Voetbalzone

Real Madrid vraagt driehonderd euro voor handen schudden met spelers

Woensdag, 11 juli 2012 om 13:59

Real Madrid tourt in de voorbereiding op het nieuwe seizoen door de Verenigde Staten en voor Amerikanen is het dus een uitgelezen mogelijkheid om spelers als Cristiano Ronaldo een keer aan het werk te zien. Goedkoop zal dat echter niet zijn, want de Spanjaarden vragen flinke entreegelden voor het bijwonen van een training op 4 augustus.

/

Belangstellenden moeten tenminste 69 euro betalen voor een toegangskaart tot de trainingsessie. Het duurste ticket kost 311 euro, maar dan krijg je wel de kans om de hand te schudden van de spelers. Ook de oefenwedstrijden zijn niet goedkoop; zo gaat het duurste kaartje voor de oefenwedstrijd tegen Los Angeles Galaxy voor 448 euro over de toonbank.

De goedkoopste wedstrijd van de trip is een oefenduel met Celtic. Vanaf 24 euro is het mogelijk om de Spaans kampioen aan het werk te zien tegen de kampioen van Schotland, maar voor wat betere plekken betaal je al gauw tweehonderd euro. De mannen van José Mourinho brengen een bezoekje aan Las Vegas, alvorens de trip in New York af te sluiten met een duel met AC Milan.

11 juli 2012 om 14:02

69 tot 311 euro voor een training gekker moet het niet worden. voetbal is al niet zo populair in de VS dus ik vraag me af of er veel mensen komen

11 juli 2012 om 14:04

je hebt het nu over toegangsprijzen voor de training! helemaal van de pot gerukt. maar ja als je honderden miljoenen schuld hebt moet je het ergens vandaan trekken!

11 juli 2012 om 14:20

Ik ga akkoord met het feit dat 69 euro veel geld is voor een training maar dit is Amerika, je hebt een veel groter publiek dat er op af komt en er ook naar toe wilt gaan. Ik ben er zeker van dat alles uitverkocht is (wedstrijden als trainingen). Dan is het toch je goed recht om zulke prijzen te vragen, die trip kost ook geld en zo kunnen ze het ook weer terugverdienen.

Alsof ze het geld dat ze ophalen via deze wedstrijden gebruiken om hun schuld af te bouwen, laat me niet lachen.

11 juli 2012 om 14:59

en spanje staat ook al op om vallen en maar clubs laten lenen
is te gek vooor woorden hoe ze aan hun geld moeten komen.
wordt is tijd dat voetbalclubs zijn schulden terug betalen aan banken
als al de clubs over europa schulden aflossen hoeveel zou dat opleveren daar ben ik benieuwd naar

11 juli 2012 om 15:00

Volgens mij bepaalt LA Galaxy die prijzen hoor. Die willen natuurlijk zoveel mogelijk verdienen aan het tripje van Real.

11 juli 2012 om 15:19

Real Madrid heeft 140 miljoen schuld, niet honderden.

11 juli 2012 om 16:24

Eens mensen roepen altijd "jah honderden miljoenen schuld" maar als je in het begin van 2012 op de officiële website had gekeken zag je een informatie boekje voor de socio's met min of meer de schuld die Real Madrid op dit moment heeft. Er kwam inderdaad rond de 140 miljoen uit.

11 juli 2012 om 14:05

Voetbal is de meest gespeelde sport in de VS.

11 juli 2012 om 14:10

Volgens mij niet. Eerder de op 4 na meest populaire sport in de VS.

11 juli 2012 om 14:12

Ik heb het nog eens opgezocht en ik was inderdaad misschien iets te enthousiast, ik heb het weleens ergens gelezen maar het klopt dus niet. Desalniettemin word het wel heel veel gespeeld, alleen de VS is nogal een onzeker land dus richten ze zich commercieel liever op sporten die alleen daar gespeeld worden omdat ze in echte sporten niet kunnen winnen.

11 juli 2012 om 14:18

Kijk maar naar de Olympische Spelen. Ze kunnen er niks van, die Amerikanen ;.

11 juli 2012 om 14:38

American football niet te vergeten

11 juli 2012 om 14:51

Nou de Amerikaanse vrouwenploeg werd wel 2e op het WK vorig jaar.
En American Football en NBA en Honkbal zijn de beste bekeken sporten in Amerika .

11 juli 2012 om 14:54

Honkbal,basketball en rugby zijn daar het populairst.

11 juli 2012 om 15:49

Volgens mij is voetbal wel degelijk de meest beoefende sport in Amerika. Als je vrouwen meerekent dan. Bij jongens onder de 12 was het de grootste sport na honkbal, ouder dan 12 is basketball, honkbal, american football veel populairder.

11 juli 2012 om 16:01

Klopt. Het is niet de populairste Kijksport, maar wel de populairste Doesport.

11 juli 2012 om 14:06

Niet zo populair? Populair genoeg om elke week volle stadions te trekken voor LA Galaxy. Misschien moet je eens stoppen met in het verleden te leven en oude clichés te blijven eerbiedigen. Voetbal in de USA zit zwaar in de lift. De cijfers spreken boekdelen. Als dan de grootste voetbalclub aller tijden met de beste speler ter wereld naar je land komt, dan maak je al gauw wat tijd en geld vrij om te kijken. Ik verwacht volle stadions daar. Genoeg Amerikanen die gek genoeg zijn om dat bedrag te betalen.

11 juli 2012 om 14:16

Niemand ziet ronaldo daar als beste speler maar goed;

11 juli 2012 om 14:25

haha, zeker wel vriend.

ik zou zeker heengaan als het om de hoek was, maar dat is het niet.

11 juli 2012 om 14:36

Haha 69 euro minstens zou jij voor een training betalen? Om een paar voetballers te zien die je normaal op tv ook ziet. Spannend man!

11 juli 2012 om 15:41

uncritvalent: niemand ziet Messi daar als beste speler maar goed;

11 juli 2012 om 16:45

elke week volle stadions? LA galaxy speelt in een stadion waar er 27.000 in kunnen, is het niet zo'n wonder!

69 euro betalen ze alleen incl een wedstrijd en die 311 euro voor een hanje schudden? nee echt niet

11 juli 2012 om 19:24

@breedje
Inderdaad. En voor nog eens driehonderd euro mag je 2 seconden de hand schudden van iemand die je een paar seconden daarna weer vergeten is.

11 juli 2012 om 14:10

geloof me.. een pak mensen

dit brengt ongelooflijk veel op.. anders zouden ze daar niet echt heengaan hoor.... ze maken al winst zonder de tickets....

11 juli 2012 om 14:14

New York Yankees en Real Madrid zijn de best en grootste merknamen op deze planeet ! Bron Forbes

http://www.ftm.nl/copypaste/yankees-beste-merk.asp...

daarvoor moet je betalen en geloof me het zal bom vol zijn ..

Real Madrid is meer dan alleen een voetbalclub.

11 juli 2012 om 17:44

Yankees Chicago Bulls en La Lakers dat zijn de grootste sport merknamen .\

11 juli 2012 om 14:21

Je moet ook nagaan dat mensen opeens de naam Ronaldo horen.
Dan zullen ze echt wel komen.
En voetbal is misschien niet volkssport nr.1 daar, maar is wel zwaar in de lift.
En vooral kleine kinderen zijn er erg enthousiast over.
Onder vrouwen is het volgens mij sport nr.1.
En tijdens wedstrijden van de VS zit het altijd wel vol.

Voetbal is daar echt niet zo klein als je denkt.
Na de transfer van Beckham en het goede WK van de VS is het voetbal erg gegroeid daar.

11 juli 2012 om 14:25

Vrouwenvoetbal in Amerika is wel populair.

Die vrouwen zijn trouwens niet slecht, kwamen tot de finale van het WK en verloren daarin tegen Japan als ik me niet vergis.

Had nog een paar wedstrijden gezien ook, wat een vechtlust tonen ze.

11 juli 2012 om 14:28

Zijn zeker niet slecht.
Vooral die Hope Solo.

En inderdaad ze tonen veel vechtlust in de wedstrijd.
Kan me een filmpje herinneren van dames "college voetbal" waar aan elkaars haren werd getrokken en slidings werden gemaakt die je niet eens bij de mannen ziet.

11 juli 2012 om 14:33

Vechtlust tonen ze zeker, ze stonden in de halve finale 0-1 achter en maakten in de 92de minuut 1-1 door abby wambach.

Haha Solo

Ze is trouwens positief bevonden he een paar dagen geleden, maar ze mag toch mee naar de olympische spelen.

Die Alex morgan moet je eens opzoeken ook een mooi wijf.

11 juli 2012 om 14:58

Als het goed is was het een voorgeschreven medicijn van de dokter waar een stof in zat die blijkbaar tegen het reglement is.

Het vrouwenvoetbal zit volgens mij ook best wel wat kwaliteit.
Kan me nog een Braziliaanse herinneren.
Maria nog wat of zo.
Die werd gezien als de vrouwelijke Ronaldinho.
Ook qua uiterlijk.
Maar ze kon er wel wat van toen ik een filmpje van haar zag.

Verder volg ik het vrouwenvoetbal niet echt, maar ga ik denk ik zeker wel doen.
Vooral voor de nieuwe Hope Solo's.
Meer om het uiterlijk dan de voetballende kwaliteiten natuurlijk.
Dus die Alex ga ik zeker opzoeken.

11 juli 2012 om 15:01

Ja klopt, een vocht afdrijvend middel was het volgens mij.

die Braziliaanse heet Marta, fantastische voetballer is het. Volgens mij is ze 5x uitgekozen tot beste voetbalster.

Ik ga als ik tijd heb wel weer eens kijken naar het vrouwenvoetbal op de olympische spelen, heb wel genoten van ze op het WK.

11 juli 2012 om 15:31

Volgens mij mag je die hand houden voor 311 euro....

