Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als de KNVB me benadert, zou ik me vereerd voelen'

Laatste update:

Ruud Gullit wordt in de wandelgangen genoemd als opvolger van Bert van Marwijk en de voormalig topvoetballer zegt niet bij voorbaat nee tegen die uitdaging. In gesprek met Metro verklaart de Amsterdammer ‘vereerd’ te zijn, mocht de KNVB besluiten om hem benaderen.

/

Gullit laat eerst weten wat er volgens hem misging met Oranje op het EK. “De meeste teams bij het EK van 2012 hebben hun spel verbeterd door meer aan te vallen. Als je twee verdedigende middenvelders hebt, kan je niet creatief zijn met balbezit. We hebben gewaarschuwd dat dit kon gebeuren. Ze dachten dat ze goud zouden krijgen dit jaar, maar dit was niet het geval. Nu is het belangrijk om terug te gaan naar de basis en te voetballen op de manier waarop we gewend zijn.”

Nederland staat bekend als een creatief team. We willen dat weer terugzien. We willen liever goed spelen dan winnen”, vervolgt de oud-spits, wiens naam steeds vaker in verband wordt gebracht met de positie van bondscoach. “Het is te vroeg om te zeggen, maar als ik benaderd zou worden zou ik me vereerd voelen”, zegt hij.

Wat vind jij van Ruud Gullit als nieuwe bondscoach van Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou leuk zijn als Gullit zou komen. Ben het wel met hemeens, alleen heb ik liever winnen dan goed spelen;.

29 juni 2012 om 16:36

klopt..liever winnen dan goed spelen..maar dan ook de hoofdprijs winnen.
En niet veel winnen en 2e worden.
liever in de halve finale eruit na 5 goede wedstrijden dan 2e worden met 6 saaie slechte wedstrijden.
Alleen een titel verbloemt slecht spel

29 juni 2012 om 16:58

@babymongo, je verwoord precies wat ik sinds het WK roep.
Als je dan toch zo lelijk speelt als de teams onder van Marwijk moet je ook winnen.
Win je niet heb je gewoon gefaald en heb je mij naar 6 oer lelijke wedstrijden laten kijken

29 juni 2012 om 17:34

Precies, op het WK speelde Nederland betonvoetbal, maar toen wist niemand er nog op in te spelen, nu, 2 jaar later, weet iedereen hoe je dat lelijke kutvoetbal van Nederland moe(s)t bestrijden, Bertje is bang voor veranderingen en verneukt op die manier ons hele EK

29 juni 2012 om 17:43

Bert van Marwijk is hier niet alleen verantwoordelijk voor, de speler mogen de hand hierbij ook in eigen zak steken. Daarnaast is het systeem door Marco van Basten in samenspraak met bepaldende spelers ingevoerd, Bij MVB zag het er frivool uit en zat tot de wedstrijd tegen Rusland werkelijkwaar alles mee. Resultaten zoals in 2010 verbloemen een hoop, wij als supporters zijnde kijken ook niet verder dan resultaat. Als ze van die 28 kansen tegen Denemarken er 2 hadden ingeschoten had niemand iets gezegd en speel je een ander toernooi. Wat mij betreft mag het mooie voetbal zoals in 1998 en 2000 terugkomen. Goed, aanvallend, met ook echt wel het nodige geluk, maar volgens de NL filosofie.

29 juni 2012 om 16:52

Wow....ik had géén idee dat iemand werkelijk positief kan zijn over Gullit en trainer, laat staan bondscoach!!

Hij is echt overal en altijd mislukt!!!

Enige wat hij kon was goed voetballen! Maar dat is alweer een eeuw geleden!

Kan je ook verklaren waarom je dan positief over hem bent??? Ik zie géén enkel punt!!

29 juni 2012 om 17:14

Gullit is geen goeie trainer heeft 1 prijs in zijn hele trainerscarrière binnengehaald dat is de FA Cup. Hij heeft Feyenoord naar de klote gebracht, hij is pas nog weggestuurd bij Terek Gozni.

Dan kan je net zo goed geen bondscoach nemen als je aan Gullit zal denken. Denk niet dat Knvb deze man zal benaderen. Hij is ongeschikt, snap überhaupt niet dat mensen hem nog als bondscoach willen hebben.

29 juni 2012 om 18:10

Hij heeft Feyenoord naar de klote gebracht? Dat moet je toch even toelichten.

29 juni 2012 om 19:11

aankopen onder Gullit bij Feyenoord.

allemaal verkocht voor minder dan dat ze zijn binnengehaald, die man heeft Feyenoord naar de klote geholpen. Hoe denk je dat Feyenoord zo erg in de schulden is gekomen, deze man bleef maar nieuwe spelers aantrekken en ze hebben geen prijs binnengehaald.

11 aankopen onder Gullit met Feyenoord is nog erger dan PSV vorig seizoen:
Goor
Babos
Bosschaart
Saidi
De Graaf
Hofs
Ostlund
Gibbs
Basto
Bandalovski -- Heeft hij überhaupt het 1e gehaald?
Bahia

29 juni 2012 om 19:29

Bij Oranje kan je in ieder geval niemand kopen.

Daarnaast is Gullit niet in zijn eentje verantwoordelijk voor die aankopen en sommige spelers in die lijst waren gewoon goede aankopen (iedereen was blij toen Babos werd gehaalde, maar je weet nooit hoe het uiteindelijk gaat lopen, zelfde in mindere mate geld voor een Bosschaart). Bahia is jarenlang basiskracht geweest (zat bij Gullit trouwens op de bank). Saida begon erg sterk en werd vergeleken met Alex. Goor was dat jaar een van de betere spelers. Hofs heeft het mede door blessures niet gehaald maar was productiever dan een De Guzman.

De winterstopaankopen waren wel slecht.

29 juni 2012 om 20:30

@ Ruudos

Ja, maar (op Bahia na dan) zijn al zijn aankopen mislukt. Onder zijn leiding had Feyenoord een veel te brede selectie zonder echte kwaliteiten. Er werd veel geld uitgegeven aan salarissen. Gullit heeft gewoon gefaald, want er zat (net als nu) genoeg talent in de selectie..

30 juni 2012 om 00:11

Dus omdat die snor zegt dat het aankopen van Gullit waren, blijf jij dat herhalen... Dat er later naar buiten is gekomen dat het toenmalige bestuur vrijwel al die aankopen heeft gedaan zonder goedkeuring van Gullit is verder niet belangerijk??

Feijenoord speelde met Gullit aan het roer wel heel leuk voetbal. Daarna was het drama, totdat Koeman werd aangetrokken...

30 juni 2012 om 01:40

@stua

2004/2005 was een zwak seizoen van Feyenoord, de enige reden waarom dat beeld een beetje vervaagt is was omdat de jaren erna de prestaties nog slechter werden. Feyenoord eindigde 4de , en dat enige reden dat het geen absoluut drama seizoen werd was vanwege K2.

En Gullit niet verantwoordelijk voor de aankopen ? Dan zou Gullit wel de trainer met de zwakste persoonlijkheid uit de voetbalwereld zijn als je een heel seizoen lang de ene naar de andere aankoop voor je neus krijgt zonder daar iets aan te doen. Als hij zich laten overlopen door een bestuur dan zal hij straks zeker in Oranje overlopen worden.

Gullit is in mijn ogen niet capabel genoeg voor de baan , heeft behoudens zijn eerste klus overal gefaalt en is nergens fatsoenlijk vertrokken. De laatste 4 bondscoaches , heel wat capabelere trainers , moesten via de achterdeur Oranje verlaten.

Gullit als bondscoach met een paar ervaren assistenten en op naar het WK 2014 in Brazilië.

29 juni 2012 om 16:40

Waarom zou enthousiast over een trainer die de laatste jaren overal gefaalt heeft ? Bij Feyenoord , bij LA Galaxy en Terek Grozny was het allemaal bedroevend slecht.

29 juni 2012 om 16:48

Clubtrainer is iets heel anders dan bondscoach. Dan moet je uitstraling, een goede babbel en aanzien bij de spelers hebben (zeker tussen de vedettes). En dat heeft Gullit.

Dan nog iemand naast hem die op voetbal technisch gebied uitstekend is en je hebt een goed team denk ik.

29 juni 2012 om 16:54

Iets als een goede strategie en ervaring en kwaliteit als trainer zijnde is niet belangrijk???

Waarom zetten we Andre v Duin er dan niet voor?? Of Youp vh Hek?

29 juni 2012 om 17:14

@skila87

Je slaat dezelfde onzin uit als Johan Derksen , die ook per se een bondscoach als uithangbord wil. In dat geval kun je net zo goed Rinus Michels opgraven , prepareren en voor de groep zetten.

Het is onzin om te doen alsof trainer van een club of bondscoach een wereld van verschil is. Natuurlijk zijn er verschillen , maar het bevat ook zeker veel overeenkomsten. Ik heb Gullit bij zijn laatste 3 clubs niet op tactisch inzicht kunnen betrappen. En technisch inzicht ? hij was degene die het zag zitten in een dozijn 3de rangs buitenlanders bij Feyenoord. Getuigde dat van technisch inzicht ?

29 juni 2012 om 17:51

@adzevedo

Je hebt wel een heel verkeerd idee als je denkt dat bondscoachschap hetzelfde is als een clubtrainer.

Wat moet je als bondscoach nou eigenlijk doen?

- Het hele jaar wedstrijden bekijken van potentiële Nederlands elftal spelers waar de selectie toch bijna al helemaal vaststaat.
- In de korte tijd dat je bij elkaar bent (bij kwalificatie wedstrijden hoogstens een week) de poppetjes op de juiste plaats zetten (iets waar van Marwijk in 2 jaar tijd niet eens in is geslaagd)
- Duidelijke communicatie naar de spelers toe.
- Het team hecht houden in die korte tijd dat ze bij elkaar zijn.
- Een strategie, tactiek en systeem ontwikkelen in overleg met de spelers en assistenten voor 1 nationaal team. Bij een club ligt dat heel anders. Want daar heb je te maken met de lange termijn dag in dag uit en elke week een wedstrijd (al is het niet 2 wedstrijden in de week).

Wat jij nu allemaal schetst is voor het beleid in een club bedoeld. Er zijn 18 eredivisie clubs in Nederland en iedereen doet het op zijn eigen manier maar er is maar 1 nationaal elftal waar de beste spelers van Nederland moeten presteren. Dat is iets heel anders.

Ik geloof dat het tactisch brein achter Bert van Marwijk Frank de Boer was en die was er de afgelopen 2 jaar niet meer.

Ruud Gullit is iemand waar de spelers tegenop kijken, kan er een team van maken, kan de visie duidelijk overbrengen en heeft naar mijn mening echt wel het tactisch inzicht om met een nationaal team dat normaal gesproken meedoet om de prijzen een goed systeem op tafel te leggen.

Of dacht je dat del Bosque tegen Iniesta zegt hoe hij beter moet passen? Nee dat zeg je ook niet tegen Sneijder. Ze trainen niet dag in dag uit met het team bij een land. Dus het moet kort en krachtig zijn.

30 juni 2012 om 01:21

1 Hier ga je gelijk al de fout in , als je er vooraf al vanuit gaat dat de selectie al vast staat dan komt die verjongingskuur die noodzakelijk er dus niet. Je moet dus ook de spelers kunnen analyseren , en daar mist Gullit kwaliteit in. Hoe is het anders mogelijk dat je een dozijn aan miskopen kan halen bij Feyenoord ? Als Gullit het spel van de betreffende spelers kon analyseren was Feyenoord een boel bespaard gebleven en hadden er fatsoenlijke versterkingen kunnen komen.

2 En omdat Gullit bij clubs wel ruim de tijd had om spelers op de juiste plek te zetten ,maar daar niet goed wist te slagen, zal dat hem nu in kortere tijd beter afgaan ?

3 Duidelijke communicatie , dat is ook als clubtrainer vereist. Dus waarom je dit punt aanhaalt begrijp ik niet.

4 Het enige verschil met een clubtrainer is dat ze minder tijd hebben om een hecht team te creëren. Maar veder gaat het dus net als bij een club om het creëren van team. De korte termijn maakt het aannemelijker dat de nieuwe bondscoach direct moet kunnen presteren. En ook dit is iets wat als je terug kijkt in zijn carrière als clubtrainer waar het aan schort.

5 Kortom , weinig anders dan een clubtrainer behoudens het feit dat de spelers een belangrijke rol hebben in de strategie en tactiek. Enig belangrijk verschil is inderdaad dat je de lange termijn bij clubvoetbal meer in de gaten moet houden. En juist de punten die jij opnoemt doen me des te meer twijfelen over Gullit. Hij heeft , als hij al een eigen visie heeft, een visie die in ieder geval hem niet liet slagen in het clubvoetbal. En er zijn geen aanwijzingen dat Gullit nu plotseling wel verstand heeft spelsystemen of tactiek.

Gullit is nergens fatsoenlijk vertrokken , vraagt ontzettend veel geld en lijkt slechts matig inzicht te hebben wat vereist is voor een toptrainer. Ik vind het onzin om hem aan te stellen als uithangbord terwijl de assistenten voor het inzicht moeten zorgen. Daarvoor vind ik het een te duur grapje , met de kans dat Gullit betweterig tegen assistenten ingaat die meer inzicht hebben. Ik heb liever een trainer met inzicht en goede (club)ervaring , en niet een of ander uithangbord wat er voor de sier op de bank zit.

We moeten nu gaan bouwen aan de toekomst , en niet een ja knikker neerzetten voor de huidige generatie. Spelers uit de huidige generatie kunnen een zeer belangrijke bouwsteen daarin vormen , maar als ze het opbouwen van een nieuw team in de weg staan moeten ze zelf gepasseerd worden. Stop met dat overdreven veel leunen op individualisme , dat nekt ons juist.

30 juni 2012 om 01:47

Je bekijkt alles vanuit een verkeerd oogpunt. Je moet niet alles te letterlijk nemen. Mijn punt is gewoon dat bondscoach iets heel anders is dan een club trainen. En Ruud heeft het nergens als trainer echt bewezen bij clubs dat klopt. Maar bondscoach zie ik hem wel goed doen als hij goede mensen om zich heen heeft.

Want wat is het alternatief?

- Guus Hiddink, Frank de Boer, Dick Advocaat, Frank Rijkaard gaan het niet doen.
- Co Adriaanse vind ik geen uitstraling meer hebben de laatste jaren en heb het gevoel dat de spelers bij het Nederlands elftal over hem heen walsen.
- Gert-jan Verbeek is een echte clubtrainer die elke dag de spelers probeert beter te maken op het trainingsveld. Bondscoach zal hem niet liggen denk.
- Louis van Gaal ga je een agressief sfeertje mee creëren denk ik rond het elftal. Waar rust nu noodzakelijk is.
- Foppe de Haan is over de top en gaat het ook niet doen.

Dus Ruud vind ik de meest geschikte keuze. En dat is niet bij gebrek aan beter.

30 juni 2012 om 03:26

Bondscoach Ietsjes anders , iets wat nauw verwant is met de baan als trainer bij een club. Zijn prestaties bij zijn clubs zijn voor mij doorslaggevender dan dat hij 20 jaar geleden een voetbalicoon was. Zijn prestaties als voetballer hebben niks te maken met zijn kans van slagen als bondscoach , zijn trainerschap bij andere clubs wel.

Het valt me trouwens op dat iedereen er gelijk bij roept dat er wel goede assistenten moeten komen. Als dat een voorwaarde is dan is dat dus een erkenning dat Gullit veel gebreken heeft. En dan rest nog de vraag : wat zijn goede assistenten ? en wie zijn er dan geschikt ?

Met de vraag , wat is het alternatief , geef je eigenlijk juist al aan dat Gullit bij gebrek aan beter in aanmerking komt. En eerlijk gezegd , van jouw lijstje vind ik toch echt dat Van Gaal een betere kans maakt dan Gullit. In tegenstelling tot Gullit wel een CV om u tegen te zeggen. Zelfs ondanks zijn falen toen hij vroeger bondscoach was is het beter dan te gokken op de assistenten van Gullit. Want dat is eigenlijk als ik het tussen de regels door lees waar we het van moeten gaan hebben.

Naar mijn mening zou de lijst vergroot moeten worden door niet per se te eisen dat het een Nederlander word. Een belachelijk criterium , zodat buitenlandse trainers die wel geschikt zijn bij voorbaat afvallen. Ik zie liever dat de Knvb een smak geld neerlegt om een toptrainer te halen uit het buitenland dan dat we gokken op Gullit en hem een duur salaris geven. Als we toch gaan gokken kunnen we de positie als bondscoach net zo goed gaan vergeven in de staatsloterij.

Gullit is te vaak mislukt als trainer. Een goede voetballer is niet automatisch een goede manager. De Knvb moet Van Gaal benaderen. Hij kan de ego's wel temmen.

29 juni 2012 om 16:05

Een goede trainer is niet automatisch een goede bondscoach. De Knvb moet Gullit er neer zetten met ervaren assistenten. Ik heb juist wel een goed gevoel bij Gullit

29 juni 2012 om 16:06

U kidding?
Van Gaal kan juist niet met egos omgaan heeft hij bij bayern wel bewezen. Zie Toni, Ribery

29 juni 2012 om 16:14

@ Ronaldo Dinho

Ja, precies. De grootste ego van allemaal (robben) speelde onder Van Gaal ook ontzettend beroerd......

29 juni 2012 om 16:19

Tja hen_nie, 2 handen op 1 buik.

Het doet mij er niet zozeer toe dat hij wel of niet met ego's om kan gaan maar ik heb niet echt het gevoel dat de spelers zin hebben om onder hem te spelen, en laat zin en lol nou het belangrijkste zijn binnen een elftal.

29 juni 2012 om 16:30

Dat kwam omdat v Gaal wel heel goed had gezien dat Robben op rechts een belangrijk wapen kon zijn denk ik en niet omdat hij goed met zijn ego om kon gaan. Sowieso kwam denk ik dat ego ook pas na dat seizoen, toen begon hij zichzelf heel goed te vinden

29 juni 2012 om 16:31

@ hen_nie,

op dat moment was robben zijn ego wat minder geworden, en moest die zich weer proberen groot te maken als speler dan met andere randzaken.

maar nu zie je zo weer dat het weer de robben is die zich geweldig vindt en met de grootste ego.

29 juni 2012 om 17:20

@ Neymarrr

Dus is dat een bewijs dat Louis van Gaal wel met dat soort jongens om kan gaan. Daarbij had Bayern wel meer ego''s, maar waren er toch grote successen.

@ Ronaldo Dinho

Robben is altijd al een groot ego geweest. Daarbij liepen er bij Bayern meer ego's rond, maar won Louis met Bayern wel de titel, de beker en behaalde hij de Cl-finale.

@ Nolimit

Waar haal je dat gevoel vandaan? Mijn gevoel zegt juist dat veel spelers juist heel graag met Van Gaal zullen werken. Zij weten immers ook hoe Van Gaal wil voetballen en veel spelers zijn het daar mee eens. Sneijder, Vd Vaart, Huntelaar, Robben, ....... Ik heb het gevoel dat mensen niet meer objectief kunnen oordelen over Van Gaal, omdat die in de media volledig ten onrechte keer op keer wordt afgeschilderd. Het is wel een van onze beste coaches aller tijden. Overal prijzen gepakt en goed voetbal gespeeld, maar dat hoor je nergens. Het is telkens die enge, harde schoolmeester zonder gevoel en iedere keer wordt 2001 aangehaald. Niemand heeft het over zijn successen. Dan ben je niet objectief meer.

29 juni 2012 om 17:28

Nou juist toen was zijn ego niet zo groot die is dat seizoen alleen maar groter geworden, ik kan me niet voorstellen dat Robben een gigantisch ego had nadat hij werd weggestuurd bij Real

29 juni 2012 om 16:11

Heb jij soms onder een steen geleefd
van Gaal slaagde er niet in om Nederland naar WK 2002 te loosden omdat hij niet kon omgaan met de vedettes
Dat heeft hij ook bij Bayern niet goed gedaan

29 juni 2012 om 16:15

Gullit is totaal ongeschikt. Hij heeft helemaal niets gepresteerd als trainer. Een goed spreker in een talkshow is niet per se een goeie coach.

Van Gaal is evenmin geschikt, aangezien die alleen maar ruzie maakt. Die heeft zijn kans al gehad en ging roemloos ten onder. Kan ook niet met de ego's uit de voeten.

29 juni 2012 om 16:48

Nee van Gaal kan dat niet. Maar Van Gaal kan wel een groep jongen honden (niet letterlijk) naar goede prestaties leiden. Guus Hiddink moet bondscoach worden

29 juni 2012 om 16:49

Ik kan mij een jaar geleden herinneren dat Koeman er ook geen hout van kon en kijk een jaar verder. Ik denk juist dat die zeer geschikt is als trainer, Het is en peoples manager en geen trainer maar je hoeft ook niet een goede trainer te zijn als je bondscoach bent. Want op de training breng je ze toch niets bij. Gullit heef mijn zegen.

29 juni 2012 om 17:11

Ik denk juist dat Ruud Gullit, de juiste man is voor de job. HIj heeft internationaal aanzien, kan goed communiceren met de media en daarnaast je hoeft de spelers van Oranje niks uit te leggen het zijn allemaal toppers. De belangrijkste vraag is eigenlijk in welke opstelling ga je spelen en welke poppetjes zet je er neer.

En geef de man wat credits, hij heeft in zijn trainers carrière niet altijd de beste keuzes gemaakt, maar er zijn meer voorbeelden te noemen waarvan het bij het ene team mislukt en het andere team wel slaagt. Daarnaast wil ik weer voetbal zien waar we om bekent staan. En ja er moet door geselecteerd worden, laat de nieuwe bondscoach maar is wat spelers uitproberen. Het kan niet zo zijn dat een land met wereldspelers als van Persie, Wesley Sneijder en Arjen Robben. Dat je zon prestatie op de mat legt.

Lijkt me een goede optie.
Met wat sterke assistenten ernaast.

29 juni 2012 om 16:03

wat een onzin toch. derksen overschat het belang van een boegbeeld nogal, en hij wordt weer fijn nagepraat.

waarom zo een ingewikkelde constructie, een waardeloze trainer die goed is in PR? met een paar sterke assistenten ernaast...

waar gaat het nou om? dat iemand er lekker bij zit op een persconferentie of dat iemand het maximale uit zijn selectie kan halen?

29 juni 2012 om 16:09

Een combinatie ervan Maodedios, zie Rutten als voorbeeld de andere kant op.

Koeman en De Boer zouden ideaal zijn, maar de eerste is niet geinteresseerd en de tweede te jong en niet geinteresseerd. Van Gaal is geen type voor het huidige Oranje en Hiddink is bezet bij Anzhi, waar hij ontzettend veel verdient.

Rijkaard lijkt me de beste optie, die heeft namelijk ook uitstraling, en wel verstand van coachen, want hij heeft zowel Oranje als Barça lekker laten voetballen, het is wel een trainer die goed met ego's op kan gaan en heeft ervaring. Lijkt me de beste optie.

29 juni 2012 om 16:09

Mag ik hier mijn eigen mening verkondigen zonder dat ik ervan wordt beschuldigd anderen na te praten?
Dat laat ik liever aan betweters zoals jij over die het enige recht op de waarheid heeft.

Gullit heeft het bij Chelsea toch heel aardig gedaan. Daarna is het wat minder gegaan.
Zo ging het met Koeman ook. En kijk waar Koeman nu staat: Nr1 kandidaat om bondscoach te worden, al denk ik niet dat Feyenoord hem laat gaan.

29 juni 2012 om 16:18

Als het een jaar of 15 geleden is dat iemand iets gepresteerd heeft, en daarna echt alles om zeep heeft geholpen, kan je aannemen dat het niet goed meer gaat komen.

Koeman is inderdaad een topkandidaat.

29 juni 2012 om 16:43

@cruzer

Mag ik je eraan herinneren dat Koeman zowel met Vitesse , Ajax , PSV en Benfica naar behoren heeft gepresteerd ? Dat kunnen we van Gullit helaas niet zeggen , of je moet naar terug naar de jaren 90.

29 juni 2012 om 16:44

bij chelsea deed hij het aardig, daarna wat minder - understatement. hij was een geweldige voetballer en heeft er als trainer gewoon geen reet van gebakken. sympathieke vent hoor maar er is werkelijk geen zinnig argument te geven om hem als bondscoach te willen.

29 juni 2012 om 17:54

Mee eens, maar toch was hij door bijna alles en iedereen afgeschreven. Hij borduurde voort op de successen van anderen zo stelde men. En bij Feyenoord heeft hij laten zien dat hij ook zelf een team beter kan maken zonder een succescoach voor zich te hebben.
Hij kreeg zelfs minder betaald bij Feyenoord omdat hij zichzelf eerst maar eens moest bewijzen. Zo erg was het gesteld en nu willen velen hem als bondscoach.

Als Gullit bondscoach wordt ga ik niet eens meer kijken man, drama trainer 1e klas.

We willen goed spelen én winnen.

29 juni 2012 om 16:45

Maar wat mij betreft begint het weer met het eerste. Het moet weer leuk worden om naar Nederland te kijken. Dat was het onder van Marwijk niet.

Als je echt goed speelt, win je vanzelf wel.

Hoe komen ze erop gullit is overal geflopt doe het niet Knvb .

29 juni 2012 om 16:17

Volgens mij is het meer een open sollicitatie van Ruud, dan dat de Knvb dit als serieuze optie overweegt.

Zou in mijn ogen 1 van de kandidaten zijn. Heeft alles wat een boegbeeld nodig heeft. Een goede technische staf samen stellen die het veld werk verricht en je bent klaar.
Ik denk niet dat er een Nederlander is uit de voetballerij die meer uitstraling dan Gullit heeft. Heeft ook als speler veel gewonnen dus weet hoe hij de ego's moet behandelen. Ook heeft hij in zijn periode dingen gedaan wat niet kon dus hij zal iedereen moeten begrijpen.

In mijn ogen 1 van de ideale bondscoaches.

(Ik zie hem niet als trainer, puur als bondscoach) De man, iedereen kent hem wereldwijd. Kan goed praten tegenover de camera is en zeer gerespecteerd.

29 juni 2012 om 16:20

Ach joh, praat lekker Johan Derksen na in plaats van zelf na te denken. Gullit heeft altijd nog gefaald als trainer maar hij blijft maar kansen krijgen op basis van zijn uitstraling. Bij Feyenoord likken ze nog steeds de wonden van zijn financiële en sportieve wanbeleid. Laat de Knvb hem alstublieft geen kans geven, die heeft hij al teveel misbruikt.

29 juni 2012 om 16:34

@morfieus,

en jij praat toch alle mensen na, die gullit niet als bondscoach willen zien ;

29 juni 2012 om 20:02

Neymarr, gebruik je verstand ff man Wat moeten we nou met Gullit? Die man heeft als trainer echt nooit wat serieus gepresteert. Was een topvoetballer maar als trainer snapt ie er tactisch echt weinig van.

Hopelijk toch niet.

Die heeft bij elke club geprutst.
Louis van Gaal of Co Adriaanse zullen het worden denk ik.

met gullit gaat nederland niks berijken, ik mag de man maar ik vind het een heel erg matige trainer. ze zouden beter kunnen gaan voor guus of louis

Gullit zou de man zijn om bondscoach te worden. Een waar boegbeeld. Weet hoe het is om te presteren in Oranje. Gaat niet zijn eigen filosofie volgen. Werkt overigens toch niet. Heeft gezag in een groep. Gullit zou een betere bondscoach maken dan Bert van Marwijk.

Haha kom op zeg. Het is een prutser eerste klas. Overal gefaald als trainer.

Ik weet dat men een boegbeeld wil hebben, iemand waar de spelers tegenop kijken. Maar je kunt het ook overdrijven...

Alstublieft.......ruud Gullit, is er dan daadwerkelijk helemaal niemand anders vrij
Hij mag hoogsten hopen op een plekje naast de Hoofdcoach, want ik zie het totaal niet in hem zitten.
Knvb doet er goed aan om het gewoon even te laten rusten inplaats van overhaastte beslissingen te nemen.

Wat een gelul wat al die mesne op tv zeggen met het is wel een boegbeeld. Iemand moet gewoon voetbalinhoudende kwaliteit op een groep met voetballers kunnen overbrengen.

Nou, wat mij betreft niet. Heeft nergens echt gepresteerd, op de FA cup met Chelsea na. Maar daar werd hij uitgekotst omdat hij niet of nauwelijks met de ploeg bezig was.
\wanneer er 'kundige' assistenten bij gezet worden, kan het nog iets worden. Anders zie ik niet op welke manier het goed moet komen met het NL elftal met Ruud aan het roer.

Vast staat dan wel dat de spelers mogen twitteren wat ze willen, heeft Ruudje namelijk ook een hand van...

Wat heeft Gullit nu helemaal bereikt als trainer dat men überhaupt zijn naam noemt als opvolger van Van Marwijk? Ik zou me ook vereerd voelen in zijn geval, maar denk toch echt niet dat de Knvb bij hem uit zal komen; er zijn genoeg andere/betere opties.

Wat heeft gullit precies bereikt om bondscoach te worden? Die man heeft overal geweldig gefaalt, laat hem alsjeblieft geen bondscoach worden....

29 juni 2012 om 16:10

Wat heeft Marco van Basten precies bereikt voordat hij bondscoach werd van het Nederlands Elftal? Juist..

29 juni 2012 om 16:12

niets, maar Van Basten had in ieder geval ook geen track record van mislukkingen en die heeft Gullit wel ;

29 juni 2012 om 16:23

Zelfs dat wil nog niet alles zeggen. Zie bv Rijkaard, die met een groots Nederlands elftal de finale niet kon bereiken in eigen land. Daarna voor het eerst degradeerde met Sparta. Barcelona durfde het aan om Rijkaard aan te stellen en zie wat er gebeurde.

29 juni 2012 om 16:29

Ja, maar Rijkaard heeft Nederland natuurlijk prima laten spelen op het EK en had de pech dat zijn spelers vanaf elf meter en tegen 10 man vergaten te scoren. Normaal gesproken win je die wedstrijd en sta je in de finale van het Ek; die finale is nog steeds een van de meest onbegrijpelijke nederlagen van oranje ooit....

Geen enkel fatsoenlijk argument voor te verzinnen.

Buiten het feit dat hij wel de uitstraling heeft en goed persconferenties kan doen, maar dat is ook niet voetbalinhoudelijk. Gullit was een fantastische voetballer, maar is als coach overal faliekant mislukt.

29 juni 2012 om 16:19

Voor van Gaal ook niet...

Volledig geflopt als bondscoach...

Geef Ruud maar n kans, hij zal ons verrassen

29 juni 2012 om 16:31

Voor Van Gaal zijn meer dan voldoende goede argumenten te bedenken. Hij heeft het inderdaad bij Oranje slecht gedaan dus dat spreekt wel weer in zijn nadeel.

29 juni 2012 om 16:51

@ D.l.t.n.r.

Heb je de rest van Louis van Gaal zijn prestaties weggemoffeld? Bij elke club heeft hij prijzen gewonnen, goed aanvallend voetbal gespeeld en ervoor gezorgd dat talent de kans kreeg. Dat lijkt me dus wel degelijk voetbalinhoudelijk. Je kunt Van Gaal misschien niet moeten, maar dit kun je niet ontkennen. In 2001 is het misgegaan, maar dat heeft hij zelf toegegeven. Hij heeft zelf aangegeven dat hij dat anders had moeten doen. Nu is het moment daar om Van Gaal die herkansing te gunnen.

Ik vind Gullit geen goede trainer, maar bondscoach zijn is echt heel anders. Ik zie het wel zitten met Gullit als bondscoach, sympathieke man die goed met de media kan omgaan, wereldwijd bekend is en lijkt me goed om te kunnen gaan met ego's. Met een paar goed assistenten erbij heb ik er wel vertrouwen in.

Krijgen we met Gullit ook bij Oranje de gekste 'aankopen'? Komen dan Etiënne Reijnen, Nick van der Velden, Daley Blind, Orlando Engelaar etc. bij de selectie?

Gullit zou voor het Nederlandse voetbal een prima visite kaartje zijn en hij weet wat voetballen in de top betekend en kan in mijn ogen goed met ego's omgaan daar hij er zelf ook 1 had van hier tot tokio.
En misschien kan hij Badr Hari als assistent nemen om de verdedigers van oranje enige vechtlust bij te brengen.

Hopen op van Gaal die kan goed met egos omgaan. En geeft de jeugd vaak de kans. En ik denk dat dat nu het probleem is in het nl elftal.

Gullit is totaaaalll niet de juiste man op dit moment. Nu heb je iemand nodig, die met de harde had regeert en geen softy als Gullit. Hoop niet dat de Knvb deze fout gaat maken, geweldige voetballer zeer matigee trainer.

Nee mijn voorkeur, v Gaal of Adriaanse

Gullit met Schreuder . Niet gek

Zo weer lekker met ze allen Derksen papegaaien

Dat 'boegbeeld' waar over gesproken wordt vind ik grote onzin. Gewoon iemand die logische en duidelijke beslissingen maakt en natuurlijk wel een overwicht heeft op de groep

Is er iemand die kan vertellen waarom je voor deze groep een trainer zou neerzetten die op 1 goed jaar na geen succes heeft gehaald?totaal mislukt als trainer.

Op basis van wat moet gullit het worden? zijn prestaties als trainer?? of wat? Ik snap uberhaupt niet dat mensen met deze man op de proppen komen.

Ik snap niet waar al die opmerkingen over een boegbeeld opeens vandaan komen, Gullit is gefaald als coach en als je hem aanstelt krijg je een Maradonna verhaal. Ik weet dat er vrijheid van meningsuiting is en zo, maar wie denkt dat Gullit bondscoach moet zijn maakt van die vrijheid gebruik om een verkeerde mening te hebben.

De Knvb zou hem moeten vragen Kees Jansma op te volgen. Hij is perfect naar de media, maar heeft als trainer niets gepresteerd.

Op zich zou ik Gullit wel als bondscoach willen zien. Volgens mij is daar geen kunst aan namelijk, alleen alle spelers tevreden houden. That's all. Want op zijn trainerscarrière hoeven hem niet te nemen natuurlijk. Neem er nog een goede assistent bij en je bent klaar. Want laten we eerlijk zijn. Louis van Gaal wil ik absoluut niet zien als bondscoach, goede trainer dat wel, maar als bondscoach heeft ie 10 jaar geleden al bewezen dat ie teveel de nadruk legt op spelers beter maken, en dat is helemaal niet nodig als bondscoach

Hopelijk niet, dan laat ik me naturaliseren tot Duitser!

Ik denk dat van Gaal of Rijkaard de beste opties zijn!

29 juni 2012 om 16:16

Rijkaard wil niet en v. Gaal is op papier de slechtste bondscoach van de afgelopen 26 jaar geweest. Beide vallen dus eigenlijk wel af.

29 juni 2012 om 16:22

Maar ook van Gaal is natuurlijk nu verder als coach en dan zijn er nog twee opties: Adriaanse en Koeman! Als het maar geen Gullit wordt; dan zou het weer niets worden!

29 juni 2012 om 16:37

laat je je naturalieren op de laatste dag van je dood? :-p

Het lijkt me ook niet zo'n gek idee om een keer een buitendlandse bondscoach te doen.

Gullit heeft mijn steun niet, bijna overal mislukt.

Mijn voorkeur gaat echter uit naar v Gaal. Omdat er op dit moment bij NL doorgeselecteerd moet worden en v Gaal lijkt me daar de ideale man voor. Het afbreukrisico is echter wel heel groot...

Gek genoeg heb ik er wel vertrouwen in als Gullit het gaat doen, hij zal in ieder geval aanvallend voetbal nastreven. Voorwaarde is wel, zoals meerdere al zeggen, dat er een ervaren assistent bij moet komen.

29 juni 2012 om 16:24

Mee eens.

Ruud Gullit heeft over de hele wereld voetbalstatus. Goede reclame wat Nederland nu wel kan gebruiken. Een grote bek (van Gaal) gaat ons daar niet bij helpen.

Ik zeg doen! Dit is gewoon een goeie bondscoach, mits er een goeie staf omheen gebouwd wordt. Als bondscoach moet je eigenlijk alleen zorgen voor een goeie sfeer en de beste 11 opstellen, en ik denk wel dat hij dat kan.

En dan Jaap Stam als assistent!

Gullit lijkt mij een prima kandidaat om als tussenpaus het Nederlands elftal te gaan trainen. Het jaar daarop komen Advocaat en Ronald Koeman vrij en kan je die nog eventueel benaderen. Maar misschien voldoet Gullit prima en gaan we daarmee verder. En laten we wel zijn: het bondscoachschap is heel wat anders dan trainer zijn bij een club. Je hebt de beste spelers tot je beschikking en je hoeft alleen maar wat wedstrijdgericht te trainen en verder niets.

Zelfs ik kan dat.

Zou voor van Persie ook goed uitpakken trouwens, ik zeg doen!

Overigens ook eens met: Liever met mooi voetbal ten onder, dan ver komen met waardeloos voetbal.

Het grootste voordeel is, dat een bondscoach spelers niet meer beter hoeft te maken. Spelers die in Oranje kunnen spelen, zijn goed genoeg. Het is dus een kwestie van de juiste poppetjes op de juiste plaats zetten en ervoor zorgen dat iedereen zich "happy" voelt.br Ik zou niet weten, waarom Gullit dat niet zou kunnen..

Bij Feyenoord is hij niet geflopt hoor. Met zo'n selectie die hij destijds had was 4de het maximaal haalbare. Zeker als je ziet hoe de seizoenen daarna zijn verlopen voor Feyenoord zonder Gullit.

Gullit of Rijkaard wat mij betreft

Ik zou denk ik als één van de weinige voor Gullit gaan. Ik denk dat Gullit geschikt is omdat:

- Hij is altijd netjes tegenover de spelers en de media.
- Hij wordt gerespecteerd door iedereen
- Hij kan goed met spelers omgaan
- Ik denk dat de spelers tegen hem op kijken
- Hij wil aanvallend voetbal spelen

Zijn minpunt vind ik is dat hij trainingen beter niet zelf kan doen. Daarom moet de Knvb gewoon een assistent nemen die ervaring heeft met veld trainingen en dergelijke.

Ik denk dat de spelers onder Gullit weer het plezier terug krijgen en daardoor weer graag voor het Nederlands Elftal willen voetballen.

Waarschijnlijk zullen mensen zeggen: Maar hij heeft overal gefaald. Dat klopt maar vergeet niet dat een land coachen heel anders is dan een club coachen.

29 juni 2012 om 16:38

Waarom heeft hij dan met al die kwaliteiten die jij opsomt dramatisch gepresteerd bij alle clubs die zich aan hem verbonden? Hij heeft gewoon het tactisch inzicht van een kwal. Je kan nog zo charmant en gerespecteerd zijn, maar als je het spelletje niet begrijpt, kom je niet ver.

29 juni 2012 om 16:43

Omdat een club coachen heel anders is dan een land coachen. Een club coach moet spelers beter maken. Een landen coach moet ervoor zorgen dat de sfeer goed is, dat spelers bereid zijn om hard te werken en dat de spelers op de juiste plekken worden neergezet.

29 juni 2012 om 17:25

Correct tot dusver, maar ik heb het erover dat een bondscoach ook tactisch inzicht moet hebben, hetgeen Gullit totaal vreemd is. De spelers motiveren kan hij ook niet. Alleen voor charmant overkomen op de media scoort hij een voldoende, de rest is dik onvoldoende.

ruud is misschien wel de slechtst denkbare optie voor het NL elftal. Is grondig mislukt bij al zn clubs, behalve bij new castle toen de voetbal wereld er nog compleet anders uitzag, en geniet echt geen autoriteit. Dit is een ordinaire geldwolf die gewoon aandacht vraagt. Echt beschamend dat hij zelfs genoemd wordt. Lijkt me dat van gaal de enige serieuze beschikbare kandidaat is.

Zoals Koeman al terecht opmerkte: trainen gaat toch niet in zo'n tijdbestek. Dat hij dus geen goede veldtrainer is, ach. Hij is wel een perfect boegbeeld en de spelers hebben respect voor de voetballer Gullit. Dan nog een ervaren man ernaast en het lijkt mij een prima optie.

Ik heb Ruud Gullits trainer carrière nog even doorgenomen en ik moet zeggen dat het toch een beetje te dunnetjes is. Bij Chelsea kan je nog zeggen dat hij het redelijk heeft gedaan met gullit zijn komst gingen ze van een 11de plaats van het seizoen voor hem naar een 6de (in zijn eerste seizoen) en zelfs 4de plaats(in zijn 2de seizoen) moet je wel bij vertellen dat ze toen 2 grote aankopen hadden gedaan met Vialli en Zola. Bij Newcastle heeft hij het ook wel ok gedaan maar ook niet bepaald indrukwekkend hij werd elfde net als het seizoen er voor dus of het slechts is kan ik moeilijk oordelen. Bij Feyenoord is het bekend Gullit haalde het slechtste seizoen resultaat sinds het kampioensjaar waar normaal Feyenoord 2 of 3de werd eindigde Gullit als 4de wat destijds best beschamend ondanks zijn vele aankopen vervolgens begon door de schuld de lijdensweg van Feyenoord waar we nu eindelijk uit lijken te raken. Bij Los Angeles nam hij ontslag na 7 wedstrijden op rij niet te winnen en bij Terek Grozny kon ik niet veel vinden maar ik herinner mij dat het niet zo bijzonder was en ook niet echt slecht de eigenaren wouden dat de ontwikkeling van de club sneller ging . Opvallend Detail na elke keer dat Gullit vertrok werd de weg omhoog ingeslagen op Feyenoord na of dat positief is of negatief vind ik moeilijk te beoordelen.

Conclusie : Gullit is een NO GO a.u.b. niet positieve gozer maar niet als trainer.

Doe mij maar Rijkaard met als assistent van Bronckhorst.

30 juni 2012 om 00:16

Dus jij hebt Gullit zijn carrière doorgenomen.. Maar ik zie je niet vermelden dat hij heel erg goed gepresteerd heeft met Oranje onder 19 ???

30 juni 2012 om 00:59

Heel erg goed? Hij was niet gekwalificeerd en heeft vervolgens zelfs nog met jong oranje van een 3de divisie club uit spanje verloren.

Sexy football in Oranje outfit.

Ik heb zwaar mijn twijfels. Hij heeft werkelijk nergens aangetoond een goede trainer te zijn.
Hij doet het goed in de media, maar dat geldt voor Frenk Rijkaard, mijn voorkeur, evengoed.
En die heeft wel aangetoond bijgeleerd te hebben.

Gullit heeft één voordeel bij het managen van al die egootjes: als iemand weet hoe een lastpak / amokmaker / splijtzwam handelt is hij het wel....

Een boegbeeld zonder enige vermogen tot managen, gaat ons niet wereldkampioen maken. Ook met goede assistenten denk ik dat het een mislukking wordt, omdat dat frictie gaat opleveren. Ik zie het al voor me, Gullit die tijdens de training er voor jan lul bij staat en zijn staf de training laat leiden. Gullit is absoluut geen tacticus. Als je zo vaak mislukt bij zo veel clubs, kan het geen toeval zijn. Mocht hij het worden, dan ben ik nu al benieuwd naar zijn tactiek en opstelling, zal een goede werking op mijn lachspieren hebben.

Ik vind dat Van Gaal een tweede kans verdient. Een succesvolle coach als hij, moet gewoon tenminste één keer actief zijn op een WK. Ik denk dat hij het heel ver gaat schoppen. Je kan veel over de autoritaire Van Gaal zeggen, maar niet dat hij zijn spelers ongemotiveerd het veld op stuurt. Bij alle clubs waar hij heeft gewerkt waren de spelers die in de basis stonden super gedisciplineerd. Diegene die dat niet waren , werden verwezen naar de bank. Een coach met lef en autoriteit hebben we nodig. Dat hij zich in 2002 niet kwalificeerde lag niet aan zijn kwaliteiten.

30 juni 2012 om 00:19

Dat oranje zich niet kwalificeerde lag niet aan van Gaal??? Die is sterk....

gullit of van gaal mogen het van mij gaan doen. Ze zijn allebei hongerig naar eerherstel en hebben veel verstand van zaken.

Ik ben er ook niet zeker van. Maar aan de andere kant heeft Gullit het wel heel goed gedaan als manager van het Holland/belgië bid. Daar heeft hij getoond weldegelijk over leiderschapskwaliteiten te beschikken. Als analist vind ik dat hij daarnaast tactisch inzicht toont.

Ik houd er daarom rekening mee dat Gullit misschien wel geen goede clubtrainer is, maar wel een goede bondscoach. Dat zijn namelijk wel compleet andere functies. Van Gaal is goed in spelers beter maken, daarom behaalt hij overal juist met jonge spelers zulke grote successen. Maar spelers beter maken is helemaal niet de taak van de bondscoach.

De boegbeeld-functie moet bovendien niet onderschat worden. Een grote taak van de bondscoach is het scheppen van een rustige omgeving waarin met vertrouwen gepresteerd kan worden, en onderdeel daarvan is het omgaan met de media. Dat kan Gullit erg goed.

Dus, nogmaals, ik ben ook niet echt zeker, de man heeft nog nooit goed gepresteerd als trainer. Maar het bondscoachschap is veel meer een managersfunctie, en niet zozeer een trainerschap. En dat talent heeft Gullit nu net weer wel, vermoed ik.

Deze situatie is toch enigszins te vergelijken als het aanstellen van Ronald Koeman bij Feyenoord.
Iedereen had er een hard hoofd in toen hij aangesteld werd als coach bij Feyenoord. Het is te hopen dat Ruud Gullit net als Ronald Koeman ook geleerd heeft van zijn fouten in het verleden. Daarbij is Ruud Gullit ook een boegbeeld naar buiten toe die duidelijkheid kan geven aan de 16 miljoen bondscoaches hier in Nederland, wat naar mijn mening Ruud Gullit beter kan dan Bert van Marwijk.

Oranje heeft geen marionettenbondscoach nodig. Het is met Gullit een gelegenheidsfunctie en een overschat ambt; net als een aanvoerder. Boegbeeld. Etalagefunctie. Charisma. Handjes schudden bij Mandela. Kennelijk eigenschappen waar een moderne bondscoach aan dient te voldoen. De judaskus van Ronald Koeman aan het adres van Ruud Gullit heeft haar uitwerking niet gemist.

Gullit zou het gouden trio volmaken dat uitblonk in Milaan maar als bondscoach heeft gefaald.

De Boer, Cocu en Koeman als assistenten naast Gullit. Zij kunnen dan ook gewoon bij hun club blijven én je krijgt geen Ajax, PSV of Feyenoord kliekje wat nu over de assistenten wel gezegd werd.

29 juni 2012 om 16:35

Gewoon alleen Jaap Stam!

Niemand die tegen hem een grote bek geeft..

29 juni 2012 om 17:03

Jaap Stam en Winston Bogarde. Ik denk dat de eerste met een grote mond direct hardhandig de tent uit wordt gewerkt!

Maar als ik bij de Knvb zou werken, zou ik toch in weerwil van zijn statements Frank de Boer nog eens erg serieus benaderen. Die was onderdeel van het succes-wk, toonde zich toen al een grote trainer in wording. En hij heeft bewezen met jong en nieuw materiaal grote successen te kunnen boeken. En bovendien heeft hij bewezen onder enorm grote druk rust te kunnen scheppen (in het Cruijff-drama bij Ajax).

Frank de Boer heeft alles dat hij bij Ajax kan bereiken bereikt: kampioenschap, prolongatie, beker, Jc-schaal. De Champions League gaat Ajax de komende tien jaar niet winnen. De Europa League is ook een long shot. Volgens mij zou De Boer, als hij serieus benaderd wordt, ook serieus overwegen om bondscoach te worden.

Vind die gast helemaal 2 keer niks. Wat moet hij nu toevoegen aan het Nederlands elftal?????
Misschien is van Gaal/gullit een optie met Gullit als assistent.
Als Gullit hoofd coach wordt kan je net zo goed iemand anders neerzetten.
Gullit is absoluut geen meerwaarde.

joachim low moet de nieuwe worden!!

Gelukkig geen Ajax supporter bij Oranje. Zolang er maar een trainer komt die meerdere clubs getrained heeft en niet alleen Ajax anders krijg je dat iedere Oranje international Ajax supporter is.

29 juni 2012 om 19:18

Als jij zo'n hekel hebt aan Ajax (gezien jou andere reacties) hoeft niet gelijk te betekenen dat iedereen die een Ajax verleden heeft waardeloos zijn.

Een bondscoach moet zeker ervaren zijn, maar ook succes hebben geboekt als clubcoach. Kun jij mij 1 succes noemen van Gullit?

Maar Gullit heeft geen Ajax verleden, dus dan moet hij bondscoach worden. Toch?

Ik heb het gevoel dat het Gullit wordt. Hij is beschikbaar, geïnteresseerd, heeft een goede uitstraling en een uitstekende reputatie in de voetbalwereld.

Zoals velen terecht opmerken is een clubtrainer niet hetzelfde als een bondscoach. Gullit kreeg veel kritiek bij Feyenoord vanwege zijn aankoop- en selectiebeleid. Bij het Nederlands Elftal ligt de spelersgroep echter al grotendeels vast, en hoef je de poppetjes enkel op de juiste plaats te zetten. Ik denk dat Gullit tactisch wel sterk is, en het team goed kan renderen. Het is iemand die vroeger altijd gezag uitstraalde in de kleedkamer en volgens mij doet hij dit als trainer ook. Hij heeft natuurlijk het nodige meegemaakt wat maakt dat vedettes wel naar hem willen luisteren.

De parallel met Van Basten is snel gelegd. Een jonge, niet zozeer bewezen oud-voetballer uit het succesjaar '88, die in aanmerking komt voor het bondscoachschap. Volgens mij is Van Basten statistisch nog altijd de beste bondscoach ooit. En dat terwijl Van Basten op een moeilijke tijd instapte: de versleten vedettes moesten plaats maken voor een compleet nieuwe lichting. Hij heeft ons in 2008 ook gewoon een prachtig EK bezorgd met een paar fantastische wedstrijden, waarin we helaas met een off-day naar huis gingen.

Uit deze eerdere ervaringen denk ik dat het met Gullit juist ook goed kan gaan. Gullit kan daarnaast beter met spelers en de pers omgaan dan Marco, wie een beetje een raadselachtige man is.

He can't even manage a marriage how is he expected to manage a national team.

Ff serieus wat heeft deze man in zijn leven bereikt als coach? Het is een zwaar gerespecteerde oud voetballer maar als coach is zelfs Van Basten beter dan hij.
Ik zou eerder een gok wagen op reiziger dan hem aanstellen.

Wat is er mis met Co Adriaanse of Van Gaal..des noods Hiddink

Ik ben al dat gexperimenteer zat

29 juni 2012 om 17:07

Gullit was aanvoerder van het meest succesvolle Nederlands-elttal ooit, en daar speelden toch aardig wat sterren.

Laat hem maar de peacemaker zijn terwijl vakmensen uit de schijnwerpers hun ding doen. Hij zal echt niet de eerste coach zijn die leunt op zijn assistenten.

29 juni 2012 om 17:36

Laat hem maar knecht zijn van Van Gaal of Co Adriaanse en lekker speaches houden in de kleedkamer. Coachend is ie echt waardeloos

Ik vind dat ze toch weer Johan Cruijf moeten benaderen en proberen te overtuigen voor het nederlandse elftal! Je kunt jezelf geen betere bondscoach wensen (denk ik) ja misschien Hiddink maar gewoon Cruijf proberen!

Gullit dat mensen hier blij van worden. Van Marwijk was gewoon de beste optie want nu hebben we:

Van Gaal : Een van de slechte bondscoaches ooit , miste het WK 2002 met een sterke selectie.
Adriaanse: Speelt suicide voetbal.
Gullit : Is Aadje Afkoop junior
Aad : Is de enige Aadje afkoop
Cruyff : Praat alleen maar voert niks uit
Hiddink : Heeft er geen zin in.

Nou wat dan ? Zitten we te wachten op een Robert Maaskant of iets dergelijks , er blijft gewoon niks over.

De enige waar spelers egt tegen opkijken blijft Guus , maar die wilt zijn vingers ( dollars ) hier niet aan branden.

29 juni 2012 om 16:49

En hoe kijk je tegen Rijkaard aan?

29 juni 2012 om 18:18

Precies,frenk Rijkaard,assistent boegbeeld Gullit en v.bronckhorst,als veldtrainer Henk ten Cate en als zijn assistent Henk Frasier.

29 juni 2012 om 16:50

Louis van Gaal is ook 1 van de betere coaches die Nederland kent. Hij heeft een beter cv dan Hiddink en dat zegt wel wat.

Geen oude mannen en sukkels (gullit)

John vd Brom of Verbeek

Ik weet niet of Gullit wel een goed idee is. Er moet in ieder geval een goede tactische man naast staan. Mijn favo's op dit moment zijn:

Rijkaard en Ten Cate.
Gullit en Moniz,
de Boer én Koeman in een dubbelfunctie met op de achtergrond Cruyf?

Dat hij al in de wandel gangen wordt genoemd is al erg. Laat staan dat hij bondscoach gaat worden. Deze man mist veel mentaliteit. En heeft als trainer alleen maar slecht gepresteerd. Alleen altijd maar zeuren om nieuwe spelers. Ik zou nooit een uitspraak van Berlusconi vergeten. Deze man is zelf niet vies van raar gedrag. Maar hij was ook voorzitter van Milan. En hij zei een keer. Gullit is een fantastische voetballer maar een waardeloos mens.

Gullit lijk me een aardige vent om mee te stappen voor de rest niks. Ik zie eigenlijk maar twee mensen geschikt als bondscoach Cruijf en Hiddink
$

Laat de Knvb dat nou maar niet doen, heeft nog nooit wat gepresteerd als coach... Ik zou het de slechte keus vinden na Aad de mos.. Beide kansloze gevallen.

29 juni 2012 om 17:01

De enige zekerheid die ze hebben is dat ze in 2014 (indien ze dat halen) het niet slechter kunnen doen na nu. Maar goed, ik zou ook best 3 wedstrijden kunnen verliezen op een EK, en doe t voor minder geld haha)

Met Gullit gaan ze meer voor een naam en babbelaar dan voor kwaliteit. Die man heeft als coach nog nergens wat gepresteerd en alleen maar geld opgestreken. Gewoon voor een gedegen trainer gaan die zijn sporen wel verdient heeft en betrouwbaar is gebleken.

Nog geen reactie op mijn voorstel van John vd B of Verbeek. Maar laten we die oude garde eens vallen en ga voor vernieuwing. Dat gezeur en gepruts van die oud voetballers gaat echt niets opleveren

29 juni 2012 om 17:01

John van de Brom zit net in Brussel, dus die zal het wel niet worden. Of hij moet een dubbelfunctie mogen natuurlijk. Maar ik vraag me af of hij genoeg 'naam' is voor de ego'tjes. Hij is daarintegen wel een goede peoplemanager.

Verbeek heeft in studio sportzomer geloof ik aangegeven (nog) niet te willen.

29 juni 2012 om 18:00

Door onze ego's in oranje zullen deze twee opties totaal niet serieus genomen worden. Zij hebben bijna allemaal als iets gewonnen en die trainers niks of komen net kijken.
verbeek kan daarnaast totaal niet met ego's omgaan, kijk maar hoe het bij Feyenoord ging met Hofland, de Cler, Makaay etc.

Goede optie, ik denk dat Gullit zich niet zo laat behandelen als BVM dat heeft laten gebeuren.

Hij zou "vereerd" zijn.

Oftewel, hij ligt op zijn knieën te smeken of ze zijn huisje echt niet voorbij willen rijden.

Niet aan beginnen.

Ik heb het al eens eerder gezegd, en zeg het nog maar eens. Ik zou het goed vinden als de Knvb eens buiten de box ging denken en een buitenlandse coach zou willen overwegen. Ik denk dat de perfecte coach voor Nederland, op dit moment Amerika onder zijn hoede heeft: Jurgen Klinsmann. Al zal Jurgen gek zijn om die baan in te ruilen voor dat zooitje ongeregeld uit Nederland wat zich Oranje noemt. Persoonlijk zou ik ook liever Timboektoe trainen.

Gullit is faliekant mislukt als trainer. De voetballer Gullit was geniaal, maar het hoofdtrainerschap ligt hem niet. Hij zou misschien een hele goede assistent wezen en je zou hem eindverantwoordelijk kunnen maken als degene die de pers te woord moet staan met bijbehorende PR taken.

Maar als hoofdtrainer moeten we iemand hebben die kan smeden, die de talenten weet te benutten en iemand die niet vastroest in oude patronen, of zich verplicht voelt om ego's op te stellen. Iemand die niet bang is om de juiste beslissingen te nemen. En ik zie op dit moment niemand van Nederlandse komaf die aan dit profiel voldoet.

Ik snap het niet ga voor een jonge hond als trainer. Mbt de spelers: je gaat mee en anders weg wezen, ondanks je naam. In1974 ging Haan en Rijsbergen gewoon centraal achterin spelen, er werd niet moeilijk gedaan (dat is mijn plaats niets, dus ik ben boos)

Hoop voor ons én Ruud dat de Knvb dit niet gaat doen, hou het voorlopig maar bij stofzuigen Ruud!

Ik denk dat gullit samen met rijkaard het heel goed zouden doen en ze weten hoe je zo een toernooi in moet gaan ik hoop echt op gullit samen met rijkaard alleen gullit zou het niet redden denk ik

29 juni 2012 om 18:21

Goedplan hoor en met Ten Cate als veldtrainer hebben we na jaren weer een kabel in Oranje

Ik denk, dat de meeste voetballiefhebbers niet blij zijn als Gullit bondscoach wordt omdat hij als trainer overal mislukt is. Nee laten we hopen, dat de Knvb haar verstand gebruikt en iemand anders neemt. Ook Hiddink, die alleen dollars ziet, moet in godsnaam niet komen. De poll heeft uitgewezen, dat van Gaal de voorkeur heeft. Gullit nee.

Deze vent nemen we toch niet meer serieus??
Hij heeft het nergens goed gedaan als coach..

Waarom moet hij dan ineens bondscoach worden?
Om zijn staat van dienst als speler?

Nee sorry, dan toch liever maar van Gaal

er is iemand nodig die de jongens op zn plek zet, desnoods met harde hand. dus geen gullit.

Ik dram een beetje maar met vd Brom, Verbeek of de Boer (ik ben voor F. maar hij is een prima trainer) ga je voor de toekomst

Open sollicitatie Ruud?

alsjeblieft niet Gullit zeg, hij heeft nog bijna ervaring als coach en heeft nauwelijks successen geboekt, hij is tactisch gezien ook een waardeloze trainer. Liever Pep Guardiola!!

29 juni 2012 om 17:42

Liever geen buitenlandse coach wat mij betreft. Het is het Nederlands elftal met Nederlandse spelers en een Nederlandse coach.

Dit zou ik persoonlijk een aanfluiting vinden als de Knvb met glamourboy Gullit in zee zou gaan. Zeker onder de noemer 'een geweldig uithangbord '. We kunnen deze man toch niet meer serieus nemen. Op welke basis zou hij dan aangesteld moeten worden? Trainerscapaciteiten heeft hij niet, dat heeft al vaak laten zien. Liever iemand zonder enige bondscoach ervaring, dan deze klaploper.

Als Gullit de coach van de nederlandse elftal wordt, betekent de einde van de nederlandse elftal. Gullit is een zeer matig coach zou liever Gertjan Verbeek willen zien bij de nederlandse elftal.

En dat sommigen mensen hier op voetbalzone gullit de juiste kanidaat vinden, dan twijfel ik echt over je verstand van voetbal.

29 juni 2012 om 18:04

Verbeek kan niet met ego's omgaan dat heb je toch gemerkt bij Feyenoord met Makaay, Hofland, de Cler etc.

Ik twijfel dus wel aan jouw verstand van voetbal zoals je begrijpt als je voor Verbeek wil gaan.
Verbeek/van Gaal versus Ego''s = Nogo

29 juni 2012 om 18:17

Wat praat jij man, dan kunnen ze beter een generaal coach maken die kan beter met ego' s omgaan.

De coach moet niet om kunnen gaan met zijn spelers maar de speler zelf moet goed omgaan met de coach.

En een ding wil ik je zeggen van gaal moet zeker niet de trainer worden want die kan al helemaal niet met de media omgaan. Krijg je na elk interland wedstrijd gezeik.

Doe voor mij gewoon gertjan verbeek of als hij niet wilt frank de boer, lekker een trainer met ambitie' s.

29 juni 2012 om 19:35

Makaay is een vedette maar dan ben je nog geen ego. Geldt eigenlijk voor die andere twee.

29 juni 2012 om 20:12

Kom op laten we nu wel bij de feiten blijven.
Een trainer dient overwicht te hebben en moet ervoor zorgen dat spelers dingen van hem aannemen. Je krijgt de lachers op je hand als je zegt dat de coach niet met zijn spelers om hoeft te kunnen gaan. Dat is DE basis van een goede werkrelatie!

En dus niet zoals jij stelt de spelers moeten met de coach omgaan.
De coach hoeft geen vrienden te worden met de spelers, maar de spelers moeten wel tegen zo iemand opkijken, dan zullen ze sneller iets aannemen van iemand.
Wat heeft Verbeek nu bereikt dat de NLD spelers tegen hem opkijken of respect voor hem hebben?

Goeie clubtrainer, maar dat maakt je nog geen goede bondscoach.

Over van gaal zijn wij het gelukkig wel eens!

29 juni 2012 om 18:09

Gertjan Verbeek is volledig ongeschikt voor de taak van bondscoach. Zijn kracht is dat hij dagelijks met zijn team werkt en een ijzeren speldiscipline inbouwt. Dat kan dus niet bij Oranje. De bondscoach is eigenlijk meer bezigheidstherapeut dan trainer. De spelers komen uit alle windstreken aan en er is geen tijd om wekenlang op de speldiscipline te trainen. De werkwijze van Verbeek staat haaks op hoe een bondscoach moet werken. Bovendien is Verbeek sociaal niet vaardig genoeg. Ik kan soms genieten van zijn botheid maar als bondscoach vertegenwoordig je ook nog eens Nederland en dan kan je je nooit zo gedragen en regelmatig misdragen. Verbeek is een geweldige trainer maar zal nooit bondscoach worden.

Ook ik twijfel aan het voetbalverstand van de mensen die Gullit willen maar bij diegenen die Verbeek willen twijfel ik net zo hard.

Ik zie hierboven iedereen liever winnen dan goed spelen. Maar als we dan een WK finale halen met slecht spel is het ook niet goed! Ik word liever Europees en Wereldkampioen met Catenaccio dan dat ik er met goed spel en mooi voetbal uitga in de kwartfinale.

29 juni 2012 om 17:48

Maar we hebben de spelers niet voor catenaccio, ook nooit gehad. We leiden eigenlijk louter aanvallers op. Het aantal goede mandekkers dat Nederland heeft voortgebracht is op 1 hand te tellen. Één generatie Belgen bevat al meer goede mandekkers.

En ik hoop niet dat je het voetbal van Oranje onder Van Marwijk catenaccio noemt, want daarmee doe je de Italiaanse speelwijze te kort.

30 juni 2012 om 14:35

Oh nee helemaal niet. Ik noem alleen het uiterste in verdedigend voetbal. Het is meer om aan te geven dat het mij niet uitmaakt hoe je wint, als je maar wint.

Nee, nee,nee. Alstublieft zadel ons niet op met deze overal mislukte imitatie van een trainer. Gullit was een groot voetballer maar als trainer heeft hij werkelijk niets gepresteerd. Luister naar de man en de ene na de andere domme uitspraak komt uit zijn mond. Laat hem lekker in zijn glamour wereldje blijven maar niet het Nederlandse voetbal verpesten. Hiddink, Rijkaard of de Haan prima maar nooit aan deze Gullit beginnen.

Niet doen,. heeft toch werkelijk waar aangetoond dat hij er als trainer/coach niet veel van bakt. Misschien als assistent een goede, maar niet als hoofdtrainer. Waarom maakt de Knvb weer zo een grote fout door voor naam te gaan en niet voor de goede trainer/coach. Maar goed, de Knvb heeft wel vaker van die vreemde fratsen. Dus het zal me niets verbazen als ze Gullit halen, of Adriaanse, of van Gaal. Allemaal ongeschikt als bondscoach!

Er blijft weinig over voor deze funktie en aangezien nederlanders toch niet voor volk en vaderland voetballen is een buitenlandse coach nog niet eens zo,n gek idee maar dat de vijver met geschikte kandidaten erg dun is blijkt nu wel..

Gertjan Verbeek 4 President! (EN Bondscoach)

Gullit is een personality en daar is alles mee gezegd. Maar met goede assistenten kan t wel wat worden natuurlijk. Henk ten Cate is natuurlijk een erg goede assistent gebleken bij oa barcelona en chelsea geloof ik.

Van Gaal moet het sowieso niet worden. Als je ziet wat v marwijk allemaal over zich heen heeft gekregen als bondscoach, dat kan Louis echt niet aan hoor, die is direct op zijn teentjes getrapt. Bovendien ligt louis erg slecht bij VI, en ja op het wk 2014 zullen ze ook wel weer 1 maand lang uitzenden, dus nee dat moet maar niet.

Je had natuurlijk bondscoach Pannekoek, maar Gullit is wel de grootste mislukkeling en non-valeur onder het Nederlandse trainersgilde.

Overal weggejaagd waar hij een contract tekende omdat dit parvenu totaal geen vaktechnische know-how bezit en bovendien gespeend was van alle arbeids-ethiek door consequent het mondaine uitgaansleven te verkiezen boven het uitoefenen van zijn vak.

Al tijdens zijn actieve voetbaljaren werd Gullit door zijn teamgenoten uitgelachen wanneer hij verregaande onkunde liet blijken als hij zich meende te moeten bemoeien met de ploegentaktiek.
Nog bonter maakte deze beunhaas het toen hij in zijn Chelsea periode het wiel dacht uitgevonden te hebben met zijn ''sexy-voetbal'', een verzonnen luchtbalonnetje zonder enige speltechnisch/taktische inhoud en zichzelf daarmee behoorlijk ridiculiseerde.

Hem aanstellen als bondscoach betekent op zeker dat Oranje op het WK 2014 zal ontbreken en als voetbalnatie voorlopig niet meer serieus zal worden genomen.

Ik hoop van ganser harte dat er bij de Knvb nog een paar figuren zitten met enige verstand van zaken en deze open sollicitatie van een figuur die zich in het verleden popuair probeerde te maken over de rug van Mandela, in de beerput flikkeren.
Want daar hoort zijn even opzichtige als stupide vrijage met het vak bondscoach thuis...

Nou dan moet de knvb wel erg wanhopig zijn dat ze Ruud Gullit vragen voor de job.
Redenen
1 niemand wil bondscoach worden
2 niemand is vrij wegens andere verplichtingen
3 De selectie houd van pannekoeken eten en daarom zetten ze deze pannekoek aan het hoofd.

Ruud Gullit bondscoach wat een lachertje....eh nachtmerrie.

Sorry voor de kritische noot : wat heeft Gullit eigenlijk al bewezen als coach van een team ?

Prachtige voetballer, absoluut maar is hij daarom de coach waar Nederland zit op te wachten ?

Gullit kan beter het baantje van Jansma (pr) overnemen en dan graag een echte trainer voor de groep. Paniek beslissingen zijn nog niet nodig !!

Op die foto ziet hij er echt niet gezond uit.

Nederland heeft enorm veel goeie coaches, waarom dan Gullit naar voorschuiven? Dat snap ik nu dus echt niet. Louis van Gaal is vrij, dat is jullie beste coach. Hiddink en Advocaat zijn niet vrij. Verbeek, Koeman & De Boer evenmin dus doe gewoon van Gaal. Ik wil dolgraag van Gaal als bondscoach zien van België, maar die kut Kbvb moet perse Wilmots aanstellen omdat hij "loyaal is" en "een goede relatie heeft met de spelers" en "een goede motivator" is. : Nemen jullie dan toch van Gaal, nu hij vrij is. Grijp je kans, neem de beste trainer zou ik zeggen.

P.s.: van Gaal is een Nederlander toch...

Heeft Estelle geen trainingscursus gevolgd? Zie haar liever als bondscoach dan Gullit.

Ik vind Gullit een zwaktebod. Club- of bondscoach, dat is wel een verschil, toch kun je niet zeggen dat Gullit over veel visie en tactisch inzicht beschikt, afgaande op zijn werk tot zover. Uitstraling, ja oke, hij heeft swag, zal bij een deel van de groep goed liggen. Dat is een plus, maar of hij ook een echte binder en een echte autoriteit is, daar zet ik toch grote vraagtekens bij. Gullit is sowieso zo impulsief en weifelend als de pest, echt een windvaantje. En als iets niet lukt, gaat ie net zo lief weer in de zon of voor een camera zitten. Nee, niet doen!

Maar ja, als Koeman, De Boer, Rijkaard, Hiddink, etc afvallen... Van Gaal vind ik erg riskant, zeker met de groep waar hij het de komende twee jaar mee moet doen. Op zich wel een goeie coach voor Jong Oranje of zo.

Misschien Foppe? Het is vergezocht, maar ik heb wel eens eerder gedacht, waarom niet een keer? Gio en F De Boer als assistenten bv. Foppe is wel oud natuurlijk...

Doorselecteren is nu echt niet het belangrijkste. Van Gaal heeft al eens gefaald door tijdens een WK kwalificatiereeks door stom te verjongen. Het allerbelangrijkste is dat Nederland het WK haalt en er moet staan in de wedstrijden tegen Turkije, Hongarije uit en Roemenie uit. dat moet de basis zijn. Evalueren en verder. Weer terug naar het aantrekkelijke voetbal van weleer. Weet je als je de laatste 2 toernooien in het algemeen beschouwt dan begint het voetbal echt saai te worden. Knockout wedstrijden van Spanje zijn nooit klassiekers.

Het wordt tijd dat Peacock trainer wordt heeft veel ervaring opgedaan in Engeland en Azerbadjan en is nu klaar voor een 3e rangs land dus lijkt Nederland me geschikt

Vereerd voelen?? ja dat snap ik nog wel.
Overal mislukt.

Gullit - Faalt bijna overal waar hij komt
Cruijff - gaat het echt niet doen , valse hoop I
Hiddink - gaat het echt niet doen , valse hoop Ii
De Haan - gaat het echt niet doen , valse hoop Iii
Koeman - blijft bij Feyenoord
De Boer - blijft bij Ajax
Advocaat - is net bij Psv
Van Basten - is net bij Heerenveen
Rijkaard - blijft bij Saoedi Arabië
Van Gaal - heeft veel succes geboekt maar zijn grootste mislukking was Oranje in 2002
Verbeek - zit bij AZ goed , lijkt me een onprettig huwelijk met sterspelers
De Mos - zit iemand daar überhaupt op te wachten ? dient nergens zijn contract uit.
Van der Brom - zit net in Brussel
Jans - zit net in Luik
Co Adriaanse - heeft de neiging tot suicide voetbal en rare probeersels

75 procent valt bij voorbaat af , de 25 overige procenten lijken vooral gebrek bij beter of er kleven nadelen aan die zwaar wegen. Waarom moet de Knvb nou weer per se een Nederlandse coach ? We spelen nu al meer dan 30 onder Nederlandse coaches , de laatste buitenlandse coach wist ons tot de WK finale te leiden in 78. De tijd is denk ik rijp om eens veder dan de landgrenzen te kijken. In plaats van als eerste criterium te stellen dat het een Nederlander is zou een beter criterium kunnen zijn of ze in het verleden gepresteerd hebben.

Van dit lijstje lijkt me Van Gaal nog het meest geschikt , al hoewel de mislukte kwalificatie voor het WK 2002 me nog goed voor de ogen staat. Geeft de Knvb een 2de kans en gaat het dit maal wel lukken een team ervan te maken ? Ik ben er terughoudend in, ik zou dan zeker nog eerst kijken of het buitenland niks heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren