Voetbalzone

Overmars looft AZ: 'Interessante jongens die op menig lijstje staan'

Woensdag, 11 juli 2012 om 11:35

Marc Overmars werd vorige week benoemd tot de nieuwe directeur voetbalzaken, maar het is nog lang niet zeker dat hij die functie jarenlang zal vervullen. De oud-aanvaller tekende een overeenkomst voor een jaar, bewust. ''En aan het eind van dat jaar kunnen de commissarissen vier, vijf dingen afvinken: dat heeft-ie wel goed gedaan, dat niet. Conclusie: wel of niet doorgaan. Daar houd ik van."

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

11 juli 2012 om 11:48

moisander, maher viergever en misschien elm.

dat zijn de spelers die op zijn lijstje staan

11 juli 2012 om 11:51

Dat denk ik ook maar was PSV nou degene die interesse had in Maher !?!?

11 juli 2012 om 11:57

Als PSV die ook kan aantrekken zit daar iets niet goed. Denk eerder Moisander dan Maher. We hebben teveel mensen op die positie maar aan de ene kant Ajax haalt altijd middenvelders

11 juli 2012 om 12:05

Hij bedoelt dat maher een speler is die bij ajax hoort te spelen. Logisch natuurlijk hij komt volgens mij uit amsterdam en heeft veel talentendagen bijgewoont.

Jammergenoeg is er het geld niet om maher te halen. We zijn drukbezet op het middenveld maar een speler met zijn kwaliteiten hoort gewoon bij ajax te spelen vind ik. Zeker met wat hierboven staat.

11 juli 2012 om 13:37

en waarom moet zo'n speler bij ajax spelen?

11 juli 2012 om 13:44

Omdat ie niet bij PSV past, Ajax speelt extreem aanvallend, daarom rendeneert ie in de top van de Eredivisie alleen bij Ajax, AZ zie ik niet als echte top.

11 juli 2012 om 14:32

Extreem aanvallend? Ik vond juist dat toen er iets meer ruimte kwam tussen verdediging en aanval van AZ dat Maher beter begon te renderen. Hij kan dan gewoon heel makkelijk het spel verleggen. In dat opzicht is hij misschien weer een betere speler voor Psv.

AL met al bedoelt Overmars natuurlijk niet dat deze spelers gekocht moeten worden, maar meer of het niet zo zou moeten zijn, dat ze al via de jeugd van Ajax door zouden breken bij Ajax. Maar goed elke eredivisie club wil wel de beste jeugdspelers in haar jeugd.

11 juli 2012 om 16:04

Klopt, maar Brands heeft aangegeven dat PSV daar het geld niet voor heeft dus ze gaan alleen voor Narsingh en Maher laten ze schieten.

11 juli 2012 om 16:55

@marksuarez ben ik het niet mee eens, ik vind dat hij er amper vooruit op gaat als hij naar ajax of psv gaat of welke eredivisie dan ook, ik vind dat zijn volgende stap het buitenland moet zijn alleen nu is het nog te vroeg.

11 juli 2012 om 11:53

Poulsen misschien ook nog wel, zolang die niet weg is.

11 juli 2012 om 11:55

Maher: nog een aanvallende middenvelder (eriksen, Schone) = Bespottelijk
Elm/maher: te duur (althans, dat gaat Ajax niet betalen)
Viergever: Jongen uit Cappele... wild ie voor Ajax spelen? (afvragen...)
Moisander: haalbaar, zou ook niet eens slecht zijn voor AZ, hij is geen jong talent meer, en heeft nog een 2-jarig contract, kan AZ redelijk aan verdienen en Ajax kan er een goede verdediger bij hebben.

11 juli 2012 om 12:04

Viergever is een ras Rotterdammer.
In het verleden aangegeven niet voor Ajax uit te willen komen maar de gedachtes veranderen met de jaren.
We will see.

11 juli 2012 om 13:05

Wat ben je nu met dat lijstje aan het doen. Overmars zegt in bovenstaand bericht niet dat hij die wil gaan halen. Hij vraagt zich af waarom Ajax die niet in het oog zijn geschoten en waarom ze niet vanuit de jeugdopleiding voetballen bij Ajax. Bij AZ staat steeds een goede opvolger klaar en daar geeft hij een compliment over.

Ajax gaat heus niet die spelers kopen nee. En dan kun je zeggen: ''ja maar als die bij Ajax voetbalde dan heb je er toch te veel op 1 positie?''. Ja, maar dan was Schone ook niet gekomen bijvoorbeeld. (enzovoorts)

Begrijpend lezen is soms moeilijk.

11 juli 2012 om 13:15

Ik reageer op dit bericht:

"moisander, maher viergever en misschien elm.

dat zijn de spelers die op zijn lijstje staan"

Er wordt hier gesproken over het lijstje van Overmars en dus van Ajax en ik reageer even of dat in mjn ogen logische aankopen zouden kunnen zijn.

11 juli 2012 om 14:34

Maar het lijstje dat bedoelt wordt heeft niets met direct versterken te maken, maar met of die jongens niet in een eerder stadium bij Ajax opgevallen hadden moeten zijn.

11 juli 2012 om 14:45

Klopt, maar barcacool lijkt wel zoiets te suggereren ;

11 juli 2012 om 11:56

Maher kan/wil hij niet betalen en Elm voelt niks voor een binnenlandse overstap. Hou je alleen Moisander en Viergever over waarvan Ajax er hooguit eentje nodig heeft.

11 juli 2012 om 12:02

Zeker Moisander, Maher, Viergever en Elm.
Daarnaast heb je nog Martens die je daar bij kan zetten met het nadeel dat hij blesure gevoelig is maar hij kan makkelijk mee met Ajax.
Verder hebben/hadden we spelers als Poulsen, Holman, Marcellis (moet je niet onderschatten want het is wel degelijk een goede speler maar alleen traag), Beerens en alle spitsten.
Ajax koopt al jaren spitsen maar als ze bij Ajax zitten bakken ze er weer niks van. Toevallig was de eerste El Hamdaoui en de 2de sigthorsson. Laatst genoemde was uiteraard wel gebleseerd maar Ajax wilt een stand-in en dan is Boymans wel een degelijke speler. Scoort makkelijk uit voorzetten zijn de laatste oefenwedstrijden gebleken.

Echter snap ik niet waarom Overmars zegt: Hadden die misschien niet bij Ajax moeten spelen?
Ajax maakt er namelijk een hobby van om bij AZ te gaan shoppen en dat wekt voor mij de schijn op dat wij beter bezet zijn op posities waar ze bij Ajax tekorten hebben.
Spitsen: Perez, El Hamdaoui, Sigthorsson
Middenveld: Perez, De Zeeuw
Verdediging: Intresse van Ajax naar Moisander en Viergever.

Nu heb ik het nog niet eens gehad over PSV die ook graag naar AZ komen.
Lens hebben ze gehaald maar ze zijn/waren ook aan het geilen met Schaars, Moisander en Maher.

Jullie moeten er niet uit op maken dat ik AZ beter vind maar AZ zit dicht tegen de top aan met veel goede spelers die net wel of net niet zijn doorgebroken waar de topclubs vervolgens van kunnen proviteren. Zoals elk jaar wordt AZ weer afgeschreven maar men vergeet dat we in het tijdperk van AZ belanden dat ook kan presteren op nationaal en europees niveau zonder veel geld. Het zou me niks verbazen als we in de komende 3 jaar 1 of meer prijzen weten te bemachtigen.

11 juli 2012 om 12:44

Ajax haalt ook regelmatig spelers bij Heerenveen en Groningen, zijn die dus ook beter bezet? Het probleem van AZ is dat jullie spelers niet voor veel geld kunnen verkopen. Heerenveen verkoopt haar topspelers met een langer contract gewoon voor rond de 10 miljoen. Jullie moeten het doen met 6-7 miljoen. Dat die spelers naar Ajax willen, zegt al dat jullie nog niet de aansluiting hebben gevonden met de top. Spelers van Twente hebben tegenwoordig geen zin meer om bij Ajax te voetballen. Dan kan je stellen dat Twente toch iets dichterbij de top zit dan Az.

Az was in mijn ogen de beste voetballende ploeg, alleen door in 3 competities ver te komen en smalle selectie, zijn jullie laag geëindigd.

11 juli 2012 om 12:59

Dat ze bij Ajax willen spelen is meestal alleen salaris gebonden AZ heeft sinds het faillissement van Dsb-bank een lager salaris plafon.. Daardoor zijn er veel oude DSB spelers vertrokken naar andere gelijk waardige clubs in NL of het buitenland. Nu AZ weer financieel gezond is. Kunnen de salarisen weer omhoog en gaat het steeds moeilijker worden voor Ajax om bij AZ spelers weg te kopen.

Kijk naar: de Zeeuw, Elhamdoui, Lens,pogo, Wernbloom, Da Silva Die gasten gingen vooral weg voor het geld en kijk waar ze nu zitten... OP DE Bank..

11 juli 2012 om 13:07

Er zijn al zoveel spelers verkocht aan Ajax en Psv, dat wil je niet weten.
Wat dacht je van Koevermans naar PSV !!
AZ wordt ieder jaar leeg gekocht en hebben al 3 jaar geen suikerroom meer, ongelofelijk knap dat je dan elk jaar top 5 kan eindigen.
Is eigenlijk knapper dat een kampioenschap van Ajax en PSV bij elkaar.

11 juli 2012 om 13:11

kx22@

Laag geëindigd?? 4e worden noem ik niet laag, we hebben onze doelstelling gehaald en dat was rechtstreeks de Europa League in.
Als Feyenoord al die wedstrijden gespeeld had die AZ tussen door moest spelen waren ze niet eens 7e geworden.

11 juli 2012 om 16:16

@jaspervanaz

Ik denk eerder dat Overmars ermee bedoelt te zeggen, dat je je moet afvragen waarom zulke talenten niet eerder via de jeugd bij Ajax spelen. Ik denk dus dat hij het hier deels over de scouting van Ajax heeft, iets dat ook in zijn portefeuille zit.

11 juli 2012 om 12:12

Sympathieke vent die overmars. Lijkt een beetje op mij
Leuk dat hij AZ een compliment geeft. Toch leuk dat 2 noord-hollandse clubs elkaar af en toe een compliment geven ipv elkaar af te branden. Ook gaan beide clubs goed met elkaar om op het gebied van jeugdspelers. Af en toe wisselen er een paar onderling maar dat maakt de band alleen maar sterker. Beide clubs trekken elkaar alleen maar op en daar worden ze beide beter van. De laatste jaren heeft AZ het heel erg leuk gedaan in europa, iets waarvan ik genoten heb. Mijn clubbie heeft het in dat opzicht echt wel laten afweten maar voor komend seizoen verwacht ik daar juist weer heel veel van. Zodoende vullen ze elkaar goed aan.

11 juli 2012 om 12:18

Hopelijk speelt ajax tegen Man.u, jullie moeten natuurlijk wel revance nemen ;

11 juli 2012 om 11:48

Ik vind ook dat AZ uitstekende spelers heeft, maar ik weer zeker dat als DSB niet failliet was gegaan, dan had AZ dit niet opgebouwd met deze spelers.

11 juli 2012 om 12:01

Dan moet je even nadenken en researchen want AZ was al jaren bezig met het professionaliseren van de jeugdopleiding. Iets wat onder Dirk al in gang is gezet. Zoiets vergt echter jaren voordat je er de vruchten van kan plukken, en juist rond deze tijd werden de eerste resultaten daarvan al verwacht. Dat Maher dus is komen bovendrijven is geen toeval. Bovendien zijn jongens als Moisander, Martens en Elm allemaal gasten uit het DSB tijdperk. Esteban, Viergever en Falkenburg zijn vlak daarna aangetrokken maar passen gewoon in dezelfde strategie als die werd toegepast in het DSB tijdperk. Ook toen haalden we goedkope, en soms onbekende, talenten Sergio Romero, Mendes da Silva, Demy de Zeeuw en Stijn Schaars. Al werden die inderdaad toen wel aangevuld met iets duurdere jongens als El Hamdaoui, Ari en Dembele.

11 juli 2012 om 13:08

Als Aegon 50 miljoen aan Ajax zou betalen ipv 10 of 12 miljoen dan had Ajax vorig seizoen ook veel minder met eigen jeugd gespeeld dan ze nu gedaan hebben.
AZ heeft nooit met miljoenen gestrooid al was Scheringa dat misschien wel van plan, met Pelle als duurste aankoop ooit van zo'n 6 miljoen hebben ze over het algemeen steeds redelijk goed gescout en ingekocht.

11 juli 2012 om 14:51

Het is het beleid, dat bij Ajax is veranderd en niet of we nou wel of geen geld hadden.

Ik weet niet of je het weet, maar Ajax is een kern gezonde club en heeft zelfs 40 Mil te besteden als ze dat willen, maar dat gebeurt niet meer!

Dus het beleid is anders en niet het geld.

AZ is juist een voorbeeld voor Ajax hoe het wel kan om de salarisposten laag te houden en gerichte aankopen binnen halen.

Ajax is de club die het meeste salaris betaald in Nederland, maar dat mag ook wel.

11 juli 2012 om 15:30

De intentie van mijn post ontgaat je volledig, kijk waar ik op reageerde en laat het even bezinken. Misschien had ik die 2e regel beter niet moeten schrijven en was het duidelijker geweest.

11 juli 2012 om 11:58

Inderdaad goede spelers.. wellicht had ajax beter gescout hadden ze daar gespeeld. Denk dat overmars dat probeert te zeggen.. hoe dan ook.. ik heb vertrouwen in hoe Ajax zich weer laat gelden.. duidelijkheid voorop!! Top!

11 juli 2012 om 11:51

Mooi compliment van Overmars aan AZ. Ik ben het met hem eens.

11 juli 2012 om 11:51

AZ heeft gewoon goede spelers en een jeugd die gewoon met de (subtop) meedoet van de jeugd hoop ik dat lam,wijnaldum,lewis en nog andere (weet niet welke spelers er bij de selectie zijn gehaald) minuten kunnen gaan maken

11 juli 2012 om 12:05

Messaoud is ook een speler om naar uit te kijken. Dan heb je ook nog Kevin Luckassen, een talentvolle spits. Ik verwacht ook veel van Rosheuvel.

11 juli 2012 om 12:13

Ik ben benieuwd of we Messaoud ooit nog eens echt langdurig gaan zien spelen in het eerste. Nu hij weer geblesseerd is en de voorbereiding moet missen wordt het dit seizoen lastig een plaatsje te veroveren. En gezien z'n contract 2013 afloopt ben ik bang dat ie dan vertrekt.
Ik dacht namelijk ooit gelezen te hebben dat Az een deal hadden gesloten met hem dat ze z'n contract niet weer zouden openbreken (het hoe en wat daarvan weet ik niet meer) en dat hij dan gewoon transfervrij weg mocht.

11 juli 2012 om 12:30

Hmm dat hoop ik niet, want talentvol is hij zeker. Dat hij vorig seizoen geblesseerd raakte (gebroken kaak) was natuurlijk pure pech bij zijn debuut. Ik meen dat hij er nu 6 weken ongeveer uitligt. We zullen zien.

11 juli 2012 om 12:06

Kok, Messaoud, Hoek, Ondaan en Luckassen.

11 juli 2012 om 12:08

oke bedankt Jaspervanaz en Badhabbit
ik ken alleen luckassen en messaoud die zijn inderdaad erg talentvol

11 juli 2012 om 12:14

Ondaan is Bij Ajax weggestuurd omdat, het soms alles is en soms niks en dat heeft hij niet veranderd

11 juli 2012 om 12:17

Ebicilio bij AZ weggestuurd vanwege een hart probleem maar bleek toch een goede aanwinst te zijn. Toen was hij net zo oud als Ondaan toen Lorenzo naar Ajax ging dus wat wou je zeggen?

11 juli 2012 om 11:54

Marc reken er maar op dat je contract velengt gaat worden volgend jaar. Hij straalt nu al zoveel vertrouwen en wijsheid uit. Ik ben zo blij dat hij bij Ajax zit.

11 juli 2012 om 11:55

Ook al heeft hij maar een contract voor een jaar, deze man blijft wel de komende tijd. Zo lang hij de steun van het TH heeft en Cruijff, geen twijfel.

11 juli 2012 om 11:59

zo mooi dat deze kerel nu in deze belangrijke en hem op het lijf geschreven rol terug is bij ajax. hij lijkt me geknipt. als je ziet wat voor namen er nu rondlopen, die veelal betrekkelijk recent nog zelf de absolute top hebben gehaald mogen we erop hopen dat ze weten wat nodig is.

ajax heeft gewoon een dramatische 15 jaar gehad, we zijn een goed deel daarvan het lachertje geweest en in veel opzichten terecht. maar je merkt nu, bijvoorbeeld hier op deze site, dat alle kritiek op ajax gebaseerd is op fouten uit het verleden. treurige, spastische pogingen om de club, zoals gebruik was, neer te halen, terwijl eigenlijk iedereen inziet dat de huidige leiding wel leering trok uit de gemaakte fouten en met die kennis aan iets fantastisch bouwt, waar iedereen een voorbeeld aan heeft.

11 juli 2012 om 12:10

Ik als Azter heb juist respect voor Ajax!
Ok al zijn we concurenten dat geeft een andere supporters groep (psv) niet het recht om jullie te beoordelen uit fouten uit het verleden wat 4 jaar geleden al op Voetbalzone werd besproken.
Ajax heeft duidelijk geleerd van de fouten, in dit geval miljoenen smijten, maar constant als een Ajacied zegt dat ze het schandalig vinden dat PSV met zoveel geld smijt en dat het niet waar is dat PSV met veel eigen jeugd werkt krijgen oude koeien van 4/5 jaar geleden naar hun hoofd gesmeten.
Wel respect voor de PSV supporters die hun club zo hoog hebben zitten maar je moet wel reeel zijn.

11 juli 2012 om 12:25

Hmm manodedios, ik ervaar juist het tegenovergestelde op deze site. En dat is dat de Ajacieden het verleden er juist bij halen om zijn prestaties. Jij zegt nu opeens dat wij het verleden erbij halen om haar fouten. Dat is namelijk hetgene wat iedereen denk ik het meest irriteert. Je mag in Nederland clubs als AZ en Twente geen titelkandidaat noemen, topclub of wat dan ook omdat er telkens weer wordt teruggegrepen naar de prestaties van vroeger waarvan ik ook weet dat ze vroeg geweldig gepresteert hebben ;

11 juli 2012 om 13:13

generaliseren is nooit goed, maar soms wel praktisch. iedereen heeft recht om terug te wijzen op het verleden, in goede of slechte zin. je geschiedenis maakt je nu eenmaal. het komt alleen een beetje machteloos en krampachtig over. in voetbal moet ieder team zich tenslotte elk seizoen opnieuw bewijzen want je bent niet beter dan je laatste resultaat. bovendien.

het klopt wat je zegt, hoewel er ook ajacieden zijn die de afgelopen jaren, ondanks de aversie tegen de opkomende concurrent, met respect of jaloezie naar het beleid van twente hebben gewezen. mede omdat die randvoorwaarden bij ajax voor geen meter klopten. daarin komt gestaag verandering en nu leren we hoe prettig dat is. terechte kritiek is nu eenmaal het pijnlijkst, terwijl je kritiek op fouten uit het verleden eerder op een treurige manier komisch is.

het is supporters overigens eigen om hun club, ook tegen beter weten in te steunen, zoals nu het non-beleid van sanders en brands bij psv door psv supporters met hand en tand verdedigt wordt, zelfs na het debacle reker. zo hebben we bij ons bij ajax ook lange tijd hoopvol achter elke beslissing geschaard. achteraf zie je pas hoe idioot dat soms was.

van mij mag je twente overigens wel titelkandidaat en topclub noemen. ze hebben inmiddels een grotere achterban dan psv en alle potentie. az blijft toch meer de club die met beperkte middelen uitzonderlijke prestaties levert, maar dat zie ik ze toch niet consequent volhouden. mede door de geografische beperkingen. er is in dat stuk van nederland geen plek voor nog een topclub, in enschede wel. die hebben alle potentie om psv op alle vlakken, prijzenkast daargelaten, voorbij te streven.

11 juli 2012 om 13:29

Je weet toch wel dat AZ beperkte middellen had vanwege de DSB crisis?
Ik geef toe dat Twente een stapje verder is dan AZ met het vermogen maar als je dan kijkt naar de prestaties die zijn geleverd ligt dat gelijk.
Bij Twente kun je op dit moment nog meer cashen maar als je financieel gezond bent heb je nou eenmaal meer vermogen.
Als je Twente dus als titelkandidaat rekent moet AZ er dus zeker ook bij.

11 juli 2012 om 16:40

Jaspervanaz, ik raad je aan het nog een keer te lezen. Ik zei daarom ook juist dat als mensen waar dan ook AZ of Twente een topclub noemen er gelijk Ajacieden, Feyenoorders of Psvers het verleden van hun club erbij halen. Zoals Ajax die 10 jaar lang niets meer heeft gespresteerd maar nu net weer 2 keer kampioen is geworden.

Ik kom hier ook niet beweren dat Twente WEL een topclub is of AZ maar altijd worden er middelen bijgepakt van tijden die sommige gasten hier zelf niet eens hebben meegemaakt.

11 juli 2012 om 17:52

Ik noem Twente en AZ ook geen topclub maar ik reageerde op Manodelios die Twente wel een topclub noemt.

11 juli 2012 om 12:02

Goed dat ze hem ook eenjarige contract hebben gegeven wat hij al aangeeft ze moeten kijken of ik geschikt voor Ajax ben in deze functie. Beter kan je het niet hebben met deze oud top spelers en met de beste spelers ter wereld in bepaalde functie. Marc mag voor me nu al blijven maar hopelijk betekend hij nog meer voor Ajax. Welke club is niet jaloers op dit moment van de Nederlandse velden. met de mensen die nu bij ajax lopen met een zeer grote verleden

11 juli 2012 om 12:07

Stel Anita vertrekt, dan zou ik Elm halen. En Moisander lijkt me de beste keuze voor Vertonghen

11 juli 2012 om 12:24

Is niet nodig we hebben echt veel middenvelders en 2 jeugdspelers komen al kijken (Klaassen en Fisher)

11 juli 2012 om 12:09

Overmars zegt niet dat de AZ spelers bij Ajax op de lijstjes staan, maar dat het grootste gedeelte van AZ interessant is voor grotere (buitenlandse) ploegen. AZ heeft de scouting én de doorstroom van talenten gewoon goed op orde. Complimenten daarvoor richting de directie en technische staf van AZ. Ga maar na:
Esteban (prima jonge keeper, wellicht naar Udinese), Poulsen (deportivo), Moisander & Viergever (ajax?), Elm (zeer complete voetballer, nog geen concrete interesse), Maher (dicht tegen NL elftal aan), Holman (aston Villa) etc. Zeer interessant. De ontwikkeling van bv Altidore en Falkenburg is daarin (nog) niet eens meegenomen..

11 juli 2012 om 12:16

Dan vergete we spelers die al weg zijn gegaan:
-demeble: Fulham
-El Hamdaoui: Ajax Fiorentina (al is het wel een egoist)
-schaars: Sporting Portugal
-moreno: Espanyol
-romero: Sampadoria
-lens: Psv
-De Zeeuw: Ajax Moskou
-mendes da silva: Redbull salzburg

Als je dit bekijkt is alleen Romero naar een kleinere club gegaan, dit verbaast mijzelf eigenlijk ook want ik dacht altijd dat alles altijd naar kleine clubjes ging als AZ wat verkocht.

11 juli 2012 om 12:22

Tja het is net hoe hoog jij AZ op je lijstje hebt staan. Al die clubs die er staan daar doet AZ niet onder voor hoor dat is allemaal subtop uit het buitenland.

11 juli 2012 om 12:19

Klopt, Az heeft over het algemeen veel internationals in het team. En dat worden ze vaak pas bij Az. Dus de scouting en technische staf weet wel van wanten daar.

Wat Overmars hier denk ik mee wil zeggen is dat ondanks Ajax de grotere club is er wel verdomd veel grote spelers en gelijkwaardige spelers bij de buur club spelen. De afgelopen seizoenen zijn Ajax en Az redelijk gelijkwaardig aan elkaar gebleken (iig de eerste 11) terwijl Az het toch echt met een stuk minder middelen moet doen. Het is dus gewoon een groot compliment.

11 juli 2012 om 12:21

Ik hoop dat GertJan Verbeek niet weer boos wordt omdat Az een complimentje krijgt

11 juli 2012 om 12:33

Haha, ajax blijft waarschijnlijk azen op Viergever en/of Moisander, dusja hij zal het wel niet fijn vinden ; maar lijkt me logisch.

Gelukkig is AZ weer schulden vrij want met Hamdaoui, De Zeeuw en Sigthorsson kwam ajax goed weg. Kostte allen 6 miljoen. (exclusief bonussen).
Als AZ schuldenvrij was geweest toentertijd hadden ze 1,5 of 2x zoveel gekost.

Als ajax nou Moisander meeneemt en Viergever met rust laat, halen wij Gouweleeuw/nuytinck, deal? :P

11 juli 2012 om 17:51

Ligt er maar net aan wat Az voor Moisander wil hebben al ben ik sowieso niet zo'n fan van Moisander. Laat Ajax maar is Az voor zijn en juist Nuytinck halen.

12 juli 2012 om 15:26

AZ heeft gezegd dat er blijkbaar als Moisander vertrekt geen vervanger komt..... en als Viergever vertrekt wel.

Moisander is links en rechtsbenig en speelt bij AZ altijd RCV maar daar hebben we Reijnen onder andere al voor. Terwijl een LCV nog echt ontbreekt bij Az.

Hopelijk blijft Moisander dus! En Viergever ook.

Of het moet voor de hoofdprijs zijn (~6 miljoen)

11 juli 2012 om 12:21

AZ heeft ook een heel goed scouting team,beter in Nederland loopt er niet rond.

11 juli 2012 om 12:31

AZ heeft mij zoals ieder jaar weer positief verrast met de nieuwe transfers!
Viktor Elm is voor een transfervrije speler echt super goed tot nu toe (qua spel, houding e.d. in de laatste wedstrijden)
Berghuis, Rosheuvel en Gorter zijn nuttige spelers die weinig hebben gekost (rosheuvel zelfs transfervrij, speelde al is 8 jaar in de jeugd van Az).

AZ kan gaan cashen met Rasmus Elm, Niklas Moisander, Nick Viergever en Esteban naar het schijnt. Al deze spelers zijn voor paar ton aangekocht.

