Voetbalzone

'Hoe kan ik in vredesnaam tegen de 82 doelpunten van Messi opboksen?'

Donderdag, 5 juli 2012 om 10:25

Andrés Iniesta ziet zichzelf niet als een kandidaat voor de komende uitreiking van de Gouden Bal. De prestigieuze trofee ging de afgelopen drie jaar naar ploeggenoot Lionel Messi. Hoewel de Argentijn in 2012 geen enkel groot toernooi kan winnen, is kersvers Europees kampioen Iniesta van mening dat zijn dribbelende collega weer de prijs zal winnen.

/

"Hij verdient het om de Gouden Bal te winnen", vertelt Iniesta aan diverse Spaanse media. "Hij heeft afgelopen seizoen alle doelpuntenrecords gebroken. Hoe kan ik in vredesnaam tegen de 82 doelpunten van Messi opboksen? Ik ben aan de andere kant tot de beste speler van het EK uitgeroepen, maar ik heb niet gescoord. In dit soort verkiezingen wordt er niet uitsluitend naar één van je kwaliteiten gekeken."

"Het is sowieso tijdverlies om nu al over de Gouden Bal te praten. Tot januari zal het nog over honderdduizend andere dingen gaan en verder zullen er tweehonderdduizend campagnes zijn over wie de Gouden Bal verdient. Natuurlijk wil ik de Gouden Bal winnen, maar ik kan geen invloed uitoefenen. Ik strijd niet tegen Messi, Cristiano Ronaldo, Xavi of Iker Casillas. Andere mensen stemmen en beslissen wie de Gouden Bal wint."

Poll

Andrés Iniesta verdient de Gouden Bal

5 juli 2012 om 10:39

Laten we met ze alle is gaan beslissen wie hem zouden moeten winnen we komen er vast met ze alle er overuit.

Wanneer stoppen ze is een keer met dit soort artikelen het voegt echt helemaal niks toe.

5 juli 2012 om 10:56

Aldus een zeventienjarige blaag die het artikel leest en ook nog eens reageert...

5 juli 2012 om 10:58

Oke we gaan dus voortaan mensen die onder de 18 niet meer serieus nemen? Wat is dit nou weer voor discriminatie op leeftijd?
Er staat volgens mij niet dat een 17 jarige niet mag reageren op een artikel?

5 juli 2012 om 11:08

Achman houd is lekker op over de leeftijd. Ik ben zelf 14 en probeer mn mening te geven maar sommige willen mij amper serieus nemen omdat ik bijvoorbeeld 15 jaar jonger ben dan die gene of nog steeds geen volwassene ben. Volgens mij staat er niet op de homepage van voetbalzone dat je 18 jaar of ouder moet zijn. Deze site is voor ieder iemand die zijn mening kan uiten en zeggen wat hij of zij ervan vind. Dat jij leeftijd gebruikt als een 'argument' is dus ook weer totaal zinloos.

On: Iniesta is een goeie speler en hij heeft Spanje naar de titel geholpen. Niet alleen dit EK maar ook het vorige EK en op het WK.

5 juli 2012 om 11:16

Petters, laten mensen als jij nu net het hele probleem zijn met het gezeik: 'de jeugd heeft geen respect meer.'

Waarom zou iemand mensen als jij respecteren, die alleen maar op de jeugd zitten te zeiken net alsof ze zelf alles beter weten. Zoepoe heeft gewoon gelijk, daar kom je simpelweg niet uit, Barça fans zeggen messi, Madrid fans zeggen Ronaldo en de rest is ook ongeveer 50/50 verdeelt.

Wat heb ik toch een hekel aan mensen als jij.

5 juli 2012 om 11:23

Hahaha, toen werd je even op je plek gezet door een zeventienjarige ' blaag', m.b.v. een veertienjarige ' pikkie'..
Wou je erover praten? Hoe voel je je daarbij?

5 juli 2012 om 11:38

Hij hoeft er van mij niet over te praten alleen ik vind dat iedereen recht heeft op een mening of over een visie op voetbal. En dat je elke mening of visie gewoon moet respecteren. En niet dat je wordt afgerekend wordt op leeftijd of andere zaken. Maar laat hem maar lekker in zijn waarde zoals hij is.

5 juli 2012 om 11:58

Het maakt niet uit hoe oud je bent. Maar alsjeblieft als je reageert doe dat dan zinnig. Jou eerste post voegt totaal niks toe. Ik begrijp dat Petters dan je leeftijd aanhaalt als de reden daartoe, misschien onterecht van hem, maar je helpt de vooroordelen niet tegen te gaan met zulke inhoudsloze posts. Vervolgens met z'n allen Petters afvallen ging jullie "minderjarigen" wat beter af, gebruik de moeite en gedachten volgende keer gewoon alsjeblieft voor wat nuttigere dingen.

5 juli 2012 om 12:06

Voegt totaal niks toe? Had het anders kunnen verwoorden daar ben ik het wel mee eens maar dat heeft Monahoedje al voor me gedaan dus vind jou post nu ook niet heel veel toevoegen? Maar dit zijn allemaal off toppic berichten benader me maar via een privé bericht als je dat nodig vind.

5 juli 2012 om 12:11

Overigens reageert Petters zelf op een manier die een 17-jarige niet zou misstaan. Laten we het gewoon over voetbal hebben, en leeftijd buiten beschouwing laten in de toekomst.

5 juli 2012 om 12:19

Ik ben vijftien. Vind je het goed als ik wat schrijf?

5 juli 2012 om 12:28

Tuurlijk je mag schrijven. Je mening doet er alleen niet aan toe want je bent nog minder jarig en minder jarige mensen mogen niet serieus genomen worden. Je mag geen duimpjes geven want je heb nog geen stemrecht.
Het liefst kom je maar over 3 jaar terug en geef je dan je mening.

5 juli 2012 om 13:09

Dus als ik een medicijn bedenk waardoor niemand meer ziek word mag die niet gebruikt worden omdat ik 15 ben?

5 juli 2012 om 13:49

14 jaar oud.. Toen ik zo oud was dacht ik dat het normaal was dat Ajax de CL won, en dat het Europees kampioenschap vieren vrij normaal was. Wat zijn de tijden voor jullie veranderd.. ;

5 juli 2012 om 14:48

Ja, wij hebben geen leuke Nederlandse top club ervaringen in de CL. Alleen in 2002 toen Feyenoord de europa league won.

5 juli 2012 om 22:33

Nee gewooooon niet meer posten jongentje on : voor eindeloze speler/club discussie kan je ban krijgen dat word et omdat het messi vs c ronaldo is

7 juli 2012 om 01:26

Haha ik ben toevallig 14 en kan mijn reacties prima onderbouwen leeftijd zegt helemaal niets. Snap echt niet hoe je aan die 199 punten komt met dit soort reacties, dan hoor ik er wel 345 te hebben hoop echt dat dit je een ban oplevert want dit vind ik echt ronduit te schandalig voor worden.

5 juli 2012 om 13:46

Het wordt tijd dat hij deze prijs eens wint. Hij en Xavi hebben al 24 grote prijzen gewonnen. Wat moet je nog meer doen? Xavi en Iniesta zijn voor nu de beste voetballers van de wereld.

6 juli 2012 om 10:17

@branca

Valdes heb er bijna evenveel gewonnen als Iniesta. Zeg het maar, is dat een goed argument, of bellicht je nu zaken vanuit een verkeerd perspectief?

5 juli 2012 om 10:40

Iniesta is voor mij een held, wat een geweldenaar.
Zou hem graag de gouden bal zien winnen, maar zoals hij al zelf zegt; het duurt nog een half jaar voordat die verkiezing is, er zijn nog genoeg andere spelers die gaan excelleren.

5 juli 2012 om 11:19

Lol

Iniesta held voor de nederlanders...

5 juli 2012 om 10:41

Net of het alleen om goals gaat. Hij gaat dit jaar gewoon naar Ronaldo anders is deze prijs totaal niet meer serieus te nemen.

5 juli 2012 om 10:44

verklaar jezelf nader aub.

5 juli 2012 om 10:44

Waarom naar Ronaldo? Ik vond Iniesta en zeker Messi wederom beter dit jaar. De gouden schoen gaat niet alleen om hoe de speler zelf zijn acites en doelpunten maakt, maar ook om teamspel. Ronaldo scoort misschien wel vaak en maakt mooie acties, maar zoals je op het EK heb kunnen zien is hij een waardeloze teamspeler. Zolang hij in 9/10 gevallen de actie zelf maakt ipv. de bal af te leggen zal hij nooit de beste speler van de wereld worden.

5 juli 2012 om 10:47

leg uit waarom messi (dribbelaar die het verschil moet maken) een team speler is en waarom ronaldo ( dribbelaar die het verschil moet maken) geen teamspeler is?

Mijn conclusie het zijn bijde spelers die geen teamspelers zijn.
Sorry hoor maar je ben echt blind als je zegt dat messi een teamspeler is of dat ronaldo een teamspeler is het zijn geen teamspelers ze gaan allebei voor hun eigenbelang en uiteindelijk is dat goed voor het team dat maakt hun zo sterk.

5 juli 2012 om 10:50

Dan heb jij Ronaldo al heel lang niet meer zien voetballen. Hij is niet meer die jongen van destijds bij Man United. Cristiano is volwassener geworden in zijn spel. Zowel in Madrid al bij de nationale ploeg van Portugal. Hij heeft dit seizoen een hoop assist's op zijn naam staan en hij is een echte teamspeler geworden.

5 juli 2012 om 10:50

haha ik wil niet veel zeggen maar hij heeft volgens mij net zoveel assists als messi? en dan moet ozil winnen
Iniesta+xavi= 54 assists in 2 seizoenen
ozil = 54 asstists in 2 seizoenen

5 juli 2012 om 10:51

Ronaldo heeft bij Real Madrid voor 16 Assist gezorgd en bij Portugal toch ook mooie passen afgegeven om spelers te laten scoren , herinner de pass van ronaldo tegen nederland naar Nani ? dat Nani er niet uit weet te scoren is dan weer een 2e. Pass van Ronaldo op Helder Postiga maar mist een kans en zit met z'n handen in het haar omdat hij weet dat hij die had moeten maken, tuurlijk ronaldo ging ook wel eens voor eigen succes maar heeft ook genoeg goede passes gegeven waaruit gescoord had moeten worden.

5 juli 2012 om 10:54

Tuurlijk heeft hij goed passes gegeven en messi ook maar dat zegt niet dat je dan een teamspeler ben. Je ben verplicht in je team om een bal af te spelen maar hun taak is om het verschil te maken en dat lukt hun allebei heel goed.

Mourinho of pep heeft nooit tegen hun gezegd van ga is lekker alle ballen voor het doel afleggen. DIe zegt gewoon dat hun het verschil moeten maken dat zijn hun kwaliteiten en je kwaliteiten moet je toch altijd benutten?

5 juli 2012 om 10:57

Dan heb jij blijkbaar niet goed gekeken, Ronaldo is volwassener geworden en heeft toch heel wat assists op zijn naam. Weet niet of je die bal op EK hebt gezien op Nani waar nani van 5 meter mist. Om maar ff aan te geven

5 juli 2012 om 11:01

Wauw jij hebt er echt verstand van! Mag ik je nummer?

5 juli 2012 om 12:06

@ zoepoe

Messi speelt al vanaf zijn 13e op La Masia waar het passen bovenaan het lijstje staat. Messi is mede door deze opleiding tot een geweldige spelmaker/teamspeler uitgegroeid! Dat is hetgeen wat hem ook de beste maakt. Individueel enorm sterk om vervolgens met een splijtende pass de verdediging open te scheuren. Al seizoenen achter elkaar +20 assist, dit seizoen zelfs 29 !!

Ik vind het daarom echt raar dat je Messi geen teamspeler vindt. Je kunt er gewoon niet meer om heen. Messi is individueel de sterkste(zonder twijfel) maar als spelmaker/aangever is hij een van de beste,, zo niet ook de allerbeste!!

Overigens is Ronaldo wel wat meer als teamspeler gaan denken maar de passen en assists van Rnaldo kun je absoluut niet met die van Messi vergelijken.

5 juli 2012 om 12:23

Doordat je al zoveel van Messi weet laat alweer zien dat je een Messi fan ben.
Daardoor kan Messi niks bij jou fout doen maar al ga is goed kijken in het spel van hem dan zie je een dribbelaar die voor zijn eigen succes gaat.

Er is helemaal niks mis met voor je zelf gaan ieder team heeft ook een individuele speler nodig. Real heeft Ronaldo, Barca heeft Messi, AC milan heeft Ibra en Santos heeft Neymar noem maar op allemaal.

Messi heeft niet voor niets z'n geweldige dribbel even als Ronaldo en Neymar. Ze kunnen dat niet voor niets.

5 juli 2012 om 13:37

Ik denk dat dit mede te maken heeft met hoe de spelers zich op en buiten het veld manifesteren. Messi straalt het plezier uit van een jongen die op het blijntje in de buurt aan het voetballen is, ja, hij heeft zo nu en dan ook wat irritante neigingen als het niet lukt. Ronaldo daar in tegen heeft iets meer van dat Portugese temperament, zeuren, zannikken is daarnaast ook erg ijdel (haartjes doen). Messi is minder nadrukkelijk aanwezig in de media, wat dat betreft erg saai en Ronaldo vind zichzelf mooi erg goed. Kortom, als je het mij dus vraagt komt dit mede door een stukje gun factor en persoonlijkheid. Kijk je voetbaltechnisch, dan zijn beide spelers geweldig. Geef ze er allebei één want ze scoren beide aan de lopende band

5 juli 2012 om 14:14

Ja owner dat is volgens jou dus.
Maar Ronaldo zie ik niet als een concurrent voor Messi. Dit zijn nu Iniesta, Xavi, Ozil, Pirlo.

Ronaldo kan in het rijtje Van Persie, Ibrahimovich etc worden geplaats.

5 juli 2012 om 14:23

hahah Guardiola14! dankjewel voor de grap van de dag...

Ronaldo is samen met 5 andere spelers topscoorder van het EK, heeft daarnaast een gigantisch hoge waardering gekregen en staat ook in het elftal van het EK. hij heeft Real kampioen van Spanje gemaakt en neemt ze continue bij de hand voor prijzen,

en jij beweert dat Ronaldo in het rijtje van Persie enz geplaatst moet worden, de man die het hele EK heeft lopen prutsen, die weliswaar een wereldseizoen heeft gehad bij Arsenal maar nog steeds niet de voeten van Ronaldo mag aanraken,

Sjonge jonge hoeveel onzin kan jij uitkramen zeg Guardiola14!

5 juli 2012 om 18:24

@ zoepoe

Messi kan meer dan alleen dribbelen. Kijk jij uberhaupt wel eens voetbal? Tuurlijk is Messi individueel ook enorm sterk maar als teamspeler is hij net zo goed.

Ik snap het punt niet dat jij probeert te maken. Messi gaat net zovaak een dribbel aan als dat hij een steekpass geeft. Veelzijdigheid noemt men dat, die niet elke speler in zijn spel heeft.

Ik weet overigens helemaal niet zoveel van Messi. Ik heb alleen aangeven dat hij al seizoenen achter elkaar +20 assist geeft en veel betrokken is bij het teamspel. Het feit dat jij dit niet eens weet zegt een heleboel natuurlijk.

5 juli 2012 om 10:44

iedereen weet dat ronaldo een completere voetballer is dan messi maar toch is messi de beste vidn ik een beetje vaag?

5 juli 2012 om 10:49

Een completere speler ja, maar dribbelaar? ik heb niemand ooit zien dribbelen zoals Messi doet, behalve Maradonna.

5 juli 2012 om 10:54

@lampardo

Dus als je een betere dribbelaar bent ben je ook meteen een betere voetballer? Het lijkt mij dat je toch niet alleen kijkt naar het dribbelen moet kijken maar naar het totaal plaatje.

5 juli 2012 om 10:59

completere atleet ja. Als je serieus vindt dat hij de completere voetballer is spoor je gewoon niet.

5 juli 2012 om 11:00

R9 was nog altijd de beste als het gaat om dribbels. Vooral in zijn tijd bij Barça en Inter. Op dit moment zijn er natuurlijk veel goeie spelers en iedereen praat maar over Messi en Ronaldo. Terwijl spelers als Iniesta, Özil en Pirlo toch ook geweldenaren zijn die allen weer andere kwaliteiten hebben.

5 juli 2012 om 11:02

hoezo spoor ik dan niet noem eens iets wat andere voetballers wel beheersen maar hij niet?

5 juli 2012 om 11:03

daarom is 1 gouden bal ook overdreven zo zal bijv. een verdediger ook nooit de gouden bal kunnen winnen je moet gewoon 1 voor voorhoede 1 middenveld 1 verdediging doen of dergelijke

5 juli 2012 om 11:55

@ Owner01

En Cannavaro dan?;-) Heeft als verdediger toch de Gouden Bal gewonnen in 2006!

5 juli 2012 om 12:07

ja nu heb je 1 iemand dat is nogsteeds bedroevend weinig

5 juli 2012 om 12:13

@ owner

Het is maar net hoe je bekijkt. Ik hecht niet zoveel waarden of iemand kan koppen of niet. Ik vind niet dat koppen je een betere voetballer maakt.

Messi is voor mij het compleetst van allemaal. Messi is een assistkoning, een individuele baas, een goaltjesdief en een spelmaker in 1. Dit maakt je voor mij de meest complete, lees: voetballer.

5 juli 2012 om 12:33

indd er is geen enkele spelers op deze wereld, die al die voetbal aspecten tegelijk zo goed beheerst als Messi.
De meeste spelers zijn goed in 1ding, maar Messi doet meerdere dingen tegelijk, zoals scoren, zelf acties maken, assists geven, en het spel verdelen.
Daarom is Messi voetballen gewoon completer dan elk ander speler.
Ronaldo is op het fysiek gebied de completer, maar op voetballend gebied staat hij niet eens in de top 5.

5 juli 2012 om 13:13

Dat seizoen moest Zidane of Ronaldinho de gouden bal gekregen hebben.

5 juli 2012 om 13:26

De uitreiking van de gouden bal is nu 55 keer geweest, en maar 3 keer ging hij naar een verdediger, 2x naar Beckenbauer en 1 maal naar Cannavaro. dus dat is idd bedroevend weinig.

5 juli 2012 om 16:27

Ronaldo is veel completer dan Messi. Messi is een betere voetballer, maar hij kan bijvoorbeeld niet koppen, is fysiek niet echt sterk. Op de eerste meters is hij waarschijnlijk sneller, maar een langere sprint wint Ronaldo. Ronaldo beheerst alle facetten van het voetbal, daar hoort koppen en meeverdedigen en fysieke kracht ook bij. En dat je een individuele baas bent of een goaltjesdief bent niet. Ronaldo levert ook assists en scoort ook veel. Individuele baas vind ik een vaag begrip, dat past meer bij een zzp'er of een eenmanszaak en een spelmaker kun je ze ook beide noemen.

5 juli 2012 om 10:55

Nee inderdaad het gaat niet alleen om goals , maar besef jij wel wat Messi allemaal bereikt heeft met die goals? Hij is topscorer aller tijden geworden van Barcelona op z'n 24ste (!) , hij heeft het oude record van Gerd Müller verbroken door de meeste goals in 1 seizoen voor een club te maken , 50 goals in La Liga gemaakt (record) + nog ongeveer 30 assists in heel het seizoen.

Het is sowieso nog te vroeg om te oordelen over de gouden bal , aangezien die prijs bestemd is voor je prestaties in het jaar 2012 wat nog zeker even duurt.

5 juli 2012 om 11:49

waarom naar ronaldo, heeft niet het verschil gemaakt in CL en EK, heeft geen 50 doelpunten.

ik denk dan eerder als je toch naar invloed en prijzen kijken Pirlo of Inieste of Casillas.

5 juli 2012 om 12:56

@freddy: Waarom haal je er doelpunten bij als je dan toch Pirlo, Iniesta en Casillas voorstelt?

Ronaldo heeft met indrukwekkende cijfers voor de kampioenstitel gezorgd. Heeft wél het verschil gemaakt op het EK dankzij zijn twee doelpunten tegen Nederland, die Portugal kwalificeerde én de goal tegen Tsjechië die ze ook naar de volgende ronde bracht. Ronaldo bracht Real met drie goals langs Cska Moskou waardoor het in agg 5-2 werd (dat hij twee keer scoorde tegen Apoel is niet zo belangrijk) en scoorde twee keer in de return tegen Bayern waardoor er penalty's werden afgedwongen.

Zeg aub niet dat hij het verschil heeft gemaakt, want dat heeft ie in alle competities gedaan. Misschien kon het dit jaar in de Copa del Rey beter. Alhoewel, in de ronde tegen Barcelona scoorde hij wel twee van de drie goals van Real Madrid.

5 juli 2012 om 13:34

ronaldo bracht madrid langs cska moskou met 3 goals, messi barca langs leverkusen met 5 goals.

zijn allebei wereldspelers, maar zoals meerdere mensen het al hebben gezegd, ronaldo heeft zijn talent meer door training gekregen en messi had het talent al. messi voetbalt nog net zoals hij was al 10 jarig ventje, ronaldo heeft krachttraining, en techniektraining van coerver tot in den treure uitgevoerd. Ik zat vorige keer nog na de denken, ik heb messi bijna nog nooit een schaar zien doen, maar qua aannames enz zijn ze wel gelijk.

maar ja, eens zullen we het niet worden haha.

5 juli 2012 om 21:28

So what? Ik reageer enkel op het feit dat jij zegt dat hij niet beslissend was. Messi had er helemaal niets mee te maken.

En imo maakt het niet uit waar je je talent vandaan hebt. Een topzakenman die alles weet uit boeken of iemand die instinctief de juiste beslissingen maakt, is er één van de twee wijzen beter?

6 juli 2012 om 09:52

je hebt gelijk, messi heeft hier niets mee te maken. Ronaldo is voor real heel vaak beslissend geweest.

en je kan inderdaad ook met training veel bereiken.

5 juli 2012 om 14:06

@leonfia01

Je bent zelf niet serieus te nemen man.

5 juli 2012 om 10:41

Ik kon me vorig jaar nog herinneren dat iedereen dit van Barca zei.
Ze prijzen elkaar soms teveel de hemel in, om eerlijk te zijn vond ik dit jaar Messi niet zo eens heel geweldig was de schlemiel / verantwoordelijk dat Barca uitgeschakeld werd door Chelsea.

Ik hoop dat Casillas wint, maar het is een keeper dus het zal wel weer niet.

5 juli 2012 om 10:42

Ik gun het Andres heel erg, maar op dit moment kan niemand boven Messi uitstijgen, niet met veldspel, niet met doelpunten en ook niet met assists... Hij is gewoon veruit de beste en Iniesta komt op een tweede plaats.

5 juli 2012 om 10:43

En Iniesta wil ook graag de Gouden Bal winnen en ik gun hem dat ook wel een keertje. Iedere voetballer wil toch zo'n grote prijs in de wacht slepen. Kan meer genieten van Iniesta dan van Xavi, maar het zal wel gaan tussen Messi en Ronaldo alhoewel ik het sterk vermoeden heb dat Ronaldo hem nu gaat pakken aangezien hij het twee wedstrijdjes heeft laten zien op het EK en de landstitel heeft gepakt in 2012.

Messi ja betere voetballer dan Ronaldo, maar heeft pas na Barca- Real veel gescoord aangezien er niks meer op het spel stond en Ronaldo stond er dit keer wel in de wat grotere wedstrijden. Je kunt het zien als het afgelopen seizoen. Messi en Ronaldo beide 53 goals, maar Messi landstitel en Ronaldo scoorde op het laatst onbelangrijke doelpunten nu is het een beetje andersom, maar goed Messi is vader geworden en die heeft een Gouden Zoontje;

5 juli 2012 om 11:06

Ik gun het Iker wel. Heeft een EK gewonnen en de landstitel met Madrid, verder is hij belangrijk geweest voor Madrid.

Het zou nog terecht zijn ook, een keertje geen Ronaldo of Messi maar gewoon San-iker.

5 juli 2012 om 11:12

Het zou wel mooi zijn als het een keer geen Messi of Ronaldo word, maar dan word mijn gunnen van de bal Pirlo of Iniesta. Casillas vind ik een wereldkeeper alleen ik gun Pirlo en Iniesta het net iets meer.

5 juli 2012 om 10:43

het zou wel weer eens wat anders zijn als iniesta de gouden bal mee naar huis neemt.
ik gun het hem wel eigenlijk.
toch denk ik inderdaad dat messi hem wel weer zal krijgen.. hij blijft gewoon de absolute nummer ! (in mijn ogen)

5 juli 2012 om 10:44

Ik hoop dat Messi hem wint want het aantal goals aflopen jaar is gewoon geweldig veel assisten en geweldige voetballer want Messi is net zoals Ronaldo verantwoordelijk dat zowel real als barca de cl niet won!

5 juli 2012 om 10:50

Ik moet zeggen dat ik Messi toch wel meer persoonlijk verantwoordelijk vind voor de uitschakeling in de CL. Bal verlies van Messi en daar komt dan de goal uit op Stamford Bridge. Penal gemist in Camp Nou en Ronaldo assist in Munchen en 2 goals in Madrid.

5 juli 2012 om 12:17

Een assist uit in München die iedereen wel kan geven, thuis een penalty en een panklare bal in het hoekje leggen. Soo, wat een klasse! Vooral als je kijkt wat Ronaldo voor de rest heeft gedaan die 2 wedstrijden.

Letterlijk onzichtbaar!!

5 juli 2012 om 12:23

Nog steeds meer zichtbaarder dan wat Messi in de tweeluik liet zien tegen Chelsea

5 juli 2012 om 14:22

stekkpasss: hahahahaha zieligerd! die iedereen wel kan geven????? waarom dstond J I J daar dan niet?????? waarschijnlijk ben jij niet eens goed genoeg voor bal op het dak!

5 juli 2012 om 10:48

Hij gaat niet naar messi en ook niet naar iniesta. Komop he ik weet dat iedereen graag heel diep in die Catalaanse konten kruipt maar je moet het eens objectief bekijken. Ronaldo was veruit het beste dit jaar en die bwrca successupportertj3s overal hier moeten daar eens mee leren leven.

5 juli 2012 om 11:00

Ach man, wat maakt zo'n nietszeggende trofee nou uit. Leuk voor "erbij", maar als Barça supporter geniet ik zowel van de kwaliteiten van Messi als die van Ronaldo en vele anderen. Degenen die voetbal nu heel bewust meemaken hebben sowieso mazzel om deze generatie voetballers en dan heb ik het voornamelijk over de spelers die momenteel bij Barca als Real spelen, mogen te zien spelen. Op personaliteit heb ik zo mijn voorkeur voor bepaalde spelers. Op sportief vlak geniet ik gewoon van de kwaliteiten van beiden clubs, maar juich ik voor Barça.

5 juli 2012 om 11:04

@traveler

Ik denk dat jij een hele goede statement maakt. Geniet van beide spelers zolang het nog kan ongeacht je voor Madrid bent of Barca. Het is elke week genieten geblazen met die twee en ik wacht met smart op eind augustus wanneer de competities weer beginnen.

5 juli 2012 om 10:56

Ik vind dat Iniesta buiten het EK om ook niet zo'n goed seizoen heeft gespeeld...

Ik denk dat er vijf spelers kans hebben op een top 3 plek:

Messi & Ronaldo (zekerheidje) en de laatste plek zou gaan naar Van Persie, Ibrahimovic of Pirlo.

5 juli 2012 om 10:57

Ronaldo stond er wel in de grote wedstrijden maakte meer goals speelde een degelijk EK alleen beetje dom dat hij tegen Spanje niet eerder een penalty nam. Maar Ronaldo heeft het in bijna alle opzichten beter gedaan dan Messi maar toch zeggen er mensen dat hij naar Messi moett. Belachelijk Messi heeft de belangrijkste penalty gemist en leidde de goal van drogba in. Maar Uefalona kennende gaat hij wel weer naar Messi. Messi kreeg sowieso al veel cadeaus dit jaar. Bv die 2 onterechte penals tegen Milan. Maar ja had barca nodig want ze moeten natuurlijk wel ten koste van alles doorgaan he. Nee Messi ga hem eerst maar eens verdienen ipv dat je alles cadeau krijgt dwergje

5 juli 2012 om 11:12

Ja want messi kan namelijk niet voetballen, daarom speelt hij met gemak 5 a 6 man uit, is hij topscoorder van barcelona op zijn 24ste, en heeft hij meer prijzen gewonnen dan Ronaldo. Als hij vanaf de middelijn dribbelt 4 man passeert en scoort krijg je inderdaad alles kado,

Je bent duidelijk een ronaldo fan, En volgens mij miste Ronaldo ook tegen bayer munchen en was die penalty ook vrij belangrijk of niet? Net als dat hij alle vrije trappen op eist maar er weinig rendement uit haalt, Ik wil theo jansen niet vergelijken met Cr7 totaal niet, maar wat hij deed in zijn laatste jaar bij twente, dat is rendement halen uit je vrije trappen, Van de 10 vrije trappen op een gunstige positie schoot hij er 7 in bij wijze van spreken terwijl Ronaldo het hele laatste jaar misschien 5 keer gescoord heeft uit een vrije trap?

Maar goed jij doet net of Messi helemaal niks kan, maar dat "dwergje" zou jou en de gehele nederlandse competitie in ze eentje zoek spelen

5 juli 2012 om 13:04

@ leonfia01

Ronaldo: goals:71, assists: 16
Messi: goals: 82, assists: 27

In welk opzicht heeft Ronaldo het beter gedaan? Daarbij zeg je dat Messi cadeautjes krijgt door te scoren uit penalties, maar bij Ronaldo vormen de penalties een groter percentage van zijn doelpuntentotaal.

Ga bij het bekijken van bovenstaande statistieken ook nog even na dat Ronaldo een EK heeft gespeeld.

5 juli 2012 om 11:01

waar baseer je dat op dan pannekoek?
Messi heeft meer doelpunten en assisten dit seizoen, heeft alle records verbroken en alleen omdat toevallig Madrid een keertje kampioen mag worden van Barca?

5 juli 2012 om 11:13

Hahahahaha,

Madrid mag kampioen worden van Barca?
In mijn ogen was Real gewoon een klasse beter dit seizoen,
Afgezien van de onderlinge wedstrijden dan.
Maar ik zeg ook dat Ronaldo de gouden bal moet ontvangen omdat hij toch wel wat completer is que voetballende kwaliteiten in vergelijking met Messi. Maarja, Messi zal wel winnen omdat hij natuurlijk een God is en dat iedereen toch een enorme fan van hem is.

5 juli 2012 om 11:23

Een klasse beter waarmee dan? effectiviteit en geluk ja dat is het enigste.. je gaat mij en de rest van de voetbalwereld niet vertellen dat heel de voorhoede weer zo'n topseizoen draait! voor Barca is dit gewoon een normaal seizoen omdat hun altijd zo presteren, en mag chelsea geluk spreken dat Barca de 30 kansen niet benut heeft.

Volgend jaar zijn de rollen gewoon weer omgedraait, nu komen er 2 backs opgestoomd in plaats van 1.

5 juli 2012 om 11:59

Ronaldo kan harder schieten en harder lopen. Voor de rest is het toch echt wel Messi hoor. Waar is dan het deel dat Ronaldo een completere voetballer is? Completere atleet is hij wel door zijn lichaamsbouw.

5 juli 2012 om 11:01

Messi blijft natuurlijk erg goed, maar toch denk ik dat Ronaldo het wordt. Tenzij hij niet erg goed speelt, zoals op het EK 1 op 1 staat en miste, terwijl hij bij zijn club alles bijna scoort.

5 juli 2012 om 11:01

laat balotelli maar die goudenbal winnen hij was de verrasing op het ek

5 juli 2012 om 11:06

@jackc0la nee bamischijf ik heb niks gezegd over het kampioenschap het gaat om de spelers individueel messi heeft helemaal niet meer goals dan Ronaldo want die shit van wereldkampioenschap en beker telt niet mee want dat zou oneerlijk zijn omdat barca daarmeer wedstrijden heeft gespeeld. Ronaldo heeft het gewoon beter gedaan dat valt niet te ontkennen het is een feit eihoofd.

5 juli 2012 om 11:06

Het gaat hier niet alleen om goals.

Als het alleen om goals zou gaan, dan was Lionel Messi nu al zeker van die Gouden Bal. De enigste speler die daar dan tegenover kon opboksen was dan Cristiano Ronaldo.

Maar ik denk toch dat Lionel Messi de Gouden Bal wint. Want hij heeft dit seizoen weer heel veel records verbroken, als Messi de Gouden Bal niet wint, dan moeten Andres Iniesta of Xavi 'm winnen. Want deze twee spelers spelen als jaren fantastisch, en op het EK speelde ze ook uitstekend met Spanje.

5 juli 2012 om 11:08

Pirlo was veel beslissender voor Italie dan Iniesta dat was voor Spanje, en dat ligt niet enkel aan het feit dat Spanje meerdere topmiddenvelders heeft, des te meer aan Pirlo die gewoon een door velen onderschatte wereldvoetballer is. Zijn passing, creativiteit en overzicht zijn eigenschappen waar 99 van de voetballers enkel van kunnen dromen. Dat hij dit nog altijd toont op z'n 33e bewijst alleen nog maar meer dat Pirlo 1 van de beste middenvelders ooit is.

Messi verdient de gouden bal deze keer niet, 82 goals is mooi maar het hoofddoel van goals is toch écht matchen winnen en door matchen te winnen is het op zijn buurt de bedoeling om prijzen te winnen. dat laatste hebben ze amper gedaan, en het waren niet echt noemenswaardige prijzen, waardoor ik vind dat de gouden bal een andere eigenaar verdient. Wie dat dan wél moet zijn kan ik moeilijk zeggen, misschien nog een keer een verdediger zoals Kompany of Pepe? Of Casillas, die verdient het sowieso.

5 juli 2012 om 12:39

Kerel, Pirlo was heel goed. Maar vergelijk hem aub niet met Messi of Iniesta want daar komt hij niet aan. Messi en Iniesta kun je de bal niet afpakken, zelfs niet als je met 3 man opgaat. Pirlo kreeg een hele oceaan van ruimte. Dan was hij heel goed. Maar in de finale werd hij gedekt en toen raakte hij geen bal en gaf veel slechte passen. Dan ben je toch niet van het niveau Messi/iniesta.

5 juli 2012 om 14:33

Ik vergelijk hem niet met Messi? En in de finale viel in de 2e helft z'n partner (motta) uit die hem normaal die ruimte geeft, dus de finale is geen goede graadmeter. Ik zeg ook niet dat Pirlo balvaster is dan Iniesta dus waarom je dat erbij haalt is mij ook een raadsel, of maakt balvastheid je meteen de beste speler ter wereld? dan zou dat toch een Dembele of zo moeten zijn schat ik. Overigens was Pirlo in de eerste match tegen spanje heer en meester. Pirlo is beter dan Iniesta, en beslissender. Verder kan het mij geen reet schelen als jij niet akkoord gaat met die stelling.

5 juli 2012 om 15:13

Dat doe je wel. Als je zegt dat hij de gouden bal verdient, dan zeg je dat hij beter is dan Messi. Niet dus. Iniesta is balvaster dan Pirlo en geeft ook betere passen dan Pirlo, getuige daarvan dat eerste doelpunt in de finale. Dat hij dit niet vaker kan doen, komt omdat hij aan de linkerflank speelt. Centraal is Iniesta op zijn best en daar doet hij het ook veel beter dan Pirlo. Pirlo is enkel goed als hij moederziel alleen staat. Wat jij zegt interesseert niet alleen mij geen reet, maar ook de rest van de wereld niet. Bij de stemming van de gouden bal zal je wel zien dat Iniesta boven Pirlo staat.

5 juli 2012 om 11:10

Oeverloze discussie, dat voorop gesteld, maar doe graag mee ;

Het zijn twee verschillende spelers, waarbij ze een paar overeenkomsten hebben, beide spelen in dezelfde competitie en beide zijn op dit moment "by far" de beste spelers van de wereld.

De beoordeling van de beste speler is naar mijn mening niet alleen wat de spelers op het veld laten zien aan assists, doelpunten en dribbels, maar ook sportiviteit, collegialiteit. is belangrijk. Met name ook buiten het veld. Het moeten ambassadeurs zijn van het voetbal. En daarmee denk ik dat Messi op punten voor ligt op Ronaldo.

5 juli 2012 om 11:17

Ik zou het leuk vinden als Iniesta hem een keer krijgt, spelers zoals hij en xavi worden vaak een beetje vergeten, omdat iedereen het over Cr7 en messi heeft, terwijl xavi en inesta onzettend veel werk verzetten en misschien wel net zo belangrijk zijn (hetzij op een andere manier)

Ik denk persoonlijk dat hij weer naar Messi gaat, Hij heeft alle doelpunten records verbroken, en ronaldo speelde ook weer niet zo denderend op het EK een leuke wedstrijd tegen Nederland maar dat was het. En het winnen van de Gouden Bal gebeurt door middel van stemmen door de trainers en aanvoerders als ik het goed heb, En Messi heeft ook meer de "gunfactor" een bescheiden jongen, terwijl Cr7 met zijn uitspraken als mensen haten me omdat ik knap en rijk ben en goed kan voetballen, komt gewoon over als een ontzettend arrogant verwend en over het paard getild jongetje. Daarom gaat Messi hem weer winnen denk ik

5 juli 2012 om 11:23

Jammer Iniesta maar hij gaat ook niet naar je vriendje Messi, de gouden bal gaat dit jaar naar Ronaldo, zo niet dan is de prijs niet meer serieus te nemen want dan stemt iedereen op Messi omdat hij een veel "betere" persoonlijkheid heeft dan Ronaldo..

5 juli 2012 om 11:35

Euhh geef is argumenten waarom Ronaldo hem zou moeten winnen dan? Messi heeft meer goals en assists dit seizoen, ze zijn allebei tot de halve finale champions league gekomen en Ronaldo speelde alleen tegen Nederland en Tsjechie waar hij ontzettend veel ruimte kreeg goed. Tegen Denemarken, Duitsland, Spanje was het bagger.

5 juli 2012 om 11:37

Wellicht speelt dat ook mee, of je het voetbal ook positief op de kaart zet. Dan is de prijs des te serieuzer te nemen.

Wel grappig dat mensen een soort campagne starten anti-messi. Die ligt er waarschijnlijk niet meer wakker van of hij de gouden bal gaat winnen.

5 juli 2012 om 11:38

@skila87 Messi miste de belangrijkste penalty, veroorzaakte de goal van Drogba en heeft in de competitie minder goals gemaakt dan Ronaldo, tevens werd Real Madrid kampioen dankzij die ene man Cristiano Ronaldo die bij alle goals wel betrokken was.

5 juli 2012 om 11:52

miste ronaldo ook de belangrijkste niet tegen bayern? de assist van messi zijn moeilijker dan die van ronaldo. die zie ik nog niet een steekpass tussen 4 man geven, die wil er dan voorbij.

en qua vrije trappen heeft messi meer rendement. als je ronaldo zag op het ek, die vrije trap van Ramos was nog beter. die ging over de muur

5 juli 2012 om 11:53

Haha waar haal je dat nou weer vandaan?? Messi heeft 50 goals gemaakt en Ronaldo 45 goals in La Liga. Ronaldo miste ook een belangrijke penalty tegen Bayern en Real Madrid werd niet kampioen door Ronaldo maar het meeste door ene Mesut Ozil.

5 juli 2012 om 12:00

Klopt.

Tijdje geleden de cijfers nog gezien met een Madrid zonder Ronaldo en Barça zonder Messi. Madrid zou nog steeds kampioen zijn geworden terwijl Barça maar vierdes zou staan. Laat maar eens zien hoe belangrijk Ronaldo is voor Madrid.

5 juli 2012 om 11:40

geef anders eens argumenten waarom Messi hem meer verdiend dan Ronaldo. Die zijn er niet

5 juli 2012 om 12:01

Oké, Messi is een betere voetballer. Zo.

5 juli 2012 om 11:43

Naar mijn mening zijn er 2 spelers die kanshebben op de prijs en dat zijn Xabi Alonso en Ronaldo, omdat er 3 kandidaten zijn zou ik een speler als Pirlo of Drogba als 3e kandidaat benoemen.

Kijkend naar afgelopen seizoen kom ik tot deze conclussie, Xabi Alonso die naar mijn mening belangrijker is dan Ozil voor Real verkies ik ook boven Ozil. Het feit dat hij weer een prijs met Spanje heeft gekregen (gewonnen is iets anders) weeg ik mee.
Ronaldo was in de competitie heer en meester boven iedereen die dezelfde opdracht als hij had, als ik dat nog moet onderbouwen.

5 juli 2012 om 11:48

als je heel eerlijk bent en je kijkt puur naar de beste voetballer met grootste invloed en meeste doelpunten dan is messi continu de beste. Er kan discussie over zijn, maar als je echt puur kijkt naar de beste voetballer is hij gewoon de beste.

5 juli 2012 om 11:52

Dacht heel even dat dit een uitspraak van Ronaldo was, dan zou het pas een mooie quote zijn. Maar het is van z'n bescheiden teamgenoot Iniesta

5 juli 2012 om 11:56

Iniesta was vooral tijdens de finale erg goed, de wedstrijden daarvoor veel minder.
Ook was hij het afgelopen seizoen zeker niet altijd top, maar voor zijn doen speelde hij gewwoon redelijk goed.

Maar ik vind hem persoonlijk geen gouden bal kandidaat.

Overigens denk ik dat het vooral tussen Messi en CR7 gaat; Wellicht Aguero als 3e kandidaat.

5 juli 2012 om 12:03

Messi hoort hem te winnen met op een tweede plek Iniesta. Daarachter volgen dan spelers als Casillas, Xavi, Özil en Pirlo. Daarna komt Ronaldo pas. Scoort veel, kan hard schieten en snel lopen maar voor de rest is hij maar matig. Het spel verdelen is al te veel gevraagd voor hem.

5 juli 2012 om 12:06

Iniesta is realistsich genoeg om te beseffen dat de kans heel erg groot is dat de gouden bal alweer zal gewonnen worden door Messi.

Messi heeft dus inderdaad meer dan 80 goals gemaakt en met assist bij zal hij bij ruim honderd (100 !!) doelpunten betrokken zijn.

Dat is fenomenaal en het spijt me voor Christiano Ronaldo, Pirlo, Casillas, Iniesta, Xavi of nog anderen : de gouden bal zal weer gewonnen worden door Messi.

En het zou nog terecht zijn ook.

5 juli 2012 om 12:25

Z'n cijfers en z'n betrokkenheid bij meerdere facetten spreekt voor zich.
Messi zou in principe wat ruimte moeten maken in z'n vitrine; Want de 4e gouden bal zal slechts een feit moeten zijn.

Ronaldo en nog een kandidaat zullen uitgekozen worden voor een podium plaats.

Messi blijft de betere ras - voetballer en diegene met uitmuntende getallen.

5 juli 2012 om 15:47

@michielvc

Individueel het beste seizoen aller tijden gedraaid die kleine. Ik neem aan dat Messi weer gaat winnen, omdat er puur naar het individuele aspect word gekeken. Anders zou het compleet onlogisch zijn dat Ronaldo vorig jaar 2e werd nog voor Iniesta en Xavi, die beiden de CL + La Liga hadden gewonnen.

5 juli 2012 om 13:16

Geen discussie over mogelijk.
Niemand zal hem verdiennen dan Messi. Wat hij vorig jaar heeft laten zien kan geen een speler herhalen.
Ik vind Iniesta ook geweldig, maar komt toch net iets te kort om gouden bal te winnen.
Ik heb altijd gezegd Xavi en Iniesta hebben pech dat zij in deze tijd spelen. Want niemand zal hem voorloopig winnen dan Messi. Die jongen is gemaakt voor voetbal en voor niets anders. Want Messi kan, kan geen een speler op dit moment. Misschien ooit later maar nu no body.

Ik ben super blij dat deze 3 bij Barcelona voetballen, en ieder week iets moois laten zien.

5 juli 2012 om 13:45

Jongens. Messi is al jaren de beste. Dat weten we allemaal. Maar de prijs moet gaan naar wie er het beste heeft gepresteerd dit jaar. En prijzen winnen hoort bij presteren. Hoewel ik weet dat Messi deze verdiend zou het onrechtvaardig zijn als hij deze krijgt. Ronaldo en Iniesta zijn mijn kandidaten. Deze jongens hebben prijzen gewonnen en gepresteerd.

5 juli 2012 om 13:54

Ach iedereen komt met die discussie wie beter gepresteerd heeft. Dit is iets waar je niks aan hebt. Want niet de Uefa beslist wie de prijs wint, spelers/coaches/journalisten doen dit. En dan is het toch vooraf al duidelijk dat Messi em wint, aangezien 9/10 mensen die iets moet zeggen over de Ronaldo/messi-discussie meteen voor Messi kiest?
Alleen Real Madrid en Portugal kiezen voor Ronaldo, de rest van de gehele wereld zou voor Messi kiezen.
Ik ook maar even dat terzijde.

Ik kom ook meteen met mijn argumenten:
82 goals in 1 seizoen
Topscorer Primera Divison
Topscorer Champions League
Winnaar Copa del Rey, WK voor teams, Europe Super Cup, Copa de Espana
(bijna) de meeste assists dit seizoen

Ook vind ik hem op elk front beter dan Ronaldo op fysiek en snelheid op langere afstand na dan.

Maarja we zien wel. Elke speler die hem wordt heeft hem verdiend, want je wint hem op basis van stemmen van een aantal honderd stemmen, uit verschillende landen en milieus, er is geen sprake van 1 iemand die het beslist. En met name bij Iniesta, Casillas, Ozil, Ronaldo en Xavi snap ik het volledig als niet Messi maar 1 van hen het wint.

5 juli 2012 om 14:25

Ook met snelheid op lange afstand zijn ronaldo en messi redelijk gelijkwaardig. Daarbij is 'lange afstand' heel relatief.

5 juli 2012 om 14:29

Voor mijn part wint Iker Casillas hem hoor, dankzij hem kwam de Spaanse selectie weer dichter bij elkaar te liggen, een geweldige captain die ook nog eens maar 1 doelpunt tegen kreeg het hele EK. Won vervolgens ook het Ek.. Werd ook nog eens kampioen met Madrid, mede dankzij hem en zijn geweldige reddingen.

5 juli 2012 om 14:38

Vergeet niet dat het een individuele prijs is, dus degene die hem verdienen zijn Messi, Ronaldo, Pirlo, en Casillas.

Iniesta heeft natuurlijk een goed EK gespeeld, maar verder was het dit jaar niet zo geweldig.

Ik gun het Casillas en Pirlo het meest, maar zo lang de voetbaljournalisten Messi en Barca-geil zijn blijft Messi hem winnen.

5 juli 2012 om 15:58

Ronaldo verdiend t zoveel meer dan messi. Als messi echt zo in vorm was had hij barca na de titel gelift. Bedoel dat hij telkens de laatste man is die m erin tikt met 1-0 2-0 en dan ook de 3-0 4-0 Maar cronaldo scoorde altijd. Of ze nu achter stonden of voor

7 juli 2012 om 01:33

Ik denk dat Messi minimaal even goed is als bijvoorbeeld Pele. En dat denk is omdat het tegenwoordig veel moelijker is om door een verdediging heen te komen. Want de verdediging van een voetbalploeg heeft echt de grootste ontwikkeling gemaakt in 20 jaar. Vroeger was het veel makkelijker om een steekbal te geven door de verdediging dan nu. Als je oude beelden terug kijk moet je eens kijken hoe vaak die spelers wel 4 meter ruimte kregen om de bal aan te nemen. En vergelijk die beelden dan is hoe weinig ruimte sneijder kreeg tegen portugal en messi tegen real madrid en inter dat is gewoon niet normaal. ik zeg absoluut niet dat Messi beter is maar toch minimaal even goed

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Barcelona

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona10075
5.Valencia6513
Voor de complete stand: Primera Division
SpelersPositieW
Cesc FàbregasMiddenvelder3211
Lionel MessiAanvaller3246
Sergio BusquetsMiddenvelder311
Andrés IniestaMiddenvelder313
Dani AlvesVerdediger300
Xavi HernándezMiddenvelder305
Voor de complete selectie: Clubpagina Barcelona.

1743 fans
Aanvaller, 25 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Barcelona 32 46 1 0
2011/2012 Barcelona 37 50 6 0
2010/2011 Barcelona 33 31 3 0
2009/2010 Barcelona 35 34 3 0
2008/2009 Barcelona 31 23 2 0
Laatste voetbalnieuws

'Geduld Ronaldo mogelijk beloond met bedrag van 140 miljoen euro'

Het management van Cristiano Ronaldo, de vermogende topzaakwaarnemer Jorge Mendes, heeft de aanvaller van Real Madrid verzocht om zijn contract zo lang mogelijk uit te dienen. De Portugees zag tot dusver...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 19 juni
Liverpool lijkt zich op zeer korte termijn te versterken met een gewilde aanvallende middenvelder. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.171875 seconden.