Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Spanje boekt unieke zege op Frankrijk en treft Portugal

Laatste update:

Spanje heeft zich zaterdagavond voor de halve finale van het EK in Polen en Oekraïne geplaatst. De titelverdediger was in Donetsk te sterk voor Frankrijk en boekte zodoende haar eerste officiële zege ooit op les Bleus: 2-0. De doelpunten kwamen op naam van Xabi Alonso. Het team van bondscoach Vicente del Bosque speelt komende woensdag tegen Portugal, dat zich zal willen revancheren voor de uitschakeling op het WK in 2010 door het buurland.

/

Spanje, dat net als in de groepswedstrijd tegen Italië met een 'valse' nummer negen aantrad, domineerde vanaf de eerste minuut de wedstrijd tegen een Frankrijk, dat in eerste instantie voor een 4-5-1-opstelling koos. Cesc Fàbregas vroeg in de beginfase vergeefs om een strafschop, terwijl Hugo Lloris redding bracht op een inzet van Alonso. De druk op het doel van les Bleus nam toe naarmate de eerste helft vorderde en in de negentiende minuut nam Spanje de leiding. Andrés Iniesta zette Jordi Alba aan tot een actie aan de linkerkant en uit diens uitstekende voorzet kopte de vrijstaande Alonso de bal met een stuit achter Lloris: 1-0.

Frankrijk slaagde er ook na het vroegste tegendoelpunt onder leiding van Laurent Blanc niet in om Spanje in verlegenheid te brengen. Yohan Cabaye schoot de bal uit een vrije trap richting de kruising, maar Iker Casillas was attent en zette zijn hand tegen de bal. Tot meer was Frankrijk tot aan de rust niet in staat. Spanje leunde op de voordelige marge, speelde de bal rond, maar kwam in het restant van het eerste bedrijf niet verder dan een kopbal van Gerard Piqué. Desondanks had Del Bosque na het rustsignaal alle reden om met een tevreden gezicht de kleedkamers op te zoeken.

/

Na de onderbreking veranderde er weinig aan het spelbeeld in Donetsk. Spanje mocht de bal hebben, terwijl Frankrijk niet in staat was om het team van Del Bosque pijn te doen. Meer dan balbezit kwam de regerend wereldkampioen in eerste instantie niet. Door het ontbreken van een echte nummer negen konden Xavi en consorten weinig doelkansen creëren en koos Del Bosque voor de inbreng van Pedro en Fernando Torres voor David Silva en Fàbregas. Blanc zat evenmin stil en opteerde enkele minuten eerder noodgedwongen voor Samir Nasri en Jérémy Menez.

De wissels sorteerden bij beide ploegen weinig effect. Frankrijk kreeg kansen via Mathieu Debuchy en Ribéry, maar zonder resultaat. Dat gold ook voor een derde aanvallende wissel bij Frankrijk: Olivier Giroud in de plaats van Yann M'Vila. Spanje slaagde er ook in de slotfase van de tweede helft niet in om Lloris aan het werk te zetten. Del Bosque zal ongetwijfeld tevreden zijn met het bereiken van de halve finale, maar het spel van Spanje met of zonder nummer negen verliep allesbehalve vloeiend. In de slotfase beging Anthony Reveillere in het strafschopgebied een overtreding op Pedro en mocht Alonso vanaf elf meter de eindstand in Oekraïne bepalen: 2-0.

Wint Spanje het EK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb echt geen respect meer voor Spanje. Ze beginnen weer zonder echte spits, dat is gewoon arrogantie 'oh wij hebben toch wel de beste spelers, al stel je 10 middenvelders op dan winnen we nog. Wederom beslist de scheids deze pot door een onnodige penalty te geven. Daarnaast heeft Spanje ook nog eens erg veel geluk gehad in de groepsfase en verdienden ze het niet eens om door te gaan.

23 juni 2012 om 22:38

En daarom hoef je geen respect meer voor ze te tonen? En alsof ze dat denken joh, dat Del Bosque denkt: laten we met 10 middenvelders spelen, want we winnen toch... De wedstrijd was al voor die penalty beslist, Frankrijk was echt niet best en hadden niet kunnen schoten. En Spanje is terecht door, Frankrijk was drama, zo ontzettend veel fouten hadden die Fransen!

23 juni 2012 om 22:41

Genoeg kansen?? Het was inderdaad een makkelijk gegeven penalty, maar nogmaals, de wedstrijd was daarvoor al beslist.

23 juni 2012 om 22:43

Frankrijk was zwak maar ze hadden kansen ja, de wedstrijd was dus helemaal niet beslist.

23 juni 2012 om 22:43

Dat waren geen kansen. Dat was balbezit rond het strafschopgebied. Daardoor kreeg je een beetje hoop. Ze hebben het Casillas nauwelijks moeilijk gemaakt.

Erg jammer dat Blanc zo laf speelde. Had wel wat meer van hem verwacht. Hij staat toch redelijk bekend om zijn aanvallende spel. Zonde, het was werkelijk nog saaier dan normaal.

23 juni 2012 om 22:46

@manc.

Ga een potje knikkeren loser. Al hadden ze geen penalty gekregen, Frankrijk had niets te vertellen, wat een drama, Spanje lekker verdiend door!

23 juni 2012 om 22:56

Jij hebt er geen verstand van. Jij komt hier dom praten dat Spanje de scheids nodig had om te winnen, terwijl Frankrijk 1 (!) schot op doel had. Jij kan inderdaad beter gaan knikkeren dan over voetbal praten. Want dit Frankrijk verdiende niks. Spanje was veel beter, terwijl ze op misschien 30% speelden.

23 juni 2012 om 23:01

Genoeg kansen ? Ik hoop voor jou dat je een grap maakt. Frankrijk heeft geen kans gehad. Voorgetrokken ? Juist of dat geen strafschop was. En die op Fabregas was ook een strafschop die niet gegeven werd. Frankrijk mag blij zijn. Als de scheids goed floot dan was het 3-0 geweest.

23 juni 2012 om 22:38

De scheids gaf inderdaad een onterechte penalty maar dat hij deze wedstrijd beslist vind ik te ver gaan want de Fransen waren gewoon niet in de moed om die goal te maken.

23 juni 2012 om 22:39

Ik ben alles behalve Spanje-fan, maar onzin dat dit arrogantie zou moeten uitstralen. Ik kan me best voorstellen dat de coach kiest voor géén diepe spits in het Spanje systeem. Het tikkie-takkie voetbal komt dan meer tot zijn recht. Jammer alleen van al die aanvallen zonder schot op goal, hier zou een goalgretige spits dan weer gemakkelijker zijn. Ik erger me echter wel kapot aan dit doodsaaie voetbal. Totaal geen spanning in de wedstrijd door het Spaanse getik.

23 juni 2012 om 22:42

Ja maar wat heb je aan dat tikkie takkie voetbal als er geen kansen uit komen, daarom heb je een spits nodig. Gewoon arrogantie ja, dat getik dat maar door blijft gaan en ze bereiken er niks mee.

23 juni 2012 om 22:47

Met dat "arrogante" getik bereiken ze dat de tegenstander de bal niet heeft. Hoe saai en triest het ook is, hoe irritant voor de neutrale kijker dan ook, het is zeker wel functioneel. Het kan geen toeval zijn dat Spanje elke keer weer zo ver komt met dat "arrogante" voetbal. Nogmaals, ik ben absoluut geen fan van Spanje, ik praat hun doodsaaie spel niet goed.

23 juni 2012 om 23:03

Kerel ... wat je er aan hebt ? Is een halve finale plaats misschien niet genoeg voor jou ? Het gaat jou helemaal niet om tikie taka of om kansen. Jij bent gewoon tegen Spanje. Zielig van je dat je je verschuilt achter drogredenen. Wees een man en geef het gewoon toe.

24 juni 2012 om 10:23

Wees een man en geef toe dat het een baggerpot was ? Doodsaaie wedstrijd was het man ? Dat kan men namelijk gewoon constateren zonder daarbij tegen Spnje te zijn . Kinderlijke reactie noemt men dat soort geleuter !

23 juni 2012 om 22:46

Jonge, hoezo ik ben gefrustreerd. Haha niet best. Jij oordeelt op basis van een systeem dat Spanje arrogant is. Hoe dom kan je reageren vriend echt waar. Spanje is een team dat bestaan uit een extreem goed middenveld ( 's werelds beste ). Dus omdat Spanje gebruikt maakt van het gene wat hun juist zo sterk maakt zijn ze arrogant? Dus eigenlijk wil je hiermee gewoon zeggen dat Spanje een B-elftal moeten opstellen en dat ze met 2-3-5 moeten spelen omdat ze dat zwakker zijn? Haha domste reactie van de avond.

23 juni 2012 om 22:52

Leer lezen gast, Spanje speelt gewoon arrogant en ze hebben het geluk dat bijna iedereen bij Real of Barca speelt dus ze kunnen al samen spelen. Als Benzema speelt zoals hij bij Real doet was Spanje nu de koffers aan het pakken

23 juni 2012 om 23:01

Hoezo spelen ze arrogant? Ze zijn gewoon goed en bijna geen enkel land kan ze verslaan. Echt je kletst de dikste onzin, ga gewoon een borrel drinken en niet lopen janken want het slaat nergens op. En wat maakt het trouwens uit dat ze allemaal bij elkaar spelen? Want juist daarom zijn ze zo goed dat is toch logisch en niet verboden volgens mij? En als Benzema zo speelt als bij Real? Niks als hij zo speelt als bij Real want hij speelde niet zo dus Frankrijk kan de koffers zelf inpakken en weer terug naar la France gaan!

23 juni 2012 om 22:50

Helemaal mee eens! Ik vind Spanje fantastisch voetballen, maar met 6 middenvelders voetballen? dat is toch niet leuk meer. Ze tikken gewoon veel rond en nemen geen risico.
Ik hoop dat Portugal hun revanch neemt en Spanje laat zien wat 'voetbal' is!!!

23 juni 2012 om 23:00

Juist of Spanje gaat wakker liggen dat jij geen respect voor ze hebt. Het enige waar Spanje in geinteresseerd is, is de beker met de grote oren.

24 juni 2012 om 01:42

Gast,
Ga een stukje schrijven waarbij jij zelf objectief iets pent in plaats elke keer je frustraties met ons te delen...
Spanje verdiende het niet om door te gaan? Waarop baseer je dat?
Je kunt toch wel beter dan die bull shit van; ze worden voorgetrokken door de scheidsrechters...

24 juni 2012 om 09:25

frankrijk had helemaal niets in te brengen. en het is geen arrogantie, want ze hebben ook de beste spelers.

Dit was de saaiste wedstrijd tot nu toe van het toernooi! En Spanje begint me te irriteren en hopelijk worden ze alsnog gestopt, want ik wil ze niet in de finale zien dan liever Italië-duitsland kijken. Ik heb het helemaal gehad met het Spaanse elftal!

23 juni 2012 om 22:42

De overheersing van Spanje begint doodvervelend te worden, natuurlijk. Maar nog sterker dan in 2010, ligt dat toch wel aan de gezapigheid waarmee de andere elftallen. De durf ontbreekt. In plaats van met simpele mandekkers in de verdediging te spelen, probeert elk elftal zich in te graven en schijnbaar te hopen op het toeval. Fabelachtige tactiek. Majestueus.
Dit Spanje is echt totaal niet overtuigend. Maar goed, ze hoeven ook schijnbaar maar op 30 procent te spelen, de tegenstand is a priori toch te laf.

23 juni 2012 om 22:43

Ik zeg al jaren dat dit Barca voetbal gewoon zo ongelofelijk saai is. Maar mensen zien het blijkbaar pas in als hun God Messi er niet bij is. Overigens reken ik jou daar ook bij dnipro want jij vond Barca ook al zo geweldig in de wedstrijden tegen Chelsea terwijl deze wedstrijd precies hetzelfde was. Maar nu vind je het niet om aan te zien?

23 juni 2012 om 22:47

De wedstrijd tussen Barca en Chelsea was anders want Barca speelde wel voetbal en creëerde heel veel kansen, alleen was Chelsea met één ding bezig: niet voetballen. Ik hoop dat Duitsland dit Spanje verslaat in de finale.

23 juni 2012 om 22:53

En Frankrijk voetbalde vandaag wel? Verder kwam het meeste gevaar voor Chelsea via Messi en verder was het hetzelfde getik. Ik snap niet hoe mensen dit het mooiste voetbal ooit noemen.

23 juni 2012 om 22:59

Ik vindt het voetbal van Barcalona ook erg saai op Messi na want daar kan je nog van genieten, maar dat getik is erg irritant en de tegenstanders krijgen nauwelijks een kans helaas. Het voetbal van real en van Ajax 95 was veel mooier en effectiever dan dit getik.

23 juni 2012 om 23:02

Ja dat ben ik met je eens. Ik vind het een stuk aantrekkelijker om naar Real te kijken. Ik verbaas me er alleen over dat veel mensen nu kritiek hebben op deze speelwijze maar als het gespeeld wordt door Barca het opeens geweldig en buitenaards is. Denk toch dat het met Messi te maken heeft

23 juni 2012 om 23:04

Dus Spanje(en Barca) is de schuld dat de wedstrijd saai is? Er is maar één iemand de schuld en dat is de tegenstander die alleen maar op eigen helft gaan hangen i.p.v druk zetten, maar misschien trekt Spanje zich wat aan van deze kritiek en geven ze bal wel aan de tegenstander mochten ze te lang balbezit hebben;

23 juni 2012 om 23:12

Nee dat is echt onzin Snorpaard. Underdogs hangen altijd al voor het doel van de tegenstander, dat is altijd zo geweest. Excelsior gaat ook niet vol op de aanval tegen Ajax en Psv. Dat betekent niet dat al die wedstrijden ook perse saai zijn. Het spel dat Spanje en Barca spelen moeten ze op een veel hoger tempo spelen, alleen dan is het nog leuk. Als ze dat niet kunnen opbrengen dan moeten ze toch echt een andere tactiek uitproberen.

23 juni 2012 om 23:23

Verlicht ons nog meer met je wijsheid, ziekte. Je had al die tijd gelijk! Al die voetballiefhebbers die Barca de hemel in prijzen zijn gewoon blind!

Gaap.

23 juni 2012 om 23:27

Precies Lionelbarca, verblind door dat mannetje op je avatar. Het is een goede speler, daar niet van, maar ik vind dat ophemelen van Barca als collectief echt zwaar overdreven.

23 juni 2012 om 23:28

Het voetbal van Barca-spanje is een synoniem voor slaapverwekkend, saai, vervelend,

23 juni 2012 om 23:41

@ziekte

Maar dat ben jij toch ziekte.. Jouw mening staat gelijk aan de waarheid. Je weet dingen namelijk 'al jaren' voordat anderen het doorhebben.

Natuurlijk vind je het allemaal zwaar overdreven. Jij, als voetbalzone hipster houdt ervan om een beetje tegen de stroming in te gaan, het wordt allemaal te mainstream voor je. Je hebt genoeg steun van je troll-minions hier waarschijnlijk.

Domme guys.

23 juni 2012 om 23:46

Ziekte, ik kan het nu moeilijk met je eens zijn hé? Het verschil met het Barcelona van de afgelopen jaren behoudens het laatste jaar en Spanje op dit moment is dat er nu op balbezit wordt gespeeld, puur om het balbezit. Waar Barcelona wel in slaagde tot vorig jaar is het combineren tot een doelpunt, nu is het gedegradeerd tot rondtikken. Maar om nu de succesperiode van Barcelona zo te omschrijven gaat me veel te ver, dan heb je duidelijk niet goed genoeg gekeken naar het spel van Barça.

24 juni 2012 om 00:03

Mijn mening staat niet gelijk aan de waarheid en dat verkondig ik dan ook nergens. Als ik het spel dat Barca speelt saai vind dan is dat een kwestie van smaak, dus is het een mening. Maar goed, de meningen van 'al die voetballiefhebbers die Barca de hemel in prijzen' zullen dan zeker wel synoniem staan voor de waarheid, die kunnen er immers onmogelijk naast zitten he.

Ik doe niks anders dan mijn mening geven, zonder te provoceren of te beledigen. Hoe jij het dan in hemelsnaam als trollen kunt opvatten is mij een raadsel.

Laat ik dan het goede voorbeeld geven en iets netter afsluiten: Fijne avond Lionelbarca.

24 juni 2012 om 00:34

Lionelbarca
Ik begrijp dat je fan bent van barca en zeker messi.
Maar je kan ook niet ontkennen da het Spaanse elftal belachelijke saaie voetbal spelt. Geen enkele neutrale voetballiefhebber zal dit graag zien volgens mij.
En wat willen we nu net als voetballiefhabbers?
Leuke wedstrijden, spannende matchen, Op je nagels bijten van een thriller einde waar de twee ploegen doodgaan op het veld om toch maar te winnen. Spelers die hun hart en ziel opofferen en vechten voor elke bal, spitsen die regelmatig naar het doel schieten, verdedigers die tot de limiet gaan bij het tackelen enz...
Niemand zit te wachten op een ploeg die 90 minuten lang tik tak voetbal speelt, 80% balbezit heeft en er eigenlijk niks mee doet of het is rondtikken.

24 juni 2012 om 00:37

Kijk, als ploegen als Chelsea of Real (tegen een sterke ploeg) verdedigend spelen is het mooi om naar te kijken, want verdedigen is dan een 'kunst'. Kunst? Laat me niet lachen, joh. Het is gewoon anti-voetbal. En als Spanje op balbezit speelt, omdat de andere ploeg gewoon weigert te voetballen, is het saai. En geen kunst?! Ga weg, man!

On: Spanje is verdiend door, dat is duidelijk.

24 juni 2012 om 01:51

Aan allen die klagen over het spel van Spanje (en ook Barça) en hopen dat ze er snel uit liggen;

Het spel is tot zover effectief gebleken. Elke tegenstander graaft zich in en gokt op de counter. Wanneer een tegenstander zichzelf ingraaft is dat toegestaan maar wanneer Spanje (of Barça) de bal rondtikken is dat spelbederf????
Gasten, zeg gewoon; ik heb een hekel aan Spanje en Barça maar verkondig een onzin hier!

24 juni 2012 om 03:16

evan nadenken, welke 'mening' vind ik het meest relevant: de mening van ex-voetballers en voetbalanalisten die doorgaans zeer positief zijn over het voetbal van Barcelona of de mening van een Real Madrid supporterende voetbalzone troll? Voor de rest is het voetbal van Barcelona een pak verticaler en gevaarlijker dan het constant breed spelende Spanje. Je moet niet vergeten dat er ook spelers van andere ploegen bij Spanje spelen. (cf. Arbeloa, Xabi Alonso, Ramos)

24 juni 2012 om 10:28

@dnipro Barca had helemaal niet al te veel kansen tegen Chelsea omdat ook zij maar bleven volharden in dat eeuwige getik ? Balletje rond blijven spelen rond de zestien zijn geen kansen ? Kom op zeg Barca werd uitgeschakeld omdat ze tot in den treure door gingen met dat getik , als het functioneel is oke prima , maar zonder eindpass en schot op doel heeft het dus geen enkele zin ! Daardoor werd Barca uitgeschakeld en niet doordat Chelsea nou zo goed was ? Dat heeft een ieder kunnen zien .dus wat er dan anders was is dat Spanje ditmaal wel won?

24 juni 2012 om 10:10

Het is alleen maar saai als de tegenstander zich ingraaft. Frankrijk vormde een blok en wilde op de counteren spelen. Ze zetten zelfs op de positie van rechtsmidden (!) een verdediger. Denk je dat het tempo dan op schiet als 1 ploeg enkel wilt verdedigen?

Ik vond het een matige tot saaie wedstrijd.
Spanje duidelijk de verdiende winnaar, penalty vond ik overigens zwaar overdreven.
Meer heb ik niet te melden.
Op naar de halve finale, hopelijk voor morgen, wint Engeland.

24 juni 2012 om 04:27

mee eens maat, die penalty ging helemaal nergens over.
Spanje verdiende het wel, maar verdomme ik hoopte echt dat Frankrijk die arrogante Spanjaarden eruit zouden knikkeren. Helaas echter.

Zo leuk waren de groepswedtrijden, zo saai zijn de kwartfinale wedstrijden. De fransen begonnen als mietjes, Spanje scoort de vroege eerste goal en speelt vervolgens de bal rond op het middenveld. Spanje was niet eens in geweldige doen, bijvoorbeeld Xavi en Iniesta waren vandaag niet in vorm. Ondanks dat won Spanje alsnog met gemak. Jordi Alba en Xabi Alonso speelden wel erg goed.

Was een ontzettend saaie wedstrijd. Dit zijn toch twee toplanden, dan verwacht je er veel meer van. Bij Spanje moest het tempo omhoog en er zat helemaal geen diepgang in de ploeg, later kwam dat met Pedro, maar dat is niet genoeg. Bij Frankrijk ging er gewoon veel te veel mis, waren erg slordig. Hebben het de Spanjaarden niet lastig genoeg gemaakt.

Del Bosque moet met echte buitenspelers spelen, een echte spits en drie middenvelders. Maar nu ze met 2-0 gewonnen hebben van Frankrijk zal hij het vast niet veranderen...

Nu hopen dat de wedstrijd van morgen wel leuk wordt!

23 juni 2012 om 22:50

Ik had hier juist niet veel van verwacht, beide speelden behouden en Frankrijk was gewoon niet bij machte om er iets van te maken. Spanje domineerde gewoon het veldspel en Frankrijk hoopte op een wonder. Spanje- Duitsland dan krijg je echt voetbal te zien gok ik als deze wedstrijd er

23 juni 2012 om 23:02

Nee, ik had ook niet verwacht dat het een absolute topwedstrijd zou worden, maar dit? Dit was echt heel erg saai.

Wat een vreselijk saaie wedstrijd was het vanavond, Spanje wilde niet, Frankrijk wilde niet tot pas later in de wedstrijd. Ik had veel verwacht van deze wedstrijd, maar het kwam er niet uit. Xabi Alonso was toch wel de grote man van de avond met z’n twee doelpunten. Wat me nu echt opvalt is dat Frank Snoeks nog steeds de Spanjaarden zit te complimenteren, terwijl ze dat echt niet verdienden vanavond. Het was niet de avond van de spelers van Barcelona, Sergio Busquets speelde ongelukkig en had veel balverlies op het middenveld. Normaliter heeft hij dat nooit bij Barcelona, hij lijkt wel alsof hij zenuwachtig is. Best vreemd eigenlijk, want in een bomvol Camp Nou zitten veel meer mensen in het stadion. Xavi speelde een aardige wedstrijd, maar kon niet het verschil maken. Iniesta was wel wat beter, maar dat is hij eigenlijk het hele toernooi al. De twee beste aan de kant van Spanje waren Madridspelers, Iker Casillas en Xabi Alonso. San Iker hield Spanje op de been met uitstekende reddingen, terwijl Alonso met slimme passes het spel dicteerde. Wat ik persoonlijk erg leuk vond om te zien, is het invallen van Pedrito, die het heel aardig deed. Het was geen leuke wedstrijd, Spanje oogde na de openingsgoal nogal laks en wilde eigenlijk niet een tweede maken. Frankrijk deed tot de 65e minuut eigenlijk niet zoveel, en werd daarna iets gevaarlijker. Wat ik mis, en dat geld voor zowel Barcelona als het Spaanse nationale elftal dit jaar, is de doelgerichtheid. Het gaat meer om het tikken, dan dat het gaat om het scoren van een doelpunt. Wat Barça succes mee heeft geboekt is het opsluiten van de tegenstander en vervolgens met snelle combinaties een goal maken. Nu oogt het allemaal een beetje lui, laks en ongeïnspireerd.

24 juni 2012 om 00:05

Ik had ook het idee alsof ik naar een oefenduel aan het kijken was. Twintig spelers die over het veld wandelden als kapotgestreden gladiatoren, nauwelijks gejuich van de tribunes en een nog stillere Frank Snoecks. Als hij al stil is, moet er echt niks aan zijn. Ik vond Busquets trouwens helemaal niet slecht spelen, maar ik heb de eerste helft niet gezien..

24 juni 2012 om 00:16

Nou, Busquets maakte overigens wel het merendeel van zijn fouten in de eerste helft, dus het kan zijn dat je net het goede deel van Busquets hebt gezien. Het leek vandaag echt nergens op, niemand wilde echt voetballen. Dat moet echt beter tegen de Portugezen.

24 juni 2012 om 01:56

Joostvans,
Even enkele correcties in je stukje: ;
Spanje hoefde niet en Frankrijk kon niet.
Busi heeft 1 x balverlies geleden waarbij een countertje voortkwam, voor de rest heeft hij een sterke pot gespeeld waarbij hij veel ballen veroverde, goede passes uitdeelde en geweldig positiespel vertoonde.
Voor de rest kan ik leven met je stuk!

24 juni 2012 om 04:51

@joostvans

Ook ik moet je hierbij corrigeren over Busquets. Hij heeft 94% passing gehad. Heel veel onderscheppingen verricht. Hij heeft 2 foutjes gemaakt. En Busquets was de 3e beste speler op het veld. Dus dat hij slecht was kan ik net onmogelijk mee eens zijn.

Misschien komt het doordat we bij barca nog meer van hem gewend zijn maar ik vond hem vandaag echt heel sterk samen met Xabi Alonso. Terwijl Alonso veel meer balverlies heeft gehad.

Wat een waardeloze wedstrijd, maar morgen komt denk ik een echt spannende wedstrijd met 2 echt gelijkopgaande ploegen!

Wat een irritante *** commentator. Alleen maar zeiken en alle spelers afkraken. Wil hem wel eens op het veld zien. Denk dat hij het niet veel beter doet

23 juni 2012 om 22:40

Ach, Frank Snoeks moet je niet serieus nemen. Hij is met afstand de meest onzinnige commentator van Nederland. Elke keer praat hij over nutteloze info en zelfs Van Rossem kan vreugdevoller zijn dan hem als er gescoord wordt. Bah, wat een amateuristische ellende bij de Nos.

23 juni 2012 om 22:41

Van Rossem houdt niet van voetbal. Deze man heeft er voor gekozen om voetbalcommentator te worden, maar geniet er geen enkel moment van. Waarom doe je dan in godsnaamd dat beroep?

23 juni 2012 om 23:04

ja de commentatoren in Nederland zijn gewoon wat rustiger als er gescoord wordt. In Brazilie of Spanje is het Goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal, Goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal !!!!!! en in Nederland ja, doelpunt -_'- .

ik geef toe dat die frank snoeks wel veel onzin uitkraamde inderdaad

24 juni 2012 om 00:40

Kunnen ze bij de NOS voortaan niet gewoon Sierd De Vos inhuren voor een EK of WK? Vind ik fijner dan die Frank Snoeks.

Voortaan zet ik denk ik maar het Radio 1-commentaar aan ipv Frank Snoeks

24 juni 2012 om 19:11

Als je slim bent kijk je gewoon naar onze Belgische vrienden. Daar geven ze tenminste echt commentaar en zijn ook een beetje uitbundig.

23 juni 2012 om 22:51

Als je zoals dat laatste redeneert dan kunnen weinig mensen nog een mening hebben. Ik vind Mark Looms ook een waardeloze linksback die over het veld waggelt,maar ik zou het echt niet beter doen,al zal het niet veel schelen

Neemt niet weg dat ik Frank Snoeks ook bijzonder irritant. Een mindere versie van Sierd De Vos

Saaie wedstrijd. Xabi Alonso en Ramos waren de besten bij Spanje. Xabi scoorde 2x keer en Ramos was gewoon felhard. Daar kan Pique een voorbeeld aan nemen.

Als Frankrijk een degelijke spelmaker had konden ze Spanje makkelijk wegspelen door snelle counters.

Ik heb de wedstrijd halverwege afgezet, dit spel komt me de keel uit en het was echt vervelend om naar te kijken. Sommige zullen denken 2-0 overwinning, goed van Spanje maar het is zelfs geflatteerd. Hopelijk komen ze niet in de finale, komen ze dat wel juich ik zeker voor de tegenpartij.

23 juni 2012 om 22:41

Jij snapt echt totaal niets van voetbal dat je zegt dat het een geflateerde 2-0 overwinning is. Frankrijk wou niets en Spanje heeft zijn tegenstander gewoon dolgetikt en 2x gescoord. Geduld en controle dat is toch wel de essentie van het spel van Spanje.

Off: tegen Portugal krijgen ze het hopelijk een stuk moeilijk en hopelijk zet Portugal wel druk op de helft van Spanje dan gaan ze het moeilijk krijgen. En anders is het gewoon wachten tot Spanje gaat scoren.

23 juni 2012 om 23:40

Dan blijft het toch geflatteerd? Spanje heeft zo'n 3/4 echte kansen gehad en een makkelijke strafschop, maar toch 2 goals gemaakt. Ben je iets minder effectief dan staat het na 90 minuten gewoon nog 0-0. En dolgetikt? Sorry hoor maar op zo'n laag tempo tik je echt niemand weg. Het was allemaal makkelijk te volgen voor de Fransen.

23 juni 2012 om 23:49

@ziekte

Zo makelijk te volgen dat ze er niets aan deden om het te stoppen. Dolgetikt omdat ze amper de bal hebben gehad en niets hebben gedaan om te scoren. Ze waren machteloos.

24 juni 2012 om 04:56

@ziekte

Ja Frankrijk is echt in de wedstrijd geweest wil je zeggen? Frankrijk is gewoon helemaal weggetikt en heeft geen schijn van kans gehad. Als het zo laag tempo was waarom kwam Frankrijk er niet aan te pas dan ?

Man Man Man wat een suprioriteit straalt Spanje uit. Ze moeten tegen Portugal wel geconcentreerder spelen want daar speelt Ronaldo maar het gemak van Spanje en de weerstand waarmee Frankrijk speelde was zowel een genot als ergelijk om naar te kijken.

Frankrijk teleurstellend en Spanje heel makkelijk en easy. Nu hopen dat Spanje wint van Portugal en Duitsland van Italie/england. En dan hebben we een gedroomde finale met de 2 beste teams.

23 juni 2012 om 22:41

Pique Arbeloa kunnen Ronaldo echt niet afstoppen hoor, ze missen kwaliteit en snelheid om hem op te vangen. Ramos daarentegen weet hoe je Ronaldo moet dekken dus zal het desondanks een moeilijke wedstrijd voor Portugal worden.

23 juni 2012 om 22:55

Pique heeft wel meerdere keren tegen Ronaldo gespeeld, en ze hebben het vaak schitterend gedaan tegen Ronaldo.
Dus ik verwacht niet echt problemen.
Het zal alleen moeilijk worden om te scoren, aangezien ik verwacht dat Portugal met veel man achter de bal gaat spelen, en Spanje met teveel middenelders speelt.

23 juni 2012 om 22:57

Sorry maar ik denk dat Ronaldo maar een paar momentjes zal krijgen om echt gevaarlijk te worden en dan moet Arbeloa en Pique/ramos ervoor zorgen dat hij niet tot een scoringskans komt. Het zal waarschijnlijk weer een schaakspel worden tussen beide ploegen. Barcelona vs Madrid. Alleen mist Spanje Messi en heeft Portugal Ronaldo.

Hoop dat Spanje doorgaat en de titel opnieuw kunnen opeisen.

23 juni 2012 om 23:04

Moet wel gezegd worden dat in Clásico's het meestal Ronaldo vs Puyol was. Iedere keer als Ronaldo op links stond ging Puyol met hem mee en als Ronaldo weer op rechts ging spelen stond Puyol daar ook weer. Volgens mij vertrouwde Pep Piqué niet zo op Ronaldo. Ramos is meer het type Puyol dus denk ook wel dat Ramos vooral tegen Ronaldo zal moeten.

24 juni 2012 om 05:07

Als je goed kijkt zie je dat Spanje met iedereen verdedigt. Ribéry is ook sneller dan piqué en arbeloa. Maar ja Spanje verdedigt met Busquets, arbeloa en piqué. En Alonso ook nog wel eens. Ronaldo zal altijd binnendoor willen en schieten dat moet je weten en kunnen verdedigen als Spanje zijnde. Buitenom mag want ik denk dat de voorzetten toch voor piqué en Ramos zullen zijn. Maak me meer zorgen om Nani.

Saaiste voetbal is Spanje/barca voetbal eindeloos getik zonder een doelpunt als doel, word ik soms echt ziek van

Had gehoopt op Frankrijk maar helaas.

23 juni 2012 om 23:25

Het mooie is dat ze telkens weten te winnen. Wel knap als je geen doelpunt als doel hebt. Kom eens met iets beters.

24 juni 2012 om 02:55

Lionelbarca... deze wedstrijd was gewoon faal.
Leuk dat je Barca fan bent maar daar gaat het nu niet om en wat hoop ik zo dat Portugal ze wederom 4-0 geeft.

24 juni 2012 om 09:19

Serieus??? dit is jou reactie op mij en jij durft nog te beweren dat ik met iets beters moet komen??

Jij hebt toch ook ogen en kan ook zien dat Spanje ongelooflijk overdreven op balbezit speelt! ze zijn op 20 meter van het doel in plaats van een paar mooie loopacties en gokken op een mooie goal is het een balletje breed en daarna weer opbouwen van achter.

Vind ik persoonlijk lelijk voetbal.

Ik hoop echt dat Duitsland ons gaat proberen te bestrijden met voetbal in de finale. Wat Frankrijk vandaag liet zien was niet meer dan stil staan op de eigen helft. Ik heb geen moment gezien dat Frankrijk door wilde bekeren.

Voor nu is het zonder douchen de bus instappen en voorbereiden op de volgende wedstrijd.

23 juni 2012 om 23:11

Spanje haalt de finale alleen helaas niet, Portugal gaat ze oprollen

23 juni 2012 om 23:19

Laten we het hopen Mauricio. Hoe denk jij dat Portugal die wedstrijd zal benaderen, toch niet hetzelfde als Frankrijk he? Als Ronaldo deze lijn doorzet dan zal hij de Spaanse verdediging stuk spelen, ik verheug me er al op!

Spanje haters kom haten dan.

Bij vlagen geweldige combinaties gezien zeg, Xavi nog met een wereldsteekpass op Cesc.
Terecht door, had meer verwacht van Frankrijk, maar is een ploeg met potentie dusja.

Pedro heerlijke invalbeurt, hij moet gewoon in de basis staan, klaar.

23 juni 2012 om 22:43

we haten niet, we zijn geïrriteerd. ;
Als ze balbezit hebben moeten ze kansen creëren en niet eindeloos tikken.

23 juni 2012 om 22:48

' Eindeloos tikken '

Dat heet geduld hebben ;..

Ik vind het harstikke logisch dat Spanje gewoon lekker op het middenveld blijven tikken ze wachten gewoon totdat de Fransen komen en dat was 1 keer en daar profiteren Spanje optimaal van, steekpass van Iniesta op Jordi Alba en bam goeie voorzet op de vrije Alonso en het is 1-0..

En verder? Wat doet de Fransen veder? Inderdaad ja, nog meer lekker verdedigen en hopen op een goal in de blessuretijd..

Vele mensen hebben ze geérgd aan Spanje maar ik heb me meer lopen irriteren aan die Fransen met hun verdedigende opstelling wat een schijterds zeg..

Zou me niks verbazen als Portugal dat ook doen en hopen op counter van Ronaldo of Nani.

23 juni 2012 om 22:51

Er zijn mensen die het spel van Spanje saai vinden, maar waarom zou Spanje anders spelen, als hun spel super efectief is.
Ze spelen gewoon heel slim, en hebben altijd de bal.

23 juni 2012 om 22:54

Precies Tipi09.

En Spanje komt ook nooit in de problemen omdat tegenstander's altijd maar op hun eige helft zittenl.

23 juni 2012 om 23:08

Het is eigenlijk gewoon tikken 'omdat het leuk is'.. Tegenstanders komen allemaal op hun eigen helft als je ze ook de tijd biedt. Ik heb zelden Spanje snel de bal naar voren zien spelen, daar waar de ruimtes nog ook wel liggen. Het constante getik laat de tegenstander telkens hergroeperen en dan vervolgens speel je ze even uit op het middenveld, omdat je wereldspelers zoals Xavi en Iniesta heb rondlopen. Sorry maar de wedstrijd was erg saai en dat kwam merendeels door Spanje. Scoren is gewoon toegelaten hoor.

23 juni 2012 om 23:23

qwertyuiop, die tegenstanders blijven staan op de eigen helft omdat ze geen zin hebben om van de ene zijlijn naar de andere te lopen en dan weer achter Pique aan en dan weer terug naar de zijlijn en weer naar de andere zijlijn. Er wordt echt zelden een bal naar voren gespeeld. Als je zo tiki-taka wilt spelen dan moet je dat op z'n Braziliaans doen. Namelijk met snelheid. Dit gaat gewoon te traag en is daarmee super slaapverwekkend.

24 juni 2012 om 00:03

Tipi

Als je effectiviteit voorop stelt, moet je niet zeuren als Chelsea jouw cluppie bestrijdt met effectief voetbal. Niet met twee maten meten Tipi. Waarom zou Chelsea anders spelen, als ze met vernieuwde catenaccio de Champions League winnen?

24 juni 2012 om 00:07

Qwertyuiop,

Een tip voor jouw. Vermijdt woorden als altijd en nooit. Ze kunnen 'zo' tegen je gebruikt worden;.

26 juni 2012 om 15:00

Ploeg die de meeste kansen heeft gecreëerd maar goed. Misschien willen mensen nog meer kansen zien. Maar zeg niet dat ze geen kansen creëren, want dat doen ze namelijk het allermeest van alle ploegen.

23 juni 2012 om 22:46

Wat zit jij nou weer onzin te praten dan? Op basis van wat moet Pedro bij de eerste elf staan, David Silva vind ik een veel betere voetballer en anders hoop ik op Torres maar Pedro moet gewoon genoegen nemen met een plek op de bank en ook nog liever Jesus Navas dan Pedro.

23 juni 2012 om 22:57

Pedro speelt altijd goed als hij invalt.
Silva is een goede speler, maar valt tegen dit EK en is geen aanvaller.

23 juni 2012 om 23:09

Je zegt het zelf. Pedro is goed als hij invalt, de tegenstander is moe en pedro kan los gaan. Houden dus.

23 juni 2012 om 23:46

Ja tuurlijk zeg is als hij invalt, omdat hij geen basisplaats heeft.
Torres viel ook in, maar was veel minder, het heeft niet altijd iets te maken dat de tegenstander moe is, want anders zou elke invaller het verschil maken.
Pedro heeft zijn eigen vooral bij Barca altijd bewezen in grote wedstrijden, hij staat altijd op het goede plek, en faalt zelden voor de goal.

Wat een saaie wedstrijd zeg, ik had er veel meer van verwacht. Spanje denkt dat je een bonus doelpunt kunt krijgen aan het einde van de wedstrijd als je boven een bepaald bal percentage zit en mede door de 1-0 de bal rustig rond lieten gaan. De Fransen vond ik aanvallend zwak, weinig dreigende momenten en vanaf de 70e minuut verwacht je toch dat ze meer druk gaan zetten en er voor gaan, maar ook dat niet. Ze bleven maar wat afwachten en lieten de Spanjaarden het spel maken, wat voor een saaie wedstrijd zorgde.

Doodsaaie wedstrijd om naar te kijken. Frankrijk speelde heel verdedigend, Spanje speelde om het balbezit en nam de goals maar als extra'tje, Iniesta had zijn dag niet (en dan is het gelijk veeeel minder bij Spanje) en Del Bosque begon zonder spits. Enige hoogtepunt was dat Xabi in zijn 100e wedstrijd 2 goals maakte. Kijk nu al uit naar de wedstrijd van morgen.

Edit: Jordi Alba was trouwens ook weer een hoogtepunt. Speelde een goeie eerste helft. Ramos speelde trouwens ook een goeie wedstrijd.

Gun het Xabi Alonso echt een goede speler, die niet zo graag wil scoren. Frankrijk speelde dramatisch, benzema kon niks doen. Ze zetten geen druk, ze sliepen gewoon. Ik vond wel mooi dat Xabi Alonso met Benzema van T-shirt wisselde bij de eind.

Frankrijk kanshebber my ass !! 1 goede wedstrijd gespeeld en verder niks. Als je zo onmachtig bent in een kwartfinale zegt genoeg. Zelfs kroatie gaf beter partij. Niveau Ierland. Blij dat ze naar huis zijn. Spanje solide als altijd, in die wk 2010 modus, alles 1-0 winnen.

Slaapverwekkend... op hun dooie akkertje naar de halve finale zonder energie te verspillen. Mag hopen dat ze tegen Portugal gas moeten geven.

Wat heeft Blanc de voetballiefhebber en Frankrijk in de steek gelaten zeg. Ik begrijp echt niet waarom je tegen dit Spanje naar achter gaat voetballen. Slechts 1 speler heeft constante diepgang en dat is de langzame Fabregas (oke, Silva ook nog wel). Koscielny, Clichy en Debuchy zijn allen razendsnel, je kan met gemak vooruit verdedigen.

In Nederland is het mode om de meevoetballende spits af te zeiken? Gaan we nu de poacher aanbidden? Gadverdamme wat was de commentator negatief zeg. Ja Benzema was niet geweldig, maar wat moet hij zonder middenveld achter zich?

Toen Nasri erin kwam, kwam er iets meer lijn in het spel. Maar kan wel door blijven gaan met alle fouten van Blanc op te noemen, maar dan ben ik morgen nog bezig.

Penalty was wel soft trouwens.

23 juni 2012 om 22:50

Spanje mist inderdaad een goede spits. En dat is niet Torres en ook niet Villa. Fabregas is voetballend natuurlijk geweldig, echt geweldig maar hij is zo traag als dikke stront. HIj heeft nog wel een soort gevoel voor positie en goede loopacties maar hij mist zoveel snelheid en dus explosiviteit. Bovendien zie je duidelijk dat hij een diepe man voor zich mist.

Bij iniesta en vooral Xavi zie je overduidelijk ook dat ze een explosieve spits missen (á la Henry om maar iets te noemen). Vooral Xavi speelt altijd zo berekend, als hij niet 100% ruimte voor de steekbal ziet passt hij hem terug en daar wordt het spelletje zo saai van.

Onbegrijpelijk inderdaad hoe Frankrijk speelde. Met een vrij sterke verdediging en ontzettend rappe, dynamische en scorende middenvelders en aanvallers is het ongelooflijk hoe ze speelden. Real Madrid en vooral Arsenal (met Walcott) tonen al jaren aan dat Barcelona (dus Spanje) te bestrijden is doormiddel van een goede verdediging en rappe counters

23 juni 2012 om 22:56

Snoeks kijkt duidelijk nooit Real. Bestempelt hem als een intikker. Die het moet hebben van al die aanvoer bij Real. Die weet natuurlijk niet dat hij naast zijn 35 goals ook 15 assists heeft gegeven. Echt wat zei hij onzinnige dingen. Maar goed hij was wel dramatisch, maar werd totaal niet geholpen door zijn team.

23 juni 2012 om 23:15

Weet je vond het echt schandalig toen hij dat zei. Hoe durf je als commentator zoiets te gaan roepen. Dan nog zeggen dat elke andere spits ze ook wel erin had gelegd. Lekker Benzema af gaan kraken, omdat hij niet lekker in de wedstrijd zit. V Persie en Huntelaar hebben zelf ook zeker intikkers gehad en konden makkelijk vervangen worden door andere spelers. Het is eigenlijk niet te geloven.

Wat een dood saaie wedstrijd en Frankrijk moet zich met name schamen. Het waren gewoon 11 ego’s en totaal geen team. Ook de tactiek was enorm laf. Malouda moest er nooit in: die man toont echt helemaal geen strijd en haalt altijd het tempo uit de aanval. Ook het experiment Debuchy werkte niet, want Alba gaf gewoon de assist bij de 1-0. Blanc zijn tactiek was helemaal niks. Spanje domineerde en is terecht door, maar die hoefde niet eens hun best te doen. Frankrijk deed toch helemaal niks. Alba vond ik prima spelen, en ook Alonso natuurlijk goed. Ramos verdedigde geweldig. Vanavond vond ik Iniesta minder, hij verloor vaak de bal. Ik irriteerde me wel aan het getik van Spanje, want het leidde nooit tot een kans. Ik miste wel een type Villa bij Spanje, die voor diepgang zorgde. Spanje bleef maar passen en kon nooit een steekpass geven.

Spanje terecht door, Frankrijk was teleurstellend.

Spanje wint weer lelijk. Frankrijk was toch wel een stuk minder als dat velen hun deden toeschrijven. Ik heb het geluid uitgezet de tweede helft, want die flapdrol van een commentator kan ik me mateloos aan irriteren. Met zijn spanje dit spanje dat en alles wat geen barca of ajax is dat zijn koekenbakkers. Benzema zo afkraken dat is gewoon respectloos en zou een commentator nooit mogen doen. Verder hoop ik dat de egotjes van spanje er heel snel uitvliegen want hun overmoedigheid neemt wel hele irritante vormen aan. Duitsland en Italië vindt ik veel leuker spelen als hun.

Verdiende overwinning van Spanje, lijkt me niet meer dan duidelijk. Spanje dat eigenlijk niet op een al te hoog tempo speelde en Frankrijk die vooral in de eerste helft niet beter kon. Mooi dat Xabi Alonso in zijn honderdste wedstrijd twee keer scoort voor zijn land. Overigens werd ik bij momenten wel moe van die hakjes op het middenveld, stond bijna spontaat te hopen dat er een fout werd gemaakt en die werd afgestraft door Frankrijk. Echter waren die echt matig, alleen in de tweede helft een paar keer iets geprobeert maar ook niet om te zeggen dat ze hieruit een doelpunt zouden verdienen. Italie en zelfs Kroatie hebben het een pak beter gedaan tegen Spanje, niet alleen qua resultaat maar ook qua voetbal. Had niets anders verwacht dan Spanje in de halve finale.

Overigens vind ik Xavi dit tornooi eigenlijk niet bepaald geweldig. Dat hij bij die Nederlandse zenden voorlopig in de ploeg van het tornooi staat snap ik dan helemaal niet. Zal wel met status enz te maken hebben, Iniesta overduidelijk tot nu toe de beste voetballer bij Spanje.

Een Real Madrid speler doet het weer. Prachtig. Ik gun ze het allemaal wel.
Verder vond ik dit echt een saaie pot. Saaiste tot nu toe.

Spanje - Portugal wordt een ander feestje, een spektakel, dat weet ik zeker.

Wat is de commentator tog een anti Benzema mannetje tering zeg..

Saaie wedstrijd, ik verwacht een verassing van Portugal.

24 juni 2012 om 05:02

Oh hij had geen gelijk? Benzema verdiende echt een dikke 1! Voor dit hele toernooi nog een 2 vanwege zijn assists. Maar wat heeft hij teleurgesteld zeg. Terechte afbranding.

Die Blanc, haalt hij zijn enige opbouwer uit de ploeg met een achterstan, namelijk M'villa.
Die commentator ook over Benzema, wat een onzin allemaal joh.

Trouwens genoten van Alba, zou een prachtaankoop zijn voor volgend jaar.

Mooi of spannend was het niet maar wel effectief.

Om te kijken was het bagger en zou liever zien dat ze Pedro er gewoon vanaf het begin in zetten en bijvoorbeeld Fabregas weer op de bank!

Maar moe zijn ze in ieder geval niet geworden en ik geloof dat ze krachten besparen voor als het echt nodig is en het een tempotje omhoog kunnen gooien!

Maar Frankrijk speelde wel bijzonder slecht vanavond!

Ik snap niet dat iedereen ontevreden is. Als je van te voren kijkt en zeker als je de opstellingen bekijkt, wist je al dat het niets ging worden. 2 verdedigende ploegen.

Jammer dat beide ploegen er niet uit liggen, ik had liever Engeland en Italië tegen beide zien spelen. Maar helaas moeten die tegen elkaar. Engeland en Italië gun ik het sowieso allebei, dus ik hoop echt dat 1 van deze 2 kan verrassen.
Ik begin een beetje moe van dat eindeloze getik van Spanje te worden. Frankrijk dacht ik op voorhand nog van: nou, dat kan nog wel eens een verrassing worden, leuke aanvallende ploeg, maar hoe kansloos is het dan dat je ineens met 5 verdedigers speelt tegen Spanje. Totaal onnodig, ga gewoon eens uit van eigen kracht.

23 juni 2012 om 22:49

Spanje verdedigend? Viel er wat te verdedigen voor ze dan? Spanje viel juist aan hoor. Alleen deden ze het in een veel te laag tempo waardoor het zo saai werd. Frankrijk heeft mij geen seconde het idee gegeven dat ze wilden winnen. Kwartfinale was waarschijnlijk hun doelstelling en die hebben ze bereikt, tevreden gezichten daar lijkt me.

24 juni 2012 om 17:16

Hoezo is spanje verdedigend? Omdat ze niet de ene na de andere risicovolle bal naar voren geven? Als je met je achterste linie zover naar voren speelt dan is enige voorzichtigheid in de passing en in het bepalen van het spel erg belangrijk. Vind dat niet per se verdedigend, ze wilden gewoon het spel maken maar zagen dat ze tegen de makke en defensieve Fransen amper iets hoefden te doen, iets wat mij wel teleur stelde.

Het was een hele saaie wedstrijd, maar Spanje was gewoon veel beter dan Frankrijk en ze worden helemaal zoek getikt. Frankrijk heeft een goede ploeg, maar vond het wel irritant dat de commentator steeds kritiek gaf op Benzema die hij niet verdiend. Frankrijk was vandaag echt matig en Spanje speelde ze gewoon helemaal weg.

Verdiende overwinning van Spanje.
En voor de mensen de hier zeggen dat het rondspelen van Spanje saai is, waarom zou Spanje anders moeten spelen als ze op dit manier de wedstrijden kunnen domineren en winnen.

23 juni 2012 om 22:55

Ben het deels met je eens tipi. Spanje moet alleen wel oppassen dat ze niet een x met 0-1 achter komen. Dan zou het zomaar eens afgelopen kunnen zijn, want ze creeeren enorm weinig. Iniesta en Xavi missen gewoon duidelijke die ene creatieve Argentijn die het 9/10 wel even doet voor het team.

Maargoed zolang teams, zoals Frankrijk vandaag weer zelf ook nauwelijks iets doen in balbezit, hoeft Spanje zich niet al teveel zorgen te maken.

23 juni 2012 om 23:00

Spanje kan het idd heel moeilijk krijgen tegen Portugal, omdat Portugal verdedigend heel sterk is, en gevaarlijk op de counter.
Spanje mist Villa, ze spelen met teveel middenvelders om gevaarlijk te kunnen zijn in de aanval.

24 juni 2012 om 05:09

Spanje is de ploeg met de meeste goals en de meeste doelpogingen. Bijna elk schot is nog tussen de palen ook. Hoezo creëren weinig ?

24 juni 2012 om 17:18

Steekpasss

Uit VI onderzoek is gebleken dat spanje in de poulefase 58 kansen heeft gehad, eentje minder dan lijstaanvoerder Frankrijk. Valt echt wel mee hoe weinig ze creëren, feit is gewoon dat het mager lijkt omdat ze niet constant met de drang naar voren spelen maar, tot ergernis van de kijker, ook gewoon op 'safe' (voor zover dat kan met je achterste linie op de middenlijn) spelen.

Woensdag revanche op de buitenspel goal 2 jaar geleden...

23 juni 2012 om 23:02

Laten we hopen dat de scheids Portugal niet weer naait, vandaag was de scheids overduidelijk in het voordeel van Spanje aan het fluiten.

en inderdaad, 2 jaar geleden hebben ze gewonnen met een buitenspel doelpunt, zwaar onterecht. Maar Portugal gaat het dit keer winnen!

23 juni 2012 om 23:22

Natuurlijk want als voorbeeld natuurlijk de kaart voor Ramos die nergens op sloeg en de penalty is gewoon een verdiende want als Ronaldo zo valt wil hij hem ook!

24 juni 2012 om 00:09

Wat een onnozele reactie is dit zeg! Revanche is het zeker, en buitenspel misschien 10 millimeter, maar ga nu niet doen alsof Portugal anders had gewonnen. Het was gewoon een heerlijke goal en verdiend ook!

24 juni 2012 om 03:00

Portugal had betere kansen dan dat saaie Spanje...
Jezus man jullie doen alsof Spanje Barcelona is maar 2 jaar geleden waren het sukkels en aanstellers en schoppers.

Doe toch normaal man.

Dit is toch geen voetbal zo. Frankrijk wil niet voetballen, Spanje weigert aantrekkelijke bal te spelen. Alleen maar dat rondtikken, geestdodend gewoon. Hopelijk flikkert Spanje er uit tegen Portugal (die wel voetbal willen spelen).

De hele wedstrijd denk je: doe iets! Maar ze doen niks en krijgen nog een penalty mee ook. Terwijl 2 handsballen (en 1 cruciale) van Denemarken tegen Oranje onbestraft blijven.

Niet echt iets bijzonders. Spanje vond het wel prima na de 1-0,gewoon een machtsvertoon van de Spanjaarden op 70 %.

Spanje wordt Europees Kampioen. Daar ben ik van overtuigd

Ongelooflijk saai. Spanje dacht dat het al gespeeld was en zou zich gaan opmaken voor de halve finale maar een fout in de verdediging en het was 1-1. Spanje wilde die tweede goal niet maken en maakte het zichzelf er niet makkelijker op. Alleen was Frankrijk aanvallend gewoon niet goed genoeg en speelde die aanvallers slecht tot matig. Ribery vond ik de enige die een beetje gevaar wilde bezorgde bij de Spanjaarden aan de Franse kant. Voor de rest was het een saaie wedstrijd en zonder twijfel een van de slechtste dit EK misschien wel de slechtste.

Zeer saaie wedstrijd mede door de laffe opstelling van Blanc. Benzema stond constant op een eiland en had amper aanvoer. Ze kregen amper kansen. Alonso hele goede wedstrijd gespeeld maar Spanje speelde niet op 100%. Frankrijk bijzonder matig door die opstelling, weet zeker dat er meer in had gezeten.

23 juni 2012 om 23:56

Spanje speelde iid niet op 100. Maar kunnen ze dat dan? Dat getik maakte de wedstrijd saai echt waar. Het lig niet alleen aan Frankrijk hoor. Spanje creeerde ook bijna niets. Llores moest amper in actie komen. Vooral na de 1-0 dacht Spanje; laten we even de bal nog 70 minuten in ploeg houden'' pff. Als Spanje met een 4-6-0 speelt dan krijg je dit dus niks aan te doen.

23 juni 2012 om 23:59

Lloris heeft inderdaad weinig moeten doen en beide doelpunten waren ook niet zijn schuld. Echt een geweldige keeper is dat. Als Spanje gewoon met 2 vleugelspelers speelt dan krijg je weer ruimte op het middenveld waardoor er beter kan worden gecombineerd en eventueel het spel kan worden verlegd voor Xabi Alonso.

24 juni 2012 om 00:47

Natuurlijk kan Spanje op 100 spelen. Ze doen het nog gewoon niet. Want als je op een saaie manier en op 70 % van Frankrijk kan winnen, achja, waarom niet?

Ik verwacht tegen de Portugezen een beter Spanje.

24 juni 2012 om 01:26

Ow ja? Hoe weten ze dan dat ze op z'n 70 van Frankrijk kunnen winnen? Onderschatten ze Frankrijk? Of dachten ze dat 1-0 genoeg is om een wedstrijd te winnen? Waarom zullen ze tegen Portugal wel ineens beter gaan spelen?

Spanje gaat echt niet beter spelen tegen Portugal geloof mij maar. Zolang Del Bosque in een 4-6-0 blijft spelen, zal Spanje gewoon 1000 keer de bal rondtikken. Tenminste heeft Barcelona Messi, maar dit Spanje is echt saai. Fabregas en Silva zijn geen Messi.

Is Pedro opgegroeid in een weeshuis? Torres, slaap je niet goed jongen? Iniesta, bevalt het tenue van Spanje niet? Silva, waarom pass je niet naar Arbeloa, voel je je te goed? Busquets, als je een hakje doet, niet laten zien!

Spanje ------- saai
Frankrıjk ------- laf
Blanc -------- angsthaas
Del Bosque --------- identiteitscrisis
Man of the Match --------- Xabi, maar Iker kan ook

Toevoeging: Navas heeft eindelijk geen heimwee meer, maar nu wordt hij niet benut!

23 juni 2012 om 22:49

Hoezo saai , wat hadden ze dan moeten doen?
Lange ballen spelen, of bal in de ploeg houden ?

23 juni 2012 om 22:51

Euhm

Geen 4-6-0 systeem. Flankspelers en spits opstellen. Pedro op links, Navas op rechts en Llorente in de spits. Meer actie en diepgang. Geen tiktaktok-voetbal spelen.

23 juni 2012 om 22:54

Waarom als je zo elke team weg kan tikken en lekker die bal in de ploeg kan houden wetend dat de tegenstander kansloos is?
Tik tak is voetbal , waarschijnlijk zit de finale van 2 jaar geleden nog diep bij de meeste haha ?

23 juni 2012 om 22:56

Mee eens,als Frankrijk geen aanstalte maakt om druk te gaan zetten,gewoon lekker de bal rondtikken

23 juni 2012 om 22:58

Precies,weet niet wat ze anders hadden moeten doen ?

23 juni 2012 om 23:02

Ik ben van Turkse komaf maat. Wel ben ik van Nederland, maar dat staat hier totaal los van. Ik praat hier als een neutrale voetballiefhebber. Spanje kan - in potentie - bij vlagen goed voetballen, maar Del Bosque is een lafaard. Waarom neem je Negredo, Llorente, Negredo en Navas mee als ze geen kans krijgen.

Je kan lezen toch Bestever. Ik noem Frankrijk laf en Blanc een angsthaas, dus ik hang niet de anti-spanje uit, want zo belangrijk zijn ze echt niet voor mij.

23 juni 2012 om 23:09

Waarom die sneer naar Iniesta. Hij is dit toernooi de beste man van Spanje. Als je mensen zoekt om op te zeiken neem dan Cesc, Busquets en Silva. Pedro viel ook gewoon goed in.

23 juni 2012 om 23:15

Het is geen sneer 4barca4. Ik sprak net bij live-meepraten vol met lof over Iniesta, maar hij valt simpelweg tegen. Als Barca-supporters deze Iniesta van vanavond goed vinden, dan kijken ze nooit naar Barca of ze hebben een gekleurde bril.

Iniesta kan veel beter als dit..

Edit: Over dat weeshuis-gebeuren bedoel ik juist dat Pedro zowel bij Barca als Spanje ondergewaardeerd is. Niemand neemt hem serieus, alsof Cesc, Iniesta en Silva goden zijn en Pedro weeskind is.

23 juni 2012 om 23:26

Maar je zegt dat het Spanje shirt hem niet bevalt en dat snap ik niet. Dat hij vandaag zijn niveau niet haalde beaam ik. Dat zei ik zelf ook in mijn reactie. Maar als je zegt dat het Spanje-tenue hem niet bevalt lijkt het alsof je bedoelt dat hij het Spanje nooit laat zien terwijl hij het bij Spanje juist altijd laat zien. Dat snapte ik niet. Als je het hebt over iemand die het niet laat zien bij Spanje denk ik eerder aan Busquets en ,ondanks zijn 2 goals, Cesc Fabregàs.

23 juni 2012 om 23:42

Neen, zo bedoelde ik het niet. Iniesta valt al het hele toernooi tegen. Enkel tegen Italie vond ik hem nog een beetje imponeren, maar meer niet. Natuurlijk heeft hij veel goede en nuttige dingen gedaan voor het Spaanse tenue met als hoogtepunt de goal tegen Nederland, maar puur als ik puur naar zijn Ek12-prestaties moet kijken, dan valt hij vies tegen. Hij heeft nog een halve - en eventueel finale - finale voor zich, dus hij heeft nog de kans en de ruimte om zich te herpakken

Verder vond ik Busquets, Fabregas, Silva en deels Torres slecht. Casillas, Alonso en Alba waren de beste mannen op het veld. De rest hing er tussen in en Pedro heeft een geslaagde invalbeurt achter de rug.

Pfff. Kwas een neutrale supporter vandaag maar vind spanje een zeer saaie/goeie ploeg. Kijk ni graag naar hun wedstrijden

Wat een Spanje haters hier.
Wat moeten ze dan doen ,alles naar voren schieten,lange bal spelen?
Of de bal lekker in de ploeg houden , kies maar??
Heerlijk voetbal man!

23 juni 2012 om 23:02

Weet je wat ze moeten doen? Kansen hebben. Doelpogingen. Daar draait voetbal om. Ze hebben vandaag op de 1-0 na geen enkel schot tussen de palen gehad volgens mij. Neem daar bij dat frankrijk helemaal niks heeft gedaan. En dat noem jij heerlijk voetbal. Slechtste kwartfinale tot nu toe en deze wedstrijd zeker in de top 3 slechtste wedstrijden op het ek. Gelukkig is portugal en spanje mooie rivaliteit en dan moet spanje weer eens gaan voetballen.

23 juni 2012 om 23:04

Voetbal draait om winnen en dat doen ze zonder energie te verspillen en lekker de tegenstander weg te tikken .
Ik geniet hier van dit is voetbal!

24 juni 2012 om 05:13

Ja Spanje heeft de meeste goals en doelpogingen van het toernooi!! Dus ??

24 juni 2012 om 08:49

Tja, waarschijnlijk alleen door die wedstrijd tegen Ierland.

Gisteren kan ik me 2 kansen van Spanje voor de geest hale, waarvan 1 het doelpunt was. Voor de rest hebben ze de bal rond gespeeld. Heel knap, maar dodelijk saai. Leuk misschien als je fan bent van Spanje, maar niet voor de neutrale toeschouwer. Ik hoop dat Ronaldo een vroeg doelpunt maakt, dan moet spanje ook eens proberen een doelpunt te maken, dan kan het nog wat worden.

Spanje moet echt oppassen dat ze niet een keer met 0-1 achter komen te staan. Dan zou het zomaar eens afgelopen kunnen zijn. Man man wat creëren die gast weinig man. Dadelijk winnen ze weer een toernooi terwijl de doorslaggevende factor het balbezit was. Want ook op het WK was het zo dat tegenstanders kansloos waren omdat Spanje zoveel balbezit had en niet omdat ze om de 5 minuten een kans creëerde. Als je de uitslagen erbij pakt dan zie je dat Spanje het Wk heeft gewonnen met maximaal 1 doelpunt verschil.

Njaa ik kijk er in ieder geval naar dat een tegenstander op 0-1 komt. Dan ga ik er in ieder geval lekker voor zitten want denk echt dat de kans zeer groot is dat de Spanjaarden niet meer terug komen in de wedstrijd. Echt heerlijk om ze dan doelloos op het middenveld te zien tikken.

Ploegen die zo saai spelen mogen van mij snel naar huis. Veel liever Duitsland of Portugal, daar zit tenminste een actie naar voren in en zit ik toch wel op het puntje van mijn stoel. En Engeland is ook leuk. Doe mij maar Duitsland-portugal of anders Engeland-portugal in de finale. Maar ja, ik vrees dat Spanje kampioen wordt. Jammer, jammer, jammer.

23 juni 2012 om 22:50

Hoezo saai, wat moeten ze dan doen??lange ballen spelen?

Die Fransen slaan elkaar volgens mij nog harder de kleedkamer uit dan onze 'helden'

Die Spanjaarden gaan gewoon het EK winnen, joh. Vandaag deden ze het waarschijnlijk op 30%-40%. Als ze echt moeten, kunnen ze veel beter. Het is niets aan, het is al twee jaar niks meer aan. Ze zijn gewoon zo oppermachtig. Niet normaal meer.

Leuk dat Alonso twee keer scoort, normaal scoort hij niet zo vaak. Vooral omdat het zijn 100ste interland is. Iniesta speelde overigens erg slecht. Veel balverlies vooral.

Hopelijk Spanje - Portugal beter!

24 juni 2012 om 00:52

Precies, zo denk ik er ook over. Als het moet komende week tegen de Portugezen, dan staan die Spanjaarden er wel. Of ze uiteindelijk het EK gaan winnen, ik denk het wel, al moeten ze nog wel ff afrekenen met de Duitsers.....

Spanje speelt leuk voetbal, maar ik mis diepte in het spel. Portugal wordt eigenlijk de eerste test en als je dan mét Fabregas speelt (en dus zonder diepte) krijg je het nog lastig zat, want Pepe en Alves zijn aardige centrum-verdedigers die de boel goed onder controle hebben.

23 juni 2012 om 22:56

Daarom denk ik dat Portugal de finale gaat halen. Spelen feller dan de Fransen en hebben erg gevaarlijke buitenspelers en middenvelders met ontzettend veel loopvermogen. Sterker nog, volgens mij sust Spanje zichzelf in slaap. Die zullen verrast zijn als een ploeg druk durft te zetten.

23 juni 2012 om 23:02

Ben zeer gecharmeerd over Bruno Alves, spijkerharde verdediger die je op geen fout kunt betrappen. Fabio Coentrao heeft volgens mij de meeste meters afgelegd, ongelooflijk veel loopvermogen. Ik denk dat ze de Spanjaarden erg veel pijn kunnen doen. Meireles speelde tegen Barca ook een aardige pot en hield zijn mannetje, ik denk als hij in dienst van C.ronaldo blijft spelen dat het een hele karwij voor Ramos en co gaat worden. Pique oogde zeer matig vanavond, Jordi Alba komt zeer veel op maar valt verdedigend onder de mand bij elke tegenslag of tik valt hij naar de grond of schreeuwt hij het uit.

Hopelijk dat Italie vs Engeland ons een mooier match gaat geven, ben benieuwd.

23 juni 2012 om 23:03

Zou best kunnen! Spanje gaat waarschijnlijk de achterste linie dicht tegen de middenlinie aan posteren en dan moet je rap zijn in de counter. Dat kan optimaal met Nani en Ronaldo. Achterin valt nog wel wat te halen. Arbeloa gewoon vrij laten staan en voor de rest moet Portugal net als Duitsland gister echt momenten kiezen waarop je als team druk gaat zetten (en dus doordekken!!)

Wordt gewoon ziek met dat ''valse spits'' systeem van Spanje. Leuk dat je net als Barça wilt spelen, maar die hebben wel een echte goalgetter daar [messi, Villa]

Cesc functioneert niet als een afmaker pur sang, en Torres? Staat te vaak buitenspel.
Spanje begint ook een beetje nonchalant te spelen, zo ga je geen EK winnen, ik geef Portugal en Duitsland betere papieren. Spanje zal stranden in de halve finale. Tegen zo'n Frankrijk dat veel ruimte weggaf op de flanken, moesten ze het hier zichzelf niet zo moeilijk maken, Frankrijk gooide het centraal op slot maar op de back-positie waren ze heel kwetsbaar.

Portugal-spanje en Duitsland-italië/engeland. Ik denk toch dat het Italië wordt. De finale? Portugal-duitsland. Wie er dan wint, tjah.. Dat gaat dan hoogstwaarschijnlijk een klasseverschil worden. Ronaldo, of toch Özil? We zullen het zien..

Wel moet ik erbij vermelden dat ik Pedro zeer sterk vond invallen! Het is een speler die héél goed presteert tegen goede ploegen, misschien zo'n opstelling voor de volgende wedstrijd ;

Casillas
Arbeloa-ramos-pique-alba
Xavi-xabi-iniesta
Silva-llorente-pedro

Iniesta een linie naar achteren, want mij overtuigt hij niet op zijn positie. Het zegt al genoeg als Alba helemaal uit zijn back positie opkomt en voorzetten geeft, wat nog ook verandert in een assist..

Wat een kutzet van Laurent Blanc. Hoe kan je M'vila eruit halen? Beste jongen is enige speler aan de kant van Frankrijk die naar voren toe wil voetballen. Heeft scherpe passes maar zijn medestanders - met name Benzema en Ribery - stonden niet op scherp

Iedereen noemde ze een outsider, men wist niet hoe snel ze dat ook moesten roepen om populair te worden. Ik zei het vijf minuten voor de aftrap van de eerste wedstrijd van ze, het wordt hélémaal niks voor de Fransen. Geen leider, te veel ego's, geen duidelijk plan, een bondscoach die onbegrijpelijke keuzes maakt en gewoon te kort kwaliteit tegen landen als Spanje en Duitsland. Dag Fransen, ik had ze er in de kwart uit gepouled, en zie hier.

24 juni 2012 om 10:15

Klopt helemaal. Voor het EK zag ik bijna iedereen Frankrijk een 'gevaarlijke outsider' noemen. Waarom toch. Hun beste spelers zijn 2 van de grootste ego's (nasri en Ribéry) en voor de rest hebben ze niets behalve Benzema. Zo kom je niet ver in een toernooi.

Italië is dé outsider bij uitstek. Ze hebben de beste spelers van Juventus + De Rossi ipv Vidal en Balotelli ipv Matri. Plus ze hebben er zin in. Duitsland zie ik sowieso al in de finale en de kans is groot dat ze het EK zullen winnen.

Nou, Frankrijk speelt altijd saai, vaak zeer behoudend spel. Het bewijst alweer dat ze niet kunnen domineren, saai wedstrijd ligt gewoon aan Frankrijk. In het Europees met Franse clubs heb ik nooit leuk voetbal gezien. Ga Spanje niet zeiken... Als Spanje een nul achterstaat dan kunnen ze echt wel domineren. Spanje doet rustig aan en denkt aan de volgende wedstrijd...

Spanje speelt het saaiste voetbal van de wereld..
Het is tikki slaap tikki slaap

Ze tikken om het tikken zonder enige doel om te scoren..

Wat speelt Spanje saai slaapverwekkend slaap...
Het is eindeloos tikken zonder direct naar voren te spelen...

23 juni 2012 om 23:02

Wat hadden ze dan moeten doen als frankrijk niks doet ,lange ballen spelen?
of bal in het team houden lekker balbezit houden?

23 juni 2012 om 23:02

Knap man dat je alsnog 90 minuten naar dat ' saaie slaapverwekkende voetbal ' hebt gezien van Spanje.

En laat ik je niet meer merken in de meepratende topic van Spanje - Portugal. Blijf weg.

23 juni 2012 om 23:08

Iedereen mag een mening hebben..
Dus ook ik
Ik vind het slaapverwekkend dat oeverloos getik zonder een doel om kansen te creeren..
Er is niets op tv anders had ik het bij minuut 14 al afgezet..
Spanje speelt risicoloos voetbal zonder enige risico tikkie breed de hele tijd is zo saai om te zien..

Lekker haten op Spanje, kom op laat je horen Spanje haters! De nederlaag in 2010 zit nog steeds diep he! Met jullie eindeloze rondgetik. Heerlijk! Wat moet Spanje dan doen, blind op de aanval spelen tegen een Berlijnse muur zodat ze zich op counters stuk lopen? Lekker geduld hebben noemen ze dat, want kansen krijgt Spanje altijd. Adiosss;

24 juni 2012 om 03:04

Gloryhunter

Over deze wedstrijd valt maar één ding te zeggen: slaapverwekkend slecht.

Zoveel spelers van Barcelona maar Xabi Alonso moet het doen. Geeft wel weer aan hoe snugger de mensen zijn die zeggen dat Alonso te missen is en Busquets beter is.

Alonso leest het speelt het spelletje als de beste. Slimme overtredingen,prachtige passen en ook nog is op de juiste plek staan. Laat weer zien hoe belangrijk hij is.
Eergisteren Ronaldo de beste man, gister Ozil en vandaag Xabi Alonso. News i Say more? De koninklijke heersen!!

Wauw. Wat is Xabi Alonso toch 'n goede speler!

Spanje speelde echt geweldig. Frankrijk was veel te verdedigend, vond ik. Ze waren te bang om tegen 'n grote nederlaag aan te lopen.

En ik begrijp niet waarom mensen kritiek hebben op het systeem van Spanje, dat ze zonder spits spelen maakt toch geen ene flikker uit. Als ze blijven winnen, en prijzen pakken is er toch niks met hun systeem.

Spanje kan in ieder geval zonder spits spelen, dat is nou juist 'n probleem bij Nederland;.

Spanje verdiend door, Frankrijk was sinds eert fluit signaal al bang en stelde echt een laf opstelling.
Spanje was heer een meester, vooral door rond tikken.

Veel mensen weten niet dat al die getik de tegenstander sloopt, als je de bal niet hebt dan moet je blijven rennen en dekken.
bij de 1-0 was de schuld van Malouda due Xabi alleen liet lopen.
Die strafschop is makelijk gegeven maar zonder die strafschop had Farankrijk niks gedaan, zij waren toch al gesloopt.
Mooi halve finale Spanje tegen Portugal, let maar op Spanje gaat weer rond tikken en Ronaldo wordt gefrustreerd

@forzae
Xabi Alonso is ook opgeleid bij de Cantera. Vandaar dat hij mooi kan meetikken met de middenvelders van Barcelona. Jammer dat Barca hem liet gaan, geweldige speler die nu voor onze aartsrivaal speelt...

Iemand enig idee waarom Mata geen minuten wordt gegund??
Vind ik toch wel een klasse beter dan Santi Cazorla.

23 juni 2012 om 23:10

Del Bosque lijdt aan identiteitscrisis. Hij heeft Barca-infectie te pakken. Systeem van Barca is helaas overgenomen door het Spaanse elftal, daarom past Mata niet in dat systeem.

23 juni 2012 om 23:34

Boefje18

Waarom zou het helaas zijn als het zou werken????
Als je goed had gekeken dan was vandaag Iniesta de man die de aanval heeft opgezet waardoor een Real speler kon scoren.
Ook bij de tweede goal was Xavi en Pedro betrokken anders zou Alonso never die strafschop gescoord hebben.

Mij boeit het niet wie er speelt, als maar Spanje kampioen wordt.

23 juni 2012 om 23:35

@boefje18

Barca infectie te pakken.. volgens mij gaat dat gepaard met symptomen als: fokking veel prijzen pakken. Hadden wij maar zo'n infectie ;

23 juni 2012 om 23:50

Lionelbarca

Je teert op de prestaties van het verleden. Dat systeem heeft gewerkt, dat accepteer ik. Echter, gaat het het nu om EK 12'. Wat heeft Barcelona in het seizoen 2011/2012 gewonnen? Dan heb ik het wel over waardevolle prijzen, dus geen prestigieuze.

In de huidige voetbalwereld is het doorslaggevend om te innoveren en constant te vernieuwen, anders val je door de mand. Het Barca-systeem werkt nog wel, maar het zijn de laatste benzinedruppels. We zullen de Spanjaarden tegen Portugal en/of Duitsland zien.

Ennee.. De tweede argument voor Del Bosque om geen barca-systeem te hanteren, verschuilt in jouw nick.

Psv_yep82

Het lag meer aan de onkunde van Reveillere, dan de allesbehalve geniale pass van Iniesta.

Lees voor ontkrachting van het barca-systeem in het Spaanse elftal hierboven.

24 juni 2012 om 00:01

@boefje18

Als we alleen naar de recente gescheidenis kijken, dan kunnen we alleen concluderen dat ultra-defensief voetbal loont op grote tournooien (chelsea).

Complete nonsens om alleen naar dit jaar te kijken. Een CL winst had er net zo goed ingezeten.

24 juni 2012 om 00:15

Teams halve finales Cl:

- Chelsea (engeland)
- Bayern München (duitsland)
- Real Madrid (spanje)
- Barcelona (spanje)

Overige landen op het Ek:

- Duitsland
- Spanje
- Portugal (ronaldo, Pepe en Coentrao spelend bij Real)
- Italie/engeland

Dus recente clubgeschiedenis heeft wel degelijk effect op het EK. Maar Spanje zal minder geluk hebben in de halve finale. We zullen zien.

Net zo goed kan ook als net zo slecht geinterpeteerd worden. Toevallig was het kampioenschap ook 'net' niet.

23 juni 2012 om 23:11

@footy

Del Bosque wilt een zelfde soort systeem spelen als Barcelona doet. Daar past Mata niet goed bij, vandaar dat hij geen speeltijd krijgt. Del Bosque wil zich hieraan houden...

23 juni 2012 om 23:15

Wat heeft een systeem met Mata te maken onzin..
De man die bij Besiktas heeft gefaald heeft verstand van systemen..

23 juni 2012 om 23:17

De man die de CL heeft gepakt met real. en ten koste van jou Oranje de wereldtitel heeft gepakt. Meer respect voor Del Bosque zou meer gepast zijn.

23 juni 2012 om 23:22

Respect voor een man die daarna door de mand viel zodra hij een mindere team onder zijn hoede heeft..

Destijds zou jij en ik met Madrid presteren daar had je in die tijd geen trainer voor nodig..

Zelfs nou heeft Spanje geen coach nodig heeft.

23 juni 2012 om 23:25

Wat valt er met Besiktas te presteren? Een club die een of andere overschatte Portugezen haalt.

Jij bent de eerste op wie ik ga terugkomen als deze coach nog een EK titel binnen haalt. Dan is hij de laatste die lacht;

Wat voor onzin is dit man.
Als Xavi en Iniesta niet spelen, dan verliest Spanje elke wedstrijd.
Alonso is helemaal niet zo belangrijk als je hier voordoet.

23 juni 2012 om 23:13

Ik denk dat jij een andere wedstrijd hebt gezien, tuurlijk Xavi en Iniesta verliezen de bal niet maar die spelen elke match 100x de bal naar elkaar over. Zoeken elkaar continue op is geen bijzondere prestatie in mijn ogen. Doen het gewoon goed meer niet, Xabi Alonso daar in tegen...

- Houdt de balans vast op het middenveld
- Loopt telkens mooi tussen de linies en probeert ruimte voor zijn medespelers te creëren
- Ruimte waar Iniesta en Xavi niet kunnen bereiken kan hij wel met zijn fantastische crosspass.
- Verdedigend sterker dan Xavi en Iniesta bij elkaar.

Mag wel wat meer credits krijgen, en doe ff je Barca bril af is niet de 1e x dat ik je hierop betrap. Xavi en Iniesta zijn beiden geweldige spelers maar vond ze niet uitblinken. Sterker nog ze speelden voor hun doen vanavond matig.

23 juni 2012 om 23:20

Deze wedstrijd was Alonso aardig maar de vorige drie wedstrijden samen met Arbeloa de zwakste schakel, als je dat wilt ontkennen. Overigens betrap ik jou continu op gehaat Barcelona, sterker nog, je staat erom bekend met al die andere Real vriendjes.

Dus je hoeft Tipi niet te beschuldigen over pro-barca, want hij zegt niks verkeerds over dat Xavi en Iniesta belangrijker zijn dan Alonso.

23 juni 2012 om 23:25

Busquets is in alle wedstrijden de zwakste schakel hoe durf je het over Alonso te hebben die was veel beter gek...*
Doe je Barca Bril eens af gozer..

23 juni 2012 om 23:34

Doe je troller account is weg gozer..

Busquets is een belangrijke schakel, speelde niet geweldig, viel niet op. Maar Alonso was de vorige wedstrijden zelfs dramatisch.

23 juni 2012 om 23:38

Jeremy hou je smoel dicht veel mensen vinden Busquets matig je had een I.P ban wat doe je hier nog ophoepelen.. Ik mijn mening ja en mij valt op dat Busquets 3 wedstrijden matig doet mag ik vinden wie ben jij man? Doe je Barca bril af Jeremy je hebt een I.P ban Je mag hier niet komen...

23 juni 2012 om 23:48

@footy

Jij en iemand beschuldigen van een bril ophebben. Het moet niet gekker worden. Xavi en Iniesta waren niet op hun normale niveau. Als dat het geval was, zou je het ongetwijfeld in de score hebben gezien. Ze domineerden het middenveld op 40%. Die 2 en Busquets zijn bepalend voor de hele tactiek van Spanje. Alonso is een geweldige aanvulling met zijn crosballen. Dankzij die 2 goals is hij dan ook de beste speler van vandaag.


23 juni 2012 om 23:52

Beste Pepebarca, Vamos-m en je andere 98 accounts.

Dat de moderators jou over het hoofd zien kan ik verder niks aan veranderen maar goed, even inhoudelijk... Busquets is een heel belangrijke schakel binnen Barcelona en Spanje, hij zorgt voor evenwicht en knapt vuil werk is, hij is een meester in kaatsen. Maar ik neem aan dat je dit allemaal weet en hier gewoon komt op simpelweg te trollen.

Prettige avond.

23 juni 2012 om 23:57

Je account nummer 100 en je steeds account aan maken en je werd steeds geband hoe kan je dan terug komen?

Jeremy wegwezen want je hebt een I.P ban .. Moderators dit is Jeremy ...

24 juni 2012 om 03:19

Xabi was in de groep niet best, maar Busquets is dit toernooi echt slecht hoor. Vandaag weer niet op zijn niveau, speelt erg onzuiver. Xabi vandaag eindelijk heel goed, naast zijn goals bedoel ik dan. Maar zag ook een statistiekje dat hij na Xavi de meeste passes vooruit had en de beste percentage die aankwamen daarin. Dat dus voor de wedstrijd van vandaag nog. Maar vond hem maar zwak in de groep heb ik al eerder aangegeven. Echter heeft hij nog meer krediet dan Busquets want die is echt slecht dit toernooi. Haha als zelfs Joostvans de grootste Sergio aanhanger hier het inziet. Maar die jongen kan veel beter.

Jezus man, zoveel kritiek op Spanje en hun getik. Weet je, ik vind het erg om te horen van mensen die op het WK zo stevig en trots waren op hun Oranje, dat als een stelletje lafaards met 10 man voor doel speelde en op de counter en stilstaande fases probeerde te scoren. Want zo is het dat Nederland Brazilie heeft uitgeschakeld.

Spanje heeft gedaan wat het moest doen. Spanje heeft gevoetbald. Ze spelen nooit laf. Ze gaan voor de aanval. Dan maken ze een doelpunt. Maar de tegenpartij blijft gewoon met 10 man voor doel spelen. Wat moet Spanje dan doen ? Aanvallen gelijk zotten zodat ze worden uitgecounterd ? Neen. Spanje moet vanaf dan tactisch spelen en de bal gewoon rondtikken en zorgen dat de tegenstand ofwel uitkomt ofwel geen bal raakt. Maar de tegenstanders blijven als een bende lafaards met 10 man voor doel. OK, prima, dan tikt Spanje het balletje gewoon rond en kom je er niet meer aan te pas. Tot 10 minuten voor tijd. Dan gooit de tegenstander plots 3 aanvallers in. En dan gaat Spanje terug aanvallen en valt het volgende doelpunt. Wat betekent dit ? Het Einde van het anti-voetbal !!!! Klaag niet om Spanje, maar om ploegen zoals Frankrijk en Kroatie die met 10 man voor doel spelen, want zij zijn het die Spanje dwingen om de bal rond te tikken. Tegen Italie speelde Spanje niet zo. Spanje-italie vond ik een van de beste wedstrijden van het tornooi. Maar de Italianen speelden ook niet als een stelletje lafaards. Ze voetbalden mee. Zo hoort dat.

Spanje is ook zuinig aan omspringen met zijn krachten. Ze hebben 2 rustdagen minder dan Portugal. Anyway, het zal Spanje worst wezen of jullie willen dat ze winnen of niet.

23 juni 2012 om 23:13

Laat je niet irriteren door die losers. Zijn nog steeds gefrustreerd dat ze door Spanje zijn uitgeschakeld, en om het feit dat oranje waardelozer heeft gepresteert dan FC ik-haat-voetballen.

23 juni 2012 om 23:24

Ja, dat weet ik. Toch irriteert het me dat ze dit verbergen achter drogredenen. Ze willen Spanje er niet uit omdat ze tikken, weinig kansen creeren of whatever. De echte reden is dat ze nog steeds gefrustreerd zijn dat ze van dit Spanje het WK hebben verloren. Veel slechte verliezers in Nederland. Dan zijn Duitsers toch een pak sportiever. Wat willen de Nederlanders ? Dat Spanje zich bewust laat verliezen ? Als Nederland het WK had willen winnen, dan hadden ze maar beter moeten voetballen in plaats van 120 minuten lang alles schoppen wat bewoog.

23 juni 2012 om 23:31

Ja precies, dat zeg ik tegen elke Nederlander die Spanje zogenaamd saai vind. Grappig genoeg is Nederland ook de enige land die dat getik niet leuk vind. Daarom vond ik die blamage in de groepsfase heerlijk om te zien. Die zelfoverschatting, maar vooral die haat richting Spanje begon me de keel uit te hangen. Ik zal de eerste proberen te zijn om hier het laatst te lachen als Spanje weer de EK pakt!

24 juni 2012 om 00:02

Gaan jullie elkaar nu gelijk geven ?
Ik vind Spanje ook saai ... dat getik de hele tijd , soms weer terug terwijl vooruit ook kan het neigt naar arrogantie
maar zoals ze het spelen is heel knap hoor daar niet van ...alleen niet altijd even opwindend om te zien

Dat heeft niks met NL of jaloezie te maken maar gewoon met kijkplezier
of mag niemand kritiek hebben van de gloryhunters ? haha

Wat hoop ik dat Cristiano Ronaldo Spanje kapot schiet en er 3 gaat maken..
Ronaldo verlos ons van dit slaapverwekkend Spanje en dol Pique die altijd moeite met je heeft helemaal zoek spelen...

Idd saaie wedstrijd, maar als je na een vroege goal nog steeds niet echt een tegenstander hebt die voetbalt hoef je dat zelf ook niet. Het resultaat is wat telt en een halve finale is een feit. Chapeau!

23 juni 2012 om 23:18

Van Spanje kan je eisen dat ze kansen creeren en direct spelen het lijkt wel een ziekte om naar elkaar te tikken in plats om het doel kansen creeren...

23 juni 2012 om 23:52

Ik kan niets meer eisen van Spanje dan resultaatvoetbal. Ik begrijp dat het vervelend is voor de neutrale toeschouwers, maar hé...halve finale. Hoppa!

24 juni 2012 om 00:27

Dit is geen voetbal meer dit is als een stel kleine kinderen naar elkaar toe spelen, Italie had dit door en voetbalde jullie eruit...

24 juni 2012 om 09:51

1-1 noem ik nou niet bepaald een ploeg eruit voetballen. Ik ben het wel met je eens dat het een team was waar Spanje echt moeite met had. Mooi toch?

spanje was weer slaapverwekkend. De penalty was erg makkelijk gegeven en in mijn ogen onterecht. Je zag pedro echt wachten op die duw. Jammer dat de scheidsrechter daarin trapt. Tegen portugal zulen ze ook wel weer winnen met 1 of 2 -0. maar Duitsland gaat dit ek winnen. Remember the name: Mario Gomez,

Ik vind het nog altijd doodzonde dat Spanje zonder spits speelt. Al die aanvallen zonder een schot op goal. Ik zie liever Soldado of Llorente in de spits met buitenspelers. Dit getik is wel leuk, maar het levert op deze manier te weinig doelpogingen op. Maar desondanks heeft Spanje dit verdient gewonnen. Wat een slappe en laffe wedstrijd van de Fransen zeg.

24 juni 2012 om 17:26

Spanje was tijdens de poulefase na Frankrijk (59) met 58 pogingen de op een na meest productieve ploeg op het EK. Laat je niet verleiden door je frustratie omdat Xavi (de man die gisteren de meeste aanvallende passes gaf) ook weleens voor zekerheid kiest en opzij tikt. Ze hebben niet de opportunistische drang naar voren maar omdat ze constant het spel dicteren creëren ze uiteindelijk hetzelfde of misschien zelf meer dan de rest.

Waardeloze pot. Frankrijk dra-ma-tisch. Leek wel of ze naar huis wilde. Bij die penalty ook geen commentaar op de scheids enzo, alsof ze het wel best vonden. Spanje doodsaai, heb het gehad met dat voetbal. Hoop dat Portugal ze eruit schiet en die arrogantie afschaft. Of anders Duitsland maar. Kan je nagaan het land waar ik het meest hekel aan heb zie ik nog liever winnen dan die saaie Spanjaarden. Schitterende voetballers daar niet van, en schitterende passes ook. Maar 90 minuten kijken voor 2 schitterende ballen vergaat het plezier je ook van,

efficient? ja
mooi om te zien vor de neutrale toeschouwer? hell no...

ik wil naast mooi verzorgd voetbal ook duidelijke doelkansen met mooie goals en reddingen zien...

Man o man.... Geef mij maar Eredivisie in plaats van zo''n wedstrijd, dan gebeurt er tenminste altijd wat. Maar goed, dat is achteraf makkelijk gezegd natuurlijk .

En wat is dat toch dat de scheids weer trapt in al die duikelpartijen, ik word er echt moe van. Spanje kan zo goed voetballen, waarom kiezen ze dan toch steeds voor spelbederf? En, frustrerender nog, waarom is er nog geen scheids die daar een keer wat aan doet? Eén gele kaart voor een duikende speler en ik ben ervan overtuigd dat het niet meer gebeurt...

Maar ja, vooral van Frankrijk had ik veel en veel meer verwacht. Zeker aanvallend was het echt helemaal niks.
Ik vrees voor weer zo'n saaie pot in de halve finale tegen Portugal, maar laten we alsjeblieft dan wel op wat vuurwerk hopen zeg.

Zeker een verdiende overwinning voor de Spanjaarden ze waren gewoon veel beter en hadden veel balbezit. Misschien was het niet een leuke wedstrijd voor ons voetbalfans maar dat maakt de Spanjaarden helemaal niets uit ze hebben 2-0 gewonnen van een sterk Frankrijk dusja.

Was zeer gefrusteerd na de wedstrijd. Het voetbal wat die Spanjaarden spelen is om te janken. Word het even wat fysieker gaan ze al liggen met als toppunt die onverdiende strafschop.

France speelde ook slecht van hun kant, je kan ook weinig doen als er geen bal is binnen de ploeg en de tegenstander beetje staat rond te tikken op het middenveld en elkaar nog met een blinddoek om elkaar nog moeiteloos vinden.

Vind dat France zijn best heeft gedaan. Zag gewoon dat de spelers er moedeloos van werden en er geen zin meer in hadden. Wat ook logisch was, je kan doen wat je wilt maar de bal krijg alleen als de bal er uit gaat of iemand toevallig een verkeerde paas geeft...

@manc, gozer hoe kan je in vredesnaam zeggen dat het getik saai is? het oogt misschien saai omdat het zooo goed wordt uitgevoerd. Ik geef jou en elf van je vrienden een bal en ga maar zo'n positie spel spelen kijken of je dat kan. Je moet niet zomaar onzin gaan uitkramen omdat jij zoo graag sensatie wilt zien. Wat Spanje met Frankrijk heeft gedaan is gewoon ronduit vernederend. Ze hoefden niet eens met meer dan 1 doelpunt te winnen.

Ohja een regel, als je de bal niet hebt kan je ook niet scoren, klinkt een heel simpel gezegde maar de uitvoering is niet zo.

Ga maar lekker nadenken alvorens je een reactie plaats.

Het was weliswaar geen spektakel wat vooraf werdt verwacht van deze toplanden maar spanje was duidelijk beter en heeft niet zoveel problemen gehad met frankrijk !

Vondt de penalty heeeel goedkoop , en eigenlijk was het al afgelopen voor frankrijk dus veel commotie zal er niet om komen ! Ik schat de kansen van portugal best wel hoog in maar spanje speelt het positiespel heel goed en moet oppassen voor ronaldo en nani die snel kunnen counteren !

Nou, dat gaat nog leuk worden dadelijk. CR7 vs Spanje
Heb echt geen idee op wie ik mijn geld zou inzetten

Verdient gewonnen. Fransen speelde zuur en Spanje niet op hun hoogste niveau. is tot nu toe nog niet nodig geweest. Op naar de finale tegen Duitslands. Heb er zin in !!. Verwacht tegen Portugal dat ze Messi Messi Messi gaan roepen om CR7 te irriteren. Ben benieuwd hoe de Madrid spelers daar me omgaan xd.

Wat ik triest vind zijn de reacties van de meeste. Speelde Nederland maar zo als spanje! durf te wedden dat we met ze alle trots waren geweest. Jaloezie ? of niet gunnen ?

de saaiste wedstrijd die ik ooit gezien heb. frankrijk kon niks en spanje speelde alleen de bal rond zonder de intentie een doelpunt te maken. afschuwlijk, hoe spanje alle vermaak uit het voetbal haalt. het is hun goed recht, dit is hun stijl en zij willen winnen, maar ik kijk geen wedstrijden meerbr van ze

ik ben een barca fan, dus ook van het spel van spanje, maar gisteren hadden ze wel wat meer mogen aanvallen, ik vond het gewoon saai, en had veel meer van frankrijk verwacht.

ik vind Spanje erg arrogant doen, zo van: zelfs als wij op 50% spelen winnen wij tocht wel.
ook al moet je ze tot nu toe gelijk geven.
maar het had maar zo mis kunnen gaan tegen Kroatie. wel blij dat Alonso 2 keer heeft gescoord.
misschien krijgt hij nu wel de lof die hij verdient! misschien zien mensen nu wel in dat hij veel beter is dan Busquets!

Walgelijke wedstrijd..... Frankrijk dat liet zien nog steeds niet te kunnen (willen) voetballen, Spanje dat arrogant de bal wat rond tikt en bij de 1-0 al gaat denken we trekken dat over de streep met wat tik-tak voetbal.... Hoop dat Portugal volgende week wint. Mooi voetbal met veel tikken is wat anders dan arrogant voetbal met veel tikwerk. Los daarvan ergerde ik mijzelf aan het feit dat Spanje erg makkelijk een penalty krijgt toegewezen.... terwijl ze de wedstrijd ervoor tegen Kroatië na een schandalige overtreding door hen niet bestraft werden met rood én penalty.

Wat een saaie wedstrijd zeg, ik ben het spaanse tikki takka helemaal en zat. Daarnaast vind ik de instelling van de Fransen belachelijk gisteren avond. Waar speel je dan voor vraag ik mij af terwijl ik naar een slap jochies elftal zit te kijken met een mistroostige Benzema en Ribery;.
Mocht je Spanje de Finale halen dan hoop ik met smart op een tegenstander die dan echt wil voetballen met hart en ziel. Wat een slappe en waardeloze wedstrijden heb ik tot nu gezien van de tegenstanders van Spanje op dit toernooi. Alleen Kroatië in de 2e helft deed zo'n 10 minuten zijn best.

24 juni 2012 om 10:57

Vergeet Italië niet, die hadden ook kunnen winnen van Spanje. Ik verwacht eigenlijk dat Duitsland dit EK gaat winnen, dat is een team dat nooit zal opgeven en zij scoren wel makkelijk. Portugal is een gevaarlijke outsider, en die zouden best kunnen verrassen tegen Spanje.

24 juni 2012 om 14:55

Paul1976; Helemaal mee eens.... en iedereen bij Studio Voetbal maar dat tikki takka voetbal prijzen. Vreselijk arrogant en irritant. Tijd voor een degelijke afstraffing door Portugezen.

Het balletje rond tikken zoals Spanje gisteren deed lag ook gewoon aan het feit dat de Fransen en vooral hun verdediging dat toe lieten. Het is misschien onsportief wat ik hier schrijf maar toen ik nog actief voetbalde als verdediger ging die bal echt niet 8 keer achter elkaar tussen 2 spelers over getikt worden, dan zou minstens een van die 2 spelers al zou het me een kaart kosten gestrekt. Zeker met deze scheids zou het een kaart gekost hebben. Ik mis verdedigers tegenwoordig waar een aanvaller met angst voorbij moet komen, verdedigers die je gewoon 3 keer tegenkomt onderweg.

Volgens mij kan Spanje beter met 10/11 middenvelders spelen, want Tikkie-takkie blijven ze toch gewoon spelen en met alleen maar middenvelders hebben ze daar nog meer profijt aan.

Ik vond het een saaie wedstrijd.frankrijk maakte veel fouten en Spanje bleef maar dat balletje rondspelen zonder een actie of doelpoging. 't was slaapverwekkend en ik baal als een stekker dat we eruit liggen. Ik hoop dat CR7 ons zal wreken en Spanje in de halve finale afmaakt zodat we nog een leuke finale hebben i.p.v. eentje met slechts 1 doelpunt en alleen maar gekaats.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren