Voetbalzone

Özil: 'Als wij ons niveau halen, maak ik me geen zorgen over Denemarken'

Zaterdag, 16 juni 2012 om 15:54

Voorafgaand aan het EK was het vertrouwen in een goede prestatie van de Duitse ploeg al groot en de eerste week van het toernooi heeft het geloof in eigen kunnen geen slecht gedaan. Spelmaker Mesut Özil is van mening dat die Mannschaft met gemak all the way moet kunnen gaan. “Ik denk dat wij het beste Duitse nationale team aller tijden zijn”, zegt hij in Die Welt.

Bekijk de voorpagina voor het laatste nieuws.

Poll

Zie jij de Duitsers winnen van Denemarken?

16 juni 2012 om 15:57

dat dachten wij ook mesut. ik hoop dat duitsland denemarken niet onderschat en dat ze gewoon winnen

16 juni 2012 om 16:24

duitsland maakt deze fout niet echt....

duitsland is een ook machine die in mindere dagen kan winnen...

jullie helaas niet......

alle correctie... ''''nog niet......'''' want krijg al rode duimpjes voor iets wat al bewezen is dit tornooi.........

16 juni 2012 om 16:53

Dat zal Duitsland zeker niet doen.
Velen denken dat Duitsland al geplaatst is maar ze zijn het nog niet.

Als Denemarken wint tegen Duitsland met bijvoorbeeld 2-0 en Portugal wint tegen Nederland met 2-0 dan ligt Duitsland er uit.

Ze gaan zeker voor de winst gaan.

16 juni 2012 om 19:21

Haha, Nederland onderschatte Denemarken niet hoor. Nederland was gewoon realistisch over Denemarken, maar haalde zelf zijn niveau niet. Duitsland is zowel in de voorbereiding op dit toernooi als op het toernooi zelf vele malen geconcentreerder en beter dan Nederland, dus die situaties zijn totaal onvergelijkbaar.

16 juni 2012 om 15:58

Nou dan nederland nog met 2-0 of 3-2 , 4-3 ect of meer winnen en we zijn alsnog door.
Dit duitse elftal is denk ik nog niet het beste maar in potentie zeker wel.

Edit: ik heb geen rekening gehouden met dat portugal dan meer voorgoals heeft, foutje.

16 juni 2012 om 16:04

Aan 3-2 of 4-3 heb je toch niets? Het gaat er toch om dat we twee doelpunten verschil hebben?

16 juni 2012 om 16:17

Het gaat bij gelijke punten aantal met meer dan twee landen om het onderlinge doelsaldo dat is nu:

Portugal +1 3 voor 2 tegen
Denermarken +0 3 voor 3 tegen
Nederland -1 0 voor 1 tegen

Als wij met 2 doelpunten verschil winnen staan we eerste, maar ook met 4-3 omdat je dan het meeste aantal doelpunten voor hebt met 3-2 wordt er dacht ik gekeken naar een over andere lijst met punten.

On:

Ik denk dat Duitsland wint ze zitten in een winning flow en weten nu waar de denen toe in staat zijn.

16 juni 2012 om 16:17

Klopt, 3-2 of 4-3 volstaat niet.

Edit: @plutarchus: Portugal heeft dan 3 3 = 6x gescoord en Nederland 4 1 = 5x.

Mijn uitleg:

Ned - den 0-1
Dui - Por 1-0

Ned - Dui 1-2
Den - Por 2-3

Den - Dui 0-1
Ned - Por 3-2

Dui 9 X-X (x)
Den 3 3-3 (0)
Por 3 5-5 (0)
Ned 3 3-3 (0)

Als er 2 of meerdere teams in hun groep gelijk eindigen op basis van punten, worden de volgende criteria toegepast om hun positie te bepalen:
1.hoogste aantal punten verkregen bij de onderlinge wedstrijden tussen de teams; Gelijk
2.doelsaldo verkregen bij de onderlinge wedstrijden tussen de teams (als er meer dan 2 teams gelijk eindigen op basis van punten); Gelijk
3.hoogste aantal gescoorde doelpunten verkregen bij de onderlinge wedstrijden tussen de teams (als er meer dan 2 teams gelijk eindigen op basis van punten): Portugal Door!
4.mocht er, na het toepassen van criteria 1-3, nog steeds 2 teams gelijk eindigen, dan moeten criteria 1-3 opnieuw worden toegepast tussen deze 2 teams. Staan deze team dan nog steeds gelijk, wordt de positie bepaald door criteria 5-10;
5.doelsaldo verkregen bij alle wedstrijden in de groep;
6.hoogste aantal gescoorde doelpunten verkregen bij alle wedstrijden in de groep;
7.mochten er 2 teams in de laatste groepswedstrijd tegen elkaar spelen, de wedstrijd in een gelijkspel eindigen en de teams gelijk staan op criteria 1-6, spelen deze 2 teams een strafschoppenserie om hun positie te bepalen. Dit geldt niet als er nog een ander team in dezelfde groep gelijk staat met deze 2 teams.
8.positie op de Uefa-coëfficiëntenranglijst;

16 juni 2012 om 16:18

Als Duitsland met 2-0 van Denemarken wint volstaat een 1-0, 2-1, 3-2, 4-3.
Dat denk ik tenmenste, 100% zeker ben ik er niet van.
Want dan heeft Denemarken het slechts doelsaldo (-2)
Nederland en Portugal beide -1 en dan telt onderling resultaat boven gescoorde doelpunten.

16 juni 2012 om 16:19

Als wij 4-3 maken tegen Portugal, heeft Portugal er toch 7 voor? Op basis van jouw argumentatie zou Portugal dan door zijn, mits Denemarken verliest.

16 juni 2012 om 16:19

Plutarchus, Portugal heeft een doelsaldo van 0 ( 3-2 winst en 0-1 verlies)

16 juni 2012 om 16:20

Dat klopt sowieso niet 'googleit', want dan tel je resultaten tegen Duitsland mee en dat is niet de bedoeling.

16 juni 2012 om 16:21

De uitslagen tegen Duitsland kan je pas schrappen als het doelsaldo gelijk is!
Niet het aantal punten.

16 juni 2012 om 16:23

De uitslagen kan je schrappen als de punten gelijk staan, zie de uitleg hierboven of deze zelfde uitleg op wikipedia.

16 juni 2012 om 16:23

Nee, dan heeft Portugal 0 en gaan ze door omdat zij 3-3 staan en wij 2-3, dus -1

16 juni 2012 om 16:24

En als je nou uitgaat van een 2-0 winst voor Duitsland?
Dan heeft Denemarken het slechtse doelsaldo.
Dan hebben Nederland en Portugal het zelfde doelsaldo.
Dan word er gekeken naar onderlinge resultaat dat in het voordeel van Nederland moet zijn.
Daarna word er pas gekeken naar gemaakte doelpunten

16 juni 2012 om 18:10

Fout vriend , het is :

Portugal +0 3 voor 3 tegen
Denemarken 3 voor 3 tegen
Nederland -1 1 voor 2 tegen

Nederland moet indd met 2 goals verschil winnen.

16 juni 2012 om 15:59

Het is zo lekker om 9 uit 3 te halen en tegen de nr 2 van de andere poule uit te komen. Je zit dan in de winning flow.. Daarom verwacht een overwinning van de Duitsers.

16 juni 2012 om 15:59

Als jullie je eigen niveau halen.
Zie ik jullie als tittel kandidaat.
Hoe ze in de eerste half uur in de 2e helft Oranje eruit tikte was van wereldklasse.

16 juni 2012 om 16:00

Duitsland of Spanje, een van hen wint dit EK. Sowieso. Tenzij de Italianen er een stokje voor steken. Wordt nog spannend morgen wie doorgaat naar de kwartfinale.

16 juni 2012 om 16:03

Vergeet Frankrijk niet. Rusland is ook gevaarlijk !

16 juni 2012 om 16:04

Ik gun het Italie ook wel en dan voor de spelers als De Rossi, Pirlo en Di Natale. Wat een geweldige spelers zijn dat toch. Vooral Pirlo...

Jammer dat Messi en Ronaldo onbetwist nummer 1 kandidaat zijn voor de gouden bal. Als Pirlo Italie kampioen maakt dan verdiend hij hem ook zeker weten.

16 juni 2012 om 16:08

Serieus man, daar zat ik ook aan te denken. Ik bedoel hij is de dirigent achter de ongeslagen landstitel van Juve en als hij dan nog het EK wint zou hij hem zeker verdienen.

Inderdaad jammer dat ze alleen maar naar statistieken kijken.

16 juni 2012 om 16:13

Inderdaad. Naar mijn mening moeten ze het systeem veranderen. Wie is de beste keeper, wie is de beste verdediger, wie is de beste middenvelder en wie is de beste aanvaller.

Op die manier heb je voor iedere positie een prijs. Want Messi/ronaldo hebben uitzonderlijke statistieken maar voor de mensen die bijvoorbeeld Buffon hebben zien keepen bij Juve, pfff. Dat was gewoon het niveau van Cech/cassilias.

Deze prijs doet andere veel tekort helaas

16 juni 2012 om 16:19

Inderdaad, dat heb ik ook vaak geopteerd, het zou prachtig zijn om de beste spelers elk van een verschillende categorie te kiezen en ze te belonen voor hun uitstekende jaar.

Maar dat maakt de prijs niet meer speciaal, de gouden bal is echt iets speciaals, immers er is maar 1 persoon die hem kan winnen en dat maakt de prijs zo prestigieus.

Vind wel dat ze de criteria dan moeten veranderen, het is immers doorgaans makkelijker om goals te scoren in La liga dan de PL bijvoorbeeld. Waarom kijken ze alleen naar statistieken, hoe beoordeel je verdedigers? zij zijn immers ook afhankelijk van hun teamgenoten, wanneer iemand weer een doelpunt doorlaat heeft diegene daar indirect ook schuld aan terwijl degene daar misschien niks aan kon doen. En middenvelders, ze worden wel eens onderschat, het aantal intercepties, aantal veroverde ballen, aantal steekpassen die tot kansen leidde. Idem dito voor doelmannen.

Ik vond persoonlijk de winst van Cannavaro prachtig, eindelijk iets anders dan een aanvaller.


16 juni 2012 om 16:24

Nah ik vind van wel. Het is toch nog steeds een eer om de beste verdediger te worden genoemd van de hele wereld. Of een speler moet een team echt letterlijk dragen maar dan kom je in de knel.

Pirlo, Messi, Ozil, Ramires, Rooney. Allemaal dragende spelers en elk hebben andere specialiteiten.

Wat zou jouw criteria zijn?

16 juni 2012 om 16:32

Ligt aan de positie waar je het over hebt.

Voor verdedigers zou ik kijken naar het aantal onderscheppingen, iemand die constant presteert, aantal beslissende tackels, voor een LB liggen de verhoudingen dan weer anders en zo gaat dat maar door.

Middenvelders verschillen ook, een Xavi bijvoorbeeld heeft weer andere taken dan Iniesta bijvoorbeeld. De een zet de lijnen uit en de ander zorgt in aanvallend opzicht voor de steekpasses, een Busquets is dan weer uiterst belangrijk om het tempo zo hoog mogelijk te houden, ballen af te pakken, diepgang etc..

Uiteindelijk komt het allemaal neer op teamwork, Vpersie bijvoorbeeld heeft een geweldige prestatie geleverd maar zou dat niet hebben gedaan zonder Walcott, Song, Arteta om maar even wat namen te noemen die zeer belangrijk waren.

16 juni 2012 om 16:42

Klopt ik zou het zo doen:

Verdedigers kijken naar inderdaad onderscheppingen maar ook op welke momenten en tegen wie en hoelang. Kompany zou bijvoorbeeld dan in dit geval die prijs winnen. Leid je de verdediging, bij welke club speel je en hoe goed zijn die spelers in vergelijking met de rest en jouw.

Kompany heeft in mijn ogen moeten spelen met 3 prutsers. Zabaleta/kolarov, Clichy en Lesscott (die wel een redelijk niveau haalde). Maar aan de andere kant heeft City ook wereldspelers.

Moeilijke overweging maar op deze manier zeker wel te doen.

Voor het middenveld zou ik kijken naar wie uitblinkt. Busquets is niet de nummer 1 op zijn positie, hij is slechts de nummer 1 voor Barcelona. Toure was in mijn ogen beter. Maar dan heb je dus ook nog de nummer 10 zoals Pirlo, Iniesta (voor zijn positie), Hazard en Ozil. Dan moet je vind ik kijken naar het aantal complete passes en hoevaak een aanval werd opgezet.

Als je een AM vergelijkt met een DM moet je kijken naar wie heeft de betere cijers. Als een AM meer heeft en het spel werd daardoor ook aanzienlijk beter terwijl bij de DM alleen maar balletjes breed gaan of terug..

Het is wel te doen alleen dan moet je wel elke wedstrijd echt gaan analyseren waarin een speler al veelvuldig word geprezen.

Lijkt me onzinnig om bijvoorbeeld wedstrijden van Wigan te gaan analyseren en te kijken naar hun DM. Tenzij de club uitzonderlijk heeft gepresteerd.

16 juni 2012 om 16:47

Haha, daarom joh;

Dat is te veel werk om echt een winnaar te kiezen, dan doen ze meer moeite om iemand uit te kiezen dan de speler die zelf speelt

Desondanks vind ik het idee om 4 winnaars uit te kiezen niet slecht, net zoals de CL opzet, waarbij ze elk nieuw seizoen 4 winnaars kiezen van het vorige seizoen.

Dan zou Cech sowieso dit seizoen winnen;

16 juni 2012 om 17:54

Helaas wordt de strijd om de gouden bal door de media bepaalt. De journalisten mogen stemmen en die zullen altijd voor Messi stemmen. Helaas maar waar! Spelers als Pirlo zijn blijkbaar wat minder geliefd bij de media dan Messi. Over Pirlo hoor je nooit iets terwijl we over Messi elke dag een onzinnig topic krijgen. Beetje jammer!

16 juni 2012 om 16:02

Duitsland wint tegen Denemarken, ze hebben een coach die alleen maar wil winnen net als in de kwalificatie alles moet gewonnen worden. Daarentegen verwacht ik geen wonderen van het Nederlandse elftal tegenover Portugal.

16 juni 2012 om 16:02

Duitsland en Spanje zijn absolute topfavorieten. Alleen zie ik Frankrijk echt nog als een grote outsider met Italië

Daarachter komen weer landen als Rusland & Engeland.

Met name Frankrijk & Italië hebben goed geselecteerd .Al vind ik bij Frankrijk de keuze voor een Mexes heel erg raar. Koscielny is de beste CV die Frankrijk in de selectie heeft. Maar ach, hun presteren, dus ik zou wel niks mogen zeggen...

16 juni 2012 om 16:03

Lijkt me logisch dat als je van Nederland en Portugal kan winnen dat je dan ook van de Denen zal gaan winnen, hoewel ze al geplaatst zijn en de druk van de ketel is natuurlijk. Zou overigens mooi zijn als Nederland met 2 doelpuntjes verschil van Portugal gaat winnen

16 juni 2012 om 16:16

Ha, misvatting. Duitsland is dus nog niet geplaatst..

16 juni 2012 om 16:53

Wilde je zeggen dat Duitsland nog uitgeschakeld kunnen worden? (klopt, in theorie kan het, maar zal niet gebeuren)

16 juni 2012 om 18:07

Als die gekke denen nog een keer weten te stunten en portugal ''gewoon'' van Nederland wint liggen ze er uit hoor! En Duitsland wil vast 1e in de poule worden, dan ontwijken ze naar alle waarschijnlijkheid Rusland, toch een ovoorspelbaar team !

16 juni 2012 om 16:07

Als Nederland gelijk speelt mag Denemarken wel van Duitsland winnen of gelijk spelen.

Dus Ozilleeeetje ik maak me er geen zorgen om alleen ,dat wij met 2 doelpunten verschil winnen is mijn zorg.

16 juni 2012 om 16:08

Mesut is toch wel een paar klasse beter dan onze Sneijder, de man heeft een loop vermogen van hier tot Tokyo, wat Sneijder niet heeft, hij zet de aanvallen op wat een fenomeen...

16 juni 2012 om 16:24

Özil kan ook uitstekend dribbelen, kan echt een tegenstander passeren op techniek of snelheid. Sneijder eigenlijk niet, Özil is gewoon veel completer. Maar als Sneijder in topvorm is vind ik hem niet veel minder dan Özil hoor, hij heeft gewoon andere, specifieke kwaliteiten. En zijn tweebenigheid is natuurlijk een superwapen vanaf de 10.

16 juni 2012 om 18:14

Klopt ja, wat een dribbelaar is Ozil en snel ook he.
IK moet zeggen dat echt een enorme Ozil fan ben, de man heeft zo wie zo een betere balbehandeling dan Sneijder, en een beter techniek, en het overzicht van Ozil mag Sneijder ook niet aan tippen..

16 juni 2012 om 18:30

Je hebt helemaal gelijk. Özil is een fenomeen.

16 juni 2012 om 18:09

En die Jan van Halst zij nog dat die Sneijder beter vond dan Ozil haha

16 juni 2012 om 18:11

Dan heeft Jan Van Halst echt geen voetbal verstand

Zelfs een blinde ziet dat Ozil een paar klasse beter is dan Sneijder..

16 juni 2012 om 16:17

Mesut, ik ook niet over jullie.... Maar des te meer over ons huidge niveau!

16 juni 2012 om 16:20

Hopelijk stelt Olsen Wass op als rechtsback, ben ik meer van gecharmeerd dan van Jacobsen. En misschien een keer Bjelland ipv Kjær.

16 juni 2012 om 16:35

Zelfs als jullie je niveau niet halen, winnen jullie van Denemarken.

16 juni 2012 om 16:39

Duitsland wint met 4-0 ondanks dat ze 4 basisspelers niet opstellen. Kroos vervangt de te overbelaste Schweini. Reus speelt voor Mueller, Bender vervangt de geschorste Boateng en Klose speelt voor Gomez om ook hem te ontlasten. Dan nog is het geen B-elftal hoor.

16 juni 2012 om 17:20

Ik denk niet dat Bender vanaf de back positie gaat spelen. Lahm op rechts en Schmelzer op links zou een optie zijn, de andere optie is Höwedes op de rechtsback.

16 juni 2012 om 17:27

Nee, is al bekend, Bender vervangt de geschorste Boateng, Low wil niet teveel sleutelen aan de positie/rol van iemand. Het gaat erom dat de looplijnen en automatismen in tact blijven. Voor mij is het ook een verassing omdat ik dacht dat Bender een middenvelder was. Ik had eerder gedacht aan Howedes op de RB positie.

16 juni 2012 om 17:58

Oh oke, dat verrast mij ook dan. Bedankt voor de info. ;

16 juni 2012 om 16:39

Stel Nederland staat bij rust al 2-0 a 3-0 (wat niet gaat gebeuren maar stel) voor en het staat nog gelijk bij Denemarken - Duitsland. Dan heb je een grote kans dat die het op een akkoordje gooien dus eigenlijk is snel voorkomen met meerdere doelpunten voor ook niet handig. Lastig allemaal

16 juni 2012 om 16:53

Al wint Duitsland van Denemarken dan moet NL alsnog met minimaal 2-0 winnen nou ik zie dat niet zo gauw gebeuren namelijk. Hoop natuurlijk wel dat NL gewoon morgen wint.
Mesut is inderdaad paar klassen beter dan een Sneijder dat is een feit! Mesut is veel meer een complete speler en dat is Sneijder niet.

16 juni 2012 om 17:04

Duitsland gaat van denenmarken gewoon winnen daar ga ik van uit,want Duitsland heeft zelfs op de bank goeie spelers,alleen bij Nederland twijfel ik over, als Bert van Marijk met deze systeem verder gaat, dan verliezen we makkelijk van Portugal, hij moet nu veranderen,als hij in de toekomst ook met deze systeem verder gaat dan heeft Nederlandse elftal niks meer aan hem

16 juni 2012 om 18:08

Iedereen vergeet dat 1e worden een heel groot voordeel is. Als je 1e wordt kom je naar alle waarschijnlijkheid tegen Griekenland, Tsjecie of Polen te voetballen. Als je 2e wordt moet je waarschijnlijk tegen Rusland. Toch een wereld van verschil!

16 juni 2012 om 18:16

Duitsland is echt wel veel beter dan de Russen, die alleen de eerste wedstrijd heeft kunnen in poneren.

16 juni 2012 om 18:38

Tuurlijk is Duitsland beter, maar mocht Rusland een goede dag hebben en Duitsland een slechte dan liggen ze eruit. Tegendie andere team mag Duitsland slecht spelen en dan gaan ze alsnog door. 1e in de poule betekend automatisch een ronde verder voor de Duitsers, terwijl dat tegen de Russen maar afwachten is

16 juni 2012 om 18:16

Ik ga er wel van uit dat Duitsland gewoon wint.
Ook al zullen ze een paar spelers rust geven zijn ze nog steeds een klasse beter dan Denemarken.
En ze moeten zelf ook gewoon winnen als ze verliezen kunnen ze er nog uitvliegen.
Ik hoop dat Nederland kan winnen van Portugal met liefst 2 doelpunten verschil.

16 juni 2012 om 18:33

Duitsland gaat winnen, Denk dat nederland nipt gaat winnen, maar jammer genoeg niet doorgaan. Hoop tenminste dat ze met 3 punten naar huis gaan dan.

16 juni 2012 om 18:52

Wordt morgen zoiezo nagel bijten komt Nederland achter is het voorbij dat hebben we al twee wedstrijden gezien ik verwacht wel dat Duitsland wint in tegenstelling tot Nederland maakt Duitsland wel de kansen af al hadden ze tegen Nederland er ook 4 kunnen inschieten Duitsland is wel mijn nr 1 voor dit EK jong en gretig elftal met veel kwaliteit ook Rusland en Frankrijk kunnen nog hoge ogen gooien

17 juni 2012 om 01:03

Ik vertrouw wel dat de Duitsers hen plicht doen. Ze hebben met Low ook gewoon een fatsoenlijke man, ik kan het me amper voorstellen dat hij de Duitsers op een gelijkspel laat spelen, ja als het in de 80e minuut gelijk staat misschien. Maar dat gebeurt toch niet, want de Denen hebben een keer geluk gehad tegen Oranje en gaan er morgen gewoon af tegen onze Oosterburen.

En dan.......

17 juni 2012 om 01:11

Normaal gesproken is het geen probleem voor Duitsland, het is in mijn ogen nog steeds de favoriet samen met Spanje. Frankrijk als outsider.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Duitsland

Selectie
Actuele wedstrijden
SpelersPositieW
Manuel NeuerKeeper60
Mesut ÖzilMiddenvelder65
Thomas MüllerAanvaller61
Philipp LahmVerdediger50
Per MertesackerVerdediger51
Mario GötzeMiddenvelder53
Sami KhediraMiddenvelder50
Voor de complete selectie: Clubpagina Duitsland.

487 fans
Middenvelder, 24 jaar
SeizoenClubW
2012/2013 Real Madrid 30 9 5 0
2011/2012 Real Madrid 35 4 5 1
2010/2011 Real Madrid 36 6 2 0
2009/2010 Werder Bremen 31 9 2 0
2008/2009 Werder Bremen 28 3 1 1
Laatste voetbalnieuws

Courtois na heldenoptreden: ‘Ik weet niet hoe mijn toekomst zal zijn’

Thibaut Courtois vervulde vrijdagavond een heldenrol in de Spaanse bekerfinale. De 21-jarige doelman is voor het tweede seizoen op rij door Chelsea verhuurd aan Atlético Madrid en won al de Europa...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 23 mei
Bram Nuytinck kende een uitstekend debuutjaar bij Anderlecht. Lees verder

Uitgelichte documenten

Achtergronden
Populair actueel
Archief

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...

Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.234375 seconden.