Voetbalzone

Advocaat waarschuwt: 'Ze komen er nog wel achter'

Maandag, 9 juli 2012 om 09:45

Dat PSV zaterdag in Nuenen het plaatselijke RKSV met 0-5 versloeg, was qua uitslag weinig relevant. Na afloop haalde Dick Advocaat echter uit naar bepaalde spelers. "Dat een of twee spelers in de vakantie niets gedaan hebben, vind ik onbestaanbaar", citeerde het Eindhovens Dagblad.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

9 juli 2012 om 10:11

Nog steeds gemakzucht bij die gasten als Mertens, Manolev etc.
Net als vorig jaar denken ze 'we worden wel even kampioen...'

Doet me ook aan 1 bepaalde uitspraak denken die veelzeggend is over bepaalde spelers...

9 juli 2012 om 10:14

En die uitspraak is?

9 juli 2012 om 10:21

De uitspraak van Mertens, na de wedstrijd tegen Feyenoord vorig jaar...

9 juli 2012 om 16:40

Kampioenswedstrijd hahahahha

9 juli 2012 om 10:14

waar bazeer je dat op?
misschien zijn het wel andere spelers...

9 juli 2012 om 10:22

Stond eerder dit weekend ook al op internet dan Manolev een ontzettend dramatisch niveau vertoonde wat niet Psv-waardig is...

9 juli 2012 om 10:28

@donshining
Dramatisch voetbal laten zien wil niet zeggen dat je niet fit bent.

Wat ik begrepen gaat het in ieder geval om Matavz, niet fit ogend en tegenvallend seizoen achter de rug.

Wie die eventuele tweede is, is nog niet duidelijk.

9 juli 2012 om 10:28

Maar dat heeft toch niks met de zomer te maken, dat doet die geloof ik al 3 seizoenen bij PSV ;

9 juli 2012 om 10:28

@donshining

Dat doet hij toch al 2 jaar?
De andere die geen conditie heeft is trouwens Matavz, die liep op de 1e training mijlenver achter de rest. Toen de rest van het veld af liep was hij (bij wijze van spreken) nog maar net klaar met de warming-up. Advocaat lost dit wel goed op, hij deelt toch wel een sneer uit naar die spelers, maar houd het ook binnenskamers. Dat is een van de dingen die hem een topcoach maakt.

9 juli 2012 om 11:55

Laat die dat niet al heel seizoen zien?

9 juli 2012 om 12:25

@ Tom

Is dat 1 van de dingen dat je maakt dat je tot een topcoach bent??? Ik heb nog vrijwel nooit een trainer horen zeggen Pietje heeft een slechte condititie en die van Jantje kan ook wel beter dus veel topcoaches heeft de wereld dan.

9 juli 2012 om 13:37

Manolev speelt altijd niet Psv-waardig dus dat is geen punt...

9 juli 2012 om 13:51

Deze uitspraak gaat 100% zeker over Mertens, had totaal geen conditie in de wedstrijd tegen Rksv Nuenen. Wilde na een halfuur gewisseld worden want t ging hem allemaal te snel, kan natuurlijk ook komen doordat PSV voor de wedstrijd als een gek getraind.

9 juli 2012 om 14:12

@ Malafronte9

Dan nog mag het voor Mertens niet te snel gaan. In een niet al te ver verleden mocht hij nog opdraven voor het Belgische nationale elftal met zoveel talenten. Als die het nu al niet meer trekt tegen met alle respect de lokale amateurs (neem ik aan), dan zegt dat wel genoeg!
Of hij moet een blessure hebben opgelopen, maar dat is een ander geval!

9 juli 2012 om 10:15

Ja ofniet en het ergste is en daarom zijn ze misschien het kampioenschap mis gelopen niemand, deed er wat aan. Toivonen was aanvoeder deed niks zelfs niet eens met supporters eerst praten, dat vind ik gewoon niet kunnen en dan moet Strootman voetbalt er net pas 1 jaar, moet dan uitleg gaan geven. Nu we dick Advocaat hebben weet ik wel een ding voor volgend jaar, dat discipline nu wel streng word aangepakt en niet zoals vorig iedereen z'n eigen gang laten gaan.

9 juli 2012 om 13:25

Haha het is best wel grappig dat een dikke pad als advocaat wil praten over fitheid, Ik bedoel van hij is geen speler en krijgt ook niet betaald om te voetballen maar een trainer moet er toch wel enigzins gezond en fit uit zien nou je kan veel zeggen over Dick maar dit toch zeker niet.

9 juli 2012 om 16:08

Maar @afca_1995
Wat maakt dat nou uit, die man is al de 60 gepasseerd.
Met sportmensen zie je na die leeftijd toch flink alles zakken, plus die mensen hebben bijna hun hele leven een strikt dieet gehad. Nu eten ze, bij wijze van, soms een frietje mayo en dan tikt dat toch flink aan.

9 juli 2012 om 18:27

@afca_1995
gelukkig was martin jol wel een adonis. Wat maakt het in godsnaam uit of een trainer geen afgetraind lichaam heeft. Hiddink, van gaal en eigenlijk bijna alle oudere trainers zien er niet meer hetzelfde uit als vroeger. Als de trainingen maar goed zijn...

9 juli 2012 om 11:21

Gemakzucht is een groot woord, aangezien er slechts twee spelers zijn waar Advocaat ontevreden over is. Dat zijn, voor zover ik weet, Matavz en nog iemand. Mertens en Manolev zijn volledig fit ;

9 juli 2012 om 12:59

Derijck en Matavz. Ze gaan éxtra uren worden afgebeuld.

Opstelling voorlopig: Tyton, Marcelo, Zanka, Pieters, Strootman, Mertens, Bouma, Van Bommel, Depay, Wijnaldum, Willems.

9 juli 2012 om 13:45

@maestro.7: 5 verdedigers, hoe voel jij je man? Met zo'n middenveld en voorhoede ga je echt niet met 5 verdedigers spelen. Denk dat voorlopige opstelling er eerder als volgt uit ziet:

Tyton; Manolev, Marcelo, Zanka, Willems; van Bommel, Wijnaldum, Strootman; Lens, Matavz, Mertens. (Er vanuit gaande dat Toivonen wel zal vertrekken, anders Toivonen ipv Wijnaldum en dan zal er met de punt naar voren gespeeld worden.)

Mocht Narsingh komen dan denk ik dat Matavz geslachtofferd wordt en dat Lens in de spits komt. Dan heeft PSV toch een heerlijk snelle aanval.

Enige positie die me nog echt zorgen baart is Manolevje, maar zou ook zo geen goede alternatieven kunnen opnoemen, aangezien ik ook niet gecharmeerd ben van Stam. Denk namelijk dat het zelfde niveau is al Manolev. Als je al niet bij Wigan aan de bak komt waarom zou je dan wel van PSV kwaliteit zijn? Daarbij is het denk ik kapitaalsvernietiging als je een 28-jarige rechtsback van matige kwaliteit wilt halen.

Tyton
Manolev
Marcelo
Zanka
Willems
Wijnaldum
van Bommel
Strootman
Narsingh
Lens
Mertens
9 juli 2012 om 15:15

Let op dit wordt de opstelling zoals ik die van Dickie zelf heb gehoord natuurlijk en dat er een paar niet fit zijn daar zorgt onze Dick wel voor voor 5 augustus is iedereen topfit let maar op jc-schaal kan weer in de kast in Eindhoven denk ik whaha

Tyton
Stam
Marcelo
Zanka
Pieters
v. Bommel
Strootman
Narsing
Toivonen
Mertens
Matavz
9 juli 2012 om 11:57

Waarom ga je meteen over Mertens en Manolev beginnen? degene waar advocaat op doelt is Tim Matavz. Ik was bij de eerste training en iedereen kon zien dat bij de eerste de beste loopoefening Matavz meteen meters achter de rest aan zat te lopen. Op een gegeven moment moest Faber hem zelfs duwen omdat hij anders ging wandelen. Daar gaat het dus over en niet over Mertens en Manolev. Geloof me die gemakzucht word door Advocaat direct de grond in gestampt wat ook al te zien was op de eerste training toen Dick meteen te keer ging tegen Matavz.

9 juli 2012 om 10:11

Haha, welkom in deze tijd, Dickie. Spelers zijn niet meer zoals in Dick zijn tijd. Ze spelen voor het geld en niet voor de prestatie.

9 juli 2012 om 10:15

Gasten al depay , dat zijn de voetballers, die WILLEN echt!

9 juli 2012 om 11:09

Depay is er ook klaar denk dat hij grote kans maakt op een basisplaats, die jongen heeft zoveel dreiging. Advocaat wil ze klaar hebben voor de Johan Cruyf Schaal.

9 juli 2012 om 11:28

Ben ik met je eens. Ik vind Depay echt een hele goeie voetballer en ook heel erg veelzijdig. Zou denk ik ook op alle posities op het middenveld en in de aanval uit de voeten kunnen. Een beetje a la Oxlade Chamberlain, die zowel qua leeftijd, uiterlijk en spel wel met Depay te vergelijken in naar mijn mening.

9 juli 2012 om 12:27

Tjah maar hoe lang is dat nog zo??? Labyad wilde ook echt ;. Zoals Arendt al zegt veel spelers spelen voor het geld en niet meer om de prestatie. Om erbij te komen geven ze veel maar zodra ze er eenmaal zijn brokkelt dat al snel af. Zeg niet dat dit ook voor Depay gaat gelden maar je weet nu ook nog niet of dit wel zo zal gaan worden.

9 juli 2012 om 12:31

Gelukkig heeft Depay al een 5-jarig contract getekend.

9 juli 2012 om 10:19

Juist dán mag je verwachten, nee: moet je eisen dat ze zich professioneel opstellen. Profvoetballers krijgen op dit niveau krankzinnig veel betaald. Daar hoort tegenover te staan dat ze zich voor 100% inspannen om topprestaties te leveren. Maar in het topvoetbal zijn de werknemers de baas en mogen ze zich als verwende kleuters gedragen zonder dat dat consequenties heeft.

9 juli 2012 om 10:11

Dat is al gepost, of is Advocaat nog een keer boos geworden?
Ik durf nu al mijn geld in te zetten op Jermain Lens!

9 juli 2012 om 10:17

Nee, dat denk ik juist helemaal niet hij werd, daardoor vorig jaar wissel gezet en dat wil die niet nog een jaar denk ik. En Lens gaat wel vaakvol in de strijd als die speelt, dus ik denk eerder een Manolev of Toivonen

Nee hij is nog een keer boos geworden en dat kan ook niet, want tegen Nuenen hebben ze 2 dagen geleden gespeeld.

9 juli 2012 om 13:52

Toivonen heeft nog vakantie en dus nog niet meegetraint dus die kan het in ieder geval niet zijn.
Mertens wilde na een half uur tegen Nuenen al wisselen omdat hij kapot was, dus zijn conditie is in ieder geval ook niet zoals het hoort.

9 juli 2012 om 16:13

Zie Psv.tv en kijk de voorbereidende trainingen, die waren flink zwaarder dan normaal de trainingen zijn. En het gaat over Matavz en Derijck, dus streep die andere genoemde namen maar af!

9 juli 2012 om 10:18

Jermain Lens , nee die speelde goed hoor .... daar was helemaal nikis bij op te merken . Ik ben zelf wel een fan van Manolev , Maar ik denk toch dat hij het over Manolev heeft hij overtuigde helemaal niet

9 juli 2012 om 15:44

@mousab99
Manolev overtuigde helemaal niet, maar hoe is het met zijn conditie?
Dat is namelijk blijkbaar wat Dick tegen de borst stoot.

9 juli 2012 om 16:16

Precies, conditioneel is Manolev gewoon goed fit en daar gaat het nu ook over en niet puur de prestaties. Het gaat zoals ik hierboven al aangaf over Matavz en Derijck. Matavz was zo erg op eerste trainingen dat Advocaat er al meerdere keren hem over aansprak.

9 juli 2012 om 10:31

Ik zeg Matavz en Wijnaldum!

De 2 slechtste aankopen van Psv vorig seizoen en dan waarschijnlijk zo terug komen van vakantie dan heb je aan Advocaat een verkeerde!
Is alleen maar goed laat maar zien"kleine" Generaal dat je de baas bent!
Niet luisteren is geen basisplaats want bijv een Depay staat heel hard op de deur te kloppen om een basisplaats te krijgen!

9 juli 2012 om 11:36

Zal ik jou een ding zeggen ik ben ook een Psv'er, maar ik vind Wijnaldum een hele goede aankoop zelfs alleen ze gebruiken hem verkeerd, als ze hem op 10 zetten scoort hij er ook net zoveel als Toivonen. Ik denk ook dat die ook heel veel assisten zou geven, want Wijnaldum is iemand voor de sport en niet voor het geld. En voetbalt altijd met een lach, wat ik niet zo heel veel mensen zie doen.

9 juli 2012 om 11:45

Nou succes. Wijnaldum op 10 wordt een postbode. Zijn intentie en instelling is prima, maar hij heeft niet het inzicht en vernuft om een echte 10 te worden in mijn ogen. Toivonen ook niet maar die vult het helemaal ander in, dat mag. Maar Wijnaldum moet je lekker op de flanken zetten, mag hij zijn ding doen, voorzetten geven en 1 op de 3/4 aanvallen naar binnen komen en zo nu en dan eens schieten.

9 juli 2012 om 12:07

Wat een flauwekul. Dat hij er net zoveel zal maken als Toivonen en veel assist zal geven? Blijkbaar weet je er niet zoveel van. Wijnaldum kan best well voetballen maar is totaal niet te vergelijken met Toivonen. Wijnaldum heeft geen inzicht om zoveel assists te geven en een goede nummer 10 te zijn. Zijn afronding is ook niet de beste. Wijnaldum is meer een renner maar moet nog genoeg aanleren. Toivonen is ook niet de beste in assists maar hij weet extreem goed hoe hij op je juiste tijd op de juiste plek moet zijn. Daarom en omdat hij een hele goede kopper is scoort hij zoveel. Hij bezit dus eigenschappen die Wijnaldum in veel mindere mate heeft. Die kan zich beter goed ontwikkelen in voorzetten en strijden voor de rechtsvoor positie mocht Narsingh niet komen.

9 juli 2012 om 12:13

Toivonen en Wijnaldum zijn niet zo heel verschillend. Scoren beide extreem veel als nummer 10. Alleen als je hun als Nummer 10 gebruikt, moet je geen spits hebben als Matavz. Dan moet je een spits hebben als Zeefuik, die ballen klaar voor je legt. Helaas was Zeefuik te slecht en te snel verkocht.

9 juli 2012 om 12:19

Ach man, als je gaat speculeren doe het dan goed, Wijnaldum is nog met jong oranje meegegaan, en je word echt niet minder fit in een paar weekjes.

9 juli 2012 om 10:55

Jermain lens stond elke wedstrijd in de basis die is het zeker niet, je zou moeten denken aan Matavz en misschien Marcelo.

9 juli 2012 om 10:13

Heeft iemand de wedstrijd gezien en weet iemand op wie Advocaat doelt?

9 juli 2012 om 10:32

Het schijnt dat Matavz één van de spelers te zijn waar Advocaat op doelt. De andere weet ik niet.

9 juli 2012 om 10:33

Ik denk zelf Matavz en Wijnaldum ik vond die 2 absoluut de slechtste van afgelopen wedstrijd.
Maar ook absoluut niet zo fris oogde als de rest!
Maarja het is speculeren maar ik hoop dat Advocaat die gene aanpakt die er met de pet naar gooien!
Daar ontbrak het vorig jaar aan iemand met de harde hand en niet de softe aanpak van Fredje.

9 juli 2012 om 10:42

@040vaart

Wijnaldum denk ik juist niet, die is nog met Jong Oranje actief geweest. En was daar juist heel fit. Dat zal nu echt niet ineens weg zijn.

9 juli 2012 om 12:24

@040vaart: Dat jij geen fan bent van Wijnaldum is wel duidelijk ja!

Maar hoe kan die jonge nu niet fit zijn? Hij is met jong oranje zelfs nogw eg geweest! Dus heeft door gevoetbald?!!?

Dat jij hem niet goed vind of als hijs lecht speelde heeft niks met zijn fitheid te maken. Maar des te meer met jou afkeur voor deze jongen!

9 juli 2012 om 13:21

Eerlijk010 afkeer? helemaal niet!

Ik vind Wijnaldum een geweldige jongen net voor het einde van de competitie kwam ik hem tegen in de binnenstad van Eindhoven en ik had men neefje van 5 jaar bij en die mocht met hem op de foto hij nam uitgebreid de tijd voor men neefje.
Alleen ik vond hem absoluut niet fit ogen tegen Nuenen is dat zo'n probleem?
Hij verbaasde me nog in het begin bij Psv alleen is het steeds minder geworden.
Ik hoop echt dat Wijnaldum slaagt bij Psv niet alleen als voetballer maar hij is zo'n symphatieke gast.

Edit: En wat ik er duidelijk onderschreef is speculeren want ik weet het ook niet alleen Advocaat en de dest betreffende spelers.

9 juli 2012 om 10:52

Je kan die samenvatting zien gewoon bij PSV TV online, daar zie je gewoon Matavz balen op de bank hij is absoluut 1 persoon die advocaat bedoelt. De Kleine Generaal is boos zo wil je hem ook graag hebben, als Matavz zo doorgaat dan mag hij verkocht worden net als Aleksandr Kerzjakov bij Zenith. Die nam zijn sport ook niet serieus en mocht daarna vertrekken en kwam later wel weer terug toen was advocaat al weg maar toen was hij wel in top conditie. Misschien Marcelo maar dat weet ik niet zeker.

9 juli 2012 om 10:13

PSV heeft nou eenmaal alleen maar namen gekocht. Die namen hebben grote ego's en die grote ego's denken dat ze alles kunnen maken.
Fred hadden ze in de tang, Cocu konden ze ook hebben maar Dick Dictator staat boven ze.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.

9 juli 2012 om 10:13

Dat is duidelijk zat die jongens hebben basis gespeeld en zullen dat niet makkelijk weer gaan halen in de beginfase.

9 juli 2012 om 10:13

Ik ben benieuwd over wie dit gaat. Ik denk aan een Matavz en Wijnaldum. Want die hadden een heel zwak jaar vorig seizoen.

9 juli 2012 om 10:15

Een zwak seizoen staat niet lijnrecht op slechte inzet op trainingen en geen zelfstandigheid.

9 juli 2012 om 10:20

Ik kijk naar de selectie van PSV en ga dan strepen. De Ek-gangers zal Advocaat het niet over hebben. Dan spreekt Dick over jongens die een zeer slecht seizoen achter de rug hebben. Daar vallen Mertens, Depay en Lens niet onder. Dan blijft een klein lijstje over met Wijnaldum, Matavz, Marcelo, Derijck, Manolev en Hutchinson.

9 juli 2012 om 10:25

@master D
Wijnaldum valt ook af, die is nog met Jong Oranje actief geweest. En heeft dus "doorgewerkt".

9 juli 2012 om 12:22

Want Marcelo omdat? Marcelo heeft zijn beste seizoen tot nu toe achter de rug, en twittert ook wel eens dat die gaat trainen, hij zal het ook niet zijn dus.

9 juli 2012 om 13:54

Marcelo heeft juist een heel goed seizoen achter de rug, en Hutch heeft ook een prima seizoen achter de rug, dus om die twee zal het in ieder geval niet gaan, ik denk eerder gewoon Manolev.

9 juli 2012 om 10:15

Ik kan zeggen dat het niet om Wijnaldum gaat...
(prive kringen)

9 juli 2012 om 14:21

Kom dan meteen ook maar door met de namen van diegene die het wel zijn. (gelieve in privé kring).

10 juli 2012 om 00:03

bedoel dat ik weet dat hij fit is ;

9 juli 2012 om 10:13

Heel goed; aandraaien die duimschoeven! Als profvoetballer moet je beseffen dat resultaten beginnen bij een goede instelling. Het zou goed zijn als Advocaat ook aan de basisspelers laat merken dat niemand onomstreden is en dat hij niet naar namen maar naar prestaties in het veld kijkt!

9 juli 2012 om 10:29

Ik denk dat we daar bij Dick niet bang voor hoeven zijn. Niet goed is niet spelen.

9 juli 2012 om 10:14

Lekker ! De kleine generaal zit er strak op!

9 juli 2012 om 10:14

ik denk dat dick de juiste trainer voor psv is dit moment,hij is bloedfanatiek en brandt ze openlijk af.

9 juli 2012 om 11:03

En traint met name veel op conditie, hij drilt ze gewoon af. Hij is op dit moment zeker de juiste trainer. Ze waren juist kapot na die wedstrijd, omdat ze dag ervoor 2 keer zwaar hebben getraind.

9 juli 2012 om 10:15

Volgens mij is hij een beetje boos!

9 juli 2012 om 12:54

Dat is zeer begrijpelijk! Als je zo'n salaris verdiend kun je elke dag wel een keer gaan joggen vind ik. Dat je dat niet doet is ook heel erg stom want ik denk dat vooralsnog locadia meer indruk gemaakt heeft dan matavz bijvoorbeeld.

9 juli 2012 om 10:15

Ik vraag me af welkespelers dit zijn, weet iemand dit toevallig?
En weet iemand ook waar marcelo is, ik was zaterdag bij de wedstrijd en hij speelde helemaal niet, hoort hij bij deze spelers?

9 juli 2012 om 10:17

Uit het AD: Marcelo bleef uit voorzorg aan de kant in verband met rugklachten.

9 juli 2012 om 10:33

Matavz schijnt er één van te zijn.

9 juli 2012 om 10:34

@psv!

Matavz liep op de 1e training mijlenver achter, en ook Manolev wordt heel vaak genoemd. Verder eigenlijk geen namen die fatsoenlijk worden onderbouwd. Ik denk dus dat je ervan uit kunt gaan dat het Matavz en Manolev zijn. Manolev zal wel geen motivatie meer hebben, die wordt toch verkocht of op de bank gezet. Matavz weet ik niet waarom hij niet doortraint in de vakantie, kan hem zijn basisplaats kosten.

9 juli 2012 om 12:09

Weet iemand waar Marcelo was tijdens Rksv Nuenen? Hij speelde namelijk niet en zat ook niet op de bank...
Ik weet niet maar ik denk dat het na Matavz ook over Mertens gaat. Ik zie namelijk dat hij bij de conditietestjes altijd moeite heeft om het niveau bij te benen. Ook bij die twee wedstrijden was hij vrijwel onzichtbaar.
Overigens ben ik erg lovent over de ontwikkeling van Locadia en Depay, man man man wat spelen hun lekkere wedstrijden!
Voor de liefhebbers kijk aub de 10-0 van Locadia tegen Azsv Aalten terug op PSV TV. Dat was echt een heerlijke goal!

9 juli 2012 om 12:23

had rugklachten

9 juli 2012 om 10:16

Heel goed van Dick! aanpakken die verwende jongetjes! Ze verdienen goud geld dus ze mogen ook wel flink aan de bak!

9 juli 2012 om 10:17

Onzin natuurlijk om te zeggen dat in deze tijd spelers verwender zijn en daarom ook niet meer de juiste instelling hebben , eigenlijk zou het moeten zijn omdat ze zoveel verdienen en echt zoveel meer dan pakweg 20 jaar geleden dat ze er meer voor zouden moeten leven want je kan het niet maken om heel dik betaald te worden en dan niet topfit te zijn en een stuk eigen verantwoordelijkheid te kunnen dragen.

Mertens en Lens zijn wel spelers die aanleg hebben om stevig te worden en ik vind die Willems ook stevig maar die is nog op vakantie dus daar kan het niet over gaan en met een EK in de benen lijkt het me toch wel dat je topfit moet zijn.

9 juli 2012 om 10:18

Goed dat die spelers worden aangepakt. Kan niet horo dit.. je bent prof, word vorstelijk uitbetaald en dan ga je zo met je 'werk' om? Goedzo dickie word maar boos

9 juli 2012 om 10:23

Nou manolev is het zeker niet. Het is algemeen bekend dat hij goed traint en de gras wilt vreten dat hij niet kan voetballen is een ander verhaal. Hij kan het gewoon niet.

Het is belangrijk dat er aan het begin van het seizoen een goed team komt te staan en hopen dat ze kampioen worden. Zij hebben de beste slectie van nederland dus bern je verplicht kampioen te worden.br

9 juli 2012 om 10:29

Het valt me juist op dat de jongelingen de drive hebben om er iets van te maken en om zich te onderscheiden.

De gevestigde orde komt op mij zeer laconiek over. Engelaar, Manolev.. misschien tijd voor wat anders.

9 juli 2012 om 10:31

Goed dat Advocaat deze spelers laten weten dat hij niet blij is met de manier waarop sommige spelers hun zomer doorbrengen. Er zijn sommige spelers die alleen op hun telant vertrouwen en niet willen werken, en dat is niet alleen bij PSV zo maar ook bij andere clubs en blijkbaar zelfs bij Oranje.

9 juli 2012 om 11:02

Het is nog heel vroeg maar Advocaat wil meteen een fitte en gretige selectie voor zijn neus hebben en dat vind ik al positief.

Het probleem met Rutten was is dat hij niet genoeg eiste van zijn team en niet echt dwingend was, met de zachte hand spelers winnen kan ook maar daar boek je minder resultaat mee.
''nice guys finish last'' dat is van toepassing op Rutten eigenlijk.

Vind het niet kunnen dat die spelers zo lui en niet fit zijn, zelfs ik als gewone zondag amateur ga elke ochtend een beetje hardlopen om fit te blijven om het nieuwe seizoen goed te beginnen.
Dat spelers miljoenen aan salaris krijgen voor iets waar ze van houden en vervolgens bijna niks aan hun conditie doen vind ik triest.

Wat een flut instelling, geef mij maar spelers zoals Depay. Gretige jonge spelers die het gras willen opvreten en het shirt dat ze drageneer aan willen doen.

9 juli 2012 om 11:02

Ik denk dat de spelers bij Rutte makkelijker weg zijn gekomen, en sommige zullen best moeite krijgen met Advocaat verwacht ik. Wel goed voor PSV, want discipline leek ver te zoeken vorig jaar in mijn ogen... Maar van mij als Ajacied had Rutte nog lang mogen blijven haha

9 juli 2012 om 11:37

Ik denk dat dat toch het verschil is idd tussen een Rutte of Advocaat / Fdb. Die eisen het uiterste van iedereen, elke training weer.

Gemakzucht wordt keihard afgestraft en zorgt ervoor dat je scherp bent. Daarom zie ik Louis van Gaal ook graag bij het Nederlands Elftal.

9 juli 2012 om 12:25

Dit vind ik dus onzin. Toen Rutten bovenaan stond lag het nergens aan. Spelers waren top fit en voelde zich prima. Toen ging het een aantal keer mis en dan lag het aan de aanpak van Fred.

Ook vorig seizoen waren de spelers fris en gretig dus daar lag het niet aan. Enkel toen de spelers wisten dat Rutten zou stoppen aan het eind van het seizoen namen ze hem niet serious meer , en dat kan je als trainer niet meer hebben.

Het zit allemaal in het koppie, spelers waren gewoon toe aan wat verfrissend. Dit kan nu leuk werken maar als de resultaten slecht zijn ligt het weer aan de harde aanpak van Advocaat. Een goede trainer voelt gewoon aan wanneer je een harde of zachte aanpak moet hanteren. Trainers die dat niet hebben , daar zit een houdbaarheidsdatum aanvast.

10 juli 2012 om 09:00

Dat is niet waar. Veel Psv'ers baalden er al van dat hij vorig seizoen aan het seizoen begon.

Een trainer moet spelers scherp maken en moet zelf ook met druk omgaan. Zolang alles goed gaat, merk je weinig. Maar zodra het even minder gaat moet een coach opstaan en duidelijk de lijnen uitzetten. Dat heeft Fred niet gedaan.

10 juli 2012 om 18:40

Ik heb nooit begrepen dat Rutte langer dan 1 seizoen in Eindhoven heeft gewerkt, vanaf het begin vond ik dat het voetballend niet om aan te zien was, en dat altijd op de 1-0 werd gespeeld. Tactisch is hij in mijn ogen ook nooit goed geweest en spelers beter maken heb ik hem ook niet zien doen. Ik zou als Vitesse-supporter dan ook niet blij zijn op het moment, want Rutte is geen kampioenenmaker in mijn oigen en zal dat ook nooit worden.

9 juli 2012 om 11:08

Ik dacht dat de voorbereiding bedoelt was om weer fit en in vorm te raken. Kom op man, die spelers willen ook wel eens een weekje op de bank liggen en niks doen, als ze dan met een kilootje te veel aankomen bij PSV of welke club dan ook. lekker boeiend zou ik dan zeggen, ze hebben nog 1.5 maand of zoiets dergelijks om helemaal fit te raken, lang genoeg. Die spelers zijn ook maar mensen, zij hebben ook voldoende rust nodig.

9 juli 2012 om 11:21

Uhm, dit kun je alleen maken bij je plaatselijke amateurclub als je op de a2 speelt... ze krijgen veel salaris, doen aan topsport en zouden dan ook iedere dag bezig moeten zijn met hun lichaam. Zij hebben ervoor gekozen om profvoetballer te worden, dan moet je niet alleen de lusten maar ook de lasten dragen.

9 juli 2012 om 11:41

De voorbereiding moet je met zijn allen in. Het is een teamsport. Het moet niet zo zijn dat speler 1 het trainingsschema 100% mee kan doen en speler 2 slechts voor 70%.

Dan krijg je namelijk gezeik/onenigheid in het team. Als iedereen 100% geeft, valt niemand iets te verwijten. Geven een paar spelers 80%, dan wordt er meteen gewezen.

Dikkie Dik doet dit uitstekend in mijn ogen. Je voetbalt bij Psv, dat is een Nederlandse topclub. Daar wordt gewoon meer van je verwacht.

9 juli 2012 om 11:17

Advocaat kan snel boos worden. Dat wordt weer smullen voor de pers.

9 juli 2012 om 11:20

haha zie hem al weer staan voor de camera met zijn rode hooft en zijn rood doorlopen oogjes Die foto ook, het is net of hij verschrikkelijk nodig moet poepen

9 juli 2012 om 11:43

Pas maar op dat Advocaat de Arena niet als een prive toilet beschouwt.....

On:
Zo zie ik Dick het liefst.
Met een ontevreden uitdrukking op zijn gezicht in de stijl van ''het kan nog altijd beter''.
PSV is eindelijk verlost van de zalvende Rutten die altijd na afloop zijn spelers opzichting in bescherming nam, ook al was de geleverde prestatie minimaal.

