Voetbalzone

Ronaldo: 'Ik ben niet verrast, ik wist dat de doelpunten wel zouden komen'

Dinsdag, 26 juni 2012 om 20:00

Het EK is vooralsnog een apart toernooi voor Cristiano Ronaldo. De aanvaller stelde teleur in de eerste twee groepswedstrijden tegen Duitsland en Denemarken, maar was vervolgens beslissend in de duels met Nederland en Tsjechië. Dankzij drie doelpunten van Ronaldo staat Portugal in de halve finale van het Europese eindtoernooi, waarin Spanje de tegenstander zal zijn.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Ik denk dat Cristiano Ronaldo woensdag scoort tegen Spanje

26 juni 2012 om 20:06

De grootste voetballers liggen van hun kritiek ook niet wakker. Ik kon me nog herinneren dat O Fenomeno veel kritiek kreeg omdat die te dik was en weinig wedstrijdritme had, maar schoot Brazilië wel naar de WK titel met onder andere 2 goals tegen Duitsland in de finale.

26 juni 2012 om 20:10

Dat was vast El Fenomeno Imit, verder ben ik het wel met je eens....

26 juni 2012 om 20:13

In het Braziliaans:

Ô Fenomeno

In het Spaans

El Fenomeno

In het Italiaans

Il Fenomeno

In het Nederlands

Het Fenomeen

Ach ook al wint CR7 voor Portugal dan nog mag die zich nog niet in het rijtje van R9 en Zidane plaatsen zelfde geld voor Messi.

26 juni 2012 om 20:15

Wat een bullshit, wat hebben hun gepresteerd wat Ronaldo en Messi nog niet hebben ?
Ronaldo en Messi mag je er gewoon bij zetten hoor.

26 juni 2012 om 20:17

Ik ben het met je eens dat R9 en Zidane beide voetbalgoden zijn maar dat Cr7 en Messi zich niet bij hun in het rijte mogen scharen ben ik het niet mee eens. Als je ziet hoeveel die twee bij hun clubs scoren is dat echt ongelooflijk.

26 juni 2012 om 20:17

In hun eentje het WK gewonnen voor hun land.;

26 juni 2012 om 20:19

OK, ik weet het uit de tijd dat hij in Spanje speelde. Dus dat klopt wel dan. Ik ben ook geen CR7 fan, maar het is een andere speler dan R9, dus niet vergelijkbaar. Allebei wereldtop, dat zeker. Zidane staat daar wel wat boven wat mij betreft. Bij een nummer 10 die wereldtop is komt toch wat meer kijken dan bij een spits. En dan heb ik het over overzicht, loopvermogen, etc.

26 juni 2012 om 20:23

Gast, die hebben echt niet in hun eentje gewonnen. Zidane blonk alleen uit in de finale en Ronaldo was niet meer het fenomeen van weleer. Zij hadden hun ploeggenoten meer dan nodig.

26 juni 2012 om 20:23

Ronaldo was in zijn beste jaren bij (barca en Inter) spits, vleugelaanvaller, schaduwspits, spelverdeler, controleur en coach tegelijk. Zidane is een grote speler maar geeft zelf toe dat R9 de beste ooit is net als Pelé en Messi overigens.

26 juni 2012 om 20:25

@the big show

Ronaldo speelde een belabberde WK finale in 1998 en meteen verloor het grote Brazilië kansloos met 3-0 van Frankrijk. Zidane leidde deze ploeg en sinds hij gestopt is (2006) gaat het behoorlijk slecht met het Franse voetbal. En als je 8 goals op een WK (2002) scoort niet legendarisch vind dan weet ik het ook niet meer.

26 juni 2012 om 20:29

Ronaldo was een superspeler en als spits veel beter dan Cr7. Maar CR7 is meer allround met z'n vrije trappen en die zakt ook meer terug om vervolgens z'n medespelers in het spel te betrekken. Als hij ze wil zien tenminste. Zidane kon een heel team beter laten spelen. Dat is R9 en CR7 nooit gelukt.

26 juni 2012 om 20:38

@imit
Op de eerste plaats is het niet in het Brasiliaans maar in het Portugees, Brasiliaans bestaat niet.

Het is ook tekenend dat je over spelers praat die je niet hebt zien voetballen, je hebt nu al geen verstand van het spelletje laat staan 10 jaar geleden toen je 6 was...

26 juni 2012 om 20:51

@ Imit Ik zeg toch helemaal niet dat het niet legendarisch is en ik trek de kwaliteiten van die 2 ook helemaal niet in twijfel, maar er zijn ook nog andere spelers die belangrijk waren. Nooit van Rivaldo gehoord? Zegt de naam Ronaldinho jou iets? Of Cafu? Roberto Carlos?

26 juni 2012 om 21:25

@tuga

Aan jouw punten te zien heb jij er eerder geen verstand van

@thebigshow

Ja daar heb je natuurlijk gelijk in en vergeet Romario niet he. Ook een grote speler die het verschil voor je kon maken.

26 juni 2012 om 21:37

Als Het Fenomeen zijn lichaam meer zou respecteren en beter op zijn voeding zou letten, dan was hij min of meer de beste speler aller tijden. Messi en C. Ronaldo kunnen nu al zijn schoenen niet poetsen, maar dan zouden ze Ronaldo's naam amper kunnen spellen.

26 juni 2012 om 21:47

@imit

waar niet van? zeg het eens jongen, waar niet van? ben benieuwd hoe je je dit keer voor shut zet.

26 juni 2012 om 21:57

Ja, sinds wanneer is Braziliaans een taal?
Het is portugees, heel misschien braziliaans portugees, maar het is een blijft portugees.

26 juni 2012 om 22:04

@tuga@mokum

Je hebt weinig punten dat wil zeggen dat je waarschijnlijk snel provoceert of dat nauwelijks je reactie onderbouwt. Nu roep je ook maar wat zonder dat je ergens wat van af weet.

26 juni 2012 om 22:19

@gforce
makkelijke vraag. Antwoord: wereldkampioen worden.

26 juni 2012 om 22:20

beste speler ooit Ronaldo R9 El Fenomeno, Het Fenomeen, O Fenomeno
op volle glorie kan niemand tippen aan deze man
na zijn 4 zware knie blessures was hij nog steeds de beste alleen toen pas konden topspelers met hem meten toen die op halve kracht speelde!

en dan komen mensen met messi en c.ronaldo haha
alle hedendaagse spelers,messi,c.ronaldo,robben,villa,torres,vanper... etc
stellen geen moer voor in vergelijking met ronaldo.
op volle glorie vernietigt hij alle hedendaagse spelers!
xavi en iniesta? haha zij stellen geen moer voor in vergelijking met deco,zidane,pirlo,nedved,rui costa,juninho etc op volle glorie!

ik zeg altijd dat de spelers van nu ook topspelers zijn maar van een lager klasse dan de generatie met ronaldo,henry,zidane,del piero,totti,maldini,deco,nedved,okocha, etc..

messi c.ronaldo=50 Ronaldo!

wat imit zegt als

zelfs,cruyf,maradonna,pele,zidane,romario,ferguson...
and the list go on!! allemaal zeggen de beste of 1 van de beste wtf zijn jullie dan? mensen van voetbalzone jullie mening weegt zwaarder dan (ex) (top)spelers/coaches???..

in zijn glorie jaren bij psv,barca,inter haalde hij ballen vanaf de middenlijn..
alles deed die van vleugelspeler,schaduwspits,spits,vrije trappen nemer,zieke actie alla ronaldinho etc..
na zijn 2 zware knie blessures bij inter veranderde hij meer in een doelpunten maker met nog steeds zieke dribbels,acties,trucjes en als die nog zin had trok die nog een sprint vanaf de middenlijn..
na zijn 2 zware knie blessures 2001 heeft die sindsdien op halve kracht gespeeld en nog steeds de beste!!
tuurlijk was hij minder explosief en minder dan voor zijn blessures..
KAN JE HET HEM Fucking Kwalijk Nemen???? is toch Logisch!! als je knie naar de verdommenis gaat dat je anders wordt of speelt..
ik ben benieuwd hoe goed messi of .ronaldo zullen zijn als hen knie kapot gaat..

beetje respect voor misschien de beste voetballer ooit voor zovelen!! is wel op zijn plaats!
het ga je goed ronaldo el fenomeno r9 brazil bollie wollie ;

26 juni 2012 om 22:20

bron? ^^ De beste ooit heb ik ze nl. niet horen zeggen.

26 juni 2012 om 22:22

? wat bedoel je

26 juni 2012 om 22:23

@imit

Leg eens uit? Ik zie de link namelijk niet naar weinig punten en provoceren.. maar dat kan an mij liggen natuurlijk...

26 juni 2012 om 22:23

@imit

Leg eens uit? Ik zie de link namelijk niet naar weinig punten en provoceren.. maar dat kan an mij liggen natuurlijk...

26 juni 2012 om 22:50

groen randje voor crimson viper aub.

26 juni 2012 om 23:10

@boefje18: Wel makkelijk om Ronaldo zo aan te vallen als je de reden niet eens weet over zijn overgewicht. Ronaldo(R9) heeft een ziekte in z'n lever waardoor hij zoveel aankwam. Hoeveel hij ook aan zijn lichaam deed. Ken je feiten !

27 juni 2012 om 09:33

Ronald past echt niet in dat rijtje, ik vind ronaldo nog steeds matig, veel balverlies en doet soms echt domme dingen. Maakt veel te weinig mooie acties en is vaak egoistisch en de hele ploeg zoekt hem om te scoren daarom maakt hij vaak doelpunten, integendeel met deze mannen R9 of messi zij doen vaak een actie waarbij zelf het gevaar opzoeken veel balvaster en veel meer bij het spel betrokken.

26 juni 2012 om 20:09

Waar komt deze hype eigenlijk opeens vandaan? Tegen de matigste verdediging van de ploeg die vol op de aanval speelde en tegen Tsjechie heeft hij een puike prestatie neergezet. Nou, chapeau.
Als we daar op baseren dat het toch wel een fantastische speler is....

Natuurlijk is het een fantastische speler, dit is allemaal echter opportunisme ten top.

26 juni 2012 om 20:12

Heeft weinig met een hype te maken, meer met beslissend zijn op een groot toernooi. Dan sta je altijd direct in de aandacht. En helemaal spelers van het jkaliber zoals Ronaldo.

26 juni 2012 om 20:47

och de dikke ronaldo scoorde ook tegen matige landen dude (2002) enige topland waartegen ie scoorde was Duitsland en zelfs daar was een blunder van Kahn nodig!

26 juni 2012 om 21:07

Oke, goed verhaal. Ik ga even voor je checken of ik beweer dat Ronaldo eerst dient te presteren tegen grote landen om een fantastische speler te zijn.

26 juni 2012 om 21:22

Wat dacht je van de prestatie van Ronaldo bij de 4-0 tegen Spanje, of op het EK 2004? Of wat dacht je van zijn prestaties met Sporting, Man Utd en Real Madrid. Heb je echt nog één goeie prestatie tegen Spanje of Duitsland nodig om te kunnen toegeven dat dit een fantastische speler is?

26 juni 2012 om 21:29

'...om te kunnen toegeven dat dit een fantastische speler is?'

Ik dacht even te twijfelen of ik een cursus begrijpend schrijven zou gaan volgen, maar ik weet nu toch zeker dat een cursus begrijpend lezen, of überhaupt lezen, jullie meer zal opleveren.

Ik quote: ' Natuurlijk is het een fantastische speler...'

26 juni 2012 om 21:49

Welke hype Lighters? Vertel het ons want e luisteren aandachtig? Ronaldo en hype in een zin noemen is op z'n minst.. hoe zal ik het zeggen... niet zo slim.. hoop dat ik aardig genoeg ben en dat dit keer de mods mijn posts blijven staan..

26 juni 2012 om 21:59

Ik vertel het de aandachtige luisteraars met liefde.
Punt is niet dat Ronaldo een fantastische speler is, daar hoeven we geen Sherlock voor in dienst te nemen. Punt is, dat dit in het nationaal elftal nooit onderkend is. Zeker niet door de Portugese media. Ook niet na de wedstrijd tegen Duitsland, een week (!) geleden.
Diezelfde media springen na twee goede prestaties tegen twee matige landen over elkaar heen om aan te geven hoe fantastisch de man wel niet is op dit moment. Kreten als 'een standbeeld in Lissabon', 'een Gouden Bal is wat hij nu echt verdiend', en 'super Ronaldo boezemt Spanje angst in' zijn niet meer dan opportunistisch gekrijs na enkele wedstrijden in het nationale elftal.

26 juni 2012 om 22:13

Dat is geen hype beste Lighters, verre van.. dat noemen we de kracht van de media (nou ja kracht.. bij wijze van).... de krantjes, de sites, moeten gevuld worden.. de onwetendheid moet gevoed worden bij de simpele zielen, e analisten moeten hun geld verdienen en Ronaldo is geen hype.. Ronaldo is een lucratief product.. dat is iets heel anders. Het hyena gejank kent zijn weerga niet op dit moment en Ronaldo is nou eenmaal een makkelijk inkomsten bron.. niks hyperigs (weer zo een woord) aan.. mensen lopen op moreel drijfzand maar weet je.. dat is voetbal.. en Ronaldo is geen hype.. Ronaldo is zelfs op dit gebied een fenomeen.

26 juni 2012 om 22:29

True, grammaticaal een onjuiste terminologie. De bovenmatige media aandacht is er per definitie voor Ronaldo, een fenomeen op dat gebied. Het ongelijk is aan mijn kant.

27 juni 2012 om 09:08

Lighters vergeet je niet het kampioenschap en het aantal doelpunten dat Ronaldo in de competitie heeft gemaakt?

Alleen daarop kan je baseren dat hij een fantastische voetballer is..

En dat jij Tsjechie en Nederland wijst op de zwakke verdediging maakt jou jaloezie alleen maar erger.

Vergeet niet dat je op een EK altijd zwakke(re) tegenstanders tegen komt. Gaat alleen om het moment waarop je ze maakt. Nederland was voor Portugal een belangrijk duel, bij verlies was de kans dat zij eruit lag. Ook Tsjechie moet je nog maar even doen.

26 juni 2012 om 20:11

Zijn idd meer een team geworden, maar dat is ook pas dit EK na 2 wedstrijden zichtbaar geworden vind ik. Tegen Nederland besloten ze voor elkaar te spelen, helaas. Maar mooi om te zien.

Kan die fenomale aanname en dat schot op de paal tegen Nederland (aangever Mereilles) maar niet vergeten. Wat een controle was dat man pfff.

26 juni 2012 om 20:13

volgens mij was dat tegen tsjechie, maar idd het was een prachtige goal geweest

26 juni 2012 om 20:20

Oh tegen Tsjechie haha, excuus Maar wat je zegt, was een geweldige goal geweest. Toch niet iets voor Ronaldo, de bal op die manier controleren en ook nog met zoveel snelheid.

Hopelijk gaan we het vaker zien, dan groeit hij als voetballer!

26 juni 2012 om 20:16

ik vind nog steeds niet dat ze een team zijn want ik zie ze soms aanvallen dan passen ze meteen naar ronaldo terwijl nani of een andere speler beter voor staat en ze worden heel vaak boos op elkaar wat bij Duitsland bijna nooit is.

hij heeft nu 2 slechte wedstrijden gespeeld en 2 goeie
tegen spanje gaat ramos hem dekken denk ik want ramos is veel sneller dan pique en ik denk dat spanje makkelijk 3-0 gaat winnen

26 juni 2012 om 20:24

@kaka

Ja maar k zeg niet dat ze 100% een team zijn.. Ik zeg enkel dat ze meer als een team spelen. Natuurlijk is er overduidelijk verbetering, maar wie weet waar de potentie ligt als ze echt voor elkaar door het vuur gaan ipv een Ronaldo/nani showtje van te maken.

Of Spanje met 3-0 gaat winnen? Dat durf ik niet te zeggen. Spanje is zeer kwetsbaar met Arbeloa en als Ronaldo daar tegenover gaat staan...

We zullen het zien. Als Nani er zin in heeft en zijn best doet dan is ie ook onhoudbaar.

Italie heeft laten zien hoe kwetsbaar Spanje kan zijn, dus waarom zou Portugal het niet kunnen proberen...

26 juni 2012 om 20:29

owjah sorry verkeerd begrepen.

idd Arbeloa is de zwakkste speler van Spanje maar ik denk tog dat arbeloaa veel mee naar voren gaat en dat ramos en pique zich heel ver laten zakken en dat er snel druk gezet wordt

denemarken heeft ook snel met ze alle druk gezet dat ik toevalig op de duitse tv en echt je wilt niet weten hoeveel lange ballen pepe en bruno alves gegeven hebben en als je tegen spanje de bal hebt dan moet je snel wat doen want je hebt maar paar keer de bal tegen die kleinee gasten.

en ik denk dat het de avond van Iniesta wordt want die speelt ijzersterk in de grote wedstrijden en ik hoop dat Pedro morgen als Spits begint.

26 juni 2012 om 20:42

Maakt niet uit joh

Hmm naja Spanje speelt in mijn beleving met 6 middenvelders waarvan 4 altijd willen aanvalalen, 1 overtredingen nog heeft met regelmaat om de aanval te stoppen (xabi) en Busquets is wel een geweldige afstopper.

Maar hij verbleekt bij de snelheid van Ronaldo. Denk dat er veel gaat afhangen van Arbeloa..

Maarja als je Arbeloa voorbj bent, heb je nog altijd Casillias haha Iniesta? Mja, ik zie het eerder avond worden van Silva Die speelt niet zo best maar is zo beslissend. Dus nu gaat hij goed spelen en beslissend zijn

26 juni 2012 om 20:49

zou wat zijn Xd
silvaaa hatrick
iniesta 3 assists

Ronaldo 3x paal

26 juni 2012 om 20:11

Jammer dat de doelpunten tegen ons kwamen..

26 juni 2012 om 20:14

het leuke van Ronaldo is dat hij zo extreem goed is dat hij nergens wakker van ligt, hij weet dat de keuzes die hij maakt bijna altijd de juiste zijn omdat hij al zo verschrikkelijk veel getrained heeft.

26 juni 2012 om 20:35

Ik heb ook enorm veel getraind, maar toch maak ik nog steeds af en toe de verkeerde keuze hoor gforce.

26 juni 2012 om 20:21

We zijn niet van plan om alleen maar te verdedigen. We willen aanvallen en zijn ervan overtuigd dat er kansen voor ons liggen, zelfs tegen de titelhouder en wereldkampioen.

Wel, ik ben benieuwd... Al vaker gehoord maar eens de aftrap gegeven zie je een doelman, 2 keer vier mannetjes en dan nog eentje diep om die fatale counter te kunnen plaatsen.

Ik neem aan dat het met Bento en Portugal niet anders zal zijn en dat er door Spanje weer een muur zal moeten worden gesloopt en dat men nadien zal zeggen dat het eigenlijk maar een saaie wedstrijd was.

26 juni 2012 om 20:27

Dat is ook compleet logisch, voor een speler van zijn klasse is het onvermijdelijk dat hij gaat scoren tegen de Nederlandse gatenkaas.

26 juni 2012 om 20:34

Ronaldo is de beste speler ooit, niemand kan aan hem tippen...
Messi is wat minder ok dat weten we...

26 juni 2012 om 20:38

Ik vind Wildschut van VVV nog iets completer. Die was echt geweldig daar. Dribbelt zoveel beter dan Messi.

26 juni 2012 om 20:51

Sorry dan neem ik je niet echt serieus als je dit echt beweerd..

26 juni 2012 om 21:10

ja! gelukkig hebben we nog een topper met ebicilio!

26 juni 2012 om 21:12

verwijder

26 juni 2012 om 21:14

Hou alsjeblieft toch eens je mond man. Je kraamt alleen maar onzin uit. Daarnaast heb je ook nu volgens mij al 100 accounts gemaakt en telkens word je geband. Waarom blijf je accounts aan maken? De moderators willen je hier niet en terecht.

Je zegt alleen maar wat domme dingen zonder beargumentatie. Je bent tegen Barcelona en Spanje. Je vind Ronaldo de beste speler. Real Madrid en PSV zijn je clubs. Stop alsjeblieft met reacties plaatsen, daar doe je iedereen een plezier mee.

27 juni 2012 om 02:20

dat denk ik ook Nepal omdat Maradona,messi,dike ronaldo,zidane, en ronaldihio zijn uit andere plannet. anders kan ronaldo niet best ooit zijn.

26 juni 2012 om 21:02

Nou ja wat moet ik zeggen.. Fenomeen he.
Natuurlijk zou hij scoren, veel kansen gehad en uiteindelijk toch begonnen met scoren en het verschil gemaakt. Eindelijk dat een ster speler het verschil voor zijn land maakt en zijn land aan de sleeptouw trekt. (ie. Messi,ronaldo en Ibrahimovic hadden dat tot nu toe nog niet echt gedaan. Ibra kan er niks aan doen omdat Zweden buiten hem niet echt bijzonders is en Ronaldo en Messi lieten het nog niet echt zien. Hoewel Ronaldo dit nu wel doet en ik zag Messi laats tegen Brazilie een hattrick scoorde dus die komt er ook wel weer.. natuurlijk prachtige spelers hebben die Argentijnen dus ik verwacht veel van ze op het WK 2014.)

Ik hoop echt dat hij tegen Spanje weer scoort en het verschil maakt, dat verdient deze man. Ik gun hem die gouden bal dit jaar. Prachtige speler, echt een fenomeen die altijd het verschil maakt!

26 juni 2012 om 21:07

Als je geen kritiek krijgt is er iets goed mis. Hij is een van de meest complete spelers ter wereld.

26 juni 2012 om 21:45

Mensen haten Cristiano Ronaldo zo erg, daardoor kunnen ze niet genieten van zijn fenomenale acties, mooie goals, eerste meters etc. En dan noemen ze zich voetballiefhebbers?

On: Hij hoeft ook niet verbaasd te zijn, want in de eerste twee wedstrijden had hij geen geluk. Vooral tegen Denemarken had hij goede kansen, maar zijn goals tegen Nederland en Tsjechie maken het zeker goed.

26 juni 2012 om 23:03

Ik vind niet dat hij dit tornooi echt uitblinkt.
oke, hij maakt goals, maar dat maakte pillar voor tshechie ook.

ik vind niet dat hij zo hoog de toren moet blazen

26 juni 2012 om 21:55

Ronaldo moet vooral de finale halen en daarin scoren. Dat was wat mensen vonden missen bij Ronaldo: een beslissende rol op een eindtoernooi. Dat kan zo maar gaan gebeuren.

27 juni 2012 om 15:04

Hij is goed maar het is en blijft een ego. Hoe die nu ook weer praat ik wist dat ze zouden komen.
Wat hij ook deed toen hij gescoord had tegen holland kijk!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Portugal

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
PepeVerdediger60
Voor de complete selectie: Clubpagina Portugal.

1573 fans
Aanvaller, 28 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Real Madrid 34 34 9 0
2011/2012 Real Madrid 38 46 4 0
2010/2011 Real Madrid 34 40 2 0
2009/2010 Real Madrid 29 26 4 2
2008/2009 Manchester United 33 18 6 1
Laatste voetbalnieuws

Atlético klopt Real na 14 jaar weer en pakt Copa del Rey

Real en Atlético komen tot 1-1 in de reguliere speeltijd en hebben een verlenging nodig: daarin kopt João Miranda de underdog naar de bekerwinst. Zowel José Mourinho als Cristiano Ronaldo wordt weggestuurd door de scheidsrechter in een tumultueuze finale. Lees verder

In de wandelgangen

Dinsdag 21 mei
AS Monaco zou João Moutinho al bijna binnen hebben, maar de kampioen van de Ligue 2 wil de Champions League weer in en dus moeten alle posities dubbel bezet worden. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.421875 seconden.