Voetbalzone

Sneijder zet vraagtekens bij tactiek, Robben lijkt Van Persie te fileren

Maandag, 18 juni 2012 om 00:00

In tegenstelling tot de groepswedstrijden tegen Denemarken en Duitsland besloot Bert van Marwijk zondag de opstelling van het Nederlands elftal anders in te vullen. Zo was Wesley Sneijder niet te spreken over zijn plek op de linkerflank. "We hebben afgeweken van het systeem waar we al jaren meespelen. Ik heb daar toch hele andere ideeën over, zeker als je kijkt hoe wij begonnen."

/

"Ik had het graag anders willen doen, maar ik bepaal niet", vertelde Sneijder teleurgesteld aan de NOS. "Ik begon nu op links. Het was al snel vrij duidelijk dat ik alleen maar achter de back moest aanrennen. Dat is zeg maar niet echt mijn ding. Je maakt je ondergeschikt aan het elftal. Maar achteraf moet je afvragen of het de juiste keuzes zijn geweest. Ik ben daar nu heel duidelijk in. We kunnen hier wel weer zitten en zeggen dat we leuk begonnen. Maar opeens is het voetbal weer totaal weg."

Sneijder verdedigt echter de positie van Van Marwijk. "Dit team en deze bondscoach hebben zeker een toekomst. Het is vier jaar lang perfect gegaan, dan moeten we nu niet ineens alles gaan veranderen. Van Marwijk heeft het voor ons perfect gedaan. Hij heeft intern een aantal dingen uitstekend opgelost."

/

"We zijn in één toernooi vergane glorie geworden", zei Sneijder tot slot. "De sfeer is anders binnen de groep dan twee jaar geleden. We hebben het er vaak over gehad dat de ego's opzij gezet moesten worden. Kennelijk is dat niet gebeurd."

"We hebben met zijn allen gefaald", stelde Arjen Robben. "We moeten allemaal in de spiegel kijken, individueel en als team. We liggen er uit en dat is de harde werkelijkheid. Ik zou nu het liefst ook in de bus gaan zitten", leek Robben een sneer uit te delen naar spelers als Robin van Persie, die niet voor de camera verschenen. "Maar ik sta hier nu, omdat dat bij het vak hoort."

18 juni 2012 om 00:00

oorlog in de tijd
van presie voelt zich net christiano ronaldeo lijkt wle boven de rest tja dan win je ook niks

18 juni 2012 om 00:07

Van Persie mag van Arsenal niet met de pers praten.. Zul jij dan wel weer raar vinden maar Arsenal betaald zijn salaris en Arsenal bepaald dus.
Is dus onzin om te zeggen dan RVP zich boven de rest verheven voelt.

18 juni 2012 om 00:16

Hij kan toch gewoon voor elk interview eenmalig aangeven niet over arsenal te willen praten en als dat wel gebeurt loopt hij gewoon weg, Dan gaat de journalist daar echt niet over beginnen, Ik ben een groot fan van RvP maar je moet je achterban toch wel een keer te woord staan de supporters die als trouwe honden de wereld rond reizen, Mensen die zich ziek melden op werk om hun helden aan het werk te zien & vervolgens krijg je een slap excuus als ik mag niet van arsenal praten met de pers?

Op naar het volgende seizoen hopen dat RvP bij arsenal blijft !!!

18 juni 2012 om 00:18

Dat slaat natuurlijk nergens op. Arsenal kan v. Persie niet het praten met de pers ontzeggen op het moment dat v. Persie onderdeel is van Nederlands Elftal is. Knvb betaald de spelers ook gewoon.. dus dat is onzin. Het enige wat ze misschien kunnen zeggen is dat v. Persie het niet over zijn situatie bij Arsenal mag hebben.

18 juni 2012 om 00:21

Erg raar van Arsenal om zoiets als besluit te nemen als het waar is wat je zegt. Ik kan me niet bedenken waarom Arsenal het zal verbieden, want RVP heeft met het Nederlandse elftal gespeeld en hij heeft al zijn recht om te praten over het spel van vandaag. Weet je zeker dat het een betrouwbare bron is?

18 juni 2012 om 00:25

@moii: hij mag na een wedstrijd prima een interview geven van Arsenal. Hij mag alleen geen interviews geven daarbuiten. Gewoon niet professioneel van hem. Van Persie heeft gewoon gefaald in dit systeem van Van Marwijk, die het systeem niet wilde omvormen.

18 juni 2012 om 10:47

Moii

van Persie mag niet met de pers praten van Arsenal.
Dit heeft met het Nederlands elftal te maken en niet met Arsenal, dus heeft Arsenal er niets over te melden als hij voor de camera's verschijnt en zijn mening geeft over het Nederlands elftal.

Geen dictator binnen Arsenal heeft het recht om hem daarop aan te spreken.

Verder is de man of the match verplicht om te verschijnen voor een intervieuw, nu heb ik mij nooit zorgen gemaakt dat van Persie man of the match zou worden, maar stel.
- Penalty , Persie gaat achter de bal staan. (1)
- voorzet op maat, bal valt op het hoofd van Robin en beland in het doel (2)
- Counterje met Robin als eindstation (3)

Stadionspeaker man of the match Robin van Persie, roept Robin dan kies Wesley maar, ik mag van Arsenal geen intervieuws geven, nee, dan staat hij daar uit te leggen hoe goed hij in zijn vel zit en dat hij kansen had om er nog wel 2 te maken, maar die bewaar ik voor een volgende wedstrijd en bla, bla, bla.

Robin had een man moeten zijn en ook bij het falen zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.

18 juni 2012 om 11:06

Is niet waar, hij mag alleen niet praten over andere clubs en zijn clubtoekomst e.d., maar zolang hij over het Nederland elftal praat is dat geen probleem hoor.

18 juni 2012 om 11:07

Ik snap hier ook niks van. Van Persie heeft zich niet geliefd gemaakt bij de meerderheid van het Nederlandse volk. Hij heeft weer helemaal niks laten zien in deze 3 wedstrijden. Ja 1 doelpuntje. En dan nog zo arrogant gaan gedragen. Misschien had ik hier iets minder moeite mee gehad als hij ook dezelfde kwaliteiten als Ronaldo had.

18 juni 2012 om 00:00

Hij wilde gewoon op 10 spelen. Logisch, toch?

18 juni 2012 om 00:05

Tuurlijk logisch, heeft er twee prima wedstrijden gespeeld en ook een goed wk.

Snap niet waar v.persie het krediet vandaan haalt bij bert van marwijk. Tuurlijk superster bij arsenal, maar komt er gwn niet uit bij nederlandselftal en dat is toch waar het uiteindelijk omgaat.

18 juni 2012 om 00:17

als je iedere speler die er niet uit kwam bij het nederlands elftal op de bank zou willen zetten dan bleven alleen sneijder en steek staan.

Ik denk juist dat je niet alles overhoop moet gaan gooien als iets even niet werkt, maar duidelijkheid moet geven om routine en vertrouwen te kweken.

18 juni 2012 om 00:21

Heeft er 1 goede wedstrijd gespeeld. De andere wedstrijd hebben mede dankzij hem verloren daar hij te beroerd was om schweinsteiger te verdedigen waardoor hij 2 passjes op Gomes kon geven met alle gevolgen van dien. Oh nee, dat was de schuld van Van Bommel die onnodig Khedira stond te dekken. Of van De Jong die özul dekte !!!

Van Persie heeft juist een redelijk toernooi gespeeld. Heeft in de eerste 2 wedstrijden de meeste kilometers afgelegd. Diverse spelers vrij voor de goal gezet en kwam zelf ook regelmatig in scoringspositie. Helaas liet de afwerking te wensen over en op dat gebied scoort hij dan ook een dikke onvoldoende. Desondanks is hetgene wat Van Persie liet zien op 9 1000 maal beter dan Huntelaar op 9.

18 juni 2012 om 16:11

Huntelaar bakt er toch ook geen pepernoot van in de spits? Het systeem is gewoon te simpel te doorgronden geen lopende spelers, niets. Een nieuwe bondscoach moet een systeem ontwikkelen waarin Van Persie, Sneijder, Van der Vaart, Robben en misschien ook Huntelaar renderen. Alhoewel ik niet denk dat Huntelaar van veel belang voor ons gaat zijn, laat jaar in jaar uit zien niet in toppers te presteren.

Ik hoop iig de 4-2-3-1 formatie nooit meer te zien!

18 juni 2012 om 00:26

Dat is zijn positie ja, dus zeer logisch. Snapte ook niet waarom Robben niet op links stond, maar was wel blij dat Van der Vaart starte, wat een verademing vergelijken met van Bommel.

18 juni 2012 om 01:01

Tja, maar Bert moest wat. Heel het volk wou Huntelaar en Van Persie samen, dus na twee wedstrijden zonder resultaat valt daarvoor wat te zeggen. Sneijder zou naar mijn mening ook gewoon prima hangend vanaf links kunnen spelen, maar dan moeten de anderen ook van positie wisselen.

Maar nu heeft ook iedereen gezien dat Huntelaar en Van Persie samen ook niet zoveel extra´s brengt. Bert moet nu gewoon gaan kiezen voor een driemansmiddenveld met Sneijder, Van Der Vaart en De Jong, een voorhoede met sowieso Robben erin en welke spits en andere buitenspeler erbijkomen zien we wel.

18 juni 2012 om 17:18

nou dat van Persie en Huntelaar niet samen werken is onzin. Feit is gewoon dat van Persie veel gaten dichtloopt in Oranje. Hij bedoelt het zeker goed maar hij wilt te graag... wat niet ten goede komt van de rest van het team. Daarnaast spelen we ons laatste wedstrijd in een systeem wat nog niet getest is, de spelers nooit op deze manier gespeeld hebben met elkaar en dan ja loopt het niet gelijk.. is toch wel duidelijk en logich.

18 juni 2012 om 00:00

Van Persie mag niet tegen de pers praten vanwege Arsenal, hij krijgt toch de vraag waar speel je volgend jaar.

18 juni 2012 om 00:09

Gezeik, kiest hij zelf voor.

18 juni 2012 om 00:15

Nee. Hij mag niet, simpel.

18 juni 2012 om 16:12

Arsenal en de Knvb hebben die afspraak gemaakt, moet RvP die maar aan zijn laars lappen dan?

18 juni 2012 om 00:24

Als er zo een vraag komt zegt hij toch dat hij er niet over wilt praten? Hij is niet verplicht om elke vraag te beantwoorden van journalisten. Hij heeft al zijn recht om over de wedstrijd van vandaag te praten toch?

18 juni 2012 om 00:01

Van Persie had afgesproken met Arsenal om niet voor de camera te verschijnen, hij stond er de vorige ook niet. Leuke subjectieve titel weer.

Ben het er echter wel mee eens dat ik dat volkomen onzin vind. Als speler van het Nederlands elftal moet je je verantwoorden en het gaat niet over Arsenal maar over Oranje.

18 juni 2012 om 00:01

Robben heeft nog wel het meest gefaald van allen. Heeft werkelijk niets goed gedaan dit EK.

18 juni 2012 om 00:07

Assist op Vdv.

18 juni 2012 om 00:16

Nou nou wat een assist, ik ben het er niet mee eens dat ie niks goeds heeft gedaan, heb hem zeker een paar keer dreigend gezien. Maar om die assist op vd Vaart te noemen vind ik onzin, hij legt een balletje breed en vd Vaart schiet hem er prachtig in, officieel is het natuurlijk wel een assist, maar ik vind dit niet de verdiensten van Robben.

18 juni 2012 om 00:25

Als Karimineel zegt dat hij werkelijk niets goed heeft gedaan en ik antwoord met een assist op VDV dan is het onfatsoenlijk dat je me alsnog een duimpje omlaag geeft.

18 juni 2012 om 00:01

Nou Sneijder gooi het in de groep en kom er niet na afloop meer, dit is een beetje natrappen richting Van Marwijk, overigens speelde Nederland tegen Portugal een keer anders en speelden ze de slechtste wedstrijd van het toernooi.

18 juni 2012 om 00:06

@yamiown
In deze wedstrijd hebben we wel het genoegen mogen smaken om een keer voor te komen staan en je zag wel meer inzet.
De backs waren alleen zo droevig slecht. Dit speelde een cruciale rol. Het doorbrak een bepaalde zekerheid en vertrouwen.

18 juni 2012 om 16:17

Ik werd gek van Willems en Van der Wiel, en in mindere mate ook Vlaar. Begrijp me goed, Ron doet altijd zijn best, maar hoe simpel hij af en toe uitgekapt word. Van der Wiel moet gewoon eens een keer zich concentreren, laat meerdere keren gewoon de bal over de zijlijn lopen en Willems is te onervaren voor dit niveau, zeker tegen Nani. Mathijsen is dan ook geen verdediger die het dan even op sleeptouw neemt.

Steek was wel fantastisch, echt van genoten en de enige die gisteren een voldoende halen, de rest zakte zwaar door de mand. Ik hoop een nieuwe coach en gewoon ouderwets 4-3-3, die coach moet dan eens van het begin duidelijk maken wie zijn spits word, Huntelaar of Van Persie en dan met een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts. Narsingh zal zich denk ik ontwikkelen tot een basisspeler, aangezien bijvoorbeeld Afellay echt gigantisch tegenviel.

In de achterhoede zal Mathijsen weg gaan, ik verwacht dat De Vrij die positie over zal nemen. Van der Wiel gaat het lastig krijgen, zal niet verkocht gaan worden en misschien bij Ajax wel de concurrentiestrijd met Van Rhijn verliezen. Eén van die twee zal de back zijn, met een wat meer ervaren Willems aan de linkerkant, omdat we simpelweg geen alternatief hebben.

Steek
Rhijn/Wiel
Heitinga
De Vrij
Willems
Sneijder
De Jong
Rafael
Narsingh
Persie/Hunte
Robben
18 juni 2012 om 00:10

Als je het interview met Sneijder hebt gezien zou je weten dat hij juist helemaal niet natrapt naar van Marwijk.. Hij was heel duidelijk, Hij wil dat van Marwijk blijft..
Wat er hier nu gebeurd is totaal nep.. Ze pakken wat zinnetjes verdraaien de context en doen net alsof Sneijder en Robben erg negatief waren over anderen..

Dit getuigd van zeer slechte journalistiek en negatieve stemmingmakerij, zoals al voor het EK mee begonnen is bij de meeste media en waar nu nog even mee verder wordt gegaan.. Dit bericht is pure onzin en waarom zou ik andere berichten wel moeten geloven eigenlijk? Ik kan er duidelijk niet op vertrouwen dat de waarheid hier gepubliceerd wordt.

18 juni 2012 om 09:44

Denk dat je niet helemaal begrijpt hoe het werkt. Mijns inziens wil Sneijder helemaal niet dat van Marwijk blijft, hij zegt dit alleen om de beste man niet publiekelijk af te vallen en zo te proberen de homogeniteit te bewaren. Voor dat hij dat zei, zei hij namelijk heel duidelijk waar het aan schortte, namelijk op tactisch gebied. Wat je vaak ziet bij mensen is dat men eerst kritiek geeft, dit daarna weer wat nuanceert om positief af te sluiten. Denk trouwens dat het Sneijder geen moet uit maakt wie er voor de groep staat, tenzij het Mourinho is.

18 juni 2012 om 17:56

Ik begrijp heel goed hoe het werkt..
Wat er gebeurd is dat een negatieve zin wordt uitgelicht en het positieve deel totaal wordt weggelaten..
Dan kunnen we wel gaan roepen dat hij het positieve deel niet meent, maar dat weet je helemaal niet.. We kunnen immers geen gedachten lezen. Je kunt alleen afgaan op de dingen die hij zegt. En hij zei dat hij wilde dat van Marwijk blijft.

18 juni 2012 om 00:01

Zie je nou wel, ik wist dat er spanningen waren tussen Robben en van Persie, logish ook dat het team dan niet functioneert

18 juni 2012 om 00:07

Alleen omdat iemand niet voor de camera wil verschijnen verstoord dat het gedrag in de groep, lijkt mij vergezocht. Dan moet Robben juist een klein verwend kind zijn geweest, en degene die niet tegen kritiek kan, kan me niet voorstellen dat het een issue is dat iemand van de groep geen interviews geeft terwijl de reden openlijk bekend is.

18 juni 2012 om 00:02

Als er 1 man is die je niks kan kwalijk nemen is Sneijder. Die heeft echt gevochten voor wat hij waard is. Had hem helemaal afgebrand voor het toernooi maar hij heeft zich echt laten zien als 1 van de spelers die ervoor wou gaan.

Maar blijf hem als een '' 10 '' matig vinden

18 juni 2012 om 00:07

Daar ben ik het raar genoeg niet met je eens

Op die geweldige pass op The Hunter heb ik Sneijder ook zelden gezien in die 3 wedstrijden. Iedereen heeft gefaald. Sommige inderdaad harder dan andere...

18 juni 2012 om 00:12

Nouja tegen Denemarken speelde hij een uitstekende wedstrijd. Tegen Duitsland probeerde hij er nog iets van te maken en tegen Portugal had hij de verkeerde positie.

Sneijder had je dit toernooi echt (nu zonder geluk) de ster van het toernooi kunnen maken door hem naast de Jong te zetten vanaf links maar met permissie om op 10 te komen te staan.

De Jong punt naar achter en V. Persie gewoon laten zwerven. Of je had 1 op 1 moeten spelen met Boula op Ronaldo en heitinga op Nani en de Jong op Moutinho. Leg je het hele team lam.

Maar ze hadden niet echt het vermogen daarvoor dus ik zou eerder 4-3-3 doen.

Krul
Boula
Viergever
Heitinga
Ubry
Sneijder
De Jong
VDV
V. Persie
Luuk
Robben
18 juni 2012 om 00:17

Ik weet het niet hoor. Zo'n geweldige indruk heeft hij op mij niet achtergelaten. Hij was inderdaad één van de betere spelers maar dat zegt eigenlijk niets als je ziet hoe de andere hebben gepresteerd.

Als de rest zo slecht speelt, lijkt het alsof iemand bij een goede pass alleen al fenomenaal bezig is.

18 juni 2012 om 07:28

Je moet gewoon nog één tornooi blijven spelen met de Sneijder, Van der Vaart generatie. Dus Maduro nog ergens vandaan toveren en toch gewoon met Huntelaar. Dan speel je bijna met heel Ajax van 2004-2005. Ook van Persie is van die generatie.

Dan ga je op het EK een redelijk oude basisopstelling hebben, maar die moet je dan opvullen met jonge frisse jongens zoals inderdaad Viergever en Luuk. Maar wie weet staat er in de komende twee jaar een nieuwe talent op, of maakt iemand na een transfer in het buitenland goede indruk. We zien wel hoe het ontwikkeld.

18 juni 2012 om 00:09

Groot gelijk heb je. Ben geen fan van Sneijder maar hij heeft geweldig naar zijn mogelijkheden gespeeld dit toernooi. Alleen beetje zonde dat er van hem werd verwacht de ideale 10 te zijn in een elftal dat wil voetballen en domineren. Dat kan hij gewoon niet. Met hem op 10 moet je eigelijk meer vanuit de omschakeling spelen. VDV is de man die je wilt hebben als je het tempo wilt bepalen en domineren met Sneijder achter of naast hem.

18 juni 2012 om 00:17

@4barca4

Klopt, helemaal mee eens. Het is iemand die ontzettend snel handelt. Marwijk heeft gewoon een systeem gemaakt waairn alleen Sneijder en Bommel (tot voor kort) in konden functioneren.

Hij laat zijn verdedigers verzuipen, zijn spitsen verkracht hij en de '' grote 4 '' hoeven niet mee te doen muv Sneijder die dit uitz ichzelf deed.

18 juni 2012 om 00:12

Het team is ook om hem heen gebouwd en hij heeft een behoorlijke status in Nederland. Dan voetbalt het ook wat makkelijker. En uiteindelijk is hij niet verder gekomen dan een goede wedstrijd tegen Denemarken waar hij alle vrijheid kreeg, en een redelijke 2e helft tegen Duitsland toen VdV erin kwam. In de eerste helft liet Sneijder overigens zijn man lopen.

Maar ere wie ere toekomt, hij heeft zich goed gepresenteerd.

18 juni 2012 om 00:15

Klopt. Maar het punt van Sneijder is dat hij geen strijd hoeft te voeren met Vdv. Marwijk heeft hierin duidelijk gezegd dat Sneijder sowieso op 10 komt te spelen. Dan heb je dus geen kampen met dat de 1 dit vind en de ander dat.

Met Huntelaar en V. Persie is hij niet duidelijk geweest, mede door Huntelaar op te stellen in de kwalificatie-reeks. Marwijk is gewoon ongeschikt als coach, people manager en tacticus.

Maar dat wist je al

18 juni 2012 om 00:30

Moet zeggen vond sneijder toch wel erg matig hoor.. tegen Denemarken liet hij de eerste helft niets zien, en tegen duitsland en portugal was het ook niet overtuigend. Voor mij waren Nigel de Jong en Willems de enige mannen die niet door het ijs zakte.. waarbij Willems weleens waar fouten maakte, maar ook een van de weinige was die met lef speelde vooruit durfde te passen en de intentie toonde dat hij ervoor wou gaan.

Nigel de jong vond ik zelfs goed in de passing..

Wie voor mij echt door het ijs gezakt zijn dit toernooi zijn: van der wiel, mathijssen, heitinga van persie en van bommel.

Ik zelf stel vraagtekens bij het selectiebeleid van bert want kuyt en bouma voegen niks toe en waarom heeft hij in godsnaam narsingh en luuk de jong meegenomen... Juist tegen denemarken en portugal had ik narsingh verwacht omdat je voorzetten nodig had, maar toch bleef deze op de bank..

18 juni 2012 om 01:04

Ik vind Sneijder nou echt een klassieke nummer 10, een echte spelmaker, niet van die lopers zoals je wel vaker ziet hedendaags. Heerlijke speler, als ie in vorm is tenminste. Anders wordt hij ergerlijk om naar te kijken, gaat ie ballen vanuit onmogelijke hoeken op goal schieten. Maar dit EK speelde hij prima. Hij moet ook de centrale man worden voor het nieuwe Oranje, waarbij hij, Van Der Vaart en De Jong een ijzersterke as kunnen en moeten gaan vormen.

18 juni 2012 om 04:29

Toen we tegen Denemarken 1-0 achter stonden, wilde hij op links niet hoog gaan staan.
Tegen Portugal op links wilde hij ook niet links gaan staan, en stuurde hij in de 1ste helft Willems de hele tijd over hem heen, maar maakt hier geen gebruik van.

Waarom doet Sneijder dit, zodat hij zelf niet naar de achterlijn hoeft te rennen voor een voorzet.
Hij vindt zichzelf daarvoor een te grote vedette en wil het liefst zelf in de spotlights staan door steeds naar binnen te trekken in plaats van een voorzet te geven op een v Persie of een Huntelaar die dan de eer krijgen als ze hem maken.

Die jongen is een typische publiekslieveling die niets fout kan doen! Hij heeft misschien niet veel dingen fout gedaan, maar kijk ook naar de heel veel dingen die hij wel stukken beter kon doen. Dit mannetje heeft zijn ego even hoog zitten als een Robben. Maar Robben wil alleen de bal, Sneijder wil alleen goede pers voor zichzelf.

18 juni 2012 om 00:02

Ik ben het eens met Robben. Van Persie is het hele toernooi niet in beeld geweest. Eigenlijk ook op het veld heeft hij niets laten zien. Is het nu zo dat de druk in de spits bij Oranje zo beladen is ?? Zonder vleugelspelers kan een spits niets klaar spelen.

18 juni 2012 om 00:05

De druk is ontzettend groot in de spits en van de twee spitsen die we hebben komt er in dit systeem eentje matig uit de verf en de ander zakt compleet door het ijs omdat ie niet kan voetballen.

18 juni 2012 om 00:03

Nou die sneer vind ik wel meevallen, dat wordt door de titel weer erger gemaakt dan het in het stukje is. En ik vind eigenlijk opvallen hoe volwassen Sneijder zich dit toernooi gedraagt. Hij haalt als enige zijn niveau, is in de media ook een van de weinigen die ik altijd redelijk vind en die in de spiegel kijkt... Ik had juist van hem gezanik verwacht dit WK maar hij gedraagt zich voortreffelijk.

18 juni 2012 om 00:03

Natuurlijk! Waarom Robben weer aan de rechterkant? En Sneijder linksbuiten? Daar heeft ie van z'n leven nog niet gespeeld?
Laat Narsingh lekker die voorzetten vanaf rechts geven! Dat heeft ie het hele seizoen gedaan. Waarom heeft ie 'internationale ervaring' nodig als ie op snelheid een back voorbij moet en een voorzet moet geven?

18 juni 2012 om 00:09

Sneijder heeft dit seizoen door die mafketel van een trainer bij Inter een paar keer linksbuiten gespeeld en dramatisch daar gespeeld.. Toen ging hij weer naar 10 aan het eind van seizoen en ging het een stuk beter. Sneijder is een nummer 10. Klaar uit.

Maar Bert is ook een mafketel van een trainer. Hij is sociaal binnen de groep dan wel goed maar het is een tactisch onbenul.

18 juni 2012 om 00:04

Sneijder, zeg dat dan voor de wedstrijd tegen Bert, achteraf kun je zo makkelijk praten.

Maar er is zeker wat gebeurt, lijkt me wel duidelijk. We gaan op Frankrjik lijken. Eerst een WK finale, het EK daarna drama met rellen etc etc. Van der Wiel ook al die zoiets zegt...

18 juni 2012 om 00:05

Aan alle reacties van Sneijder tot nu toe heb je kunnen merken dat hij met Marwijk heeft gepraat en dat hij zijn mening (duidelijk) heeft uitgesproken.

18 juni 2012 om 00:07

Ik heb dat verder niet gehoord, maar als dat zo is, dan is Van Marwijk echt niet goed joh.. Je moet naar je spelers luisteren en ze niet op een plek zetten waar ze dat niet willen. Je moet je spelers tevreden houden!

18 juni 2012 om 00:29

Ik wel, heb de interviews gekeken en daar liet hij gewoon blijken dat hij er niet blij mee was hoe alles ging. Hij heeft gezegd dat hij zijn mening heeft gegeven maar dat hij geen coach is enzo.

En ja Marwijk is ook incapabel

18 juni 2012 om 00:05

Van Persie heeft het hele toernooi niet gesproken met de media, zo ook nu niet.

18 juni 2012 om 00:06

Van der Wiel, met weer eens een belabberd interview zei op het eind ook dat er wat voorgevallen was.
Zou het toverwoord beginnen met de "d" weer van tafel komen? Het is weer van hetzelfde bij Oranje, zoals vanouds.

Bah, wat is dat toch altijd.

18 juni 2012 om 00:08

Van der Wiel is gewoon het hele EK aan zijn lot overgelaten door de mensen die voor hem stonden. continue kon hij de bal niet afspelen, hij kon er niet overheen en stond regelmatig tegen 2 man. Ik kan mij compleet voorstellen dat ie zich staat op te vreten. Die het geen taaltechnisch wonder is begrijpt iedereen.

18 juni 2012 om 00:15

van der Wiel loopt Ronaldo nu nog te zoeken en hij stond hem ook al te zoeken in het Bernabeu. Hij is verdedigend gewoon zo verschrikkelijk slecht. Tegen zijn persoonlijke man word hij ook ondersteboven gelopen ook als hij 1 op 1 staat.

Bij Ajax verbloemde hij zijn matige verdedigen met aanvallende acties die goed uitpakte maar nu hij dat ook niet meer kan is het een speler van niks.. Die bal ook die hij terug speelde zo in de voeten van een Portugees zonder te kijken.. Mijn god.

18 juni 2012 om 00:06

Wat een onzin ook dat van Persie niet met de pers mag praten van Arsenal. Is toch een grote jongen? Zeg gewoon 'geen commentaar' of 'ik beantwoord alleen vragen met betrekking tot het Ek' als iemand er iets over vraagt - als dat al gebeurd, want volgens mij zijn de Nederlandse journalisten op het EK absoluut niet geïnteresseerd in of Robin wel of niet bij Arsenal blijft. Vrij makkelijke manier om ervan af te komen!

18 juni 2012 om 00:13

Arsenal betaalt hem miljoenen, die hebben het recht om Robin dat te verbieden en Robin heeft te luisteren. Zo selectief om dit weer af te keuren.

18 juni 2012 om 00:18

Het gaat er niet om of hij miljoenen krijgt. Ze behandelen hem als een klein kind die niemand te woord kan staan omdat ze bang zijn dat hij zich verspreekt.. Dat heet geen vertrouwen in iemands verbale communicatie.

18 juni 2012 om 00:24

Nou volgens mij niet. Volgens mij geven ze hem af voor het Nederlands elftal en zijn ze daar ook toe verplicht, daar horen perspraatjes ook bij. Vind het ook heel kinderachtig dat Arsenal zich hiertoe verlaagd.

18 juni 2012 om 00:26

Al betaal je miljarden, het recht om mensen het zwijgen op te leggen is voor dictators, dat moet je niet eens willen. Wat heeft dit nu weer met selectiviteit te maken? Zijn ze bij Arsenal zo bang dat Robin ineens antwoord gaat geven over een vraag over Arsenal? Kom op zeg, die jongens zijn zo media getraind dat ze überhaupt al nergens op antwoorden, laat staan op een vraag waarover ze zijn geïnstrueerd om over te zwijgen. Gewoon een laf excuus van Robin om de media niet te woord te hoeven staan en zijn verantwoording niet af te hoeven leggen aan het Nederlandse volk.

18 juni 2012 om 00:35

Whatever jongens. Non-discussie dit, zijn wel 80 belangrijkere zaken rondom het nl elftal wat besproken kan worden.

18 juni 2012 om 00:42

Eerst wel reageren en vervolgens afhaken omdat je geen argumenten hebt door het een non-discussie te noemen? Reageer dan niet ;

18 juni 2012 om 01:07

Vind dat ie wel gelijk heeft, de aandacht moet nu op compleet andere dingen gefocust worden dan wie wel of niet de media te woord staat, dat komt later wel. Er moet keihard doorgeslecteerd worden. Kuyt, Van Bommel en misschien ook Mathijsen vervangen door jongens(op den duur) als Viergever, Bruma, Douglas, Nuytinck, Gouwenleeuw, Narsingh, Ola John, Anita, Clasie, Van Rhijn(voor de rechtsback). De achterhoede moet op de schop. Gebeurt dat goed dan kan je weer werken aan een sterk Oranje.

18 juni 2012 om 02:22

Dat er belangrijkere zaken zijn is zeker waar ja. Het is ook maar een detail, maar kan me wel voorstellen dat je je daar als ploeggenoot aan stoort en je plaatst jezelf ook een beetje buiten de groep op die manier. Robben, Sneijder en de andere grote jongens die hebben gefaald, komen wel elke keer verantwoording afleggen voor weer een volgende nederlaag terwijl Robin snel de bus in duikt om zo'n slappe reden.
.
Oranje kan zeker een mooie toekomst tegemoet gaan. Het moet een beetje meezitten maar met het talent zit het volgens mij wel goed. Afgelopen seizoen hebben eigenlijk erg veel talenten in elke linie zich heel sterk ontwikkeld (m.n. die in de post boven mij), dat is een goed teken!

18 juni 2012 om 04:34

Volgens mij worden deze jongens aangenomen om te voetballen en niet om de pers te woord te staan. Hij is tot helemaal niets verplicht!

De coach is toch de enige die echte verantwoording moet afleggen.

18 juni 2012 om 10:07

Ik heb wel argumenten hoor. Zoals ik zei, Arsenal is zijn werkgever, dat is het Nederlands elftal niet. Hij heeft nog altijd naar zijn werkgever te luisteren als hij zijn baan uitoefent. Wat valt er meer over te zeggen?

18 juni 2012 om 00:06

Wel jammer dat Van Persie niet voor de microfoon kwam, lijkt me nou niet echt dat er een vraag over Arsenal komt vanavond. Vind overigens dat hij dan ook gewoon kan zeggen dat hij daarop niet wil antwoorden. Hij speelt nu voor volk en vaderland en niet voor Arsenal.

Off topic.
Raar interview met Van der Wiel trouwens. Wat zal daar mee aan de hand zijn...

18 juni 2012 om 00:06

Sneijder is één van de weinigen die met opgeheven hoofd voor de camera kan staan. Zeer goed gespeeld, in tegenstelling tot de rest. Natuurlijk mag hij zeggen dat hij liever op 10 staat, daar is niks mis mee.

18 juni 2012 om 00:07

Je moet ook achter je man aanrennen oetlul!!! juist door zo'n instelling ben je eruit geknikkerd, C. Ronaldo rent ook achter zn man aan. Wat een smurf zeg, kad het niet geloven dat die dit heeft gezegd.

18 juni 2012 om 00:07

Er moet veel gebeuren wil dit elftal over 2 jaar weer op het wk staan. Teveel ego's in dit team met Van Persie, Robben en Sneijder voorop. Erg jammer, want tegelijkertijd zijn dit ook de 3 beste spelers van het elftal.

18 juni 2012 om 00:08

Sneijder, wat ben jij een baas. En wat heb ik mij vergist in jouw. Dat kleine ventje toont karakter. Niets te goed gespeeld, gewoon slecht. Heeft de ballen om Bert een volle laag te geven.

Hierbij mijn verontschuldigingen Sneijder!

18 juni 2012 om 00:09

En dan dat interview met vd Wiel net op RTL 4. Er is meer gebeurd in de ploeg dan we hadden kunnen bedenken lijkt het.

Sneijder moet zich ook meer opofferen en gewoon zijn man bijhouden in verdedigend opzicht. 'niet mijn ding'.
Tja dan kun je net zo goed gaan straatvoetballen waar je alleen maar panna's hoeft te maken. Verdedigen en met je man meelopen hoort gewoon bij het voetbal en als je een beetje karakter hebt en opofferinggezindheid dan doet je dat gewoon.

Flink doorselecteren nu en dynamische spelers erin ipv mensen die niet mee willen aanvallen en mensen die niet mee willen verdedigen.

18 juni 2012 om 00:19

Sneijder's, Riquelme's, Iniesta's, Messi's, Ronaldinho's etc. hoeven niet constant mee te verdedigen. Zij zullen het spel in 2 a 3 momenten kunnen beslissen. Hard werken doen de gemene jongens (de Jong, Busquets, Khedira, M'vila etc) wel. Wel moet ik weer zeggen dat er steeds completere spelers zijn etc etc etc.

18 juni 2012 om 09:29

Denk jij nou echt dat Messi en Iniesta hun man zo laten lopen als Sneijder tegen Duitsland deed? Die jongens werken net heel hard voor hun ploeg, voelen zich daar niet te beroerd voor.

18 juni 2012 om 00:10

Dit lijkt me het moment om in gesprek met de normaal beste spelers te bepalen wat de beste strategie is (4-2-3-1 of 4-3-3, met of zonder échte buitenspelers etc.). Vervolgens maak je duidelijke afspraken dat je of je inbreng voor het nationale team wordt beoordeeld. Is met Seedorf ook gebeurd.
Dat betekent dat Van Persie geen spits meer is, dat is wel duidelijk. Ook dat naast Robben als flankspeler er wel een échte buitenspeler aan de andere kant moet staan. Wat verwachten we van een back? Als de nadruk vooral op verdedigen ligt, zie ik bijv. liever Boula ipv Vd Wiel.
Ik vraag me af of Bert zo wil denken. In dat geval is het beter dat hij opstapt. Ik vind overigens wel dat ze ons als toeschouwers wel wat meer verantwoording schuldig zijn. Door ons kunnen zij miljoenen verdienen.

Volgende bondscoach is...?

Ronald Koeman?

18 juni 2012 om 00:10

Van der Wiel was echt een drama vanavond! Zo vaak onnodig balverlies en domme passes, durfde niet mee naar voren..

18 juni 2012 om 00:10

Van der Wiel was ook al pislink voor de camera's.
Gaf aan dat hij nooit tot zijn spel is gekomen, maar wilde niet direct zeggen hoe of wat.... dat zou tussen hem en het team zijn.
Of Van der Wiel hint hiermee naar grote onenigheden binnen het team òf hij probeert hiermee zijn eigen optredens deels te maskeren.....

Ik vermoed, dat er vanuit het team wel degelijk kritiek is geweest op het functioneren van Van der Wiel en wel op een vergelijkbare manier zoals dat ook al in de media en bij supporters leefde. Niet vreemd.... want hij is helemaal geen schim meer van de speler die hij ooit was.....

Maar dat geldt wel voor meerdere spelers. Immers Robben en Van Persie zijn ook nooit tot de hoogten gekomen zoals we ze kennen van Bayern en Arsenal.
Ik kan me indenken, dat anderen wel degelijk hierover kritiek hebben gehad. En dan denk ik aan een Sneijder, die het echt niet kan verkroppen dat het zo loopt en zich ook binnen de lijnen danig stoorde aan het optreden van sommige ploeggenoten. Sneijder lijkt me dan wel het type dat rustig zijn mond open trekt en deels terecht, want alleen hij en Stekelenburg hebben uiteindelijk hun vorm weten te benaderen, die we van hen kennen.......

18 juni 2012 om 00:10

die oranje spelers willen allemaal iets zeggen maar dan op zo'n verkapte manier dat ze net doen of ze niks verkeerd zeggen bah zeg gewoon wat je denkt man

18 juni 2012 om 00:10

Zet van Gaal nou maar voor de groep. Die kan een heel nieuw team bouwen. Daar heeft ie twee jaar de tijd voor. En hij heeft de keus uit 40 talenten die allemaal staan te popelen om voor het Nederlands elftal uit te komen.

18 juni 2012 om 00:11

Right, heeft Van Persie niet een afspraak met Arsenal, om niet voor de camera's te verschijnen? Van fileren is dus geenszins sprake...

18 juni 2012 om 00:13

Sneyder heeft gelijk. DIe nederlaag tegen de denen heeft gewoon alles verpest. Kan gebeuren.daarna knakte het zelfvertrouwen en dat is logisch. Dat onze verdediging te zwak is voor topduels, geen opbouw van achteruit, dat wisten we ook. Hopelijk staan er binnen 2 jaar nieuwe spelers op, Waar zijn de tijden gebleven van Ronald Koeman, Frank de Boer, Frank Rijkaard en wat langer geleden, Ruud Krol. Dat waren absolute topverdedigers. We moeten nu dus niet panisch gaan worden. Dit hoort bij de sport.

18 juni 2012 om 00:16

Als een verlies in de eerste partij genoeg is om dit team mentaal te knakken dan zouden ze sowieso nooit Europees kampioen zijn geworden. We moesten in de groepsfase 2 finales spelen, daarin hebben we gefaald. Waarom zouden we de kwartfinale, halve finale en finale dan wel winnen?

18 juni 2012 om 00:17

Van Persie mag van mij nu ook wel opdonderen bij Arsenal. Die houding van hem staat me echt niet aan, ook al is hij bij Arsenal een geweldige speler.

18 juni 2012 om 01:49

Wat is dit voor onzin reactie, jij bent niet eens voor Arsenal. Moet hij dan maar gelijk stoppen met voetbal omdat zijn houding jou niet aanstaat?
Die foto op je profiel trouwens... ben je daarom fan?

18 juni 2012 om 09:03

ga weg joh troll! je bent nieteens een arsenalfan...en dan die avatar, kolere

18 juni 2012 om 00:22

De toppers hebben ook ver beneden hun kunnen gespeeld. Van Persie viel me nog wel het meeste tegen, Heeft veel kansen gemist. Sneyder en van der Vaart waren oke, Robben geen enkele actie zien maken.

18 juni 2012 om 00:25

In mijn ogen zit de trainer fout.het ruikt sterk naar vriendjespolitiek.
Vijftien minuten gespeeld(ibby),vijf wedstrijden gespeeld(wil) De Jong:geen basisspeler.
En zo kan ik doorgaan met namen noemen.
De houdbaarheid van Bert is over en out.
De koning is dood,lang leve de (volgende) koning.

18 juni 2012 om 00:28

Ik heb echt medelijden met Sneijder. Hij speelde erg goed in alle wedstrijden en vocht als een leeuw. Steek en Willems konden mij ook wel bekoren bij vlagen (over het gehele EK gezien)

18 juni 2012 om 09:38

Ik vond Stekelenburg er toch tegen de Denen en Duitsers niet geheel goed uitzien. Gisteren keepte hij uitstekend.

Verder was het wel een goede zet om Van Bommel eruit te halen voor Van de Vaart want waarom zou je een blok op het middenveld hebben als je zo'n goede verdediging hebt.......wat een drama gisteren zeg

18 juni 2012 om 00:41

En de beerput zal nog lang blijven stinken.......

18 juni 2012 om 00:50

Robben: "we moeten met z'n allen in de spiegel kijken!"
Journalist: "wat zie je dan bij jezelf?"
Robben: "uhh.. ja... uhh.. daar heb ik niet zo bij nagedacht, maar daar gaat het ook niet om"

Robben, je bent samen met de andere vedettes van dit Oranje (en de verdediging ervan) keihard door de mand gevallen, jij pompeuze, egoïstische, opgeblazen kwal!

18 juni 2012 om 01:09

Jammer , maar waar hebben we dit vaker meegemaakt ?? Juist ja , het is niet de eerste keer dat het in kampen opsplitst en niet de laatste , denk ik ..
Er komen in ieder geval genoeg geluiden uit die hoeken om dat te kunnen denken...
Reservebank van Nederland is nauwelijks gebruikt ook . En als ze niet genoeg zijn , dan laat je ze thuis en neem je betere mee..

18 juni 2012 om 01:30

Vijwel iedereen heeft dit toernooi gefaald. Achteraf kunnen we beter net als Spanje zonder spits spelen, voorzetten komen er toch niet. Zelfs Gerd Müller had niet gescoord bij dit elftal. De eerste 20 minuten waren vandaag hoopgevend, maar daarna stortte het als een kaartenhuis ineen. Ik hoop dat we weer met klassieke buitenspelers gaan spelen die af en toe ook een bal voor de pot gooien. #depressief

18 juni 2012 om 02:35

Sneijder is verreweg het grootste talent van deze selectie, als je hem in een elftal zo behandeld is er succes..bij Inter onder Mourinho en tijdens het WK was hij de grote man waar het om draaide, dit heeft zich terug betaald!

Sneijder kan in zijn eentje een team beter laten draaien, dat is zijn kwaliteit, niet achter een vleugelverdediger aanrennen!

Kan er misschien een item komen met de hoopvolle talenten voor het komende Wk??

18 juni 2012 om 03:27

de Wk selectie is al bekent ik heb net een fax ontvangen vanuit Zeist.

Vorm
Steek
Krul
Hetinga
Bruma
4gever
V.rhijn
Buttner
Sneyder
v.dvaart
Clasie
De Jong
Schaars
Strootman
Affelay
Elia
Narsing
Emanuelson
Boerichter
Lens
Dost
Hunt
V.persie.

18 juni 2012 om 02:59

Hij moet ze gore piep houden, hij is de grootste ego en de grootste mislukkeling van Oranje die Robben, kom op Munchen, fluit die man eens goed uit, hij voelt zich echt goed, ze eigen clubssupporters zitten niet eens op hem te wachten

18 juni 2012 om 09:15

Haha .... ik lach me kreupel......viva Portugal.... en de hollanders hebben nu bewezen dat ze echt geen topland meer zijn. Nu weet ik waarom er geen enkel voetballer bij een topclub speelt.... gewoon matig niveau

18 juni 2012 om 09:30

Ik kijk alvast uit naar de oefenwedstrijd tussen België en Nederland...

18 juni 2012 om 09:38

Ik ben benieuwd wanneer de beerput echt los gaat. En Robben moet helemaal niet zeuren. Zijn egoisme heeft Nederland ook veel gekost dit toernooi. Als je ziet hoe vaak hij de bal op tijd had kunnen afspelen... Nee, meneertje wilde het zelf doen omdat hij vindt dat hij eerherstel nodig heeft.

18 juni 2012 om 11:14

Toch zeker op één keer na...

18 juni 2012 om 09:56

Van Marwijk luistert gewoon naar wat hij hoort van de fans, in plaats van logisch na te denken en de best mogelijke opstelling te gebruiken. huntelaar in de spits zonder een speler die kan voorzetten zonder naar binnen te moeten snijden, logisch dat hij niet 1 goeie bal gekregen heeft. Van Persie, geen idee wat zijn rol in het spel was, beetje tussen de linies lopen en verder niks doen tenzij 1 kans verprutsen?

Robben is gewoon een middelmatige speler, die dan nog eens enorm egoïstisch is, ik zie daar dan nog liever Kuyt of nog beter: Narsingh.
De enigste goeie keus van Van Marwijk was het duo VdV De Jong, en ook de enige 2 die nog een beetje op niveau acteerden.

Sneijder toonde wel veel inzet, als enigste positieve punt, maar dat was vooral omdat hij telkens van die linkerflank wou weglopen, nog zo'n geniale zet van Marwijkje.

En dan die verdediging, het doet me denken aan 2e klasse van België, zodanig slecht dat het komisch wordt.

Anyway, ik hoop dat jullie 2010 koesteren want NL is gedaan, jullie ''grote 4'' (die eigenlijk ervoor zorgen dat NL niet draait) zijn allemaal 28 of ouder, m.a.w nu waren hun topjaren, in Brazilië (als jullie er geraken) zijn ze alle 4 30 , wat dus betekent dat Robben en Van Persie fysiek helemaal kapot zijn en van der vaart nog slechtere conditie zal hebben. Komt daar nog eens bij dat jullie amper talenten hebben rondlopen van datzelfde kaliber als Sneijder en co in hun Ajax tijd bv, dus ik vrees voor alle Nl'ers hier dat het eventjes rustig zal worden in het legioen.

En je hebt het misschien kunnen afleiden uit mijn schrijfstijl, maar ik geniet er wel van, en dat komt enkel en alleen door die verdomde hollandse arrogantie, zowel onder de supporters ( niet allemaal natuurlijk) als onder de spelers.

18 juni 2012 om 11:15

Het had gewoon beter geweest als van Persie op de bank begon, eigenlijk zoals ik al voor, maar ook eerder al tijdens het EK al zei, maar helaas is dit nooit gebeurd.

18 juni 2012 om 12:54

@paisa,

van Persie heeft zich in ieder geval bij mij niet geliefd gemaakt door zijn slecte spel,maar bovenal
door lekker te gaan bellen na afloop van Ned-denemarken en tegen alle afspraken in naar zijn vrouw te gaan voor de wedstrijd tegen Duitsland.
Net alsof hij meer is dan een ander terwijl hij in het Ned.11tal al jaren faalt.

18 juni 2012 om 16:16

Van Persie doet slecht wat hem opgedragen is door Arsenal. Je kan we zeggen dat even snel een interview over de wedstrijd wel zou kunnen, maar je hebt altijd van die debiele journalisten die opzettelijk van de gelegenheid gebruik maken om toch over Arsenal te vragen zodat Van Persie boos wordt en het geweldige kijkcijfers oplevert.

18 juni 2012 om 18:00

Weer een toernooi waarin van Persie een wanprestatie levert voor Oranje.
Ik vraag me werkelijk af wat er aan de k\hand is met die gozer. Het zit of tussen de oren helemaal fout, danwel van Marwijk maakt hem op een of andere maniet vleugellam.

18 juni 2012 om 21:43

Het leek dit toernooi wel alsof niet Mark van Bommel maar Robin van Persie de schoonzoon van Van Marwijk is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Jeremain LensAanvaller54
Robin van PersieAanvaller55
Ron VlaarVerdediger40
Daryl JanmaatVerdediger40
John HeitingaVerdediger30
Arjen RobbenMiddenvelder30
Wesley SneijderMiddenvelder30
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

1088 fans
Aanvaller, 29 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Manchester United 38 26 6 0
2012/2013 Arsenal 0 0 0 0
2011/2012 Arsenal 38 30 8 0
2010/2011 Arsenal 25 18 4 0
2009/2010 Arsenal 16 9 3 0
Laatste voetbalnieuws

Naam Van Persie op liefst kwart van verkochte Premier League-shirts

Manchester United trok Robin van Persie vorig jaar zomer vanwege zijn voetballende kwaliteiten aan, maar ook in commercieel opzicht is de aanvaller een voltreffer gebleken. De naam van de man van...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 20 juni
Er staat geen maat meer op Manchester City. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.3261719 seconden.