Voetbalzone

'Ik vond Van Gaal teveel een clubtrainer in zijn eerste periode'

Zondag, 8 juli 2012 om 17:24

Na de verrassende prestaties van afgelopen seizoen zijn de verwachtingen bij Feyenoord weer opgeschroefd, maar Pierre van Hooijdonk waakt voor te veel optimisme. Hij hangt de tweede klassering van de Rotterdammers, en de daaruit voortvloeiende kwalificatie voor de voorronde van de Champions League, voor een groot deel op aan de vertrokken John Guidetti. “De spits is heel belangrijk voor het team, die plek moet gewoon goed bezet worden.”

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

8 juli 2012 om 17:30

Ik had graag Castaignos nog een jaartje bij Feyenoord gezien. Had denk Guidetti redelijk kunnen opvolgen. Fernandez is een prima back-up en Achabar is er nog niet, die moet zich nog ontwikkelen, vooral fysiek.

8 juli 2012 om 18:16

Ja, ik had ook graag Luc Castaignos gezien bij Feyenoord.

Eerlijk gezegd hoop ik dat Feyenoord het voor elkaar krijgt om John Guidetti nog 'n jaar te huren, maar ik denk dat het toch niet zal lukken.

Guyon Fernandez kan John Guidetti denk ik wel vervangen, alleen Fernandez heeft veel minder scorend vermogen dan Guidetti, Anass Achabar is er zeker nog niet, maar als hij bijvoorbeeld mag invallen 'n kwartier voor tijd ofzo, dan weet ik zeker dat hij zich goed ontwikkelt.

Of misschien moet Feyenoord Achabar verhuren. Misschien dan aan Excelsior? Of misschien kan Ronald Koeman Achabar verhuren aan z'n broer Erwin Koeman?

8 juli 2012 om 21:45

Castaignos heeft helaas niet de drive van Guidetti. Ook als het slecht ging, bleef Guidetti door en door drammen. Dat maakte het verschil tussen Feyenoord en de andere teams. Waar PSV en Ajax wel eens in betere wedstrijden de laatste minuten de wedstrijd uit handen gaf, gebeurde dit zelden bij Feyenoord. Alleen AZ heeft in de laatste minuten gescoord en gewonnen van Feyenoord. Guidetti geeft je net dat beetje extra geloof in het spelletje.

Toch hebben we ook genoeg wedstrijden gewonnen zonder Guidetti. Alleen weet ik zeker dat we diezelfde wedstrijden ook zouden winnen als Guidetti erin stond.

8 juli 2012 om 22:53

Precies kx22, alsof de rest die erachter speelde niks voorstelde? Die verzetten hemel en aarde om Guidetti tot de man te maken die hij nu is.
Schaken was in de vorm van z'n leven, El Ahmadi kwam eindelijk tot zijn recht, waar velen niet hadden verwacht dat Clasie 't goed zou doen, heeft hij iedereen doen versteld staan, Bakkal was weer herrezen, de verdediging doet Pi-air veels te kort, want ook zij hebben zich herpakt na een dramatisch seizoen onder Mario Been.

Pi-air heeft een paar keer bij de Nos gezeten en gaat nu advies geven, komop, dan moet je wel het hele seizoen analyseren, niet alleen de wedstrijden waarin Guidetti mee deed.

Zonder Guidetti hebben we ook Ajax in de Arena zoek gespeeld, eindelijk, maar wel zonder Guidetti, om maar eens een groot verschil aan te geven.

Tegen Psv heeft hij niet eens gescoord en uit in Eindhoven zonder Guidetti hebben we Psv ook bijna gepakt en een goede reeks neergezet en CL veilig gesteld, dat dus zonder Guidetti.

Wat houdt dat in Pi-air, dat de veldbezetting goed was, met en zonder Guidetti en dat 't geen ene ruk uitmaakte wie er nou in de spits stond, want gescoord werd er dit seizoen wel, natuurlijk sta je er als spits om te scoren, maar zonder goede (steek)passes en positiespel, komt geen spits tot scoren of in een 1 vs 1 positie met de keeper.

Het middenveld won de duels, waardoor je een meerderheid situatie creerde voorin en met veel man voor 't doel kwam te staan en Guidetti de gevierde man was, het eindstation.

Hij was belangrijk, maar je doet de rest te kort!

Niets is sterker dan dat ene Woord.....

9 juli 2012 om 01:16

Volgens mij wordt de inbreng van Guidetti ietwat overschat door menigeen. De eerste 5 wedstrijden was het redelijk tot slecht wat hij liet zien (je hoorde zelfs geluiden opgaan om hem naar City terug te sturen).. de laatste 5 wedstrijden van het seizoen, wedstrijden die Feyenoord won, waren allen zonder Guidetti. Haal van alle wedstrijden die 10 wedstrijden af.. haal de penaltys er vanaf.. wat hou je over? Nee, Castaignos maakte mijns inziens veel meer indruk als 17/18 jarige..

Fernandez moet goed zijn voor 15 goals.. en wat mij betreft mag Achahbar een kans krijgen. Zidane en Platini komen niet voor niets superlatieven tekort mbt deze jongen. Of desnoods, waarom stel je ze allebij niet op?

Mulder
Janmaat
Vlaar
De Vrij
Indi
Clasie
Vormer
Singh
Achahbar
Vilhena
Guyon
8 juli 2012 om 17:31

Toen ik dit las dacht dat ik dat het erover zou gaan van hoe het vroeger was om onder hem te werken bij het nederlands elftal, maar het ging dus over Feijenoord...
Ik denk trouwens juist dat Guidetti niet zo heel belangrijk was, hij was vaak te veel bezig met de tegenstander voor gek te zetten en mooie ''youtube-momenten'' te creeren. Waardoor hij soms het team een beetje mee liet doen.

8 juli 2012 om 17:34

Guidetti is een goede spits met veel potentie. En waar hij dan ook mislukt Feyenoord zal hem altijd wel graag terug willen in Rotterdam.

Hij was in vele ogen de persoon van het wederopbouw van Feyenoord.

8 juli 2012 om 17:36

Haha, Guidetti niet zo heel belangrijk? Zonder hem waren we niet 2e geworden vriend. Hij heeft wedstrijden voor ons gewonnen. Zie Ajax thuis, Twente thuis etc. etc.

8 juli 2012 om 17:45

Hij was vooral belangrijk in het begin om het geloof terug te brengen bij Feyenoord.
Toen dat eenmaal terug was wonnen ze de wedstrijden ook en dat zonder Guidetti.
Hij heeft behoorlijk wat wedstrijden gehad waar hij niet was.

8 juli 2012 om 21:41

Van dat geloof ben ik zeker met je eens wehave. Maar dat je zegt dat hij behoorlijk wat wedstrijden gehad heeft waar hij niet was kan ik niet begrijpen. Er zijn idd enkele wedstrijden geweest waarin hij niet opviel. Maar als je in 23 wedstrijden 20 goals maakt, doe je het volgens mij naar behoren. In deze wedstrijden is hij dus al aanwezig. Dan heb je ook wedstrijden waarin hij het voortouw nam om er vol voor te gaan. Bijvoorbeeld PSV thuis, waarin hij geen doelpunten maakt, maar wel bij beide treffers betrokken is.

8 juli 2012 om 23:00

De wedstrijd tegen Ajax werd gewonnen doordat het middenveld durfde door te dekken en het positiespel van Ajax wist te ontregelen, want Ajax was in het eerste kwartier oppermachtig, ik zie Clasie en Leerdam nog naar Koeman kijken, wat moeten we doen trainer???

Toen Koeman 't tactisch weer goed neer zette en Feyenoord de druk kon en durfde op te voeren en Feyenoord een (onterechte) penalty kreeg, gingen wij erachter staan en maakte Guidetti de doelpunten, maar hij heeft het niet alleen gedaan, Koeman is het symbool van de wederopstanding en heeft spelers die bijna tot 't 0 punt waren gezakt onder Mario, weer het vertrouwen gegeven, Vlaar, de Vrij, Leerdam, El Ahmadi, Schaken, Cisse....zij kregen weer plezier in het voetbal en we wisten weer wat het was om onverslaanbaar te zijn, Thuis!

Natuurlijk moeten we weer kijken hoe het dit seizoen gaat verlopen, maar ik heb vertrouwen in Ronald Koeman en zijn staf, mocht 't anders verlopen, dan blijven wij de club alsnog steunen, maar doe niet alsof Guidetti DE wederopstanding heeft ingeblazen, dat heeft Ronald Koeman gedaan, Ajax uit was de beste voorbeeld.

Niets is sterker dan dat ene woord....

8 juli 2012 om 21:47

Guidetti was nooit teveel met zichzelf bezig. Hij had wel veel fratsen, maar hij was een teamspeler pur sang. Ook als hij zelf kan schieten, maar ziet hij iemand er beter voor staan, dan passed hij de bal. Andere spitsen vinden het belangrijk om veel te scoren, Guidetti vindt het belangrijker dat het team scoort. Vaak zie je ook dat wanneer Guidetti schiet, hij de diepste man is. Niemand voor of naast hem.

8 juli 2012 om 22:01

Hij was ook wel een teamspeler maar, ik kan me niet meer precies herinneren welke wedstrijd of dit was maar toen stond feijeoord met 3-1 of 3-0 voor in de laatste min. en Guidetti had de bal en toen ging die allemaal gekke dingen doen met de bal en een overdreven nep een "nepschot"maken, alleen om de tegenstanderr te kleineren. Toen hij daarna de bal aan iemand anders gaf ging die de bal ook weer voor zichzelf houden. Hiermee bedoel ik die stomme momenten. Iets wat ook niet al te slim was, maar wat je hem wel kan vergeven, is zijn shirt uittrekken en 2e x geel ontvangen. maar wat ik wel met jullie allemaal eens ben is, is dat het wel 1 van de beste spelers was aan de Feijenoord kant.

8 juli 2012 om 17:32

Die Van Hooijdonk heeft ook overal een mening over word wel een beetje irritant naar mijn mening want. Het was niet echt zo'n grootte Europese topspeler.

8 juli 2012 om 17:52

Dankzij Pierre heeft Feyenoord de uefacup gewonnen. Deze speler is zo belangrijk geweest voor Feyenoord, denk hem weg in die periode en je hebt een Feyenoord wat nergens voor kan gaan. Deze speler verdiend gewoon respect voor wat hij gepresteerd heeft.

Verder heeft hij gelijk; Feyenoord zonder Guidetti is een middelmatig elftal.

8 juli 2012 om 17:53

Ja, de man die ons persoonlijk de Uefa cup heeft geschonken zou geen mening moeten hebben over Feyenoords spits .. Die bovendien scoorde aan de lopende band in zo'n beetje ieder land in europa ..

8 juli 2012 om 17:58

Er wordt om zijn mening gevraagd, kan hij toch niks aan doen. Jij, en wij allemaal trouwens geven hier ongevraagd onze mening.

8 juli 2012 om 18:14

Die van Hooijdonk heeft er persoonlijk voor gezorgd dat Van Persie is weggegaan bij Feyenoord. Hij heeft 1 top seizoen gehad met Feyenoord en daar blijft het bij, vervolgens is hij weer terug gekomen bij Feyenoord toen was het drie keer niks. Ze kunnen beter mensen als Kluivert, Rijkaard, Seedorf gaan interviewen die hebben nog een staat van dienst.

8 juli 2012 om 18:36

Zelden zo'n onzin gehoord. Van Persie is weg gegaan omdat hij een vervelend blaagje was, en is, en met iedereen overhoop lag. Jammer dat we niet meer voor hem hebben kunnen vangen, maar daar kun je moeilijk Pierre de schuld van geven. Staat van dienst? Je hoeft niet bij united of barca gespeelt te hebben hoor voor een staat van dienst. Heeft gewoon een prachtige carriere gehad. Ja kluivert ja das een goeie .. die kun je beter naar nachtleven vragen dan naar voetbal ..

8 juli 2012 om 19:51

@ dante: Ben het volledig met je eens maar Kluivert neerhalen gaat je niet lukken. Kluivert kon voetballen als geen ander en is de meest complete spits die de afgelopen twee decennia in Nederland heeft rondgelopen. Zelfs met een turbulent clubleven heeft die man een veel te grote staat van dienst om af te zeiken. Kluivert was ècht iets bijzonders. En ja, dat vond hij zelf helaas ook.

8 juli 2012 om 17:32

Heb veel vertrouwen in van Gaal, die kan die jongetjes wel even aanpakken waar het nodig is. Een frisse wind door een elftal kan nooit kwaad.

8 juli 2012 om 17:37

Van Hooijdonk is altijd lastig, maar is wel een winner. Dat is wat wij nodig hebben, hopelijk kunnen spelers als clasie, anita en de vrij dat gaan doen. Ik had liever van de Brom. jans of Verbeek als coach gezien. Verbeek (kan met voldoende knvb steun) wel omgaan met die sukkels (commentaar oud voetballers en trainers) en praatjesmakers (rijke voetballers).

8 juli 2012 om 17:45

Dus volgens jouw moet een trainer van Vitesse en Ado , een trainer van Groningen en Heerenveen het worden? Jans heeft laten zien totaal niet met ego's om te kunnen gaan. Daarbij is Jans niet het perfecte uithangbord van het nederlandse voetbal.

Over Van den Brom de persoon heb ik geen goed woord. Als trainer heeft hij het aardig gedaan , maar hij heeft veel verkeerde keuzes gemaakt bij Vitesse. Hij speelde elke week met verschillende spelers. Ik vind de 7de plek voor die spelers niet erg goed. Mijn persoonlijke mening.

Over Verbeek vind ik dat je wel gelijk hebt, enkel hij zou een keer een buitenlands avontuur moeten doen. Hij zou perfect zijn voor de toekomst.

8 juli 2012 om 17:51

Hi Koosie25
Bedankt voor je reactie, ik wil gewoon een fris geluid. Ik geloof niet meer in die oude / gevestigde mannen.

8 juli 2012 om 17:42

Pierre heeft een neusje voor de goal en had gewoon een wapen met die onwijs goede vrije trap. Dat hij zijn beperking had dat weet iedereen. Enkel als analist kan ik hem totaal niet serieus nemen. Hij praat maar wat met de andere mee en heeft geen originele mening.

Ik vind dat van Gaal 2 onwijs goede kwaliteiten heeft als trainer. Hij maakt spelers echt beter met zijn oefenstof en hij is tactisch erg sterk waarbij hij de spelers veel vertrouwen geeft. Het eerste geld niet als bondscoach en het 2de wel.

Als Bondscoach moet je echter goed met de media om kunnen gaan, het voetbal goed kunnen vertegenwoordigen. Dat heeft hij niet . Hij zou eigenlijk zelf de trainingen moeten doen , en iemand anders de interviews laten doen. Dat zou het ideale plaatje zijn.

Ik had Huub Stevens wel als Bondscoach willen zien, alwel die ook erg grof uit de hoek kan komen. Maar toch een goede trainer die zich erg bewezen heeft op clubniveau en ook met ego's om kan gaan. Dan weet je in ieder geval dat Huntelaar geselecteerd word ;

8 juli 2012 om 18:00

Ik moet eerlijk bekennen dat ik een ambivalent gevoel heb bij van Hooijdonk. Ik vind hem ook altijd voor zijn beurt spreken, zoals zijn opmerking dat hij Van Gaal in zjin eerste periode bij het NL elftal teveel een clubcoach vond. Aan de andere kant, als hij het over Feijenoord heeft, heeft hij natuurlijk recht van spreken. Daar is hij een boegbeeld geweest.

8 juli 2012 om 18:08

In de titel gaat het over de aanstelling van Louis van Gaal, en in de tekst eerst 2 alinea's over Feyenoord en in de 3e, en laatste alinea, wel geteld 2 zinnen over de eerdere tijd van Van Gaal.

Knap journalistiek werk VZ!

o.t.
Ik vind Van Gaal ook meer een clubtrainer, denk wel dat hij geleerd heeft van zijn eerdere fouten en de prestaties ook beter zullen zijn. Naar mijn mening ook de ideale man om op dit moment Oranje bij de hand te nemen.

8 juli 2012 om 18:10

De selectie van feyenoord ziet er prima uit, alleen jammer dat Leerdam niet bijtekend. Waar je hem ook neer zet, hij voldoet altijd. (ik zie hem als de ideale oplosser). Ik hoop niet dat ze gek gaan doen voor een extra spits, een 2e G is geen optie. Fernandez is nog niet zo slecht, moet wel normaal blijven doen. Vormer kan wel een soort Bosvelt worden, naast Clasie moet dat goed komen.

8 juli 2012 om 18:33

Wie zie jij het maken op de vleugels dan?

Cabral blijkt eenzelfde geldwolf als Leerdam en Cisse kan toch ook niet helemaal overtuigen. Schaken speelde denk ik alleen zo goed omdat hij vaak in de combinatie zat met Guidetti.

8 juli 2012 om 18:30

Misschien kunnen Anachbar, Te Vrede, Fernandez en Immers de erfenis van Guidetti overnemen als ze daar allemaal mogen staan. Maar dan speel je met 14 man, weet niet of de Knvb dat ziet zitten.

8 juli 2012 om 18:58

Niks ten nadele van de prestaties van Guidetti, maar zijn rol wordt door PiAir overschat. Zeker ook Vlaar en el Hmadi speelden een hele grote rol hierin. Guidetti speelde tenslotte 'maar' 23 wedstrijden. De grote redeb dat Feyenoord het vorig seizoen zo goed deed is omdat andere teams bovenin toch al snel 15 wedstrijden meer speelden. Toch lekker om zondag om kwart over 4 na je wedstrijd te weten dat je een week later pas weer hoeft.

8 juli 2012 om 20:14

Ik denk ook dat de rol van Guidetti word overschat. Hij was wel degelijk belangrijk maar door zijn inzet en storen kregen andere spelers zoals El Ahmadi, Schaken, Clasie en Vlaar ook de ruimte goed te spelen en hun talent te laten zien!

Ik hoop ook zeker dat er bij Feyenoord nog een spits bij komt die er minimaal 20 inschiet want met Immers, Fernandez en Achabar redt je het gewoon niet en zal je buiten de top 5 eindigen

8 juli 2012 om 21:15

Denk dat het vertrek van El Ahmadi ook een behoorlijke aderlating is. Samen met Clasie bepaalde hij het tempo van Feyenoord. Maar Guidetti heeft het natuurlijk ook goed gedaan.

8 juli 2012 om 23:02

Ik word er een beetje moe van dat iedereen zegt dat Feyenoord niks meer is zonder Guidetti. Guidetti deed de laatste stuk of 5 wedstrijden niet mee en dat waren de belangrijkste wedstrijden waarin Feyenoord een enorme inhaalrace behaalde. Ze konden toen nog 6e worden, maar ook 2e, wat dus gebeurd is.

Ik ben het er wel volledig mee eens dat Achabar, Te Vrede en Immers Guidetti niet kunnen vervangen, uiteraard niet. Hij heeft een uitzonderlijk goed talent. Ik vind dus ook dat er een nieuwe spits moet komen, maar wie weet haalt Van Geel die nog. We gaan dat nog zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Feyenoord

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daryl JanmaatVerdediger333
Jordy ClasieMiddenvelder332
Bruno Martins IndiVerdediger321
Lex ImmersMiddenvelder3212
Ruben SchakenAanvaller314
Joris MathijsenVerdediger290
Graziano PellèAanvaller2927
Voor de complete selectie: Clubpagina Feyenoord.

Zweden
273 fans
Aanvaller, 21 jaar

In de wandelgangen

Woensdag 19 juni
Ajax hoeft voorlopig niet te rekenen op versterking vanuit Barcelona. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.328125 seconden.