Voetbalzone

Romário kraakt Braziliaanse selectie voor Spelen helemaal af: ‘Flut’

Vrijdag, 6 juli 2012 om 15:35

De Braziliaanse selectie voor de Olympische Spelen barst van de grote talenten, maar niet iedereen is van mening dat het een goede en uitgebalanceerde ploeg is. Volgens de levende legende Romário heeft bondscoach Mano Menezes een aantal grove fouten gemaakt in de samenstelling van de ploeg.

/

Iedere ploeg mag drie spelers ouder dan 23 jaar meenemen. Menezes koos er niet voor om ervaren dertigers mee te nemen, maar gaat het doen met Thiago Silva (27), Hulk (25) en Marcelo (24). “Het is flut. Ik heb niets tegen die drie dispensatiespelers, maar er hadden meer ervaren spelers mee moeten gaan”, laat Romário optekenen in de Braziliaanse media.

“Ik ben niet de coach, maar ik ben het niet eens met de selectie”, vervolgt de wereldkampioen van 1994. “Ik zou drie ervaren verdedigers meenemen. Hulk is een goede speler met een grote toekomst, maar hij is iemand voor het WK van 2014, niet voor de Olympische Spelen. We hadden een oude speler moeten hebben die respect afdwingt.”

De volledige selectie:

Doel: Rafael Cabral (Santos), Neto (Fiorentina)

Verdediging: Marcelo (Real Madrid), Rafael (Manchester United), Danilo (FC Porto), Alex Sandro (FC Porto), Thiago Silva (AC Milan), Juan (Internazionale), Bruno Uvini (Sao Paulo)

Middenveld: Romulo (Spartak Moskou), Ganso (Santos), Oscar (Internacional), Sandro (Tottenham Hotspur), Lucas Moura (Sao Paulo)

Aanval: Neymar (Santos), Alexandre Pato (AC Milan), Leandro Damiao (Internacional) en Hulk (Porto).

6 juli 2012 om 14:47

Zoals? Rivaldo ;

6 juli 2012 om 15:28

Of Romario zelf, om zijn doelpuntenaantal nog verder omhoog te krikken (mocht dat lukken). ;

6 juli 2012 om 20:10

Overdrijf niet man.

6 juli 2012 om 14:47

Daar heeft hij gewoon een punt. Wel weer zoals gewoonlijk een heel verleidelijke titel.

6 juli 2012 om 15:05

Hij heeft inderdaad een punt, maar ik kan ook zo 123 niet een 30-er verzinnen die echt iets toevoegd.
Lucio? Julio Cesar?

6 juli 2012 om 15:19

Ronaldinho/ Kaka / Jefferson / Gilberto Silva zijn er al vier en Dida had ook gekunt als 2 keeper

6 juli 2012 om 15:29

Ronaldinoh en Kaka zijn inderdaad geweldige ervaren verdedigers. xD

6 juli 2012 om 15:33

Het is idd een supergoed idee om een van je dispensatie plekken aan een 2e doelman te geven.

6 juli 2012 om 15:36

Ik zei nergens dat het verdedigers zijn het ging er over welke 30+ meekon en wat toevoegt

6 juli 2012 om 15:46

Een tweede keeper als dispensatiespeler ben je wel helemaal goed bij je hoofd? tuurlijk neem je een basisspeler mee. status dwing je af op het veld en iemand als Dida word zelfs in de kleedkamer niet meer zo serieus genomen als bijvoorbeeld Gilberto Silva

6 juli 2012 om 15:52

Kaka misschien? Zal wel trek hebben in speeltijd lijkt me

6 juli 2012 om 16:25

Ben best goed bij mijn hoofd. Julio Cesar neem je ook niet mee als 2de doelman.

6 juli 2012 om 16:26

Ik zou hem ook niet als 2de doelman meenemen paasei!

6 juli 2012 om 14:48

Wat een gezeur om niks... Hoezo is het dan meteen flut als er geen dertiger mee is. Het is gewoon een fantastische selectie, zeik niet zo Romario. Ook Spanje heeft volgens mij geen dertiger mee. Leuk toernooi voor de wat jonge gasten.

6 juli 2012 om 14:55

Romario bedoeld hier mee aan te geven dat er niet echt een leider is. Bij Spanje is dat bijvoorbeeld Iker en Xavi waar iedereen naar luistert.

Frankrijk bijvoorbeeld heeft ook geen leider, geen Viera, Makalele, Zidane etc..vandaar ook de spelers die zich dan misdragen omdat er niemand ingrijpt en ze verteld ho even ik ben hier de baas en wat jij doet kan niet door de beugel.

Al vind ik het ook nergens op slaan om dan gelijk de gehele selectie flut te noemen.

6 juli 2012 om 14:58

Ik had het bij Spanje over de Olympische selectie, daarin zit volgens mij geen dertiger tussen. Hoeft ook niet... Duitsland had toch ook geen dertiger, op een paar na, maar die speelden ook nooit (klose soms). Het gaat om de kwaliteiten. Leiders zijn er altijd, ook al zijn ze jong. Neem bijvoorbeeld een jeugdelftal, zijn allemaal jonge gasten, maar zitten ook leiders tussen.

6 juli 2012 om 15:06

Dat gehele dertiger slaat ook nergens op, je bent het of je bent het niet dan maakt leeftijd in principe niet uit.

Een leider sleept je wel door moeilijke periodes heen, houdt het team intact, zorgt voor de balans etc.. types als Keane, Viera, Seedorf ze zijn o zo belangrijk op die momenten;

6 juli 2012 om 15:10

Ja, snap ik allemaal, maar dat soort mensen zijn er altijd wel, dus geen probleem. Romario moet niet zeuren haha.

6 juli 2012 om 15:58

Romario kan niet opschieten met de coach van het Olympisch elftal. Hou het maar op Zuid-amerikaanse temperament, zo schofferen Pele en Maradona ook geregeld coaches en spelers die hun niet liggen in de pers.

6 juli 2012 om 16:04

Dan gaat het al helemaal nergens over... Wat een gedoe om niks .

6 juli 2012 om 14:48

Dat heb je toch al met Thiago Silva. Die dwingt genoeg respect af. Vind deze uitspraken van Romário nergens opslaan.

6 juli 2012 om 15:54

dit soort uitspraken slaan in brazilie wel ergens op. ze hebben daar zo een brede poel om uit te vissen dat elke selectie garant staat voor veel discussie. het is nu eenmaal niet zoals in nederland dat het hele land het op voorhand over 95% van de selectie eens is omdat er simpelweg niet meer kwaliteit beschikbaar is. daar heeft ieder zijn eigen uitgangspunten en deze van romario is duidelijk en snijdt ook nog hout. je hoeft het niet met hem eens te zijn natuurlijk/

6 juli 2012 om 16:26

Chimaera, mee eens silva heeft genoeg ervaring , hulk is een topspeler(in wording) marcelo is ook belangrijk met zijn rushes op links. En voorderest zit er gewoon genoeg goede spelers en talenten in dit kan echt ook het wk winnen en dan op het wk heb je ook nog kaka lucio robinho ronaldinho etc etc

6 juli 2012 om 17:12

Hij bedoelt gewoon dat Lúcio mee had moeten gaan.

6 juli 2012 om 14:48

Pff wat lopen die Braziliaanse oud spelers allemaal te drammen man. Ze mogen zich in hun handjes knijpen met z'n selectie. Ik ben er in ieder geval stik jaloers op

6 juli 2012 om 14:49

Anders nemen ze jou wel mee jij hebt genoeg ervaring;

6 juli 2012 om 14:50

Ik zou ook bijvoorbeeld Lucio meenemen ipv Marcelo. Marcelo voegt toch niet heel veel toe.

Verder moet Romario niet zeuren, want ik denk dat Thiago Silva prima in zijn eentje de boel kan organiseren.

6 juli 2012 om 15:00

haha grappenmaker. Marcelo voegt niks toe? moet jij maar eens opletten. je hebt geen flauw idee hoe ongelooflijk goed marcelo is.

6 juli 2012 om 15:32

niet eens op reageren, ook al is het 1 van de beste linksback zo niet de beste op het moment..

Romario: pff wordt moe van al die oud voetballers, zou dit dan de reden zijn tot scheidsrechters nu voor alles fluiten zoals ze dat vroeger niet deden waardoor het nog op een mannen sport leek.. lijkt wel alsof ze allemaal mentaal kapot gemaakt zijn en nu alleen nog maar onzin kunnen verkondigen

6 juli 2012 om 15:54

Ik weet dat het een van de beste linksbacks is, maar een linksback is gewoon niet zo'n heel belangrijke positie. Al helemaal als je bedenkt dat hij vooral aanvallend ijzersterk is, terwijl Brazilië daar al Pato, Hulk, Neymar, Ganso en Lucas heeft. Dan voegt hij in mijn ogen minder toe dan een Lucio zou doen.

Jullie begrijpen me echt volledig verkeerd.. Gebeurt toch iets te vaak op deze site.

6 juli 2012 om 16:41

Wat zeg je nou? Ee LB is gewoon niet zo'n belangrijke positie?

Dan ken jij het Braziliaanse cultuur niet. Om het Braziliaanse (samba) spel goed uit te kunnen voeren, moet je een goede back hebben. En aanvallend. Het is niet voor niets dat Brazilie altijd de beste backs ter wereld heeft (sinds de tijd van Pele). En ze waren allemaal aanvallende backs.

Sorry, maar wij hoeven geen type van der Wiel.

6 juli 2012 om 17:08

Als ik deze namen zie, denk ik dat Brazilie weer gouden tijden tegemoet gaat.

Lijkt me toch wel een opstelling waar je binnen nu en 6 iets mee zou moeten kunnen winnen

Neto
Rafael
Thiago Silva
Juan
Marcelo
Sandro
Romulo
Hulk
Ganso
Neymar
Pato
6 juli 2012 om 17:43

@blink182

Ja ik snap dat allemaal we hoor, gevarieerd, verrassend aanvalsspel hangt in grote mate af van sterke opkomende backs. Ik ben Arsenalfan dus ik kan het weten.

Maar ik blijf erbij dat defensieve leiding en zekerheid een belangrijkere factor zou zijn voor dit jonge elftal. Aanvallend zit het toch wel goed. Liever 5 doelpunten voorkomen en 1 minder maken, dan 0 voorkomen en 1 extra maken.

6 juli 2012 om 14:50

De titel slaat nergens op VZ.

Daarnaast heeft Brazilië een belachelijk sterke selectie met Thiago Silva als ervaren verdediger. Of moet Menezes Roberto Carlos bellen?

6 juli 2012 om 14:51

Wie wou hij dan wel mee nemen? Spelers als T. Silva en Marcelo hebben al genoeg ervaring op dit niveau. En denk dat het met deze selectie makkelijk moet gaan lukken.

6 juli 2012 om 18:36

Haha echt wel met een verdeding Rafael-thiago Silva-david Luiz-marcelo heb je een top verdediging die gelijkwaardig is als die van Spanje op dit EK

6 juli 2012 om 14:53

Waarom een dertiger meenemen? De OS zijn juist voor de jongere spelers die zich moeten bewijzen. Iemand als Ronaldinho meenemen heeft geen enkel nut want die gaan toch niet mee naar het WK. Het is beter dat spelers als Hulk nu al samen spelen met Neymar, Ganso,... zodat ze beter ingespeeld zijn op elkaar voor het WK.

6 juli 2012 om 14:54

1 Dodelijke aanval, Pfff

6 juli 2012 om 14:55

Zijn argumenten deel ik niet volledig, maar gezien de selectie die er is obv U23 met een aanval met Pato, Neymar en Leandro lijkt de voorhoede me niet de linie waar een dispensatiespeler nodig is. Daarnaast zijn voorhoedespelers die spelen obv jeugdige branie relatief beter bruikbaar dan jonge losbollen achterin, dwz dat ervaring voor defensieve spelers vaak een belangrijkere factor is.

Een defensieve middenvelder of central verdediger extra was daarom wel een logische keuze geweest. Ik denk dan bv aan David Luiz, Leiva, Ramires.of een van hun backs. Hangt natuurlijk wel erg af van wie zich beschikbaar hebben gesteld. Daar heb ik geen zicht op.

6 juli 2012 om 14:56

Waar moeten wij nu zoeken, als het gaat om voetbaltalent?

6 juli 2012 om 14:56

Alsof die drie spelers niet genoeg ervaring hebben.

6 juli 2012 om 15:01

ik denk toch dat spelers als t.silva, pato en marcelo wel degelijk respect afdwingen hoor;p al vind ik wel dat er een ervaren middenvelder mee had moeten gaan. dan heb je in elke linie toch een beetje ervaring.

6 juli 2012 om 15:05

Achterin is T Silva en Marcelo naar tuurlijk genoeg ervaren maar de hoop van Brazilie ligt toch op de schouders van Neymar en Ganso terwijl Pato niet eens altijd een basis plek heeft want bij de A selectie is de aanval Neymar - L Damiao - Robinho meestal

6 juli 2012 om 16:53

De reden dat Pato niet zo vaak speelt ligt ook aan het feit dat hij vaak geblesseerd is, over zijn potentie wordt niet getwijfeld.

6 juli 2012 om 15:01

De rede dat er geen 30+ mee is kan ook wel zijn op het komend WK de aanval en het middenveld speelt bijna alleen in brazilie zoals Neymar / Ganso / Lucas / Leandro Damiao / Oscar en die gaan over een paar jaar zeker mee naar het WK en dit is een goede kans om te kijken welke verdedigers bij het samba voetbal past wat Menezes wil laten zien en toppers zoals Robinho / Pato / Kaka / Ramires passen zich zo aan wat talenten niet een twee doen

6 juli 2012 om 15:02

Wie dan? Brazilie zal dik kampioen worden. Neymar, Damiao, Pato, Hulk, Oscar, Ganso, Romolu, Danilo, Marcelo, Thiago Silva en Rafael. Allemaal wereldtop. Noem eens een team die dit kan benaderen. Zelfs de Spanjaarden zullen tekort komen denk ik.

6 juli 2012 om 15:03

Ik snap zijn commetaar wel. Het zijn alleen wel 2 hele goede voetballers, dan heb ik het over Hulk en Silva. De keuze van Marcelo snap ik niet helemaal aangezien ze volgensmij 2 prima backs hebben met Rafael en Sandro. Ik had eerder voor een middenvelder er bij gekozen want op Ganso na is dat toch vrij weinig goeds. Iemand als Kaka had daar best bij gepast. Of als je voor een verdedigende mid kiest Melo. en als je dan al kiest voor een back, waarom dan niet Maicon of Dani Alves? Weet iemand dat?

6 juli 2012 om 15:07

Marcelo kan ook op het middenveld spelen en is goed in de combinaties met Neymar waarneer Sandro speelt heeft Neymar het iets moelijker. Zelfde geld bij C ronaldo wie met die portogeese back slechter speelt dan als Marcelo back staat

6 juli 2012 om 15:10

ah vandaar. Dat maakt het een stuk duidelijker, al denk ik dat C. Ronaldo niet veel uit maakt of hij met Coentrao of met Marcelo speelt want bij het EK speelde die 2 ook redelijk samen.

6 juli 2012 om 15:14

Bij Ronaldo maakt het ook wat minder uit maar Marcelo heeft meer techniek dan Coentrao zo bedoelde ik dat de combinaties gaan soepeler

6 juli 2012 om 15:25

okee;

6 juli 2012 om 15:03

Hoe oud moet je zijn om aan de OS deel te nemen? want pato is volgen mij al ouder dan de leeftijd grens

6 juli 2012 om 15:07

Lees het artikel misschien...

6 juli 2012 om 15:11

Onder de 23, Pato is nu dacht ik 22

6 juli 2012 om 15:04

Oké, hij had Káká mee kunnen nemen maar verder zijn er weinig Braziliaanse 30-ers die nog fit zijn want meestal zijn ze drukker met het uitgaansleven, drank en vrouwen dan een paar mooie laatste jaren.

6 juli 2012 om 15:04

Deze selectie is vele malen beter de de NL selectie.

Sandro is beter dan de jong en v bommel bij elkaar, Bruno Uvini had bij Nederland gewoon in de basis gestaan haha, zonder te overdrijven.

Cabral
Rafael
T.Silva
Juan
Marcelo
Sandro/Ganso
Hulk
Oscar
Lucas Moura
Damiao
Pato
6 juli 2012 om 15:12

Ganso als CVM en geen Neymar is niet echt een goede opstelling maar ja ik zou eerder dit zien en denk ook eerder dat deed de opstelling wordt alleen is lucas niet zeker van een Basis plek als ik de laaste wedstrijden bekijk

R.Cabral
Danilo
T.Silva
Juan
Marcelo
Sandro
Lucas/Hulk
Ganso
Oscar
Damiao
Neymar
6 juli 2012 om 15:23

Hulk speelt natuurlijk altijd boven lucas, Oscar speelt niet aan de zijkanten, daarnaast was ganso slecht dit seizoen en was Oscar beter. Dus Oscar op zn natuurlijke positie en dan Ganso er uit ben ik bang.
Als Pato fit is hoort hij ook ten alle tijden te spelen. Dus dan zou je Pato op de plek van Neymar kunnen laten spelen en Neymar op 10.

Rafael is 10 keer beter dan Danilo

6 juli 2012 om 15:31

Ik heb ook Lucas of Hulk. Daarnaast speelde Oscar in de oefenwedstrijden regelmatig van de zijkant. Ganso speelt altijd als hij fit is bij brazilie op 10 alleen had last van veel blesures en is net geopereed. Neymar wil niet op 10 want hij wil vanaf links naar binnen trekken en Danilo krijgt altijd de voorkeur boven Rafael omdat Danilo beter het Sambo voetbal beheerst dan Rafael. Pato speelt niet altijd omdat Damiao in de spits staat en Neymar meer zwerft van de linkerkant en Hulk of Lucas doen dat aan de rechter kant. Als jij meer het braziliaanse voetbal volgt wist je dit en kwam je nu niet dom over

6 juli 2012 om 16:30

Klopt helemaal wat je zegt. De afgelopen tijd heeft Menezes altijd gekozen voor Danilo boven Rafael, wat ik overigens totaal niet begrijp! Rafael is in mijn ogen namelijk echt een niveau beter en heeft meer ervaring. Daarnaast staat Ganso buiten elke vorm van discussie, ook al ben ik het daar niet altijd mee eens. Ik denk dat ze als volgt spelen. Romulo is 1 van de spelers waar Menezes zeer positief over is.

Cabral heeft overigens last van een blessure aan zijn vinger, dus ik denk dat Neto het toernooi zal beginnen als eerste doelman.

Ik heb dus het vermoeden dat dit de opstelling zal gaan worden als iedereen fit is.

Neto
Danilo
Thiago Silva
Juan
Marcelo
Romulo
Sandro
Hulk
Ganso
Neymar
Damiao
6 juli 2012 om 16:53

Rafael heeft de laaste wedstrijd gewoon gekeept en speelde geweldig net als Dida wie ook sterk keepte bij de tegenpartij. Rafael is helemaal fit weer denk dus dat Rafael boven Neta staat als eerste keeper

6 juli 2012 om 16:58

Ganso zal niet spelen op de plek van Oscar. Zeker niet de eerste paar wedstrijden, mits Oscar gewoon fit is. Ganso heeft niet meegedaan aan de oefenwedstrijden voor de OS. en daar kijk Mano zeker naar. iig ik hoop voor Ganso.

Alles wijst ernaar dat Damiao zal starten ja, maar hoop ik op Pato. Enige reden dat hij niet veel speelde (oefen wedstrijden) was omdat hij heel lang geblesseerd was. Nu is hij helemaal fit, dus ik verwacht/wil hem gewoon in de basis. Menezes gaf ook duidelijk aan, dat hij veel van Neymar, Hulk en Pato verwacht.

6 juli 2012 om 17:10

Ganso is net als Pato waren bijde gebleseerd het is de vraag wat Menezes gaat doen want Ganso gaat niet mee om op de bank te zitten en speelt altijd als hij fit is namelijk. Pato speelt denk ik ook wel maar hij was toch nog gebleseerd. Oscar is zeker goed maar het is de vraag als Lucas gaat starten aangezien Oscar ook van de zijkant kan en Menezes weet dat Ganso en wedstrijd kan omgooien wat Oscar en Lucas nog niet kunnen

on: Ganso is fit heeft al twee wedstrijden gespeelt het alleen te hopen dat hij snel terug komt want oogte de laaste wedstrijd wat voorzichtig

6 juli 2012 om 15:07

Brazilië moest gewoon Ronaldinho of Kaka meenemen!!

6 juli 2012 om 15:08

Wat een opstelling, en dan Romulo en Damiao nog op de bank. Flut? Romario is een beetje gek denk ik. Al had een Lucio naast Thiago Silva niet misstaan.

Cabral; Rafael, Juan, Thiago Silva, Marcelo; Sandro, Ganso, Lucas; Hulk, Neymar en Pato.

6 juli 2012 om 16:39

Er staat nergens anders dan in de titel dat Romario het team slecht vindt.

6 juli 2012 om 15:17

Ik denk gezien de laaste edstrijden dat ze met deze opstelling de OS gaan winnen

R.Cabral
Danilo
T.Silva
Juan
Marcelo
Sandro
Lucas/Hulk
Ganso
Oscar
Damiao
Neymar
6 juli 2012 om 15:19

Blijft toch een beetje een gek toernooi dat Olympisch kampioenschap. Allemaal U-23 spelers aangevuld met 3 dispensatiespelers. Maar goed, deze selectie van Brazilië is echt gigantisch sterk. Het is niet een bijzonder gewaagd te zeggen dat zij de absolute topfavoriet zijn.

6 juli 2012 om 15:38

Wij zouden echt moeten zoeken naar goede talenten onder de 23 en Brazilie hoeft spelers als Coutinho en Douglas Costa niet eens op te roepen. Bizar hoeveel talenten dat land heeft.

6 juli 2012 om 16:50

Als je ziet hoeveel inwoners Brazilië heeft en hoe het voetbal daar leeft vind ik het eigenlijk niet eens zo heel bizar.. Wat betreft je eerste zin ben ik het volledig met je eens, als Oranje het over een paar jaar van de spelers moet hebben die nu in die leeftijdscategorie zitten zal Nederland hoogstens een subtopper zijn...

6 juli 2012 om 15:47

De dispensatiespelers die Brazilië nu mee heeft zijn echt niet de minsten hoor, en Thiago Silva kan best wel de leider worden. Ze hebben gewoon een heel goed team, Romario hoeft echt niet te zeuren met zó'n selectie.

6 juli 2012 om 15:52

waar is neymar?

6 juli 2012 om 16:07

Neymar staat er gewoon bij..

6 juli 2012 om 16:17

''aanval: Neymar (santos), Alexandre Pato (AC Milan), Leandro Damiao (internacional) en Hulk (porto).''

Hij staat erbij.

6 juli 2012 om 15:59

muah, die 3 dispensatiespelers zijn zowat de beste spelers die je kunt selecteren kwalitatief gezien volgens mij...
leeftijd kan me dan ook niet schelen, alsof silva 27 jaar niet genoeg ervaring zou hebben.
schei toch uit joh, die gozer speelt wekelijks op topniveau!

echter vind ik het middenveld wat karig, heeft brazilië niet wat betere spelers?
natuurlijk zijn het zeker geen koekenbakkers maar echt heel erg indrukwekkend vind ik het nou ook weer niet.
verder is er met de selectie weinig mis vind ik.

6 juli 2012 om 16:13

Misschien had hij hier Ronaldinho voor mee kunnen nemen. Had hem graag zien spelen.

6 juli 2012 om 16:57

Waarom gaat Marcelo eigenlijk mee als dispensatiespeler ? Volgens mij moet je maximaal 23 zijn op 1 januari van het olympische spelen en toen was Marcelo nog 23. Hetzelfde geldt voor Mata, die was toen ook nog 23 en gaat volgens mij ook niet mee als dispensatiespeler.

6 juli 2012 om 16:13

Haha dit zijn 3 topspelers. Hoe kan je dit nou flut noemen. Vertel ons dan ook gelijk wie jij wel had meegenomen. Lucio, Maicon en die dikke Ronaldo??

6 juli 2012 om 16:13

Open sollicitatie van Romario?

Die 3 spelers hebben genoeg evaring en komen uit voor Milan, Real Madrid en Porto. Dat lijkt mij genoeg. Verder horen er dispensatiespelers mee die - met het oog op het WK - beter op elkaar ingespeeld moeten raken. Daarom vind ik dat Menezes goede keuzes heeft gemaakt. Misschien zou hij Kaka i.p.v. Marcelo kunnen meenemen. Vooralsnog kan ik mij vinden in de keuzes van Menezes

6 juli 2012 om 16:14

Het is maar wat je flut noemt. Bij Nederland zouden een hoop van deze spelers in de basis staan.. Dat er geen dertiger mee is genomen vind ik niet erg. Thiago Silva is een echte leider en heeft genoeg ervaring.

Ben vooral benieuwd hoe Lucas het gaat doen, is echt een goede speler vind ik.

6 juli 2012 om 16:14

Persoonlijk had ik eerder een type Lucio gekozen i.p.v. Marcelo. Marcelo is natuurlijk een verschrikkelijk goede linksback, maar qua leeftijd zit er amper verschil tussen hem en de anderen. Tevens zie ik in hem geen leiderstype.

In Hulk zie ik wel een goede speler voor bij de selectie. Hij is pas 25 jaar, maar moet wel over leiderschapskwaliteiten beschikken. Anders ben je geen aanvoerder van Porto.

6 juli 2012 om 16:20

Alleen Kaká moest mee, verder is het gewoon oke.
Maar ja , hij wordt natuurlijk zoals altijd gehaat ofzo , niemand wil hem zien spelen.

6 juli 2012 om 16:25

Ik vind het zonde dat Wellington Nem niet meegaat. Zon toernooi is er vooral om talenten te ontwikkelen. Nem is een van de grootste talenten en dan neemt Menezes vedettes als Hulk mee

6 juli 2012 om 17:28

Nem is echt niet een van de grooste talenten maar wel een groot talent

6 juli 2012 om 16:38

Als ik de titel zo lees dan staat er dat hij de hele selectie kut vindt. Als je de tekst leest blijkt echter dat hij het kut vindt dat er geen ervaren speler mee is (30er).

6 juli 2012 om 17:09

Thiago Silva is volgens velen de beste verdediger ter wereld, dus waarom een dertiger meenemen als je hem al mee kunt nemen.
Marcelo het zelfde geval, ook 1 van de beste op zijn positie.

Hulk is dan meer arbitrair omdat je voorin best wat goede spelers hebt. Maar als ik moest kiezen tussen hem en bijvoorbeeld Ronaldinho, zou ik het ook wel weten.

6 juli 2012 om 17:12

Zullen de wedstrijden op de Olympische Spelen als officiële interlands gelden of hoe zit dat?

6 juli 2012 om 17:17

Niet mee eens...
Naast dat Brazilie veruit de beste selectie heeft van het EK hebben ze ook nog goede keuzes gemaakt met de dispensatiespelers. Thiago Silva is al aardig ervaren en heeft het in zich om een leider te worden. Marcelo en Hulk hebben in verhouding met hun leeftijd al erg veel ervaring.
Wat een geweldig elftal kun je ervan maken, veel luxeproblemen ook...

Ik zou beginnen met:
Keeper + verdediging : Cabral, Danilo,juan,thiago Silva, Marcelo
Middenveld: Sandro,oscar,ganso
Aanval: Hulk, Pato en Neymar.

6 juli 2012 om 17:37

Datr Silva meegaat is logisch, maar het had inderdaad wel beter geweest om een paar echte ervaren krachten mee te nemen!

6 juli 2012 om 17:38

Ik denk dat deze toernooi het einde wordt Mano Menezes, het team heeft in 2 jaar nog steeds geen vooruitgang geboekt.

6 juli 2012 om 21:32

Wie had je dan meegenomen het talent is te groot en de spelers zijn te goed bijna elke speler boven de 30 is niet beter als die spelers die ze nu mee hebben kijk die aanval bijvoorbeel met Pato, Neymar en Damiao ga je dan Liedson meenemen of Fabiano, die zijn minder als de spelers die er zijn zelfde op het middenveld Moura, Oscar en Ganso zijn beter dan een Emerson of wie ze ook ik gedachte hadden.

Het zou wel klasse zijn geweest als ze geen enkele speler boven de 23 hadden meegenomen. Begrijp uberhaupt niet wat de bedoeling is van zo'n regel op een jeugdtoernooi.

6 juli 2012 om 23:21

Ja, dat zou wat geven. Stel je voor dat Raul mee zou gaan voor Spanje. Zou wel mooi zijn. Maar in alle eerlijkheid ben ik zelfs tegen dat ze 3 spelers ouder dan 23 jaar mee mogen nemen. De olympische ploeg zou uit jonge talenten moeten bestaan. Ik vind dat die oudere spelers een beetje afdoen van de charme van het olympisch toernooi.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Brazilië

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
Voor de complete stand: Wereldkampioenschappen
SpelersPositieW
MarceloVerdediger00
Dani AlvesVerdediger00
Thiago SilvaVerdediger00
Voor de complete selectie: Clubpagina Brazilië.

161 fans
Verdediger, 28 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Paris Saint-Germain 22 0 2 1
2011/2012 AC Milan 27 2 2 0
2010/2011 AC Milan 33 1 1 0
2009/2010 AC Milan 33 2 3 0
2008 Fluminense 20 1
Laatste voetbalnieuws

'Monaco laat Galliani schrikken met behoorlijk bod op tweetal'

AC Milan verkocht vorig jaar sterspelers Thiago Silva en Zlatan Ibrahimovic aan Paris Saint-Germain en ontving daar 65 miljoen euro voor. De kans is aanwezig dat dit scenario ongeveer wordt herhaald,...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 19 juni
Arsenal is van plan om West Bromwich Albion te beroven van een veertienjarig supertalent. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.375 seconden.