Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Seedorf kijkt naar Oranje: 'Mensen snappen het wel, die zijn niet dom'

Laatste update:

Clarence Seedorf landt vrijdagochtend in Brazilië om aan de slag te gaan bij Botafogo, zijn nieuwe club. Na Ajax, Sampdoria, Real Madrid, Internazionale en AC Milan lijkt het de laatste werkgever te worden voor de 36-jarige middenvelder. Hij heeft voor twee seizoenen getekend in Zuid-Amerika, maar had ook mogelijkheden op de Nederlandse velden. Mede met het oog op andere zaken koos hij echter voor Botafogo.

/

Seedorf zegt in een interview met ELF Voetbal dat hij zich nog fit voelt en van het spel houdt; daarom wilde hij doorgaan. Aan zijn pensioen wil de ervaren regisseur zeker niet denken; hij zegt niet naar leeftijd te kijken. “Een terugkeer naar Nederland? Was een optie, zeker, maar niet de eerste. Ik heb zaken buiten het voetbal lopen en die spelen ook mee in de beslissing om ergens anders te gaan voetballen.”

Seedorf wilde bovendien niet terugkeren in Nederland vanwege zijn vervelende nasmaak aan Oranje. Tussen 1994 en 2008 kwam hij liefst 87 keer uit voor het Nederlands elftal, maar een clash met Marco van Basten voorkwam meer interlands. Bert van Marwijk riep hem nadien ook niet meer op voor de nationale ploeg. “Er vinden helaas politieke spelletjes plaats in het voetbal. Zoals? Teveel om uit te leggen, dat kost te veel tijd. Mensen snappen het wel, die zijn niet dom. Ik ken de reden niet waarom ik niet meer word opgeroepen. Ik had het team dolgraag willen steun, maar die mogelijkheid werd me niet gegeven.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Deze jongen wordt zo slecht behandeld terwijl hij Vier CL op zijn naam heeft met drie verschillende clubs. Deze man verdiend een standbeeld alleen voor het aantal prijzen dat hij heeft gewonnen, maar toch wordt hij niet meer geselecteerd zeker in de tijd van Basten.

Hij heeft gewoon Tien seizoenen lang gespeeld bij Ac-milan kun je van geen elke Nederlandse Topvoetballer zeggen.

5 juli 2012 om 15:19

Hij heeft er 4 op z'n naam met 3 verschillende clubs ;

5 juli 2012 om 15:20

Hij heeft er zelfs 4.

5 juli 2012 om 20:08

maar ik vindt het echt zeer en zeer jammer dat seedorf haas nooit is oopgeroepen hij had dit jaar bijv: de pirlo van oranje kunnen zijn

5 juli 2012 om 15:22

2003 en 2007 met AC Milan hé..

5 juli 2012 om 21:10

Toch belachelijk dat Seedorf nooit meer wordt/ werd opgeroepen bij Oranje?
Hij was afgelopen EK denk ik de ideale aanvoerder van Oranje geweest. Hij is nog steeds zo goed, een van de beste voetballers van Nederland ooit, en daar is ´het volk´ heel respectloos mee omgegaan.

5 juli 2012 om 15:23

Hij wordt niet slecht behandeld,maar wel genegeerd, dat is zeker jammer
groot mens en een groot sportman

5 juli 2012 om 16:19

iemand negeren lijkt mij een vorm van slecht behandelen.

5 juli 2012 om 18:31

Dat kan zo zijn ja maar in dit geval vroeg hij er zelf niet om...
als je aandacht voor iets vraagt en genegeerd wordt, dan is dat slecht ja

5 juli 2012 om 18:01

Die jongen vertoonde in het Nederlands Elftal te veel prima-donna gedrag. Slechts kort voor de terugkeer onder van Basten kon en wou hij de pers voor het eerst fantsoenlijk te woord staan. Daarvoor was het een ramp t en tenenkrommend.

In het Nederlans efltal wou hij altijd beslissend zijn, dat hoeft niet. Hij moe(s)t gewoon in zijn taak voetballen. Vaak was het een postbode, kwam de bal brengen. Ook wou het (te) vaak de corners en vrije trappen nemen.
Had verder dat hij op veel posities betere voetballers voor zich. Ondanks al zijn kwaliteiten (die staan niet ter discussie) zwierf hij door het hele elftal.
Knap is wel dat hij vanaf zijn 16e t/m zijn 36e bij bijna alleen topclubs heeft gespeeld. Weet namelijk niet zeker of Sampdoria in die tijd een topclub was. De rest, Ajax, Real Madrid, Inter en AC Milan daar is geen twijfel over.

Veelzeggend is dat veel bondscoaches voor hem binnen het team nooit een (vaste) positie hebben kunnen vinden.
Zullen al die bondscoaches, ook van Basten en van Marwijk, dat dan verkeerd hebben gezien?
Verder lag hij niet (altijd) goed in de groep en werden de groep/bondscoach wel eens moe van zijn betweterigheid.

Ik had er volledig begrip voor dat hij op een gegeven moment niet meer geselecteer werd. Van Basten wou hem in 2008 voor het EK niet meenemen omdat hij (niet voorbaat) een basisplaats zou krijgen.

Tuurlijk heeft hij 4 Cl's gewonnen. Dat kunnen weinig Nederlanders hem nazeggen. Maar beslissend was hij in geen van die Cl's.
Dat verhaal over politieke spelletjes. Leuk, maar dan moet je vertellen waarom. .

5 juli 2012 om 19:30

Ik weet niet meer onder welke bondscoach het was, maar kan me nog een wedstrijd herinneren, dat Seedorf tegen de instructies van de bondscoach in op de positie van Van der Vaart ging spelen en Van der Vaart gewoon naar een andere positie stuurde. Seedorf en Oranje is nooit een goede combinatie geweest, maar des te geweldig is de combinatie tussen hem en zijn clubs geweest. Dat kan, maar maakt het niet minder jammer.

5 juli 2012 om 20:57

@tkbtienoud

Zeg ff wie je ben, want ik ben echt bloednieuwsgierig wie je ben dat jeseedorf zo goed kent en zoveel inside info heb

6 juli 2012 om 00:26

Wat maakt het uit wie hij is, hij probeert een kern te raken van wat hij weet van Seedorf. Alleen is het wel vreemd als je niet weet dat Sampdoria in die tijd een heel aardige ploeg was die behoorlijk successen behaalde. Europa cups, titels en bekers met Vialli en Mancini. Was destijds misschien op het oog een stap opzij maar feitelijk toch wel omhoog. Richting het grote Italiaanse voetbal. Voor een piepjong Seedorfje en de naieviteit waarin de voetbalwereld toen nog leefde was dat vrij revolutionair. Daar wist hij zich vrij snel zeker van een transfer naar Real overigens.

6 juli 2012 om 15:37

Zijn kwaliteiten staan niet ter discussie.
Alleen kwam het bij het Nederlands Elftal er nooit uit. Persoonlijk ergerde ik mij vaak aan zijn manier van spelen in het Nederlands Elftal, spelvertragend, uit de positie lopen, alle dode spelmonenten willen nemen, te weinig beslissend, etc.
Dat had ik nooit als hij bijv. bij Milan speelde, daar speelde hij natuurlijker en meer in zijn rol.
Die strafschoppen speelde geen rol. Tegen Frankrijk kan gewoon gebeuren, eentje moet er missen. Tegen Turkijke niet slim gezien de historie, kan je iemand niet blijven nadragen. Verder uiteindelijk geen consequenties.

Of ik hem persoonlijk ken, nee. Maar heb hem altijd gevolgd en zijn biografie gelezen. In die biografie wijst hij vaak naar andere mensen en is hij minder kritisch naar zijn eigen rol

Jah heel jammer dat ie niet meer interlands heeft kunnen maken. Seedorf heeft toch meer kwaliteiten als een Strootman of een Schaars, zelfs van Bommel en de Jong kunnen niet aan hem tippen.

5 juli 2012 om 15:26

Seedorf had er altijd bij gemoeten, dat is de grootste blunder aller tijden. Dat was ook een man geweest die dingen had kunnen lijmen. Hij is iemand die altijd voor iedereen klaar staat en mensen wil helpen. Hij heeft alles al meegemaakt, is een leider en heeft ook nog eens grote voetbal kwaliteiten. Dat hij zolang genegeerd is dat is een schande voor het vaderlandse voetbal. Je schaamt je toch dood als Demy de Zeeuw, Wout Brama, Stijn Schaars en Kevin Strootman worden opgeroepen ipv de koning van Milan? In en in triest.

5 juli 2012 om 16:30

Kijk, jij snapt het! :D

5 juli 2012 om 16:37

Het Nederlands eltal had nou eenmaal te maken met een grote hoeveelheid ego's, welke het beter denken te weten dan Seedorf. Seedorf heeft eerder verwoord dat hij graag mensen/spelers helpt waar nodig. Echter waren enkele speler bij Oranje met andere zaken bezig en was er dus geen klik. Daarnaast gaan wij heel slecht om met onze toppers. Er zijn volgens mij nog genoeg mensen die hem liever aanpakken vanwege zijn twee gemiste penalties (frankrijk EK 96 en Turkije wk kwalificatie 98) dan dat deze kijken naar alle prijzen die hij heeft gewonnen. Jammer, maar begrijpelijk dat hij neit naar NL is teruggekomen.

5 juli 2012 om 19:35

Hij had dingen kunnen lijmen? Hij en Bogarde stonden voorop in de hele kabel-kwestie. Tijdens dit EK nog een docu over gezien. Die hele kwestie was te belachelijk voor woorden en draaide alleen maar om geld! Nadien is hij bij zijn clubs (waar hij omringd was met gelijkwaardigde spelers) een model-prof geworden bij zijn clubs, maar bij Oranje heeft hij altijd obsessief de belangrijkste man willen zijn...... neemt niet weg dat het doodzonde is.

6 juli 2012 om 00:33

Johnnyloco: als je niet ziet dat dat om meer ging dan geld snapte je de docu niet. Dat ging over gelijkwaardige waardering tussen donkere en lichte jongens. Leeftijdsgebonden was het allemaal uit te leggen wat Ajax deed; dan nog had het dmv betere communicatie en betere anticipatie deels voorkomen kunnen worden. Ajax had ook gewoon de salarissen gelijk kunnen trekken ipv de Boertje, Litmanen en vd Sar extreem beschermen. Bogarde happy krijgen was misschien wat veel gevraagd..

7 juli 2012 om 13:47

@johnnyloco: Wat praat jij voor onzin! Hij heeft bij Oranje zelden op zijn oorspronkelijke plek gespeeld en werd constant als eerste geslachtofferd. Seedorf is absoluut niet de man die zich obsessief wil opdringen als de belangrijkste man.

5 juli 2012 om 15:28

Ja en ik begrijp mijn god niet waarom Van Basten hem niet meer meenam, maar als ik toch iets moet bedenken zal wel het feit zijn dat die niet tegen een grote persoonlijkheid als Seedorf opkan. Hij wilt misschien liever ja knikkers. Op basis van prestaties, ervaring en hoe goed die is had Seedorf de afgelopen jaren en ook op dit EK gewoon basisspeler moeten zijn.

Wat ik net zo erg vind is het feit dat Van Marwijk hem nooit meenam. Van Marwijk kende hem persoonlijk niet, wist niet hoe die in elkaar zat, maar werd nooit opgeroepen. Heel Nederland vond dat prima, maar dat kan gewoon echt niet.

Seedorf is een wereldspeler, een op en top pro die door de hele wereld gerespecteerd wordt, behalve hier in Nederland....

5 juli 2012 om 15:31

Van Basten nam hem uiteindelijk wel op, maar toen heeft Seedorf bedankt, omdat hij geen basisplaats had

5 juli 2012 om 15:53

Onder druk van een deel van de publiekelijke opinie ja. Het was wel duidelijk dat Van Basten Seedorf niet mocht en hij had sowieso een basisplaats moeten hebben en het is dan logisch dat die vanwege extreem weinig vertrouwen niet door wilt gaan. Hij werd behandeld als een hond.

5 juli 2012 om 15:53

Dat was het niet. Het ging erom dat Van Basten hem op een gegeven moment meenam vanwege de gekeerde publieke opinie. Van Basten was in eerste instantie klaar met hem maar na zijn optreden in Voetbal Inside veranderde de stemming in Nederland en werd de vraag om Seedorf groot. Hij heeft hem toen tegen zijn zin in opgeroepen en nooit serieus gebruik van hem gemaakt. Seedorf wilde geen basisplek, hij wilde alleen wel serieus genomen worden gewoon een rol krijgen binnen de selectie. Al had Van Marwijk hem gebeld en gezegd dat hij hem mee wilde nemen als ervaren wissel en mentor dan weet ik bijna wel zeker dat Seedorf mee was gegaan.

5 juli 2012 om 16:35

Van Basten is niet de enige die hem "genegeerd" heeft. Onder Advocaat werd hij ook al niet meer opgeroepen en ook Bert van Marwijk heeft geen enkele keer een beroep op hem gedaan. Wellicht heeft het niet zo zeer te maken met de voetballer Seedorf maar met de persoon. Als er 17 spelers zijn die niet met je willen spelen (weet niet of het zo is hoor) dan kun je als coach wel zo eigenwijs zijn om de speler toch te selecteren maar dat is vrij kansloos. Een speler die niet in de groep ligt, zal ook nooit als "lijmende" speler worden geaccepteerd.

5 juli 2012 om 17:59

Er was geen sprake van een clash met van Basten. Seedorf kon niet opschieten met Advocaat vanwege zijn sterke persoonlijkheid en het was van Basten die hem weer opriep. Marco gaf hem de optie dat hij een kans zou krijgen, maar dat hij niet moest gaan morren als hij op de bank zat en Seedorf bedankte daar uiteindelijk voor.

Van Marwijk had daarna toen hij het overnam van van Basten nog contact met Seedorf hierover gehad en kreeg hetzelfde te horen. Seedorf had zo zijn trots en dat is zijn goed recht.

Veel suc6 in Brazilie, hopelijk kom je ooit ook weer eens in Nederland werken!

Seedorf is en blijft een geweldige voetballer, maar hij moet accepteren dat het (helaas) nooit een goed huwelijk is geweest tussen hem en Oranje. En bij een scheiding hebben er twee schuld, dus ook in dit geval. Hoe jammer het ook is, want hij hoort zeker bij de beste 10 Nederlanders ooit.

5 juli 2012 om 15:29

Beetje zoals Van Persie nu dus...

5 juli 2012 om 20:17

nee, van persie wint bijna niets

5 juli 2012 om 15:34

tja onzin bij iedere bondscoach staat de teller op 0, en seedorf heeft bij hem geen kans gekregen. Dan heeft van Marwijk zich laten leiden door beeldvorming en verhalen van anderen.

5 juli 2012 om 15:37

Politieke spel is het geweest, je zult meer moeten kijken dan wat ze laten zien.
Ben het zeker met je eens, top 10. Jammer dat we zo weinig gezien hem in oranje.

Marco heeft heel wat fouten gemaakt, laten we voor heereveen hopen dat hij van allen heeft geleerd.

5 juli 2012 om 15:23

Marco heeft een fout gemaakt, maar ik vind het nog erger dan Van Marwijk, Clarence Seedorf niet weer heeft terug geroepen. Het is echt een fenomeen, die vrijwel nooit de bal verliest!

6 juli 2012 om 00:37

Nahh dat is ook echt onzin want Seedorf heeft ook dagen de laatste 2 jaar dat alles van zijn voet springt en hij een wedstrijd lang achter de feiten aanloopt. De serieuze Milan fan zal dan ook begrijpen dat hij vertrekt. Daar staan wel ook topwedstrijden zoals die tegen Barca tegenover waarin hij de grote spelmaker op het veld is ineens.

6 juli 2012 om 11:01

Het was Seedorf die voor Milan bedankte he, en niet andersom. Milan had hem graag behouden... Dus je post raakt kant noch wal.

Seedorf is een icoon die in Nederland nooit serieus genomen is. Je moet in andere landen eens naar Seedorf vragen. Begrijpen er allemaal niets van dat het NL elftal niet om hem is heengebouwd. Hij heeft in zijn eentje bijna meer prijzen gewonnen dan de hele basis 11 van oranje bij elkaar. En ja, hij is een persoonlijkheid, maar een goede trainer kan daar mee omgaan. Misschien moeten we concluderen dat de trainers van de afgelopen jaren (dick, Marco en Bert) gewoon niet capabel genoeg waren. Met de spelers die Nederland heeft moet toch meer te behalen zijn dan 1 WK finale plaats in al die jaren?! Daarbij de kanttekening gemaakt dat Oranje op dat WK mentaal ijzersterk was, maar dat het voetbal eigenlijk niet bijzonder goed was.

Voor Seedorf is het inmiddels te laat helaas. Maar ik hoop dat er een bondscoach komt die een team van dit groepje ego's kan maken én mooi voetbal met ze kan spelen. Oftewel: aanvallend voetbal en niet met 7 of 8 verdedigend ingestelde spelers het veld in gaat. Het is jammer dat Frank de Boer nog te onervaren is, maar hem zie ik in de toekomst, samen met Cocu bijvoorbeeld, wel bondscoach worden. Voor nu acht ik alleen mannen als Hiddink en Van Gaal in staat om dit Oranje op de rit te krijgen.

Hij had op basis van dit elftal wat samen werd gesteld zeker een plek verdiend.

Maar Bertje wisselde toch bijna niet dus minuten had je waarschijnlijk niet gemaakt.

Wat een portfolio heeft Seedorf toch.

Ajax in zijn laatste glorieperiode(1x Uefa cup, 1x CL, 1x runner-up Cl)
Real Madrid, de club met de meeste Champions League bekers
Inter(wereldtop)
AC Milan, de club met de één na meeste Champions League bekers

5 juli 2012 om 16:52

Klopt totaal niet wat jij zegt.
Ajax won de Uefa cup in '92 Clarence speelde niet was toen 15 jaar.
Runner Up Cl' 96 ook niet , want hij was na de winst in Wenen 95 naar Sampdoria vertrokken..

5 juli 2012 om 17:55

Hoi Rexxo, Seedorf speelde wel degelijk al in 1992 voor Ajax. Dit was zijn debuutjaar. Hij had echter inderdaad geen aandeel in de Uefa Cup winst. Ik doelde eigenlijk ook op de glorieperiode van Ajax, niet in het specifiek die van Seedorf bij Ajax(wat misschien wat onlogisch is gezien de context).

Persoonlijk vind ik het jammer dat Seedorf zo vroeg al is vertrokken naar Sampdoria. Een jaartje meer Ajax had denk ik geen kwaad gekund.

5 juli 2012 om 18:40

Seesodrf debuteerde wel degelijk in 1992. November tegen FC Groningen om precies te zijn.

Dit is zijn palmares:

Ajax:
- Landskampioen: 1994, 1995
- Beker: 1993
- Supercup: 1993, 1994
- CL: 1995
- WK Clubs: 1995

Real:
- Landskampioen: 1997
- Supercup: 1997
- CL: 1998
- WK Clubs: 1998

AC Milan:
- Landskampioen: 2004, 2011
- Beker: 2003
- Supercup: 2004, 2011
- CL: 2003, 2007
- Uefa Supercup: 2007
- WK Clubs: 2007

Plus, een aantal zéér noemenswaardige individuele prijzen.

On:

Hij had in dit Oranje zeker kunnen fungeren als een soort mentor voor de talenten en met zijn persoonlijkheid had hij de ego's binnen het team kunnen voorkomen.

Schaam me als Nederlander dat een Demy De Zeeuw, Stijn Schaars wel mee mochten naar het WK in 2010 en Clarence niet. Schande!

Seedorf is geniaal.. die had Nederland in zowel 2010 als in 2012 goed kunnen helpen. Il Presidente heeft gelijk, er zit ook veel politiek in het voetbal, maar hij mag blij zijn met waar hij is terecht gekomen.. niet verkeerd lijkt mij..

Zonde dat Seedorf na 2008 nooit meer is opgeroepen. Had met zijn kwaliteiten en ervaring zeker nog van toegevoegde waarde kunnen zijn voor het Nederlands elftal op de afgelopen 2 toernooien.

als ik op de geruchten moet afgaan,ik ben er voorzichtig mee,maar als ze kloppen over de sfeer enzo dan had een type seedorf zeker niet misstaan.hij is zo'n persoonlijkheid dat hij de boel bij elkaar had kunnen houden.

Wij zijn inderdaad niet dom, Clarence. Wij begrijpen wel dat de pannenkoek verre van klaar was om bondscoach van Oranje te worden. Hopelijk 'bakt' hij er meer van als club coach.

V marwijk zijn schoonzoon mag seedorf niet, hebben in het verleden opstootjses gehad in het NL elftal. Vandaar dat schoonvader hem nooit heeft geselecteerd.

5 juli 2012 om 19:09

Dat zal het zijn ja, daarom speelde Van Bommel ook met Seedorf samen bij Ac Milan! Goed gezien..

Van Bommel en Seedorf kunnen gewoon samen spelen, plus als voetballer die zoveel geld verdient kun je makkelijk je gevoelens opzij zetten voor het ene doel: winnen van prijzen..

5 juli 2012 om 19:49

Dat was een kwestie van toeval. Seedorf heeft namelijk niks te zeggen over het aankoopbeleid van milan. En inderdaad hebben ze bij milan wel de knop weten om te draaien en samen goed kunnen spelen. Het Nl elftal is natuurlijk weer een heel andere wereld.

5 juli 2012 om 21:51

Niks tegen jou als persoon hoor, maar bij Milan konden ze wel gewoon goed samen spelen, dus vond jouw vergelijking een beetje vreemd. Maar bij deze; ik begrijp nu jouw standpunt ;

Ik had hem er graag bij gehad, geweldige speler natuurlijk, mooie carriere. Maar hij had het team dolgraag willen steunen? Volgens mij kreeg hij die kans in 2008 en bedankte Seedorf toen zelf voor oranje, twee maanden voor het Ek... of heb ik het verkeerd?

NL was natuurlijk nooit een optie na alles wat er gebeurd is.
Daarnaast wilde hij dicht bij suriname voetballen. Daar zet hij zich onwijs in dus dit is een mooie stap.

Zou ie nou echt niet geloven of inzien dat die pannekoek destijds geinventariseerd heeft bij de spelers of ze hem nog wel erbij willen hebben? Net zoals onder Bert. Clarence moet gewoon inzien dat zijn gedrag en karakter niet strookte en matchte met de rest. Dat is geen diskwalificatie, want misschien zijn diegene die hem niet pruimen wel niet geschikt voor de topmentaliteit die hij meebracht of zijn ze te mentaal zwak om zijn aanwezigheid te tolereren. Dat het niet aan Seedorf maar aan de rest vd ego's ligt. Of hij is idd in de groep een pedant persoon die teveel wrevel opwekt. Wie zal het zeggen. Feit is, het ligt niet louter aan de coaches, is nu al zoveel uitgelekt over hem dat het helder is dat de spelers hem ook niet echt pruimen.

Ik denk dat Seedorf een welkome aanwinst was in de Oranje selectie, naast de eigenwijze en niet makkelijk handelbare Van Bommel.
Hij zou een goed bindmiddel zijn geweest tussen Bommel en vd Vaart enz enz. Een soort Ooijer met status zeg maar ;-) en met meer voetbal 'credits' dan Gio ;-)
Verder denk ik dat het ook goed was geweest naar jongens als de Jong 2x en Strootman.. dan is zo'n toernooi nog nuttig voor ze geweest.. Nu heb ik met ze te doen gehad..

Seedorf was echt de missing link op het ek van 2008 geweest ben ervan overtuigd dat we met hem verder waren gekomen als je zie hoe goed hij nu nog is moet je je eens bedenken hoe goed hij toen was.

van der Sar
Boulahrouz
Heitinga
De Jong
Bronkhorst
van Bommel
Sneijder
van Persie
Seedorf
Robben
Nistelrooij

Seedorf verdiend een standbeeld, maar dan wel niet in Nederland. Hij heeft amper bij Ajax gespeeld en die club op een lelijke manier achtergelaten. Daarnaast heeft ie kansen zat gehad bij Oranje en het niet alleen nooit waargemaakt maar ook nog eens zijn persoonlijkheid in de weg laten zitten vanaf het EK 2008. Er word hier veel gepraat over hoeveel Seedorf theoretisch zou hebben kunnen toevoegen, maar dat is gepraat achteraf over iemand die het niet deed toen hij wel de kans had.

5 juli 2012 om 17:21

Seedorf heeft nooit een eerlijke kans gekregen in Oranje. Seedorf was als puber al een enorme persoonlijkheid, en dat is voor de Nederlanders moeilijk te verkroppen. Nederlanders weten niet zo goed om te gaan met dergelijke persoonlijkheden. Terwijl in Italië bijvoorbeeld dit soort gedrag juist wordt aangemoedigd. Het betekend namelijk dat je tot een uniek ras behoort, die tot grote hoogte kan reiken. De Nederlandse bondcoahes hadden moeite om een snotaap met zo een sterke eigen mening te managen. Het gedrag van Seedorf strookte ook niet met het moraal van de Nederlandse publiek. Zij zien liever types als Kuyt, een ideale schoonzoon met een doe-maar-gewoon-mentaliteit. Seedorf heeft van geen enkele trainer de onvoorwaardelijke vertrouwen gekregen, zoals hij die wel kreeg van zijn clubcoaches. De Nederlanders, inclusief de bondcoaches, waren alsmaar op zoek naar een reden om Seedorf aan de kant te schuiven. Seedorf is door heel het elftal heen geslingerd. Hij is geposteerd als laatste man, als rechts- en linksbuiten en hij is zelfs als back gebruikt. Maar op zijn eigen positite, waar zijn kwaliteiten het beste tot uiting komen, heeft Seedorf maar zelden een kans gekregen. En zijn prestaties werden onder een vergootglas gehouden. Bij elke foute pass van Seedorf sprong het Nederlandse publiek uit zijn stoel om van de daken te schreeuwen: ''zie je wel dat Seedorf er niets van bakt, met zijn grote mond''. Iedereen hoopte dat Seedorf op zijn bek zou gaan, en niemand gunde hem het zonlicht in de ogen. Logisch dat hij het daarom ook nooit heeft kunnen laten zien in Oranje. Bergkamp en Ronald de Boer hebben ook meer slechte dan goede wedstrijden in Oranje gespeeld en toch zijn zij geliefd bij het publiek. Van der Vaart en Sneijder hebben ook heel veel slechte wedstrijden gespeeld in een oranje shirtje, maar zij weten/wisten dat ze er de volgende keer toch weer in staan. Ik wil 1 zaak aanhalen om jullie ogen te openen. Seedorf is op een normale manier bij Ajax weggegaan. Zijn contract met Ajax was verlopen na het winnen van de Cl en hij koos ervoor om zijn geluk bij Sampdoria te beproeven. Nadat hij met zijn clubteams terug kwam in Nederland werd hij constant door het Nederlandse publiek uitgefloten, uitgescholden en beledigd. Frank en Ronald de Boer wilden heel graag verkassen naar Barcelona, echter Ajax hield ze aan hun contracten. Dit was tegen het zere been van de gebroeders de Boer. Zij besloten hierop in staking te gaan. Ze meldden zich beiden ziek en weigerden het shirt van Ajax nog langer aan te trekken. Zij brachten Ajax in diskrediet en hadden met hun daad totaal geen respect voor Ajax en haar supporters. Door hun houding forceerden de gebroeders de Boer een overgang naar Barcelona. Nadat Barcelona (met de gebroeders de Boer in de gelederen) op bezoek kwam in de Arena om een vriendschappelijke duel af te werken tegen Ajax kregen de gebroeders de Boer een staande ovatie van het Ajax publiek en werden zij toegezongen.

5 juli 2012 om 19:58

Seedorf is in 1995 weggegaan op een nieuwe juridische foefje, namelijk het bosman-arrest (die in 1995 is uitgesproken), dat is niet bepaald netjes te noemen. Hij is daarnaast ook weggegaan om zich puur financieel te verbeteren (ajax was in 95' regerend Europees kampioen, Sampdoria speelde niet eens Europees voetbal) wat het er niet mooier op maakt.

De vergelijking met de Boers gaat dan ook niet op, die hebben destijds hun contract verlengt onder bepaalde toezeggingen waar Ajax vervolgens niet aan voldeed en zijn daarin in het gelijk gesteld (ajax was dus de partij die niet netjes was). Los daarvan zijn ze daarnaast voor een megabedrag weggegaan (22 miljoen pond) en hebben ze elk ongeveer 5x de wedstrijden gespeeld voor Ajax die Seedorf heeft gespeeld, het is gezien de wedstrijden die ze gespeeld hebben, het bedrag dat ze hebben opgeleverd en het gegeven dat ze tenminste voor sportieve verbetering gingen niet vreemd dat ze meer waardering krijgen.

Je verhaal qua Oranje spelers vind ik ook niet helemaal steekhoudend, ik geloof wel dat Seedorf het moeilijk heeft gehad om een kans te krijgen, maar dat geld voor meer spelers die je noemt. Van der Vaart heeft nog nooit in de basis bij Oranje gestaan en Van Marwijk zei na het EK dat ie hem nooit meer op zou roepen, die is dus ook nooit ergens zeker van geweest. Bergkamp is wisselkoning geweest. Kuyt is bijvoorbeeld wel populair bij het grote publiek, maar veel voetbalfans walgen van hem, het is dus ook niet zo dat de spelers die jij noemt universeel populair zijn.

Sneijder die je ook noemt mag dan niet altijd goede wedstrijden spelen, hij is wel iemand die een basisplaats in Oranje heeft afgedwongen op basis van zijn kwaliteiten en het daar drie toernooien achter elkaar zeer goed doet. Hij is ook een snotjong met een grote mond geweest, dus het lijkt me niet dat het alleen daar aan kan liggen.

Met die opstelling wissel je Sneijder en Seedorf even om.

Iedereen zit nu in Seedorf zijn ass hierzo maar ik weet nog toendertijd toen hij niet werd opgeroepen door Marco en Bert dat zker 90 van Voetbalzone het hier gewoon mee eens was. Dit omdat hij zou concurreren met Sneijder en VDV en die werden als beter geacht...

Echte meelopers hier op VZ ...

5 juli 2012 om 19:14

Niet te vergeten dat iedereen de oudere spelers er uit wil hebben zoals Van Bommel en dan wilt men nu ineenkeer een speler terughalen die ook al lang op zijn retour is? En voor wie had Seedorf meoten spelen dan? Van Bommel? Sneijder? Van der Vaart?

Als verdedigende middenvelder had je aan Seedorf op dit Ek ook veel te weinig gehad met deze verdediging. Dan was Seedorf ook gewoon weggespeeld. Nederland moet juist verjongen en niet een persoonlijkheid uit de oude doos opnieuw oproepen alleen voor de coaching, daar heb je assistenten en trainers voor?

Met alle respect voor Seedorf en zijn prestaties natuurlijk, maar ik geloof niet dat hij dit Ek zoveel meer had kunnen brengen dat Nederland toch doorging.

Het is inderdaad zonde dat Clarence nooit meer is opgeroepen, naar mijn mening toch een van de beste Nederlandse voetballers van de laatste 10 jaar.

Clarence Seedorf is eigenlijk nog een van de weinige verstandige Nederlandse internationals die we nog hebben. Hij straalt rust uit en heeft zich altijd koel gehouden. Snap niet waarom Van Bommel wel werd opgeroepen en Seedorf wel, vast omdat vbommel de schoonzoon was van Bertje.

Hoe durven er mensen zich zo denigrerend over Seedorf uit te laten? Wat een brutaliteit. Wie zijn jullie helden dan? Frank de Boer? Die bij Galatasaray werd uitgelachen en werd gebombardeerd tot miskoop van het seizoen. Zijn broer Ronald de Boer? Die hopeloos mislukt is bij Barcelona. Wim Jonk? Die zodra hij de grens oversteekt al in de anonimiteit vervalt. Jaap Stam? Die in Italië slechts als rechtsback heeft gefungeerd, omdat men hem te zwak vond voor het centrum. Het afgelopen decennium is er geen één Nederlandse speler geweest die heeft kunnen tippen aan de prestaties van Seedorf. Laat ik een korte uiteenzetting geven over de ster Seedorf, zodat jullie voortaan weer nederig en met respect over hem zullen spreken. Seedorf heeft zijn waarde voor het voetbal en zijn teams vaak genoeg bewezen, en niet alleen dit seizoen, al 20 jaar lang. 19 jaar jong was hij nog maar en hij was het niveau van de Eredivisie al ontstegen. Strook neer in Sampdoria en Cappello (destijds trainer van Juventus) noemde hem al ''de beste middenvelder van de wereld''. Het was dan ook geen verassing toen Cappello zijn oogappeltje meenam naar Madrid. Daar bleek Seedorf van grote waarde te zijn. Hij kreeg het shirt met nummer 10 toebedeeld, en hij was de grote regisseur van dat elftal achter de spitsen. Afgelopen kerst was er een special te zien op Eurosport over Seedorf. Oude beelden werden weer uit het archief gehaald, voornamelijk vanuit zijn tijd bij Real. Wat een strateeg was Seedorf, met een fantastisch spelinzicht werd maar al te snel duidelijk, en hij bleef maar strooien met steekpasjes. Enkele oud ploeggenoten van hem kwamen aan het woord en ook zij beaamden wat de beelden bewezen en toonden een diepe respect voor de voetballer, maar nog meer, voor de mens Seedorf. Het was ook niet voor niks dat Maradona hem destijds uitnodigde om te spelen in zijn afscheidswedstrijd. Maradona nodigde alleen maar sterren uit, en jullie zogenaamde Hollandse sterren kregen geen uitnodiging voor de gala-wedstrijd van Maradona. Een andere grootheid blijkt ook al een fan te zijn van Seedorf. Koning Pelé bracht een lijst uit met de beste 125 voetballers aller- tijden. En welke naam prijkte o.a. op dat lijstje, je raadt het al, die van Seedorf. Na zijn Madrid tijd verkaste Seedorf naar Inter. Wederom werd hij benaderd door een grote trainer, genaamd Lippi. En wie zijn wij om te twijfelen aan de vakkennis van deze man? De volgende stap volgde 2 seizoenen later naar de concurrent Milan. Hier vierde Seedorf zijn hoogtij dagen. Niet alleen dit seizoen, maar al vanaf het allereerste begin. In 5 jaar tijd, 3 Cl-finales spelen en nog 1 keer, door de latere winnaar Barcelona, uitgeschakeld in de halve finale, dat is toch ongelooflijk. Dat Seedorf hiervoor niet het respect krijgt dat hij verdiend bewijst weer eens dat er in Nederland geen topsport klimaat heerst. Tijdens die verloren halve finale in Barcelona werd Seedorf zelfs nog door de Fifa verkozen tot ''man of the match''. Te midden van al die wereldsterren (kaka, Ronaldinho, Shevchenko, Deco, Etoo, Puyol, Nesta, Pirlo zijn slechts enkele namen die op het toneel verschenen) was de Fifa van mening dat in die wedstrijd Seedorf de beste was van allemaal. Nadat Van Basten besloot Seedorf niet mee te nemen naar het WK van 2006 spraken de analisten van de Belgische tv de volgende prachtige woorden: ”het is een misdaad ten opzichte van het mondiale voetbalpubliek, dat zo een speler straks niet te zien zal zijn op het WK in Duitsland”. Seedorf wordt buiten de landsgrenzen op handen gedragen. In mijn land (italië) loopt iedereen met hem weg, en is hij een graag geziene gast bij de vele voetbalprogramma''s op tv. Daarnaast heeft Seedorf als analist opgetreden voor de BBC en in landen als Mexico, Saudi Arabië, Brazilië. Maar ook in Spanje zijn ze Seedorf niet vergeten en wordt hij elke keer weer met open armen verwelkomd in Madrid. Schijnbaar heeft Seedorf in Madrid een onuitwisbare indruk achtergelaten. Hoe kun je het anders verklaren dat Seedorf is opgenomen in Real Madrid's Elftal van de Eeuw. We spreken hier over de grootste club ter wereld. De club met de volste prijzenkast van allemaal. Duizenden helden hebben het maagdelijke witte shirt mogen dragen. En ondanks dat, hebben de fans hun stemmen uitgebracht en zijn zij van mening dat Seedorf behoort tot de elf beste voetballers die ooit het shirt van Real Madrid hebben gedragen. Hebben wij het over respect: de Italiaanse kwaliteitskrant La Gazzetta della Sport kopte vorig jaar, het jaar waarin de scudetto werd gewonnen, met de volgende hoofdpagina nieuws: Speelt Seedorf goed, dan speelt Milan goed! Dus hou aub eens een keer op met het bagatelliseren van Seedorf’s kwaliteiten. Het slaat werkelijk nergens op. Bij Milan wordt Seedorf gezien als een cult-held, die met trots de aanvoerdersband heeft mogen dragen. Voor een buitenlandse speler in een nationalistische land als Italië is dat een enorme eer. Een eer die je alleen ten dele valt als je ieder week het verschil weet te maken. Wat deze man gepresteerd heeft, heeft geen enkele andere Nederlandse speler ooit gepresteerd. In de geschiedenis van het voetbal zijn er sowieso weinig spelers die de prestaties van Seedorf enigszins kunnen evenaren. Sluit jullie goudmijn in de armen, zoals wij Italianen dat ook doen. Hij heeft het voetbal veel vreugde bezorgd. Met zijn spel bezorgde hij een glimlach op de gezichten van een kansarme jongeren uit de sloppenwijk van Kaapstad en andere ghetto's waar dan ook te wereld. Los van de teamprestaties, kijk naar de persoonlijke prijzen die Seedorf gewonnen heeft de afgelopen jaren. Hoe kun je dan zeggen dat Seedorf op enig moment niet thuis hoorde in Oranje, omdat zijn concurrenten op dat moment beter waren. Vertel mij dan maar welke individuele prijzen zij gewonnen hebben? Vertel mij welke Nederlandse speler de afgelopen 10 jaar tot twee keer toe is opgenomen in het "wereld Elftal van het Jaar"?

5 juli 2012 om 17:18

Alleen de eerste paar zinnen gelezen van je post, moet ik eerlijkheidshalve zeggen. Te lang verhaal en zijn geschiedenis kennen we zelf ook wel.

Als je in dit topic een beetje de reacties leest, zie je ook dat iedereen hier met groot respect voor Clarence Seedorf praat. Hoe je bij 'denigrerend' gedrag van Nl'se supporters komt, snap ik niets van. Elke Nederlander weet wat deze grootheid gepresteerd heeft en draagt hem op handen. Dat het vroeger anders was is waar, vind/vond ik ook raar (net als de eeuwige kritiek op Patrick Kluivert in Oranje toendertijd). En ook ik denk dat hij voor het Nederlands Elftal van grotere waarde had kunnen zijn.
Echter is het wel zo dat hij in Oranje niet zo dwingend kon spelen als in Italië en Spanje, dat kan niemand incluis jij niet ontkennen. Clarence Seedorf en Oranje was geen gelukkig huwelijk. Net als dat v. Persie en NL geen gelukkig huwelijk is.
Daarbij vergelijk je Seedorf met andere Nl'se spelers, en noem je alleen de mindere periodes van hen op. Een Stam bijv. heeft ook een zeer verdienstelijke carriere gehad, jij vergeet Man. U. wel heel gemakkelijk. Niet alleen naar Italië kijken aub.

Desondanks groot groot respect voor deze man, ik vind het ook zonde dat hij niet meer voor ons Oranje heeft kunnen betekenen.

5 juli 2012 om 18:49

Tja, de enigste logische verklaring is dat Seedorf 'gekleurd' is en alle andere genoemde spelers
niet.

Seedorf is een van de beste Nederlandse spelers ooit.

5 juli 2012 om 20:08

Het afgelopen decennium is er geen één Nederlandse speler geweest die heeft kunnen tippen aan de prestaties van Seedorf.

Ruud van Nistelrooij? Qua prijzen heeft Seedorf natuurlijk een streepje voor.

Koning Pelé bracht een lijst uit met de beste 125 voetballers aller- tijden. En welke naam prijkte o.a. op dat lijstje,

Patrick Kluivert, Edgar Davids,...

Nadat Van Basten besloot Seedorf niet mee te nemen naar het WK van 2006 spraken de analisten van de Belgische tv de volgende prachtige woorden: ”het is een misdaad ten opzichte van het mondiale voetbalpubliek, dat zo een speler straks niet te zien zal zijn op het WK in Duitsland”.

Belgen hé.

Heb je tekst helemaal gelezen, en om er een antwoord op te geven: Ik denk dat meer dan 95% van de Nederlanders enorm veel respect heeft voor Seedorf. De reden waarom hij niet meer werd opgeroepen voor Oranje, moet je bij de Knvb zoeken & Van Basten - Van Marwijk.

@ tottistyle

Mooi stukje.

Feit is toen Clarence seedorf op zijn top was kraakte heel nederland hem ook al af. Nu ineens seedorf dit seedorf dat scheinheiligheid. Maar respect voor de manier hoe die man daarmee omgaat is heel bewust van
alles omzich heen. Zijn prijzenkast zegt genoeg. Grote schoonmaak van het Nederlands elftal van al die bondscoaches niet eens door de poulfase triest. Een man als seedorf zou goed gebruikt kunnen worden a la pirlo of steven gerrard.

Tja Seedorf.. de reden dat je botste met Van Basten was toch echt omdat jij jezelf verheven voelde boven de rest van de spelers. Je voelde je als Maradona met een stel kneuzen om je heen. Dat jij keer op keer je eigen spelletje speelde en je werkelijk waar nooit aan afspraken hield ben je zeker vergeten. Je ego en het doen waar je zin in hebt heeft je je interland carriere gekost.

Ik zal wel veel kritiek op mijn reactie krijgen maar mensen met een beetje goed geheugen kunnen zich dit herinneren. Die herinneren zich dat heel Nederland Seedorf in die periode uitkotste.. en dat was meer dan terecht.

Verder heb ik respect voor zijn prestaties als clubvoetballer. Een geweldige staat van dienst.. maar als international was het (helaas) een dissonant.

5 juli 2012 om 18:14

Ik verbaas mij tegenwoordig ook over alle opmerkingen over hem, in het Nederlands Elftal heeft hij nooit het niveau gehaald wat hij wel haalde op clubniveua. Hierboven heb ik aangegeven waarom.
Verder was het niet altijd de makkelijkste jongen.
Ik zou je bijv. aanraden om zijn biografie te lezen.

Ik denk dat je meer wat aan seedorf had dan van bommel. Ik snap ook niet waarom hij niet opgeroepen is.

5 juli 2012 om 19:18

Seedorf was net als Van Bommel weggespeeld dit Ek met die wanhopgie verdediging die volledig uit vorm was.

1 van de beste middenvelders die Nederland ooit heeft voorgebracht. Prachtige speler en het blijft gewoon onbegrijpelijk waarom hij niet gewaardeerd wordt hier.

BvM heeft echt geblunderd door spelers als Seedorf, Douglas en Emanuelson etc. niet mee te nemen.

5 juli 2012 om 18:16

J.staatsen

Wie blundert er nu. Jij of van Marwijk.
Wanneer is Douglas 5 jaar in Nederland?
Wanneer mag van Marwijk Douglas oproepen voor het Nederlands Elftal?
Seedorf, die had hij niet mee hoeven te nemen. Welke positie wou je hem in Nederlands Elftal geven in het Nederlands Elftal buiten de bank.

5 juli 2012 om 18:27

@tkb: Jij en BVM blunderen !

Douglas mocht vanaf het moment dat hij zijn paspoort kreeg (ruim voor het EK) al interlands spelen voor oranje. Bert heeft hem alleen nooit opgeroepen.
Douglas had voor het Ek dispensatie nodig, die heeft de Knvb echter nooit aangevraagd...

6 juli 2012 om 11:45

Nee, weet je waarom niet? De advocaten van de Knvb gaven aan dat zo'n aanvraag vrijwel geen kans van slagen had. Dus is besloten het niet te doen.

Onverklaarbaar en hemeltergend dat 1 van de meest succesvolle nederlandse voetballers ooit zo als stront behandeld wordt door z'n eigen land.

Als je dan ziet hoe een Pirlo met al z'n ervaring Italië op sleeptouw nam,...eigen schuld dikke bult dan zeker.

De assist pato in cl aan het einde van de wedstrijd uit stand...

Ik quote hier Wayne Roony : de beste voetballer waar ik ooit tegen heb gespeelt,,, voor de haters zoek maar op....

Seedorf is een voetbal legende: En het is gewoon een schande hoe ze in nederland met hem zijn omgegaan... tuurlijk had ie wel is kuren maar 20 jarig ventje het kwalijk nemen dat ie een penalty mist terwijl jonk niet wou de boer niet wou. ja dan moet je niet zeiken vind

Seedorf Rules laat hem nog maar ff een jaartje ballen en dan lekker aansluiten bij ajax niet als speler.
maar zoek gewoon een functie die bij hem past die man kan wel iets forceren heeft aardige connectie(berlusconi) bijv

Had ik het talent dan had ik eigenhandig een sculptuur van de beste man gemaakt. En nota bene in me geboorte stad: Rotterdam geplaatst.

De reden waarom Seedorf niet door Van Marwijk is opgeroepen is dat Van Marwijk niet met mondige spelers kan omgaan. Hij had niet zoveel zin om Seedorf uit te moeten leggen waarom hij op de bank zou moeten plaatsnemen. Verder denk ik dat bepaalde figuren binnen Oranje Seedorf niet moesten.

OH OH OH VAN Bommel nu lijk je nog minder... hoezo Seedorf niet en Van Bommel wie o wie kan dat verklaren en snapt die keuze...

hij had beter zijn sch moeder kunnen opstellen die was nog bewegelijker geweest

en nog niet bedanken voor het nl elftal nou dan doen wij het wel markie Bedankt

nu klopt het liedje van wolter kroes ook We zijn er weer bij en dat is prima... er bij zijn is kennelijk genoeg haha

nu hopen op van gaal of rijkaard

Ik vindt juist dat Van Basten er heel goed aan gedaan heeft hem niet meer bij het Nederlands elftal te halen. Bij zijn clubs speelde hij inderdaad altijd goed maar in Oranje niet. Zelfde lijkt aan de hand met van Persie

Zou Seedorf niet het wereldrecord aan interlands gehad hebben als hij gewoon al die tijd basisspeler was geweest? Hij was 25 ofzo en zat al aan de 75 interlands?

De reden waarom van Marwijk Seedorf nooit heeft opgeroepen is een gemiste kans voor Oranje. Waarom blijft een raadsel.

Het heeft ook met racisme te maken, als Seedorf ook nog eens met het nationale elftal mee deed, en ook nog eens een prijs won met Oranje dan was hij de nederlander met de meeste prijzen, en Nederland heeft liefer een Blanke met de meeste prijzen dan een Donkere.

Dat hij met Real zoiets heeft weten te winnen is wel mooi, maar je moet natuurlijk ook kijken naar zijn invloed daarop.
Zo heb ik liever Sneijder dan Afellay terwijl die laatste eigenlijk meer prijzen heeft, ook heb ik liever liever Zlatan dan Drogba dit jaar, terwijl Drogba de CL won en Zlatan het minste prijzen dit jaar van volgens mij zijn gehele carriere.

Die CLs die hij 10 jaar geleden ofzo won zijn mooi hoor, maar eigenlijk is het wel vreemd dat hij uberhaupt door van Basten een kans kreeg.
De oudere spelers binnen Oranje stellen al jaren teleur vind ik, op vd Sar na dan destijds.

Ook Govianni had ik eigenlijk nooit nog zo goed op het WK verwacht en eigenlijk vond ik (volgens mij inmiddels als enige Nederlander maar oke) ook van Bommel maar matig.

Clarence Seedorf je bent niet alleen een buitengewoon goede voetballer die met de jaren alleen maar meer tactisch inzicht kreeg en gewoon een groot strateeg is, maar ook als mens ben je een buitengewone persoonlijkheid die echt een wereldburger/cosmopoliet bent waardoor veel beknepen Nederlandse spruitjeslucht figuren ervoor gezorgd hebben dat je niet met afstand de record-international bent geworden.

De trainers die je passeerder konden zich tactisch/strategrisch niet met je meten en hebben daarom voor de laffe maar voor hunzelf veilige optie gekozen om je niet te selecteren.

Het ga je goed in Brazilië en ik ben er trots op dat je bij Ajax begonnen bent!!

Seedorf is heer en meester van het Nederlands voetbal (op het middenveld).
Deze man wordt te weinig gerespecteerd, en dat begrijp ik niet.
Deze man is gewoon een wereld speler.
Hij verdient gewoon een standbeeld voor zijn diensten die hij heeft gedaan voor zijn clubs.

hahaha en dan te bedenken dat we het afgelopen EK compleet zijn overlopen op het middenveld.
Maar nee hoor...seedorf hebben we absoluut niet nodig. Hoop dat er nu een bondscoach komt die gewoon boven alle partijen staat en de beste spelers selecteert.
Als ik de kans had zou ik Nederland direct inruilen voor dit mooie land. Veel relaxter leven: mooi weer, mooie vrouwen, lekker feesten....dus Seedorf:: succes met het afbouwen daar en veel plezier.

Er waren jaren dat Seedorf misschien terecht wel is niet opgeroepen, maar de laatste jaren is hij door politiek er gewoon buiten gehouden. Seedorf heeft het zelf over van Basten, ik durf er ook bij te zeggen dat de anti Ajax kliek hem er niet bij wilde hebben. Een van die namen is natuurlijk van Bommel, zijn haat richting Ajax kennen we al jaren. De Psv'er heeft in het verleden ruzie gehad met Davids tijdens de wedstrijd Oostenrijk - Oranje. Aangezien nu ook blijkt dat van Bommel een speciale plek binnen de ploeg had wegens zijn schoonvader had Seedorf nooit een echte kans om zich eens op een goede manier te laten zien.

Nogmaals, Seedorf zelf heeft ook veel op z'n geweten, maar ik denk dat in de afgelopen jaren er ook een kamp was die alles heeft gedaan om de middenvelder buiten Oranje te houden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren