Voetbalzone

‘Nederlands elftal moet na debacle tijdens EK flink gaan verjongen’

Woensdag, 27 juni 2012 om 15:45

Het Nederlands elftal reisde begin juni als een van de grote favorieten af naar het EK in Polen en Oekraïne, maar kon na drie nederlagen op rij al snel weer naar huis. De ploeg van bondscoach Bert van Marwijk bleek niet opgewassen tegen achtereenvolgens Denemarken, Duitsland en Portugal.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

27 juni 2012 om 15:49

Ik zie het liefst een nieuwe coach, die begint aan een nieuwe start en met een nieuwe selectie. Het oude 4-3-3 systeem met goede buitenspelers die voorzetten geven.

27 juni 2012 om 15:52

Helemaal mee eens, een nieuw systeem, nieuwe coach, nieuwe start, dus nieuwe spelers en dit gaat allemaal gepaard met verjonging. Ik hoop het.

27 juni 2012 om 15:55

Verjonging is nog niet eens zo nodig, gewoon de coach en zijn huidige staf eruit en dan zie ik het al een stuk positiever in.

Als ze gaan verjongen en van Marwijk en co blijven aan dan zal hij altijd vasthouden aan zijn favorieten dus heb je ook niks aan.

27 juni 2012 om 15:56

Een nieuwe coach is discutabel echter zou ik eerst eens kijken wat voor spelers er geselecteerd kunnen worden. Afhankelijk van dat materiaal moet je een speelsysteem en tactiek hanteren.

27 juni 2012 om 19:07

Een nieuwe coach is hard nodig. Van Marwijk heeft het prima gedaan maar de koek is duidelijk op. Het kan niet zo zijn dat je gefaald hebt als coach om de harmonie tussen de spelers en jezelf erin te houden en dat je dan maar als oplossing hele goede spelers die hun ongenoegen geuit hebben buiten de ploeg laat vallen om geloofwaardig verder te kunnen. Verjongen is nodig, maar niet ten koste van Huntelaar, van der Vaart, Heitinga, etc. Die jongens moeten erbij blijven, dat lijkt me duidelijk. Dus simpel zat er moet een nieuwe coach komen. Wat mij betreft zou Frank Rijkaard de oplossing zijn.

27 juni 2012 om 15:49

Helemaal mee eens. Zet eens een Narsingh op rechts in plaats van die voorspelbare robben! en doe eens gek en laat een gouweleeuw, nuytinck of de vrij eens debuteren. alles is een versterking achterin

27 juni 2012 om 16:45

Precies. Hij moet meer rouleren. Er moet meer strijd zijn. Het moet niet zo zijn, dat het vanzelfsprekend is dat iemand in de basis staat. Ze moeten allemaal strijden voor de posities die er zijn. Iedereen moet de hete adem van de ander in zijn nek voelen. Robben moet het ook voelen n iedereen. Inde basis staan allleen diegenen die alles geven

27 juni 2012 om 15:53

Op het Wk in 2014 moet Nederland zo spelen. Natuurlijk hopen dat de talenten zich goed ontwikkelen.

Vorm
Van der Wiel
Douglas
Bruma/Rekik
Willems
De Jong
Narsingh
Sneijder
Afellay
De Jong
Persie
27 juni 2012 om 15:55

vergeet john,van wolfswinkel en maher niet die vin ik meer talent hebben dan de jong en afellay

27 juni 2012 om 15:57

Ja, de coach moet dan kijken wie er op dat moment beter en ze eerlijke kansen geven om zich te bewijzen.

27 juni 2012 om 15:59

ja dat is natuurlijk ook waar maar je weet het nooit ik heb geen glazen bol dus ik blijf maar hopen

27 juni 2012 om 16:03

Waarom geen Krul in de goal als ik zo vrij mag zijn?

27 juni 2012 om 16:05

Ik vind Vorm beter..

27 juni 2012 om 17:13

Ik mis Nuytinck

27 juni 2012 om 19:37

Ik ben het niet eens met je opstelling! Nederland moet vanaf nu met 4 middenvelders spelen. 2 op de flank, 1 controleur en 1 spelmaker. Allen moeten dynamisch, veel kunnen lopen en rouleren á la Xavi Alonso , Schweini. Dan denk ik aan namen zoals Strootman, Maher, N. de Jong enz

27 juni 2012 om 15:58

Ik zou ze in Brazilië (en de aanloop er naartoe) graag met deze opstelling zien spelen. Moet toch haast wel een team zijn dat zich weer opnieuw met de wereldtop kan gaan meten...
Hoewel in de verdediging nog wel het één en ander kan veranderen, afhankelijk van de ontwikkeling die bepaalde spelers de komende jaren gaan doormaken

Stekelenburg
Van Rhijn
De Vrij / ?
Dougl/Vierg
Büttner
De Jong
Sneijder
Narsingh
Van Persie
Robben
Huntelaar
27 juni 2012 om 15:58

Wat is er nou weer mis met Stekelenburg? Die jongen heeft ongeveer als enige een voldoende gehaald.

Verder is Affalay voor de korte termijn even geen optie, die moet echt aan spelen toe gaan komen en bij Barcelona laten zien dat hij dit niveau aankan.

En Douglas....dat is echt geen optie, dat is een Braziliaan die bij Twente ook te laat komt, Elke keer dezelfde fouten maakt en slecht Nederlands spreekt. Dan heb ik daar liever Viergever, een talent met een mooie toekomst. Verder mis ik Maher. Oh ja en Willems...nu nog even niet, ze daar in op Pieters.

27 juni 2012 om 16:03

Stekelenburg heeft 1 foutje gemaakt en meteen zegt iedereen dat ie een slecht toernooi heeft gespeeld. Terwijl die tegen Portugal gewoon een afgang voorkwam. Het is echt aan hem te danken dat het niet 1-6 werd.

Douglas komt inderdaad te laat. Sterker nog, hij is er nog steeds niet :P

27 juni 2012 om 16:59

Stekelenburg scoorde alleen tegen portugal een voldoende (maar liet er wel weet 2 door). Op het wk blunderde hij ook al in de 1/2 finale , waardoor oa de echte topclubs hem niet meer hoeven.
Krul is hem over 2 jaar allang voorbij, nu al eigenlijk.

Douglas had dit Ek al moeten en kunnen (dispensatie) spelen. Heitinga was een regelrechte ramp en samen met steek oa verantwoordelijk voor de nederlaag tegen denemarken.

27 juni 2012 om 16:02

Wat lijkt dat EK voor Nederland al weer lang geleden! Ik heb ook helemaal niet meer het idee dat er een EK aan de gang is!

De nieuwe bondscoach moet direct gaan verjongen. Dat kan niet meer tijdens de voorbereiding op het WK. Gewoon direct Narsingh op rechts, Ola John op links en dan mag Luuk de Jong die ballen er in koppen. Van Persie er achter, hoppakee.

Ideale elf voor de komende twee jaar:

Stekelenburg
Van Rhijn
De Vrij
Viergever
Buttner
Maher
Anita
Narsingh
Van Persie
Ola John
Luuk de Jong
27 juni 2012 om 16:25

En nu weer wakker worden jongen! Ik vrees dat je met deze opstelling nog alle zeilen bij moet zetten om je überhaupt te kwalificeren.
Verjongen is goed, maar je haalt wereldtoppers als Sneijder (die een prima EK speelde), Robben, de Jong etc eruit voor spelers die nog heel veel stappen moeten zetten om ooit top te worden.
Van Bommel, Bouma, Mathijssen, Boulahrouz en Kuijt kunnen met Oranjepensioen. Tevens kunnen Schaars en Vlaar ook afvallen voor spelers die meer potentie hebben.

27 juni 2012 om 16:34

Dit ben ik volledig met je eens.
Verjongen is goed maar wel zorgen voor een goede balance tussen ervaring en jeugdig enthousiasme om voor je vaderland uit te komen.

27 juni 2012 om 16:37

@polop: Sneijder was ik even vergeten, maar de rest mag echt ophoepelen. Wat hebben ze nou eigenlijk laten zien? Robben speelt nog steeds ''het liefst op rechts'' terwijl hij daar ontzettend voorspelbaar is. Van Bommel is totaal niet snel en niet technisch. Nigel de Jong komt ook overal te laat.
En welke 'wereldtoppers' hebben we verder nog? Want volgens mij valt het allemaal wel mee. Viergever is Mathijsen al voorbij, Van Persie staat er gewoon in bij mij, Huntelaar mag thuis op de bank zitten als ie niet bij Nederland op de bank wil zitten en Van der Wiel.. daar hoeven we het niet eens over te hebben.

@richie83ajax: Ervaring zit er wel in, maar het valt niet op, omdat sommigen nog niet (zo vaak) in het Nederlands elftal hebben gespeeld.
Stekelenburg is een topkeer met ontzettend veel ervaring. Anita speelt ondertussen al weer 5 jaar bij Ajax, Van Persie heeft ook veel ervaring en Viergever heeft in de Europa League ook al aardig wat meegemaakt.

27 juni 2012 om 19:48

Nigel de Jong komt overal te laat? Hij speelde een goed EK hoor. Liep een slag in de ronde! Ideale stofzuiger in het nieuwe Oranje.

27 juni 2012 om 17:38

niet veel mis met je opstelling.
Het middenveld is misschien wat slapjes en misschien zou ik Dost ipv de Jong in de spits zetten maar al met al een elftal met veel talent

27 juni 2012 om 16:02

Tuurlijk moeten we dat gaan doen, maar nadat we de kwalificatie hebben behaald. Strak kwalificeer je je niet eens voor het WK, dat zou nog veel erger zijn. Maar er kunnen nu al wel vast een paar spelers uit.

27 juni 2012 om 16:07

Ik zou zeker spelers als Wolfswinkel,maher,van Rhijn,krul,buttner,narsingh,douglas,bruma,dost,de Jong en Nuytinck een kans geven.
Natuurlijk niet allemaal opstellen maar een aantal van die zeker meenemen.
Bruma en Douglas lijkt mij de nieuwe duo voor het centrum.

27 juni 2012 om 16:08

koeman als coach, ronald de boer en cocu er naast. 4-3-3 met huntelaar in de spits, narsingh op rechts, robben op links. verdediging moet grondig aangepakt worden, flink verjongen en allemaal talenten minuten laten maken met heitinga er bij als nestor. Afscheid nemen van boularouz, bouma, matijshen, van bommel, van persie, kuyt etc. Jongens als luuk de jong, van wolfswinkel, ola john, bruma, de vrij, mahervan rhijn meenemen.

27 juni 2012 om 16:13

John heb ik erbij gezet als hij zich goed ontwikkelt tenminste.
En ditzelfde geld voor Rekik, dit kan eindelijk weer een Nederlandse topverdediger worden!

Steek/Tim
VdWiel/Rhijn
Dougl/Bruma
Rekik/Vierge
Jetro/Erik
Sneijder
De Jong
Maher
Narsingh
RVP
Arjen/John
27 juni 2012 om 16:15

Ik heb nu al 2 toernooien op rij totaal niet genoten van Oranje. Laatste toernooi is helemaal een debacle geworden. Kortom: Nieuwe coach. Nieuwe richtlijnen. Nieuwe spelers. Opbokken met van Marwijk.

27 juni 2012 om 16:18

beste mensen...
huntelaar is niet goed genoeg, van persie is zoveel beter, veel completere voetballer
laten nu eerst de jonge speler zich verder bewijzen, iedereen heeft over van rhijn.... laat die eerst langere tijd opvallen bij ajax en niet bij jong ajax.
als ik de reviews moet geloven zijn de grootste spelers bij jong oranje toch wel de vrij en claassie

27 juni 2012 om 16:38

Van Persie is misschien completer maar is geen echte afmaker zoals Huntelaar het is bij het Nl-elftal!

Ik geniet van RVP bij Arsenal maar ik hekel hem bij het Nl-elftal. Raakt Niets!

27 juni 2012 om 19:51

Als hij belangrijk bij Oranje, zoals die bij Arsenal is, in een vergelijkbare opstelling dan weet ik zeker dat hij wel zn draai zal gaan vinden! 4-2-3-1 is killing voor een spits zoals Robin

27 juni 2012 om 16:39

Wat maakt Vpersie wel beter dan? Hij krijgt genoeg kansen van Vmarwijk maar maakt het ook niet waar. Dus je drogreden gaat ook niet op hoe compleet vpersie ook is. Vmarwijk heeft hopeloos gefaald waar andere landen nieuwe aanwas heeft gehad staat nederland stil. De kern is nog steeds hetzelfde uitgezonderd vbronkhorst. Landen als italie, duitsland spanje hebben op bepaalde plaatsen doorgeselecteerd. Duitsland andere achterhoede met hummels en badstuber, Italie heeft barzagli erbij, maggio , balzaretti, montolivo, ballotelli. Spanje speelt nu met silva erin alba heeft de linksbackpositie overgenomen en ramos is naar het centrum doorgeschoven.

27 juni 2012 om 16:27

Als de plannen doorgaan met mensen als vd Vaart eruit, mag deze hele staf wat mij betreft weg en moet de Knvb kiezen voor een jonge groep trainers en een nieuwe spelersgroep met een geroutineerde kern met wat talenten erin.
Als hoofdcoach Stanley Menzo, met als assistenten Jaap Stam, Aron Winter en Roy Makaay. Spelers die het hoogste van het hoogste hebben meegemaakt en weten wat er wordt gevraagd aan te top.
Daarnaast heeft Menzo zich al bewezen als hoofdtrainer met leuk voetbal.
Maar helaas zal de Knvb net als de Uefa en de Fifa alles het liefst zo lang mogelijk bij het oude laten, want stel je voor dat je dingen gaat veranderen die een positieve werking kan hebben op je sport...

27 juni 2012 om 16:36

Nou wat heeft Menzo dan bewezen? Heeft het goed gedaan in de Jupiler League, is dat tegenwoordig al een criterium om bondscoach te worden?

27 juni 2012 om 17:02

Nou, Rijkaard had minder ervaring...degradereerde met Sparta en werd toch bondscoach, en deed dat erg goed. Alleen pech en strafschop onkunde zorgde er voor dat we in 2000 geen Europees kampioen werden. Dus wat dat aangaat zou Menzo best kunnen, ik vind het wel een gewaagde en leuke optie.

28 juni 2012 om 13:43

Volgens mij is dat een eerste stap. Hij heeft al bij 3 ploegen laten zien dat hij teams kan laten voetballen. En als je in de JL teams leuk kan laten voetballen, waarom niet. En op Michels na, heeft volgens mij geen topcoach met naam een prijs gepakt. Daarnaast heb je, mijn inziens, met de assistent spelers die ik noemde een mix voor iedere positie en ook nog eens mensen met aanzien. Met Winter een routinier....
Maar wat is er volgens jou nodig om bondscoach te worden en noem eens (haalbare) namen...

28 juni 2012 om 13:57

Wat volgens mij nodig is is een coach die boven de groep staat, die de ego's kan laten samenwerken. Dat is waar dit elftal behoefte aan heeft. En wie of wat haalbaar zijn weet ik niet, en dat weet niemand hier denk ik. In de voetballerij heerst de waan van de dag, op het ene moment zegt een trainer niet te willen komen en een dag later zet hij zijn handtekening.

Ik kan nu wel namen gaan noemen. Maar dat zijn de namen die al wat langer rond zingen. Van Gaal, Rijkaard, Hiddink, noem ze maar op. Het wordt sowieso een Nederlandse trainer.

Persoonlijk hoop ik op Cruijff, het lijkt me fantastisch om deze man is aan het werk te zien.

27 juni 2012 om 16:27

verjongen??? de meeste zijn nog geen eens 30!!!!! maar bertje moet gewoon weg... bertje???? we hebben echt gelachen op dat e.k van je hoop dat bep en de kinderen dat ook doen daggg bert!!! [ is van die ouwe reclame van het koekje van yes]

27 juni 2012 om 16:52

Vooral de spelers waren op het EK dramatisch. Bert van Marwijk heeft een fout gemaakt bij de opstelling en de formatie. Meer kan je Bert van Marwijk ook niet echt veel kwalijk nemen. De kleine dingen als sfeer in het team, moet door de spelers gemaakt worden en de staff leden. Uiteindelijk moeten de spelers het laten zien. En ze kunnen het ook dus zouden de spelers ook hard aangepakt moeten worden. Zij hebben samen ervoor gezorgd dat ze Nederland hebben laten stikken. Verjongen is niet echt een goed woord, maar een frisse wind in de selectie moet kunnen helpen.

We zullen wel zien!

27 juni 2012 om 17:32

Idd verjongen is belachelijk

27 juni 2012 om 16:41

Ik heb erover nagedacht en dit moet het gaan worden.
Het zal het niet gaan worden maar in dit systeem ontlast je elke positie.
We compenseren zo verdedigend en verlichten de lasten van de aanvallende posities.
We probeerden altijd verdedigend tekortkomen te compenseren door een extra balafpakker maar wat mij betreft kun je beter een extra verdediger brengen die kan voetballen.
Dit systeem zou ik alleen spelen als je snelle en goede backs hebt en die hebben we zeker.
Büttner, Van Rhijn en Emanuelson vind ik goede backs voor dit systeem.
Dit lijkt een beetje op Italië waar Sneijder voor de verdediging staat om het spel te verdelen en Viergever en de Backs moeten zorgen voor aanvallend ondersteuning want we hebben verdedigend altijd een man meer, heerlijk toch?

Steek
V Rhijn
De Vrij/Dou
Douglas/Nuy
Eman/Bütt
Viergever
Maher
Sneijder
VDV
L. De Jong
V Persie
27 juni 2012 om 17:01

Robben en Der Hunter ben je vergeten?!

27 juni 2012 om 17:04

Douglas.....een B braziliaan die te laat komt, niet kan voetballen, slaperig is op het veld....hou op zeg. Ik kan me 10 betere Centrale verdedigers indenken die eerder in aanmerking komen dan Douglas, pas als we niemand meer kunnen vinden, zelf in de Jupiler Liga zou ik eens bij Douglas aankloppen.

27 juni 2012 om 17:07

Douglas is verreweg de beste cv van Nl.
Speelt binnenkort ook in de europesetop en dat op zijn leeftijd. Geweldig !

27 juni 2012 om 17:34

Het is alleen geen Nederlander, en zal dat ook nooit worden. Nederland heeft spelers nodig die er staan voor volk en vaderland. Anders zal het nooit iets worden. Er komt bij interland meer kijken dan bij clubvoetbal. Dat zla met Douglas nooit gaan. We hebben al genoeg van dit soort problemen met anderen in het NL elftal, laten we het niet nog erger maken.

betere cv uit Nederland:

Viergever
Heintinga
Nuytink
Donk
De Rijk
Gouweleeuw

27 juni 2012 om 18:11

Die cv's vind jij misschien beter, maar daar denkt de top van Europa anders over.

Daarnaast wint spanje ook 2 titels dankzij een 'braziliaan' en ook italie , portugal en Duitsland hebben genaturaliseerde spelers in de selectie.
Dus als je in de top wil meedoen.....

27 juni 2012 om 16:53

Mee eens dat ze moeten verjongen, maar er moet meer worden gekeken naar hoe er gespeeld is op dit EK. Nederland speelde totaal on-nederlands. Dat heeft meer met Van Marwijk te maken dan met de spelers. Ik zou niet zo snel spelers als v. persie, sneijder en van der vaart vervangen. Dat zijn echt totaal spelers die momenteel in de top spelen. Ik zou de volgende 23 selecteren.

1. Stekelenburg
2. Van Rhijn
3. Van Aanholt
4. De Jong
5. De Vrij
6. Bruma
7.
8. Strootman
9. Van Wolfswinkel
10. Sneijder (c)
11. Van Persie
12. Krul
13. Vorm
14. Fer/ Clasie
15. Douglas
16. Gouweleeuw/ Nuytink
17. Buttner
18. Maher
19. L. de Jong
20. Affelay
21. Ola John
22. Narsing
23. Van der Vaart

Stekelenburg
Van Rhijn
De Vrij
Bruma
Van Aaholt
De Jong
Strootman
Sneijder (c)
Affalay
Wolfswinkel
Van Persie
27 juni 2012 om 17:23

boerrigter?? dost misschien kan nog niet zeggen of die veel speelt bij wolfsburg. umm wie kan nog meer... j.de guzman misschien, elia, donk of ozyakup

27 juni 2012 om 16:57

Van Persie compleet? Kom op, slechte mentaliteit, kan niet verdedigen, geen snelle denker, geen snelle denker, geen dominante speler ( het moet van het aanvoer komen en het systeem dat bij hem past). Nee een overschatte topspeler...,

27 juni 2012 om 17:05

Slechte afmaker. Hij had toevallig alleen dit jaar een uitschieter in de Pl,maar normaal scoort hij weinig als spits

27 juni 2012 om 17:27

Hij is geen spits maar aanvaller, ook bij arsenal. Hij scoort veel uit ruimte en foutenfestival.

27 juni 2012 om 17:27

totaal niet mee eens dat ze moeten gaan verjongen je gaat me nu toch niet vertellen dat de selectie van Holland te oud is zeker :D (enkel Van Bommel). wel wel wel

27 juni 2012 om 17:39

Nee dankzij van basten neemt van Marwijk het over, toen is er alleen maar standaard... Nederlandse voetbal verzwakt het gewoon. In de historie leert dat een aantak basisspeler uit eredivisie moet komen. Is goed voor ervaring, dus mix...

27 juni 2012 om 17:51

Wat ik nou niet begrijp is dat veel mensen Huntelaar buiten de selectie laten.....?

Wat kan/moet een spits nog meer doen dan bij elke ploeg waar hij gespeeld heeft topscoorder worden van de competitie (eerste Divisie / Eredivisie / Bundesliga )
In Spanje liep hij qua moyenne keurig maar kreeg hij geen echte kansen.
In Italie heeft hij de verkeerde keus gemaakt!
Ook in NL heeft hij inmiddels 1 van de betere moyennes aller tijden?

Vaak wordt hier een spits afgerekend op zijn statistieken, en nu....? Op een bericht van het AD dat Huntelaar een lastige jongen is?

Kom op zeg!

Vertel mij graag wat Van Persie aan statistieken kan laten zien (behalve afgelopen seizoen Arsenal)

................?

27 juni 2012 om 18:25

Ik zie Nederland graag in een Barcelona systeem. In balbezit blijft Nederland het sterkt, alleen miste het dit jaar gewoon aan klinische afmakers. Willems vond ik heel sterk, zeker als je kijkt naar zijn ervaring. Achterin is Matthijsen gewoon niet goed genoeg, net als Vlaar. In 2014 hoop ik daar Nuytinck, Douglas of Bruma te zien.

Op het middenveld moet van Bommel plaats gaan maken. Het liefst voor Schaars of Strootman. Nederland moet afstappen van die dubbele vechtmuur (bommel-de jong) en net als Barca gewoon 1 centrale man gebruiken zoals Busquets. Daarvan hebben we OOK in 2014 nog een overschot aan creatieve middenvelder; Sneijder, Vdv, Affelay, Maher, Wijnaldum. Daarnaast moeten ze met vooruitgeschoven aanvallers spelers (zoals Barca doet met Sanchez en Villa) en met een spits die meevoetbalt, in plaats van blijft hangen.

De enige wedstrijd dat ik Nederland Echt enigszins overheersend heb gezien was die kwalificatie wedstrijd tegen Zweden waar Affelay zo goed was.. Ik hoop dus dat ze zo spelen.

Dat was mijn akelige, beste scheepslui staan aan wal, team line up voor 2014!

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Bruma
Willems
de Jong
Sneijder
vd Vaart
van Persie
Narsingh
Affelay
27 juni 2012 om 18:45

Ik denk dat het Nederlands elftal in de aanloop naar het WK in Brazilie wel moet gaan verjongen.

Dit zou ik het liefst zien onder een nieuwe bondscoach. Bert van Marwijk heeft de afgelopen vier jaar goede resultaten geboekt, met een hoogtepunt in Zuid-afrika en een dieptepunt in Polen en Oekraine. Of dit nu de schuld is van Bert van Marwijk of niet, ik vind dat er gewoon een nieuwe bondscoach moet komen. Nieuwe ideeen en een frisse wind voor de selectie. Op deze manier kunnen de spelers ook weer op nul beginnen.

Ik hoop dat er dan een bondscoach komt die met vleugelspelers gaat spelen en dan het liefst in een 4-3-3 opstelling. Een aantal spelers zal moeten afvallen voor de kwalificatiereeks zoals van Bommel, Mathijssen, Bouma, en Boulahrouz. Van der Vaart, Huntelaar en Heitinga zou ik in ieder geval wel selecteren gezien de kwaliteiten van de spelers. Er zijn veel verhalen over wat er allemaal gebeurd is, maar dit zal voor de buitenwereld niet snel duidelijk worden. Aan de nieuwe bondscoach om hier op de juiste manier mee om te gaan.

Ondanks de vele kritieken op Marco van Basten, een aantal dingen was ook gewoon terecht, speelde het Nederlands elftal wel mooi en aanvallend voetbal in die periode. Dat zou ik graag weer terug willen zien. Ik vond het toen minder erg als Nederland verloor, dan nu met het resultaatvoetbal. Die wedstrijden tegen Frankrijk en Italie vond ik echt super om mee te maken.

Ik zou ook graag een 4-3-3 zien met de punt naar achteren, dus met twee aanvallende middenvelders. Welke spelers dan moeten spelen vind ik niet zo heel belangrijk, iedere bondscoach heeft weer andere favoriete spelers, maar ik zal voor de vorm toch een opstelling geven. Het kan best dat in de loop van de kwalificatie jonge, nieuwe spelers gaan verrassen.

Stekelenburg
van Rhijn
Heitinga
Nuytinck
Emanuelson
Sneijder
De Jong
vd Vaart
Narsingh
van Persie
Robben
27 juni 2012 om 18:57

Ik pleit ook voor een verjonging van een grote orde. Laat ik het zo zeggen, generatie 2012-2022 moet nu de kans krijgen en dan vind ik het niet erg als ze op het wk al in de 2de ronde naar huis gaan ofzo, van jongelingen zonder bergen ervaring kan ik het namelijk accepteren. De eerste 11 basisspelers en die andere 12 selectie voor 2014-2022

1 Zoet
2 Nigel De Jong(rechtsback)
3 Viergever
4 Van Rhijn
5 Willems/pieters
6 Maher
7 Sneijder of Van Persie(nr 10 positie)
8 Strootman
9 Van Wolfswinkel
10 Boerrigter
11 Afellay
12 Tim Krul(2de keeper)
13 Clasie(te licht middenveld als hij met Maher in de basis speelt)
14 Nuytinck
15 Siem De Jong
16 Narsingh
17 Willems/pieters
18 De Vrij(rechtsback)
19 Anita
20 Luuk De Jong of Bas Dost
21 Gouweleeuw
22 Cilissen
23 Ola John

27 juni 2012 om 19:00

ik zie bijna iedereen over de jong hebbben, maar Dost en Vanwolfswinkel (gaan) spelen in de top en de jong nog niet

27 juni 2012 om 20:19

Aangezien Marwijk vrijwel zeker het WK 2014 gaat doen en met zelfde systeem gaat spelen kun je dan gelijk de spelers thuislaten die niet goed (meer) met dat systeem kunnen spelen: persie, robben, affelay. Nigel de Jong, Kuyt, en Matthijsen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Bruno Martins IndiVerdediger62
Kevin StrootmanMiddenvelder60
Robin van PersieAanvaller55
Jeremain LensAanvaller54
Ron VlaarVerdediger40
Jordy ClasieMiddenvelder40
Rafael van der VaartMiddenvelder44
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

61 jaar
56 fans
Coach
SeizoenClub
2008-2012 Nederland
2007-2008 Feyenoord
2004-2006 Borussia Dortmund
2001-2004 Feyenoord
1997-2001 Fortuna Sittard
Laatste voetbalnieuws

‘Van Marwijk of Arveladze is een betere trainer voor Vitesse dan Bosz’

Vitesse en Fred Rutten maakten enkele dagen geleden bekend dat zij uit elkaar gaan. De trainer uit Wijchen werkte één jaar in Arnhem, nadat John van den Brom wegging. Gedurende het...Lees verder

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Manchester City heeft een plannetje gesmeed om Isco naar de club te halen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.125 seconden.