11 juli 2012 om 14:03

Tja, kwestie van vraag en aanbod. Ik vind het behoorlijke gortige bedragen maar wanneer de Amerikanen dat er voor willen betalen staat Real in haar goed recht om daar gebruik van te maken.

11 juli 2012 om 14:05

Woow das niet zuinig, als zou ik wel graag die wedstrijd tegen Milan willen zien als ik daar zou zijn

11 juli 2012 om 14:06

Wat een traditionele volkssport is het voetbal toch ook he

11 juli 2012 om 14:07

En volgens Marca zijn ''zo goed als'' alle tickets verkocht. Het kan toch niet gekker worden..
Voor ons Madrilenen in Nederland is het al helemaal niet te betalen, ticket + hotel + trip = minimaal 600 euro voor een wedstrijd tegen een laag geklasseerd elftal. Heb Real Madrid al eens een klaagmail gestuurd met meerdere opmerkingen om het voor het publiek beter/makkelijker te maken, zo ook voor de Spanjaarden/madrilenen in het buitenland. Ben bang dat hier niets mee gedaan wordt..
"
1 of 2 keer in het jaar in dat prachtige stadion zitten is gewoon te weinig..

11 juli 2012 om 14:09

Dan ga jij ofwel erg luxueus ofwel ben je niet erg goed in zuinig boeken.
Je kan een stuk goedkoper ook in Madrid geraken en wedstrijden kijken.

11 juli 2012 om 14:21

Ja.
Als ik een categorie-4 ticket boek, in het kraaienest, dan betaal je minder inderdaad..

11 juli 2012 om 14:49

Je zou ook kunnen bezuinigen op de reis...

12 juli 2012 om 00:49

Heb je geen familie of vrienden in Madrid? Als Madrileen zijnde moet je daar toch enige contacten hebben lijkt me? Dan bespaar je de kosten van het hotel. Ik ga geregeld naar Barça en de duurste ticket die ik (althans, mijn vader) moest betalen was (zonder de korting die we als soci''s nog kregen) €124,00 voor de wedstrijd tegen Sevilla (5-0 dus zeer zeker de moeite waard). De rest was allemaal goedkoper. Ik sliep natuurlijk gewoon bij mijn vader thuis en de vliegticket kun je buiten het hoogseizoen ook wel voordelig vinden.

11 juli 2012 om 14:54

Als je zegt dat je gaat, dan weet je ook dat het vliegtuig ticket het zo duur maakt. Voor een normale match van Real Madrid kan je voor rond de 70 euro al klaar zijn?

11 juli 2012 om 15:17

Natuurlijk. En als je toch van plan bent om vaak te gaan, dan haal je nog eens 20% korting als Socio op je tickets ook. Je kan voor 300 euro maximum al heel gemakkelijk naar Madrid, match kijken en terug. Als je zelf een 4 sterrenhotel wil en een luxeweekendje Madrid dan wordt het duurder ja.

11 juli 2012 om 15:18

Je moet ook niet met een prive vliegtuig gaan maar met een dicounter. Voor 70 heb je retourreisje, hotel moet lukken voor 100 en dan geef je nog eens 100 uit het weekend. Weekendje dus 270€, en trust me cheaper kan met gemak.

Wel bizar dat de training €69,- kost en de wedstrijd tegen Celtic kom je al binnen voor €24,-wat ik dan wel weer schappelijk vind.

11 juli 2012 om 14:07

Vind het allemaal erg overdreven. Ben benieuwd of er dan wel zoveel publiek erop af komt.

11 juli 2012 om 14:12

Als je de kans krijgt om een club als Real madrid te zien spelen? zeker!

De stadions zullen vol zitten dat is zeker. Over het algemeen zitten de stadions daar vaak vol en is voetbal meer in opkomst.

Laatste wedstrijd tegen AC milan prachtig affiche

11 juli 2012 om 14:16

Mooi avatar trouwens!!

Ja ik hoop het voor Madrid en consorten. Is toch leuk dat die Amerikanen je club komen bekijken? Je hebt wel gelijk voetbal is daar inmiddels heel erg op komst.

11 juli 2012 om 14:19

Bedankt.

Maak je geen zorgen, als je de naam Madrid hoort ben je zeker wel geinteresseerd om eens een kijkje te nemen.

Voetbal is inderdaad meer in opkomst. Op dit moment is Basketbal nog steeds het populairst en daarna komt volgens mij Rugby maar dat weet ik niet zeker.

Edit: Hoe kan ik honkbal vergeten..

11 juli 2012 om 14:38

De twee populairste sporten in de VS zijn basketbal en baseball, met kort daarachter American Football (rugby is een heel andere sport). Voetbal wordt op dit moment net iets beter bezocht dan Ijshockey, wat een aantal jaar geleden wel anders was.

11 juli 2012 om 14:43

Klopt voetbal is in opkomst op dit moment.

Denk jij dat ze op langere termijn over baseball heengaan?
Zelf denk ik dat het mogelijk is maar dat vergt tijd, Basketbal zal de populairste sport blijven.

11 juli 2012 om 16:41

Op de écht lange termijn, zo'n 30-40 jaar is het natuurlijk niet te voorspellen. Maar de NBA en MLB zijn zo'n beetje de twee grootste competities ter wereld, dat gaat echt wel een tijdje duren voordat die gepasseerd worden. Ik verwacht wel dat het langszij komt bij American Football, dat is ook te zien uit de verschillen in bezoekersaantallen. Weet niet meer zeker wat het precies was, las het een tijdje geleden inmiddels, maar volgens mij werd de NFL (football) 1% minder bezocht dan het jaar ervoor en MLS (soccer) 3% meer. Logische conclusie is dan dat het op den duur eroverheen gaat.

11 juli 2012 om 14:12

Nooit van mijn leven dat ik 300 euro ga betalen voor 90 minuten voetbal. Het kan me niet schelen hoe rijk ik ben. Ik vind 60 euro al veel voor een Championsleague wedstrijd van Ajax - Real Madrid met "beperkt zicht"...

Feit is gewoon dat je gewoon niet weet wat je te zien krijgt. 300 euro is gewoon van de zotte. Er zijn mensen die dat nog niet in een jaar verdienen en dan geven wij dat uit voor een saaie pot voetbal van 90 minuten, wat ook nog nergens om gaat.

Hoop dat er niemand komt. Voor die 300 euro kan je heel wat levens redden, is toch te gek voor woorden dat je dat verkwanseld voor een potje voetbal van 90 minuten? Het moet wel leuk blijven ...

/hypocriet modus

11 juli 2012 om 14:19

Hahaha 311 euro betalen en je krijgt dan de ''kans'' om een hand te schudden met de spelers

11 juli 2012 om 14:20

Volgens is Real Madrid niet degene die dit vraagt hoor, de thuisclub boekt Real Madrid en heeft daardoor de organisatie en dus het prijzen van de tickets in eigen handen.

11 juli 2012 om 14:21

Lachwekkend treurig. Je moet wel een gaatje hebben, wil je dat soort bedragen neerleggen.

11 juli 2012 om 14:24

En de kont van de spelers voelen zeker 1000 euro. Wat een schande zulke hoge prijzen voor maar oefenduels.

11 juli 2012 om 14:51

Als zij het willen betalen, waarom zou je dan niet?

De Amerikanen hebben het er voor over dus je vragen wat je wilt en dan ga je niet omdat het maar een oefenduel is opeens heel weinig vragen. Als jij iets voor 5 euro kan verkopen en je kan het ook voor 60 euro verkopen kies jij toch ook voor het laatste.

11 juli 2012 om 14:24

Waar voetbal altijd voor het volk was lijkt het nu meer voor de elite en doorsnee persoon kan dit niet betalen. Hoop dat dit eenmalig.

11 juli 2012 om 14:25

Een wedstrijd tegen AC Milan, wauw! Een wedstrijd tussen de 2 grootste clubs van de wereld in New York, logisch dat dat veel geld mag gaan kosten!

11 juli 2012 om 14:42

Overdreven zeg.... alsof het de Cl-finale is!! Zulke oefen wedstrijden stellen meestal geen ene knikker voor. Maargoed, je moet het er maar voor over hebben.

11 juli 2012 om 14:47

Het is wat je er zelf voor wil geven toch? Heb je het er niet voor over, doe je het toch niet? Schijnbaar is er iedere keer weer onzettend veel interesse waardoor Real de prijzen kan verhogen.

Het is idd geen CL finale, maar hoe vaak speelt Real tegen een team zoals AC Milan?

11 juli 2012 om 14:49

Voor die Amerikanen is het de enige keer dat ze de Europese supersterren kunnen zien. Voor ons Europeanen is dat anders, maar voor die Amerikanen speciaal. Daarom kun je daar vragen wat je wilt, en ja die Amerikanen zullen dat betalen. Als jij iets voor 5 euro kan verkopen en je kan het ook voor 60 euro verkopen kies jij toch ook voor het laatste.

11 juli 2012 om 14:53

Het zal waarschijnlijk inderdaad een grote rol spelen dat het in Amerika een specialere aangelegenheid is dan voor Europeanen, daar hebben jullie gelijk in. Als het voor een wedstrijd was dan zou ik het (enigszins) begrijpen, maar voor een training vind ik het gewoon heel erg veel geld. Vooral als je bedenkt dat trainingen vaak openbaar zijn.

Maargoed... het ligt er inderdaad aan wat je er zelf voor over hebt.

11 juli 2012 om 15:02

Het is natuurlijk wel raar om ook voor een training geld te vragen, maar als ze daar ook voor willen betalen waarom dan niet? Je komt dichterbij de spelers, hebt heel misschien de mogelijkheid tot handtekeningen en je kan foto's van ze maken.

11 juli 2012 om 15:23

Het is inderdaad wat een gek ervoor geeft.
Helaas lopen er nog altijd meer gekken rond, dan er vast zitten als je al gaat nadenken om zulke bedragen voor een wedstrijdje, laat staan een training gaat neerleggen.

Van zulke mensen daar houden ze. Die geen verstand van prijzen en realiteit hebben.

12 juli 2012 om 00:56

Ikzelf zou het er niet voor over hebben. Het zijn weliswaar qua prijzenkast de grootste clubs maar in een oefenduel zie je daar niets van terug. Het is waarschijnlijk een stuk interessanter om twee amateurclubs tegen elkaar te zien voetballen terwijl Ronaldo en co. in de rust de bal op de lat proberen te schieten voor de show, dan wanneer je twee elftallen van vedettes een oefenduel tegen elkaar ziet spelen. Het is geen CL finale, het is gewoon een beetje uitproberen en rustig aan doen.

11 juli 2012 om 14:26

wtf waar slaat dit op 311 euro en dan alleen kans hebben op een handje van een speler niet eens zeker daarvan. maar ja hoorde laatst ook dat reals schulden zo hoog zijn dat ze de hele selectie moeten verkopen en het stadion en er dan nog niet uit zijn maarja dit slaat nergens op om zo je schulden te verminderen

11 juli 2012 om 14:34

Jezus, kaartje voor Valencia - Spurs kost je 6 tot 20 euro en Real vraagt al 69 euro voor de training? Als je naar Celta, Osasuna, Levante ofzo gaat tegen Real zie je Ronaldo ook spelen voor 20/30 euro.

11 juli 2012 om 14:47

Ja maar dan moet je ook nog een vliegtuigticket boeken. Voor die Amerikanen is dit een van de enige manieren om de sterren van Real te zien. En die Amerikanen vinden dat helemaal te gek en ze zullen dat ook wel betalen hoor, ga daar maar van uit. Ja en als club moet je daar dan slim mee omgaan. Je kan 20 euro vragen, maar ook 70. Ze betalen het toch en als je dan veel winst wilt maken kun je dus vragen wat je wilt.

11 juli 2012 om 15:25

Amerikanen zijn dan wel ook 1 van de domste volken.
Het is een mengelmoes van culturen,

11 juli 2012 om 14:40

Ik lees hier wat gebruikers die proberen te beweren dat voetbal al iets is in amerika maar het stelt nog helemaal niets voor. Dat het in de lift zit zal best dat zat het ook in de tijd van de new york cosmos. Van helemaal niets groeien naar iets klein lijkt spectaculaire groei maar is nog een lachtertje ivm andere sporten in de vs zoals football, basketball, ijshockey en honkbal. De MLS cup finakl in 2011 met LA galaxy werd bekeken door amper 1.5 mln mensen bekeken de 5e wedstrijd in de NBA finals werd bekeken door 16 mln mensen op tv bekeken in de vs.

Voetbal nog altijd kleinduimpje.

11 juli 2012 om 15:31

Misschien moet je wat beter je huiswerk doen voordat je iets beweert. Voetbal is niet volkssport nummer 1 dat beweer ik zeker niet alleen wat jij zegt getuigd van weinig kennis. Er worden op dit moment sportcomplexen gebouwd in de Verenigde staten waar je in Europa alleen van kan dromen. In een land als Amerika en met de dimensie daarvan kan je met de juiste marketing iets explosief laten groeien. Het voetbal in Amerika zit in een enorme lift en is zeker niet iets kleins. Nog in de schaduw van de andere traditionele sporten daar maar het bestempelen als iets kleins getuigd van weinig kennis van zaken.

11 juli 2012 om 14:42

Haha de ouwde tijden zijn verdwenen, schamen de spelers zich niet dat mensen betalen voor een handje. Die spelers worden echt als goden behandel echt verschrikelijk.

11 juli 2012 om 14:48

Bepalen de spelers de prijzen dan?

11 juli 2012 om 15:12

Nee maar schamen ze er niet voor dat ze zo boven un stand leven ik vind het echt ongelofelijk mensen werken elke dag hard voor 2000 euro per maand en dat verdient die Mourniho in 2 uur terwijl hij niks doet dat is toch schandalig.

11 juli 2012 om 16:03

Zou jij je schamen als je 1 miljoen kan verdienen maar iemand die harder zijn werk moet doen minder verdiend? Ik zou er geen moeite mee hebben, kan mij het interesseren dat mijn buurman er harder voor moet werken?

11 juli 2012 om 17:53

waarom zouden deze mensen schamen voor wat ze verdienen? De voetbalfans Kiezen en toch voor om hun salaris te betalen, wat een onzin kraam jij uit zeg. Blijkbaar is het merendeel van de wereld het niet eens met jou, anders zouden ze zulke bedragen nooit kunnen verdienen .

11 juli 2012 om 14:51

Vreemd dat het geen ronde bedragen betreft. Als iemand niet gepast kan betalen voor een handtekening en een Real Madrid-speler geen wisselgeld op zak heeft zal de teleurstelling mogelijk groot zijn.

11 juli 2012 om 17:34

waarschijnlijk betalen ze daar met Dollars en is het bedrag naar Euro's omgerekend!

11 juli 2012 om 14:59

Rare titel weer om lezers te lokken. de paar kaarten die voor 300 Euro worden verkocht zijn voor goede zitplaatsen voor de trainingssessie inclusief de mogelijkheid om de handen te schudden.
Het is dus niet enkel voor het handen schudden.

Wat een ophef allemaal Als je ziet hoeveel mensen voor een Opera voorstelling betalen sla je helemaal stijl achterover...valt dus allemaal mee als het gaat om het zien van de beste spelers ter wereld van de meest bekeken sport

11 juli 2012 om 15:06

ik kan wel begrijpen dat je meer dan 300 euro moet betalen om een hand te schudden met bijvoorbeeld Ronaldo of Ozil. Ik weet het, het is gek maar hoe vaak krijg je de kans om dat te doen?..

11 juli 2012 om 15:17

Wat is er zo speciaal aan om een hand te schudden met een voetbalspeler?

Als normale Nederlandse Burger betaal je nu al belastinggeld en dat gaat via Nederland naar Spanje.
Spaanse overheid geeft dat geld ook weer aan banken, (santander)
EN mocht Santander nu sponsor zijn van Real, dus eigenlijk betaal je al aan Real, maar dan indirect en je hebt alsnog geen chips.

11 juli 2012 om 15:27

Het is meer dan alleen een hand schudden hé slimbo. Het is een korte meet en greet sessie waarbij je ook de mogelijkheid krijgt om een foto met die lui te maken. Prachtig initiatief van Madrid. Een foto met de duurste en samen met Messi te beste voetballer ter wereld zou zeker geen slechte deal zijn. Wellicht is het voor jou wat moeilijker te begrijpen omdat jou club inderdaad voetballers heeft lopen waarbij men de vraag zou stellen: Wat is er zo speciaal aan om een hand te schudden met een voetbalspeler?

Maar goed, en over dat gezeur over belastinggeld? Dat is heel normaal, welcome to a place called earth . Er zijn ergere dingen waar jou belastinggeld naar toe gaat dan naar de grootste voetbalclub ;.

11 juli 2012 om 15:37

Nou zeg, op de foto met Ronaldo en handenschudden.

Als ik hem op straat tegenkomt, zou ik niet eens een handtekening o.i.d. hoeven te hebben. Het is allemaal gevonden geld.
En ik hem het gewoon over voetballers in het algemeen en dat heeft niks met clubverband te maken

En dat belastinggeld is helemaal niet normaal. Je moet niet gaan praten als je geen verstand van zaken hebt.

12 juli 2012 om 01:30

Mikami

Je moet je wel realiseren dat niet iedere speler even amicaal is in zo'n ontmoeting. Lees hieronder maar over een paar van mijn persoonlijke ervaringen (als je er zin in hebt natuurlijk ).

11 juli 2012 om 15:18

Prima toch? Real Madrid is op gebied van marketing geniaal. Ik zou zelf als Madridista zeker wel één keer 300 euro neerleggen om een handje te schudden en op de foto te gaan met deze helden. Hoe vaak maak je zoiets mee? Niet vaak nee, hoe vaak krijg je hier de kans voor, ook niet vaak nee.

Prima idee, lekker veel en goed geld verdienen in Amerika en de voetbalmarkt penetreren met de naam Real Madrid. Super mogelijkheid, bedankt Madrid ;

11 juli 2012 om 15:21

Leg jij daar lekekr 311 euro voor neer, ik kan dat wel beter besteden..

11 juli 2012 om 17:47

@ Loran
311 stelt geen ruk voor, dus zou ik het inderdaad doen .

@ Peskens-psv
Onderbouw je post, het slaat momenteel nergens op. Crimineel op het gebied van marketing? Overal zoveel mogelijk geld jatten zonder de gevolgen na te gaan?

1) waarom zijn ze crimineel op gebied van marketing?
2) hoe en waar jatten zij geld vandaan?

Madrid investeert zijn geld goed en je bent crimineel als je iets steelt van iemand, niet als jij zelf als klant de keuze maakt om voor iets te betalen. Kraam geen onzin s.v.p.

12 juli 2012 om 09:31

Doe niet zo stoer joh.
Koop lekker gewoon een kaartje, kun je ze voor dat geld makkelijk 2 x aan het werk zien, ipv als een soort ultieme aanbidder zo'n belachelijk bedrag neertellen om hun hhand te mogen schudden..

12 juli 2012 om 11:23

Absoluut niet. Een meet and greet met de spelers voor 311 euro is veel beter dan alleen naar een wedstrijd te kijken. 311 euro is toch niets? Of is dat wellicht veel geld voor jou?

12 juli 2012 om 12:17

Jaa, 311 euro kan ik idd een heel stuk beter besteden dan hun handjes daarvoor schudden

11 juli 2012 om 15:34

Op gebied van Marketing zijn ze criminieel.

Ze proberen overal zoveel mogelijk geld te jatten, zonder de gevolgen na te gaan, alleen denken aan hun financiele situatie.
Binnen een paar jaar is dat over, met het fair play.

12 juli 2012 om 01:05

Ach je hebt gelijk over het feit dat real dit slim aanpakt en dat 311 euro (voor sommigen) niet bijzonder veel is. Maar door dit soort bedragen raakt het voetbal wel steeds verder verwijderd van de gewone burger. De bakker met een hart voor de club kan dit zich nooit of te nimmer veroorloven. Het is zonde, op deze manier wordt het een elitesport terwijl het ooit een volkssport was. Niet iedereen heeft de luxe om even dergelijke bedragen opzij te leggen voor anderhalf uur voetbal of om een handje te schudden. Veel clubs zijn grootgebracht of zelfs ontstaan door arbeiders en dit zijn nu juist de lui die wedstrijden ofwel niet meer kunnen bezoeken, ofwel hun hele leven ernaar moeten inrichten. Het is dan wel marktwerking, maar het heeft wel iets erg rottigs, in mijn ogen dan. Er zijn mensen in Amerika die eenmaal per jaar de kans krijgen hun helden van dichtbij te zien maar dit bedrag gewoonweg niet kunnen ophoesten. Maar goed, het is wel slim van real een ja, jij en ik kunnen het dan wel makkelijk betalen. Ik vind het persoonlijk wel vervelend dat een straatjochie uit New York met een C. Ronaldo poster boven zijn bed nu niet eens naar de training kan omdat real elke bezoeker wil uitbuiten om ze te laten zien hoe ze om wat oranje pionnetjes heen rennen en de bal hooghouden. Maar goed, daar halen de grote clubs tegenwoordig hun inkomsten uit. Dan moet het jochie maar sparen of zo...

11 juli 2012 om 15:20

Wow hoge bedragen, maarja 'money makes the world go round'. Opzich handen schudden met Casillas zou ik wel willen, ik vind hem echt een held. 311 euro gaat daarbij wel echt te ver, ik heb et er niet voor over. Maar in Amerika groeit het voetbal echt en ze hebben daar ook veel meer geld te besteden dan in Europa (werken meer, hebben daarentegen weinig vakantie 'enge welvaart' dus ik denk dat de wedstrijden en trainingen veel bezocht gaan worden.

11 juli 2012 om 15:40

Bah, 300 euro om handjes te schudden van een stelletje omhooggevallen mannetjes. Hoe laag kan de wereld vallen. Ik heb 2 weken geleden nog 8 euro ontwikkelingshulp gegeven voor de 3de wereld. Hiermee kan 1 persoon een heel jaar eten. En dan vragen ze hier 300 euro voor het handje te schudden van Ronaldo. Als dat niet walgelijk is dan weet ik het ook niet meer.

11 juli 2012 om 15:53

En dan voor 311 euro de kans lopen dat de spelers niet de moeite nemen om je een hand te geven en je straal voorbij lopen of dat je een slap handje krijgt.

Ik betwijfel of dat in Amerika wel goed draait , in Azie zijn ze idolaat van voetbal en Real Madrid is daar samen met Manchester United en Barcelona gewoon de creme de la creme en daar betalen ze zulke bedragen wel maar ik vraag me af of men in Amerika ook zo warm loopt voor Real Madrid als men zulke bedragen moet betalen en in dollars is het nog meer.

12 juli 2012 om 01:16

Precies, ik betwijfel of je überhaupt enige voldoening krijgt uit die hand. Ik ben een keer met mijn vader met Barça mee gevlogen naar een uitwedstrijd tegen Depor. We zaten met de spelers in het vliegtuig, in de spelersbus en in het hotel. Sommigen waren erg vriendelijk en maakten een praatje met je. Puyol en Rijkaard waren zelfs eenmaal aangekomen op El Prat (inmiddels midden in de nacht) nog erg amicaal, maar bijvoorbeeld Davids was echt verschrikkelijk. Al op de heenweg was hij nors, arrogant en agressief. Ik was destijds volgens mij dertien en hij vond het nodig om mij en mijn vader af te blaffen omdat we hem volgens hem verkeerd benaderden. Ik zal die verwaande houding nooit of te nimmer vergeten. Het verbaast me ook helemaal niets dat weinig van de meegereisde supporters op hem afgingen, ondanks dat hij een van de betere spelers was (door zijn pit). Onder anderen Rustu en (de Catalaanse) Gerrard waren veel populairder als ik het me goed herinner. Stel dat je als Amerikaans jochie even 311 euro neerlegt om je idool te ontmoeten en het is er zo een. Ik had gelukkig niet zoveel met Davids, maar als het een ander was geweest zou het een enorme teleurstelling zijn. Een ander voorbeeld is dat Liverpool een keer bij de plaatselijke voetbalclub van het dorp waar ik ben opgegroeid langs is gekomen om te oefenen (amateurclub BFC in Bussum). Mijn stiefvader is een Engelsman en Liverpoolfan in hart en nieren. De ster was destijds Owen dus iedereen deed er alles aan om zijn handtekening te bemachtigen. Hij bleek er echter geen trek in te hebben en liep straal langs vrijwel iedereen. Gerrard en Heskey waren gelukkig wel vriendelijk. Je weet nooit hoe een speler gaat reageren. Ik kan me voorstellen dat ze bij real de opdracht krijgen de hand te schudden en er een 'boer-met-kiespijn-glimlach' tegenaan te gooien maar dat kan toch niet zijn waar je 311 euro voor wilt betalen. Ik zou mijn idool niet willen ontmoeten als ik zou weten dat ik zijn grootste last van de dag zou zijn, laat staan dat ik er zoveel geld voor zou betalen.

11 juli 2012 om 15:57

wat een walkgelijke geld club is het toch
altijd alleen maar draait het daar om geld
en wordn gered door vedettes die ze kopen maar verder is er niks meer mooi aan real
het voetbal niet de stijl niet het is een al commercie en snap wel dat ze geld willen verdienen om nog meer spelers t kopen en de jeugd nooit een kans te geven
maar haal eerst die schulden eens weg

11 juli 2012 om 16:09

Ik snap best dat al die gasten lachend 69 euro betalen om die jongens aan het werk te zien. Ze zien ze altijd alleen op TV, aan de andere kant van de oceaan. Dit is waarschijnlijk de enige kans ze ooit te zien. Commercieel goed gedaan van Real. Maar goed 300 euro om handjes te schudden zou ik wel aan me voorbij laten gaan...

12 juli 2012 om 01:25

Ach ik vind het niet eens echt 'aan het werk zien'. Ja het is werk, maar het is niet datgene de gemiddelde voetbalsupporter trekt. Ze rennen om wat pionnetjes heen en houden de bal lachend hoog. Dan kunnen Jantje en Pietje op het strand ook wel.

Marketingtechnisch wel slim van ze hoor. Waarschijnlijk gaan zat mensen ervoor betalen. Ik begrijp het enkel niet. Je kunt net zo goed op vakantie gaan naar dezelfde bestemming als Ronaldo en vanaf je strandhanddoek met een verrekijker wachten totdat hij een tennisbal hoog houdt met zijn hond. Zo'n trainingssessie is niet serieus te nemen en dient puur voor de inkomsten en het werven van populariteit. Zeventig euro is dan nog best wat voor een land waarin de armoede de boventoon voert.

11 juli 2012 om 16:23

Ik heb nog nooit meer als 50€ betaalt voor een wedstrijd. Van Standard tot Valencia, van competitie tot Europees. 300€.... Goed gek wie dat neertelt.

11 juli 2012 om 16:27

Natuurlijk komen er veel mensen! Het zijn steden als: NYC, en LA. In dat soort steden zijn er zoveel mensen die wel naar voetbal kijken, voetbal is niet de populairste sport daar maar wordt wel steeds populairder.

11 juli 2012 om 16:28

Ik woon in Salt Lake City en voetbal is erg populair hier. Ik ga regelmatig kijken naar onze Real Salt Lake. Stadion is altijd vol en vel sfeer. Jammer dat Real madrid niet speelt tegen Real salt lake.

11 juli 2012 om 17:23

Geef die mensen lekker de kans om te mogen genieten van je spelers. Jammer dat dit helaas steeds meer gebeurt, mensen laten betalen om naar een training te kijken. Misschien loopt CR7 na een kwartiertje het veld wel af wegens een pijntje.

11 juli 2012 om 19:29

ik heb, lass, raul en iker al de hand geschud.. en dit heeft mij helemaal niks gekost

allemaal onnodige info om real in slechte daglicht te plaatsen

11 juli 2012 om 23:53

De club real mag dan een goed slaatje uit dit alles slaan,......de spelers zullen het wat minder doen als ze met zijn alle Vegas aan doen kan dat weinig goeds betekenen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Real Madrid

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona9169
5.Valencia5912
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Cristiano RonaldoAanvaller3434
Luka ModricMiddenvelder313
Ángel di MaríaMiddenvelder307
Mesut ÖzilMiddenvelder309
Karim BenzemaAanvaller2910
PepeVerdediger281
José CallejonMiddenvelder281
Voor de complete selectie: Clubpagina Real Madrid.

474 fans
50 jaar
SeizoenClubW
2010- Real Madrid 0
2008-2010 Internazionale 0
2004-2007 Chelsea 0
2002-2004 FC Porto 0
2001-2002 União de Leiria 0
Laatste voetbalnieuws

Mourinho vindt zege Atlético onverdiend en praat over toekomst

José Mourinho verloor vrijdagavond voor de tweede maal in zijn trainerscarrière een finale. In het seizoen 2003/04 moest hij met FC Porto buigen voor Benfica in de strijd om de Taça...Lees verder

In de wandelgangen

Zaterdag 18 mei
Na één seizoen houdt Thiago Silva het weer voor gezien bij Paris Saint-Germain. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Pagina gegenereerd in 0.171875 seconden.