Voetbalzone

Brands baalt: 'Ik ben nog van een man een man, een woord een woord'

Zondag, 8 juli 2012 om 20:40

PSV en Sporting Portugal zijn in onderhandeling om het conflict over Zakaria Labyad uit de wereld te helpen. De middenvelder beweert dat hij tijdig zijn contract heeft opgezegd en derhalve transfervrij is, PSV bestrijdt die uitleg en heeft intussen eenzijdig het contract verlengd. "Ik hoop dat het tot iets leidt", vertelt technisch manager Marcel Brands. "Dan is een rechtsgang waarschijnlijk niet nodig. Hoewel we er nog steeds van overtuigd zijn dat we in ons recht staan."

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

8 juli 2012 om 20:56

laat die labyad maar lekker wegrotten

9 juli 2012 om 00:15

Ja ik snap dit ook niet. Wat moet je nou gaan lopen onderhandelen? Psv is erbij gelapt (zo lijkt het) dus laat de boel maar voorkomen. Dan mag dhr Labyad een half jaartje niet voetballen, even prima. Start je snel een zaak om de onkosten eruit te krijgen en dit kan wel eens eenduur grapje voor Labyad worden. Als Psv nu gaat lopen schikken geloof ik niet dat ze echt zo sterk staan. Dan laat je je niet op deze manier voor paal zetten.

9 juli 2012 om 00:53

Hoezo bijgelapt gozer, kan je niet lezen of zo.

"vlak voor kerst is er een aangetekende brief verstuurd naar de heer Brands, daarin wordt door Zakaria keurig het contract opgezegd. PSV heeft geen poot om op te staan."

Kan je niet lezen, alles is volgens contract gegaan. Brands heeft geen poot om om te staan. Kamp labyad heeft correct gehandeld. Nu loopt Brands' emotioneel te doen van wij zijn mannen en mannen afspraken. Brands' is gewoon gefaald als directeurtje en kan geen zaken doen. De kamp labyad wel en zij hebben volgens de wet goed gespeeld. En nu loopt hij zich te wassen door labyad zwart te maken en de vader zwart te maken, terwijl Brands' gewoon de lelijkerd die zijn verlies niet aankan.

Labyad is correct en speelt volgens de regels brands is een schlemiel die alleen gemene zaken roept en zijn fouten loopt te bedekken. En ook nog eens de contract van Maher loopt te begataleseren. Wat een druiloor zeg. Maher blijf lekker bij AZ anders kom maar naar Ajax

9 juli 2012 om 02:16

Gast ga eerst de Nederlandse taal fatsoenlijk leren

9 juli 2012 om 02:47

@ Ibram, je snapt het probleem nog steeds niet..

Het gaat om het feit dat Zakaria en zijn vader met de volle verstand een contract ondertekenen, waarbij staat dat hij na 30 wedstrijden een automatische verlenging kan krijgen, en een automatische salarisverhoging.. En vervolgens als hij ineenkeer ergens meer kan gaan verdienen een uitweg gaat zoeken. Terwijl hij wel het betere salaris accepteerde..

Ze zullen misschien wel in hun recht staan (of niet) maar het gaat in eerste instantie om het principe.. Je gaat accoord (want je zet er een handtekening onder) en als het niet meer uitkomt, gaan ze een uitweg zoeken, en proberen ze er onderuit te komen..

Het is gewoon een vies spelletje wat er gespeeld wordt, en al helemaal door iemand die zijn hele carriere tot nu toe aan Psv te danken heeft, zo iets doet een normaal iemand gewoon niet..

Overigens wordt er ook gesproken over die automatische verlenging na 15 mei, en dat hun een schriftelijke opzegging van het contract hebben verzonden, dat moet ik ook eerst nog maar eens zien.. Kamp Labyad heeft al meerdere malen tegen fans en media gelogen, dus ik zou er niet van staan te kijken als dit nu weer het geval is..

Ik hoop dat Psv gewoon geld kan beuren voor deze jongen en dat het daarmee af is.. Ik hoop dat hij ooit in zijn leven een keer beseft wat voor domme beslissing hij nu maakt, en hoe hij zich zelf en zijn familie te kijk zet voor de rest van Nederland.. Want hij kan dan wel meer gaan verdienen, respect in Nederland zal voor deze jongen ver te zoeken zijn..

9 juli 2012 om 08:30

@panerai,

Volgens mij snapt Ibram heel goed waar het over gaat alleen snap jij en dhr Brands het niet. Het contract wat ze hebben aangeboden, met de eenzijdige optie, hebben ze aangeboden toe Labyad nog minderjarig was, dan mag je volgens de Fifa regels een minderjarige voetballer geen contract aanbieden met een duur langer dan 2 jaar en dat is wat er is gebeurt. Het contract is door de eenzijdige optie die PSV er heeft ingezet, 30 wedstrijden automatisch contractverlenging, automatisch langer dan de 2 jaar die mag.

Als het om het principe zou gaan zoals jij het zegt, dan had PSV in principe gewoon een contract voor 2 jaar moeten aanbieden zoals het hoort, volgens mij zijn ze zelf dus niet zo netjes geweest.

Dus dhr Brands heeft het niet goed gedaan en loopt gewoon te liegen, zoals ze allemaal doen als het hun uitkomt.

PSV moet gewoon de wonden likken dat er weer een speler wegloopt zonder dat ze er iets voor krijgen.

9 juli 2012 om 09:04

Hoezo zit Brands te liegen?
Waarom ben jij geen Technisch Directeur Lucagio als je het allemaal beter weet?
Brands heeft ten eerste niet dit contract samengesteld.
Ten 2de hij heeft bijna 2 jaar lang onderhandeld met Labyad over een nieuw contract.
Hij bleef de boot maar afhouden tot het moment dat Sporting ff op bezoek kwam en toen was het helemaal afgelopen.
Brands heeft net na 15 mei gezegd dat hij het contract niet had opgezegd dus dat hij nog minimaal 1 jaar aan Psv vast zat.
Toen begon Labyad Brands uit te schelden en toen Brands weer de vader van Labyad.
En nu komen ze in in 1 x van hij was wel opgezegd?
En ik dacht dat vader Labyad zaakwaarnemer was en niet Marcel Veerman.

9 juli 2012 om 09:35

@ Lucagio, nee jij snapt het niet..

Het gaat ten eerste om het feit, dat hun wel het contract tekenen, dus daarmee de indrukwekken dat ze het met de optie eens zijn.. Vervolgens als de optie gelicht wordt ook hun mond houden, en meer geld incasseren (wat in die zelfde optie staat)

Maar als ie dan vervolgens de kans krijgt om weg te gaan, die optie ongeldig verklaren (wat ze waarschijnlijk vanaf het begin al aan wisten) dat zijn gewoon smerige praktijken..

De optie van 2 jaar verlengen kan dan misschien niet rechtsgeldig zijn, het feit is gewoon als hij niet weg wilden gaan hij nog gewoon 2 jaar had doorgespeeld op het zelfde contract, zou psv dan ook het salaris volgens jou kunnen terug vragen, omdat het contact niet geldig is? Die optie is dan misschien niet rechtsgeldig, als hij gewoon wou blijven, dan was er niks aan de hand geweest,..

Ten tweede gaat het nu om het automatisch verlengen met 1 jaar en het opzeggen daarvan, dat volgens Psv niet gebeurd is, en volgens Labyad wel.. Labyad heeft al meerdere malen laten zien dit heel vies te spelen, fans beloven bij te tekenen, liegen etc, en nu geloof jij nog steeds dat als hij zegt dat hij het wel heeft opgezegt, dat ook daadwerkelijk gedaan heeft? Dan ben je wel heel goed gelovig, want die jonge liegt dat ie barst, dat was wel aan zijn reactie te zien toen, ''brands de congergie'' ;

9 juli 2012 om 12:18

@panerai

Het feit blijt dat het contract aangeboden aan Labyad nooit zo had mogen worden opgesteld volgens defifa regels. Een speler onder de 16 jaar mag je als club een contract aanbieden van maximaal 2 jaar, hierin mogen geen opties staan zoals deze in het contract van Labyad hebben gestaan.

De eerste fout is gewoon door PSV gemaakt door een onjuist contract aan te bieden.

Op het ten tweede terugkomen:
dit had nooit in het contract mogen staan, want PSV had hem volgens de Fifa regels nooit een contract langer dan 2 jaar mogen aanbieden, zelfs geen optie met stilzwijgend verlengen.

Ik ben het wel met je eens dat PSV het teveel aan salaris betaald terug moet krijgen, maar PSV heeft gewoon een fout gemaakt met het opstellen van het contract en als PSV zijnde weten ze ook dat ze dit gaan verliezen, kijk maar naar Feyenoord vorig jaar met Luca Castaingnos, zelfde situatie als hier met Labyad.

Ik keur zijn gedrag nog niet goed, maar PSV mag niet de vermoorde onschuld spelen, zij hebben ooit een contract aangeboden wat volgens de regels van de Fifa niet mag.

9 juli 2012 om 12:22

Het contract is volgens defifa regels niet rechtsgeldig, want het contract heeft een langere duur dan de 2 jaar die men mag aanbieden voor voetballers onder de 16 jaar.

Als een contract niet rechtsgeldig is kan je dit niet opzeggen omdat de duur niet langer mocht zijn dan de 2 jaar.
Als je contract niet langer duurt dan 2 jaar dan heb je geen opzegtermijn, na 2 jaar stopt je contract. Jij en ik komen dan ook gewoon op straat te staan en dan hoeft jou en mij baas ook niet op te zeggen, maar wijzelf ook niet. Alleen is het wel zo netjes als het gebeurt, maar in de voetbal wereld is niets netjes meer.

10 juli 2012 om 02:34

@lucagio, je snapt het nog steeds niet, over het 2e deel, dat staat helemaal niet in het contract, dat is gewoon een regel.. Als een werknemer/speler, zijn contract niet opzegt voor 15 mei, dan wordt het contract automatisch verlengt. Dat staat helemaal los van die optie tot 2 jaar verlenging als ie meer dan 30 wedstrijden gespeelt zou hebben.. Dus hij ligt zowiezo nog een jaar vast, of die optie van 2 jaar nou wel of niet geldig is..

Nu is het echter zo dat hij aangeeft dat hij dit wel heeft opgezegt, maar aangezien zijn vader geen ervaren zaakwaarnemer is, en dit daarom niet kon weten, is het moddergooien ontstaan.. Bovendien geloof ik er geen kont van dat hij het heeft opgezegt, er zijn van bijde kanten fouten gemaakt, maar zoals het er nu naaruit ziet, en ik Brands moet geloven, wordt Psv de lachende 3e..

8 juli 2012 om 20:57

Ja, en daar pluk je nu de vruchten van. De brutalen bezitten de halve wereld. Het is waar. In deze tijd houden nog weinig mensen hun woord, zeker als er zoveel geld aan te pas komt als bij Labyad. Heel sneu voor Brands, maar het is niet anders.

8 juli 2012 om 22:43

De brutalen bezitten de halve wereld. Dus de niet brutalen bezitten de andere helft? Verder moet Brands zich niet zo aanstellen met zijn" een man een man, een woord een woord" kretologie. Eens kijken als het water tot aan zijn lippen staat of hij dan nog steeds zo principieel is.
Was hij ook niet degene die in zijn AZ tijd half Willem II kon leegroven omdat hij van alle contracten op de hoogte was?

8 juli 2012 om 22:52

Dat valt reuze mee, zonder AZ had Willem II al een aantal jaren geleden failliet geweest.

8 juli 2012 om 23:36

Nee,dat was Martin van Geel.
Marcel Brands komt van Rkc.

9 juli 2012 om 00:26

Verrek, u heeft gelijk! Brands zat bij RKC en AZ. Daar heeft hij nog goed werk verricht. Na zijn aanstelling bij PSV is het snel minder gegaan.

9 juli 2012 om 02:54

@ Spaiz..

En wat precies is er minder gegaan met Dhr, Brands sinds zijn periode bij Psv? Ik weet zeker dat ik en een hele hoop supporters met mij vinden dat hij goed werke verricht.. De aankopen die vorig jaar zijn gedaan zijn stuk voor stuk een goede investering en op 2 spelers na het 1e jaar allemaal goed uit de verf gekomen..

Wijnaldum en Matavz zijn de enigste die niet gerendeerd hebben, maar ik ben er van overtuigt dat hun dit seizoen ook zullen gaan presteren.. Dat de verdediging niet goed genoeg was, wist niemand aan het begin van het seizoen, Pieters is bijna heel het seizoen geblesseerd geweest, Tyton heeft er lang uitgelegen, en als je dan een Bouma hebt en een Manolev hebt die een slecht jaar door maken, vindt ik niet dat je Brands de schuld kan geven..

9 juli 2012 om 09:04

@spaiz
De brutalen bezitten de halve wereld noemt men ook wel een spreekwoord. Brands moet inderdaad niet zo zielig gaan doen met dit verhaal.

9 juli 2012 om 09:08

Haha Spaiz gotcha!
Eerst proberen Brands in kwaad daglicht te stellen om te zeggen dat hij alle spelers van Willem 2 naar Az heeft gelokt (mislukt was van Geel)!!!
Toen dat niet lukte maar zeggen sinds zijn vertrek naar Psv dat het bergafwaarts is gegaan dan mag jij mij vertellen naar wie heb je een aversie toe Psv of Brands?

9 juli 2012 om 20:58

@panerai

Brands heeft aankopen gedaan die allen goed kunnen voetballen, maar wel tegen een hoge aankoop prijs. daarnaast vind ik dat hij teveel naar aanvallers en middenvelders heeft gekeken en juist het slechtste deel (de verdediging) onvoldoende heeft versterkt.

of brands het voordeel van de twijfel verdiend weet ik eigenlijk niet. ik denk dat deze soap daar wel eens beslissend in kan zijn. omdat het lezen/uitleggen van een contract gesneden koek moet zijn voor iemand in brands' positie. indien hij niet gelijk krijgt is hij onkundig en/of onbetrouwbaar en in mijn optiek niet langer de juiste man voor zijn functie.

8 juli 2012 om 20:57

hopelijk gaat labyad weg ik word gek van hem

8 juli 2012 om 21:46

Inderdaad, elke keer die nieuwsberichten over hem. Zou het wel mooi vinden als VZ helemaal geen aandacht meer zou besteden aan zo'n ventje. Niet noemen in artikelen over Sporting, niks over hem persoonlijk, lekker weg laten rotten in zijn berg geld daar.

9 juli 2012 om 00:19

Haha ja daar zak hij wakker van liggen. Ik wil weten wie hier water bij de wijn gaat doen en wie voor de onkosten op gaat draaien. Wat kan mij die Labyad verrotten, ik wil weten of psv erbij gelapt wordt en of ze dat laten gebeuren. Een Labyad radio stilte vind ik meer passen bij types als Sarah Palin of Geert wilders. Toch niet bij een voetballertje van nog geen 25 jaar oud.

8 juli 2012 om 20:58

Tsjaa, ik zou bijna zeggen welkom in de grote mensen wereld.
Natuurlijk vuil gespeeld van Labyad, maar PSV heeft nog geen juridische stappen overwogen, dus ik denk dat labyad gewoon in zijn recht staat, alhoewel ik dat natuurlijk niet hoop.

9 juli 2012 om 00:23

En daarbij wil ik nog toevoegen dat Wijnaldum ook wel het een en ander te vertellen heeft wat betreft "een man een man, een woord een woord".

Gaf Brands hem niet de toezegging dat hij niet op rechts hoefde te spelen?

9 juli 2012 om 00:56

Wat is er vuilgespeeld, doe niet zo dramatisch man. Hij heeft gewoon via de wet gespeeld.

9 juli 2012 om 00:58

Labyad heeft heel lang aangegeven bij PSV te willen blijven, pas in Maart of April zei die ineens tegen de club em de supporters dat hij wegging. Dit kun je op zn minst niet sjiek noemen,

9 juli 2012 om 01:15

Niet sjiek is wat anders als vuil gespeeld. Soms bedenken mensen zich.

9 juli 2012 om 12:07

@ibram

http://www.ad.nl/ad/nl/1433/psv/article/detail/323...
een oud artikel, maar het komt er op neer dat hij op dat moment nog niet weet of hij wel of niet bij PSV blijft, dus heeft hij ook niet voor de kerst een brief gestuurd dat hij zijn contract verlengt....

8 juli 2012 om 20:59

Juist als Labyad zijn contract heeft opgezegd, erkent hij dat er sprake is van een tweede contract. Opzeggen is namelijk pas nodig indien er twee arbeidscontracten getekend zijn. En juist dat tweede contract bestrijdt Labyad.

Dit in combinatie met het feit dat Labyad wel de lusten van het door hem betwiste contract heeft genomen, maakt dit een dubieuzere zaak dan meneer doet voorkomen.

8 juli 2012 om 21:06

Zo simpel ligt het niet en daarom dreigt Psv alleen maar met de rechter en zetten ze de stap daarnaartoe niet door.

8 juli 2012 om 21:11

Het lijkt me eerder dat de club niet zomaar naar de rechter stapt omdat het ook wel doorheeft dat er hier sprake is van een onwerkbare situatie. Labyad zal hoe dan ook vertrekken. Het enige wat de club kan doen is het erkennen van een contract met Labyad en tot een schikking proberen te komen met Sporting.

8 juli 2012 om 21:21

Maar Sporting is geen partij in deze. Dat wordt het pas, als blijkt dat het contract rechtsgeldig is. De onwerkbare situatie is ontstaan na de werkweigering van Labyad en dat zou de club in het gelijk stellen. Als het contract geldig is en om redenen hierboven weergegeven, denk ik dus dat het dat niet is.

8 juli 2012 om 21:18

Waarom moet er een tweede contract zijn als je opzegt? Je kan er ook vanuit gaat dat je toch wel een club vind? ik moet je eerlijk bekennen dat het mij ook ongeloofwaardig klinkt. Maar geen enkele rechter zal dit een argument vinden. Volgens mij wist Mr. Labyad in januari al dat hij wegging omdat hij in Portugal veel meer poen kon verdienen en is het zeer achterbaks van hem om wel de salaris verhoging te nemen maar niet te blijven. Hij had het gewoon eerlijk moeten zeggen nu komt hij over als een zelfingenomen mannetje die alles doet voor de poen!

8 juli 2012 om 21:22

Dat is bepaald in de desbetreffende Cao; indien er twee arbeidscontracten getekend zijn, dient het laatste contract, wanneer het afloopt, voor een bepaalde datum te worden opgezegd.

8 juli 2012 om 21:29

Lijkt me dat er ook in zon Cao een uitweg staat vermeldt indien de speler niet met de club wil doorgaan maar nog geen contract heeft getekend bij een ander Bvo. Want als je hem in dit geval niet opgezegd, werd het contract stilzwijgend verlegt. Als ik het goed begrepen heb is dit toch het hele punt dat PSV wilt aanvechten bij de rechter?

8 juli 2012 om 21:30

Volgens mij begrijp je het verkeerd :
- Labyad zijn contract loopt tot 2012 , met een optie tot 2014 alleen is deze optie niet rechtsgeldig.
- Labyad zegt zijn contract in december op , zodat het niet stil zwijgend verlengt word
- Labyad tekent een contract wat per volgend seizoen ingaand, wanneer zijn oude contract verlopen is.

Volgens mij staat Labyad geen minuut onder contract bij 2 dezelfde clubs , dus ik snap niet hoe je daar bij komt.

8 juli 2012 om 21:40

Nee, je ziet bepaalde dingen niet helemaal juist.
Allereerst bepaalt de CAO dat er voor een noodzakelijke opzegging een tweede contract vereist is. Labyad heeft er slechts een getekend, het tweede contract zou in dat geval de clausule in het eerste contract zijn, waardoor er een tweede contract automatisch in zou gaan na dit eerste contract.

Nu Labyad bestrijdt dat het tweede contract uberhaupt rechtsgeldig is, is er dus ook geen opzegging noodzakelijk. Labyad heeft dan immers slechts een contract getekend, het tweede contract bestaat in zijn ogen niet.

Nu hij echter wel volgens deze regeling zijn contract heeft opgezegd, erkent hij impliciet dat er dus wel een tweede contract in het geding is. Een waarvan hij het bestaan niet erkent. Dubieus.

Ik begrijp op mijn beurt niet hoe je erbij komt dat ik denk dat hij onder contract staat bij twee clubs, maar goed. Óf hij staat onder contract bij Psv, óf hij staat onder contract bij Sporting. Alles hangt af van de rechtsgeldigheid van de clausule, waarvan ik niet zomaar zou aannemen dat deze ongeldig is.

8 juli 2012 om 22:24

Ik meen te herinneren dat in een van de vele Labyad discussies aan het licht kwam dat een contract altijd opgezegd moet worden , als beide partijen dit niet doen word het stil zwijgend met 1 jaar verlengt. Dus dat er niet per se een 2de contract noodzakelijk is voor het opzeggen.

Een andere theorie is dat hij een voorcontract heeft getekend bij Sporting en dat dit het 2de contract was , en dus niet de optie. Maar ook dat zou in strijd zijn met zijn woorden, omdat hij juist een akkoord met Sporting in deze tijd ontkent heeft.

Toch denk ik dat Labyad sterker in de schoenen staat dan menig persoon denkt. In tegenstelling tot PSV heeft hij wel de stappen gezegd die laten zien dat hij zijn contract bij PSV als verlopen beschouwd. PSV daar in tegen is alleen maar aan het roepen vanaf de zijkant dat Labyad ongelijk heeft. Maar durft geen enkele stap richting de rechtzaal te zetten en gaat zinloze onderhandelingen met Sporting aan.

Daarnaast blijft hoe dan ook vast staan dat Labyad als minderjarige geen optie in zijn contract mag hebben die hem daardoor 5 jaar lang aan de club vast bind. Die optie deugd niet , en PSV is daar verantwoordelijk voor.

8 juli 2012 om 23:25

Een rechtszaak aanspannen als vereniging is niet zo simpel als het lijkt.
Ik wil niet in herhaling vallen en verwijs daarom maar naar mijn bericht #69.

Overigens is volgens Nederlands recht de optie volkomen rechtsgeldig en in arbeidszaken is PSV gehouden aan het Nederlands recht.
Echter volgens de Fifa reglementen is deze optie niet geldig.
Het is zelfs mogelijk dat, gelet op het grijze gebied aan welk recht je onderworpen bent, niet het CAS maar het Europese Hof van Justitie in Luxemburg de aangewezen instantie is om hier recht te spreken.
Kortom, tamelijk gecompliceerd.

Ook de rechtszaken van FC Sion geven een aardig beeld dat een rechtsgang door een vereniging een gevaarlijke route met mogelijk verregaande Fifa sancties is.

9 juli 2012 om 00:28

Jasses jongens, niet gedacht dat het zo complex kon zijn. In elk geval prima bijdrages hier. Dank daarvoor, t is nu elk geval een beetje duidelijk wat er betwist wordt.

9 juli 2012 om 01:05

Als PSV door gaat kan hij PSV aanklagen wegens het gebruik van niet rechtsgeldige contracten en het verslechten van zijn merknaam. PSV staat zeer zwak op hun benen. Ik weet zeker dat ze dit gevecht zullen verliezen en nog geld toe moeten betalen. Labyad wenst PSV het goede toe anders had hij PSV al aangeklaagd voor beide zaken en had hij een flinke duit meegekregen. PSV zou hem op handen moeten dragen.

9 juli 2012 om 04:06

Een clausule is geen tweede contract. Je kletst uit je nek man.

9 juli 2012 om 04:06

Een clausule is geen tweede contract. Je kletst uit je nek man.

9 juli 2012 om 09:14

Labyad wenst Psv helemaal niks het goede toe!
Psv kan gewoon nog niet veel doen Psv is aan het wachten tot hij zen eerste wedstrijd gaat spelen bij Sporting en dan gaat aankaarten dat hij helemaal niet is vrijgegeven door Psv maar zeer zeker ook niet door de Knvb en dan komt het spul pas echt opgang.
Tot dan wacht Psv gewoon af en praat het nog met Sporting over een compesatie.

8 juli 2012 om 20:59

Nadeel voor Brands is dat een contract wat niet rechtsgeldig is, ook ondertekend niet rechtsgeldig is.
En verder blijft het welles nietes spelletje, als het zo is zoals de zaakwaarnemer zegt heeft psv idd geen poot om op te staan. En als Brands het anders ziet moet hij een rechter maar laten oordelen.

8 juli 2012 om 21:00

Het management van Labyad bestaat uit zijn vader die niet eens 5 woorden Nederlands kan en zijn moeder die om de 10 minuten thee komt inschenken. Voor deze kneus moet PSV helemaal niet onderhandelen, maar gewoon aanklagen. Bewijs maar dat hij toen het mondeling had toegezegd om bij te tekenen. Anders ga je hem toch niet de laatste half jaar een beter contract geven?

Als Labyad in ongelijk wordt gesteld, lekker Labyad zelf laten betalen.

8 juli 2012 om 21:43

Was dat een mondelinge overeenkomst met PSV of ga je af op verhalen die in de media de rondte gaan rondom een eventueel langer verblijf bij PSV ? Dat is een wereld van verschil.

Ik denk dat als PSV zo sterk in deze zaak stond ze allang naar de rechter waren gestapt. Tot dusver is PSV niet veder gegaan dan boos roepen dat zij het allemaal anders zien dat Labyad. Daar tegenover staat kamp Labyad die ondertussen ervoor gezorgd hebben dat hij een contract bij Sporting heeft en dat hij inmiddels al is gepresenteerd. Een schril contrast van PSV , kamp Labyad zet de stappen die passen bij iemand die in zijn gelijk staat.

Begrijp me niet verkeerd , hij heeft zich werkelijk misselijk gedragen tegenover Psv. Misschien zijn er ook punten waarop hij ongelijk heeft, maar als dat zo is waarom handelt PSV daar dan niet naar ?

8 juli 2012 om 23:00

Als Labyad geen salarisverhoging heeft gehad, waarom roept PSV dit in het nieuws dan? Dan antwoord Labyad heeft simpeltjes van nee, kijk maar, hier het bewijs! Hij ontkent het ook niet. Er stond zelfs een tijdje geleden dat hij wel wilde verlengen, maar na goed nadenken toch besloten heeft om niet te verlengen. Dan moet je man genoeg zijn om dat geld terug te geven.

8 juli 2012 om 23:17

Een salarisverhoging krijgen staat niet gelijk aan een rechtsgeldige optie. De optie was eenzijdig te lichten , en daar koos PSV voor. Die salarisverhoging was niet een keuze van Labyad , maar een gevolg van een keuze van Psv. Uiteraard zou hij beter een statement kunnen maken door een deel van het salaris te weigeren , om te laten zien dat hij de optie niet erkent. Maar Labyad besloot anders , waarmee hij het zichzelf eigenlijk moeilijker maakt.

Want als Labyad in zijn gelijk staat dat de optie niet rechtsgeldig is gold hetzelfde voor het teveel betaalde salaris. Dan kan PSV dit bedrag gewoon terug vorderen, desnoods via de rechter. Maar zoals ik al zij , Labyad heeft zich misselijk gedragen.

8 juli 2012 om 22:12

Dus omdat iemand geen Nederlands spreekt is het een kneus en kan hij geen zaken doen?

Je bent nu aan het hakken op een familie die jij niet eens kent. Vrij respectloos om zo over iemands moeder te praten. Er zijn grenzen. Zelfs hier op Vz.

Blijkbaar hebben ze voldoende kennis om Psv/brands zo schaakmat te zetten. Als je zo zelfverzekerd bent als Brands doet voorkomen was hij allang naar de rechter gestapt. Brands zou meer klasse moeten tonen dan mensen zwart te maken via de media.

8 juli 2012 om 22:58

Nee iemand die geen Nederlands kan is geen kneus. Lees mijn tekst nog maar eens. Ik vind Labyad een kneus omdat hij liegt. Brands gaat vast en zeker nog een rechtzaak aanspannen als ze niet eruit komen met Sporting, dat doet hij nu niet, omdat Sporting bereid is om te praten.

9 juli 2012 om 00:18

Maar tegelijkertijd ga je er wel van uit dat zijn pa nauwelijks Nederlands sprekt en zijn moeder alleen thee drinkt?

King-az heeft gewoon gelijk. Dat je hem een schooier vindt, mag uiteraard, maar deze vrij respectloze sneren jegens zijn familie moet je laten, want dat is geen issue in deze hele zaak. Bovendien kan het vrij provocerend werken en een ellenlange discussie op gang brengen.

On: Ach Brands, met zulke uitspraken geef je al bijna toe dat het een verloren zaak is. Ik ga zeker niet goedpraten wat Labyad gedaan heeft, want het is vrij onbeschoft je club zo te "bedanken". Aan de andere kant, clubs serveren bij tijd en wijlen zonder enige reden spelers af of laten hen vallen onder het mom van "business in de voetbalwereld werkt zo".

Ik denk dat de meesten van ons wel begrijpen waarom Labyad naar Sporting wilt, maar er worden terecht vraagtekens geplaatst op de manier waarop dit gebeurd.

Begrijp de Psv'ers ook wel; Als hij een Ajacied was geweest, zou ik ook razend zijn. Aan de andere kant zou ik ook denken van: tyf maar lekker op, een te vroege stap naar het buitenland is (vaak) funest voor je carriere.

9 juli 2012 om 01:07

Voor iemand die 5 woordjes kan weet hij wel wat hij doen moet grappenmaker. Ga je mondspoelen met zoutwater .

8 juli 2012 om 21:01

Wie is Marcel Veerman?? Hoezo is hij opeens de zaakwaarnemer van labyd? Zijn vader is toch zijn zaakwaarnemer of is zijn vader Nederlander??? Heb nooit van een Marokkaan gehoord die zo heet Lol.

En wat labyad betreft opdonderen met hem.

8 juli 2012 om 21:15

Zou wel een over andere advocaat van Labyad zijn, want zijn vader zelf bakt er niet zoveel van en tekent waarschijnlijk voor alles waar hij een $ of € logo ziet.

8 juli 2012 om 21:17

Je moet Marcel Veerman niet te veel vertrouwen in deze aangezien hij bij Sporting op de loonlijst staat.

8 juli 2012 om 21:22

Volgens mij is Marcel Veerman al een tijdje zijn zaakwaarnemer hoor. Maar deel graag je bron met ons als jij andere informatie hebt t.a.v. Marcel veerman en Sporting Portugal?

8 juli 2012 om 21:50

Weinig met een bron te maken. De Portugezen noemen Veerman zijn advocaat i.p.v. zaakwaarnemer en advocaten leggen de wet altijd uit in het voordeel van hun cliënt. Aangezien hij voor Labyad werkt en deze alles op alles zet om naar Sporting te mogen. Hij wordt dus indirect door Sporting betaald.

8 juli 2012 om 21:01

Maar Brands' is er toch van overtuigd dat hij gelijk heeft?
Maak er dan een zaak van en laat hem betalen.
Maar ik denk dat labyad er toch een stuk beter voor staat.

8 juli 2012 om 21:04

Inderdaad

8 juli 2012 om 21:01

als labyad niet naar de eufa of fifa gaat speelt hij het komende seizoen gewoon niet voor sporting psv geeft hem niet vrij dus kan hij niet spelen.

8 juli 2012 om 21:01

Wat wil jij nou ventje? Je hebt net een paar fatsoenlijke wedstrijden gespeeld!
Groei door bij PSV en word een bepalende factor! Dan komt die grote club vanzelf!

9 juli 2012 om 09:19

Had ie dat maar gedaan jantjuh19 maar deze geldwolf kon de miljoenen niet weerstaan!
Psv bood hem zeker wel een lekker salaris maarja in Portugal nog veel meer.
Labyad jr en Labyad sr zien alleen maar geld geld geld.
Ok Portugal lekker warm land maar economisch dramatisch ook in de voetbalsector hebben de topclubs een gezamelijke schuld van over de 350 miljoen!

9 juli 2012 om 14:52

Klopt! zo zie je maar weer waar het om draait! Moneyy!
Ongelooflijk dat je daardoor zo'n ego krijgt! Kijk Afellay moest gewoon weg net als Sneijder en Huntelaar die waren uitgeleerd! Labyad nog lang niet! Ik denk dan word eerst een bepalende speler en DAN heb je recht van spreken!

8 juli 2012 om 21:02

Ik blijf er bij de spelers hebben de macht, op de achtergrond de zakenpartner als familie. Dit is de 2de keer dat psv zich laat foppen wanneer leren ze het. Neem je verlies en praat niet meer over hem; persoonlijk hoop ik dat hij flopt

8 juli 2012 om 21:03

PSV moet Zakaria Labyad gewoon laten gaan. Ik begrijp sowieso al niet waarom PSV nog moeite doet om Labyad te houden.

Iemand die PSV zo respectloos behandeld, die verdiend het niet om het mooie tenue van PSV te dragen. Labyad moet gewoon weg bij Psv. Hij beseft niet dat hij dankzij PSV nu naar Sporting Lissabon kan, PSV heeft daarvoor gezorgd en niet Labyad.

Maar PSV moet hem Labyad gewoon laten gaan. Iemand die zo respectloos naar z'n club is, die verdiend het niet meer om daar te spelen.

8 juli 2012 om 21:08

Helemaal eens, enkel is elke euro die je van hem af kan nemen mooi meegenomen. Flink straffen voor werkweigering en laten we als clubs onderling afspreken deze jongen nooit maar dan ook nooit meer terughalen naar de Nederlandse competitie!

8 juli 2012 om 21:12

Ja, PSV moet het gewoon opgeven, zo iemand als Zakaria Labyad die verdiend geen respect meer, want hij behandeld z'n eigen club die hem heeft opgeleid, ook niet met respect.

8 juli 2012 om 21:15

PSV wil gewoon geld zien voor deze transfer, that's all. Niemand zit te wachten op een langer verblijf van Labyad, op de centjes des te meer.

8 juli 2012 om 21:24

Ik denk dat het er niet om gaat dat PSV hem moet laten gaan of niet. Want ze hoeven hem toch niet meer. Maar meer om heb punt hoe dit stand gekomen is. Als jij voelt dat je in je gelijk staat en jou onrecht is aangedaan ga je dit ook aanvechten.

8 juli 2012 om 22:13

@rochester Ik snap je punt volledig maarje vergeet een belangrijk punt: PSV doet dit niet om Labyad te behouden, ze doen dit zodat zij er nog wat geld aan over houden. Zij vinden dat Labyad als een rat heeft gehandeld en dus proberen zij het hem zo moeilijk mogelijk te maken en zoveel mogelijk geld eruit te slaan.

8 juli 2012 om 21:03

Brands, ga is een rechtszaakje spannen, telkens dat gepraat via de media lost niks op.

8 juli 2012 om 21:04

Tjah dit is een lastige situatie voor PSV als hij dan weggaat moet hij zij teveel Aan salaris ook terug betalen want daar had hij dan ook geen recht op en als PSV gelijk heb zou ik hem terug halen en een jaar in het 2de elftal op de bank zetten dan is hij gewoon een hele lastige jongen en dan zeg k het nog netjes

8 juli 2012 om 21:06

Lijkt mij een goeie reden om deze jongen nooit maar dan ook nooit voor een Nederlandse selectie uit te nodigen (mocht zijn keuze vallen op Nederland). Deze jongen is een Nederlandse voetbalclub niet waard, hulde voor de opstelling van PSV

8 juli 2012 om 21:06

En het gezever over die gozer gaat maar door.......

8 juli 2012 om 21:11

Hoe langer Brands zegt dat hij geen juridische stappen wil ondernemen en het netjes wil oplossen, hoe meer ik me af ga vragen of psv juridisch wel echt een zaak heeft. Het leek me eerst een hele makkelijke zaak voor Psv, met wat ik uit het nieuws meekreeg. Maar zowel Labyad als Sporting hebben toch wel duidelijk gemaakt dat een nette oplossing heel ver weg is? Hoelang wil je wachten met juridische stappen? Ik snap er echt bar weinig van.

8 juli 2012 om 21:19

En wat levert het de club op als ze in het gelijk worden gesteld? Een ontevreden speler, die hoe dan ook het shirt van het eerste elftal niet meer dragen zal, zeker niet onder Advocaat. Bovendien zal het de prijs ongelofelijk drukken, een speler die toch niets meer van doen heeft in het eerste elftal. Zie El Hamdaoui.

Het enige wat PSV kan doen is de zaak betwisten en hopen dat Sporting uiteindelijk besluit tot een schikking te willen komen. Een rechtszaak levert alle partijen bar weinig op, behalve een dramatisch langdurig proces met de daaraan verbonden kosten.

8 juli 2012 om 21:37

Het levert ze geld op natuurlijk. De rechter kan beslissen dat psv bij de transfer recht heeft op een vergoeding.

Maar zelfs al was dat niet zo, en kregen Labyad en Sporting alleen dikke boetes, het levert Psv op dat ze iig het imago hebben dat spelers er niet mee weg komen als ze dit soort praktijken er op na houden. Grijpt Psv niet in hebben ze ook niks, maar dan hebben ze wel even over zich heen laten lopen door zo'n mannetje en zo'n club. Volgen dikke straffen dan denkt de volgende Labyad wel 3x na voor hij zo''n stunt uithaalt. En dan zal een club als Sporting wel even wat voorzichtiger zijn met het contracten aanbieden aan spelers die nog onder contract liggen.

8 juli 2012 om 22:18

PSV staat totaal kansloos in de rechtzaal. Je mag geen clausules erin zetten die eenzijdig dan verlengt kunnen worden.

Als Brands een zaak dacht te hebben was hij al begin dit jaar naar de rechter gestapt. Hij kreeg toen al Labyad's ontslag brief. Sporting heeft echt wel advocaten die de contact en wetgeving hebben gecheckt.

Volgens mij onderhandelen ze helemaal niet op dit moment want anders roep je dit soort teksten niet. Dat is niet bepaald slim tijdens onderhandelingen. IIg niet met Labyad. Wellicht dat ze een verhoogde opleidingskosten krijgen maar Portugezen tasten echt niet diep in de buidel.

8 juli 2012 om 22:23

Klopt, en dus is het de vraag of het een eenzijdige verlenging is. Immers, heeft Labyad niet stilzwijgend deze verlenging aanvaard, door zijn salarisverhoging simpelweg wel te accepteren, en is er dus niet alsnog sprake van een meerzijdige overeenkomst?

Ik denk ook niet dat de club een sterke zaak heeft, maar erg slim is het niet hoe Labyad heeft gehandeld.

8 juli 2012 om 22:32

Het kan Labyad niks schelen. Hij is Marokkaans international en heeft waarschijnlijk niet echt een band met Nederland. Alleen zijn vrienden denk ik en daar houdt het ook bij op. Dus wat is slim? Hij komt toch niet meer hier spelen.

Zijn salaris is verhoogd rond de tijd dat hij zijn ontslagbrief heeft verstuurd. Op zich maakt het niet uit welke der eerder kwam want zijn contract mocht toch niet automatisch verlengd worden. Dat PSV hem meer geld wou betalen is hun zaak en Labyad hoeft dat helemaal niet te weigeren.

Zouden jij en ik ook niet doen. S

8 juli 2012 om 22:11

@ Ewoud

Dat is altijd mijn punt geweest. Als PSV echt recht van spreken had, hadden ze allang ingegrepen. Het seizoen is al begonnen! Ze hebben gewoon geen poot om op de staan. En proberen via de media het zo te spelen dat het laat zien dat PSV er niks aan kon doen. Maar ze hebben gewoon een fout gemaakt met Labyad ze contract. Labyad heeft weliswaar smerig, maar handig gebruik van gemaakt. Sporting valt hier niks te verwijten, die zien een talentvolle speler die transfervrij is en tekenen hem graag.

8 juli 2012 om 22:54

@ewoud,

PSV is gebonden aan het verenigingsrecht en als lid van de Knvb onderworpen aan de Fifa reglementen.
Deze reglementen verbieden je naar de nationale rechter te gaan op straffe van zware sancties.

Ik heb het idee dat Brands aanstuurt op een CAS arbitrage die geinitieerd wordt door Labyad cs.
In dat geval kan PSV bepaalde stukken overleggen waarmee ze hun gelijk denken te halen.

In feite wordt hier een politiek (en juridisch) spelletje gespeeld waarbij de partijen niet alle troeven open op tafel gooien.
In dit licht moet je ook de bewering van Veerman zien die met ''droge ogen'' beweert dat er wel een opzegging gedaan is, zelfs voor de kerst al.
Op mij komt dit over als ''met spek schieten'' om het betrouwbaarheidsgehalte van zijn client Labyad te verhogen.
Het overleg wat val na de winterstop nog plaats heeft gevonden tussen PSV en Labyad geeft juist geen enkele indicatie dat zijn contract tijdig was opgezegd.
Overigens is een opzegging ook nog aan formele voorwaarden gebonden, waar bijvoorbeeld een Wuytens zich helemaal aan gehouden heeft.

8 juli 2012 om 21:24

Laat toch gaan zo'n iemand wil je niet in je team hebben. Wat heb je eraan als je hem houd hij gaat alleen maar moeilijk doen.

8 juli 2012 om 21:41

Ik snap gewoon niet waar Labyad's houding vandaan komt, hij maakt zich er niet bepaald populairder op, daarnaast had hij dit jaar grote stappen kunnen maken bij PSV en ontzettend gegroeid zijn, de stap naar Portugal lijkt mij niet zo'n slimme en wat mij betreft mag hij daar ook blijven. Dit soort spelers horen niet in het eerste van Psv.

8 juli 2012 om 22:24

Denk je dat Labyad zich druk maakt op populariteit in Nederland? Hij speelt voor Marokko en de keren dat hij weer naar Nederland komt is misschien paar dagen met vrienden maar daar houdt het ook bij op.

Ik snap dus heel goed dat het hem niks kan schelen. Hij kan bij Sporting ook aan voetballen toekomen en als ze geen vertrouwen in hem hadden zou er geen clausule van 50 miljoen in zijn contract staan.

PSV is gewoon laks geweest met zijn contract en daar heeft Labyad gebruik van gemaakt. Verdient daar vast het dubbele en met een beter belastingklimaat. Als jou dat aangeboden zou worden zou je het ook accepteren. Je carrière kan door een smerige tackel tegen de Graafschap bv al beëindigt zijn.

Vanuit het perspectief van een voetballer zonder enige band met Nederland snap ik zijn keus. Krijgt vast ook flinke tekengeld.

8 juli 2012 om 21:45

Labyad je bent gewoon een k*tkop klaar

8 juli 2012 om 21:46

Toen Marcel Brands blij in de media ging zeggen dat Labyad te laat was met opzeggen en dat die nu nog een jaar verbonden was, had ik nog hoop voor hem.

Maar was al gaan twijfelen toen die ineens gepresenteerd werd bij Sporting en dat PSV nog altijd geen juridische stappen heeft ondernomen..

Nu staat er op het eind dat kamp Labyad op tijd zijn contract heeft opgezegd, door middel van een ondertekende brief.

Tel alles bij elkaar op en volgens mij heeft PSV geen poot om op te staan, dat zou een cruciale fout zijn van Brands. Ik hoop het niet voor hem, want hoe Labyad PSV behandelt, dat hoort gewoon niet. Jonge jongens die net om de hoek komen kijken dat ze veel meer willen verdienen en als de club dat weigert, dan ga je op deze manier weg..

Waarschijnlijk denkt die sinds dat die goed presteert in de jeugd en vooral sinds zijn debuut in betaalt voetbal, denkt die alleen maar aan geld en aan grote clubs. Is totaal niet dankbaar voor geen enkele club dat ervoor heeft gezorgd, waar die nu staat of waar die gaat staan.

Nee, gun deze jongen niks, maar ben bang dat PSV hem niks kan maken.. We zullen zien.

8 juli 2012 om 21:47

// "ook de opzegging is tijdig gebeurd,” claimt zaakwaarnemer Marcel Veerman. //

Ik denk dat dit zijn advocaat is. Zijn vader is zijn zaakwaarnemer, toch?

8 juli 2012 om 21:47

Labyad was ook nog geen man toen hij het contract tekende. En of ik vind dat hij dat nu wel is, laat ik maar even in het midden.
Het is in ieder geval niet netjes om de club waar je groot bent geworden zo voor de gek te houden.

8 juli 2012 om 21:47

Ik hoop dat PSV tot het uiterste doorgaat via de rechter. Ik hoop dat labbydad zijn transfer misloopt en vervolgens zou ik hem een jaar of langer bij de junioren laten meetrainen

8 juli 2012 om 21:47

Hoe triest van labyad ook! Dit is niet de eerste blunder van PSV, denk aan van Nistelrooy da costa..matig van z'n redelijk grote clib

8 juli 2012 om 21:49

Werd beschouwd als de nieuwe Afellay en het kind van Psv, alle supporters sloten hem in hun hart en het verwachtingspatroon was groot.
Hoe anders is het nu, door de achterdeur verdwenen en men hoeft hem nooit weer terug te zien.
Had zichzelf een grote meneer bij PSV kunnen spelen en een stevige basis voor de toekomst kunnen leggen. Het is zijn goed recht dat hij niet meer bij PSV wil spelen, maar de manier waarop het nu gaat verdient absoluut geen schoonheidsprijs.

8 juli 2012 om 23:09

Hij werd inderdaad beschouwd als talent maar niet zozeer de opvolger van Afellay, daarnaast sloten alle supporters hem ook echt niet meteen in hun hart, verder moet ik je wel gelijk geven. Hij verlaat PSV met nare trekjes.

8 juli 2012 om 22:25

Toch heeft Psv dit aan zichzelf te denken ze hebben wel vaker van die foutjes dat ik denk hoe kan dat. Zo was er ook een keer een speler niet ingeschreven en een schorsing over het hoofd gezien meen ik.
Staat los van deze zaak maar het is wel een kwalijke zaak als je een top club wilt zijn. Natuurlijk speelt kamp Labyad dit slinks en verdiend het zeker niet de schoonheidsprijs alleen Brands moet niet doen alsof dit een heilige wereld is want daar draait die lang genoeg voor mee.
Het is wel triest dat het zo moet lopen want dit had ook gewoon op een nette manier gekund en zeker niet via de media! maar ja daar zou Labyad lak aan hebben met zijn vast lekkere teken premie.

8 juli 2012 om 23:13

@fcknudde

Dat klopt over die niet ingeschreven speler en een geschorste speler laten meedoen.
Dat is gebeurd onder de veruit slechtste Directeur aller tijden bij welke eredivisionist dan ook, namelijk die pauper Jan Reker.

Nog schrijnender wordt het verhaal dat Jan Reker verantwoordelijk was voor de optie in het Labyad contract en onlangs beweerde dat hij zelf ook wel wist dat deze optie in feite niet door de beugel kon.
Deze ''klojo'' heeft daar zelfs Brands nooit over ingelicht.

Tja, elke club heeft zijn paljassen, maar die Reker spant toch echt wel de kroon.

8 juli 2012 om 22:31

Zal gezellig worden als PSV en Sporting nog eens tegen elkaar komen te spelen.

8 juli 2012 om 22:47

Ik snap Brands volledig PSV heeft veel tijd in deze jongen gestopt en hem een kans gegeven in het 1ste en na 1seizoen in de basis wil 'meneer Labyad' alweer vertrekken . Verwend mannetje

8 juli 2012 om 22:51

Labyad is ook een man van zijn woord.... Hij zegt toch dat ie weg wil

8 juli 2012 om 22:54

Dit zaakje doet me denken aan Alfonso Alves naar Az.
Volgens Brands zou Alves getekend hebben wat uiteindelijk helemaal niet zo was.
Het enige wat misde was namelijk nog de handtekening van Alfonso zelf.
Het zou me niks verbazen als Brands weer uit zijn nek staat te lullen.
Ondanks dat allemaal keur ik het gedrag van Labyad en Alves niet goed maar als ze vies spelen en gelijk hebben kan je er nou eenmaal weinig aan doen.

8 juli 2012 om 23:01

Niet rechtsgeldig omdat hij minderjarig is geweest ten tijde van tekenen? Ten eerste zie ik staan dat zijn vader het contract heeft getekend, ten tweede is dat gewoon geldig. Leeftijd heeft daar niks mee te maken. Mensen kunnen een contract tekenen, zolang als het maar 'normaal' wordt geacht dat zulke mensen contracten tekenen. Ik heb toentertijd in mijn bijbaantjestijd ook wel eens een contract moeten ondertekenen.

Maar als Labyad het zo wil stellen, dan had hij er nooit betaald voor mogen krijgen. Minderjarigen mogen namelijk helemaal niet werken....

8 juli 2012 om 23:06

Voor een nietszeggende, tamelijk middelmatige voetballer die niets heeft gepresteerd krijgt hij buitensporig veel aandacht. Met zo'n instelling zal hij sowieso uitsluitend bekend worden voor randzaken (zie Leonardo). Verder moet Brands niet ineens de onschuld zelve gaan acteren. De hele voetbalwereld is wat dit aan gaat verrot en dat spelletje speelt ook hij vrolijk mee. Soms verlies je en soms win je.hoewel ik in deze echt niet snap wat je dan precies verliest, want nogmaals Labyad is gewoon een erg middelmatige voetballer.

8 juli 2012 om 23:18

Je moest eens weten wat er tegenwoordig wordt betaald voor middelmaat. Het verlies voor PSV is alleen maar financieel. Sportief is het gat van Labyad niet zo groot.

8 juli 2012 om 23:47

Het is wel idioot natuurlijk. Als Labyad geen rechtsgeldig contract heeft ondertekend destijds , was er volgens mij wettelijk nooit sprake van een contract. In dat geval zou psv gewoon Labyad zijn ontvangen loon kunnen terugvorderen over al die jaren van dit 'contract'. Want als Labyad zich niet aan een ongeldig contract hoeft te houden, hoeft psv dat natuurlijk ook niet. Gelijke monniken, gelijke kappen.

9 juli 2012 om 00:02

Waarschijnlijk zullen we nooit meer iets van deze speler horen.

9 juli 2012 om 01:04

Juist wel een rechtzaak van maken .
Zolang die zaak duurt mag lammerat sowieso niet spelen.
Laat hem maar voelen wat een laag bij de grond figuur het is.
Ik zeg gewoon all the way gaan tot de hoge raad aan toe met dat soort.

9 juli 2012 om 05:22

Weet je wat die Labyad moet doen lekker naar Portugal gaan, lekker een paar jaartjes op de bank zitten beetje geld verdienen nooit een doorbraak maken omdat hij te vroeg is vertrokken en niet kan doorontwikkelen omdat hij nooit speeltijd krijgt in Portugal. geen andere club zou hem meer willen hebben omdat hij egoistisch omgaat met zijn werkgever. En op zijn 36ste beseffen dat hij zijn sportieve carriere heeft verprutst

9 juli 2012 om 10:10

Begrijpen mensen het nou echt niet? Over wanneer PSV nou een rechtzaak begint etc., PSV heeft de troef in hand namelijk de vrijgave van Labyad dus waarom een rechtzaak aanspannen? Er wordt onderhandeld met Sporting en als dat lukt heeft PSV zijn doel bereikt (een transfersom) en lukt dat niet dan is het aan Labyad om een rechtzaak aan te spannen omdat PSV hem dan gewoon niet vrijgeeft. En dan nog even over dat opzeggen van het contract, wat móet gebeuren als een werknemer 2 of meer contracten bij dezelfde werkgever heeft getekend, dat had hij dus moeten doen. Maar als hij het al in December had gedaan heeft hij daarna dus flink gelogen tegen: de fans, de media en tegen PSV want waarom je contract een dikke 3 maanden te vroeg opzeggen als je wilt verlengen? En dat hele gezeik om die eenzijdige br verlenging, het ging er ook om dat PSV mondeling met Labyad had afgesproken dat er geen stappen ondernomen zouden worden tegen deze verlenging, en Labyad kreeg direct (!) een loonsverhoging in ruil voor de optie in het contract (let op: dus nog voordat de verlenging daadwerkelijk in ging!).

9 juli 2012 om 10:29

Maarwat moet PSV anders met een speler die niet meer voor de club lijkt te willen voetballen

9 juli 2012 om 12:05

Als dit contract niet rechtsgeldig zou zijn, waarom nam hij dan wel het extra inkomen dat bij dezelfde contract zat als deze toch niet rechtsgeldig is?

9 juli 2012 om 12:49

Laat me niet lachen, Brands een man van zijn woord. Als er een iemand is die vaak de media bespeelt heeft terwijl hij in de tussentijd zelf vuile spelletjes speelde dan is het Brands wel. Typerend dat hij nu zielig doet terwijl de kans groot is dat PSV gewoon door een fout van hem veel geld verspeeld heeft. Als hij gelijk heeft, waarom gaat hij dan niet naar de rechter? Dat het tot nu toe bij dreigen is gebleven, is voor mij een indicatie dat PSV helemaal niet zo sterk staat als Brands beweert...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

PSV

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Atiba HutchinsonMiddenvelder332
Georginio WijnaldumAanvaller3314
MarceloVerdediger321
Kevin StrootmanMiddenvelder325
Jeremain LensAanvaller3015
Boy WatermanKeeper290
Dries MertensAanvaller2916
Voor de complete selectie: Clubpagina PSV.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina PSV.

39 fans
Middenvelder, 20 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Sporting Portugal 19 2 1 1
2011/2012 PSV 32 6 6 0
2010/2011 PSV 7 0 1 0
2009/2010 PSV 6 2 0 0
Laatste voetbalnieuws

Van Wolfswinkel neemt met twee goals en zege afscheid van Portugal

Ricky van Wolfswinkel vertrekt na dit seizoen naar Norwich City en de 24-jarige Woudenberger heeft in stijl afscheid genomen van Sporting Portugal. De aanvaller trof in de laatste competitiewedstrijd van os...Lees verder

In de wandelgangen

Dinsdag 21 mei
José Mourinho mag dan op het punt staan om een contract te tekenen bij Chelsea, dat wil absoluut niet zeggen dat Cristiano Ronaldo hetzelfde gaat doen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.234375 seconden.