top, maar goede subtopper in Spanje)
Emanuelsson (AC Milan, dat zit toch echt tegen absolute top aan, en hij is basisspeler)

Niet (geheel) zelf opgeleide spelers:

Chivu
Ibrahimovic
Huntelaar
Bogarde
Suarez
Litmanen
Grygera

Come on dat lijstje zegt zoveel man

12 juli 2012 om 11:18

@ajaccied4life
Oh gaan we het nu over die boeg gooien? Laat ik eerst eventjes vertellen dat ik het woord koopclub een trieste benaming vind en dat het vaak (ook hier) gebruikt wordt om een sneer uit te delen en PSV in een hoek te zetten. Maar goed, er is duidelijk een verschil in visie (geweest) tussen beide clubs waarbij Ajax zich met name heeft gericht op de eigen jeugd en PSV spelers bij andere clubs heeft gekocht.

Dit is een verschl in visie die beide clubs wel degelijk successen heeft geleverd. Dit gezegd hebbende, maakt het jouw opmerking ook volledig overbodig. We hebben het er namelijk helemaal niet over of spelers zelf opgeleid moeten zijn of niet; het gaat erom of de stap van club A naar de top makkelijker/beter is dan vanaf club B. Hierbij kijken we totaal niet naar de verdere achtergrond van spelers.

12 juli 2012 om 23:51

Dan heb je ze ook wel allemaal gehad hoor.

12 juli 2012 om 09:07

Meteen betrekken in de transfer van Narsingh. Lijkt me perfect, Heerenveen gaat vleugelaanvallers nodi hebben en Ajax wil Narsingh - perfect.

12 juli 2012 om 12:52

Dit is alleen perfect voor Ajax, niet voor Heerenveen. Onze rechtsbuiten-positie wordt na het vertrek van Narsingh gewoon opgevuld door Van la Parra, die is beter dan Lukoki. Daarnaast is het beleid van Heerenveen om geen spelers te huren van andere Eredivisieclubs, want daar wordt alleen de verhurende club beter van.

12 juli 2012 om 09:08

Ik vind deze jongen zwaar overschat. Hij heeft echt nog bijna niets laten zien, misschien een poort van de cler, maar veel meer ook niet. Ik denk zelfs dat deze jongen nog te zwak voor een ado ofzo is. Maar ik kan het mis gezien hebben, dan ben ik de eerste die het toe geeft maar ik geloof er niet zo in

12 juli 2012 om 10:22

Jij oordeelt op basis van een paar inval beurten, dat is dus echt niet voldoende om een goed beeld van deze jongen te krijgen. Hij zit barstens vol potentie, hij heeft veel snelheid en techniek, alleen moeten de scherpe kantjes er absoluut af bij hem.

Ik hoop dat hij verhuurd gaat worden en flink wat minuten kan gaan maken.

12 juli 2012 om 11:00

Ik kan hem ook nergesn andesr op beoordelen. En hem beoordelen op jong Ajax vind ik onzin. Het gaat om het werk in Ajax 1 en daar heb ik weinig van hem gezien.
We zullen zien of ik ongelijk heb.

12 juli 2012 om 09:10

Je kunt hem via een huurperiode + misschien nog wel een speler verhuren à la sneijder, castillion enz. betrekken in de transfer van Narsingh van Heerenveen of Wildschut van Vvv.

Zo een soort constructie ofzo?

Lukoki + Sneijder + 1.5 miljoen naar Vvv.

12 juli 2012 om 09:20

Sneijder heeft toch al getekend bij Rkc?

12 juli 2012 om 09:24

Harmjan,

Ja dat weet ik eigenlijk ook niet? Het was officieel, maar toen ging hij een bank kopen ofzo en toen weer wel?

Wel rond/niet rond?

Vind Sneijder voor RKC trouwens een mooie speler hoor!

12 juli 2012 om 09:10

Narsingh naar Ajax en dan mag Heerenveen Lukoki wel een jaartje huren hoor.

12 juli 2012 om 09:13

VVV is nagenoeg akkoord met Jules Reimerink, ook een rechtsbuiten. Die hebben echt geen interesse (meer) in Lukoki.

12 juli 2012 om 09:31

Ah leuk komt die weer terug. Die speelde bij Cottbus toch?

12 juli 2012 om 09:13

Ik snap echt niet wat clubs in deze jongen zien. Vind hem echt matig en heeft nog niets laten zien, behalve een stomme panne buiten het veld bij de Cler destijds.

12 juli 2012 om 09:14

Jongen moet gewoon meer wedstrijden spelen, tot nu toe hard rennen en af en toe een trucje. En erg wisselend niveau, tegen PSV kwam hij er totaal niet uit bijvoorbeeld. Durfde geen actie te maken en veel te veel balverlies.

12 juli 2012 om 09:22

Natuurlijk een ideale situatie voor Ajax en Heerenveen mocht er nog onderhandeld worden over Narsingh, vooral omdat Hansma deze week aangaf dat er meerdere constructies mogelijk zijn. Lukoki een jaar verhuren zou denk ik niet slecht zijn, mits hij dan wel de garantie heeft dat ie veel wedstrijden gaat spelen. Mocht Narsingh uiteindelijk geen optie zijn dan lijkt het me wel zo verstandig om deze jongen in Amsterdam te houden! Toch een van de talenten die er rond lopen alleen is hij nog wisselvallig in zijn prestaties. Ik kan in ieder geval genieten van een speler als Lukoki op de flanken!

12 juli 2012 om 12:43

Als Heerenveen een optie tot koop eruit kan halen, ben ik positief. Anders zie ik hier alleen maar een ideale constructie voor Ajax. Narsingh krijg je dan goedkoper, terwijl zijn eventuele opvolger mooi ervaring op kan doen bij een andere club. Overigens kan ik me sowieso niet voorstellen dat een speler als Lukoki bij Heerenveen een garantie op wedstrijden kan krijgen. Zo ontzettend goed is die jongen (nog lang) niet.

12 juli 2012 om 17:06

Precies, daarnaast hebben we nog van la Parra voor de rechterkant. En ook nog Slagveer, Valpoort, Uth, Ziyech die op de flanken kunnen spelen. En ik heb nou niet het idee dat Lukoki meer toe zal voegen of zoveel meer ervaring heeft dan onze jongens.
Hij is qua prestaties waarschijnlijk net zo wisselvallig als onze jeugdspelers, dus in dat opzicht kunnen we beter een wat oudere (meer ervaren) vleugelspeler halen.

12 juli 2012 om 09:27

Hij gaat helemaal niet weg.
Blijft gewoon bij ajax deze jongen gaan ze nog nodig hebben.

12 juli 2012 om 09:30

Als ajax Narsingh binnenhaalt ben ik bang dat het einde verhaal lukoki is. Ze hebben veel buitenspelers dus denk niet dat het lukoki lukt om zich in de basis te spelen met boerrigter op links en narsingh/ozbilis/sulejmani op rechts.

12 juli 2012 om 09:39

ze kunnen lukoki gebruiken in een deal met narsingh bijv. als ze narsingh 1 miljoen goedkoper maken mogen ze lukoki voor de helft van de prijs , zo heb je meer kans op narsingh
lukoki gaat denk ik naar sc heerenveen want narsingh gaat waarschijnlijk weg en dan is ie daar bijna zeker van een basisplek

12 juli 2012 om 09:46

Ik denk eerlijk gezegd dat Lukoki tekort komt om basisspeler bij Heerenveen te zijn. Hij heeft mij in ieder geval niet overtuigd toen ik hem een paar keer zag spelen. Dan heb ik nog liever Özbiliz denk ik.

12 juli 2012 om 09:45

Ga naar Utrecht mooie stad mooie club mooi stadion om een jaartje te voetballen. Hoop echt dat Utrecht er dit seizoen weer boven op komt.

12 juli 2012 om 09:46

Mooi betrekken in de deal met Narsingh, maar wel alleen voor verhuur. Als zijn voorzetten beter worden dan wordt die namelijk gewoon de vaste rechtsbuiten van Ajax. Die jongen heeft een goede techniek en een snelheid.

12 juli 2012 om 10:12

Een verhuur zou goed voor hem zijn indien die weinig speeltijd krijgt. Maar stiekem hoop ik dat die gewoon echt verhuurd wordt zodat die eens een jaar lang kan acteren als basisspeler. Die jongen heeft gigantisch veel snelheid. Het enige wat hem nog ontbreekt is een goede voorzet en scorend vermogen. In potentie is t gewoon een goede speler. Als hij verhuurt wordt dan hoop ik wel op een club als heerenveen. Aanvallend voetbal.

12 juli 2012 om 10:34

Ik herinner me de wedstrijd tegen PSV thuis nog.. Toen speelde hij naar mijn mening echt ongelooflijk slecht. Verder volg ik deze jongen niet echt maar dat is wat ik van hem heb gezien!

12 juli 2012 om 11:18

Naar ADO Den Haag en FC Utrecht gaat Jody Lukoki, hoop ik, niet. Want de rivaliteit tussen deze twee clubs en Ajax is best goed.

Misschien kan Ajax Jody Lukoki in de deal voor Luciano Narsingh betrekken, alleen dan zou ik Lukoki niet verkopen. Want ik zie het zeker nog zitten in Lukoki.

Het liefst heb ik dat Lukoki naar Heracles Almelo, VVV Venlo of RKC Waalwijk gaat. Want al deze drie clubs die kunnen zeker 'n speler als Lukoki gebruiken.

12 juli 2012 om 11:18

Lukoki speelde toen zeker slecht maar hij is de afgelopen 9 maanden sterk ontwikkelt. Hiervoor hebben de individuele trainingen van Marc Overmars ongetwijfeld bijgedragen. Hij speelde gisteren goed tegen SC Veendam, hij dolde met zijn tegenstander. Iets wat bijvoorbeeld Ozbiliz absoluut niet lukte. Zijn voorzetten waren niet perfect maar zeker wel dreigend en daaraan zie je dat er progressie in zit. Hij scoorde overigens twee keer alleen werd één doelpunt afgekeurd wegens buitenspel.

Deze jongen kan een degelijke voetballer worden maar daarvoor moet hij natuurlijk wel blijven knokken.

12 juli 2012 om 11:31

Hiervoor gaf Hansma al een teken met 'constructies'.

Ik ben echter van mening dat het belangrijkste is dat Lukoki wekelijks gaat spelen. Gezien de grote interesse moet het niet al te moeilijk zijn om voor Lukoki een goede club te vinden.

12 juli 2012 om 17:01

Met constructies bedoelt hij in ieder geval niet dat we van andere Eredivisieclubs spelers gaan huren.
Wat heeft het namelijk voor ons als voordeel dat we Narsingh voor minder geld weg doen en Lukoki gaan huren? Daar houden we niks aan over.
Daarnaast zie ik Lukoki niet onze van la Parra uit de basis houden. Dus van mij hoeft die jongen helemaal niet te komen, voegt niks toe. Kunnen we beter onze eigen jeugd de kans geven.

13 juli 2012 om 20:11

@ Runtelaar

Ben ik met je eens, maar ik reageer hier op het bericht dat Heerenveen ook interesse zou hebben. Wat dat betreft is het wel relevant, al lijkt mij dat ook vrij stug. Overigens vertrekken waarschijnlijk beide buitenspelers, dus heb je er ook twee nodig. Van la Parre is een, maar wie wordt die ander?

12 juli 2012 om 11:37

Ajax heeft nog genog andere buitenspelers voor wie een verhuurperiode of miss verkoop belangrijker is dan voor lukoki. Zoals:
-jozefzoon, ebecilio, ozbiliz, Arica, de sa,

Lukoki is nog erg jong en mocht sulejmani wegvallen door blessure ofzo dan vind ikk lukoki prima vervanger.

12 juli 2012 om 12:34

Jozefzoon heeft een meerjarig contract bij RKC getekend.

Maar idd, Ajax heeft veel overbodige buitenspelers.

12 juli 2012 om 14:20

Ooh oke, niet meegekregen blijkbaar..

12 juli 2012 om 14:30

Alleen kan Lukoki het misschien nog wel waarmaken, De Sa overigens ook, in Jozefzoon (die is al weg blijkbaar), Ebicilio en Ozbiliz zie ik het echt niet meer zitten. Ebicilio mist het voetballend vermogen en Ozbiliz de mentaliteit.

Lukoki probeert echt aan zijn zwakke punten te werken, zo gaan zijn voorzetten echt vooruit ten opzichte van vorig seizoen, al zijn ze nog steeds onder maat helaas, hij is ontzettend snel en loopt zijn tegenstander echt redelijk makkelijk voorbij.

12 juli 2012 om 12:16

Als ze maar betalen moet Ajax ook als ze bij hun aankloppen.

12 juli 2012 om 16:55

Klopt, er is alleen een klein verschilletje.
Narsingh is bij Heerenveen basisspeler en als Ajax nog een nieuwe rechtsbuiten haalt (narsingh ofzo) dan is Lukoki overbodig. En we gaan niet veel geld betalen voor een bij een andere club overbodige speler.
Die waarschijnlijk bij ons op de bank komt te zitten omdat hij de concurrentiestrijd met van la Parra verliest.

12 juli 2012 om 12:31

Vraag me af of Rkc daadwerkelijk interesse heeft aangezien er met Jozefzoon, Alakmak en Slager al drie buitenspelers zijn. Doet verder niets af aan het feit dat zo'n jongen qua kwaliteiten natuurlijk een prima versterking zou zijn, maar op dit moment zoeken we alleen nog een spits.

12 juli 2012 om 12:52

Volgens mij hebben wij al genoeg spelers die op de flanken kunnen spelen met Martinus, Assaidi, Van La Parra, Narsingh, Slagveer en Uth. Mocht Narsingh weg gaan dan verwacht ik ook niet dat er een speler met zo'n vreselijk matige voorzet komt.

12 juli 2012 om 16:57

Je vergeet Ziyech, die toch echt indruk maakt in de voorbereiding.
Maargoed je weet vast ook dat Narsingh en Assaidi gaan vertrekken, dan weet ik niet of het verstandig is om volledig op onze jeugd terug te vallen. Al kunnen we beter onze jeugd naar voren schuiven dan een Lukoki aantrekken, zoveel niveauverschil zit daar niet.

12 juli 2012 om 18:26

Ik weet nog niet zo zeker of Assaidi en Narsingh wel willen vertrekken. Raiola heeft tot dusver al aardig wat lopen verkloten voor met name Assaidi. Ziyech was ik in deze opsomming inderdaad vergeten. Mocht Narsingh dus ook daadwerkelijk vertrekken (wat ik nog steeds wel verwacht) dan hoop ik dat Hansma een ervarener speler aantrekt. Trek maar eens iemand van een jaar of 28 aan. Een beetje ervaring kan nooit kwaad in een elftal met zoveel jonge honden. Al heeft de voorhoede afgelopen seizoen bewezen dat ervaring niet eens zo belangrijk is als je over voldoende talent beschikt.

12 juli 2012 om 13:06

Als Lukoki verhuurd kan worden aan een Heracles of RKC moet Ajax dit onmiddelijk doen aangezien die nog niet klaar is voor Ajax 1

12 juli 2012 om 13:15

ik denk dat narsing niet naar ajax gaat!,
Lukoki gewoon bij ajax blijven !!!!

12 juli 2012 om 22:26

Bij Utrecht zal deze jongen ook op de bank belanden, omdat Mulenga weer helemaal fit is, en natuurlijk veel beter en sterker is als deze jongen. Denk niet dat Utrecht hier naar op zoek is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

47 fans
Aanvaller, 20 jaar

In de wandelgangen

Zaterdag 25 mei
Wayne Rooney kan in Parijs een duizelingwekkend bedrag gaan verdienen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.34375 seconden.