De komst van Advocaat is een garantie dat het ''tevredenheids gevoel'' met als gevolg het ontbreken van maximale inzet, als verschijnsel bij PSV in de vuilnisbak gedumpt wordt.
Natuurlijk is dit niet de enige voorwaarde dat er beter gepresteerd gaat worden, maar het zal ''louterend'' werken bij een aantal spelers die regelmatig door de ondergrens zakten.

In ieder geval verwacht ik een strijdbaar Psv, veel meer dan onder Rutten het geval was.
Wat dat uiteindelijk gaat opleveren is natuurlijk ''koffiedik kijken''. Daaarvoor is de Nederlandse competitie te onvoorspelbaar.

9 juli 2012 om 13:49

nou ik vond de kop van het artikel meer wat voor Gargamel die achter de smurfen aanzit eerlijk gezegd... Maar daar kan Advocaat weer niets aan doen

9 juli 2012 om 11:25

Dit zegt iets over instelling en mentaliteit iets wat de laatste jaren het grootste probleem was bij Psv.. Samen met de opbouwende kwaliteiten van de verdedigers die matig is..

Zo lang dat niet verandert zal PSV niet snel weer kampioen worden... Maar goed, daarom zijn Advocaat en van Bommel natuurlijk ook gehaald...

9 juli 2012 om 11:28

manolev is normaal juist diegene met veel conditie en altijd blijft werken.

9 juli 2012 om 11:35

Hij zet wel het toontje daar en zet alles op scherp.
Daar houd ik wel van en dat heb ik een beetje gemist bij PSV de laatste jaren.

Beetje Dicipline kunnen ze wel gebruiken bij een paar spelertjes.

Maar hij moet wel zorgen dat het geregeld is voor het begin van de competitie, want we moeten wel met het sterkste team spelen.

9 juli 2012 om 11:36

Schitterend dit : De heren zullen letterlijk gaan moeten werken voor de centen , verzaken is er niet meer bij.
Dankzij : The Dicktator.
Prachtig ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar wat mij betreft de zweep erover.(figuurlijk gezien dan )

9 juli 2012 om 12:15

Ah joh, maak je niet Dick, veel meer valt er toch niet uit te halen, ze doen het voor het geld, wat maakt de rest nou nog uit?

9 juli 2012 om 12:28

Ik ben voor Ajax (ik zeg het er maar ff bij, want sommige denkt dat je dan niet objectief kan reageren.

Voor PSV is dit wel goed denk ik. Niet alleen qua naam, maar ook ervaring word de eredivisie ook belangrijk voor trainers. Ronald Koeman, Frank de Boer, Dick Advocaat, Marco van Basten, Fred Rutten, GJ Verbeek etc. Vind het nog steeds jammer dat juist FC Twente een buitenlander heeft als trainer. Dat heeft Twente helemaal niet nodig.

Dat spelers niet helemaal voor hun sport leven in Nederland is al langer bekend. In dat opzicht vind ik bv. de belevenis van Sven Kramer geweldig. Als je ziet hoe Huntelaar en van Wolfswinkel er nu uitzien, dat zijn toch kerels geworden. Waarom kunnen de spelers in Nederland dit niet, ik weet dat het deels ook door de clubs komt (we zijn niet bekend om onze fysieke training, behalve Verbeek). Maar ieder is vrij om te doen en laten wat die wilt natuurlijk. Matavz is heus niet anders geworden dan in Groningen, dus had PSV dat bv. ook al moeten zien.

Ik denk dat PSV wel een goede aan Advocaat heeft, die vooral aan het team denkt en niet aan 1 persoon.

Hopelijk wordt het een mooi seizoen, waarin we elkaar nog beter gaan maken, zodat we nog meer punten kunnen halen in Europa.

9 juli 2012 om 12:36

Ik vind dat de meeste mensen gewoon onzin uitkramen. Er worden gewoon conditie testen gedaan en iedereen voldeed vorig seizoen aan de eisen. Iedereen was fit. Ook over de mentaliteit hebben mensen een mening maar PSV heeft gewoon een tijdje bovenaan gestaan. Niemand ziet ook de trainingen en de prive gesprekken van Fred met de spelers dus daar kunnen we allemaal niet over oordelen. Tot December was het allemaal prima. 2de seizoenshelft was het helemaal afgelopen.

Spelers gaan en staan met resultaten. Als je 3x verliest en goed speelt gaat het nog , maar niet meer dan dat want dat gaat aan je vreten.

Nu moet nog maar blijken of de harde hand van Advocaat het verschil gaat maken. De harde hand van Van Gaal heeft ook niet overal gewerkt, en de harde hand van Verbeek ook niet dus het is maar afwachten.

9 juli 2012 om 12:44

volgens mij heeft verbeek van die Az spelers toch wel echt een goed team gemaakt want ff eerlijk want het zijn niet de beste spelers die daar rond lopen maar hebbe de eerste seizoenshelft gedomineerd

9 juli 2012 om 13:13

ik heb gezegd niet overal ( voor Verbeek bedoel ik Feyenoord).

Een geweldige coach weet precies welke speler wat nodig heeft. Tegenwoordig wordt er meer fitness gevraagd van een speler , maar de trainer mag niet het belangrijkste doel vergeten en dat is doen waarvoor je gekocht bent. Als aanvaller goals maken enz. Als Matavz niet super traint en er wel elk jaar 30 in schopt hoor je mij niet klagen. Zelfde geld voor andere spelers. Enkel als ze op een hoger niveau willen slagen wordt er weer meer gevraagd.

9 juli 2012 om 12:52

Dereijkje zal wel aan de bamihapjes hebben gezeten met Jan Boskamp

9 juli 2012 om 13:15

Matavz was al bekend vanaf de eerste training. De tweede is Jeremain Lens. Je ziet dat hij wat forser is (is sowieso ruw gebouwd) en dat ie een goeie vakantie heeft gehad. Was vandeweek ook helemaal kapot tijdens de training. Matavz heeft echt een dramatisch seizoen gehad en Lens is ook duidelijk geen rechtsbuiten. Meer een spits zoals hij loopt. Neemt allemaal niet weg dat het slecht is dat deze jongens zich zo laten kennen. Dan kun je beter een stel supporters mee laten trainen. Die hebben altijd zin en zullen niet opgeven.

9 juli 2012 om 13:51

Zo jammer dit hè. Je moet juist in die 3 weken vakantie helemaal niets doen. Helemaal tot rust komen ook mentaal. Dit zijn gasten die meer dan 40 wedstrijden in het seizoen voetballen en 7 keer in de week trainen. Die hebben na 3 weken echt zo'n slechte conditie niet hoor. De voorbereiding die duurt behoorlijk lang die gebruik je o.a om weer fit aan de eerste wedstrijd te verschijnen. Als je spelers ook in de vakantie nog laat trainen raken ze mentaal opgebrand.

9 juli 2012 om 13:56

Wat een onzin, tuurlijk kunnen ze die drie werken uitrusten maar dat betekent niet dat ze drie weken niks moeten doen.
Ze kunnen in hun vakantie toch gewoon een aantal keer naar de gym per week, dat lijkt me niet te veel gevraagd.

9 juli 2012 om 16:45

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet een sterk betoog vind. Waarom kunnen ze niet 3 weken niets doen ? Die gasten gaan lekker naar de bahama's of weet ik veel waar allemaal. Dan kunnen ze wat mij betreft gewoon lekker relaxen i.p.v ook nog een paar dagen per week in de gym te gaan zitten terwijl de vriendin en vrienden lekker op het strand liggen. Het heeft daarnaast ook nog totaal geen toegevoegde waarde. Op het moment dat de eerste wedstrijd is heeft niemand meer een conditie achterstand. In je vakantie iets wel of niet doen heeft daar weinig invloed. Bij die gasten praat je dan een keer maximaal over 2,3 kilootjes teveel. Stelt helemaal niets voor.

9 juli 2012 om 14:21

Het gaat zoiezo over Matavz, de andere speler durf ik niet te zeggen. Het probleem is echter dat Nuenen hun rechtsback niet zou willen wisselen met Manolev. Jezus wat was dat weer drama zeg, kan me niet voorstellen dat er buitenlandse clubs zijn die hem willen hebben. Een geweldige conditie, maar verder een drama voetballer.

9 juli 2012 om 14:35

Ik ben nu al meer onder de indruk van Advocaat dan 3 jaar Rutten. PSV kwam dit jaar echt te kort aan het einde van het jaar. Ben benieuwd wat Advocaat uit deze groep kan halen. Ik zie PSV wel als de favoriet voor de titel zeker als ze nog Narsingh erbij halen.

9 juli 2012 om 15:10

Leuk man dit spelletje namen raden. Is totaal zinloos om te gaan gissen wie het zijn zonder enige goede onderbouwing hiervaan.

9 juli 2012 om 15:20

Prima communicatie, Advocaat.
Je moet de namen van de personen gewoon intern houden, maar de kwestie al wel naar buiten brengen.

Op deze manier is het voor (een deel van) de achterban wel gelijk helder als je mensen die vorig jaar in de basis stonden nu op de reservebank houd.

9 juli 2012 om 21:58

Goedzo Advocaat, eindelijk eens niet zo'n slap gelul als dat van Rutten. Advocaat durft de spelers tenminste eens aan te pakken zodat ze op scherp staan en altijd voor hun plaatsje moeten knokken. Ik zeg Kampioen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Atiba HutchinsonMiddenvelder332
Georginio WijnaldumAanvaller3314
MarceloVerdediger321
Kevin StrootmanMiddenvelder325
Jeremain LensAanvaller3015
Boy WatermanKeeper290
Dries MertensAanvaller2916
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

75 fans
65 jaar
SeizoenClubW
2012- PSV 0
2010-2012 Rusland 0
2009-2010 AZ 0
2009-2010 België 0
2006-2009 Zenit Sint-Petersburg 0
Laatste voetbalnieuws

PSV klopt amateurs van Gemert in allerlaatste duel Advocaat

PSV heeft het seizoen afgesloten met een vriendschappelijke overwinning op de amateurs van Gemert. Op Sportpark Molenbroek eindigde het duel in een 0-3 zege voor de Eredivisionist, door doelpunten van Jeremain...Lees verder

In de wandelgangen

Maandag 20 mei
Barcelona gaat Adriano na dit seizoen als wisselgeld gebruiken om de vraagprijs van Thiago Silva te drukken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.234375 seconden.