Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Problemen begonnen bij Van Bommel, hij begint toch op leeftijd te komen'

Laatste update:

Het Nederlands elftal verloor woensdagavond met 1-2 van Duitsland en dat was voor Oliver Kahn geen verrassing. De voormalig doelman en tegenwoordig analist is niet onder de indruk van de verliezend WK-finalist, dat volgens hem 'geen echt team' is. "De problemen begonnen bij Mark van Bommel. Hij begint toch aardig op leeftijd te komen", vond Kahn.

/

Ook van Joris Mathijsen en John Heitinga was Kahn niet onder de indruk. Jetro Willems had hem wel kunnen bekoren: "Hij heeft gedaan wat je van een achttienjarige mag verwachten", vond de voormalig doelman. Willems moest vooral in de eerste helft veel achter Thomas Müller aanrennen, maar door de aanvallende wissels van Bert van Marwijk bleef hij wel negentig minuten staan.

Manuel Neuer moest in het laatste halfuur nog bij de les blijven. "Nadat we met 2-0 de rust in gingen, hadden we niet verwacht dat het nog zo spannend zou worden", erkende de Duitse doelman. "Maar dat werd het wel. Nederland heeft heel sterke aanvallers." Dat vond ook Philipp Lahm, die het niet gek vond dat Duitsland het nog lastig kreeg: "Want Nederland kan natuurlijk wel voetballen. We mogen trots zijn op dit resultaat."

Bekijk hier de samenvatting van Nederland - Duitsland:

Mark van Bommel moet niet spelen tegen Portugal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bert ziet het wel, maarja elke coach houdt aan zijn "succesteam". Het is tijd voor een andere coach.

13 juni 2012 om 23:39

Er moet veel gebeuren willen ze over 2 jaar iets bereiken.. over 2 jaar zullen ook Robben,v.persie Sneijder en nog een aantal spelers over hun top zijn.

13 juni 2012 om 23:41

Robben lijkt nu al over z'n top...

13 juni 2012 om 23:46

@lapulga_10

Ja, wat verwacht je? Hij had nooit op rechts moeten spelen vandaag tegen Lahm. Dan moet hij constant langs het sterke been van Lahm naar binnen. Dat is ondoenlijk.

Echt een tactische faal van Bert.

13 juni 2012 om 23:47

we moeten hopen dat spelers als van rhijn, douglas, de vrij, maher, narsingh etc. binnen 2-3 jaar flink groeien.
we hebben genoeg talent dus daar maak ik me niet echt druk om maar het gaat er om dat ze ook op het juiste moment en op de juiste manier door kunnen breken op den duur.

@lapulga_10, heb je het gezien?
thomas muller haakte zichzelf en kreeg weer een vrije trap, het is echt de beste tactiek om een vrije trap te krijgen :P

13 juni 2012 om 23:52

@luzacovic

Ach, ook tegen Denemarken liet hij het niet zien. Natuurlijk had hij niet op rechts moeten staan, maar wat meer presteren als zo'n topper moet toch wel joh!!

@crazydj07

Precies, van die talenten moeten we het maar hebben over twee jaar, en ook een paar talenten die in Engeland rondlopen, zoals Rekik.

Maar ik heb het gezien hahaha! Ja duidelijk de beste manier, schwalbes zijn niet meer nodig, dit is veel beter!!

14 juni 2012 om 01:18

Over 2 jaar kunnen onze spelers nog prima mee.
Ibrahimovic heeft dit seizoen zijn top berijkt op 30 jarige leeftijd.
Chelsea wint de championsleague met spelers van 35 aan het roer en ga zo maar verder.
Sneijder is een redelijke statisch nummer 10 die het niet van zijn loopvermogen moet hebben of zijn snelheid maar van zijn pasing.
Die kan nog wel een WK mee doen.
Huntelaar is ook een pure afmaker die het nooit heeft gehad van fysieke fitheid maar van zijn killerinstinct.
Die kan ook nog wel een paar jaar door..
VDV is ook de laatste jaren zeker niet fysiek fit geweest, werd altijd vroegtijdig gewisselt.

We zijn nooit een team geweest die het van fysieke fitheid moest hebben maar juist van goed positiespel.
Het is jammer dat het blok van 2 dat de verdediging juist moet helpen de verdediging juist liet zakken.

13 juni 2012 om 23:48

Van Marwijk vond dat ze anders nog best aardig speelde en kansen hebben gecreëerd, net als van Bommel. Zal de beleving op de bank nu echt zo anders zijn of komt dat door die tunnel waar ze in zitten?

14 juni 2012 om 11:24

Het klopt helemaal van van bommel.. Ik heb zelden een speler zo ongeinteresseerd, ongemotiveerd, ongefocust en zo strijdloos op het veld gezien als v. bommel gister, maar ook tegen denemarken. En dat is dan onze aanvoerder die de aanjager op het middeveld/voor het hele team hoort te zijn... Schandalig en frustrerend.

De 2 tegengoals waren grotendeels zijn schuld. Kijk de beelden er maar op terug. Schweinsteier gaf 2 maal de assist en stond 2 maal volledig vrij doordat v bommel uit ze neus zat te vreten en totaaaaal niemand dekte.

Totaal gelijk Mark Van Bommel mag ze kicksen ophangen na dit EK vertraagt het spel en heeft geen waarde meer in het Nederlandse elftal VDV neemt zijn plek wel over als controleur en aanvoerder

13 juni 2012 om 23:55

van Bommel zal niet uit zichzelf stoppen.

Wees eens eerlijk, er zijn weinig toeschouwers die zo'n prachtig plekje hadden als hij vanavond. Goed, tweede helft viel het wat tegen en als het vaker gebeurd moet ie misschien wel aan een brilletje om alles goed te kunnen zien.

Maar verder, betere plek als hij in de 1e helft had kun je niet krijgen.

14 juni 2012 om 00:24

Ik ben een groot fan van van Bommel en zie hem graag spelen zoals twee jaar geleden. Maar vandaag was de multimiljonair scheidsrechter vaak nog beter gepositioneerd dan hem. Daarom moet ik met pijn in mijn hart toegeven dat je gelijk hebt..

Wel moet ik toevoegen dat Kuyt ook een gemiste factor is in dit systeem, het blijkt dat hij toch de diesel was die het team bij elkaar hield in het veld.

14 juni 2012 om 08:17

@rhb89
Een troost. Eigenlijk kun je de voetballers die op het veld staan niet de schuld geven dat ze er nog staan.

ja vbommel kan dit niveau totaal niet meer aan, maar dat is niet sinds gisteren. Maar dat is niet zijn fout maar van vanmarwijk. die hem blijft opstellen. Hij is bij Bayern boos weggegaan omdat hij zakte in de pikorde, de overstap naar AC Milan was echter niet hij nog zo goed was, maar meer omdat Milan vooral goedkope spelers zoekt omdat het geld er op is.
En het gaat het niet alleen om vbommel, heel Nederland weet dat vanmarwijks keuzes voor bepaalde spelers zeer dubieus zijn. (bouma, Willems, vbommel wegens te weinig niveau). Affelay, vdwiel, dejong wegens vrijwel niet gespeeld) .

Het is terecht dat Willems niet echt aangepakt wordt in de pers omdat hij erg jong en onervaren is, maar hij was gisteren dramatisch slecht misschien wel de slechste op het veld alhoewel vdwiel en vbommel ook om de trofee superslecht stijden.

Aan de andere kant kun je ook zeggen dat veel te veel spelers (behalve dan vpersie, Sneijder, vdvaart) op clubniveau nog aardig mee kunnen komen maar dat alleen kunnen doen omdat ze leunen op de kwaliteit van de spelers om hun heen en door de mand vallen als ze het zelf moeten laten zien.

Als je als team dan wat geluk hebt,, een deel (robben, vbronkhorst, Sneijder, vdwiel) in absolute topvorm is dan kun je heel verkomen. zoals in 2010. Dan vallen alle puzzelstukjes op hun plaats.

2 jaar terug was er ook geen enkele discussie over de groep, nu merk je dat er ook binnen de groep grote twijfels bestaan over de keuzes, want wij denken er wel verstand van te hebben maar de spelers zelf hoef je natuurlijk helemaal niet te vertellen dat Emanuelson zeer regelmatig linksback speelt bij AC Milan en dat prima doet.

14 juni 2012 om 00:03

Zelfs als Van der Vaart minder controlerend speelt heeft hij al meerwaarde t.o.v. Van Bommel in zijn huidige vorm.

En over de poll: lijkt me niet dat daar twijfel over bestaat. Sterker nog, het eerste wat ik dacht toen ik hoorde dat hij in de basis stond was: laat die man alsjeblieft een gele kaart pakken, dan is hij in elk geval geschorst voor de wedstrijd tegen Portugal.

14 juni 2012 om 02:13

ik ben geen vanbommel fan maar
vd vaart op die controlerende plek is waardeloos
voor de lol is de 2e helft terugkijken en alleen op vdvaart letten
heeft niks gebracht
steekpass op het middenveld maar dat is het.
o.h.a. geen enkele intensie om naar voren te gaan of vrij te lopen
don t get me wrong. vbommel had het niet beter gedaan.
maar vdvaart staat op die plek een linie te ver van de 16, althans in deze wedstrijd tegen duitsland. geen enkele durf

14 juni 2012 om 08:22

@karel001 - vind ik wel een beetje kort door de bocht. Tot die treffer was de fut er ook uit. Als er iemand eens aanzette om door te jagen , bleef de rest staan.

Maar wel mee eens. Ik had Sneijder iets naar achter laten spelen, Van Persie als meest aanvallende middenvelder, Robben op links en een rechtsppot op rechts en dan uiteraard Huntelaar in de spits. Krijgt Van Persie meer ruimte om te voetballen en minder strakke dekking want ze laten Huntelaar echt niet 1 op 1 in strafschopgebied staan.

Het team dat begon aan de tweede helft zou ook moeten spelen vanaf de start tegen Portugal. Oranje moet voorkomen dat ze roemloos met 0 punten uitgeschakeld worden op het EK. Een nieuwe bondscoach en bouwen aan een nieuw team.

ik krijg gewoon het gevoel dat deze generatie het grotendeels heeft gehad. We moeten doorselecteren. Ik denk dat het komende WK wij geen rol gaan spelen. Maar qua jeugd zit het goed en hebben we over een paar jaar weer een topteam.

13 juni 2012 om 23:47

Mwah, over twee jaar kan het nog enigzins. De enige die echt vervanger moeten worden zijn Van Bommel uiteraard en waarschijnlijk Robben omdat hij het van zijn explosiviteit moet hebben. Sneijder zie ik dan wel in als een type Pirlo, sober maar wel het inzicht en de passing hebben om een wedstrijd open te breken. Los daarvan heb je dan nog een Huntelaar die nog wel op zijn posititie en met zijn spel een aantal jaar meekan. Van Persie ja, dat is gewoon een mislukt huwelijk met Oranje. Affelay zou dan op de top van zijn kunnen moeten zijn. Alleen in de verdediging heb je dan echt noodzakelijke veranderingen waarvan je er eigenlijk alleen maar op vooruit kan gaan. Willems twee jaar meer ervaring, van der wiel dan of vervangen of enorm verbeterd als hij bij Ajax vertrekt. In het centrum dan één van de talentvolle verdedigers die we toch wel rond hebben lopen. Nee, Oranje zal de komende jaren nog gewoon een rol van betekenis gaan spelen op een Wk/ek. Het enige kritieke punt vind ik een andere bondscoach. Bert van marwijk is gewoon te standvastig aan zijn opstelling van twee jaar geleden maar zo werkt het niet. Ze zeggen never change a winning team maar in een nationaal elftal is die change juist nodig en dat is iets wat Bert niet graag ziet zitten. Tegen Portugal gewoon beginnen met de 11 van de tweede helft en Willems ernaast zodat 'de kannibaal' tegen ronaldo staat.

Ik snap het gewoon niet... Je bent bondscoach van Oranje, heel Nederland ziet dat hij niet mee kan, en jij stelt hem toch op. Het is niet normaal meer! Volgende wedstrijd dus gewoon met Van der Vaart op die plek!!

13 juni 2012 om 23:54

Hij was niet voor niets weggestuurd door Van Basten..

13 juni 2012 om 23:57

Nouja, toen kon hij nog mee, nu kan hij gewoon niet meer. Hij mag niet eens bij dit Oranje zitten, spelers als Anita zijn gewoon beter.

14 juni 2012 om 07:12

precies, iedereen zag vier jaar geleden al dat hij niet mee kan. Het spel alleen maar vertraagt. Opbouwend niks brengt.
Op het wk had hij nog geluk dat er veel betere spelers rond om hem heen speelde en viel het minder op dat hij slecht speelde. Nu spelen die mensen om hem heen ook slecht en zie je gewoon dat van bommel ver over zijn hill is.

14 juni 2012 om 00:00

Van der Vaart juist niet op die plek, hij verdedigt nauwelijks mee en dat wordt toch wel echt gevraagd van een controlerende middenvelder.
Daarnaast kan hij geen (bijna) geen wedstrijd volmaken en vond ik hem zowel tegen Denemarken als tegen Duitsland heel slecht invallen.

Jammer dat Oranje niet over een controleur a la Khedira beschikt, die man valt en aan en verdedigd ook altijd mee.

14 juni 2012 om 00:01

Tja, met Van der Vaart speel je tenminste wat aanvallender en ik weet niet wie daar anders moet. Je gaat daar natuurlijk niet spelen met Strootman..

14 juni 2012 om 02:15

op papier
in deze wedstrijd heeft vd vaart minder aanvallend gespeeld dan vbommel
daarnaast nauwelijks een diepe pass zoals sneijder of vbommel in de 1e helft
een controlerende vdvaart is waardeloos
die moet dieper spelen

14 juni 2012 om 10:10

Ach je kan het Bert toch niet kwalijk nemen dat hij graag zijn kleinkinderen ziet.

Veel plezier met vbommel Psv!!

On; Kahn heeft hier natuurlijk groot gelijk, al mag er natuurlijk een sneer uitgedeeld worden naar De Jong, want Samen horen ze er voor te zorgen dat Schweini die ballen niet op Gomez mag geven.

13 juni 2012 om 23:42

Mijn Psv daar zit Advocaat en die zal hem echt wel op de bank laten, hij is niet zo een lafaard als Bert...

14 juni 2012 om 03:13

Nee , daarom hield Advocaat als bondscoach van het Nederlands elftal tot in den treurigheid vast aan een poging om Van Nistelrooy en Kluivert samen te laten spelen. Het koste hem veel moeite om te zien dat grote voetballers als Robben , Sneijder en Van der Vaart eraan kwamen en hij weigerde oud gediende daarvoor te passeren. Uiteindelijk kwam hij er net op tijd achter , waardoor ons een blamage tegen Schotland bespaard bleef evenals een dramatische aftocht op het EK.

13 juni 2012 om 23:59

@peetvader

Je kritiek op de Jong vind ik meer ongegrond. Je doelt duidelijk op de eerste goal en dat is puur en alleen van Bommel. Je ziet daar twee controleurs staan waarbij de Jong volgens özil oppakt (kan ook iemand anders zijn geweest), maar in ieder geval iemand oppakt. Van Bommel staat daar tegen z'n verdediging aan, dekt nog niemand, kijkt niet om zich en staat maar een beetje te staan. Op het moment dat Schweini komt ingelopen komt die vanuit van Bommel z'n rug die niet reageert en Schweini de ruimte geeft voor die pass.

Los daarvan speelde heel Nederland gewoon bagger, de belangrijkste slag die op het middenveld wordt gewonnen werd constant verloren. Wat me vooral irriteerde was dat er echt geen enkele tweede bal gewonnen werd en dat er geen druk op de bal was, wat me ook al opviel tegen Denenmarken. Je staat achter nog een kwartier te spelen en wat doe je, je laat je tegenstander rustig aan de bal en een passje geven. Nee, druk op die bal en dwingen tot een keuze. Niet alle tijd geven om eens te kijken wat ze willen gaan doen zodat als je eindelijk eens druk zet die bal al weer 10 km weg is.

Bertje heeft gewoon weer flink gefaald met zijn opstelling en bewezen dat verandering gewoon nodig is af en toe. Kijk naar Barçelona bijvoorbeeld, waarom pasten die verandering toe, toen het geweldig ging? Omdat verandering nodig is en je anders 'verzadigd' raakt. Hetzelfde gold voor Spanje die ook een heel andere opstelling en tactiek gebruikten op het WK dan het EK. Ik stem (dat deed ik overigens al voor het WK) voor Bert eruit.

14 juni 2012 om 01:35

De eerste goal mag je voor 100% Heitinga de schuld geven, die op randje van zijn man wegloopt om lucht de dekken, terwijl hij zelf geen rugdekking had. Heitinga is niet voor niets 1 van, danwel de slechtste verdediger die ooit het voetbalgras heeft betreden.

14 juni 2012 om 08:11

De eerste en de tweede goal mag je gewoon Mark van Bommel aanrekenen. Schweinsteiger is zijn man en hij laat hem gewoon 2 keer vrij doorkomen, hier aan kan je zien dat MvB het niet meer aan kan.

Nee, MvB is duidelijk op zijn retour en ik wens PSV veel geluk aankomend jaar met hem, het enige wat ik gisteren heb gezien is dat Mvb meer achteruit speelt dan vooruit wat vooruit draaien gaat al te snel voor hem.

Heitinga is een hele goede verdediger, anders speel je ook niet in de PL dus wat je nu zegt slaat nergens op, de fout begint bij Mvb.

14 juni 2012 om 10:27

heitinga moet mario laten lopen omdat schweinsteiger dankzij v bommel zo de 16 in kan draven.
Dus heitinga moet hem wel overnemen en op t moment dat hij die kant op stapt, gaat de bal naar mario.
t was gewoon 2 tegen 1 dankzij v bommel die niet mee deed bij die goal

Khan ziet het goed Van Bommel, Heitinga, Mathijsen waren een drama zoals ik dat ook zag.. Van Bommel kan echt niet lopen, hij liet alles over aan De Jong, en maar wijzen naar iedereen wie wie oppakt en zelf geen reet doen, wat een drama speler...

14 juni 2012 om 00:19

Heitinga was de enige verdediger die overeind bleef maar in je eentje gaat het ook niet.

Willems was ook matig. maar die kan je het gezien zijn leeftijd niet kwalijk nemen.

Helaas is van Bommel te lang de (schoonvaderlijke) hand boven het hoofd gehouden en bewees van Marwijk zijn eigen ongelijk in de tweede helft.

van Persie en Huntelaar kunnen samen spelen maar dan van Persie als 10. Nu Robben nog naar de andere kant en als het te laat is dan gaat het wel draaien.

On-ge-lo-fe-lijk dat er met dit materiaal (aanvallend en middenveld) 0 punten gehaald zijn!!

Ik geloof niet meer in wonderen. Ben geen 8 jaar meer. Doei Oranje!

Kahn heeft helemaal gelijk. Buiten dat het geen team is komen ze ook absoluut kwaliteit tekort. Niemand haalt ze niveau en Van Marwijks tactiek maakt alles nog slechter en pijnlijker.

Niet helemaal mee eens.
Het probleem begon bij Van Marwijk, die totaal overbodig met twee defensieve mids blijft beginnen, en Van Persie als eenzame spits opstelt.

We spelen als San Marino, maar dan met vleugelspelers.

13 juni 2012 om 23:49

En ik maar denken dat we 4-6-0 spelen, net zoals Spanje... heb geen spits gezien in de eerste helft.

Van der Wiel is net zo zwak .. is meer bezig de vlotte boy uit te hangen , Van Rhijn gaat hem snel inhalen
Centrum is al jaren zwak maar beter hebben we niet ... gelukkig kan Douglas er nu in , Heitinga vandaag bij de 1-0 weer de weg kwijt
Willems te jong en te onervaren maar die komt er wel ... beter had Emanuelsson kunnen spelen
Stekelenburg lag al op de grond bij die 2-0 . zo een bal mag er toch nooit in bij een keeper van 1.90 meter
Van Bommel trekt het ook niet meer , conclusie de hele achterhoede is van Letland nivo
Maar dat wisten we toch al ... kun je niet verwachten dat je weer de finale gaat halen
Ik vind het geen verassing ...komende 4-5 jaar zal het zelfs nog minder gaan denk ik , daarna komt er weer veel talent

13 juni 2012 om 23:46

Ja 4-5 jaar...dat is top maar dan valt net onze 'gouden generatie' aanvallers weg. Dus dan schieten we helemaal niets op.

13 juni 2012 om 23:53

over 4 jaar zijn Luuk de Jong , Ola John , Adam Maher , Clasie, Van Wolfswinkel , Fer , Narsingh , Castaignos , Wijnaldum , Depay etc etc een heel stuk gegroeid dan heb je keus zat

heeft niet gelijk als je bommel op het juiste wijze gebruikt niks aan de hand had hem liever in centraal in de verdediging gezien met de jonge.van der vaart op het middeveld en van der wiel eruit.

Ik vond Bommel en Mathijssen slechts, maar heren...willems was ook dramaaaaaaaaaaaatisch. Echt verschrikkelijk!!

13 juni 2012 om 23:48

Daarom zegt Kahn het ook netjes 'hij heeft gedaan wat je van een 18 jarige mag verwachten' van der Wiel vond ik ook niet echt overtuigend aan de andere kant hoor.

14 juni 2012 om 02:17

ik vond willems wel meevallen
alleen hij werd totaal niet betrokken bij het spel. iedere keer overgeslagen voor afellay
op een gegeven moment kom je dan niet in een wedstrijd
als je dan helft verder bent, kan je niet verwachten dat je dan bepalend gaat worden
dat slechte spel neem ik voornamelijk het team kwalijk door niet in te durven spelen
dat is het enige wat vmarwijk goed gezien heeft
het ontbrak durf
verdediging durfde niet vooruit
vdvaart wissel bracht ook niks naar voren
alleen vpersie werd gevaarlijker omdat ie eindelijk vrij rond de 16 kon hangen en huntelaar bliksem afleider werd

13 juni 2012 om 23:56

Eigenlijk kan die jongen er niks aan doen. Bert heeft hem geselecteerd. Hij heeft gedaan wat hij kon. Beter nam Bertje urby mee of Butner.

Gewoon een jong talentvol team neerzetten tegen Portugal in de hoop dat er misschien nog wat moois uit te slepen valt en mocht dat niet gebeuren zijn ook zij niet voor niets meegegaan naar Oekraïne en Polen. Daarnaast doen die spelers dan ook goede ervaring op.

v.d. Vaart was nog slechter, waar bemoeit deze Kahn zich eigenlijk mee? zowel qua uirterlijk als karakterologisch kan hij niet aan van Bommel tippen.

14 juni 2012 om 02:20

eens! eindelijk iemand die wel de wedstrijd heeft zitten kijken
ik acht vdvaart meer in staat dan vbommel aanvallend.
maar hij bracht helemaal niks
hij stond te ver naar achteren en poogde geen enkele keer verrassing in het middenveld-spel te brengen
steekpassjes breed. dat was het enige
vbommel had balverlies omdat hij praktisch 3m voor de 16 van duitsland stond, daar zette de duitsers vel druk op de bal. met zijn traagheid redt hij dat niet, maar het was tenminste een aanvallender intentie dan vdvaart

Goh wat een verrassende conclusie zeg, 16 miljoen mensen wisten het al.

Ik snap niet dat Bert die Mathijsen en Heitinga en Vlaar meeneemt. Ze hebben ook dat jonge ventje Willems laten vallen, echt zonde.

Roel Brouwers, Glen Loovens, Douglas, Nuytink en Viergever. Laten we hopen dat die volgende coach hier wel eens naar kijkt!

13 juni 2012 om 23:58

Douglas mocht niet meedoen kreeg geen dispensatie van de Uefa.

Glenn Loovens was ooit getest en net als Vlaar te zwak bevonden, Brouwers zag ik inderdaad liever in een Bouma rol of Viergever/nuytinck als opkomende talenten.

14 juni 2012 om 00:09

Eerste twee lijken me niet echt opties. De andere wel, die hebben meer potentie. Die komen er stuk voor stuk wel. Die moeten ook de kans krijgen na het EK. Net zoals Ricardo Van Rhijn.

Haha probleem is begonnen met V. Marwijk waar iedereen lyrisch over is sinds die met geluk behaalde finale. Een Brazillie dat blundert, Uruguay en wat simpele wedstrijdjes als Bulgerije en San Marino.

Het is altijd drama geweest, en met deze coach zal dat ook altijd zijn. Valt het niemand op dat Nederland verliest van landen die ook eigenlijk echt kunnen voetballen? Spanje, Duitsland, Zweden, Denemarken.

Hoewel Denemarken geluk was, was het wel 1 die Nederland lastig maakte door jawel te voetballen. Ongelooflijk dit. Je speelt met controleurs maar ze kunnen er beide geen reet van.

13 juni 2012 om 23:55

Eindelijk iemand die realistisch is.. De finale in 2010 was pure geluk.. Felipe Melo maakte een eigen doelpunt en de tweede goal van snijder was een onbedoelde koppal.. Ik ben het 100% met je eens.. En over de controleurs gesproken, ik heb geen controleurs gezien hoor?? :P

14 juni 2012 om 00:12

Haha echt he. Nigel de Jong maakt zijn reputatie maar weer eens waar. Geen enkel technisch aspect beheerst hij, komt dom en blind in en staat er alleen maar om '' smerige '' overtredingen te maken. V. Bommel is een opa die gewoon niks meer kan. Als het hele elftal op hem zou afgestemd zijn, zou het misschien nog werken, maar dat is het al op eh, ja wie eigenlijk?

Geen idee, geen lijnen, geen niks.

Wanprestatie, alles wat Rijkaard, Basten, Gullit en Hanegem en Cruijff hebben opgebouwd is kapot gemaakt door deze man. Schandalig dat dit de generatie is die hetzelfde shirt mag dragen.

14 juni 2012 om 00:23

Gelukkig hebben Rijkaard, Basten, Gullit en Hanegem en Cruijff nooit een slecht EK gespeeld. En hebben ze altijd gewonnen wanneer dat werd verwacht.

Ooh wacht, misschien toch niet?... Sowieso raar de een 20 jarig jochie praat over 'totaal voetbal' 'van Basten & Cruijff terwijl die ze nooit echt aan het werk heeft gezien.

Belachelijk hoe van Marwijk werd neergezet als één of andere dorpsidioot, dat er zaken anders moeten is duidelijk, maar fouten maken is menselijk niet?...

14 juni 2012 om 00:44

Gelukkig bestaan er geen dvd's, televisie's, boeken en films over het totaal voetbal van toen toch? Gelukkig was het voetbal bedoeld om te verdedigen en niet om aan te vallen toch?

Ga eens nadenken voordat je volkomen misplaatste sarcasme gaat toepassen. Ik heb hele wedstrijden op dvd staan van het Nederlands elftal van toen. Free-recordshop, kan je gewoon bestellen.

Marwijk is toch klote bezig of niet? En ja fouten maken is menselijk, betekent dat we het dan maar niet moeten bekritiseren? Ik maak ook fouten op school, ze zien me aankomen, ja fouten maken is menselijk.

14 juni 2012 om 15:16

Iedereen hier zou de polonaise hebben gedanst als Nederland met precies dezelfde opstelling en speelwijze en kansen de afgelopen 2 wedstrijden 2x meer tegen de Denen en gisteren tegen de Duitsers had gescoord. Iedereen begint pas praatjes te krijgen als Nederland verliest. Nederland had gisteren geen controle over de wedstrijd, maar het is nonsens dat ze de mindere waren tegen de Duitsers en de Denen. Nederland heeft waarschijnlijk tot nu toe de meeste aanvallen van welke ploeg dan ook tijdens dit EK opgezet. Maar helaas.. te veel kansen gemist.. Te veel.

Betreft Nigel de Jong. Die speelde een weergaloze 2e helft. Iedereen kon zien dat hij veel meer in zijn rol zat als vdv naast hem staat. Van der Vaart biedt zich direct aan en is de schakel tussen aanval en middenveld, en Nigel is de ideale slot op de verdediging. @zola jij doet dan ook de Jong zwaar te kort. Voor mij beste man op het veld 2e helft. Ozil werd dan ook niet voor niets gewisseld.

Toch zou ik voor de wedstrijd tegen de Portugezen voor een andere basis kiezen. Nigel de Jong op Linksback, hij heeft daar gespeeld en is een echte mannetjesputter. Zijn passing wordt onderschat, maar mensen ga maar eens na hoevaak hij gisteren balverlies heeft geleden. Centraal op het middenveld zou ik gaan voor Strootman/schaars naast van der Vaart en met Sneijder, van Persie en Robben achter Huntelaar.
Ook zou ik opteren voor een plek voor Boula in de verdediging.

Van Bommel, Willems, Afellay, Kuyt zijn leuk als invallers, maar zijn niet de spelers die dit elftal in zo een wedstrijd zullen dragen.

De wedstrijd tegen Portugal win je niet met voetballen, maar met strijden. Het wordt een grote slagveld. Dus naast de verfijnde voetballers, hebben we getergde ijzervreters nodig.

Aanval die niet terug verdedigd, een verdediging die achteruitloopt en Van Bommel krijgt de schuld in de schoenen geschoven...

14 juni 2012 om 00:05

Ik ben ook Psver maar wel realistische, hij liet DE Jong alles opknappen voor hem, en hij liet steeds zijn man gaan, hij werd overlopen, eerlijk hij kan het niet meer belopen allemaal....

14 juni 2012 om 00:34

Nou ja als ik eens teruglees en zie dat jij vindt dat Van Bommel bij PSV straks op de bank hoort te zitten twijfel ik nog wel eens aan dat realisme van je.

Natuurlijk Van Bommel is 35 en is niet meer the box-to-box speler die het was en hij speelde ook echt niet z'n beste wedstrijd maar als Sneijder de doorschuivende vm van Duitsland niet oppakt en Robben en Afellay ook verzaken terwijl de centrale verdedigers weigeren om door te schuiven dan maak je het je verdedigende middenvelders niet makkelijk.

@ajacied25

Dat is wel leuk en aardig, maar Denemarken en Duitsland gaan samen door. Die gooien het op een akkoordje als ze merken dat Nederland aan de winnende hand is tegen Portugal..

14 juni 2012 om 01:34

Als ze horen dat ze dat doen bij Den-dui, moet Nederland maar alsnog opzettelijk verliezen om die Denen af te straffen.

Er staan nog altijd 10 andere spelers op het veld dan alleen Van Bommel. Waar was Sneijder? Waar was de topscoorder van de PL? Waar was Joris met al zijn ervaring? Kortom: het blijft koffiedik kijken en wij Nederlanders praten altijd maar achteraf. We hadden vooraf actie moeten ondernemen. Het als, als,als gepraat komt me de neus uit.

14 juni 2012 om 00:08

Maar Van Bommel sloeg echt alles. Overal te laat, langzaam, slordig in de passing. Vond De Jong beter spelen. Van Bommel kan het helaas niet meer aan, dat dacht ik al tegen Denemarken te zien en nu weet ik het zeker.

Gewoon VDV op diens plek, Sneijder, Van Persie en Robben constant in beweging achter Huntelaar en wie weet zondag tegen de Portugezen.

14 juni 2012 om 00:08

Jammer dat jij Psv-ers nooit kritiek levert. Nee, het ligt altijd aan de niet-psv-ers. Geef nou eerlijk toe, Van Bommel was dramatisch vanavond.

14 juni 2012 om 00:15

ik ben Psv'er maar die discussie staat los van het feit dat er nog altijd 10 andere spelers op het veld staan. 1 schuldige aanwijzen is te makkelijk. Ik ben de eerste die toegeeft dat Van Bommel slecht speelde, wat een terechte wissel oplevert. Ging het na de wissel dan veel beter? Nee, Duitsland was heer en meester. Het verschil zit hem er gewoon in dat Duitsland op ieder toernooi acteert als een eenheid waar de beginselen Teamgeist en Laufpensum hoog in het vaandel staan. Zolang wij ons bezighouden met wet andere mensen over ons zeggen, nooit onze eigen fouten erkennen en altijd op anderen afegeven, zullen wij nooit maar dan ook nooit een grote prijs pakken.

14 juni 2012 om 02:27

helemaal eens
mensen kijken niet verder dan hun neus
vbommel heeft balverlies en is traag. maar waarom heeft hij balverlies? waar stond hij in het veld op dat moment?
dat verdedigt weliswaar niet meteen zijn slechte spel, maar het laat wel zien dat o.a. vdvaart geen enkel risico heeft willen nemen.
we vallen helaas dit jaar door de mand.
denemarken was ongelukkig
duitsland is onmacht.
en geloof me. daar gaat vdvaart niets aan veranderen

14 juni 2012 om 08:28

@yahweh1979
MvB laat toch 2 keer Schweinsteiger (zijn man) vrij lopen waardoor deze de bal goed kon meegeven aan Gomez. Daarbij heb ik MvB meer ballen naar achteren en opzij zien spelen dan naar voren dan wie dan ook van het elftal.
Natuurlijk ligt het niet alleen aan hem maar hij heeft gisteren gewoon een dramatische wedstrijd gespeelt en dat moet je als Psv-er ook toegeven.
RvP lukt het ook niet om de ballen er in te schieten, Huntelaar heeft er tijdens zijn invalbeurten tijdens de kwalificatie meer ingeschoten als Rvp, dus een wissel zou wel op zijn plaats.
In de tweede helft, ook al speelde vdvaart ook dramatisch was er wel meer aanvallende intenties wat in de eerste helft er gewoon niet was. Het tempo was net wat hoger, alleen kan je ook niet van Hunterlaar en vdvaart verwachten dat hun even de 0-2 wegpoetsen in een team wat voor rust toch een klap heeft gekregen.

14 juni 2012 om 00:20

Sneijder was redelijk, maar kreeg een strakke dekking zoals ook Ozil kort gedekt had moeten, ongelovelijk hoevaak die gewoon vrij aanspeelbaar was.. Mathijsen was niet zo veel, maar vbommel kwam gewoon tekort, dat was duidelijk zichtbaar.. Laat Schwein zomaar vrij komen bij de 1-0 en Ozil ook bijna heel de wedstrijd. Hij probeert het allemaal wel neer te zetten, maar t wil gewoon niet..

Volgens mij ligt het probleem gewoon dat nederland de kansen mist. Nederland heeft meer kansen gehad als duitsland. Én ook meer kansen als denemarken. Én toch heeft nederland 0 punten.

Beginnen de problemen bij van Bommel?? hahah.. sorry maar van Bommel is één en al een probleem. Van Bommel is het probleem niks meer en niks minder. Als je ziet wat hij de afgelopen seizoen bij Milaan heeft gepresteerd dan dank ik bij mij eigen hu hoe kan hij hier staan.. En dan tel ik de wedstrijd van vandaag en tegen Denemarken niet mee.!! Ik ben van mening dat VZ beter een kopje kan gebruiken als ''van Bomel is ons enige probleem''

14 juni 2012 om 00:32

Van Bommel heeft echt geen slecht seizoen gedraaid bij Milaan hoor..

Maar wij weten toch niet wat voor afspraken er worden gemaakt, of wel? Wij weten niet wat de precieze taken zijn van Van Bommel. Iedereen verwacht dat hij in de 16 komt.. Maar laten we eerlijk wezen dat heeft die nooit gedaan en daar is het het type speler niet voor.

Dat Van Bommel het niet allemaal meer even makkelijk beloopt is prima en op zijn leeftijd ook wel logisch. Maar je moet geen dingen verwachten die onmogelijk zijn.

14 juni 2012 om 00:44

Sorry maar ik heb nergens in mijn reactie aangeven dat ik iets van Bommel verwacht... Moet niks van hem en zijn stijl hebben.. Je zegt dat hij geen slecht seizoen heeft gedraaid maar dat is alleen maar jou mening.. Ieder voetbal liefhebber weet dat van Bommel de laatste twee jaar geeen reet doet.. Dat is ook de redenen waarom ik alleen maar van Bommel opnoem.

14 juni 2012 om 02:26

Leuk dat jij jou mening als feit weergeeft en die bij ieder voetbal liefhebber oplegt.....

Maar moet net zoals jouw niks van hem hebben. Een van de weinige die vanbasten wel goed had gedaan als bondscoach.... vbommel uit de selectie zetten!

Dat probleem begon bij Nederland in 2010 al op het Wk......

Toen stonden zowat dezelfde spelers op het veld.. En men vertoonde toen ook belabberd spel.. Maar haalde wel de finale omdat men tegen elke tegenstander wel het geluk aan de Oranje kant had zitten.. van begin tot eind was het niet anders.. alleen tegen Spanje ontbrak dan het geluk...

Nee op het WK zaten ook mooie acties en gaols bij.. Maar over het algemeen meer geluk dan verstand..

Ik zie Nederland nog wel als 2e door gaan.. Maar ver zal men niet meer komen.. want in de kwartfinale is het dan toch wel mogelijk een Rusland.. of Polen die spelen beide zeer sterk.. en vooral de Russen.. ik zie dan alweer zo'n 2008 scenario voor men maar dan nog erger..

Haha en dat moet volgend jaar de grote man van PSV worden?.... Vind hem echt bijzonder hard afzakke.. Oranje onwaardig!

Die van Bommel was ook echt verschrikkelijk zeg. Hij liet zijn man meerenmaals lopen. Hij stond de hele tijd stil zowel als nederland de bal had als duitsland dei has. Aanvallend had je niets aan hem en verdedigend liet hij Sweinsteiger de hele tijd lopen waar de twee goals uit kwamen. Hij kan het gewoon niet meer belopen. Zet daar Van der Vaart of Sneijder neer!

13 juni 2012 om 23:55

Ja want Van der Vaart viel sterk in. Erg makkelijk om één speler eruit te pikken. Van der Vaart had continu balverlies en liet aanvallend weinig zien. Na het vertrek van Van Bommel waren de Duitsers ook nog gevaarlijk. Het is niet zo dat het toen opeens begon te lopen. Ik vond Huntelaar wel bruikbaar als afleider en extra steun voor Van Persie. Je kan voorin meer een vuist maken.

14 juni 2012 om 00:16

Jij hebt toch ook duidelijk gezien dat Van Bommel bij allebei de goals niemand aan het dekken was waardoor Sweinsteiger vrij kwam staan. Als je met Sneijder naast de Jong speelt en Van Persie achter Huntelaar dan gaat het veel beter. Nu had Van Persie weer veel meer dreiging om de spitspositie heen dan in de spits. We moeten met winnen van de Portugezen met meer dan één doelpunt dus we moeten ook wel aanvallend spelen. De Portugezen hebben niet echt gevaarlijke creatieve middenvelder die onverwachte dingen doen dus één controleur is genoeg. De Portugezen zullen waarschijnlijk toch veel terugzakken dus ik zeg Van Bommel eruit en Huntelaat erin en ik denk dat ik niet de enigste ben die dat ook vindt.

gewoon verloren 2-1! op naar zondag erop of eronder klaar. en ja eindelijk ziet men in dat v. Bommel er gewoon niet in hoort. Seedorf is nog 10keer beter in vorm. En wat mij betreft mag Robben er ook uit. Speel gewoon met een soort van Ruit op het middenveld. en Hunter en persie naast elkaar.

En komop jemoet sommige spelers gewoon niet opstellen om hun verleden. Michel vorm is gewoon de beste keeper van de 3 geweest dit jaar bij Swansea! DAN stel je hem op. Vd wiel heeft 6 maanden niet gespeeld totaal niet in vorm, dan stel je boula op! Dat zijn gewoon kleine feiten. Kuyt was ook een bankzitter, robben niet in vorm dan stel je Narsingh op assistkoning van het seizoen.

Vorm
Boula
Heitinga
Mathijssen
Willems
De Jong
Narsing
Vd Vaart
Sneijder
Persie
Huntelaar

Het klopt helemaal die Willems was een drama kan je wel zeggen hij is pas 18 maar dat is ook het probleem hij hoort ervaring op te doen in onder 19 of jong oranje maar niet in het hoofd team belachelijk wat die van Marwijk aan het doen is, je hebt mogelijkheden genoeg hoor ik vraag me trouwens af waarom ie spelers als Bouma / boularouz / schaars mee neemt en je stelt een junior op ? Anita Emanuelson viergever die back van Vitesse dus gelul , hij laat spelers spelen die een jaar niet gespeeld hebben dat kan ook niet , maar goed het is klaar ik heb er geen geloof meer in .

14 juni 2012 om 00:00

Van der Wiel was ook een drama. Hetinga maakte kinderlijke fouten, waar direct goals uitkwamen. Nogmaals je kan niet één of twee namen noemen en afbranden. Het hele elftal speelde kut. Zelfs Sneijder haalde niet zijn niveau, terwijl het toch vooral van hem moet komen. Robben was nergens te bekennen op die ene actie na dat hij 2 man dolde. Er waren gewoon te veel zwakke plekken en dus als team gefaald.

Tja het is de schoonzoon hè. Wees gerust Bert, de familie sfeer blijft goed, maar t slachtoffer is de oranje fan. Dank je wel voor het verraden VAn Nederland.

Ik snap nog steeds niet waarom we met de irritante blok spelen..

Ik pleit weer voor 4-3-3 met 1 controlerende middenvelder, en 2 creatieve spelers daarvoor.
Verder haal ik Gregg eruit, we hebben geen behoefte aan mooiboys die bang zijn dat ze vies worden,echte mannen hebben we nu nodig. Ik kies toch voor Persie in de spits, al zou met deze opstelling Huntelaar ook beter renderen.

steek
boulah
heitinga
mathijssen
willems
vaartje
de jong
sneijder
narsing
persie
robben
14 juni 2012 om 00:04

Gewoon Huntelaar in de spits en Van Persie daar vals omheen. De rest constant in beweging. Eerst was ik nog een voorstander van het blok om de verdediging te ontzien, maar aangezien Van Bommel overal een stap te laat komt maakt het geen reet uit, sterker zelfs kan je daar veel beter Van Der Vaart neerzetten.

Voor de linkercentrale positie moeten Viergever, Nuytinck of misschien zelfs Douglas klaargestoomd worden.

14 juni 2012 om 02:29

ik heb vdvaart een dramatische wedstrijd zien spelen.
ik zou dan liever vpersie op links met afellay en sneijder voorin op het middenveld
en de jong met de punt naar achteren

Tegen Portugal gewoon zo spelen als in de tweede helft. Dat lijkt gewoon beter te werken, al vond ik de tweede helft ook niet top er was meer dreiging.

Voor na het EK moet gewoon een vernieuwing doorgevoerd worden. In de verdediging moeten Douglas, Viergever, Nuytinck en De Vrij de kans krijgen. Bruma ook wel denk ik. Linksback gewoon laten uitvechten met Pieters en Willems. Willems is nog wel onervaren maar heeft meer talent dan Pieters, dus totdat Willems meer ervaring heeft Pieters gebruiken,maar Willems absoluut als back-up houden.

Controlerend moet er gewoon wat plaatsvinden. Vdv- De Jong moet het duo worden, dat werkt gewoon prima. Daarachter moeten Clasie, Anita en Fer klaargestoomd worden. Voor de 10 Maher rustig brengen en voor de vleugels John en Narsingh als back-ups gebruiken ipv Kuyt.

En ja, Van Bommel kan echt niet meer. Maar dat ziet Van Marwijk nu ook wel. Ik heb nog hoop op overleving van de groepsfase.

Die Duitsers gaan trouwens gewoon niet winnen van de Denen denk ik...

En dan kun je het sowieso wel vergeten. Jammer dat je dan zo afhankelijk bent.

Tsja ik heb gelijk gekregen, vooraf voorspelde ik al dat Duitsland zou winnen dus ik was ook niet verbaasd toen Duitsland de 0-1 en de 0-2 maakte. Natuurlijk was ik wel teleurgesteld want ik had gehoopt dat mijn gevoel geen gelijk zou krijgen, ook al voor Nederland - Denemarken voorspelde ik dat Nederland zou verliezen en zie hier...
Erg jammer en het EK is ook voorbij! Ik zie het niet meer goed komen!
Duitsland kan nog wel winnen van Denemarken maar ik geloof niet in een overwinning met twee doelpunten verschil, laat staan of Nederland überhaupt weet te winnen van Portugal...

'leg je toeter in de la, we verlaten het EK met Mark van Bommel en Van der Vaart, met Van Persie aan de bal verliezen we van Portugal'

ik ben als ajax fan blij dat hij naar psv gaat volgend seizoen
hij zal het daar ook niet waar kunnen gaan maken had beter kunnen stoppen na dit ek

Ik ben ff blij dat v.bommel naar psv gaat. Een sprintje een je staat al weer tegen een man minder te voetballen.

Toch triest dat een speler die toch hoog heeft gevoetbald niet kan inzien dat zijn tijd wel voorbij is.

Bert had na het WK direct moeten gaan verjongen.. en het feit dat hij falende spelers gewoon laat staan. Totaal onbegrjpelijk.. ik had Van Marwijk vrij hoog zitten als resultaattrainer maar na het WK is er geen enkele progressie meer geboekt. In tegenstelling.. het werd slechter en slechter. Hopelijk houdt hij de eer aan zichzelf. Tijd voor een frisse wind.. Koeman!

Echt iedereen ziet het.

Behalve Bert. Het is gewoonweg genant.

Overigens moet ik er wel even bij zeggen dat ik respect heb voor de carriere van Van Bommel. Hij heeft wel degelijk zijn steentje bijgedragen aan het Nederlandse voetbal, maar op dit moment moet je oordelen over de situatie zoals die nu is en dan kom je tot de conclusie dat het echt genant is.

Jammer dat ze beide niet bij psv aan de slag gaan, bvm en mvb.
Dan zou psv het lachertje van de eredivisie worden, net zoals nederland dat nu is op het ek, met deze 2 balletjes.

14 juni 2012 om 01:04

Volgens mij is de planning nog altijd dat Bert na volgend seizoen naar PSV gaat. Daarom heeft Advocaat maar voor 1 jaar getekent. Maar goed.. dat heb ik altijd zo begrepen.

Van Bommel presteert het gewoon om twee keer Schweinsteiger op 5 meter te dekken op gevaarlijke posities en laat hem zo twee assists geven. Vooral bij de eerste goal was het duidelijk dat hij veel te laat kwam. Van Marwijk heeft het hier over zichzelf afgeroepen door hem uberhaupt nog op te stellen. Over Mathijsen kun je ook kort zijn; bij beide doelpunten laat hij Gomez opzichtig lopen, terwijl je weet hoe dodelijk hij kan zijn. In en in triest, je zou hem bijna er weer uit halen voor Vlaar.

Weg met al die geldwolven ! erin na EK Viergever,classie, Douglas, Vermeer, Marcellis, verhoek, narshing, anita emanuelson schaars wolfswinkel Maher, de Vrij Boerrichter en theo dat soort spelers zouden het gras op vreten voor ons land

en CO als trainer!

Van marwijk moet de eer aan zichzelf houden en lekker oprotten

Iedereen praart over de bekende namen, maar waarom nemen we narsing mee? kuijt heeft in de laatste 10 min niks laten zien. Als je dan toch robben moet wisselen; wissel dan robben voor narsing of de jong. Kuyt kan geen bal aan nemen in de zestien en geen goede voorzet geven! heeft misschien drie ballen aangeraakt! verder vind ik dat van bommel al na 15 min gewisseld had moeten worden liet telkens z'n man lopen! maar voor de laatsye wedstijd! bommel, mathijsen, affely,robben eruit! vd vaart, narsingh, huntelaar en vlaar erin !

Ja precies, zelfs Kahn ziet dat na een wedstrijd.lafbert wil dat niet zien na hele duidelijke signalen en meerdere wedstrijden in oefenwedstrijden en de laatste kwalificaties.

Leuk dat hij zijn dochters huishouding op orde wilt houden maar dit gaat om NL en niet om zijn fucking kleinkinderens ouders.

Je wordt er toch niet goed van! Heel NL ziet het maar lafbert houdt gewoon vol. De visieloosheid die lafbert tentoonsprijdt is wel een heel duidelijk signaal dat de Knvb die eerder vandaag gedane toezegging heel snel mag intrekken. Je moet er toch niet aan denken dat deze lafbert ons naar Brazilie zou mogen proberen te leiden?

Als je het heel simpel bekijkt heeft MvB Oranje verniewd, waarschijnlijk wat teveel getest maar iig iets nieuws neergezet. Bert heeft dat met zijn senioriteit door weten te voeren en wat te managen maar verfrissingen doorvoeren om top de blijven, daar heeft lafbert geen flauw benul van.

Bah, wat een misselijke performance van een groep voetballers die in potentie alles heeft om te floreren.

Het selectiebeleid van Bert van Marwijk is een nogal omslachtige methode om alsnog aan de slag te kunnen bij de provinciale familieclub P S V. Een oncollegiale dolksteek in de rug van Dick Advocaat.

Er wordt allemaal wel erg op Van Bommel gespeeld hoor, alsof de rest allemaal zo lekker in vorm is..

ja vee; word op van bommel afgeschoven maar...
hij kan het gewoon niet meer aan
en schoonpapa maar blijven spelen met 2 controleurs
dat zorgt gewoon voor een gat op hel middenveld en verdedigen doet alleen nigel van die 2
dus van de vaart erin hebben we in ieder geval al een beetje meer voetbal
en van mij mag ook afellay op de bank plaatsnemen en zo spelen als de 2e helft vandaag en als je dan iemand inbrengt doe dan narsingh ipv kuijt

Er zijn zoveel mensen die hebben geroepen dat Portugal geen team is..... Terwijl het vandaag zo overduidelijk is dat er totaal geen samenhang is tussen de linies bij NL. Geen respect voor hun tegenstanders alleen Duitsland zou moeilijk zijn. Duitsland was zeker niet beter dan Portugal dus ik zie het somber in voor NL

Er zijn zoveel mensen die hebben geroepen dat Portugal geen team is..... Terwijl het vandaag zo overduidelijk is dat er totaal geen samenhang is tussen de linies bij NL. Geen respect voor hun tegenstanders alleen Duitsland zou moeilijk zijn. Duitsland was zeker niet beter dan Portugal dus ik zie het somber in voor NL

afellay was niet goed, maar je kan het die jongen niet kwalijk nemen. dit toernooi kwam gewoon te vroeg voor hem. wedstrijdritme bestaat dus wel degelijk. waar ik wel van ben geschrokken is van der vaart, mijn hemel, geen inhoud, geen loopvermogen, te langzaam, snel uitgeblust. die jongen heeft techniek, maar in de 60e minuut, dus na 15 minuten, was hij al totaal leeg. dit is toch niet normaal? hummels liep hem zelfs eruit...mijn hemel.

14 juni 2012 om 07:48

Dat is ook de reden waarom hij nooit echt de top heeft bereikt. Hij zat bij real, maar is daar ook nooit een vaste waarde geweest. Nu bij de spurs zit hij ook regelmatig op de bank. Hij is een geweldige speler maar is fysiek zeer zwak.

Heeft affelay meegedaan ? Heb 'm niet gezien...

14 juni 2012 om 08:30

Ja de eerste wedstrijd en nu een halve. 2 uur voetbal en gewoon geen enkele goede actie. Laat dan gewoon Kuyt, VD vaart of Nashing op die plek spelen.

Oliver Kahn als nieuwe bondscoach! Die maakt er wel een aanvalsmachine van. En kijkt zeker niet naar reputatie.

Kahn heeft helemaal gelijk. Van Bommel hoort niet meer in het Nederlands elftal. Hopelijk maakt van Marwijk ook de keuze om hem tegen Portugal niet op te stellen!!!!

Na het EK de volgende spelers niet meer oproepen;

- Arjen Robben
- Rafael van der Vaart
- Mark van Bommel
- Joris Matthijsen
- Dirk Kuyt
- Bouma spreekt voor zich

14 juni 2012 om 15:35

Omdat Robben en van der Vaart niet goed in vorm waren, moeten ze niet meer opgeroepen worden? Deze twee horen gewoon bij de beste 5 spelers die we hebben. Alles wat je ervoor in de plaats haalt is veel minder. Jij onderschat het niveau van Robben en van der Vaart

14 juni 2012 om 18:19

Robben is veel te voorspelbaar op rechts, iedereen weet precies wat hij gaat doen als ie weer eens aankomt vanaf die kant en aangezien hij de voorkeur heeft om op rechts te spelen dan vind ik dat je daar betere opties hebt.

Van der Vaart.. tja wat moet ik daarvan zeggen. Die zou ik dus nooit in mn basis elf opstellen. Is veel te sloom veel te traag en levert alleen maar ballen in zoals we konden zien tegen Denemarken en Duitsland. Leuk om op te stellen tegen Moldavie en Roemenie etc. Maar tegen toplanden als Duitsland heb je echt niks aan Van de Vaart meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren