Voetbalzone

'Problemen waren niet zo erg als nu wordt gesuggereerd'

Donderdag, 21 juni 2012 om 13:47

Rafael van der Vaart heeft in gesprek met Kicker andermaal toegegeven dat er de nodige spanningen waren binnen de selectie van Oranje, maar de middenvelder benadrukt dat het ook niet moet worden overtrokken. Zo betitelt hij de beschuldigingen aan het adres van Wilfred Bouma, die de teamarts zou hebben geslagen, als ‘complete onzin’. “Er waren inderdaad een paar probleempjes, maar echt niet zo erg als nu wordt gesuggereerd.”

/

Wel geeft Van der Vaart toe dat Klaas-Jan Huntelaar inderdaad een keer uit zijn vel is gesprongen. De ontwikkelingen binnen het Nederlands elftal verleiden de speler van Tottenham Hotspur er echter niet toe om zijn interlandloopbaan voorlopig on hold te zetten. “Natuurlijk ga ik door. Ik heb niet het gevoel dat de roep om verjonging rechtstreeks aan mij is gericht. Iedereen is verantwoordelijk voor wat er is gebeurd.”

Van der Vaart weigert de schuld dan ook in de schoenen van Bert van Marwijk te schuiven, ook al liet de bondscoach hem tegen zijn zin vaak op de bank beginnen. “Ik heb er niks op tegen als Van Marwijk doorgaat. Hij was succesvol op het WK en hij heeft vastgehouden aan die ploeg. Veel jongens waren echter uit vorm. Het is een grote teleurstelling. In een zware groep loop je altijd het risico dat je wordt uitgeschakeld, maar niet op deze manier. Ik snap de kritiek. Onze manier van spelen was onacceptabel.”

Poll

Nederland staat er 'gewoon' weer tijdens de WK-kwalificatiecampagne

21 juni 2012 om 13:53

ik denk dat de spelers niet eens zoveel moeite met elkaar hadden, maar meer met de speelstijl van het NL. ik denk dat vooral over de opstelling en de tactiek veel kritiek was binnen de groep.

gewoon weer opnieuw beginnen met een nieuwe bondscoach en een paar talenten.

21 juni 2012 om 14:08

Ja precies, zo denk ik er ook over. Er is geen gebrek aan goede spelers in NL, zie Huntelaar, Van Persie en Sneijder etc. Dan zou je toch zeggen dat er een nieuwe bondscoach moet komen, die de sfeer weer goed maakt? Maar dan zegt deze jongen Bert door moet gaan.

21 juni 2012 om 14:23

Hij kan nu ook moeilijk zeggen dat Bert moet stoppen terwijl hij er nog zit, daarlijk beslissen Bert en de Knvb om samen door te gaan en dan heeft hij zo'n uitspraak gedaan. Ach vind het moelijk te zeggen, denk dat overal de irritaties lagen, aan de tactiek maar ook aan elkaar.

21 juni 2012 om 14:54

Goed dat hij toegeeft dat veel jongens uit vorm waren

21 juni 2012 om 16:11

Ik snap werkelijk niet dat in Nederland zoveel mensen zijn die steeds om Huntelaar roepen hij heeft idd een geweldig seizoen gehad maar al zijn doelpunten zijn tegen kleinere clubs plus het feit dat hij Helemaal niets ervan heeft gebakken tegen Portugal. Niet dat RVP het zo goed doet maar hij beweegt veel meer geeft assists en loop veel voorin. Als er niet zoveel druk was vanuit de media op RVP zou hij het veel beter hebben gedaan!

21 juni 2012 om 16:56

Wat is de relevantie tot dit onderwerp? De Huntelaar/van Persie discussie kan beter ergens anders losgelaten worden. Bovendien is die al zo vaak/lang gevoerd dat ik het beu ben.

Goed dat het toch toegegeven wordt. Zowel dat er slecht werd gepresteerd als dat er wrijving was binnen de groep. Ik denk dat een groep dan nooit goed kan functioneren omdat men elkaar niks meer gunt. Ik ben benieuwd naar de toekomst. We zullen zien wie de bondscoach wordt of blijft.

De jongens die nu eind twintig zijn, zijn in de kracht van hun leven. Het is daarom ook jammer dat er dan zo word gepresteerd. De groep is over twee jaar nog steeds compleet op een paar speler na, dus ik hoop dat er dan een goed WK gespeeld gaat worden weer.

21 juni 2012 om 17:03

Ik heb eens gekeken bij de Spaanse selectie en daar zit Fernando Llorente 16 goals in de spaanse PD en Álvaro Negredo 14 goals in de spaanse PD gewoon op de bank en deze spelers zijn de nr 3 en 4 van de topscore lijst 2011/12 Alleen Rubén Castro Martín 17 goals en Roberto Soldado Rillo 17 goals doen het beter maar zijn niet geselecteerd.
Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat deze jongens ook liever willen spelen maar de trainer kiest ervoor om zelfs zonder spits te spelen en toch hoor je deze jongens niet klagen dat zij moeten spelen.respect naar de keuze van BVM zou dus op zijn plaats zijn ook al zijn hierover de menigen verdeeld en de media heeft KJH zijn hoofd op hol gebracht door te denken dat hij het recht heeft om een basis plaats te eisen

21 juni 2012 om 13:54

Vrhijn, de vrij , viergever , douglas , willems gewoon testen, zoveel slechter dan heitinga mathijsen vd wiel en bouma zullen ze niet zijn toch? Daarnaast anita en clasie laten ruiken op de positie van vbommel. Evenals luuk de jong gewoon nummer 1 spits maken, bert moet gewoon laten zien wie er de baas is. En als bert wel vertrekt hoop ik op een 4-3-3 systeem met adriaanse of ten cate/Rijkaard aan het roer.

21 juni 2012 om 14:08

Luuk De Jong word de komende 2 jaar echt geen 1e spits.

21 juni 2012 om 14:36

Naar mijn mening moet v Marwijk inderdaad een nieuwe start maken met de Nederlandse verdediging. Geef iedere speler met kwaliteit de kans zich te bewijzen! Denk hierbij aan:

Maduro, Donk, Douglas, Heitinga, Bruma, Boulharouz maar ook de Vrij, Viergever en Nuytinck voor centraal achterin. De 2 best presterende mogen achterin spelen. Verder gewoon doorgaan met vd Wiel/ v Rhijn op rechts en Willems/pieters op links. Eventueel Drenthe, Emanuelson een kans bieden.

Iedereen begint gewoon op 0 en op basis van prestaties wordt de verdediging gevormd. Geen vriendjespolitiek meer!

21 juni 2012 om 15:55

Ik denk dat je dat even een Maher en v Wolfswinkel vergeet? De Jong heeft ook nog niet het niveau om de eerste spits van oranje te zijn, laat ie zich eerst maar eens bewijzen bij een europese (sub)topper.. Verder was duidelijk dat ook Willems nog veel te kort komt voor oranje.. Met Pieters en Emanuelson heb je 2 betere alternatieven vind ik..

21 juni 2012 om 13:54

Bouma die een arts slaat
Robben die Houd je bek zegt tegen de trainer
van der vaart en van Bommel die met elkaar ruzie hebben, waarbij van der vaart bijna het trainingscomplex wilde verlaten
van Persie die denkt dat hij koning is en niet met de pers hoeft te praten

Nou de normaalste zaken van de wereld

21 juni 2012 om 13:58

Dit eerste en dit laatste is helaas al ontkracht. Het tweede vind ik trouwens niet heel erg.

21 juni 2012 om 14:04

Je vergeet Huntelaar die problemen had met van Marwijk omdat hij niet opgesteld werd

21 juni 2012 om 14:14

Eerste is ontkracht.
Tweede is niet zo erg, zie je echt ontzettend vaak maar als je wint word de nadruk er niet op gelegd
Derde is ontkracht
Vierde is een afspraak tussen de Knvb en Arsenal, die afspraak heeft VP niet persoonlijk gemaakt, hij heeft zich er dus maar aan te houden.

21 juni 2012 om 14:21

Robben riep 'ga toch weg man' en niet 'hou je bek', dus dat is ook onzin. ;

21 juni 2012 om 14:39

Was je erbij?

21 juni 2012 om 13:55

Dit zegt genoeg over de situatie over Huntelaar. Nooit meer selecteren die subtopper. En geef jongeren zoals Luuk en Ricky de kans als tweede en derde spits.

21 juni 2012 om 13:59

Rocky kan toch niet voetballen, alleen vechten toch?

21 juni 2012 om 13:59

Als je topscorer word in de Bundesliga dan ben je geen subtopper maar een topper. In ieder geval voor dat seizoen.

Ben benieuwt wanneer Huntelaar, Van Persie en Van Marwijk de 'beerput' een keer optrekken. Ik denk dat er heel wat nieuwtjes naar buiten gaan komen.

Persoonlijk ben ik ervoor dat Van Marwijk plaats moet maken voor iemand anders.
De WK finale was natuurlijk geweldig, maar het spel was matig. Nederland stond bekend om het mooie voetbal maar dat is de laatste 4 jaar weg gegaan helaas. En dan komen er mensen die zeggen, ja kijk dan met slecht voetbal halen we toch de finale en dan ben je nog niet blij. Nee natuurlijk niet het enige wat telt zijn de prijzen toch???? Zo niet, dan kun je op z'n minst mooi voetbal proberen te spelen.

21 juni 2012 om 14:05

@ Suoerb
Als je niet kan scoren tegen degelijke topteams of landen ben je dan een topper wil je zeggen? Als je niet eens tegen toplanden iets kunt forceren ben je dan wel een topper, geen assist, geen duel gewonnen en de ballen die hij kreeg sprongen van zijn voet af en daarbij had hij de laagste passingspercentage die aankwamen.

Heeft een grote bek gehad, heeft er voor gezorgd dat spelers niet op hun posities speelden. Kreeg zijn kans tegen Portugal en wat gebeurde er? Helemaal niks nada.

21 juni 2012 om 14:22

In de Bundesliga heeft hij tegen geen één club uit de top6 gescoord, ben je dan een topper?

21 juni 2012 om 14:25

Je kunt hem niet afschrijven op 1 westrijd.

V Persie was nergens op het Ek en het Wk..

Tegen Denemarken (2x) bakte hij niks, tegen Japan niks, tegen Kameroen niks, tegen Slowakije niks, Tegen Portugal niks.. Is van Persie dan geen topspits? Is van Persie dan wel een subtopper eigenlijk?

21 juni 2012 om 14:33

Van Persie scoort tegen Barcelona, United, hattrick tegen Chelsea ( wat ik Huntelaar nooit zie doen ) Liverpool, Dortmund, Milan.

Wat ik me herinner van Klaas is zijn goal tegen Bayern munchen 2de elftal en Engeland in een oefenwedstrijd. Van persie had trouwens 4 assist op het WK en ga maar eens naar youtube en typ in Van persie Vs spain

Bekijk die video en analyseer dan waarom hij 1x scoorde.

21 juni 2012 om 14:33

Van Persie scoorde wel tegen Duitsland hé en ook tegen Kameroen.

In clubverband legt Van Persie wel de ballen in het touw tegen de grote clubs wat Huntelaar juist niet doet.

En waar was Huntelaar tegen Duitsland en Portugal op het EK. Hij heeft duidelijk zijn kansen gekregen. Heb je toen een Huntelaar gezien die een voldoende kreeg dan? Forceerde niks en had geen enkele doelpoging gelost omdat hij simpelweg niet kan opboksen tegen topverdedigers die in topteams spelen. Hij is degelijk een subtopper.

21 juni 2012 om 14:51

Hoe kort door de bocht wil je gaan: iemand afrekenen op minuten waarin hij bizar weinig ballen krijgt (ik geloof dat VdV en Sneijder tegen Portugal allebei 1 bal aan Huntelaar hebben gegeven).

Waarom wordt er niets gezegd over het feit dat zowel Van Persie als Huntelaar weinig voor elkaar kregen in de spits? Volgens mij zegt dat wat over de aanvoer en druk naar voren. Beide onderdelen waren volkomen onder de maat. Als spits krijg je het dan heel moeilijk. Zo was dat ook met Van Nistelrooy op het vorige EK. Die kreeg geen normale ballen vanaf de vleugel en Robben en Van Persie egotripten er toen lustig op los.

Als je geen systeem hebt waarbij er op de aanval wordt gespeeld, dan is het voor een spits automatisch lastig. Waarom denk je dat spitsen van de kleinere clubs in competites minder scoren? Precies, minder bruikbare ballen. Het spel speelt zich voornamelijk achter hen af.

De fout ligt dus in het gehanteerde systeem. Fout van Van Marwijk. En dat de spelers niet goed in hun vel zaten, heeft mede daarmee te maken. Een nieuwe bondscoach en nieuw bloed in de selectie zullen wonderen doen.

21 juni 2012 om 16:30

zoveel ballen krijgt V Persie ook van het elftal. En zolang hij de betere speler is dan KJH ooit zal worden is RvP gewoon de beste keus.

21 juni 2012 om 16:42

Van Persie scoorde tegen Duitsland niet als diepe spits maar achter Huntelaar, tegen Engeland wist hij niet te scoren en Huntelaar wel. Er kunnen steeds wedstrijdjes bijgepakt worden om te vergelijken, maar club voetbal en het nationale elftal valt totaal niet met elkaar te vergelijken. Als je over een langere periode kijkt heeft van Persie op twee toernooien niet geimponeerd met maar twee goals. Dat kan je onmogelijk allemaal afschuiven op het team of de speelwijze zonder kritisch naar RvP te kijken, maar dat tegelijkertijd wel bij Huntelaar te doen. Even de feiten, RvP in top drie meeste doelpogingen op het EK, alles gespeeld en 1 goal. Huntelaar 20 min ingevallen, 45 min ingevallen bij een 2-0 achterstand en 90 min en maar 3 ballen gekregen. Het Nederlands elftal had minst productieve voorhoede van het EK. Dat mag je de aanvallers aanrekenen inclusief Huntelaar, maar dan ook kritisch kijken naar RvP

21 juni 2012 om 13:59

Nooit meer dat arrogant ventje dat totaal nooit in Oranje presteert Van Persie selecteren ja!

21 juni 2012 om 14:08

amen to that

21 juni 2012 om 16:32

bedoel je met arrogant soms Kjh??? Dan ben ik het helemaal met je eens. Overhypte dopmme hoputren Klaas, meer niet. Kan geen reet voetballen en scoort alleen tegen kleine clubs en landen. heb hem nog nooit zien scoren tegen clubs als Man U, Man City Chelsea of Barca, laat staan dat hij er hattricks in schiet.een blok aan je been en een splijtzwam in je selectie.

21 juni 2012 om 17:01

Brand_fr..
Ten eerste, je moet met je toetsenbord naar de maker want hij doet het niet meer..

Ten tweede, is het onzin om te verkondigen dat Huntelaar niet kan voetballen én alleen tegen kleine clubs scoort. Als je in 284 wedstrijden voor o.a; -real Madrid, AC Milan, Schalke'04 en Ajax, maarliefst 187 maal scoort kan je toch wel iets. In ieder geval goed doelpunten maken. En dat was niet alleen tegen kleine ploegen.

21 juni 2012 om 14:01

hoezo? iemand die de hele kwalificatie balangrijk is geweest voor Oranje en tevens ook topscorer van Duitsland is geworden mag best zijn ongenoegen eens uiten. Van Marwijk had gewoon Van Persie en Huntelaar beide het vertrouwen moeten geven. elke coach zou zich gelukkig prijzen met die 2 in hun team en ze beide opstellen!

21 juni 2012 om 14:07

Ik denk het niet. Ligt eraan met welke systeem de coach wilt spelen. In een 4-3-3 kun je het beste voor Van Persie gaan. Een voetballende spits die kansen kan forceren door betere loopacties en spelers beter kan vinden t.o.v. Huntelaar.

21 juni 2012 om 14:25

Kansen forceren kan hij inderdaad, hij kan ze alleen niet afmaken..

21 juni 2012 om 14:35

Huntelaar forceert niks en maakt niks af. Alleen tegen kleinere teams staat hij op maar tegen kleine teams zie ik Kuyt ook wel goede potjes spelen.

21 juni 2012 om 14:52

Alle 31 goals Huntelaar;

Ierland ( 2 )
Slovenie ( 1 )
Kroatie ( 1 )
Oostenrijk ( 2 )
Oekraine ( 1 )
Roemenie ( 1 )
Australie ( 1 )
Ijsland ( 1 )
Tunesie ( 1 )
Schotland ( 1 )
Macedonie ( 1 )
Japan ( 1 )
VS ( 1 )
Kameroen ( 1 )
San marino ( 3 )
Finland ( 2 )
Moldavie ( 1 )
Zweden ( 2 )
Turkije ( 1 )
Oostenrijk ( 1 )
San marino ( 2 )
Moldavie ( 1 )
Zweden ( 1 )
Engeland - Topland ( 1 )

Totaal 31
Bron: http://www.voetbalstats.nl/spelernedxi.php?persid=...

21 juni 2012 om 15:02

Dat zijn inderdaad bijna allemaal toplanden Memoires

21 juni 2012 om 15:02

Robin van Persie heeft tegen Ivoorkust(wk), Italie(ek) en Duitsland (ek)gescoord.

21 juni 2012 om 15:08

Klopt, buitenom dat is hij technisch superieur waardoor hij kansen maakt van ballen waar anderen gewoon niks mee hadden gedaan, kan hij kansen creeren voor zijn medespelers en laat hij anderen beter voetballen. Ook laat hij gaten achter waardoor zijn medespelers de ruimtes in kunnen duiken, wat ze toch nooit doen

21 juni 2012 om 15:10

Ja maar welke wedstrijden tegen toplanden stond Huntelaar in de basis met vleugelspelers die het goed deden en de achterlijn haalden? Bijna geen 1. Dus lijsten ophoesten met landen waartegen hij gescoord heeft en dan haha doen omdat het geen toplanden zijn dat heeft weinig zin.

Linkspoot linksbuiten, rechtspoot rechtsbuiten die allebei de achterlijn halen met Huntelaar in de spits dan scoort ook Huntelaar daar zijn goals. Maar dat doet dat ei van een van Marwijk niet.

Huntelaar heeft volgens mij 2 of 3x tegen een topland mogen aantreden. Die 1e x tegen Duitsland dat was met nota bene Kuyt en Babel op de flanken en dit toernooi was het helemaal een puinhoop waar helemaal niets uit te halen viel.

21 juni 2012 om 15:14

Ja maar welke wedstrijden tegen toplanden stond Van Persie in de basis met vleugelspelers die het goed deden en de achterlijn haalden? Bijna geen 1

Zo kan je het ook zien.....van Persie heeft dan toch hetzelfde probleem.....maar hij kan nog tenminste iets voor zichzelf creëren en assist geven.

21 juni 2012 om 15:16

Ik begrijp je punt.

Het ging me meer om het feit dat mensen Van persie zo snel afschrijven en Huntelaar in Oranje willen louter om die 31 doelpunten.

Bij Schalke scoorde hij in een seizoen 42x als ik me niet vergis, en een paar waren tegen toppers, mijn punt is om een goed EK / WK te spelen moet je ook van de toppers winnen laat dat nou net het minpuntje zijn van Klaas, als hij niet scoort of er komt geen aanvoer is hij nutteloos, dat geldt niet voor Vpersie.

@ravish

Voor Robin gelden weer andere dingen, wanneer stond hij erin met Vdv op 10 Afellay op rechts en Robben op links? Op het WK moest hij het doen met Sneijder die overal vandaan schoot, Kuyt die tikkie terug deed en Robben ons ego.

Maar ik begrijp je punt.

21 juni 2012 om 16:44

Pak de statistieken van RvP er ook even bij voor een goede vergelijking

21 juni 2012 om 16:49

Twee doelpunten in twee toernooien is niet erg indrukwekkend aangezien hij alles gespeeld heeft. Huntelaar heeft ook tegen Italie gescoord net als Engeland en Kameroen, schei toch uit met losse wedstrijden erbij pakken Overall heeft RvP in Oranje gewoon te weinig gebracht in de spits, en dat is niet alleen de schuld van zijn mede spelers of het systeem. 13 schoten op doel en 1 goal is gewoon te weinig Leuk dat hij tegen Chelsea scoort, maar die doen niet mee op het EK net zo min dat Theo Walcot een Oranje shirt aantrekt.

21 juni 2012 om 17:04

@daanbanaan
Doelpunten van Persie (29 stuks als ik snel tel) in Oranje:

Finland1
Ivoorkust1
Ierland1
Wit-rusland2
Bulgarije1
Albanië1
Frankrijk1
Roemenië1
Rusland1
Zweden2
Schotland1
Japan1
Mexico2
Ghana1
Hongarije1
Kameroen1
Hongarije1
Hongarije1
San Marino4
Bulgarije1
Noord-ierland2
Duitsland1

21 juni 2012 om 14:01

Rocky Balboa? Speelt die met Hulk?

Edit: Reactie op inmiddels aangepaste reactie.

21 juni 2012 om 14:07

Haha, andersom kan ook wel Hulk mee spelen met de expendables

21 juni 2012 om 14:26

Eens!

21 juni 2012 om 15:37

En nog een Arsenal fan die Huntelaar afkraakt. Ik kan jullie zo langzamerhand echt niet meer serieus nemen. Dat gegeil op Van Persie en het afkraken van Huntelaar begint belachelijke vormen aan te nemen onder Arsenal supporters op VZ. Zowel Huntelaar als Van Persie hebben een superslecht toernooi gespeeld, klaar.

21 juni 2012 om 15:46

@leidshood

Klopt maar wie saboteerde de boel, en hemelde zichzelf elke keer op alsof hij Messi was. En wanneer ie de kansen kreeg viel hij door de mand.

Daarom kraken mensen Huntelaar af, niemand houd van opscheppers die niks kunnen klaren en ik denk dat jij zulke types ook niet zal mogen.

21 juni 2012 om 15:56

Ik geef Huntelaar groot gelijk, als je ziet wat hij gepresteerd heeft in vergelijking met een Affelay die niets gepresteerd heeft, dan zou ik ook mijn mond open trekken ja. Ik denk dat van Persie zich ook wel laat horen als Huntelaar en Affelay erin staan en hij niet?

21 juni 2012 om 13:57

Zou wel heel triest zijn mochten we de Kwalificatie-campagne niet doorkomen, moet te doen zijn.

Poule D
Nederland
Turkije
Hongarije
Roemenië
Estland
Andorra

Dat er problemen waren was duidelijk, maar sommige verhalen zijn gewoon overdreven om het nog erger te laten lijken.

21 juni 2012 om 14:20

Denk dat een uitblinkende Altintop ons gaat uitschakelen.

Maar goed, als we al tegen Denemarken verliezen zie ik ons ook gewoon op onze bek gaan tegen Turkije. Die waren toch beter dan Portugal.

21 juni 2012 om 14:24

@benzema09,

Kom op man het is nu onderhand wel genoeg geweest met die Altintop-grappen, ze beginnen een beetje oud te worden ;

21 juni 2012 om 14:28

Dat was de laatste

Misschien een goedmakertje: zie Sahin wel graag spelen

21 juni 2012 om 14:28

Altintop is uiteraard niet de beste maar Turkije bestaat uit meer dan alleen Altintop.

Ze spelen nu een stuk beter en ik schat ze dan ook na Nederland als de beste in onze groep.

@glennn

Inderdaad, moet allemaal te doen zijn. Turkije zou lastig kunnen zijn maar daarnaast zie ik de overige landen geen punten afsnoepen van Nederland.

21 juni 2012 om 14:20

Enige land die het moeilijk kan maken is denk ik Turkije. Turkije speelt altijd met het hart en het zijn echt gekke voetballers. Ook hebben ze goede spelers zoals onder andere Sahin (Al heb ik gehoord dat hij niet bijster goed presteerde in Turkse Elftal, weet niet wat er waar van is)

Hongarije moet te doen zijn en Roemenie is ook niet meer wat het is geweest. Roemenie is ook wel te doen denk ik. De rest zijn formaliteiten denk ik. Andorra en Estland

21 juni 2012 om 15:02

Voor deze groep heb je niet eens een bondscoach nodig, dit is de makkelijkste groep die oranje in jaren heeft gehad en mede dankzij het bereiken van de Wk-finale zo een eenvoudige loting. In deze groep hoor je alles te winnen, Turkije zal dan met Hongarije en Roemenië voor plek 2 vechten.

Van mij mag nu van Wolfswinkel in de spits proberen een goed seizoen in Portugal en als Huntelaar zich niet kan gedragen hoeft hij niet geselecteerd te worden.

21 juni 2012 om 16:11

huntelaar hoeft van mij ook niet meer mee te doen, maar met van wolfswinkel red je het niet. 10 treffers in de portugese competitie zijn niet echt overtuigende cijfers. Dan zijn er toch wel wat betere keuzes, beste keuze blijft natuurlijk van persie.

21 juni 2012 om 13:59

@vak410 dan kan je beter bruma en rekik neerzetten ipv de vrij of viergever

21 juni 2012 om 14:02

ja want Rekik zie jij natuurlijk wekelijks uitblinken..

21 juni 2012 om 14:02

de pers probeert altijd te stoken,moeten wij niet in trappen.het heeft ook niet zoveel zin om veel te veranderen in deze groep,alleen de jongens die vrijwillig stoppen moeten vervangers voor komen.voor de rest is er geen vervanging die beter is.ik denk dat deze jongens nog honger genoeg hebben.verder zou ik sneijder aanvoerder maken.

21 juni 2012 om 14:03

Er hoeven ook geen grote dingen te zijn voorgevallen, als de sfeer onderling niet goed is en er over elkaar gepraat wordt in groepjes gaat het natuurlijk nooit lukken. Als je als een geheel strijd levert en het gezamenlijke doel hebt waar alles voor moet wijken, kunnen irritaties ook makkelijker uitgesproken worden en daarmee opgeklaard worden. Nu bleven de irritaties en ergernissen aanwezig waardoor het moraal omlaag ging, daarmee de prestaties echt allerberoerdst werden. Zeker van de grote spelers m.u.v. Sneijder is mij opgevallen dat die vooral hun eigen succes probeerden te behalen.

21 juni 2012 om 14:03

Vd vaart je bent een geweldige voetballer, maar lui en ook te traag geworden. Jr. Bent niet afgetraind. Zorg daar eerst maar is voor en ga dan zeiken om de onderlinge relaties en spreken over vertrouwen in de bondscoach .

21 juni 2012 om 14:12

Afgetraind genoeg om bij de Spurs met Modric het team op sleeptouw te nemen..

21 juni 2012 om 14:22

Het is toch vooral Modric die het team op sleeptouw neemt hoor.

21 juni 2012 om 14:27

Ohja? Daarom wordt die bij Tottenham Aktijd gewisseld in de 70ste minuut. Daarom wordt die finaal weggelopen door hummels van Duitsland. En kwam die tegen Portugal op t middenveld dynamiek te kort. Kijk even naar de top tien goals van Ajax van vd vaart, dan zie je de echte dynamische vd vaart. Hij kan zeker nog stappen maken in zijn conditie .

21 juni 2012 om 15:03

Wat heeft Hummels ermee te maken? Die hoort op gepakt te worden door onze 10 (sneijder of RVP later). VdV zijn directe tegenstander was khedira. En het argument dat hij iedere wedstrijd 70ste minuut gewisseld wordt is ook niet juist. Ben het zeker met je eens dat hij stappen kan maken in zijn conditie want qua loopvermogen legt hij het af tegen de gemiddelde aanvallende middenvelder, maar om hem lui en traag te noemen is overdreven

21 juni 2012 om 14:05

Vd Vaart heeft zich prima uitgelaten in de media tijdens het toernooi. Ik vind dat zo een geweldige speler altijd moet spelen. Wat mij betreft is het voor de Wk kwalificatie reeks een vaste speler voor het elftal. In een 4-3-3 opstelling kan Nederland weer ouderwets gaan aanvallen. Alleen Sneijder moet verhuizen naar rechtshalf en dan hebben we een prima elftal om weer fris voetbal te gaan spelen.

Steekelenbur
Van rhijn
Douglas
Viergever
Willems
Sneijder
N. De Jong
Vd Vaart
Narsingh
v Persie
Robben
21 juni 2012 om 14:11

Die achterhoede van jou is helemaal niks hoor. Waarom een Willems laten staan die helemaal niet goed genoeg bleek te zijn. Eerst maar es een seizoen bij PSV spelen. Ik zou eerst gewoon voor Urby of Pieters kiezen en ondertussen goed blijven kijken naar hoe Willems en ook Buttner (werder en fulham zien het niet voor niets in hem zitten) zich ontwikkelen. Verder moet je ook Heitinga en Vlaar erbij houden. Viergever is ook rechtsbenig, dan vind ik vlaar beter en misschien de Vrij ook nog wel.

21 juni 2012 om 14:23

BMI staat bij jong Oranje LB en heeft het bij Feyenoord een heel seizoen uitstekend gedaan, maar daar hoor je niemand over. Vreemd.

21 juni 2012 om 16:13

martin jol heeft een onevenaarbare historie van miskopen achter zijn naam, dus aan de interesse van fulham zou ik niet teveel waarde hechten.

21 juni 2012 om 14:05

Manier van spelen was inderdaad onacceptabel.

Dan heb ik het niet eens over de tactiek van Bert, maar vooral over de 11 eenlingen in plaats van 11 man die en team vormden.

21 juni 2012 om 14:05

Ik geloof het allemaal wel wat hij zegt, er is dus niks echt bijzonders aan de hand. Dat van Bouma is natuurlijk ook zwaar overdreven.
Maar dan vind ik het toch raar dat hij dan zegt dat Bert moet blijven, als er niks ernstigs aan de hand is, en je wordt op zo'n manier uitgeschakeld, dat kan gewoon niet. Er moet dan iets aan deze spelersgroep gedaan worden wil het WK nog gehaald worden, en ik denk dat er dan onder andere een nieuwe bondscoach moet komen.

21 juni 2012 om 14:06

Waarom gaat VDV in op de onzin rondom Huntelaar en Bouma, maar gaat hij niet in op zijn eigen persoontje? In Studio Sportzomer werd immers gesuggereerd dat hij al bijna de deur uit was gelopen in Hoenderloo omdat hij onvoldoende kansen kreeg en ze hem met de grootste moeite konden tegenhouden.. Laat iedereen voor zichzelf spreken.

21 juni 2012 om 14:15

Nou heer van de vaart, respect voor jou, om dit zo te brengen. Wou dat iedereen zo reageerde of het nu niet zo erg is of wel zo erg geweest is, de media gooit altijd nog een hoop er bovenop. Dat moeten ze eens laten en de waarheid naar buiten brengen en niet steuken. dat kunnen ze als beste.

De spelers eens in een kamer opsluiten en niet naar buiten laten komen, voordat alles is uitepraat.
Dan kan oranje weer goed opnieuw beginnen en ja ook de jeugd de kans geven.

Velen zullen nu wel zeggen och god daar heb je het, maar kijk eens naar wat frank de boer gedaan heeft bij ajax. Is natuurlijk niet helemaal te vergelijken, maar had genoeg problemen met blesuren en stribbelingen in de top en moest met meerdere jeugdspelers doen en zijn voor de tweede keer kampioen geworden.

Daarom geloof ik ook wel dat hij gemist is geworden bij oranje.

21 juni 2012 om 14:25

Nederland heeft een rijke historie wat bereft ego's die zich verheven voelen boven de groep. Dit stamt al uit de tijd van Cruijff, die vond dat de Ajax spelers beter waren dan de rest. Misschien toch een cultuur probleem, maar de toeschouwers in eigen land zijn de Sjaak.

21 juni 2012 om 14:25

Het probleem zit hem in de verdediging. Er zitten teveel rotte appels tussen: van der Wiel, Heitinga, Huntelaar. Allemaal geselecteerd omdat ze bij Ajax hebben gevoetbald. Daar moet je ook niet op selecteren maar op kwaliteit. Ajax is niet heilig en Bert ziet dat gewoon niet. Stel een goede selectie met goede spelers maar kijk niet alleen maar naar Ajax.

Kap nou eens met het Ajax tijdperk!

21 juni 2012 om 14:52

Nou het is toch meer het Psv-tijdperk waarmee gekapt moet worden met Cocu, Faber, Eijkelkamp, Bouma, van Bommel. Strootman was niet in vorm. Willems verkiezen boven Emanuelson/anita. Dat zijn de vraagtekens die je moet zetten.

Het is helemaal geen Ajax tijdperk en dat is het ook nooit geweest.

Maar goed nu ik zit te typen vraag ik me eigenlijk af waarom. Iemand die zegt dat Huntelaar geselecteerd word omdat hij bij Ajax heeft gevoetbald en niet omdat hij topscorer zou zijn in een topcompetitie die kan je als zwakzinnig wegzetten.

21 juni 2012 om 15:07

Bouma, Van Bommel, Willems.. zo maar een paar namen die totaal niets met Ajax hebben maar wel geselecteerd werden waar je makkelijk een betere optie voor had.

Er zaten eerder te weinig (ex-) Ajacieden in dan te veel..

Maar goed, het PSV kliekje van Bert kijkt nou eenmaal niet verder dan de Hertgang.

21 juni 2012 om 14:25

Niet van Persie, maar Huntelaar is dus het probleem. Iedereen loopt maar wat te roepen over van Persie. Vooral bij VI en Jan Mulder is het de laatste tijd schrijnend. Genee die elke dag over RvP begint, Derksen die elke dag ongenuanceerder over van Persie praat. Jan Mulder die alleen maar onzin schreeuwt( ben niet anders van hem gewend trouwens). Ze willen zich gewoon profileren nu oranje eruit ligt en aangezien van Persie de nationale zondebok is, is hij een makkelijk slachtoffer.

21 juni 2012 om 14:55

Tja is ook een mening.

Maar de feiten zijn dat van Persie veel en veel te veel kansen heeft gemist.

als centrale spits op een wk (finale plaats, dus max. aantal wedstrijden) en een ek maar 2 keer scoort dan doe je iets fout. Punt!

Dat Huntelaar geen echte kans heeft gekregen is ook een feit.

Daarnaast is een feit dat je als spelers je beste spelers laat spelen en daarbij het beste systeem bedenkt. En niet je systeem bedenken en je spelers "verkrachten" om ze er maar in te laten passen.

Iedere voetbalcoach van een nationaal team droomt ervan om de topscoorders van Engeland en Duitsland in zijn team te hebben. Die horen dus allebei te spelen! En dat is dus nog maar een simpel voorbeeld.

@on topic; van de Vaart is teveel gentleman en laat het hiermee weer zien. Blijft positief hoewel er flink met hem gesold is. Grote klasse!!

21 juni 2012 om 15:04

Het is zo helder als een klontje suiker, alleen willen dit niet velen zien,

A) Rvp, goed bij arsanal, reeds 4 jaar achter elkaar niks bij oranje, wat jammer is.

B) De Hunt goed bij schalke, maar ook goed bij oranje, kijk naar de wk2010 en voorbereiding Ek2012. Alleen, nu wat minder, door wat voor omstandigheden ook.

Het is gewoon een feit dat de hunt bij oranje beter speelt dan van persie, maar waarom dat zo is, nou dat is raar. Ik kan je dat ook niet vertellen.

Ik ben van mening als het een echte team zou zijn, dat die twee gewoon heel goed samen kunnen spelen, maar dan zullen ze allebei hun best moeten doen en zeer zeker het vertrouwen moeten krijgen van de bondcoach en andere spelers, wat nu minder is schijnbaar.

21 juni 2012 om 14:27

Nu is wel duidelijk dat Huntelaar het probleem is. Die geluiden worden nu wel erg sterk. Helaas wil of kan Ajax-minnend Nederland dat niet inzien.

21 juni 2012 om 14:35

Ik vind dat Huntelaar ook echt een beetje een huilebalk geworden is. Als je vindt dat je er in moet staan, prima, maar moet dan nou zo nadrukkelijk in de media geslingerd worden. Hierdoor gaan gezichten alleen maar schever staan.

Ik snap dat ie teleurgesteld was. Topscorer worden in de Bundesliga is niet niks, maar je moet het ook relativeren. Als je kijkt tegen wat voor clubs Huntelaar allemaal gescoord heeft is dat wel middelmaat. Het zijn niet de topclubs in Duitsland. Ook in het Nederlands Elftal heeft ie niet tegen de topploegen gescoord.

Daarom snap ik de keuze van Van Marwijk om Van Persie op de stellen eigenlijk wel.

21 juni 2012 om 14:55

Huntelaar doet het goed in Oranje en van Persie niet echt en toch kan Huntelaar de pleuris krijgen van van Marwijk en krijgt van Persie alle vertrouwen. Ik kan me voorstellen dat je dat niet pikt. Daarbij is het ook nog eens belachelijk dat hij weigert voor de camera te verschijnen.

De onrust is toch echt gebeurd door van Marwijk hoor met zn keuzes.

21 juni 2012 om 15:06

Wie brengt het naar buiten, heb jij dit van de hunt zelf gehoord of van de media.
Dan zou ik graag die info ook wel eens willen horen.

21 juni 2012 om 14:31

Heeft iedereen niet gewoon gezien dat het geen team was? Daar gaat het om en daar ging het mis. Spelers dachten alleen maar ikke ikke ikke, wilden niet vechten voor elkaar. V. Bommel wel, maar die maakte teveel fouten, dekte zijn man niet en kon het niet belopen.

Spelers als Sneijder, V. der Vaart, Robben, Affelay, geweldige spelers. Maar wat heb je aan ze als ze niet ook kunnen verdedigen? Alleen spitsen hoeven niet te kunnen verdedigen, voor de rest moet tegenwoordig iedereen mee kunnen verdedigen. Op zijn minst meelopen naar achteren of met je man is teveel gevraagd. Als je dan aanvallend geweldig bent, leuk en aardig, maar wat heb je eraan tegen landen als Portugal, Brazilië, Duitsland, Spanje, Italië, Frankrijk, Engeland en ga zo maar door, als die landen ook de bal gaan krijgen en gaan aanvallen tegen je? Nee, die spelers stonden allemaal maar met hun vingertjes naar elkaar te wijzen, misselijkmakend gewoon. Aanvallers naar de verdedigers en de controleurs, omdat ze niet goed gingen aansluiten vaak en hun man goed gingen dekken, waardoor de tegenstander makkelijk kon opbouwen en de bal helemaal naar de 16 van Nederland ging en de verdedigers en de controleurs richting de aanvallers, omdat die alleen maar voorin bleven, niet met hun man meeliepen en verdediging in de steek lieten. Verdediging kan ik nog wel begrijpen, want die vertrouwen elkaar niet, Heitinga niemand behalve de Jong, De Jong niemand behalve Heitinga, V. Bommel alleen Heitinga en De Jong, de backs en Vlaar absoluut niet. Dus blijven ze maar liever achterin, zodat ze kunnen meeverdedigen en deze mannen niet achterlaten. Maar de aanvallers en Sneijder, wat een flutspelers zeg. Robben heeft niets toegevoegd, Affelay ook niet, Sneijder voelt zich te goed en V. Persie speelt gewoon goed en verdedigd gewoon mee, maar word afgebrand omdat die zijn kansen mist. Hoezo mist hij ze, door een Huntelaar die in de media gaat roepen dat hij erin moet, of gaat lopen stoken in de groep. Door een bondscoach die niet ervoor zorgt dat de druk eraf gaat, door ze allebei in de spits te zetten. Die niet zegt, nu klaar of anders kan je nu naar huis(op tijd).

Ik had echt veel en dan ook echt veel liever Robben aan de linkerkant gehad en als die niet mee ging verdedigen, dan maar Emanuelson erin, dan moest die natuurlijk wel eerst mee. Op rechts Affelay en doet hij het slecht, dan Narsing erin. Sneijder op de bank, V. Persie op zijn positie, Huntelaar voorin, V. Bommel eruit voor een loper, miss zelfs Kuyt, de Jong blijft staan, Heitinga laten staan, Boulah erin, Willems eruit voor Schaars, Vlaar na het WK en dan vooral dit jaar al vaker mee laten doen naast Heitinga, waardoor ze hem ook meer kunnen vertrouwen en waardoor hij steeds beter word. Willems kon op dit moment gewoon nog niet, was een noodoplossing en Schaars zou een betere noodoplossing geweest zijn. Maar als je die dan persee erin zou willen hebben, zou die ook naast de Jong kunnen spelen, meer als loper van het middenveld..

Stekel
Boulah
Heitinga
Vlaar
Schaars
Stroot/Kuyt
De Jong
Affelay
V. Persie
Robben
Huntelaar
21 juni 2012 om 14:44

Enige wat hoeft te gebeuren is 2 vleugelspitsen opstellen die de achterlijn kunnen halen en het leuk vinden om assists te geven. Als dat gebeurt dan maakt het geen fluit uit of je Huntelaar of van Persie daar neerzet. Maar dan nog moet je ze allebei altijd opstellen. Huntelaar is 1 brok afmaker en van Persie kan een man uitspelen, een dribbel maken en een voorzet geven. Ik had van Huntelaar en van Persie een koppel gemaakt ala Kluivert/bergkamp, van Basten/bergkamp zoals hij ook een koppel had moeten vormen met Nistelrooij/van Persie.

21 juni 2012 om 14:47

We kunnen allemaal wel gaan wijzen naar wie er schuld hebben ! Feit is gewoon dat iedereen die op het EK bij oranje aanwezig was schuld heeft. Het is en blijft een eindeloze discussie waar nooit een eind aan komt omdat persoonlijke emoties en voorkeuren meespelen. Ik denk dat iedere speler en trainer na een paar dagen bezinning zich echt wel beseft wat hij verkeerd heeft gedaan en wat absoluut niet meer mag gebeuren. Het is dan ook onzin om te gaan roepen spelers niet meer op te roepen en dat de bondscoach zou moeten opstappen.ik denk dat de wedstrijd in Augustus tegen Belgie als een evaluatiemoment tussen spelers , trainers en beleidsbepalers moet gaan dienen om daar de weg uit te stippelen richting Brazilie 2014. Als de kern van de oranje spelers daarna vind dat van Marwijk niet in die uitgestippelde route past zal hij vervangen moeten worden maar als de spelers dat niet vinden moet er een streep onder en moet de tomtom ricting RIO ! de oudere spelers waren hoe dan ook afgevallen al waren we europees kampioen geworden en van daaruit zal er doorgeselecteerd gaan worden en ik heb er best vertrouwen in in de lichting die eraan zit te komen. en denk zelfs dat we er in verdedigend aspect er alleen maar op vooruit gaan de komende 4 jaar. de "voorste" mensen zijn gewoon van wereldklasse al waren ze dat niet als "mens" dit toernooi en daar zit juist de groei dit dit elftal kan maken ! Dus gebruik de wedstrijd tegen de belgen om deze periode af te sluiten met een goed gesprek waarin Alles op tefel komt en bepaal de te bewandelen route ! Want die Missie heb ik gemist de afgelopen tijd !! We hebben iedereen hard nodig !!! Op naar RIO !

21 juni 2012 om 14:50

Bert v Marwijk moet sowieso vertrekken.
BvM heeft opzichtig gefaald. Vooral zijn selectie was niet op niveau en de achterhoede kwalitatief dramatisch. Terwijl er genoeg alternatieven waren. Zie opstelling

Steek
Heitinga
Douglas
Mathijssen
Urby/drenthe
De Jong/ MvB
Robben
VdV
Sneijder
v persie
Hunterlaar
21 juni 2012 om 14:54

douglas was geen alternatief hoor

21 juni 2012 om 15:01

Jawel, Douglas mocht allang voor oranje uitkomen alleen voor het EK had hij dispensatie nodig, maar ze hebben geen dispensatie aan willen vragen.
Douglas heeft op niet voetbalredenen een ned.paspoort gekregen en de regelgeving was om spelers niet speelgerechtigd te maken als ze een 'sportpaspoort' gekregen hadden.
Dat was niet het geval , dus een maandje dispensatie was geen probleem.

21 juni 2012 om 15:01

Rafa heeft natuurlijk gelijk. Als NL door was, hoorde je niemand klagen over eventuele spanningen binnen de groep. Maar ja, nu ze eruit liggen na 3 nederlagen moet de media weer zoeken naar redenen. Misschien waren de verwachtingen wel te hoog, en vergaten we dat Sneijder, Ibi net terug zijn van blessures, onze verdediging erg kwetsbaar is en dat vbommel te traag is geworden voor het niveau. Vooral dat laatste heeft me verbaasd, want ik vond Mark in Zuid-afrika de beste speler van NL.

21 juni 2012 om 15:21

MVB vond ik in ZA ook samen met Sneijder de beste speler.
Dit toernooi viel hij mij erg tegen, maar de slechtste wedstrijd werd gespeeld zonder Mvb.....

21 juni 2012 om 15:02

Je hebt twee van je beste spitsen in huis en je laat er eentje op de bank verpieteren omdat je systeempje zo heilig is en je niet de guts bezit om je systeem ondergeschikt te maken aan je spelersmateriaal.
Nee, je maakt je spelersmateriaal ondergeschikt aan je systeem omdat je daar aan vastgeklonken zit en te eigenwijs bent om dat te wijzigen.
En dat alles omdat het twee jaar geleden allemaal zo leuk werkte.

En dan heb ik het nog maar niet eens over al die niet-fitte spelers of fout gepositioneerde spelers tijdens de martelgang van dit Oranje.

Dan moet je dus gewoon opkrassen.

21 juni 2012 om 15:44

Wat een onzin redenatie toch weer; je hebt ook drie goede keepers bij je selectie zitten; moeten die ook allemaal spelen? En straks wordt Dost gedeeld topscorer met Huntelaar, prolongeert Van Persie zijn titel, wordt de Jong topscorer van Nederland en Castaignos dat van Italïe; wat doen we dan? Gaan we met 5 spitsen spelen?

Misschien allemaal wat kort door de bocht maar in essentie precies hetzelfde. toch?

21 juni 2012 om 15:59

Drie keepers opstellen kan niet dus daar ga je al nat.
Dit in tegenstelling tot het feit dat twee spitsen wel samen opgesteld kunnen worden, dus ben je verder niet echt meer serieus te nemen.

21 juni 2012 om 15:59

Nee dat zou ik ook niet doen als hieruit blijkt dat jouw stelling eigenlijk nergens op slaat....

21 juni 2012 om 15:57

Ze zijn allemaal 28/29. Waarom gewoon niet meteen een vernieuwing in het Nederlands elftal? Je moet je niet afhankelijk blijven maken van dit soort oude mannen.

De toekomst mag falen, oude mannen niet

Zoet
N. De Jong
Van Rhijn
Viergever
Willems
Maher
Sneijder/RVP
Anita/Stroot
Afellay
Wolfswinkel
Boerrigter
21 juni 2012 om 16:27

Dat er aanvallend weinig van gebakken werd, heeft denk-ik ook te maken dat het daarachter heel slecht liep. Er gaapte een enorme kloof tussen de vier aanvallende spelers en de zesmans-verdediging die ver van de middellijn verwijderd bleef. En dan was het nog niet eens 'dicht' achterin ook. Als er dan op de vleugels de spelers aan de verkeerde kant staan, kan er inderdaad alleen maar van buiten het zestienmetergebied geschoten worden door de vier man die daar op een kluitje staan.

Van Marwijk valt aan te rekenen dat Oranje geen alternatieve strijdwijzen had, terwijl uit de oefenwedstrijden duidelijk was wat de zwakte van het basiselftal was. En overigens, met zulke slechte resultaten en slecht spel zou het niet normaal zijn als er géén harde woorden waren gesproken tussen spelers en staf.op de arts en de penningmeester na - er is niemand langdurig geblesseerd geraakt deze keer - zal er toch helemaal niemand met een blij gezicht rondlopen.

21 juni 2012 om 16:28


Beste mensen,

Laat ik beginnen met het feit dat geen enkele speler op het EK zijn niveau heeft gehaald. Dus ook Huntelaar niet en ook van Persie niet.

Beide spelers waardeer ik enorm en ze zijn allebei goed. Van persie is een uitstekende voetballer en bij Arsenal een goede spits, Huntelaar is gewoon een hele goede afmaker en is daarmee gewoon een geweldige spits. Natuurlijk mag iedereen zn mening hebben hier over maar je wordt gewoon simpelweg niet de topscorer van de Bundesliga als je er niks van kan.

Iets wat we ook mogen concluderen is dat zowel van Persie als Huntelaar allebei niet renderen in dit systeem wat Lambertus van marwijk hanteert. Dat dit op het WK ''succesvol'' was, was meer te danken aan een verdediging die wonder boven wonder boven verwachting presteerde toen. Op het WK waren Stekelenburg, vd Wiel, Heitinga, Mathijssen en zelfs Dre'tje Ooijer ( tegen Brasil ) top. Natuurlijk hadden we toen ook een Linksback van wereldklasse onze Gio.

Nu zie je gewoon dat Robben en Ibi elke spit om zeep helpen in dit systeem! Is dit die spelers te verwijten?! misschien wel maar dit is vooral Lambertus van Marijk te verwijten.

Eigenlijk is het Nederlands elftal de laatste maanden steeds meer op PSV gaan lijken. Op papier hadden ze leuke spelers op het veld klopte er helemaal niks van.

Als je nadenkt niet eens zo raar met de huidige technische staf.

nee we mogen met zn alle concluderen dat Lambertus gefaald heeft met deze groep en dat de spelers zelf ook allemaal gefaald hebben.

En jongens stop alsjeblieft met de zinloze huntelaar van persie discussie ze hebben beide gefaald. Huntelaar had geen vertrouwen en mocht steeds met een achterstand het veld in. Van Persie moest elke bal er inschieten anders viel heel de Nederlandse pers en het volk weer over hem heen. Nee Lambertus heeft zowel Huntelaar als van Persie verpest op dit EK.

Ik zeg tijd voor een nieuw technische staf en neem daarbij een voorbeeld aan Ajax en Feyenoord.

het PSV tijdperk is over!

21 juni 2012 om 16:45

Beste Jamesfreddy,

Ik neem aan dat jij PSV niet zo hoog hebt zitten? Een volledig misplaatste en zinloze sneer naar de club uit Eindhoven want de vergelijking met PSV houdt toch echt op bij de assistenten van Van Marwijk. Verder zaten er met Bouma en Willems inderdaad twee spelers bij de selectie die bij PSV onder contract staan, maar omdat nu als reden aan te gaan wijzen voor de prestatie? Daarmee geef je net als met je opmerking over Afellay en Robben de andere spelers veel te veel credits. Ik heb weinig zin om mijn gedachtes nogmaals op papier te zetten, maar het probleem zat niet in één of twee spelers of in de bondscoach. Hoe graag mensen dat ook mogen beweren; het probleem zit hem met name in het feit dat een aantal spelers zichzelf groter achtten dan het teambelang. En dat heeft helemaal niets met welke club dan ook te maken maar is puur te wijten aan de individuele spelers!

21 juni 2012 om 17:11

Dammie, Ik vind toch wel dat James Freddy een Interessant punt heeft. Ik bedoel een technische staf met cocu, faber, eikeltjeskamp?! Bouma die opgeroepen wordt?! Willems die operoepen wordt?! Maar kijkend naar het probleem bij PSV dit jaar en ook vorig jaar dat was ook dat de spits niet thuis geeft.. Verder ontbrak het bij PSV aan motivatie waren ze arrogant ze werden wel even kampioen of iets in die trant... Ja deze problemen Constateer ik nu ook bij het NL Elftal Dat van spelers als van Bommel, Ibi, Robben niet top waren dit EK en een PSV verleden hebben zal toeval zijn want iedereen was gewoon dramatisch! Ik dacht eerst ook dat het puur een sneer naar PSV was maar ik denk dat het toch wel opgaat hier.

21 juni 2012 om 17:28

Ja maar wacht even, alle spelers behalve Stekelenburg en (in minder mate Sneijder) speelden ver onder hun niveau. Je kan wel wijzen naar een deel van de groep, maar je kan mij niet wijsmaken dat dit niets te maken heeft met een sneer. De twee spelers die jij ook noemt, zijn de enige spelers die de afgelopen twee jaar bij PSV zaten; Afellay Van Bommel en Robben hebben wel een verleden bij Psv, maar die hebben totaal niets met de afgelopen seizoenen te maken. Dus die link zie ik even niet..... en dat maakt de parallel met de instelling van spelers ook weer een stuk zwakker.

En ja, je kan je vraagtekens zetten bij het oproepen van Willems en Bouma, maar het gekke is dat Willems na de voorbereiding en de wedstrijd tegen Denemarken ineens door iedereen als onomstreden werd betiteld. Vervolgens verlies je nog twee keer en speelt hij net zo slecht als alle andere spelers en is het ineens weer een schande dat hij mee was? En echt veel alternatieven zijn er nu ook weer niet voor die twee plaatsen.

Ik kan ook wel een leuk verhaaltje gaan houden dat Van der Vaart, Huntelaar, Sneijder, Van der Wiel en Huntelaar niet thuis gaven en dat het wel leek op het Ajax van eind 2011 en dat de arrogantie hier in Amsterdam is uitgevonden....maar slaat dat ergens op? Lijkt me toch niet....

21 juni 2012 om 16:44

Alle oudjes eruit en de nieuwe generatie erin. Foppe de Haan bondscoach maken en gewoon ouderwets 4-3-3 gaan spelen. Succes gegarandeerd.

Krul
VdWiel
Douglas
Maduro
Willems
Affelay
Strootman
Emanuelson
Narsingh
LuukJong
OlaJohn
21 juni 2012 om 17:24

Tja qua verdediging gaan we er dus voor zover mogelijk nog op achteruit ook.
Vd wiel voorlopig opzouten.
Douglas bewijst wekelijks even slecht te zijn als heitinga en mathijsen en de ontwikkeling van willems rustig afwachten.maduro is een net nietje
Verder hebben ola john en narsingh net 1 aardig seizoen in de eredivisie gedraaid dus ....

Affelay strootman en emanuelson zijn wel oranje klanten maar sneider en vd vaart zijn nog niet over de hil

21 juni 2012 om 17:31

Dat is wel heel rigoureus. Sneijder, Vdv, V. Persie, N. de Jong, Robben en Huntelaar kunnen nog prima mee. Zijn gewoon topspelers die zich op het hoogste niveau hebben bewezen.

Je zult ze alleen op de juiste plaats moeten zetten, zodat je genoeg aanvoer naar de aanvallers krijgt en de goals vanzelf vallen.

21 juni 2012 om 17:17

Zeg een EK niet goed doen Bert is een goede trainer de spelers doen het een beetje fout Willems moet weg Want hij is een beetje hopeloos Affelay ook,van der wiel ook, bouma moest meegaan
ook een beetje slechte keus van Bert om willems en Van der wiel mee te nemen affelay gaat nog maarja zijn keus

21 juni 2012 om 17:20

De knvb moet het volgende doen :
Bert behouden.
Een verjonging in de selectie doorvoeren.
Aan de geselecteerde spelers de eis stellen dat ze tot aan de kwalificatie van het wk in brazil hun wedstrijden gratis af werken.
Een verplichting inbouwen dat iedere speler mits gevraagd een perspraatje moet houden.
De winstpremies overmaken aan een goed doel .

Eens kijken hoeveel liefhebbers er over blijven.

21 juni 2012 om 17:21

Als de problemen niet zo erg waren, waarom zeggen ze dan niet wat de problemen waren? Wees dan geen watje en gooi het op tafel. En ook als de problemen niet zo erg waren hadden ze minimaal 3 punten moeten halen. Maar 0 punten? Dat zegt al genoeg over de egotrip ratio.

21 juni 2012 om 17:30

Het grootste probleem wat dit Oranje veroorzaakt heeft is, dat zij haar supporters en fans tijdens dit EK hun nationale trots heeft ontnomen. Deze supporters en fans die wél altijd 100% inzet, passie en beleving tonen zijn door de huidige internationals lelijk in hun " Oranje-hemd " gezet. Het enige wat zij hebben gezien is een aanfluiting geweest van hopeloos uit vormzijnde pseudovedetten zonder eergevoel, inclusief een eigenzinnige bondscoach die tijdens dit EK geacteert heeft als een tactische onbenul. Een excuus van dit elftal en haar coach zou dan ook op zijn plaats zijn geweest. Dat is toch wel het minste wat deze supporters en fans na deze enorme deceptie hadden kunnen verwachten.

21 juni 2012 om 17:34

Daarom snapte ik ook niet zo goed waarom De Jong zei dat hij niet vond dat hij excuses hoefde aan te bieden.

Hij heeft nog redelijk gespeeld, maar hou dan je mening even voor je. De fans zijn terecht zeer teleurgesteld en geërgerd over deze wanprestatie.

21 juni 2012 om 17:47

Binnen een spelersgroep van 23 man zijn er natuurlijk altijd problemen. Het zou raar zijn als iedereen met elkaar op zou kunnen schieten. En wanneer dit niet het geval is krijg je al snel groepjes. Ik vind persoonlijk dat je de rotte appels er gewoon uit moet halen wanneer zijn gedrag niet veranderd na een goed gesprek met de technische staf. Overigens vind ik dat van Marwijk de anderen ook een kans moet geven, zoals Boerrigter Anita Viergever Maher etc.

Steek
van Rhijn
Viergever
Pieters
De Jong
Anita/ Vdv
Narsingh/rob
Sneijder
Boerrigter
Huntelaar
van Persie
21 juni 2012 om 18:37

Waarom gaat het in Duitsland, waar ze met Gomez vs Klose exact, maar dan ook exact, hetzelfde "probleem" hebben als wij met Huntelaar en Van Persie, wél goed? De enige verklaring is dat Klose een op en top professional is die zich schikt in het teambelang. Want men zegt dat Huntelaar het in het nationale team altijd goed doet, maar dat geldt nog veel meer voor Klose, die op alle toernooien veel scoort. Maar Klose hoor je niet, zelfs niet toen Gomez onder druk stond in Duitsland. Klose had meer recht van spreken dan Huntelaar maar hij denkt wel in het teambelang.

21 juni 2012 om 18:46

Mee eens, maar dat de rest van de internationals het teambelang voorop zetten en hard werken en veel meters maken.

21 juni 2012 om 20:42

Omdat een duitser mentaliteit in zijn donder heeft en "wij" hollanders voornamelijk een groot ego en dito bek

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Jeremain LensAanvaller54
Robin van PersieAanvaller55
Ron VlaarVerdediger40
Daryl JanmaatVerdediger40
John HeitingaVerdediger30
Arjen RobbenMiddenvelder30
Wesley SneijderMiddenvelder30
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

325 fans
Middenvelder, 30 jaar

In de wandelgangen

Dinsdag 18 juni
Ibrahim Afellay heeft geen toekomst meer bij Barcelona, maar de middenvelder mag niet voor een habbekrats vertrekken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.171875 seconden.