Voetbalzone

Manchester United bindt sextet toptalenten tegelijk met profcontract

Donderdag, 5 juli 2012 om 12:40

Manchester United heeft donderdag zes jonge spelers tegelijk aan zich weten te binden. De Engelse topclub laat weten dat Pierluigi Gollini, Tyler Blackett, Luke McCullough, Luke Hendrie en Tom Lawrence zijn gepromoveerd vanuit de eigen jeugdopleiding, terwijl Reece James op Old Trafford mag blijven na een succesvolle proefperiode.

/

Doelman Gollini, verdedigers Blackett, McCullough en James, middenvelder Hendrie en aanvaler Lawrence liggen nu allemaal voor de lange termijn vast bij the Red Devils. Blackett, Hendrie en McCullough kwamen afgelopen seizoen veelvuldig in actie voor de Onder-18 ploeg van United, die erin slaagde de halve finale van de FA Youth Cup te bereiken.

De hoop van de technische staf is dat het sextet erin slaagt het ver te schoppen bij de topclub. Jaren geleden beschikte men over een talentvolle jonge lichting, van waaruit onder meer Phil en Gary Neville, David Beckham, Ryan Giggs en Paul Scholes doorbraken. Op dit moment zijn A-selectie-leden Jonny Evans, Rafael da Silva, Tom Cleverley, Darren Fletcher en Danny Welbeck bekende namen die United zelf opleidde. Scholes en Giggs zijn ook nog altijd actief.

5 juli 2012 om 12:43

rwina toch

5 juli 2012 om 12:44

Sextet of zestal?

5 juli 2012 om 12:45

Weet iemand of die van Velzen nog een kans maakt daar?

5 juli 2012 om 12:50

Denk dat ie wel een keer mag muziekoptreden mag verzorgen in de rust van de Leaque Cup ;

5 juli 2012 om 12:54

Roel of Giliano?

Ze zoeken namelijk wel lengte

5 juli 2012 om 13:02

mischien je weet nooit of hij zig opeens heel goed gaat ontwikellen ik vind hem persoonlijk wel een aardig spelertje voor de subtop in europa

5 juli 2012 om 13:04

Manchester United is er waarschijnlijk achter gekomen dat de lengte van Gyliano eerder een handicap dan een wapen is voor een buitenspeler.

Kenji Gorre de zoon van oud Ajax speler en voormalig Ajax jeugdtrainer Dean Gorre die net 18 is geworden is overigens wel een hele grote toekomst voorspeld en die heeft onlangs nog een contract getekend. En het mooie voor Nederland is dat hij gewoon voor Oranje jeugdelftallen uitkomt ondanks dat de Engelse FA ook aan hem trekt, ze nodigen hem steeds uit omdat hij er al sinds zijn 12e zit.

5 juli 2012 om 17:01

Ik dacht juist dat hij voor Engelse elftallen uitkomt, heb hem nog nooit bij een Nederlands jeugdteam gezien. En ik kijk sowieso naar iedere opstelling.

5 juli 2012 om 17:11

Dan moet je beter opletten. Hij heeft bij Oranje U16 en U17 gezeten.

5 juli 2012 om 12:46

Ik vind het mooi om te zien dat deze club ook nog aandacht besteed aan spelers opleiden.

5 juli 2012 om 12:47

ja, maar dat zal ook wel moeten, omdat Glazer heel veel schulden heeft

5 juli 2012 om 12:58

United draait gewoon jaarlijks een positief resultaat, zelfs ondanks de rentelast op de door de Glazers gegeneerde schuld die op de club haar naam staat.

Dat opleiden heeft helemaal niets met de schuld te maken.

5 juli 2012 om 13:05

ja, maar het wordt gecompenseerd door prijzengeld als united nu een paar magere jaren draait zal je het direct terugzien.

5 juli 2012 om 13:06

Dat hoeft niet, ze hebben altijd een potje met 100 miljoen achter de hand voor transfers.

5 juli 2012 om 14:59

United investeert steeds als het nodig is. Gerichte aankopen die de ploeg beter maken. Wat ook zo mooi is dat ze eerst naar de jeugd kijken alvorens die portefeuille open te trekken.

Hoop dat er toch nog een spelmaker voor de verdediging bijkomt, Cabaye of Modric misschien, hangt van het budget af natuurlijk. Voorlopig staat er geen talentvolle centrale middenvelder te popelen om indruk te maken nu dat Pogba vertrokken is.

5 juli 2012 om 16:17

Gecompenseerd door prijzengeld? LOL .. United is juist heel goed in inkomsten genereren door hun geweldige beleid. Niet voor niets zijn ze vaak winstgevender dan (betere) clubs als barca en Real.

6 juli 2012 om 00:04

Qua resultaten is Manchester United de laatste periode op Barcelona na de beste club ter wereld. Enorm veel succes en ook nog de schuld afbetalen,

5 juli 2012 om 13:00

Aandacht besteden is één, maar kwaliteit leveren is een tweede. De lichting Beckham Scholes en Giggs is al weer effe geleden, de lichting Welbeck etc is nog lang niet zo succesvol en van dien aard dat ze net zo succes gaan en kunnen worden. Natuurlijk is het voetbal de afgelopen 20 jaar sterk veranderd, maar dan nog. Het opleidingsniveau heeft tot op heden toe nog niet de nieuwe Beckham opgeleverd.wat dat betreft zijn de opleidingen in Engeland van een bedroevend niveau.

5 juli 2012 om 13:07

Hm, is dat wel zo? Er zijn toch zat Engelse talenten te vinden. Spelers van absolute wereldklasse komen natuurlijk niet al te vaak voor. Daarnaast is het natuurlijk zo dat de druk en financiële mogelijkheden in Engeland veel groter zijn. Daardoor hebben ze de mogelijkheid om jonge spelers die als absolute toptalenten beschouwd worden aan te trekken. Dat zal wellicht ten koste gaan van jonge Engelse spelers maar het wil niet zeggen dat de Engelse jeugdopleiding per definitie van bedroevend niveau is.

5 juli 2012 om 13:18

Juist omdat men in Engeland finaciëel gezien enrom veel te besteden heeft, mag je verwachtten dat men de jeugdopleiding hierin meeneemt. We kunnen toch wel vasstellen dat de jeugdopleiding bij meerendeel van de clubs een ondergeschoven kindje is en dat men het geld meerendeels besteed aan het transferen van spelers. In Nederland zie je bij zowel Ajax als Feyenoord wat er kan ontstaan als je financiëel niet meekunt met de topclubs. Leg daarnaast het |nederlands-elftal en het efltal van de Engelsen en de resultaten van de laatste 20 jaar en aanwas van talenten voor de komende periode. Daar zit wel een degelijk verschil in.

5 juli 2012 om 13:35

Uiteraard mag je er van uit gaan dat de jeugdopleiding (in ieder geval van de vaste middenmoot tot top van de PL) mee wordt genomen. Maar het aan kunnen trekken van buitenlandse toptalenten heeft daar dus ook wel wat invloed op. Ik denk als je puur objectief kijkt naar de kwaliteiten van de spelers dat er op langere termijn niet zo bijzonder veel verschil tussen Nederland en Engeland zit. Uiteraard zullen we snel geneigd zijn om spelers uit eigen land iets meer kwaliteiten toe te dichten in vergelijking met een speler van een ander land. Zijn de aankomende Nederlandse talenten nou zoveel beter dan de aankomende internationals van Engeland? Ik betwijfel het. Als je de selectie van Engeland naast die van NL legt voor het EK en de geblesseerde Engelse spelers er bij betrekt dan is er ook niet echt zoveel verschil denk ik. Nederland heeft nu een lichting aanvallende topspelers waardoor de balans wellicht in NL voordeel doorslaat, maar verder?

5 juli 2012 om 13:44

Uitaraard mag je ervan uitgaan dat de aanwas binnen Engeland vele malen groter is dan in Nederland, gezien de grote verschillen in inwonersaantal en grote van het land. Maar zo klein als we zijn en de goede opleidingen hebben we het naar mijn mening beter voor elkaar dan bij Engeland.neem daarnaast eens alle selecties in Engeland onder de loep en de hoeveelheid Engelsen, dit is bizar weinig.

5 juli 2012 om 14:21

Daar heb je gelijk in. Al komen veel talenten op wat latere leeftijd via kleinere clubs en de championship alsnog bij PL clubs terecht.

5 juli 2012 om 13:07

Maar dan moet wel als kanttekening worden gezegd dat zelfs een clubs als Man Utd zijn grootste talenten ziet weggaan. Ravel Morrison bijvoorbeeld die gezien werd als het grootste talent daar ging weg omdat hij het een beetje hoog in zijn bol had en verwachte dat hij meer zou spelen ondanks dat hij pas 19 was en enkele dagen geleden heeft Paul Pogba voor Juventus getekend, raadt maar wie zijn makelaar is lol.

Paul Pogba is in zijn 1tje misschien wel beter dan die 6 bij elkaar die wel getekend hebben. Hij was ook de aanvoerder van Frankrijk onder 19 dat 6 - 0 van Oranje won waardoor zij nu wel op het EK spelen en Oranje niet.

5 juli 2012 om 13:18

Ja de grootste voetbaltalenten lopen misschien de deur uit, maar een crimineel als Ravel wil je gewoon niet in de club hebben. Dus het is maar goed dat ze die van de hand gedaan hebben. Pogba is jammer, maar die kan op zn 19e ook geen basisplaats eisen natuurlijk.

5 juli 2012 om 12:48

Bijna alle clubs hebben schulden bijvoorbeeld Chelsea ook maar hun zie ik dit niet doen

5 juli 2012 om 12:55

Eigen jeugd is altijd goed.....

of: Krijgt FCT nog spelers/talenten van Man Utd ivm de samenwerking?

5 juli 2012 om 12:57

Mooi om te zien dat er qua gezond beleid toch nog maar echt één club is in Manchester en voorlopig hierin ook de enige zal blijven. Ik heb zo ontzettend veel meer sympathie voor United dan voor City.

5 juli 2012 om 13:02

Wie niet?

5 juli 2012 om 13:13

Het antwoord is: Wellicht glory hunters niet.

5 juli 2012 om 15:05

De mensen in Manchester waren altijd voor City, zij waren de daar de volksclub.
De meeste mensen wereldwijd waren voor United.

Ik ben niet zo''n fan van het woord Gloryhunter want dat zijn gewoon 95 van alle supporters. Veel mensen werden fan van Real Madrid tijdens de Galactico periode. Veel mensen werden van Arsenal tijdens de Invincibles periode. Veel mensen werden fan van Barca tijdens de Dream Team. Mensen werden fan van United tijdens hun vele successen idem voor Ajax en Psv. Dit geld trouwens bijna voor alle sporten....

Trouwens deze spelers zijn niet ''echt'' zelf opgeleid:
David Beckham (16), Paul Scholes(17), Jonny Evans(16) en Rafael da Silva (18) en hij werd zelfs gekocht van Fluminese

5 juli 2012 om 13:11

Omdat ze zes talenten een profcontract geven waarvan het loon waarschijnlijk nog vrij miniem is maar zal vermeerderen naargelang prestaties, waarvan we moeten afwachten op die er nog zullen komen? Wat dan van die twee toptalenten waarvan ik deze week hoorde dat ze moesten wachten op een verlenging van hun contract tot het was afgelopen en dat die nu vertrokken zijn naar Juve en nog een ploeg?

En wat betreft gezond beleid. Daar scoort United nu waarschijnlijk inderdaad beter in dan City. Maar nu spreken we tenminste over United én City. Zonder dat snel-groot-worden-beleid van City vergeleken we United nu met Chelsea, Arsenal, Tottenham en Liverpool. Nu is City groot en kunnen ze beginnen bouwen als andere topclubs.

5 juli 2012 om 13:16

Die talenten hoefden helemaal niet te wachten op verlenging.

United heeft lange tijd geprobeerd het contract met Pogba te verlengen, maar Pogba is lekker gek gemaakt door Raiola en heeft niet verlengd om daarna transfervrij bij Juventus te tekenen. Ik denk dat hij bij United meer kans zou hebben op een grote doorbraak dan bij Juventus, maar het geld was schijnbaar beter bij Juve.

Kortom: Jouw opmerking is niet correct.

5 juli 2012 om 13:23

Wat een onzin. Manchester United heeft meer dan 500 miljoen euro schuld! Er is absoluut geen spraken van een gezond beleid. Wat Manchester City nu doet heeft United in de jaren '90 gedaan. Bij City wordt het echter allemaal betaald door een sjeik. Als er één club is in Engeland die ongezond is dan is het United wel. City was en is een echte volksclub maar staat niet meer zo bekent sinds de overname. United word in Engeland wordt door iedereen gehaat, op de eigen fans na dan. Veel Nederlanders hebben dit allemaal echter niet door.

5 juli 2012 om 13:28

Vooraleer je onzin komt spuien zou ik me eerst eens inlezen in de situatie mocht ik jou zijn. United voert absoluut geen slecht beleid en is gewoon het slachtoffer van die Amerikanen. Die schuld is nooit door de club zelf gecreëerd.

5 juli 2012 om 13:47

Ik ken de situatie. Jij blijkbaar niet. Ik heb het nog even voor je nagekeken. Ik kon het alleen in ponden of dollars vinden. In 2010 had United 1,17 biljoen dollar schuld/ 716 miljoen pond schuld. Dit is ongeveer 800/900 miljoen euro! Ze hedden een deal met een stel banken gesloten waardoor ze voor 2017 509 miljoen pond moeten terug betalen. Ze hebben dus zeker gigantische schulden.

5 juli 2012 om 13:57

Die schuld is nooit door de club zelf gecreëerd.

Dit zegt genoeg...
Blijkbaar heb jij geen weet van de situatie bij United, je bent niet de enigste is duidelijk.

5 juli 2012 om 14:24

Ik zal je even helpen: Die schuld is niet gecreëerd door onverstandig beleid van de club. De club is overgenomen door de familie Glazer die daarna de lening, die ze hebben afgesloten om de overname te kunnen bekostigen, op naam van United hebben gezet. Operationeel gezien is United 1 van de gezondste clubs ter wereld.

5 juli 2012 om 14:32

Memyselfandi, ga elders de interessante Frans uithangen en laat de serieuze mensen hier on topic serieus discussiëren. Je mag terugkomen wanneer je eens hebt gelezen waar die schuld vandaan komt.

Dag!

5 juli 2012 om 13:08

volgens mij is het zestal ipv sextet Vz.

Mooie ontwikkeling van manu en engels voetbal. Hopenlijk kunnen ze de volgende stap ook maken zodat het engelse voetbal omhoog gaat (nationale team). Die zijn momenteel nog het grootste slachtoffer van alle buitenlandse aankopen in de PL.

5 juli 2012 om 13:10

http://vandale.nl/opzoeken?pattern=sextet&lang=nn

5 juli 2012 om 13:20

Prima, het vastleggen van jonge en engelse talenten is essentieel voor een club om de binding met de lokale gemeenschap te behouden. Derbies hebben pas lading als er spelers uit de omgeving op het veld staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Manchester United

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Chelsea7536
4.Arsenal7335
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Robin van PersieAanvaller3826
Michael CarrickMiddenvelder361
Patrice EvraVerdediger344
Antonio Valencia Middenvelder301
Rio FerdinandVerdediger281
Rafael da SilvaVerdediger283
David de GeaKeeper280
Voor de complete selectie: Clubpagina Manchester United.

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Liverpool wil twee vliegen in één klap slaan. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.21875 seconden.