Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente loot Andorrese dwerg in Europa League

Laatste update:

Maandag is door de Europese voetbalbond (UEFA) de loting verricht voor de voorronden van de Europa League voor het komende seizoen. De twee Nederlandse afgevaardigden, FC Twente en Vitesse, leren daarin hun tegenstanders kennen. De Tukkers nemen het op tegen Santa Coloma uit Andorra: met wie Vitesse de degens kruist wordt later in de middag duidelijk.

/

FC Twente finishte afgelopen seizoen op plaats zes in de Eredivisie en slaagde er uiteindelijk niet in de play-offs te winnen. Tegen RKC Waalwijk ging het mis voor het team van Steve McClaren. Mede dankzij het veroveren van het fair play-ticket kon FC Twente zich echter gewoon opmaken voor Europees voetbal. Nu is duidelijk dat het Santa Coloma zal ontmoeten.

Twee clubs uit Andorra dragen de naam Santa Coloma; UE Santa Coloma en FC Santa Coloma. De tegenstander van FC Twente is eerstgenoemde. Die eindigde het afgelopen seizoen als derde in de Andorrese nationale competitie en debuteerde twee jaar geleden in Europa. Toen moest men het in de eerste voorronde van de Europa League al afleggen tegen FK Mogren uit Montenegro; een jaar later gebeurde hetzelfde tegen Paksi SE uit Hongarije.

Peter Wisgerhof zegt dat de naam van UE Santa Coloma bij hem niets oproept. "Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van deze tegenstander had gehoord. Uit de clubs die we ook hadden kunnen loten, klinkt een club uit Andorra me het best in de oren", aldus de verdediger op de clubwebsite van FC Twente. Hij verwacht in de uitwedstrijd een gemotiveerd Santa Coloma, dat voor een verrassing zal willen zorgen. "Daar moeten we op voorbereid zijn. Wij zijn favoriet en moeten daar professioneel mee omgaan."

Donderdag 5 juli:

FC Twente - UE Santa Coloma

Donderdag 12 juli:

UE Santa Coloma - FC Twente

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gunstige loting, er zitten ook weinig grote clubs tussen en Twente heeft nog een beschermde status ook waarschijnlijk.

Deze wedstrijd moeten ze makkelijk winnen, over anderhalve week is al de eerste wedstrijd dus ben benieuwd hoe Twente er dan voor staat. Luuk de Jong heeft bijna geen vakantie gehad. Het is dat Nederland niet ver is gekomen.

25 juni 2012 om 13:57

Luuk de Jong zal niet meedoen die heeft gewoon 3 weken vakantie.
Maar zonder Luuk zal het ook makkelijk moeten kunnen.

25 juni 2012 om 14:18

eigenlijk kan Fc Twente gewoon het beloften team sturen, zodat ze de basisspelers sparen, want ik denk niet dat die Andoresen voor een verassing kunnen zorgen.

25 juni 2012 om 14:59

Waarom zou je spelers net na hun vakantie moeten sparen? Kom op hé, ze krijgen wel vorstelijk betaald, en een wedstrijdje in Andorra zal niet de beslissende factor worden aan het einde van de rit.

25 juni 2012 om 17:15

Omdat je 2 rondes erna wel grotere clubs kan loten, en aangezien die slechte amateur elftallen uit die landen keihard spelen moet je geen risico nemen dat een van je basisspelers geblesseerd raakt als je het ook zonder kan.

25 juni 2012 om 16:54

Denk je nou echt dat ze zulke spelers gaan opstellen?
tegen SV Enter wonnen ze met 7-0 zonder bijna alle basisspelers. het Santa Coloma is echt niet veel beter. Dit zijn nou letterlijk houthakkers uit een gehucht minden in de bergen.
Ze zullen wel een flink reis nodig hebben om uiteindelijk daar te komen.
Het is heel erg afgezonderd.
je moet het zien als een verlening van de vakantie een lekker potje voetballen, veel serieuzer kan Twente het niet nemen met alle respect ;
Als ik Twente supporter was dan zou ik daar lekker een paar dagen op vakantie gaan, prachtige natuurlijk daar. die wedstrijd is spek en bonen haha

25 juni 2012 om 17:00

@haguhneess: Gunstige loting? Ik zie niet hoe deze loting ongunstig had kunnen uitpakken. Er zaten welgeteld 0 clubs in die de afgelopen vijf jaar de groepsfase van een Europees toernooi hebben gehaald. Louter zwakke broeders.

Wel fijn dat ze niet naar Kazachstan hoeven te reizen. Wat dat betreft is Andorra prima bereisbaar.

Dat niveau is gewoon nog lager dan het niveau van Fc Enter.

Twente moet hier overheen walsen, dit zijn gewoon mooie wedstrijden als voorbereiding.

25 juni 2012 om 15:10

Het is SV Enter ;

25 juni 2012 om 18:38

Overdrijf je nu niet een beetje heel erg? ^^
SV Enter speelt 4e klasse. Dat is voor Amateurvoetbal al laag, lijkt me sterk dat alle clubs in dat land nog lager voetballen dan wat hier 4e klasse is. Ik ga er vanuit dat je het een beetje overdrijft wat ik overigens ook snap wat Twente zou hier met de beloften al overheen moeten lopen.

25 juni 2012 om 18:48

het niveau in landjes als Andorra en San Marino is echt niet veel beter dan in onze amateurcompetitie,s. mischien dat niveau 4e klasse inderdaad wat overdreven is. persoonlijk denk ik dat het niveau van hun zo,n beetje ligt rond de 2e klasse ligt.

26 juni 2012 om 12:55

Het is inderdaad gewoon slecht.
Andorra is nou niet een land waarvan je dnkt Wow!

Mooi stadion heeft santa colomba haha ;p
Maar kom op he. Dit soort wedstrijden zijn natuurlijk alleen maar leuk omdat er veel doelpunten vallen hier moet fc twente toch wel met een nulletje of wat overheen gaan.

Altijd lastig, eerst uit?

25 juni 2012 om 13:35

5 juli thuis (19.45), 12 juli uit.

25 juni 2012 om 18:05

Nee eerst thuis. En als ze winnen volgende ronde tegen Inter Turku uit Finland.

Nog nooit van gehoord, maar lijkt me toch een gemakkelijk te overbruggen horde voor Twente.

De loting had een stuk gemakkelijker gekund :-)
Het is waarschijnlijk een veredele oefenduel voor Twente 2. Dus kwa vakantie gevoel komt Twente dit jaar niet echt tekort.

25 juni 2012 om 14:54

Ik vraag me af of het mag. Moet je niet van te voor een lijst doorgeven wat ook gaat spelen in de Uefa indien je door gaat?

25 juni 2012 om 17:18

Dat geldt nog niet voor de eerste en tweede voorrondes, omdat die altijd extreem vroeg vallen.

25 juni 2012 om 17:12

Dit zou de B1 van Twente nog kunnen winnen. maar dat maakt niet uit. of je nou oefenwedstrijden speelt tegen amateurs clubs in Nederland of in de Europa League voor geld en Nederlands voetbal punten. dan kies ik voor het tweede.
ik denk dat Twente dit wel met 15-0 wint als het aan blijft zetten met sterkste elftal.
Het zijn gewoon houthakkers letterlijk en figuurlijk.
de zwakste van het gehele toernooi !!!
zou zo'n wedstrijd wel uitgezonden worden op rtl 7 ofzo, want dat stadion heeft geen pers of camara tribune. is gewoon een sportvereniging van het plaatselijke dorp.
Volgensmij wordt Vitesse wel gewoon uitgezonden, die spelen tegen een club met een fatsoenlijk stadion.

25 juni 2012 om 21:41

De wedstrijd in Andorra zal gespeeld worden in het Estadi Comunal d'andorra la Vella (capaciteit: 1249) in Andorra la Vella omdat hun eigen Desk-arena (capaciteit: 900) niet voldoet aan de eisen van de Uefa.

Wist niet dat Andorra een nationale competitie had maargoed dit moet goed te doen zijn voor Twente lijkt mij

25 juni 2012 om 13:46

Ik heb het laatst toevallig opgezocht en volgens mij heeft het landje 8 professionele voetbalclub(je)s. Daaronder wellicht nog een amateur competitie.

25 juni 2012 om 14:00

Geen professionele hoor.

Het zijn allemaal amateurs in de hoogste klasse van Andorra, ik had laatst gehoord dat het niveau vergelijkbaar is met de Eerste Klasse amateurs bij ons in Nederland.

Kortom; Twente-uit is een leuk snoepreisje voor al die slagers, bakkers, timmermannen, journalisten en leraren ;

25 juni 2012 om 17:18

Ja geweldig voor die gasten, wie een beetje kan ballen in het dorp mag al Europees spelen. maar volgensmij is het nog lager hoor. het stelt echt geen reet voor. Een haast onbewoond gebied in de Bergen waar uitgerekend 123 mensen wonen. ik durf haast te zeggen dat de C junioren dit ook kunnen winnen van die club.
Gaat helemaal nergens over.

25 juni 2012 om 17:38

Hahaha, het heeft wel 60.000 inwoners dus in ieder geval is het groter dan San Marino. Ik denk dat Mcclaren wel met een B of C team kan aan komen zetten ja. Moet geen probleem zijn dacht ik zo.

25 juni 2012 om 18:06

En aangezien Steve Mcclaren wel vaker B of C teams opstelt in de Europa League is dat maar goed ook

De nummer drie van Andorra.. Wat zal Twente balen van die play-offs. Mclaren zal ongetwijfeld het B-elftal meenemen, want erg goed zullen ze niet zijn bij UE Santa Coloma!

Reusachtig stadion. Capaciteit 1800 toeschouwers.

25 juni 2012 om 14:09

De capaciteit van het stadion van Santa Coloma is zo'n 900 toeschouwers. Daar spelen alle nationale competitiewedstrijden zich af.

Daarom wijken ze in Andorra voor EL wedstrijden uit het naar Estadi Comunal met een capaciteit van 1800 toeschouwers! Andorra heeft in totaal twee stadions.

25 juni 2012 om 14:37

Nee hoor 3 stadions.
Je vergeet het tennisstadion waar 800 mensen in kunnen

UE Santa Coloma-fc Twente 0-4
FC Twente-ue Santa Coloma 6-0

25 juni 2012 om 14:53

Oh, hebben ze die dan?

Trouwens, Twente speelt eerst thuis...

25 juni 2012 om 17:22

Wordt een doelpunten gala voor de Twente fans.

FC Twente - UE Santa Coloma 15-0
UE Santa Coloma- FC Twente 0-8 zakelijk
Het niveau is nog veel slechter wat jullie denken.
Ik denk niet dat het stadion van 1.800 vol komt als er maar 123 mensen in het dorp wonen. de meeste plekken zullen wel voor de Twente fans zijn. en die gaan meer heen voor de vakantie en het prachtige landschap daar.

Als je de eerste wedstrijd met ruime cijfers wint kan je in de returnwedstrijd een hoop jeugd opstellen. Dit is niets meer dan een oefenpotje.

25 juni 2012 om 17:44

Je kunt sowieso al een hele hoop jeugd opstellen

In elk geval niet naar het verre oosten. De spelers moeten oppassen dat ze niet teveel in een vakantiestemming geraken daar in het mooie Andorra. Voor de supporters natuurlijk wel leuk

FC Twente naar Andorra, die Andorrezen zullen dolgelukkig zijn dat er een keer een mooi reisje en een optreden in een groot stadion in zit. Voor zo'n club is het loten van FC Twente net zo bijzonder als voor bijvoorbeeld ADO Den Haag een wedstrijd tegen Barcelona zou zijn. Leuk dit!

25 juni 2012 om 13:45

't Is maar wat je leuk vindt, alweer officiële wedstrijden spelen terwijl de eerste regio in nederlan nog niet eens vakantie heeft...

OT: hoewel je moet oppassen met roepen "nooit van gehoord, moet te doen zijn" lijkt me dat voor de nummer drie van de competitie van Andorra (dat ze daar een competitie hebben, joh) wel van toepassing.

25 juni 2012 om 14:07

Leuk bedoel ik niet vanuit een FC Twente-perspectief, maar voor mijzelf als voetballiefhebber en voor die mensen in Andorra. ;

Ik voorzie geen problemen, dat worden gewoon twee ruime overwinningen voor FC Twente.
Wel vreemd dat FC Twente eerst thuis moet en daarna uit, aangezien FC Twente toch wel hoger staat genoteerd dan deze Andorrese dwerg UE Santa Coloma.
De eerste ronde van de Europa League gaat FC Twente met twee vingers in de neus doorlopen.
Ik riep trouwens al eerder dat de eerste twee rondes makkelijk te doen zijn, pas vanaf ronde drie tref je een wat meer serieuze tegenstander! Wel jammer dat FC Twente al 8 officiële wedstrijden moet spelen wil het in de groepsfase Europa League komen (4 voorrondes).

25 juni 2012 om 13:43

Ach,

Sowieso is het voor het Nederlands voetbal niet slecht, want al die wedstrijden leveren ook punten op. Trainer en club zullen deze wedstrijden gewoon als oefenwedstrijden ingaan. Want dit zijn echt tegenstanders waar je niks van te duchten hebt.

25 juni 2012 om 13:48

Precies, dat is het grote voordeel van 4 voorrondes. Als je ze allemaal doorkomt heb je straks wel aardig wat punten voor op de coëfficiëntenlijst!

25 juni 2012 om 14:05

De punten van de voorrondes tellen voor de helft. Dus met 8 wedstrijden in de vier voorondes kun je maximaal 8 punten halen voor de uefa ranglijst. Bonuspunten voor plaatsing voor de groepsfase is alleen voor de CL.

25 juni 2012 om 17:27

en 90.000 per gewonnen wedstrijd, beter als niets.
Ik speel als club liever 1e of 2e voorronde Europees dan alleen van die oefenpotjes tegen de regio.
Alleen als je diep in Rusland moet spelen kost het meer, maar Andorra is nog best te doen.
Leuke vakantietrip voor de fanatieke fans.

Wordt een moeilijke pot voor Twente, vooral uit in dat kolkende stadion. Niet onderschatten deze tegenstander!

Jaja altijd lastig dit soort reisjes

Nee dit moet Twente gewoon met 3/4-0 winnen, en snel door naar de volgende wedstrijd!

25 juni 2012 om 14:00

3/4 zou nog matig zijn. Gewoon combinatie van beloften en a1 sturen. Leuk voor die jongens

Idd beter, ben benieuwd naar de loting voor de tweede voorronde, hieraan zal ook Vitesse deelnemen!

25 juni 2012 om 14:59

Volgende voorronde speelt Twente tegen Turku uit Finland

Als ze dit al niet winnen.... Waarschijnlijk vertegenwoordigd de derde keeper van Twente meer transferwaarde dan hun hele team x2.

Altijd leuk zon biertoernooi aan het eind van het seizoen.
Ergens anders wil ik het niet mee vergelijken

Andorrese clubs staan bekend om snel en verzorgd voetbal. Twente gaat het lastig krijgen.het is daar altijd een heksenketel. Hoop voor ze dat een uit-doelpunt kunnen maken en dan met de hakken over de sloot het thuis proberen af te maken.

25 juni 2012 om 13:45

Daarom spelen ze ook eerst thuis

25 juni 2012 om 13:48

Oh nee, nog lastiger. Dan moet je hopen op geen of maar een tegengoal zodat je in Andorra kunt counteren.

25 juni 2012 om 17:31

Misschien kan Twente verrassen, vervelend dat Twente gelijk op het begin zo sterke tegenstander loot.
Die bakker van dat dorp schijnt heel goed te zijn.

nee zonder grappen, dit gaat met dubbele cijfers gewonnen worden ;

Twente is hier natuurlijk aan zijn stand verplicht om hier met een nulletje of wat van te winnen. Volgens de statistieken heeft UE Santa Coloma nog niet één keer het net gevonden in Europa, ze zijn dan ook niet verder gekomen dan de 1e voorronde de afgelopen twee jaar.

Heeft dit nog gevolgen voor de Uefa-coefficiënten?

25 juni 2012 om 13:48

Dit heeft zeker gevolgen voor de Uefa-coefficiënten, Elke wedstrijd in Europa telt mee qua punten betreft. Al zal deze niet zo zwaar mee wegen als de Champions League finale bijvoorbeeld.

25 juni 2012 om 17:36

Het telt wel, maar met hele kleine beetjes. elke voorronde wedstrijd krijg je 1000 punten en 0.500 per gelijkspel.
alle kleine beetjes helpen hé. zeker als je dit extra van de Uefa krijgt, mooi meegenomen, en Twente gaat zeker de Groepfase halen, dus win win situatie.
bij elke gewonnen wedstrijd krijg je 90.000 euro en 45.000 voor gelijkspel.

wel jammer dat de loting nergens live te volgen is...

25 juni 2012 om 13:51

Ja, was allicht spannender geweest dan Spanje - Frankrijk.

25 juni 2012 om 13:56

de loting was spannender geweest dan de wedstrijd die Twente heeft geloot

Moetentwee overwinningen en dus 2 punten zijn, eigenlijk best handig een club zo vroeg in de voorrondes. Zo kan een club echtheel veel punten pakken. Ik denk wel dat twentede groepsfase kan bereiken en overleven en dan kunnen ze zo 15 punten hebben.

Tegen wie moet Vitesse?

25 juni 2012 om 13:54

Als je goed leest zie je staan dat dat later op de middag duidelijk wordt ;

25 juni 2012 om 17:38

Lokomotiv Plovdiv uit Bulgarije. de nummer 6 die de bekerfinale verloor.
Is ook en makkie voor Vitesse. de nummer 7 van Nederland tegen de nummer 6 van Bulgarije. benieuwd wat de verschillen zijn.

25 juni 2012 om 18:08

Lokomotiv Plovdiv uit Bulgarije. En als Twente de eerste ronde overleefd (of nou ja als...) dan spelen ze in de tweede ronde tegen FC Inter Turku uit Finland.

Onze Andorese vrienden hebben nog nooit gescoord in Europa. Ze speelden dan ook maar liefst vier europese wedstrijden tegen grootmachten als FK Mogren (0-2, 0-3) en Paksi SE (0-1 en 0-4).

(bron: http://en.wikipedia.org/wiki/ue_santa_coloma#uefa_...

whahaha..

Mensen dit gaat toch nergens over?

Het is net alsof je tegen een 2 klasser moet spelen uit Rotterdam of Amsterdam.

Het niveau is misschien nog wel lager dan die teams! Dat "land" heeft 88 duizend inwoners hoe kan je dan een nationale competitie hebben?

25 juni 2012 om 13:53

Het is de meer dan terechte straf voor het abominabele seizoenseinde van Twente.
Zeg ik als Twente fan.

25 juni 2012 om 13:58

Straf? Twente begint haar voorbereiding slechts een weekje eerder dan Ajax om maar een club te noemen. Binnenkort beginnen de andere clubs ook. Dan ga je toch liever op een snoepreisje naar Andorra in zuid-frankrijk dan weer een trainingskamp of een oefenwedstrijd tegen FC Stockhorst.

25 juni 2012 om 15:11

Ach ja, misschien heb je nog wel gelijk ook. En Enschede - Andorra is vergelijkbaar met Krakau - Charkov.

Heh, je doet je naam wel eer aan trouwens

25 juni 2012 om 17:07

Fc Twente wil juist graag een club van de regio zijn. Door deze Europese wedstrijden komen ze daar juist nu minder aan toe. Dus voor de mensen in de regio die geen seizoenkaart hebben en Fc Twente eens willen zien voetballen tegen bv hun eigen amateurclub is die kans nu een stukje kleiner.

25 juni 2012 om 17:44

Sta je tegen Schalke ga je spelers sparen te wel je nog makkelijk door kon. Twente heeft alles laten glippen en dan vind ik dit helemaal terecht.
dan waardeer je meer dat je in de 1/8 finale staat als je bij de 1e voorronde moet beginnen tegen houthakkers.
Ze mogen eigenlijk alleen maar opgelucht zijn, want het is een uitzondering dat Nederland zo'n extra fair play ticket krijgt.
je kan er nog punten geld mee ophalen en je zelf naar de Groepfase loodsen, wat wil je nog meer na die wan prestaties in de tweede seizoenshelft.

Deze andorese club heeft de afgelopen 2 jaar ook de eerste voorronde EL gespeeld en vloog er 2x uit. In 2010/2011 verloor het tegen FC Mogren uit Montenegro met 0-2 en 0-3. Vorig jaar verloor het van Paksie SE uit Hongarije met 0-1 en 0-4. Wordt lastig dus;

25 juni 2012 om 17:46

En ze hebben nog nooit in Europees verband gescoord. wie weet kunnen ze Wisgerhof verrassen haha
Je zou als Twente zijde bijna medelijden mee krijgen en hun een doelpuntje gunnen.
wat kan hun het schelen als ze twee keer winnen met 15-1 en 1-8 ;

Ach, een lekkere oefenput voor de Tukkers. Is nooit verkeerd lijkt me. Ben meer benieuwd naar de tegenstander van Vitesse, dat kan nog wel een leuke wedstrijd opleveren.

Gunstige loting! We mogen van geluk spreken dat we sterke teams als FK Borac Banja Luka, JJK Jyväskylä en KS Flamurtari Vlorë zijn ontlopen.

Markinho, eerst thuis dan uit , en een heksenketel met een stadion voor 1800 man
dat valt toch wel wat mee. Twente succes

25 juni 2012 om 17:48

Haha dat jij er nog serieus op in gaat, hij is zo sarcastisch als wat man.
wordt appeltje eitje voor Twente.

Nooit onderschatten deze tegenstander. Met de reis in de benen kan het toch knap lastig worden voor Twente, het is zaak om thuis met een groot verschil te winnen, anders zie ik ze tegen deze tegenstander eruit vliegen.

Zo FCT heeft geluk zeg dat zij de nummer 1 van Andorra ontloopt. Tegen de nummer 3 van Andorra moet het wel te doen zijn...

Pas op voor onderschatting, is de eerste reactie die Steve zijn team heeft meegegeven. Kleintjes bestaan niet meer in europa.

Zeker het middenveld van Santa Coloma schijnt erg talentvol te zijn.

25 juni 2012 om 14:04

Ach kom op,dat wordt thuis 5-0 .

25 juni 2012 om 14:05

Haha Is ie weer bezig ja, Steve? Twente speelt straks tegen de plaatselijke slager, bakker en automonteurs van die club. Ik hoop dat de spelers in geld uitbetaald krijgen i.p.v. consumptiebronnen voor de kantine...

Alle gekheid, leuke politiek correcte uitspraken maar over dit soort tegenstanders hoor je heen te lopen als je tot de 26 beste clubs van Europa wilt behoren zoals Joop zijn ambitie uitsprak.

25 juni 2012 om 17:51

Haha deze niet onderschatten maar tegen Schalke wel je spelers rust geven. blijft een rare knakker die gast.
Hij moet zeggen: ik verwacht minimaal dubbele cijfers.

@ chanturia

Je moet nooit tegenstander onderschatten mr dit Moet te doen zijn

25 juni 2012 om 14:14

dat jullie het woord onderschatting in je hoofd halen is een grote grap, dit potje moet je met 6-0 ofzow winnen, anders kun je net zo goed stoppen

26 juni 2012 om 12:54

ik gaf ook aan dat het te doen moet zijn en het gewoon 10 - 0 moet worden!!! tegen die amateurs

Tja zou denk ik kanonnenvoer moeten worden.
In elk geval gelukkig voor Twente dat ze niet helemaal naar Oost Europa moeten ofzo..

Wat een spannende wedstrijd zal dit worden...

Met alle respect, maar zelfs de beloftes moeten hier van kunnen winnen. Qua niveau zal het misschien een topklasser zijn. Het enige positieve van deze ploeg is dat het niet in Armenië of Malta ligt wat qua reizen toch vervelendere tegenstander zijn. Thuis moet je die gasten volledig kansloos laten zodat je de terugwedstrijd de beloftes kan sturen zodat het eerste elftal wat meer rust kan pakken.

Mooi, Twente begint al met oefenduels voor het echie

Dit UE Santa Coloma was eerst het tweede team van FC Santa Coloma maar omdat tweede elftallen niet naar het hoogste niveau mochten promoveren zijn ze een aparte club geworden. Maken tegenwoordig samen met de oude moederclub de dienst uit daar.

Met een B team spelen, voor de zekerheid misschien een paar A spelers mee. Twee keer winnen en op naar de volgende ronde.

Gewoon op 50 % spelen met paar 2de elftal spelers erbij en 2 keer winnen met 3-0. No worries. Beter krachten sparen dan vol voor een 8-0 gaan

Twente zal bij alle lotingen een beschermde status hebben, dus waarschijnlijk redden ze het wel naar het toernooi. Ze moeten alleen oppassen dat ze zich niet laten kloppen op enthousiasme..

25 juni 2012 om 15:03

Vergeet niet dat er ook ongeplaatste clubs als Genk,levante,dinamo Moskou,anzhi en Rode Ster Belgrado rondlopen. Die kunnen Twente(net als de meeste geplaatste ploegen) op een goede dag met een pak slaag naar huis sturen

Pfoe, dit Europese avontuur kan nog wel eens heel vroeg gaan eindigen voor Twente. Dit team is echt wel een pittige tegenstander. Als Twente niet op en top geconcentreerd is, is dit een heel zware dobber.

Weet iemand hoeveel ronden moet Twente doorkomen willen ze in de groepsfase van de Europa League terecht komen?

25 juni 2012 om 14:56

3 voorrondes en 1 play off ronde en dan zitten ze in de poulefase

25 juni 2012 om 18:09

Ze beginnen bij de 1e voorronde dus in totaal 4 voorrondes en 8 wedstrijd in totaal uit en thuis.
1e en 2e mag natuurlijk geen probleem zijn, maar in de 3e voorronde wordt het al wat serieuzer voor Twente. zeker de laatste play off ronde kan lastig worden als bijvoorbeeld Anzhi loot.
maar daar gaan we hopelijk niet vanuit. Twente haalt het denk ik wel hoor ;

Een kostbare loting. Want het tripje naar Andorra kost een boel geld en je hoeft niet te veel te verwachten van tvgeld. Daarnaast lijkt het me blessure gevoelig, zeker als er een paar houthakkers in staan.

25 juni 2012 om 15:05

Maar het is ook een lekkere vakantie, een dagje Andorra is toch lekker man, beter dan de hele tijd in die Twentse boerenvelden daar zitten, dat voelt pas als werken

25 juni 2012 om 18:16

Zo ver is het niet hoor. 2 uur vliegen hoogstens. je verdient 90.000 euro per overwinning en je krijgen punten voor Nederlands voetbal. je oefent gewoon voor het echie. bij andere amateurclubs zullen ook wel schoppers zitten.
Is gewoon win win situatie.

Dit zijn wedstrijden waar Twente gewoon zakelijk moet uitspelen en vooral niet onderschatten.

Als ze daar het trainingskamp omheen organiseren hebben ze gewoon een normale voorbereiding. Alleen komt de amateurclub deze keer uit Andorra.

loting voor 2e voorronde waaraan Vitesse en FC Twente ook weer niet live te volgen...

Zoiets had ik al verwacht ja, dat je naar zulke staatjes moet. Clubs die amper een fatsoenlijk stadion hebben. maar het heeft ook weer wat natuurlijk. Zo vaak speel je niet tegen zulke clubs uit het buitenland.
Benieuwd wie naar deze uitwedstrijd gaat, of is er geen uitvak
Ik denk dat Twente hun stadion niet eens kwart vol krijgt.
dit is de zwakste die Twente ooit geloot heeft.
ik denk dat het met twee vingers in de neus 2x met 6-0 winnen.

25 juni 2012 om 14:55

De competitie van Andorra wordt gewoon gespeeld op trapveldjes met hoogstens een tribune. Wel hebben ze het nationale stadion waarin ik dacht 5 á 6 duizend man passen. Verwacht dat ze hierin zullen spelen. Tenminste als dat mogelijk is.

Het nationale elftal wil nog wel eens uitwijken naar het stadion van Barcelona B als ze tegen een groot land spelen.

25 juni 2012 om 15:26

Klopt inderdaad wat je zegt, heb het net zelf ook even opgezocht. Normaal speelt Santa Coloma in een stadion waar ongeveer 900 man in kan. En voor EL wedstrijden wijken ze uit naar het nationale stadion, alleen heeft deze een capaciteit voor 1800 toeschouwers. Wanneer deze capaciteit onvoldoende is spelen ze in het Olympisch stadion in Barca. Deze heeft de beschikking over 65000 zitplaatsen. Maar volgens mij spelen ze in de wedstrijd tegen Twente in het nationale stadion met 1800 zitplaatsen.

fc Inter Turku uit finland is de volgende tegenstander in de 2e voorronde

25 juni 2012 om 15:43

Dat moet ook te doen zijn Twente pas in de derde ronde gaat het iets lastiger worden, ik denk dat Twente in de 4e ronde moet gaan oppassen, want dan kun zomaar Anzhi loten wat niet prettig is

lokomotiv plovdiv uit bulgarije wordt het voor Vitesse

Ach leuk voor allebei de teams. Twente loot met Andorra nog een gunstig land om naar af te reizen. Daarnaast zullen er vast wel een paar duizend mensen naar de wedstrijd in Enschede komen.

Voor Santa Coloma is het ook leuk omdat ze nu tegen een topploeg spelen. Ze verliezen toch sowieso wel. Dan kan je beter spelen tegen een ploeg uit het Fair Play klassement zoals nu Twente, of vorig seizoen Fulham.

Zie dat iemand precies hetzelfde gereageerd heeft:

Verwijder graag,
Dank u

Deze wedstrijden moeten ze gewoon met 5-0 winnen. Dit zijn veredelde amateurs.

Gewoon 2 keer de reserves laten aantreden. Denk dat Quick 20 of Spakenburg nog met 2 vingers in de neus tegen fc Inter Turku & UE Santa Coloma winnen. Geef de eerste 11 gewoon rust en stel een b-team op. Kans op blessures is altijd groter tegen mindere tegenstanders.

25 juni 2012 om 16:22

Quick'20 zou waarschijnlijk een heel aardige kans maken tegen Santa Coloma inderdaad, ondanks Quick's beroerde seizoen. Maar ik denk dat je Inter Turku wel wat onderschat, is gewoon een topploeg in de Finse Veikkausliiga. Schalke verkeek zich vorig seizoen bijvoorbeeld bij HJK Helsinki en verloor daar met 2-0. Ze wonnen overigens thuis met 6-1... Maar Quick of Spakenburg zouden in ieder geval niet winnen van Inter Turku.

UE Santa Coloma:

Capaciteit Stadion: 1.800
Palmares: 2 keer kampioen 2e divisie Andorra

Kleuren: Rood-wit-zwart

Het beste Europese resultaat van UE Santa Coloma is de eerste voorronde van de Europa League bereiken en dat gebeurde drie keer


Uefa Ranking UE Santa Coloma: Plaats 393,
Uefa Ranking FC Twente: Plaats 36,
Het verschil in ranking zijn 356 plaatsen.

Europese Coeficient: 0,0

FC Twente is het verplicht om zowel uit als thuis te winnen.

25 juni 2012 om 15:33

Mooi hoor, maar Twente speelt tegen UE Santa Coloma, niet FC Santa Coloma.

25 juni 2012 om 15:45

Dit is niet de tegenstander van Twente. Het is een satelietclub ervan. Voorheen het 2de elftal.
Van de 396 clubs op de Uefalijst,staan zij op de 393ste plaats. Zegt genoeg dus.

Dit is een goeie loting voor twente en kunnen eigenlijk gewoon op vakantie in Andorra wat wel heerlijk zal zijn voor de spelers. FC Twente moet gewoon met een b elf komen en makkelijk winnen van deze ploeg.

25 juni 2012 om 17:43

Als je toch vindt dat ze op vakantie moeten naar Andorra, dan kunnen ze toch net zo goed ook die wedstrijd spelen?

Lekkere loting. Levert dit ook punten op voor de ranking voor europa league- en champions league plaatsen? Zou mooi zijn.

25 juni 2012 om 16:42

Ja dit levert ook punten op voor de ranking!

Eigenlijk ongelofelijk dat zulke clubjes tegen het grote Twente mag spelen in Europeesverband.
Het zijn vrijwel amateurs spelers die gewoon in het dorp zelf werken als Groenteman.
Het dorpje heet Aixovall wat midden in de Pyreneeën zit. op 1044 m hoog. dus voor Twente fans die nog geen vakantie hebben geboekt. het is daar erg mooi, en als je cluppie er ook nog speelt kan je net zo goed nog even kijken ook.
In het gehucht wonen 123 mensen dus ik verwacht verder weinig problemen.
Oja wel ze zullen wel over het slechte veld klagen, maar ik neem aan dat de Uefa daar wel op gaat letten.
Gewoon een vakantie voor de spelers, en je verdient nog geld en punten voor Nederlands voetbal ook.
buitenkansje

25 juni 2012 om 17:41

En voor de spelers van die club is het een eer om 2 wedstrijden tegen het voor hun grote Twente te mogen spelen
Ze weten dat ze gaan verliezen maar als ze plezier hebben is het al mooi meegenomen voor hun

25 juni 2012 om 18:04

Als ik in Andorra had gewoond mocht ik waarschijnlijk tegen Twente spelen in dat grote stadion. dat is echt je dag van je leven gewoon. een droom komt uit voor die spelers.
voor hun is voetbal hun hobby, die gaan dat geweldig vinden.

Het grote Twente...ja die hebbe ok jaren champ league gespeeld haha dan kijk je denk ik wel door een ietwat rode enschede bril. en laat die clubjes ok gewoon meedoen. Het heet niet voor niets voorronde.

25 juni 2012 om 18:10

Van de 74 clubs die vandaag geloot zijn in de 1e voorronde van de EL is UE Santa Coloma de 70e ploeg op de Uefa coëfficiënten ranking. FC Twente de nummer 1.
FC Twente heeft iets van 56 punten verzameld de laatste 5 jaar in Europees verband, de als tweede genoteerde ploeg die in de 1e voorronde van de EL zit heeft er iets meer dan 20. FC Twente heeft een begroting van 46 miljoen euro. UE Santa Coloma heeft semi-profs die tevens bakker en slager zijn. De tegenstander die de winnaar van dit duel treft in de 2e voorronde is FC Inter Turku. Die ploeg speelt in de Finse Veikkausliiga. Met de begroting van FC Twente, kun je alle clubs in de Veikkausliiga voor een seizoen draaiende houden!
Natuurlijk is FC Twente hier 'het grote FC Twente'. Of wou jij dan toch iets anders beweren markajaxoss?

25 juni 2012 om 21:14

Wedstrijd in Turku is zeker een aanrader voor de fans van Twente. Speelden er vorig jaar met Westerlo en het was een en al feest. Hebben een bloeiend nachtleven en de stad is zeker de moeite.

Gelukkig speelt Fc Twente eerst thuis. Ik heb de kaarten al binnen en als ze eerst uit al zouden hebben gewonnen met een nulletje of 6, dan zou de thuiswedstrijd een stuk minder zijn. Nu zullen ze in elk geval het veld op gaan om zo'n uitslag neer te zetten dat de uitwedstrijd een formaliteit zal zijn. Misschien kunnen ze zelfs wel voor een record uitslag gaan. Weet iemand wat de hoogste uitslag in Europees verband ooit is.

Hopelijk zal Steve ook een aantal talenten speelminuten gaan geven zoals ,promes, Bouma en David.

25 juni 2012 om 18:00

Volgens mij is de grootste overwinning die van feyenoord tegen KR Reykjavik, 12-2...ergens in de jaren 60 :-) Ach...kan nu een andere NL club het record overnemen.

Tjongejonge het is wat... speel je afgelopen 2 jaar tegen ploegen als Rubin Kazan, Zenit Sint-petersburg, Schalke 04, Fulham, Inter, Tottenham Hotspur en Werder Bremen. Speelt dat FC Twente nu tegen ... Santa Coloma?!?!

oeh.. UE Santa Coloma uit, altijd lastig

Daar kan je gewoon met 8-0 winnen, Kan je thuis wat jeugdspelers gebruiken.

25 juni 2012 om 18:31

Ze moeten eerst thuis. ; Dan kunnen ze dus uit wat jeugdspelers gebruiken.

25 juni 2012 om 20:24

Daarom, thuis kan je het wel afmaken.
En dan hoeven die Twente spelers ook niet allemaal naar Andorra, kunnen ze rusten, als ze het thuis gelijk afmaken.

Dat is een hoger niveau dan die 4de klasser van afgelopen weekend.
Word een pittige kluif.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren