Platini: 'Het gaat niet om de doellijntechnologie zelf'

Zaterdag, 30 juni 2012 om 22:23

Michel Platini heeft nog maar eens benadrukt dat hij niks ziet in de introductie van technologische hulpmiddelen in het voetbal. De voorzitter van de UEFA gaf die lezing al eerder, maar ook na het veelbesproken incident tijdens het EK-duel tussen Oekraïne en Engeland blijkt zijn mening niet veranderd. De Fransman vreest dat het lastig zal zijn om een duidelijke grens te stellen.

/

“Waar zal het stoppen”, zei Platini zaterdag tijdens een vergadering in Kiev. “Het geval in de wedstrijd tussen Oekraïne en Engeland; dat was inderdaad een doelpunt. Het was een fout van de scheidsrechter. Maar daar ging wel een buitenspelsituatie aan vooraf. Als de officials hadden gevlagd voor buitenspel, was het ook nooit een doelpunt geweest. Dus waarom zouden we ook daar geen technologie voor gebruiken?”

Platini is bang voor het hellend vlak, waarbij de introductie van de ene maatregel automatisch leidt tot een volgende aanpassing. “Het gaat niet om de doellijntechnologie zelf. Ik ben tegen technologie die wedstrijden zal gaan beïnvloeden. Het gaat verder dan wij denken. Als iemand straks een keer een handsbal maakt op de doellijn, wat doet de scheidsrechter dan? We kunnen niet enkel en alleen doellijntechnologie invoeren. We hebben dan ook sensoren nodig om te bepalen of het wel of geen hands is.”

Inmiddels heeft de wereldvoetbalbond FIFA al wel enkele tests afgenomen tijdens grote wedstrijden, al maakt dat weinig indruk op de preses van de Europese bond. “Weet je zeker dat het werkt?”, vroeg hij de aanwezige journalisten. “Niemand heeft de resultaten gezien, niemand heeft íets gezien. Ik lees artikelen waarin wordt beweerd dat ‘het de scheidsrechter vast wel zal helpen’. Wie garandeert dat?” Mocht de FIFA echter toch besluiten de technologie in te voeren, dan zal ook de UEFA daarover nadenken. “Maar meneer Blatter weet hoe ik over deze ontwikkelingen denk”, besluit Platini.

Poll

Kun jij je vinden in de woorden van Michel Platini?

30 juni 2012 om 22:26

Nee, het is wel belangrijk om momentjes te laten zien waarbij een vrouw huilt terwijl dat niet eens op dat moment gebeurt...

De uefa draait echt door. Die technologie is gewoon nodig, dat ze dat niet inzien is ongelooflijk!

30 juni 2012 om 22:37

Technologie is niet nodig hoor, we hebben alleen nog 5 a 6 man nodig op de achterlijn

Ik vind Hawk eye wat ze bij Tennis gebruiken wel een leuke.

30 juni 2012 om 22:43

Zet die hele achterlijn vol mannen en ze zien het alsnog niet .

Wat ze bij tennis gebruiken is inderdaad heel mooi. Jammer dat we dat soort dingen niet in het voetbal hebben.

Zou meneer Platini dit trouwens hebben gezegd als Frankrijk er op zo'n lullige manier uit was gegaan? Bijvoorbeeld dat ze scoorden en de 6e man het niet zag en hij dus niet werd geteld...

30 juni 2012 om 23:01

Oh nee, kom niet aan Frankrijk. Wanneer dat gebeurt kan je de volgende dag doellijn technologie verwachten.

30 juni 2012 om 23:05

Haha ja dusdat... Die man valt niet serieus te nemen!

30 juni 2012 om 23:56

Hawkeye zal dan inderdaad alleen maar van toepassing zijn op de doellijn en buitenspel, eventueel ook gevechten in het veld. Bij dubieuze situaties als hardheid van een overtreding kan je de scheids niet nog een keer voor het blok zetten.

1 juli 2012 om 01:14

Om hen vervolgens een discussie te zien voeren over wie het wel of niet gezien heeft, gaan we dan stemmen tellen?

Nja, de enige reden waarom hij tegen technologie is, is omdat het spelletje dan nauwelijks te manipuleren valt.

Het registreren van de bal die een lijn passeert is daarbij ook 1 van de weinige makkelijke en daarom realistische technieken, het merendeel moet beoordeelt worden vanaf meerdere kanten en verschillende invalshoeken.

Louter cul-argumenten gehoort van deze man, dan is het gewoon duidelijk.

1 juli 2012 om 10:10

Voetbal wordt beheerst door corruptie! Dat is de enige logische verklaring om geen technologien te gebruiken. Voor de situatie van hands op de doellijn kan je juist uitstekend videobeelden gebruiken. Waarom niet? Gebeurd in het hockey, rugby, ijshockey enz. Bij tennis is het toch ook niet goed waar te nemen of een bal in of uit is op een grasbaan. Dus zijn ze daar Hawk-eye gaan gebruiken. Werkt perfect! Uefa komt altijd met van die onzin excuses. Grootste onzin excuus is nog wel dat videobeelden het tempo uit een wedstrijd halen, maar vervolgens gebeurd er niks tegen het eeuwige aanstellen van voetballers. Voetbal ligt al zo vaak stil, dat een video-onderbreking van 15 sec echt geen verschil maakt.

Voetbal gaat pas veranderen als de grote landen actie ondernemen. Waarom protesteren voetballers bijvoorbeeld zelf niet gewoon? Die moeten er toch ook ziek van zijn dat je kan worden uitgeschakeld door een onterechte goal. Maar nee hoor het wordt weer uitgesteld en doodgezwegen. Over 2 jaar in Brazilie is er nog niks veranderd, let maar op!

30 juni 2012 om 23:54

Het valt mij op, aangezien jij altijd heel scherp bent, dat jij niet bent gevallen over deze zin:

"als iemand straks een keer een handsbal maakt op de doellijn, wat doet de scheidsrechter dan?"

Dit is namelijk de meest belachelijke vergelijking ooit, aangezien rood op de doellijn gewoon hands is en bestraft hoort te worden met een rode kaart voor de speler en een strafschop voor de tegenstander...

Platini roept dit nu, maar wanneer iemand zich beschikbaar stelt voor zijn functie die aangeeft dat hij 200% voor de technologie gaat, dan wil ik de heer Platini nog eens horen. Zelfde zie je nu ook met Blatter opeens...

1 juli 2012 om 00:32

serieus gast? Denk je dat Platini twijfelde over de straf of over het feit of het wel of niet gezien word?
Het is een prima vergelijking. Als we doellijn technologie hebben willen we wel weer iets anders. waar houdt het dan op. De vraag is dus niet of er wel of geen doellijn technologie moet komen, maar of er voor Alles een camera moet komen.

1 juli 2012 om 00:38

Waar slaat deze vergelijking op dan?

Een handsbal op de doellijn is namelijk het opzettelijk verhinderen van een doelpunt op een ongeoorloofde manier. Dus rood en een strafschop, aangezien het binnen de lijnen gebeurd en buiten het met lijnen gemarkeerde speelveld.

Dus er valt aan een handsbal op de doellijn niets te veranderen, alleen de strafmaat.

1 juli 2012 om 09:08

het is geen goede vergelijking omdat bij de een de bal wel of niet de lijn gepasseert is (of bij buitenspel). En bij de handsbal de situatie ingeschat moet worden of de speler hier wat aan kon doen. En dat kan de technologie nog niet.

Platini is tegen technologie die het spel beinvloed. Hoe dom, technologie beinvloed het spel juist niet. Dat doen falende mensen.

30 juni 2012 om 22:29

Het wordt eens tijd dat er een net gestopte profs op zulke plekken komen. Deze personen weten precies hoe de spelers zich voelen en komen net uit het moderne voetbal. Die Platini en Blatter komen volgens mij nog uit het tijdperk Abe Lenstra... Weg met die twee!!!

30 juni 2012 om 22:30

Oefenwedstrijd Frankrijk 0-1 Luxenburg.
Frankrijk scoort maar de goal word niet geteld omdat de 5e 6e man niet zagen dat de bal over de lijn was.
Platini : ''morgen word de doellijntechnologie ingesteld''

1 juli 2012 om 00:40

Sjah, als het Frankrijk betreft dan staat Platini altijd open voor veranderingen of gedoogbeleid.

30 juni 2012 om 22:31

Hij draaft gewoon door Platini, hij brengt ook geen sterke argumenten aan. Puur speculeren wat hij doet. Je kunt toch gewoon afspraken maken over doellijn technologie? Ik begrijp het probleem niet zo. Het is niet meer dan rechtvaardig om te weten of het een geldig doelpunt is.

30 juni 2012 om 22:32

Wij zien het ook niet zitten om elke keer weer die rot kop van je op de voorpagina van de krant te zien. Platini is gewoon het slaafje van Blatter niet meer en niet minder.

30 juni 2012 om 22:32

Of zoals vrijwel elke andere sport een videoscheidsrechter erbij doen. De tainers 3 challenges per wedstrijd geven. Zodat de wedstrijd niet te vaak stilligt, maar er wel eerlijke beslissingen worden gemaakt.

30 juni 2012 om 22:33

Nee, het gaat om die stupide doelrechters...!

30 juni 2012 om 22:36

Waarom ook niet voor de buitenspelsituatie? Nou beste Michel, nu loop je wel heel hard van stapel. Inderdaad, als het mogelijk is ooit een eenvoudig systeem te ontwikkelen waarin een dergelijke beslissing met behulp van technologie genomen kan worden, doen. Behoorlijke drogredenatie.

Het voetbal blijft zich ontwikkelen. Die ontwikkeling zorgt er voor dat men hierna waarchijnlijk ook voor de buitenspelsituaties een hulpmiddel wil zien. Echter is doellijntechnologie eenvoudiger van aard en maak je hier slechts misbruik van de eventuele ontwikkelingen die het met zich mee kan brengen.

Hoezo sensoren voor hands? Opnieuw misbruikt hij hier de ontwikkeling binnen het voetbal, beschouwt het als iets ernstigs. Ontwikkeling van het een, brengt andere ontwikkelingen met zich mee. Het een zal het ander in gang zetten. Dat is niet iets om te vrezen, maar om naar uit te kijken.

Tegen technologie die wedstrijden zal beinvloeden? Nu wordt het nog bonter. Alsof de rechtvaardigheid die technologie met zich mee brengt, rechtszekerheid zou je bijna kunnen zeggen, tot onrechtvaardige manipulaties leidt? Don't get this one...

Onze vriend komt slechts met drogredenaties. Óf het kost te veel geld, óf men wil manipulaties van wedstrijden nog enigszins in eigen hand houden.

30 juni 2012 om 22:47

Geweldig stukje, helemaal eens. Platini heeft nog steeds geen enkel argument tegen. Alle argumenten tegen doellijntechnologie die ik voorbij heb horen komen zijn of drogredenaties, of pogingen op gevoel te spelen, meestal een vaag betoog over menselijkheid bij het voetbal. Want scheidsrechterlijke dwalingen maken het voetbal leuk. Ofzo.

30 juni 2012 om 23:04

Inderdaad, hij kan best bang zijn voor het hellend vlak, maar dat is zinloos als de boel al scheef staat. Begin nou gewoon bij het begin

30 juni 2012 om 23:04

Complete drogredenen die hij aanvoert.
D.m.v. huidige technologie (op TV) wordt het steeds duidelijker welke fouten de arbitrage maakt. Dit hebben de bonden (fifa/uefa) o.a. zelf in de hand gewerkt door destijds de buitenspelregel te veranderen (wel of niet hinderlijk).was dat dan zo logisch.
Je zou bijv. ook kunnen besluiten dat je alleen in de 16 nog buitenspel staat (vergelijkbaar met hockey).
Waarom is het in andere sporten wel mogeijk om ergens (d.m.v. Tv-beelden) op terug te komen. Op het hoogste niveua is stilstand achteruitgang. Gezien de breaks zou dit toch echt iets moeten zijn voor de (door commercie verpeste) bonden zoals Uefa/fifa, kunnen ze door de ingelaste reclameblokjes nog meer verdienen, kunnen ze de Bavaria-rokejes bijv. laten lopen (komt genoeg binnen).

Duidelijk gebleken is dat de 5e/6e man ook fouten kunnen blijven maken op de achterlijn/doellijn. Geen schande, is en blijft mensenwerk. Maar een doellijntechnologie is waarschijnlijk betrouwbaarder en bovendien goedkoper dan zo'n 5e en 6e man laten invliegen (en te laten overnachten), die er verder voor Jan Lul staan. Verder is zo'n doellijntechnologie beter en makkelijker te gebruiken dan bij buitenspel.

Verder moet je Platini niet te serieus nemen., over bijv. de charme vd sport.rechtvaardigheid voor zover mogelijk gaat boven charme (en eeuwige discussie achteraf).

Heb Platini niet gehoord over die handsbal van Frankrijk tegen Ierland in de Wk-beslissingswedstrijd voor het WK 2010.
Diezelfde Platini was zo'n beetje de enige die in de wedstrijd op de Heizel tussen Juventus en Liverpool juichde na zijn benutte strafschop terwijl er meer dan 35 doden te betreuren waren bij het Heizelpdrama.

1 juli 2012 om 00:34

Goede redenatie. En je kan er ook nog een punt aan toevoegen: als de ene ploeg wil weten of het doelpunt geldig is, en de ander wil daarop weten of het geen buitenspel was....wat dan nog? Als je de regel instelt dat elk team 3 keer in een wedstrijd een 'calling' mag vragen, dan hoeft het spel echt niet constant stilgelegd te worden. Het gebeurt ook niet vaak dat er 3 hele grote fouten aan 1 kant worden gemaakt, dus 3 keer moet genoeg zijn. Dan heb je de techniek op hele belangrijke momenten, maar er kan geen overdadig (mis)bruik van worden gemaakt.

Het is net of die man vergeet dat hij ook regels eromheen kan maken, en daarom elke nieuwe stap maar volledig schuwt.

1 juli 2012 om 01:08

Doe hem maar op de post!

30 juni 2012 om 22:39

Als ik een fransman zou zijn zou ik mij echt schamen voor deze verschrikkelijke vent. Eigenlijk is het ook best wel triest dat een Knvb en voetbalbonden uit andere landen meer druk kunnen of willen uitoefenen....echt iedereen is voorstander!

30 juni 2012 om 22:41

Aan de ene kant snap ik het wel
Oekraine scoorde een goal
maar vlak daarvoor was het buitenspel
hoever wil je dan terug kijken ... op een gegeven moment houd het op
maar als je beide teams 3 challenges geeft moet toch genoeg zijn
Zoveel dicutabele momenten komen er gemiddeld niet voor per wedstrijd , zes is zat
Het beinvloed ook niet word alleen eerlijker van

30 juni 2012 om 22:50

Het gaat er nu om dat onze vriendjes van de Fifa een stelletje holbewoners zijn die geen nieuwe technologie willen. Ik durf er geld op te wedden als Frankrijk dit was gebeurd dan had het er al geweest.... Ik blijf hopen. Het zijn slechts drogredenaties, hij probeert opde een of andere manier ook hier weer geld uit te halen!

30 juni 2012 om 23:28

Je hoeft helemaal niet terug te kijken, daar een wedstrijd begint in de 1e minuut. Als je vanaf die minuut steeds de juiste beslissingen maakt is er niks aan de hand.

30 juni 2012 om 22:50

Ik ben 1,5 jaar van voetbalzone geband omdat ik vorige keer reageerde op een artikel waar deze Platini dezelfde uitspraak deed, maar ik blijf bij mijn standpunt dat deze man gewoon een crimineel is en dat ie op z'n minst opgesloten zou moeten worden. Wij zijn de fans, wij zijn voetbal, niet deze bozo!!!

30 juni 2012 om 22:54

Wederom een enorm slecht beargumenteerd verhaal van Platini. Hoe lang gaat deze onzin nou nog door? Wanneer komt de voetbalwereld eens in actie tegen Platini, Blatter en de rest van de Uefa/fifa top die er slaafs achteraan loopt. Het enige wat voor deze gasten van relevant is zijn hun eigen financiële en politieke belangen. Het daadwerkelijke spelletje interesseert ze geen reet. Om te kotsen.

30 juni 2012 om 23:13

Wat Platini doet is puur zand in de ogen strooien door iedereen af te leiden van het onderwerp. Het gaat dus juist wel om de doellijntechnologie zelf. Hands, buitenspel etc. heeft daar allemaal geen drol mee te maken. Dat zijn onderwerpen die je bespreekt wanneer de technologie voor die onderwerpen aan bod komt. De doellijntechnologie gaat puur om bal wel of niet over de lijn, en dat is op dit moment prima toepasbaar.

Of het werkt en de scheidsrechter echt helpt komt hij niet eens verder dan "hoe kunnen we dat zeker weten". Nou dat is niet zo moeilijk, dat weten we zeker als we het proberen en eerder niet. Dus testen die hap, stoppen met kletsen.

30 juni 2012 om 23:21

"ik ben tegen technologie die wedstrijden zal gaan beïnvloeden."

Fouten van de leiding beïnvloeden het spel meer dan de technologie. Daar zou Platini zich druk om moeten maken en de zaken niet gaan omdraaien.

“weet je zeker dat het werkt?”, vroeg hij de aanwezige journalisten. “niemand heeft de resultaten gezien, niemand heeft íets gezien."

Als je te laf bent om het te proberen, zoals je wel 1000 wedstrijden hebt geprobeerd met een 5e en 6e man, die wanneer het erom gaat, niet thuis geven, dan zul je nooit weten

30 juni 2012 om 23:34

het gaat er niet om wat wij ( toeschouwers ) of de bobo's willen. Het gaat erom wat de spelers op professioneel niveau willen. Zij zijn uiteindelijk degene die er het meeste hinder van ondervinden, maar ook de scheidsrechters zouden ook gewoon hun mening moeten verkondigen. Alleen het probleem is dat voetballers en scheidsrechters een dikke schorsing kunnen verwachten als ze al hun mond open gingen trekken. Dat bewijst al genoeg hoe de situatie bij de Uefa en de Fifa is, maar verder zal ik daar maar niet op in gaan ;

30 juni 2012 om 23:34

Ben het eens met Platini, lekker het spelletje laten zoals het is. Ene keer zit het mee andere keer zit het tegen. iedereen wordt wel eens benadeeld. 'fouten maken hoort bij het spelletje. zowel van de spelers, trainers en scheidsrechters. Dat maakt voetbal mooi.
Het blijft het mooiste spel ter wereld met het meeste aanzien, technologie is er genoeg om voor andere dingen te gebruiken. Anders ga je over 20 jaar vragen voor robot grensrechters etc.
Het spel bestaat uit emoties, waar veel mensen al jaren van genieten please laat het dan ook zo.

30 juni 2012 om 23:59

Het spel bestaat uit emoties, waar veel mensen al jaren van genieten please laat het dan ook zo.

Ik heb anders nog nooit iemand zien genieten van een verkeerde beslissing voor buitenspel. Geniet jij er van als een doelpunt onterecht wordt afgekeurd? Persoonlijk vind ik de charme van de sport geweldig spel, mooie truukjes en de spanning. Niet een fout van een scheidsrechter. Emoties blijven echt wel in de sport als je doellijntechnologie invoert, ik snap dat argument nooit.

1 juli 2012 om 01:30

Kijk Young_, jij begrijpt het ook zeker niet. Je bent ook zeker zo'n voetbalfan die vindt dat ze maar eigenlijk gelijk moeten beginnen met penalty's nemen, want dat is toch veel leuker???

30 juni 2012 om 23:36

Crimineel. Moet ik nu ook nog gaan uitleggen waarom? Dat is voor iedereen heel duidelijk te zien. Ieder weldenkend mens wil een eerlijke sport zien en Voetbal is verre van eerlijk tegenwoordig, vriendjespolitiek, voortrekkerij van de grote voetbal clubs door scheidsrechters, buitenspel gevallen door de ogen zien, correcte doelpunten afkeuren.. Ik kan wel blijven doorgaan.. maar ja, dat is ook de reden dat ik niet meer zo geinteresseerd naar voetbal kijk, er is altijd wel wat, iedere wedstrijd. Ik hou 't nog een beetje bij maar ben er wel klaar mee eigenlijk.

30 juni 2012 om 23:43

Wat een BS. In Amerikaanse sporten werken technologische hulpmiddelen al jaren zonder al te veel problemen of controverse. Misschien moeten we een wat forenisch accountants op de inkomenstromen van Uefa als geheel en Platini ( en co) in het bijzonder. Lijkt me prima te passen onder het kopje " financial fair play".

30 juni 2012 om 23:57

Wat hij dus eigenlijk zegt is:
'we laten 1 goed ding niet toe, want dan kunnen er meer goede dingen volgen?'

1 juli 2012 om 00:03

Die 2 oude zakken moet gewoon weg, gewoon video raf netzoals bij het hockey, logische Frankrijk ging door een fout naar het wk en ze worden natuurlijk flink betaald als er een fout word gemaakt!

Ze verkopen ook wel wedstrijden.

1 juli 2012 om 00:07

Ik heb een gevoel dat Platini denk dat al deze technologien ervoor zullen zorgen dat er geen scheidsrechters meer nodig zullen zijn. Dit is een compleet verkeerde gedachte want een computer zal nooit een situatie kunnen inschatten, alleen een mens kan zoiets doen en voelen of er bijv. iets met opzet is gedaan of niet. Wel kan de technologie de scheidsrechter juist helpen om een situatie beter te beoordelen en dan heb ik het hier vooral over doellijntechnologie. Platini heeft gewoon een bepaalde gedachte die wij niet zullen begrijpen omdat hij het niet goed onder woorden kan brengen of hij is gewoon een idioot. Hierom moeten we niet gelijk ( vind ik ) Platini beoordelen maar juist argumenten bedenken voor DT en bekijken wat de nadelen zijn en ze zo het beste oplossen...

1 juli 2012 om 00:41

Het is er aan te zien dat Platini geen scheidsrechter is. Topsport is in een fase terecht gekomen waar het onmogelijk is geworden voor een gewone mens om elke fase waar te nemen. Tennis wordt 3x sneller gespeeld, voetbal net hetzelfde. Het is en blijft wachten op die ene topscheids die een eind maakt aan zijn leven omdat de druk teveel werd naar aanleiding van een betwistbare fase. De druk die er vroeger was is nu duizend maal vergroot, door de media die alles onder een vergrootglas bekijkt en de business die het voetbal is geworden.

Geef Michel een fluitje voor een dag, laat hem eens een finale fluiten van een belangrijk tornooi. En van mij mag hij zelf 22 andere scheidsrechters op het veld zetten. Benieuwd of hij de druk aan kan! "voetbal moet menselijk blijven", ga dat maar eens zeggen aan de scheidsrechters!

1 juli 2012 om 01:03

Technologie dat voor meer rechtvaardigheid zorgt is eng? Vals knip en plak werk van beelden (technologie) door Uefa om sentimenten bij mensen te triggeren die niets te maken hebben met de waarheid (manipulatie van mensen) is niet eng? Hogere boetes uitdelen voor sluikreclame door spelers dan voor racisme?

De wereld volgens Uefa.

Waarom vult Platini het uiteindelijke resultaat van dit zogenaamde hellende vlak niet nader in? Wat is er tegen betere registratie van de daadwerkelijke gang van zaken op een veld? Wat is er tegen meer rechtvaardigheid? Is een scheidsrechter een middel of een doel op zich?

1 juli 2012 om 01:09



Vroeger als je met twee jasjes een partijtje speelde en je vriendje schoot de bal op het jasje vond jij het geen doelpunt en hij wel ....ik wil hier mee aangeven je ging alleen maar beter je best doen om toch te winnen en zou haalde je je gelijk. en anders nam je de volgende dag sportieve wraak.
Kijkend naar de hand van god,duitsland vs Engeland etc etc na jaren is dit nog steeds levendig met doellijn tech. valt dat allemaal weg en heeft voetbal zijn charme verloren.

1 juli 2012 om 01:23

Charme verloren? Charme van het voetbal is je eigen voetbalteam zo goed mogelijk supporten en dat uiteindelijk diegene wint die beter is. Charme van het voetbal is mooi voetbal zien. Charme van het voetbal is de underdog zien winnen. Charme van het voetbal zijn de supporters etc.

Charme van het voetbal zal Nooit zijn dat iemand Oneerlijk wint. Hand van god en de goal van de Engelsen waren oneerlijk en als een scheids de mogelijkheid had het beter te beoordelen, dan zou die dat ook doen zoals elk ander eerlijk mens.

Heb je nog meer van die charmante voorbeelden? Schwalbes van Suarez? Beenbrekende tackles van Bouazouan?

1 juli 2012 om 09:52

Heb je nog meer van die charmante voorbeelden? Schwalbes van Suarez? Beenbrekende tackles van Bouazouan?
Dit slaat kant nog wal om dit te schrijven ,ik heb het over de doellijn tech.en meer niet.

ga ff lekker ergens anders het politiek correcte mannetje uithangen wat je in werkelijkheid dus niet kan zijn.

1 juli 2012 om 01:12

Platini en zijn Uefa zijn geschift geworden. Net alsof ie het over mensen heeft die zijn veroordeelt voor levenslang en Tbs, maar toch een 2e kans verdienen in de maatschappij. Hij praat onzin en verdiend zijn geld door de boel te saboteren of te manipuleren. Hij is een gladjanus eerste klas!

1 juli 2012 om 01:14

Hij zegt: het zal wedstrijden gaan beïnvloeden. Ja maar dan wel op een goede manier en niet o een slechte

1 juli 2012 om 01:20

Er is nog niet eens een begin gemaakt met simpele technologie t.b.v. fairplay, of Platini is al bang dat hij zich afvraagt waar het zal stoppen.

Blijkbaar weer eens bij de mensen van Fifa en Uefa.

1 juli 2012 om 01:33

Ik kan echt niet begrijpen hoe voetballiefhebbers voor doeltechonologie zijn.
Voor mij maakt dit deel uit van de sport en moet er gewoon wat meer begrip zijn voor de ref.
Als men toch wenst over te gaan naar zulke technologieen is het zeker dat het voetbal meerdere niveaus zouden krijgen (in lagere devisies zou dit niet te betalen zijn) Zonder dat deze te vergelijken zijn.
Ik ben het Absoluut eens met platini et had dit nooit verwacht maar ben echt fan van zijn visies.
Wie denkt dat deze technologieen voetbal beter/aantrekelijker zullen maken vergist zich. Niemand staat te wachten op voetbal dat moet wachten op beslissingen van enkele juryleden.
Ik vraag jullie allen om hierover na te denken en niet enkel stil te staan bij te enkele goals die hierbij terech/onterecht werden afgerkeurd.

1 juli 2012 om 04:18

Wat betreft juryleden. Bij Rugby, American Football, Hockey heb je een video-scheids. Bij twijfel van bijvoorbeeld een overtreding of afgekeurd doelpunt kan een video-scheids worden ingeschakeld. En de video-scheids kan binnen 20 seconden antwoord geven. Bij voetbal gaan de spelers die zich benadeeld voelen direct protesteren en vliegen de scheids aan. En dit kost dan in verhouding meer tijd.

Het mooie is van een video-scheids is ook de transparantie. De televisiekijker kunnen meekijken naar de desbetreffende herhaling wat de video-scheids ook bekijkt en ze kunnen meeluisteren wat de scheids onderling overleggen over de herhaalde video.

1 juli 2012 om 08:14

hierbij wil ik inhaken op het feit dat spelers de scheids aanvallen cq protesteren. Dit zie je bij hockey,rugby en american football niet. Daar hebben ze Respect voor de scheids en de regel. Doe je dit wel dan wordt je uit het veld gestuurd en benadeel je je eigen team.

Maar ja zo zijn er diverse zaken die gefrusteerde spelers en supportes opleveren. Lees de visie van cruiff en van Basten eens over het moderne voetbal en je zult leuke levendige wedstrijden zien waarbij geen rotzooi is in en om het stadion.

1 juli 2012 om 10:49

Nee je wilt niet tijdens de wedstrijd even 20/30 seconden de boel stilleggen om de beelden te gebruiken? Maar wat nu wanneer jouw favoriete club door een onterecht doelpunt de CL misloopt (en daarmee tientalle miljoenen euros misloopt)? Kan je dan nog steeds zeggen het hoort erbij?

Ik denk dat enkele technologieën of aanpassingen in het spel het zeker wel leuker en eerlijker maken.

1 juli 2012 om 09:09

het is heeel makkelijk, geef de scheids een oortje en dan zit er iemand in en kamer die dan alles kan doorgeven, want op tv zie je alles goed

1 juli 2012 om 09:26

als de uefa of fifa een bepaalde richting kiezen, is dat gebaseerd op of geld of macht. zie de politiek.
wat zit er achter om technologische vooruitgang niet door te zetten ? argumenten van platini zijn zwak, buitenspel, over de zij- of doellijn zijn met een simpel signaal direct duidelijk te maken. hetzelfde geldt voor schwalbes.

de belangrijkste overweging van platini en co gaat over macht. de technologie neemt een deel van die macht over en zeer waarschijnlijk komen daarmee bepaalde geldstromen onder druk.....

1 juli 2012 om 10:01

Mensen denken hier dat de technologie geen fouten kan maken maar het word nog altijd bestuurd door mensen en die zijn weer omkoopbaar en kunnen dingen manipuleren.wat denk je hiervan voorstander van doellijn tech.

1 juli 2012 om 10:24

Platini verdedigt zijn machtsbasis en doet dat goed, dat zou een ieder doen in zijn plek met hetzelfde belang. Precies de reden waarom Blatter draait, die voelt zijn tijd naderen, heeft weinig te verliezen en is plots radicaal vóór technologie; dat was toch ooit anders.....

Ik denk dat de discussie anders gevoerd moet worden. Het gaat niet om de vraag of je technologie nodig hebt, het gaat om de vraag of je het voetbalspel kunt aanpassen zodat de vraag of technologie nodig is haast overbodig raakt. Lijstje van suggesties, waar ik persoonlijk niet allemaal achter sta, maar die wel tot nadenken waard zijn.

- veldindeling zoals bij hockey
- pure speeltijd; tijd stilleggen bij incidenten
- geef beide ploegen een 'call' moment. Eenmaal per wedstrijd mag je iets waarover controversie bestaat aan de kaak stellen, bij de 4e official.
- kleiner veld, kleinere bal; maakt het voetbal meer technisch, minder strategisch
- geen keepers
- geen buitenspelregel
- onbeperkte wissels
- gele kaart betekent powerplay, rood betekent uitsluiting

En ten aanzien van het bepalen of het een doelpunt is of niet, zou je bijvoorbeeld het doel dicht kunnen maken, of het net er direct achter spannen, met daarop een sensor. Raakt de bal dat net, dan is de bal volledig achter de lijn en is het een goal. Camera's of Hawk Eye zijn niet de oplossing, die vergroten alleen de discussie. Straks moeten we van 15 hoeken bekijken of het echt wel een goal was, echt wel buitenspel, echt wel hands, echt wel een strafschop; schei toch uit. Het moet wel menselijk blijven dat voetbal.

1 juli 2012 om 10:45

"dus waarom zouden we ook daar geen technologie voor gebruiken?”

Prima schaf dat hele buitenspel meteen af heeft toch geen toegevoegde waarde.
Kan je meteen die twee grensrechters opdoeken en die 4de en 5de man en ga je ook gebruik maken van doellijntechnologie (in de vorm van een camera of zoomer ofzoiets a la ijshockey) en je zorgt net zoals bij Hockey dat iemand gewoon 1x per wedstrijd een situatie mag aankaarten waardoor er teruggekeken wordt. Heb je gelijk mag je nog een keer zoiets gebruiken zat je er toch naast ben je die mogelijkheid voor die wedstrijd kwijt.

Daarnaast nog het gele kaarten systeem aanpassen door als je geel hebt je 5 minuten van het veld moet (of 10) en bij 2x geel is nog steeds rood en hele wedstrijd eruit. Dan heeft de ploeg waar je op dat moment tegen speelt ook profijt en krijg je ook geen gezeur in tournooien dat je in de finale je halve basiselftal mist vanwege kaarten die je 1/2 of 3 wedstrijden eerder hebt opgelopen. (en hoef je dat ook niet te corrigeren door na de kwartfinale alle kaarten kwijt te schelden).

Wanneer deze punten aangepast worden ben je al een heel eind om voetbal naar het jaar 2012 te trekken en gaat het een stuk eerlijker voor iedereen.

Daarnaast snap ik Platini niet door het elke keer maar zo weg te wuiven want elk jaar gaat er meer en meer geld in om en kunnen clubs en landen meer verdienen en door zo'n blunder kost het een land of club toch al snel miljoenen.

1 juli 2012 om 14:24

Erg vaag dat hij der niks mee wil, want zeg nou zelf, hij wil toch ook van dat gezeik af?

1 juli 2012 om 14:40

De heren die over het voetbal regeren maken het graag kapot.

Wel lekker makkelijk van Platini, het lijkt te ingewikkeld en langdradig, dus doen we maar helemaal niets!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
Florentino Pérez mag het, als José Mourinho is vertrokken, allemaal zelf bepalen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.09375 seconden.