Voetbalzone

Opgebloeide Ronaldo kopt Portugal naar halve finale

Donderdag, 21 juni 2012 om 22:37

Cristiano Ronaldo viel tegen in de eerste twee groepswedstrijden op dit EK, maar lijkt nu helemaal te zijn opgebloeid. De sterspeler van Portugal maakte al twee doelpunten tegen Nederland en was ook in de kwartfinale goud waard voor zijn ploeg, door de enige treffer van de wedstrijd tegen Tsjechië voor zijn rekening te nemen: 0-1. Na twee keer de paal te hebben geraakt bleek driemaal scheepsrecht te zijn voor Ronaldo, die met een rake kopbal beslissend was. Portugal is het eerste land dat de halve finales op dit EK bereikt en speelt tegen de winnaar van het treffen tussen Spanje en Frankrijk.

/

De overwinning van Portugal was op basis van de tweede helft meer dan verdiend. De ploeg van Paulo Bento was na rust heer en meester en kreeg veel kansen, maar in de eerste helft viel er minder te genieten. Tsjechië en Portugal kwamen moeizaam op gang en het hoogtepunt uit het eerste bedrijf viel pas in de blessuretijd te noteren, toen Ronaldo bij zijn tegenstander wegdraaide, maar met een schot in de korte hoek de paal raakte. Voor dit opwindende moment was er niet veel te gebeurd. Het eerste gevaarlijke moment van de wedstrijd kwam van Tsjechië, toen Milan Baros net niet bij een gevaarlijke voorzet kon komen, waarna Ronaldo aan de overkant dicht bij een doelpunt kwam met een spectaculaire omhaal. De inzet ging rakelings naast het doel van Petr Cech.

Het waren de enige noemenswaardige momenten uit de eerste helft. Tsjechië richtte zich vooral op het verdedigen en liet Portugal het spel maken, maar onder meer Nani speelde in de eerste vijfenveertig minuten erg matig en de ploeg van Bento wist maar geen openingen te vinden. Ronaldo brak nog wel een keer door en schoot op Cech, maar als dit een doelpunt was geweest had er geen feest gevierd kunnen worden, omdat er al was gefloten voor een duwfout van de dribbelaar. Portugal hoopte in de tweede helft meer te kunnen brengen en dat lukte uitstekend. De ploeg kreeg al na achttien seconden een grote kans, toen Hugo Almeida (in de ploeg gekomen voor de uitgevallen Helder Postiga) een voorzet vanaf links goed inschatte, maar over kopte.

/

Portugal voerde de druk in de tweede helft op. De Zuid-Europeanen drukten Tsjechië verder naar achteren en Ronaldo raakte binnen vijf minuten na rust opnieuw de paal: ditmaal uit een directe vrije trap. Voor de aanvaller betekende het al de vierde keer dit EK dat hij op het houtwerk stuitte, terwijl er geen enkele andere speler op het toernooi meer dan een keer de paal of lat raakte. Portugal had het geluk dus niet aan de zijde, maar bleef het proberen. Ronaldo schoot in kansrijke positie over en naast, Cech moest een inzet van Nani pakken en een doelpunt van Almeida werd afgekeurd wegens buitenspel.

Tsjechië kwam er in de tweede helft niet meer aan te pas. Národák kwam slechts sporadisch over de middellijn heen en het leek dan ook wachten op de openingstreffer van Portugal. Cech wilde lange tijd echter van geen wijken weten en pakte een schot uit de tweede lijn van Joao Moutinho, terwijl pogingen van Raul Meireles en Nani hoog over het doel van de Tsjechische keeper gingen. Cech hoopte zijn ploeg naar de strafschoppenserie te kunnen loodsen, aangezien Tsjechië nog nooit een penaltyreeks verloor op het EK, maar dat zat er niet in. Tien minuten voor tijd kopte Ronaldo de meer dan verdiende openingstreffer tegen de touwen en dit doelpunt bleek voldoende te zijn voor een plek bij de laatste vier.

Poll

Ik zie Portugal het EK winnen

21 juni 2012 om 22:37

Leuk. Het (aanvallende) voetbal zegeviert vandaag. Alleen jammer dat mijn sympathie voor Portugal iets verdwijnt als ik Ronaldo zie voetballen. Het voelt aan alsof hij zichzelf vertegenwoordigd ipv zijn land. Toch jammer van dat egocentrisch gedrag, want het is een zeer begenadigde voetballer.

21 juni 2012 om 22:39

ach.. waarom?? Waarom weer zoveel kritiek op die jongen?? Ik begrijp waarom hij zo is.. mensen als jij zijn abnormaal... ipv dat je zegt dat hij goed is en de matchwinner.. word hij ego etc. genoemd.. belachelijk.. als het een andere speler was had niemand er wat van gezegd... hij verdient de halve finale!!

21 juni 2012 om 22:41

Je kan niet ontkennen dat Ronaldo egoistisch is. Maar dat mag hij van mij wel zijn, hij steekt er met kop en schouders boven uit dusja... Fenomenale speler, echt een beest.

21 juni 2012 om 22:42

Ronaldo is gewoon een eng mannetje met zn maniertjes. Alles draait om meneer Ronaldo. Dat lijkt me toch een feit.

21 juni 2012 om 22:44

Ik heb alleen de 2e helft gezien... maar Ronaldo was geweldig!! Er komt zoveel dreiging van hem vandaan hé.. abnormaal..

21 juni 2012 om 22:49

Kom, kom... Ronaldo is een wereldspeler... dat ziet iedereen. Maar egocenttrisch gedrag bij een nationaal elftal is gewoon niet gepast. Je ziet duidelijk dat hij nog te vaak voor zichzelf aan het voetballen is. Ik houd niet van zijn maniertjes... prima, als jij er wel tegen kan.

21 juni 2012 om 22:51

Vind jij het normaal dan dat hij gaat zeiken op zijn teamgenoten na elke verkeerde pass, alsof hij zelf nooit een foute pass geeft. En dat vragen om hoekschoppen terwijl hij de bal zelf het laatst aanraakt is gewoon irritant.

21 juni 2012 om 22:54

@el illu

Want inderdaad andere spelers als Ronaldo zeuren nooit op teamgenoten en vragen om hoekschoppen terwijl ze zelf worden aangeraakt. Iedereen voetballer in deze tijd gaat voort vallen als ze een tikje voelen trouwens. Maar je afbeelding zegt eigenlijk al genoeg.

21 juni 2012 om 22:56

En dat vragen om hoekschoppen terwijl hij de bal zelf het laatst aanraakt is gewoon irritant.

Haha, serieus? dit doet elke voetballer.

Je bent wel erg zielig bezig zo.

21 juni 2012 om 23:00

Het gaat erom dat hij nooit beslissingen van scheidsrechters die tegen hem zijn accepteert. Of het nou om hoekschoppen of vrije trappen gaat maakt eigenlijk niet uit.

21 juni 2012 om 23:13

Nee, inderdaad dat doen andere spelers nooit.. Je argumenten zijn een beetje vaag maat ;

21 juni 2012 om 23:27

Wat lul je nou als Messi of Iniesta een schwalbe of iets dergelijks maakt is het wel goed of als Pique of Busquets voor een korner vragen is het ook goed , jongen doe je Barca brilletje af

21 juni 2012 om 23:44

Ik vind "nooit" een beetje een ongenuanceerd woord. Natuurlijk is het niet "nooit" maar vaak. En dat heeft niks met meneer Ronaldo te maken, maar met het team. Het is toch logisch dat hij die hoekschop wil, zodat het team daar profijt van kan hebben? Als alles alleen om meneer Ronaldo zou draaien, zou hij de corner zelf moeten nemen en daarna moeten scoren? Beetje raar gedacht van de mensen dat hij egocentrisch is. Hij viert een doelpunt met het publiek (20.000 man) wat krom ligt om een kaartje te kunnen kopen. Een ander doet dat met zijn teamgenoten (11 man in totaal).

Denk er eens over na.

21 juni 2012 om 23:46

El Ilusionista

Serieus?! of maak je nu een grapje, want volgens mij is de halve selectie van Barcelona alleen maar aan het klagen en theather aan het spelen met onze held Busquets voorop, alsof hun de perfecte schooljongetjes zijn die nooit zeuren, nooit om een kaart vragen, niet 80x doorrollen als er een windvlaag aankomt..

on: Gaat Ronaldo dan eindelijk zijn belofte inlossen en het eindelijk eens laten zien op een eindtoernooi? Messi lijkt ook aardig los te komen bij Argentinie, misschien dat daarom Ronaldo misschien wel nog gebrander is om die titel te pakken met zijn Portugal

22 juni 2012 om 00:05

@el illu Net alsof je vriendjes van Barcelona het altijd eens zijn met de beslissing van de scheidsrechter, schei toch eens uit man. Het feit is gewoon dat Cristiano Ronaldo schitterd op dit toernooi maarja Barca fans kunnen het niet hebben dat Ronaldo beter is als Messi. Als je alleen maar conmetaar op hem hebt reageer dan gewoon niet.

22 juni 2012 om 01:06

@ El Ilusionista

Makkelijk praten jij of niet? Ronaldo was terecht niet erg tevreden op dat moment, de dichtstbijzijnde speler van de tegenstander was voor hem de centrale verdediger, terwijl hij perfect liep, zijn medespeler verprutste 3 afspeel momenten, dan is hij gewoon niet tevreden met wat er gebeurd,

Noem het arrogant, ik noem het de wil om te winnen.
Hij brandt die speler niet tot op de grond af, hij zegt 1 keer wat hij had moeten doen, daarvoor ben je leider en aanvoerder van een elftal.

22 juni 2012 om 01:29

@harmjan

Je kan het El Illusionista niet kwalijk nemen. Hij is het gewend dat ze bij Barca allemaal braaf ja knikken en nooit wat negatiefs durven te zeggen of doen...

22 juni 2012 om 07:54

En dat doet alleen c.ronaldo??

22 juni 2012 om 07:55

Idd, kijk maar naar messi zijn gedrag, die speelt het alleen slimmer

22 juni 2012 om 19:59

El illusionista@

Als je wilt dat Ronaldo naar Barca komt vergeet het maar.
Ik vond Ronaldo ook nu weer 1 van de uitblinkers. Zijn loopacties, passes, schoten en natuurlijk ook zijn goal. Liep zich daar trouwens heel goed vrij.

21 juni 2012 om 22:41

Dat egocentrische is deel van zijn winnaarsmentaliteit. Voor de rest werkt hij keihard voor zijn land, je kan echt niet zeggen dat hij voor zichzelf speelt.

De media en publiek spelen hier ook op in.

21 juni 2012 om 22:42

Hij heeft vandaag meer oog voor medespelers getoond dan in de voorgaande wedstrijden, dus je kritiek is nogal onterecht. Heeft toch een aantal keer goed afgelegd, terwijl hij toch zelf had kunnen gaan. Maar eenmaal een hater / kritiek gever, altijd een hater / kritiek gever. Ik vind het persoonlijk jammer, want het is gewoon een geweldige voetballer. Waar iedereen het prachtig vind als Ibrahimovic zich zo gedraagt, vinden ze het arrogant en niet kunnen als Ronaldo het doet.

21 juni 2012 om 22:49

Jij weet niet waar je het over hebt.. En je kent hem niet en roept maar wat, omdat je dingen ziet die je wil zien.... Gelukkig dat de werkelijkheid anders is...

21 juni 2012 om 22:58

Toch vreemd dat je zijn medespelers zo weinig hoort klagen over hem.
Als Kaka en Özil hem een leuke kerel vinden, kan het toch niet zo erg zijn.

22 juni 2012 om 09:36

Triest mannetje dat ben je.

22 juni 2012 om 20:02

Ik ruik jaloezie

21 juni 2012 om 22:37

Ronaldo doet het nu goed bij Portugal na de goals tegen Nederland heeft hij meer zelfvertrouwen. Ik hoop dat hij de volgende wedstrijd ook belangrijk word, daardoor maakt hij meer kans op de gouden bal, ik vind dat hij hem gewoon hoort te krijgen!!

21 juni 2012 om 22:40

Voor de gouden bal is er nog een half jaar jongen.. hij verdient hem.. maar een aantal andere spelers ook...;

21 juni 2012 om 22:42

denk niet dat het bij ronaldo aan zelfvertrouwen lag de eerste 2 wedstrijden ;-)

21 juni 2012 om 22:45

babymongo: hahahahahah zieligerd, lag aan Varela en Nani die de voorzetten van Ronaldo er niet inschoten!

21 juni 2012 om 22:49

Ronaldo verdient de gouden bal, maar Messi zou hem wel weer krijgen, omdat iedereen verliefd is op Messi en Ronaldo beoordeeld op zijn gedrag i.p.v. zijn kwaliteiten. Ik zie Ronaldo Portugal nog wel Europees kampioen maken.

21 juni 2012 om 22:54

Aww wat is Ronaldo toch zielig, iedereen is tegen hem. Als hij op zijn gedrag beoordeeld wordt, waarom kreeg hij dan de gouden bal in 2008 toen hij zich nog irritanter gedroeg?

21 juni 2012 om 23:04

Draagt gedrag ook niet bij bij het winnen van de gouden bal? Wie de gouden bal wint heeft een voorbeeldfunctie en een functie waar elke voetballer van jong tot oud naar wilt streven.

21 juni 2012 om 23:51

@ ilusionista & Chanfan,

Ronaldo is geen voorbeeld?? hoeveel kinderen lopen er rond met zijn naam achterop? hoe hard werkt die man wel niet voor zijn centen? lul toch niet zo stom, Hij staat als eerste op het trainingsveld en werkt elke dag spijkerhard om in topvorm te blijven, Hij is voor vele een voorbeeld.. dat niet alleen puur talent loont maar dat je er ook kan komen door elke dag uren en uren in jezelf investeren ook loont!

De gouden bal hoort gewoon bij de beste speler die op het veld presteert, dus prijzen pakt en Ronaldo is hard op weg om die prijs in te wacht te slepen na de winst van La Liga en misschien ook wel van het Ek?

en Ilusionista, doe gewoon je barca bril af met dat hij zielig is, ik wil je best een lijstje geven voor spelers die in aanmerking komen voor een Oscar, en die dragen toevallig hetzelfde shirt als jouw avatar,

21 juni 2012 om 22:38

Tsjechië zweer zwakke aanval, nauwelijks kansen Gecreëerd.
Te kort aan fysiek.
Kijken wat Portugal tegen Spanje of Frankrijk ga doen.

21 juni 2012 om 23:03

2e helft waren ze helemaal op bij Tsjechië. terechte overwinning met een magere uitslag. Hoop nu op Spanje als volgende tegenstander

21 juni 2012 om 22:38

Leuk dat vingertje van Ronaldo...

21 juni 2012 om 22:39

Je kan zeggen wat je wil, maar dit Portugal zit behoorlijk in elkaar. Beulen centraal achterin, opkomende backs, degelijke middenvelders en extreem gevaarlijke vleugelspelers. Als dit team echte nummers 9 an 10 zou hebben gehad, dan zou het op elk toernooi favoriet zijn.

21 juni 2012 om 22:41

hahahaha.. nu zit Portugal sterk in elkaar... weten jullie nog hoe erg jullie mij gingen uitlachen toen ik dat voor het toernooi zei???

22 juni 2012 om 14:59

off:
ja ik weet het nog goed.. ik gaf je een duimpje omhoog toen

21 juni 2012 om 22:42

Ze hadden erg creatieve middenvelder toen met Deco. Helaas hebben ze zo'n speler nu niet echt op het middenveld

21 juni 2012 om 22:45

Moutinho is dat nu. Die is behoorlijk creatief, alleen wat verdedigend ingesteld. Deco was meer naar voren.

21 juni 2012 om 22:48

Danny missen ze, nu speelt Veloso voor hem en die is veel verdedigender.
Dat zou ook al een groot verschil zijn denk ik.

21 juni 2012 om 23:06

Ze missen een spits. Almeida komt echt te kort. Is alleen goed in buitenspel staan. Opvallend dat Coentrao 'weinig' mee naar voren kwam in de tweede helft

21 juni 2012 om 23:04

Op basis van?

21 juni 2012 om 23:54

@ jasper.l

geef me even je glazen bol dan? dan ga ik morgen me salaris even op Unibet zetten... wat een onzin! De bal is rond en er zijn gekke dingen gebeurd al dit Ek.. dus niets is meer zeker en vooral dit EK niet

21 juni 2012 om 22:45

verdedigend is het heel solide, aanvallend vind ik ze toch vrij beperkt.

Ronaldo natuurlijk een absolute topper..nani af en toe een goede voorzet, maar voor de rest valt het aanvallend wel mee.

21 juni 2012 om 22:39

Ik gun het Ronaldo echt niet, egoïst.
Jammer voor Tsjechië, maar die hadden het ook niet verdient, amper iets gedaan, zwakke aanval en nauwelijks kwaliteiten vind ik.

21 juni 2012 om 22:39

Hele sterke wedstrijd van Ronaldo en van heel Portugal eigenlijk. Tsjechie had geen 1 schot op goal jammer dat niet Rusland doorging dan was het tenminste iets spannender geweest.

21 juni 2012 om 22:39

Hij heeft het verschil gemaakt bij deze wedstrijd

21 juni 2012 om 22:40

Dit Portugal kan misschien nog voor een verrassing zorgen dit EK. Ik hoop het niet, niet zo gecharmeerd van de ploeg. Portugal ligt toch altijd wat gevoelig

21 juni 2012 om 22:40

Goed gespeeld van Portugal. Ze hadden de tsjechen bij de keel de hele wedstrijd en ze waren onmachtig om iets te forceren. Nu op naar de halve finale tegen Frankrijk of Spanje die aanvallend toch wat voor wat meer gevaar kunnen zorgen. Mooie kopbal trouwens van Ronaldo die Motm is.

21 juni 2012 om 22:40

Portugal weet eindelijk wat het betekent om als team te spelen. Ze hebben dit EK hierin echt heel veel stappen gemaakt. Af en toe kan het bij Ronaldo wat minder ego, maar aan de andere kant, die fantastische aanname, draai, sleep en schot op de paal...

Portugal heeft het verdiend.

21 juni 2012 om 22:40

Ik zeg toch, als deze jongen een goede EK speelt, dan wint hij 100 procent de goudenbal. Ronaldo is mede topscorer (so far), en Portugal is geplaatst voor de halve finale, dus het gaat goed!

Ik heb genoten van Ronaldo en Meireles! Beiden waren heel goed vnvnd. Jammer dat Ronaldo alleen maar 1x scoorde, maar goed!

21 juni 2012 om 22:42

Mensen begonnen in Januari/februari al over de gouden bal.. jongens.. is dat niet een beetje te snel?? Het is pas juni.. in een half jaar kan ongelofelijk veel gebeuren.. trouwens vind ik dat Pirlo hem ook verdient tot nu toe.. en vast wel meer spelers waar ik even niet op kom..

21 juni 2012 om 23:38

Bij de gouden bal gaat het meestal over het hele jaar 2012 of zo. Maar iedereen denkt vanuit het vorige seizoen, in plaats van het jaar. Zo denk ik ook dat Ronaldo grote kans maakt, maar ook veel coaches en aanvoerders zullen charme in Messi kunnen zien. Op dit moment kun je niks zeggen. Zelf zou ik natuurlijk voor Ronaldo gaan, maar dat lijkt me vanzelfsprekend. ;

21 juni 2012 om 22:46

Alleen als hij van augustus tot en met december ook goed speelt, het gaat immers om het jaar 2012.

Vind Ronaldo overigens niet de speler die over het algemeen het best heeft gespeeld tot nu toe, maar wel de speler met een belangrijke bijdrage in successen van zowel club als land. Daarin blinkt bij momenteel uit, terwijl ik vind dat Messi, Iniesta, Özil, Pirlo en misschien ook Silva beter hebben gevoetbald.

Bijna perfect doelpunt trouwens. Op de Belgische zender lieten ze zien hoe hij bleef wachten op de flank zodat hij vergeten zou worden en ineens naar binnen trok om perfect in te koppen.

21 juni 2012 om 23:01

Precies. Het gaat dus om de bijdrage en niet om hoe geweldig je met de bal bent. Anders had Ronaldo9 het ook in 1998 gewonnen en de jaren daarna (samen met Zidane). Ronaldo is tot nu toe voor zowel Club als Land belangrijk.

Ook Pirlo vind ik een kanshebber trouwens, dat zei ik al een tijdje geleden. Messi blijft ook een kanshebber, maar ik vind dat hij hem het niet verdient. Vorig seizoen vond ik hem wel de terechte winnaar. Het is mssn een beetje vroeg om dat te zeggen, maar Iniesta verdient hem in mijn ogen meer dan Messi. Als je ziet wat Iniesta met Spanje doet, is gewoon indrukwekkend.

Haha, ja ik zag het net op Nos. Die stond buiten de 16! En ook de schot op de paal was echt heerlijk!

21 juni 2012 om 23:11

Hm echte criteria zijn er niet volgens mij. Er wordt gewoon gestemd en degenen die dit doen kunnen dit doen op basis van wat ze zelf willen. Daarom kan ik meestal maar moeilijk een touw vastknopen aan de betekenis van de prijs. Pas wanneer de beste voetballer het belangrijkst is geweest en de prijs wint heb ik er echt vrede mee. In 2010 was het Messi om hoe hij speelde, maar maakten Xavi, Iniesta en Sneijder ook een kans om hoe belangrijk ze waren bij het winnen van verschillende prijzen. Als we het laten afhangen van bijdrage dan vind ik dat Ronaldo zijn bijdrage alsnog moet worden gemeten op basis van 2012 dus dat wat hij in de periode augustus - december presteert wel relevant is. Dat hij veel punten zou verdienen als hij belangrijk is in mogelijk succes van Portugal is inderdaad wel zo. Hij is goed op weg, maar de weg is nog lang.

De enige die een beetje wegvalt in tegenstelling tot vorige jaren is Xavi, die plaats zal moeten maken voor de opgebloeide Pirlo. Ik gun het hem ontzettend.

Puur op voetballend gebied verdient Messi 'm mijns inziens nog altijd. Op het middenveld hetzelfde als Iniesta, maar tegelijkertijd de gevaarlijkste aanvaller van Europa. Niet voor niets dat het team dat meer dan negentig punten haalde in de PD en op wonderbaarlijke wijze werd uitgeschakeld in de halve finale van de CL maar nog wel de Copa won in de tweede seizoenshelft meer en meer afhankelijk werd van de verrichtingen van Messi. Die man was overal en was een van de weinigen die zijn niveau bleef halen. Jammer genoeg kon hij het verschil op de belangrijkste momenten niet maken, maar wat hij wel verricht heeft is mijns inziens bizar. Maar goed, ook hij zal het de komende maanden nog moeten laten zien en dan nog, beslissen uiteindelijk de stemmers.

21 juni 2012 om 22:41

Cristiano Ronaldo had op een paar geniale acties na, een slappe avond. De Tsjechen verdedigden erg geconcentreerd en vielen weinig aan, Nani en Ronaldo kregen weinig kansen via de vleugels. Portugal door, maar ik denk dat ze er de volgende ronde uitliggen.

Even voor degenen die hieronder reageren, Ronaldo speelde een aardige wedstrijd, maar fantastisch en ''opgebloeid'' zijn zwaar overdreven. Hij scoorde een mooie goal, had een paar leuke hoogstandjes, maar verder was het slap. Een beetje een wandelvierdaagse doen voorin, terwijl de rest van het team keihard werkt. Ik vond de grote ster van de avond Moutinho, die ik veel weg vind hebben van Deco.

Oh, en als jullie denken dat ik Ronaldo alleen slecht vind spelen omdat hij voor Real Madrid speelt. Ik vond Pepe en Coentrão erg sterk spelen, allebei erg rustig in hun hoofd maar voetballend van toegevoegde waarde. Clubvoorkeur speelt misschien wel een rol, maar wel een kleine.

21 juni 2012 om 22:44

Daar is die toch voor? Hij bezorgd met 1 geniale actie toch wel Portugal de halve finale. Ik heb bij Oranje bijna iedereen een slappe avond(en) zien spelen, helaas zonder geniale actie. Ik denk dat Portugal misschien de volgende ronde ook wel kan overleven, ze hebben toch een goede ploeg (niet alleen Ronaldo)

21 juni 2012 om 22:50

Je weet toch wel dat Moutinho degene was die met een actie Ronaldo voor Cech zette? Ronaldo kopte hem goed in, maar om dat nou een geniale actie te noemen gaat me een beetje ver.

21 juni 2012 om 22:51

Zeker wel een geniale actie, kijk waar hij vandaan komt en weet waar de bal terecht komt. Ga haten Joost over intikkers, maar dit was fantastisch loopwerk!

21 juni 2012 om 22:52

Ja oke, daar heb je wel gelijk in, maar toch vind ik je geniaal als je de winnende (goed) binnenknikt en je land daarbij naar de halve finale loodst. Moutinho inderdaad ook een zeer goede wedstrijd, Portugal is gelukkig meer dan Ronaldo, al heeft die dat zelf niet altijd door.

21 juni 2012 om 22:56

Kijk eens aub naar de loopactie van Ronaldo, de meeste zouden gewoon blijven staan in de hoop dat die bal voorbij de goal zoeft om dan aan de andere kant een actie te maken. Moutinho een mooie actie met de bal, Ronaldo een geniale loopactie. Hij had in de eerste helft ook een mooie actie in huis. Ik blijf erbij dat wanneer Portugal veel sneller omschakelt na een aanval dat Ronaldo en Nani zich in een speeltuin kunnen bevinden.

21 juni 2012 om 23:05

Hater grapjas Ronaldo speelde goed hoor, en was dreigend en hij voetbalde goed mee...

21 juni 2012 om 23:34

@ Joostvans
Ik heb altijd gedacht dat je gewoon zo fanatiek was dat je Ronaldo gewoon hekelde omdat ze je dat hadden wijsgemaakt maar het blijkt gewoon dat je het spreekwoordelijke kaas van het spelletje niet hebt gegeten. Dat je het niet erg vind om jezelf voor schut te zetten is niks nieuws hier op vz.. de schoonheid van Ronaldo's doelpunt niet zien bombardeert je gewoon tot de board clown bij uitstek
Ik hoop echt dat je dit soort reacties plaats omdat je geen idee hebt om je frustraties jegens deze jongen te verbloemen aangezien je echt een klap hebt gekregen van de spreekwoordelijke molen als je echt meent wat je schrijft. Ik weet dat het voetbal intellect ver te zoeken is op vz maar dit neigt naar pure (zelf) vernedering

22 juni 2012 om 00:44

Hoe kun je nou de voorzet van Moutinho mooier vinden dan hoe Ronaldo die bal erin kopte, die voorzet was totaal niet op maat. Ronaldo moest 7 meter lopen voor zijn man komen en duiken om bij die bal te komen.

21 juni 2012 om 22:47

Op een slappe avond je land bij de hand nemen naar de halve finale. Inderdaad dit is een fenomeen.

21 juni 2012 om 22:50

Een slappe avond? Geen balverlies, goede passes, een fanstastische omhaal, fantastische aanname met een schot op de paal erna. Vrije trap op de paal. Veel dreiging en dan vooral zijn goal wat een klasse! Komt van ver buiten de 16 aan op het moment dat de pass komt en duikt 2 meter voor Selassie om raak in te kopen.

Je kan veel zeggen Joost, maar hij speelde een prima pot enkel had hij er 1 meer moeten scoren, thats it!

21 juni 2012 om 22:56

Forzae, je beschuldigd mij van subjectiviteit, kom dan ook niet bij mij aanzetten met zulke subjectieve onzin. Ronaldo speelde een slappe pot, had vrij veel balverlies als je kijkt naar de passes die hij speelde, en was vrij egoïstisch wanneer hij aan de bal was. Met enkele hoogstandjes krijgt hij dan toch nog de simpele zielen als jij op z'n hand.

21 juni 2012 om 22:58

Ik vond Ronaldo ook degelijk spelen en ik ben een baas . Ronaldo was in de eerste helft de gevaarlijke man die eigenlijk ervoor zorgde dat de eerste helft niet al te slaapverwekkend was. Natuurlijk had Ronaldo enkele slechte passes, maar dat had iedereen op het veld. Dat veld zag er op plekken niet uit. Ronaldo heeft deze match meer goed gedaan dan fout. Dat hij soms egoistisch was is niet verrassend, dat is iedere aanvaller.

21 juni 2012 om 23:01

Noem je mij ook een simpele ziel?

Vind ik een sneer en belediging naar mij, Forzea en iedereen die Ronaldo goed vond spelen vandaag.

Serieus, jij en die Freddy zaten al te haten in live topic. Vraag me af wie de volwassene is..

21 juni 2012 om 23:03

Hahahaha Balverlies, Joost balverlies? Ronaldo vandaag? Haal aub die poep uit je ogen, hij heeft bijna geen balverlies gehad? Misschien 1 a 2 x verder niet? :s
Wat kan je toch klagen en zelfs na een wedstrijd zonder fouten ga je nog lopen klagen.

Ik ga een berichtje sturen naar een Moderator om te vragen of ze jou op je plaats kunnen zetten met je belachelijke provocaties iedere keer!

Ronaldo een slappe pot? Haha wat een grote grap!

21 juni 2012 om 23:03

Hij was dreigen en speelde goed leed bijna geen balverlies voetbalde lekker..''

Joostvans is een Ronaldo en Madrid hater niks van aan trekken van die blaag..

21 juni 2012 om 23:06

We gaan toch niet serieus roepen dat hij fantastisch speelde? Slap is misschien wat overdreven gezegd, maar hij speelde echt niet goed. Leuke hoogstandjes, maar ik vond Moutinho de grote ster van vanavond. Niet Ronaldo.

Forzae, je zet jezelf compleet voor schut met je onzinpraatjes, ga lekker slapen. Ik zeg niets vreemds, ik verkondig alleen mij mening. Ik vond Ronaldo niet goed vandaag.

21 juni 2012 om 23:31

Ek hell, ik snap er geen ene moer van dat jou provocerende niets toevoegende reacties blijven staan. En ja,ronaldo leed balverlies. Die aktie dat hij op 5man afrende? Kan met een wedstrijd herinneren dat ze ook zo op messi afkwamen rennen,het verschil is dat messi dan wel iemand alleen voor de keeper zet.

Fijne avond

21 juni 2012 om 23:36

@joostvans
Uitgerekend jij die iemand een simpele ziel noemt is hetzelfde als de Paus iemand beschuldigen dat ie gelovig is.. Paul de Leeuw iemand beschuldigen dat ie homo is .. goed.. je begrijpt wat ik bedoel neem ik aan.. zo simpel kan iemand immers niet zijn.

21 juni 2012 om 23:42

Doe eens normaal forzae, beticht Joost niet van subjectiviteit. Iedereen weet dat hij compleet objectief is, vooral als het om madridistas gaat.

Belachelijke reactie van Joost. Sorry Joost, maar ik heb hier enorm om gelachen; ''forzae, je beschuldigd mij van subjectiviteit''. Grap van de avond.

Ronaldo speelde gewoon erg goed. Niet zijn beste wedstrijd, dat natuurlijk niet, maar hij speelde gewoon goed. Hij beslist de wedstrijd met een geniale loopactie, doet wat geniale dingen en is de enige speler die een kans heeft gehad. Wat moet je nog meer doen?

22 juni 2012 om 00:09

@joostvans Volgens mij heb jij een anders wedstrijd gekeken dan ons zielige Barcelona fan. Cristiano Ronaldo speelde goed en dat weet jij ook wel alleen je kan het niet hebben dat voor het prachtige Real Madrid speelt. Als die van Barcelona was werd die de hemel in geprezen.

21 juni 2012 om 22:55

Oh daar zul je hem weer hebben hoor. Kun je echt nooit iets positiefs zeggen over die jongen? Hij speelde gewoon goed. Zette zelfs een paar keer een medespeler vrij voor goal. Met een beetje meer geluk had hij weer een hattrick gescoord. Het is ook nooit goed bij jou, zeikstraal.

21 juni 2012 om 23:01

@ Forzae
Neem @joostvans niet serieus a.u.b het is nota bene een landen toernooi, en Ronaldo heeft een portugal shirtje aan. En nog steeds die haat, hij speelde gewoon een goeie wedstrijd. Al scoorde ronaldo 3 keer en gaf hij 2 assists dan zou Joost nog steeds zeggen, Hij was egoistisch hij kon 5 assists hebben en 5 goals bla bla bla.
Rare vogel man jij.

21 juni 2012 om 23:02

joostvans, jij kan nooit neutraal naar een westrijd kijken van ronaldo, omdat hij voor Real speelt, en jij een barca fan bent..

dit is nu eenmaal een feit, en ik vraag mij eigenlijk af waarom jij hier nog wel komt reageren als je toch maar gezever komt vertellen..?? Ik had je hoger staan enkele maanden geleden, je was één van de weinigen met goede comments.. maar tegenwoordig is het enkel haten dat je doet..

Kan het zijn dat het is omdat Real Madrid spaans kampioen is??? ik denk het wel...

21 juni 2012 om 23:07

Ronaldo slappe avond? Kerel kan je nooit een keer objectief zijn? Hij was gewoon de beste speler aan de kant van Portugal.

21 juni 2012 om 23:11

Hij is niet serieus te nemen door de haat is hij realisme kwijt geraakt..

Hij provoceert wel vaker....

21 juni 2012 om 23:13

Ik heb die kerel nog nooit iets goeds over Real of Ronaldo zien zeggen.. Ronaldo speelt altijd slecht vandaar al die goals die hij maakt.

21 juni 2012 om 23:18

Voetballend was hij nadrukkelijk aanwezig en hij was reuze dreigend...

Hij is altijd zo provocerend naar Madrid en Ronaldo toe...

Ik zou graag een ban zien voor hem...

21 juni 2012 om 23:36

Wat is dat toch altijd met jou? Als er kritiek op Ronaldo is ga jij hem verdeigen en als die goed speelt val jij hem aan

22 juni 2012 om 10:46

Ronaldo heeft gisteren een goede pot gespeeld. Ik kan hem niet uitstaan, maar zo reeel kan ik nog wel naar een wedstrijd kijken. Als ik dan naar de reactie van Joostvans hierboven kijk, dan is dat inderdaad niet erg objectief Joost.

Hij was continu dreigend. Creeerde uit bijna onmogelijke ballen kansen en maakt de winnende goal. Daarbij heeft ie normaal gesproken behoorlijk wat balverlies, gisteren viel dat mee.

Maar dan komt er toch weer een kanttekening voor een aantal reacties van mensen hierboven.

Jongens, het is wel tegen Tsjechie hoor. Een land dat wonder boven wonder eerste werd in de poule, met een negatief doelsaldo nota bene. Ik kon voor aanvang van het toernooi misschien 5 spelers noemen uit de hele selectie.

Ronaldo wilt graag claimen dat hij de beste is. Voor mij ben je pas echt de beste als je het tegen de écht grote jongens laat zien. In de halve finale mag hij aantreden tegen Spanje of tegen de Fransen. Kijken hoe goed meneer egoist dan is.

Dit toernooi is hij inderdaad opgeleefd en daar mag hij best wat respect voor krijgen. Maar hij is natuurlijk geweldig in het zadel geholpen door onze lachwekkende defensie en de zwakke Tsjechen. Kijken of hij het dit keer ook tegen de echte grote jongens kan laten zien.

(Ik denk het niet.)

21 juni 2012 om 22:41

Portugal mag Van Marwijk wel bedanken. Sinds Oranje is Ronaldo opeens helemaal opgeleefd. Had heel veel kansen vandaag en schoot voor de verandering zelfs een vrije trap op goal. Ik wil hem in deze vorm wel eens zien tegen Spanje of Frankrijk. Hij kan het ze dan nog best lastig maken.

21 juni 2012 om 22:46

Tegen Denemarken waren ze ook redelijk en tegen Duitsland ook best goed.. alleen Ronaldo was nog niet los gekomen.. dat is het enige verschil.. Portugal kan gewoon erg goed verdedigen en ze hebben veel individuele kwaliteit voorin... ik wist al van te voren dat ze ver zouden komen.

21 juni 2012 om 22:56

In dit toernooi lijkt het alsof Ronaldo een diesel is, moest eerst rustig op gang komen, maar je zag wel duidelijk dat tegen duitsland ronaldo wist dat boateng de hele avond achter hem zou zitten. dus legde hij veel ballen af maar goed een normale spits zou er 2 inprikken maar dat heeft portugal niet.

Dan denk ik waarom niet Ronaldo in de spits en Queresma op de vleugels en met veel beweging voorin.
Portugal is wel verdiend door ben benieuwd wat er nog komt.

21 juni 2012 om 22:42

Eerste helft ging het gelijk op, hoewel ik Tsjechië net iets beter vond. Tweede helft was Portugal gewoon beter. Verdiend gewonnen!

Zien hoe het met Postiga zit. Toch wel wat beter dan Hugo Almeida.

21 juni 2012 om 22:42

Portugal vond ik juist erg sterk. Geven niets weg achterin. Ronaldo altijd gevaarlijk. Kan soms 2 minuten stil staan en ineens de ruimte induiken. Slapeloze nachten als je hem moet verdedigen.

21 juni 2012 om 23:44

Ze konden ook weinig weggeven achterin. De Tsjechen zijn nauwelijks voorin geweest. In de eerste helft was het nog redelijk, maar voor de 1-0 waren de Tsjechen niet op de helft van Portugal te vinden. Verder speelde Portugal wel gewoon goed. Vooral Coentrao en Moutinho vielen mij positief op.

21 juni 2012 om 22:42

Wat viel Tsjechie ontzettend tegen zeg, alleen maar verdedigen. Enige waarvan ik een beetje van gecharmeerd ben zijn Jiracek, Pilar en Selassie. (ondanks z'n fout bij de 1-0.) Voor de rest valt het allemaal wel tegen en is het een wereldprestatie dat ze überhaupt de kwartfinales hebben gehaald.

Portugal verdiende deze overwinning ze waren de hele wedstrijd de betere ploeg die wou voetballen. Ik vind dat Mereiles directer/aanvallender mag spelen en hetzelfde geld voor Moutinho. Zodra Moutinho de combinaties opzocht met met name Nani kwam er veel meer uit en ook toen Mereiles meer de lange bal ging gebruiken kwamen er meer kansen. Ook met Almeida hebben ze een aanspeelpunt die in de combinatie iets meer brengt dan pinchitter Postiga voor wie het waarschijnlijk einde EK is.

Ben benieuwd hoe ze het gaan doen in de halve finale.

21 juni 2012 om 22:43

terecht dat portugal nu in de halve finale zit , hebben als een team gespeeld zelfs ronaldo;
maar ik denk dat het blijft bij een halve finale ik zie ze niet winnen tegen frankrijk of spanje

22 juni 2012 om 00:03

Frankrijk ben ik niet bang voor.. spelen zelf belabberd...

Spanje... tja dat is ander niveau, maar ik heb vertrouwen.
Portugal kan het wel, ze speelden vandaag met de handrem en de klem erop.

21 juni 2012 om 22:43

Zo goed gekopt van Ronaldo dat doelpunt echt heel knap!!

21 juni 2012 om 22:43

Wat speelde Mereiles & Moutinho een sterke wedstrijd zeg. Ronaldo is echt een beest & heeft veel pech gehad. Ik weet niet wat hij met de paal heeft op dit EK, maar dit is volgens mij de 4e keer dat hij de paal treft? Tjah, centimeters werk & hij had al op 7 goals kunnen staan, maar het is 'm niet gegund.
Had een goede loop actie bij de goal & Cech, zou & moest gewoon gepasseerd worden, die stond echt wereld's te keepen.

Portugal verdiend door, Tjechen waren nog wel gevaarlijk het eerste kwartier, maar daarna nam Portugal het initiatief met name via Ronaldo.

21 juni 2012 om 22:43

Verdiende overwinning van Portugal.
vond het wel een zwakke wedstrijd langs beide kanten.
er gebeurde vrij weinig vond ik, niemand die echt opviel.

21 juni 2012 om 22:43

Haha diene Gebre Selassie heeft zich wel lekker belachelijk gemaakt se! Effe Ronaldo wat opritsen en dan is het weer Ronaldo die de match beslist.ronaldo kon er 3 a 4 hebben ingepeert! Goodbye

21 juni 2012 om 22:43

Het Voetbal heeft gewonnen. Ronaldo laat al 2x zijn grootse klasse zien. Hij was een aantal keren levensgevaarlijk in de eerste helft met 2x paal (!), maar hij had gewoon pech. Als hij meer combineert, minder klaagt zal Portugal (die een paar slechte spelers heeft op belangrijke posities) een van de beste landenteams ter wereld worden.

Força Cristiano!

Man of the match was Cech. Wat een held. Tsjechie mag blij zijn dat ze The Slayer of Barçelona als goalie hebben

21 juni 2012 om 23:26

Jij kraamt echt altijd zoveel lariekoek uit he. De prestaties van Cris tegen zowel Nederland (flut verdediging) en Tsjechië (matige ploeg) moeten normaal zijn. Laat hem eerst maar is Spanje eruit knallen.

22 juni 2012 om 00:06

Zonder normale argumenten slaat je reactie nergens op. Niemand heeft een matige ploeg, anders zouden ze de kwartfinales niet halen

22 juni 2012 om 08:29

Dus je wilt beweren dat Tsjechië en Griekenland bovengemiddelde ploegen zijn? Ze komen voort uit de zwakste pool. En ja, dan moet er wel matige landen door gaan. Kom mij nou niet wijs maken dat tsjechië een echte test was voor de Portugezen. Zelfs Rusland rolde ze op.

21 juni 2012 om 22:44

Dik verdiende overwinning van Portugal. Tsjechie heeft wel erg weinig laten zien in dit duel. Cristiano Ronaldo voor de rust de man met de meeste dreiging, ook Coentrao sterk aan spelen. Had wel verwacht dat Portugal het ging halen maar ze moeten veel meer profiteren van de snelheid van Ronaldo en Nani. Als je ziet dat de momenten dat er ruimte is Portugal zeer langzaam omschakelt, zonde dat je niet gebruik maakt van zulke spelers. Ronaldo had vandaag ook weer meer als één doelpunt kunnen maken, zit tot nu toe echt niet mee. Maar hij kopt zijn land naar de halve finale en daar draait het uiteindelijk om.

Overigens jammer die reacties weer over Ronaldo.. Ga dan anders naar bassie en adriaan kijken man. Elke keer weer zulke reacties. Speelt hij goed en scoort hij niet is hij niet beslissend, scoort hij dan is het een egoist en wordt het hem niet gegund. Valt mij trouwens op dat dat vooral in Nederland is, in de Belgische kranten en ook de italiaanse kranten is dat niet het geval.

21 juni 2012 om 22:51

Ja klopt. Het feit dat half nederland barcalonafan is, mede door de vele spelers die daar gespeeld hebben, ligt daaraan ten grondslag. Jammer. Maar echte voetbalfans weten wel hoe het echt zit, en focussen zich op voetbalkwaliteiten ipv randzaken.

21 juni 2012 om 22:44

Ronaldo heeft fantastisch gespeeld! Is de matchwinner en tsjechie had geluk dat hij nog paar kansen miste!

Op naar de halve finale!!

21 juni 2012 om 22:44

Jammer. Ik gunde het tsjechie zo teggen de faggots uit portugal!

Ik vind portugal echt een walgelijke ploeg
(niet doordat nl 3x achet elkaar is uitgeschakeld door portugal)

21 juni 2012 om 22:47

ga jij je maar ff druk maken over de superboeren in de jupiler league want ek voetbal kijk jij denk ik niet

21 juni 2012 om 23:01

Waarom begin je nou over graafschap, het gaat toch over Ek?
En over de wedstrijd, portugal verdiend gewonnen, mar ik vind het gewoon een stel miejes bij elkaar. Ik heb het gewoon niets met ze.

21 juni 2012 om 23:11

nou ik vind ronaldo,nani of almeida geen mietje , en mij best als jij zo'n idiote mening hebt

ps een goeie supporter zou liefde voor het spel hebben en niet zo maar een paar voetballers die het uitstekend doen totnu toe mietjes noemen

21 juni 2012 om 23:05

jij vindt alves en pepe Faggots ? yeh right.

21 juni 2012 om 23:13

Lol tussen haakjes zet je 3x achter elkaar uitgeschakeld door Portugal en zeggen dat dat niet de reden is dat je ze een walgelijke ploeg vind.

Ik denk wel dat dat 100% de reden is waarom je ze een walgelijke ploeg vind. Ik begrijp je wel, frustratie is groot :D

21 juni 2012 om 22:44

Ronaldo na de wedstrijd tegen Nederland ook vandaag geweldig hoor, ongelooflijk aanwezig. Leidt eindelijk het elftal.

Meireles had drie assists moeten hebben. Die pass met links op Nani was feeeeeeenomenaal, met links zoveel effect en perfect in zijn loop. Helaas was die Nani dramatisch, zeker in de eerste helft. Veel balverlies maar het meest irritante was dat stilstaan met de bal en domme bewegingen maken terwijl de bal niet rolt. Meireles ook nog de lange bal op Ronaldo die geweldig controleert en op de paal knalt. En nog de voorzet op die lompe Almeida.

Ronaldo drie goals en alweer vier keer paal, vandaag twee keer paal weer. Haha het zit niet mee. Ben niet zijn grootste fan maar de laatste twee wedstrijden staat hij wel echt op. Perfecte kopbal natuurlijk, wat een geweldige kopper is het ook.

Wolfsburg heeft twee geweldige spelers in Pilar en Jiracek. Kadlec deed het goed in het centrum.

21 juni 2012 om 22:50

Nani dramatisch noemen terwijl Meireilles de slechtste van het veld was afgezien van 2 mooie passes? Nani had ook makkelijk 3 assists kunnen hebben. Het was zeker niet zijn beste wedstrijd dat klopt, maar Meireilles was ook slecht. En van Nani weten we dat hij veeeeeeeeeel beter kan.

21 juni 2012 om 22:55

Ja leuk je bent een United fan en leuk dat hij beter kan denk je dat ik achterlijk ben hij speelt een prima toernooi. Maar vandaag was hij dramatisch. Had één assist kunnen hebben maar dat was buitenspel van Almeida. Hij was in de eerste helft echt dramatisch, tweede wat beter maar ook slecht. Kan gebeuren maar kom eens op iedereen vond hem dramatisch tijdens de wedstrijd en dan ga jij hem verdedigen. Aparte vent.

Meireles had twee bizar slechte schoten. Maar drie geweldige ballen, echt geweldige. Dus dan heb je het gewoon goed gedaan want hij heeft ook amper balverlies geleden.

21 juni 2012 om 22:59

Nani was de 1e helft slecht Mufc-wazzza, ik snap dat je hem wilt verdedigen, maar hij was gewoon niet best.
De 2e helft deed hij het een stuk beter maar nog steeds niet zo goed zoals we Nani wel eens hebben zien voetballen. Hij leek ook wat afwezig..

21 juni 2012 om 22:45

Heel jammer, gelukkig vliegen ze er de halve finale uit tegen Spanje of Frankrijk. Deze twee landen zijn een klasse beter dan Ronaldoland

21 juni 2012 om 22:54

Bedoel maar, zoniet in de finale tegen Duitsland, zien we Ronaldo weer huilen.

21 juni 2012 om 22:46

Hier voor alle haters, Ronaldo heeft je weer het zwijgen opgegelegd... !!

22 juni 2012 om 08:18

Waarom? Omdat hij een doelpunt maakt tegen spelers uit de Duitse middenmoot? Ik ben dan geen hater, maar dit is een beetje overdreven.
Ronaldo had een mooie goal en een paar kansen, maar als hij er 3 of 4 meer aflegt in de wedstrijd wint portugal gewoon 5-0. Je ziet namelijk nooit een voorzet van hem of Nani komen, en die spits die daar staat kan goed koppen dan is het toch zonde dat Portugal daar geen gebruik van maakt, zet dan Quaresma daar neer.

ON: Portugal heeft verdiend gewonnen met een uitblinkende Moutinho, ik denk ook dat hij in deze transferperiode wel naar een grotere club kan vertrekken.

22 juni 2012 om 17:57

dan heb je niet zo aandachtig gekeken.. ronaldo heeft enkele voorzetten gegeven, zonder dreiging. Nani ook enkele, en bij die ene had almeida niet moeten koppen, hij stond namelijk offside en ronaldo niet..

ps, mijn reactie was enkel om het feit dat, als ronaldo nu goed speelt of slecht, er altijd negatief over hem gesproken wordt, als hij scoor en man of the match is, dan beginnen ze over zijn haar te zeveren..

21 juni 2012 om 22:47

Ronaldo speelde weer lekker, al moet toch iemand tegen hem gaan zeggen dat hij moet stoppen met die schoten van 40 meter. Sjongejonge man, die spelers durven niks tegen hem te zeggen.

21 juni 2012 om 22:48

haha ja he Het lijkt wel alsof Bento bang is voor Ronaldo en Nani. Volgens mij heeft die Hamren dat ook met Zlatan.

22 juni 2012 om 02:54

Voor Nani niet, die wisselt hij gewoon altijd

21 juni 2012 om 23:47

Ben ik het enigszins mee eens, maar op basis van vandaag kun je dat niet zeggen. Zijn schoten waren dit maal gewoon goed op goal, of werden geblokt (die schoten zouden op/heel vlak bij goal gaan).

Maar het probleem is, vertel hem het maar eens. Geen enkele trainer heeft de ballen om dat tegen hem te zeggen. Ronaldo behoort tot de elite op dit moment, een trainer kan hem dan niet laten stoppen. Maar ik geef je wel gelijk, 9 van de 10 keer gaan die schoten totaal mis.

21 juni 2012 om 22:48

Portugal is goed. Maar nu ook weer niet overdrijven he. Ze hebben tegen Tjechie gewonnen. Dat is misschien wel het zwakste team in de kwartfinale.

21 juni 2012 om 22:51

Ja griekenland is wel een heel goed team ..

21 juni 2012 om 22:56

nou laten we zeggen dat garadounis en papadopoulos ( de jongere) griekenland wel ff door de poule looste

21 juni 2012 om 23:35

Oh sorry, je hebt gelijk. Als je kunt winnen tegen Tjechie dan ben je eigenlijk de nieuwe wereldkampioen ...

21 juni 2012 om 22:56

Griekenland is zwakker.

21 juni 2012 om 22:48

En dan zegt men Ronaldo is niet doorslagevend voor Portugal.............................

Wat een wedstrijd speelde hij vandaag.. Gewoon klasse.. jammer dat hij wat pech in de afwerking had bij sommigen schitterende acties.. paar keer ook nog eens de paal...

Maar bij die goal...... Eh... wat zei die Gebre Selassie vandaag ook alweer?

En was ik de enige die ook een Panenka hoorde praten?

Ik hoop echt voor Ronaldo dat hij volgende keer meer geluk heeft in de afwerking.. Maar buiten dat gewoon een klasse wedstrijd (net als de voorafgaande 3)...

21 juni 2012 om 22:49

haha hij moet de volgende wedstrijd een shirt dragen met ''who is Panenka''
Meesterlijk geowned.

21 juni 2012 om 23:24

Waarom gebruik jij zoveel puntjes? Wil je zo beter overkomen ofzo? doe er iets aan, het ziet er namelijk lachwekkend uit.

ON: Ronaldo had tegen Nederland huis tuin en keuken verdedigers voor zich. Dat hij 2 keer scoorde was niet meer dan logisch. Nu heeft hij een knappe goal gemaakt. Nu wordt et eens tijd dat hij Portugal na de overwinning schiet tegen een Spanje.

Helaas voor hem zie ik dit niet gebeuren. Spanje zal de vloer aanvegen met meneertje ego en consorten.

21 juni 2012 om 23:36

Puntjes gebruiken om beter over te komen?...... lachwekkend... Ik ga er ook natuurlijk niets aan doen.. als jij het lachwekkend uit vindt zien.. is prima..

On:

Tja.. Huis, Tuin en Keuken verdedigers? Ik kan me me nog goed herinneren dat valk voor het EK veel mensen zeiden dat die Nederlandse verdediging nog niet eens zo slecht is.. Maargoed

We zullen zien of het Spanje of Frankrijk wordt.. Het is niet vanzelfs sprekend dat Spanje van Portugal zal winnen.. Ik kan men nog een duel herinneren waarin Spanje helemaal zoek werd gespeeld door Portugal.. En ze speelde toen ook met dezelfde spelers als nu..

Alles is mogelijk en ik zie... (in jou ogen) meneertje ego minstens 1 goal maken en ongeacht wie de tegenstander zal zijn kans maken om door te gaan..

22 juni 2012 om 08:45

Ik weet geeneens meer waarom ik begon over die puntjes. Never mind that ;

Mensen die beweerden dat de defensie van NL niet eens zo slecht is hebben geen verstand van voetbal. Onze defensie is uitermate zwak. Zelden heb ik het NL elftal gezien met zulke tekortkomende verdedigers. En dan te bedenken dat er mensen zijn die de Duitse en portugeze defensie niet eens beter vinden dan de onze xD

Ronaldo is een super ster. Ongetwijfeld. i.m.o. de op één na beste ter wereld. Nu moet tie tegen Spanje/ Frankrijk knallen.

21 juni 2012 om 22:48

Aardige wedstrijd waarin Coentrao, Pepe, Moutinho en in mindere mate Ronaldo erg goed speelden.
En boeien dat hij af en toe afwijkend gedrag vertoont. Die standaard, mediagetrainde, robotachtige antwoorden en reacties, kennen we al van genoeg andere spelers. Leven in de brouwerij! Zolang het fatsoenlijk blijft.

21 juni 2012 om 22:49

Wat is ie een beest die Ronaldo! Die grinta en die wil om te scoren zie je bij niemand anders.
Schitterende sprint bij die goal. Maar ik moet zeggen: een heel sterke teamprestatie van de portugezen trouwens. Ze zijn wel bijzonder afhankelijk van Ronaldo. Hij zorgt voor diepgang en slagkracht in het spel !

21 juni 2012 om 22:53

Ze spelen ook als team voor Ronaldo, Ronaldo is het eindstation, alle ballen gaan naar hem.
Dus is het normaal dat ze van hem afhankelijk zijn.

21 juni 2012 om 23:09

@tipi09
wel een goed tactiek die me heel erg bekend voor komt

ON: we hoeven Ronaldo niet optehemelen is nergens voor nodig te vaak gebeurd hij is wel beslissend vandaag loodst portugal naar kwartfinale en nu halve finale.

22 juni 2012 om 04:20

Veel ballen worden inderdaad naar Ronaldo gespeeld, maar juist de voorzet waaruit Ronaldo scoort was niet voor hem.

21 juni 2012 om 22:51

Haha zie al die Ronaldo haters (messi-lovers) allemaal haten, jullie kunnen het gewoon niet hebben dat hij nu eenmaal 1 van de beste van de wereld is, en dat hij NL uitschakelde, je mag gerust weten, ik heb het Nederlands Eftal helemaal uitgelachen toen ze 3x verloren..

21 juni 2012 om 22:59

Moet je nou een euro?
Ronaldo heeft gewoon ruzie met Eusebio, omdat hij zij dat Messi beter was.
Natuurlijk gaan ze op hem haten.
Schandelijk.

21 juni 2012 om 22:51

De killer, de fenomeen. Cristiano Ronaldo, al dat haat richting hem motiveert deze jongen en maakt het feest hier alleen maar leuker en zoeter! Portugal speelde heerlijk, wel had in de 2e helft Nani gewisseld met Quaresma, ben benieuwd wat die jongen te brengen heeft.

Verder Ronaldo tweemaal man of the match geweest tot dus ver. En alle verhalen dat deze man niet presteert voor zijn land kunnen nu de prullenmand in . De beste man neemt mijn ploeg mee naar een kwartfinale en nu een halve finale. Een halve finale dat mij niet totaal onmogelijk lijkt, maar ver genoeg om beoordelen dat deze man het ook goed doet voor zijn land.

Hala Ronaldo, wie anders?

21 juni 2012 om 22:53

Ik wilde ook dat Bento Q7 wisselde en niet Rolando. Q7 is een speler die voor veel entertainment zorgt met zijn trivela's

21 juni 2012 om 22:55

volgens u redenering is Gomez de beste man van dit tornooi tot nu toe, omdat hij de goals maakt.
Voor mij zijn Iniesta en Pirlo de beste spelers tot nu toe.

21 juni 2012 om 22:58

@ Cabral, ik zie Q7 niet veel spelen maar hoor altijd mooie verhalen van hem, ben echt benieuwd. Misschien in de halve finale?

@ Tipi09, nope dat maak jij ervan. Ronaldooooooooooooooooo!

21 juni 2012 om 23:06

Ronaldo, Iniesta en Pirlo zijn de beste tot nu toe. en nog iets over Gomez, hij had tot nu toe iets van 30 seconden de bal. Heel toernooi! en hij maakt 3 goals. dat is echt fenomenaal maar de beste van ek echt niet.

21 juni 2012 om 23:09

Ronaldo doet ook niks anders dan de goals maken, en hij heeft veel kansen gehad dit EK, zoals tegen Denemarken.
Ik vind zijn spel maar zwak, om bij de beste spelers te horen.
Ronaldo heeft snelheid en techniek, maar uiteindelijk maakt hij zijn goals bijna altijd op de manier zoals Gomez het doet, gewoon op de juiste plek staan en afwerken.
Hij maakt zelden doelpunten uit eigen acties, waarbij hij een paar man dribbelt.

21 juni 2012 om 23:14

Ik weet precies wat je bedoelt, maar je moet wel weten dat Ronaldo geen spelmaker is. Ik ben echt een groot fan van hem, maar Messi is zeker beter omdat hij snapt hoe je moet spelen. Je kan ze niet vergelijken maar Ronaldo is echt een speler die van links binnenkomt en met kracht en fisiek zijn tegenstander voorbij gaat. De 1-ste 2 wedstrijden werdt hij heel goed bewaakt door de verdedigers, maar daarna lukte alles heel goed. Ook kreeg hij veel ruimte dus kon hij zijn spel maken dat moet ik wel toegeven, maar om de beste te zijn moet je je momenten pakken en scoren. Dat hij heeft Ronaldo tot nu doe goed gedaan.

21 juni 2012 om 23:15

Tipi heb je de goal gezien? Gezien waar hij vandaan kwam? Op de juiste plek staan? Hij komt van zo'n 7 meter afstand van waar de bal terecht komt en jij hebt het over op de juiste plek staan?

Mensen zoals jij en Joostvans blijven maar klagen hoe goed hij ook speelt, ik vraag me echt af waarom? Wat is het probleem?

21 juni 2012 om 23:21

ik klaag niet, ik vind gewoon dat veel mensen hier overdrijven door te zeggen dat Ronaldo de beste is, omdat hij scoort.
En ja hij maakt idd heel goede looplijnen zoals bij die goal, daarom dat ik hem echt een goede afmaker vind.
Maar ik vind hem voetballend gewoon niet zo goed, om te zeggen dat hij de beste is.
Als Ronaldo zijn goals niet maakt, dan heeft hij meestal gewoon geen goede wedstrijd gespeeld.
Terwijl Messi, Iniesta, Rooney, Ribery, ook heel belangrijk kunnen zijn als ze niet scoren.
En dan heb ik het niet over een assist door de bal gewoon breed te leggen, als je de achterlijn haalt, maar gewoon om het feit dat deze spelers, buiten hun goals veel meer voetballend vermogen hebben.

21 juni 2012 om 23:22

forzae

Hij is beslissend en een geweldige doelpuntenmachine geworden. Maar verder valt het allemaal wel mee en zijn er spelers die meer dingen goed doen, puur omdat dat spelers zijn die een ploeg draaiende houden. Pirlo en Iniesta voorop. Ronaldo is snel, sterk en doelgericht. Dit brengt hem in een positie waarin hij heel dreigend kan zijn en dit nu ook goed doet. Pirlo en Iniesta vallen minder op maar doen ook ontzettend veel goed, als spelmakers.

21 juni 2012 om 22:55

Pepe.. prachtige nette speller dit Ek.. Verdedigd echt letterlijk perfect!!
Portugal staat er als een team vanaf begin af aan, alleen heeft het nog problemen met de afronden, want hoeveel kansen hebben ze vandaag we niet gehad. Veel schoten waren over het doel, meer doelgericht en dan zal er wel een keer eentje invliegen!

21 juni 2012 om 22:59

sommigen waren wel doelgericht maar met cech in het doel weet je nooit wat er gebeurt

21 juni 2012 om 22:55

De goal van Ronaldo, heerlijk! DE doelpunt opzich was nog niet zo knap maar de loop actie. Kijk waar Ronaldo vandaan komt op de moment dat de bal gegeven gaat worden. Hij start zo'n 4 meter als Selassie en met een enorme sprint eindigt hij 2 meter voor dezelfde speler, Ronaldo weet al in te schatten waar de bal terecht komt. Dat is klasse die weinig spelers hebben en daarom maakt dat dit simpele doelpunt zo mooi!

Voor mij waren Cech, Bruno Alves en Pepe de beste spelers. Geen enkele fout gemaakt en wonnen alles. Ronaldo speelde ook goed maar had er meer kunnen en misschien wel moeten scoren.

21 juni 2012 om 23:01

Meer moeten scoren? Echte 100% kansen waren er niet hoor. Vrije trap zou Cech gehad hebben (hij zat er zelfs nog aan) en die ene mooie actie was gewoon pech.

21 juni 2012 om 23:02

Die goal van Ronaldo leek wel houdbaar. Maar ik vermoed dat door die stuit, het gewoon onmogelijk was die bal te stoppen. Maar toch heb ik een raar gevoel, lijkt me te makkelijk als je begrijpt wat ik bedoel.

Voor de rest uitstekend gekeeped!!

21 juni 2012 om 23:30

Zola: komt idd door de stuit, kopballen met een stuit zijn het moeilijkst voor een keeper. Muller kopte ook naar de grond, dus het is geen toeval.

21 juni 2012 om 23:34

Hij had ook pech in de afronding...speelde verder redelijk, tegen een zwakke verdediging.

Hij zou eerder aan zijn overzicht moeten werken..dat moment dat er 5 man op hem afrennen kan hij makelijk iemand alleen voor de keeper zetten.

Wel een schitterende kopbal trouwens!

21 juni 2012 om 22:58

Jeetje dit is toch niet te geloven.. Eerst zeiken mensen dat hij nooit beslissend is en nu als hij wel beslissend is dan zeiken mensen over zn ego. Hij reageert zo omdat de media etc etc precies reageren zoals jullie met het gezeik dat hij nooit beslissend is. Logisch dat hij zo reageert. Alsof jullie allemaal zo braaf zijn. On: goede match van Ronaldo, Tsjechie had niks te zoeken in de kwartfinale. Ze hebben amper een kans gecreeerd.

21 juni 2012 om 23:01

kansen hadden ze wel aan de linkerkant ,die pereira speelt egt dramatisch ik zou bosingwa er in zetten

22 juni 2012 om 09:54

gaat een beetje moeilijk aangezien bosingwa niet eens mee is.

21 juni 2012 om 22:58

Een word Ronaldo heeft de haters hun monden gesnoerd en ja hij is de beste speler van de wereld...

hij was zo dreigen bij Portugal ik heb van hem genoten wat een fenomeen, wat een startsnelheid heeft hij wauw...

Wat is hij snel het lijkt wel of hij nog sneller is geworden het kost geen kracht bij hem die sprints zie hem niet puffen...

Door zijn loop actie creert hij kansen ....

Hij speelde erg goed vond ik...

Respect voor hem wat een drive en sprints onmenselijk hij raakt nooit uitgeput...

Hij wil alles zo perfect hebben is ongekend zeg wauw...

Beste speler van de wereld klaar punt uit...

22 juni 2012 om 14:50

Beste speler is ie niet, die speelt toch echt bij Barca.
Ronaldo is goed, een werkelijke Flash, maar Messi is toch de completere speler.

21 juni 2012 om 23:02

Ik wil effe paar dingen zeggen. -migeul veloso is echt te zwaar, had op die plek beter fernandes gezien. - zie hier reactie van mensen dat raul meirreles goed is, ik kan er alleen maar on lachen. Wat is die man nep geen techniek niks kan alleen maar rennen. - verder zou ik voortaan almeida in de spits laten spelen, en dan hoort almeida een voorzet te krijgen. En niet dat portugal 100 keer door het midden willen gaan. - wat speelt fabio coentrao paniekerig, hij moet effe rustiger worden aan de bal. - wat heeft portugal een slechte trainer, hij laat spelers als fernandes en carvalho thuis en laat quaresma amper spelen.

21 juni 2012 om 23:34

En uit deze reactie maak ik op dat jij een Besiktas-supporter bent. Ik verbaas me dat je niks zegt over Simao!

22 juni 2012 om 00:33

Kerel ik zeg de waarheid fernandes is beter dan raul meirreles.

22 juni 2012 om 00:49

@ Cengiiz was jij niet in het begin van het EK ook mee eens dat fernandes mee had gemoeten en dat moutinho en mereilles niet voor veel creativiteit zorgden ???

Nu speelde weliswaar mereilles wel een goede wedstrijd maar een type fernandes hoort thuis in de basis van portugal ! Wat kom je dan ouwehoeren met het feit dat omdat hij alleen voor bjk is dat zegt ??? Hij heeft toch gewoon gelijk !? Je onzin, de laatste tijd, heeft geen grenzen , ga een beetje dimmen !

22 juni 2012 om 01:53

Dat zei ik. Er is een maar. Portugal staat gewoon in de halve finale, dus kunnen ze het prima doen zonder Fernandes! Van Portugal moet je geen mooi voetbal verwachten, het is gewoon wachten op een individuele actie van de wingers [ronaldo-nani]

Ik ben zowiezo geen voorstander van Meireles, ik zie liever Fernandes daar maar we moeten wel objectief blijven. Je zit gewoon in de halve finale, waarom betrek je Manuel Fernandes opeens erbij? Totaal onnodig voor ophef zorgen, niets anders. Ik geef ze een goeie kans om door te stoten tot de finale, Spanje heeft geen David Villa en Puyol, 2 zeer belangrijke basiskrachten en Spanje is niet echt overtuigend. Herinner me in 2010 een wedstrijd, dat 4-0 (?) eindigde voor Portugal in de wedstrijd tegen Spanje.

Je zit bij de laatste 4 van Europa, een succesvol toernooi dit voor Portugal. Tactisch kan het beter, dat verwijt ik Paulo Bento, niet de spelers. Spelers zoals Quaresma en Almeida hebben ook niet kunnen overtuigen, waarom zou Fernandes dat dan wel doen? Moutinho speelde geweldig, erg creatief en Meireles is misschien wel een zwakke schakel, geef ik toe, maar hij voegt wel wat toe aan dit Portugal. Bovendien, die man heeft de Champions League gewonnen, en Fernandes? Met zo'n selectie niet eens in de top 3 geëindigd, en in het normale seizoen 4 (!) derby wedstrijden niet gespeeld en in de play-off's niet echt overtuigd. dit is al reden genoeg om sommige spelers van de ''clan'' thuis te laten en daar hoort Almeida zowiezo bij! Zie liever die Oliviera daar.

Kort maar krachtig: Meireles mag kwalitatief minder zijn, hij heeft meer ervaring en is op dit moment handiger dan Fernandes [op dit moment!] Naast dat, zitten ze in de halve finale en zie ik geen perspectief om hem te vervangen, het draait uiteindelijk toch om Ronaldo!

22 juni 2012 om 18:28

Ik ben ook blij dat portugal in de halve finale staat , maar de volgende tegenstander van portugal zal niet zo simpel zijn als tsjechie ! Want als je moet spelen tegen frankrijk of spanje of italie heb je zowieso een speler als fernandes nodig voor op het middenveld ! Zie hoe ronaldo wordt bediend bij real door xabi en ozil , mereilles en moutinho kunnen dat niet , dat zie ik al bij de laatste 5 wedstrijden van portugal !

Portugal heeft het goed gedaan in de poule des doods , alleen hebben ze tot nu toe geen tegenstander van formaat gehad behalve duitsland , denemarken kwam nog verassend terug door de lakse houding van portugal en over NL , tja daar hoef ik niets meer over te zeggen , ze waren dramatisch . En dan krijgt portugal een zwakke tegenstander als tsjechie ! Van alle portugezen behalve simao die zelf gestopt is had fernandes het meeste recht om in de basis van portugal te spelen als je ziet wat hij allemaal heeft laten zien bij bjk dit jaar !

21 juni 2012 om 23:02

Wat een beest. Met zo veel haters toch nog steeds beslissend zijn. Geweldig. Portugal had wel 5 doelpunten moeten maken. cr7 geniet van deze speler en haat hem niet zo!!!!!!!!!!!!!!!!

21 juni 2012 om 23:03

Wat was dat vreemde geluid toen de wedstrijd afgelopen was? Waren dat de down-patiëntjes die gratis de wedstrijd mochten volgen of was dat dan toch Ronaldo die probeerde met de cameraman te converseren?

Prachtgoal van hem, meer kan ik er niet over zeggen. CR7 neemt echt zijn verantwoordelijkheid op en maakt dan ook de winning goal. Al heb ik zo'n donkerblauw vermoeden dat Webb hem geen gele kaart durfde te geven bij die halve schwalbe (en dan nog eens om een penalty vragen) in de slotseconden, uit angst dat hij een eventuele 2e grote finale op rij aan z'n neus zou zien voorbij gaan.

21 juni 2012 om 23:08

Duiven geluid van de duif meneer uit Nederland typ youtube kan je het zien...

21 juni 2012 om 23:14

Hij kreeg een hele licht duw, dus er valt wat voor te zeggen. Er wordt ook niet voor elke duikeling elders op het veld een kaart gegeven, dus dit was ook geen gele kaart waard!

21 juni 2012 om 23:06

prachtige wedstrijd van het hele team van portugal en ronaldo was de enige doelgerichte in de wedstrijd eigelijk zag je het al aankomen nadat hij 2x de paal raakte maar portugal overduidelijk beter wat beter kan is dat nani en anderen spelers wat minder toneel moeten spelen maar mn punt is dat portugal een goeie kans zo heeft op de titel en met zo'n topper als cr7 is het mogelijk (en niet eens zo klein beetje ook)

21 juni 2012 om 23:06

off topic: foto van ronaldo -- i wanna pinch your tittiesss

on: portugal was duidelijk beter, veel kansen gemist.. die pilar is wel een goede speler ;

21 juni 2012 om 23:07

Ronaldo maakt zich onsterfelijk als hij nu opvolgend Spanje en daarna Duitsland uitschakeld xd
Man van het toernooi tot nu toe! wat een held

21 juni 2012 om 23:12

Ronaldo snoert hier die monden van al die ronaldo haters. Hierbij bedoel ik ook het portugese volk waar hij alsmaar werd uitgekost. Diezelfde supporters noemen hem nu weer de beste van de wereld!

Vooraf gaf ik al aan dat dit zijn toernooi zou gaan worden en dara begint het nu al erg op te lijken!

Forca Portugal!!!! (l)

Obrigado Obrigado Obrigado!!!!!

21 juni 2012 om 23:15

Het was al algemeen geweten dat de groep waarin Tsjechië en Griekenland zich kwalificeerden de zwakste was en deze kwartfinale heeft dit alleen maar bevestigd.

Alleen een sterke Cech en pech bij de afwerking bij CR hebben er voor gezorgd dat het maar 1-0 was.

Heel erg matige ploeg dit Tsjechië en gewoon pure logica dat Portgal tegen deze tegenstander de halve finale binnenhaalde.

21 juni 2012 om 23:15

Gebrw selassie? Waar was je nou bij die goal van ronaldo? Een sneer uitdelen en kijk us wat gij jou heeft gegeven? Uitschakeling!! Haha

Mooi aanvallend spel van portugal. Tsjechië speelde op een gelijkspel en dan krijg je op een gegeven de deksel op de neus.

21 juni 2012 om 23:28

Sneer? omdat hij messi beter vind. Laat mensen lekker een mening hebben joh. Hij sneerde niet na Ronaldo, wat een onzin zeg.

21 juni 2012 om 23:22

Die doelpunt van Cronaldo was echt slecht verdedigt en had nooit erin moeten.
Portugal is wel door maar bij de halve finale stopt het voor Portugal tegen Frankrijk of Spanje. Want Portugal heeft in het ek wk vaak nog nooit laten zien tegen grote ploegen en C Ronaldo ook niet.
Het is wel leuk dat je scoort tegen een zwake Nederland en Tsjechië.

21 juni 2012 om 23:30

Hoewel Ronaldo mooie dingen liet zien een kanttekening: zolang hij zo individueel blijft optreden zal hij nimmer op de sympathie van het algemene voetbalpubliek kunnen rekenen. Vrije trappen van veertig meter, door vijf man heen rennen terwijl Postiga een op een met de doelman stond, het is gewoon ofwel niet slim, ofwel niet voor Portugal maar voor Ronaldo. Maar goed, verder was hij zeer aanwezig voorin, klasse.

21 juni 2012 om 23:37

Wat mij opviel toen CR scoorde was dat hij zijn doelpunt ging vieren met een camera i.p.v. met zijn teamgenoten...

Het mannetje CR moest weer centraal staan... Het is zoals je zegt : zolang CR blijft vinden dat hij het middelpunt van het heelal moet zijn, zal hij nooit het neutrale voetbalpubliek achter zich krijgen.

21 juni 2012 om 23:38

Ik vind dat hij dan ook eens moet ophouden met zo in een slachtofferrol te kruipen wanneer met 'messi' roept of hem uitfluit. Hij weet dondersgoed waar het probleem ligt, lijkt me.

22 juni 2012 om 00:00

Het mannetje CR moest weer centraal staan?

Gast hij gaat naar de camera om daar wat in te roepen.. Namelijk dat dit doelpunt voor zijn zoontje was...

Verder is het toch goed.. Hoe vaak roept hij bij Real zijn teamgenoten erbij om samen het doelpunt te vieren...

Sommigen mensen graven soms echt diep..

22 juni 2012 om 00:05

Dat zijn de CR haters. DIe kijken niet langer dan hun neus lang is...

Forca Ronaldo!
Forca Portugal!!

22 juni 2012 om 00:14

Het is misschien omdat we net wel verder kijken dan onze neus lang is dat we ook oog hebben voor andere zaken dan zijn voetbalprestaties.

Bij de derde van Portugal tegen Denemarken was hij de enige die zijn teamgenoot niet ging feliciteren, als je tijdens de rust van kapsel verandert dan denk je van jezelf dat je een patser bent en nu negeert hij ook weer zijn ploegmaten en recht naar de camera.

Hoe zou het toch komen dat er zoveel Cr-haters zijn en dat dit bij die andere (je weet wel wie) omzeggens niet het geval is ?

Het zal allicht aan al die mensen liggen want CR doet helemaal nooit niks verkeerd.

22 juni 2012 om 00:21

De bespottelijke penisnijd op twitterniveau jegens Ronaldo kent kennelijk geen grenzen. De volkomen gedrogeerde Maradona, tevens smaakmaker, ging hem ooit op een WK voor.

22 juni 2012 om 01:08

Kijk elke speler heeft wel iets vervelends. Tuurlijk is ronaldo geen heilig boontje en zou ikzelf bepaalde dingen anders aanpakken. Maar kom op zeg, elk mogelijk dingetje is het meteen raak. Net als nu met het vieren van zn doelpunt. Het enige wat hij doet is het doelpunt opdragen aan zijn zoon. Wat is daar nou weer verkeerd aan?

Hij had al snel een slecht imago, maar in heel veel opzichten is die kerel ook al veranderd(positieve zin). Alleen lijken velen dat niet te willen zien.

Jouw voorbeeld van het niet feliciteren bij de 3e goal tegen denemarken is weer typisch een voorbeeld. Iedereen viert het toch op zijn eigen manier. Die gast zal waarschijnlijk alle Goden hebben bedankt toen de 3e viel.

Ronaldo zin t soms het Portugese volkslied niet, hoppa dat is dan weer wereldnieuws.

Men overdrijft... dat is wat ik hier probeer duidelijk te maken

21 juni 2012 om 23:38

Ik denk dat dit Portugal precies Real Madrid van dit jaar is.

Ik heb vaak gezegd dat Real Madrid nog niet is getest voor een grote club. Toen ging iedereen lachen.
Toen zij tegen Bayern moesten zag je dat het nog lang geen echte compleet club is.

Zo is het ook Portugal, portugal heeft nog geen echte grote team tegen gekomen. Duitsland maar die speelde ook niet beste wedstrijd. Verder had Portugal alle mazzel om van Denemarken te winnen.
Tegen Nederland hoef ik niet eens te beginnen en tegen Tsjechje thja ook geen grote tegenstander.

Mocht Portugal tegen Spanje spelen en overtuigend winnen dan zeg ik pas dat dit Portugal geweldig is.

Mocht Portugal tegen Spanje spelen dan hoop ik dat Arbeloa op de bank belandt anders is het over en uit voor Spanje.
Dramatisch rechtsback tijdens dit EK.

21 juni 2012 om 23:48

Ik ben van mening dat Portugal tegen Duitsland (toch wel een topper) best meer verdiende dan die 1-0 nederlaag.

In die andere wedstrijden is Portugal inderdaad niet getest, daarvoor waren zowel Denemarken, Oranje als Tsjechie veel te zwak.

Die halve finale wordt sowieso wel een test : misschien weer een halve finale Frankrijk-portugal (was ook al het geval in 1984 en 2000 - Portugal verloor 2 keer - zij het nipt) of anders tegen die andere topfavoriet Spanje.

Ze staan toch maar mooi in de halve finale na zich te hebben gekwalificeerd in de groep des doods en Portugal kan het natuurlijk niet helpen dat de tegenstander in de kwartfinale uit de zwakke groep A kwam.

Nu, in de halve finale zal Portugal sowieso in de underdogrol kruipen : wat Portugal is voor Nederland, dat is Frankrijk voor de Portugezen : hun zwart beest.

En anders is de tegenstander Spanje en tegen de Europees en wereldkampioen zal Portugal zichzelf ook wel niet als favoriet zien.

Van mij mag Portugal op zijn bek gaan, ik heb het niet zo voor hen maar ik acht een Chelseascenario best mogelijk : de Blues had ook niemand getipt als winnaar van de CL.

22 juni 2012 om 00:51

Ik ben het ook met je eens.
Alleen wanneer Portugal de finale haalt kan je zeggen dat zij een top ploeg is. Kijk NL is naar huis, Rusland is naar huis, zweden is naar huis en Griekland staat in de kwartfinale. je kan toch ook niet zeggen dat Griekland beter dan rusland of beter dan zweden.

Toch blijft het geluk die je kan hebben.

22 juni 2012 om 01:47

In 2004 won Portugal van Spanje, Nederland en Engeland. Uiteindelijk de finale verloren van Griekenland.

Toernooien win je niet alleen maar door de op papier grote landen uit te schakelen. Van de kleine moet je ook kunnen winnen. Zoals bv vandaag

22 juni 2012 om 16:08

Volgens mij heb ik het niet over van wie men moet winnen om de beste te zijn.
Ik heb het gehad over een teste.
Je bent de beste alleen als je ook van grote kunt winnen en niet alleen van zwakke Nederland en Tsjechie toch?

21 juni 2012 om 23:49

Wat een gejank weer in deze topic over Cristiano Ronaldo! Egocentrisch of niet hij doet elke wedstrijd 90 minuten lang zijn stinkende best om te scoren, deden de Nederlanders afgezien van De Jong en Sneijder dat ook? Nee!

Wat een fenomeen die Ronaldo! Fantastisch om naar te kijken!

21 juni 2012 om 23:53

Ik weet het al wat het is met Ronaldo. Waar spelers als Ibrahimovic en Balotelli arrogant zijn, vertonen ze menselijke trekjes door soms iets humoristisch, iets goeds of juist iets heel doms te doen. Ronaldo is te perfect, zijn uiterlijk en zelfs als voetballer. Alles is gericht op de ultieme prestatie om als beste voetballer ter wereld te boek te staan. Mede door zijn humorloze maar voornamelijk narcistische gedrag (wat overigens te begrijpen is) lijkt hij meer op een robot dan op een mens

22 juni 2012 om 00:08

Als mensen me vragen waarom ik Ronaldo niet mag, zal ik altijd een heel sterk argument klaar hebben liggen. Met deze uitspraak kun je toch niet ontkennen dat er echt iets mis is in zijn persoonlijkheid:
"ik ben knap, ik ben rijk en ik kan goed voetballen. Daarom is iedereen jaloers op mij."
Dit heeft niets met voetbal te maken, hoor. Als je dit zegt, klopt er iets niet bij je als menszijnde. Dan verwacht je op z'n minst een lachje, zodat het als grap overkomt. Maar dat was gewoon een bloedserieuze uitspraak.

Wat hier allemaal boven staat, is mijn antwoord op de vraag: Wat heb jij tegen Ronaldo?

22 juni 2012 om 16:06

Maar is het dan misplaatste arrogantie van ronaldo? want hij is eenmaal knap, hij is eenmaal rijk, en hij kan eenmaal goed voetballen en ja daar zijn mensen jaloers op, ik ben daar ook 1 van dat durf ik gewoon eerlijk te zeggen.

Maar waarom zou je er dan problemen mee moeten hebben? als het misplaatst is ok dan kan ik het begrijpen, maar het zijn toch geen onwaarheden die hij verteld?

24 juni 2012 om 15:15

Hij is rijk, ja. En hij kan goed voetballen, jazeker. Maar mensen die zichzelf knap noemen, worden narcisten genoemd. Als je bereid bent dit soort uitspraken te doen voor de camera, kun je mij makkelijk overtuigen dat zijn narcisme al op zo'n hoog niveau zit, dat hij opgewonden kan raken van zichzelf. En dan kan een arts medisch bewijs leveren dat er iets niet klopt in zijn hoofd. Hoe dan ook, egoïsme en arrogantie zijn beiden hele slechte eigenschappen van een mens, en genoeg reden om zoveel negatieve reacties te krijgen uit de media.

Trouwens, hoe knap Ronaldo is, dat valt best wel mee. Tegenwoordig kan ik zo'n rijtje van jonge spelers opnoemen die waarschijnlijk veel beter in de smaak zouden vallen bij vrouwen. Maar aangezien ik een jongen ben, doe ik dat niet. Anders komt het verkeerd over.

22 juni 2012 om 00:11

Goede wedstrijd van Portugal en Cristiano Ronaldo. Hij laat toch zien dat hij er staat op een grote eindronde. Dit maakt hem na mijn mening de beste van de wereld want Messi kan nooit het verschil maken zonder Xavi en Iniesta achter zich.

22 juni 2012 om 00:33

Geweldig, Cr blijft mensen de mond snoeren en er zijn altijd mensen die het nog nodig vinden om hem negatief te benaderen. Get a life en geniet van dit fenomeen.

22 juni 2012 om 00:37

Om te beginnen moet ik zeggen dat Ronaldo echt onwerkelijk goed was vandaag, zijn passing, aanname, schot en afwerking waren van de allerhoogst niveau. Portugal staat nooit bekend als een team, maar sommige feiten kunnen we wel wegstrepen.

Ronaldo presteert voor zijn vaderland. Fabio Coentrao en Raul Meireles verdienen veel meer lof dan dat ze krijgen, die gasten kunnen voetballen (zie clubverband overschat etc)

Petr Cech staat ook gewoon voor Tsjechië, het kon wel 4-0 worden vanavond maar hij keepte sterk en heeft mij en ik denk velen anderen ook positief verrast dat hij Ronaldo lastig avondje heeft bezorgd.

Respect voor deze jongens.

22 juni 2012 om 00:47

Ronaldo is de meest jaloerse, onprofessionele, ijdele ''man'' die ik ooit gezien heb. Ik juich niet voor een mens dat zich laat leiden door wat anderen willen, in plaats van waar hij zelf voor staat.

22 juni 2012 om 00:52

Voor de rest alles goed !! geen hersenschade of blijvend letsel ? meest domme reactie ooit hier gelezen ... mijn complimenten

22 juni 2012 om 01:04

Vertel mij eens, voordat je mijn mening afkraakt, wat vind jij zo goed aan ronaldo. Ik heb het niet over zijn voetbalskills. Die zijn ongetwijfeld fantastisch, dat zul je me ook nooit horen ontkennen. Maar geef me een reden waarom jij blijkbaar wel fan bent van de persoon Ronaldo. Want in mijn ogen is het een arrogant mannetje die zijn haar belangrijker vind dan de rustbesprekingen.

22 juni 2012 om 03:42

Door hij knap,rijk is en goed kan voetballen en begrijp niet de wat de problem is met zijn kapsel??of heb hij zijn haar op zijn oren?of zijn oren op zijn kapsel?

22 juni 2012 om 00:51

@michielvc

Ik citeer je: ' het is misschien omdat we net wel verder kijken dan onze neus lang is dat we ook oog hebben voor andere zaken dan zijn voetbalprestaties'.

Je verwijt Ronaldo dat hem een en ander boven het hoofd is gestegen. Kennelijk vormt dat echter geen enkele belemmering voor je om met een hooghartig en patroniserend toontje majesteitelijk je mening af te scheiden in de tweede persoon meervoud.

Wij als voetballiefhebbers hebben oog voor de voetballer Ronaldo. Wat vonden wij van het doelpunt van Ronaldo en wat vonden wij van de actie die eraan vooraf ging?

22 juni 2012 om 00:54

Tsjechie is me een slechte ploeg zeg !! Hoeveel kansen hadden ze eigenlijk de gehele wedstrijd ?? Het was constant portugal dat aanviel en voor gevaar zorgde . CR7 steelt weliswaar weer de rol maar heeft op sommige momenten ook oog moeten hebben voor zijn medespelers , maar toch klaart hij het weer ! Tis gewoon een geweldige voetballer met helaas de irritante trekjes zo nu en dan ! Almeida had meer voorzetten moeten krijgen , nani speelde sterk en was gevaarlijk van de zijkanten!

Portugal wordt steeds beter en kan echt voor spektakel zorgen !

22 juni 2012 om 01:10

Goed en degelijk werk van Portugal, afronding kan beter, Ronaldo zag bij dat schot op de paal Almeida niet staan, was een intikkertje geweest. Knappe goal, dik verdiend, Coentrao was weer geweldig, de beste (in ieder geval de meest veelzijdige) back van het toernooi. Zou Portugal het EK zelfs kunnen winnen ??

Forca Portugal !!

22 juni 2012 om 01:40

Jammer dat ronaldo dat niet zag, op zich best logisch als je kijkt wat ie heeft moeten doen om tot een schot te kunnen komen.

Coentrao... tja sinds zn tijd bij rio ave zag ik een speler met veel potentie. Dan te bedenken dat bij studio sportzomer is gezegd dat de backs van Portugal de slechtste waren van het toernooi... zucht...

Coentrao is zonder twijfel ee van de beste linksbacks van de wereld.

Portugal EK winnen?

Van te voren had ik aangegeven dat Portugal - Duitsland de finale zou worden met als winnaar Duitsland. Mocht dit daadwerkelijk de finale worden zou Portugal best weleens kunnen stunten, Dit omdat ik toch meer van Duitslands had verwacht in de wedstrijd tegen Portugal

Forca Portugal!!!

22 juni 2012 om 09:14

1 grote vedette, en de rest in dienst van..
Idee voor NL?

22 juni 2012 om 09:23

Verschil is dat er een te klein verschil bij Nederland is tussen bijvoorbeeld de spelers, er is niemand die er ver bovenuit steekt zoals bij Ronaldo en de rest.

22 juni 2012 om 10:14

De meest walgelijke, dwaze en domme eikel ooit op een voetbalveld maar wel leuk om naar te kijken als hij het op voetballen houdt.

22 juni 2012 om 11:39

Ben ik de enige die Ronaldo juist niet egoïstisch vindt? Juist hij speelt de bal vaak naar anderen.

22 juni 2012 om 12:37

yessss Portugal heeft gewonnen hopelijk gaat spanje winnen dan gaat spanje tegen portugalll

sominge mensen hierzo praten gewoon onzin net alles: El Ilusionista je kan gelijk zien dat hij voor barca is dat is algenoeg hooplijk gaat spanje verliezen dus barca ook en Real Madrid staat op nummer 1 dus niet denken

22 juni 2012 om 18:06

ik vind niet zo gek dat hij nu zijn klasse laat zien. Hij wordt samen met Messi gezien als de beste voetballers op dit moment. In zijn nadeel dat messi het iets beter doet dan hij, maar nu messi er niet is, steekt hij er boven uit. Dit maakt nogmaals dat de discussie tussen die 2 voetballers terecht is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Portugal

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
PepeVerdediger60
Voor de complete selectie: Clubpagina Portugal.

1580 fans
Aanvaller, 28 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Real Madrid 34 34 9 0
2011/2012 Real Madrid 38 46 4 0
2010/2011 Real Madrid 34 40 2 0
2009/2010 Real Madrid 29 26 4 2
2008/2009 Manchester United 33 18 6 1
Laatste voetbalnieuws

Atlético klopt Real na 14 jaar weer en pakt Copa del Rey

Real en Atlético komen tot 1-1 in de reguliere speeltijd en hebben een verlenging nodig: daarin kopt João Miranda de underdog naar de bekerwinst. Zowel José Mourinho als Cristiano Ronaldo wordt weggestuurd door de scheidsrechter in een tumultueuze finale. Lees verder

In de wandelgangen

Vrijdag 24 mei
Gerard Deulofeu had veel meer kunnen verdienen als hij naar Duitsland was verhuisd. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.3125 seconden.