Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘In jaar zulke grote stappen maken is niet makkelijk’

Laatste update:

Jetro Willems heeft zijn vuurdoop op het allerhoogste niveau achter de rug. De linksback van PSV werkte met het Nederlands elftal een teleurstellend EK af: Oranje werd roemloos uitgeschakeld in de groepsfase met drie nederlagen. Voor Willems was het de afsluiting van een bijzonder seizoen: hij begon het voetbaljaar nog bij Sparta Rotterdam in de Jupiler League.

/

“Binnen een jaar zulke grote stappen maken, dat vereist echt veel en is niet makkelijk”, laat hij optekenen in Voetbal International. “Elke wedstrijd kijk ik terug op dvd. Gewoon voor mezelf. Wat kan er beter? Wat ging er mis? Verder vind ik mijn individuele prestatie op het EK niet zo belangrijk. Uiteindelijk gaat het toch om de teamprestatie.”

Dat hij op het eindtoernooi tegen spelers van naam voetbalde doet de achttienjarige Willems weinig. “Het doet me niks. Tegenstanders kunnen wel status hebben, maar ik zal ze toch moeten verdedigen. Shirtjes ruilen heb ik ook niet gedaan. Bij mijn debuut bij PSV dacht ik hetzelfde. Dat liet ik ook gewoon op me afkomen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft het uitstekend gedaan vind ik. Als je op zo'n leeftijd met zo weinig ervaring voor de leeuwen word gegooid kan je hem niet veel kwalijk nemen. Het was natuurlijk logisch dat hij niet 3 wedstrijden een hoog niveau kon halen. Maar voor de toekomst is dit voor mij de vaste linksback van Oranje.

20 juni 2012 om 16:59

Je kan hem kwalijk nemen dat hij niet gewoon heeft afgezegt.

20 juni 2012 om 17:02

Waar slaat dat nu op? Waarom zou hij moeten hebben afzeggen?!

20 juni 2012 om 17:07

Je mag wel een ongelofelijke banaan zijn, wil je op die leeftijd afzien van zowel de uitdaging als kans van je leven.

20 juni 2012 om 17:11

Jeetje wat een vreemde reactie zeg @ afa0cbs

Hij heeft het verrassend goed gedaan vind ik. Beter dan Crack "balletje terug" v/d W.
Alleen zijn wedstrijd tegen Portugal was wat minder helaas. Vreemd balverlies door slecht uitverdedigen van Jethro, maar dat kan zijn als je onervaren bent en in een slecht draaiend elftal mee moet doen.

20 juni 2012 om 17:15

Dat moet hij niet, dat kan je hem niet kwalijk nemen... Hij krijgt een kans om iets mee te maken waar iedere voetballer droomt, tuurlijk zegt hij niet af. ondanks dat vrijwel iedereen wel weet dat hij eigenlijk (nog) niet goed genoeg is.

Als je eerlijk bent was hij gewoon drama op dit niveau.. Bal voor Willems was vaak balverlies, verdedigend liet hij vaak teveel ruimte vrij.
Bijvoorbeeld bij eerste goal van portugal levert hij eerst zomaar de bal in en vervolgens laat hij zijn mannetje lekker lopen. Die een assist geeft.

Achteraf vraag ik me eigenlijk af of hij wel echt geleerd zal hebben van deze ervaring. Aangezien er nu niet echt iemand was die hem het goede voorbeeld gaf. Daarnaast hoop ik niet dat Pieters nu weer basis gaat spelen bij PSV en Willems op de bank.

20 juni 2012 om 17:15

Banaan lol

20 juni 2012 om 17:17

Wat een onzin zeg, als hij door de mand was gevallen dit toernooi was dat de schuld van van Marwijk geweest dat hij hem te vroeg voor de leeuwen heeft gegooid, maar hij heeft het heel goed gedaan.
natuurlijk heeft hij een paar foutjes gemaakt maar wie niet dit toernooi, ik ben ervan overtuigd dat deze jongen zich gaat ontwikkelen tot een topverdediger, hij heeft alles, is razendsnel fysiek sterk en technisch aan de bal, hij moet alleen wat slimmer worden, deze jongen gaat het heel ver schoppen!

20 juni 2012 om 17:26

Als jij zulke kansen niet pakt in jouw leventje wens ik je sterkte.

20 juni 2012 om 17:29

Nee van der Wiel speelde een goed toernooi wil je zeggen? Als 18 jarige heeft die het gewoon goed gedaan.

20 juni 2012 om 17:34

Van der wiel speelde waardeloos, denk niet dat er nog een topclub in hem geïnteresseerd is in hem, en bij Ajax wordt hij voorbij gestreefd door van Rhijn en in het Nederlands elftal gaat denk ik hetzelfde gebeuren ...

20 juni 2012 om 17:50

Zou jij natuurlijk wel doen

20 juni 2012 om 17:51

Dat zeg ik nergens of wel?

20 juni 2012 om 18:10

Stop maar met reageren je maakt jezelf echt belachelijk. Onbegrijpelijk dat jij 118 punten hebt.

On: Heeft het prima gedaan bij het Nederlands Elftal, afgezien van wat kleine foutjes. Maar heeft laten zien op termijn het niveau prima aan te kunnen en aanvallende intensies heeft. Speelde sowiezo beter dan vd Wiel, wat was die dramatisch zeg.

Verder moeten we niet vergeten dat hij net een paar maanden 18 is, en tegen bijv. Nani prima heeft gespeeld.

20 juni 2012 om 18:57

Vd Wiel speelde zeker niet goed maar dat kwam ook door Robben die niet mee verdedigde..

Willems zegt uiteraard niet af en Bouma of Schaars hadden het echt niet beter gedaan..

20 juni 2012 om 19:05

jij zegt, wat ik meteen dacht

20 juni 2012 om 22:01

Wat een onzin over dat Willems het goed gedaan heeft! Hij heeft gewoon slecht gespeeld. Hij is erg jong en kan nog veel groeien, maar hij heeft gewoon slecht gespeeld!

20 juni 2012 om 17:01

Hij heeft het niet uitstekend gedaan. Alleen voor zijn leeftijd heeft hij het goed gedaan.
Willems heeft nog niets te zoeken in het Nederlands elftal. Van Marwijk heeft gewoon een wanprestatie geleverd door het niet selecteren van een linksback met meer ervaring en kwaliteit.

20 juni 2012 om 17:02

Volgens mij was hij tegen Denemarken een van de besten aan de kant van Oranje!?

20 juni 2012 om 17:05

Ja, die wedstrijd speelde hij een 7tje. Maar tegen spelers die boven eredivisie niveau spelen ging het niet. Die andere wedstrijden was gewoon zielig voor die jongen. Hij heeft zijn best gedaan en neem hem niks kwalijk, maar zo'n jongen moet je in bescherming nemen en niet af laten gaan als een gieter.

20 juni 2012 om 17:06

Toen wel, de andere twee wedstrijden was hij dramatisch. Over het geheel genomen heeft hij het gewoon slecht gedaan. Maar dat kun je die jongen ook niet kwalijk nemen. Van Marwijk heeft gefaald door zo'n jongen uberhaupt op te stellen.

20 juni 2012 om 17:08

dammie,

in combinatie met het verwachtingspatroon natuurlijk.

20 juni 2012 om 17:14

Dus we hebben verloren van spelers die niet eredivisie waardig waren? Knap dat je dan toch een 7 weet te scoren terwijl je in het veld staat met zeer ervaren spelers? Maar ja, je zal nu natuurlijk wel doelen op Rommedahl alleen, en dat is natuurlijk veel te makkelijk want wat vinden we dan wel niet van Krohn-deli die niet goed genoeg was voor Ajax maar wel Van der Wiel een dramatische avond bezorgde?

Verder vind ik dat hij het niet dramatisch slecht gedaan heeft of af is gegaan als een gieter. Het was inderdaad wat minder, maar dat is ook niet zo gek als je tegen spelers als Nani en Müller speelt; daar heeft bijna elke back het moeilijk tegen (als ze in vorm zijn). Wel was het opbouwend slecht en was hij niet best in zijn passing.

Edit:
Wel opvallend dat na de oefenwedstrijden en de wedstrijd tegen Denemarken iedereen tevreden was over Willems en hem onomstreden vond, maar dat jullie hem nu ineens weer dramatisch vinden...

20 juni 2012 om 17:14

Wat heeft Robben, Van Persie Robben en al die andere grote namen (behalve Sneijder en Stekelenburg) gepresteerd dan?

Deze jongen is idd 18 en moet nog een heleboel leren, maar nu al was hij een van de ''minder slechte'' nederlandse spelers op het toernooi.
Voor mij was hij een van de beste samen met Sneijder, Stekelenburg en Vdv.
Hij staat zeker niet tussen de teleurstellende spelers. Ook al was hij 25, zou hij niet de slechte speler zijn aan de kant van Nederland.

Ik heb Van der Wiel, Mathijsen en Heitinga geen 1 goede/gevaarlijke crosspass zien geven. Willems wel!

Geen enkel doelpunt was zijn fout. Geen een!

20 juni 2012 om 17:18

@blink182
Dat laatste vergeten mensen inderdaad ook nogal snel

20 juni 2012 om 17:23

We vinden hem niet dramatisch, iedereen kan z'n talent zien, uiteindelijk gaat hij er ook wel komen, maar de laatste twee groepswedstrijden heeft hij gewoon dramatisch gespeeld. Het is nu nog gewoon te vroeg voor hem.

Van der Wiel in deze vorm is overigens ook niet goed genoeg voor Ajax

20 juni 2012 om 17:26

Dit topic gaat toch over Willems? De rest was ook een groot drama op een uitzondering daargelaten. Ik vond Willems niet goed genoeg en dat reken ik Bert aan omdat er betere alternatieven waren. En natuurlijk vindt ik Willems een heel groot talent.. En als en een topic komt over Heitinga dan zeg ik daar ook wat ik van hem vind ja.

20 juni 2012 om 17:29

"geen enkel doelpunt was zijn fout. Geen een!"

Ook niet die ene waarbij hij de bal zo in de voeten van de tegenstander speelde waar een goal uitkwam? Er werd vervolgens ook zwaar dramatisch verdedigd door Vlaar volgens mij, maar voor een deel is die goal ook Willems z'n fout.

Willems was op die wedstrijd tegen Denemarken na wel degelijk een van de slechtste spelers van Nederland. Hij was zeker niet een van de beste, alleen voor zijn doen heeft hij niet veel onder verwachting gepresteerd. Waarbij de grote namen natuurlijk erg hard teleurgesteld hebben kon je dit bij Willems wel een beetje aan zien komen. Maar dat maakt z'n prestatie niet opeens minder slecht. Hij heeft gewoon slecht gespeeld, maar dat kun je hem niet aanrekenen, maar we moeten hier nou ook niet opeens gaan doen alsof hij een van de beste was. Tegen Duitsland vond ik hem persoonlijk de slechtste man op 't veld.

20 juni 2012 om 17:36

Vforvvv heeft helemaal gelijk. Hij was dramatisch, behalve de wedstrijd tegen Denemarken. Maar tegen Portugal, pfff. Van Marwijk had Willems nooit moeten en mogen selecteren. Emanuelson, die 10x meer ervaring heeft, had veel beter gepresteerd.

Hoewel Willems beter was dan V.d. Wiel, is het wel logisch dat V.d. Wiel gewoon in de basis stond aangezien hij al dik 4 jaar meegaat met dit niveau. Overigens vind ik wel dat v.d. Wiel nu wel ten twijfel moet komen te staan voor de rechtsback. En vind ik ook dat Willems wel weer de kans moet krijgen bij kwalificatiewedstrijden, aangezien hij zeker wel talent heeft.

20 juni 2012 om 17:41

Helemaal eens, het waren juist de andere drie verdedigers die door de mand vielen. En dan met name slapende Heitinga en tikkie-terug vd Wiel.

20 juni 2012 om 17:53

het is ook 10 keer makkelijker voetballen bij een team dat goed draait. Bij Spanje had hij zich moeiteloos aan kunnen passen. Met een goed centrum. Hij kon niet rekenen op rugdekking. Hij moest alles zelf doen. Van der Wiel hetzelfde. Verdedigers weten hoe moeilijk het is. Waarschijnlijk ben jij aanvallen of helemaal niet op voetbal zittend iemand anders snap je dat. En dat hij het geweldig heeft gedaan voor iemand die nooit op dit niveau heeft gespeeld.

20 juni 2012 om 18:17

Vermaelen geloof mij er was geen linksback geweest die het beter had gedaan. Hebben die jongen gewoon laten verzuipen. Moet je eens kijken tegen Portugal waar ie die bal wegschiet waar de goal uitkomt. Die jongen wint het duel van zijn tegenstander en iedereen staat erbij en kijkt erna. Niemand die zich aanbiedt. Dat Willems het probeerd met een bal in de diepte vind ik nog niet eens zo gek bedacht, had hem alleen beter weg kunnen rossen. Stond ook helemaal geen echte buitenspeler op links, die liepen meer in het al volle centrum te huppelen.

20 juni 2012 om 18:24

@niza
Iemand die er niet bij was (emanuelson) kun je niet meegeven dat hij het 10x beter had gedaan; daarvoor had hij toch echt moeten spelen. Dit is dus een volstrekt onzinnige en speculatieve opmerking

20 juni 2012 om 19:29

@vforvvv; Zielig? Hij was nog een van de beste spelers aan de kant van Oranje. Erg goede prestatie geleverd over het algemeen! Nog niet vlekkeloos natuurlijk, maar dat viel in dit elftal niet op iig. Vlaar, Van Persie, Robben, en vd Wiel hebben veel meer ervaring en waren nog slechter.

20 juni 2012 om 20:07

@dammie Volgens mij vind jij begrijpend lezen moeilijk. Ik zeg dat Emanuelson 10x meer ervaring heeft, ik zeg niet dat hij het 10x beter had gedaan. Voor de links back heeft hij zeker potentie. Maar iedereen zag dat Willems tekort kwam op dit niveau. Natuurlijk is het achteraf praten makkelijk, maar dat doet iedereen bij een EK of WK. Maar met Emanuelson als links back was de kans op falen kleiner geweest.

20 juni 2012 om 20:34

met iemand die zelf niet snapt wat hij schrijft kan ik niets.....er staat tich echt dat je vind dat emanuelson het beter had gedaan... dus wie snapt het nu niet?!

20 juni 2012 om 21:07

Ik:"emanuelson, die 10x meer ervaring heeft, had veel beter gepresteerd."

Jij:"iemand die er niet bij was (emanuelson) kun je niet meegeven dat hij het 10x beter had gedaan;"

Lees je reactie nog eens ;

Willems vond ik zo zwak voetballen (tegen de toplanden) dat ik er van overtuigd ben dat Emanuelson beter gepresteerd had. Hoop dat je het nu snapt!

21 juni 2012 om 08:51

Ik snap echt wel wat je bedoelt, maar vind het ongelooflijk zielig dat je in plaats van inhoudelijk reageert gaat vallen over het feit dat ik het '10x' verkeerd overnam. Maar inderdaad ik zit er enorm ver naast want er is een mega verschil tussen 10x en "veel beter".............. mijn punt is dus nog steeds hetzelfde; je doet aan onzinnige speculatie en je overtuiging is totaal niet relevant omdat Emanuelson niet eens bij de groep zat. Je kan je stelling dus niet onderbouwen en niemand kan het voor Willems opnemen omdat het gelul in de ruimte is dat gebaseerd is op een onderbuik gevoel. Kortom een zinloze toevoeging in deze discussie.

22 juni 2012 om 08:53

Hij was de beste in de verdediging. De anderen leverden een wanprestatie.
Van der Wiel, Heitinga en Mathijsen hadden minder te zoeken dan Willems.

20 juni 2012 om 17:03

Uitstekend is erg overdreven, want hij leed veel balverlies en verdedigde erg slecht, dus zoals je zegt kan je het hem niet kwalijk nemen, maar dat is iets anders dan uitstekend.

20 juni 2012 om 17:19

Je kan hem wel kwalijk nemen dat hij veel balverlies leed. Verdedigend vond ik hem overigens helemaal niet zo slecht. Natuurlijk had hij het lastig tegen Nani en Müller maar Rommedahl had hij in de zak en geen enkel doelpunt was zijn schuld.

20 juni 2012 om 17:27

mag ik je herinneren aan de 1-1 tegen Portugal, de goal begon met balverlies van Willems.

20 juni 2012 om 17:45

Geen doelpunt was zijn schuld? Hij stond aan de basis van het 2e doelpunt tegen Duitsland door eerst onder de bal door te gaan en daarna aan de buitenkant te dekken.
En zoals hierboven al gezegd wordt, de 1-1 begon ook bij hem.

20 juni 2012 om 18:21

@jk-ajax
Waar heb je het over? Het tweede doelpunt tegen Duitsland viel omdat Mathijssen met Gomez mee was gelopen naar de linkerkant en zich kinderlijk laat uitspelen!

Voor de 1-1 tegen Portugal verwijs ik jullie naar de uitleg van Rolotjuh hierboven met daarbij de opmerking dat ook Vlaar en Heitinga stonden te slapen waardoor Ronaldo weg kon lopen.

20 juni 2012 om 19:53

Hij heeft het boven verwachting gedaan. Dat staat buiten kijf. Maar voor oranje kwam hij toch echt wel tekort hoor. Net als vele anderen dit toernooi trouwens. Het probleem is alleen dat we geen betere hebben op dit moment. Voor PSV beloofd het wat maar hem als een volwaardige oranjeklant zien op dit moment gaat te ver.

Hij spreekt al de woorden uit van een routinier. Kan ver komen die Willems! Alleen vond ik hem op het EK wel tegenvallen maar dat komt omdat hij speelde tegen spelers als Nani en dan krijg je het 90 minuten moeilijk.

20 juni 2012 om 19:50

Tja weer een reden om de onkunde van van Marwijk aan te grijpen. Je hebt Emanuelson en Anita, maar je neemt Willems vaN 14 Mee. Lekker beleidje.

Willems is natuurlijk wel een talent, maar veel te vroeg, je zag aan die jongen tegen Duitsland dat hij wel kon huilen, idem tegen Portugal.

20 juni 2012 om 20:58

Dat je Anita noemt, zegt genoeg. die faalde zelfs tegen teams als Exelcior en Ado als Linksback.... Willems is 10 x beter als back

20 juni 2012 om 21:10

Onzin, Anita heeft helemaal niet gefaald. Hij speelde niet top maar hij is een betere LB dan Blind, ook dan Willems. Wat heeft Willems nu eenmaal gepresteerd dat hij in Oranje moet? Tegen Schaken werd hij een half jaar geleden nog dolgedraaid. Heeft niks kunnen inbrengen dit EK, je kon beter zonder hem spelen dan met hem. Anita is veel verder, meer ervaring, aanvallend beter, voetballend beter, verdedigend beter, slimmer etc. Zeg jij het maar, je noemt maar gewoon wat met je Excelsior en Ado want ik kijk elke wedstrijd van Ajax, dus probeer mij niet voor de gek te houden.

Willems kan nog niet eens een bal bij een medespeler in de voet spelen. En deze jongen mocht mee naar het EK ? Ongelooflijk !!! Bertje het is een schande, deze jongen komt nooit verder dan deze 3 wedstrijden. Aan alle kanten voorbij gelopen !

20 juni 2012 om 17:01

Kijk eens rond op het EK en ga op zoek naar nog een back die net 18 is. Sommigen zeggen dat het geen excuus is maar Bert heeft hem gekozen en Jetro heeft er alles aan gedaan. Dat jij graag Urby of Buttner of wie dan ook daar had gezien, mooi, maar Bert heeft gekozen en deze jongen moest er maar even aan gaan staan. Die andere jongens waren ook zo voorbij gelopen, zeker Emanuelson. Dat je Bert een schande noemt zegt genoeg. Heb ergens anders maar stoere praatjes.

20 juni 2012 om 17:02

Ik zie je al zo vaak onzin reacties typen, just incredible dat jij deze naam hebt haha.

Trollaccount nummer 737384894, Vz.

Maar goed, zoals je weet is hij nog ontzettend jong voor begrippen, hij heeft lef en denkt altijd vooruit, daar kan je beter respect voor hebben dan hem af te zeiken. Natuurlijk had je een betere optie met Urby, maar je kan Willems het Oranje debacle echt niet aanrekenen. Eerder Heitinga of Van der Wiel.

20 juni 2012 om 17:04

Zegt iemand die benzema boven de spelers zidane, figo, ronaldo, c ronaldo en messi vind.
Willems zal veel interlands gaan spelen want hij is een erg groot talent. dat hij ballen niet in iemand's voet kan spelen is niet waar. Willems is gewoon de toekomstige back van oranje.

20 juni 2012 om 17:16

Een groot talent kan ik mijn ogen wel een bal een medespeler in de voet spelen. Al die namen die jij daarboven opnoemt konden dat allemaal op de leeftijd. En ja ik vind het een schande dat hij is opgeroepen net zoals bouma overigens. Jullie kunnen wel gaan zeggen dat die 18 jaar is en het niet aan te rekenen valt maar we hebben het hierover het Nederlands elftal. Het Nederlands elftal dat een EK gaat spelen met een jongen die nog niets gepresteerd heeft. Dat kan toch niet. Sorry maar ik neem deze jongen niet meer sirieus en bert al helemaal niet. Nederland is door willems en bert het lachterje van het ek geworden.. En heitinga en van der wiel aanrekenen ? nou ik wacht eerst af tot er wat naar buiten komt van wat er daar nou is gebeurt. Volgens mij zijn deze jongens niet zo vriendelijk behandelt door de rest.

Opties voor lb: anita, urby

20 juni 2012 om 17:24

Belachelijk! Jetro Willems heeft het voor een jongen van 18 jaar ! gewoon erg goed gedaan! De 1ste goal van Portugal was niet alleen de schuld bij Willems maar van Mathijsen,vlaar en Willems; Willems schoot de bal weg en dan komt die perongelijk bij een Portugees, Mathijsen die als een paard rent naar de spits met zo veel ervaring moes hij toch weten dat de spits van Portugal dat deed om een gat te creëren voor C.ronaldo! en Vlaar die Ronaldo kinderlijk uit zijn rug liet lopen!

En met de opties ; Anita en Urby neem ik je echt niet serieus !

20 juni 2012 om 18:08

Omdat jij voor psv bent, ben je voor willems dat is simpel. Urby speelt gewoon bij AC Milan en Anita al redelijk wat ervaring in de CL. Willems is gewoon te slecht voor nederlands elftal en als hij niet snel 'stappen' gaat maken zie ik hem ook niet verder komen als psv. Ik vind het een matig talen.

ps. ik ben niet voor ajax of welke club dan ook.

20 juni 2012 om 18:22

Dewijsheid man wat ben jij een eitje zeg. Van der Wiel niet aanrekenen? Die kan wel eens genomineerd worden voor slechste speler van het EK. Geen bal vooruit gespeeld die jongen. Op sommige momenten vroeg ik me af of ie doorhad dat ie bij ons hoorde.

20 juni 2012 om 18:30

Ik neem jou ook niet serieus en met mij heel veel leden op voetbalzone.
Kun je mij beredeneren waarom benzema beter is dan messi?
Heitinga en van der Wiel speelde een dramatisch ek omdat ze gewoon niet goed genoeg waren ze waren ook echt een stuk slechter als willems.
Ik geef je een tip verander je naam de wwijsheid in dedomheid.

20 juni 2012 om 19:08

Waarom Benzema beter is als Messi. Voor deze keer zal ik het je eens uitgaan leggen. Messi en Ronaldo hebben beiden een positie in hun elftal dat het gehele elftal om hun draait. Ze hoeven nog niet eens te kijken of ze krijgen de bal al in de voeten. Dan lijkt het mij ook niet zo heel moeilijk om veel goals te maken. Benzema zal zolang Ronaldo bij Real Madrid speelt in dienst spelen van Ronaldo, hoe je het ook went of keert. Als Ronaldo niet bij Real Madrid speelt dan is er geen groot ego meer in dat team dit zal het team ten goede komen. Dan zou Benzema 10 a 20% meer instelling worden gebracht en dus ook meer gaan scoren. Bij Messi zit dat precies hetzelfde. Iniesta,xavi, Fabregas en noem ze allemaal maar op spelen allemaal in dienst van Messi. Als onze vriend Messi in een ander team zal spelen dan zou die ook niet zo geweldig zijn als iedereen hier beweert. Nu heeft die toevallig zijn 1e hattrick gemaakt voor Argentinië maar dat zegt mij niet zoveel. Hij heeft veel wedstrijden niks gebracht. Benzema daarin tegen heeft regelmatig gescoord voor Frankrijk. Daarnaast laat Benzema anderen beter spelen ;} Conclusie: Benzema is de beste voetballer ter wereld.

PS: let even op zijn aanname en die assist laatst was fenomenaal. Tegen Oekraine als ik me niet vergis

20 juni 2012 om 21:04

Emanuelson tot daar aan toe maar Anita... en eerst elke Ajax speler ophemelen of hun gefaal goed praten en vervolgens doodleuk beweren dat je geen clubvoorkeur hebt. neem jij jezelf nog wel serieus?

20 juni 2012 om 21:08

Benzema is een topspits maar zelfs als het elftal om hem zou draaien zou hij niet de beste voetballer ter wereld zijn. Bij frankrijk is hij denk ik toch wel de belangrijkste met ribery en hij heeft ook nog niet gescoord toch wel raar vind je niet?

20 juni 2012 om 17:10

Van Marwijk had ook zoveel keuze voor de linksback positie. Inderdaad een schande dat hij hiervoor kiest.

20 juni 2012 om 18:59

Dit is al de derde of vierde belachelijke reactie die ik van je lees. Kijk jij uberhaupt wel naar de wedstrijden?

Iedereen kan zeggen wat hij of zij wil, of Willems goed of slecht gespeeld heeft, een goede instelling heeft hij wél, en hij werkt erg serieus aan z'n toekomst. Sommigen kunnen hier nog een voorbeeld aan nemen. En hij heeft veel talent, dat mag niet vergeten worden, maar hij is er nog lang niet.

Kan wel allemaal zo zijn, maar hij werd finaal om ver gelopen door alle tegenstanders waar hij tegen speelde. Geef het dan gewoon meteen aan dat het te veel is, wat men hem ook niet kan kwalijk nemen. Dan had ik liever een emanuelson gezien.

Goede speler, verdedigend moet hij groeien, maar hij durft zijn acties te maken. Heb ik wel respect voor. Hopelijk speelt hij Pieters uit de basis, simpelweg omdat ik Willems leuker vind om naar te kijken, een moderne back die een actie kan maken, mits hij verdedigend goed word (praat ik over positioneel goed staan) kan hij heel ver komen!

20 juni 2012 om 19:52

Pieters gaat eigenlijk ook nergens over. Op basis van wat hoort hij in het Nederland elftal? dat halve seizoen bij Psv...??? Ach.. Vmarwijk selecteert nou eenmaal Psv-getint en hij maaakt zich schuldig aan vriendjespolitiek, maarja niks nieuws is dat.

Pieters zijn tijd is wat mij betreft over, zijn geen aanknopingspunten hem op te roepen. Emanuelson vaste linksback en Willems kan komende jaren vanuit de backup positite opereren.

20 juni 2012 om 21:10

Emanuelson.... hoop dat ze selecteren dan kan die Iedereen laten zien dat hij een gigantische faal is op de back positie. en over dat vriendjespolitiek ga ik niet eens beginnen dat is te kinderachtig voor woorden

20 juni 2012 om 21:15

Kinderachtig? Sorry hoor maar als je Nigel de jong eruit haalt na een waaaaaaardeloze wedstrijd van Bommel, waarin hij duidelijk de slechtste was, is het wel duidelijk toch. Ik plaatse het na die wissel op mijn site, 2 dagen later zeiden zelfs Psvfanaten vdkerkhof dat het verdacht is. Als jij dit geen vriendjespolitiek vind, ben je of dom of blind of je snapt er geen hol van.

Pas na Duitsland Moest hij Bommel wel eruit halen, anders zouden ze hem naar het gekkenhuis gestuurd hebben. Hij kon er niet meer omheen dus moest hij hem eruit halen, anders had ie lekker weer de Jong eruit gehaald.

Daarbij Afellay, oogappel van van Marwijk. Heeft die enige reden gehad dit EK basis speler te zijn..? Had die enige reden om na 2 waardeloze wedstrijden tegen Portugal in te vallen???

Dan hiervoor Kuyt, altijd de eeuwige krediet terwijl hij er al in 2010 niets meer van kon...

Dan de Psv-spelers Strootman, Bouma en Willems.

Ongelofelijke keuze, vanmarwijk hanteert open en bloot vriendjespolitiek, als je dit niet ziet heeft het geen zin meer om hierover te discussiëren met jou. Ik heb meerdere voorbeelden genoemd, lees het nog maar eens na en relativeer dan

20 juni 2012 om 21:18

Alsof Emanuelson niet beter is dan Willems op LB. Emanuelson heeft daar jaren gespeeld, speelt nu bij een Europese topclub, maakt minuten en is belangrijk.

Dan wil jij liever Willems, net 18 en een half jaar eredivisie ervaring...
Omdat hij 18 is en we als de dood zijn dat hij verzuipt vind je het al goed als hij geen balverlies lijd of een paar goede passes geeft. Maar we hebben 0,0 aan hem gehad. Je kon beter zonder hem spelen dan met hem, want hij brengt je zowel verdedigend als aanvallend gewoon niets waar je wat aan hebt.

Die jongen heeft zich met zijn ervaring toch aardig staande gehouden en durfde in tegenstelling tot de linksback nog wel eens naar voren te komen. Is rustig gebleven en komt heel nuchter over, vraag me alleen af of we nu echt niks beters hadden op die positie.

Neemt niet weg dat verdedigen een team prestatie is en van der Wiel die al niet sterk verdedigd in de steek wordt gelaten door zijn teamgenoot Robben, die daarmee zijn team in de steek laat

Op dit moment hebben we er allemaal vrij weinig gehad. Maar op de lange termijn gaan we veel profijt hebben van Willems. En daar heeft dit seizoen heel veel aan bijgedragen mijns inziens

20 juni 2012 om 22:11

Het EK is verdomme tich geen speeltuin, geen oefenwei voor eerste divisie spelers ?! Die jongen zal best talent hebben, maar het passeren van deze speler ten nadele van Urby is een totale miskleun gebleken.

20 juni 2012 om 22:42

Ja tuurlijk, helemaal eens. Daarom zeg ik ook dat we er op dit moment allemaal niks aan gehad hebben. Ik had ook liever Urby daar gehad, maar Bert heeft wel meerdere aparte keuzes gemaakt helaas.

“elke wedstrijd kijk ik terug op dvd. Gewoon voor mezelf. Wat kan er beter? Wat ging er mis?"

"shirtjes ruilen heb ik ook niet gedaan."

Geweldig toch. Ik ben echt fan van hem. Hij heeft altijd drang naar voren en zit bovenop z'n tegenstander, terwijl ik andere backs minstens een meter afstand zie houden. Je moet er of bovenop zitten, of je moet een behoorlijke afstand houden, zodat je een voorsprong hebt als de buitenspeler er langs gaat. Maar Willems durft er gewoon bovenop te zitten, iemand in de rug te duwen en te onderscheppen als de inspeelpass op de buitenspeler ook maar iets te kort is.

20 juni 2012 om 18:06

Allemaal leuk en aardig maar hij heeft het gewoon niet goed gedaan tegen Duitsland en Portugal. Het kwam allemaal gewoon te vroeg voor hem en hij heeft weinig steun gehad van zijn defensie. Maar laten we nou niet doen alsof hij het goed heft gedaan want goed was het zeker niet.

20 juni 2012 om 19:55

En zo is het en niet anders Johnboy815............

20 juni 2012 om 21:12

ach wie wel, iedereen heeft gefaald tegen Portugal en Duitsland over hen zeggen we toch ook niet dat het allemaal gewoon te vroeg kwam?

20 juni 2012 om 18:14

Met dat 'erboven op zitten' vond ik wel meevallen. Ik vond juist dat Nani veel ruimte kreeg om zijn spel te spelen. Verder vond ik hem aanvallend ook niet geweldig, hij komt goed mee op maar heeft zelden een fatsoenlijke voorzet gegeven. Tuurlijk weet ik dat hij jong en onervaren is, en iedereen is enthousiast over hem, maar we moeten wel realistisch blijven, ook door Willems zijn er paar onnodige kansrijke situaties voor de tegenstander ontstaan.

20 juni 2012 om 20:11

Helemaal mee eens, ben ook een fan van hem. Ook omdat bij ons de linksbackpositie niet helemaal optimaal bezet is.

Maar deze jongen gaat het redden. Daar ben ik van overtuigd.

Natuurlijk moet je hiervoor hard werken, maar hij weet zelf ook wel dat de linksback bij Oranje gewoon niet goed bezet is en hij daardoor op het EK als linksback stond. Een lans als Nederland moet daar gewoon betere opties hebben, had ook gekund met Urby, maar die was dus niet eens meegenomen... Maar voor de toekomst is hij absoluut een goede speler, ik hoop dus ook dat hij het gaat maken. Heeft overigens een mooi karakter.

Willems speelde goed tegen Denemarken de andere wedstrijden iets minder. Deze jongen heeft toch laten zien wat je als voetballer kunt bereiken in 1 jaar tijd, wordt waarschijnlijk de vaste linksback als hij zo door blijft gaan. Die jongen is net 18 heeft nog genoeg jaren om ervaring op te doen in de absolute topvoetbal.

20 juni 2012 om 19:55

Hij komt er denk ik wel. Alleen wat ik zo jammer vind is dat hij zegt "het maakt niet uit wat ik persoonlijk in het veld doe, het gaat om de teamprestatie". Wat een bullshit man, je zag aan zn gezicht dat hij helemaal met zichzelf bezig was, vooral tegen Portugal, daardoor kwamen er slordigheden en verspilde hij elke bal.

Vraag me af waarom de mediatrainingen hen verplichten dit te zeggen. Ik mis mensen die gewoon zeggen waar het op staat, zoals Fdeboer, Balotelli, vbasten, Vanhanegem, Ibrahimovic etc. De rest zijn gewoon poppenkast in interviews... blablabla

Heeft het best goed gedaan, op die leeftijd nog geen ervaring niks. Hij groeit wel uit tot de vaste links back van Oranje.

Ik geef het je te doen in een seizoen tijd van Sparta naar het EK te gaan. Die jongen is onverwacht snel voor de leeuwen gegooid en heeft eigenlijk een prima indruk achter gelaten. Vooral zijn relativeringsvermogen vind ik zeer bijzonder voor iemand van zijn leeftijd. Het feit dat hij aangeeft dat hij alle wedstrijden terugkijkt, geeft ook aan dat hij goed met zijn sport meeleeft en dat verklaard wellicht ook (deels) de stappen die hij dit jaar heeft gemaakt.

Natuurlijk kun je vraagtekens bij zijn aanwezigheid op het EK stellen, maar ik denk dat hij het niet onverdienstelijk heeft gedaan. Natuurlijk was het niet altijd geweldig, maar vergeet niet dat het hele team slecht speelde en dat het dan voor een debutant alleen maar moeilijker is om je staande te houden. Na een aantal oefenwedstrijden en de wedstrijd tegen Denemarken was hij eigenlijk onomstreden. Nu zullen de azijnzeikers hier wel zeggen dat hij goed speelde tegen Denemarken omdat Rommedahl zo slecht was, maar daarmee doe je hem echt te kort. Tegen Duitsland en Portugal had hij het een stuk moeilijker maar waren het uiteindelijk (gelukkig?) niet zijn fouten waardoor de doelpunten vielen.

Al met al mag Willems terugkijken op een onvergetelijk seizoen waarin hij hele grote stappen heeft gemaakt. Als hij zo door blijft gaan dan kan hij een hele goede linksback voor Oranje worden!

De mensen die Willems gaan afzeiken moeten eens beter opletten! Tegen zowel Portugal en Duitsland stond hij 2 tegen 1! Ook dat Robben tegen Bert van Marwijk 'hou je bek' zij, terwijl Bert riep dat hij ook mee moes gaan verdedigen betekend gewoon de lui heid van Robben! Wat een gezeur zeg effen mee komen verdedigen?

20 juni 2012 om 17:21

Robben stond op rechts en had dus Van der Wiel moeten ondersteunen, niet Willems.

Willems heeft het gezien zijn ervaring en leeftijd naar behoren gedaan. Al werd hij tegen Duitsland door Müller verdedigend gezien overlopen en tegen Portugal was hij in balbezit zwak, maar dat is hem niet aan te rekenen. Bovendien had hij af en toe wel meer steun mogen krijgen van de centrale verdedigers. Meeverdedigen van de linker aanvallende middenvelder ging beter dan aan de rechterkant.

Willems heeft veel talent en zou moeten kunnen uitgroeien tot de vaste linksback van Nederland en dan ben ik benieuwd waar zijn plafond ligt.

20 juni 2012 om 17:25

Ik bedoel de 2de helft tegen Portugal toen stond Robben echt wel op linksbuiten....

20 juni 2012 om 17:22

Robben stond op rechts, dus daar had Willems niet zoveel last van. Maar goed, Willems komt er wel. Zal eens tijd worden dat Nederland fatsoenlijke backs gaat krijgen.

20 juni 2012 om 17:37

Met Van Rhijn en Willems lijken deze toch echt te gaan komen.

Kijk hiervan kunnen we nu wel zeggen: Een back voor de toekomst!

http://www.youtube.com/watch?v=jjr6u7hx0fk
Echt een geweldig filmpje van Willems.. Echt genieten! Wat een talent.

Willems wordt echt een topper. Hij is snel, heeft aanvallend wat toe te voegen. Dat het er op het allerhoogste niveau niet uitkomt, tja dat kan gebeuren. Die jongen is net 18! Bert moet hem gewoon bij de selectie houden achter Pieters.

20 juni 2012 om 17:32

Ja als hij bij PSV op de bank komt achter Pieters, kan ik me niet voorstellen dat Bert hem erbij kan houden.

Het zou me echter niet eens verbazen als hij Pieters uit de basis houdt.

20 juni 2012 om 17:42

Mwa, ik twijfel daar wel over. Ik vind Willems een heel groot talent, maar Pieters vind ik nu nog wat verder. Heb het gevoel dat Pieters nog een beetje onderschat wordt. Maar zo heel veel keuzes achter Pietes hebben we niet, waardoor je al snel bij Willems uitkomt.

Het beste is denk ik dat of Pieters of Willems vertrekt bij Psv, waarbij Pieters daar denk ik het snelste voor in aanmerking komt(newcastle?)

20 juni 2012 om 19:56

Pieters is geblesseerd en dat duurt nog even. Dus ik verwacht zeker niet dat Pieters nog zal vertrekken. Heel misschien in de winterstop.

PSV zal Willems nooit laten gaan dat is hun groei briljant. Dus zal 1 van hen op de bank komen.

Als je dan bijvoorbeeld Büttner wel wekelijks speelt denk ik dat je moeilijk voor Willems kunt kiezen. Zeker gezien van Marwijk altijd roept dat spelers moeten spelen. Dan kun je het niet maken om een 18 jarige die zich nog nauwelijks bewezen heeft op te roepen terwijl hij op de bank zit.

Lijkt me wel eng, in augustus 2011 nog tegen de rechtsbuiten van Agovv A1 en juni 2012 tegen Muller,nani en Rommedahl!

Beste linksback van de wereld, en al helemaal 10000 x beter dan Drama Wiel, die alleen maar zuipt, rapt, twittert...

20 juni 2012 om 18:08

Overdrijven is ook een kunst. Hij heeft het talent maar het moet er nog uitkomen. Zeggen dat hij goed gespeeld heeft is alleen opportunistisch. Want tegen Duitsland en Portugal was hij ook niet goed.

20 juni 2012 om 18:22

Dat lag meer aan die verwenden idioten die niet wouden werken, ik wil zien dat Knvb afscheid neemt van Ego tripper Van Persie, Van Der Vaart, Van Der Wiel, !!

20 juni 2012 om 19:59

Je spoort niet als je vpersie en Vdv weg wil doen bij het Nederlands elftal. 2 van onze beste spelers. Vdwiel logisch, die moet vervangen worden door vrhijn.

Schop vmarwijk gewoon eruit met zijn vriendjespolitiek, oneerlijk selectiebeleid, waardeloze opstelling, anti voetbal visie en dergelijke,trek een coach aan die aanvallend wilt voetballlen en dat ook kan, dan ben je al een stuk verder.

Klinkt misschien stom, maar ik heb al die tijd gedacht aan Royston Drenthe een bijtertje die goed uit de voeten kan als linksback. Weinig gespeeld maar is echt wel de beste optie die we hadden in de speelstijl die Oranje wilde spelen met 2 aanvallende backs

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij bovenop het paard zit en dan door iedereen er overheen wordt gegooid. Vond hem eerlijk gezegd een zeer onzekere factor bij oranje (net zoals de rest) maar dat is hem vergeven gezien zijn ervaring.

20 juni 2012 om 17:34

De slechte speler ooit is Van Der Wiel rapper...

20 juni 2012 om 18:25

Daar wil ik het al helemaal niet over hebben. Te genant voor woorden hoe die er bij liep. Heel het land liep al te juichen op het moment dat hij een bal vooruit speelde ipv achteruit.

Hij heeft geweldige stappen gemaakt, alleen kwam dit EK te vroeg. Het was ook door nood geboren; maar ik denk dat van Marwijk beter iemand anders had mee kunnen nemen, nu had hij ook geen alternatieven. Bouma komt gewoon veel te kort. En Schaars heeft nog nooit linksback gespeeld.

Tegen Denemarken speelde Willems gewoon behoorlijk. Echter tegen Duitsland en Portugal kwam hij duidelijk nog te kort. Is geen schande natuurlijk; tegen wereldtoppers spelen op zo'n groot podium, ik geef het je te doen. Bovendien kreeg hij ook niet echt de gelegenheid erin te komen. Normaal krijg je rugdekking en wordt je ontlast door medespelers. Dat was bij Oranje totaal niet aan de orde. Mathijsen had het te druk met zichzelf en Heitinga, de Jong deed het ook te weinig, en zowel Afellay als Sneijder deden nagenoeg niks verdedigend. Dit maakte het welhaast onmogelijk voor Willems de laatste 2 wedstrijden. Sowieso tijd voor opkomen was er hierdoor niet, terwijl dat toch ook een kwaliteit van hem is.

Ik denk wel dat het een harde en goede leerschool is geweest voor Willems, heel afgelopen seizoen trouwens. Want hij had waarschijnlijk nooit durven dromen dat hij uberhaubt zou spelen bij Psv. Hij was derde keuze. Echter raakte Pieters geblesseerd en Tamata raakte vervolgens ook nog geblesseerd. Willems stond wel op. Ik hoop dat hij zijn ontwikkeling door kan zetten, want deze jongen komt er wel. Zou me niet eens verbazen als hij gewoon Pieters uit de basis houd komend seizoen.

de hele verdediging was een lachertje en dan was willems op het EK nog wel de beste verdediger, deze gaf mij tenminste nog het gevoel dat hij er vol voor ging, en hij was daarmee de enige,

Nuchtere jongen. Willems is de linksback voor Oranje voor de komende 15 jaar. Wat ik vreesde begint toch werkelijkheid worden, namelijk dat deze 18-jarige knul de zondebok wordt. Over 10 jaar zal hij nog steeds herinnert worden aan dit EK. Steeds zullen mensen zeggen dat hij niet goed genoeg is. Dat is compleet onterecht, want hij is echt wel een groot talent.

Tegen Denemarken was hij samen met Sneijder de beste man op het veld, maar dat niveau kon hij ook geen 3 wedstrijden volhouden. Dat was te verwachten. Door zijn 'matig' EK zullen topclubs twijfelen, gelukkig, want deze jongen is nog lang niet klaar bij Psv.

20 juni 2012 om 17:46

Willems, Sneijder en Stekelenburg waren gewoon de beste spelers van Nederland dit EK. Dit zijn tevens de enige spelers die echt hun best deden. De rest speelde het EK voor zichzelf of zaten te slapen.

20 juni 2012 om 18:48

Willems 1 van de beste spelers? Nee, hij werd voorbijgelopen tegen Portugal en Duitsland. Dit maakt helemaal niet uit, want je kunt het ook niet van hem verwachten er meteen te staan. Maar nu hemel je hem wel teveel op. Het is een groot talent, dat klopt, maar hij was echt niet 1 van de beste spelers.

20 juni 2012 om 20:02

Willems, Stekelenburg? Nee...

Stekelenburg pakte een paar ballen die recht op hem af kwamen maar die goals van Gomez had hij gewoon moeten hebben.

Die van Ronaldo kon hij niet zo veel aan doen maar die tegen Denemarken kon hij ook hebben.

Ik betwijfel of Stekelenburg wel verder is ontwikkeld sinds Ajax, ik zou het gewoon met Krul proberen, die heeft zich dit jaar week in week uit bewezen in de beste competitie.

Willems was tegen Denemarken redelijk, daarna was het gewoon slecht. Kan hij niks aan doen, hij heeft talent en komt er zeker wel. Maar meneer Bertus dacht dat hij met een 12jarige op LB wel stand kon houden tegen Nani, Ronaldo, Gomez, Muller en co.

Sneijder en de Jong waren naar mijn mening de (minst slechte) aan de kant van Nederland. Vooral Sneijder was gewoon redelijk goed, op Portugal na.

21 juni 2012 om 00:35

Als opkomende back van 18 tegen spelers als Thomas Muller bijna de hele wedstrijd je mannetje staan is helemaal niet verkeerd. Geen een van de goals tegen Nederland valt hem te verwijten. De fouten in de verdediging werden vooral door de andere 3 gemaakt. Hij was ook de enige verdediger die goed naar voren durfde.

Deze jongen heeft 't goed gedaan gezien zijn leeftijd en het feit dat hij nog bij een eerste-divisionist speelde aan het begin van het seizoen.
Jammerlijk is alleen dat nederland grandioos gevaald heeft op het ek zodat dit gelijk een dikke smet is op zijn prille carriere.
Ondanks dit alles gaat hij bij de volgende generatie oranje-klanten horen, zo ook een v.reijn (ajax) en viergever (az), denk dat je dan wel weer wat leuks hebt in de toekomst gezien de reeds nu al aanwezige kwaliteiten.
Ik maak me geen zorgen, want er staan altijd wel weer (potentiele) toppers op als de gevestigde namen te oud worden.

Van Der Wiel is echt een matige speler, Willems daarin tegen is wereldklasse..

20 juni 2012 om 20:04

Willems vind je wereldklasse? Ja we hebben het kunnen zien.

De jongen komt er wel maar hij had dit EK niks te zoeken in Polen, Ukraine, daar moest lekker Urby staan en dan kon Jetro nog even op TV kijken hoe het er allemaal aan toe gaat, hij heeft 0,0 toegevoegde waarde gehad dit toernooi, je bent er eerder slechter op geworden dan beter.

Kan de jongen niks aan doen en hij komt er nog, hij is talentvol maar dit kwam gewoon te vroeg, Vanmarwijk dumbass

20 juni 2012 om 21:31

noem jij dan maar een speler op die enige toegevoegde waarde heeft gehad dit jaar, die zijn er niet als je daar op gaat beoordelen had je ze allemaal thuis kunnen laten hij was zeker niet de best maar ook zeker niet de slechtste bij Nederland

20 juni 2012 om 21:38

Ze waren allemaal waardeloos.

Verschil is dat je vooraf wel verwachtingen hebt van Sneijder, vpersie, Robben, Hunter etc...

En van Willems niet.. je houd alleen je hart vast...

Of had jij verwacht dat hij het zou redden tegen Nani, Ronaldo en co???

Dit kon je al weken zien aankomen dat is mn punt.

Iemand van 18 meenemen als basisspeler die net een paar wedstrijden in de eredivisie heeft gespeeld, en dan iemand thuislaten die bij AC Milan speelt en jaren bij Ajax heeft gespeeld... Goede keuze

Over 5jaar heeft oranje geen linksback probleem meer

Voor mijn gevoel word dit een hele grote ...
Op deze leeftijd al zo volwassen en heeft 't niet eens slecht gedaan op het ek ...
Om op 18jarige leeftijd al zo te praten is knap respect Jetro jij bent de linksback van 't NL elftal voor mij !

Ongelofelijk dat hij mee mocht. Daar kan die jongen natuurlijk niks aan doen, maar hij ging dankzij BvM af als een gieter. Nederland had verreweg de slechtste backs van het hele toernooi. Vooral daardoor had oranje geen schijn van kans.
Ipv Willems hadden voor de LB positie Urby en Drenthe mee gemoeten.
Voor de RB positie waren Bouhlarouz, Heitinga, R. stam en V Rhijn goede alternatieven.

20 juni 2012 om 17:51

Ongelooflijk dat Van Der Wiel mee mocht...

Hij heeft het wat mij betreft boven verwachting gedaan! Denk dat hij over 2 jaar op het WK best weer in de basis zou kunnen starten. Heeft dan hopelijk wat meer (europese) ervaring, ben dus wel erg benieuwd met wie PSV gaat starten volgend seizoen; Willems of Pieters.

De hele verdediging was trouwens zwaar ondermaats. Als er wat betere spelers naast Willems stonden had hij het waarschijnlijk (nog) beter gedaan. Vraag me wel af hoe het over 2 jaar met v.d. Wiel zit, v. Rhijn zit er aan te komen en heeft het al erg goed gedaan toen v.d. Wiel dit jaar geblesseerd was. Verder hopen dat er snel een degelijke verdediger opstaat die de positie van Mathijsen kan overnemen (nuytinck, Viergever, de Vrij?) en Heitinga zijn niveau bij Everton kan meenmen naar het WK

Opzich heeft hij het gewoon goed gedaan. In dit elftal kon je ook niet meer van hem verwachten. Als oranje beter gespeeld had, naar behoren, dan kon hij zich denk ik wel optrekken en meekomen! Jammer dat hij nu dus veel kritiek krijgt, als Nederland verder had gekomen met beter voetbal dan had je weer niks over hem gehoord. Ik weet ook zeker dat deze jongen er nbu gewoon vast bij zal zitten, ook al is Pieters de vaste eerste keus voorlopig!

Hij zal zeker bij de komende nieuwe generatie gaan horen. Samen met bijvoorbeeld Van Rhijn, Viergever, De Vrij, Gouweleeuw, Krul, Strootman, Narsingh, De Jong, Van Wolfswinkel en dergelijke voetballers!

Kerel stel je niet aan
Je hoeft alleen maar te voetballen

Wat een gezwijmel allemaal hier over deze jongen. Is net dat reclame van Roosvicee waar dat knulletje thuiskomt en zijn moeder zegt: komt wel goed schatje. Had gewoon niet mee gemogen. Tuurlijk het was een collectief falen, maar deze jongen heeft gewoon net gefaald net als de anderen. Moet beoordeeld worden als een international(leeftijd terzijde) en niet een arm om de schouder krijgen. Word wel erg gehyped als linksback, maar tijd zal het uitwijzen en dan zal hij er echt moeten staan.

20 juni 2012 om 18:12

Mensen laten hun gevoelens opspelen , maar hoe je het ook went of keert, deze jongen heeft een meer dan dramatisch EK achter de rug

Ik vind dat willems het goed gedaan heeft alleen tegen duitsland minder en tegen portugal een bal voor de rest goed gedaan. Deze jongen kan wel eens een hele goede linksback worden, vind hem ook zo lekker nuchter in zijn antwoorden en heeft een goede mentaliteit.

Gaat veel te snel voor deze jongen.

Ik Snap bert dan ook niet, waarom hij geen Drenthe, Maduro of Emanelson oproept.
Het maakt niet uit of ze wel gespeeld hebben of op een andere positie spelen

Gewoon een beetje ervaring bij Oranje.

20 juni 2012 om 20:05

1. Omdat Bert een Psv-getint selectie beleid heeft.

2. Omdat Bert zich niet aan zijn woord houd over zijn selectiebeleid, hij houd ons allen voor de gek.

3. Omdat Bert zijn eigen vriendjes selecteert.

4. Omdat Bert de ballen verstand heeft van voetbal

Willems, wat een held, staat met beide benen op de grond. Heeft het naar behoren gedaan! Al was hij er eerlijk gezegd nog niet helemaal klaar voor! Maar 1 ding is wel zeker, gaat de linksback van de toekomst worden en wanneer hij zich blijft doorontwikkelen en nog verbeterd op het verdedigende vlak gaat hij naar mijn verwachting ook wel een europese topclub halen!

Willempie !!

20 juni 2012 om 21:42

Wat een optimisme zeg, na zo'n waardeloos toernooi. In de eredivisie was hij niet opvallend, gewoon normaal maar volgens jou staat hier een nieuwe europese topvoetballer. Dat zeiden ze ook over vdwiel, laten we dus nog maar even afwachten.

Wat heeft Willems nou bewezen? Je avater zet me toch aan het denken.

Vanrhijn bijvoorbeeld was dit seizoen veel beter en stabieler dan Willems.

Als we volgens jou criterium aan beoordelen worden Maher, Clasie, Viergever, Nuytink en iedereen die een paar goede wedstrijden speelt een europese topper.

Voor zijn leeftijd heeft hij het goed gedaan. De wedstrijden tegen Duitsland en Portugal was hij minder, maar dan hebben we het wel over twee toplanden, dus dat is geen schande.

Ik zou hem als linksback achter Pieters als tweede keus voor Oranje hebben. En dan op rechts Van Rhijn en als tweede keus Van der Wiel.

20 juni 2012 om 18:37

Tegen Duitsland en Portugal was bijna iedereen 'minder'. Tegen Duitsland vond ik het niet eens opvallen. Tegen Portugal ging het wel iets minder, maargoed ik had Pieters welleens achter Nani willen zien aanhobbelen. Wat mij betreft toch gewoon een redelijk EK gespeeld. Tegen Denemarken was hij zelfs meer dan voldoende. Pas net 18! komt er gewoon wel deze jongen!

zeker goede aankoop weer van psv! net als tyton die goed keepte en toivonen die het zeker niet onaardig gedaan heeft! zeggen mensen wel dat ze veel geinvesteerd hebben , maar wil we leens zien wat ze hiervoor allemaal krijgen over een paar jaar! daarbij heeft willems het zeker goed gedaan , heeft veel meer power en pit in zich dan piets , op deze leeftijd al dus dat zegt wel genoeg over de kwaliteiten van willems , opkomend is hij echt goed , maar verdedigend moet hij nog het een en ander leren , maar lijkt me logisch als je in de jeugd altijd op het middenveld hebt gevoetbalt!

Natuurlijk heeft Willems matige momenten gekend, maar je speelt wel tegen de top van Europa en zelfs de wereld. Het is een beetje alsof iemand die net afgestudeerd is gelijk CEO wordt van een groot internationaal bedrijf, dat gaat problemen opleveren.

Hoe heeft Willems het gedaan? Naar mijn persoonlijke mening boven verwachting. Tegen Denemarken een prima partij, tegen Duitsland matig en Portugal matig, maar in die wedstrijden niet de slechtste.

Hij is in mijn ogen iemand die het best heeft gepresteerd kijken naar de verwachtingen en de daadwerkelijke prestatie. Hij is de enige die min of meer conform verwachting heeft gepresteerd, de rest veel minder.

Robben is geen man voorbij gekomen, Sneijder was redelijk, maar niet zo bepalend als enkele jaren geleden, van der Wiel speelde een beschamend slecht EK, van Bommel was onder verwachting. Zo kan ik wel doorgaan.

Je moet het in ieder geval ook relativeren.

Dat deze jongen door velen gezien word als de speler die het beste was samen met Sneijder of iemand anders op het veld, zegt genoeg over het Nederlands elftal.. niet?

Bert had weinig opties over, maar om deze jongen voor de leeuwen te gooien.. je kan er over twisten.

Je kan hem niks kwalijk nemen over zijn prestaties, een 18 jarige is gewoon nog niet goed genoeg voor een E.K of W.k. Die andere 10, die kan je wel wat kwalijk nemen.

V.bommel had gewoon een grote meneer moeten zijn en had moeten zeggen:

"hey schoonpa, luister eens, ik ben al 34... de afstanden kan ik allemaal niet meer belopen, ik wil best spelen maar voor 1 helft o.i.d"

Maarja, het zij zo, op naar W.K 2014, waar hopelijk een collectief op het veld staat en er de juiste keuzes worden gemaakt.

Hij maakte redelijk wat fouten zowel verdedigend als aan de bal.
Toch was het geen wanprestatie wat hij heeft geleverd zoals de rest van de drie verdedigers.

Willems was de enige van de verdedigers die kon opbouwen.
Vlaar, Heitinga en Mathijsen durfde alle drie de middenvelders niet in te spelen tenzij ze helemaal vrij stonden. De opbouw was traag en slecht.
Wanneer willems de bal kreeg draaide hij vaak naar zijn rechterbeen om de middenvelder in te spelen.
Slim, eenvoudig en onvoorspelbaar.

Hij is een jongen met veel potentie.
Bij hem mis ik nu wat agressie om elk duel te winnen maar dat komt wel met volwassenheid, proffesionaliteit denk ik.
Het is in ieder geval goed van hem dat hij z'n wedstrijden terug kijkt.
Topsporters moeten goed kunnen analyseren om hun fouten te verbeteren en beter te worden.
Hij is goed met z'n werk bezig en dat zal wel beloond worden.
Nu nog met het volkslied meezingen en dan mag je blijven!

Jetro Willems ! Wat een held is dat zeg.
net 18 jaar en dan zo'n prestatie.
Hij begon bij sparta dit seizoen en eindigt in het nederlands elftal.

Welke speler heeft dit ooit eerder gedaan.
Niet zoveel.
Hij is jong dus maakt nog foutjes maar dat mag gewoon. B. V. M heeft hem opgestelt en mag dan niet klagen.
Hij heeft het voor een jongen van 18 erg goed gedaan.

Jetro veel suc6 nog en hopen dat dit DE Links back van Nederland word

Is iedereen soms stekeblind als het om Willems gaat? Het is echt een matige back, die doelpunten schuldig is, zowel bij PSV als Oranje. Verdedigend schiet hij hopeloos tekort, zowel fysiek als tactisch. Met hoge ballen timed hij hopeloos fout. Zoon slechte timing zag ik voor het laatst bij Mvv- Dordrecht door de centrumverdediger van Mvv. Dat is het niveau van Willems, Sparta in de Eerste divisie!

20 juni 2012 om 20:39

@ultimatefreak83:
"zoon" jonge speler moet je ook niet het zelfde van verwachten als van een ervaren jongen. Niet hij, maar jongens als V Bommel, Sneijder en co moesten de kar trekken. En als die al door de mand vallen, dan is het een 18-jarige jongen zeker niet kwalijk te nemen.

20 juni 2012 om 21:10

WIj nemen het hem niet kwalijk, maar geven onze mening over hem. Persoonlijk vind ik hem nauwelijks het niveau van PSV halen op moment laat stan voor Oranje,
Van Rhijn dat is pas een cht talent

21 juni 2012 om 08:43

vergeet niet dat hij pas 18 is en dit seizoen begon bij sparta ;

Jetro Willems stelde niet teleur; daarvoor was het verwachtingspatroon te laag. Hij acteerde op Jupiler League niveau en komt tekort voor het podium dat EK heet.

Onder Dick Advocaat zijn jonge spelers nooit beter geworden. De tijd zal uitwijzen of hij een groeibriljant is.

Ik snap de euforie niet rondom Willems, Hij heeft dit EK bijna niets goed gedaan. Kun je steeds blijven zeggen dat ie nog maar 18 is maar ja das geen excuus.als je mee doet met de grote jongens wordt je ook zo beoordeeld. Slechta passinf, nauwelijks aanvallend wat gezien,

Meeste hier lullen gewoon met de massa mee , ja groot talent blabla.. kom op heel NL elftal heeft gefaald inclusief Willems. Bij PSV is ie geloof ik 7 wedstrijden op rij voortijdig gewisseld!!

20 juni 2012 om 21:40

hij heeft inderdaad tegen Portugal en Duitsland slecht gespeeld, maar hij was zeker niet de slechtste van het veld. overigens is het niet te doen om in een slecht draaiend elftal op je 18 te onderscheiden.

overigens z'n eerste paar wedstrijden is die inderdaad voortijdig gewisseld maar vind jij maar eens een 18jarige die alle wedstrijden 90 min speelt of überhaupt op z'n 18 al zoveel speeltijd krijgt, die zijn er nauwelijks de laatste wedstrijden heeft hij gewoon volledig gespeeld.

en nog wat als je niet ziet dat dit een groot talent is heb je poep in je ogen!

20 juni 2012 om 21:44

Eindelijk iemand die het lijkt te snappen.

Al die euforie na zo'n slecht toernooi, ik las net al europese topper dit dat, haha werkelijk lachwekkend. Heeft dit seizoen in de eredivisie leuk gedaan, meer ook niet.

Die meelopers en meepraters zullen wel weer met beide benen op de grond staan als hij weer wekelijks speelt in de eredivisie.

In de 1e plaats had Willems niet eens aanwezig mogen zijn op dit toernooi, het is de onkunde van Bertus

Zou Pieters geen centrumverdediger kunnen worden? Dan kan Willems ook bij PSV zich als linksback rustig verder ontwikkelen.

Hij kan er ook niks aan doen dat er kennelijk geen andere back was en hij op 18 jarige leeftijd debuteert op een EK in een slechtlopend elftal. En ik geloof ook wel dat het een goede back gaat worden. Maar als je puur objectief naar hem kijkt op dit Ek...dan was het echt heel heel erg matig. Niet kort dekken, simpele ballen inleveren...gewoonweg altijd verkeerd staan en meestal "lucht dekken". Voor hem zal het extreem leerzaam zijn geweest en ik hoop dat dat zich uitbetaalt, maar laten we zo iemand alsjeblieft nooit meer op een EK of WK debuteren.

Vond hem zeer matig. Bij bepaalde aanvallen bleef hij te lang aan de bal en dacht hij simpel te kunnen passeren, wat telkens maar niet lukte. Hij kan in de toekomst nog groeien, maar op dit moment is hij niet klaar voor Oranje en vind ik het ook een uitermate vreemde keuze dat hij als beste LB van Nederland wordt geacht door v. Marwijk. Had veel liever Emanuelson of Anita daar gezien.

Op 18-jarige leeftijd debuteren op een EK is zwaar voor een speler die sowieso al niet in een van de sterkste competities ter wereld speelt, maar er was een groot gebrek aan beter (emanuelson wilde geen linksback spelen). En zelfs met dit als reden vind ik dat hij het beter heeft gedaan dan bv. van der Wiel. Hij speelde tegen Denemarken goed, maar was tegen Duitsland en Portugal iets matiger, maar zeker niet de slechtste speler op het veld. In ieder geval is dit leerzaam voor hem geweest, en heeft hij nu veel meer ervaring. Hopelijk betaalt zich dat in 2014 op het WK in Brazilië terug, als Willems dan ook weer wordt opgeroepen en al heel veel beter maar vooral slimmer kan voetballen.

Heeft wat mij betreft boven verwachting gepresteerd i.p.v. 3 wedstrijden gefaald heeft hij er maar 2 gefaald! hoop dat dit een goede leerschool is geweest voor hem hij heeft een zeer goede mentaliteit en kan nog voetballen ook, als hij zo door gaat is hij over een jaartje of 3 de LB van Nederland

haha wat sommige mensen zeggen.
hij heeft het echt goed gedaan beter als vd wiel bijvoorbeeld.
en dan zeggen dat ze beter blind mee konden nemen?
kom op man die blind raakt nog geen skippibal. -.-

20 juni 2012 om 22:40

voor zijn leeftijd...ja inderdaad. Maar als je hem gewoon zou beoordelen als je een speler die deelneemt aan een Ek...dan kan zoeits gewoon echt niet op een EK.

20 juni 2012 om 22:43

Dit is eigenlijk als een 18-jarige tennisser die mag debuteren op Wimbledon tegen Federer en een paar leuke punten maakt maar uiteindelijk met 6-1 6-2 6-2 verliest. Federer zal gniffelen en lovende woorden spreken, en Nederland zal hoop hebben dat deze speler wellicht ooit een topper wordt...meer hij werd natuurlijk wel op alle fronten weggespeeld .

Hij kan echt wel voetballen en heeft zeker de mentaliteit en ik denk dat ie ooit (vanaf ek 2016 wellicht) een nuttige speler voor oranje kan gaan worden, maar hij had nu natuurlijk nooit mee mogen doen

Als je het seizoen begint bij Sparta en eindigt op het ek doe je het niet slecht natuurlijk
Deze jongen heeft veel talent dat is duidelijk , eindelijk komen er eens goede NL verdedigers uit de jeugd dat hebben we jaren niet gezien
Maar Van Marwijk had hem niet op mogen stellen , hij komt nog wel tekort tegen mannen als Nani en Muller
Maar goed hier heeft hij veel geleerd
Ik vond het wel mooi hoe hij naar Pepe liep na die overtreding ...die Pepe snapte er niks van en liep maar even weg hahah ..die Willems is niet bang

Deze jongen is veel te vroeg voor de leeuwen gegooid. Van Marwijk is conservatief waar hij gedurfd moet zijn (middenveld bezetting) en gaat opeens gedurfd doen als hij voor zekerheid moet kiezen, het laatste waar het gaat om Willems. Ik ben er honderd % van overtuigd dat het met Urby op linksback beter was gegaan dan met Willems. En dat bedoel ik niet ten nadele van Willems die het voor zijn ervaring behoorlijk heeft gedaan, maar het is gewoon te bezopen voor woorden om een speler met 5 jaar eredivisie ervaring en twee jaar serie A ervaring te passeren ten faveure van een linksback die niet eens een basisplaats heeft bij een Europese middenmotor en begin dit seizoen nog bij Sparta begon. Totale waanzin, totaal mismanagement.

Willems heeft het gewoon goed gedaan op het EK. Hij speelde lekker onbevangen en met lef, niet bang om op te stomen en een actie te maken. Dat hij het moeilijk had tegen spelers van wereldklasse.... Tsja zo gek is dat niet. Of je nu Willems of Thiago Silva heet: De aanvallers van Duitsland en Portugal in bedwang houden is gewoon een lastige klus.

Willems is het toonbeeld van het talent dat we hebben en de noodzakelijke verjonging die nodig is. In het geval van Willems vind ik dat hij nu al het talent-predikaat is ontstegen en al een prima niveau neerzet.

Dat gaat niet vanzelf, dus zal de (nieuwe) bondscoach heel duidelijk moeten zijn in wat hij van vooral de ervaren spelers verwacht aan teamdiscipline, inzet en dankbaarheid om in Oranje te mogen spelen.
Kunnen of willen ze niet spelen volgens de norm die een Oranje-speler wordt opgelegd, gaan ze maar lekker aan het zwembad liggen en hoeven ze niet meer opgeroepen te worden. Dan winnen we ook het komende WK en EK maar niet, maar het moet maar eens afgelopen zijn met dat egogedrag. Lijkt iets typisch Nederlands. Hoe erg ook, we kunnen een voorbeeld nemen aan de Duitsers...

De nieuwe generatie spelers biedt veel mogelijkheden voor een klassieke 4-3-3 met buitenspelers, opkomende backs en een diepe spits: Narsingh, John, Van Rhijn, Willems, De Jong. En dan hebben we mogelijk nog de ervaring van Afellay (geef ik nog wel een kans als hij fit is), Huntelaar (fungeert prima in 4-3-3) en Sneijder. Vooral Sneijder vind ik toch wel de geschikte aanvoerder voor de komende jaren. Is zelfkritisch en toont ballen. Zette ook als een van de weinigen nog handtekeningen.... dan heb je het in mijn ogen begrepen.

je kunt zo,n jonge niks kwalijk nemen als die mee gaat leuk vor hem ,maar als ik die Waterkneus hoor bahhh wat een misselijkmakend figuur schop die is weg voor de tv , en wat mij betreft ook cocu en faber van marwijk heeft de oren laten hangen naar de psv kliek om dan bouma mee te nemen en Willems die kwam ook nog gewoon te kort om zo,n jonge voor de leeuwen te gooien is gewoon dom , en dan laaten ze hem ook nog vaak verzuipen op de linksback, maar Willems komt er wel ,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren