Voetbalzone

'Neymar in de ene ploeg en Messi in de andere: het resultaat zal hetzelfde zijn'

Dinsdag, 19 juni 2012 om 00:15

Neymar blijft zelf weliswaar bescheiden en herhaalt keer op keer dat Lionel Messi 'van een hoger niveau is' dan hijzelf, maar de dribbelaar van Santos blijft vergeleken worden met de wereldvoetballer van het jaar. Romario is de volgende die zich uitspreekt en vindt dat er niet veel verschillen zijn tussen de supersterren van Barcelona en Santos: "Ze zijn allebei ontzettend goed."

/

De twintigjarige Neymar was dit seizoen al twaalf keer trefzeker voor Santos en blijft opvallen met onnavolgbare dribbels. "Neymar is de beste Braziliaanse voetballer van dit moment", meent Romario. "Hij staat niet ver achter Messi, die meer ervaring heeft, meer prijzen heeft gewonnen en daardoor een voordeel heeft. Maar als je twee even sterke teams maakt en Neymar aan de ene kant zet en Messi aan de andere, dan zou het resultaat hetzelfde zijn."

Romario hoopt dat Neymar spoedig de overstap naar Europa maakt en hoopt hetzelfde voor zijn zoon, Romarinho. Die speelt nu nog bij Vasco da Gama, maar zou in de belangstelling staan van Barcelona: inderdaad, de club van Messi. "Ik hoop dat hij de kans krijgt om voor deze geweldige club te gaan spelen", zegt Romario, die zelf ook een verleden heeft bij Barcelona.

Boek je voetbalreis via Voetbalreizen.com

Poll

Neymar wordt ooit wereldvoetballer van het jaar

19 juni 2012 om 00:16

Messi is op dit moment velen malen beter, Neymar is misschien leuker om naar te kijken. Misschien kan Neymar zich ontwikkelen en beter dan Messi worden. Dan hoop ik dat hij net als Ronaldinho word zelfde speel stijl.

19 juni 2012 om 00:43

Dat die zich nog verder kan ontwikkelen geloof ik wel, dat hij even goed of beter dan Messi word geloof ik niet in. Overigens is Messi zoals je zelf zegt velen malen beter..

19 juni 2012 om 01:08

Je moet niet vergeten dat hij pas 20 is.. Ik geloof best dat hij beter kan worden dan Messi, mits hij er alles uithaalt natuurlijk.

19 juni 2012 om 02:02

Ik volg de Braziliaanse competitie een beetje, (wedstrijdjes kijken & anders vi scorebord..) maar Neymar lijkt al met al een beetje tegen te vallen. Hij heeft nog steeds prachtige dingen; maar hij neemt niet vaak zijn team op sleeptouw waardoor ze de overwinning pakken; iets wat Messi wel vaak doet.

Wat niet is kan nog komen; en ik zie het ook wel gebeuren.. Maar op dit moment zit hij nog lang niet op het niveau van Messi! Heel benieuwd hoe hij het gaat doen (als hij komt..!) in Europa! En bij welke club...

19 juni 2012 om 02:54

Nou blijbaar lieg dat je barst dat je de braziliaanse competie volgt. Neymar heeft in bijna alle belangrijke wedstrijden gescoord en als Neymar niet speelt dan zakt het niveau van Santos dramatisch. Ook heeft Santos geen Iniesta of Xavi of maar de helft van de kwaliteiten achterin rondlopen als bij Barca...vergelijking gaat dus niet op....

19 juni 2012 om 09:54

Ik betwijfel of Neymar er 70 in kan schieten in een seizoen..

19 juni 2012 om 10:28

@periquito

Geloof rink-15 ook niet zo, hoe kan je überhaupt de competitie volgen via vi scorebord waar alleen goals en kaarten opstaan, komt op mij een beetje over alsof hij interessant wil doen. Bij Barcelona neemt Messi zn team wel op sleeptouw door belangrijk te zijn maar vaak spelen dan Xavi en Iniesta ook een rol en is het dus meer een teamgebeuren waar messi wel de hoofdrol vertolkt maar Santos heeft inderdaad verdedigend niet veel te brengen maar Neymar houdt de tegenstander wel zo bezig dat het hele team op adem kan komen indien nodig en zelf voortdurend ruimte krijgt door Neymars toedoen of die met Neymar kan creeren. Feit is wel dat Messi het tegen iedereen bewezen heeft en Neymar dat nog moet doen natuurlijk, het is dus gewoon afwachten tot hij in Europa gearriveerd is en dan na 2 a 3 jaar kunnen we wat zinnigs zeggen.

19 juni 2012 om 17:03

Neymar is op 20 jarige leeftijd vele malen beter dan messi op zijn 22 was, en als neymar zich zo blijft ontwikkelen dan is hij over 2 jaar bij hopelijk Real Madrid al beter dan messi nu is. zo geweldig is Messi echt niet hoor, hij heeft het vooral van zijn teamgenoten. Neymar doet alles zelf en is puur in voetballen de beste, met Ronaldo en Nani, maar speelt alleen met lang niet zulke goede aanspelers als Messi. Neymar moet nog wel leren eerder af te spelen.

19 juni 2012 om 00:17

Leuk en aardig wat Neymar tegen kleine tegenstanders laat zien, maar in de grote wedstrijden heeft hij er nog nooit gestaan.

19 juni 2012 om 00:24

Daar oordeel jij nu al over? Die jongen is nog jong en heeft nog niet eens aan een WK deelgenomen of een Champions League.. veel spelers falen bij het nationale elftal en op clubniveau presteren ze wel. Je ziet in Europa wel wanneer hij komt of hij zich onderscheid in grote wedstrijden.

19 juni 2012 om 00:28

Hij won anders wel gewoon de Copa Libertadores, de Wk-finale met Jong-brazilië en was in de finales de uitblinker. Hoezo staat hij er niet in de grote wedstrijden? Lekker iedereen napraten, of niet?

19 juni 2012 om 00:32

Ja de grote wedstrijden op niveau, een toernooi voor jongelingen kun je natuurlijk geen niveau noemen.

19 juni 2012 om 00:34

Het WK voor landenteams onder de 21 geen niveau? Dan heb je volgens mij niet naar het toernooi gekeken, en anders twijfel ik ernstig aan je voetbalkennis. Zeker met de overmacht waarmee ze die prijs pakten was erg indrukwekkend. Lucas Moura en Neymar waren de grote uitblinkers.

19 juni 2012 om 00:47

maar als je dat geen grote wedstrijden noemt dan heeft hij niet echt grote wedstrijden gespeeld.. hoe kan je hem daar dan op afkeuren?

19 juni 2012 om 00:56

Het WK voor landen teams onder 21 is zeer zeker wel van een aardig niveau, Weliswaar niet te vergelijken met de echte grote mannen maar mensen die zeggen dat je dat geen niveau kunt noemen kan ik totaal niet serieus nemen, Neymar & Lucas waren daar inderdaad grote uitblinkers, Maar bij het zuid amerikaanse jeugd toernooi voor landen team onder 20 was hij ook echt genieten.

Dit zijn ook absolute wereldtalenten & uitblinkers op zowel het WK als de copa america onder 20 : Willian Neymar Lucas Henrigue & Danilo wat heb ik genoten van dat team zeg & ook bij Argentinie lopen er een aantal heerlijke spelers rond bijvoorbeeld een Iturbe die onder contract staat bij portugal maar zelden aan spelen toekomt daar komt volgend jaar zeker verandering in

De zoon van Romario ken ik niet weet jij mischien iets meer over hem? Ik ga hem denk ik even opzoeken op youtube & vaker proberen wedstrijdjes mee te pikken van Vasco da Gama, ik kijk af en toe wedstrijden van de braziliaanse competitie maar dan is het meestal Santos Saopaolo Internacional Porto Alegre enz.

19 juni 2012 om 01:03

Ja, op elke finale behalve de Wk-voor club teams.

Je zag dat hij toen de show probeerde te spelen maar hij had helemaal niks te zeggen tegen over Piqué.

Wat ik een zeer overschatte speler vind.

19 juni 2012 om 17:21

In interlands heeft hij veelste weinig laten zien, tegen Barcelona was hij onzichtbaar...
Laat die jongen eerst maar eens bewijzen dat hij echt zo goed is en vergelijk hem dan pas met voetbalgoden als Ronaldo en Messi.
Interlands met niveau bedoel ik dan, zoals tegen Nederland.

19 juni 2012 om 02:57

Nee, hij is voor de gein gekozen als beste speler in de Libertadores....en in de wedstrijden tegen Braziliaanse grootheden als Sao Paulo en Corinthians scoort hij bij na altijd...dus praat aub geen onzin man....verdiep eens....please... youtube,,,google...wikipedia... check voordat je zo slap lult..

19 juni 2012 om 17:09

misschien moet je maar eens je mond houden. zolang je geen wedstrijden van hem kijk en de toppers in Brazilie niet kijkt moet je even opkrassen. in Brazilie is hij samen met Lucas moura ververververuit de beste, hij heeft in de Selecao al 9 doelpunten gemaakt in 17 wedstrijden, bij Santos op 20 jarige leeftijd al 107 goals in 181 wedstrijden. ga je mond houden yoe.

19 juni 2012 om 00:17

Messi is toch wel wat beter momenteel denk ik, vooral omdat hij veel beslissender voor een team kan zijn. Daarnaast vind ik Ronaldo ook nog beter dan Neymar.

19 juni 2012 om 00:19

Zie veel filmpjes van Neymar voorbij komen op Facebook (door Voetbalzone), en daar schittert hij stuk voor stuk in. Daar in Brazilie is het een geweldige voetballer, al is het afwachten hoe die het hier in Europa zal gaan doen.
Messi met Neymar vergelijken is op dit moment hetzelfde als appels met peren, omdat de 2 competities erg veel verschillen van elkaar, en zo nog wel meer factoren. We zullen het zien als hij de overstap gaat maken.

19 juni 2012 om 00:21

ik vind hem maar niks.. Zie liever Poepon spelen als hem.

19 juni 2012 om 00:21

Persoolijk vind ik Neymar ook een uitstekende voetballer, maar hij moet het nog wel laten zien in Europa. Dat is toch de ultieme test. Blink je daar ook uit en ben je ook daar bepalend bij een grote club ben je een wereldtopper. Dat is hij voor mij nu nog niet.

19 juni 2012 om 00:26

Ik heb eens zitten nadenken en weet denk ik al wat er aan de hand is. Deze Braziliaanse oudvoetballers zijn allemaal jaloers op de hype rondom Neymar. We weten allemaal dat het een talentvolle jongen is met potentie om een grote te worden. Dat weten spelers als Pele en Romario ook en daarom herhalen ze maar dat hij beter is dan Messi zodat er een mega druk op hem staat en dat hij wanneer hij de stap naar Europa maakt.. keihard faalt! Tell me im wrong maar dit klinkt best logisch toch? Want anders weet iedereen wel dat je Neymar niet met Messi of C.ronaldo kunt vergelijken. Ik heb hem wel eens zien voetballen en het is een geweldige voetballer. Maar om nou te zeggen dan 2 helden die samen bijna 100 doelpunten hebben gescoord in de La Liga is volkomen idioot. Misschien word Neymar in de toekomst wel beter dan Messi je weet het maar nooit. Maar vooralsnog is het te vroeg om te zeggen dat hij niet onder doet voor Messi dat is gewoon krankzinnig.

19 juni 2012 om 00:29

Wat hebben die brazilianen toch met hun verheerlijking van hun landgenoten. Laat die jongen zich nu maar eerst bewijzen. Die knul heeft 12 goaltjes in zo'n makkelijke competitie gescoord. Messi scoort 14 in de CL.

Nuff' said, Romario!

19 juni 2012 om 00:31

Niemand Brazilie Argentinie gekeken. Romario waarschijnlijk niet anders had hij geweten dat het een wedstrijd was die gelijk op ging. Alleen liet Messi zien dat hij van het allerhoogste niveau is. Neymar deed ook aardig mee, maar Messi maakte het verschil.
Dus Romario, Pele en andere Brazilianen met een gekleurde bril. Kijk die wedstrijd maar eens terug.

19 juni 2012 om 03:00

Heb jij eigenlijk wel de wedstrijd gezien ? Ik vraag me af hou het Olympisch elftal van NL het tegen het A team van Argentienie zou doen ? Oh ja er is geen Olympisch NL team.. NL doet weer niet mee op de Os... Ik vind dat Brazilie het prima deed tegen Argentinie. Het is geen oefenwedstrijdje tegen Lisse 1....

19 juni 2012 om 00:32

Dat komt dat goed uit, Romario. Als Real Madrid Lucas Moura vastlegt, zal Barcelona waarschijnlijk aan de haal gaan met Neymar in 2013. Dan spelen beide heren in hetzelfde elftal en zullen we zien wie het beter doet. Van beide heren ben ik in ieder geval zeer gecharmeerd, Neymar kan een echte grote worden, maar dat zal nog wel eventjes duren. Laat hem zichzelf eerst maar bewijzen in Europa.

19 juni 2012 om 00:35

Deze discussie kan niet eens gevoerd worden iedere realist weet wie er beter is er zijn sommige die zich voor de gek houden maar ik kan zo 10 spelers noemen die op dit moment beter zijn dan hem maar die niet worden overschat omdat ze van een bepaalde land komen.

19 juni 2012 om 00:40

vind het maar raar dat mensen zoals romario zulke uitspraken maken, ik bedoel kom op waar hebben we het over. Ik ben geen grote fan ofzo van Messi, maar ik denk ''persoonlijk'' dat hij de beste ooit is, en dat zal neymar nooit worden.

19 juni 2012 om 00:45

Hij is zeker net zo goed als Messi, maar wel leuker om naar te kijken....

19 juni 2012 om 00:49

Nog niet en als die Brazilianen zo doorgaan zal er zeker nooit verandering in komen. Ik ken Neymar niet goed genoeg om zijn potentie te kunnen beoordelen maar als ik hem bezig zie schat ik hem nog lang niet op hetzelfde niveau als dat van Messi in. Sierlijk is 'ie, brutaal (met zijn voeten) ook en op een bepaalde manier technisch geweldig. Maar om te bereiken wat Messi met z'n 24 jaar heeft bereikt moet Neymar nog een enorme inhaalslag maken beginnende met de enorme stap van de Braziliaanse handen waarop 'ie door de warme carnavals-straten wordt gedragen naar het hardere, zakelijke en vooral op veel hoger niveau verkerende Europa. Als hij bij een Europese club structureel de belangrijkste man kan zijn, Messi zijn statistieken meerdere seizoenen na elkaar kan behalen, prijzen wint met die club en tegelijkertijd wekelijks een van de beste mannen op het veld kan zijn, kunnen we misschien gaan discussiëren over of hij net zo goed is als Messi. Oftewel Neymar, kom gezellig naar Europa en ga vier jaar op rij topscorers-titels pakken, met assists strooien, prijzen winnen voor je club(s) en in grote wedstrijden schitteren. Tot die tijd moeten Romario en co. zich maar bezig houden met keepers, dan wint Brazilië het nog wel van de gehate buurman. Als Neymar groter wil worden kan hij maar beter opschieten, op z''n twintigste was Messi al nummer twee van de wereld en had hij er een hattrick tegen real op zitten.

19 juni 2012 om 04:46

Neymar is nog niet op hetzelfde niveau als Messi, maar hij is nu wel al een hele grote. Maar als hij de komende eindrondes (copa America 2013 en WK 2014 beiden in Brazilie) schittert en hij Brazilie deze titels schenkt dan staan ze op het minst op hetzelfde niveau.
Individueel vind ik Messi een betere speler dan Neymar, maar uiteindelijk gaat het om de titels en de prijzen. De laatste aantal jaren is Neymar steeds completer geworden, minder trucjes en iets soberder (zakelijker) geworden wat betreft voetbal. Hij speelt woensdag met Santos in de halve finale tegen Corinthians en mochten ze niet doorgaan dan is er een zeer grote kans (volgens de krant Ole) dat hij dan gaat praten over zijn toekomst. Hij heeft laten schemeren liever naar Barcelona te gaan dan Real Madrid. Maar in de voetbalwereld zijn er geen zekerheden meer....
Kortom Neymar is voor mij op dit moment nr 3, na Ronaldo en Messi, maar in potentie kan hij op zijn minst even verder komen. Maar eerst moet hij het ook in Europa laten zien, aangezien deze competities sterkerder zijn dan de Braziliaanse competitie.

19 juni 2012 om 13:47

Jij zal hem als Zuid-amerikaan waarschijnlijk beter kennen dan ik, dus ik wil je wel geloven als je zegt dat hij in potentie even goed of beter is. Maar zoals ik zeg, er moeten wel stappen gemaakt worden wil hij Messi van de troon stoten (iets wat in mijn ogen überhaupt onmogelijk lijkt, al ben ik misschien subjectief). De Copa en het WK zouden inderdaad stappen zijn maar voor mij is hij dan nog niet op hetzelfde niveau. Puur omdat ik het landenvoetbal ver ondergeschikt acht aan het clubvoetbal op hoogste niveau. De CL en in mindere mate de PL, PD en misschien EL, Bundesliga en Serie A zijn de competities waar je het mijns inziens moet laten zien. De landen die de afgelopen jaren in het landenvoetbal hebben gedomineerd komen qua niveau niet in de buurt van Barça, real, United etc. Het is ook niet gek, de nationale selecties zijn zelden samen waardoor er minder automatismen zijn. Ook heb je te maken met spelers die bij hun clubs heel wat zijn en bij hun land met elkaar botsen. Sowieso heb je te maken met selecties bestaande uit spelers die mogelijk helemaal niet bij elkaar passen maar gewoon de besten van het land zijn, dat is nou eenmaal de beperking van het landenvoetbal. Denk aan koppels als Gerrard en Lampard en Sneijder en van der Vaart die nooit echt hebben gelopen, maar ook het spitsenprobleem van Oranje en het feit dat dat team luilakken voorin heeft waardoor het middenveld wordt overlopen en de backs geen schijn van kans maken, laat staan dat ze kunnen worden benut om hun aanvallende kwaliteiten.

Maar goed even on topic. We gaan zien wat Neymar ons gaat brengen. Ik vraag me af of hij al nummer drie is. Spelers als van Persie, Xavi, Iniesta, Rooney, Pirlo, Zlatan, Schweinsteiger en Ribery zijn qua talent misschien minder dan Neymar maar hebben toch al erg veel laten zien in de hoogste regionen van het voetbal.

19 juni 2012 om 00:56

Slaat natuurlijk nergens op om deze twee te vergelijken. Messi speelde op z'n 20 ste al in het eerste van barcelona en scoorde stuk of 20 keer in de primera divisione. Allemaal leuk en aardig die braziliaanse competitie maar 't blijft gewoon appels met peren vergelijken. Laat hem eerst maar eens een contract bij een topclub in europa verdienen. Dan zullen we gauw genoeg weten hoe goed hij is.

19 juni 2012 om 01:00

Ik kan je zeggen dat Neymar nog beter gaat worden dan Messi

Op eenzame hoogte staat natuurlijk Cristiano Ronaldo.....

19 juni 2012 om 01:06

kijk jij hebt er verstand van, eindelijk mensen met kijk op voetbal in plaats van al die kwijlende zogenaamde barca succes supporters.

19 juni 2012 om 01:11

Dat is wel de realiteit, de meeste zijn Messi geil, ik kan het ten minste objectief bekijken...

19 juni 2012 om 02:52

Waarom zijn Neymar en Ronaldo dan beter volgens jou? Want je zegt dat je het objectief bekijkt maar je hebt mij nog geen 1 argument gegeven waarom deze 2 beter zijn. In Neymar zijn geval beter gaat worden.

19 juni 2012 om 01:10

Messi staat gewoon boven iedereen, geen twijfel over mogelijk. Beste dribbel, een van de beste afmakers, beste steekpass. Daar komt zelfs Neymar niet bij in de buurt voorlopig.

19 juni 2012 om 01:32

Op een paar lachwekkende figuren na weet de hele wereld dat Messi verreweg de beste is, en tijdens zijn leven waarschijnlijk niet meer benadert zal worden. Jochies als Neymar zijn leuke spelers maar kan me herinneren dat Robinho ook de nieuwe superster was, en Denilson. Laat Neymar nou eerst maar eens beter worden dan de Braziliaanse (en enige echte) Ronaldo, want zover is ie nog lang niet.

19 juni 2012 om 01:45

de braziliaanse ronaldo el fenomeno op zijn hoogtepunt vernietigt messi,c.ronaldo,robben etc..

19 juni 2012 om 01:47

Romario als messi in Brazilië had gespeeld dan had messi 150 goals gemaakt. je kan zeggen Barcelona goed team dit dat maar kijk zlatan david villa die scoren ook niet zo veel. en vandaag kun je duidelijk zien dat Spanje echt messi nodige heeft.

19 juni 2012 om 05:48

Het braziliaanse voetbal zou tactisch gezien zwak zijn. Verder staat deze competitie niet bekend als de beste ter wereld. Je ziet veel Braziliaanse (ex)sterren afbouwen in hun vaderland, die je gerust moddervet mag noemen. Dat zegt wel iets over het niveau. Messi is in tegenstelling tot bijvoorbeeld Cr. Ronaldo erg constant. Dat is uniek. Dat Neymar goed is met een bal is duidelijk, maar of ie de beste van de wereld wordt, is afwachten. Hangt ook af van zijn geestelijke weerbaarheid. Geestelijk moet je stabiel zijn is deze gekte.

19 juni 2012 om 07:08

hoewel neymar ook echt een superspeler is zal hij bij verre niet zo goed worden als messi..
dat niveau dat messi heeft wordt in brazilie nooit ingehaald..

19 juni 2012 om 07:30

Begrijp iets niet... Bedoeld Romario dat sowieso Neymar beter is dan Ronaldo??? Ok als je over Messi en Ronaldo discusieer, dan kan de ene Messi beter vinden en Ronaldo completer. . Maar Neymar beter dan Messi en Ronaldo zelfs er ni bij betrekken.. Van zogezegd is hij sowieso beter dan Ronaldo, dus gaat het tussen hem en Messi.. Belachelijk. Ronaldo is tot nu toe de enige sier zich bewezen heeft in twee zware competities. Messi is momenteel beter in Spanje maar ben benieuwd wat hij gaat doen in de premiere league met verdedigers als company, terry,lescoth,vermalen enz enz

19 juni 2012 om 07:40

Allebei heeeerlijke spelers, ik hou van hun spel. Snel, uitdagend, provocerend en technisch...neymar hoeft helemaal niet naar Europa te komen om zich aan ons te bewijzen, als je voetbal beetje volgt weetje dat deze jongen gewoon een fe-no-me-nale techniek, overzicht, dribbel en afronding heeft. Nee, hij is geen Messi, ma doet wel dingen die ik Messi nooit zou zien doen met een bal. Hij is net AOC van Arsenal, schijt aan je tegenstander, maakt nie uit wie t is. Veel mensen zeuren over het niveau van de Serie A, maar ik durf te wedden dat ze nooit een fatsoenlijke pot hebben gezien, laat staan de sferen die er in de stadions hangen. Een Fla - Flu, Internacional - Corinthians, Sao Paulo - Gremio etc etczijn toch echt veeeel aantrekkelijker dan een Ajax-az, Psv-fey, Twente-h'veen, sorry. Neymar heerlijke speler, met Messi en Ronaldo imo op dit moment beste aanvallers op de wereld. Of die nou in Brazillie speelt of in Nederland.

19 juni 2012 om 11:15

neymar plaatst zichzelf steeds maar weer bij het rijtje ronaldo messi maar hij heeft zich nog steeds niet in een top competitie bewezen en tegen het nederlands elftal was hij niemand dus hoe hoog wil je je zelf voelen

19 juni 2012 om 11:35

Wie is Romarihno precies?? Positie bijvoorbeeld enz.?? BVD

19 juni 2012 om 11:48

Altijd die Messi kwijlers hier.. Het is een goede voetballer met veel kwaliteiten maar zonder Xavi en Iniesta is die niks bijzonders, hij is echt te afhankelijk van hun.

19 juni 2012 om 12:15

Xavi en Iniesta? Als je nu Dani Alves had gezegd zou ik je nog enigszins serieus kunnen nemen. De assists van Xavi en Iniesta op Messi dit seizoen zijn volgens mij op 1 hand te tellen. Ronaldo is trouwens niets zonder Özil en Di Maria. Zij maken de acties en Ronaldo tikt dan de bal binnen.

19 juni 2012 om 12:44

prachtig hoe mensen hier discusseren over Neymar en Messi, laat ik zo beginnen Messi speelt en is opgegroeit in een talenten elftal, en Neymar is gewoon een zaalvoetballer/straatvoetballer geweest speelt op zijn eigen gevoel, hij loopt verdedigers langs alsof hij aan het straatvoetballen is. en Messi doet het zelfde maar met combinatie's 1 2tjes maken en zo speelt hij zijn tegenstanders weg. je kan hun 2 echt niet vergelijkenneymar speelt meer voor zichzelf en Messi voor het team, natuurlijk is Messi beter hij valt meer op in individuele actie's en teamspel dat maakt hem een complete speler, en Neymar die heeft het vooral van trucjes en showmannetje spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Santos

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
9.Flamengo25-6
11.Santos234
12.Goiás23-5
13.Botafogo221
Voor de complete stand: Serie A
SpelersPositieW
Lucas Rafael Araujo...Middenvelder111
Voor de complete selectie: Clubpagina Santos.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Santos.

939 fans
Aanvaller, 22 jaar
SeizoenClubW
2014/2015 Barcelona 1 0 0 0
2013/2014 Barcelona 26 9 6 0
2013 Santos 1 0 0 0
2013 Santos 18 12 4 1
2012 Santos 17 14 6 1
Laatste voetbalnieuws

Barcelona leert van fouten en geeft openheid van zaken over bedragen

Er was in Spanje vorig jaar veel te doen om de transfer van Neymar naar Barcelona. De club communiceerde dat de aanvaller 57 miljoen euro had gekost, maar later bleek dat...Lees verder

In de wandelgangen

Dinsdag 2 september
Manchester United stuntte op 'deadline day' door Radamel Falcao aan te trekken, maar is niet helemaal tevreden. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...


Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.113281 seconden.