Nick Viergever en Falkenburg kwamen samen voor +/- 1 miljoen euro, precieze verdeling van waarde geen idee, 50/50? Dus Viergever +/- 5 ton.
Esteban koste half miljoen ook
Moisander 3 ton van Zwolle
Rasmus Elm kostte 2 miljoen maar was ''het talent sinds Zlatan'' in Zweden dusja prijzig maar heb je ook wat.

11 juli 2012 om 12:34

Ik hoop dat Bram Nuytinck ook ergens bovenaan zo'n lijstje staat. Die jongen is precies wat Ajax nodig heeft, een fysiek sterke verdediger die zich nog kan vormen tot een echte Ajax speler. Dat hij (nog) niet zo goed is in de opbouw interesseert me niet, er bestaat toch geen Vertonghen II. Gewoon je accenten verleggen.

11 juli 2012 om 12:57

Het is natuurlijk wel makkelijker om zo'n contract aan te gaan als je financieel onafhankelijk bent.

11 juli 2012 om 16:21

De voetballerij stikt ook van financieel onafhankelijke mensen die hier absoluut niet toe bereid zijn en alleen maar meer, meer en meer willen hebben, dus wat dat betreft valt het nog steeds te prijzen!

11 juli 2012 om 13:43

Goed gesroken Overmars, iedereen te vriend houden!het netwerken is begonnen!

11 juli 2012 om 13:44

Az doet het inderdaad heel goed.. Ik dacht met die drama van Dsb toen. Het is afgelopen met Az, maar nee hoor complimenten Steward ( had ook niet gedacht dat hij een goeie keuze was als Td voor Az)

11 juli 2012 om 13:46

Door zijn tijd als technisch directeur bij GAE zal Overmars een goed gevoel voor het talent in de Jupiler League hebben. Ik durf te wedden dat Ajax nu veel oplettender zal zijn wanneer er weer een speler als De Zeeuw, Honda, Mertens, Chadli, Viergever of Strootman in de Jupiler League rondloopt.
Overmars moet bij Ajax ervoor zorgen dat de doorstroming uit de jeugdopleiding aan wordt gevuld met gescout talent van kleine clubs in Nederland en clubs uit landen als Belgie en Denemarken. Zodra spelers bij een club als AZ spelen zijn ze al te duur voor Ajax. Al de zes spelers die ik hier opnoem waren voor minder dan een miljoen op te halen in de Jupiler League en allen hebben laten zien het niveau van de top van de Eredivisie makkelijk aan te kunnen. Clubs als Ajax en PSV moeten goed kijken naar een club als AZ en begrijpen dat er veel winst te halen is als ook zei toptalenten uit de Jupiler League gaan kopen in plaats van te wachten totdat ze een jaartje (of zelfs minder zoals bij Strootman) zich in de Eredivisie hebben bewezen en daardoor 10x zo veel kosten.

11 juli 2012 om 14:32

Dat heeft Overmars goed gezien. Wie had gedacht dat Moreno (een hele goede lcv) moeiteloos werd opgevolgd door Nick Viergever? Maar bij AZ hadden ze hem al weer klaargestoomd.

En dat is het geval nu ook met andere centrumverdedigers die een eventueel vertrek van Viergever of Moisander op moeten volgen. Ket, Hoek, Lam.. een van die drie moet wel in staat zijn om de opvolger te worden.

11 juli 2012 om 18:07

Overmars heeft gelijk, er lopen bij AZ spelers die niet veel verdienen, die niet veel hebben gekost en die gewoon kunnen doorgroeien tot Minimaal europese subtop(elm,maher,viergever en Esteban)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

40 jaar
64 fans
SeizoenClubW
2008/2009 Go Ahead Eagles 23 0 1
Laatste voetbalnieuws

Overmars irriteert Smit: ‘Niet de koper bepaalt de prijs maar de verkoper’

De meningen bij Heracles Almelo en Ajax over wat een goede prijs zou zijn voor Lerin Duarte blijken nogal uiteen te lopen. Terwijl directeur voetbalzaken Marc Overmars liet weten namens de...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Guus Hiddink laat nog niets los over zijn toekomst. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.109375 seconden.