Voetbalzone

Manchester United strikt tweede aanwinst: 'Geweldig'

Vrijdag, 22 juni 2012 om 19:45

Manchester United heeft de komst van Shinji Kagawa vrijdag afgerond. De Engelse topclub meldde eerder deze maand al dat de middenvelder akkoord was gegaan met een contractvoorstel voor vier seizoenen. De Japans international heeft vrijdag een medische keuring ondergaan en is de tweede aanwinst voor komend seizoen, na Engels jeugdinternational Nick Powell van Crewe Alexandra.

/

"Ik ben heel erg blij dat hij voor Manchester United heeft gekozen", laat manager Sir Alex Ferguson weten. "Hij is een geweldige, jonge en kwaliteitsvolle middenvelder. Ik denk dat hij zich heel erg snel zal aanpassen aan het spel van Manchester United, hij is heel erg geschikt voor ons spel. We kijken uit naar zijn komst."

Ferguson werd de afgelopen twee jaar onder druk gezet om zijn middenveld te versterken. Anderson en Darren Fletcher zijn bijzonder blessuregevoelig, terwijl Ryan Giggs en Paul Scholes op leeftijd zijn. De 23-jarige Kagawa, die Borussia Dortmund naar verluidt vijftien miljoen euro oplevert, kijkt uit naar zijn nieuwe avontuur. "Ik kijk uit naar deze uitdaging", benadrukt de Aziaat via de officiële kanalen. "De Premier League is de beste competitie in de wereld en Manchester United is een geweldige club. Dit is zo geweldig. Ik kan niet wachten om mijn nieuwe collega's te ontmoeten en aan spelen toe te komen."

22 juni 2012 om 19:58

Goede aankoop maar dit wisten we allemaal al, Ik vind het echt een heerlijke speler en dit seizoen een van de belangrijkste spelers van Dortmund echt heerlijk om naar te kijken, United speelt een soort 442 systeem met Welbeck in de punt en daarachter Rooney zwervend & dan flank spelers als Young Nani & Valencia op de flanken ik vraag me dan ook af waar Kagawa gaat spelen? Achter de spits is echt het stekkie van Rooney geworden ik zou hem het liefst centraal op het middenveld zien naast bijvoorbeeld een Fletcher maar dan word het waarschijnlijk te aanvallend?

22 juni 2012 om 20:11

Daar ben ik ook benieuwd naar. Naast Fletcher kan denk ik niet omdat Fletcher dan de enige is om de duels op het middenveld aan te gaan. Waarschijnlijk zullen ze rouleren door hun drukke speelschema dus ik denk wel dat hij z'n wedstrijden pakt bij Man Utd, Het liefst zie ik hem op 10 spelen maar dan zal Wellbeck op de bank belanden.

22 juni 2012 om 20:25

Laten we niet vergeten dat Fletcher met een ziekte kampt die bedreigend is voor zijn carriére. Man Utd doet zich er goed aan om in te dekken op het middneveld, vooral gezien de leeftijden van Scholes en Giggs.

23 juni 2012 om 02:22

Scholes en Giggs kunnen zeker niet twee wedstrijden per week meer spelen! en Carrick vind ik zelf goed genoeg maar moet er nog een topper naast hebben. als Fletcher geblesseerd is zou ik zelf voor een Marchisio van Juventus, een Rakitic van Sevilla of een Bender van Leverkussen gaan. die jongens kunnen nog groeien en zijn nu al van een topniveau en dan heb je een echt sterke controllerende middenvelder!

Lindegaard
Rafael
Vidic
Jones/Ferdin
Evra
Young/Valenc
Carrick
Rakitic
Nani
Rooney
Welbeck
23 juni 2012 om 01:26

Volgens mij kan hij ook op de flanken spelen. Of misschien gaat Rooney in de spits en Kagawa erachter.

23 juni 2012 om 07:37

vergeet tom cleverly niet

22 juni 2012 om 19:58

ik hoop dat hij goed zal gaan spelen ;

22 juni 2012 om 19:59

Goede aankoop voor United maar toch schat ik onze Eden Hazard stukken hoger in, hopelijk laat zich dat ook blijken in de eindstand

22 juni 2012 om 20:08

Hoezo stukken beter? Die twee zijn aan elkaar gewaagd, aangezien Kagawa zich bewezen heeft in een betere competitie. De cijfers liegen er niet om en die zijn bijna gelijk. Ze zijn iets meer in het voordeel van Hazard, maar in de Franse competitie ligt het niveau toch wat lager. Niemand kan daar tippen aan het niveau van Bayern en ook Dortmund zou daar een titel favoriet zijn. Dan heb je nog clubs als Schalke, Gladbach, Wolfsburg, Werder, Stuttgart en dergelijken. Ik ben juist blij dat Kagawa gekomen is en niet Hazard. Dan betaal je gewoon 20 miljoen meer voor een speler die even goed is als de speler die nu komt.

22 juni 2012 om 20:23

Kagawa was gewoon 2e keus voor United hoor. Die schatten Hazard blijkbaar ook hoger in.

22 juni 2012 om 20:52

Nou, Hazard is al 4 jaar lang de grote man van Lille en 2 jaar de beste speler in Frankrijk en is nog niet eens 21. Kagawa is 2 jaar ouder en heeft er nog maar 2 seizoenen voor Dortmund op zitten

22 juni 2012 om 21:28

@smk88, Hazard gelijkwaardig.. Waar heb jij afgelopen seizoen naar zitten kijken? Franse competitie is gewoon een zware competitie en daar heeft Hazard zich al enkele malen bewezen. Sterker nog Hazard heeft Lille kampioen gemaakt en afgelopen seizoen naar de 3e plaats geloodst. Hazard is vele malen beter dan Kagawa.

22 juni 2012 om 23:46

totaal niet dit zeg je gewoon omdat je lyon fan bent maar de bundesliga ligt zeker hoger of wil je beweren van niet ?

23 juni 2012 om 00:43

Ol1950,

De Bundesliga ligt gewoon nog steeds op een hoger niveau dan de Franse competitie en dat is gewoon feit. Qua cijfers, qua statistieken en qua co-efficiënten. Zoek het allemaal maar op en je kan concluderen dat Kagawa zich bewezen heeft op een hoger niveau dan Hazard.

Daarnaast zeg jij dat Hazard de kampioenenmaker van Lille is, maar denk jij dat Kagawa geen belangrijke speler was van Dortmund? Waar was Götze afgelopen jaar? Na zijn blessure is hij gewoon op de bank gebleven en heeft Kagawa - samen met Lewandowski, Bender en Hummels - de ploeg gewoon op sleeptouw genomen.

Hazard won inderdaad de titel 'beste Speler Ligue I' maar in die competitie lopen geen namen rond als Robben, Ribery, Gomez, Schweinsteiger, Lahm en nog vele andere toppers. In de Bundesliga had hij hem zeker weten - in ieder geval niet met zoveel overmacht - gewonnen.

Verder zullen we even de statistieken erbij pakken van beide spelers:

- Hazard 2010 / 2011: 43 wedstrijden, 9 goals en 8 assists
- Kagawa 2010 / 2011: 30 wedstrijden, 17 goals en 2 assists

- Hazard 2011 / 2012: 50 wedstrijden, 21 goals en 18 assists
- Kagawa 2011 / 2012: 45 wedstrijden, 21 goals en 10 assists

In zijn eerste jaar in de Bundesliga deed hij het dus al beter dan de sterspeler van Lille en dan ook nog eens in een betere competitie. Dan heb je kwaliteit, heel erg veel kwaliteit. In z'n tweede jaar - voor Hazard volgens jouw berekeningen zijn vierde jaar - waren de prestaties op zich redelijk gelijk. Het enige wat Hazard meer deed, was aangeven. Hij had daar wel vijf wedstrijden meer voor nodig en voor het zelfde aantal goals had hij maar liefst 43 schoten meer nodig. In die vijf wedstrijden had Kagawa heus geen 8 assists gegeven, maar misschien wel 2 goals gemaakt en 2 assists bijvoorbeeld.

De cijfers liegen dus niet. Ze zijn over twee jaar gezien zelfs in het voordeel van Kagawa en dat in een betere competitie. Als je volgende keer aan wil komen met 'hazard is vele malen beter' doe dit dan als je een doordacht argument hebt, want Hazard is totaal niet beter dan Kagawa.

23 juni 2012 om 00:46

Marre123,

Lees even m'n post waarin ik reageer op Ol1950 en je zal zien dat de leeftijd en het aantal jaren actief hierin niets uitmaakt. Statistisch gezien is Kagawa zelfs enorm in het voordeel. Daarnaast is hij in die twee jaar tijd toch echt wel uitgegroeid tot de smaakmaker van Dortmund. Waar Hazard vier jaar nodig had, had Kagawa twee jaar nodig om een topclub te overtuigen van z'n kunnen.

23 juni 2012 om 18:16

Ik denk dat Man U beter af is met Kagawa en Chelsea beter af is met Hazard. Man U heeft Kagawa nodig vanwege Azië. Commercieel gezien is de komst van Kagawa een voltreffer. Sportief gezien heeft Chelsea de beste zaak gedaan.

23 juni 2012 om 18:50

Man Utd heeft Kagawa nodig vanuit commercieel oogpunt? Hoezo dat dan? Sportief hebben ze beide een goede stap gezet. Het maakt in deze case niet uit dat ik voor Man Utd ben, maar ik ben gewoon blijer met Kagawa. Ik heb een post van hier tot Tokyo geplaatst en duidelijk aangewezen met de feiten dat Kagawa het beter heeft gedaan in een sterkere competitie dan Hazard in Frankrijk. Daarnaast heeft United ook nog eens een veel betere prijs-kwaliteit verhouding. Tel maar uit voor welke speler de meeste clubs waren gegaan als ze Hazard voor 35-40 miljoen aangeboden hadden gekregen of Kagawa voor 15-20 miljoen.

Edit: Als je zou zeggen qua passen bij de club, dan had ik je gelijk gegeven. Echter de redenen die je geeft zijn een beetje vaag.

22 juni 2012 om 19:59

Goede speler, gaat een sensatie worden op Old Trafford.

22 juni 2012 om 20:00

Maakt Sneijder nu nog een kans? Hoop eerlijk gezegd dat Sneijder nog een club vindt in de PL. Manu zou perfect zijn geweest.

22 juni 2012 om 20:02

Denk het wel, ze hebben nu een echte versterking op het middenveld, terwijl Giggs en Scholes ieder moment kunnen stoppen, en er geen wereldtoppers achter ze staan om ze op te volgen. Sneijder zou hiervoor ideaal zijn,

22 juni 2012 om 20:10

Sneijder is totaal niet ideaal voor United, aangezien hij nooit Rooney uit de basis zal gaan spelen. Daarnaast hebben ze met Cleverley en Anderson een prima duo - dat lieten ze in het begin van de competitie zien toen ze samen speelden - dat Scholes en Giggs kan gaan vervangen. Daar is nu ook Kagawa bijgekomen, dus is Sneijder totaal overbodig. Dan geef je veel geld uit + een hoog salaris en dat zie ik United gewoon niet doen. Het is een geweldige '10' maar helaas heeft United die al in de vorm van Rooney, die ook nog eens veel meer scorend vermogen heeft.

22 juni 2012 om 21:09

Klopt, maar ik denk dat Ferguson wel bereid zou zijn om zijn team aan te passen naar een formatie waarin Rooney samen kan spelen met Sneijder. Cleverly en Anderson deden het niet onaardig, maar ik vind het nog geen top. Daarnaast is Scholes niet voor niks teruggekomen. Dat was niet omdat het allemaal nou zo goed ging.

22 juni 2012 om 23:48

Ik hoop eerder dat Modric komt dan sneijder , sneijder zou nog 2 jaar top zijn en modric is dat denk iknog wel een jaar of 5 verder is sneijder een te aanvallende speler terwijl modric meer een CM is achter VDV en daarom is hij ideaal voor united verder hebben we nog carrick die het geweldig heeft gedaan dit seizoen.

23 juni 2012 om 00:05

Als Modric niet komt, komt Sneijder, denk dat je hier wel vanuit mag gaan. Ik vind Modric nu al beter dan Sneijder dus een logische 1e keus, denk alleen dat hij te duur is. Ik verwacht daarom dan ook Sneijder bij Man utd volgend seizoen. Voor ons Nederlanders zou het geweldig zijn in ieder geval.

23 juni 2012 om 00:48

Johnny94,

Scholes is toen der tijd teruggekomen omdat er enorm veel blessures waren op het middenveld. Cleverley viel uit, Anderson ging er achteraan en opeens was het goedlopende centrum weg. Toen zij wegvielen, zag je dat het positiespel van United flink achteruit ging. Scholes is dus niet teruggekomen omdat Cleverley en Anderson niet goed genoeg waren, maar omdat ze geblesseerd waren en hij 'zijn' club - die hij enorm veel jaren gediend heeft - nog een goede dienst wilde bewijzen.

23 juni 2012 om 13:27

Dat klopt, maar dit betekend dus dat de selectie simpelweg niet breed genoeg is. Blijkbaar was er echt niemand in staat daar te gaan staan.

23 juni 2012 om 18:10

De selectie was wel breed genoeg, want met Fletcher, Giggs, Cleverley, Carrick en Anderson was de centrum plaats op het middenveld op beide posities dubbel bezet. Echter als je zo'n blessure plaag doormaakt, kan je er weinig aan doen. Dan kan je of mindere jeugdspelers voor de leeuwen gooien en een enorm risico nemen, of je haalt een ervaren rot terug voor een aantal maanden die nog steeds erg goed kan voetballen maar geen 50-60 wedstrijden in een jaar meer kan spelen. Het was een prima oplossing en volgend jaar is het gewoon prima bezet met Cleverley, Kagawa, Anderson, Fletcher, Carrick en Giggs. Sneijder is en blijft dus overbodig. Zelfs Modric blijft overbodig, ook al zie ik hem wel heel erg graag komen, mits er iemand weggaat.

22 juni 2012 om 20:01

ik verwacht een shirtjes best-seller voor Man Utd.
Erg leuke speler waar de club een hoop plezier van gaat beleven, op het veld en financieel.

22 juni 2012 om 20:01

Hopelijk gaat hij het waarmaken! Ik heb hoge verwachtingen van hem.

22 juni 2012 om 20:02

Top transfer ...

Kagawa ik ken weinig van hem...

Wat voor speler is het?

Die keren dat ik hem aan het werk zag maakt hij een daverende indruk op mij...

Hij overliep het middenveld van Bayeren met 2 vinger in de neus..

Hij is een paar klasse beter dan Sweini...

Aanvallend mega sterk...

22 juni 2012 om 20:04

Het is een hele goede speler die snel is en heel technisch. Daarnaast beschikt hij over fantastische steek passes. Hij kan later zeker een drager worden bij Manchester United.

22 juni 2012 om 20:06

Ken hem niet heel goed maar die keren dat ik hem zag was hij top een constante factor toen ik hem een paar keer zag...

Ik volg Dortmund niet nadrukkelijk...

Zegt al genoeg dat hij mij al meteen opviel...

22 juni 2012 om 20:04

Het is een Japanner van Dortmund, middenvelder, beweegelijk, goede degelijke middenvelder die in potentie een topper is.

22 juni 2012 om 20:04

Gefeliciteerd Utd fans. Zeer goede aankoop en ook zeker een goede prijs/kwaliteit verhouding. Utd is veruit de populairste club in Azië dus niet verwonderlijk dat Kagawa alleen naar Utd wilde.

Ben benieuwd of het Ferguson eindelijk lukt om dit type speler toe te passen in zijn formaties.

22 juni 2012 om 20:08

Bedankt;

Ben zelf ook benieuwd wat SAF gaat doen. Hoop wel dat, dat niet ten koste zal gaan van het koppel Welbeck - Rooney. Maar of hij Kagawa neer zal zetten naast een Carrick en dan Rooney weer daarvoor met Danny..

22 juni 2012 om 20:09

Eindelijk na al die jaren hebben ze eindelijk een stylist in de ploeg..

Ik kijk er al naar uit en ik verheug me op de Premier League heerlijk man...

22 juni 2012 om 20:15

Werd tijd he. De laatste jaren was het toch een saai en grijs team. Ook minder degelijk dan de ranglijsten doen vermoeden.

22 juni 2012 om 20:09

Betwijfel het, of hij moet als tweede spits spelen en dan Rooney in de spits. Maar dat is weer zonde van Welbeck. Ik zie Fergie hem of op cm of op de flank zetten, zou jammer zijn.

22 juni 2012 om 20:17

@ RV en Memoires

Dat lijkt me wel. Berbatov gaat weg (hopelijk Juve), Chicarito komt voetballend eigenlijk te kort en dan heb je dus op 2 posities 3 goede opties.

Kagawa op cm? Hij is zo goed tussen de linies, dat moet je hem niet aan doen. Op CM moet hij ook duels aan gaan terwijl hij goed is die te ontlopen.

Ik ben nog steeds geen Welbeck fan dus gewoon Rooney in de punt en Kagawa eracht

22 juni 2012 om 22:12

Misschien zoiets? Gaat wel ten koste van Anderson/cleverly/fletcher.

de Gea
Rafael
Ferdinand
Vidic
Evra
Fletch/Cleve
Nani
Young
Kagawa
Welbeck
Rooney
22 juni 2012 om 22:52

Ik vind het zonde dat Hernandez veel minder wordt opgesteld. Al zit hij in z''n flow dan scoort hij aan de lopende band en meer dan Welbeck.

Als hij meer wil spelen mag hij ook wel naar ons komen we kunnen wel een spits gebruiken als hem.

22 juni 2012 om 23:51

ik zie liever Carrick op verdedingende rol en verder denk ik dat je valencia er niet uit kan halen. Datis een topper geweestvorig seizoen alle united prijzen gewoon die je kan winnen Speler van het jaar door zijn teammaten , speler van het jaar door supporters en speler met het mooiste doelpunt,

23 juni 2012 om 15:51

@ Persiangooner:
Voetballend komt Hernandez misschien te kort, maar wat een fenomenale spits vind ik dat. Als ik hem in de opstelling zie staan tegen Chelsea knijp ik hem hard.

Hij is ongelooflijk snel, staat altijd op de goede plek, kan goed schieten, passeren, zelfs koppen. In zijn eerste seizoen bij United maakte hij er bovendien direct 20 (terwijl de overstap van de Mexicaanse competitie naar de Premier League gigantisch is). Snap er persoonlijk niks van dat Welbeck, die ook heus talentvol is, constant de voorkeur krijgt boven Hernandez. Als United hem niet meer wil, laat hem dan maar lekker naar Chelsea komen.

Ben overigens ook wel benieuwd hoe United gaat spelen met Kagawa. De positie van Rooney zal hij niet zomaar krijgen en zoals je ook al aangeeft moet je het Kagawa niet aandoen om op CM te spelen. Het is een geweldig aanvallende speler, die moet je niet gaan dwingen om achter een man aan te lopen en in de dekking te gaan spelen, daarmee maak je hem imo kapot.

22 juni 2012 om 20:05

15 miljoen exclusief bonussen, het bedrag kan namelijk oplopen tot 20 miljoen zodra Man United de PL wint of de halve finale van de CL haalt.

22 juni 2012 om 20:18

Klopt, desondanks veel te goedkoop voor zo'n speler. Over een jaar of drie is hij 40 miljoen waard. Vind het altijd jammer als spelers op zo een manier hun transfer forceren. Dortmund kan daar weinig aan doen, als zij hem nu niet verkopen loopt hij volgend jaar gratis de deur uit.

22 juni 2012 om 22:53

Hij had volgens mij ook niet meer zo'n lang contract.

23 juni 2012 om 01:16

Klopt en hij wou niet verlengen. Dortmund was dus wel genoodzaakt om hem te verkopen.

22 juni 2012 om 20:09

Laat ik vooropstellen dat Kawaga heel erg goed kan voetballen. Maar dit is natuurlijk een transfer die nu al meer oplevert dan het heeft gekost. De shirts, commercie en eventuele oefencampagnes in Azie die zullen volgens leveren Manu walgelijk veel geld op. Laten we hopen op een succesverhaal a la Park, maar neem mee in de beschouwing dat dit een absolute win-win, risicoloze aankoop is van Manu.

Gefeliciteerd Kawaga, het ga je goed tussen dat fysieke geweld in de PL.

22 juni 2012 om 20:09

Geweldige Speler voor Man united en het was ook wel nodig als je kijkt naar het middeveld met 2 op leeftijd spelers en Flecther en Andersson dat is natuurlijk zeer slecht voor een club als Man united.

Hopen ook een kampioenschap Volgend Seizoen

22 juni 2012 om 20:09

Team van Manchester United is op zich niet heel bijzonder als je naar de spelers kijkt. Natuurlijk, het zijn allemaal goede voetballers, maar (op Rooney na) is echte wereldtop? Kagawa is natuurlijk een hele goede aanwinst, maar gaat meer goed meevoetballen op dit niveau dan echt alle ballen opeisen en een geweldige ster worden..

22 juni 2012 om 20:16

Het draait ook niet altijd om het hebben van wereld toppers, want dan krijg je een City-achtig iets en dat willen ze bij United absoluut niet. Daarnaast is Vidic ook gewoon wereldtop in het hart van de defensie en vind ik Evra ook nog steeds een uitermate degelijke back die het niveau nog prima aan kan. Met de Gea, Jones, Smalling, Rafael, Fabio, Cleverley, Kagawa, Powell, Welbeck, Hernandez en nog een aantal anderen hebben ze potentie waar je u tegen zegt. Het is gewoon een ideale mix van jong, midden en oud.

22 juni 2012 om 20:19

Het zijn dan niet de bekendste namen, of de namen die je als eerste bij de wereldtoppers zet, het zijn stuk voor stuk goede tot uitstekende voetballers die weten wat hun taak is. Het is het tegenovergestelde van City, maar het is wel de kracht van dit United.

22 juni 2012 om 20:53

Ik zeg ook niet dat het niet werkt zoals United het doet, maar het is anders. Het team bij elkaar functioneert uitstekend, maar los van elkaar zijn het (bijna allemaal) spelers met gebreken (of specifieke kwaliteiten, ligt eraan hoe je het wil zeggen).

22 juni 2012 om 20:16

Leuke transfer van United. De meeste japanners zijn mentaal geweldig en deze Kagawa zal een meerwaarde voor United worden. Vind het wel jammer voor Chicharito en Berbatov, laatstgenoemde is kwalitatief beter dan Welbeck (die potentieel enorm geweldig is)

22 juni 2012 om 20:20

Ik denk dat Kagawa het niet gaat redden in de Engelse competitie, niet omdat hij de kwaliteit niet heeft die heeft hij er zeker voor maar het Engelse voetbal is hij vooral op het middenveld toch fysiek niet sterk genoeg, ik denk dat de Spaanse competitie beter zou zijn voor hem, die spelen verder uit elkaar, dus meer ruimte en tijd om iets te bedenken.

22 juni 2012 om 20:23

Redelijke speler, maar ik persoonlijk denk dat hij het daar niet gaat redden.
Is net iets te hoog voor hem.

Niveau, Spurs, Liverpool was beter geweest voor hem.

22 juni 2012 om 20:32

Hij zal je verbazen;

Is echt een geweldenaar, en was dit jaar een van de sterren bij Dortmund dat beter is dan Spurs en Liverpool. Heeft ook nog eens absurd veel scorend vermogen voor een 10, 15 goals dit seizoen geloof ik en nog rond de 12 assist.

22 juni 2012 om 22:20

Ik het hem ook gezien bij Dortmund.

Maar ik heb ook Sahin zien uitblinken en toch zie ik daar niks van terug bij een echte topclub..

Het is afwachten, maar ik denk dat hij het Fysiek niet gaat redden.

22 juni 2012 om 22:42

Hij beweegt goed tussen de linies door en ontwijkt fysieke duels dus dat moet geen probleem zijn. Nochtans zijn Silva, Aguero en Mata ook geslaagd en die zijn fysiek ook niet de sterkste.

Sahin heeft een Blessure gehad en mede daarom amper een kans gekregen, groot verschil ook wel met Madrid dat 5 spelers op zijn positie heeft en United dat Rooney alleen daar heeft staan.

23 juni 2012 om 18:03

Verschil tussen sahin en kagawa is dat real op zijn positie al 2 gevestigde spelers hadden die een geweldig duo vormde op het middenveld (khadira en xabi). Dit in tegenstelling tot utd. Jaren is er een gebrek aan creativiteit op het middenveld. Hier kan kagawa dus wat aan doen.

ik hoop dat utd zelf een beetje a la cl 2008-2009 gaat spelen Rooney en kagawa hebben een beetje een vrije rol en zwerven waar ze willen en met een voetballende spits als wellbeck heb je een vloeiende aanval die moeilijk te verdedigen is.

de gea
smalling
ferdinand
vidic
evra
fletcher
carrick
(sahin/giggs
kagawa
rooney
wellbeck
22 juni 2012 om 20:41

HIj is zo geniaal! Ik ben blij dat Manchester hem heeft aangetrokken,

22 juni 2012 om 20:51

Hiermee is er helemaal een einde gekomen aan het gerucht dat Sneijder richting Manu verkast, helaas. Toch is Kagawa ook een zeer goede aankoop. Kan erg van hem genieten bij Dortmund.

22 juni 2012 om 20:57

Goede aankoop. Maar hoe gaan ze spelen. Ik kijk niet veel wedstrijden van United, dus ik weet niet of deze opstelling klopt. Rooney een beetje zwervend om Welbeck heen

de Gea
Rafael
Vidic
Ferdinand
Evra
Carrick
Nani
Kagawa
Valenc/Young
Rooney
Welbeck
22 juni 2012 om 21:19

De meeste van jullie zijn wel vergeten dat nani weg gaat he boys? En Btw sneijder zou echt wel kunnen komen je zet hem gwn achter rooney en welbeck :D

22 juni 2012 om 21:22

Leuk om te zien dat er weer een nieuwe Chinees bij United gaat spelen. Park heeft toch wel zijn beste tijd gehad en ik denk dat dit zowel in voetballend als in commercieel opzicht een goede transfer is.

22 juni 2012 om 21:28

Park is Zuid/ Koreaan geen Chinees
Kagawa is Japanner geen Chinees

22 juni 2012 om 21:31

uuhm, park is toch een koreaan?
volgens mij komt hij uit zuid-korea...

japanners, chinezen, koreanen, ach ja, 1 pot nat... :P

22 juni 2012 om 21:34

ja klopt omdat ik japan in me hoofd had typte ik per ongeluk japan.

Maar je hebt gelijk ze zijn allemaal het zelfde.

22 juni 2012 om 22:58

En als je zegt tegen een Nederlander dat hij op een Oost-europeaan lijkt dan word hij boos....

23 juni 2012 om 18:05

Het niveau van de mens tegenwoordig.... smh

22 juni 2012 om 21:25

Ik denk dat man utd nog wel een speler voor de flanken moet halen en dat ze dan compleet zijn.
Iemand voor de RH en iemand voor de LB. Heeft iemand suggesties?

En kijk me opstelling en reageer erop wat je ervan vind?

gea
rafael
vidic
ferdinand
?
?ofvalencia
kagawa
young
sneijder
rooney
welbeck
22 juni 2012 om 21:33

misschien Cissokho voor de lb positieof zo?
ik vind dat echt een goede speler, 11 miljoen wil lyon vangen voor hem als ik het ergens goed gelezen heb, al heb ik ook gelezen dat hij het liefst naar Italië gaat.

22 juni 2012 om 21:38

Denk wel dat het haalbaar zou zijn alleen hij heeft een contract tot 2014 dus is het bedrag die ze vragen waarschijnlijk heel hoog + hij is best jong . Man Utd zou zich wel kunnen veroorloven om hem te halen maar je weet hoe ze zijn ze geven nooit heel veel geld uit. Maar ja was een mooie suggestie :P

Nog meer misschien ?

22 juni 2012 om 22:45

Leighton Baines, de beste linksback ter wereld zal waarschijnlijk gehaald worden.

23 juni 2012 om 14:56

Sir Alex kennende gaat hij niet zo spelen, er komt in ieder geval 1 echte controleur à la Carrick te staan, omdat het middenveld anders overlopen wordt in verdedigend opzicht.. Als hij een rechtshalf wil halen, zou ik gaan voor Lennon, en LB uiteraard Baines. Ik ben wel benieuw voor welke positie hij Kagawa heeft gehaald? Want volgens mij speelde hij het afgelopen jaar het meeste op '10' achter Lewandowski. Dus of hij is 2e keus achter de spits, of hij gaat net als Park vaak deed, op de vleugel spelen.

23 juni 2012 om 18:02

Ze hebben Evra en Fryers al voor de linksback. 20 miljoen dokken voor Baines zou niet zo slim zijn. Man U is Man City niet hé.

22 juni 2012 om 21:26

Mooie transfer voor deze jongen..wel al vrij snel grote sprongen aan het maken.
Ben benieuwd of hij bij United constant mee kant in het fysiek/tempo van de Pl.
Het aankoop bedrag is me nog meegevallen vergeleken met alle astronomische bedragen de laatste jaren in Europa.

22 juni 2012 om 21:29

uitstekende aankoop.
erg goede middenvelder en nog jong ook.
goed voor de toekomst dus en niet een aankoop om te kopen maar ook een aankoop met zich op de toekomst.
united kan zo'n speler zeker gebruiken op het middenveld.

22 juni 2012 om 21:52

Kijk maar Wie ze willen halen en die zeker weggaan :



Arriving
Bocar Djumo (inter Milan)
Daniele De Rossi (roma)
Klaas-jan Huntelaar (schalke)
James Rodriguez (porto)
Gareth Bale (tottenham)
Kyriakos Papadopoulos (schalke)
Thiago Alcantara (barcelona)
Dede (vasco da Gama)
Axel Witsel (benfica)
Kevin Strootman (psv Eindhoven)
Robert Lewandowski (bor.dortmund)
Danilo Cataldi (lazio)
Angelo Henriquez (U. de Chile)
Viktor Fischer (ajax)
Yohann Cabaye (newcastle)
Kwadwo Asamoah (udinese)
Hector Herrera (pachuca)
Cheick Tiote (newcastle)
Leighton Baines (everton)
Luka Modric (tottenham)
Moussa Dembele (fulham)
Jordi Alba (valencia)
Claudio Marchisio (juventus)

Leaving
Dimitar Berbatov (malaga)
Zeki Fryers (spurs, Newcastle)
Fabio (qpr, loan)
Federico Macheda (besiktas, loan)
Nani (juventus)
Paul Pogba (juventus)
Michael Keane (hull, loan)
Ryan Tunnicliffe (hull, loan)

22 juni 2012 om 23:21

Ten eerste zijn veel van de spelers die je opnoemt geen opties meer, doordat ze al getekend hebben bij een andere club of hebben benadrukt niet te willen vertrekken (oa Asamoah, alba, thiago). Ten tweede zal het Manchester Nooit lukken om al deze spelers aan te trekken qua prijs en het zou ook retedom zijn om al deze spelers te kopen. Ten derde betwijfel ik of je wel goede bronnen hebt, want waar heb jij ooit gelezen dat Fischer in de interesse staat van Manchester? Ten vierde komen veel van deze spelers veel tekort voor Manchester, zoals Djumo, Cataldi, Henriquez, Herrera en Dembele. Ten vijfde gaat nani niet weg.

23 juni 2012 om 09:43

Deze Guy,

een paar van deze spelers willen ze halen, niet allemaal.
En het zijn gewoon spelers waar ze interesse hebben, dat betekend niet gelijk dat ze hen willen halen het is gewoon een lijst van spelers die zouden kunnen komen als er echt vervangers nodig hebben dus een soort van back up plan . En Nani zei zelf via de Engelse televisie dat hij weg wilt want hij vind het wel genoeg na 5 jaar hij is opzoek naar iets anders. En waarom zou manchester deze spelers nooit kunnen halen qua prijs als malaga Berbatov koopt.., nou kan ik je verzekeren dat man utd wel wat uit te geven heeft. En ze hebben zoeizo wel geld alleen willen ze niet te hoog uitgeven voor die financiële plan die over een paar jaar ingaat door de fifa. En Vischer heeft echt wel een interesse van man utd niet eens alleen hun lees jij wel soms het voetbal nieuws die gozer is een groot talent die iedereen nu al wilt hebben dus ik weet niet..... En het is waar dat een paar spelers van die lijst al vertrokken zijn naar andere clubs maar tuurlijk worden die ook gevolgd man utd is niet de enige natuurlijk die ze volgt slimbo maar goed meer het voetbalnieuws lezen etc. dan weetje wat er allemaal gaande is.

23 juni 2012 om 16:25

Volgens mij volg jij het nieuws niet zo, want Berbatov's contract loopt volgend jaar af hoor;, dus zoveel zal hij niet meer opleveren. Geef eens een bron dan, over dat Manu Fischer wilt halen. Daarbij hebben ze helemaal niet zoveel uit te geven, dat stamt nog uit de tijd van de Glazers. En ik snap niet helemaal waarom dat laatste een goed argument is om te bewijzen dat je gewoon fout zat.

Ga mij maar niet beoordelen op mijn voetbalkennis, want blijkbaar heb ik er meer verstand van dan jij;

22 juni 2012 om 22:29

Mooie aankoop voor Man U. Is een goede speler die ze zeker goed kunnen gebruiken is echt een mooie speler om naar te kijken. Ik denk dat ze zo gaan spelen.

De Gea
Rafael
Ferdinand
Vidic
Evra
Valencia/Nan
Kagawa
aankoop
Young
Rooney
Wekbeck
22 juni 2012 om 22:33

Als Chelseafan is het jammer, omdat MU hier beter van wordt. Maar het tilt het niveau in de PL wel omhoog. Spelers als Hazard, Kagawa, Podolski (misschien Hulk) zijn leuk om naar te kijken in één competitie. Genieten.

22 juni 2012 om 22:44

hier maakt United natuurlijk dikke winst mee want nu gaan er (nog meer) United shirtjes verkocht worden in Japan + ze hebben er een goede speler bij op een positie die dunbezet was

22 juni 2012 om 23:54

Mooi transfer voor ons leuke speler neusje voor de goal goede assist en schiterende techniek en loopacties hopen dat Modric nog kan komen en Lewandowski zouden mooi zijn terwijl ik stiekem ook hoop dat Tiote nog komt maar die 3 zouden erg duur zijn. Leuke speler om naar te kijken !

23 juni 2012 om 00:12

Nu nog Modric zou je bijna denken....

Aan de ene kant zou dat voor Man Utd (waar ik toch een lichte voorkeur voor heb) fantastisch zijn, maar aan de andere kant zou ik dat enorm jammer vinden voor Tottenham.

Ik denk dat Kagawa rondom Rooney komt te spelen. Op de linkerflank Young en rechts Nani of Valencia. Centraal op het middenveld staan Carrick en Scholes. Scholes kan echter geen 2/3 wedstrijden meer in een week spelen. Ik denk dat Modric daarom een prima aanvulling zou zijn. Zeker aangezien Ferguson de andere middenvelders er (nog) niet klaar voor acht. Denk aan Anderson, Cleverly,.....

Verder zal Berbatov waarschijnlijk nog vertrekken en zal Man Utd een nieuwe spits gaan halen. Daarbij verwacht ik dat ze achterin ook nog iets gaan halen. Evra begint al wat ouder te worden en Fabio is nog niet heel erg overtuigend geweest op die positie.

23 juni 2012 om 00:14

Het wordt zo wel een mooi elftal zeg. Als ze nou ook nog een goede verdedigende middenvelder halen, iemand als Mascherano of De Rossi, dan is het helemaal compleet.
Zou mooi zijn als ze eens een jong talent halen zoals Sisokko of Vidal.

de Gea
Rafael
Ferdinand
Vidic
Evra
Fletcher
Anderson
Nani
Kagawa
Young
Rooney
23 juni 2012 om 00:29

Langverwachte transfer van Kagawa naar Man Utd. Hij heeft zijn droomtransfer te pakken. Je bent nu op het hoogste podium. Laat ons maar zien.

Man Utd doet goede zaken. Nu nog wachten op nog 1 a 2 versterkingen. Is Modric nog een optie? Of zal Chelsea hem toch kapen?

23 juni 2012 om 04:22

Modric of Sneijder erbij en ze hebben hele goede zaken gedaan.ben echt een grote van Kagawa. Ben heel benieuwd of hij ''potten kan breken''.

23 juni 2012 om 11:40

Kagawa is echt een koopje slechts 15 miljoen euro voor betaald MAN Utd ik dacht dat Kagawa rond de 30 miljoen euro waard zou zijn maar het is de helft,vergeleken met Hazard is Kagawa echt een koopje want Man United had een bod van 40 miljoen euro gedaan op Hazard die ging naar Chelsea.
Nu nog Modric en MAN United heeft een droom middenveld

23 juni 2012 om 12:02

Is leuk voor kagawa dat hij naar man u gaat, ik denk dat hij een belangrijke speler voor man u word.

23 juni 2012 om 13:36

Dit is echt het koopje van het jaar. Wat een geweldige speler. Ik zal hem heel erg missen bij Bvb. Het leukste aan hem vind ik nog altijd dat Jan van Dijk hem niet goed genoeg vond voor Vvv. Hij was al in De Koel rondgeleid en Berden zag het helemaal in hem zitten.echter door de houding van Van Dijk kwam de transfer maar niet rond. 2 weken later zat hij in Dortmund.

23 juni 2012 om 13:37

Je kunt zoiezo nog een topaankoop verwachten Bij Man United, in alle engelse media word gessugereerd dat Modric de gedroomde aankoop moet worden dit seizoen van Ferguson. Als die echt onhaalbaar lijkt zal Sneijder weer een beeld komen. Dat word in de engelse media gezecht. Allebei topspelers, toch heb ik een voorkeur voor Modric omdat die jonger is en meer een CM wat ze bij United op dit moment meer nodig hebben dan een Cam.

23 juni 2012 om 18:00

Met Kagawa kan Man U z'n marktpositie in Azië verder verstevigen. Die jongen zal goud waard zijn. 15 miljoen is enorm goedkoop als je ziet wat deze jongen in huis heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Manchester United

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
3.Chelsea7536
4.Arsenal7335
Voor de complete stand: Premiership
SpelersPositieW
Robin van PersieAanvaller3826
Michael CarrickMiddenvelder361
Patrice EvraVerdediger344
Antonio Valencia Middenvelder301
Rio FerdinandVerdediger281
Rafael da SilvaVerdediger283
David de GeaKeeper280
Voor de complete selectie: Clubpagina Manchester United.

171 fans
Coach, 71 jaar
SeizoenClub
1986-2013 Manchester United
1985-1986 Schotland
1978-1986 Aberdeen
1974-1978 Saint Mirren
1974-1974 East Stirlingshire
Laatste voetbalnieuws

Van Persie neemt journalist in de maling: 'Deze op mijn kin nemen'

CNN-journalist Piers Morgan kreeg onlangs opvallende post. De fan van Arsenal claimt op Twitter dat hij een grote ingelijste foto van Robin van Persie en de kampioensbeker van Manchester United heeft...Lees verder

In de wandelgangen

Zaterdag 25 mei
David Beckham stopt en bij Paris Saint-Germain weet men wel wie de plek van de middenvelder in de selectie moet overnemen. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.140625 seconden.