Voetbalzone

Prandelli niet bang voor Duitsland: ‘Geen ploeg is onoverwinnelijk’

Maandag, 25 juni 2012 om 18:35

Italië schaarde zich zondag bij de laatste vier van het EK in Polen en Oekraïne. De ploeg van bondscoach Cesare Prandelli rekende na strafschoppen af met Engeland en neemt het in de halve finale op tegen een van de topfavorieten: Duitsland. Prandelli plaatst zijn ploeg in de rol van underdog, mede omdat Duitsland twee extra dagen heeft om te herstellen van de kwartfinale.

/

“Dat is een groot nadeel voor ons”, laat de coach weten aan de Italiaanse media. “Duitsland is de favoriet, wij moeten ons goed voorbereiden met de details die we hebben. We weten ook dat we ons eigen spel kunnen spelen. Ook moeten we risico’s nemen, ik heb liever een tegendoelpunt uit een counter dan dat we zelf twintig minuten lang helemaal niets forceren.”

“Een ploeg die in een wedstrijd 35 keer op doel schiet wint in negen van de tien gevallen”, verzekert de coach. “Tegen Engeland hadden we 68 procent van het balbezit, dus onze speelstijl is zeker niet defensief. Duitsland is zeer sterk, maar er zijn geen onoverwinnelijke tegenstanders voor ons. Ieder team heeft zwakke punten.” De coach besloot met lovende woorden voor Andrea Pirlo, de man van de wedstrijd tegen Engeland. “Een van de beste middenvelders ter wereld. Anderen scoren misschien meer, maar de consistentie die hij laat zien is buitengewoon.”

25 juni 2012 om 16:14

Hij heeft zo gelijk! Ik stoor me ook een beetje aan iedereen die doet alsof Dld en Spa nu nooit meer zouden kunnen verliezen!?
Joh tegen de Kroaten hadden de Spanjaarden al de boot in kunnen gaan... voetbal ligt dicht bij elkaar hoor...

25 juni 2012 om 16:21

Alle 3 de ploegen hebben nog geen enkele keer verloren.. Duitsland heeft het tot nu toe wel als enige land erg makkelijk gehad..

25 juni 2012 om 16:25

Hoe bedoel je ? Qua tegenstanders had Duitsland toch Denemarken , Portugal, Nederland en Griekenland. Tegen Portugal hadden ze het zeker niet gemakkelijk , zelfs nog wat geluk gehad. De andere 3 konden Duitsland echt niets in de weg leggen met hun manier van voetballen , zelfs het slopen van muren tegen Denemarken en Griekenland is eigenlijk goed gegaan. Tegen Italië ben ik benieuwd , eigenlijk inderdaad hun eerste echte test.

25 juni 2012 om 16:29

Ik bedoel het niet qua tegenstander.. het maakte niet uit tegen wie ze moesten, ze kregen het niet moeilijk.. alle wedstrijden zijn redelijk makkelijk gewonnen.

26 juni 2012 om 16:13

@pr-man

Van die ploegen was alleen Nederland een grote lastige tegenstander.
En ook nog eens hopeloos uit vorm ook.
Zeker een Denemarken en Griekenland is 10x niets.

Duitsland speelt tot nu toe erg zwak vind ik, totaal niet aanvallend en creeren nauwelijks wat. Typisch Duits voetbal weer!
Ik zie niets van dat oh zo aanvallende spel enzo.

Ze moeten echt een hele grote tand bijschakelen willen ze er tegen Italie niet zo uitvliegen. Italie heel sterk en zijn ook goed bezig. Kom je echt niet zo ff langs. Ik zie Italie wel winnen want ik geloof niet dat Duitsland zo uit het niets na Griekenland kan opschakelen naar hoog niveau.

25 juni 2012 om 16:32

Zeker ,misschien wordt het net als in de CL een verrassende finale Portugal-italië
Duitsland is echt heel sterk dit EK en zal de finale wel halen. Portugal zie ik eerder winnen van Spanje dan Italië van Duitsland.

25 juni 2012 om 16:33

Als Balotelli gewoon normaal had gedaan in de wedstrijd tegen Spanje hadden ze vrolijk naar huis gegaan. Maar meneer deed nonchalant waardoor Ramos alsnog kon in grijpen. Tegen de Kroaten had Rakitic gewoon raak moeten koppen en dan had Spanje ook nog zomaar naar huis kunnen gaan.

Duitsland heeft laten zien dat het met elke tegenstander af kan rekenen. Zowel Portugal, Denemarken en Nederland zijn geen slechte ploegen en die werden allemaal met goed voetbal gewonnen.

Italië speelt vanuit een solide verdediging heel goed aanvallend spel. Met name Pirlo en de Rossi zijn heel erg belangrijk voor de ploeg. Deze zetten de lijnen uit, bepalen de speelwijze en zorgen ook dat dit daadwerkelijk gebeurt. Tegen Spanje hadden ze moeten winnen. Tegen Engeland hadden ze ook in de reguliere tijd moeten winnen. Dus ook Italië is een goede ploeg.

Mijn persoonlijke favoriet is Italië. Aangezien ze ehbben aangetoond een topland als Spanje makkelijk te kunnen temmen. Dan kan Duitsland ook niet zo veel moeilijker zijn.

25 juni 2012 om 23:37

Drogredenen als Torres normaal deed in de eerste wedstrijd was het dag voor italie. Met als kom je niet ver

25 juni 2012 om 18:55

Helemaal mee eens. Alsof het een formaliteit betreft. Ik denk dat het behoorlijk fifty-fifty is tussen Duitsland en Italie is.

Trouwens.. waarom speelt Italie tegen de ploeg die twee dagen eerder speelde? Waarom niet tegen de winnaar van de wedstrijd van een dag eerder? Dat lijkt me wel wat eerlijker.

Ik hoop echt dat Italie kampioen wordt. Spelen tactisch heel erg sterk. Ze spelen goed positiespelen, gebruiken de zijkanten op een goeie manier en hebben een goeie verdediging.

25 juni 2012 om 16:14

Ze maken op mij een fitte en goede indruk. In alle linies staat het goed alleen mag er nog wel wat meer gescoord worden. Denk dat Duitsland hier een geduchte tegenstander in heeft en zie Italië niet kansloos.

Hopen op een mooi spektakelstuk met als winnaar Italië!!

Forza Italia!!

25 juni 2012 om 16:22

ze maken op mij juist geen fitte indruk hahaha... ze beginnen allemaal geblesseerd te raken.. Eerst Chiellini, daarna Motta en nu Abate en De rossi.

25 juni 2012 om 17:59

Haha ja oké dat klopt maar de rest wel. Ik ga er vanuit dat er van die 4 er sowieso wel 2 meedoen.

25 juni 2012 om 22:41

Klopt, elke keer weer op een toernooi kijk ik naar andere teams, maar dan zie je Italie voetballen en dan merk je wel dat ze keer op keer weer met passie en emotie voetballen.

25 juni 2012 om 16:16

Italië is wat mij betreft samen met Spanje de favoriet voor het winnen van het EK. Duitsland heeft een geweldige ploeg, maar ik denk dat ze tegen de Italianen het onderspit zullen delven. Andrea Pirlo is wat mij betreft de beste speler van het toernooi tot nu toe, de Italianen verrassen weer. Prandelli is een topcoach, hopelijk spelen ze tegen de Duitsers weer 3-5-2, daarin vind ik ze het sterkst.

25 juni 2012 om 16:24

De 3-5-2 word erg moeilijk haha.. Italie heeft namelijk maar 2 centrale verdedigers over en ook De Rossi is geblesseerd.. Abate is ook geblesseerd en Maggio geschorst.. ik hoop dat het goed komt.. we wachten op goed nieuws de komende dagen.

25 juni 2012 om 16:26

Zal de rossi zeker de match tegen duitsland missen misschien?
En ik dacht dat kaarten wegvielen na de kwartfinale, waarom zou maggio dan geschorst zijn? Of heb ik dat ergens verkeerd gelezen..

25 juni 2012 om 16:28

Vergeet Motta en Chiellini niet! Belangrijke spelers die vaak het verschil kunnen maken. Ik ben benieuwd of zij het halen.

25 juni 2012 om 16:33

Zo zou ik spelen ervan uitgaande dat De Rossi,motta en Chiellini het niet halen.. Abate moet het gewoon halen hahaha..

Buffon
Abate??
Barzagli
Bonnuci
Balzaretti
Marchisio
Pirlo
Nocerino
Montolivo
Balotelli
Cassano
25 juni 2012 om 16:36

Ik zou met Di Natale beginnen i.p.v. Cassano, vind hem de laatste wedstrijden niet sterk spelen.

25 juni 2012 om 16:50

Hij is de eerste aanvaller en ik vind ook de beste aanvaller van Italie.. dus ik zou sowieso met hem beginnen.

25 juni 2012 om 17:09

De beste aanvaller? Daar heeft hij nog helemaal niets van laten zien dit tornooi, buiten zijn goal is zijn spel echt waardeloos en vertraagt hij het spel echt veel te veel.

25 juni 2012 om 17:11

@barcalover0
1 gele kaart valt weg, 2 gele kaarten betekent schorsing in de halve finale

25 juni 2012 om 17:18

@sa2juve

Jou tekst kan ik precies voor Balotelli en Di Natale ook gebruiken.. ook zei hebben behalve hun ene goal niet veel laten zien..;

25 juni 2012 om 17:47

Balotelli heeft gisteren en tegen Kroatie een betere indruk gemaakt op voetballend vlak dan Cassano. Precies of de beste man bij momenten in slowmotion staat te spelen. Natuurlijk kan dat deels met zijn hart te maken hebben en dat hij nog niet honderd procent is. Maar als coach zijnde moet je hem dan misschien maar 50 minuten laten spelen of hem brengen rond minuut 60.

25 juni 2012 om 22:00

Klopt helemaal niets van van dat vertragen van het spel.

Die bal handelingsnelheid van Balotelli is om te huilen. Wat een prutser zeg en het is niet Mario's kwaliteiten dat hij zoveel kansen had maar dat kan je best bij Pirlo leggen en het slapende engelse verdediging. Cassano is essentieel in dit spel van Italie. Dan alsnog, gister speelde de helft van de squadra en belabberde wedstrijd, slordig echt niet om aan te zien, en dat geldt voor Abate, Montolivo, Marchisio, Cassano, Balzaretti en voooooral Balotelli.
En jou kennende, ga je natuurlijk je juventini's verdedigen door te zeggen dat Marchisio andere rol speelde, dan alsnog algemeen gezien hebben ze allemaal een slordige wedstrijd gespeeld. De winst is mooi meegenomen. Nu is iedereen Positief over Mario omdat we gewonnen hebben maar als Rooney em maakt laatste minuut dan is hij de pineut.. zo gaat dat. Dus kom aub niet vertellen dat Mario een betere indruk heeft gemaakt dan Cassano, Cassano is er juist om de aanvallen te doseren en niet als een idioot die bal vooruit jangen en diep sturen..wat 9 van de 10 keer balverlies is. Zelfs alle spitsen die afgevallen zijn voor dit EK zouden al die kansen hebben verzilverd.

25 juni 2012 om 22:06

Denk niet dat dit em wordt. Hij zal de 3-5-2 hanteren denk ik.

Montolivo heeft een zwakke wedstrijd gespeeld een aangetoond niet in vorm te zijn. Ik denk dat het zo ongeveer wordt, dat er aardig balans is.

Buffon
Barzagli
De Rossi
Bonucci
Abate
Pirlo
Nocerino
Balzaretti
Marchisio
Cassano
Di Natale
25 juni 2012 om 22:42

Idd, laten spelen die Di Natale.. zal echt wel vaker scoren dan Cassano & Balo samen.

25 juni 2012 om 18:59

En wat te denken van Ozil? Doet hij onder aan Pirlo? Ik dacht het niet. Sterker nog Pirlo kreeg veel ruimte van Engelsen en ook van de Ieren. Er werd nauwelijks druk op hem gezet vandaar dat hij schitterde. Tegen Croatie en Spanje was dat minder en toen zag je al dat hij minder belangrijk was.

Tegen Duitsland zal het heel moeilijk voor hem worden omdat Schweinsteiger en Khadeira heel dicht op hem zullen spelen en hij daardoor ook vermoeid zal raken.

Ozil zal denkt ik dicteren en zelfs naar een hogere versnelling schaken door te scoren.

Duitsland is voor mij de favoriet tegen Italie en ook de favoriet om het EK te winnen, maar mocht Italië doorgaan door Duistland te verslaan dan verdienen zij het 100% en hoort Pirlo de gouden bal te krijgen

25 juni 2012 om 19:12

Dan had ik ook Iniesta kunnen noemen, die voortreffelijk speelt. Maar ik vind Pirlo op dit moment even wat beter met Italië. Özil is natuurlijk ook een geweldenaar, maar Pirlo is beslissender.

25 juni 2012 om 19:22

Waauw.. Je doet Pirlo wel tekort. Haha. Tegen Spanje speelde hij een van zijn beste wedstrijden! Ik weet niet hoe jij je wedstrijden analyseert, maar tegen Spanje was hij echt de gene met de goede steekpassen. Zijn veldspel was heel erg goed, dat zelfs Xavi hem complimenteerde.

Sorry, maar het respect dat Pirlo op het veld geniet, heeft Ozil nog niet. Pirlo is een leider en zeker gezien zijn leeftijd is hij echt veel slimmer. Je kan hem met Xavi vergelijken.

Duitsland is zoiezo de favoriet, maar het zal zwaar worden, want ze wonnen echt amper van de Italianen. Aan de andere kant, Italie won 14 keer uit 30 wedstrijden. Verloor maar 7 keer.

Je kan googlen alsje wil of op de site van Fifa kijken:

http://www.fifa.com/worldfootball/
statisticsandrecords/
headtohead/team1=ger/
team2=ita/
index.html

25 juni 2012 om 16:16

Italie gaat het lastig krijgen.

De Rossi, Abate, Chiellini, Motta zijn alleen geblesseerd en dan is Maggio ook nog eens geschorst.
Dit wordt wel het mooiste duel van de 2, ik kijk hier echt naar uit.

25 juni 2012 om 16:27

En toch gaat Duitsland het EK winnen, gewoon het beste elftal op dit EK. Ook meteen de eerste keer dat ik de Duitsers een prijs gun.

25 juni 2012 om 16:28

Bizar eigenlijk dat Italie met slechts 1 overwinning (penalty's = loterij) in de halve finale staat.. Vooraf had ik weinig vertrouwen, maar de Italianen staan er toch ook bijna elk tornooi en tot nu toe hebben ze samen met Duitsland de beste indruk nagelaten. Spanje kan als geen ander een wedstrijd controleren, maar ik wil wel eens zien welke tactiek ze gaan aanpakken indien ze op achterstand komen..

25 juni 2012 om 16:35

Ze hebben tot nu toe slechts 1 overwinning.. maar waren elke wedstrijd beter dan de tegenstander.. zijn 2 maal voorgekomen en hebben 2 punten weggegeven.. tegen Engeland wou de bal er gewoon niet in.. zulke wedstrijden heb je gewoon.. Italie doet het best goed.. ik vind het niet zo bizar als jij doet voorkomen.

25 juni 2012 om 16:43

Hiermee doe ik niets af van het feit dat Italie deze halve finale plaats heeft verdiend. Zoals ik al zei had ik het niet verwacht, maar ze hebben me positief verrast.

Ik wou eerder aangeven dat het op een EK niet zo "moeilijk" is om te verrassen als land, aangezien je met 1 feitelijke overwinning al heel ver kan geraken.

25 juni 2012 om 16:51

Ja, ik weet niet waarom dit verassen word genoemd.. als je naar de namen kijkt binnen de selectie hoor je al genoeg te weten.

25 juni 2012 om 16:51

Nou tegen Kroatie waren ze de eerste helft beter maar de tweede helft was Kroatie beter dus dat ze elke wedstrijd beter waren klopt niet.

Prandelli is echt een goede coach, laat ze fris spelen en probeert gewoon mooi het spel te maken. Ze maken zeker kans, ze hebben veel creativiteit in de ploeg alleen is De Rossi echt een groot gemis. Denk dat als Italie Duitsland verslaat ze het EK gaan winnen.

25 juni 2012 om 17:02

Omdat ik persoonlijk op papier de verdediging van Engeland onder andere sterker vind. (buiten Chiellini, echt een beest). Daartegenover is het middenveld wel enorm sterk, maar had ik vooraf de twijfel of het geen te defensief middenveld was. Pirlo, De Rossi en Marchisio zijn stuk voor stuk toppers (montolivo ben ik minder fan van) maar hierbij heb je enkel Cm's of Cvm's (buiten Montolivo) en geen enkele echte flankspeler.

Tenslotte kunnen Cassano en Balotelli zowel fantastisch als dramatisch spelen, dus dit aanvalsduo was zeker geen zekerheid.

Voor Buffon is geen commentaar nodig.

25 juni 2012 om 17:13

@yesai

hahaha.. ze waren veel beter dan Kroatie.. na de 1e helft kon het gewoon 4-0 zijn.. het begin van de 2e helft waren ze ook beter.. ze hadden gewoon een overwinning verdient maar een gelijkspel was ook goed.. ze hebben iig nog niet ondergedaan voor een tegenstander.

@rmadrid4ever

Waarom zou je flankspelers moeten hebben dan? Wanneer ze met flankspelers spelen dan zijn het Maggio en Giacherini.. dus jaa.. als je Italie volgde dan was dit echt geen verassing.

25 juni 2012 om 16:34

In mijn ogen is Duitsland - Italië de mooiste halve finale. De wedstrijd ligt heel open terwijl je bij Spanje - Portugal het wedstrijd beeld al kan voorspellen. Ik heb er echt de pest in dat mijn diploma uitreiking donderdagavond om 20:00 is. Hierdoor zal ik Duitsland-italië niet kunnen zien. Ik had veel liever die andere halve finale gemist ;

Ik hoop op een finale met Italië en Portugal en dat Italië dan het EK wint. Portugal kan het Spanje best lastig maken. Op een of andere manier hebben de Spanjaarden het vaak lastig tegen de Portugezen net als tegen de Italianen. Dus een overwinning voor Portugal zit er in mijn ogen wel degelijk in. Maar Spanje blijft wel favoriet in mijn ogen.

Duitsland-italië vind ik moeilijker om te voorspellen De Duitsers zijn altijd wel favoriet, maar dit toernooi hebben ze nog niet zo super goed gespeeld. Veel slordigheden in de passing tot nu toe. Overigens vraag ik me af hoe Löw gaat spelen tegen Italië en met welke spelers. Reus speelde echt fantastisch tegen Griekenland en ik vind hem echt veel beter dan Muller. Voor de rest denk ik dat Podolski en Gomez wel zullen spelen . Ook is de opstelling van Italië moeilijk om te voorspellen. Maggio is geschorst en ik weet niet of Chiellini en Abate wedstrijdfit zullen zijn. Daarnaast zal Prandelli moeten kiezen tussen Motta en Montolivo. Motta was dacht ik licht geblesseerd voor de wedstrijd tegen de Engelsen, waardoor Montolivo zich kon bewijzen en dan heeft hij goed gedaan! Ikzelf zou voor Riccardo kiezen. Overigens vind ik dat Cassano ernaast moet staan. Hij presteert nog niet op topniveau, dat kun je ook niet verwachten van hem kort na zo een operatie. Ik vind dat Giovinco op zijn plaats moet staan.

25 juni 2012 om 16:53

kunnen ze je diploma niet gewoon per post opsturen? Je kunt je altijd ziek melden.

25 juni 2012 om 19:39

@ babymongo

En ik dacht, dat ik een voetbal freak was hahah.

@juve
Je hebt wel gelijk. Deze wedstrijd zal spannender worden dan Spanje vs Portugal denk ik. Iedereen kent het spel van Spanje wel. Portugal zal op de counter gaan speler en Spanje op balbezit.

Maar Duitsland - Italie wordt zkr een open wedstrijd. Ik kan niet wachten.

Duitsers zijn idd de favoriet, maar dit is toch heeel erg moeiijk te voorspellen, aangezien Duitsland altijd moeite heeft om van Italie te winnen.

25 juni 2012 om 16:38

Ben ik hier de enige die vind dat de speelschema's niet kloppen? Ik vind het namelijk behoorlijk oneerlijk dat de ene ploeg langer de tijd heeft te 'herstellen/voorbereiden' dan de ander. Is er soms geen mogelijkheid om alle finales tegelijk af te werken?

25 juni 2012 om 16:55

Nee je bent niet de enige, dacht daar net ook aan en is inderdaad wel oneerlijk. Waarom niet de ene wedstrijd om 18:00 en de andere dan om 20:45 net zoals de poulefase. Dan ligt het in ieder geval wat dichter op elkaar..

25 juni 2012 om 19:05

Dat is inderdaad geen mogelijkheid, anders was dat misschien wel zo geweest. Deels door sponsorcontracten en ook omdat je dan ook alle laatste poulewedstrijden gelijk moet trekken en dan heb je 8 wedstrijden tegelijk en daar zit helemaal niemand op te wachten. Verder maakt het statistisch gezien vrijwel niets uit hoeveel rust er tussen de wedstrijden zijn als dat 3 dagen of meer is. Wordt het minder dan 3 dagen, dan wel, maar de landen hebben allebei minimaal 3 dagen rust dus statistisch gezien moet het niet uitmaken.

25 juni 2012 om 17:06

ik zou als italie 3-5-2 spelen ,aangezien de rossi,chiellini,maggio en waarschijnlijk abate ontbreken tegen duitsland.
Ik denk dat italie steeds sterker gaat worden dit ek en dat ze tegen Duitsland op hun best zijn

buffon
bonucci
barzagli
ogbonna
ghiacherini
pirlo
marchisio
balzaretti
diamanti
balotelli
di natale
25 juni 2012 om 17:13

Die speelschema's zijn echt jammerlijk, daar hadden ze toch veel beter aan kunnen werken lijkt me. Nu zijn ze toch wel iets benadeeld op gebied van rust, zeker als je dan 120 minuten hebt moeten voetballen. Maar Italie moet gewoon spelen voor wat ze waard zijn en vooral zijn eigen spel blijven spelen. Duitsland is kwalitatief beter als Italie maar die spelen ook gewoon sterk als een team en hebben vooral een sterk middenveld. Ik ben benieuwd, het tornooi is wat mij betreft sowieso al geslaagd.

Ik hoop in ieder geval dat Abate, De Rossi en hopelijk ook Chiellini deze wedstrijd kunnen halen. Dat zijn toch spelers die je in dat duel zeker zal nodig hebben. Italie moet in die wedstrijd ook eens gaan werken aan hun afwerking, die is vooralsnog zeer ondermaats gebleken dit tornooi. Eigenlijk niet bepaald verrassend aangezien er bij zowel Juventus, Inter, Milan als Roma geen enkele spits is die +15 doelpunten heeft gemaakt over een heel seizoen.

25 juni 2012 om 19:05

Of dat speelschema zo'n nadeel is.... Ik betwijfel het..

Na het bereiken van de halve finale had Duitsland 1 dag compleet rust.. (zoals gewoonlijk).. En de dag dat Italie moest spelen moest Duitsland ook weer trainen... Dus van 2 dagen meer "rust" is eigenlijk geen spraken..

Ik weet toch ook wel bijna zeker dat Italie vandaag na de overwinning gisteren ook een "rust dag heeft"... En morgen zullen zij ook weer beginnen met de voorbereiding..

Dus met dat meer rust valt eigenlijk ook wel mee..

25 juni 2012 om 20:09

Ik denk dat Prandeli bedoelt dat Duitsland meer tijd heeft om Italie te analyseren etc.
En ook heeft Italie 120 minuten lang gevoetbald gister. Dat speel ook een rol he.
Trainen is weer wat anders dan een 120 minuten lange kwartfinale wedstrijd spelen natuurlijk. Op trainingen ga je ook niet voluit. Bijvoorbeeld Hummels is wel voorzichtig met z'n tackles op het trainingsveld geloof ik haha.. En vooral het mentale aspect wordt opgeknapt tijdens trainingen.

Je kan eigenlijk nooit 2 ploegen tot tevredenheid stemmen. Mssn krijgt Duitsland op het WK weer minder dagen rust dan haar directe tegenstander. Zo is voetbal nou eenmaal. Maar goed, dit mag natuurlijk geen excuus zijn. Het is altijd al zo geweest.

25 juni 2012 om 20:07

Ik ken een italiaanse spits die wel +15 goals heeft gemaakt: Fabrizio Miccoli

25 juni 2012 om 22:14

Inderdaad. Snap heel die keus rondom Borini niet. Aan Destro en Miccoli heb je veel meer wat aan.

25 juni 2012 om 22:12

Bij Udinese, Palermo en Siena wel ;

dan doel ik op Di Natale, Miccoli en Destro.

Destro is een hele atletische aanvaller dat heb je zelf vast kunnen zien, hij had de voorkeur boven Borini moeten hebben. Okej hij heeft er 13 maar dan alsnog, En ja Miccoli is een speler wanneer op volle touren een heel Spaans of Duits elftal kapot kan maken.

25 juni 2012 om 18:47

Zeker,italie gaat het de Duitsers zeer, maar dan ook zeer lastig maken. Ze verdedigen goe de Italianen, en daarbij zijn ze aanvallend ook gewoon goed, ze spelen ook best aanvallend voor Italie-begrippen.

Maar als ik toch een voorspelling moet doen ga ik voor Duitsland, met een zeer miniem verschil

25 juni 2012 om 18:53

Hmm. Best raar vind ik dit. Dit artikel is geplaats om 18:35 en de tijden die bij de reacties staan, die zijn allemaal geplaats voor 18:35;.

On:-

Ik denk wel dat Italië Duitsland kan verslaan. Want Italië maakte het Spanje ook lastig. En Spanje en Duitsland zijn ongeveer van hetzelfde niveau, dus daarom denk ik dat Italië Duitsland het lastig kan maken.

En ik vind ook dat het tijd is dat niet altijd Duitsland en Spanje in 'n EK of WK finale staan. Het wordt tijd dat landen als Italië, Frankrijk, Engeland, Nederland, etc het EK of WK winnen.

25 juni 2012 om 19:04

Hmm ik vind Duitsland en Spanje totaal niet vergelijkbaar, zowel voetballend,tactisch als kwalitatief niet. Het latijnse dominante voetbal wordt gespeeld door Spanje en Italie die heel veel balbezit hebben iedere wedstrijd.

Duitsland vind ik kwalitatief net wat minder dan Spanje en Italie (vooral de verdedigers). En dat Duitsland altijd prijzen wint klopt ook niet.. Italie is het meest succesvolle land van Europa en Spanje is de laatste jaren de absolute nummer 1. Je zou dus eerder kunnen zeggen ik vind het tijd dat Duitsland is een keer wint en niet altijd Italie of Duitsland..

25 juni 2012 om 19:02

Lekker dit zeg! Echte Italiaanse arrogantie (in positieve zin), daar hou ik echt van.
Ik hou niet van dat geslijmt altijd.

Italie maakt zeker een kans. Ze hebben alleen maar 7 keer in 30 wedstrijden verloren van Duitsland. Ze zijn een beetje de angstgegner van Duitsland dus. Maargoed.

Het belooft iig een prachtig duel te worden. Zelfs betereter dan Engeland vs Italie denk ik, want dit Italie zal ongeacht de tegenstander het spel proberen te maken (zie vs Spanje), en Dutisland zal natuurlijk hetzelfde doen.

25 juni 2012 om 19:11

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb echt genoten van Italie gisteren. Het hele toernooi geeft Prandelli Italie trouwens al een on-italiaanse frisheid. Goed voetbal, waarin erg gedisciplineerd wordt getracht de wedstrijd te controleren en van daar uit de aanval te zoeken. Overigens kunnen we niet ontkennen dat Italie nog weleens wat kansen weggeeft, maar dat geldt ook voor de Duitsers. Nog meer nog dan gisteren verwacht ik daarom een mooie, open wedstrijd. Waarschijnlijk de laatste voor de finale, want van Spanje-portugal verwacht ik weinig. Ik vind beide ploegen saai om naar te kijken. Om verschillende redenen, maar met de overeenkomst dat ze beide elke vorm van risico uit de weg gaan.

25 juni 2012 om 19:21

Tja... ‘geen ploeg is onoverwinnelijk’ daarmee is ook alles gezegd en de man heeft gelijk...

Ik vind Duitsland kwalitatief veel beter dan Italie.. maar de Duitsers zullen het zoals gewoonlijk moeilijk krijgen tegen Italie.. Ik zie Duitsland niet met bij wijze van spreken "met 2 vingers in de neus" van Italie winnen..

Italie heeft ook tegen Duitsland vaker alles mee zitten ik kan men nog herinneren... 2006.. staat het 0-0 en dan wacht je op de penalty's en opeens maken scoort Italie in de 119 en 121 min.. zo'n 2 van die ratten goaltjes.. en over en uit..

Maargoed het belooft wel een spannende wedstrijd te worden..

25 juni 2012 om 19:31

Ik denk dat de Italinen voor een verassing kunnen zorgen, zijn erg onderschat en hebben met spelers zoals Balotelli en Pirlo mensen die een wedstrijd kunnen beslissen.

25 juni 2012 om 19:39

Wat mij betreft 2 prachtige wedstrijden in de halve finale's. Met Portugal - Spanje en Duitsland - Italië. Wat een geweldige wedstrijden. Wat mij betreft zijn Spanje en Duitsland de favorieten voor het bereiken van de finale. Maar in de Champions League waren Real Madrid en Barcelona ook de favorieten voor de finale, iedereen weet hoe dat ging Bayern - Chelsea dus. Wie weet wordt dit ook wel Portugal - Italië in de finale... We weten het van de week, ik denk wel dat de Italianen zeker een kans hebben. Ze spelen echt met passie en met hartstocht voor hun land. Verheug me nu al op deze 2 heerlijke affisches!

25 juni 2012 om 23:46

Ik hoop echt dat de finale tussen Portugal en Italie gaat, wat erg opvallend is dat nu opeens iedereen positief is over Italie dat ze aanvallend en attractief voetballen en dat dat zo verassend is, terwijl
de Italie volgers al een aantal jaren beweren dat er in de serie a al een tijdje aanvallend wordt gespeeld
Al die zgn kenners op tv is dat blijkbaar ontgaan.over de Portugese competitie hebben ze helemaal geen kaas van gegeten en dan nog goed voor betaald worden ook. Finale Portugal -italie,met Portugal als de winnaar

26 juni 2012 om 01:36

Prandelli hoeft inderdaad niet bang te zijn voor Duitsland. Echter feit blijft gewoon dat Duitsland op voorhand gewoon overduidelijk de favoriet is. Ik persoonlijk verwacht ook gewoon een eenvoudige zege voor Duitsland.

Hoewel Italië mij 100% meevalt vind ik toch dat zodra ze tegen aardige ploegen spelen als Spanje, Kroatië en Engeland toch moeilijk tot scoren komen en ook aardig moeite hebben om te winnen. Iets waar Duitsland (die toch ook tegen aardige ploegen hebben gespeeld) daar totaal geen moeite mee hebben. Maar Italië is wel een ploeg wat Duitsland niet lekker ligt. Duitsland wil gewoon dat een ploeg aanvallend speelt en dat straffen ze dan ook meteen keihard af.

Duitsland is eigenlijk nog in geen enkele wedstrijd in de problemen geweest en hebben dit toernooi nog lang niet alles hoeven geven. Net zoals Spanje overigens. Echter zijn zowel Spanje - Portugal als Duitsland - Italië niet op voorhand al gespeeld.

26 juni 2012 om 16:20

@rugu

Ze scoren wel lastig tegen sterkere tegenstanders dat klopt maar die scoren zelf net zo min niet tegen Italie. En Italie had tot nu toe een lastigere programma dan Duitsland, zeker gezien het feit dat NL hopeloos uit vorm was.
Duitsland heeft zelf tot nu toe ook totaal niet goed gespeeld, spelen super traag en creeren gewoon niets. Enige wat ze goed doen is elke kans die ze hebben erin schieten.

''italie ligt Duitsland niet lekker want Duitsland wil een ploeg dat aanvallend speelt''

Uhm? Volg jij de Serie A wel? En het Italiaanse nationale elftal?
Die spelen echt niet verdedigend hoor maar juist veel aanvallender dan bv Duitsland.

Italie wint gewoon of Duitsland moet echt volledig uit het niets tegen Italie wel ineens in vorm zijn maar dat gebeurt nooit zo maar ineens.

Spanje en Duitsland vallen zeer zwaar tegen dit toernooi, echter zijn ze gewoon door tot nu toe.
Maar zoals ik al zei moeten beide ploegen echt sterk doorschakelen als ze willen winnen dit toernooi. Want zo zwak als beiden tot nu toe spelen straft een sterkere ploeg dat af.

26 juni 2012 om 16:36

Ja vind ik Duitsland offensief weer wat meer kracht hebben dan Spanje en Engeland. Elke kans erin schieten, nu doe je net alsof dat geluk is. Elke kans erin schieten is een kwaliteit dat betekend dat je er koelbloedig bent en dat elke kans een zo'n beetje een doelpunt is.

Italië speelt zeker niet aanvallend hoor, ik ben overal van op de hoogte. Spelen ook zeker geen catenaccio. Italië speelt gewoon normaal en friovool. Maar zeker niet aanvallend voetbal.

Oke nou dat jij zegt dat Italië ''gewoon'' van Duitsland wint zegt al genoeg over jou. Daar neem ik niet eens de moeite voor om op in te gaan.

De realiteit is inderdaad dat Spanje en Duitsland nog geen 100% hebben gegeven. Maar dat is ook logisch. die weten allebei dat ze hun krachten nog nodig hebben in de slotfase. En als je ziet wat beide ploegen nog voor spelers achter de hand hebben.

Kijk nou eens naar Italië, en probeer je sympathie aan de kant te zetten. Natuurlijk spelen ze leuk voetbal, hebben ze en sympathieke trainer en mogen wij Italianen over het algemeen graag. Als je ziet tegen Spanje met de hakken over de slot op een gelijkspel. Tegen Ierland wint iedereen. Tegen Kroatië konden ze ook niet winnen. En tegen het slechts spelende Engeland ooit hadden ze ook penalties nodig. Italië is degelijk maar heeft last van het niet kunnen winnen.

Daarbij is het op zo'n hoog niveau in zo'n kort tijdsbestek onmogelijk om meerdere keren tot het gaatje te gaan. Alleen mentaal gezien is dat bijna onmogelijk. Maar goed dit wordt een welles nietes. Ik geef Italië niet meer dan 10% kans tegen Duitsland. Ik verwacht dat Duitsland met al haar power en positiespel overheen walst. Zullen we gewoon na donderdag verder praten?

26 juni 2012 om 16:16

Ik denk dat Italie wint!

Ik vind Italie kwalitatief sterker dan Duitsland.
Op bijna elke positie minimaal gelijkwaardige spelers. Duitsland qua grote namen is eigenlijk simpelweg Ozil, en Italie heeft Pirlo. Ozil wat beter maar Pirlo heeft echt super seizoen.
Verdedigend Italie veel sterker, middenveld ook zeker en aanval valt over te twisten.

Daarbij speelt Italie erg sterk dit toernooi, leuk en fris voetbal en wel vrij goed in vorm.
Terwijl Duitsland tot nu toe niet toont wat het kan, tis gewoon het ouderwetse Duitsland.
Spelen traag, saai en creeren niets.

Duitsland moet echt het niveau 10 standen omhoog gooien vergeleken 1e 4 wedstrijden dit toernooi anders vliegen ze er tegen Italie gewoon uit.

27 juni 2012 om 00:28

Dit is echt complete onzin. Die Duitsers speelden (net als Spanje) op ongeveer 80%. Als ze een beetje aanzetten, dan zijn ze gelijk gevaarlijk (zie 1ste helft tegen Nederland, en na de 1-1 tegen Griekenland). Bovendien spelen de Duitsers anders dan Engeland. Engeland speelde verdedigend, de Duitsers spelen voorwaarts (en geen saai en traag spel).

Italie rekent zich al rijk volgens jou, maar ik denk (en verwacht) dat Duitsland zich plaatst voor de finale, omdat Duitsers toernooivoetballers zijn, veel scorend vermogen heeft, geen belangrijke schakel mist in de verdediging (chiellini wel bij Italie) en ik zie eerder Gomez scoren dan Balotelli (die moeizaam is in afronden van kansen).

Hoe dan ook, ik zet mijn geld in op Duitsland

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Italië

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Andrea BarzagliVerdediger50
Claudio MarchisioMiddenvelder50
Andrea PirloMiddenvelder51
Leonardo BonucciVerdediger40
Emanuele GiaccheriniMiddenvelder40
Pablo OsvaldoAanvaller43
Voor de complete selectie: Clubpagina Italië.

11 fans
Coach, 55 jaar
SeizoenClub
2010- Italië
2005-2010 Fiorentina
2004-2004 AS Roma
2002-2004 Parma
2000-2001 Venezia
Laatste voetbalnieuws

Pellè erkent: 'Alleen Engeland, Spanje, Italië en Duitsland tellen'

Voor Graziano Pellè is spelen voor het nationale elftal van Italië het absolute summum. De aanvaller van Feyenoord heeft weliswaar een uitstekend seizoen achter de rug, maar tegelijkertijd weet hij dat...Lees verder

In de wandelgangen

Zondag 26 mei
Manuel Pellegrini wil deze zomer niet alleen Isco, maar ook een andere oude bekende naar Manchester City halen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.3276367 seconden.