Voetbalzone

Frankrijk treft Spanje door vliegende volley van Ibrahimovic

Dinsdag, 19 juni 2012 om 22:38

Frankrijk kan zich opmaken voor een uiterst ongemakkelijke wedstrijd tegen Spanje. Les Bleus gingen dinsdagavond door onder meer een machtige volley van Zlatan Ibrahimovic met 2-0 onderuit tegen het al uitgeschakelde Zweden. Omdat in de andere wedstrijd Engeland won van Oekraïne, eindigt de equipe van Laurent Blanc achter de Engelsen met vier punten op de tweede plaats.

/

In de eerste helft had Frankrijk de overhand, maar slechts één schot eindigde tussen de palen van doelman Andreas Isaksson. Die poging werd na wat geklungel van rechtsback Andreas Granqvist gelost door Franck Ribéry, maar hij schoot met zijn linkerbeen recht op de keeper van PSV. Na tien minuten had Zweden op voorsprong móeten komen. Ola Toivonen, die de voorkeur kreeg boven Johan Elmander, profiteerde van een vergissing van Philippe Mexès, maar manoeuvreerde zichzelf in een te lastige hoek. Zijn inzet ketste tegen de buitenkant van de paal.

Hierna controleerden de Fransen de wedstrijd, maar bij balverlies zakten ze ver terug. Het tempo lag te laag om de gele muur uit elkaar te rijten. Hatem Ben Arfa creëerde eigenhandig de beste kans, maar zijn afstandspoging zoemde net over de deklat. Zweden speelde prima mee, maar beide partijen kwamen tot het rustsignaal niet meer in de buurt van een doelpunt in het Olimpiejski Stadion. Nadat Engeland vlak na rust op voorsprong was gekomen, moesten de Fransen scoren om de groep nog te kunnen winnen.

/

Karim Benzema had het vizier echter niet op scherp staan in Kiev. Hij was in het eerste bedrijf al gelukkig in de afronding en mikte na vijftig minuten de bal net naast. Dat bleek een dure misser, want even later nam Zweden de voorsprong. Invaller Christian Wilhelmsson gooide de bal voor en Zlatan Ibrahimovic volleerde de bal, van de rand van het strafschopgebied, al vliegend in de verre hoek: 1-0. Blagult, dat al uitgeschakeld was en dus niets te verliezen had, schroefde de druk op de Franse afweer op en kreeg uitstekende mogelijkheden.

Dit keer bediende Zlatan met een mooi wippertje Wilhelmsson, maar diens harde schot trof slechts de borst van keeper Hugo Lloris. Nog in dezelfde minuut moest Lloris opnieuw handelend optreden, toen Olof Mellberg met een hakje uit een hoekschop de sluitpost bijna in verlegenheid bracht. Hierna werd Frankrijk wakker, maar verder dan schoten van afstand kwamen les Tricolores niet. Samir Nasri en Yann M’Vila waren met pegels nog dichtbij en Jérémy Ménez raakte de voeten van Isaksson, maar ook zij troffen dus geen doel. In de slotminuut maakte Sebastian Larsson, nadat Wilelmsson de lat trof, er nog 2-0 van. Engeland eindigt zodoende als groepshoofd en Frankrijk ontmoet als runner-up titelverdediger Spanje. Zweden eindigt het toernooi net als Oekraïne met drie punten.

Bekijk hier het doelpunt van Zlatan Ibrahimovic:


Poll

Maakt Frankrijk een goede kans tegen Spanje in de kwartfinales?

19 juni 2012 om 22:40

Wat is dat Frankrijk toch een overhypt ploegje. Kan me niet voorstellen dat zei al meer dan 20 wedstrijden ongeslagen zijn. Tegrn Engeland vond ik het al niks, tegen Oekraine had ik mn bedenkingen, maar nu tegen Zweden is toch wel duidelijk dat ze niet veel voorstellen.

Spanje gaat gehakt maken van dit Frankrijk. Ik zie het wel voor me: Benzema die constant achter Pique aan huppelt inplaats van andersom. Diarra die een marathon gaat lopen om Xavi, Iniesta, silva, ervan te weerhouden om te combineren.

Nee dit Frankrijk is absoluut geen partij voor Spanje.

19 juni 2012 om 22:44

Alleen vandaag was het minder... Zeker tegen Oekraine speelden ze fantastisch

19 juni 2012 om 22:49

@ trequartista
Zag je ze niet tegen de Engelsen spelen ze hadden meer schoten en kansen dan ze .
Tegen Oekraine speelde ze een matig 1e helft maar de 2e helft speelde ze erg goed en wonnen die wedstrijd verdiend
En als van Brazilie Engeland en Duitsland wint dan stel je echt wel iets voor.
Alleen deze wedstrijd speelde matig.

19 juni 2012 om 22:52

@trequartista
Tegen Oekraine, zeker de tweede helft, speelden ze erg goed. Evenals eerder dit jaar, toen ze een friendly wonnen van Duitsland. Vandaag was het inderdaad erg zwak, maar ik denk dat je ze te kort doet.

19 juni 2012 om 22:53

Precies!!! Ik zie ze echt niet van Spanje winnen.. ; Die gaan naar huis denk ik.

19 juni 2012 om 23:11

Nou..
Ik weet niet of dit Spanje wel kan winnen van Frankrijk.
De Spanjaarden konden niet winnen van Italianen en wonnen gister met moeite van de Kroaten ze hadden misschien veel balbezit maar hadden haast geen kansen met een beetje geluk lagen ze er zelfs al uit.

19 juni 2012 om 23:15

Ik denk dat Spanje wel wint. Ik heb het idee dat jij Italië onderschat, zij hebben echt een draak van een wedstrijd tegen Spanje gespeeld. Ik zie Frankrijk niet in staat om zo'n gedisciplineerde partij te spelen.
We zullen zien, ik ben geen octopus Paul of een ander dier met paranormale gaven ;

20 juni 2012 om 00:02

Sorry, maar tegen Oekraine hebben ze echt getoond dat ze een sterke ploeg hebben. Tegen Engeland toonden ze dat ze echt wilden. Enkel vandaag waren ze heel laks, en dat moet een lesje zijn. Al zie ik ze niet Spanje uitschakelen, maar zeg nooit nooit.

19 juni 2012 om 22:41

Frankrijk gaat het moeilijk krijgen als ze zo spelen tegen Spanje. Denk dat Spanje doorgaat. Mooi van Zweden dat ze met 3 punten naar huis gaan beter dan 0. Mooie goal van Ibrahimovic!!

19 juni 2012 om 22:43

Geweldige goal van Ibra, een plus punt voor Frankrijk.. Mexes speelt de volgende wedstrijd niet. Als die keeper van Zweden niet zo flopte tegen Engeland hadden ze nu misschien door kunnen gaan.

19 juni 2012 om 22:45

Ik snap ook niet dat iemand als Malouda nog minuten blijft krijgen en dan nog op de 10. Terwijl hij al 2 jaar geen bal goed raakt bij Chelsea en je talenten als Valbuena,menez en Ben Arfa hebt die 10x beter zijn

19 juni 2012 om 22:46

Kom op zeg, Spanje is pas overhypt. Gister heeft de scheidsrechter ze de overwinning geschonken en tegen italie hebben ze ook maar geluk gehad.

20 juni 2012 om 00:18

Overhypt ben je niet met 2 toernooizeges op rij...qua spel zijn ze nu ook weer terecht door, maar ze hebben het deze keer inderdaad aan de scheids te danken

19 juni 2012 om 22:42

Knap van Zweden dat zij wel vechtlust kunnen tonen in tegenstelling tot Nederland...
Weet iemand hoe Toivonen gespeeld heeft?

19 juni 2012 om 22:48

RIk Elfrink ( Ook een soort Psv-watcher ) meld dat die redelijk heeft gespeelt. Na 77e minuut gewisseld.

Hopen dat we hem kunnen verkopen tussen 9-10 mil ofzo.

19 juni 2012 om 22:49

Toivonen was een van de beste aan de kant van Zweden. 3 heerlijke schoten op doel, maar de keeper stond weer eens in de weg. Ook een prima passing wederom. Alleen dat ruzie'tje met Ibrahimovic was wat vreemd. Toivonen moet dan ook niet de baas over Zweden willen spelen...

19 juni 2012 om 22:52

Ooo klopt dit echt Ajaxisgoet? Dan is dat toch wel goed nieuws.

Hopen dat er een club zich meld en 9-10 miljoen bied op Toivonen.

19 juni 2012 om 22:55

Nope klopt niet, heb de wedstrijd ook niet bekeken. En ja, dat meen ik.

19 juni 2012 om 23:03

Hopen dat je verhaal alsnog klopt, ondanks dat je de wedstrijd niet hebt gezien.

Heb de wedstrijd zelf ook niet gezien vond die andere spannender.

20 juni 2012 om 08:23

Toivonen speelde niet zo denderend als men beweert. Hij speelde naar behoren, paar schoten op doel en that's it. Vond het meer dan terecht dat hij gewisseld werd. Ik heb daarnaast trouwens wél de hele wedstrijd gezien.

19 juni 2012 om 22:43

Mooiere goal als die van Welbeck vind ik.

19 juni 2012 om 22:43

Wauw Ibra, wat een goal. Perfecte timing, goede techniek, perfecte lichaamsbeheersing. Magnifiek, sowieso de spits met het beste schot, beide benen.

Moet toegeven dat ik die jongen sinds zijn Barca tijd een beetje onderschat, ook al scoorde hij toen wel de winnende tegen Real. Maar het is gewoon een klasbak, natuurlijk beter dan een Van Persie. Ook beter dan Benzema die zich echt even mag richten op pure lompe spitsen want hoewel hij voetballend geweldig is moet hij veel vaker in de 16 zijn. Af en toe eruit om andere te laten komen en dan assisteren is goed maar hij stond er vandaag geen één keer. Maar goed hij is pas 23.

Frankrijk dus toch redelijk overschat, 2-0 verliezen van een uitgeschakeld Zweden. Ben Arfa stelde teleur, M'vila en Diarra is te weinig voetbal Cabaye werd gemist. Duitsland, Spanje en Italie zijn een stuk verder. Misschien Portugal ook.

19 juni 2012 om 22:54

Benzema is 24 hoor ;

Er moet echt een goal komen voor Benz, het begint wel erg lang te duren. Wie weet tegen Spanje, hij scoort wel vaak in grote wedstrijden. Voetballend haalt hij gewoon weer zijn voldoende, nadrukkelijk aanwezig.

Ben Arfa stelde inderdaad teleur. Had veel meer van hem verwacht. Als hij zo ook speelde op trainingen begrijp ik wel waarom hij niet speelde.

Weet niet of je Frankrijk al zo snel kan afschrijven. Het draaide gewoon even niet vandaag. Die twintig wedstrijden winst op rij kunnen geen toeval zijn denk ik. Tegen Spanje gaat ook Koscielny spelen, dat scheelt al.

20 juni 2012 om 00:03

Frankrijk speelt in zo'n traag tempo dat Benzema nooit 1 op 1 staat, kan die weinig aan doen. Ook om een voorzet erin te lopen moet er snelheid in de aanval zitten.

Btw gaat Debuchy naar Real? Goede back man, serieus.

20 juni 2012 om 00:14

Bevalt mij ook wel, al heb ik verdedigend niet echt goed op hem gelet. Voetballend superieur aan Arbeloa iig. Maar Carvajal lijkt een kans te gaan krijgen, grootste talent van Castilla en Spanje U-19.

20 juni 2012 om 00:18

Klopt, daarom schiet hij ook vaker van afstand, hij wil echt graag scoren.. De Fransen leken al met hun koppies in de volgende ronde te zitten. Was wel blij toen Mexes een gele kaart pakte, denk jij ook wel

Geen idee of hij naar Real komt. Blijven steeds maar weer verhalen komen. Het kan alle kanten op met Real:
1: ze behouden Arbeloa.
2: Carvajal stroomt door naar het eerste en neemt zijn plek over.
3: Maicon word gehaald en speelt twee jaar rechtsback, dan stroomt Carvajal door.
4: Ze halen Debuchy en er is weer een enorm talent verloren gegaan.
5: Een Braziliaans talent, ben even zijn naam kwijt, blijkbaar was Mou onder de indruk van hem.
6: Piszczek word gehaald van Dortmund.

We zullen wel zien wat er gaat gebeuren, hoop persoonlijk op optie 2 of 3.

20 juni 2012 om 00:22

Dus Real heeft geen interesse meer in Ivanovic? Zou mooi zijn.

VD Wiel werd ook bij Real genoemd.

20 juni 2012 om 00:24

Oh ja, vergeten. Nou zo zie je maar alles kan nog gebeuren. Van der Wiel weet zelf ook dat hij voorlopig niet hoeft te denken aan een dergelijke transfer.

20 juni 2012 om 00:29

Chelsea vroeg 25 miljoen voor Ivanovic, is helaas iets te duur.

20 juni 2012 om 00:34

Wat werd er voor Coentrao betaald..?

19 juni 2012 om 23:04

Beste spits? No fucking way. Messi is de beste spits, daarbij kan ik me wel betere bedenken; Aguero, Falcao, Higuain etc.. Ibra is een choker eerste klas, trash talk die er niet staat in grote wedstrijden, combinerend uiterst zwak en zijn positionering is relatief gezien ook niks. Overschatte blaaskaak.

19 juni 2012 om 23:08

Ik zeg spits met het beste schot, niet beste spits. En Messi is natuurlijk geen spits, speelt bij Barca alleen op papier als spits.

19 juni 2012 om 23:11

Haha, overschatte blaaskaak. Ik denk dat als die op volle kracht een bal tegen jouw been aantrapt je zo in het gips ligt.

19 juni 2012 om 23:19

Verkeerd gelezen dan, hierbij mijn excuses.

En oww, mag ik weten waarom Messi geen spits is? Die gozer schiet de ene na het andere erin en staat constant rond de 16. Bemoeit zich af en toe met de opbouw, maar vertel me nou is waarom hij geen spits is....omdat hij niet lang, lomp is en zich wel bemoeit met de opbouw? Messi is een echte Cruijf nummer 9. Vertel mij het verschil tussen Messi en een echte spits....waarom kan een spits niet meer zijn dan een poacher of targetman....waarom ben je juist een 9 door je beperkingen en niet je kwaliteiten...vind het heel raar als men zegt dat Messi geen spits is. Is hij gewoon wel, alleen die gozer kan ook andere rollen tegelijk vervullen.

@auster

Totaal niet relevant aan het feit datbhij overschat is.

20 juni 2012 om 00:40

ibrahimovic is de reden waarom milan vorig jaar kampioen werd, ibrahimovic is de reden waarom zweden een kans maakte op dit EK, ibrahimovic is de man die beslissend was in het barca shirt tegen real, ibrahimovic is de man die beslissend was vorig jaar in de wedstrijd tegen inter, ibrahimovic is pure klasse en jij bent de enige blaaskaak hier.

20 juni 2012 om 01:15

2002 landskampioen Ajax
2004 landskampioen Ajax
2005 landskampioen Juventus
2006 landskampioen Juventus
2007 landskampioen inter
2008 landskampioen Inter
2009 landskampioen Inter
2010 landskampioen Barcelona
2011 landskampioen Milan

In de laatste 10 jaar 9x een landstitel behaald, dan ben je inderdaad een "overschatte blaaskaak".

Volgens mij legt geen enkele andere speler deze prijzen neer in de laatste 10 jaar.en dan ook nog bij 5 verschillende teams uit 3 verschillende landen.

20 juni 2012 om 08:27

Burak, je kraamt echt een hoop onzin uit kerel.

Heb je de wedstrijd gister wel gekeken? Hij speelde opnieuw fantastisch! Messi is op papier een spits, maar hij is zo in het Barca systeem gezet. Ibrahimovic heeft al bewezen overal te kunnen functioneren, in wel systeem of bij welke club dan ook.
Die man is zo verschrikkelijk groot, sterk en super technisch voor zijn lengte. Als hij Terry een cookie heeft gegeven, deelt hij er nog 1 uit aan Lescott. Het beste vind ik dat hij altijd blijft staan, wat 9 van de 10 keer nog lukt ook. Van deze man wordt je bang als verdediger zijnde.

19 juni 2012 om 23:11

Een match en Frankrijk is opeens overschat. Vergeet niet dat de Zweden tegen Engeland dankzij een geluksgoal van Walcott weer een 2-2 op het bord hadden en de Zweden eigenlijk zeker niet zwakker waren die wedstrijd. En winnen tegen Brazilië , Duitsland en toch nog een rits subtopploegen stelt opeens niets meer voor. Had toch meer van je verwacht. Een goede verdediging neerzetten tegen die Spanjaarden zoals de Kroaten deden en Frankrijk kan gewoon winnen tegen die Spanjaarden hoor ..

19 juni 2012 om 23:24

Nou omdat de Fransen op dit toernooi pas één goede helft hebben gespeeld, dat was dan ook hun enige overwinning. Met twee goals in die helft. Tegen Engeland laf, kwamen er niet doorheen en de laatste twintig minuten niet meer geprobeerd. En nu tegen een uitgeschakeld team 2-0 kansloos verliezen en alleen maar afstandsschoten. Nog niet echt overtuigend allemaal.

19 juni 2012 om 23:37

Ach, tegen een defensie die op buitenspel speelt is Ibrahimovic helemaal niks. En als je beter dan Van Persie bent, ben je natuurlijk zeker beter dan Benzema. Die dikzak loopt als Vdvaart man . Ik weet niet wat je tegen RvP hebt maar je blijft hem onder waarderen.

Zlatan doet eigenlijk bijna alles op kracht. Door zijn machtige lichaam krijgt hij meer ruimte dan andere spelers en is de weerstand lager waardoor zijn relatief beperkte techniek niet opvalt. Hij zou trouwens wel renderen in Bert-ball, dat moet ik hem nageven.

Ibra is gewoon gemaakt voor de Serie A, maar hij komt altijd te kort als het tempo erg hoog is.

20 juni 2012 om 00:15

Relatief beperkte techniek? Daarmee doe je Zlatan zwaar tekort en het eerste wat me te binnen schoot toen ik het las was zijn goal tegen Nac.

Zlatan heeft verder een fantastische techniek, hij heeft de bal altijd onder controle en mist zelden het doel. Dat hij het nu misschien minder laat zien dan in zijn jonge jaren is waar, maar techniek is lang niet alleen snelheid.

Ik ben het dan ook niet met je eens dat hij tekort komt op hoog tempo, deze man bewijst zich al jaren in competitie en Europees verband.

20 juni 2012 om 00:18

Naaa ik vind dat jij Ibra ook wel onderschat. Maar goed zag dat je die discussie met Edmaestro al had.

Ik heb niks tegen Van Persie, maar vind dat je hem overschat omdat hij toch de belangrijkste man van jouw club is. Dat speelt natuurlijk wel mee heb ik ook met Ozil. Vond hem mentaal echt falen dit toernooi, hij was het minste probleem van dit elftal en al die kritiek sloeg nergens op. Maar als je hem kansen ziet missen, verkeerde aannames, die mistrap tegen de Denen. Hij is mentaal niet zo sterk lijkt wel, en heeft zijn lichaam ook niet helemaal onder controle. Twee punten waar Ibra een oppergod is. Man kijk hoe hij die bal raakt, perfect. Kijk hoe hij staat en dan opspringt. Die bestuurt zijn lichaam echt geweldig. En een fantastisch schot met beide benen. Vind zijn aannames ook wel sterk, dus behoorlijk compleet. Hij kan niet tikken en mist snelheid en intelligentie. Maar er zijn geen perfecte spitsen meer. Hij is gewoon imponerend, gebruikt zijn kracht op de best mogelijke manier.

Haha Benzema is wel behoorlijk snel hoor, oogt vaak wel nonchalant en lui. Ook wel mooi af en toe. Moet echt meer een killer worden, kan wel wat opsteken van zijn maatje Higuain.

20 juni 2012 om 00:52

Pg

Ik zou Benz en Robin heel graag met elkaar willen zien spelen; Beide hebben prachtige looplijnen, fantastische first-touch, absurd mooie techniek en beide bezitten een krachtig en goed schot.

Zij zouden elkaar denk ik blindelings vinden, b.v in een 4-4-2 opstelling, eens ?

20 juni 2012 om 08:25

Dat is wel zo, al is dat vooral met de jaren gekomen he. De blessures hebben hem parten gespeeld en hij lijkt wat van zijn balans kwijt te zijn. Vroeger schoot hij echt altijd op doel met zijn linker, nu heeft hij weleens een mispeer.

Dat mentale aspect moet ik je nageven. Maar ben je Zlatan uit zijn Barca tijd niet vergeten? Dat was ook een mak lammetje. Uiteindelijk is iedereen te breken en dan kan Vdgijp wel zeggen hij doet het wel (in een wedstrjid die nergens meer over gaat), maar vergeet niet dat Van Persie elke wedstrijd op minstens 2 posities werd gezet en uiteindelijk maar 115 minuten in de spits stond... alsof je jezelf dan in het toernooi kan ballen. Hoe denk je dat het Ronaldo vergaan zou zijn als zijn coach hem telkens overal zou neerzetten? In plaats daar van offert Bento Mereiles op zodat Ronaldo nog beter in zijn spel kan komen. Dat noem ik managen. Bij Oranje waanden subtoppers zich ineens vedette... dan kan je nog zo goed zijn maar dan rendeer je niet. Zlatan had ze op hun plek gezet, dat had RvP ook moeten doen, maar ik weet niet of je dat tot voetbalkwaliteiten moet rekenen (ik zie nu voor me wat Zlatan tegen Huntelaar zou zeggen ).

Ik ben Benzema fan hoor, ik vind het alleen zo grappig dat hij alles in 1 tempo lijkt te doen maar wel altijd de bal mee krijgt.

Ik hoop voor hem dat Koscielny speelt, die kan sneller opbouwen en dat Mvila, Martin en Nasri het middenveld vormen. Dan kan je omschakelen, dan komen de goals vanzelf wel voor de Benz.

@ Impeccable

Dat vergt wel enige afstemming denk ik, ze lopen heel erg elkaars ruimte in... al heeft RvP nog iets meer diepgang. Uiteindelijk kunnen toppers altijd met elkaar spelen.

Beste spitsen voor mij zijn Benzema, Van Persie, Rooney, Aguero en Tevez.

20 juni 2012 om 08:31

Ohohohoh Persiangooner, ik ben het nog eens met jou geweest. Ik stopte direct met lezen toen je zei: ''waardoor zijn relatief beperkte techniek niet opvalt.'' Weet je wel wat je zegt.. deze man heeft een fantastische techniek, misschien moet je even op youtube kijken. Je kijkt je ogen uit hoe zo een krachtige man zo'n techniek kan hebben.

Dat je zo graag van Persie altijd als de beste spits wil bestempelen snap ik als Arsenal fan zijnde, maar kijk is zonder die bril op man,

20 juni 2012 om 09:20

Relatief beperkt he. Voor een wereldspeler heeft hij geen wereldtechniek. Zoals Cruijff zei:''een goede techniek voor een slechte speler, een slechte techniek voor een goede speler''. Ik kan me daar zeker in vinden.

Fantastische techniek dan hebben we het over Iniesta, Ozil, Aguero en ja... ook Van Persie.

20 juni 2012 om 10:07

Je vergist je weer lelijk en dat bewijs je eigenlijk ook door Aguero en van Persie in een adem te noemen met Ozil en Iniesta.....
Aguero heeft een dribbel, is toch echt iets anders en van Persie..... Hij heeft zijn lichaam niet onder controle. Kijk hoe hij zijn armen houdt, als zo'n dinosaurus. Als hij kapt gaan zijn armen alle kanten op.

Je hebt nul goede reden om te zeggen dat Ibrahimovic niet beter zou zijn dan van Persie, slechts details die jij misschien belangrijk vindt maar die over het grotere geheel er totaal niet toe doen, want de prestaties spreken voor zich. Ik snap echt niet waar dat in hemelsnaam op gebaseerd zou kunnen zijn. Het is van eenzelfde klasse verschil als zeggen dat van Persie beter zou zijn dan Henry, dat zou toch ook echt een grap zijn.... Maar dat is toch echt de klasse waartoe Ibrahimovic behoort, grote kampioenen, een klasse waar van Persie nooit toe zal behoren. Het is te laat.

Wanneer de rest faalt, daar staat Ibrahimovic. Wanneer de rest faalt, daar kan van Persie niet de kracht vinden zich te onderscheiden. Zowel mentaal als fysiek niet. Als spelers tegen Ibrahimovic spelen dan kijken ze tegen 'm op, hij heeft aanzien. Het lijkt ook net alsof hij altijd de grootste van de tegenstander uitzoekt om mee te gaan duelleren, gewoon, voor de lol en omdat het kan. Voor van Persie is dit aanzien toch echt stukken minder, begrijpelijk ook, want het is op minder gebaseerd.

En dat is dus net het verschil. Jij zegt dat het niet met voetbalkwaliteiten te maken heeft, het leiderschap of de grote bek, maar dat heeft het dus voor een groot gedeelte ook wel. Zlatan zou die Huntelaar helemaal kapotgemaakt hebben, maar dat kan omdat hij Zlatan is. Het verschil tussen hun twee is groter dan het verschil tussen Huntelaar en van Persie.

Ook ik vind van Persie een hele goede speler, maar laten we 't alsjeblieft niet overdrijven. En in Benzema vergis je je ook. Van Persie kan niks beters dan Benzema kan, sterker nog, ze zijn vrijwel identiek. Beide missen ze belachelijke kansen door onrust of ongeduld, beide zijn ze sterk in het meevoetballen en bewegen zonder bal, daarnaast heeft Benzema nog tijd die van Persie niet meer heeft en heeft hij wat meer body. Persie is beter in afmaken, maar dat heeft puur met leeftijd te maken. Benzema heeft daarentegen een betere dribbel waar ik van Persie een op een weinig zie doen. Zijn snelheid is er niet meer.

20 juni 2012 om 11:56

Edmaestro,

Je moet ook niet vergeten dat Van Persie in zijn carriere, met veel blesures te maken heeft gehad, hij is nu één seizoen echt fit, en word meteen topscore van Engeland. Ook hebben de blesures, een groot invloed gehad op het spel van Van Persie 'vroeger' zoek de beelden maar op was het zoveel meer frivoler en had hij inderdaad een dribbel, nu is het meer zakelijk geworden. Zlatan moet het meer hebben van zijn lichaam, waar Van Persie alles op techniek doet, valt me toch een beetje tegen dat een Zidane fan de 'kant' kiest van Zlatan waar Van Persie me toch een beetje aan Zidane doet denken. Van Persie is kunst en rust zoals Zidane, Ibrahimovic is oorlog/geweld.

20 juni 2012 om 13:34

Dat is niet helemaal waar. Waarom is Zidane zoveel beter dan Iniesta? Door zijn effectiviteit. En zijn effectiviteit komt ook puur uit zijn kracht. Waar Iniesta na een fantastische dribbel de kracht niet meer heeft met zijn 67kg op fatsoenlijk op goal te schieten was Zidane ook een kerel van over de 80kg en langer dan 1.80. Dat zijn echt grote verschillen hoor in kracht.

En blessures zijn geen excuus, dat is gewoon heel vervelend voor de speler in kwestie, maar zo ken ik er nog wel een paar.... Wat is dan nog meer een excuus, motivatie? Ik vind van Persie ook heel goed, maar als je eerlijk bent kan je hem toch niet vergelijken met een grootheid als Zlatan. Dat jij zegt dat hij nu 'een jaar' het goed doet, dat zegt toch al voldoende?

Het gaat hier niet om persoonlijke voorkeuren maar om objectieve feiten en een feit is dat Zlatan gewoon als geen enkele andere spits een one-man-army is. Ja, natuurlijk speelt kracht daar een grote rol is, maar dat is niet het hele verhaal. Je moet wel echt kunnen voetballen, en dat kan hij ook. Zo bleek gisteren toch weer.

19 juni 2012 om 22:44

Slechte titel. Het is zowel ondanks als dankzij. Wanneer Frankrijk had gewonnen met 2-0 of meer waren ze eerste geworden in de poule. Wat waren ze alleen ongeinspireerd zeg, niet normaal. Alleen maar piepen, die Ribery zat ook goed te zeiken. Presteren, ho maar. Leek weer een beetje op het oude Frankrijk!

Hopen op een topwedstrijd tegen Spanje!!

edit: titel is al veranderd!

19 juni 2012 om 22:44

Die Zweden speelden fris en leuk voetbal zeg, met name in de tweede helft. Geen ontzag voor de sterke Fransen, maar met lef bestrijden en waren over het geheel zeker niet minder. Prachtige volley van Zlatan zeg, wat een koning is dat. En Wilhelmsson viel zeer goed in, had zomaar de Fransen nog verder kunnen vernederen als 'ie niet zo lang getreuzeld had.

Jammer dat de Zweden eruit liggen. Engeland pakt verrassend de groep en er staan twee topaffiches ons te wachten in de kwartfinale.

19 juni 2012 om 22:44

Leuke pot om te zien, het ging over en weer. Buiten dat Ibra weer een fantastische goal maakte, vond ik Wilhemsson uitstekend spelen, heb het even opgezocht en hij heeft hij Anderlecht gespeeld en speelt nu in de zandbak.
Issakson had ook weer wat pruts momentjes maar daaruit ontstonden geen goals.

Ik denk dat Spanje wel wint van Frankrijk. Het enigste lichtpuntje is dat Mexes geschorst is, hierdoor komt Kosc er denk ik in, die ik hoger inschat dan Mexes, die al geen geweldig seizoen heeft gehad bij Milan.

19 juni 2012 om 22:47

Frankrijk gaat er echt wel aan. De Fransen zitten Spanje het hele jaar al uit te lachen via de guinoles. Dit komt prima uit. Spanje gaat gemotiveerder dan ooit aan de aftrap verschijnen.

19 juni 2012 om 22:48

Had toch wel meer verwacht van Frankrijk.. maargoed..

Dit was een wedstrijd.. de volgende tegen Spanje is weer een heel andere.. en daar kan het zo zijn dat Franrkijk beter zal draaien dan vandaag..

Daarnaast... Uefa -> Platini -> Frankrijk -> Win! ...
Zou mij iig niet verbazen als dat een wedstrijd van de ''dubieuze'' beslissingen zal worden..

Jammer voor Zweden.. en vooral Ibra.. wat een beest.. maar ik zeg maar zo 90 van het voetbal van Zweden moet van hem afkomen.. Had hij op het middenveld 2 andere spelers van formaat.. dan zou het er misschien heel anders uit zien..

19 juni 2012 om 23:17

@alcolinho
Normaal kan ik me wel vinden in je comments zeker over Bayern maar de bewering dat Frankrijk bevoordeeld wordt door Platini slaat werkelijk nergens op. On topic: de nederlaag is slecht maar komt tegen Spanje helemaal niet zo slecht uit, Italie is voor Frankrijk misschien wel lastiger en ze worden nu denk ik flink onderschat. Verder is Mexes geschorst en kan Koscielny spelen en ik denk dat dat een compleet andere wedstrijd gaat worden.

19 juni 2012 om 23:41

Ahja.. was ook maar een grapje

Ik denk dat Frankrijk wel een grote kans maakt om te winnen van Spanje.. Elk land speelt wel eens een keer slecht (sommigen ook meer dan 1x).. Maar in zo'n toernooi kan men beter in de groepfase eens een keer slecht spelen dan in de knock-out fase..

Frankrijk had vandaag ook wel goede kansen alleen scoren ze jammergenoeg niet.. Maar ze hebben wel al laten zien wat ze (in goede doen) kunnen..

Het zou zomaar kunnen dat ze tegen Spanje gaan vlammen..

19 juni 2012 om 22:48

Wat een goal van koning Ibrahimovic, en wat valt Frankrijk tegen zeg. Ik denk niet dat ze het redden tegen spanje als ze zo door blijven spelen.

20 juni 2012 om 00:36

inderdaad wat een geweldige goal, bijna onmogelijk om zo hard te schieten en daarbij de bal zo laag te houden als je 'm op die hoogte pakt. echt geweldig. Frankrijk valt mij ook tegen, maar er staat wel een aardig collectief in wat bij uit het niets een goal kan maken door individuele kwaliteiten van een ribery, nasri, benzema of menez.. dus zeker niet kansloos tegen spanje wat ook nog niet imponeert in mijn ogen.

19 juni 2012 om 22:49

Frankrijk is me erg tegengevallen. Vooral verdedigend. Vooraf had ik ze hoog ingeschat., maar dat moet ik toch bijstellen.

Een gevoelig verlies Dat zal toch wel meespelen tegen Spanje. Hopelijk is dan Cabaye er weer bij. Die Diarra wat een drama zeg, Ik snap niet dat Blanc Lass niet heeft meegenomen.

Jammer dat Toivonen niet scoorde. Dan was het toch makkelijker geweest hem te verkopen.

19 juni 2012 om 23:05

Tja Toivonen gaat geen dubbele cijfers voor de zes nullen opbrengen, maar troost je van der Wiel is na de prachtige serie wedstrijden van Oranje ook geen kaskraker meer......

On topic; prachtige Ibracadabra maakt de mooiste EK treffer tot nu toe, heeft gewoon de pech dat de rest van Zweden letterlijk en figuurlijk niet in zijn schaduw kan staan.

19 juni 2012 om 23:16

Wat een beest is Ibrahimovic toch.. Wat een schitterend doelpunt weer..

19 juni 2012 om 23:22

Kan iemand mij uitleggen waarom Oekraïne toch nog derde is geworden??

20 juni 2012 om 00:40

bij gelijke stand gaat het in eerste instantie om onderling resultaat, daarom was griekenland ook door ipv rusland dat een beter doelsaldo had.

In het geval dat nederland had gewonnen had het op doelsaldo gegaan omdat er meer dan 2 ploegen het gelijke aantal punten hebben. ingewikkeld he al die regels.

20 juni 2012 om 01:53

Wel doelsaldo onderling, zonder de resultaten tegen Duitsland.

19 juni 2012 om 23:23

Spanje zal er wel uit vliegen de tegen de Fransen daar ben ik van overtuigd...

19 juni 2012 om 23:28

Off: Wat jammer dat Zlatan uit het toernooi ligt. Wat een genot om ernaar te kijken. Hij is een staat in zijn eentje. Hehe, Ibra zei gewoon: ik ga weg mensen, maar mijn geest is er nog! Laten we hopen dat Balo en Cassano nog zo lang mogelijk in het toernooi blijft.

On: Jammer Zweden. Waarom speelden jullie niet tegen Oekraine zo? Dan waren jullie gewoon door. Enkel Duitsland, Italie en Zweden kwamen tot drie keer toe op een voorsprong, maar Zweden ligt er vooralsnog uit.

20 juni 2012 om 00:05

Ik krijg momenteel weinig hoogte van de Fransen. Heb ze vandaag niet gezien omdat ik Engeland keek. Naar wat ik verneem maken ze de hoge verwachtingen tot nu nog niet waar. Ik had ze ook als groepswinnaar verwacht, maar daar zat ik er dus even naast. Ze leken met Benzema, Ribery, M'vila, Ben Arfa en de sterke defensie en doelman toch een serieuze gooi naar de titel te kunnen doen. Nu is er een grote kans dat de kwartfinale het eindstation is.

Hiervoor moeten de la Furia wel een hoger niveau gaan halen. Ze lijken wat behoudend te spelen en ik weet zeker dat ze nog niet of nauwelijks boven tachtig procent zijn geweest, die kunnen echt nog wel beter. Ik ben het echter nog niet eens met wat volgens Del Bosque de best mogelijke opstelling die te maken is met deze spelersgroep. Casillas, Ramos, Alba, Pique, Xavi, Iniesta en Torres zou ik sowieso laten staan, over de rest heb ik mijn twijfels. Arbeloa speelt zwak maar dat hij de zwakke schakel zou zijn was bekend. Ook weet ik niet of Juanfran het nou veel beter zou doen. Alonso speelt ook niet zijn beste toernooi en bovendien is een extra speler in de spil bestaande uit Xavi, Busquets en Iniesta vaak eerder een stoorzender dan een toevoeging in de succesvolle en pijlsnelle samenwerking. Silva doet het prima, maar oogt soms nonchalant en als halve spits heb je toch niet bijzonder veel aan hem. Wellicht kunnen ze het als volgt doen. Ramos maakt de nodige fouten centraal en kan op rechts beter uit de voeten dan Arbeloa. Om het achterin fysiek sterk te houden, de basisspelers niet al te veel te vervangen en te blijven profiteren van de prachtige lange passes van Alonso zou ik proberen hem achterin te zetten. Daar zijn zwakke punten het snelle combineren en het spelen onder druk zijn zou ik hem gewoon een linie naar achteren halen aangezien we hem dan uit de drukte halen en hij van daaruit beter kan opbouwen. Bovendien heeft hij ervaring en zijn mooie lange bal. Op het middenveld hou je dan bovendien Xavi, Busquets en Iniesta bij elkaar, de motor van zowel het succesvolle Barça als het succesvolle spanje. Pedro loopt veel en handig waardoor hij altijd kan worden weggestuurd door Xavi of Iniesta. Ik zal doelpunten als in de CL finale tegen United of laatst tegen real niet vergeten. Hij vindt altijd de ruimte en de weg naar het doel, ik zou hem voor geen andere rechtsbuiten inruilen bij Barça. Bovendien heeft hij zijn linkerbeen steeds beter ontwikkeld waardoor hij bijna tweebenig te noemen is. Belangrijk in deze opstelling is dat de backs veel opkomen aangezien ze zo geen klassieke 'buiten-om'-buitenspelers hebben. Torres speelt gewoon omdat hij simpelweg de beste spits is en als Pedro en Alba ruimte trekken en Cesc/silva, Iniesta en Xavi de ballen blijven geven hij kansen gaat krijgen en er zeker wel eentje kan verzilveren.

Casillas
Ramos
Pique
Alonso
Alba
Xavi
Busquets
Iniesta
Cesc/Silva
Pedro
Torres
20 juni 2012 om 00:22

Moie wedstrijd Frankrijk - Spanje...moeten de Fransen wel beter spelen dan vandaag. Jammer dat de Zweden naar huis gaan...speelden goed en Ibra is de beste spits van het toernooi.

Ik hoop dan toch maar op Frankrijk, gewoonweg omdat de Spanjaarden tegen Kroatie schandelijk zijn bevoordeeld door de scheids.

20 juni 2012 om 08:46

Jammer voor het EK een speler die ik nog graag had zien verder gaan.... Ibracadabra !!!!

pffff verschrikkelijk goed is die man...

20 juni 2012 om 09:07

Ongelooflijk die Ibrahimovic,wat een goal.hij deed hem mooier dan Balotelli
Goed dat Frankrijk even weer verliest om scherp tezijn tegen Spanje.
Ik zie ons nog wel winnen. Spanje speelde niet echt overtuigend tegen Italië en kwam zelfs achter testaan. Tegen Kroatië waren ze ook niet echt sterk. Ierland 4-0 is prima uitslag voor hun maar dat wordt verwacht van Europees en Wereld kampioen. Frankrijk heeft een sterke verdediging en zal de ruimtes benutten die Spanje achterlaat door hun aanvallende voetbal en zo de halve finales kunnen bereiken. Ik vind het totaal niet zorgwekkend dat we i.p.v Italië nu de kampioen treffen. Laat maar komen dan kunnen wij ze naar huis proberen te sturen
Viva la France!

22 juni 2012 om 08:33

viva la france

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Frankrijk

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Hugo LlorisKeeper50
Jérémy MenezMiddenvelder50
Blaise MatuidiMiddenvelder50
Franck RibéryMiddenvelder52
Mathieu ValbuenaMiddenvelder51
Karim BenzemaAanvaller50
Yohan CabayeMiddenvelder40
Voor de complete selectie: Clubpagina Frankrijk.

789 fans
Aanvaller, 31 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Paris Saint-Germain 33 29 9 1
2011/2012 AC Milan 32 28 3 1
2010/2011 AC Milan 29 14 8 2
2009/2010 Barcelona 29 16 6 1
2008/2009 Internazionale 35 25 8 0
Laatste voetbalnieuws

'City wilde mij toen ik bij Barcelona speelde, maar ik wilde naar Milan'

Het is nog maar de vraag of Zlatan Ibrahimovic komend seizoen in het tenue van Paris Saint-Germain speelt. Het mogelijke vertrek van Carlo Ancelotti naar Real Madrid zint de aanvaller allerminst...Lees verder

In de wandelgangen

Zaterdag 25 mei
AC Milan wil het middenveld versterken en is van plan om aan te kloppen bij Barcelona. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.75 seconden.