Voetbalzone

Update: Zaakwaarnemer Guardiola spreekt geruchten uit Rusland tegen

Vrijdag, 6 juli 2012 om 13:05

Josep Guardiola wordt al maanden met tal van functies in verband gebracht, maar volgens Russische en Spaanse media wordt hij de nieuwe bondscoach van Rusland. Sport-Express claimt dat de ex-trainer van Barcelona vrijdag in Moskou arriveert om zijn handtekening onder een contract te zetten.

/

De bekende sportkrant uit Rusland claimt dat Guardiola een voorakkoord sloot met Sergei Fursenko toen deze nog voorzitter van de Russische voetbalbond (RFU) was. Na het desastreuze EK in Polen en Oekraïne ging Fursenko, een goede vriend van de vertrokken bondscoach Dick Advocaat, een gesprek met president Vladimir Putin aan en besloot hij om zijn functie neer te leggen. Het akkoord met Guardiola is echter blijven staan.

Andere kranten uit Rusland schrijven eveneens dat Guardiola vrijdag in Moskou arriveert, maar juist om de onderhandelingen met de RFU te starten. De 41-jarige Spanjaard, die met Barcelona liefst veertien prijzen in vier jaar tijd won, is in twee maanden tijd met onder meer Chelsea, AC Milan, Internazionale en Engeland in verband gebracht.

Update 6 juli 13:05 uur - Zaakwaarnemer Guardiola spreekt geruchten uit Rusland tegen
Josep Maria Orobitg spreekt tegen dat Josep Guardiola in beeld is als toekomstig bondscoach van Rusland of vrijdag in Moskou zal arriveren om te onderhandelen of een contract te tekenen. "Josep heeft geen enkel voorstel van de Russische voetbalbond ontvangen. Ik weet niet waar dat nieuws vandaan komt. Momenteel bevindt Josep en zijn familie zich in New York en hij is van plan om daar de rest van het jaar te blijven", verzekert de zaakwaarnemer van Guardiola vrijdagmiddag.

Poll

Denk jij dat Josep Guardiola bondscoach van Rusland wordt?

6 juli 2012 om 08:07

Had die beter voor Nederland kunnen kiezen.

6 juli 2012 om 08:13

zien jullie in de reacties ook hyperlinks staan? en wanneer je daarop klikt dat het dan gewoon een advertentie is? of heb ik een virus? Heb dit alleen bij voetbalzone.

6 juli 2012 om 08:28

Bedoel je dat je van die blauwe woorden in de tekst ziet? Had ik eerst ook, mijn computer is toen gerepareerd.

6 juli 2012 om 08:49

Dat is zeker een virus mijn vriend. Je zal het ook op andfere website hebben. Verder ach Guardiola en Rusland ik zou er niet meteen warm van worden als ik hem was maar toch, ze hebben een redelijk goed elftal en hij zal er zijn geld wel verdienen neem ik aan.

6 juli 2012 om 10:26

Van die hyperlinks had ik ook last. Je moet een anti Malware programma downloaden om deze van je computer af te krijgen. Heel vervelend.

On:

Ik geloof nou niet dat Guardiola zo veel neer kan zetten in Rusland. Advocaat en Hiddink hebben beide al erg veel ervaring en kennen de wegen in het land. Guardiola komt net kijken en zal zien dat zijn buitengewone talenten niet voor handen zijn in het nationale team. Daarbij komt nog de taalbarriere.

Misschien is het vanwege de prijs van trainers tegenwoordig ondenkbaar, maar ik had hem veel beter bij het Nederlands elftal zien passen.

6 juli 2012 om 11:10

ja had ik ook last van, je moet een adblocker downloaden, dan gaat dat weg. Ik heb er nu ook geen last meer van.

on:
Had ik toch niet verwacht, ik had wel verwacht dat hij met een topclub verder zou gaan, ik had altijd Inter in gedachten...

6 juli 2012 om 12:29

ik had dit ook, bleekd at er een extensie was geinstalleerd die dit veroorzaakte. Miss is dit bij jou ook het geval...

7 juli 2012 om 02:30

ok bedankt.
ik ga op zoek naar een adblocker want mijn virusscanner doet er helaas niets aan.

6 juli 2012 om 10:40

Nederland wil geen buitenlandse bondscoach...

6 juli 2012 om 08:07

Lijkt me onwaarschijnlijk die wilde toch een jaar rust?

6 juli 2012 om 08:09

Ik denk dat hij dat vooral zei om de media van hem af te werken.

6 juli 2012 om 13:22

Fredje wou ook een jaar rust. Kijk waar hij nu is .
Keuzes worden snel gemaakt, als de russen hem een gigantisch salaris geven kan hij er misschien nog over nadenken.

6 juli 2012 om 08:08

Whaaatttt? Had dan beter België of Nederland gecoached! Ik had hem toch liever bij een Arsenal of zo gezien.ik blijf er bij dat Arsenal de perfecte ploeg zou zijn voor Guardiola.

6 juli 2012 om 12:37

Bij Arsenal is een man die Arsenal heeft groot gebracht, en die ontsla je voor niemand...

6 juli 2012 om 08:08

Nieuwe bondscoach voor Nederland? Zou mooi zijn!

6 juli 2012 om 08:33

Jammer dat de Knvb eerst alle Nederlanders moet polsen, omdat we nou eenmaal zulke 'geweldige' coaches hebben. Ze hadden potver meteen naar Guardiola moeten stappen. Natuurlijk zal Rusland financieel aantrekkelijker zijn, maar we hadden het op zijn minst kunnen proberen. Als liefhebber van de Hollandse school was het een gouden greep geweest, maar nee wij moeten eerst Ruud Gullit of Gert-jan Verbeek polsen, jammer....

6 juli 2012 om 09:00

Nederland = Nederlands = Nederlandse voertaal = Nederlandse trainer

We zijn toch zeker geen Engeland of Zweden. Ik ben liever trots met bijvoorbeeld Rijkaard, dan dat we iets meer kans maken met een Spanjaard.
Ik vind dat je als nationale team sowieso een trainer uit je eigen land moet hebben.

6 juli 2012 om 09:13

Ik vind juist wel dat we een buitenlandse trainer kunnen en misschien wel moeten aantrekken.. Een Nederlander durft de vedettes niet buiten het elftal te laten omdat ie bang is afgemaakt te worden door de Nederlandse media.

Een buitenlandse trainer interesseert het niet wat voor een ego (in alle opzichten) Robben is, die wordt dan wissel gezet. En zeg nou eerlijk, dat wilden we toch allemaal tijdens het EK?

6 juli 2012 om 10:42

Tuurlijk niet, sommige wel, zoals v.marwijk, maar zet bijv. van Gaal achter de ploeg en Sneijder of Robben raken bij de eerste fout die ze maken gelijk uit de basis.

6 juli 2012 om 13:02

Wat een nationalistisch gebrabbel, je moet te allen tijde voor de beste mensen gaan.
Als die in je eigen land voorhanden zijn prima, maar als iemand anders beter is , ga je gang vooral. Als Cruijff, Rijkaard of Hiddink ja zeggen prima, maar als zij allemaal passen wat zo lijkt te zijn ga dan niet voor 2e rangs maar zoek iemand van het hoogste niveau, ook al is dat in het buitenland. Ik wil nu eindelijk weer eens goed verzorgd voetbal zien en schat Guardiola hoger in dan Ronald Koeman of Ruud Gullit.

6 juli 2012 om 09:30

Wat moeten wij met een buitenlandse trainer..? We zijn Nederland, en het Nederlands Elftal is voor en van Nederlanders. Wta moet Guardiola daar dan. Kijk in Rusland hebben ze drama coaches en denken ze met geld succes te kunnen kopen. Maar succes heeft al te maken met gasies van 5 jaar, hoe die opgeleid worden. Dat is een lange termijn, en een bondscoach als Guardiola komt geld ophalen, en de groeten. Prima, maar wij in Nederland doen het met een NL oefenmeester!!

6 juli 2012 om 10:28

Guardiola kan wel een buitenlandse trainer zijn, hij heeft de Nederlandse school bij Barcelona uitstekend uitgewerkt.

6 juli 2012 om 10:31

Drama coaches? Op basis van wat vind jij Karpin, Gazzaev, Silkin, Slutsky en Semin om maar wat namen te noemen drama coaches? Iedereen in Rusland wil juist dat hetgene wat jij aankaart en jij komt hier even vertellen dat ze denken met geld succes te bereiken? Jullie hebben de Spanjaarden leren voetballen en misschien is het nu onze beurt om het stokje over te nemen. Hoop daar in ieder geval wel op, want dan kan ik een keer genieten van mijn Sbornaya.

6 juli 2012 om 11:00

Klopt, en dus kunnen we het in Nederland zelf wel. Een goede coach verstaat de taal van zijn spelers. Vergis je niet; als je als coach niet verstaat wat de spelers onderling zeggen dan heb je al een achterstand. Bovendien vinden de spelers van het NL elftal het super fijn dat als ze terug zijn lekker Nederlands kunnen lullen. Als dat weg valt, heb je een nog grotere achterstand. Het is gewoon sowieso belachelijk dat de Fifa buitenlandse coaches toestaat....bij veel sporten moet je ook een paspoort hebben van het land dat je coacht. Het is mij onduidelijk waarom dit bij voetbal niet zo is...

6 juli 2012 om 11:26

Af en toe een buitenlander is wel leuk voor de bekendheid zoals Hiddink in 2008. Maar het moet er niet te veel gaan worden natuurlijk. Ik zie ook het allerliefst een Russische coach als ze een Advocaat aanstellen, maar voor mensen als Pep maak ik graag een uitzondering.

6 juli 2012 om 11:47

Ik wist niet dat de Nederlandse school voetballen door het midden propageerde

6 juli 2012 om 13:02

Jezus, wat een kleinzielige en racistische opmerking. Wat spelen jullie dan met gekleurde spelers ?

6 juli 2012 om 09:23

Het begint bij een buitenlandse bondscoach. Voor je het weet bestaat Oranje uit 11 Brazilianen. Guardiola kan veel betekenen voor Rusland. Denk maar eens na wat voor een boost dat daar gaat geven. Daarnaast hebben ze goede voetballers genoeg.

6 juli 2012 om 09:49

Ik vind het belachelijk.. Eerst stopt hij bij Barcelona (na een verloren jaar), met de reden dat hij aan rust toe is en daarom tijd met zijn gezin wilde doorbrengen. Vervolgens wordt hij met tal van functies in verband gebracht, met als hoogtepunt het rijkdom wat hij kan vergaren als bondscoach van Rusland.. Ik dacht dat het slijk der aarde niks betekende voor deze man, alleen respect en eer. Dat heeft hij bij mij verloren. Een slechte verliezer, die na een verliespartij de handoek in de ring gooit, en vervolgens voor de miljoenen gaat in Rusland.

Erg jammer..

6 juli 2012 om 09:55

weten we of dit artikel waar is? bij andere artikelen wordt er altijd gelijk getwijfeld en nu opeens niet en gaan mensen weer dingen zeggen over iets waar we eigenlijk niet eens van weten of het waarheid is.

6 juli 2012 om 10:06

@ Freddy4

Ik lees de Spaanse kranten, en ja het is zo goed als rond.

@ Campnou06

Dat verandert niks aan het feit dat hij heeft aangekondigd één jaar te stoppen met coachen om tijd met zijn gezin door te brengen. Stoppen is stoppen, ook als bondscoach. Erg zwak dus van onze Pep.

Daarnaast is het gewoon een feit dat het een opgever is. Jarenlang succes, en bij de minste tegenslaag gooit hij de handoek in de ring. Heb er geen andere woorden voor. Respect voor zijn successen, maar ik verracht zijn mentaliteit.

6 juli 2012 om 10:20

Dus als het in de Spaanse kranten staat, dan is het waar? Die zijn ook niet vies van speculaties hoor.

Slechte mentaliteit van Guardiola? Het werd allemaal automatisme bij Barcalona, dat is de hoofdreden dat hij is vertrokken. Meer tijd met zijn gezin is bijzaak. Vergeet niet dat het nog een jonge kerel die, die moet gewoon nog werken (iemand van zijn leeftijd en drive kan fysiek niet thuis blijven zitten). Het is niet zo dat hij bij tegenslagen de handdoek in de ring gooit, want dan ben je geen coach. Het is niet zijn eerste seizoen zonder grote prijzen. Beetje slap om hem meteen af te serveren.

6 juli 2012 om 16:35

er staat nu in de spaanse kranten dat hij niet gaat. wat is nu waar? ik weet het niet want ik ken de hele omgeving, motivaties, meningen niet.

6 juli 2012 om 18:23

@ Westend,

Niet alle Spaanse kranten kan je vergelijken met de Telegraaf, en er zit weldegelijk een grote kern van waarheid in, al wordt het hier en daar aangedikt.

Daarnaast vind ik het grote onzin wat je daarna zegt. Dat het allemaal automatisme wordt bij Barcelona, is het grootste wanargument ooit verkondigt. Het WÁS allemaal automatisme, tot afgelopen seizoen! Toen werd de ban gebroken, en het Guardiola juist zijn stempel moeten drukken voor het aankomend seizoen. En je hebt gelijk, het is niet het eerste seizoen zonder grote prijzen, wél het eerste seizoen dat hij, terwijl hij beschikt over het beste team ter wereld en gezien wordt als tevens de beste coach, zijn ruiten ingooid! Mourinho heeft de afgelopen 2 seizoenen droog gestaan, raakte verbitterd, maar heeft van zijn team dit seizoen een ware machine gemaakt. Dat is karakter!

6 juli 2012 om 09:59

Lekker voorbarig ben je met je reactie! Overigens heb je als bondscoach genoeg tijd hoor dus dat argument kun je achterwege laten..

6 juli 2012 om 10:22

Als jij de media een beetje gevolgd had, had je ook gelezen dat hij het voetbal begon te missen en moe was van het golfen met zijn pa.

Ik snap ook niet zo goed wat jij tegen Rusland hebt. Ze hebben een prima elftal dat alleen nog aan verjonging toe is. En Guardiola kan, ondanks dat ik liever een Rus voor de groep zie staan, ook uitstekend met jonge spelers werken. Misschien kan hij wel het Barca-voetbal van nu in de jongens slepen.

6 juli 2012 om 11:04

Zonder gein, Rusland is een top land! Snap hem wel als hij daar gaat werken. snap alleen niet dat Rusland eens eeen eigen coach neemt, alleen b landen nemen eeen buitenlandse coach. Ik mag toch aannemen dat Rusland zich eens als een A land gaat gedragen (en voelen).

6 juli 2012 om 11:19

De eigen coaches zijn momenteel bezet of willen niet. En zolang wij een achterlijke comité hebben die doodleuk achter de rug om van de ex-president een 7 plus 4 invoert en buitenlanders als Capello en dus Guardiola benaderen wordt het lang wachten totdat we een A-land gaan worden. Maar goed, gelukkig gaat Vitaly "from mai khart" Mutko er alles aan doen om de 6 plus 5 regel weer in te laten voeren.

6 juli 2012 om 13:03

Coach van een nationaal team is minder zwaar dan van een club. Lijkt mij dus een logische beslissing.

6 juli 2012 om 09:55

Ach, zo goed is Guardiola helemaal niet. Met dat Barcalona van hem was iedere Jan Doedel kampioen geworden. Die hoef je alleen maar het veld in te sturen en de rest gaat vanzelf.

6 juli 2012 om 10:00

Jouw herinneringen gaan niet verder dan de dag van gisteren is het wel? Of ben je vergeten hoe het was toe nguardiola aantrad?

6 juli 2012 om 10:05

De Rijkaard periode met Ronaldinho en Deco? Daar was ook nog niks mis mee hoor.

6 juli 2012 om 10:10

Ik sluit me aan bij Westend,

Barcelona was al voor 90 volmaakt vóórdat Guardiola kwam.
Neemt niet weg dat het een prima coach is, maar men moet niet
vergeten dat hij het elftal niet alleen heeft gebouwd samen met de successen. Barca liep al als een motor, Pep hoefde alleen nog maar de APK erop te gooien en hij kon er een paar jaar tegenaan.

@campnou06

Je reageert overal op want enigszins tegen Barca is, maar zonder duidelijke tegenargumenten. Je komt niet verder dan 2 zinnen per reactie, en op een fatsoenlijk counter-argument van Westend reageer je zelfs niet eens meer.

6 juli 2012 om 10:18

Dan onderschat jij Guardiola. Het Barcelona onder Rijkaard was meer een individu dan een team. Het draaide om de vedetten Deco, Ronaldinho en Eto'o. Niemand praatte over Xavi en Iniesta. Nu zijn de laatste twee één van de belangrijkste spelers.

6 juli 2012 om 10:27

Moah, dat weet ik niet hoor. Je kan geen grote prijzen pakken door louter individuen. De ego's van Ronaldinho, Eto'o en Deco waren enorm, maar onder Rijkaard konden ze wel excelleren. Na het vertrek van Rijkaard (en na het vertrek van de spelers) is het met die spelers niet echt beter gegaan. Dus daarmee concludeer ik dat Rijkaard een prima people manager was die individuen kon laten stralen. Je bent als coach natuurlijk ook erg afhankelijk van je spelers. Als je er een paar rotte appels tussen hebt zitten, dan heb je daar maar mee om te gaan en dat heeft Rijkaard heel goed gedaan.

Het team van Guardiola was in principe ook al meteen speelklaar. Hij heeft een paar nieuwe spelers gekregen en deze goed ingezet. Door het vertrek van een aantal ego's, konden andere spelers opstaan en de leiding overnemen. Geen idee of dat te wijten is aan Guardiola of aan de spelers zelf. Ik zeg natuurrlijk ook niet dat Guardiola een koekenbakker is, maar ik zeg dat het gros van de successen te wijten is aan de spelers. De manier van spelen (snel passen, diepte etc). Dat laat zich ook niet echt aanleren in taktiek. Zoiets moet vanuit de spelers komen. Pep hoeft hen eigenlijk alleen maar het vertrouwen te geven en de mogelijkheid om het te doen.

Dus ik blijf erbij dat iedereen met dit Barcalona kampioen had kunnen worden. Die spelers zijn zo vertrouwd met elkaar, dat het als vanzelf gaat.

6 juli 2012 om 10:27

Spelers als Ronaldinho heeft Barcelona niet. Ze hadden Ibrahimovic, maar omdat het zo'n grote ego is ging hij weg. Dus in plaats van er goed mee om te gaan, sturen ze die jongen weg. Guardiola heeft het natuurlijk prima gedaan en de juiste spelers gehaald en opgesteld, maar de spelers zelf doen het uiteindelijk.

6 juli 2012 om 10:32

Spelers als Ronaldinho heeft Barcelona - ik refereer naar Rijkaard en die had Ronaldinho wel. Als jij refereert naar voetbalkunsten, dan schijnt er een Argentijn rond te lopen die ook wel een kunstje met een bal kan.

Ibarhimovic speelde (volgens mij) onder Guardiola. Dus dat bewijst mijn standpunt toch alleen maar dat Rijkaard er beter mee om kon gaan''?

6 juli 2012 om 10:49

Rijkaard is meer een people manager ja. Daarom vind ik hem ook de ideale bondscoach voor NL. Koop gewoon zijn contract af en je hebt een goed draaiend elftal.

Maar om terug te komen op Guardiola: in principe heb je daar ook wel gelijk in. Maar ik blijf erbij dat dit geen toeval is. Guardiola is ook iemand van het Cruijff-kamp en die weet dus precies hoe je moet spelen met dit Barcelona. En als een Ibrahimovic daar niet mee om kan gaan, heeft het geen zin om hem te behouden(zonde, want het blijft een uitstekende spits). Nu heeft hij daar Messi neergezet in een typische Ajax-spits rol en hij maakt nu opeens 50 goals. Of dat indrukwekkend is in een verdedigend matig niveau als Spanje valt dus over te discussieren. Maar de feit blijft wel dat Guardiola zonder ego's een goede prestatie geleverd heeft.

Zo kun je dus van elke coach iets vinden. Frank de Boer kan ook niet met ego's omgaan(zie El Ham) en toch word hij kampioen.

6 juli 2012 om 11:16

Een ego is niet automatisch een goede voetballer he. Net zoals een goede voetballer niet per se een groot ego hoeft te hebben. Dus een succesvol en talentvol team, hoeft niet per se een haantje te hebben.

En een matig verdedigend Spanje?! Dat durf ik zeker niet te zeggen hoor

6 juli 2012 om 11:22

Niet zozeer het elftal, maar de competitie. Real en Barca hebben meer dan 100 treffers gemaakt en winnen vaak met uitslagen als 3-0, 4-0 of hoger. Verklaar mij anders waarom Messi topscoorder is met 50 goals en daarna Ronaldo met 45 goals. De tegenstanders zijn zo druk bezig met aanvallen dat ze het verdedigen vergeten.

6 juli 2012 om 13:06

Tja, Xavi zei letterlijk dat hij zich onder Rijkaard een k*** voor het team voelde. Rijkaard zei dat hij veel te klein was om te voetballen. Geweldige coach, niet ? Zegt al meteen hoeveel hij van voetbal afweet. Alleen daarom ben ik al blij dat Spanje nu heer en meester is. Spanje toont aan dat je niet groot moet zijn om te kunnen voetballen. Jordi Alba, Messi, Xavi, Iniesta ... allemaal liliputters. Maar ze voetballen gelijk de Engelen.

6 juli 2012 om 13:46

Hij is wel goed. Hij heeft van dit een barca een team gesmeed een naar veel prijzen geleid en goed gerouleerd met die bank anders zou er wel gezijk zijn geweest van ik wil spelen.

6 juli 2012 om 10:00

Ik vind dit helemaal geen man die bondscoach moet worden. Die moet lekker naar een grote club gaan, maarja bij een land is het wel mooi rustiger werk.

6 juli 2012 om 10:14

Aan de ene kant denk ik: weer een buitenlander?! Wil de RFU weer dezelfde kant op gaan met trainers die geld vreten en daarna een wanprestatie leveren? Zet daar toch Gazzaev neer. Die spreekt de taal, heeft verstand van Russisch voetbal en durft jonge spelers een kans te geven.

Maar aan de andere kant: Guardiola is de perfecte coach om het huidige Barca-voetbal bij de jongens in te slepen. Guardiola is van het Cruijff-kamp en zal dus ook jonge spelers een kans durven te geven.

Ik geef Pep, mocht hij komen, de voordeel van de twijfel. Liever Pep dan Capello.

6 juli 2012 om 12:39

Wat het bizarre aan dit hele verhaal is, is dat de RFU nu twee bondscoaches op het oog heeft. Pep Guardiola had een akkoord met Fursenko en vliegt vandaag naar Moskou om te onderhandelen. De rest van de RFU heeft nu echter een akkoord met Fabio Capello, want Fursenko is er niet meer. Maar hoop natuurlijk dat ze voor eerstgenoemde gaan. Al denk ik toch dat Valery Gazzaev de beste optie is. Hij kent de lagere competities en de talenten en juist die spelers moeten opgespoord worden voor 2018. Hij spreekt bovendien de taal, kent de ins en outs van het Russische voetbal en is bekend met de politiek in het land. Dat is ook belangrijk.

6 juli 2012 om 16:07

Inderdaad, echt triest dat we een stel kontenlikkers bij het comité hebben zitten die tegen de grote baas alleen maar ja knikken en wanneer hij weg is alle beslissingen zelf nemen. Mutko heeft gelijk door te stellen dat ze geen beslissingen kunnen als ze geen voorzitter hebben. Als ik had geweten dat we zo''n comité hebben dan had ik liever Fursenko zien blijven zitten.

6 juli 2012 om 10:31

@koni020, ik hoop juist niet dat Guardiola het spaans/barca voetbal erin gaat slepen. Ik heb juist zo genoten van het dynamisch voetbal wat rusland speelde althans niet de wedstrijd tegen de grieken uiteraard. nogmaals dat je positiespel beheerst leuk met het mooiste is als het gemixt wordt met dynamiek, wel gebruik makenvande vleugels mooie hoge bal voor de goal dat soort zaken mis ikecht bij barca daarom vinden veel mensen het saai geworden. voetbal is ookfysiek kracht, kopgoals, schoten van afstand amai amai wat kan dat mooi zijn. maar alleen maar (vreselijk woord) tikki takka vind ik afgrijselijk om te zien.

6 juli 2012 om 10:54

Dynamisch voetbal is ook leuk ja. Maar tegen een verdedigend elftal kan dat net zo vervelend worden. Spanje heeft de creativiteit om alsnog het gaatje te vinden en wij niet. Wij blijven maar op zoek naar het gaatje in het midden terwijl ze juist het veld breed moeten houden. Als je tikki takka kan mixen met dynamiek heb je al een geweldig team.

6 juli 2012 om 10:41

Dacht dat hij een jaartje rust zou nemen? Maar goed, hopelijk tekent hij. Kan hij laten zien of hij een goede trainer is, want met die spelers van Barcelona kan elk persoon met een trainers-opleiding wel presteren. Met die spelers hoef je niet zoveel te doen, alleen motiveren en dergelijken. Met Rusland zit het wel anders, ben benieuwd.

6 juli 2012 om 11:20

allemaal leuk en aardig, Guardiola kan zeker een geweldig spelend team van Rusland maken.
maar een land coachen is iets waar je trots op moet zijn, met jouw eigen land iets presteren.
nu ik er echt over nadenk, is het best raar dat een buitenlandse trainer een land coacht. gewoon het eergevoel, als je met je eigen land een titel pakt of voor de beperkingen van de ploeg goed presteert kun je echt oprecht trots zijn denk ik

6 juli 2012 om 11:29

Wat een gelul van Derksen en de Knvb dat het een Nederlandse coach Moet zijn. Bij clubs heb je zat coaches met een ander land als achtergornd bijvoorbeeld Wenger bij Arsenal, hij is daar al zo lang coach en doet het erg goed. Pep kan Nederland maken tot wat het is, ik denk dat als Pep bondscoach word van het Nederlands Elftal hij jongens als Sneijder,vdvaart,vdwiel beter zal functioneren en dat hij jongens als Afellay,vpersie,huntelaar eindelijk hen grote mond laat houden. Gewoon Pep aannemen Meneer van Oosterveen of hoe die ook mag heten ;

6 juli 2012 om 11:39

Geloof hier vrij weinig van, Guardiola wilde sowieso een jaar rust en daar blijft hij wel bij. Daarnaast zie ik hem nog eerder terug gaan naar Engeland of Heynckes opvolgen in 2013/2014

6 juli 2012 om 12:16

dit is echt een gelul zie hem naar engeland of duitsland te gaan naar rusland zou hij misschien alleen voor het geld naar toe gaan. hij lijkt mij nog geen eens zo goede trainer iedereen zou bij barca kampioen worden dat weet ik zeker

6 juli 2012 om 12:30

ik geloof hier niks van. guardiola zou zijn rust niet verbreken voor het Russische elftal. waarom zou hij er überhaupt naartoe gaan? het is veel te goed voor die naar mijn mening ''prutploeg'' gewoon een half seizoentje tot de winterstop op de tribune zitten en wanneer er een grootte naam uitvalt solliciteer je voor de functie

6 juli 2012 om 12:45

Lijkt me één grote fabel.. Ik kan me echt niet voorstellen dat Guardiola bondscoach wordt van Rusland. Maar in het hedendaagse voetbal weet je het nooit natuurlijk!

6 juli 2012 om 13:12

Dikke bullshit zou ze wel willen

6 juli 2012 om 13:20

Kon het al bijna niet geloven dat Guardiola de bondscoach van Rusland zou worden. Hij is pas gestopt en heeft zelf aangeven om minimaal een jaar pauze te nemen. Daarnaast denk ik dat hij betere aanbiedingen heeft om weer bij een topclub aan het werk te gaan. Verwacht van Guardiola dat wanneer hij weer aan het werk gaat dat hij toch weer iedere dag op het veld wil staan en voorlopig geen bondscoach wil worden.

6 juli 2012 om 13:20

ik kan het ook niet geloven. en zie het ook niet gouw gebeuren,als ik eerlijk mag zeggen
die blijft gewoon een jaar in new york en gaat dan weer bij een club aan de slag. misschien wel new yourk red bulls, wie zal het zeggen want tegenwoordig kan alles

6 juli 2012 om 13:24

Lijkt me niet, ik denk dat hij 1 of 2 jaar rust neemt en veel tijd door brengt met z'n familie en ik denk/hoop dat hij dan weer terugkeert naar barca alhoewel tito is een goede vervanger en kent de barca filosofie..

De media fokt de boel allen maar op, met hun "geruchten" het is gewoon onzin uit de groten duim gezogen. En ze beledigingen mensen aan de lopende band.

6 juli 2012 om 13:41

Wat een onzin bericht. Guardiola heeft waarschijnlijk alle mooie clubs voor het uitzoeken en dan ga je niet naar Rusland. Hoop dat hij een nog een uitdaging kan vinden bij een mooie club, blijf het een fantastische trainer vinden. Hoe hij zich uit in de media en op het veld, fenomenaal!

6 juli 2012 om 13:47

Guardiola is een goede kandidaat als bondscoach van Nederland!

6 juli 2012 om 14:27

Lijkt mij het best om een Nederlandse bondscoach te nemen. Guardiola weet denk ik minder van onze toekomst af!

6 juli 2012 om 17:39

Ik wil hem asl bondscoach van Belgie zien. Die hebben een gweldige basis elf en Guardialo kan ze heel goed laten voetballen denk ik.

6 juli 2012 om 23:19

Misschien is bondscoach wel iets voor hem, weinig wedstrijden en veel minder druk dan bij Barcelona. Alleen dan niet bij Rusland maar bij een ander groot land.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Rusland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Sergei IgnashevichVerdediger40
Vladimir BystrovMiddenvelder40
Viktor FaizulinMiddenvelder42
Dmitri KombarovMiddenvelder40
Igor DenisovMiddenvelder40
Voor de complete selectie: Clubpagina Rusland.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Rusland.

Spanje
295 fans
Coach, 42 jaar
SeizoenClub
2008-2012 Barcelona
2007-2008 Barcelona B
Laatste voetbalnieuws

'Plan B' Heynckes: 'Er is nog geen contact met Real Madrid geweest'

Real Madrid wil Carlo Ancelotti als opvolger van José Mourinho, maar volgens voorzitter Florentino Pérez zijn er nog twee kandidaten. Eén kandidaat luistert naar de naam van Jupp Heynckes, zo claimde...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Real Madrid wil Carlo Ancelotti vastleggen als de opvolger van José Mourinho, maar Paris Saint-Germain werkt niet mee. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.15625 seconden.