Voetbalzone

Del Bosque ontwijkt gespreksonderwerp: 'Die discussie leeft bij jullie'

Zondag, 24 juni 2012 om 00:50
/

Twee treffers en een plaats in de halve finales van het EK in Polen en Oekraïne. Voor de Spaanse jubilaris Xabi Alonso (honderd interlands) kon de avond in Donetsk niet stuk. "Mooier kan het niet", sprak de middenvelder van Real Madrid zaterdag glunderend na de zakelijke zege tegen Frankrijk.

Alonso, pas de vijfde Spaanse voetballer met 100 interlands, scoorde in de eerste helft met een fraaie kopbal en vlak voor tijd uit een strafschop. "Uit deze wedstrijd haal ik persoonlijk veel voldoening”, erkende de middenvelder. "We hebben misschien niet zoveel kansen gehad, maar we hadden het duel wel volledig onder controle." Alonso nam alle opvallend genoeg alle drie gerichte doelpogingen van Spanje voor zijn rekening. In totaal probeerde Spanje dertien keer een doelpunt te maken.

/

In de halve finale wacht nu buurland Portugal, dat een solide indruk maakte tegen Tsjechië. Cristiano Ronaldo nam in de laatste twee duels alle doelpunten, drie stuks, voor zijn rekening. "Tegen Portugal hopen we een nog hoger niveau te halen. We zijn op onze hoede voor Ronaldo en kennen zijn kwaliteiten."

"Iedereen spreekt lovend over Spanje, maar daar moeten we niet te veel in mee gaan", vertelde Vicente del Bosque, bondscoach van Spanje, op zijn beurt. "Als we denken dat we superieur zijn wordt het alleen maar lastiger om te winnen. Frankrijk had kansen om de leiding te nemen." Spanje met of zonder uitgesproken aanvaller? Voor Del Bosque is dat niet echt een gespreksonderwerp. "Die discussie leeft meer bij jullie van de pers dan bij ons'', glimlachte hij tot slot. Fernando Torres fungeerde in de tweede helft als invaller, zijn basisplaats was voor Cesc Fàbregas.

24 juni 2012 om 01:25

Goede coach, die man heeft alles onder controle en flikt 't toch maar mooi!

24 juni 2012 om 01:28

Hij heeft nog niet geflikt hoor.. de poule doorgaan en van zo een matig team winnen is de bedoeling als je volgend heel de wereld absolute favoriet bent?

24 juni 2012 om 01:34

Volgens mij is del Bosque al Europees Kampioen en Wereld Kampioen met spanje.

24 juni 2012 om 01:36

Ja, hij heeft het de afgelopen jaren heel goed gedaan.. maar tot nu toe is dit EK nog geen prestatie naar mijn mening.

24 juni 2012 om 01:45

Nee hoor hij is nog geen een keer Europees kampioen geworden hoor!! Daar vergissen zich heel veel mensen in, maar in 2008 werd Spanje onder die hele oude coach Luis Aragonés. Maar voor de rest ik vind ik het ook een uitstekende, rustige en intelligente coach.

24 juni 2012 om 01:51

Riep jij gisteren niet dat Frankrijk Spanje zou uitknikkeren ? Dit matig teampje waar je het over hebt, was wel 23 wedstrijden ongeslagen en deed 1-1 tegen Engeland. Je bent zo wanhopig dat Spanje verliest dat je een hoop onzin loopt uit te kramen.

24 juni 2012 om 01:53

hahahhaa.. waar zei ik dat dan??

Edit:

Ik heb de discussie niet gevoerd op voetbalzone voor zover ik weet over deze wedstrijd... wel heb ik gezegd dat Frankrijk absoluut geen ''barcelona voetbal'' speelt... ik weet dus niet wat je bedoelt?

24 juni 2012 om 03:23

@ajax_man:

Idd, Aragones maakte Spanje Europees kampioen. Hij deed dat met nog aantrekkelijker voetbal dan Del Bosque. Na de ongelukkig verloren openingswedstrijd van Spanje op het WK 2010 besloot Del Bosque om het 4-1-3-2 systeem van Aragones te veranderen naar 4-2-3-1. Sindsdien wonnen ze vaker met 1-0, terwijl er daarvoor meer gescoord werd. Eigenlijk wordt er nu 4-3-3-0 gespeeld wat met dit materiaal misschien wel het beste is, al had ik graag een rol voor Llorente weggelegd zien worden.

In 2008 speelden ze in ieder geval zo:

Casillias
S. Ramos
Puyol
Marchena
Capdevila
Senna
D. Silva
Xavi
Iniesta
Torres
Villa
24 juni 2012 om 01:26

Spanje maakte een erg sterke indruk op me. Heb het idee dat als ze een tandje hadden bijgeschakeld, het zomaar 4-0 had kunnen worden.. Frankrijk was erg mak.

24 juni 2012 om 01:32

Frankrijk was inderdaad niet best.. de kenners van voetbalzone zeiden dat Portugal en Italie niets waren en Frankrijk een titelkandidaat... of een outsider...

24 juni 2012 om 01:35

Vind Portugal en Italië een veel sterkere indruk maken.. Al denk ik dat Italië morgen sneuveld tegen Engeland.

24 juni 2012 om 01:36

Ik denk niet dat Italie morgen sneuvelt.. Engeland zal waarschijnlijk ook "tegenvallen" en achterover leunen.

24 juni 2012 om 01:41

Engeland leunt altijd achterover, Italie moet oppassen dat ze niet op de counter worden gepakt.

24 juni 2012 om 01:42

Engeland moet te doen zijn.. als ze Engeland niet kunnen pakken, dan hebben ze niets te zoeken op dit toernooi...;

24 juni 2012 om 01:46

Ik verwacht ook gewoon dat ze Engeland pakken hoor ik vind Engeland erg saai spelen beetje altijd achter hangen.

24 juni 2012 om 03:33

En op z'n Italiaans worden uitgeschakeld.. Ik hoop het juist wel, ik gun het Gerrard en consorten een Europese titel te pakken, wat een geweldenaar! Al ben ik er bang voor als ik kijk naar Duitsland en Spanje, wat een gemak stralen die teams uit..

24 juni 2012 om 01:33

Frankrijk was gewoon zo zwak vandaag, dat was gewoon niet het niveau van de Fransen. Maar er waren weer wat probleempjes bij de spelersgroep, er zitten teveel ego's in het team en dan kan je geen prijzen pakken tijdens een EK of WK.

24 juni 2012 om 09:33

Inderdaad, dat zie je maar aan Nederland ...

24 juni 2012 om 01:35

Stiekem hoop ik dat Portugal eindstation is.
Gewoon omdat ik het een land niet gun om 2x zelfde toernooi achter elkaar te winnen.
En het voetbal van Spanje is zo saai kom op je hebt zoveel de bal maar hebt maar 3 of 4 Doelpogingen waaronder 1 penalty

Frankrijk had ook weer een ruzie in de kleedkamer dat werkt niet positief mee in deze wedstrijd dusja dan speel je alleen voor de eer en de shine. of omdat het moet.

24 juni 2012 om 03:39

Spanje speelt zo goed dat het saai lijkt. Zo makkelijk als ze elkaar in de passing vinden zie je zelden tot nooit. Op basis van een eerder artikel op vz maakte ik vanavond niet voor niks de opmerking: "cruijff heeft ons verraden door zijn voetbalverstand aan die simpele Spanjolen te geven".

24 juni 2012 om 01:37

Er is slechts één ding waar ik het niet met Del Bosque eens ben en dat is de RB positie. Dan nog liever Joselu of Montoya op die positie dan een waardeloze Arbeloa die echt niets goed doet en de bal enkel kan verliezen. Verdedigend staat hij er niet en in aanvallend opzicht brengt hij ook niets. Enkel het balletje terug en als hij zich al aan een voorzet waagt kijkt hij niet eens en doet hij dat blind. Alba aan de andere kant liet dan wel zien hoe bepalend een back kan zijn. Hij gaat zijn mannetje voorbij en gaat niet zo maar blind een voorzet geven maar kijkt en doet dat op gevoel.

Zet Ramos RB Aub. Hij is zowel in aanvallend als defensief opzicht 10x zo goed als Arbeloa. Het is niet de schim van de speler die hij soms bij City was. Goede steekpasses van hem zijn schaars en in de 16 wilt hij teveel doen. Het lukte hem éénmaal tegen Ierland , maar tegen Engeland, Portugal, Italië, of Frankrijk flik je zoiets niet en dan verlies je de bal. Geef Mata en Pedro dan een kans. Pedro die het overigens goed deed bij zijn invalbeurt.

Torres mist te veel kansen en ik gun hem nog steeds alle doelpunten van de wereld, maar het komt er niet uit bij hem en op dit EK moet je er in deze fase gewoon staan. Fabregas scoorde evenveel met minder kansen en minder speelminuten.

Bovendien valt Silva mij echt tegen dit toernooi. Hij verliest de bal steeds en zet weinig acties op. Geeft verkeerde passes of loopt verkeerd.

24 juni 2012 om 01:39

Silva valt tegen.. maar die is wel erg handig vind ik.. kijk maar naar de wedstrijd van Italie.. hij zet de wedstrijd met 1 geniale actie naar zijn kant...

24 juni 2012 om 01:44

Maar dat kan Mata en de rest ook. Hij stond er op dat moment gewoon en gaf de steekpass die zowat iedereen bij Spanje kan geven. Vandaag was hij echt onzichtbaar en gaf hij of verkeerde passes of hij verloor de bal.

Ik ben fan van Silva, maar zowel bij City als bij het Nationaal elftal presteert hij wisselvallig. Bovendien speel je echt met te veel middenvelders. Op de flanken heb je Iniesta en Silva omdat je Xavi, Busquets en Alonso niet kan laten banken. Maar dat gaat ten koste van echte buitenspelers die diepgang hebben in hun spel.

Het probleem bij Spanje is dat ze zoals Barca zonder een echte spits willen spelen. Dat kan met Fabregas want die heeft het bij Barca op die positie bewezen. Echter is er een cruciaal verschil met Barca en Spanje. Barca speelt met echte vleugelspelers die diepgang hebben. Flankspelers die naar de spitspositie uitwijken als Messi er niet staat. Als de spitsenpositie niet is ingevuld, neemt Pedro, Villa of Sanchez het daar over. Daardoor blijf je diepgang hebben.

Bij Spanje heb je 2 middenvelders op de flanken met weinig diepgang. Als de valse spits ( Fabregas) gaat zwerven en de spitsenpositie niet is ingevuld. Dan is er helemaal geen diepgang meer en wordt er enkel rondgetikt.

Fabregas wordt nu als zondebok gebruikt terwijl hij zijn functie prima bekleed. Hij scoort en heeft diepgang, zakt soms terug, maar omdat je geen echte buitenspelers met diepgang hebt...ben je geneigd te zeggen dat Del Bosque fout zit wat betreft Fabregas.

24 juni 2012 om 01:52

Bij City was het oververmoeidheid. Hij is de enige spelmaker die het verschil zoals AC zegt met 1 actie kan maken. Nasri moet hebben van zijn vorm en zijn zin en dan houd het op het middenveld al gauw op.

PL is ook wat zwaarder dan de liga. Maar komend seizoen gaat hij constant niveau halen dat weet ik zeker.

24 juni 2012 om 02:01

Ik heb niets tegen Silva hoor, integendeel Maar als hij het slecht doet mag het toch ook gezegd worden?

Ik erger mij gewoon aan het feit dat iedereen op Fabregas zit te zeiken terwijl hij het minstens evengoed doet. Maar over Silva mag niets gezegd worden. Het is een grote speler en speelt voor het Nationaal elftal en bij City. Dan vind ik ook dat je kritiek mag hebben als hij minder speelt. Ik vind hem niet zo'n sterk EK spelen omdat ik weet dat hij beter kan.

Datzelfde heb ik bijvoorbeeld ook met Willems. Men heeft medelijden met hem omdat hij nog zo jong is. Zijn fouten zien we maar door de vingers en als hij een crosspass geeft wat iedere goede voetballer zou moeten kunnen met zoveel ruimte en tijd, dan is het geniaal. Hij moet ook beoordeeld worden op dezelfde manier als de andere 10... Als we zo'n jongens blijven pamperen, dan gaat hij zich niet druk maken om de fouten die hij maakt en wordt het nooit een wereldvoetballer. Datzelfde geldt voor Silva, alleen op een ander niveau Die steekpass op Fabregas kan 3/4 van de selectie geven en als we Silva al moeten beoordelen op die ene pass in de hele wedstrijd...dan begrijp ik niet waarom iedereen het eens is met Van Hanegem wat betreft Sneijder die te snel tevreden was over een wedstrijd na een paar passes. Dat zou hypocriet zijn.

24 juni 2012 om 02:10

Oh nee kritiek sowieso, het slaat nergens op om zoveel balverlies te lijden zoals hij vandaag deed. Het was in mijn ogen alleen niet terecht dat je zijn prestaties bij City aanpakte, dat is gewoon wennen...

Daarbij heb ik niks tegen Fabregas maar wel tegen zijn maniertjes. Zijn reactie na ht doelpunt tegen Ierland vond ik 1 die me deed denken aan Balotelli...

Maar goed inhoudelijk dan:

Fabregas word in mijn ogen i.t.t jouw visie compleet verkracht als valse 9. Ook bij Barca haalt hij bij lange na niet zijn niveau. Akkoord, hij maakt veel doelpunten en heeft veel assists gegeven maar als je ziet wat hij kon bij Arsenal en je ziet wat hij hedendaags doet is gewoon lachwekkend...

Het is helemaal neit meer de speler van Arsenal. Dat komt omdat het hele team van Spanje ingesteld is op Xavi... En met alle respect, Xavi is een regiseur die simpel aan de lijntjes kan trekken maar ik weet bijna zeker wel dat Fabregas op zijn positie het minstens even goed, zo niet beter zou doen.

Fabregas is in de pasing heel goed die veel kan opkomen, maar hij kan zo easy de bal vanuit de 3e lijn geven. Dat deed hij ook met regelmaat bij Arsenal. Fabregas moet een keer de kans krijgen op zijn originele positie, hetzij op die van Xavi, hetzij op de positie van Silva.

Wat ik wel weet (en zie) is dat Fabregas totaal niet in zijn spel komt en de potentie niet kan benutten die hij heeft...

24 juni 2012 om 02:29

Kritiek was het niet echt , ik merkte gewoon op dat hij bij wijlen wisselvallig speelde. Zeker toen Yaya er niet bij was. Maar goed tot dusver Silva

Ik weet niet meer exact wat hij deed bij zijn doelpunt, iets met zijn handen toch? Maar goed, Het is niet zo dat dat zijn standaardvieringen zijn zoals Balotelli...hij heeft gewoon erg veel shit over zich heen gekregen en wou zijn grammetje halen , niet goed te praten.

Ik vond hem in het begin echt geniaal. de combinaties met Messi waren echt fenomenaal en het liep zo lekker tussen beide. De ene keer bereidde Messi ze voor en was Fabregas het eindstation en de andere keer was he andersom. Verder is het vrij normaal dat het niet de Fabregas van Arsenal is qua veldspel. Arsenal had veel meer ruimte dan Barca had. Bovendien heeft hij Xavi en Iniesta voor zich. En Xavi doet echt wat meer dan enkel de lijnen uitzetten hoor. Fabregas kan beter worden op zijn positie, maar is dat nog niet. Bovendien heeft Xavi echt vaak geniale assists maar die worden vaak gemist zoals vandaag die bal op Fabregas.

Die bal uit de 3de lijn bijvoorbeeld. Dat kan Xavi ook. Alleen heeft het geen zin om te doen omdat het bij Arsenal vaak om een counter ging waar er weinig verdedigers waren en veel ruimte om die bal neer te zetten waar hij die wou. Als Barca een counter heeft , staan ze nog tegenover minstens 4 verdedigers. Fabregas kan nu hetzelfde doe bij Barcelona, maar het zal niets uithalen aangezien hij bij Arsenal niet 9/10 tegen ploegen speelde die met 11 achter de bal gingen staan. Xavi zou die ballen ook kunnen geven als hij bij Arsenal speelde. Fabregas kan een betere worden , maar is dat echt nog niet.

24 juni 2012 om 02:44

Haha ja naja zoals vaker gezegd teert Mancini op individuele spelers op de belangrijkste posities. Hart, Kompany, Toure, Silva en Aguero. Die hebben hem kampioen gemaakt!

Ja naja hij is ook veel zwakker geworden in zijn persoonlijkheid. Lijkt wel of die jongen zich helemaal overnieuw moet bewijzen. Bij Arsenal nooit schwalbes of zeuren bij de scheids. Maar bij Barca is dit wel toegenomen, dat vind ik echt jammer om te zien

Maar goed tsja, vond het wel meevallen. Maar zeg nou eerlijk, wie is niet geniaal bij als je samen met Messi speelt Haha, volgens mij kan Messi Wildschut van VVV nog geniaal maken Maar ik snap wel wat je bedoeld, het was (in ht begin) een droomcombi. Iniesta is onbetwistbaar, die moet je er altijd inzetten. Maar Xavi vertoont echt wel scheurtjes vind en is lang niet meer zo onaantastbaar zoals hij eens was. Naja in Spanje zie ik Fabregas wel op de positie van Xavi spelen alleen als Thiago zich zo blijft door ontwikkelen dan gaat Fabregas uiteindelijk op de plek van Iniesta komen denk ik...

Thiago, ben echt helemaal een fan van hem. Het zo'n geweldige speler... Hoeveel techniek die jongen heeft en wat hij doet met de bal...

Maar bij Arsenal op de counter? Vond ik wel meevallen hoor. Het is wel zo dat ze meer ruimte krijgen, maar ik denk dat Fabregas ruimschoots heeft bewezen in de kleine ruimte te kunnen voetballen, alleen dat hij het niet kan afmaken. Die jongen heeft echt teveel kansen gemist Maar goed dat is ook een andere discussie.

Maar ik denk dat we het allebei over eens zijn dat Fabregas een kans moet krijgen op zijn originele positie om te kijken hoe dat gaat. Want ik vind het maar niks, hem als valse 9 gebruiken.

Je begint je toch af te vragen waarom Barca Fabregas zo graag wilde

24 juni 2012 om 01:56

Neen, man. Ramos doet het uitstekend centraal. Juanfran is de perfecte rechtsback. Hij heeft een gelijkaardige speelstijl als Jordi Alba. Net als Jordi Alba was Juanfran vroeger een aanvaller die uiteindelijk op de backpositie is terecht gekomen. Frustrerend dat hij niet speelt ipv Arbeloa. Ik hoopte op een gele kaart voor Arbeloa vandaag, dan zou hij de volgende wedstrijd missen. Helaas kwam het er niet van.

Torres is gewoon niet om aan te zien. De acties die hij vandaag gedaan heeft, waren echt om te janken. En dan is Frankrijk maar een subtopper. Ik snap niet dat deze kerel iedere keer weer een kans krijgt.

Silva heeft het wat mij betreft ook verkorven. Hij zeurt wel dat Del Bosque niet in hem geloofde op het WK, maar nu krijgt hij de kans en verbrodt hij het dik. Wat mij betreft is hij zijn basisplek kwijt.

24 juni 2012 om 02:11

Ramos is inderdaad een beest achterin , een genot om te zien. Maar op de RB kan hij ook prima uit te voeten. En ik zou het eerder zonde vinden dat een speler als Martinez geen speelminuten krijgt dan Juanfran , die ik ook goed vindt.

Ik nam het veel voor hem op en ga het nog steeds doen. Maar op dit EK speelt hij echt slecht. Llorente of Negredo hadden het zonder twijfel beter gedaan. Langs de andere kant mag hij ook niet met de grond gelijk worden gemaakt aangezien er 2 middenvelders op de flanken spelen. Met Pedro of Navas denk ik wel dat hij het beter gaat doen. Van een ding ben ik zeker. Navas+llorente is gegarandeerd 2 doelpunten per wedstrijd. Navas met zijn snelheid en uiterst accurate voorzet en Llorente met zijn lengte en efficiëntie voorin. Ik pleit voor een voorhoede Pedro-llorente-navas.

Ik vind Silva ook echt tegenvallen. Soms is hij geniaal en soms is hij echt onzichtbaar. Toen Yaya er bij City niet was , was Silva ook echt onzichtbaar. Maar hij heeft de sympathie mee en niemand die iets slechts over hem kan zeggen. Hij kan en moet véél beter spelen.

24 juni 2012 om 03:26

Silva valt mij ook lichtelijk tegen maar als je ziet dat hij bij zowat alle doelpunten van Spanje betrokken is moet je toch bekennen dat hij hardstikke belangrijk is voor spanje, Ook speelt hij niet op zijn geliefde positie vandaar dat het er niet helemaal uitkomt, Spanje domineert elke wedstrijd van begin tot eind ik begrijp echt niks van deze opstellingen, Arbeloa is geen goede back maar om nou Montoya & Joselu te noemen als alternatieven slaat werkelijk nergens op wat hebben deze spelers bewezen op het hoogste niveau? Ik word wel een beetje moe van deze opstelling en ik zou de overschatte Busguets er zoiezo uit halen waarom speelt spanje in godsnaam met 3 controleurs? Xavi Xabi & Busguets? Xavi is meer een spelverdeler Xabi hangt tussen spelverdeler en controleur in en Busguets staat er voor de zogenaamde balans op het middenveld, Ik mis echte flankspeler en een echte spits, Als ik Del Bosgue was zou ik zo spelen, Llorente in de punt (het liefst had ik soldado gezien dat vind ik echt een geweldige spits echt een schande dat hij niet mee is) Navas op rechts & Mata op links, Xabi & Xavi op het middenveld & op de 10 positie zou ik Iniesta zetten, Dat zou echt een gewaagde opstelling zijn maar dat zou het voetbal zeker ten goede komen, Ik ben alleen bang dat Spanje dan word overlopen in de omschakeling aangezien Xavi & Xabi niet de beste verdedigers zijn mij lijkt het iniedergeval geweldig, Mata & Navas hebben veel meer diepte en kunnen de zijlijn houden dit mis ik bij iniesta & silva dat eeuwige gebrei komt me wel een beetje de strot uit.

24 juni 2012 om 01:49

Ik vind het doodzonde dat Spanje niet meer doelpogingen uit al die aanvallen weet te halen. Zo veel balbezit, zo veel aanvallen, zo veel getik rond de 16 van de tegenstander, maar zo weinig rendement.

24 juni 2012 om 01:53

Je kunt langs de andere kant ook zeggen dat het jammer is dat Zoveel ploegen zich gewoon gaan inzakken. Frankrijk zou hetzelfde resultaat hebben kunnen behalen als Italië als ze niet zo laf speelden. Maar men moet altijd maar iedereen napraten en met clichés afkomen.

24 juni 2012 om 01:54

Spanje dwingt haar tegenstander zo te spelen door op balbezit te spelen.. Hoe moet Frankrijk aanvallen als ze de bal niet hebben?

24 juni 2012 om 01:59

Echt hé.. als je in plaats van lopers wat meer technische spelers op het middenveld zet en de strijd nou een keer aangaat krijg je heel ander spel te zien.. ik weet zeker dat de resultaat dan ook positiever word als je het goed uitvoert.

24 juni 2012 om 02:00

Leg mij dan maar eens uit waarom Italie niet zo heeft gespeeld ? Dit is gewoon een goedkoop excuus van jou. Frankrijk heeft vandaag 3 verdedigende middenvelders gezet. Dat hebben ze in het hele toernooi nog niet gedaan. In de tweede helft toen Frankrijk moest komen, toen waren er momenten dat Frankrijk de bal in de ploeg hield en Spanje er maar niet aan kwam. Het kan dus wel. Maar veel ploegen zijn laf en willen a la Chelsea winnen.

Chelsea heeft gewonnen tegen Barcelona omdat Guardiola oerdom was. Bij de 2-0 in Nou Camp moest hij net spelen zoals Spanje vandaag gedaan heeft. Balletje gewoon rond tikken en niet meer scoren. Er gewoon voor zorgen dat Chelsea niet aan de bal kwam. Dan zou Chelsea uiteindelijk toch uit die verdedigende stelling moeten komen en dan was het gedaan met inzakken en loeren op de counter. Daarom chapeau voor Del Bosque vandaag. Hij heeft niet dezelfde fout (aanvallen als kieken zonder kop) als Guardiola gemaakt.

Mooi voetbal mag dan wel leuk zijn, maar uiteindelijk moet je ook winnen. En als de tegenstander tactisch speelt, dan moet jij dat ook doen.

24 juni 2012 om 02:09

Hoef heeft Italie niet gespeeld dan? Ze hebben met 5 middenvelders gespeeld en zijn gewoon de strijd op het middenveld aangegaan..

Waarom zou ik me uberhaupt moeten verantwoorden voor het spel van Italie? Ben ik de coach van Italie ofzo?? Ik ben slechts een fan.. ik sta wel 100 achter Prandelli zijn beslissingen tot nu toe.

Edit:

Wat voor excuus? Waar heb jij het over.. volgens mij begrijp je mijn bericht niet??

24 juni 2012 om 02:14

@ Milan hij heeft het volgens mij niet over jouw reactie. Maar goed...laten we maar steeds naar Spanje/barcelona wijzen in plaats van naar de ploegen die weigeren te voetballen. Valencia speelde erg aanvallend tegen Barca en ze bezorgden ons echt moeilijkheden net zoals Italië heeft gedaan tegen Spanje en Chili dat ook heeft gedaan...

Ze kunnen de bal niet zomaar inleveren , dat zou absurd zijn. Als de tegenstanders druk gaan zetten , verliezen ze sowieso de bal, hebben ze minder balbezit en krijgen we een open wedstrijd.

24 juni 2012 om 02:18

@ Grangepulga2

Aan de ene kant heb je wel gelijk maar niet alle teams hebben zoveel conditie dat ze de heletijd blijven druk zetten.

24 juni 2012 om 02:22

@acmilan

Op papier speelde Italië een 3-5-2, maar in werkelijkheid was het een 5-3-2. Italië speelde met 3 CV en de 2 flankspelers op het middenveld waren eigenlijk de backs.

Maar ik ben absoluut een fan van de manier waarop ze spelen. Wat kan ik toch ook genieten van Pirlo. Ik begrijp niet dat Ac milan hem ooit liet gaan.

24 juni 2012 om 02:34

In realiteit was het ook gewoon een 3-5-2.. Magio en Giacherini werden gewoon als half-spelers gebruikt.. waar Giacherini geen back is.. en Maggio(als die al als back speelt) altijd al zeer aanvallend speelt.

24 juni 2012 om 02:37

@ Re4m4drid

Neem maar van mij aan dat de meeste ploegen wel de conditie hebben om druk te zetten. Tegen andere ploegen doen ze het wel en tegen Spanje zijn ze al hun conditie verloren? Neen , het is de coach die bepaalt of er druk wordt gezet of men rond de 16 gaat parkeren. Als je met 3 verdedigende middenvelders speelt, is alles toch duidelijk of niet?

Bovendien , als je meer de bal hebt, dan moet Spanje ook meer achter de bal lopen waardoor zij ook fysiek achteruitgaan en daardoor minder kracht hebben om acties op te zetten op het einde.

24 juni 2012 om 02:44

@ Grandepulga2

Ik weet het niet hoor, tegen andere ploegen is het natuurlijk makkelijker maargoed ik ben ook tegen verdedigend voetbal gewoon van eigen kracht uitgaan.

24 juni 2012 om 07:48

Ik vind heel dat Spanje een verschrikking om naar te kijken. Tik-tik-tik, geen spitsen, eeuwig rondspelen, veruit de saaiste ploeg van het EK, wordt er een beetje moe van af en toe, maar goed, ze staan wel in de halve finale. Als ze Portugal verslaan hoop ik dat ze in de finale weggespeeld worden door de Duitsers, daar zit tenminste voetbal in.

24 juni 2012 om 09:07

Tuurlijk Tuurlijk...en dan gaan 11 Duiters in de finale verdedigen hahahaha, jij roept ook maar wat he...

24 juni 2012 om 09:32

Volgens mij roep jij maar wat. Ik vind het gewoon een ramp om naar die Spanjaarden te kijken en wat jij daar van vind boeit me niets. Duitsland heeft sterk mijn voorkeur nu Nederland er niet meer bij is.

27 juni 2012 om 10:24

Een ramp?? Juist daarom vind ik dat je maar wat roept!
De Spanjaarden spelen gewoon geweldig voetbal, alleen het enige is dat ze die bal er vaak in willen lopen,..denk jij dat het zo makkelijk is om elke wedstrijd tegen ultra defensieve ploegen te spelen die je geen enkele ruimte gunnen en dan ook nog eens te scoren?? Je moet de tegenstanders de schuld omdat ze zo defensief en afbraakvoetbal spelen. Als de wedstrijd open is , zal Spanje ook mooie voetbal brengen en zal er ook veel gescoord worden. (zie Italie-spanje) Als jij dit niet kan zien ben jij gewoon niet serieus te nemen..

24 juni 2012 om 09:22

Ik snap al die drama reacties eigenlijk niet van vele hier. Spanje is gewoon onmin goed. Of ze nou tik tak spelen en de bal continu op het middenveld spelen, ze zijn er gewoon succesvol mee. Ik denk dat die negatieve reacties hier op voetbalzone voornamelijk komt door het wk in 2010. Wanneer Spanje vaak in balbezit is wil dat dus zeggen dat hun tegenstander achterover leunend blijft hangen in hun 16 meter gebied.. Het grappige is dat veel leden hier zeggen dat ze voor Portugal zijn als ze tegen Spanje zullen spelen. Dan weet ik genoeg. Het spel van Barcelona dat nu ook in het systeem van spaanse elftal is aangepast word gewoon vaak gehaat. Puur omdat ze te goed zijn. Vaker in balbezit en creeren een opening. Dat getike tak van de Spanjaarden kan je niet leren.

24 juni 2012 om 09:36

Serieus? Zijn ze onmin goed G? Mss heb je wel gelijk swaa.

Ik zie Spanje er in de volgende rond wel uit gaan. Ik hoop het stiekem ook. Nu NL eruit is, steun ik de Portugesa. Ik wil ze graag volgend jaar in de Confed. Cup terug zien, je weet zellufff....

24 juni 2012 om 10:24

Ik zie Spanje de volgende ronde niet uit gaan. Portugal heeft een sterke ploeg, maar de Spanjaarden weten wel hoe de Portugezen spelen. Ze hebben al vaker tegen elkaar gespeeld en zal Del Bosque vast wel een methode vinden om Portugal te verslaan. Toch moet ik zeggen dat ik Portugal ongelofelijk sterk vind als het om de verdediging gaat. Bruno Alves, Contrao en Pepe hebben het letterlijk voor iedere aanvallende speler moeilijk gemaakt. Huntelaar kreeg bijvoorbeeld geen 1keer de bal. Ben benieuwd hoe Portugal en Spanje zullen spelen.

25 juni 2012 om 04:34

op doel schieten als je kans hebt is de belangrijkste aspect van het voetbal..
zoveel kansen om op doel te schieten.. schiet dan gewoon!!
nee te mooi en te veel door willen tikken.. gaap..

24 juni 2012 om 10:18

Had dit EK niet beter afgelopen kunnen zijn voor de kwartfinales?/ Jezus wat een ongelofelijk rukvoetbal zit ik al drie avonden te kijken, gisteravond idem dito. Had Spanje Frankrijk geld geboden of zo om geen enkele activiteit te leggen in deze pot? Was echt ontluisterend om te zien hoe inactief die Fransen waren, geen schop werd er uitgedeeld. Niet dat ik aggressie goed vind, maar af en toe ff flink doorhalen mag echt hoor. Spanje niet leuk om naar te kijken, zit geen verrassing in, is niet sprankelend, is gewoon geen leuk voetbal. Kan het niet uit mijn bek krijgen, maar ben in de volgende ronde echt voor Portugal, hoop dat ze Spanje wippen. Want als neutrale kijker wil ik graag leuk, mooi, en sprankelend voetbal zien, maar als Spanje speelt krijg je dat niet te zien, gatver. Het affiche voor vanaaf is al niet beter.

24 juni 2012 om 10:21

Wat was dit een saai wedstrijd, spanje, die de bal maar rond speelde of ze met klein kinderen aan het spelen waren en frankrijk, ja wat moet je daar van zeggen, die wouden niet. Ik heb benzema nog nooit zo slecht zien spelen, ribberi, die vent verloor bijna iedere bal. Dit is niet frankrijk van wel eer.
Wij hebben dan geen punten en lagen er vroeg uit, maar zo gespeelt als de fransen, nee dat was dan nog spannender. En dan durft de coach van spanje ook nog te zeggen in de telegraaf, dat ze vermoeid waren. Als hij nu had gezegd, dat het hun verveelde tegen frankrijk had ik dat eerder gelooft.

24 juni 2012 om 10:36

Spanje was oppermachtig alleen blijven ze maar tikken en hebben ze geen echte afmaker (torres is totaal uit vorm of kan gewoon niet beter, en Llorente past niet bij Spanje vindt ik). Denk dat ze hiermee tegen Portugal echt een probleem gaan krijgen.
Ben wel benieuwd wordt een mooie wedstrijd Spanje - Portugal.
Nu nog hopen op Duitsland - Italie als halve finale en we krijgen toch twee geweldige halve finales te zien.

24 juni 2012 om 11:12

Ik hoop dat het portugal, spanje er uit knikkerd, misschien zullen ze dan eens anders gaan spelen, dan dat rondgetik. Bijna iedereen wordt daar gek van en ik vindt het raar dat er geen club is die dat door kan breken of ze durven het niet. De wedstrijd tussen portugal en spanje zal hopelijk wel anders gaan.

24 juni 2012 om 12:12

Ooit eraan gedacht dat er geen enkele club -landenteam in staat is de superioriteit van deze spaanse selectie te doorbreken.
Voetballend staan ze boven alle anderen.
Respect voor de huidig europees wereld en aanstaand europees kampioen zou op zijn plaats zijn.
Afgunst is een hele negatieve eigenschap van mensen.

24 juni 2012 om 12:32

och jongen, ben je op je tenen getrapt. Ik hoop toch echt wel dat portugal hun het lastig maakt, ronaldo heeft schijnbaar toch wat gevonden met real, en dat kan hij ook door geven, ook al geloof ik ook wel dat spanje zal winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Spanje

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Álvaro ArbeloaVerdediger50
Sergio RamosVerdediger52
Sergio BusquetsMiddenvelder50
Andrés IniestaMiddenvelder50
Cesc FàbregasMiddenvelder50
PedroAanvaller54
Xabi AlonsoMiddenvelder40
Voor de complete selectie: Clubpagina Spanje.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Spanje.

171 fans
Middenvelder, 31 jaar

In de wandelgangen

Maandag 20 mei
Barcelona gaat Adriano na dit seizoen als wisselgeld gebruiken om de vraagprijs van Thiago Silva te drukken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.7338867 seconden.