Voetbalzone

Eriksen geeft toe: 'Ik had verwacht dat ik beter zou presteren'

Zondag, 17 juni 2012 om 10:08

Het EK in Oekraïne en Polen is vooralsnog niet het toernooi van Christian Eriksen. De Deense supporters verwachten veel van de middenvelder van Ajax, maar vooralsnog heeft Eriksen die hoge verwachtingen niet waar kunnen maken. Zondagavond, tegen Duitsland, hoopt de spelmaker toch een keer te kunnen vlammen: "Misschien is dit wel mijn laatste kans om op dit toernooi te laten zien wat ik kan. We treffen een geweldige ploeg en ik moet honderd procent zijn."

/

Denemarken verloor van Portugal, maar won van Nederland en blijft daardoor hopen op een plek in de volgende ronde. Daar is een goed resultaat tegen Duitsland voor nodig en Eriksen hoopt de ploeg daaraan te kunnen helpen. "Het EK loopt niet zoals ik had gehoopt", geeft hij toe op de website van de UEFA. "Ik had verwacht dat ik beter zou presteren, maar gelukkig doet het team het wel goed, en dat is het belangrijkst. Er zijn bij mij persoonlijk ook wel dingen goed gegaan, maar toch heb ik het gevoel dat ik meer had moeten brengen."

Dat vinden bondscoach Morten Olsen en de Deense voetballiefhebbers ook. "Alles is heel snel gegaan en de mensen verwachten plotseling veel van mij", weet Eriksen. "De verwachtingen zijn in de laatste maanden eigenlijk alleen maar gegroeid, maar ik vind het een geweldige ervaring. Eigenlijk is het best gek dat ik pas twintig jaar oud ben, maar toch al 25 interlands heb gespeeld."

Poll

Christian Eriksen is overhyped

17 juni 2012 om 10:11

Ach, hij is nog pas 20. Dat hij een goeie speler wordt staat vast, dat heeft alleen wat meer tijd nodig.

17 juni 2012 om 13:07

Het grootste talent van de eredivisie. Hij heeft dit jaar bijna alle wedstrijden voor Ajax gespeeld. Hij is vermoeid en moet dan ook nog even het nationale team dragen.

17 juni 2012 om 14:47

Ik verwacht eerlijk gezegd meer van Eriksen dan hij dit seizoen liet zien. Ik vond hem niet dominant genoeg spelen voor iemand met zijn status als toptalent en al helemaal niet constant genoeg. Vaak genoeg was Eriksen net zo onzichtbaar als nu bij het Deense team. Maher sprong er in mijn ogen echt boven uit en daarachter was Clasie ook veel bepalender voor zijn team dan Eriksen. Hij is een groot talent hoor, daar niet van, maar ik vind voorlopig dat hij zijn belofte nog niet echt in lost. Zowel bij Ajax niet als bij Denemarken.

17 juni 2012 om 10:12

Ik zie hem elke thuiswedstrijd van Ajax spelen. Ik vind hem een groot talent en hij geeft veel assists maar toch vind ik hem een tikkie overhyped.

17 juni 2012 om 11:15

Ajax zal niet blij zijn met de matige prestaties van Eriksen en Van der Wiel.
Die 2 vallen toch echt heel zwaar tegen. Ze zijn beide trouwens overhyped door al die uitspraken van Ajax. En als ze 10 miljoen durven te vragen voor Van der Wiel is dat echt lachwekkend.
Nooit een goede voorzet en verdedigend ook niet al te sterk.

Eriksen had al veel bepalender moeten zijn. Er kan niet steeds worden gezegd "hij is pas 20". Hazard en dat soort spelers zijn de supertalenten, en niet Eriksen.

17 juni 2012 om 12:13

Eriksen valt nu 2 wedstrijden tegen bij Denemarken terwijl hij bij de andere interlands verreweg de beste speler was van Deens kant. Bij meerdere interlands is hij man of the match geworden en was hij beslissend. Wanneer het dan een keer niet lukt zijn mensen al heel snel negatief. Het verwachtingspatroon is al veel snel veel te hoog. Om beslissend te kunnen zijn moet je ook nog een aantal kwaliteitsspelers om je heen hebben lopen.

Een mooi voorbeeld hiervan is Polen. Blasickowski, Piszcek en Lewandowski zijn toch wel (heel erg) goede voetballers. maar de rest van het team is te middelmatig om te excelleren. Wat leid toch uitschakeling en de negatieve kritiek die er bij hoort.

Vd Wiel is al ruim 1,5 jaar zijn vorm kwijt. Of hij vertoonde op het Wk en het seizoen daarvoor zijn absolute top. Welke van de 2 het is laat ik in het midden. Wat niet wegneemt dat vd Wiel pas 23 jaar is, hij al 50? interlands achter zijn naam heeft staan en heel veel ervaring heeft op eredivisie, europa league en champions league niveau. Dat vergeten mensen ook even voor het gemak. Daarnaast is een hoge vraagprijs alleen maar goed. Zouden de andere Nederlandse clubs nog wat van moeten leren. Waarom kan een portugeze competitie wel 40 miljoen voor hun spelers vangen en de Nederlandse niet? Omdat Portugal brutaal is en Nederland niet.

Dat je toevallig Hazard noemt is heel leuk. Eriksen was bij Ajax beslissend en Hazard was bij Lille beslissend. Alleen Eriksen heeft met het Deense elftal het EK gehaald. Teriwjl de kwaliteit in de selectie van Belgie veel hoger is. Hazard heeft dus eigenlijk meer gefaald dan Eriksen. Aangezien die nog nooit heeft uitgeblonken bij België.

17 juni 2012 om 12:36

Over de vorm van Eriksen gesproken, ik vind hem dit seizoen stukken minder dan vorig seizoen en vanaf de eerste voorbereidingswedstrijd naar het Ek is er al veel (terechte) kritiek op hem geleverd, het is dus niet alleen maar van dit moment.

17 juni 2012 om 10:15

Als de hele wereld zegt dat je een toekomstig wereldster bent ga je er zelf in geloven. Ik vind het een talent, niet meer en niet minder.

17 juni 2012 om 13:38

Bij Ajax zal men altijd een wereldster proberen uit hun mouw te toveren tegen wil en dank van het slachtoffer.eriksen is een goede speler,maar steekt niet boven de gemiddelde speler van Ajax uit.in de Deense ploeg was hij één van de zwakkere schakels,waar hij ook probeerde zijn kilometers te maken met dwars over het speelveld te rennen en dit tot ongenoegen van Olsen,die dan ook zag dat de tegenstrever tijd zat had voor zich opnieuw te organiseren .

17 juni 2012 om 14:59

Er zijn genoeg interlands waarbij Eriksen de absolute ster was, nu denk ik even aan Denemarken - Engeland, waarbij Eriksen het hele middenveld in zijn eentje domineerde en de Engelse van het kastje naar de muur stuurde

17 juni 2012 om 10:19

eindelijk een goede poll,die jongen is zwaar overhyped,de echte toppers zijn al beslissend op hun 20e.

17 juni 2012 om 10:26

Ja en die spelen dan in een goed draaiend elftal waarbij ze begeleid worden door ervaren spelers, Eriksen is zelf bijna de meest ervaren speler in het elftal. Nee die jongen is niet overhyped en wil ook graag dat hij bij Ajax blijft maar aan de andere kant voor zijn ontwikkeling moet ie in een team met vedettes om zich heen.

17 juni 2012 om 10:27

Oh wie dan?
Op messi na ken ik er geen een.

17 juni 2012 om 10:41

Mario Gotze, John Guidetti, Eden Hazard om er even een paar te noemen

17 juni 2012 om 10:45

Guidetti nu al een topper noemen gaat te ver.
Gotze speelt gewoon in een goed team.
Hazard in de belgische ploeg beslist hij niet.

17 juni 2012 om 10:55

Zowel Guidetti als Gotze en Hazard hebben minder bewezen in het landenvoetbal dan Eriksen!

17 juni 2012 om 11:35

@frikx
Ja, maar Guidetti heeft concurrentie van Zlatan, Götze van Özil en Hazard gaat niet mee naar het EK, dus hij kan niet presteren. De concurrentie die Eriksen heeft, is van Lasse Schone.

17 juni 2012 om 12:16

Hazard gaat niet naar het EK omdat hij Belgie niet naar het EK heeft geschoten. Precies maar Ronaldo laat het ook niet zien in de nationale ploeg. Toch krijgt Eriksen meer gezeik terwijl hij pas 20 is.

Wat ik zeg is dus gewoon waar. Guidetti is helemaal niet verder dan Eriksen en gaat het ook nooit zover schoppen. Die verdwijnt nu ergens op de bank. Gotze is natuurlijk een fantastische middenvelder maar heeft nog niets laten zien in het duitse elftal dus dat is geen argument. Eriksen heeft meegeholpen aan het meedoen op dit EK. Al heel wat dus!

17 juni 2012 om 12:17

Guidetti heeft pas één seizoen gepresteerd in de eredivisie en voor de rest nergens. Dus Guidetti is nog lang neit zo goed als Eriksen is. Deze laat het namelijk al 3 jaar zien in de eredivisie met zijn statistieken.

Hazard speelt bij Lille goed. Net zo beslissend als Eriksen bij Ajax is. Alleen Hazard kan niet excelleren bij het belgische team die toch een veel betere selectie heeft dan de Denen. Daarom is de prestatie van Eriksen bij Denemarken des te knapper.

Götze is een hele goede voetballer. En het is jammer dat hij Özil voor zich heeft. Die jongen kan wel uitgroeien tot een topper. Ook een stuk beter dan Eriksen.

Maar werd Eriksen niet vorig jaar in hetzelfde rijtje genoemd (door de experts) als Hazard, Wilshere en Gotze in de golden boy award? Weliswaar won hij niet van ze maar bij de top 5 van europese toptalenten zitten is toch wel iets waard zullen we maar zeggen.

17 juni 2012 om 12:21

Mario gotze is niet degene die beslissend was.
Hummels en Kagawa hebben meer het werk gedaan.
Gotze vind ik nog het meest overhyped.

17 juni 2012 om 13:06

@ frikx haha meer onzin kan je niet verzinnen. Seedorf nooit gepresteerd in het nationale elftal. Wil je zeggen dat het een middelmatige speler is? Btw als je enigzins voetbalverstand zou hebben, zou je ook kunnen bedenken dat Eriksen de enige topper in spe is bij Denemarken. Houdt in dat alles om hem draait. In een team met meerdere sterren is het misschien eenvoudiger voetballen maar lastiger om op te vallen. Zeker omdat het team dan ook niet om jouw draait. Eriksen is de man en zo is het systeem ook. Dus gozer misschien dat deze slechte argumenten bij je vriendjes werken maar probeer het hier aub niet.

17 juni 2012 om 13:21

Inderdaad...en Guidetti heeft na een heel goed seizoen nog niet genoeg gepresteerd om een topper genoemd te worden....bij Ajax...(eriksen) krijgt men dat etiket al wanneer ze de bal 3x naar de juiste kleur kunnen spelen.

17 juni 2012 om 13:27

Noem ik eriksen een topper?
Ze hebben alle twee potentie om wereldtoppers te worden.
Maar dat zijn ze zeker nog niet.

17 juni 2012 om 10:45

Goh wat toevallig dat ik zo'n reactie wel had verwacht van jou, bij jou is alles wat met Ajax te maken heeft slecht .
Overigens is Eriksen al vele malen beslissend geweest voor Ajax, gezien zijn assists, enkel nog wat meer scoren, dat weet hij.
Alleen komt het er nu in het nationale team niet uit.
Dus volgens jouw beredenering is CR7 ook geen topper, want die is ook niet beslissend voor Portugal, maar ja die speelt niet voor Ajax, dus dan zal het wel weer een topper zijn bij jou

17 juni 2012 om 11:27

ik heb het over eigenelftal,niet landenteams,dan kan je v.persie enzo ook afschrijven en Messi ook btw.ik vind voor hetgene wat hij presteert als nr 10 van de kampioen veel te weinig wedstrijden beslist,te weinig scoort enzo.

17 juni 2012 om 10:21

Hij is een goede speler met echt wel veel potentie, maar overhyped is hij zeker. Laat hem nou eerst maar eens gaan bewijzen dta hij bij Ajax gewoon elke week de uitblinker is. Dan pas kan hij eraan gaan denken een echte stap hogerop te gaan maken! Hij wisselt nu nog veel te vaak zijn goede met slechte acties af en is nog veel te vaak afwezig tijdens de wedstrijd!

17 juni 2012 om 10:26

De Echte Toptalenten in de Wereld ja Chrisje 040

Maar wie buiten Vd Vaart en Van Persie waren op zijn 20e al beslissend voor hun clubs , en dat bedoel ik mee dat ze wekelijks de uitblinkers waren ..

Dat waren alleen Van Persie en Vd Vaart de afgelopen 10 jaar in de Eredivisie

Zelfs Sneijder begon Ajax pas op zijn 23e!!! op sleeptouw te nemen.. zeg het maar...

Geef hem nog 3 jaar , bijna alle spelers van de Eredivisie als ze al Wereldtop worden worden ze dat pas op hun 23-25 leeftijd...

17 juni 2012 om 13:25

Van Persie beslissend op zijn 20ste? lol hij is pas ander half jaar echt beslissend voor Arsenal.

17 juni 2012 om 14:54

Dit seizoen zijn alleen Luuk de Jong, Maher en Clasie denk ik de enige spelers die wekelijks een hoog niveau hebben laten zien. Als is de Jong natuurlijk al wat ouder, net als Dost dat bijvoorbeeld is. Qua buitenlandse spelers was dat natuurlijk Guidetti die met zijn 19 jaar regelmatig Feyenoord op sleeptouw nam. Ik ben dus benieuwd of die over 10 jaar in een zelfde rijtje komen te staan als v Persie en vd Vaart.

17 juni 2012 om 10:41

Europees subtop talent niets meer, niets minder! Ik vraag mij af of hij zich zal doorontwikkelen, ik vind hem niets beter dan jongens als Wijnaldum, Fer,Clasie.

17 juni 2012 om 10:48

Want jij ziet hun dezelfde statistieken hebben als Eriksen? Eriksen is 100% veel beter.

17 juni 2012 om 15:27

Ik vind dat Pipa hier wel degelijk gelijk is eriksen nou echt zo goed er zijn zo veel goede middenvelders die ik niet ver onder zijn niveau zitten of er zelfs boven ik vind dat jongens als wijnaldum, labyad en fer niet ver onder zijn niveua zitten en ik vind jongens als elm, maher, clasie, en toivonen zelfs beter!

17 juni 2012 om 10:49

@pipa

Clasie/maher/eriksen/labyad
Zijn de grote Toptalenten in de Eredivisie , Fer en Wijnaldum zeer zeker niet

17 juni 2012 om 10:54

Wijnaldum is de slechste voetballer van de Eredivisie. Ik heb hem gezien tegen Bulgarije en naast 1 goal deed hij alles fout. Zelfs voor dat Niveau was hij veel te slecht.

17 juni 2012 om 15:31

Ik mag hopen dat je niet serieus bent wijnaldum de slechste van de eredivisie noemen is werkelijk heel erg dom. Wijnaldum heeft namelijk een kwaliteit waar niemand in de eredivisie aan kan tippen hij kan zo makkelijk zijn man uitspelen.
Ik wil het volgend jaar nog wel is zien met hem op tien ik geef toe hij mist overzicht en zijn afwerking moet echt verbeterd worden. Maar pingelen kan hij echt als de beste!

17 juni 2012 om 11:03

Een beetje overdreven wat je nu zegt het is zeker een groot talent en zijn ontwikkeling gaat minder snel van wat ik van hem verwachte maar hij is nog altijd 2 klasse beter als Wijnaldum en Fer over Clasie heb je wel gelijk de 10 top talenten in de eredivisie zijn in mijn ogen.

1 : De Jong (van Twente)
2 : Eriksen
Clasie
4 : Maher
5 : De Vrij
6 : van Rhijn
7 : Koppers
8 : van Ginkel
9 : Bacuna
10 : van Dijk

17 juni 2012 om 11:27

Ik zie de Jong niet echt meer als een talent maar meer al als een geariveerde spits die het toch al wel bewezen heb.
Ik denk dat je Strootman nog wel bij de talenten kan zetten en het is jammer dat Boilesen er een jaar uit is geweest maar die hoort naar mijn mening ook wel in de top 10 thuis.
Net zoals Narsingh en Assaidi.

17 juni 2012 om 11:52

Als je dan toch een lijstje maakt.

1. Eriksen
2. Maher
3. Labyad
4. Clasie
5. De Vrij
6. Van Ginkel
7. Fissher
8. Foor
9. Van Rhijn
10. Gouweleeuw

17 juni 2012 om 12:42

Waarom Strootman wel en de Jong niet? Zijn ongeveer even oud en even ervaren.

17 juni 2012 om 14:57

Heel apart dat Willems er met zijn 18 jaar niet tussen staat bij jou. Evenals Narsingh die ook nog heel erg jong is. Van Dijk heeft veel minder laten zien dit seizoen dan Martins Indi dus ik zou die twee ook omwisselen.

Bacuna en de Jong zijn bijna geen talenten meer te noemen. Die spelen al een aantal jaren mee.

17 juni 2012 om 15:18

Narsingh, Strootman, heb ik er expres niet ingezet door hun leeftijd Willems was ik helemaal vergeten. De Jong is misschien ook iets te oud voor me lijstje.

17 juni 2012 om 10:43

Nou hij is toch beslissend ? bijna 30 assists in 2 seizoenen (11 en 17 dit jaar) 15 goals. Vind jij is een 20 jarige die dat doet. De kritiek is nergens op gebasseerd.....het is een Xavi, een passer geen man die enorm veel doelpunten zal scoren (dus ongeveer 5 goals of meer is prima) Als mensen dan gaan kijken hoeveel hij scoort tja....overhyped zeker niet want ik zie nog steeds geen 20 jarigen die, op zijn positie, zoveel assists a la xavi kan geven. Dit hele ''hij doet het slecht gejank'''dát is pas overhyped. Natuurlijk zullen de mensen met de anti Ajax bril op het er roerend mee eens zijn maarja die zie niet voor rede vatbaar.

17 juni 2012 om 10:51

je hebt inderdaad gelijk (ik gaf je perongeluk duimpje omlaag).
hij speelt helemaal niet zo slecht dit seizoen maar andere mensen kijken door hun anti ajax bril/
maarja die zullen wel zeggen dat ik door mijn ajax bril kijk;

17 juni 2012 om 10:50

Hij moet nog zoveel verbeteren. Nog lang geen wereldtopper. Wel een talent, maar denk niet dat hij de absolute wereldtop gaat halen. Lijdt toch veel balverlies, dramatisch in de afwerking en zijn spelhervattingen zijn ook niks. Ja hij geeft af en toe een briljante pass. Veel te weinig naar mijn mening voor de wereldtop. Maar goed wie weet doet een paar weken rust wonderen. Eigenlijk zou Ajax hem tot half juli de tijd moeten geven om te rusten en daarna rustig opbouwen richting september voordat ze hem weer inzetten.

17 juni 2012 om 10:52

Wat een rot bondscoach. Vind je het gek dat hij dramatisch voetbalt als je hem de hele tijd belachelijk maakt in de media. Eriksen krijgt 0,0 vertrouwen daar en dat zie je in zijn spel. Moedig hem eens aan joh!

17 juni 2012 om 10:54

Ze hebben niets te doen en dan moeten ze de media vullen met deze ongein. Ik zeg nogmaals bekijk z'n statistieken en dan ben je al stil.

17 juni 2012 om 11:52

Die statistieken zeggen ook niet alles. Eriksen speelt altijd leuk in de thuiswedstrijden van Ajax, en dan vooral tegen de wat mindere tegenstanders. Voor mij is hij in iedere topwedstrijd dit seizoen heel erg tegen gevallen.

17 juni 2012 om 10:56

Als je naar de balbehandeling kijkt en de manier van spelen weet je dat eriksen iedereen in de eredivisie al ver voorbij is. Ik zou hem echt bijzonder graag bij United zien. Daar heerst een goede sfeer in tegenstelling tot dat deense team met die rare bondscoach.

17 juni 2012 om 11:55

Wat een onzin, eerlijk waar. Om in de top te spelen heb je heel wat meer nodig dan een goede aanname en een leuke steekpass. Eriksen moet zichzelf eerst maar eens gaan onderscheiden bij Ajax, want ik denk dat hij veel beter kan dan hij in afgelopen jaar heeft laten zien.

17 juni 2012 om 12:13

Waarom? Hij heeft nog 4 jaar om zich te onderscheiden. Waarom praat iedereen die jongen een dip aan. Je kan toch ook over Romedahl gaan zeiken dat hij niet Coantrao 8x voorbij is gegaan?

17 juni 2012 om 13:41

Het gaat mij niet alleen om het Deense elftal, want goede spelers die in het nationale elftal niet presteren gebeurt zo vaak. Op je voorbeeld over Rommedahl ga ik maar niet in.

Waar het mij om gaat, is het feit dat ik nog maar zelden echt een goede wedstrijd van Eriksen heb gezien. Hij heeft inderdaad voldoende kwaliteiten om ooit een stap hoger dan Ajax te gaan, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat hij een internationale topspeler gaat worden.

17 juni 2012 om 10:58

Amsterdam wordt steeds minder geschikt voor talenten om zich te kunnen ontwikkelen. Zeker voor talenten uit eigen land. Wesley is denk ik de laatste geweest.

17 juni 2012 om 15:00

Het is wel opvallend dat er in de as van het veld geen Nederlandse toppers meer opgesteld staan bij Ajax. Dat geeft toch wel te denken want dat zijn sleutelposities. Alleen Anita staat daar nu in het eerste met een Nederlands paspoort. Dan zijn de grote talenten uit de opleiding ook nog eens 3 Denen. Ik ben benieuwd of er over 10 jaar nog zoveel spelers in Oranje staan met een Ajax opleiding.

17 juni 2012 om 11:00

Eriksens voornaamste kracht is niet op de tv te zien, dus het is onzinnig om hem van achter de tv op dit EK af te schrijven. Dat slaat helemaal nergens op.

Z'n passing is uitstekend en hij heeft dan ook amper balverlies. Het is een spelverdeler die er bij gebaat is om het spel voor zich te hebben. Daarom zijn de suggesties die je hier leest dat hij op 10 moet spelen ook zo ontzettend kansloos. Het is een spelverdeler die het veld voor zich moet hebben en met z'n passing openingen weet te creëren. Wat dat betreft heeft hij veel raakvlakken met het type Xavi.

Je zou eens een stuk beter naar Denemarken moeten kijken om te zien waar de pijnpunten in dat elftal liggen. De opbouw van achteruit is daar enorm slecht, maar het pleit voor ze dat ze het gewoon blijven proberen. Hun opbouw was de reden dat Brazilië in no-time dik voor stond in de voorbereiding op dit EK. Ze hebben met Kjaer en Agger twee spelers die wel willen opbouwen maar er geen klap van kunnen. Dan heb je Kvist en Zimling die de passlijnen op Eriksen afschermen in dat geweldige systeem met de punt naar voren, waardoor de Denen Eriksen zelf al neutraliseren. Eriksen komt dan ook sporadisch aan de bal, meestal in de omschakeling. En zoals ik al zei is hij op dat soort momenten te lief door de bal dan snel af te spelen. Hiermee houdt hij het tempo hoog, maar dat snappen de spelers aan wie hij de bal dan geeft weer niet. Die beginnen dan aan de kansloze wandeltocht naar voren. Vaak zie je dan een andere knuppel in Eriksens ruimte rennen waardoor hij de posities toch ingevuld wil houden en dan maar in een uithoek van het veld gaat staan. Dat kan je uitleggen als verstoppen, ik noem het slim voetballen. Als hij de schijnwerpers op zich zou willen kan hij op z'n Sneijders geen flikker geven om teamtactiek en constant z'n mannetje laten lopen en zelf elke keer maar het tempo laag te houden maar wel zelf met de bal te lopen. Het pleit juist voor hem dat hij dat niet doet.

17 juni 2012 om 11:08

Toch vind ik dit een redelijk nuchter mannetje, hier en daar toch genoeg zelfkritiek en ziet zijn eigen toekomst behoorlijk realistisch in.
Dat hij 'overhyped' wordt heeft hij weinig of geen schuld aan, dit is iets wat de media doet.

Het is logisch dat je op die leeftijd een mindere periode tegen komt, maar dat je dan ineens met absolute zekerheid kan zeggen dat hij volledig overhyped en/of overrated is vind ik eerlijk gezegd ook niet bepaald correct en een beetje kort door de bocht.
Of dat al dan niet de zaak is zal moeten blijken zodra hij in de toekomst een stap hogerop maakt, daarvoor vind ik niet dat je dit met zekerheid en overtuiging kan beoordelen.

17 juni 2012 om 11:16

Christian Eriksen heeft veel te veel druk op z'n schouders bij zowel Denemarken als Ajax.

Want bij Denemarken wordt hij gezien als 'n soort Michael Laudrup, die het team op sleeptouw neemt. En bij Ajax wordt Eriksen gezien als 'n soort Wesley Sneijder die daar eigenlijk ook het team op sleeptouw neemt.

Maar Eriksen heeft gewoon wat rust en tijd nodig. Want vermoeidheid speelt denk ik ook 'n rol bij Eriksen.

17 juni 2012 om 11:20

Nou hopen dat de Denen er vanavond uit vliegen, een week of 4 totale rust zal hem goed doen.
Hij loopt echt op ze'n laaste benen, bij Ajax oogde die ook al niet helemaal scherp meer.
Volgend seizoen moet die toch echt stappen gaan maken anders blijft die straks het eeuwige talent dat zen belofte niet in kan lossen.

17 juni 2012 om 11:39

Deze jongen had beter eerst naar AZ kunnen gaan en dan evt naar Ajax. Nu komt het er misschien nooit helemaal uit. Zou zonde zijn als hij echt zoveel talent heeft. Nu kan hij verdrinken tussen n Siem Theo Lasse en andere talenten die ook vast willen.

17 juni 2012 om 11:59

Ik ben het totaal niet met je eens. Ajax is een geweldige ploeg voor Eriksen en hij speelt bijna elke wedstrijd en is zeker een van de belangrijkste spelers van Ajax dus ik snap jouw reactie niet echt. Hij heeft het hier over het Deense elftal en niet over het spel bij Ajax.

17 juni 2012 om 12:36

Ok. Ik zei gewoon wat ik vind. Denk eens aan spelers zoals Maher en Viergever, of Clasie en de Vrij of Ola en Luuk allemaal talenten die het hebben laten zien afgelopen seizoen. En denk dan eens aan Eriksen. Is het dan logisch dat hij verwacht op het sterkste toernooi ter wereld onderscheidend te kunnen zijn? Denk het niet.

17 juni 2012 om 20:26

Eriksen heeft beter gepresteerd.....17 assists en 7 goals

19 juni 2012 om 10:58

Denk iig dat hij beter denkt te zijn dan dat hij is. Vind de genoemde NL talenten zelf een stuk beter dan deze duffe deen.

17 juni 2012 om 12:15

Ik niet

17 juni 2012 om 12:43

Christian Komt er toch wel.
Dit Toernooi is gewoon simpelweg nog te vroeg voor hem, Over 4 jaar dat wordt zijn Ek, Die jongen kan gewoon de druk nog niet aan rondom zijn persoontje,

Ookal vind ik wel dat de Denen veel te veel van hem verwachten.

17 juni 2012 om 12:46

Er wordt misschien te veel van hem verwacht, maar hij komt er wel.

17 juni 2012 om 13:22

Eriksen is een zeer goede speler die erg goed kan passen alleen hij is niet erg goed in de afwerking.
Ik denk dat ajax eriksen meer de xavi rol van barca moet geven. Hier komt hij beter tot zijn recht waarbij hij alleen maar passjes af moet geven en niet vaak voor de goal komt. Ajax kan beter een scorende 10 daar neer zette de Jong ofzo. Eriksen komt er nog wel maar een echte nummer 10 is hij niet daarvoor zou hij meer moeten scoren.

vermeer
van rhijn
alderweireld
?
boilessen
anita
de jong
eriksen
sulejmani
sightorson
boerrigter
17 juni 2012 om 13:50

Hij valt me eerlijk gezegd al het hele seizoen enorm tegen. Het seizoen daarvoor was hij wel goed. Op het moment staat hij stil in zijn ontwikkeling. Misschien iets te hoog vande toren afgeblazen dat hij een aankomend wereldtopper is. Dat zie ik echter niet gebeuren, Fischer lijkt me een groter talent dan Eriksen, maargoed.

17 juni 2012 om 13:57

Goede speler maar ik heb tegen portugal ontzettend op hem zitten letten, man wat was hij slecht zeg. Denk dat de meeste die breedte pass nog wel herrineren zo in de voeten van een portugees op eigen helf, ongeloofelijk. Hij moet in mijn ogen nu wel stappen gaan maken, aankomend seizoen moet hij er staan bij Ajax.

17 juni 2012 om 13:58

Beter als Özil volgens De Boer. Tegendeel is nu al bewezen. Onzichtbare speler die niks toevoegt het hele jaar al.

17 juni 2012 om 14:20

Hij zei dat Eriksen beter KAN worden. Luister eens een keer goed, voordat je hier wat plaatst. Trouwens... hoezo onzichtbaar? 7 doelpunten en 17 assists.

17 juni 2012 om 14:06

Hij slis nog erg jong, en heeft het afgelopen jaar nagenoeg alles gespeeld bij Ajax. Misschien wel te veel. Halverwege de competitie kreeg hij een keer een wedstrijd rust in de beker tegen Roda. De wedstrijd erna, eveneens tegen Roda was hij veruit de beste op het veld. Maar vaak oogt hij toch vermoeid. Komend seizoen gaat er zeker meer gerouleerd worden met De Jong, Eriksen, Schone, Janssen en wellicht Klaassen. Hij heeft klasse, maar kan zich op alle fronten nog verbeteren. Fysiek sowieso. Zijn schot. Maar 16 assists toch meen ik. Oog voor de pass heeft hij wel. Ik hoop niet dat zich vanavond revancheert voor de kritieken. Ik ben voor het eerst in m'n leven voor Duitsland net als ik deze zomer in de finale CL voor het eerst in m'n leven voor Bayern was.

17 juni 2012 om 15:01

Net zo min als dat het nodig is om Eriksen te hypen, is het nodig om hem nu al af te schrijven. De potentie van deze jongen is overduidelijk, dat het er op dit moment nog niet uit komt ook. Al vind ik zijn rol bij Ajax belangrijker dan bij Denemarken tijdens dit toernooi. Misschien heeft hij niet het karakter om de motor van een elftal te zijn, de inspirator of degene die met een solo langs vijf verdedigers de beslissende goal maakt. Maar in een technisch sterk team kan hij met zijn techniek makkelijk mee en met zijn inzicht iets toevoegen.
Hij heeft bovendien met torenhoge verwachtingen te maken. Vergelijk het maar met Ibrahimovic bij Ajax. Die werd al snel weggezet als miskoop, kon op de hoon rekenen van zijn eigen publiek maar is inmiddels een wereldster.

17 juni 2012 om 15:10

Eriksen draait niet zoals hij zou kunnen. Het antwoord waarom lijkt mij vrij simpel. Arbeid rust verhouding. Naar mijn mening wordt er roofbouw op die jongen gepleegd. Mee met wk, daarna seizoen draaien bij Ajax. Vervolgens was er een jeugd ek of wk. Weer een seizoen draaien bij Ajax. Nu weer ff een ek. Die jongen voetbalt bijna al 3 jaar aan een stuk door. Dat kan niet gezond zijn.

17 juni 2012 om 15:15

Eriksen is een talent maar lang niet zo groot als die Ajacieden roepen
dat is niet realistisch
volgens sommigen is hij 20 miljoen waard maar dat zit er niet in
die Meulensteen van Manu zei het al , die zien in hem geen leider
er lopen zat grotere talenten in Europa rond
Maar ach volgens Ajacieden is Johnny Heitinga ook een topverdediger ...niet dus

17 juni 2012 om 15:27

Helaas heeft hij zijn kwaliteiten bij Denemarken nog niet bewijzen op het EK maar deze jongen komt er nog wel en is nog maar 20 jaar en barst van het talent. ik denk dat hij nog wel een de belangrijke persoon wordt voor Denemarken.

17 juni 2012 om 16:35

Ik ben alleen maar blij dat Eriksen geen goed ek heeft. Aangezien er na zo een toernooi altijd veel spelers een nieuwe club vinden mag de jonge Deen weer lekker terug komen bij Ajax. Er is totaal niks aan de hand. Deze jongen heeft hoogstwaarschijnlijk ook rust nodig. Hij heeft bijna alles voor Ajax gespeeld. Ik gun hem nu gewoon een paar weken vakantie en dat hij weer met frisse zin een nieuw seizoen in Amsterdam begint.

18 juni 2012 om 00:36

Hij heeft wat meer tijd nodig bij denemarken die in vergelijking tot ajax tegen sterke tegenstanders speelt op het EK .

Tot nu toe heeft hij het niet laten zien en denemarken is momenteel ook uitgeschakeld dus kan hij zich weer focussen met ajax op de CL !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Denemarken

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Daniel AggerVerdediger51
Simon KjærVerdediger51
Christian EriksenMiddenvelder50
Dennis RommedahlAanvaller50
Voor de complete selectie: Clubpagina Denemarken.

499 fans
Middenvelder, 21 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Ajax 33 10 0 0
2011/2012 Ajax 33 7 2 0
2010/2011 Ajax 28 6 1 0
2009/2010 Ajax 15 0 0 0
Laatste voetbalnieuws

‘Een transfer van De Jong zou Ajax in de zomer het zwaarst vallen’

Na drie landstitels op rij staan enkele spelers van Ajax de komende maanden waarschijnlijk nog nadrukkelijker in de etalage. Siem de Jong, Christian Eriksen en Toby Alderweireld waren sleutelspelers in het...Lees verder

In de wandelgangen

Maandag 20 mei
Barcelona gaat Adriano na dit seizoen als wisselgeld gebruiken om de vraagprijs van Thiago Silva te drukken. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Wat beoogde Advocaat nu werkelijk met zijn terugkeer bij PSV?

Al in december baalde Dick Advocaat van het dagelijkse pendelen naar zijn werk. Tijdens zo’n geestdodende rit tussen Den Haag en Eindhoven (en weer terug) betastte hij zijn pols en vroeg zich nuchter af of hij niet beter kon gaan vissen op de pier van Scheveningen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling
  •  
    Door ( reacties)

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.1728516 seconden.