Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Geweldig dat Zidane deze ambitie heeft, maar dit is niet het juiste moment'

Laatste update:

In Frankrijk is de discussie over wie de nieuwe bondscoach moet worden volop gaande. Laurent Blanc gaf er zaterdag de brui aan: met les Bleus kwam hij op het EK in Polen en Oekraïne niet verder dan de kwartfinale. Bovendien was er, net als op het WK 2010 in Zuid-Afrika, sprake van relletjes binnen de spelersgroep.

/

De man die de Haantjes weer in bedwang moet houden, zou volgens velen Zinedine Zidane moeten zijn. De voorzitter van de Franse voetbalbond (FFF) sluit echter uit dat de sportief directeur van Real Madrid wordt aangesteld als de nieuwe keuzeheer van Frankrijk: hoewel Zidane heeft aangegeven dat hij graag eens bondscoach van de Franse ploeg wil worden. “Het is geweldig dat hij deze ambitie heeft, maar dit is niet het juiste moment”, vertelt Noël Le Graët.

Zidane, die in zijn spelerscarrière tot 108 interlands en 31 doelpunten kwam, volgt ook een opleiding in management. Volgens Le Graët kan het nog wel ‘een jaartje of tien’ voordat de voormalig wereldvoetballer bondscoach wordt van de Franse ploeg. Dus wie wordt het nu? Daar is nog geen duidelijkheid over. “Onze bondscoach zal in ieder geval een Fransman zijn, daar is geen discussie over mogelijk”, benadrukt de preses. “De contractduur kan dan twee jaar zijn met een optie op nog twee jaar. Kwalificatie voor het WK met Spanje bij ons in de groep zal overigens niet makkelijk zijn.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou hem nemen tegen hem durven ze niet in te gaan.

3 juli 2012 om 19:37

Ja, maar ik vind dat je geen trainer moet aanstellen, alleen omdat ze dan niet durven.

Hun nieuwe trainer moet ervaring hebben en met situaties als ruzies om kunnen gaan. Frankrijk moet niet iemand hebben waar niemand iets tegen durft.

3 juli 2012 om 19:39

Ben het met je eens, maar ik zou hem toch wel als assistent aantrekken. Dan kan ie ervaring opdoen en na het WK zelf bondscoach worden. In 2 jaar tijd kan je toch aardig veel ervaring op doen.

3 juli 2012 om 19:44

Ja, als assistent vind ik ook goed, zodat hij ervaring op kan doen, zoals jij zegt.

Maar ik zou Zinadine Zidane niet aanstellen alleen omdat spelers dan niks tegen hem durven, want sam7689 schrijft dat wel.

Maar ik ben het ook met jou eens cooliewoelie1.

3 juli 2012 om 19:47

Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Maar als hij komt als bondscoach over een paar jaar evt. dan denk ik dat de spelers juist extra gemotiveerd zullen zijn om extra complimentjes te krijgen van de levende legende zelf. Daardoor gaan ze als ze niet nerveus worden extra goed voetballen en krijg je een ervaren een gemotiveerd team tegenover je te staan. Voor niemand een pretje.

3 juli 2012 om 19:49

Ze moeten gewoon de franse Louie van Gaal aanstellen al weet ik niet wie dat is, Een man die de jeugd de kans durft te geven die spelers die zich niet aan de afspraken houden gewoon keihard eruit haalt ookal betekend dat dat je sterspeler eraf gaat, Frankrijk heeft in potentie gewoon een top team en er zijn heel veel talenten in aantocht die het ver gaan schoppen daar ben ik van overtuigd, Zidane lijkt me niet de juiste keus voor de franse bond nu als hij faalt is hij eigenlijk net als Marco van Basten begonnen aan de grootste en meest eervolle trainersbaan van het land en dat komt je status niet ten goede, Zidane moet gewoon de het 2e team van Madrid gaan trainen of assistent worden bij het 1e.

Zidane moet de bondscoach worden van de nieuwe generatie franse spelers, Hij staat nu nog te dicht bij de spelers van het Franse elftal.

3 juli 2012 om 19:54

Maar daar heb je het al. Iemand die ook zijn beste spelers aan durft te pakken die zich niet gedraagd. Als ik daar bondscoach was waren er al iets minder spelers. Nasri wegens het openlijk beledigen van een journalist(e). Menez die z'n aanvoerder beledigt. Ben Arfa en M'villa wegens ruzie met de bondscoach zelf. Dan heb je al 4 spelers minder.

3 juli 2012 om 19:53

Ik vind dat ze Raymond Domenech moeten nemen

Nee ff serieus, voor deze generatie onkruid (qua mentaliteit) bestaat volgens mij geen middel. Laat Zidane aub niet ondergaan in de verstrengelingen van de opgeblazen Nasri's, Ben Arfa's, Menezjes, M'vilatjes en dat soort figuren.

De volgende generatie is voor Zidane.

3 juli 2012 om 22:16

WTF lul jij nou weer

Eerlijke ruil? : Bert naar Frankrijk en Zidane naar Nederland?

3 juli 2012 om 19:37

Echt niet. Zidane verdient beter dan Nederland en Bert slechter dan Frankrijk

3 juli 2012 om 19:39

Haha je hebt helemaal gelijk;

3 juli 2012 om 22:25

Doe even normaal, van Marwijk verdient respect en met deze selectie zou het eigenlijk ook gewoon knap zijn als we van Duitsland en Portugal wonnen.

Ik ben altijd zo bang met zulk soort legendes, dat ze na hun prachtige voetbal carriere hier aan ten onder gaan.

3 juli 2012 om 19:41

Deed Maradona ook met het Argetijnse elftal.
Zo me niet verbazen als Messi over 20 jaar ook ten onder gaat.

3 juli 2012 om 19:42

Ruud Gullit. Marco van Basten. Lothar Matheus. Diego Maradona. Voorbeelden genoeg inderdaad.

3 juli 2012 om 19:49

Van basten is nog niet zo lang trainer, en hij traint nu toch gewoon Heerenveen. Dus hem zou ik er (nog) niet bij zetten persoonlijk.

3 juli 2012 om 20:27

Vanaf 2004 als ik met niet vergis. Maar oke, ik ben het met je eens dat hij nog een kans verdient.

3 juli 2012 om 22:46

Langs de andere kant... Guardiola

Misschien die Girard van Montpellier? Zit nu toch al een 3-tal seizoenen bij Montpellier en een titel wint ie er niet weer mee...

3 juli 2012 om 19:50

Is misschien wel een goede coach. Maar er is wel een groot verschil tussen een clubcoach en bondscoach zijn. De sfeer is anders, ze spelen minder met elkaar. Daarom zou ik wel een bondscoach nemen die daar de nodige ervaring mee heeft. Al weet ik niet of hij veel heeft gespeeld voor zijn land.

Zidane overschat zichzelf nogal zo te zien. Hij zal het niet worden, hoogstens assistent.

3 juli 2012 om 19:58

Overschat?
Hij geeft aan die functie ooit te ambiëren, heeft niets met overschatting te maken.
Hij heeft ervaring genoeg en na zijn wk-kopstoot duidelijk een voorbeeldfunctie nu hoe het niet moet. Vind hem wel de man op de juiste plaats.

4 juli 2012 om 00:06

Voetbalervaring genoeg, managerervaring genoeg heb je geen idee van. Omdat hij een kopstoot heeft uitgedeeld wel? Wat een domme argumentatie heb jij zeg. Als hij echt zo ervaren is had hij de kopstoot in de eerste plaats al niet eens uitgedeeld.

3 juli 2012 om 20:31

Haha: wat ben jij zielig? Zidane die zich overschat? Deze man heeft meer knowhow dan die Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Wim Jonk en alle andere Ajacieden bij elkaar. Ik las in een interview van Wim Jonk dat hij Bergkamp beter vond als Ronaldo van Brazilie. Hahahahhahahahahha. En laatst op Voetbalzone gaf hij aan dat hij een speler was die net als Pirlo de ballen gaf. Hhahahahahahah dit zijn mensen die zich overschatten.

4 juli 2012 om 00:04

Voetbalknowhow is wat anders als coach zijn of manager. Als hij eerst wat ervaring op doet zal het een droomkandidaat kunnen zijn, maar je kan toch niet zomaar even bondscoach worden omdat je vroeger goed kon voetballen? En waarom jij nou weer Frank de Boer, Bergkamp en Jonk erbij haalt weet ik ook niet. Je moet een baan als coach niet onderschatten. Zidane zou een goede assistent zijn, maar eindverantwoordelijke is het te vroeg voor. Het is een veel te grote gok om hem voor de groep te zetten.

4 juli 2012 om 00:42

Wat jij wellicht niet weet is dat Zidane als speler al min of meer coach was. Hij leidde het Franse team naar de wereldtitel europese titel en de finale van 2006. Ik haal die drie aan, omdat jij vond dat hij dat hij zichzelf had overschat. En aan je avatar te zien ben je een ajacied.

4 juli 2012 om 13:38

Juist, daar had ik het ook over. Maar blijkbaar weet 13nesta13 alles beter!
Hoezo domme argumentatie 13nesta13, als je er zelf niets van weet..
Inter_energy vergelijkt alleen aan de hand van jouw avatar, omdat hij aanneemt dat je Ajacied bent, en daar ben ik het volkomen mee eens!

Frankrijk gaat het wel moeilijk krijgen in de kwalificatiereeks. Als ik zo lees komen ze bij Spanje. Bij wie komen ze nog meer eigenlijk?

Wauw, dat zou echt geweldig zijn.
Sommige haantjes binnen het team zouden heel erg tegen hem opkijken.

zidan moet nog vijf jaar wachten en dan eerst coach worden van een club en dan van een land want als ie nu begint krijgt ie te veel druk want er zijn nog veel spelers die met hem hebben gespeeld zoals ribery malouda alou diarra

Als je de kans krijgt de beste speler ooit van je land aan te stellen moet je dat direct doen. Deze man beschikt over aanzien, inzicht, klasse. Hij is technisch nog steeds beter dan die hele nasri.

3 juli 2012 om 21:13

Heb je die benefietwedstrijd laatst gezien? Real Madrid - Man Utd? Hij speelde weer geweldig hoor. Ook Figo had toen zo'n mooie goal.

On:

Ik denk dat Zidane zeker veel kan bereiken met Frankrijk. Geen van die ego's durft z'n bek open te trekken aan de beste Franse speler ooit en 1 van de beste aller tijden. Ik zie hem eigenlijk liever bij Madrid blijven, dankzij hem kwam Varane naar Madrid.

Ik zou Paul le Guen aanstellen als nieuwe coach. Zidane zou dit zelf niet eens moeten willen. Hij heeft veel aanzien en respect vergaard als speler en loopt zo de kans dit te verspelen. Hij moet eerst gewoon ergens ervaring opdoen als trainer, vind ik

Zidane is geen arrogante vedette, hij bouwt zijn carriere rustig op en leert veel van Mourinho... Over een aantal zal hij op eigen benen staan en dan zullen we zien wat hij als coach kan.
Voor mij blijft Zidane de beste voetballer die ik heb zien voetballen en is een absolute held maar als coach moet hij zich nog helemaal bewijzen. Arrogante boys als Ben Arfa zullen alleen niet tegen Zidane ingaan als hij iets zegt.

Hoezo de tijd is er nog niet voor? geniaal tacticus, kan een wedstrijd lezen als geen ander en heeft respect bij de jonkies. kent de straattaal, goed met de media, perfect uithangbord. Met leguenn en Petit als assistenten...lijkt me prima keus.

Dat zou echt fantastisch zijn. De beste Franse voetballers aller tijden, bondscoach van Frankrijk. Natuurlijk heeft hij zijn problemen en woedeuitbarstingen gehad in het verleden, maar hij zou een geweldige leercoach kunnen zijn voor de Fransen. En de jeugd zal erg tegen Zidane opkijken. Ik zou het doen als ik de FFF was.

deschamps is misschien wel een optie?
functioneert toch goed als coach en klaar voor het grote werk denk ik..

Ik zie Zidane eigenlijk liever Mourinho vervangen.. wat zou dat geweldig zijn en vooral als zijn zoon doorbreekt en net zo goed als zijn vader word.

Denk dat Zidane wel de juiste man is.
Er moet alleen een hoog niveau qua assistenten en veldtrainers bij zitten.
Deze kunnen hem dan ondersteunen.
Zonde van Blanc, had echt gedacht dat hij het heel goed zou doen, maar goed.

Neeee Zizou, alsjeblieft doe dit niet.. Jullie moeten even verder denken wat als Frankrijk dan erg onderuit gaat tegen Spanje dan word de held van Frankrijk aller tijden een anti held?

Zidane blijf als adviseur of assistent coach of ga coach een kleine team niet gelijk aan iets groots beginnen we weten dat je het kan maar neem die risisco niet..

Zinedine Zidane is en blijft in mijn ogen de aller beste voetballer aller tijden..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren