Voetbalzone

'Huntelaar en Van Persie speelden samen, maar het was weer niet goed'

Zondag, 17 juni 2012 om 22:50

Het Nederlands elftal werd zondagavond in Charkov roemloos uitgeschakeld op het EK. Tegen Portugal verloor Oranje ook het derde duel in Groep B: 2-1. In het Metalist Stadion leverde in de alles-of-niets-wedstrijd ook een flink gewijzigde opstelling geen succes op tegen de Zuid-Europeanen. "We waren dit EK gewoon niet goed genoeg", oordeelde doelpuntenmaker en captain Rafael van der Vaart.

/

"Het is gewoon slecht", erkende Van der Vaart. "Je verliest drie keer en dan verdien je het ook niet. Je kunt ook zeggen dat we veel kansen hadden en dergelijke, maar we hadden gewoon veel beter moeten spelen." Van der Vaart zette Nederland al vroeg op voorsprong. "Maar daarna gaan zij steeds beter spelen en wij juist niet", vertelde de middenvelder aan de NOS

Van der Vaart wilde verder niet ingaan op de veldbezetting. "Er wordt vanaf het begin al geklaagd over Robin van Persie en Klaas-Jan Huntelaar, dat ze samen moesten spelen. Dat gebeurde vandaag, maar het was weer niet goed.Zo is het nu eenmaal. We hebben allemaal slecht gespeeld, we moeten allemaal in de spiegel kijken. Het is alleen sneu voor al die fans."

17 juni 2012 om 23:05

Waar ik enorm van sta te kijken
Robin v. Persie: Topscorer Premier League, misschien wel de meest hoge competitie ter wereld.
KJ Huntelaar: Topscorer Bundesliga, ook een van de grootste competities.

En dan eens kijken hoe ze hebben gepresteerd op het EK: Waardeloos

17 juni 2012 om 23:14

Waardeloos is inderdaad het goede woord, We zijn gewoon niet goed genoeg en dat moeten we accepteren het verwachtingspatroon was veel te hoog ook wegens de lucky WK finale, RvP & Huntelaar kunnen niet samen spelen en al die Huntelaar fanboys moeten nu een keer in de spiegel kijken en beseffen dat hij er nooit staat tegen de grote clubs.

Tijd voor een nieuwe Generatie, Ik hoop dat Fer Strootman Wijnaldum Maher Nuytinck Gouweleeuw De Vrij Van Rhijn Willems Luuk De Jong Narsingh enz zich uitstekend ontwikkelen en dat we er weer staan in 2016, Ik denk dat 2014 te vroeg komt voor veel van deze talenten.

17 juni 2012 om 23:20

RVP en Huntelaar kunnen juist wel samen spelen,...met vleugelspelers die de achterlijn halen

17 juni 2012 om 23:20

Huntelaar de stuntelaar had zowieso niet in het veld moeten zitten. Affelay had er samen met boulahrouz er in moeten zitten. Affelay naast Sneijder. Phhhhhhhhhhhhhhhhh

18 juni 2012 om 00:15

Huntelaar is gewoon een matige spits.. Wie je er ook omheen zet.

Er word in de top meer gevraagd dan Huntelaar kan brengen. Als je de absolute top pakt: Rooney, Ibra, Benzema.. Dat spelers die 90 minuten lang in beweging zijn. Ruimte creeren voor anderen, assist leveren en ook als aanspeelpunt fungeren.

Huntelaar kan niets van dit alles en is volledig afhankelijk van de 10 anderen om hem heen.

Robin van Persie heeft dit wel maar heeft er dit EK niets van gebakken, redenen daarvoor kunnen me aan de kont oxideren niet interessant.

Ik snap werkelijk waar niet wat men zo geweldig vind aan Huntelaar en waarom die zo nodig in de basis moet.

18 juni 2012 om 00:35

haha wel mooi al die mafkezen met grote bek huntelaar moet erin die scoort wel haha,nou we hebben het gezien hoeveel heeft ie er gemaakt ?
als je geen fatsoenlijke ballen krijgt scoor je niet dat hebben we nu wel gezien

18 juni 2012 om 07:54

Ronaldo: topscorer Primera Division ...

17 juni 2012 om 22:58

wijze woorden en nu maar weer concentreren op het Wk..

17 juni 2012 om 22:59

Als we ons daar maar voor plaatsen...

17 juni 2012 om 23:00

niet met deze speelstijl.. dat is wel gebleken..;

17 juni 2012 om 23:01

Nee, er moet zeker wat gebeuren, dat lijkt me duidelijk.

17 juni 2012 om 23:10

Nederland
Turkije
Estland
Hongarije
Roemenie
Andorra

Buiten Turkije en Roemenie zie ik geen enkel ploeg een punt pakken bij Nederland hoor. Nederland moet zich gemakkelijk als 1ste kunnen plaatsen voor het WK

17 juni 2012 om 22:59

Als je beide laat spelen moet je in een 4-1-3-2 opstelling spelen en niet in een 4-3-3 waar Persie via de zijkant moet komen.

Tegen Duitsland speelden ze bijna beide centraal Huntelaar een beetje voor Persie en ze hebben gelijk 2 goede kansen gehad waarvan 1tje zat.

17 juni 2012 om 22:59

. . . .. . . . . . . . . . . ,.-'". . . . . . . . . .''~.,
. . . . . . . .. . . . . .,.-". . . . . . . . . . . . . . . . . ."-.,
. . . . .. . . . . . ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ":,
. . . . . . . .. .,?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\,
. . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}
. . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:'^'.}
. . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:". . . ./
. . . . . . .?. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :'. . . ./
. . . . . . . /__.(. . ."~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,:'. . . .. ./
. . . . . . /(_. . "~,_. . . .."~,_. . . . . . . . . .,:'. . . . _/
. . . .. .{.._$;_. . ."=,_. . . ."-,_. . . ,.-~-,}, .~"; /. .. .}
. . .. . .((. . .*~_. . . ."=-._. . .";,,./'. . /" . . . ./. .. ../
. . . .. . .\'~,. . .."~.,. . . . . . . . . ..'. . .}. . . . . . ../
. . . . . .(. ..'=-,,. . . .'. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-"
. . . . . ../.'~,. . ..'-.. . . . . . . . . . . . . . ..\. . /\
. . . . . . \'~.*-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..|,./.....\,__
,,_. . . . . }.-._\. . . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . ..'=~-,
. .. '=~-,_\_. . . '\,. . . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . .'=~-,,.\,. . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . . . . . . . . ':,, . . . . . . . . . . . . . '\. . . . . . ..__
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .'=-,. . . . . . . . . .,%'--==''
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . _

17 juni 2012 om 22:59

Haha. Van Persie en Huntelaar opstellen is geen garantie voor succes. Je moet de poppetjes op de juiste plek zetten en dat doet Van Marwijk niet.

17 juni 2012 om 23:00

Verdedigend is Nederland gewoon te kwetsbaar, ze moeten hopen dat op het volgende Wk Douglas voor het Nederlandse elftal speelt en dat Bruma zich goed ontwikkeld heeft.. of Rekik.

18 juni 2012 om 00:44

Jij snapt het helemaal. Wie je dit EK verdedigend had opgesteld: het was gewoon nooit genoeg geweest. Simpelweg omdat we de kwaliteit niet (meer) hebben achterin!

18 juni 2012 om 01:30

Ja, ik hoop dat we volgende x meer geluk hebben en een betere generatie.

17 juni 2012 om 23:01

Lag niet zozeer aan de veldbezetting, maar meer aan van Persie die de hele tijd over het veld zat te sjokken en overduidelijk liet merken dat hij niet blij was. Haal hem er dan gewoon uit en niet Willems.

17 juni 2012 om 23:03

Oh nee, heeft van Persie het weer gedaan? Het veldspel van hem was wederom goed, terwijl hij gewoon misbruikt werd.

Sneijder naast de jong en van der Vaart achter van Persie, vandaag heeft aangetoond dat dat de enige goede opstelling voor dat gedeelte van de as zou zijn voor ons elftal.

17 juni 2012 om 23:05

Ja hoor, is het weer Van Persie's schuld? Het is geen toeval dat Robin in de spits wel kansen krijgt en Huntelaar niet. Hij is gewoon te statisch voor dit niveau. Matige voetballer, goede afmaker.

17 juni 2012 om 23:08

We weten nu wel dat jij totaal niet objectief naar van Persie kan kijken. Hij heeft gewoon in de afgelopen twee toernooien gefaald. Op een paar verstokte Arsenal fans na, zal niemand dat betwisten.

17 juni 2012 om 23:09

Bert heeft er ook geen kaas van gegeten, de beste man zet Vpersie op rechts haha...hij heeft blijkbaar niks geleerd van de andere duels. En dan gooit hij hem weer op 10 nadat Afellay erinkwam.

17 juni 2012 om 23:09

Neen, het ligt zeker niet aan RVP alleen maar je mag toch verwachten dat de skipper van Arsenal één van de dragende spelers is bij zijn nationaal elftal maar Robin gaf niet thuis .

Trouwens, hetzelfde mag gezegd worden van Robben en Sneijder.

Welsey is de zogezegd nieuwe leider...

Wel met woorden voor de camera maar op het groene gras zag ik daar weinig (of eigenlijk helemaal niks) van terug.

Het is dus een gedeelde verantwoordelijkheid en dan heeft RVP ook zijn deel daarin dat het zulke slappe hap was.

17 juni 2012 om 23:10

Gefaald of niet, dat is een andere discussie. Maar wat Huntelaar heeft laten zien is beschamend.

17 juni 2012 om 23:19

Huntelaar heeft amper gespeeld. Van Persie twee toernooien in de basis, in totaal twee doelpunten...

17 juni 2012 om 23:23

Huntelaar heeft dit toernooi meer minuten in de spits gestaan dan Rvp. Hoeveel goals hebben ze gemaakt?

17 juni 2012 om 23:33

Nederlanders blijven maar verkeerd nadenken over het spelletje. Iedere keer moet de speler zich aanpassen aan het systeem in plaats van andersom. Als je met Huntelaar een fenomenale afmaker hebt, dan moet je zorgen voor aanvoer en daar je spel op afstemmen. Als je voor de zwervende spits van Persie kiest, ook prima, maar dan moet je daar het spel op aanpassen. Nu zaten we met een systeem dat al onze goede spelers in de weg zat in plaats van liet uitblinken. Daarom heeft Portugal wel steeds de mogelijkheid om Ronaldo één op één tegen van de Wiel te zetten, terwijl Robben noooooooooit wordt vrijgespeeld. Het heilige Nederlandse systeem is alleen maar nuttig wanneer we daar de juiste spelers voor hebben en dat is nu niet zo...

17 juni 2012 om 23:33

Huntelaar heeft inderdaad langer in de spits gestaan dan RvP dit toernooi dus niet liegen. En ik zeg alleen wat ik constateer... en kennelijk heb ik ook nu weer gelijk.

@ Antonius

Als we met de punt naar achter zouden spelen, zou Robben wel 1 op 1 komen te staan.... en anders de spits wel. Maar aangezien hij de bal van Van Bommel moet ontvangen die 1 op 25 ballen naar voren speelt, en bij voorkeur in de voeten van de tegenstander... ja dan sta je nimmer op 1 op 1.

17 juni 2012 om 23:07

Ochja. Komt het weer.
Van Persie is het weer hahaha. Wat een grap.
Hebben wij spelers als Mathijssen & Vlaar uberhaupt door zien schuiven? 1x, en toen viel direct het doelpunt! Mathijssen schuift door en uiteindelijk scoren wij. Gewoon onzin, hij moet een goede bal krijgen in zijn benen. Niet alles diep, want hij is niet zo ontzettend snel.

Willems had geel, en je moest nog 2x scoren. Dan is het toch logisch dat je een verdediger eruit haalt? Jij snapt het echt!

17 juni 2012 om 23:19

Glenn als je Willems eruit haalt dan is de kans groter dat je een doelpunt tegen krijgt dan dat je er zelf 1 maakt, gewoon common sense.

17 juni 2012 om 23:24

Als je toch moet scoren heb je er toch niks aan om een linksback van 18 jaar met een gele kaart te laten staan. Je moet alles of niets spelen. Dan gooi je er een extra speler bij! Maar oke, wat jij wilt.

18 juni 2012 om 00:56

Inderdaad, geen aanvoer van achteruit. Daar ligt het gebrek aan kwaliteit. Het is niet anders, dat deel komt tekort voor de absolute top, maar is meer dan sterk genoeg voor de landen die we straks in de WK kwalificatie tegen zullen komen. Hopelijk staan er binnen 2 jaar nieuwe sterke verdedigers op. Sneyder en van der Vaart hebben het redelijk tot goed gedaan, al vond ik van der Vaart tegen de denen ook vaak balverlies leiden. Maar de rest, van Persie voorop vanwege toch aardig wat gemiste kansen, viel tegen. Robben was geen schim van de aanvaller die hij kan zijn. Nou ja, dat is sport.

17 juni 2012 om 23:17

Alle Arsenal warriors boos haha. Iedereen kon toch zien dat hij er geen zin in had? Hele tijd de bal verkeerd afspelen op Robben en dan steeds met het kopje naar beneden.

Hij kreeg nu 2 toernooien de voorkeur en heeft het nu gewoon voor de 2e keer niet waargemaakt. Mag hij er dan eindelijk eens op afgerekend worden of blijven jullie lekker jezelf voor schut zetten door absoluut niet objectief over te komen?

17 juni 2012 om 23:20

Hoezo Rvp? Huntelaar heeft vandaag ook geen ene flikker toegevoegd. Geen duel gewonnen, geen bal vastgehouden, nooit aanspeelbaar. Wat een dramatische voetballer is dat toch. Pas als het team om hem heen lekker draait en de ballen de 16 in pompt heb je iets aan hem. Anders is hij totaal niet in staat iets te betekenen voor welk team dan ook.

Verder werd er bij Oranje ook totaal geen druk gezet, terwijl er wel met de verdedigers tegen de middenlijn werd gespeeld (precies dezelfde fout die Mourinho maakte waardoor hij met 5-0 verloor) en bleek het team niet instaat het tempo te bepalen van de wedstrijd.

17 juni 2012 om 23:23

Gelijk heb je Huntelaar heeft het altijd in de top laten weten, wat een balverlies, en ook de ballen die kwamen niet aan slordige pasjes. Van jetro , ach wordt er niet goed van

17 juni 2012 om 23:21

Klaas Jan Huntelaar is toch geen Jim Bakkum, begin toch de indruk te krijgen dat de meesten niet objectief naar Rvp en KJH kunnen kijken.

Eerste wedstrijd tegen Denemarken was al te zien dat het middenveld niet functioneerde door van Bommel en geen aansluiting vanuit de verdediging, tegen Duitsland was dit nog beter te zien.

Vandaag werd Van persie daar neergezet waardoor het middenveld never en nooit gaat functioneren je kunt niet verwachten van een (shaduw)spits dat hij als een middenvelder kan presteren.

17 juni 2012 om 23:28

Te sjokken? Heb je de 1-0 wel gezien? Kom sowieso eens met cijfers over de gemaakte meters voor je dit soort beweringen doet..

Dat hij niet rendeert op "10" is weinig verrassend, dat had iedereen je kunnen vertellen die hem regelmatig ziet spelen. Had Bert ook even simpel aan Wenger kunnen vragen waarschijnlijk, die heeft hem bij Arsenal volgens mij nog nooit op 10 gezet (altijd in de spits, tweede spits of op de flank).

17 juni 2012 om 23:33

Jonagold ik beweer dit niet zomaar. De Engelse commentators hebben dit herhaaldelijk gedurende de wedstrijd gezegd. Hij was topscorer van EPL en zij besteedden dus meer aandacht aan hem.

17 juni 2012 om 23:04

Deed Huntelaar mee dan?

17 juni 2012 om 23:21

Hij heeft nauwelijks goede voorzetten gehad ! Als ik me niet vergis zag ik welgeteld 1 schot van KJH en die was niet op doel !

NL moet een nieuwe coach aanstellen en opnieuw een frisse start maken voor het WK in 2014 ..

17 juni 2012 om 23:36

Ja hij deed mee. Maar speelde echt bagger dus ik snap je reactie wel. Nu snap ik wel waarom Bert niet met Huntelaar en Van Persie nooit wilt beginnen ze spelen meer tegen elkaar dan met elkaar echt onbegrijpenlijk.

17 juni 2012 om 23:06

Ik dacht dat alleen de Nederlandse defensie matig was ...

Ik heb me vergist....

Ook de aanval en het middenveld mag als matig worden omschreven.

Vooral in de aanval grote namen qua reputatie maar daar heb ik nou eens echt helemaal niks van teruggezien in dit tornooi.

17 juni 2012 om 23:07

Als Huntelaar speelt speel dan met tenminste 1 echte buiten speler deze wedstrijd had Huntelaar geen een goeie ball van de flanken. Iedereen zit te zeuren Huntelaar in de spits ik denk van ja als Robben gewisseld wordt door narsinhg hoe die ook heet dan pas kan je met Klaas Jan spelen

17 juni 2012 om 23:07

Huntelaar heeft zwaar gefaald, maar hij kreeg weer de ballen niet. Robben is gewoon triest, die man zit in een depressie niks lukt hem meer. Van Persie was ook niets vandaag tijd voor een nieuwe spits in Oranje ala Kluivert.

17 juni 2012 om 23:10

Ik vind Van Persie echt een drama. Hij heeft duidelijk al jarenlang met Oranje geen klik, dit kan gebeuren maar aub selecteer hem niet meer...

Van Persie is goed bij Arsenal en verder niet.

17 juni 2012 om 23:14

Tsja, was allemaal te verwachten. Het ging al helemaal nergens meer over en met deze depressieve en fysiek slechte groep bereik je niets. Laffe bert en staf deden de rest.

Als je in de toekomst wat wil neem een NL ingestelde coacxh met ervarig en tactische kunde: Koeman of de Boer.

Bert, je bent een sukkel als je niet gelijk afscheid neemt, je staat voor L U L.

17 juni 2012 om 23:42

Nou met jou ben ik ook snel klaar, als je De Boer noemt als ervaren trainer, maak jezelf volstrekt belachelijk...

18 juni 2012 om 00:59

Klopt, wij willen Aad de Mos!

18 juni 2012 om 10:31

Dan hoop ik voor je dat hij snel weer terug naar Sparta komt....

17 juni 2012 om 23:20

Tijd voor een nieuwe coach, die met een schone lei kan beginnen! En de juiste spelers op de juiste plek gaat opstellen! En durft om grote namen die niet goed functioneren in Oranje op de bank te zetten! Eentje die gewoon een logische opstelling maakt met de spelers die hij tot zijn beschikking heeft!

Dag Bert, bedankt voor het vier jaar lang verkloten van het Nederlands elftal terwijl je een zeer talentvolle generatie tot je beschikking had! Slecht voetbal en veel geluk, dat was het wel..

17 juni 2012 om 23:41

Hoe kun je nu in godsnaam met droge ogen beweren dat Van Marwijk het Nederlands elftal de afgelopen 4 jaar verkloot heeft? We zijn ongeslagen geplaatst voor het WK, waar we tweede zijn geworden en hebben een prima kwalificatie achter de rug gehad. Dat het nu allemaal slecht loopt is een feit, maar dat ligt meer aan de spelers dan aan de coach. Feit is dat we een middelmatige selectie hebben met een aantal potentiële toppers die a) en vorm moeten zijn en b) gesteund moeten worden. Als het eerste niet het geval is en de middelmaat ook nog eens gaat geloven dat zij toppers zijn en niet achter een man aan hoeven te lopen; dan ben je toch (terecht) snel klaar?!

En je kan toch moeilijk beweren dat het 3 1/2 jaar alleen maar geluk was? Daarmee doe je iedereen echt tekort!

18 juni 2012 om 00:08

Dat beweer ik niet, het was twee jaar geleden een mooie samenstelling van slecht, negatief voetbal, een gelukkige loting en in diverse wedstrijden veel geluk! Voor welke kwalificatie dan ook hoort Nederland zich altijd glansrijk voor te kwalificeren met een groep spelers als deze! Het voetbal is niet om aan te zien geweest! Jij zegt potentiële toppers?? Ik zeg dat Sneijder, Robben, van Persie wereldtoppers zijn. Ik zeg dat Huntelaar, vd Vaart, Nigel de Jong toppers zijn. Ik zeg dat Mathijssen, Heitinga, van der Wiel, Pieters, van Bommel, Afellay en de rest subtoppers zijn. Waar er dan nog een paar tussen zitten met veel groeipotentie. Kijk naar elk ander top nationaal elftal en die bestaan min of meer uit dezelfde samenstelling van spelers qua talent en capaciteit! Een paar teams waar Oranje van verloren heeft de afgelopen tijd hebben niet eens die capaciteiten en talenten..
Het is heel simpel, een goede coach had een logische opstelling gemaakt en de juiste spelers op de juiste positie opgesteld. In plaats van rare opstellingen te maken en spelers op plekken neer te zetten waardoor het elftal constant verkeerd staat! Om maar niet te spreken van de overdreven voorkeur voor zijn schoonzoon en andere lievelingetjes! Nee hoor, ik heb geen enkel begrip en respect voor het beleid van van Marwijk de laatste vier jaar! Met deze groep spelers had een coach gewoon heel aantrekkelijk voetbal moeten spelen. Dan had je op zijn minst net zulke en misschien nog wel betere prestaties kunnen leveren als met het wanstaltige beleid van van Marwijk... Dat is mijn mening!

18 juni 2012 om 00:14

ten eerste zeg je dat wel, dus ik weet niet hoe je dat durft te ontkennen?

En inderdaad, we hebben potentiële wereldtoppers, maar als die allemaal gaan denken dat ze in hun eentje het verschil gaan maken, dan mis je dus al die man in teamverband en dat is te veel. Als de Huntelaars en de Jongs van deze wereld dan ook denken dat ze enige status hebben, dan wordt het een lastig verhaal. Je kan namelijk alleen succes behalen als je dat als team doet, en als iedereen de ballen uit zijn broekt werkt. Doe je dat niet, dan zal individuele kwaliteit bijna nooit de doorslag geven.

Het is natuurlijk lekker makkelijk om op Van Marwijk af te geven en allemaal te doen alsof hij alleen voor Van Bommel kiest omdat het zijn schoonzoon is. Maar volgens mij heeft hij een aantal spelers gewoon gepasseerd omdat zij niet voldeden?

Een mening mag je hebben, maar verkondig het dan ajb niet als waarheid en ga geen mensen zwart lopen maken. Er zit namelijk een hoop subjectiviteit in je verhaal!

18 juni 2012 om 00:23

Mijn eerste regels in mij tweede post waren een reactie op jou laatste regels in je eerste post. Je vroeg twee keer hoe ik iets kon beweren, vandaar..
Aangaande je eerste vraag hoe ik dat kan beweren blijf ik uiteraard achter mijn woorden staan, hij heeft het vier lang lopen verkloten, wat mij betreft..
Ik ben niet zo van de scorebord-journalistiek, hou meer van aantrekkelijk voetbal. Zeker als je de spelers hebt om dat te doen..

18 juni 2012 om 00:31

Er zit veel subjectiviteit in de meeste posts hier. Omdat men zijn eigen mening geeft en zijn voorkeuren heeft, over het algemeen. Ik kan Bert van Marwijk niet zwarter maken als dat hij al zelf heeft gedaan hoor.

Waarom heeft hij zo lang gewacht met van Bommel passeren terwijl die ook al tijden niet voldeed??

Buiten dat ben ik niet zo van de scorebord-journalistiek (om met Co te spreken). Zoals ik al eerder zei, deze groep spelers heeft meer dan genoeg kwaliteit om zich glansrijk en met aantrekkelijk voetbal te kwalificeren voor welk toernooi dan ook. Een ongeslagen kwalificatie met slecht en negatief voetbal zegt mij niks..

18 juni 2012 om 10:30

Als jij verwacht dat je met de huidige generatie met aanvallend voetbal alle ploegen van de wereld van de mat speelt en alles wint, dan ben je vrij naïef. We hebben hier te maken met middelmatige voetballers en een paar potentiële toppers die het verschil kunnen maken. Ja kan van deze groep niet verwachten dat ze 90 minuten lang een tegenstander domineren want daarvoor zitten er teveel zwakke plekken in het team.

Van Marwijk heeft het absoluut niet 4 jaar lang verkloot want onder zijn leiding hebben we mooi wel een WK finale gehaald en dat is nou niet iets wat heel vaak op ons lijstje voorkomt. Nu zul jij wel weer gaan roepen dat dat allemaal geluk was en de kwaliteit van de spelers en niet van Van Marwijk, maar je dat is te kort door de bocht. Want met dezelfde redenatie zou je het nu ook voor Van Marwijk op kunnen nemen, aangezien de spelers nu tekort schoten en er veel pech was. Of zijn prestaties aan iedereen behalve de coach te danken maar kijken we hem er juist wel op aan als het slecht gaat?

Het probleem bij het Nederlands elftal is in mijn ogen niet Van Bommel en zelfs niet (alleen) de verdediging. Het probleem zit hem in de mentaliteit van sommige spelers; als de vier man voorin het niet nodig vinden om mee te verdedigen, dan wordt de rest uiteraard overlopen. Met de kwaliteit die wij hebben, moet het grootste gedeelte van het team gewoon de ballen uit hun broek werken om de individuele kwaliteit van bijvoorbeeld Sneijder tot zijn recht te laten komen

17 juni 2012 om 23:50

Huntelaar heeft 1 voorzet gehad. Wéér Robben op rechts en geen normale voorzetten vanaf de flanken. Dat is het probleem!!!

17 juni 2012 om 23:57

We stonden altijd bekend om ons spel over de flanken,met goede buitenspelers. Huntelaar is een perfecte spits,maar dan moeten we weer eens met echt buitenspelers spelen en niet met egotrippers op de buitenkant.

Echte spitsen hebben aanvoer nodig,maar Huntelaar krijgt geen normale voorzet. Narsingh op rechts en Robben op links had misschien beter uitgepakt

17 juni 2012 om 23:59

Nee Rafael, het was weer niet goed omdat Huntelaar geen een bal van de zijkant kreeg en van Persie ook z'n draai niet kon vinden. Van Marwijk heeft twee spelers compleet uit hun ritme gehaald en alleen hebben we een beetje van Sneijder kunnen genieten. De rest kan me lekker boeien. Ook v.d Vaart is niet dezelfde speler van de afgelopen jaren.

18 juni 2012 om 00:04

Snapte niks van deze opstelling.

Sneijder op links v.persie op 10 dan heb je 2 belangrijke spelers uit positie waardoor ze niet lekker in hun vel zitten en maar op 70% van hun kunnen spelen.

Had gewoon zonder Huntelaar moeten beginnen.

433 ala Spanje met robben op links en narsingh op rechts.

Wat me is opgevallen, Bert durft Robben nooit eruit te halen terwijl je ziet dat het gewoon niet loopt bij hem.

steek
Boulah
vlaar
mathijs
willems
Vaart
Jong
Sneijder
Narsingh
Persie
Robben
18 juni 2012 om 00:19

Wat me vooral opviel was dat balverlies in de 16 van de tegenstander meteen een doelpoging bij ons opleverde. Het middenveld is belangrijk om balbezit te houden en vooral ook om vertrouwen op te doen. Ik denk dat een 4-3-3 beter is en ook meer 'hoge' ruimte oplevert. Ik vind het spel met een blok van 2 spelers maar behelpen en blijkbaar ook te moeilijk uitvoerbaar, omdat er dan wel ook aanvallers mee terug moeten verdedigen.
We zullen of deze bondscoach het nog gaat redden...

18 juni 2012 om 01:02

Het maakt ook niet uit waar je de poppetjes voorin en op het middenveld neerzet, zolang je met voetballers als Vlaar, van der Wiel en Willems achterin speelt zal het nooit wat worden. Wat een dramatische verdediging!
-vlaar probeert alleen maar zelf niet foutloos te zijn door alle ballen breed of terug te spelen, nooit een bal vooruit en als die vooruit gaat te laat.
- Willems dekt alleen aan de buitenkant, duikt onder ballen door, geeft Nani zoveel ruimte dat die nog even het gras kan likken en denkt ook nog dat hij acties kan gaan maken
Vdw, hoef ik weinig over te zeggen, 1 miljoen euro aan Valencia overmaken voor hem !

18 juni 2012 om 13:02

Huntelaar moet je er niet in zetten als je Robben op rechts houd,die heeft voorzetten nodig.

Van Persie heeft gewoon gedaan wat hij zei, '' als ik niet in de spits sta word ik lastig '' ,hij heeft zich heel de wedstrijd niet laten zien,liep geen meter teveel en dacht er geen moment aan om zich te bemoeien of in te zetten voor het team en het volk,maar wel als eerste in de bus,dan is hij wel vliegensvlug...

Van Persie moet gewoon zijn ego opzij zetten en accepteren dat ze samen in de spits horen,de nieuwe bondscoach moet een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts zetten,en gooi ze er dan maar vanaf de achterlijn erin,dan scoren ze beiden aan de lopende band.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Nederland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Bruno Martins IndiVerdediger62
Kevin StrootmanMiddenvelder60
Robin van PersieAanvaller55
Jeremain LensAanvaller54
Ron VlaarVerdediger40
Jordy ClasieMiddenvelder40
Rafael van der VaartMiddenvelder44
Voor de complete selectie: Clubpagina Nederland.

313 fans
Middenvelder, 30 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Hamburger SV 27 5 5 0
2012/2013 Tottenham Hotspur 2 0 0 0
2011/2012 Tottenham Hotspur 33 11 3 0
2010/2011 Real Madrid 0 0 0 0
2010/2011 Tottenham Hotspur 28 13 4 0

In de wandelgangen

Woensdag 22 mei
Guus Hiddink laat nog niets los over zijn toekomst. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.234375 seconden.