Voetbalzone

Ajax treft het niet in loting, PSV bezoekt amateurs

Donderdag, 5 juli 2012 om 14:39

De loting voor de eerste en tweede ronde van de KNVB-beker voor het seizoen 2012/13 heeft direct een aantal interessante ontmoetingen opgeleverd. Zo moet landskampioen Ajax het in de altijd beladen uitwedstrijd opnemen tegen FC Utrecht, terwijl ook Feyenoord geen amateurclub lootte: de Rotterdammers gaan op bezoek bij NEC.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Wordt Ajax al in de tweede ronde van de KNVB-beker uitgeschakeld?

5 juli 2012 om 14:41

Zitten een paar krakers tussen, met natuurlijk als hoogtepunt FC Utrecht Ajax, wordt pittig zat voor ajax, dat heeft het verleden wel uitgemaakt! Ben benieuwd! Gelukkig wij weer eens een makkelijkere tegenstander dan vorig jaar

5 juli 2012 om 15:47

Er zitten zeker 'n paar krakers tussen.

Jammer genoeg moet Ajax tegen FC Utrecht, en ik baal er vooral van als ik naar het verleden kijk

5 juli 2012 om 18:41

Die mening deel ik,
maar ik ga ervan uit dat Ajax dit gewoon gaat winnen, het is alleen jammer dat ze niet met een B-elftal kunnen komen.

5 juli 2012 om 21:13

Ja maar niet vergeten dat Utrecht zijn toppers niet heeft wie ze toen hadden he!
Ajax moet dit gewoon kunnen winnen.

5 juli 2012 om 22:52

Ja, maar dat dacht iedereen afgelopen seizoen ook.

Maar toen verloor Ajax ook gewoon kansloos met 6-4 en 2-0.

5 juli 2012 om 16:14

Dat is vooral omdat Utrecht een echte Cup Fighter is en tevens Ajax als de grote vijand zien.

De meest interessante wedstrijden zijn:
NEC - Feyenoord
FC Utrecht - Ajax
Roda JC Kerkrade - PEC Zwolle
Willem II - FC Dordrecht

5 juli 2012 om 16:24

je vergeet Go ahead -vvv.

Goa eagles is voor jupiler begrippen ook een cupfighter. Komen vaak ver in tegenstelling tot veel eredivisie ploegen (waaronder vvv)

5 juli 2012 om 16:31

@ambrosiuss

Klopt ik herinner me nog in 2010 moesten ze in de halve of kwartfinale speelden tegen Ajax.

5 juli 2012 om 16:38

Ajax is een grotere cupfighter dan Utrecht, kijk maar naar het aantal bekerwinsten. Ik vind de titel ' Ajax treft het niet met de loting ' dan ook wat vreemd, volgens mij is Utrecht juist degene die het niet treft in deze.

5 juli 2012 om 17:03

Daar gaat het niet om.

Ze hebben meer Knvb bekers doordat ze meer kwaliteit hebben, niet doordat ze een cupfighter zijn.

5 juli 2012 om 17:11

2010 hebben wij heracles uit en nac uit verdient gewonnen ; en het was halve finalle tegen ajax 6-0 maar de sfeer bleef geweldig(l)
2011- 2012 feyenoord thuis 2-1
verloren Rkc uit Zwaar onverdient. maar als je over cup fighters begint zit Go Ahead Eagles hoog in het lijstje.

5 juli 2012 om 17:34

@ravish

Wat betekent cupfighter dan in jouw beleving? In die van mij is dat een club die vaak goed presteert in de beker en die goed een knock-out wedstrijd aankan. Dat heeft natuurlijk met kwaliteit te maken maar ook dan ben je een cupfighter. Of kan je in jouw beleving alleen een cupfighter zijn als je op papier een mindere selectie hebt dan veel tegenstanders maar toch regelmatig die wedstrijden weet te winnen?

5 juli 2012 om 18:16

Een cupfigther is een ploeg die boven verwachting goed presteert in de beker. NAC Breda komt vaak ver, evenals FC Utrecht en schakelen vaak ploegen uit die op papier sterker zijn.

5 juli 2012 om 18:37

@ravish

2011/2012 : 2de ronde
2010/2011: Halve finale
2009/2010: 2de ronde
2008/2009: 2de ronde
2007/2008: 2de ronde

Even voor de duidelijkheid, alle profclubs stromen in de 2de ronde in. Dus het bekertoernooi voor FC Utrecht was 4 van de laatste 5 keer na 1 wedstrijd al voorbij. De tijd dat Utrecht cupfighter is een beetje voorbij.

5 juli 2012 om 19:07

@ Ernofcg

Je geeft aan dat een ploeg een cupfighter is wanneer men boven verwachting presteert. Ik vind een cupfighter een club die ver komt in bekertoernooien en goed met de druk van een knock-out toernooi om kan gaan. Ongeacht of deze prestatie boven verwachting is of juist verwacht mag worden. Onze perceptie is dus anders en dat kan natuurlijk.

5 juli 2012 om 18:55

Ja heel toevallig moet nu jullie kleine broertje in de eerste ronde naar Alkmaar ;
Voor ons natuurlijk ook een makkelijkere loting dan vorig jaar

5 juli 2012 om 14:42

Ajax heeft het niet getroffen zeg...... utrecht uit. dat word meteen een wedstrijd om naar uit te kijken!

5 juli 2012 om 14:48

Volgens mij heeft Feyenoord het ook niet getroffen, dat kan ook wel in de titel. Voor beiden een lastige uitwedstrijd zo vroeg in het seizoen.

5 juli 2012 om 14:56

Feyenoord heeft het zeker niet getroffen, maar als je kijkt naar de resultaten van de afgelopen jaren mag je toch wel zeggen dat Utrecht een angstgegner is voor Ajax. Volgens mij is er geen een van de laatste 4 wedstrijden gewonnen door Ajax, zowel uit/thuis.

5 juli 2012 om 15:06

Dan nemen we alvast afscheid van Feyenoord en Ajax in de beker want dan hebben geen klassieker in de beker.

De Utrecht supporters kunnen niet wachten om Ajax te treffen, daar zit zoveel rivaliteit in die zullen ze weer winnen zeker gezien Frank de Boer Heeft nog nooit gewonnen als coach van Utrecht alleen verloren. Als Feyenoord een thuiswedstrijd hadden ze meer kans gemaakt, NEC is uit is zwaar.

5 juli 2012 om 15:14

Grappig idd om te stellen dat ajax het niet getroffen heeft, terwijl NEC hoger is geëindigd dan utrecht. typisch

5 juli 2012 om 15:32

Het gaat niet om de hoge of lage klassering.. Al had Utrecht gedegradeerd, dan nog is het feit dat FC Utrecht 4 maal achter elkaar van Ajax gewonnen heeft.. Dat heeft NEC niet gedaan van Feyenoord? Typisch...

5 juli 2012 om 16:44

De laatste jaren kwam Ajax Utrecht steeds tegen op het monent waarin het helemaal niet liep en totaal niet lekker zat in de selectie en de club. Dan kan je tegen een extreem gemotiveerd Utrecht weleens je billen branden, normaal gesproken moet Ajax vrij eenvoudig van de Domstedelingen kunnen winnen.

5 juli 2012 om 20:43

De kans dat Utrecht weer wint van Ajax wordt natuurlijk per wedstrijd kleiner.
Van de tien wedstrijden die ze tegen elkaar spelen wint ajax er 6 a 7. Gezien het feit dat Utrecht er al 4 heeft gewonnen zal dat steeds moeilijker worden. Daarmee zeg ik niet dat het niet kan, maar als Vermeer niet weer zo slecht speelt wordt het 0-4 dit keer.

5 juli 2012 om 15:06

Als Ajax een amateurclub zou treffen dan zouden sommige mensen weer gaan zeuren van : Zie je wel? Ik zei het toch, Ajax heeft de loting altijd met zich mee. Loting wordt niet eerlijk verricht, blablabla. Ben juist blij dat Ajax Utrecht-uit heeft getroffen. Mooi affiche en inderdaad een wedstrijd om naar uit te kijken.

5 juli 2012 om 15:54

Nou dat vond ik inderdaad ook van de Knvb beker. En niet alleen Ajax, maar eigenlijk de hele top 5. Het leek niet eerlijk. Vorig seizoen hebben ze dat alleen al recht getrokken met 2e ronde Az-groningen, 3e ronde Ajax-roda, 4e ronde Ajax-az en Psv-twente. Dit seizoen lijkt dus ook weer op een eerlijke loting

5 juli 2012 om 16:34

Het is elk jaar een eerlijke loting, maar er zitten altijd mensen hier op VZ die denken dat de loting beïnvloed word, terwijl het gewoon toeval is wat de wedstrijden worden. Er is gewoon een loting, dan kun je geluk hebben en makkelijke tegenstanders loten, je kan ook pech hebben en het hele bekertoernooi de zwaarste tegenstanders tegenkomen.

Utrecht word wel een zware tegenstander, maar tenminste ook direct een wedstrijd om naar uit te kijken. Met alle respect die amateur ploegen zijn toch lang niet zo interessant als tegenstander

5 juli 2012 om 15:36

Hmmmzzz geen reacties als: doorgestoken kaart, Ajax heeft weer eens een makkelijk loting.

5 juli 2012 om 15:52

Ajax heeft het niet getroffen?? En Utrecht dan? hebben die het wel getroffen?

gewoon leuke wedstrijden vroeg in de beker.

5 juli 2012 om 15:57

Iedereen roept wel dat 'ajax het niet getroffen heeft', maar behaalde resultaten in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. That being said, lijkt het me eerder dat FC Utrecht het niet getroffen heeft.

5 juli 2012 om 14:42

Fc Utrecht..
Dag, Ajax.
Achja, bekijk het positief..
Kun je je volledig focussen op de competitie en CL

5 juli 2012 om 14:47

We zullen maar afwachten wat voor team Utrecht op de mat kan brengen dit seizoen, daarnaasst zal Frank de Boer geleerd hebben van afgelopen jaar.

5 juli 2012 om 14:59

Frank de Boer heeft alle wedstrijden tegen Utrecht verloren wat valt er nog te leren. Utrecht gaat er met de buit vandoor Ajax neemt de beker toch niet serieus. Pieters loot altijd in het voordeel van PSV hij heeft het al een keer eerder geflikt er zit ook geluk bij natuurlijk.

5 juli 2012 om 15:02

Ja maar nog steeds Ajax draait pas in januari :P Dus haha

5 juli 2012 om 15:27

Ajax zal de beker zeer zeker sereieus nemen, F. de Boer en Ajax hebben een goede serie weggezet aan het eind van vorig seizoen, deze serie gaat voortgezet worden. Er is namelijk rust in de tent en dat is niet geheel onbelangrijk. Daarnaast heeft Utrecht op dit moment nou niet bepaald kwaliteit in de selctie rondlopen waarmee ze het spreekwoordelijke vechtvoetbal kunnen spelen.

5 juli 2012 om 15:37

". Daarnaast heeft Utrecht op dit moment nou niet bepaald kwaliteit in de selctie rondlopen waarmee ze het spreekwoordelijke vechtvoetbal kunnen spelen. "

En dat basseer jij op? ....

De enige die missen tot nog toe zijn Schut en Demouge ten opzichte van vorig jaar.. De doelpuntenmakers van de 6-4 zijn allemaal nog bij FC Utrecht en het "vechtvoetbal" lag echt niet aan een Schut hoor hahaha

5 juli 2012 om 16:07

Was deze selectie afgelopen seizoen dan zo goed? Volgens mij plaats 11 met 34 punten. 11 overwinningen, 10 geljke spelen, 13 verliespartijen met een doelsaldo 55 voor en 58 tegen. Dan ben je Demouge al kwijt, gaat Douplan waarschijnlijk ook weg. Ja tegen Ajax kunnen ze zich vast opladen, maar Ajax gaat zich niet nogmaals laten verrassen.

5 juli 2012 om 16:38

Die 6-4 wedstrijd speelde Utrecht helamaal niet zo goed. Jammer genoeg was er een algehele vormdip die dag in de verdediging met Vertonghen en Vermeer die bijna alle doelpunten weggaven. Dat Utrecht 6 keer wist te scoren had veel meer met Ajax te maken dan met Utrecht. Maar goed, gaat zeker niet makkelijk worden dat is Utrecht nooit voor Ajax. Maar ik zou als ik jou was niet hopen op een 6-4 uitslag want ik ga er niet vanuit dat Ajax weer zo kinderlijk eenvoudig de goals gaat weggeven

5 juli 2012 om 14:59

en dan zijn ajacieden arrogant. als ik de boer was zou ik het bekertoernooi consequent gebruiken om de tweede keeper (wie dat ook mag worden) en de reserves zoals serero klaassen etc te laten spelen. zo hebben die gasten een eigen podiumpje en zolang het duurt telkens 90 minuten om zich te laten zien ipv invalbeurtjes. en als je eruit vliegt, tja het is de beker: leuk voor clubs als itrecht een heerenveen maar voor de top toch vooral een schrale troostprijs zolang je er de dubbel niet mee completeert.

5 juli 2012 om 15:54

En dat is dus direct het probleem. In Nederland zijn er slechts drie prijzen te verdienen en toch is de beker "niets"waard

5 juli 2012 om 15:08

Dag Ajax, natuurlijk ; Ajax is nagenoeg volledig kansloos want het treft Fc Utrecht uit. Bekerwedstrijden zijn wedstrijden op zich.

5 juli 2012 om 20:47

Dream on Houstondynamo, het blijft geen feest. Jullie hebben twee seizoenen boven je stand geleefd, dat is vanaf nu voorbij.

5 juli 2012 om 14:42

Goed geloot van Pieters. Meteen Ajax en Feyenoord geelimeerd hiermee.

5 juli 2012 om 14:44

Voor Feyenoord moet NEC toch te doen zijn ? Je had erger kunnen treffen, maar natuurlijk ook veel makkelijkere..

5 juli 2012 om 14:56

Welke clubs zijn erger dan? Feyenoord kan geen andere Europese club loten, dus dan is de nummer 8 van afgelopen seizoen het zwaarste hoe je het kan treffen als je de ranglijst bekijkt!

5 juli 2012 om 16:40

Arsenal1994

Eagles uit bijvoorbeeld ; nee zonder gein...

Ieder seizoen is anders, en het is wel duidelijk dat Nec nou niet echt bekent staat als een cupfighter. Heb bij Nec altijd een beetje het gevoel dat het hun niet interesseert of het nou ajax/feyenoord is wat op bezoek komt of Rkc/den Haag.. Daarom winnen topclubs daar relatief heel vaak.. je gaat nooit met heel veel angst naar Nijmegen...

Daarom kan je beter Nec treffen dan een Heracles, Groningen, Utrecht, Nac of den Haag..

5 juli 2012 om 17:19

Dan zit je met je gevoel er behoorlijk naast. NEC speelt haar betere wedstrijden altijd tegen de grotere clubs, en haar mindere tegen de Rkc´s van deze wereld. De meeste beste wedstrijden dit seizoen waren tegen Twent uit en thuis en PSV thuis en uit(voor de beker). Als topploegen in De Goffert op bezoek komen zijn de Nijmegenaren een stuk feller, dit slaat over op het publiek en NEC gaat draaien.

Maar vind het eigenlijk niks dat NEC altijd erg goed is tegen topploegen, maar dat niveau nooit 100% kan vast houden tegen bijv. RKC en Nac. Maar geloof me, je kan echt veel beter Ado, Heracles, NAC of Utrecht treffen,dat zijn mindere teams.

5 juli 2012 om 14:53

Pieters goed gedaan dan zijn er nog interessante wedstrijden in de tweede ronde.

5 juli 2012 om 16:35

Audilambo

Koop een taart en ga het vieren! Als je de beker wil winnen moet je van iedereen winnen dus ook van Utrecht en Nec.. Je kan niet zoals in de competitie even een steekje laten vallen..

Maargoed,
ik snap dat je trots bent op het enige succes van psv vorig seizoen,
Een dennenappel van 27 miljoen!

5 juli 2012 om 20:51

Audilambo, ik ga er vanuit dat je psv'er bent. Pakken jullie weer de beker, doen wij de 32ste landstitel en Championsleage. Deal?!

5 juli 2012 om 14:42

Feyenoord en Ajax hebben beide gelijk een serieuze horde te nemen, waarbij de wedstrijd in de Galgenwaard natuurlijk prachtig is voor de neutrale supporter! Leuk voor het toernooi, gelijk gas erop!

5 juli 2012 om 14:42

De mensen die altijd klagen dat Ajax altijd makkelijk loot, hebben nu het bewijs dat zo'n loting tenminste eerlijk verloopt.

Ajax gaat het erg zwaar krijgen. Maar echt een topaffiche.
Feyenoord wordt ook een leuke wedstrijd.

5 juli 2012 om 15:01

ajax loot idd altijd een makkeljke tegenstander. altijd amateurs en anders veendam thuis ofzo. Valt wel op dat wanneer de loting live bekeken kan worden ajax opeeens een zwaardere tegenstander krijgt. Toeval...?

5 juli 2012 om 15:48

Nee dat is geen toeval, het is allemaal doorgestoken kaart en ze proberen Ajax altijd te helpen. Van te voren was er afgesproken dat ze deze keer niet konden valsspelen omdat het live was. Maar als het niet live was hadden we nu een amateurclub gehad.

Jij snapt het!

On:
Moeilijke tegenstander maar wel leuk affiche, gewoon de reserve's opstellen om die zich te laten bewijzen maar verders weinig waarde aan de beker hechten denk ik zo

5 juli 2012 om 19:22

Alle lotingen zijn live, dus wat praat je dom?

Jouw bewering gaat dus niet op..

Vorig jaar ook al AZ geloot..

5 juli 2012 om 14:43

Nou Ajax zal weer zijn slechtste wedstrijd van het seizoen spelen en Utrecht zal dan weer 300% geven.

5 juli 2012 om 14:43

Ik hoop op Achilles 29 - PSV!!

5 juli 2012 om 14:43

Ongunstige loting voor ons, had liever begonnen tegen een amateurclubje

5 juli 2012 om 14:44

Tegenvallende loting eigenlijk, maar dat is bijna altijd in de eerste ronde. Paar wedstrijden tussen Bvo's. Waaronder natuurlijk Utrecht - Ajax de mooiste is. NEC - Feyenoord en MVV - NAC zijn ook geen verkeerde bekerduels.

5 juli 2012 om 14:44

Na dat ik hoorde dat Ajax in die pot met 'vrijgestelde' clubs zat, was Utrecht de enige ploeg waarvan ik hoopte dat die niet uit de andere pot zou komen. Zonde, wordt een hele moeilijke wedstrijd voor Ajax.

5 juli 2012 om 14:51

Doen ze daar aan bij de knvb beker, want het is wel raar dat er wel amateurclubs zijn die tegen elkaar moeten.

5 juli 2012 om 15:00

bij de knvb beker worden bij de eerste ronde alleen maar amateurclubs geloot. In de tweede ronde stromen de profclubs in. Bij de loting voor de beker worden twee potten gemaakt. In de ene pot komen de clubs die europees spelen en in de tweede pot de rest. Dus in zovere zijn die 6 teams vrijgesteld

5 juli 2012 om 15:04

Oh zo, die (7 overigens) ik dacht al. Dan hebben feyenoord en ajax al helemaal
Ech, beiden wel zo'n beetje de moeilijkst mogelijke tegenstander. Nou ja het maakt ook niet zo heel veel uit, het is leuk, doe beker. Maar als psv he. Vorig jaar niet has gewonnen was dat misschien wel beter voor ze geweest.

5 juli 2012 om 14:45

Ik weet niet maar volgens mij treft vooral Utrecht het niet in deze loting....

5 juli 2012 om 14:47

hoezo dat? Utrecht heeft de laatste 4 wedstrijden gewonnen van Ajax...

5 juli 2012 om 14:49

en dat is een garantie voor de vijfde keer? We hebben nog altijd meer kwaliteit, het wordt natuurlijk wel een pittige wedstrijd voor beide kanten

5 juli 2012 om 14:49

Ja en dat is omdat Ajax altijd zo zwak speelt tegen Utrecht en dat Utrecht zn hele leven voor geeft en de rest van de competitie eigenlijk laat stikken. Als Ajax nou een keer serieus aan de wedstrijd begint, vliegt Utrecht er gewoon duidelijk uit. Daar ben ik zeker van.

5 juli 2012 om 14:55

Utrecht thuis tegen Ajax is altijd in het voordeel van Utrecht. Als die wedstrijd maar wordt gewonnen zijn de supporters van Utrecht tevreden zeker vorige jaar 6-4 thuis was een spektakelstuk.

5 juli 2012 om 14:58

Als Ajax op zijn best speelt en het bekende Ajax Tiki-taka speelt moet het geen probleem zijn voor ons tenzij er weer spelers geblesseerd zijn. Met deze opstelling zou het geen probleem moeten worden en er vaan uit gaan dat Narsingh er niet komt.

Vermeer
Van Rijn
Alderweireld
Nuytink?
Boilesen
Eriksen
Anita
Jansen
Sulejmani
Sightorson
Boerighter
5 juli 2012 om 15:00

@flipa; ja die andere 33 wedstrijden kunnen ons gestolen worden:

alleen niet utrecht-supporters geloven dat dat zo is

voorlopig eerst maar eens afwachten wat voor elftal utrecht op het veld kan zetten, tot op heden moeten we het van de jeugd hebben...

5 juli 2012 om 15:03

@lange80
de spelers denken misschien wel zo, want ze spelen echt 100%tijdens de wedstrijden tegen ajax (ajax speelde dan ook slecht) en dan spelen ze dramatisch tegen de andere teams
@dnipro
cillessen keept waarschijnlijk de bekerwedstrijden

5 juli 2012 om 15:13

@lange80

Utrecht speelt het beste voetbal tegen Ajax ze spelen alsof hun leven er vanaf hangt, je zou best kunnen zeggen dat de overige 32 wedstrijden gestolen kunnen worden. Die Publiek gaat er achter staan en het motortje gaat draaien, je kunt me geen ongelijk geven zie vorige jaar als voorbeeld zo'n slecht seizoen van Utrecht maar wel 2 keer winnen van Ajax de landskampioen. Utrecht voorlopig 2 jaar ongeslagen tegen Ajax en Frank de Boer heeft nog nooit gewonnen van Utrecht.

5 juli 2012 om 18:11

ik geef je wel ongelijk. het is leuk als je van ajax wint en zeker met 6-4 maar we hebben nu 4 keer op rij gewonnen in 2 seizoenen en ajax wordt 2 x kampioen en wij spelen 2x een slecht seizoen zonder europees, dus niks als we van ajax winnen is het seizoen voor ons geslaagd en daar zeg ik niet mee dat het winnen van ajax niet leuk is maar het seizoen is dan nog zeker niet geslaagd dat denkt alleen de buitenwacht....

5 juli 2012 om 20:54

Flipa, onthoudt dat maar heel goed, want dat was een spektakel voor jullie, maar zal waarschijnlijk nooit meer gebeuren. Dit keer gaat Ajax daar gewoon met 0-4 de deur uit, jullie mazzel houdt een keer op.

5 juli 2012 om 14:45

ajax in 2e ronde er gelijk uit... utrecht heeft al 4 wedstrijden op rij geen punt verspeelt tegen ajax en verwacht dat ze deze wedstrijd ook wel door komen

5 juli 2012 om 15:00

Dat zou jij leuk vinden ja, maar er gaat een einde komen aan deze reeks en ik zie Ajax dit seizoen gemakkelijk winnen van Utrecht, en we hebben de beste selectie van de Eredivisie dus je mag niet verliezen tegen Utrecht.

5 juli 2012 om 15:41

@ Jesr1988
utrecht in 2e ronde er gelijk uit... ajax heeft al 14 wedstrijden op rij geen punt verspeeld en ik verwacht dat ze deze wedstrijd ook wel doorkomen

5 juli 2012 om 14:45

Ben blij met deze loting. Roda JC moet thuis zeker dit klusje kunnen klaren tegen PEC Zwolle, en Groene Ster maakt kans om tegen FC Groningen te spelen. Er wacht dan wel eerst een lastige wedstrijd tegen Gvvv. Maar ja, zeer mooi .

5 juli 2012 om 14:46

Lol. Alweer een uitwedstrijd!

Het mooie daarvan is, dan kom je nog eens in een paar stadions.

5 juli 2012 om 14:49

Benieuwd of we elkaar dit jaar weer treffen Nu Maaskant onze trainer is, moet het onze kant opvallen :P

5 juli 2012 om 14:54

Haha ik kijk ook elke loting naar NAC of ze weer een uitwedstrijd hebben geloot

5 juli 2012 om 15:51

Heerlijk die uitwedstrijden...
Al is MVV een mooie club en leuke tegenstander.

Misschien maar eens naartoe, een van de weinige stadions in NL waar ik nog nooit ben geweest.

5 juli 2012 om 16:14

@ Oetkernac en @ Nac1912 En je komt in mijn mooie stadje dat is ook alweer een jaar of 12 geleden geweest volgens mij dat NAC hier in Maastricht is geweest.. Echt een super leuke wedstrijd gaat dat worden..
Ik ben super blij dat het hier in Maastricht is want dan hebben we (met ons fanatiek publiek) toch nog wel een kansje, in Breda was het gelijk al onmogelijk geworden..
Leuk 2x tegen NAC (ook op 4 Augustus in Breda als oefenduel)

5 juli 2012 om 17:29

Hè gelukkig, weer eens een uitwedstrijd voor de beker. Hebben we nou nooit...

Maar even zonder gekheid, ik vind mvv-uit best een leuke. Jaren geleden dat we daar op bezoek zijn geweest en waarschijnlijk vrij vervoer en Maastreg is een leuke stad dus,.... Garanties voor een feestje. Als we winnen dan..

5 juli 2012 om 17:43

Het is geen 'maarstreg' maar 'maastreg' of 'mestreech' (zoals wij het liever horen ;)
En ja ik hoop ook dat het een feest gaat worden, en dat er, wie er ook wint, zich daar zonder al teveel ellende en schandaligheden bij kan neerleggen gewoon
Gewoon een leuke pot voetbal op 25 september en dat de beste mag winnen

6 juli 2012 om 14:54

Maastricht is ook erg gezellig! Volgens mij staat Maastricht net als Breda ook altijd in de top 3 gezelligste Binnenstad van Nederland. Ik hoop ook dat de wedstrijd combivrij is en dat we lekker met alle supporters een biertje kunnen doen op het Vrijthof. Zonder gezeik etc.

Ik ga mijn kaartje in ieder geval zo snel mogelijk reserveren. De eerste krachtmeting is inderdaad al een oefenwedstrijd. Kortom, het seizoen begint leuk!

5 juli 2012 om 14:46

Zou wel motiverend kunnen werken, meteen winnen tegen Feyenoord in de tweede ronde. Hopelijk winnen we deze wedstrijd!

5 juli 2012 om 17:22

En ik acht die kans best groot. Feyenoord zal nooit meer het niveau kunnen behalen van vorig jaar, en bij NEC verwacht ik dat het(met een paar versterkingen, 1 basispeler,spits, en wat breedteversterkingen) dat het er alleen maar sterker op wordt. Kijk alleen al ons middenveld, Roorda, Sno en Koolwijk. Dat middenveld heeft alles.

Ik verwacht een hele gelijkopstaande wedstrijd, en denk dat het uiteindelijk de kant van NEC opvalt door het thuisvoordeel.

5 juli 2012 om 14:46

Inderdaad, de Knvb beker is een armzalige prijs voor topclubs.

5 juli 2012 om 14:46

Ajax speelt rond 25/26 september tegen utrecht en 3 dagen erna twente thuis op zaterdag avond.dit wordt heel lastig dan maar de beker laten varen dit jaar.de topper tegen twente vind ik veel belangrijker.

5 juli 2012 om 15:00

Beker maar laten varen... Hoe kom je er op.
Als topclub moet je alles winnen.
Vol gas tegen een matig Utrecht die het ons lastig kan maken als je naar recente geschiedenis kijkt maar zou het knap vinden als ze die resultaten blijven neerzetten . FC Twente is een mooi affiche. Kan beide kanten op gaan al denk ik dat Ajax sterker uit de transferperiode komt dan FC Twente.
Gewoon vol vertrouwen in Ajax en beide verslaan.

5 juli 2012 om 14:46

Betere loting had Utrecht niet kunnen treffen, staat ongeveer garant voor leuke wedstrijd en overwinning

5 juli 2012 om 14:47

Met Utrecht hebben we een zware wedstrijd tegen de angstgegner!
Dit jaar moeten we ons revancheren tegen Utrecht dus vol gaan voor de 9 punten!

En om de beker te winnen zal je uiteindlijk toch van iedereen moeten kunnen winne!

Vol gas er op iig!

5 juli 2012 om 20:57

Doe effe normaal man, angstgegner, pffffff
Als Ajax enigzins zijn niveau haalt is Utrecht kansloos.

5 juli 2012 om 14:48

mooi! heb er nu al zin in
we hebben wat goed te maken tegen utrecht, 4x op rij verliezen is natuurlijk een schande
ik vraag me wel af wie hiervoor als de favoriet wordt gerekend. Ajax heeft natuurlijk wel meer kwaliteit maar utrecht is al 4x op rij ongeslagen...

5 juli 2012 om 14:48

Nou ja ik zou het niet erg vinden als me clubje hier wordt uitgeschakeld.
Het is en blijft een troostprijs en volgens mij kost het de clubs meer dan dat ze ophalen..

5 juli 2012 om 15:55

Een kampioenschap kost over het algemeen ook aardig wat centjes

5 juli 2012 om 16:28

Ja maar met een kampioenschap heb je veel meer inkomsten uit de Champions league.

5 juli 2012 om 14:49

Dan speelt Utrecht 3 goede wedstrijden in een seizoen i.p.v. 2! Zonder gein, leuke wedstrijd meteen in de 2de ronde. Feyenoord gaat het ook moeilijk krijgen en PSV en Twente moeten een simpele overwinning neerzetten.

5 juli 2012 om 14:49

Fc Utrecht dat word een pittig dagje dan. Alleen hopen dat fc Utrecht niet zo goed is als vorig jaar. Verder moet Ajax gewoon kunnen winnen.

Fc Dordrecht tegen willemii dat word lastig voor Dordt maar hopen op een goede dag voor Dordt.

5 juli 2012 om 14:49

Ajax moet gewoon het B-team sturen en vervolgens met een B team de beker winnen, de landstitel opnieuw pakken en de CL binnen slepen. Dat laatste is het belangrijkste, vandaar een B team in de beker.

dit is zo beetje wat Ajax dit seizoen zal laten zien. Let op mijn woorden!

5 juli 2012 om 15:02

ik help het je hopen

5 juli 2012 om 14:50

Prima loting. Gewoon b-team sturen. Mooie ervaring voor de jongens, we liggen er mooi vlot uit en kunnen ons op de competitie en CL concentreren. Beker is niet meer dan een troostprijsje

5 juli 2012 om 14:55

Babinho,

Voor de spelers word de beker niet als troostprijs gezien en zeker als het kampioenschap niet word binnengehaald.
Ook vele supporters hebben vaak een grote mond dat het een troostprijs is totdat mensen gaam pronken met welke prijzen er zijn gwonnen door de c;ub.
Dan staat het aantal knvb bekers wel tussen het lijstje.

En ja van mij mag feyenoord er ook wel snel uit liggen het seizoen word al zwaar genoeg.

5 juli 2012 om 15:04

Precies en ook bij de huldiging als Ajax de beker wint komen er ook (tien)duizenden Ajacieden dus dat gelul dat het een troostprijsje is vind ik ook een beetje kansloos

5 juli 2012 om 15:40

die zien dat dan anders. voor mij is het slechts een troostprijsje en ik ga zeker niet voor een bekertje huldigen. Het seizoen wordt weer lang en zwaar genoeg en alle concurrenten zitten vlak bij elkaar. We hebben alle energie in CL en competitie nodig.

5 juli 2012 om 15:32

@babinho

Wat een mentaliteit zeg.
Zo kom je nog eens ergens!
Als (bijna) alle Ajacieden er zo over denken, hoop ik dat ze verliezen van Utrecht en Europees voetbal mislopen. Als je er zo over denkt, kun je beter geen voetbal kijken. Het gaat toch alleen maar om een bekertje wat je omhoog mag houden, dus ja.

ON: PSV makkelijke loting, hopelijk houden we dat een tijdje vol, dan kost de beker ons minder moeite.

5 juli 2012 om 15:37

tsja PSV vierde het niet eens met de medewerkers dit jaar. Beker wordt ook daar nauwelijks serieus genomen. Voor de beker kan ik mij totaal niet opladen. Europa League mogen ze van mij ook altijd zo snel mogelijk uit. AZ en PSV hebben daar toch de titel verspeeld vorig jaar.

In tegenstelling tot de Engelse, Spaanse en Duitse clubs hebben Ajax en PSV niet genoeg kwaliteit in de volle breedte om op alle fronten kansrijk mee te strijden. En als ik dan moet kiezen dan heb ik het liefste alle energie op het bereiken van de volgende ronde van de CL (geld) en de titelstrijd. Het is toch behoorlijk wat verloren energie richting de bekerfinale.

5 juli 2012 om 14:51

Onee heh...

1e wedstrijd van het seizoen:

Roda- Pec

loting 1e ronde beker:

Roda- Pec

Kunnen we 2x met de bus die eindeloze weg beleggen... Maar het maakt niet uit PEC is Back !

5 juli 2012 om 14:52

Dat is jammer. Nu heeft Utrecht zelfs 3 wedstrijden in het seizoen waar ze naar uit kunnen kijken.voor de rest zal Utrecht wel weer een saaie middenmotor worden, maar tegen Ajax lijken ze altijd wel gemotiveerd. Als ik supporter van Utrecht was zou ik gewoon de wedstrijden tegen ajax bezoeken, want voor de rest laten ze toch niks zien

5 juli 2012 om 15:45

En dat basseer jij op?... Aan je afbeelding te zien kom jij niet vaak in Utrecht en al helemaal niet in het stadion en al helemaaaaaal niet om een wedstrijd van FC Utrecht te kijken. Dus vind het prima dat je lollig probeert te zijn maar een beetje respect voor een ander team mag je best hebben..

5 juli 2012 om 17:44

Ik baseer mezelf op het kanaal eredivisie live. Ik mis haast geen wedstrijd en ik constateer dat de spelers en supporters de wedstrijden tegen Ajax boven de stand op de ranglijst prefereren.

De supporters en spelers worden gek als er tegen Ajax gespeeld moet worden, de rest lijkt wel bijzaak. Ik heb ook wel respect voor Utrecht, maar ik denk dat ze veel hoger kunnen eindigen als ze tegen de andere teams dezelfde instelling tonen als tegen Ajax!

6 juli 2012 om 08:47

Dan moet ik je maar op je woord geloven maar het lijkt me sterk. Tenzij jij alle wedstrijden opneemt en terugkijkt..
Als Utrecht om half 3 moet spelen, ga ik namelijk geen AZ kijken bij wijze van.

Maar in je 2de alinea moet ik je wel deels gelijk geven wat betreft het "gek worden" van de spelers en supporters. Want zeg nou eerlijk, wat is er nou mooier dan van de grootste club van Nederland winnen?

Als elk team die instelling zou hebben die Utrecht heeft, had Ajax de afgelopen 2 jaar never nooit kampioen geworden.. Maar die zijn bang voor (de naam) Ajax.

5 juli 2012 om 14:53

Ik denk dat Utrecht het even zwaar zal hebben, maar zeker door gaat. De selectie zit vol Utrechtse jongens die weten hoe belangrijk deze wedstrijd is, niet alleen voor zichzelf, maar ook voor de achterban. Utrecht zal er vol op knallen, want met de Knvb beker kunnen ze direct europa in, terwijl Ajax liever wint van Twente met het oog op het kampioenschap.

5 juli 2012 om 15:04

hoe kan je, als utrecht zijnde, nou met zekerheid zeggen dat ze van Ajax gaan winnen? Utrecht is zeker niet kansloos tegen Ajax hoor, dat heb je de afgelopen twee jaar wel kunnen zien maar een beetje respect voor de landskampioen...het zal een lastige wedstrijd worden maar ik geef Ajax toch echt de meeste kans

5 juli 2012 om 16:00

en dat is nou juist wat utrecht niet moet doen, respect hebben voor de landskampioen,
want dan sta je al met de spreekwoordelijke 1-0 achter.
nee utrecht moet er ook weer gelijk vol op gaan klappen, dat is ze de afgelopen 4 wedstrijden tegen ajax ook goed afgegaan en geen onzag hebben voor ajax.
wordt een leuke wedstrijd in ieder geval!
en als seizoenkaarthouder mag ik er gratis heen!

5 juli 2012 om 21:22

Laten we voor Utrecht hopen dat Ajax niet zijn niveasu van de afgelopen 14 wedstrijden haalt, anders is het snel over voor Utrecht dit seizoen.

5 juli 2012 om 14:54

Beker is niet meer interessant en boeit iedereen vrij weinig. Het kan zelfs zo zijn dat je er nadeel van hebt, zie psv afgelopen seizoen. Voor de amateurclubs natuurlijk een mooie ervaring.

5 juli 2012 om 15:06

waar had psv last van dan afgelopen seizoen?

5 juli 2012 om 14:54

We moeten nu niet gaan doen alsof dat dramatische Utrecht nu favoriet is, verleden is geen garantie voor de toekomst. Ajax is gewoon favoriet.

5 juli 2012 om 14:54

Je moet maar zo zien, als je de knvb beker wilt winnen moet je van iedereen kunnen winnen. Ajax heeft het de eerste ronde waarschijnlijk moeilijker dan de ronde hierna.. Maar mochten ze dus de eerste ronde van Utrecht winnen hebben ze wel gelijk een concurent minder..

5 juli 2012 om 14:55

Wordt een leuke wedstrijd, moeten het Feyenoord moeilijk kunnen maken. Zal me niet verbazen dat Feyenoord deze wedstrijd laat lopen, maar reëel gezien wint Feyenoord deze wedstrijd.

Mijn voorspelling: 1 - 3

5 juli 2012 om 14:58

Ik ben er erg blij mee. Ik neem de beker al jaren niet serieus en hierdoor meer focus op competitie en CL.

5 juli 2012 om 15:02

Je spreekt als een echte verliezer. Voor iedereen die verliest, is het maar de beker. Voor iedereen die wint, is het toch een prijs.... Geen idee wie je club is, maar ook jij staat te springen, te juichen en te zuipen als ze de beker pakken. Al is het maar een excuus om het te doen, je bent er ergens toch blij mee

5 juli 2012 om 15:13

Klopt Westend, vind het ook alleen maar onzin met wat ze zeggen. Als topclub streef je naar het hoogste en zul je voor elke prijs moeten gaan. Als je diep van binnen weet dat je niet van Utrecht zal winnen, kan je dat ook gewoon sportief toegeven. Maar de wedstrijd is nog niet gespeeld, dus laten we nu geen voorspellingen doen.

5 juli 2012 om 15:37

Echte verliezer... laat me niet lachen. Een prijs waarmee de winnaar verliest maakt, zie PSV afgelopen keer, is geen prijs. Lachwekkende vertoning is de beker op de finale na die tenminste vol is. Niemand loopt warm voor de beker, zie de halfvolle stadions.

Verliezer... haha. Wij zijn de kampioen, dat is een prijs.

5 juli 2012 om 20:05

Ik zag je profiel, Ajax. Had het eigenlijk al moeten zien aan je naam. Loopt alweer over van zelfingenomenheid. Bescheidenheid is een goede eigenschap hoor....

Ik kan nog quotes herinneren van Ajacieden die zo blij waren met "de Triple." Zelfs de Johan Cruijf Schaal is een prijs wat dat betreft. Want jij bent Ajax, jij wil Alles winnen. En daarna wil je het inwrijven. Ik spreek je over een paar weken wel weer als Ajax voor de Johan Cruijf schaal moet gaan. Hossana en feestjes.

5 juli 2012 om 15:01

Heracles zal wel winnen, hopelijk kunnen ze weer ver komen in de beker.

Moeten nog wat spelers bij komen, maar met Paljic en Vujicevic prima spelers binnen gehaald.
Nu nog iets van 5 of 6 spelers en ze gaan weer strijden voor de 7e/8e plaats.

5 juli 2012 om 15:01

De tekst kan beter zijn utrecht treft het niet .want eerlijk is eerlijk ajax is natuurlijk de favoriet

5 juli 2012 om 15:07

Kozakken Boys - Alcides

Go Boys!
Moeten ze toch kunnen winnen

5 juli 2012 om 15:09

Kunnen we zien hoe Frank de Boer weer keihard door het ijs zakt
alle tijd en gelegenheid om een plan op te stellen
en dan gewoon weer kansloos verliezen tegen een mindere team.

5 juli 2012 om 15:10

en daarna weer kampioen worden;

5 juli 2012 om 17:47

Frank de Boer door het ijs gezakt? Hij heeft ons 2x kampioen gemaakt nadat we 7 jaar droog stonden. Hij is een ware held en van mij mogen we dit seizoen weer twee( of 3) keer verlizen van Utrecht, als we maar kampioen worden

5 juli 2012 om 21:27

Ik kies er voor om Utrecht zowel uit als thuis in totaal 3 maal te vernederen en kampioen te worden. (uiteraard begrijp ik wat je bedoelt) De Boer geeft aan dat de lat hoger komt te liggen en hij dit seizoen meerdere wedstrijden voor het einde kampion wil zijn. Dus zijn die overwinningen een must.

6 juli 2012 om 02:28

Haha natuurlijk is het nog mooier mochten we Utrecht 3x vernederen, maar kampioen worden is het lekkerste uiteraard:

5 juli 2012 om 15:09

Valt me op dat Fc Utrecht de laatste jaren contstant moeilijk loot in 2e of 3e ronde. Nooit een keer tegen een amateurclub. Maar Fc Utrecht - Ajax is natuurlijk een supermooi affiche in de eerste ronde ook een loting waar ze in Amsterdam denk ik niet zo blij mee zijn. 1x in het jaar naar Utrecht heen is daar al een hels probleem, nu moeten ze 2x! Nec-feyenoord is ook leuk, net zoals Go Ahead - VVV

5 juli 2012 om 15:10

Ben ik de enige. die vindt dat dit juist een voordeel is voor ajax. Zo kunnen ze na de eerste ronde al meteen focussen op de belangrijke toernooien. Want op dat bekertje zit echt niemand te wacht. Het is een waardeloos prijs. Waar de gevolgen zijn dat je er door zelfs cl mee mist.zie vorig jaar psv.

5 juli 2012 om 15:12

Laat ajax er maar uitvliegen aangezien 9 van de 10 berichten hier over ajax gaan en dan vinden ze het gek dat ajax gehaat word goh hoe zou dat komen...

5 juli 2012 om 15:28

Als je Ajax gaat haten vanwege de berichten die je hier leest op VZ, dan kunnen we gerust zeggen dat het meer aan jou en de rest ligt die Ajax niet echt liefhebben.

5 juli 2012 om 15:14

Een mooie wedstrijd thuis tegen Feijenoord. Gelukkig speelt NEC thuis en ook gezien het spelersmateriaal van beide teams is de kans 60/40 op een overwinning voor Nec. Uiteraard is het afwachten welk team het best en snelst op elkaar ingespeeld raakt. Bovendien kunnen er nog spelers vertrekken en of aangetrokken worden.

5 juli 2012 om 15:24

Geloof je nu echt zelf dat NEC een betere ploeg heeft dan Feyenoord? Te belachelijk voor woorden, want Feyenoord troeft jullie op elke positie af.

5 juli 2012 om 15:38

De verdediging van NEC is op de rechtsback na, op zijn minst gelijkwaardig. Het middenveld zal ook niet veel voor elkaar onderdoen. AL moet ik zeggen dat ik die nieuwe Noor niet ken. Voorin zijn we minder dan Feijenoord. Maar uit of thuis is een wereld van verschil en daarom geef ik ons meer kans te winnen.

5 juli 2012 om 17:57

Sorry hoor, maar ik denk dat je met twee geweldig spelende jeugdinternationals (bmi en De Vrij) en een speler die mee is gegaan naar het EK toch echt wel een betere verdediging hebt dan Nec. Het middenveld is met Clasie, Vormer (al jaren een dragende speler bij Roda) en Immers of Singh ook vele malen beter.
Als Feyenoord de vorm van eind vorig seizoen weet te herpakken wordt het gewoon een makkelijke overwinning.

5 juli 2012 om 18:00

Haha, Feyenoord troeft ons op elke positie af. Grappig. Roorda(voor Immers) Foor(op een van de flanken) en Conboy(een echte linksback) zouden bij jullie gewoon basisspelers zijn. En daarnaast zijn er nog een paar gelijkwaardige spelers.

Feyenoord heeft(nu) het betere team, maar ze zijn niet zoveel beter dat ze zomaar winnen in Nijmegen. Ze gaan het heel moeilijk krijgen.

En beginnen jullie nu een beetje arrogant te worden met je makkelijke overwinning? Het gaat je vies tegenvallen. Feyenoord heeft gewoon een stuk minder goed team als vorig jaar. Dus dat vorm herpakken van vorig seizoen wordt harstikke moeilijk.

5 juli 2012 om 15:16

Als Utrecht deze wedstrijd wint, hebben ze vijf keer achter elkaar gewonnen van Ajax. Er is nog nooit een ploeg geweest in de historie van het voetbal die dit geflikt heeft. Dus nog een extra motivatie om te winnen!

5 juli 2012 om 15:25

Winnen jullie ook nog wel eens een keer van andere clubs?
Of is het echt zo dat dat jullie geen hout uitmaakt verder?
Want daar heeft het zo'n beetje elk jaar wel alle schijn van.

5 juli 2012 om 15:31

Achja, zoals Ajax Utrecht heeft, zo heeft PSV NAC altijd als vervelende dwarsligger . Dat is inherent aan grotere clubs; teams zijn altijd extra gebrand om te winnen.
En blijkbaar speelt Ajax dusdanig tegen Utrecht dat ze steeds profiteren, en evenzo bij PSV versus Nac.

Wel een heerlijke bekerkraker al gelijk in de tweede ronde, dat is mooi voor de neutrale kijker!

5 juli 2012 om 15:40

Zit je diep eh? Elke club is gemotiveerd als het de kampioen van Nederland op bezoek krijgt. Az supporters hoor ik ook niet zeiken dat ze met twee keer achter elkaar met 3-0 en 5-1 onderuit gingen bij Utrecht. Psv en Feyenoord verspeelden er ook punten.
Utrecht is gewoon een sterke tegenstander voor de top, alleen ze moeten die motivatie zien op te brengen tegen de mindere broeders. Dan zit een top5 klassering er zeker in!

5 juli 2012 om 15:53

rooney-030, nou diep zitten zou ik niet zeggen. Voor mij is Utrecht maar een "gewone" tegenstander en niet meer dan dat. Ja, vervelend als we ervan verliezen, maar het is nooit een directe concurrent van Ajax, die tegenstanders doen me meer.
Dit dus in tegenstelling voor wat Ajax voor de Utrechtsupporter is. Het is voor Utrecht altijd De Wedstrijd Van Het Jaar, daar wordt al maandenlang reikhalzend naar uitgekeken.

Dus nou niet zo jokken hoor. Het gaat helemaal niet om het feit dat utrecht gemotiveerd is omdat het "de kampioen van nederland betreft". Het gaat erom dat utrecht gemotiveerd is omdat het Ajax betreft, al staan ze laatste.

5 juli 2012 om 16:44

Nou misschien moet Ajax, Utrecht dan ook maar op een andere manier benaderen...
4 keer achter elkaar verliezen van dezelfde tegenstander is niet goed.

De spelers zien er echt tegenop om weer in de Galgenwaard te moeten voetballen

6 juli 2012 om 13:27

Nou, ik zou het erop houden dat ze nog wat goed te maken hebben ;

5 juli 2012 om 15:19

utrecht heeft het wel getroffen dan? typische ajax fan journalistiek weer

wat is dit nou voor titel voor een bericht over Alle bekerlotingen

5 juli 2012 om 15:42

Ajax heeft de laatste twee seizoenen alleen maar verloren tegen Utrecht, dus op basis van de recente historie zou je inderdaad kunnen stellen dat Utrecht het wel getroffen heeft...

5 juli 2012 om 15:20

Prima! Een mooie wedstrijd voor Ajax. Deze winnen we! Hebben we meteen een lastige tegenstander uitgeschakeld.

5 juli 2012 om 15:25

Ach. wie geeft er iets om, ik kan me al niet meer herinneren wie hem (niet afgelopen seizoen) maar het seizoen daarvoor won. Wanneer is de CL loting, dat is een stuk boeiender.

5 juli 2012 om 15:25

Pima loting voor Ajax. B team sturen en Cilessen op doel, dan moet het helemaal goed komen!

5 juli 2012 om 15:27

Leuke loting voor Psv, Spakenburg en Achilles speelden toch de finale om het amateurkampioenschap? Haha, wel een lucky loting vergeleken met o.a. Ajax en Feyenoord, maar goed, dat is ook vaak anders geweest.

Achja, de beker is ook maar een troostprijsje voor de topploegen. Leuk om erbij te hebben, maar meer ook niet. Daarom hoop ik eigenlijk dat twee goede subtopploegen de finale halen (clubs als Heerenveen, Vitesse, Groningen, Nec, Roda en Utrecht). Die zullen 200 procent geven en er een groot feest van maken!

5 juli 2012 om 15:32

Mooie wedstrijd! Thuis kan NEC van iedereen winnen dus ook van Feyenoord.ook kunnen we Goossens meteen een leuk afscheid geven ghehe..

5 juli 2012 om 17:24

Oh wat hoop ik dat die jongen speelt. En dat ie dan tegen Evander Sno op het middenveld komt te spelen. Die arme John, die vraagt na 20 minuten om een wissel.

Maar idd een prachtige wedstrijd.

5 juli 2012 om 19:20

Ja die John is lang niet goed genoeg voor Feyenoord, zijn schot verschuilt zijn middelmatigheid. Die word helemaal van de mat gespeeld door Sno! Ik kan echt niet wachten tot de wedstrijd.

5 juli 2012 om 19:24

Ik ook niet. Heerlijk en heet(voor Feyenoord dan ) bekeravondje. Kan er niet op wachten.

En die Sno is echt een geweldige speler. Daar hebben een paar clubs zitten slapen(heerenveen, Vitesse, Groningen). Sno is voetballend uitstekend, en fysiek gezien een beest. Die wil ik wel eens armpje zien drukken met die Bony van de overkant

5 juli 2012 om 15:34

Ajax heeft het jaren lang goed getroffen in de Beker loting - daar hebben wij goed van geprofiteerd.
Nu moeten we laten zien dat wij er staan de eerste beker wedstrijd. Maakt ook meteen die bekerwedstrijden leuker en niet een overbodige pot in een druk schema (comp - cl - beker - interlands)

5 juli 2012 om 15:36

Vv Staphorst!

5 juli 2012 om 15:55

En ja hoor, NEC treft weer een moeilijke tegenstander, we hebben nog sinds dat we de finale in 2000 bereikt hebben een makkelijke loting gehad. Het enige voordeel is dat we thuis spelen maar daar is ook alles mee gezegd, zo lig je er al in de 1ste ronde uit.....

5 juli 2012 om 17:26

Mwa, dat eerste is wel balen. Maar aan de andere kant: Feyenoord kan bijna onmogelijk evengoed zijn als vorig jaar, en NEC dat thuis speelt is tot grootste dingen in staat, zoals het Twente helemaal wegspelen dat net met 2-6 bij PSV gewonnen had en met 1-0 van Schalke. We zijn zeker niet kansloos,verre van dat, kansenverhouding schat ik op 45-55.

5 juli 2012 om 15:57

Weet iemand waarom de Europees spelende ploegen niet tegen elkaar kunnen uitkomen? Vanwaar is die regel ingevoerd?

5 juli 2012 om 16:11

Waarschijnlijk om deze ploegen te ontlasten ofzo, de knvb denkt erbij gebaat te zijn wanneer de ggrote ploegen tot het eind over blijven.

Maar van mij mag die regel er uit.

5 juli 2012 om 18:57

Van mij mag die regel er ook uit.

5 juli 2012 om 15:58

Yes . Veendam. En ook nog thuis. Dat moet lukken. Alhoewel.. vorig jaar hadden we verlenging nodig tegen Dordrecht. Maar we waren toen wel beter.

Nu maar hopen dat PSV en Ajax er meteen uitgewipt worden. De beker is een mooie prijs . Heeft AZ lang niet meer gewonnen.

5 juli 2012 om 16:01

Als spelers als Schone, Siem de Jong en Van Rhijn straks 2e garnituur zijn door een fit eerste elftal heb je toch een leuk 2e team wat je kan opstellen tegen Utrecht:

Die moeten dan hongerig genoeg zijn om Utrecht op de pijnbank te leggen!

Cillissen
Van Rhijn
Aldeirwereld
aankoop
Blind
Serero
Schone
Enoh
Ebicilio
Siem
Ozbiliz
5 juli 2012 om 16:11

shit ja daar staat gewoon een eredivisie subtop/top team.. en dat is het 2e!

5 juli 2012 om 16:37

Je moet ook een breed elftal hebben als je in 3 competities wil meedoen en je doel is om de dubbel te pakken + europees overwinteren.

5 juli 2012 om 16:08

Uit naar Gemert tegen de Amateurs met Vitesse is wel een voordeeltje in de eerste ronde. afgelopen seizoen was dat NAC waar we met penalty's wonnen. toch iets moeilijker

5 juli 2012 om 16:09

Zware loting, maar dit maakt het bekertoernooi juist mooi.

Nu nog de regel eruit dat Europees spelende ploegen elkaar niet kunnen loten en je krijgt echt een leuk bekertoernooi.

Is toch geweldig dat je in de 2de ronde al zo'n affiche hebt!

5 juli 2012 om 16:11

Is gewoon belachelijk dat je meteen een smaak maker kwijt gaat raken, Ajax en Utrecht doen het altijd leuk in de beker! Gewoon weer terug naar beschermde status eredivisie en jp ploegen! Een amateur hoort snel uit het tournooi!

5 juli 2012 om 16:38

Zie het al Agovv gaat voor europees voetbal

5 juli 2012 om 16:39

Je kan beter zeggen: wordt een pitigge wedstrijd voor Utrecht..

5 juli 2012 om 16:39

Wij zijn Ajax, wij zijn de beste. Dit varkentje gaan wij wel ff'tjes wassen.

5 juli 2012 om 16:43

Mooie wedstrijd om wraak te nemen op Utrecht en geen spaan van ze heel te laten. Ik neem aan dat Ajax niet van plan is zich bij die 4 nederlagen op rij neer te leggen.

5 juli 2012 om 17:10

Haha volgens mij heeft utrecht al 5 jaar achter elkaar eredivisie teams geloot in de eerste ronde! heeft iemand misschien een overzichtje tegen wie we de laatste jaren hebben moeten spelen?

5 juli 2012 om 17:22

Jullie loten inderdaag moeilijk amateurclubs..!!! haha

2011/12 De Graafschap wns - FC Utrecht
2010/11 De Graafschap - FC Utrecht wns
2009/10 FC Utrecht - FC Groningen 2-4
2008/09 Ajax - FC Utrecht 2-0
2007/08 Feyenoord - FC Utrecht 2-0
2006/07 FC Utrecht - Agovv 3-1

5 juli 2012 om 20:11

Dat is inderdaad niet mis.... lekker begin is het halve werk..

mja stel dat Utrecht wint is het seizoen weer voor een groot deel geslaagd voor een groot deel van de achterban.

5 juli 2012 om 17:14

Nou Utrecht pak je kans, Ajax in de CL wat heelveel energie en mentale weerbaarheid vergt. Ajax speelt uit, groot verschil met thuis. En nog al wat spelers van ajax zijn international, die jogens hebben het druk in september. Forza FC U.

5 juli 2012 om 17:29

Prachtige wedstrijd Nec-feyenoord. Ook een wedstrijd waarbij ik verwacht dat beide ploegen heel dicht bij mekaar zitten, en thuis is NEC bijna altijs sterk. Ook verheug ik me op de duels Immers- Sno. Arme Lex zeg, Sno heeft een surplus aan kracht en voetballend vermogen.

Zolang die Feyenoord-supporters nou s ff niet met z´n alle in de thuisvakken gaan zitten en asociaal lopen gaan doen, wordt het persoonlijk voor mij waarschijnlijk een topavond.

5 juli 2012 om 17:35

Heerlijke bekerloting Succes Utrecht, ik gun het jullie echt veel meer dan de tegenstander.

5 juli 2012 om 17:48

Nou voor AZ, PSV en Twente goede lotingen.
Voor Ajax gelijk een test. Maar ik denk dat ze wel kunnen winnen van Utrecht.
Feyenoord wint ook wel van NEC denk ik.

5 juli 2012 om 18:05

Ajax moet gewoon over Utrecht heen kunnen walsen, de resultaten ( 6-4 en 2-0) van afgelopen seizoen wil ik nooit meer zien.

5 juli 2012 om 18:28

Spakenburg, winnaar Topklasse zaterdag en zondagkampioen Achilles’29.
Zijn wel 1 van de beste Amateursclub waartegen PSV moet.

Opzich wel leuke wedstrijd, maar deze moet je wel gewoon verplicht winnen.

Maar FC Utrecht - Ajax is wel een mooie match.
Was Vorig jaar ook al vroeg in het toernooi Ajax - FC Utrecht.

Toen deed Pieters ook al de loting, heeft hij ook een contract bij de Knvb ofzo?

5 juli 2012 om 19:16

Wij hebben afgelopen seizoen niet tegen Utrecht gespeeld in de beker. Laatste keer was 2008/2009.

6 juli 2012 om 15:36

Klopt dat was in 2008, en ook toen deed Pieters geloof ik de loting.

5 juli 2012 om 19:37

Ach, het stelt allebei niet zo veel voor. Afgelopen december kwam Achilles voor de beker naar Nec, en geloof me, NEC zat toen in een slechte periode. En Achilles werd kansloos weggetikt door een NEC dat op 30% speelde.

En Spakenburg was weer kansloos tegen datzelfde Achilles, daarbij is Spakenburg hun beste speler( vd Meiracker) kwijtgeraakt.

Ofwel: makkie voor Psv.

5 juli 2012 om 19:14

Wat moet je dan direct denken van een spelertje, een simpele linksback als Pieters die dan dit twittert:

'ongelooflijk maar waar, 1e keer beker loting 020 vs FC Utrecht en nu de 2e keer beker loting FC Utrecht vs 020 #ongelooflijk ik zeg 6-4 ❤'

020, kom op zeg... zijn gedrag is van hetzelfde niveau als zijn voetbalkwaliteiten. Als spelers dit al gaan twitteren, wat een kind.

5 juli 2012 om 19:27

Vind je Vertonghen dan ook een kind gezien zijn "kutkakkerlakken"?

En Pieters hoeft dit niet te doen nee, maar een ramp is het nou ook weer niet. Bij Psv, Ado, Utrech en Feyenoord hebben ze gewoon een hekel aan Ajax, dat blijkt weer.

Maar het is een ramp

5 juli 2012 om 19:19

3x Ajax dit jaar! 2x thuis en 1x uit. Hopelijk op weer geweldige wedstrijden!

030 de baas over 020 :D! Zal moeilijk worden maar dit jaar gaat het weer gebeuren! 3 overwinningen!

5 juli 2012 om 19:55

Mooie loting. Utrecht - Ajax is een leuker affiche dan tegen een amateurclub. Kan een mooie wedstrijd worden met veel spanning. Ben benieuwd.

5 juli 2012 om 20:08

Klinkt raar maar dit vind ik niet gunstig.
Als ze er uitvliegen tegen utrecht en een voortijdig waterloo in de cl vinden hoeven ze zich wederom alleen maar weer op de competitie te focussen .iets wat een enorm voordeel is gebleken.

5 juli 2012 om 20:29

Ajax heeft nog wat goed te maken tegen Utrecht.
Dit seizoen gaan zij er drie winnen, te beginnen in de beker om de stand weer een beetje in evenwicht te trekken.

5 juli 2012 om 20:59

Utrecht mag dan een angstgegner zijn, Ajax is al maanden achtereen ongeslagen, sterker nog heeft al maanden achtereen alleen maar gewonnen, ik denk toch echt dat Utrecht de club is die hier veel pech heeft.

5 juli 2012 om 21:05

Yess!

Mijn team uit mijn geboorteplaats, de stad waar ik woon en de club waar ik speel speelt ook in de Knvb Beker, namelijk GVV Unitas.

Wel mooi voor mijn club uit Gorinchem. Hopelijk komt onze zondag elftal zo ver mogelijk, al denk ik niet dat Capelle ''n makkelijke tegenstander is.

6 juli 2012 om 00:41

Zeker niet, want dan neem je het tegen Mijn plaats op. Hier staat het op papier al 200 tegen 191. Close

6 juli 2012 om 09:36

Hahaha,

Jullie spelen toch tegen onze zondag elftal en die is toch niet zo geweldig. Ik had liever gewild dat het de Zaterdag Elftal werd, want die is talentvoller dan de Zondag Elftal.

6 juli 2012 om 00:34

Ach.....ja Utrecht is natuurlijk bij lange na niet hetzelfde als een amateurteam loten. Maar 'thats all in the game' bij een bekertoernooi hè?.
Persoonlijk vind ik het wel lekker, dat het iig geen amateurteam is geworden. Je krijgt dan veelal een eenzijdige wedstrijd, waarin het amateurteam gewoon bij lange na niet opgewassen is tegen een Eredivisie-team. Leuk om dan natuurlijk (hopelijk) veel doelpunten te zien, maar een gevoel van saaiheid overheerst dan wel. Spanning is er niet.
En spanning bij een wedstrijd is toch wel lekker. En uiteindelijk moet je toch van iedereen kunnen winnen om aan het eind die dennenappel op te tillen...dus ja. Gelijk er tegenaan dan maar.

6 juli 2012 om 11:04

En verrassend genoeg loot een psv er utrecht en nec voor ajax en feyenoord. en voor psv achilles of spakenburg.......

6 juli 2012 om 16:04

Kan PSV niet gewoon een speler opstellen die niet speelgerechtigd is. De beker vind ik persoonlijk erg nutteloos en volgens mij vind PSV dat zelf ook (gezien het verleden). Het is leuks voor clubs als NAC en Utrecht die het altijd goed doen en Europees voetbal kunnen verdienen. Daarnaast is het een kans voor de amateurclubs om tegen de profs te kunnen voetballen.

7 juli 2012 om 20:50

ajax treft het niet? wat willen ze daarmee zeggen en ja utrecht wint 4x achter elkaar,maakt het wat uit? ajax heeft meer duels gewonnen meer kwaliteit,ookal denk ik dat utrecht wint

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax7652
2.PSV6960
3.Feyenoord6926
4.Vitesse6426
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Daley BlindVerdediger342
Siem de JongMiddenvelder3412
Toby AlderweireldVerdediger332
Christian EriksenMiddenvelder3310
Lasse SchöneMiddenvelder326
Ricardo van RhijnVerdediger310
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
Aras Özbiliz zou in de belangstelling staan van Spartak Moskou, maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.25 seconden.