Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Geel maakt zich niet druk om CL-opponent: ‘We zijn er klaar voor’

Laatste update:

Feyenoord legde afgelopen seizoen beslag op de tweede plaats in de Eredivisie en mag daarom proberen om zich via twee voorrondes te plaatsen voor de groepsfase van de Champions League. Technisch directeur Martin van Geel maakt zich nog niet druk om de tegenstander in de derde voorronde, die tijdens de loting op 20 juli bekendgemaakt zal worden.

/

De Rotterdammers dienen ten koste van Dynamo Kiev, Fenerbahçe, FC Kopenhagen of Panathinaikos te proberen om de play-offronde te behalen. Welke van deze vier opponenten uiteindelijk tegenover de ploeg van trainer Ronald Koeman komt te staan is voor Van Geel niet belangrijk. “Het maakt ons niet uit”, vertelt de beleidsbepaler aan Voetbal International.

“Het feit dat we in die koker zitten is fantastisch en staat symbool voor de progressie die we met z’n allen hebben geboekt. Daarom beschouwen we 20 juli als een mooie datum, we zijn benieuwd en we zijn er klaar voor. Op 31 juli, als we onze eerste wedstrijd spelen, begint het echte werk en daarnaar kijkt iedereen uit. En hoe goed de tegenstander ook zal zijn, dit Feyenoord is bij voorbaat tegen niemand volstrekt kansloos”, voorspelt Van Geel.

Denk je dat Feyenoord de groepsfase van de Champions League haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Normaal gesproken allemaal een maatje te groot voor Feyenoord op dit moment.

27 juni 2012 om 15:00

@inoue

FC Kopenhagen of Panathinaikos zie ik niet direct als een maatje te groot.

27 juni 2012 om 15:02

Waarom niet? Wat heeft Feyenoord afgelopen jaren gepresteerd in tegenstelling tot die 2 ploegen? En vergeet niet dat er bij Feyenoord 3 bepalende spelers vertrekken..

27 juni 2012 om 15:06

Bakkal was duidelijk geen bepalende speler en Guidetti heeft de helft van het seizoen niet gespeeld eb toen wonnen we ook bijna al onze wedstrijden. En zonder en ahmadi wisten we ook van Ajax en
Az te winnen.

Nu jij weer.

27 juni 2012 om 15:08

Ok dus jij schat Feyenoord gelijkwaardig in zonder die 3? Utrecht wint ook 4x op rij van Ajax, maar wij worden ook geen kampioen. Wat is je punt?

27 juni 2012 om 15:12

Vergeet niet dat er ook veel spelers voor in de plaats zijn gekomen, en dat we weer kunnen verassen zoals altijd. Een elftal ontwikkeld zich verder.

En Utrecht won van Ajax omdat ajax toen in een erg slechte fase zat anders was het gewoon 4-0 voor Ajax geworden. Feyenoord heeft het tegen iedere Nederlandse topclub laten zien.

Ssssst.

27 juni 2012 om 15:28

Vervangende spelers zijn niet per definitie gelijkwaardige spelers. Het is altijd nog maar te zien hoe aankopen gaan renderen in een nieuw elftal. Feyenoord zal sowieso de underdog zijn in de komende wedstrijd, maar ik acht ze niet kansloos

27 juni 2012 om 15:28

@inoue
Feyenoord kon europees niets laten zien, teneerste door de schorsing, ten tweede door Leroy Fer die de gelijkmaker op zijn schoen heeft maar besluit om van een halve meter afstand de bal de tweede ring in te peren.

Het enige echte probleem voor Feyenoord is op dit moment de spits, die zal er moeten komen wil Feyenoord een serieuze kans maken om de eerste ronde te overleven.
Immers is een prima vervanger voor Bakkal, mits Feyenoord op de zelfde manier door gaat als vorig seizoen, de boel opjagen op het middenveld.
Vormer - El ahmadi, is inderdaad wat kwaliteit ingeleverd maar je weet nooit hoe ze het gaan doen.

Maar wat ik zo ergerlijk vind is dat jij Feyenoord bijvoorbaat al kansloos acht terwijl 2 van de 4 clubs vergelijkbaar met Feyenoord zijn.

27 juni 2012 om 15:29

Bakkal geen bepalende speler? Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. Anders check je ff hoe doorslaggevend zijn doelpunten zijn geweest! Hebben genoeg wedstrijden gewonnen omdat hij er nog eentje inpriktte!

27 juni 2012 om 15:33

Tegen Az was belangrijk maar tegen Heerenveen kreeg hij ook alle ruimte om uit te halen.

27 juni 2012 om 15:34

Neem aan dat die reactie niet op mij bedoelt is @krodosnl

Ik zeg namelijk dat Immers een prima vervanger is voor Bakkal. Je hoort ziet mij niets zeggen over wel of geen dragende speler.

27 juni 2012 om 15:53

Het gaat toch om het heden en niet het verleden

27 juni 2012 om 16:25

Klopt was voor Wim bedoeld, zonder Bakkal was Feyenoord niet 2e geworden hoor, ik heb alle wedstrijden van Feyenoord gezien.

27 juni 2012 om 18:26

Jij maakt je compleet belachelijk Wim, als Je Bakkal niet bepalend vindt die dan Wel? Hij heeft een aantal zeer belangrijke doelpunten gemaakt waardoor Feyenoord tweede is geëindigd. Ik denk dat Feyenoord het niet gaat redden tegen deze ploegen.

27 juni 2012 om 20:00

@vondutchie

Je zegt wel dat kopenhagen en Panathinaikos niet direct een maatje te groot zijn. vertel hier dan ook bij waarom..

in mijn opinie, en ik gun feyenoord echt het allerbeste europees, is Panathinaikos 100% een te sterke opponent.
Wanneer feyenoord daarheen gaat voor de uitwedstrijd, zullen de jonkies echt overdonderd zijn denk ik. dat is 1 groot gekkenhuis, en het zijn toch allemaal jonkies. ze hebben met bravoer gespeeld onder koeman in de eredivisie, maar dit is toch heeel wat anders.

kopenhagen is de beste die je kan treffen denk ik. die draaien toch iets minder de laatste jaren. wanneer feyenoord zorgt dat ze winnen in de kuip, wat ik zeker voor mogeijk acht, dan hebben ze een goede kans.

27 juni 2012 om 20:32

Dnipro jij maakt jezelf ook compleet belachelijk. Bakkal was zeker in de tweede seizoenshelft echt niet heel goed. En waarom kan een ander ze daar niet maken??? Anders zou je met 10 spelen. Kijk niet alleen naar de goals maar ook naar ze spel dat lang niet altijd goed was in tegenstelling tot clasie en El ahmadi die altijd top presteerde. Guidetti komt daarna, d.vrij, vlaar(heeft wel een dip gehad) waren belangrijker. Heb me echt zitten ergeren aan een slappe Bakkal soms. En ik kan je vertellen dat ik geen 1 wedstrijd heb gemist.

27 juni 2012 om 20:37

krodosnl
Bakkal was idd niet doorslaggevend. Kijk niet alleen naar de goals. Er zal vast bij jullie iemand zijn die soms een belangrijke goals scoort. Maar dat maakt je niet meteen bepalend. Bakkal zijn veldspel was vaak drama. En waarom kan niemand anders ze daar maken,??? Altijd maar dat kijken naar alleen goals. Bakkal was soms heel slap..

27 juni 2012 om 21:56

Goed smoesje: ''en Utrecht won van Ajax omdat ajax toen in een erg slechte fase zat anders was het gewoon 4-0 voor Ajax geworden''

27 juni 2012 om 16:55

Kiev en Fenerbahce lijken me inderdaad een maatje te groot op dit moment.
Mochten ze tegen Kopenhagen of Panathinaikos loten dan krijg ik al een beter gevoel

27 juni 2012 om 16:55

Wat een onzin...normaal gesproken zijn Kopenhagen en Panathinaikos zowiezo totaal geen maatje te groot voor Feyenoord. Fenerbache en Kiev zijn normaal gesproken inderdaad een maatje te groot,hoewel ik denk dat ze tegen Kiev misschien nog wel een stuntje kunnen doen.

27 juni 2012 om 18:21

Ik denk dat Feyenoord het niet gaat redden hoe jammer het ook voor de supporters is want er zijn simpel weg betere ploegen en plus El Ahmadi die weggaat. Ik denk dat ze het niet zullen redden.

27 juni 2012 om 20:45

De nummer 2 van Kopenhagen en Griekenland is echt niet beter dan de nummer 2 van Nederland. Kiev is natuurlijk beter dan ons, maar denk niet dat we kansloos zijn. Fenerbache is veel beter dan ons. Denk dat we dan wel rij kansloos zijn. In onze eigen Kuip mss nog wel te doen, maar uit daar niet. Wie weet kunnen we weer verrassen tegen de goede ploegen. Verder halen we de groepsfase niet. De ploegen in de volgende ronde zijn natuurlijk te sterk voor de hele Nederlandse competitie.

die vier clubs schat ik zeker niet hoger in dan feyenoord ik dank dat ze zig wel zullen plaatsen

27 juni 2012 om 14:49

Ik denk dat Dinamo en Fener wel een klein beetje beter dan Feyenoord zijn maar ik denk wel dat ze door gaan.

27 juni 2012 om 14:54

ja dat kan persoonlijk schat ik feyenoord hoger in maar ik heb er alle vertrouwen in feyenoord deed het het afgelopen seizoen goed tegen topclubs (uit nederland)

27 juni 2012 om 15:33

Ja ik schat hun ook hoger in dan Feyenoord op dit moment. Maar een gunstige loting en ze kunnen zich maar zo plaatsen. Daarnaast is iedereen in het begin van het seizoen nog niet helemaal top, waardoor er vaak nog wel enkele verassingen tussen zitten. Misschien zou Feyenoord dit wel kunnen.

27 juni 2012 om 18:28

Fenerbache is gewoon te goed voor Feyenoord en ze hebben echt heel veel kwaliteiten en gaan nog aantal goeie spelers aantrekken waaronder Demba Ba en Mehmet Topal en Tino Costa. Het is beter voor Feyenoord om niet tegen Fener te gaan. Ook Kiev is erg goed maar minder als Fener.

Tja, maar met de selectie die er nu staat gaan we het never nooit redden. Te weinig creativiteit en kwaliteit. Er is nog veel werk te doen voor van Geel. Zorg in iedergeval dat we niet de hele tijd aan dat incidentele succesjaar moeten terug denken.

27 juni 2012 om 15:15

Vorig jaar waren we in onderlinge duels tegen de top5 ploegen in Nederland ook de beste. Dan maken we toch ook wel kans tegen deze buitenlandse ploegen?

27 juni 2012 om 21:44

We winnen gewoon de CL. Hoe beter de tegenstander hoe beter Feyenoord ;p

FC Kopenhagen of Panathinaikos zie ik wel goed komen. Maar tegen de Oekraïners en de Turken word het toch echt een ander verhaal ben ik bang.

Zo Feyenoord heeft niet echt getroffen qua tegenstanders. Kiev, Fenerbahce, Kopenhagen en Panathinaikos zijn allemaal wel tegenstanders van formaat. Ik denk dat Kopenhagen de mindere is van de vier. Ookal win je daar ook niet zomaar van. Maar in Griekenland en Turkije zie ik Feyenoord echt niet zomaar winnen.

Hoe zit het eigenlijk met de potentiële tegenstanders van Feyenoord in de vierde voorronde? Zullen dat clubs van formaat zijn of niet?

27 juni 2012 om 14:44

In de pay off ronde CL heb je helemaal sterke teams. zoals Sporting, Arsenal en noem maar op. ze halen het nooit. zou al knap zijn als ze de 3e voorronde overleven.

27 juni 2012 om 14:56

Maar als je deze ronde overleeft wordt je automatisch geplaatst in de Europa League mocht je de groepsfase niet halen, en dat is belangrijker op dit moment vind ik. Vlieg je er nu uit dan is het helemaal al klaar volgens mij(had ik gehoord ergens).

27 juni 2012 om 15:36

Als je eruit vliegt moet je play off ronde Europa League spelen. ga je door dan ben je vanzelf geplaatst in de Europa League. net als Twente vorig jaar.

27 juni 2012 om 18:30

Nou ik vindt Kopenhagen echt niet zo slecht hoor en ik hoop voor Feyenoord dat ze niet hun loten. Het is beter als Feyenoord tegen Panathinaikos speelt dat echt een drama ploeg heeft en zit ook in de problemen. Ik zie Feyenoord wel winnen van hun.

27 juni 2012 om 19:56

Ik speel liever tegen Kopenhagen. Die zijn ho-pe-loos uit vorm.
Ik speel het liefst in deze volgorde.
1. Kopenhagen
2. Panathinaikos
3. Fener
4. Kiev

komt allemaal goed jongens, de tegestander gaat ons onderschatten wij komen die eerst e 2 wedstrijden wel door. daarna is alles mooi, groepsfase CL of EL

27 juni 2012 om 14:41

Denk dat niemand Feyenoord onderschat, het is en blijft toch een naam in de voetbalwereld. Net zoals Ajax..

27 juni 2012 om 14:47

ajax is toch wel wat bekender in het buitenland

27 juni 2012 om 14:53

Dat is waar, maar toch blijft Feyenoord een club van naam. Niet voor niks praten we altijd nog over de traditionele top 3

Voor de supporters zou Fenerbahçe/ Panathinaikos fantastisch zijn. Om door te gaan zou ik liever Kopenhagen willen hebben.dynamo Kiev lijkt mij een hele vervelende ploeg om tegen te spelen.

27 juni 2012 om 18:35

Tegen Kiev zie ik Feyenoord wel eens verassen want de de ploeg heeft dit jaar geen goed seizoen gedraaid en de spelers beginnen wat ouder te worden en wellicht zal hun sterkhouder Yarmolenko vertrekken. Ik denk dat Fenerbache het lastigst zal zijn en hebben een fantastische ploeg en gaan wellicht Mehmet Topal en Alberto Tino Costa halen beide van Valencia en verder hebben ze interesse in Demba ba Of Kalou. Tegen fener zal het gewoon einde worden.

Panathinaikos is niet meer het Panathinaikos van 4 jaar geleden hoor.

27 juni 2012 om 14:46

Inderdaad, die hoort zeker nog bij de zwakste van de vier. Daarna zou Kopenhagen wel aantrekkelijk zijn. ik hoop dat ze kunnen stunten maar verwacht het niet met het matige materiaal wat ze hebben.
Volgend jaar zou Feyenoord gewoon weer ze best moeten doen om in het linker rijtje te eindigen !!

27 juni 2012 om 14:48

Vergeet niet dat Kopenhagen 2 jaar terug Barcelona nog op 1-1 hield he.. weet niet of er veel is veranderd daar, maar denk dat jullie Kopenhagen flink onderschatten!

27 juni 2012 om 14:57

het voordeel dat die Scandinavische landen altijd hebben is dat ze al wedstrijd ritme hebben die mannen hebben dan alweer ettelijke wedstrijden in de benen

27 juni 2012 om 15:32

Denemarken hoor wel bij Scandinavië maar hebben niet de zelfde seizoenen als die noordelijke landen. die spelen ook gewoon in de winter door en stoppen in de zomer.

27 juni 2012 om 16:05

Kopenhagen is de makkelijkste tegenstander, Punt.
Ik woon zelf in Denemarken, en volg de competitie op de voet hier. 1 na laatste wedstrijd verloren ze kansloos van FC Midtjylland, gewoon puur door vechtlust van Fcm. Kopenhagen heeft geen machtspositie meer, nu dat FC Nordsjælland eraan zit te komen, Brøndby wat op zijn retour is, en Horsens wat toch wel een verassing van dit seizoen was.

Ik denk dat Kopenhagen qua ploeg het makkelijkste is, en er hoeft nog geen uurtje gevlogen te worden, en ze zijn er al. Dus qua reistijd etc is het ook allemaal vele malen beter.

27 juni 2012 om 19:54

@ Jordyfr, dan hopen we maar op Kopenhagen. de Deense competitie is toch een stuk minder dan die van Nederland.
FC Midtjylland zit in de CL maar gaat niet meer dan 1 punt pakken.

27 juni 2012 om 14:46

Nee maar Feyenoord is ook niet meer het Feyenoord van de jaren '70... en ook niet meer het Feyenoord van vorig seizoen zonder El Ahmadi en Guidetti..

Nou ik hou met hart vast met dit Feyenoord. de Groepfase halen ze vast niet, en of ze de 3e ronde al doorkomen is ook nog maar de vraag.
Ze staan niet bij de geplaatste ploegen dus het wordt sowieso gelijk een sterke tegenstander zoals Fenerbache met Kuyt en Dynamo Kiev.
Feyenoord verliest ook nog Bakkal,guidetti en waarschijnlijk El Ahmadi dat is een heel groot gemis.
Ze hebben wel Vormer en Goossens en Immers. maar dat zijn geen speler die op dat niveau het verschil maken. ze hebben leuk meegedaan bij de middenmotors in de competitie. maar niveau voorronde CL zullen ze het aardig lastig krijgen. dat geld voor het hele team. ze mogen al heel erg blij zijn als ze de 3e voorronde overleven en Europa League in gaan. maar zelfs dat verwacht ik al niet.
Als ze verliezen moeten ze net Als AZ en PSV en de (anderen) play off ronde Europa League spelen. en Feyenoord staat daar ook als niet geplaatste ploeg. dus één keer Anzhi loten en het is voorbij. Leuk en aardig dat feyenoord tweede wordt maar Nederland loopt er alleen maar punten mee mis. had liever PSV of AZ daar gehad.

27 juni 2012 om 14:52

Ik ben het volledig met je eens. De vervangers die ze hebben voor de spelers die vertrekken zijn niet van hetzelfde niveau.

Maar ik denk niet dat we te ver vooruit moeten kijken. Als Feyenoord ook maar één van de twee groepsfases haalt is dat een prima prestatie. Ik verwachte aan het begin van vorig seizoen dat Feyenoord net aan in het linkerrijtje zou eindigen en dat Koeman er voor de winterstop uit zou liggen.
Het tegendeel is bewezen..

27 juni 2012 om 21:49

Elk seizoen word Feyenoord weer vanaf het begin al afgeschreven, zonder ook maar een wedstrijd te hebben gespeeld. Gek genoeg speelt Feyenoord wel elk seizoen weer steeds beter voetbal en stijgen sommige spelers boven zichzelf uit. Ik wil het nog wel eens zien waar dit team toe in staat is. Wat veel mensen vergeten is dat Feyenoord nog hard op zoek is naar bijvoorbeeld een opvolger voor El Ahmadi, en als het kan ook nog een spits. Het middenveld van Feyenoord is niet echt verzwakt en er kan dus (zoals gezegd) nog iemand bij komen. In de breedte is Feyenoord ook versterkt en dat is zeker met een zwaar programma zoals er nu aan zit te komen, ontzettend belangrijk. Feyenoord heeft een van de beste verdedigingen van Nederland. Dus ik vind het opvallend dat mensen PSV of AZ hoger inschatten, want qua verdediging komen ze niet in de buurt van Feyenoord. Het enige waar het bij Feyenoord op dit moment nog aan ontbreekt is een afmaker, maar wat niet is kan natuurlijk nog komen. Dus laten we afwachten voordat we de selectie afkraken nog voordat er een bal is getrapt. Ik moet zeggen dat ik nou ook niet echt onder de indruk ben van de mogelijke tegenstanders. Het leuke van voetbal is dat je nooit kan voorspellen wie er een wedstrijd gaat winnen, dus Feyenoord is absoluut niet kansloos.

28 juni 2012 om 11:51

Ik hoop dat Feyenoord me kan verrassen man, zeker in Europa ;
Denk je dat ze ook kans hebben om de CL groepfase te halen ?

28 juni 2012 om 11:58

Waarom niet? Alles is mogelijk =) Het zou mooi zijn mochten we dat halen, niet zo zeer omdat Feyenoord echt wat toevoegt verder aan het toernooi maar omdat we dan in een klap uit de schulden zijn!

Even realistisch ze gaan de groepfase echt niet halen al wil en gun ik ze het van harte.

27 juni 2012 om 15:03

Zo zie ik het ook.. mochten ze deze ronde overleven, loten ze waarschijnlijk een nog sterkere tegenstander.. ik gun het ze ook van harte, vind het een mooie club

27 juni 2012 om 15:09

Ik volg het Nederlandse voetbal wekelijks maar ben een neutrale toeschouwer. Ik woon zelf in Almelo en ik hou me totaal niet bezig met Heracles of Twente.

Toch heb ik een sympathie voor Feyenoord, ik zal ook niet weten waarom.
Het zal wel met de clubcultuur en de sfeer van de club te maken hebben, wat overeenkomt met die van de Turkse clubs.

Nou deze tegenstanders kan Feyenoord echt wel hebben hoor, als je nagaat dat dit allemaal de nrs 2 uit respectievelijk de Oekraïense, Deense, Turkse en Griekse competities zijn heeft Feyenoord echt wel kans. Deze competities staan niet voor niets onder de Nederlandse in de coefficientenlijst.

Ikzelf hoop op Fenerbahce, kan Kuyt op zijn plaats worden gezet met zijn'ik wil nog in een grote europese competitie spelen' terwijl de Turkse competitie zwakker is dan de Nederlandse.

27 juni 2012 om 14:49

haha maar Fenerbache zou in Nederland kampioen worden hoor.
Hun topclubs zijn sterker en rijker. alleen Nederland is in de breedte sterker.
Die coefficientenlijst zegt niet zoveel als het zo dichtbij elkaar staat.
we hebben die jaar Rusland ingehaald tewel die veel meer te bieden hebben dan Nederland !!

27 juni 2012 om 14:55

Ik denk niet dat Fenerbahce kampioen zou worden als ze in de Eredivisie spelen. Ik vind Ajax en Psv namelijk beter, maar 3e zouden ze waarschijnlijk wel eindigen.

27 juni 2012 om 15:02

Heb je de Turkse competitie ooit gevolgd?
Je kan namelijk bijna van elke club verliezen, er is geen Excelsior, Graafschap etc..
Fenerbahce wordt met 2 vingers in de neus kampioen van de Eredevisie, alleen Ajax kan ze misschien bijhouden..
Psv? Wa doen die ? helemaal niks.

27 juni 2012 om 15:39

Heb je zelf wel eens de Turkse competitie gevolgd? Er zijn wel degelijk kleine clubs in Turkijë. Ankaragücü heeft bijvoorbeeld maar 11 punten behaald en werden meerdere keren van het veld gespeeld.

07/04 Ankaragücü 0-5 Kayserispor
25/03 Ankaragücü 0-3 Antalyaspor
03/03 Ankaragücü 2-5 Eskisehirspor
18/02 Ankaragücü 0-3 Samsunspor
29/01 Ankaragücü 0-4 Trabzonspor
25/01 Galatasaray 4-0 Ankaragücü
11/01 Ankaragücü 2-6 Kasimpasa

''psv? Wa doen die ? helemaal niks.''

Ze hebben inderdaad mindere jaren gehad maar won wel overtuigend van Trabzonspor.

27 juni 2012 om 16:07

Ankaragucu had maar 4 echte proffesionele spelers en de rest was allemaal jeugdspelers, geen wonder dat ze alles zo dik verliezen dan. vind ik niet echt een goed argument waardig club maarja sommige mensen willen perse hun gelijk krijgen.

27 juni 2012 om 17:30

PSV doet helemaal niets??? Heb jij onder een steen geleefd??? PSV heeft Trapzonspor 2x van de mat geveegd ... en die werden 3e in Turkije...dus kom aub met relevante onderbouwingen wanneer je psv probeert de grond in te werken...

27 juni 2012 om 14:52

Je leeft in het verleden. Turkse competitie is redelijk vergelijkbaar maar fenerbache en galatasaray zijn echt wel veel groter dan onze topclubs. Hebben ook veel meer te besteden. Feyenoord zou geen kans maken tegen fenerbache waar heel veel spelers europees ervaringen hebben. Tegen de andere drie zie ik ze nog wel een kansje hebben al denk ik dat ze ook een maat te groot zijn.

27 juni 2012 om 18:42

Ik denk dat als Feyenoord Fener loot dat het meteen het einde is voor de CL en EL, want de ploeg uit Istanbul heeft een enorm sterke ploeg en gaan dit jaar echt goed doen. Ze hebben spelers als Alex, Stoch, Kuyt, Sow, Volkan en Gokhan. Er zullen in deze transfer periode ook een paar spelers komen richting Turkije en ik heb gehoord dat ze bezig zijn om Mehmet Topal en Alberto Tino Costa te halen van Valencia en ze willen Lucio en Demba Ba halen. Dus ik zou zeggen veel succes Feyenoord.

Volkan
Gokhan
Serdar
Lucio
Hasan Ali
Topal
Tino Costa
Kuyt
Alex
Stoch
Sow

Ik hoop dat er zo snel mogelijk versterkingen komen zodat de nieuwe spelers lang met de voorbereiding van Feyenoord mee kunnen doen. Op papier vind ik Feyenoord kansloos maar vorig seizoen behaalde Feyenoord juist tegen de top ploegen goede resultaten.

Ik ben echt benieuwd naar het middenveld van Feyenoord. Ik hou namelijk wel van spelers die lekker buffelen, ben alleen bang dat ze met het vertrek van El Ahmadi teveel creativiteit hebben ingeleverd.

Ik zie het niet zitten volgend seizoen zonder Guidetti, El Ahmadi en Bakkal, zeg ik als Feyenoorder. En zeker in de CL hebben we niks te zoeken zonder deze spelers. We krijgen dit jaar een selectie die niet veel beter is dan ploegen als Heerenveen, AZ, Vitesse, Groningen..
Worden gewoon weer 6e, helaas

27 juni 2012 om 14:54

In de Europa League Groepfase krijgen jullie het al moeilijk als je die haalt.
6e worden jullie echt niet hoor. je mag play wezen als je volgend jaar play offs haalt. echt hoor. AZ, Vitesse, Heerenveen en misschien zelfs Groningen hebben volgend jaar meer kwaliteit.
Dit jaar hadden jullie mazzel met Guidetti en Bakkal dat jullie die mochten huren. maar nu moeten je jullie echt betere spelers halen, anders wordt het linkerrijtje nog lastig voor jullie. Alle Feyenoorders denken gelijk uit de brand te zijn. maar na één leuk seizoen net als ADO kan het alleen maar minder gaan vriend ;
Al wens ik jullie succes in Europa als jullie het halen, en dan ga ik uit van Europa League hé.

27 juni 2012 om 14:57

Dit is onzin, Az, Heerenveen worden leeggekocht, Vitesse is geen team en Groningen is zonder Tadic ook niets. Feyenoord is minimaal gelijkwaardig aan Az en Heerenveen en zeker beter san Groningen of Vitesse.

27 juni 2012 om 15:03

Vind het raar dat je bijvoorbeeld Heerenveen en Groningen zegt. Bij Heerenveen zijn veel spelers weggegaan of gaan weg en daardoor is het nog maar de vraag hoe ze gaan presteren. Bij Groningen is er een nieuwe trainer, hebben leuke aankopen gedaan maar moeten ook nog maar eens laten zien of ze goed genoeg zijn om (weer) bij de subtop te komen.

Feyenoord heeft op papier vind ik een zwak elftal, maar dat vind ik juist ook weer hun kracht. Normaal gesproken word je niet zo bang voor spelers als Schaken, Fernandez maar Feyenoord speelt erg georganiseerd en als een team. Ook zonder Guidetti hebben ze namelijk geweldige resultaten behaald.

Ik denk dat Feyenoord moet gaan strijden met andere clubs om de 5e plek.

27 juni 2012 om 15:39

AZ wordt niet leeggekocht. we hebben nu al 5 nieuwe aanwinsten die Feyenoord ook wel zou willen hebben.
Alleen Elm en Martens kunnen vertrekken maar die hebben dat dik verdient. en ook zonder die spelers is AZ beter. want ze halen nu al vervangers !!

27 juni 2012 om 15:50

Over welke 5 aanwinsten heb je 't dan?

27 juni 2012 om 17:02

eerlijk gezegd hoef ik geen van die 5 aankopen bij Feyenoord te zien,pure middelmaat die 5. Elm is wel een redelijke speler maar zwaar overbodig omdat al onze middenvelder beter zijn dan hem.

27 juni 2012 om 17:19

@wim2 en Rbn_

Feyenoord is toch ook helemaal leeggekocht, of niet soms?
Inderdaad, ben het met je eens dat het nog maar de vraag is hoe die genoemde ploegen gaan presteren. Maar die vraag speelt nog veel meer bij feyenoord hoor. Zonder Guidetti en El Ahmadi..

27 juni 2012 om 19:50

We gaan het zien jongen. ik durf wel te wedden dat AZ volgend jaar 2x van Feyenoord wint !!

27 juni 2012 om 14:54

Idd, als je realistisch bent weet je dat 6e het maximaal haalbare is, met deze selectie. Misschien kan van Geel nog iets uit de hoed toveren, maar reken daar maar niet op.

We moeten gewoon hopen dat we Panathinaikos of FC Kopenhagen treffen, dat zijn toch ploegen van het formaat van Feyenoord vind ik. Fenerbahce zou ook nog kunnen, maar Kiev is wel een echte sterke ploeg. Zeker met Koeman als trainer heb ik toch wel vertrouwen hoor. We hebben alle topploegen in Nederland allemaal éénmaal verslagen en dan nog gelijkgespeeld of verloren (met goed spel).

27 juni 2012 om 14:57

Dit jaar ja, maar volgend jaar zou heel anders zijn. Koeman is niet eens zeker of die blijft.
Feyenoord was vorig jaar op de top van de hill. en nu zijn de beste spelers ook nog weg.
tegen Panathinaikos en FC Kopenhagen hebben jullie inderdaad kans om de Groepfase van de Europa League te halen. maar tegen die andere ben je kansloos. aan de groepfase CL moet je helemaal niet denken, dat is onrealistisch !!

27 juni 2012 om 15:19

Ach, ik veronderstel ook gewoon dat Koeman blijft. En hij heeft bewezen dat het een tactisch sterke coach is die alle jonge gasten ook nog eens beter maakt. En met Vormer heb je een uitstekende vervangende controleur (met minder creativiteit, maar meer inzet en meer in de 16 meter v/d tegenstander) en Goossens als extra middenvelder, Lex Immers met een ongelooflijke inzet en ook nog eens prima kan voetballen. Trindade de Vilhena die er dit seizoen écht aankomt. Janmaat als nieuwe rechtsback, beter als Leerdam op die positie. Dus verdedigend staat het ook nog steviger.

En groepsfase Champions League zul je mij ook niet over horen praten als je de tegenstanders van de volgende ronde ziet.. Maar deze ronde kunnen we nog overleven.

27 juni 2012 om 15:24

je en je hebt nog een paar geweldige talenten die je in de competitie kan gebruiken als spelers oververmoeid raken

27 juni 2012 om 15:44

Deze ronde kan je wel overleven maar dan moet je maar net geluk hebben met wie je loot. tegen FC Kopenhagen en Panathinaikos hebben jullie zeker kans. maar Dynamo Kiev en Fener zijn wel te sterk. weg gaan het zien. Hopelijk kan Feyenoord verrassen, ik gun het jullie echt.

ik hoop als ajaxfan dat ze echt doorgaan en zo weer en kunnen miljoenen opstrijken alleen maar goed voor onze competitie

Zolang het maar geen Fenerbahçe wordt vind ik het goed, als Panathinaikos uit de koker rolt zal het denk ik de minste van de 4 zijn.

Wat nou wanneer Feyenoord in de derde ronde wordt uitgeschakeld? Hebben ze dan al de poulefase bereikt van de EL? Of komen ze daarin ook nog in de knockoutfase terecht??

27 juni 2012 om 15:09

Volgens mij komen ze dan in de laatste voorronde terecht, maar het zou ook zo maar kunnen dat ze er helemaal uitliggen

27 juni 2012 om 15:19

nou laten we dat maar niet hopen

27 juni 2012 om 15:48

Dan komt Feyenoord in de laatste voorronde EL terecht

Ik moet veel missen tussen 31 juli en 12 augustus vrees ik.

Ik denk dat Feyenoord het wel kan redden tegen een van deze clubs. Maarja.. daarna moeten ze nog een voorronde overleven. En daarin moeten ze spelen tegen clubs van het kaliber Arsenal, Valencia, etc. En dat wordt wel een stuk lastiger.

Wie waren Guidetti, El Ahmadi en Bakkal begin afgelopen seizoen? Een van de vele talentjes van City, een miskoop van Feyenoord die al jaren geen goede wedstrijd had gespeeld en een wisselspeler van Psv. Koeman heeft afgelopen seizoen elke speler beter gemaakt. Achterin zijn we nog sterker met Janmaat erbij, Vlaar met Ek-ervaring, Mulder (13 clean-sheets en slechts 1.08 tegengoal/wedstrijd) die eindelijk een puntenpakker blijkt en Ramsteijn die weer fit is na een jaar blessureleed.

Voor El Ahmadi hebben we Vormer al binnen en we hadden nog Clasie, Mokotjo, Leerdam. Gewoon dubbel bezet dus. Bakkal was inderdaad degene die ons in de slotfase van de competitie aan de tweede plek hielp, toch was hij ook een flink aantal wedstrijden onzichtbaar. Immers laat al twee jaar zien dat hij het niveau ADO ontgroeid is en voegt een stukje over-mijn-lijk mentaliteit toe. Een andere optie is de vrijetrappenspecialist John Goossens op tien of het toptalent Vilhena die o.a. uit tegen FC Twente zijn visitekaartje af gaf.

In de aanval is het wel een aderlating dat Guidetti weg is. Toch heeft hij ook in veel wedstrijden niet gescoord en hebben we het uiteindelijk zonder Guidetti geflikt in de voor Feyenoord lastige uitwedstrijden tegen ADO en SC Heerenveen en thuis de langdurige koploper AZ en bekerfinalist Heracles gepakt. Fernandez heeft twee achterlijke schorsingen gepakt door eigen stommiteiten maar in de wedstrijden dat hij wel speelde is hij in 50 van de wedstrijden betrokken bij een doelpunt door zelf te scoren of een assist te leveren. Andere opties zijn nog toptalent Achahbar (die volgens Koeman de kans gaat krijgen als eerste spits), Te Vrede en eventueel Immers nog. De vleugels zijn voldoende ingevuld met Cissé, Cabral, Manu, Schaken, en nieuwkomers Goossens en Elabdelloui.

Als je zo de selectie bestudeert schop je de volgende open deur in door te stellen dat Feyenoord een spits moet halen. Fernandez is immers Guidetti niet en Castaignos en Kuijt zijn om uiteenlopende redenen helaas niet teruggekeerd in de Kuip. Ik heb echter wel al het vertrouwen in Van Geel die druk bezig is om toch een spits te halen. Ik denk dat hij zal slagen in zijn missie.

Met deze bredere selectie, en dan de komst van een goede spits niveau Guidetti/kuijt/castaignos in het bijzonder, zie ik in ons een zeer gevaarlijke titelkandidaat en mits een gunstige loting in de voorronde van de Champions League ook plaatsing voor de CL. Afgelopen seizoen hebben we vriend en vijand verbaast, de meeste punten gepakt in de onderlinge topwedstrijden en hebben we het laten liggen tegen de kleintjes. Met de selectie die rijper, breder, volwassener en meer op elkaar ingespeeld is geef ik ons goede papieren om het afgelopen topseizoen te overtreffen!

27 juni 2012 om 15:17

Man, ik kan het niet mooier verwoorden. Duidelijk een groen randje verdien jij.

27 juni 2012 om 15:17

Koeman heeft het vorig seizoen echt prachtig neergezet en ik denk dat hij heel voetballend Nederland daar toch wel mee verbaasd heeft.

Dit seizoen is een groot deel van de kern echter wel weg (El ahmadi, Bakkal en Guidetti) en ik vraag mij dan ook af of Feyenoord het succes kan evenaren. Je moet ook bedenken dat (tuurlijk is het afgedwongen) vorig jaar ook alles meezat. Je hebt gewoon van die jaren dat ploegen boven zichzelf uitstijgen, kijk een RKC afgelopen jaar. Wie weet was dat met Feyenoord en aanjager Guidetti vorig jaar wel het geval.

Het knappe daarvan is om het jaar erop weer te presteren, maar of dat gaat lukken zou ik toch maar even afwachten. Ik gun het de supporters van Feyenoord en de club het van harte en ik hoop dat ze de CL halen, want dat zou enorm goed zijn voor het Nederlandse voetbal.

27 juni 2012 om 16:05

Guidetti speelde maar 23 wedstrijden, Bakkal 30 en El Ahmadi 31. Kleine nuance. Dat vorig jaar voor Feyenoord alles meezat vind ik echt zwaar gelul. We hebben een paar kansloze nederlagen gehad tegen Ado, VVV en FC Groningen, op een zeer sneue manier de beker uitgeflikkerd door de toenmalige nummer 12 van de Jupiler League. Voor de rest nog in te veel wedstrijden onnodig punten verspeeld met bovenstaande potjes als uitschieters in negatief opzicht.

Op eigen kracht hebben we van elke top 6 club minimaal 1 keer gewonnen. In de uitwedstrijden tegen AZ, Ajax, PSV hebben we niet gekregen wat we verdienden. Twee keer een punt tegen PSV en AZ en een overwinning tegen Ajax.

Na de nederlaag bij Psv, de kampioenswedstrijd volgens een echte Belg, hebben we een werkelijk fantastische serie neergezet. Elf wedstrijden, negen overwinningen en twee keer een gelijkspel. Ik kan me niet herinneren dat we in deze serie echt gematst zijn door een scheidsrechter oid, maar verbeter me als ik t mis heb.

Uiteindelijk door het eigen spel en de ontwikkeling van veel spelers zeer verdiend tweede geworden. Boven de peperdure miljoenenploeg van PSV en Wijnaldum die zich zo graag wilde verbeteren en nu Van Bommel, Strootman, Lens en misschien ook nog eens Narsingh en Maher voor zich moet dulden. Boven het AZ van Verbeek, de best voetballende ploeg van afgelopen seizoen. Boven het SC Heerenveen met de beste aanval van de Eredivisie, Narsingh, Dost, Assaidi en Djuricic waren goed voor 60 goals en 49 assists. Tot slot tien punten (!) boven het FC Twente waar Leroy Fer persé een transfer voor moest forceren. En verdomme wat was dat toch een heerlijk gevoel!

27 juni 2012 om 19:59

Jullie hebben idd veel punten binnengesprokkeld in de wedstrijden tegen de titelkandidaten, maar vaak waren die titelkandidaten wel uit vorm. Zoals Ajax, die in het begin een hele slechte reeks had. Ze hebben inderdaad de punten gehaald, maar ik wil het nog wel eens zien als de tegenstander in vorm is, maar ben sowieso blij dat Feyenoord weer CL kan gaan spelen, oude tijden herleven ^^
Met een beetje een gunstige loting dan zal het wel lukken. Pathanaikos en FC Kopenhagen moeten sowieso gewonnen worden, Fenerbahce gaan we zien en Ajax kon een poosje terug ook winnen van Dynamo Kiev, die nu overigens nog Tsjeftsjenko missen.

27 juni 2012 om 20:35

Ben het helemaal met jou eens. Het team is goed aangesterkt, maar een spits is gewoon ongekend hard nodig, maar ook ik denk dat Van Geel daar nog wel mee bezig is. Zoals de spitsen nu zijn, is dat echt nog verre van wat het moet zijn.
Alleen heb ik toch nog een beetje onzekerheid over het komende seizoen, soms vraag ik wel is af of die tweede plek niet gewoon een prestatie was die beter dan het team zelf was.

Tegen Dynamo Kiev wat mij betreft kansloos. Fenerbache word heel erg lastig en tegen Kopenhagen en panathinaikos geef ik ze gewoon een goede kans al zijn ze nog steeds de underdog. Feyenoord is van ver gekomen en ik gun ze het CL avontuur van harte!

Ben nu al een tijdje de discussies aan het volgen over dat Feyenoord 3 bepalende spelers kwijt raken maar zo ramp is dat nu ook weer niet, als ik de afgelopen seizoen heb gezien dan wanneer guidetti (ziek, zwak, misselijk, geschorst) was heeft fernandez dit prima ingevuld tegen ajax en psv, toen el ahmadi geschorst was tegen ajax wonnen ze en degene die op die plek stond deed het prima, bakkal heeft een heel goed 1e helft van het seizoen gedraaid daarna viel hij wat terug, hij maakte wel 2 belangrijke goals maar ik denk dat met immers, vormer, clasie en een nieuw te halen middenvelder dat feyenoord er zeker niet minder van wordt!

27 juni 2012 om 15:23

Toen El Ahmadi er niet was wonnen ze van Ajax vanwege Guidetti.
Toen Guidetti er niet was wonnen ze dankzij een goede vorm.

27 juni 2012 om 15:46

Fernandez prima ingevult? heeft de helft gemist vanwege ongelofelijk domme en vooral onnodige overtredingen. Je praat ook over individuen die er telkens niet bij waren, maar dit is een teamsport en je haalt een kern van 3 bepalende krachten weg binnen Feyenoord. Het is de vraag hoe juist DAT opgevangen word en daar heeft nog niemand het antwoord op. We gaan het zien en ik denk dat Feyenoord inderdaad weer hoge ogen kan gaan gooien, het zal wel lastig worden, want de concurentie is hevig.

Ik gun het Feyenoord wel na zo'n mooie seizoen. Er zijn wel belangrijke spelers zoals Bakkal, Guidetti en El Ahmadi vertrokken. Fener en Dynamo Kiev zien lastige tegenstanders, maar de bal blijft rond. Ik hem de volste vertrouwen in dat Feyenoord de CL haalt.

De spits van Kopenhagen staat in de belangstelling bij Twente, dus als het even meezit, speelt die al niet mee, scheelt toch al heel wat scorend vermogen zodat F'noord best een kans kan maken tegen in elk geval Kopenhagen

Ik hoop op Fener vanwege Kuyt haha,
Ik denk dat deze teams een maatje groter dan Feyenoord zijn ik weet dat mensen nu het niet eens zijn met mij maar ik denk dat Feyenoord vorig jaar gestunt heeft maar dat het niet voortzet in echt een keer het kampioenschap.
Ik hoop eigenlijk ook niet dat ze in de groepsfase ( als ze het overleven in de playoffs ) dat ze dan tegen clubs als Real moeten dan word het denk ik weer 10-0.
Als Ajax fan zou ik eigenlijk ook niet willen dat Ajax tegen real moet met die vd Wiel haha.

Ze zijn er klaar voor?
mmm, geen guidetti, geen bakkal, geen el ahmadi.
ik weet het niet hoor, 2 van de 3 waren echte steunpilaren, die vang je niet zomaar op.
ik moet het daarom nog zien, ok, feyenoord heeft spelers als vormer etc. gehaald maar toch hè, die beleving die guidetti schonk aan de toeschouwers en het team, dat is echt een gigantisch gemis.

Hoop dat Feyenoord naar de groepsfase gaat. Het is beter voor het Nederlandse voetbal als er 2 clubs meedoen en redelijk presteren.zo krijgt de Eredivisie meer CL punten en kan er in de toekomst 1 club extra mee en de 3e plek naar de voorronde CL. Stapje bij stapje moeten er meer clubs zich bewijzen in de Cl.op deze manier willen goede spelers langer blijven en kunnen Nederlandse ploegen ook kansen maken. Kijk naar de EL waar Eredivisieclubs ook steeds beter presteren,dan krijg je een extra ticket.

Het klopt toch voor geen meter dat wij 2e zijn geworden en we nog uit het Europese voetbal kunnen worden geknikkerd en dat psv als 3e is geëindigd en dat ze verzekerd zijn van Europa league....

27 juni 2012 om 16:49

Als je een club bent die de afgelopen jaren Europees goed gepresteerd heeft is deze methode wel een duw in de rug. Als je, zoals Feyenoord, een club bent die de afgelopen jaren niet veel heeft laten zien op Europees gebied, kan dat inderdaad zuur zijn.

27 juni 2012 om 18:02

Jammer dat dat verschil word gemaakt door geld en niet door de sterke jeugd en goed beleid dus op deze manier zal feyenoord of en andere vergelijkbare club nooit de CL in gaan

Tegen Panatinaikos en Kopenhagen zal het 50/50 worden en tegen Kiev en Fenerbache acht ik de kans heel klein dat Feyenoord doorgaat, maar toch wordt Feyenoord door veel mensen vreselijk onderschat.
Het centrum met de Vrij en Vlaar is een van het beste duo van Nederland, Clasie heeft de zilveren schoen en is uitgegroeid tot een van de beste controlleurs van Nederland ( dat zelfde geld voor Vormer). Martins Indi, Mulder en Leerdam hebben dit seizoen een goede ontwikkeling doorgemaakt en zullen volgend jaar alleen maar beter worden, terwijl iedereen nu ook kan zeggen dat Schaken en Cisse voor veel dreiging zorgen in de aanval, daarnaast heeft de technische staf gezorgd dat er echt een team staat dat elkaar goed aanvoelt. en in de breedte zijn ze alleen maar beter geworden

Dynamo Kiev en Fenerbaçe zijn ploegen die in principe beter zijn dan Feyenoord. Maar FC Kopenhagen en Panathonaikos zijn clubs waarvan F'noord wel kan winnen. Tis een beetje 50/50.

Maar Feyenoord is momenteel goed bezig, het enige wat mist is een spits en die zal van Geel sws wel fixen. Dus ik zie geen reden tot paniek. En stel dat Kiev of Fener wordt geloot, F'noord is zeker niet kansloos. Met Koeman aan t roer en spelers als Clasie, Mulder (hehe eindelijk!), Vlaar zie ik ze wel een ronde verderkomen.

Ze mogen Ajax wel naar pot 2 helpen, liefst Kiev of Panathonaikos!

Fenerbahce eet hun op, accepteer het.

Ik heb bij Feyenoord nooit enig idee. Ik denk dat ze van alle vier wel kunnen winnen, alhoewel Fener moeilijk wordt, maar ze kunnen bijvoorbeeld ook zo verliezen bij FC Zwolle. Ik denk dat er twee kwesties de doorslag zullen geven: de vorm van de dag en het nodige geluk.

PSV had van TS gewonnen, een logische overwinning omdat PSV altijd een kampioen kan worden in Nederland. Pak de momentele traditionele 3 van NL en pak de traditionele 3 van Tr:

Ajaxbr Psvbr FC Twente

Besiktasbr Fenerbahcebr Galatasaray

Trabzonspor is een mindere team dan Psv, dus dat jullie steeds zeggen ''we hebben de turken afgemaakt'' etc is gewoon onzin. Alhoewel TS het niet zo slecht doet.

Trabzonspor is ongeveer even gelijkwaardig als deze Feyenoord. Bursaspor is even gelijkwaardig als Az.

Offtopic- weet iemand of Bursaspor nog mee mag doen in EL? ze moesten 250.000 schuld betalen.

Ik volg zowel de turkse als de nederlandse league, en ik kan zeggen, met alle respect voor Feyenoord, dat Fenerbahce toch echt een maatje een maatje te groot is. Over de overige teams kan ik niks zeggen, omdat ik ze niet vaak heb zien spelen. Als een neutrale toeschouwers wil ik wel Fenerbahce - Feyenoord zien! Lijkt me toch de mooiste affiche.

Panatinhaikos en fc Kopenhagen kunnen ze makkelijk winnen, want panatinhaikos is niet meer van 4 jaar terug,en fc Kopenhagen is wel te doen, dynamo kiev heeft fysiek echt een sterke team tegen hun heeft Feyenoord geen kans, en tegen Fenerbahçe hebben ze helemaal geens kans,want ze hebben echt topspelers zoals miroslav stoch,moussa sow Alex noe maar op, en als je in de stadion van fenerbahce bent,is het een heksenketel, dus is het onmogelijk !

Grappige opmerking van die v geel.
Ook hij weet dat ze muv panathinaikos tegen iedereen eruit vliegen.zonder pardon.
Niet dat ik daarop hoop overigens , ik hoop zelfs dat ze het hoofdtournooi halen maar de kans is echt erg klein.

Leuk voor onze Lexie. Doe maar Fehnerbahce. Dat turkse voetbal stelt geen hol voor, hoop geschreeuw en weinig wol, en hangt van omkoopschandalen aan elkaar. Alleen spelers op hun retour gaan daar naar toe om nog even te cashen.

27 juni 2012 om 19:41

Volgens mij weet jij helemaal niks van Turkse voetbal,jij zegt wel hoop geschreeuw en weinig wol, Turkije heeft de fanatiekste supporters in de wereld, en fenerbahce heeft aardige team zoals miroslav stoch,en moussa sow topscorer van Frankrijk, Alex de souza, en als Feyenoord op bezoek komt bij fenerbahce, geloof me daar is het heksenketel de supporters zijn daar enorm fanatiek,dus in plaats van horen moet je ook volgen de Turkse voetbal

Ik hoop op panathinaikos. De Griekse competitie is vrij zwak. Panathinaikos heeft bovendien geloof ik al een hele tijd geen CL gespeeld. Tegen de andere ploegen is Feyenoord de underdog tegen panathinaikos de favoriet.

27 juni 2012 om 20:06

Vrij zwak maar toch net onder de Nederlandse staan? Gij kent duidelijk niks van voetbal .
feyenoord de favoriet? waarom omdat ze al 10 jaar geen europees meer spelen? Begrijp me niet verkeerd ik heb respect voor feyenoord , maar om ze meteen favoriet te noemen? Ochja nederland hoorde ook bij de favorieten om het ek te pakken , maar waar zijn ze nu?

28 juni 2012 om 10:35

Griekse competitie os zwak als je het vergelijkt met de andere mogelijke tegenstanders. Eredivisie zal internationaal toch meer aanzien genieten. En Feyenoord al tien jaar geen Europees? Laat me niet lachen tien jaar geleden werden ze kampioen.

Dit is ook waar ik bang voor was, psv had tegen de ';slechte'; clubs die bij Feyenoord in de koker zitten gemoeten. Feyenoord is door het missen van al die jaren Europees voetbal helaas haar status kwijt geraakt. De clubs waar Feyenoord bij zit stellen dan weer bijna niets voor: Motherwell, Club Brugge en FC Vaslui. Maar al zou Feyenoord deze ronde doorkomen, de tegenstanders in de volgende ronde zijn dan: Malaga, Mönchengladbach, Lille, Udinese, Spartak Moskou en SC Braga. Allemaal een maatje te groot voor toch wel iedere Nederlandse club.

beter ontmoeten ze fenabache dat ze meteen eruit liggen

Die eerste voorronde zou nog wel kunnen als ze gunstig loten, maar de laatste horde tot de groepsfase lijkt me een brug te ver.

Zo hoort het, die tegenstanders hebben allemaal hun sterke en zwakke punten, al met al zal het denk ik niet heel veel verschillen wie je loot. Zwaar wordt het wel om door te komen, maar ik heb er vertrouwen in, in de Kuip gaan we gewoon winnen en uit moeten we dan maar voor een gelijkspel gaan.

Ik hoop echt zo erg dat we die derde voorrronde gewoon doorkomen, dan zijn we in ieder geval verzekerd van El-groepsfase en hoeven we geen El-voorronde meer te spelen.

Zal mij benieuwen hoe feyenoord kuyt gaat ontvangen als ze Fener loten.

Ben benieuwd wat het gaat worden. Guidetti heeft een half seizoen niet gespeeld en ook in de wedstrijden zonder hem ging het goed. Bakkal was een goede speler, maar niet bepalend dus kan ook vervangen worden door Vormer of Immers. El Ahmadi was redelijk bepalend maar zeker neit onvervangbaar. De sterkhouder van het middenveld, Clasie, blijft. Als hij zou vertrekken bijvoorbeeld dan zou je wel echt wat gaan missen. Bovendien komt achterin Janmaat er nog bij. Dat is alleen maar een versterking! Die maakt de verdediging duidelijk sterker.

Natuurlijk zijn clubs als Kiev en Fenerbache niet de kleinste. Maar zijn zeker niet onverslaanbaar. Koeman is een trainer die elke speler beter kan maken, als hij dat ook nog kan doen met de nieuwe jongens en iedereen naar zijn behoren kan spelen, kan dit elftal weer ver komen. EN anders is een jaartje EL ook helemaal niet slecht al zou de CL natuurlijk veel beter zijn!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren