Voetbalzone

Tegenvallend Spanje komt met schrik vrij en wint groep

Maandag, 18 juni 2012 om 22:38

Spanje blijft kansmaken op het prolongeren van de Europese titel. De ploeg van Vicente Del Bosque speelde maandagavond allesbehalve overtuigend tegen Kroatië en ontsnapte zelfs aan een achterstand, toen Ivan Rakitic een kwartier na rust een enorme kans miste. Iker Casillas hield zijn ploeg op de been en zag Spanje in de slotfase aan het langste eind trekken, dankzij een simpele intikker van invaller Jesus Navas: 0-1. Spanje eindigt dankzij de overwinning op zeven punten, goed genoeg voor de eerste plek in Groep C, terwijl het EK er voor Kroatië op zit. De ploeg van Slaven Bilic eindigde als derde, nog achter Italië.

/

Rakitic zal vannacht ongetwijfeld moeilijk in slaap komen. De aanvallende middenvelder kreeg na een uur spelen dé kans om Kroatië op voorsprong te brengen en een enorme stunt in te leiden, maar het lukte hem niet om te scoren. Luka Modric zette op rechts een fraaie actie in en legde de bal met buitenkant voet klaar op het hoofd van de geheel vrijgelaten Rakitic, die van dichtbij de hoek voor het uitzoeken had. De Kroaat kopte echter op het hoofd van Casillas en ook de rebound ging niet in het doel, waardoor Spanje opgelucht ademhaalde. De titelhouder kwam kort voor tijd op voorsprong en Kroatië had hierna nog steeds maar een goal nodig, maar die viel niet.

Het winnende doelpunt van Navas had een sterke lucht van buitenspel, maar werd goedgekeurd. De ploeg van Del Bosque eindigde de groepsfase dus met een zege, maar hoopt in de knock-outfase wat beter te voetballen. Pas na twintig minuten werden de Spanjaarden maandagavond voor het eerst gevaarlijk, toen Fernando Torres het uit een schier onmogelijke hoek probeerde en Stipe Pletikosa zag redden. De keeper zag Gerard Pique het vervolgens proberen met een schot vanuit de tweede lijn, dat net over het doel ging, waarna Danijel Pranjic gevaarlijk werd namens de Kroaten. Het schot van de voormalig Heerenveen-speler kon gekeerd worden door Casillas, die niet veel te doen had, maar zag dat Spanje allesbehalve overtuigend speelde.

/

De titelhouder kwam kort na de mogelijkheid van Pranjic met de schrik vrij. Mario Mandzukic stoomde het strafschopgebied in en werd op brute wijze van de bal gegleden door Sergio Ramos, die geluk had dat er geen penalty volgde. Kroatië was wel de mindere partij, gezien het vele balbezit voor Spanje, maar kreeg zeker zijn kansen op een openingstreffer. Een klein kwartier na rust kreeg de ploeg zelfs een enorme mogelijkheid op het gewenste doelpunt, toen Rakitic van dichtbij op Casillas stuitte. De man van Sevilla wist vervolgens ook de rebound niet te verzilveren en liet Spanje dus ontsnappen.

Del Bosque keek ontevreden toe. Spanje had weliswaar aan een punt gelijk, maar Kroatië moest door de goal van Antonio Cassano bij Italië-Ierland winnen en deed daar alles aan. Spanje slaagde er maar niet in om uitgespeelde kansen te creëren en kort na de enorme kans voor Rakitic haalde Del Bosque de tegenvallende Torres naar de kant. Navas kwam in de ploeg en met de vleugelaanvaller binnen de lijnen werd Spanje niet veel gevaarlijker. Invaller Cesc Fàbregas kreeg nog wel een grote kans maar twijfelde te lang, terwijl ook Sergio Busquets besluiteloos was. Kort voor tijd viel de Spaanse goal dan toch: Iniesta leek buitenspel te staan maar mocht door, waarna hij Navas voor een leeg doel zette. Kroatië hoopte nog op de gelijkmaker die de ploeg alsnog verder zou helpen, maar die bleef uit.

18 juni 2012 om 22:42

Op zich niet echt verdiend vind ik, Kroatië vond ik qua kansen sterker dan Spanje, vond Spanje echt saai voetballen en niet erg sterk.. En volgens mij had Kroatië ook een penalty moeten hebben. Maar ja Spanje door en Italië gelukkig ook.. Snap trouwens niks van die Del Bosque, waarom geen echte spits erin zetten in de 2e helft? Ja pas heel laat Negredo, maar waarom niet eerder?

18 juni 2012 om 22:43

Kroatie had zelfs twee penalty's moeten hebben, wat werden zij benadeeld door die Stark zeg.

18 juni 2012 om 22:44

serieus? Dus het had zo maar kunnen dat de Spanjaarden niet door waren? Bij de Italianen ging het in de 2e helft ook zeer moeizaam... maar wat maakt Balotelli een prachtig doelpunt!!!

18 juni 2012 om 22:46

Die 2e heb ik helaas niet gezien dan, maar als ze i.i.g. 1 moesten hebben worden ze al benadeeld ja. Best jammer, want het beste team moet gewoon winnen. Spanje speelde niet sterk en Kroatië had gewoon meer kansen, jammer dat die kopbal van Raketic er niet in ging!

@ Ac Milan22, ja die goal van Balotelli uit de corner was heel mooi ja!

18 juni 2012 om 22:46

Helemaal mee eens, Spanje mocht er blijkbaar niet uit..
Dat doelpunt van Spanje.. heb geen fatsoenlijke herhaling gezien of het buitenspel was ja of nee. Denk het wel.

18 juni 2012 om 22:46

Beide ploegen hadden moeite om kansen te creeëren, maar de grootste kans van de wedstrijd was toch echt wel voor Kroatië. Spanje speelde echt zeer zwak en hadden geluk dat ze de scheidsrechter mee hadden.

18 juni 2012 om 22:47

Ac_milan22, Kroatie kreeg de kansen.. Spanje ahd het balbezit.

18 juni 2012 om 22:47

Ik vond zijn viering nog mooier;

Wel leuk voor hem om te scoren, hij gedraagt zich vooralsnog goed.

18 juni 2012 om 22:49

@memoires

hahaha.. Balotelli is echt een heerlijke voetballer.. ik hoop en denk hem volgende keer weer in de basis te zien naast Cassano.. Di Natale heeft 2 basisplaatsen gekregen en 2 maal teleurgesteld. De kansen die hij in Italie krijgt zou hij bij Üdinese blind maken... ik zei al voor het EK dat ik niet veel vertrouwen in Di Natale heb.. niet omdat het geen goede speler is.. hij is geweldig, maar bij Italie lukt het nooit.. het begin was veelbelovend.. hij moest het doorzetten.

18 juni 2012 om 22:52

Zo zie je maar weer niet normaal meer man , Kroatie krijgt 6x geel Spanje 0
Ramos schopt een speler gewoon door midden niet eens geel een aantal keer duiken van de Spanjaarden en ook geen penalty voor Kroatie

18 juni 2012 om 23:01

Fenomeno zet zich zelf graag neer als neutraal maar iedere keer weer valt het gewoon op dat hij gewoon heel erg graag Barcelona en Spanje ziet verliezen.

Overigens helemaal niks mis mee maar geef het dan ook gewoon toe.

2 penalties... Hou toch op... Die eerste van Ramos was buiten de 16 en die tweede met Busquets was trekken en duwen langs twee kanten.

Natuurlijk heb je weer alleen maar dat trekken langs Spaanse kant gezien.

En het Spaans doelpunt buitenspel ?

Hoog tijd dat je stopt met die vooringenomenheid wedstrijden van Spanje of Barcelona te bespreken.

Bij de pass op Iniesta stond Andres op gelijke hoogte en met de bal op Navas bleef Jesus achter de bal...

Als je dan toch blijft zeggen dat het buitenspel is... Tja...

18 juni 2012 om 23:20

Stark had twee keer rood moeten geven aan Kroaten ,waarvan donkerrood aan Raketic!en ook een paar strafschoppen(trekken aan de truitjes in de 16) Voor de rest: een zwak spelend Spanje en een nog zwakker spelend Kroatië!del Bosque moet een keer Llorente opstellen!

18 juni 2012 om 23:24

Michiel

O mijn God, nu ben ik ook ineens anti Spanje? Wat zal het volgende zijn, anti Barcelona B en het Spaanse olympische elftal? Ik was volgens jouw toch ook een Real Madrid aanhanger he?

Ben trouwens ook niet de enige die vond dat Kroatië minimaal één penalty had moeten hebben, zijn die personen ook allemaal anti Spanje?

En wie ben jij om te bepalen dat ik me stil moet houden in sommige topics?

18 juni 2012 om 23:33

@ el fenomeno

Kroatie had idd minstens 1 penalty moeten hebben, die waar rat Busquets Corluka neertrekt met beide handen. Kan je wel gaan zeggen dat er langs beide kanten getrokken wordt (zoals onze vriend Michiel), maar uiteindelijk moet je hem gwn fluiten! Ik bedoel, hij trekt hem gwn neer? Dat is toch gwn strafschop. Maar mss wilde Stark en zijn crew dit niet zien, of mss hebben ze het gwn onbewiust niet gezien. Feit is wel dat het zowiezo een penalty was.

Die van Ramos weet ik niet. Leek me een tackle op de bal in eerste instantie, gevolgd door de voet van Mandzukic. Weet het niet. Ook over de offside kun je discussieren. Maar het zal uiteindelijk weinig aan de zaak veranderen.

@ Enak

Je hebt de wedstrijd niet gezien aan je reactie te lezen, dus ik geef je gwn een tip: maak je niet belachelijk.

19 juni 2012 om 07:28

idd,en Ramos had rood moeten hebben,spanje is gewoon een ronde verder dankzij de scheids.bij een eerlijke scheids had Spanje eruit gelegen.

19 juni 2012 om 07:29

het was niet alleen twijfelachtig of het buitenspel was maar Iniesta maakte hands bij de aanname,dus sowieso afkeur moeten zijn.

18 juni 2012 om 22:43

Ja kroatie was kwa kansen zeker sterker en het balbezit van spanje zegt tegenwoordig helemaal niks meer want zij zijn gewwon meesters in het rond spelen van de bal, als spanje 99 procent balbezit had en kroatie zou winnen zouden ze ervoor tekenen denk ik, Ik kreeg in de loop van de wedstrijd steeds meer symphatie voor de kroaten en ik hoopte eigenlijk dat ze zouden winnen.

Haha wat maakte balotelli een geweldige Goal tegen de ieren in de laatste paar minuten, Was op het einde vanwege de spanning een beetje aan het schakelen en zag precies de goal van Super Mario vallen, ik gunde het de italianen wel om door te gaan.

Del Bosgue heeft ook een beetje last van het BvM syndroom eerst namen zoeken en dan pas positie's, Ik begrijp dat spelers als Silva moeilijk te passeren zijn omdat ze het gewoon goed doen bij hun club maar dit is werkelijk niet om aan te zien, ik zou spanje het liefst zo zien.

Casillas

Arbeloa-pigue-ramos-alba

Xavi-xabi Alonso

Iniesta

Navass - Llorente - Mata

Spanje speelt trouwens heel matig dit toernooi ik acht ze nog steeds als topfavoriet maar ze spelen echt dramatisch, Italie had evengoed kunnen winnen en als de kopbal van rakitic raak was gegaan zou de wedstrijd er heel anders uit zien, Ik had meer van ze verwacht met een karige overwinning tegen de kroaten een 1-1 gelijk spel tegen de italianen en de overwinning tegen ierland tel ik nieteens mee maar daar was het bij vlagen ook matig, Gijp overdrijft altijd zo erg met die spanjaarden die ook op het WK echt niet heel mooi speelde.

18 juni 2012 om 22:42

Ongelooflijk dat Fabregas noch bij Spanje noch bij Barca niet meer krediet krijgt als nummer 10. De goal kwam wéér dankzij hem (hij heeft de beste statestieken van alle nummers 10 van de wereld ongeveer) en daarna nog een prachtige pass op Negredo. Geweldig scherpe passer.

19 juni 2012 om 00:29

Klopt inderdaad, met Cesc erbij gaat het tempo omhoog, hij is erg nauwkeurig en scherp dit toernooi.

Ik zou hem in de basis gooien, hij is veel meer nadrukkelijk aanwezig en is tevens op zoek naar de killing pass.

18 juni 2012 om 22:42

Zuur voor de Kroaten.
Had het ze echt gegund, jammer.
Ze bleven doorgaan, respect voor hun.
Voor Ierland was het leuk om mee te doen, maar het was denk al duidelijk dat ze het niet gingen redden.

18 juni 2012 om 22:42

Het was toch nog nagelbijten in de slotfase van dit duel, Spanje speelde niet goed, Kroatië heeft grotendeels verdedigd. Luka Modric ging steeds beter spelen in de wedstrijd en creëerde gevaar voor de Kroaten. Vicente del Bosque heeft tactisch gefaald vandaag, als je Jesus Navas inbrengt moet je gewoon ook Fernando Llorente brengen, die de voorzetten tegen het net kan werken. Waarom werkt een valse spits bij Barcelona wel, en bij Spanje niet? Omdat de buitenspelers bij Barça de ruimte induiken, waar Iniesta en David Silva bij Spanje eigenlijk meer als middenvelders spelen. David Villa wordt ontzettend gemist, de diepgang ontbrak volledig. Nu speel je met drie man voorin die alleen maar ruimte creëeren, maar niemand die het gebruikt. Del Bosque mag Iker Casillas op zijn blote kniëen danken dat Kroatië geen tegengoal maakt die Spanje onder druk zet. Complimenten aan de Kroaten, ze hebben het goed gedaan! Leuke ploeg om te zien, leuk voetbal, maar helaas was het niet genoeg. Italië en Spanje door.

18 juni 2012 om 22:45

Het maakte niet uit of het Villa of Negredo was, er werd gewoon een echte spits gemist. Die Torres doet er uren over om een kans te benutten, hoe schandalig slecht. Bosque had Soldado mee moeten nemen, technisch matig maar #1 in het afmaken

18 juni 2012 om 22:47

Inderdaad, Roberto Soldado deed het zo ontzettend goed in de kwalificatie, die had del Bosque gewoon mee moeten nemen. Negredo is een aardige spits, maar delft toch echt het onderspits met Soldado al concurrent. Een valse spits is zeker een mogelijkheid, maar dan moeten de flankspelers ook anders gaan spelen, en dan moet je Iniesta ook een linie terughalen. De makkelijkste oplossing is wel een vaste spits als kapstok voorin.

18 juni 2012 om 22:48

Torres loopt zich anders steeds goed vrij hoor. Het is meer dat de flanken niet goed bezet zijn en dat er nooit een middenvelder inschuift.

18 juni 2012 om 22:51

Torres loopt zich goed vrij, maar staat dan zelf niet meer op de plek centraal voorin. Daarmee doel ik dan op bijvoorbeeld het al dan niet naar binnenkomen van Iniesta en David Silva. Als Torres dan bijvoorbeeld uitwijkt naar rechts, moet Silva de loopactie naar de spitspositie maken, anders heb je alleen een lege ruimte.

18 juni 2012 om 22:51

Joostvans, het maakt echt niet uit of Negredo of Soldado mee zijn. Ze zullen in totaal twaalf minuten spelen ( 4 invalbeurten x 3 minuten).

18 juni 2012 om 23:07

Ik vond Torres wel goed spelen, hij liep zich steeds goed vrij maar er waren geen echte flanken spelers die dan bijvoorbeeld zijn positie innamen.

Bij Barca werkte het dit seizoen ook niet meer zo goed en daarnaast hebben zij Messi is toch wel groot verschil. En daar waar Barca met vleugelspelers speelt doet Spanje dat niet. Dat merk je wel aan hoe breed het veld wordt gehouden. Een Silva en Iniesta zie ik niet graag meer spelen, iig niet als flankenspelers want het zijn toch te veel van dezelfde spelers. Maar het zijn dan ook geen echte flankenspelers.

18 juni 2012 om 23:18

Meen je dit echt? Iniesta speelde werelds en blijft voor mij de beste middenvelder aanwezig op dit tornooi!!!

18 juni 2012 om 23:24

Nou, Iniesta zat echt niet op zijn niveau deze wedstrijd hoor, maar de rest van de wedstrijden was hij gewoon wereldtop, die moet je ook laten staan. David Silva valt echter al een tijdje tegen, daar zie ik liever Torres, Pedro of Navas. Dan kan Llorente gewoon alles afmaken.

18 juni 2012 om 23:27

Ik heb toch niks gezegd over dat hij niet goed speelde, ik vind alleen niet dat hij en Silva goed samen kunnen spelen. Iig niet op de flanken omdat ze dan niet het veld breed houden, vooral Silva.

19 juni 2012 om 00:35

Helemaal mee eens Joostvans

Navas zorgt voor zoveel dreiging, is wendbaar en erg snel.
Je ziet hem erg nadrukkelijk zoeken naar een spits die z'n voorzetten erin werkt, tevergeefs.

Op een gegeven werkt het systeem van positie wisselingen en tiki taka op de zestien niet meer, vandaar dat je een echte spits nodig hebt die het ijs kan breken, natuurlijk bestel je Navas er dan bij.

Verder oogt alles zo traag en soms tikjes onzeker, met name achterin; Ik mis Puyi als leider achterin.

Verder zou ik Mata een keer willen zien spelen, i.p.v Silva, hij is erg slordig in de passing de laatste twee wedstrijden.

18 juni 2012 om 22:42

Had eigenlijk wel meer verwacht van Spanje.
Ze komen met de schrik vrij vooral door dat Kroatie een penalty moesten gaan krijgen .

18 juni 2012 om 22:42

Dubbelpost.

on:
Jammer voor de Kroaten, had het ze echt gegund, en ze bleven maar jagen en jagen, respect.

18 juni 2012 om 22:42

Lucky Spanje.. Hebben toch echt geluk met Casillas, want Kroatie had ook echt kansen. Spanje speelde heel matig, maar ben hier wel blij mee, want ik wil een finale Spanje - Duitsland nu Nederland eruit is. Maar Spanje moet wel beter spelen zeg.. Met een spits aub haha.

Jammer voor de Kroaten dat ze eruit liggen, speelden toch leuk voetbal, heb van ze genoten.

18 juni 2012 om 22:48

Ook gewoon super slecht ingekopt, had minstens naar een hoek moeten gaan. Spanje heeft inderdaad veel geluk gehad.

18 juni 2012 om 22:50

Ja, was wel slecht ingekopt, had gewoon een goal moeten zijn!

18 juni 2012 om 23:26

hha Lapulga, en jij was nog wel degene die zei dat je niets van Kroatie verwachtte, mede omdat je ze niet kende? Maar uiteindelijk heb je wel van hun spel genoten. Zo zie je maar dat je niet te snel moet oordelen ;

Had Kroatie ook echt graag zien doorgaan, eigenlijk het liefst van al ten koste van Spanje. En ze hadden het naar mijn mening vanavond ook wel verdiend om op z'n minst gelijk te spelen. Ook een paar discutabele scheidsmomenten, maargoed die zullen er altijd zijn. Blijf het wel jammer vinden...

18 juni 2012 om 23:32

Nee maar is het heel gek dat ik niks van ze verwacht als ik ze niet ken? Haha! En dan spelen ze best goed, is toch leuk man .

Ik had het Kroatie wel gegund, maar Italie en Spanje ook, dus dan maakt het voor mij eigenlijk niks uit.

18 juni 2012 om 23:37

ah ja, we hebben het er al eens over gehad, dus laten we het er gwn bij houden. Feit is wel dat je wel een beeld had kunnen vormen van hen, aangezien ze 8e op de fifa ranglijst staan ;

't Is idd leuk dat ze positief verrassen, had nog leuker kunnen zijn als ze ook nog door waren gegaan. Want de kwaliteit die ze in de ploeg hebben zitten is minstens gelijk aan de kwaliteit van 80% van de ploegen die door zullen gaan. En ik durf zelfs te zeggen dat Kroatie ook gelijk of beter is dan veel ploegen die wel door de poule heenkomen. Helaas zitten ze gwn in een te sterke poule..

19 juni 2012 om 12:09

Als ik ze nooit had zien spelen, waarom dan naar zo'n onzin lijst kijken ?

18 juni 2012 om 22:43

Portugal gaat denk ik de finale halen ten koste van dit Spanje. Portugal is echt de ultieme ploeg tegen deze Spanjaarden. Spelen ontzettend compact, zijn gemener dan Spanjaarden en hebben vlijmscherpe counters.

Finale is Portugal vs Dtuisland/frankrijk

18 juni 2012 om 22:46

Is het niet allemaal wat te snel voor de finale? Ik word ook gek dat niemand Italie ergens noemt.

18 juni 2012 om 22:49

ze hebben als eens met 4-0 gewonnen. Ze kunnen het wel degelijk, zeer lastige ploeg om tegen te spelen. Idem dito trouwens voor de Grieken.

18 juni 2012 om 22:51

Portugal maakte anders wel gehakt van ze in de laatste wedstrijd. 4-0 dacht ik

18 juni 2012 om 22:52


Edit:

Over Portugal was niet echt serieus jongens.. ik verwacht ook veel van Portugal.. maar denk niet echt dat ze van Spanje winnen in een onderling duel.. ik weet dat ze 4-0 hadden gewonnen in een onderling duel.

18 juni 2012 om 22:52

Italie zie ik niet winnen van Duitsland en Frankrijk.

18 juni 2012 om 22:57

hahaha.. wat heeft Frankrijk laten zien dan??

Ik hoop dat Italie tegen Frankrijk gaat.. dan spreek ik je na die wedstrijd wel.

19 juni 2012 om 10:13

Aan je naam te zien snap ik dat je dat hoopt, maar Italie wint niet van Duitsland en Frankrijk ;. Ik ben een voorspeller, sta dik 1ste! Geloof me maar.

18 juni 2012 om 22:49

Mwuah ligt eraan. Portugal is zo wisselvallig, maar hoe sterker de tegenstander hoe sterker zij worden. Hebben echt een top verdediging en geweldige middenveld. Over de aanval begin ik niet eens, alleen de spitspositie dan. Het is inderdaad wel een vervelend ploegje om tegen te voetballen, mochten ze net als vorige keer tegen Spanje boven zichzelf uitstijgen, zie ik ze ook doorgaan. Daarbij scoort Spanie echt weinig.

18 juni 2012 om 22:53

Daarom, juist dit type spel kan Spanje slecht tegen. Tegen Italie hebben ze ook altijd moeite gehad, zelfs in bloedvorm (2008). Ik zeg het je, Portugal in de finale.

18 juni 2012 om 23:02

@persiangooner

Wanneer Portugal onder druk staat en weinig bal bezit heeft krijgen ze het juist zeer moeilijk de hele tijd... Als ze wat meer vrijheid krijgen en lekker kunnen spelen zijn ze veel gevaarlijker..

18 juni 2012 om 23:19

True, moeten ze wel eerst langs Tsjechie. Onbegrijpelijk, maar tegen dit soort teams is het vaak belabberd. En dat is iets mentaals, voetballend schat ik ze heel hoog in. Kunnen zowel wedstrijden domineren als goed counteren. In de finale wordt het lastig, hangt ook af van Ronaldo. Hij heeft echt zeer zeker wel de voetballende kwaliteiten om iedereen kapot te spelen, maar mentaal is het gewoon niet. Gaat geforceerd tegen zichzelf spelen en dan is t kut. Mocht hij echter met een vrij hoofd in dienst van het team spelen, zie ik hem eerlijk gezegd Portugal naar de titel loodsen.

19 juni 2012 om 01:39

Toch vind ik dit Spanje beter dan in 2008 en 2010.

18 juni 2012 om 22:43

Vermakelijke wedstrijd. Een slordige Spanje tegen een willige Kroatie.
De Spanjaarden konden écht niet afmaken, bijvoorbeeld die hakjes van Iniesta
verprutsten de meeste kansen, Silva die geen één fatsoenlijke bal kon schieten.

Er was duidelijk een vraag naar een echte spits, die niets een topper hoefde te zijn.
Als Spanje met Negredo of Llorente zou spelen, zou het waarschijnlijk 2-0 voor Spanje
geweest zijn.

Het was trouwens erg triest van Silva en de anderen om niet naar Arbeloa te passen.
Hij is aanvallend misschien niet de beste, maar verdedigend is hij gewoon degelijk.

18 juni 2012 om 22:49

Ik vond dat ook jammer en dat terwijl Arbeloa hele tijd vrij stond, ze zoeken teveel de combinaties via het centrum terwijl via de flanken vaak een beter optie is.

18 juni 2012 om 22:43

Gelukkig voor platini heeft spanje gescoord anders had hij nu nog een hoop kritiek te verwerken gekregen.

18 juni 2012 om 22:48

Waarom, vanwege het door gaan op onderling resultaat?

18 juni 2012 om 22:49

Spanje was ook met de 0-0 door hoor.

18 juni 2012 om 22:56

maar kroatie niet. Dat vind ik belachelijk terwijl ze een beter doelsaldo hebben.

18 juni 2012 om 23:06

Ze hebben helemaal geen beter doelsaldo dan Spanje, en wel een "beter " doelsaldo dan Italië maar er wordt gekozen voor onderlinge resultaat, wat ik niets eens zo gek vind.

18 juni 2012 om 23:09

Ze hebben ook geen beter doelsaldo dan Italie. Kroatie heeft +1 en Italie +2. Maar ik snap niet waarom Italie niet meer doorging bij een 2-2 gelijkspel.

18 juni 2012 om 23:20

Kroetië heeft nu +1 ja, bij 0-0 hadden ze +2, omdat bij 2-2 ze onderling met de andere twee teams ze hetzelfde doelsaldo hadden maar minder doelpunten gescoord.

18 juni 2012 om 23:21

hoezo het onderling resultaat is toch gelijk het is allemaal zeer vaag. Ik had het meer over de situatie toen het 1-0 was en 0-0 daar.
Hier moeten duidelijkere regels ontstaan.

18 juni 2012 om 22:43

Gelukkig zijn ze door met hun erin, is het spannend. Vooral in de halve finale word het spannend met grote landen.

18 juni 2012 om 22:43

Ik vind Spanje zowel tegen Italie als tegen Kroatie echt niet overtuigend spelen. Hebben natuurlijk wel klasse spelers en hebben vandaag hun sportieve plicht gedaan, dank daarvoor. Of het nu verdiend is of niet zal mij jeuken, Kroatie heeft een goed tornooi gespeeld en had de volgende ronde gehaald als ze bv in groep A hadden gezeten.

18 juni 2012 om 23:01

Je hebt helemaal gelijk. Tot nu toe heeft Duitsland nog het meest laten zien. Tegen italie was het wel niet makkelijk met een 5 mans verdediging.

18 juni 2012 om 22:44

Eerlrijk is eerlijk, maar Spanje was echt dramatisch..

Die goal van Spanje valt dan gelukkig voor hun en ergens had ik gehoopt dat Kroatie nog 1-1 maakte want ze hebben gewoon uitstekend gespeelt maar het mog niet baten..

Tegen wie moet Spanje nu in de kwartfinale?

18 juni 2012 om 22:57

Tegen Engeland waarschijnlijk. Frankrijk gaat wel winnen van Zweden en Engeland zie ik niet verliezen tegen Oekraine.

18 juni 2012 om 22:44

Vieze Spanjaarden zij geholpen aan een volgende ronde, want Kroatie moest 2 penalty,s krijgen alle Kroaten kregen geel ..

Spanje moet van de Uefa het EK winnen..

Buitenspel goal was toch schandalig ...

18 juni 2012 om 22:44

Ergens wel jammer, zou het wel leuk vinden voor de Kroaten Maar uiteindelijk wel een verdiende overwinning al speelde Spanje in de 2de helft niet best. Ik dacht echt even dat die kopkans erin ging voor Kroatie maargoed gefeliciteerd Spanje.

18 juni 2012 om 22:45

Onverdiend. Absoluut onverdiend. Nu weet ik het zeker: Die Spanjaarden willen gewoon niet scoren. Die staan gewoon op het veld om 1 grote rondo te spelen. En Iniesta maakt weer eens hands.

Wel stom van Kroatie trouwens dat ze nog een verdediger achter hielden, toen ze die laatste vrije trap namen. Ongelooflijk dom. Dat is je allerlaatste kans om de kwartfinales te halen. Waarom wil je dan nog een counter tegenhouden? Je speelt toch alles of niets in de laatste minuut?!

Kroatie heeft wat mij betreft meer laten zien in de poulefase dan Spanje. Ik zie Spanje er dan ook gauw uitgaan tegen Frankrijk, als ze daar tegen moeten spelen.

18 juni 2012 om 22:51

*catalanen
Catalanen willen niet scoren, niet de Spanjaarden.
Bijna elke speler van Barça kan echt niet afmaken, als Higuain een Spanjaard was en in deze wedstrijd zou spelen zouden ze met gemak met minstens 5-0 winnen.

18 juni 2012 om 22:56

Oh, nu zijn het ineens Catalanen die niet willen scoren? Eerst moesten ze deel zijn van Spanje, maar als het tegenvalt zijn ze weer Catalanen. Valt me vies van je tegen Cabral.

18 juni 2012 om 23:11

Is inderdaad een probleem bij de Catalanen maar bij Barcelona hebben ze nog een betere lopen dan Higuain om dat goed te maken : Lionel Messi.

Moest Messi een Spanjaard zijn, dan had Spanje ook van Italie gewonnen en dan zou het nu geen nagelbijten geweest zijn tot minuut 85.

Maar goed, Messi is een Argentijn en dus zullen Spanje (en dus de Catalanen van de Spaanse selectie) het op een andere manier moeten zien te doen.

18 juni 2012 om 23:16

Michielvc
Als Messi een Spanjaard was zouden we nu niet klagen ;

18 juni 2012 om 23:17

Hou je mond Catalaantje,..

Catalanen kunnen niet scoren daar heeft hij gelijk in, en kritische woord en bent gelijk op je kleine pikje getrapt...

Joostvans niet meteen in een hoekje gaan huilen, ik weet dat je klaar komt op Barcelona en Messi...

18 juni 2012 om 23:18

Als als als als Messi gegeil heet dat...

19 juni 2012 om 11:06

@ek-hell: dat vz idioten zoals jij toelaten is me echt een raadsel.

On:
spanje had gewoon een mindere dag. dat kan. worden alsnog kampioen in mijn ogen.

18 juni 2012 om 22:45

Vijf punten, nul keer verloren en alsnog niet doorgaan naar de volgende ronde, wat zuur voor de Kroaten. Had ze graag door zien gaan ten koste van dit zeer matige Spanje.

18 juni 2012 om 22:48

kroatie had vier punten! Ik had het liefst italie zien afvallen.
Was dat geen buitenspel bij die goal?

18 juni 2012 om 22:50

Klopt, maarja, die goal viel omdat Kroatië moest scoren. Kroatie stond verdedigend zeer sterk en die goal was ook nog licht buitenspel vond ik.

18 juni 2012 om 22:52

@memphisdepay @elfenomeno

Het was absoluut geen buitenspel. De eerste bal op Iniesta daar stond alleen Jesus Navas buitenspel, maar daar ging de bal niet heen. Vervolgens stond diezelfde Navas achter de bal bij de pass van Iniesta, een geldig doelpunt dus.

Jammer dat de Kroaten niet voor een stunt hebben kunnen zorgen. Ze hadden het zeker verdiend.

18 juni 2012 om 22:46

Pfff wat is voetbal toch een oneerlijke sport. Griekenland door en de Kroaten eruit.

19 juni 2012 om 02:52

Kijk eens naar de kwalificatiepoule, dan zal je wel met een andere reactie komen beste vriend

19 juni 2012 om 14:26

De kwalificatiepoule heeft er echt geen donder mee te maken. Dan zouden Nederland en Denemarken zeker ook meer verdienen om door te gaan dan Portugal?! Bullshit. Kroatië is een prachtige, technisch vaardige ploeg die probeert te voetballen, Griekenland is een afbraakploeg zonder enige fatsoenlijke voetballer die probeert te vertragen en die pijn aan de ogen doet.

Dat ze voor Kroatië zijn geëindigd in de kwalificatiepoule is ook een bewijs dat deze sport oneerlijk is.

19 juni 2012 om 17:55

Jongen, wat wil je dan?

Kroatie kan thuis niet van Griekenland winnen, ze verliezen uit van Griekenland, ze hebben nog kansen om boven Griekenland te komen omdat de grieken af en toe gelijkspelen en nog steeds lukt het ze niet. Heb respect voor de Grieken vriend!

En dan nog wat, het is wel terecht dat Denemarken eruit is door Portugal, Denemarken mag wel 1ste zijn in de kwali, maar de onderlinge uitslagen waren

Denemarken 2-1 Portugal
Portugal 3-1 Denemarken

Dus Portugal was al beter dan de Denen en Oranje had een Appie-happie poule, de enige serieuze tegenstander(zweden) hebben ze ook van verloren in de kwali

18 juni 2012 om 22:46

Heel jammer, ik vind Kroatië zo'n heerlijk elftal. Fysiek ijzersterk, veel creativiteit, goede buitenspelers en twee geweldige spitsen. Zo jammer dat ze niet door zijn en dat Italië wel... Kroatië had een penalty moeten hebben en de goal van Spanje had een luchtje van buitenspel... ze zijn niet voor niks Europees en Wereldkampioen; die kunnen niet in de groepsfase eruit natuurlijk.

18 juni 2012 om 22:47

Wat kan ik toch genieten van die Modric, wat een geweldige speler. Echt, Als Real hem in huis haalt, zijn ze nog meer in staat om volgend jaar Barca pijn te doen.

Fijne pass overigens weer van Cesc, wordt niet op waarde geschat daar. Wat een speler.

18 juni 2012 om 22:48

Och Och, die pass buitenkant voet op Rakitic. Echt een genot om naar te kijken.

18 juni 2012 om 22:58

Vind vooral ook die actie in het slot van de wedstrijd dat hij zich tussen twee man vrijspeelde op eigen helft. Wat een kunstenaar.

18 juni 2012 om 23:59

Modric heeft zich dit ek helemaal in de kijker gespeeld. Nam de ploeg echt op sleeptouw. Hoop dat hij een mooie transfer kan doen naar een ploeg die prijzen kan pakken.

19 juni 2012 om 11:21

Fantastisch he.. Er zijn er maar weinig die een bal met buitenkant voet perfect op maat kunnen voorgeven in de loop. Echt schitterend, zo jammer dat Rakitic het niet nog mooier maakte..

18 juni 2012 om 22:47

Spanje komt goed weg gelijkspel was meer op zn plaats. Jammer voor de kroaten had ze toch ook wel graag door zien gaan. Scheidsrechter was beetje partijdig en hij had zeker minimaal 1 keer voor strafschop moeten fluiten.

18 juni 2012 om 22:47

Kroatie was beter , maar penalties waren dus echt niet aan de orde !!

18 juni 2012 om 23:20

Heb je de wedstrijd en de herhalingen wel gezien mss? Met de corner, waar rat Busquets Corluka met 2 handen neertrekt. Da's geen penalty mss?

18 juni 2012 om 22:47

Spanje speelde met vuur op een gegeven moment met hun balletje breed tikken steeds en hun kansen niet afmaken (voor zover ze er waren). Als de Kroaten die ene grote kans hadden benut dan ging alles op slot en dit Spanje (zeker zonder een spits) zou naar huis kunnen. Ze hebben me zeker niet overtuigd!

18 juni 2012 om 22:47

Hier komt Spanje erg goed weg. Kroatië was vandaag simpelweg beter en had verdient om te winnen. Ze hebben helaas de kansen niet benut en hadden de pech dat ze geen strafschop kregen. Heb sowieso één duidelijke strafschop gezien. Jammer dat Kroatië afzwaait op het ek. Is altijd een leuk land om naar te kijken met zeer behendige voetballers. Modric voetbalde erg sterk vandaag maar vond centrale verdediger Schildenfeld de beste man. Die haalde werkelijk alles weg achterin, over de grond en in de lucht. Spanje in deze vorm zal het ek niet winnen. Als ze op den duur een sterk land tegenkomen die wat daadkrachtiger is dan vliegen ze eruit. Vind ze het hele toernooi al slap acteren. Erg besluiteloos voor de goal wat natuurlijk komt door het ontbreken van een spits(in vorm).

18 juni 2012 om 22:47

Iker,iker,iker Casillas is weer de rede waarom Spanje er niet uit ligt.men praat altijd over die Barca connectie bij Spanje maar Iker is voor de rede waarom Spanje het WK won en waarschijnlijk nu ook het EK.

18 juni 2012 om 22:53

Vond het vandaag nog wel meevalleen eigenlijk (hij is absoluut de beste keeper ter wereld). Die kopbal leek misschien spectaculair maar hij kwam recht op hem af.

18 juni 2012 om 22:48

Ondanks het verlies is het toch een mooie dag, het was namelijk de laatste wedstrijd van Bilic, nu hij opgehoepeld is kan er eindelijk iets goeds neergezet worden. Voor het eerst in jaren tijd dat Bilic met een normale opstelling komt en dan gaat hij blind zitten wisselen. Blind spitsen erin gooien en je beste speler Modric een verdedigende rol geven. Die man blijft een clown en het is schandalig dat hij zo lang heeft mogen blijven.

Er moet een team gebouwd worden rond de beste spelers. Rond Srna, Modric en Mandzukic. Aangezien deze spelers ook zelden geblesseerd zijn moet dat ook kunnen.

Perisic, Jelavic en Eduardo kunnen ook lekker wegblijven. Jelavic kwam er rond de 70ste minuut in en liep erbij alsof hij zojuist 10km had gerend. Hoepel dan maar een eind op hoor. Eduardo voegt gewoon zeer weinig toe en aangezien je met dit spelersmateriaal met 1 spits gewoon hoort te spelen kan hij ook wegblijven, haal dan die Vukusic er maar bij.. Perisic heeft nog geen goede wedstrijd voor Kroatie gespeeld dus dat heeft meer met inzet te maken. Die kan ook lekker wegblijven.

En over de wedstrijd, tjah, Kroatie verdedigde goed, kwam er een paar keer gevaarlijk uit maar als je die paar kansen niet afmaakt dan krijg je vanzelf de deksel op je neus.

18 juni 2012 om 22:57

Ondankbaar van je, juist door deze Bilic waren jullie voor het EK gekwalificeerd en bijna de volgende ronde doorgekomen. Iets meer respect voor deze held mag ook wel.

18 juni 2012 om 23:02

Held? Wat jij wilt, heeft weinig gedaan maar als jij hem een held vind oke.

Hij kreeg jaren geleden een talentvolle groep waar hij iets mee kon opbouwen. Het ging een tijdje goed maar na het Ek in 2008 heeft een een dalende lijn in gezeten. Wedstrijden waren niet om aan te zien, uitgeschakeld voor het Ek in een poule waar Kroatie minstens 2de had moeten worden als je keek naar het spelersmateriaal.

Vervolgens eindigt kroatie 2de in de zwakste poule die er was. Tot 2 keer toe is Kroatie slechter als Griekenland en Isreal en winnen ze met geluk, ook tegen georgie was het dramatisch. Hij komt altijd met rare opstellingen die meestal onlogisch zijn. Doen alsof hij goed heeft gepresteerd in de laatste jaren is belachelijk en hem al een held noemen helemaal.,

Zijn wissels vandaag waren wel weer typisch.

19 juni 2012 om 00:01

Meen je dat Simic? Deze beste man heeft Kroatie naar het EK 08' geloodsd ten koste van Engeland. Hij bereikte de kwartfinale (9 punten uit drie wedstrijden tegen Duitsland, Polen en Oostenrijk), maar door een wondervertoning van Turkije, werd Kroatie uitgeschakeld. Typisch Bilic?

Vier jaar later kwalificeert Kroatie zich weer voor een EK ten koste van Turkije. Hij belandt in een heel moeilijke poule met Italie en Spanje. Dat is niet de makkelijkste hé? Vooralsnog weet Kroatie in principe vijf punten te behalen, want Spanje zou never nooit winnen als Kroatie niet hoefde. Kroatie is uitgeschakeld met opgeheven hoofd.

Zijn wissels waren alles-of-niets wissels. Hoe moest hij het anders doen?

Je hoeft Bilic niet een held te vinden, maar een klein beetje respect mag wel.

Edit: Misschien reageer je zo fel door je frustraties.

19 juni 2012 om 01:27

En nu moet je die periode van 3 jaar die ertussen zit niet negeren oke? Want daarna ging het mis. Je negeert de 2 dramatische kwalificatie reeksen want de kwalificatie reeks van dit ek was ook zeer zwak. 2 keer toe de mindere van griekenland zijn, 2 keer met geluk van Isreal winnen en niet eens beter zijn dan Georgie Maar negeer dat maar vooral. Dat Kroatie dan vervolgen van het zwakste Turkijke in weet ik veel hoeveel jaar wint is ook niet heel bijzonder hoor.

Tegen Ierland werd er gewonnen, tjah fantastisch of meer dan logisch? Tegen Italie heb je geluk dat Chiellieni de fout ingaat en dat je met rust niet 3-0 achter staat wat meer dan terecht was geweest. Alleen de wedstrijd tegen Spanje was goed. Ik ga niet een held maken van een trainer die in de afgelopen 4 jaar tijd maar een handvol goede wedstrijden heeft gehad. Mag jij doen maar ik verwacht meer. Je begint over de goede prestaties op het Ek2008 en negeert dan de dalende lijn, hier is de trainer verantwoordelijk voor maar dat negeer je voor het gemak.

Kranjcar erin en niet Jelavic was ook alles of niets. Mandzukic moest ging nu als aanvallende middenvelder lopen omdat Jelavic in de spits ging lopen (kon je amper lopen noemen wat hij deed), het enige verschil met Kranjcar was dat je voetballend meer opties had gehad en dat Mandzukic in de spits bleef staan. Was ook alles of niets geweest.

18 juni 2012 om 23:04

Ik vind het echt ongelofelijk wat jij hier zegt. Bilic is een van de beste coaches en motivators in het spel vandaag. Hij heeft de perfecte taktiek bedacht om de spanjaarden te bestrijden vandaag en er zat zeker meer in. Zeker twee penalties niet gegeven en een buitenspel goal goed gekeurd. Hoe kan je zulk onzin verkondigen hier over Bilic , Kroatie heeft hele mooie jaren met hem gehad, en geloof me als ik zeg dat het een groot gemis gaat worden nu hij vertrekt. Je zal het wel zien met die commentator Stimac die er zometeen in komt. Een commentator als coach is lachwekkend, die kroatische voetbalbond maakt zich belachelijk. Slaven een held, het ga je goed!

18 juni 2012 om 23:09

Beste coach, yeah right, ik zag het in de wedstrijden tegen Griekenland, Isreal en zelfs Georgie, wat een tacticus. Ik had je voor de wedstrijd ook al kunnen vertellen dat dit de beste opstelling was om mee te beginnen. Kon je niet omheen, en kijk voor de gein eens naar de wissels. Kranjcar negeren, een middenvelder met een goed afstandschot en Jelavic en Eduardo erin zetten zodat je met 10 man speelt en Modric een verdedigende taak krijgt. En goede motivator? Zie ik niet aan de prestaties van sommige spelers. Mooie jaren, 2008-2011 waren alles behalve mooie jaren.

18 juni 2012 om 23:17

Ik begrijp wat isimic zegt. Kroatie speelt mss wel leuk, ze stellen op bijna elk Wk of Ek gwn teleur. Liggen er nu al uit, WK niet meegedaan, vorig EK was ook niet vet, en ga zo maar door. En dat terwijl Bilic aan spelersmateriaal niet te klagen heeft. Tegen ploegen als Israel mùoet ook gwn met gemak gewonnen kunnen worden, maar bij Kroatie lukt dat weer niet.

Langs de andere kant is Bilic echt wel een goeie motivator en coach. Is altijd 100% begaan met de spelers en leeft zich ook altijd in. Laat Kroatie goed spelen en bracht spelers als Mandzukic en Perisic in de ploeg. Om hem dan af te schrijven als slechte coach is mss weer wat te ver.

18 juni 2012 om 23:25

Het kan soms mis gaan in sommige wedstrijden en dat het wat minder gaat, maar over het algemeen vind ik dat Bilic geweldig werk heeft verricht met het elftal. Ik vind de wissels ook helemaal niet slecht zoals jij dat hier wil doen geloven, ik ben het helemaal met hem eens! Kranjcar heeft een afstand schot en dat is ook alles wat ie dan heeft. Eduardo en Jelavic erin brengen was gewoon een logische keuze. Je had Vukojevic kunnen opofferen voor Kranjcar maar ik denk niet dat het ene reet had uitgemaakt. Hoe dan ook ik ga jou hier Bilic niet laten af kraken terwijl de man gewoon geweldige resultaten heeft behaald met ons Kroatie. 39 wedstrijden gespeeld en maar 6 verloren met Bilic. Ben benieuwd wat de nieuwe coach gaat brengen....

18 juni 2012 om 23:34

Tuurlijk een paar wedstrijden, maar niet een mindere periode van 3 jaar. Dit was 3 jaar op rij waarin Kroatie slecht speelde tegen zwakke tegenstanders. . Statistieken zeggen trouwens heel weinig blijkt wel als je naar het Nederlands elftal.

De wissels waren alles behalve logisch. Een speler als Jelavic brengen die totaal geen loopvermogen heeft en 30 minuten onzichtbaar ook was is onlogisch aangezien je niets aan hem heb. Eduardo brengen die al tijden laat zien dat hij het niveau niet meer aankan is ook niet logisch. Helemaal als het ten koste gaat van je beste speler Modric. Dit was de wedstrijd om een een extra aanvallende mindenvelder te brengen, dat was perfect voor Modric geweest. .modric moest gaan verdedigen zodat Eduardo erin kon, was Kranjcar gekomen dan had je dat kunnen afwisselen.

@jkx4

En perisic en Mandzukic gebracht? Mandzukic was na olic de beste spits van Kroatie, alleen maar logisch dat hij erbij kwam, Perisic presteerde goed bij zijn club dus ook meer dan logisch dat hij kwam, speelt nu trouwens zwak bij Kroatie zelf. Je kan het eerder hebben over dat Vukusic en Kovacic nog niet gebracht zijn.

19 juni 2012 om 01:36

Maat, hij was helemaal op hè. Hij kon gewoon niet meer, al vanaf de 75ste minuut. Dat komt inderdaad omdat Bilic hem te ver naar voren had gezet en hij moest te grote afstanden lopen. Jammer. Hetzelfde geldt voor Srna, hij zat er ook helemaal doorheen.

Maar wat speelde hij goed zeg, goeie dag....... Ik denk dat Busquets nooit eerder zo pijnlijk gedold is in een wedstrijd als net, en dat nog meerdere malen. Maar op een gegeven moment was de pijp gewoon leeg, dat had niks met Bilic te maken. Schildenfeld heeft overigens geen enkel duel verloren. Ik heb werkelijk nog nooit van die man gehoord, maar hij had Torres in zijn broekzak. Ook Corluka speelde overigens goed.

Overigens vond ik de tactiek ook misschien niet helemaal 100 procent maar de wissels vond ik toch vrij logisch met een opmerking. Omdat Modric zo verdomd moe was had hij Kranjcar moeten brengen in plaats van Eduardo of die andere spits die griep had en niet helemaal fit was/leek. Toen ik de opstelling zag zei ik al dat hij in de 70ste minuut Vida zou wisselen voor de spits en Pranjic er af voor die van krullenbol van Dortmund. Kortom, ik ben het dus niet helemaal met je eens. Hij koos voor wat verdedigende zekerheid en daar valt natuurlijk wel wat voor te zeggen, sterker nog, Spanje kwam heel moeilijk aan kansen en dat lag ook zeker aan de tactiek en opstelling. Kroatie kwam er daarentegen wel paar keer gevaarlijk uit met Pranjic, Srna, Modric en Mandzukic maar was dan of met te weinig man, of te slordig. Dat kost gewoon veel kracht, helaas.

Mandzukic heeft echt met krachten gesmeten en hard gewerkt, maar vind hem niet echt een fantastische voetballer. Hij is namelijk erg onzuiver in zijn passing. Hij zag er een aantal keer echt lelijk uit met verkeerde aannames, passes en keuzes. Wel zijn stinkende best gedaan en alles gegeven. Won veel duels, zeker van Pique die ik overigens echt als een slapjanus vond spelen (daarom misschien jammer dat ze niet meteen een op een speelden vanaf het begin!).

Maar goed, Kroatië heeft goed partij geboden en heeft een prestatie geleverd om trots op te zijn en eerlijk gezegd, meer kon men toch ook niet verwachten in deze poule? Een verlies tegen Spanje had ingecalculeerd moeten zijn, dus vooraf wisten ze dat ze van Italië zouden moeten winnen. Daar hebben ze 't laten liggen en hadden ze misschien beter met deze opstelling kunnen starten eerlijk gezegd!

19 juni 2012 om 01:47

Met de opstelling van vandaag was ook weinig mis hoor, ik kon deze wel begrijpen. In de vorige 2 wedstrijden speelde Rakitic behoorlijk matig en zijn enige goede helft was tegen italie toen hij op het middenveld stond, stond er ook echt van te kijken dat Bilic daarop reageerde en besloot hem op het middenveld te zetten. Goede zet, minder vond ik weer dat Modric juist veel veels te diep stond,.

De Perisic wissel begreep ik wel, dat Vida eruit ging voor een aanvaller begreep ik ook wel. Alleen dat jelavic erin kwam vond ik belachelijk. Je gokt er dus op dat je met lange ballen Jelavic weet te bereiken en dat hij dan een duel weet te winnen. Het is natuurlijk overduidelijk dat Jelavic nooit gaat winnen van Pique en Ramos.

Gooi je Kranjcar erin voor hem dan laat je Modric meer op het middenveld blijven en dan laat je daarvoor Rakitic en Kranjcar lopen. Dan speel je meer aanvallend en kan Modric meer op het middenveld blijven. Met Jelavic kwam er een speler in die geen duel ging winnen en daarnaast het loopvermogen mistte om de verdedigers op te jagen. Je stond met 10 man te spelen en met een spits op die moet zakken terwijl hij al helemaal kapot is..

Mandzukic is ook geen fantastische speler maar wel een van de betere van Kroatie. Geeft altijd 200% en de verdedigers hebben het altijd lastig. Om zulke spelers moet een team gemaakt worden.

18 juni 2012 om 22:50

Het veldspel van Spanje is natuurlijk niet slecht, maar ze moeten bij tijd en wijlen ook de trekker durven over te halen. Het duurt ellenlang voordat er eindelijk een keer een schot op goal wordt gelost. Dan zie ik liever de Kroaten voetballen, met strijd en zuinigheid met elke kans. Zij hadden zeker meer verdiend deze wedstrijd.

18 juni 2012 om 22:53

Dat haat ik zo hard bij Spanje.die durven nooit te trappen.altijd maar willen binnen tikken.trappeeennn!!!

18 juni 2012 om 22:51

Ik weet niet waarom sommige mensen opeens over penaltys beginnen; daar was in heel de wedstrijd absoluut geen sprake van. Ook was duidelijk te zien dat de goal van Spanje absoluut geen buitenspel was. Alleen omdat de commentaar het betwijfelde zouden we onze eigen ogen niet meer moeten geloven zeker.

18 juni 2012 om 22:55

Was dik buiten spel ga niet dom lullen faka..

18 juni 2012 om 23:02

Kijk dan de beelden nog maar eens goed terug op het moment van spelen staat Iniesta geen buitenspel en bij de laatste pass op Jesus Navas was ook duidelijk te zien dat hij geen buitenspel stond. Niet gaan twijfelen omdat de commentaar het weigert te geloven.

18 juni 2012 om 23:06

Ga je bril zoeken faka, twee keer geen buitenspel.

18 juni 2012 om 23:12

Faka non spang poko het was buitenspel...

18 juni 2012 om 23:02

Was inderdaad geen buitenspel maar kroatie had 2 penalties moeten hebben. Ramos met een hele domme en ook nog eens zware overtreding. Op de middellijn is dat gewoon geel maar als op het op de rand van het strafschopgebied is, ineens niet eens een overtreding. 5e man stond er 3 meter vanaf en heeft dit moeten zien.
2e penalty trekt Busquets die Kroaat met 2 armen naar beneden terwijl hij inkopt, overduidelijke pingel.

18 juni 2012 om 23:12

die buitenspel is idd betwistbaar, afhangend van wat je onder 'buitenspel' verstaat. Iniesta staat op gelijke hoogte met de Kroatie verdediging wanneer de bal vertrek (geen offside), maar zijn lichaam en hoofd zijn wel over de lijn (wel offside). Je kan hem fluiten, maar kan er ook niet voor fluiten.

Penalty, vooral van rat Busquets, had gwn 100% gemoeten. trekt hem met 2handen neer.

19 juni 2012 om 01:14

Het was wel buitenspel! Wanneer de bal naar Iniesta wordt gespeeld staat Navas buitenspel. Navas wordt vervolgens bij het spel betrokken, en heeft duidelijk voordeel gehad van zijn eerdere buitenspelpositie.

18 juni 2012 om 22:52

Kroatie speelde echt goed, ze verdienden het om door te gaan. Als die Oranje was inplaats van Kroatie dan stond het al 3-0 voor Spanje. Kroatie verdedigde echt goed.

18 juni 2012 om 22:52

Man van de match: Modric. Speelde een wereldpartij. Tot aan die goal van Navas was het echt spannend want Kroatië was telkens gevaarlijk op de counter. Beste ploeg die uitgeschakeld werd op dit EK.

18 juni 2012 om 22:53

Toch weer gewonnen en dat is het belangrijkste.

18 juni 2012 om 22:54

Het is wel duidelijk dat dit Spanje Messi mankeert ; bij Barcelona wordt dat vele balbezit veel gemakkelijker in doelpunten omgezet omdat er in Messi nu eenmaal veel meer venijn zit dan in eender wie van de Spaanse selectie.

Dit Spanje heeft het gewoon zeer moeilijk tegen een sterk defensief blok en de volgende tegenstander is waarschijnlijk Engeland, je weet wel daar waar ook Chelsea vandaan komt...

Het kan tegen Engeland zomaar fout gaan : 70 pct balbezit, weinig tot geen kansen en één vlijmscherpe counter en 1-0 voor Engeland.

Moest het tegen Engeland dan toch nog lukken, dan wacht heel waarschijnlijk Portugal en daar hebben ze ook van die mannetjes lopen die wel weten wat beenhard verdedigen is en ook dan weer dreigt zo een scenario met 65 pct balbezit en één vlijmscherpe counter.

Nog even over die penalties van Fenomeno : je kan ze fluiten maar zijn het 100 pct penalties ? Voor hem wel, voor mij en belangrijker nog, voor de scheids niet.

Einde discussie tenzij we graag enkele complottheoriën uit de kast halen.

18 juni 2012 om 22:56

Ben Spanjaard en schaam me rot. Of we gaan beter voetballen of we gaan er zaterdag uit.

18 juni 2012 om 22:57

Zo zie je maar weer ''fifa Fair Play'' geen penalty voor Kroatie 6x geel Spanje 0x geel Ramos die een aanslag pleegt niet eens geel.

Niet normaal meer man. telkens liggen bij een klein duwtje die Spanjaarden, voor elk klein duwtje krijg je geel . Die Stark gaat er nog spijt van krijgen dat ie Spanje in het toernooi heeft gehouden als ze later in het toernooi halve of finale woorden ingemaakt.

18 juni 2012 om 23:02

Ik ben zwaar teleurgesteld en verdrietig
Kroatie is in de 1e helft een zuivere penal ontnomen met de overtreding van Ramos op Mandzukic
Iniesta stond minstens 2 meter buitenspel op moment van afgeven dus dat had afgefloten moeten worden
Ik kan en wil gewoon verder niets erover zeggen ben er gewoon in tranen van

Ik wil alleen nog aan Slaven Bilic zeggen: Bedankt voor 6 prachtige jaren en succes bij Lokomotiv Moskou!
Het ga je goed!

18 juni 2012 om 23:30

Iniesta buitenspel ? Weet jij wel wat buitenspel is ? Volgens mij niet want dan zou je zo geen zever verkopen. Dat was een duidelijke goal. Dan zal ik je ook nog eens uitleggen dat je enkel een penalty kan krijgen als de overtreding in de grote baklijn gebeurt. Buiten de grote baklijn is nooit penalty. Dan nog iets ... iemand van Kroatie had rood moeten krijgen. Hij had al geel en doet in de 2de helft een basketbal beweging. Dus klaag ook maar niet over de scheids. Hij heeft 85 minuten geschop van Kroatie toegelaten. Pas toen Spanje 0-1 maakte, begon hij Kroatie kaarten te geven, die omgekochte ******.

18 juni 2012 om 23:46

dus de actie waar Busquets Corluka met 2 handen neertrekt met een corner, was niet in de 16? Was ook geen overtreding zeker in jouw ogen, en dus geen penalty? Ga toch weg man, over de actie van Ramos kun je idd discussieren, maar over die actie van Busquets niet. Er werd minstens 1 penalty niet gegeven.

Heb je de wedstrijd wel gezien? Kaarten pas in de 85e minuut? Je maakt je compleet belachelijk. Handsbal een tweede geel kaart??? Hij krijgt voor die actie net zijn eerste, slaapkop?? Als de scheids in iemands voordeel floot, dan was het wel in die van Spanje. Kroatie maakte kleine foutjes, maar deze waren tollereerbaar. En indien ze dat niet waren, kregen de spelers wel een kaart, ook voor de 85e minuut.

Of het offside was kan je over discussieren, wijsneus. Dus doe nou niet of jij zwart op wit kunt bewijzen dat het er geen was, want ik kan je nu een paar wedstrijden opsommen waar dit wel afgefloten wordt al offside.

18 juni 2012 om 23:51

Grote en kleine baklijn?? Overtreding was in de 16...penalty + rood

19 juni 2012 om 00:28

Ik had het uiteraard over de fase van Ramos, slimmerik. Als je nog slimmer was dan je je zou voordoen, dan had je het bericht gelezen van de gene op wie ik reageer en dan zou je nu niet zo pienter voor de dag zijn gekomen.

Daarnaast vertel je een hoop zever en verdraai je de feiten. Die kerel die handsbal maakte, had al geel gehad toen hij Busquets voor de derde keer een elleboog verkocht tijdens een kopduel in de eerste helft. In de tweede helft maakt hij dan ook nog eens aand hands bij een Kroatische aanval. Dus laat ik het even samenvatten: 3 elleboogstoten en een handsbal en hij wordt niet van het veld gestuurd. Ja, vooral zeggen dus dat het aan de scheidsrechter heeft gelegen. Kroatie heeft de hele wedstrijd niets anders gedaan dan geschopt en de scheidsrechter liet dat gewoon allemaal toe. Toen het kalf al verzopen was 5 minuten voor tijd begon hij kaarten te trekken. Kleine foutjes ? Lol. Bij een fatsoenlijke scheidsrechter had heel de ploeg al geel na 45 minuten. Wat een vuile spelers die Kroaten, bah gewoon. Ik ben blij dat ze eruit liggen.

De fase van Piquet kan hij penaltie voor fluiten. Maar voor de vlam die Piquet kreeg in de baklijn kon hij ook een penalty fluiten.

Jongens, ben jij 5 jaar oud of zo ? Dat was geen buitenspel, punt. Een terecht doelpunt dus zit niet zo te zagen. Kroatie ligt eruit. Een laf team was het. Heel de wedstrijd met 10 man voor doel gespeeld terwijl zij moesten winnen. En dan ook nog eens schoppen. Ze hebben verdiende loon. Ik zou zeggen, jank maar verder. Ik vier nog even door. Spanje gaat door naar de volgende ronde xD.

19 juni 2012 om 00:29

Dat was buiten de baklijn en hij raakte de bal. Dus geen penalty en zeker geen rood. Hooguit een overtreding buiten de baklijn voor gevaarlijk spel. Leer eerst de voetbalregels vooraleer je uitspraken komt doen.

19 juni 2012 om 01:53

Navarro, bedank Wolfgang Stark maar. Als hij neutraal was, dan piepte je wel anders.

19 juni 2012 om 01:55

Volgens mij ben jij blind. Ik heb jouw commentaar gelezen en ik kon het gewoon niet geloven. Die overtreding van Ramos op Mandzukic was rood en kijk maar nog eens hoe die Spaanse sukkel Corluka vasthoudt in de 87 minuut. Gewoon heel erg blij zijn dat jullie Stark aan jullie kant hadden.

19 juni 2012 om 12:37

Spyder, ga ergens anders zever in pakjes verkopen. Ik ga de discussie niet meer aangaan. Het enige wat telt voor mij is dat Spanje door is en Nederland en Kroatie eruit. Ik ga nu een flesje wijn openen en deze feiten vieren.

18 juni 2012 om 23:03

wat waren torres en silva vandaag zwakjes zeg en echt jammer dat pedro maar geen invalbeurt krijgt al met al was het een zware wedstrijd tegen een stugge kroatie maar wat was dat weer eens een heerlijke doelpunt en iniesta is gewoon een maestro

18 juni 2012 om 23:03

Sinds wanneer is del Bosque zo een laffe coach geworden? Maffia-postuur met mieterige praktijken?

Hoe ongelovelijk laf kan je zijn? Je haalt Torres eruit voor een flankspeler. Als het 1-0 staat, zet je Negredo erin. Wie moest de voorzetten van Navas erin schieten? Misschien Busquets als pinchitter!?

Del Bosque was een durfals met aanvallende intenties, maar hij heeft de 'infectie' te pakken..

Edit: Pedro is de meest ondergewaardeerde voetballer van Spanje. Echt jammer voor deze jongen. Moet hij de drie dubbele salto kunnen doen om indruk te maken of heeft hij geen Catalaanse of Koninklijke bloed?

18 juni 2012 om 23:11

Del Bosque had zijn 'infectie' al toen hij trainer bij BJK was, bakte toen al helemaal niets van. Het WK in 2010 was een zeer goede prestatie, maar met zo'n selectie kon elke redelijke trainer het WK winnen

18 juni 2012 om 23:18

Ik doelde met infectie op zijn stroef lopende barca-systeem. Het loopt voor geen meter. Je bent een ongelovelijk ervaren coach. Zet Pedro op links, Navas op rechts en Llorente in de punt.

Het WK 10' was een goede prestatie, maar je offert bijna alles op: ideologie, filosofie, passie en identiteit.

18 juni 2012 om 23:05

Mooi dat Spanje door is en kroatie eruit. Spanje had het dikverdiend, mistte teveel kanssen. En uiteindelijk wel terecht door.

18 juni 2012 om 23:10

Kroatie speelde leuker voetbal. Spanje ging eindeloos tikken, tikken en nog eens tikken.

18 juni 2012 om 23:20

Ja maar zo spelen ze altijd, het is maar wat je leuker vindt. Spanje speelt net als Barcelona lekker rondtikken en zo aanvallen. Kroatie heeft geen slechte team, maar 2014 gaat nog moeilijk worden in een groep met Servie, Wales en belgie.

18 juni 2012 om 23:53

Yobo, volgens mij heb jij een andere wedstrijd gekeken. Even kijken naar hoe de scheidsrechter voor Spanje vloog.

19 juni 2012 om 08:16

Nou buiten dat had ik Kroatie toch echt niet gezien, kwamen tweede helft nog af en toe gevaarlijk naar voren. Voor de rest was het toch echt spanje de betere.

18 juni 2012 om 23:48

Niet terecht door! Qua spel wel, maar kroatie had gewoon een penalty moeten krijgen. Klaar!

19 juni 2012 om 08:17

Je zegt het zelf ze waren toch echt de betere, wel balen dat de Kroaten geen penalty hebben gekregen, maar voor derest hadden ze niks om over te klagen. Spanje heeft zoveel kanssen gehad en gemist....

19 juni 2012 om 01:33

je hebt gelijk, moest er niet aan denken om kroaten te zien in de kwartfinales. verdedigen, verdedigen en nog eens verdedigen..

18 juni 2012 om 23:08

Echt jammer, er zat veel meer in voor Kroatie. Speelden heel goed en hadden een uitgelezen kans om de 1-0 te maken via Rakitic. Helaas pakt Casillas deze, jammer. Stark fluitte behoorlijk, al vond ik dat Kroatie minstens 1 penalty had moeten krijgen voor het vuile getrek van rat Busquets. Vuile speler, maar zijn smerigheid wordt niet opgemerkt (of wordt door de vingers gezien). Spanje speelde absoluut niet het voetbal wat we van hun gewoon zijn en vond vooral Iniesta vervelend en irritant met zijn hakjes die nooit aankwamen.

Jammer voor Kroatie, want ik durf te wedden dat ze beter zijn als 70% van ploegen die wel door zullen gaan. Ze hadden wat pech met de poule, hopelijk volgende keer beter.

18 juni 2012 om 23:17

Slechte wedstrijd van Spanje, erg dom van Del Bosque om Torres eruit te halen en zonder spits te spelen. Hij moest Llorente of Negredo erin zetten voor Torres en niet Navas.. je zet een vleugel speler erin die steeds een voorzet geeft terwijl er geen spits speelt en ze allemaal dwergen zijn..

18 juni 2012 om 23:22

Waarom ? Del Bosque haalt Torres er uit en de door jou gecontesteerde Navas scoort het enige doelpunt...

Eigenlijk noemen ze dat gewoon een goede wissel.

18 juni 2012 om 23:29

Zelfs ik had die goal gemaakt als ik daar stond? Het was een intikker.. het gaat me erom dat hij zonder spits speelt met 1 vleugel speler die de bal heletijd voorzet en telkens is er niemand die er tegen aan loopt..

18 juni 2012 om 23:21

heb de beelden van het doelpunt maar eens goed teruggekeken en ben tot conclusie gekomen dat het geen buitenspel was op het moment van spelen van fabregas maar als spanje dit soort stugge wedstrijden ook in winst omzet is een goed teken nu zullen ze scherp klaar staan in de kwartfinale en de titel gaan vieren.

18 juni 2012 om 23:53

Maar navas doet toch mee aan het spel? Die staat dan toch buitenspel? Of begrijp ik de regels gewoon niet?

18 juni 2012 om 23:34

Del Bosque snapt niets van voetbal. Hoe kun je nu een spits afnemen en Navas opzetten ? Navas heeft een geweldige cross in de benen. Maar er moet een spits zijn om die cross in een doelpunt om te zetten. Wat een taffelaar, zeg. En die Arbeloa die hji maar laat staan terwijl hij Juanfran op de bank heeft staan. En zijn rotte systeem met 2 verdedigende middenvelders. Bah man, wat kent deze man er weinig van. Dan loopt Busquets al 3 wedstriden te prullen ook nog en laat hij hem gewoon staan, terwijl hij Javi Martinez op de bank heeft staan. Jongens toch, deze kerel heeft het beste team dat Spanje ooit gehad heeft, echt verkloot.

18 juni 2012 om 23:43

Balbezit 68% , schoten op doel 10 tegen 3 van Kroatië.br Spanje terecht door. En ben blij dat die kroaten weg zijn..racistische supporters gun ik niks. Echt schandalige actie jegens Balotelli .. En waar blijven de spelers van Kroatië met een statement ..nee kunnem ze niet...echt blij dat ze naar huis zijn.

18 juni 2012 om 23:58

precies of de spelers kunnen er veel aan doen dat er in de harde kern racistische supporters zitten? Die heb je in alle ploegen en in alle landen. Kansloze opmerking dus.

Waar de spelers blijven met hun statement? Ze zijn zelfs tijdens de wedstrijd aan de supporters gaan vragen om ermee te stoppen. Ook Bilic heeft meerdere keren, net als enkele spelers, aangegeven niet gediend te zijn met racistische uitlatingen. Wat versta jij onder statement maken mss? Spel stilleggen of gwn forfait geven? Grapjas..

Walg van kleuters als jij, die stoer achter hun pc zitten te roepen hoe blij ze zijn dat een ploeg naar huis is, zonder de feiten te kennen. Bah, onze grote meneer achter zijn pc gaat kritiek geven op de echte spelers...

19 juni 2012 om 01:42

haha.. kan me nog herinneren dat Oranje in het verleden tegen Engeland met een sterke statement kwam, door in een ander tenue te spelen... Dat zul je die Kroaten nooit zien doen. Vond het echt jammer dat Italie nog een goal tegen kreeg tegen hen. Maar maakt niet uit , ze gaan nu al terug naar zagreb.

18 juni 2012 om 23:46

Zo!.ik geloof niet dat ik ooit een duidelijkere penalty heb gezien dan dit. Regelrechte schande!! Spanje zou gewoon thuis moeten zitten nu.

18 juni 2012 om 23:51

Ik als Kroaat kan alleen zeggen dat die Stark van mij de pot op kan. Het is echt ongelooflijk hoe opzichtig er voor Spanje werd gefloten. Eerst de overtreding van Ramos op Mandzukic en dan een overtreding op Corluka niet fluiten.

Eros......ga fietsen en geen commentaar meer geven.

18 juni 2012 om 23:54

Tja, vond Spanje vandaag niet echt goed spelen. Viel me trouwens wel op dat die Spanjaarden bijna allergisch zijn voor schieten. Elke keer nog een keertje kappen, balletje terughalen, passje breed. Valt veel meer uit te halen.

Voor mij nog steeds de grootste titelfavoriet.

19 juni 2012 om 00:09

Moet dit onze titelfavoriet zijn? Spanje heeft alleen tegen Ierland laten zien wat ze in huis hebben en Ierland is de zwakste ploeg op het EK. Vrees het ergste als ze tegenover Duitsland/portugal/frankrijk staan. Het EK ziet er nu ook erg aantrekkelijk uit met Engeland, Frankrijk (Ga ik van uit allebei) Duitsland, Portugal,spanje en Italie. Je hebt gewoon 6 landen die in de finale kunnen staan.

Off : Als je een twitteraccount hebt follow dan Lol-herkenbaar voor de lolligste en henkbaarste tweets! Zou me veel goeds doen als je gewoon op die follow knop zou drukken . (sorry voor de mensen die zich hieraan een beetje ergeren maar er staat daarom ook Off in het begin ;p

19 juni 2012 om 00:15

Voor mij zijn de scheids favoriet om Spanje te bevoordelen,de kroaten zijn erin gefloten,schande!!!!!!!!!!!

19 juni 2012 om 00:32

Del Bosque zou wel een verandering aan moeten brengen om meer gevaar te stichten voor het goal van de tegenstander, straks krijgt Arno Vermeulen nog gelijk met de belachelijke uitspraak: wat moet je nou met balbezit?

Ik zou Busquets iets terugschuiven en de backs inruilen voor de namen Jesus Navas en Llorente/torres zodat het er ongeveer zo uitziet:

Casillias
Piqué
Busquets
S. Ramos
J. Navas
Xavi
X. Alonso
Iniesta
D. Silva
Llorente
Fabregas
19 juni 2012 om 00:53

Vanavond is duidelijk te zien geweest dat Spanje diepgang mist. Het gemis van David Villa in deze is groot. Fernando Torres is minder beweeglijk dan David Villa, wat juist essentieel is voor het voetbal dat Spanje speelt. De wissel Jesus Navas voor Fernando Torres vond ik ook vreemd. Als je een buitenspeler brengt als Jesus Navas dan is het juist belangrijk om een targetman in de spits te zetten, zodat hij de voorzetten tegen de touwen kan jagen. Het liefst zie ik dat Iniesta een linie naar achter wordt gehaald en Pedro op de flank wordt geposteerd. Pedro houdt het veld breed en heeft veel diepgang, waardoor het spel dat Spanje wilt spelen makkelijker gespeeld kan worden.

19 juni 2012 om 01:07

Kroatië had misschien een strafschop mogen krijgen, niet meer dan dat. Het ging om het moment waarbij Busquets wat trok nadat hij flink werd geduwd. Grappig dat de mensen die nu bleren om een strafschop het afstotelijk vonden toen Barça tegen Milan de tweede strafschop kreeg om een soortgelijk vergrijp waarbij Nesta meer vasthield dan Busquets nu deed. Verder was het doelpunt zeker geen buiten spel, hoe graag de mensen die de WK finale van 2010 nog niet zijn vergeten of de suprematie van Barça hekelen dit ook zouden willen zien.

Wat men ook niet inziet of niet wil inzien is dat spanje deze groepsfase lang niet op honderd procent heeft gespeeld. Net als de Duitsers overigens. Beide ploegen hebben nog amper gas hoeven geven en zijn eerste geworden in de groep. Als beide ploegen tegen de zwaardere tegenstanders gewoon honderd procent geven en hun niveau halen staan ze allebei in de finale. Geen compact Portugal met snelle aanvallers, leuk spelend Italië van Pirlo of wellicht verrassend Frankrijk of Engeland kan denk ik tegen deze twee ploegen op. Duitsland lijkt me momenteel de favoriet. Voetballend is spanje net wat sterker maar Duitsland heeft meer diepgang en variatie in haar spel. Bovendien zullen zij meer willen dan spanje. Ik zie Portugal, Frankrijk, Engeland of Italië enkel als kanshebber als spanje of Duitsland te laat beginnen met gas geven, anders niet. Het verschil in kwaliteit is simpelweg te groot.

Silva vond ik zwak in de tweede helft. Als dat langer doorgaat mag hij best naar de bank. De breedte is een van de belangrijkste krachten en met Cesc, Mata, Pedro en Navas heb je voor elk strijdplan een waardig vervanger voor Silva.

Dat ze diepgang missen is al lang wel duidelijk. Van Pedro en Navas moet er gewoon minimaal een per wedstrijd spelen, anders vrees ik voor ze dat er een dag komt dat ze er niet doorheen komen. Voor mij lijkt de beste optie om Alonso naar de kant te halen maar goed, daar zal elke spanjaard anders over denken. Busquets naar de kant zou ik ook prima vinden, dan is 'ie zeker fit voor volgend seizoen bij Barça.

Ik hoop dat Engeland dit EK wint overigens. Zijn toch een soort van underdog met een prachtige voetbalgeschiedenis en ik gun Stevie G zeker nog eens een echte prijs, iets wat er bij Liverpool denk ik helaas niet meer in zal zitten. Maar goed, ik schat de kans dus erg klein in. Verder vind ik Duitsland ook wel wat moois hebben, gewoon door de speelwijze en de mentaliteit.

19 juni 2012 om 01:19

Wat lief, terugreferen naar het moment van Barca en Milan. Het probleem bij die penalty destijds was dat de overtreding, het vasthouden, al werd ingezet toen de bal nog niet in het spel was. En het gaat bij overtreding altijd over het inzetten van de overtreding. Iemand die je op de middelijn vastpakt, maar pas in de 16 meter gaat liggen, geef je geen penalty. Zodoende had de scheids destijds hoogstens de corner opnieuw moeten laten nemen.

En kijk toch eens even neutraal. Iemand naar de grond werken is op iedere plek op het veld een overtreding. Dat zou je vooral als fan van Spanje moeten weten, die gaan namelijk erg graag liggen!

En hoezo geen buitenspel? Ken je de regel niet? Navas staat buitenspel toen Iniesta de bal kreeg, en heeft daarna in de aanval voordeel van zijn eerdere buitenspelpositie. Oftewel, het doelpunt had nooit goedgekeurd mogen worden.

19 juni 2012 om 02:04

Er waren er zat die moord en brand schreeuwden zonder daarbij inhoudelijk in te gaan op de reden. Dat jij 'm onderbouwt betekent niet dat de rest dit deed. Velen vonden dat er sowieso niets aan de hand was omdat het van beide kanten kwam, net als nu. Appels met peren vergelijken doe ik niet al te graag, maak je maar niet druk.

Wat lief, je denkt dat ik fan van spanje ben. Heb ook maar twee Catalaanse vlaggen in mijn schermafbeelding en als vz-naam de naam van de Catalaanse vlag. Om iedereen ook nog even te helpen zeg ik te hopen dat Engeland het EK wint en als zij daar niet in slagen voor Duitsland te zijn. Ook zeg ik te hopen het prima te vinden dat Busquets niet meer voor spanje speelt zodat hij fit is voor Barça, iets wat een eventuele liefde voor spanje nou niet zou verraden. Lief dat je me de les wilt lezen maar van een beetje fatsoenlijk lezen of een achtergrond bekijken geen kaas hebt gegeten. Ik zal je helpen, ik ben niet voor spanje. Ook heb ik een bloedhekel aan de opzet van het interlandvoetbal dus kan het me over het algemeen niet schelen welk land succesvol is. Het liefst zie ik spanje uitgeschakeld worden tegen een van de mogelijke opponenten: Engeland. Ok, niet iedereen kent de Catalaanse vlag en historie, maar gezien mijn laatste alinea in combinatie met de enigszins waarschijnlijke plaatsing van Engeland voor de kwartfinale had je moeten ruiken dat mijn liefde voor spanje niet bijzonder groot zou moeten zijn. Maar ik zal voortaan neutraal kijken en mijn haat voor het land spanje proberen op te bergen, speciaal voor jou.

Volgens mij is de regel dat je geen deel mag nemen van het spel of de tegenstander de mag beïnvloeden. Dit is terug te vinden in de Fifa-reglementen. Navas deed dit bij de pass van Cesc niet. Zo zijn er wel vaker doelpunten goedgekeurd zonder enige volgende discussie. Dus tenzij de Uefa andere normen hanteert dan de Fifa was er geen sprake van buiten spel.

19 juni 2012 om 07:18

@ Cazp

Fout. Als je wordt vastgehouden tot in het strafschopgebied dan gaat de bal dus wel op de stip.
Check het spelregelboek even. Vasthouden wordt bestraft wanneer het eindigt.

Elke andere overtreding wordt bestraft wanneer deze wordt begaan. Dus ik zou zelf even een neutrale bril opzetten en goed de spelregels gaan bestuderen voordat je een ander de les gaat lezen.
Want je slaat zelf de plank geheel mis.

Ook het buitenspel van Navas is geen buitenspel omdat de bal zeer zichtbaar niet naar hem gespeeld werd. Daarmee staat Navas niet strafbaar buitenspel. Navas maakt zelfs geen moment aanstalten om achter die bal aan te gaan. Dus geen deelname aan het spel. Daarmee geen strafbaar buitenspel.

Zo even een opsomming van de spelregels door een scheidsrechter voor je.

19 juni 2012 om 01:11

Iniesta de man van het toernooi, kan niet meer fout gaan! Zoveel overzicht en techniek en ook nog eens te combineren met snelheid, topper! Spanje is dankzij Iniesta door, de rest pingelt maar een beetje de bal rond op 10 meter, er gebeurd niet veel.

Had Kroatie het gegund, die hadden minstens 1 penalty moeten krijgen, Ramos gestrekt been en te laat.

Enige voordeel hier uit voor mij is, dat ik Iniesta nog kan zien schitteren, de rest speelt op zijn zachts gezegd zeer flauw en laf!

19 juni 2012 om 07:17

Zoals je zegt, Kroatie heeft hier veel meer verdiend en het is een schande hoe die wolfgang stark die 2 penaltes even door de vingers ziet..

19 juni 2012 om 02:55

Cassilas heeft ze gered. Jammer, die kroaten zijn goed hoor. En het is niet eerlijk dat ze Belgie,servie en Kroatie in 1 poule zetten. 3 toppers! En dan nog Schotland en Wales erbij! Jelavic had van het begin moeten spelen vind ik

19 juni 2012 om 09:37

Zelden zo'n opzichtig bevoordelen gezien. IN krap 2 minuten krijgt Spanje geen strafschop tegen wegens een onvervalste judoworp voor het doel, en krijgt het een doelpunt kado ondank 2x buitenspel én hands. Misselijkmakend. Kroatië was één van de smaakmakers tot nu toe, Spanje was machteloos zonder de hulp van de scheidsrechter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Spanje

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Álvaro ArbeloaVerdediger50
Sergio RamosVerdediger52
Sergio BusquetsMiddenvelder50
Andrés IniestaMiddenvelder50
Cesc FàbregasMiddenvelder50
PedroAanvaller54
Xabi AlonsoMiddenvelder40
Voor de complete selectie: Clubpagina Spanje.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Spanje.

3 fans
Middenvelder, 25 jaar

In de wandelgangen

Zondag 19 mei
Het is AS Monaco echt menens, dat wordt alsmaar duidelijker. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Pagina gegenereerd in 0.8916016 seconden.