Voetbalzone

De Boer wil ervaren Nederlander, trapt Bulykin na en houdt Anita vast

Donderdag, 5 juli 2012 om 15:30

Frank de Boer begroette nog maar weinig nieuwe gezichten bij Ajax. Een flink aantal jeugdspelers maakte weliswaar de stap van de beloften naar de A-selectie, maar verder kwam alleen Lasse Schøne erbij. De Boer wil daar graag nog een ervaren, Nederlands sprekende verdediger aan toevoegen. Die moet waarschijnlijk de leegte opvullen die ontstaat, wanneer Jan Vertonghen zijn transfer naar Tottenham Hotspur nog afrondt.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Is het goed dat Ajax Dmitry Bulykin heeft laten gaan?

5 juli 2012 om 15:32

snap wel dat bulyikin niet mocht blijven. maar hij heeft wel gedaan waarvoor hij gehaald werd.

5 juli 2012 om 15:32

Kom op Frank. Niet echt nodig. Het was al duidelijk dat je geen groot Bulykin fan was.

5 juli 2012 om 15:38

Wie was wel een fan van Bulykin.. die had eigenlijk het Ajax shirt nooit mogen dragen.

5 juli 2012 om 15:39

nou hij was toch de meest effeciente aanvaller van de eredivisie.

5 juli 2012 om 16:05

Nou ik weet niet hoor maar hij lag heel goed bij de Ajax aanhang!!zeker nooit naar het stadion gegaan!!

5 juli 2012 om 17:51

Ajax onwaardige speler. Geen echte techniek, traag, loom, een beetje een dwaas. Mijn mening, jij de jouwe, fijne dag verder.

5 juli 2012 om 20:03

Pundit, nee inderdaad, maar wel (kop)sterk, balvast, goed aanspeelpunt, goede kaatser en een goaltjesdief en dat was alles wat Ajax nodig had als breekijzer op dat moment.

5 juli 2012 om 15:39

Inderdaad. Ik vind het ook onnodig en bovenal niet chique van de Boer.

5 juli 2012 om 15:56

Wat is het probleem nou? De titel doet het erger overkomen dan dat het eigenlijk is. “zijn instelling op de training was vaak niet in orde".

Hij geeft de reden aan waarom die niet mocht blijven en doet dit op een nette manier in mijn ogen.

5 juli 2012 om 16:10

De Boer had gewoon moeten zeggen, hij is het afgelopen zijn seizoen erg nuttig geweest, echter willen wij nu een andere invulling geven aan onze selectie en daarnaast past hij ook nog eens niet binnen ons salarishuis. Dan neem je prima afscheid en niet met een drog reden.

5 juli 2012 om 16:14

Of hij is gewoon eerlijk?

5 juli 2012 om 16:20

Huh dus jij zegt dta ie eigenlijk een drogreden moet aandragen en niet gewoon moet zeggen hoe hij er over denkt? Vreemd

5 juli 2012 om 21:42

Kortom de Boer moet als volleerd politicus om de hete brij heen gaan draaien, een lulverhaal ophangen en uiteindelijk niks zeggen, i.p.v. gewoon de daadwerkelijke reden te vertellen? Dit is echt zeiken om het zeiken.

5 juli 2012 om 16:22

Ik denk dat Frank best blij is geweest met Bulykin als invaller en dus met de goaltjes die hij heeft gemaakt voor Ajax. Dat Frank zegt dat zijn instelling vaak op trainingen niet in orde was, mag toch best gezegd worden als dat zo is? Als dit al natrappen genoemd wordt, dan mag straks niks meer gezegd worden.

6 juli 2012 om 00:03

Ben zelf ook zeker wel blij geweest met Buli echter is het gewoon geen type speler wat we zoeken maar zeker nuttig geweest om ook bv Davy nog een jaartje te laten rijpen en we hebben nu goed kunnen zien dat Castillion gewoon tekort komt.
Weet niet of Frank het wel zo geformuleerd heeft als hier staat want er worden hier wel vaker woorden verdraaid maar anders had hij het ook wel anders kunnen verwoorden.

5 juli 2012 om 15:33

dat van bulykin heb ik nog nooit eerder gehoord, maar wel heerlijk hoe hij praat over anita. Die mag gewoon niet weg, dat is wel een beetje geruststellend na de laatste paar geruchten. Niet echt een slimme uitspraak van de boer over bulykin, nergens voor nodig nu.

5 juli 2012 om 15:34

Ik vind dit geen natrappen van de Boer, er wordt gewoon een vraag gesteld door een journalist en de Boer antwoord daarop dat Dmitry niet altijd goed trainde. De media blaast het verhaal weer op.

5 juli 2012 om 15:46

Ik vermoed dat de verslaggever niet heeft gevraagd hoe bulykin trainde... Wsl is dit een motivatie van het feit dat De Boer het vertrek van Bulykin niet betreurd. Daarom is het een onnodig en niet chique

5 juli 2012 om 15:34

Alsjeblieft geen Nuytinck, prima verdediger voor de subtop, maar een Gouweleeuw of Viergever vind ik echt beter.

5 juli 2012 om 15:40

gouweleeuw vind ik net als nuytinck niet goed genoeg. Hij is voetballend prima, maar verdedigend niet goed genoeg. Viergever zou geweldig zijn

5 juli 2012 om 16:15

Volgens mij las ik ergens dat De Boer een ervaren verdediger wil hebben. Dan kunnen jullie het wel hebben over een Nuijtinck of een Viergever, maar die gaan het dus niet worden.;

Bij ervaren denk ik meer aan een verdediger op een wat oudere leeftijd en/of Internationale ervaring of Europese ervaring.

5 juli 2012 om 16:18

Ik denk dat Gouweleeuw er wel gaat komen, echter past die niet in het rijtje ervaren verdedigers. Viergever en Nuytinck evenmin.

Vrees dat het toch Moisander gaat worden. Al zou ik persoonlijk liever Viergever of Nuytinck zien.

5 juli 2012 om 18:19

Ik vind alles best zolang het maar niet Mathijsen wordt.

6 juli 2012 om 03:32

dat is denk een beetje teveel ervaring

5 juli 2012 om 15:34

De Boer laat zich hier weer kennen, zal zich veel en veel professioneler moeten opstellen als coach zijnde. Zo''n uitspraak is nergens voor nodig, helemaal niet nu Bulykin al weg is. Als er een probleem is of was laat het tussen jullie, de buitenwacht hoeft dit helemaal niet te weten.
Hij laat zo alleen maar zien dat hij nog niet zakelijk kan zijn als echt grote coaches.

5 juli 2012 om 15:54

Nou, ik ben wel blij om het te horen. Hierdoor krijg ik (eindelijk) wel wat meer begrip voor het feit dat hij Bulykin niet vaak opstelde. Openheid en eerlijkheid vind ik heel wat anders dan natrappen of moddergooien. Dit is niet ongefundeerd wat dingen over iemand roepen of iets op de persoon spelen, maar iets waar alleen hij -uit een zakelijk perspectief- over kan oordelen.
Als wij afscheid nemen van een van onze medewerkers geef ik toch ook gewoon eerlijk aan dat dit vanwege een motivatie issues is?

5 juli 2012 om 17:11

Waarom roept hij dat dan niet als hij nog onder contract staat? Dan hoeft hij niet eerlijk te zijn?

5 juli 2012 om 18:21

Elke grote coach krijgt de nodige kritiek te verduren zo ook dus Fdb. Ik denk niet dat ze er echt mee zitten eigenlijk, kijk maar naar een Mourinho of een Guardiola aangaande Zlatan.

5 juli 2012 om 15:35

Voor Moisander dus. Daarnaast moet er eigenlijk nog een back bijkomen en een rechtsbuiten.

En als Frank zich ergerde aan Bulykin had hij hem daar op de training aan moeten spreken. Niet nu nog, beetje zwak. Neemt niet weg dat ik blij ben dat deze matige speler is vertrokken

5 juli 2012 om 17:34

@babinho Frank de Boer kennende heeft hij heus wel Bulykin daarover aangesproken.

5 juli 2012 om 15:35

Frank is al snel niet tevreden, dus kan ook hem Frankie liggen haha. Bulykin heeft een paar prima goals gemaakt die achteraf zeer belangrijk zijn geweest.

5 juli 2012 om 15:36

Wat is hier natrappen aan? Wanneer je niet de juiste instelling op de training hebt mag dit toch best gezegd worden als erna gevraagd wordt.

Toch wel benieuwd wie ze als vervanger voor Vertonghen willen halen. Misschien Boulahrouz?

5 juli 2012 om 15:37

Of Mathijssen? is toch linksbenig

5 juli 2012 om 15:39

Lijkt mij niet haalbaar. Mathijssen verdient exclusief wedstrijdpremies 2,5 miljoen netto per jaar.

5 juli 2012 om 15:36

Ja en dan ben je niet opeens beste trainer meer.ook communiceren naar buiten hoort daar nl bij.

En voor de vedediging zou ik gaan voor viergever of nuytink 2 toptalenten met prima ervaring en ze kunnen allebei nog flink doorgroeien..

5 juli 2012 om 15:39

Beetje zwak om na te trappen richting Bulykin, vrij laf. De Boer is een prima trainer, maar moet nog wel veel leren. Dit soort dingen moet je sowieso intern houden. Doe je dat, roep het dan tijdens het seizoen, maar ga het niet achteraf de media ingooien als Bulykin al vertrokken is.

Ronald Koeman bijvoorbeeld, heb ik vorig jaar heel vaak in de media zien roepen dat hij over sommige spelers niet tevreden is wat de instelling betreft, maar dat is op het moment als de spelers nog onder contract staan bij Feyenoord, midden in het seizoen. Dan raak je die spelers wel hoor en gaat het vanzelf beter. Nu schiet je er niks meer mee op.

5 juli 2012 om 17:45

De Boer is juist een verademing, geeft gewoon eerlijk antwoord op de vragen die hem gesteld worden in plaats van een zogenaamd zakelijk antwoord te geven. Bovendien zal hij intern echt wel aan Bulykin aangegeven hebben dat hij harder moet trainen.

5 juli 2012 om 15:41

waarom zouden we nog een back nodig hebben? Voor rechts hebben we nu nog, vd wiel, van rhijn en ligeon. Op links Blind die een van de betere was de tweede seizoenshelft en Boilesen, mocht die fit raken, daarachter nog een Koppers. Rechtsbuiten zou leuk zijn inderdaad, een pure flank speler als Boerigter! Verder hoop ook ik op een Gouweleeuw, Nuytink of Viergever, stuk voor stuk goede verdedigers.

5 juli 2012 om 22:57

Leuk, maar aangezien Boilesen nog lang niet fit is, is een goede linksback noodzakelijk. Met Blind en Koppers kun je de CL niet in. Ik zou een van beide dan ook verhuren.

5 juli 2012 om 15:42

Ik hoop nog steeds vurig op een eventueel langer verblijf van Vertonghen. Mijn inziens is deze man een onmisbare schakel in het collectief. Daarnaast, met Vertonghen erbij is er meer kans op sportief succes zoals de prolongatie van de titel en eventueel een overwintering in de Champions League mits we positief loten. Ook ben ik blij om te vernemen dat Ajax Anita niet wilt verkopen. Deze jongen is typerend en tekenend voor het Ajax in de 2e seizoenshelft. Ook een hele belangrijke, stille kracht in het collectief. Anita krijgt wat mij betreft nog te weinig waardering voor zijn bijdrage aan het collectief en wordt onderschat. Hij had zeker niet misstaan bij Oranje dit EK. Een hele verademing vergeleken met bijvoorbeeld een Van Bommel.

5 juli 2012 om 15:42

Als Anita van Frankie absoluut niet mag vertrekken zet hem dan ook absoluut nooit meer rechtsback en altijd op cvm. Heeft het zo bijzonder goed gedaan op die plek.

En niet enoh meer op die plek als je met enoh speelt moet je met de punt naar voren spelen want die kan de bal niet normaal afgeven zet dan theo ernaast en christian er voor.

Ik ben verder geen voorstander van bijv. Nuytinck kopen prima speler maar is net iets ouder als Denswil zie liever iemand die over 2 jaar verpatst kan worden en dan Denswil op die plek.

5 juli 2012 om 16:20

Was je het afgelopen seizoen niet helemaal wakker geweest? Anita heeft meer wedstrijden als cvm gespeeld dan Enoh en Anita wordt voor de rechtsback positie alleen gebruikt als het niet anders meer kan.

En verder geeft De Boer aan dat hij een ervaren verdediger wilt halen voor de positie van Vertonghen. Nuijtinck is dat dus niet.

5 juli 2012 om 15:43

Wat een gezeur op transfergebied bij Ajax.

Al 2 maanden moeten we lezen, wie ze allemaal willen. Maar verkopen doen ze vooralsnog niets, terwijl Vertonghen, van der Wiel en Sulejmani (verlenging gaat waarschijnlijk niet door) wel op de nominatie staan.

Worden het weer 5 voor 12 transfers bij Ajax ?

Nou dan weet je het wel, dan beginnen ze het seizoen traditiegetrouw weer matig. Zeker als je in ogenschouw neemt, dat Boilesen niet fit is, bij Janssen de jaren gaan tellen (lees: geen sportlichaam) en Boerrigter niet fit is. Hiermee is de gehele linkerflank straks van 2e garnituur ...

Geld over de balk smijten is niet goed, maar een gierig beleid is dat ook niet !!

5 juli 2012 om 15:48

dat zogenaamde gierige beleid heeft 2 kampioenschappen opgebracht dus ik zie het probleem niet.
bovendien moet je niet de illusie hebben dat een vertrek van van der wiel erg zou zijn en bovendien vergeet je gewoon de jeugd van ajax.
je denkt toch niet dat daar geen talent vandaan komt hè?
als je alleen al ziet dat iemand als fischer eraan komt samen met klaassen, dijks, veltman, de sa en denswil is er niks aan de hand. (en dan noem ik ligeon en lukoki niet eens)
je moet geen aankopen gaan doen die straks de ontwikkeling in de weg staat van die jongens.

narsingh zou ik halen (zodat je dat sulejmani probleem hebt opgelost), van rhijn in plaats van van der wiel en viergever voor vertonghen.

boerrigter en boilesen worden gewoon fit denk ik.
middenvelders hebben we ook genoeg dus over janssen en de vervangers hoef je niet in te zitten.

dit beleid juich ik dan ook alleen maar toe, niet te veel geld uit willen geven, leren van de fouten in het verleden en het gaat ook nog eens gepaard met sportief succes...
leg mij maar uit wat er mis met het beleid is...

5 juli 2012 om 15:56

Komt het door of ondanks dat giere beleid. Ik denk het laatste. Als Ajax in de winterstop zoveel punten achterstaat is het een wonder dat het nog kampioen is geworden. Dit komt niet door het beleid, maar doordat Ajax het geluk had dat de rest veel punten liet liggen. Ajax moet jaarlijks terugkomen van een achterstand omdat ze de eerste seizoenshelft er nog niet helemaal klaar voor zijn. Voor hetzelfde geldt was Ajax geen kampioen geworden, want niet elk jaar is zo'n inhaalrace mogelijk. Het lijkt me beter om gelijk de eerste wedstrijd in vorm te zijn en dat de selectie compleet is.

5 juli 2012 om 16:19

@dd28, oneens.
ajax had in de afgelopen 2/3 jaar altijd voor de winterstop een dusdanig moeilijk programma (ook rond de cl) dat het keer op keer achter komt.
niet alleen heeft ajax dan een moeilijk programma, andere clubs hebben het dan makkelijker.

dat zie je dan vervolgens omgekeerd in de 2e helft van het seizoen.
dan heeft ajax het de afgelopen jaren makkelijker gehad dan andere clubs en iedere keer kwam het daardoor terug.

want maak me niet wijs dat ajax 3 jaar achter elkaar geluk heeft gehad.
daar geloof ik dus niet in hè, onder jol kwam er een inhaalrace en 2x onder frank de boer.
dat kun je (hoe graag je het ook zou willen) geen geluk meer noemen.
ik vind het dan ook absurd dat zoveel mensen daaraan vast blijven houden.

3 jaar op rij geluk? schei uit, dat is het gewoon niet...

5 juli 2012 om 16:24

Ja of de rest had geluk dat ajax in het begin punten liet liggen. Watnmaakt het nou uit wanneer je ze laat liggen als je aan het eind maar de meeste punten hebt

5 juli 2012 om 16:27

@crazudj07

Talent voldoende bij Ajax. Daar is zelden een gebrek aan. Daarvoro hulde !

Alleen met talent redt je het niet een heel seizoen, waarin je ook nog eens CL speelt, waar je ook goed voor de dag moet komen.

Naast de problemen op links. Heb je nog een aantal twijfelgevallen:
Eriksen kan geweldig voetballen, alleen is hij oververmoeid
Hoe fit is en blijft Sithorsson ?
Van Rhijn kan prima VDW vervangen, is zeker geen verslechtering. Alleen is hij eveneens jong en onervaren.

Kortom er zijn met deze jonge selectie toch wat twijfelpunten ....

5 juli 2012 om 15:50

Afgelopen seizoen hadden ze alle transfers vrij snel rond en begonnen ze belachelijk maar wonnen de eredivisie. Maar ik heb het al vaker gezegd, er hoeft van mij niet echt iemand bij te komen. Ik dacht gisteren te lezen dat Sulejmani net een tweede gesprek met Ajax heeft gepland over verlenging en dat dat wel rond gaat komen.

5 juli 2012 om 16:52

Gierig beleid? Man, hoe kom je er in godsnaam op???

Voor van der wiel heeft zich nog niemand gemeld terwijl de gesprekken met Sulejmani binnenkort zullen worden hervat. Hij wil graag verlengen, en Ajax ook met hem. Vertonghen zal zijn transfer volgende week afronden en pas dan gaat Ajax de markt op voor een waardige opvolger. De Boer wil zijn selectie spoedig rond hebben met het oog op de competitiestart.

5 juli 2012 om 17:38

Nufc_u2 Ik weet niet of het je is opgevallen maar de transfermarkt is 5 dagen open!

Dus Ajax heeft nog de tijd.

5 juli 2012 om 15:43

Iemand gedacht aan Heitinga ? Hij zou toch graag terug willen naar Nederland? Ervaren verdediger die Nederlands spreekt ;

5 juli 2012 om 15:50

Is geen optie. Zijn salariseisen zullen te gortig zijn voor Ajax. Ook voert Ajax sinds tijden weer een goed beleid en zal het geen torenhoge salarissen meer uitkeren.

5 juli 2012 om 16:24

Volgens wat eerder nieuws van Ajax en De Boer zoeken ze dus een ervaren linksbenige centrale verdediger en Ajax zal niet zoveel salarissen bieden. Als je dat allemaal gevolgt had dan kun je weten dat Heitinga dus uitgesloten is.

5 juli 2012 om 16:41

Heitinga is rechtsbenig en Frankie wil een linksbenige speler hebben
Dus dat wordt hem niet
Overgens is Heitinga ook veel te duur gezien zijn salaris

5 juli 2012 om 15:48

Mathijsen? Boulahrouz? Heitinga kan ook, maar die zal niet zo goedkoop zijn. Viergever? Kan allemaal.

5 juli 2012 om 16:23

Kompany? Van Buijten? Vermaelen? Spreken ook Nederlands...

5 juli 2012 om 15:52

Nou, hard, maar misschien wel terecht, wij weten niet wat er op de trainingen afspeelt. Dus afwachten of hier reactie op komt.

5 juli 2012 om 16:00

Frank de Boer hoort eigenlijk wel tevreden te zijn met Bulykin als 2de spits was hij toch wel erg belangrijk geweest daarnaast heeft naast veel belangrijke doelpunten ook Ajax bespaard tegen een afgang in de kuip.

5 juli 2012 om 16:01

Heerlijk: die mag niet weg..."

5 juli 2012 om 16:02

'trapt Bulykin na' Wat een slechte grap, die gast is een en al egoisme. Terechte opmerking, durf er geld op te zetten dat die gast zich het hele seizoen slecht heeft ingezet.

5 juli 2012 om 16:02

Het kan me weinig schelen wat Bulykin op de training liet zien, wat mij interesseert is wat hij in de wedstrijden deed en dat was top. Zijn goal gemiddelde was super en Bulykin heeft met zijn goal tegen NAC uit voor de doorbraak gezorgd vorig seizoen. Toen kreeg Ajax weer hoop en zette het een geweldige eindsprint in.

5 juli 2012 om 16:28

Dus van jou mogen spelers die goed spelen 6 dagen thuis chillen en doen wat ze willen, als ze maar goed spelen? Sjonge, jij bent vast een toptrainer in wording..! Trainingsintensitiet is het allerbelangrijkste, alleen dat legt de basis voor een goed seizoen en niet een paar goede invalbeurten. Het betekend dus gewoon dat Bulykin geen wedstrijd lang volhield, terwijl Ajax er gemiddeld 40 per seizoen speelt. Als je eerste spits dan wegvalt moet je er gewoon altijd kunnen staan, maar dat kon hij dus niet.
Daarnaast is hij met zijn leeftijd ook een voorbeeldfunctie voor de jeugd, die bij Ajax centraal staat. Als je dat niet kan waarmaken, ben je bij Ajax inderdaad je salaris niet waard, en is dit een uitstekende keuze geweest..! Scheelt je een hoop onnodig geld.

5 juli 2012 om 16:49

Misschien kan ons dat niet zo heel veel schelen maar hij is wel een voorbeeld voor de jonge spelers, tegen oudere spelers kijkt men altijd op. En als zij dan op de training naast hun schoenen gaan lopen denken die jongere spelers straks dat dat normaal is. Frank wil overal en altijd 110 procent inzet.

Ik kan me heel goed voorstellen dat hij daar dan van baalt. Zelfde verhaal als Mounier. Het laatste potje waar Mounier bij jong Ajax speelde was het ook helemaal niks, net als zijn buik die hij in al die tijd heeft gekweekt. Dat is echt de verkeerde instelling en dat hoort niet bij Ajax.

Ik hoop overigens wel dat het nog gaat lukken om Viergever of Poulsen naar Ajax te halen. Mijn voorkeur ligt dan bij Viergever maar met Poulsen zou ik verder geen probleem hebben.

Narsighn moet uiteraard ook toegevoegd worden aan de selectie, naar mijn idee mist Ajax gewoon nog 1 speler voor in de aanval. Fischer moet ook even goed zijn best doen, zodat die kan aansluiten bij de selectie.

5 juli 2012 om 16:02

Ajax heeft in mijn ogen geen opvolger voor Jan Vertonghen nodig.

Nicolai Boilesen die kan ook uitstekend als centrale verdediger spelen. Frank De Boer wilt met 'n rechts en links benige verdediger in het centrum van de verdediger spelen en Toby Alderweireld is rechtsbenig en Nicolai Boilesen is linksbenig.

Dan zou ik op de plek van Boilesen Daley Blind laten spelen, mits hij de vorm van de laatste weken van het afgelopen seizoen vasthoudt. En Nicolai Boilesen heeft dan wel nog niet zoveel wedstrijden gespeeld in het eerste van Ajax, maar hij heeft degelijk wel wat ervaring.

Als De Boer dan toch 'n ervaren opvolger voor Vertonghen haalt, haal er dan ook meteen een voor Gregory Van Der Wiel, als die vertrekt. Want Ricardo Van Rhijn is ook niet heel erg ervaren, maar over hem hoor je niemand.

En toen ik 'n keer Boilesen als centrale verdediger zette, toen kreeg ik meteen reacties dat hij te weinig ervaring heeft. Dus ik heb zoiets van dat De Boer dan ook 'n opvolger voor Van Der Wiel moet halen, als die vertrekt, want Van Rhijn is ook niet heel erg ervaren.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Boilesen
Blind
Eriksen
Anita
De Jong/Jans
Narsingh/Sul
Siggie/De Jo
Boerrigter
5 juli 2012 om 16:34

Ajax heeft niet specifiek een opvolger voor Vertonghen nodig inderdaad. Boilesen kan deze uistekend invullen. Het gaat er meer om dat er nog een ervaren verdediger bij komt. En dan dus 1 voor de lcv of lv positie. Alderweireld en van Rhijn en Bolesen zijn alledrie gewoon basisspelers, dat is duidelijk. Dan moet er nog wel minimaal 1 bij, en liefst een ervaren omdat de verdediging heel jong is op dit moment. Blind is een uitstekende back up, maar te vaak te mager voor het niveau van Ajax. Koop dus een ervaren verdediger, naast deze 3 talenten, en blind + jeugd als back up, helemaal goed.

de rest van je opstelling ben ik t trouwens helemaal eens, hoop echt dat Narsingh komt. dan heb je met hem, Sulej en Boerrigter + Özbiliz voor beide kanten uitstekende spelers en back ups, die je toch nodig hebt om af en toe een wedstrijd om te gooien.

5 juli 2012 om 16:03

De boer laat zich hier wel heel erg kennen. Buli speelde altijd uitstekend en morde nooit als hij niet werd opgesteld ofso. Frank, min 10 respect voor jou!

5 juli 2012 om 16:05

Kinderachtig hoor. Hou dit soort dingen gewoon loekker voor je.

5 juli 2012 om 16:06

Bulykin had in 19 wedstrijden en 9 goals een gemiddelde van 1 goal per 70 minuten bij Ajax. Dat lijkt me toch prima? En bovendien ook belangrijke goals gemaakt. Dat lijkt me toch het belangrijkste.

5 juli 2012 om 16:06

Ik denk dat bbulykin het niveau van Ajax net niet aankon maar voor de subtop van de Eredivisie is het een echte versterking.

5 juli 2012 om 16:07

Misschien kunnen we Arnold Kruiswijk wel aan Ajax kwijt! Past perfect bij Ajax, en komt bij Heerenveen niet aan spelen toe. Mochten ze nog interesse in Narsingh hebben; voor 5 miljoen koop je Narsingh, en Kruiswijk krijg je er gratis bij! Lijkt me een gouden deal voor Ajax!

5 juli 2012 om 16:13

Breuer? ;-)
Dan kunnen Viergever en Moisander gwoon bij AZ blijven

5 juli 2012 om 16:13

Ik vind deze opmerking wel meevallen hoor. Hij geeft alleen aan dat hij niet tevreden was over zijn trainingsmentalitieit, is niet zo erg lijkt mij. Denk overigens ook niet dat Buly wakker ligt van deze opmerking, de man kan niet eens nederlands praten. Maar goed, misschien had hij het beter niet moeten zeggen, je weet toch dat alles tegen je gebruikt wordt in de media. Ik geloof ook dat Frank een trainer is die zegt waar het op staat. Dus denk ik dat Bulykin deze kritiek ook wel een-op-een gehoord heeft van Frank. Ben overigens wel blij dat Anita blijft, hopen dat hij zich net zo kan manifesteren als vorig seizoen!

5 juli 2012 om 16:19

Amstermoro: Weet je wat mij verbaast dat F. de Boer zei over het conflict met MEH dat hij niet een persoon was die de vuile was buiten hangt en vervolgens zegt hij over een van zijn spelers als hij al is vertrokken dat hij nooit goed trainde. Waarom had je hem tijdens het seizoen dan niet naar het 2de gestuurd. Ach ik wist allang dat MEH gelijk had. Van Gaal en Advocaat konden prima met hem werken.

5 juli 2012 om 17:48

Ja en we laten (met) terugwerkende kracht MEH heilig verklaren., die jongen is het grootste onr onrecht ooit aangedaan. MEH valt helemaal niets te verwijten.
Het is zo'n schatje, altijd kritsch op zichzelf nooit op een ander, perfecte topsportmentaliteit, meldt zich zelden of nooit ziek. Slechts iets meer dan een maandje ziek geweest omdat hij het mentaal niet meer kon opbrengen om te spelen omdat hij een keer niet eens in de basis mocht starten.

5 juli 2012 om 18:11

Tjonge jonge, Wat heb jij vanochtend gegeten. Je bent toch niet aan de drugs. Wat ik probeer aan te geven en wat volgens mij ook duidelijk in mijn bericht naar voren komt is dat De Boer inconsequent is in zijn commentaar. Bij El Hamdaoui gaf hij aan geen commentaar te willen geven en nu geeft hij Bulykin een trap na. Hij probeert die jongen zwart te maken, zodat clubs hem niet zullen aantrekken. Precies wat hij bij MEH probeerde te doen. Deze man wordt zo overschat als trainer. Wat heeft hij nu eigenlijk beereikt als trainer. 2 kampioenschapjes in de Eredevisie. Wat we vooral niet moeten vergeten is dat het eerste kampioenschap ook op naam van MEH komt met zijn 13 doelpunten in evenveel wedstrijden.

5 juli 2012 om 16:20

Prima uitspraken van De Boer en toch redelijk opvallende reacties op deze uitspraken. Afijn, het is prettig dat er een coach is die eerlijk is over zijn beleid en duidelijk aangeeft wat er aan mankeert wanneer daar om gevraagd wordt. Bulykin zijn instelling was, net als die van Mounir El Hamdaoui (al ligt daar ook een gedragsprobleem) kennelijk niet in orde. Prima beslissing om hem dan te laten vertrekken als je daar de mogelijkheid toe hebt. Het was het proberen waard en al met al is het een geslaagde back-up geweest voor Kolbein en Siem.

Goed ook dat hij Anita duidelijk de waardering geeft die hij verdient. Een belangrijke basisspeler van het huidige Ajax en alleen bij grote bedragen moet je verkoop overwegen. Niet genoegen nemen met minder.

5 juli 2012 om 16:24

Jammer, ik vond Bulykin namelijk wel een goede 2de spits.

Dat hij op de training niet altijd de pollen uit het veld liep interesseert me niet zo veel. Hij stond er namelijk wel in de wedstrijden en daar gaat het om.

Ajax zal gezien het commentaar van De Boer geen nieuwe 2de spits gaan halen, dus gaan we het doen met Sigthorsson en Siem de Jong en Klaassen als andere mogelijkheden.

Ervaren Nederlands sprekende verdediger? Dat valt niet mee. Wat is ervaren? Ik denk dat voor De Boer Moisander de eerste optie is, maar welke ervaren Nederlands sprekende linkercentrale verdedigers zijn er nog meer in de markt? Toch niet Mathijsen?

5 juli 2012 om 16:35

Ik vraag mij af waar veel leden van VZ vandaan komen. Ik lees hier niets anders dan namen als Viergever, Nuijtinck, Heitinga, Boulahrouz, Kompany, Van Buyten, Mathijsen en Vermaelen. Het moet toch ondertussen wel duidelijk geworden zijn dat Ajax geen vette salarissen zal aanbieden en dat De Boer op zoek is naar een ervaren verdediger voor de positie van Vertonghen en De Boer heeft ook duidelijk aangegeven dat hij op die positie geen rechtsbenige wil hebben.

- Viergever en Nuijtinck zijn niet ervaren.
- Heitinga, Boulahrouz en Kompany zijn rechtsbenig en verdienen een vermogen.
- Van Buyten, Mathijsen en Vermaelen gaan ook geen salaris inleveren om een stapje terug te doen in hun carrière.

Wat hen_nie dus ook al zei is Moisander de eerste optie. Verder kan ik zelf geen andere naam bedenken.

5 juli 2012 om 17:13

denk jij serieus dat de namen van o.a kompany en vermaelen serieus zijn bedoeld??

5 juli 2012 om 17:52

Lees die reactie van Mafkee maar na. Leek mij inderdaad serieus.

5 juli 2012 om 16:44

Iedereen heeft gelijk een mening klaar over de Boer maar dit was een interview van AT5 dus er werd gevraagd naar Bulykin. Hij heeft gewoon het recht om te vertellen waarom hij weg moest. Graag iets nuanceren in de uitdrukking richting de Boer.

Mooi dat Anita moet blijven. Onze redding op het middenveld. En met Eriksen en Janssen gaat het prima. Hopelijk een leuk seizoen voor Ajax met de 3de titel op rij!

5 juli 2012 om 16:49

Ik kan me eerlijk gezegd geen geschikte optie bedenken voor de verdediging...

5 juli 2012 om 17:06

ze gaan zeker weten voor Viergever omdat, hij Nederlands praat centraal verdediger en verdedigende middevelder kan staan

5 juli 2012 om 17:22

laat Twente bulykin maar kopen mocht Luuk vertrekken

5 juli 2012 om 17:49

Past wel goed bij de eerdere aankopen Breukers en Plet.

Nee, Twente moet Bulykin niet halen. Voor de pinchitter rol heb je Plet al. Als De Jong vertrekt moet Twente maar weer eens wat uit de hoge hoed toveren.

6 juli 2012 om 11:36

Plet heeft wel vaker bewezen van matig niveau te zijn en Bulykin zou ik wel een waardige vervangen voor De Jong vinden. Of ze moeten inderdaad met iemand uit de hoge hoed komen

5 juli 2012 om 17:47

Mooi, dat is na Gladbach en WBA al de 3e club ie afvalt in de race om Nuytinck.

Maar het is volkomen te begrijpen dat De Boer een ietwat meer ervaren iemand wil. Al zou ik gewoon voor Viergever gaan

5 juli 2012 om 17:58

Ik zie dat enkele mensen hier De Boer aanvallen. Niet nodig. Natrappen is ook niet nodig, maar ik beschouw dit niet als natrappen. De suggestieve titel 'frank trapt na' maakt emotie los, maar ik ben van mening dat De Boer gewoon reageert op een vraag en daarbij iets constateert. Hij zegt (zoals we allemaal kunnen lezen: “zijn instelling op de training was vaak niet in orde”). Dat is gewoon iets om te constateren. Dat betekent niet dat hij echt meteen na trapt. Althans, dat vind ik niet.

5 juli 2012 om 17:58

"we gaan voor een ervaren, Nederlands sprekende verdediger”

Joris Mathijsen dus

5 juli 2012 om 19:07

Zoals eerder al gezegd; Ajax wil geen hoge salarissen meer betalen en ik mag toch aannemen dat Joris Mathijsen bij Málaga een behoorlijk salaris opstrijkt!

5 juli 2012 om 20:12

Duidelijk dat het Boulahrouz wordt. Ben benieuwd wanneer hij gaat tekenen.

5 juli 2012 om 20:20

Instelling op de training was vaak niet in orde, wat een onzin! Als hij mee deed stond hij er altijd en volgens pak je op de trainingen geen punten of heb ik iets gemist?

6 juli 2012 om 00:01

"we gaan voor een ervaren, Nederlands sprekende verdediger”

Misschien moet je de uitspraak wel letterlijk nemen. Een Nederlands sprekende verdediger. Dan denk ik niet gelijk aan een Nederlander, maar aan een speler die dat niet is, maar wel Nederlands spreekt.

En van de namen die dan voorbij komen lijkt me dan Moisander voor de hand liggend. Is bij mijn weten ook zo'n beetje de eerste keus op het lijstje van Ajax wbt opvolging van Vertonghen.

6 juli 2012 om 10:17

Viergever is onhaalbaar voor Ajax.
Ze kunnen hem betalen.
Ze kunnen hem een beter salaris bieden.

Maar AZ heeft nog een lang contract met hem waar hij na een seizoen steunpilaar van de ploeg is en er een lekker hoog prijskaartje aan zit dat ook rond de 6-7mil licht.
Daarnaast hebben wij brombeer Verbeek en die krijgt zijn zin dan wel.

AZ is wel bereid om Moisander te laten gaan vanwege zijn bewezen staat van diensten. Echter zit daar ook een prijskaartje aan dat gelijkwaardig is aan die van Viergever.
Het verschil is is dat Moisander wel weg wilt en Viergever niet. Daarnaast wilt AZ Viergever dus zelf niet laten gaan.

Douglas wilt wel een volgende stap maken maar hij wilt wel in Nederland maken i.v.m zijn gezin. Daarnaast wilt hij voor het Nederlandselftal uitkomen en als hij nu weg gaat kan hij dat dus niet.

Nuytinck heeft te kennen gegeven dat hij weg wilt maar ik weet niet hoe NEC daar tegenover staat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

761 fans
43 jaar
SeizoenClubW
2010- Ajax 0
Laatste voetbalnieuws

Klopp blikt terug: 'De Boer en ik hebben daar een 'klasse avond' gehad'

Jürgen Klopp heeft een grote gunfactor, alhoewel hij langs de lijn regelmatig flink in aanvaring komt met officials en tegenstanders. De coach van Borussia Dortmund onderhoudt echter ook een uitgebreid netwerk....Lees verder

In de wandelgangen

Maandag 20 mei
Barcelona gaat Adriano na dit seizoen als wisselgeld gebruiken om de vraagprijs van Thiago Silva te drukken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.15625 seconden.