Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Gedoseerd aanvallen, want aanvallen zullen we'

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft nauwelijks tijd om de wonden te likken. De 1-0 nederlaag tegen Denemarken ligt nog vers in het geheugen, maar over drie dagen wacht alweer de volgende loodzware opdracht. Tegen Duitsland moet namelijk worden gewonnen om alles in eigen hand te houden. Het balanceren tussen herstel en voorbereiding valt Bert van Marwijk op dit moment dan ook zwaar. “Altijd lastig, zo’n day after”, verklaarde hij zondag in gesprek met de NOS.

/

Nog altijd is de bondscoach namelijk verbaasd over de nederlaag tegen de underdog in groep B. “Of verbijsterd eigenlijk, verbijsterd dat we zo'n wedstrijd verliezen. We hebben zo veel kansen gehad om de wedstrijd te beslissen. En dan komen die penalty-gevallen daar nog bij… We zijn allemaal teleurgesteld. Dat is normaal. Maar het is stilte voor de storm, want het is woensdag erop of eronder tegen Duitsland.”

Over eventuele wijzigingen zijn basiself voor de ontmoeting met die Mannschaft, wilde Van Marwijk niet veel kwijt. “Met wie je ook speelt, je moet niet in het mes van de tegenstander lopen. We moeten gedoseerd aanvallen. Want aanvallen zullen we”, belooft de bondscoach, die waarschijnlijk weer kan beschikken over de herstelde Joris Mathijsen. “We moeten even afwachten hoe het maandag en dinsdag met hem gaat. Maar als het zo doorgaat, dan is het heel logisch om te denken dat hij woensdag tegen Duitsland begint.”

Welke tactiek moet Oranje hanteren tegen Duitsland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

woensdag wordt een geweldige wedstrijd ik voel het gewoon. :D

IT Aint Much IF IT Aint Dutch!

10 juni 2012 om 16:20

Ik heb er ook een positief gevoel bij. Het zal een mooie wedstrijd worden.

Hup Holland Hup!

10 juni 2012 om 16:26

Het zal sowieso een mooie wedstrijd worden, aangezien NL minstens een punt moet halen; Het liefst natuurlijk drie.

Maar laat de verdedigers staan waar ze staan, je hoeft de backs niet op te laten komen.
Met name van der Wiel bakt er op dit moment niets van, en het offensief is sterk en dreigend zat.

Loop je teveel naar voren met je linies, word je keihard afgestraft door de Duitsers.

10 juni 2012 om 16:32

Als Portugal wint van Denemarken dan mag je zelfs nog verliezen. Als Duitsland dan zijn plicht doet en je wint van Portugal kun je ook nog door.
Maar ik vind dat nu alleen de 3 punten tellen en daar je moet je ook vol voor gaan. En het moet ook kunnen.

Van Marwijk wil de backs graag op zien komen maar met van Persie in de spits heb je daar weinig aan. En als Robben op rechts staat moet v/d Wiel wel mee opkomen. Want Robben gaat alleen maar naar binnen, dan komt er nooit een voorzet. Het is dan alleen oppassen voor de counter.

Ik heb er vertrouwen in. Vond Duitsland en Portugal gisteren ook niet heel sterk spelen. Dus ze zijn zeker te kloppen.

10 juni 2012 om 16:43

Jawel, maar van der Wiel kan geen voorzet geven, heb je gisteren kunnen zien.

van der Wiel kan beter blijven staan, want verdedigend wankelen we al genoeg.
Het middenveld kan Robben eventueel steunen, want de backs zijn van geen toegevoegde waarde wanneer ze opkomen.

10 juni 2012 om 17:06

@impeccable

Ik zou van der Wiel niet eens opstellen als je van plan bent hem niet te laten opkomen, gewoon lekker met Boulahrouz die verdedigend die veel beter is.

Dan kan je ook aanvallender op het middenveld gaan speler met bijvoorbeeld Sneijder met De Jong, want v. Bommel kan het niet meer belopen. Daarbij zou ik Willems gewoon lekker laten staan, speelde een redelijke wedstrijd tegen Denenmarken.

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Mathijsen
Willems
De Jong
Sneijder
Narsingh
v.Persie
Robben
Huntelaar
10 juni 2012 om 17:15

Ja klopt inderdaad. Ik zie ook liever Khalid dan van der Wiel.

Khalid straalt genadeloosheid uit en verdedigt beter, kan zijn man makkelijker uitschakelen, doormiddel van kracht en 'agressie'.

Narsingh ?

Liever Afellay, die speelde lekker hoor; Combineerde, creëerde en dreigde.
Alleen was de finishing touch er niet, zoals bij vele het niet het geval was.


Afellay is 4 keer Narsingh.

Verder zie ik Robin nog steeds liever in de spits, en Sneijder op 10 en Rafael naast de Jong.

10 juni 2012 om 17:56

Het is inderdaad een soort manolev die vd Wiel. Wat een drama zeg.

10 juni 2012 om 17:57

Hoe dat dan? Telt het doelsaldo ofmonderling resultaat?

10 juni 2012 om 18:33

Ben het helemaal met je eens. Boulahrouz heeft ervaring zat en is verdedigend sterker dan van der Wiel. Met Robben op links en Narsingh op rechts heb je spelers die Huntelaar van bruikbare ballen kunnen voorzien.

10 juni 2012 om 18:57

Volgens mij wordt er eerst naar doelsaldo gekeken.

v/d Wiel was inderdaad drama, maar hoeft maar een keer goed te gaan en hij is de held. Vind het opkomen van de backs altijd goed, alleen moet het wel kunnen.

10 juni 2012 om 19:07

Ik kan er met me kop niet bij dat je vpersie liever in de spits ziet wat heeft die idioot nou gepresteerd bij Nederland op toernooien.. Geef mij naar KjH en mocht vpersie niet als 9,5 willen spelen gaat ie lekker banken! Ook ik zou met Robben en ibi spelen alleen dan dat ze voorzetten moeten geven

10 juni 2012 om 16:25

Ik ben vaak negatief over de keuze's van Bert van Marwijk, Maar ook al verliezen we woensdag tegen de duitsers & kunnen we naar huis ga ik hem niet volledig afbranden, Begrijp me niet verkeerd ik hekel het systeem met 2 controleurs & afgekapte buitenspelers op de verkeerde flanken maar dit is niet het moment om te zeuren.

Mooie uitspraken van Bert als Stilte voor de Storm ik moet het allemaal nog zien maar ik hoop dat we woensdag terug kunnen komen met een ware houdini act & dat alleen maar om de wereldwijde schande te voorkomen & om die duitsers even de mond te snoeren want ik word kotsmisselijk van kranten zoals Bild enz, Woensdag is het echt erop of eronder & zoals johan cruijf altijd heeft gezegt de beste verdediging is aanvallen.

10 juni 2012 om 16:42

Er is zelfs bij verlies nog een uitweg, als duitsland en portugal van denenmarken winnen dan wordt het op doelsaldo beslist over de onderlinge wedstrijden, dus dan moet nederland van portugal winnen en lekker veel scoren.

10 juni 2012 om 17:56

Laten we daar nou ff niet vanuit gaan.. Nederland scoort op het moment niet al te veel en je moet gewoon minimaal een punt tegen de Duitsers halen anders is het gewoon afgelopen. Er moet echt wat veranderen, hopelijk wordt dit de ´tweede helft´ net als bij Brazilië 2 jaar geleden.

10 juni 2012 om 16:57

Ik heb ook wel een goed gevoel. Ik denk echter wel dat van Marwijk er verstandig aan doet enkele wijzigingen door te voeren. Zie opstelling.

Verdediging

Van der Wiel zou ik laten staan, ondanks het teleurstellende spel tegen Denemarken. Heeft bewezen op het WK het wel te kunnen. Daarnaast zijn er nauwelijks (acceptabele) alternatieven. Verder Mathijsen gewoon weer opstellen, zoals vertrouwd.

Middenveld

Van Marwijk zal niet zoals in mijn opstelling 4-3-3 gaan spelen. Het belangrijkste is echter dat er maar 1 echte CVM opgesteld wordt, er moet meer voetbal in de ploeg. Met de Jong en van Bommel wordt het spel te veel vertraagd. Sneijder moet van de '10' positie af, hij is net zo gevaarlijk, zo niet gevaarlijker, vanaf linkshalf. In de 4-2-3-1 filosofie van van Marwijk zal het gaan neerkomen op Sneijder en De Jong controlerend, vd Vaart op '10'. Vd Vaart heeft een betere 'connectie' met van Persie, waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat Sneijder slecht of minder is. Sneijder dient alleen iets verder teruggetrokken te voetballen en vd Vaart is dan de juiste man achter van Persie. Sneijder zal ook in de opstelling van van Marwijk niet als een pure CVM gaan spelen, maar gewoon het spel op het middenveld verdelen.

Aanval

Robben en Afellay hebben beiden niet bijster goed gepresteerd tegen de Denen. Robben is in vorm echter gewoon absolute wereldklasse. Verder denk ik nu het bij hem niet zo lekker loopt hij minder solo moet gaan. Dit kan heel erg goed als je hem op de andere flank zet waar hij gewoon zo veel mogelijk voorzetten moet gaan geven. Afellay hetzelfde verhaal met voorzetten, eventueel kan Narsingh in zijn plaats. Van Persie gewoon in de spits laten staan, zorgt voor zoveel meer voetbal en denk dat dit elftal daar heel goed in kan zijn met deze opstelling. Verder met de flanken omgewisseld zal van Persie veel meer aanvoer krijgen en gaan scoren. Ik heb nog steeds vertrouwen in hem.

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Mathijsen
Willems
vd Vaart
de Jong
Sneijder
Afellay
van Persie
Robben
10 juni 2012 om 17:46

Haha jij bent best grappig..

Huntelaar is 10x zo goed als Van Persie, alleen krijgt hij geen kansen om het te bewijzen.

10 juni 2012 om 17:58

Gister heeft the Hunter toch weer een aardige kans verziekt. Van Perie daar en tegen ook, dus kun je niet stellen dat huntelaar 10x beter is dan Rvp.

10 juni 2012 om 19:15

Hunter mag ook maar 20 minuutjes invallen terwijl hij als basisplannen topscoorder aller tijden kan worden bij oranje! Staat koud in t veld en er is dreiging en dan ook dat slappe geouwehoer dat ie niet mee voetbald? Hij hield gister telkens de bal vast en opende op de breedte in tegenstelling tot RvP die zelf de zijkant ingaat of er al staat

10 juni 2012 om 17:40

Tis omgekeerd, if it ain't dutch it ain't much.

Oranje maakt nog kans, ik ga woensdag speciaal met een oranjevlag en hoed op café kijken (krijg daarvoor 3 pinten van m'n makker haha) en ik ga me uiterste best doen om Oranje naar de overwinning te schreeuwen. De Duitsers zijn te pakken, in vorm zijn ze helemaal niet.

10 juni 2012 om 17:50

Denk precies hetzelfde alleen dan moet die ook doen wat de supporters ook willen VdV en Huntelaar erbij.

Een voordeel is dat Bert gelukkig weg is na het ek.

10 juni 2012 om 16:18

Een voordeel is dat ik jou niet serieus kan nemen.
als het een keer mislukt moet die oprotten?
succes supporter. misselijk in 2010 was hij geweldig en nu draait het elftal niet zoals we willen gaat iedereen negatief doen.
als hij nu alles wint en de finale haalt is het weer een top coach of niet? pff.

10 juni 2012 om 16:22

Laten we realistich zijn, als Bert de groepfase niet overleeft staat zijn functie in gevaar. Hij heeft als doelstelling meegekregen: halve finale behalen..

10 juni 2012 om 16:23

Nee hij moet oprotten omdat we al heel lang niet mooi voetbal spelen, ook niet tijdens de WK. Wk hadden we de mojo te pakken en de individuele kwaliteiten maar v Marwijk is een matig coach.

10 juni 2012 om 16:27

1x? Het is sinds het WK al afbraakvoetbal eerste klas, BvM is gewoon een angsthaas en een tactisch onbenul. De WK finale was een goede prestatie, maar tegen Brazilie had je met rust 3-0 achter moeten staan. En de rest vd teams
waren van een niveau lager dan Denemarken, maakt verder niet uit maar het stelt de prestaties wel in een ander perspectief. Waar is het domineerde en creatieve Nederland gebleven? Zie het al jaren niet meer.

10 juni 2012 om 16:27

ik ben realistisch in 2010 was iedereen helemaal weg van onze bert. en nu gaat het minder en 90% roept oprotten. nou is dat Realistisch? in mijn ogen niet.

10 juni 2012 om 16:28

Hij moet wegwezen omdat hij tijdens het WK weliswaar de Finale heeft behaald, maar als we even objectief terug kijken zien we dat daar een gigantische dosis geluk bij is komen kijken. Het soort van geluk dat Denemarken gisteren had (dat de ballen er niet in gingen).

Tevens zie ik liever het kenmerkende vloeiende aanvallende voetbal dan dit gemiezemuis achterin met 2 verdedigende middenvelders die amper de middenlijn overkomen. Hierdoor ontstaat ook het gat tussen aanval en verdediging.

10 juni 2012 om 16:32

Lang niet iedereen was toen weg van Bert. Er is altijd een tweedeling geweest in het land. De een genoot van zijn Oranje omdat ze resultaat boekte terwijl de ander zijn Oranje verafschuwde omdat fatsoenlijk positiespel en attractief aanvallen ver te zoeken waren. Als nu ook de resultaten uitblijven dan heb je dus te maken met een Nederlands elftal dat in potentie mee kan doen om te prijzen met mooi voetbal, maar dat door de bondscoach destructief in plaats van attractief speelt en daarnaast niet presteert. Voor je het weet is ook de helft die eerst pro-bert was omdat er resultaten werden geboekt ook om. De voorstanders van goed verzorgd voetbal waren sowieso al tegen hem als bondscoach.

10 juni 2012 om 16:36

@balster0570
In 2010 was het nog minder om aan te zien als nu hoor..
Dat hij met heel veel geluk en slecht voetbal de finale haalde verandert daar toch niets aan..?
Het voetbal onder van Marwijk is angsthazenvoetbal! Met deze spelers moet elke coach veel aantrekkelijker en gedurfder voetbal spelen!
De aanstelling van van Narwijk was een politieke, de keuze voor een redelijk neutraal persoon. De Knvb vergat daarbij echter te kijken naar zijn staat van dienst als coach, die stelde namelijk helemaal niet zoveel voor. Overal hetzelfde, uit angst geboren voetbal. En nee, die Uefa-cup met Feyenoord was niet zijn verdienste..

Ik kan ook niet wachten tot deze coach weg is en de Knvb hopelijk iemand aanstelt die durft te coachen vanuit de Hollandse school!! Het is dan nog niet te laat om alsnog hoge ogen te gooien op het WK in 2014 met deze selectie!!

10 juni 2012 om 16:47

Rot op joh, met je idiote mening over Bvm. En kom aub niet aan met M van Basten, die 2 wedstrijden 4 jaar geleden (puur op de counter trouwens) ben ik allang vergeten, omdat we daarna voor de 2e keer niert door de kwartfinale kwamen. En ja, dieuefa cup met Feyenoord was WEL zijn verdienste! En met Hollandse school bedoel je ws een ajax trainer, net zoals M. van Basten en L. van Gaal.......ja, die hebben het geweldig gedaan met Oranje!!

10 juni 2012 om 16:51

1. Wie heeft het over van Basten??
2. Ooit van Pierre van Hooydonck gehoord of hem vrije trappen zien nemen??

10 juni 2012 om 16:57

Ik snap het ook niet want in de voorbereiding voor het WK liep het juist goed maar sinds de eerste wedstrijd WK gaat het niet meer zo vloeiend

10 juni 2012 om 17:59

Helemaal mee eens. Nog steeds respect voor Van Marwijk. Stel dat we doorgaan dan is iedereen weer positief over hem. Hij kan het alleen verpesten door echt hele domme dingen te doen zoals veel verdedigen of onlogische wissels.

10 juni 2012 om 18:54

vloeiende aanvallen genoeg maar van persie heeft het niet of zeg maar nooit in oranje.

10 juni 2012 om 16:18

waarom denk je dat ?

10 juni 2012 om 16:20

Ja ik hoop het ook dat hij weggaat na het EK. Hij heeft vorig jaar een uitstekend seizoen met Nederland gehaald. Maar Nederland kan en moet veel beter, juist met het oog op het WK.

10 juni 2012 om 16:26

Volgens mij hoop iedereen die van mooi aanvallend spel houdt dat hij na het EK weg gaat. Mensen moeten Wesley, een toen goed draaiende robben en de boer als assisten op hun knieen bedanken voor dat wk finale. Want met van marwijk en dat Psvse technische staf is het gewoon slecht voetbal.

10 juni 2012 om 16:21

Ik hoop het echt

10 juni 2012 om 16:25

Wie moet hem dan opvolgen? Frank?

10 juni 2012 om 16:27

alsjeblieft niet, laat die bij ajax zitten

10 juni 2012 om 16:29

Nee, Koeman heeft zijn kans verdiend.

jammer dat Verbeek zijn uitstraling tegen hem werkt, want hij zou ook een goede zijn.

10 juni 2012 om 16:34

Nee Louis van Gaal. In mijn ogen de aangewezen man. Ik ben benieuwd of Bert weer zo naïef is om dezelfde 10 op te stellen als tegen Denemarken. Ik ga er vanuit dat Mathijsen gaat spelen i.p.v. Vlaar. We moeten gewoon winnen van de Duitsers als we uberhaupt nog een kans willen maken op de volgende ronde!

10 juni 2012 om 16:36

Koeman is geen optie, een te grote gok. Te vaak geflopt, met als dieptepunt Valencia. Laat Koeman eerst maar eens na Feyenoord een absolute topclub met succes coachen (barcelona).

10 juni 2012 om 16:43

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben..
Voor het Oranje na dit Ek-debacle zou van Gaal geen slechte keuze zijn. De samenstelling van de spelers uit de huidige selectie die nog overblijven en de jonkies welke er aan komen zou wel gaan werken met van Gaal als coach denk ik!

10 juni 2012 om 16:44

Ik zou van Gaal ook wel weer willen zien, maar zo ver is het nog lang niet, eerst dit EK goed afluiten en vooral Duitsland en Portugal. Heb heel veel zin in aankomende woensdag en heb er ook wel vertrouwen in!

10 juni 2012 om 16:50

Ja joh, laten we Van Gaal aanstellen, die heeft het echt geweldig gedaan als bondscoach........nee sorry, jij bent als ajax aanhanger niet serieus te nemen.

10 juni 2012 om 17:38

Opvolger Bvm?
Fred Rutten.. man met veel kwaliteit, speelt goed voetbal met zijn ploeg.
Alleen geen prijzenpakkker, maar goed.. met deze matige selectie is natuurlijk een prijs teveel gevraagd.
Spelers als Sneijder, Robben, Rvp, Huntelaar, V/D Vaart , Affelay en de Jong horen echt niet bij de wereldtop..

10 juni 2012 om 18:02

Van Gaal heeft ook zijn kans al gehad, het lukte hem nog geen eens te kwalificeren voor een eind ronde. Dus die van Marwijk is zo slecht nog niet.

Als hij weer RvP opstelt als diepe spits ga ik niet eens kijken

10 juni 2012 om 16:23

Je kan ook overdrijven, maar tegen de Duitsers Huntelaar erin zetten zou natuurlijk wel geweldig kunnen uitpakken. Die zal nog gretiger zijn dan normaal. En met een beetje geluk heb je dan v Bommel, Robben en Huntelaar die allemaal extra gebrand zullen zijn om wat te laten zien en dat zijn dan toch spelers die de Duitsers zullen vrezen.
P.s. Vleugels moeten wel veelvuldig van positie gaan wisselen gedurende de wedstrijd.

Steek
vd Wiel
Mathijsen
Heitinga
Willems
Sneijder
Persie
Bommel
Robben
Huntelaar
Afellay
10 juni 2012 om 16:38

Ik zeg, de rechtspoten afellay en van bommel op de bank. De linkspoot vd vaart erin. Robben op links en narsingh op rechts. Dan spelen we maar met raf wes en robin op 1 middenveld. We moeten aanvallen en we hebben voetbal nodig in de ploeg.

10 juni 2012 om 16:24

Hij heeft gisteravond gefaald dat klopt. Maar Robben, Steek, Van der Wiel, Van Bommel, Robben en Afellay waren zo goed gisteravond niet meer normaal. Het lag duidelijk aan Van Persie moest ie maar instappen om die Deen niet te laten scoren. Hij heeft alleen maar slechte passes gegeven (zette iemand 2 x vrij voor doel).

Doe normaal en zeg ook erbij welke spelers nog meer slecht speelden. Maar misschien is het ook beter als je niet kijkt. Is beter voor je hart, aangezien Van Persie geen enkele drol van kan.

10 juni 2012 om 16:30

Qua afronding faalde de hele voorhoede, inclusief een aantal middenvelders.
Qua offensief gevaar vond ik ze goed spelen, alleen maakte ze het simpelweg niet af.

He had zo 6-1 kunnen eindigen voor NL, dan hadden we allemaal niets gezegd.

Maar tevergeefs; Denemarken wint en wij krijgen de laatste kans om het goed te maken tegen de Duitsers.

10 juni 2012 om 17:06

Wat me ook opviel is dat de verdedigers naar achterliepen als een aanvaller opstormde. Iets wat je de Portugezen en de Duiters niet zag doen. Je moet er gewoon erop, druk zetten. En gele kaarten riskeren want je moet de poule gewoon door komen

10 juni 2012 om 16:32

Ach ja, Huntelaar kan natuurlijk met gemak even 2x een speler 1 op 1 zetten. Tevens was The Hunter erg scherp gisteren! Rvp veel dingen goed gedaan behalve het afmaken, had er zeker wel 1tje ingemogen maar dat geld voor het hele team. Als Huntelaar wel speelt wil ik weleens zien wat hij ervan bakt. Misschien doet hij het heel goed en scoort hij er 1, maar misschien bakt hij er helemaal niets van en schiet hij net als Rvp mis. Echter heeft Rvp nog de techniek om anderen ook zo'n kans te geven, die heeft Huntelaar niet.

10 juni 2012 om 17:09

Je moet nou echt eens ophouden met die onzin. Iedereen ziet behalve Arsenal fans dat RVP er niks van bakt in Oranje. RVP is een goede voetballer maar wat heeft Oranje nodig. Doelpunten!!!!!!!

10 juni 2012 om 17:14

Onzin? Wat voor onzin verkondig ik dan? Het feit dat RVP een betere voetballer is dan KJH is nu opeens weer onzin? Enige wat ik verkondig is dat RVP gister redelijk gevoetbald heeft, tevens heeft hij ook nog 2 keer iemand vrij voor de keeper gezet. KJH scoorde gisteren ook niet? ja hij kreeg minder tijd maar hij kreeg zo'n beetje de grootste kans van de wedstrijd en faalde hopeloos. Van mij mag Bertje het proberen met Kjh, laat RVP maar op de bank en hem heelhuids terugkeren naar Arsenal waar hij wel gewaardeerd wordt. Kijken of KJH het wel kan waarmaken tijdens het EK.

10 juni 2012 om 17:52

Ja RVP zet 2x iemand voor de keeper,
Zelf stond hij ook 2x voor de keeper, 1x schiet hij Naast de bal, die had een gemiddelde D-pupil nog tussen de palen gekregen.
En de andere keer neemt hij hem niet goed aan, en weg kans.

Sjongejongejonge als Bertje slim is geeft hij Huntelaar een kans, dan gaat Huntelaar van Persie leren voetballen.

10 juni 2012 om 18:52

@kevin191

Heb net zelf ook al gezegd dat er zeker 1 van RVP had ingemogen. Echter geldt dat voor zo'n beetje de hele aanvalslinie, Sneijder had er ook 1 mogen maken (o.a. uit voorzet Rvp), Afellay en Robben ook zeer zeker wel. KJH gaat ook niet 100% vrijuit bij dit verlies aangezien hij net als de anderen ook kansen heeft gemist.

10 juni 2012 om 18:58

@kevin1991overdrijven is ook een vak! Die bal stuit op een polletje en schiet omhoog. Ik heb dit iedereen een keer zien overkomen zelfs onze kleine grote vriend van barca. Het enige wat je rvp moet verwijten is die ene slechte aanname met rechts, dat was drama. Voor de rest veel goede gedaan maar hij scoort niet en daar gaat het ook om. En rvp voetballes van Huntelaar? Misschien is pingpong meer je sport als je er zo over denkt. Met alle respect

10 juni 2012 om 17:12

Van Persie wel afrekenen op het missen van kansen (terwijl hij ook anderen in zeer kansrijke posities zet) maar Huntelaar niet? Die is gister toch ook weer dik door de mand gevallen? Voetballen kan hij niet en als hij dan ook nog eens kansen gaat missen, sta je gewoon met een man minder op het veld.

Gewoon vol op de aanval, dat kunnen wij. Wij moeten meer scoren dan de tegenstander, niet gaan verdedigen.

10 juni 2012 om 17:11

Vol op de aanval tegen de Duitsers gaat zo fout uitpakken. Als er iets is wat zij kunnen, is het supersnel counteren. Ze hebben zoveel lopende mensen op dat middenveld en verdedigend staan ze heel sterk.

Maar Nederland heeft inderdaad geen andere optie dan aan te vallen. Toch zou ik eerder gaan voor een beetje balans tussen aanval en verdediging.

10 juni 2012 om 17:26

Tuurlijk moet er balans zijn, maar ik wil gewoon een aanvallend Nederland zien. Geen tikjes breed, neem eens risico. Duitsland maakt er vast wel twee tegen ons, daarom moeten wij er meer maken.

Kan wel eens een historische wedstrijd worden, er staat zoveel op het spel. Het kan ook zomaar een slagveld worden.

10 juni 2012 om 17:38

Daar geef ik je gelijk in. Ze zullen moeten aanvallen en niet nadenken dat ze tegen Duitsland spelen, maar gewoon echt hun eigen spel proberen spelen.

Natuurlijk hopen dat Portugal zijn wedstrijd wint, dan blijft alles heel open in de groep. Of Nederland dan wint, verliest of gelijk speelt tegen Duitsland.

Die duitsers gaan ons afstraffen voor elke fout die we maken. Ik denk echt dat nederland maar 20 procent kans heeft op een overwinning. Met zo een verdediging krijg je altijd kansen tegen vooral tegen teams als duitsland.

10 juni 2012 om 16:24

Hopelijk en waarschijnlijk speelt Mathijssen weer mee en dan heb je een degelijke verdediging staan. Bij beide teams is de aanval het beste en we moeten gewoon zorgen dat we van die kwaliteiten gebruik maken.
De Jong en van Bommel zullen toch spelen en sterkhouders zijn voor de verdediging. Ik heb er nog steeds een positief gevoel bij.

10 juni 2012 om 16:55

helemaal met je eens. Er is maar 1 ding wat we kunnen doen. Dat is vol aavallen en zorgen dat je er 1 meer maakt dan de Duitsers.
Wat veel mensen vergeten is dat als de Denen spelers hadden gehad van het kaliber Duitsland dan hadden ze er wel meer gemaakt dan die ene.

Nederland heeft een dramatische verdediging. Dus ik zeg zo aanvallend spelen als maar kan. En wie weet pakt t goed uit.

steekel
boula
hijtinga
mathijsen
de jong
vd vaart
affalay
snijder
robben
persie
HUNTER
10 juni 2012 om 17:54

hahaha wat een kut opstelling de jong linksback? Ga toch weg man

Ik geloof er zeker nog wel in, alleen vanaf nu moet iedereen top zijn, inclusief Bert zelf! Ik ga niks zeggen over de opstelling, want daar weet hij meer vanaf dan ik, maar hij zal met een meesterzet moeten komen.

Ik vind het allemaal best Bertje, maar haal die vervelende Van Persie er is uit. Hij heeft gister letterlijk 0,0 dingen goed gedaan. Hij kan wel in London goed presteren, maar het is nu Oranje. Doe alsjeblieft Huntelaar in de spits en geef hem is een kans.

10 juni 2012 om 16:25

Daarbij speelt Huntelaar het hele seizoen al tegen Duitsers.

10 juni 2012 om 16:59

Maar tegen de verdedigers waar ze woensdag tegen spelen heeft hij 0x gescoord. Van Persie 3x... zonder in Duitsland te voetballen.

10 juni 2012 om 16:27

0,0 dingen? Gefaald ja... maar 0,0 dingen goed? 3x iemand voor de keeper gezet, meerdere aanvallen opgezet, goed in de kaats, veel aanspeelbaar.

Afwerken was wel waardeloos. 1x verkeerde aanname en 1x te haastig geschoten. Die opstuiterende bal was gewoon pech. Maar ook Huntelaar gaat gebukt onder die enorme druk hoor, zeker als hij gister vanaf het begin zou spelen.

Bert heeft het gewoon waardeloos gemanaged. De enige die vrij speelt is Sneijder en dat zag je gister goed terug.

10 juni 2012 om 16:29

Persian alles draait uit eindelijk om de laatste stap. Als Van Persie de laatste stap in alle combinatie met de spelers niet kan voltooien. Dan moet misschien Huntelaar maar is zijn positie overnemen. Het is wel duidelijk dat Huntelaar de gevaarlijkste spits in de 16 van Europa.

Wou jij zeggen dat je Van Persie goed vond gister? Hij was echt dramatisch hoor, het mocht zoveel beter. Hij heeft echt veel kansen gehad. Hoe hij die bal met ze binnenkant wilt aanemen is schandalig.

10 juni 2012 om 16:32

Ja maar als spits moet die scoren en niet kaatsen en lekker op t middenveld rondlopen.

10 juni 2012 om 16:32

-pg
Klopt, van Persie speelde lekker; Alleen de afronding was echt beduidend minder.
Maar hij speelt gewoon niet lekker bij Oranje, al dat gezeik en gekakel over hem, constant moet hij zich maar bewijzen etc.

Huntelaar maakte het ook niet af en toe hij erin kwam ging het voetballend zwaar minder voor Oranje.

10 juni 2012 om 16:34

@persiangooner

Het is ook waardeloos gemanaged, hij had al ruim een maand geleden duidelijk moeten maken aan de spelers wie er in de basis staan en wie niet. Dan schikt iedereen zich ernaar en werkt men zich er naartoe. Wat er nu gebeurd is dat bijna niemand zeker is van zijn plek en iedereen onder grote druk moet spelen. Wel veel kansen, echter mist dan de zekerheid om het af te maken.

10 juni 2012 om 16:36

Alsjeblieft zeg de gevaarlijkste spits van Europa. Wat kunnen mensen zoals jou hard overdrijven. Kan makkelijk nog 10 andere spitsen opnoemen die beter zijn

Laat Huntelaar maar lekker spelen tegen de Duitsers. Ik heb die wedstrijd in November nog op mijn netvlies. Hij had drie hele mooie kansen gehad tegen de Duitsers. Maar kon de bal niet aannemen en kwam overzicht te kort. Ik weet 100% zeker dat Huntelaar er ook niks van zal bakken, wat ie al het gehele seizoen al laat zien tegen de top van de Bundesliga.

10 juni 2012 om 16:39

@somagunner

We zullen het zien Somagunner tegen de Duitster. Hoop dat die Van Persie het een keertje laat zien. Het is wel duidelijk gebleken dat er een andere opstelling moet komen. Op deze manier gaan we niet van de Duitsers winnen. Het is letterlijk winnen of gelijkspelen. Maar helaas zijn de Duitsers net als ons er erg op gebrand om te winnen.

10 juni 2012 om 16:44

binnekant? andere wedstrijd gezien zeker
verder is RVP voetballend zeer sterk en vergeet zijn loopacties om ruimte creeren niet want dat is namelijk ook kansen creeren voor derden.
Huntelaar erin RVP vrije rol Sneijder rol Bommel en robben op links afellay rechts en knalleeeeen

10 juni 2012 om 16:54

Luister.. je zit maar van Persie's billen te likken.

Hij speelde goed gister, afwerking was inderdaad dramatisch. Maar kom me niet zeggen dat Huntelaar ook gebukt gaat onder die druk.

Want de pass van Sneijder en de aanname van Huntelaar was meer waard dan wat van Persie deed met al zijn opgelegde kansen in de hele wedstrijd!!!!

Ik heb lang voor het EK gepleit voor een 2 spitsen systeem.. want owee als van Persie weer faalt net als het WK, wat moeten we dan doen. Ja dus hiervoor pleitte ik voor een ander systeem maar dat ging niet.

Jammer allemaal.

Ik verwacht veel van oranje.. het moet wel.

Owja... ik snap je bent Arsenal fan.. ik ben ook wel fan van ze. Maar geef nou toe dat Robin niet op zn plek zit in de spits in Oranje.

We hebben echt een afmaker nodig. Desnoods zet je van persie er net achter!

Dat werkt!!!

10 juni 2012 om 16:28

Hij heb letterlijk 0,0 dingen goed gedaan? Is het dat je zo graag Hunter in de spits wil dat je deze onzin verkondigd? Wat heb Hunter gister goed gedaan dan? Altijd zeiken op v. Persie, die idd een grote kans mistte maar hij heb wel goeie dingen gedaan.

En dat mensen dan roepen na de eerste kans, Huntelaar had die wel gemaakt... We hebben het gezien dat Hunter die kansen wel had gemaakt.

10 juni 2012 om 16:31

Huntelaar heeft niet veel laten zien. Maar hij stond er ook maar 20 minuutjes in vergeleken Van Persie. Laat Huntelaar er maar in staan die jongen staat garand voor goals. Hij heeft zeker veel dingen goed gedaan gister. Maar die kansen die hij kreeg, moesten er gewoon in. Zo simpel is het.

Ik baal er gewoon van, straks liggen we er uit en dan? Moet je nog 3 weken lang een EK kijken zonder Nederland. Omdat Bert zich aan een constructie houdt en weigerd er van af te stappen.

Dom ! Als Por 1st van de Denen wint , dan moet je voor een gelijkspel gaan. dan heb je alles nog in eigen hand.

10 juni 2012 om 17:47

Nog een keer dat is niet zo, Vanwege het scenario dat ik al heb uitgelegd.

10 juni 2012 om 19:38

Als onderling resultaat boven doelsaldo is niet nee. Maar dan kan zelfs 2x winnen niet genoeg zijn,

10 juni 2012 om 20:17

Jaa inderdaad maar dat gaat dan juist weer op doelsaldo omdat we dan in een driehoekje belanden..

Vol op de aanval alstublieft Bert -> Huntelaar erin dus

vol op de aanval!!!!!! als Duitsland er dan 3 scoort, scoren wij er gewoon 4!!!

Ik heb zo een gevoel dat Robben 1 van zijn beste wedstrijden ooit gaat spelen mede door hoe hij in Duitseland behandeld is en dan snoert hij al die duitsers de mond met 2 goals

10 juni 2012 om 16:23

Hoop dat je gelijk gaat krijgen want gisteren had die toch weer een paar momenten, dat ik zijn nek wu omdraaien

10 juni 2012 om 16:25

Hij ging inderdaad vaak naar binnen. Maar wat zou het mooi zijn als het tegen Duitsland wel zou lukken en hij in vorm is.

10 juni 2012 om 16:44

Naar binnen gaan is part of the game van Robben. Wellicht is het een idee om hem linksbuiten te zetten, met aan de rechterkant Affelay. Om vervolgens de balletjes panklaar op het hoofd van Huntelaar te posteren.

10 juni 2012 om 17:11

aangespeeld op rechts.... dan dreigend naar zijn linker....
2 man voorbij ..... en......
huizenhoog over

als hij nu niet zo blind was als een paard met oogkleppen op, dan hadden er gisteren zeker twee ingelegen.

dit is het verschil met een Messi die hetzelfde doet met overzicht voor de steekpaas.

10 juni 2012 om 16:45

Datt zei ik ook al. Ik denk zelf dat hij 2x gaat scoren, nu gaat hij karakter tonen. De Man in Roben moet nu opstaan, hij moet laten zien. Niet alleen mooi voetballen maar gewoon strijd geven want het is ongelooflijk hoeveel hij uit duitsland en bayern munich in zijn geheel (spelers, fans, hoge pieten) moest incasseren.

Gewoon winnen van Duitsland en dan zeggen; 'ik wil niet meer voor bayern uitkomen!'

Woensdag word een mooie dag en moeten we gedoseerd aanvallen. Maar Bert doe je zelf een plezier en doe Huntelaar erin anders maken we geen kans dat kan ik je nu al vertellen. en vol op de aanval

Duistland heeft meer kwaliteit dan Nederland. Kortom...we zijn de Sjaak

10 juni 2012 om 16:25

Kortom we zijn de Sjaak door Bert van Marwijk zijn beslissingen.

10 juni 2012 om 20:47

@nee ahjacied omdat we te weinig kwaliteit hebben...en ja ook in de technische staf

10 juni 2012 om 16:27

@feyenoorddelft

Nederland heeft meer kwaliteit dan Denemarken. Kortom... Denemarken is de Sjaak.

Of nee, toch niet.

10 juni 2012 om 16:28

Sorry, maar Ajax heeft ook meer kwaliteit dan Feyenoord, en toch zijn ze nipt achter Ajax geeindig en wonnen ze thuis van Ajax en speelden ze uit volledig verdiend gelijk. De kwaliteit die Feyenoord minder had, werd goedgemaakt door veel strijd te leveren en voor elkaar te werken.
Ik hoop dat dit ook gebeurd met Nederland!

10 juni 2012 om 16:34

man, wat heeft dit met oranje te maken, hier zijn allerlei clubben bij betrokken dan ajax en feyenoord, dat je ajax een haat nadraagt moet je nu achterwegen laten en het oranje hart openstellen.

10 juni 2012 om 17:57

Ehm z'n naam is robertajax1, dus dit is of een hele slechte grap of jij bent echt heel erg dom.

10 juni 2012 om 22:51

Ben je scheef ofzo!? ik ben gewoon voor Ajax hoor, Ajax heeft gewoon simpelweg meer kwaliteit, maar toonden soms te weinig strijdlust en dat mag best gezegd worden.

Denk dat ie gewoon met dezelfde 11 gaat spelen. Alleen Mathijsen voor Vlaar mits hij fit is. Meer gaat Bertje niet veranderen.

Kijk die man zich recht lullen dan ook. Komop het spel zag er niet naar uit, en dan nog beweren dat je veel kansen hebt gekregen. Wat ziet die man als kansen, telkens doelpogingen vanaf de rand van de zestien omdat Nederland zich niet onder drukte kan combineren.

Deze man gaat de geschiedenis in als één van de slechtste bondscoaches van Nederland. Als hij nog steeds niet inziet dat zijn middenveld lelijk is opgesteld, en met binnen trekkende spelers enig dreiging uit kan halen dan heeft hij het mis. Stop met het gelul en laat één keer echt mooi voetbal zien.

10 juni 2012 om 16:22

Je overdrijft altijd erg, maar als je een Wk-finalist als een van de slechtste bondscoaches ooit gaat noemen, dan ben je niet serieus te nemen.

10 juni 2012 om 16:28

Ik kan je ook niet serieus nemen. Een bondscoach met dit materiaal had er meer uitgehaald. Ik heb geen enkele goede wedstrijd van hem gezien en ook niet op het WK. We spelen met nagenoeg dezelfde spelers op het WK met een paar uitzonderingen. Waarom hebben we niet gewonnen dan? Je ziet duidelijk dat de WK finale puur geluk was, net het geluk dat Chelsea de Champions League won.

10 juni 2012 om 16:34

Van Marwijk is voor mij ook zwaar door de mand gevallen. Op het WK was er nog het resultaat, maar dat kwam vooral door individuele kwaliteiten, een gelukkige loting en een 24 karaats gouwe pik. Zeker niet door het uitstekende teamspel of dat het nou een ontzettend goed geoliede machine was. Het spel was toen ook al niet om aan te gluren.

Nu vallen de resultaten tegen en komt de kritiek, dat is logisch. Als van Marwijk stug blijft vast houden aan dit waardeloze concept dan valt hij gewoon zwaar door de mand.

10 juni 2012 om 16:35

Ga je nu die Chelsea wedstrijden vergelijken met de wedstrijden van Nederland? Nederland was toch echt de betere in alle wedstrijden op het Wk, behalve tegen Spanje. Chelsea was in alle wedstrijden vanaf de halve finale minderwaardig. Echt een onjuiste vergelijking maak je nu.

En wie weet hoeveel je met dit materiaal eruit kan halen? Je bent namelijk qua 11tallige selectie gewoon minderwaardig aan Duitsland en Spanje en dan is het niet zo mis als je de finale haalt. Er is bovendien maar 1 wedstrijd gespeeld. Misschien zullen Duitsland en Portugal wel verslagen worden, dat weten we allemaal niet. De juiste tijd om hevige kritiek te uiten is wanneer Nederland de groepsfase niet overleeft. Nu moeten zij eerst de kans krijgen om zich te bewijzen. Voor hetzelfde geld was het 3/4-1 geworden en dan zou iedereen lyrisch zijn.

10 juni 2012 om 16:37

@armenchik

We stonden weliswaar in de finale ja, maar weet je ook nog hoe dat ging?
Door een blunder van de keeper van Brazilië en die malloot die graag rood wilde krijgen in dezelfde wedstrijd. Anders had Brazilië ons opgedoekt en waren we na de kwartfinale alweer naar huis. Mochten al van geluk spreken dat het voor rust maar bij 1-0 bleef en het niet al 4-0 stond. Tegen Spanje hadden we met 9 man of minder moeten eindigen.

10 juni 2012 om 16:39

@armenchik

De betere in alle wedstrijden? Heb je wel naar de wedstrijd tegen Brazilië gekeken??? We kregen alle hoeken van het veld te zien in de 1e helft, dat er vroeg in de 2e helft iemand van Brazilië zwart ziet voor zn ogen en een uberdomme rode kaart pakt is niet de verdienste van Nederland.

10 juni 2012 om 16:44

Ik vond ze in ieder geval niet minder tegen Brazilië. Ok, beter is misschien overdreven, maar zeker niet minder op basis van de tweede helft.

Maar, ik bedoel, je kunt moeilijk hevige kritiek hebben op een coach die de finale heeft gehaald, hoe slecht het spel ook wel niet was en hoeveel geluk er ook wel niet was. Als er werkelijk zoveel geluk bij kwam kijken, dan is de kans statistisch erg klein dat al die geluk herhaald zal worden. Daarom moeten we dan ook wachten hoe deze groepsfase verloopt. Als hij het niet haalt, zou het mooi zijn als hij de eer aan zichzelf zou houden, want je moet of mooi voetbal spelen of resultaatvoetbal. Als je beide niet kan, moet je eruit.

Ik hoop dat het zeker een andere wedstrijd gaat worden dan tegen de denen en stel aub hunt in de spits op en rvp in schaduwspits, maar laat die twee middevelders ook eens aanvallend verdedigen of stel nigel de jong en van de vaart op,

Er zal wat moeten veranderen in de basiself. Gewoon 1 verdedigende middenvelder vervanger voor een aanvallende/centrale middenvelder en Huntelaar en van Persie Beide opstellen.

De wedstrijd tegen Duitsland is cruciaal en je moet gewoon vanaf minuut 1 laten zien dat je wilt gaan aanvallen en de tegenstander bij de strop grijpen. Niet in de 70 minuut als je al achter staat je verdedigende tactiek vervangen voor een aanvallende terwijl de tegenstander dan al met zijn allen achterin staat om de voorsprong te verdedigen.

Ik ga liever strijdend ten onder tegen de Duitsers, dan dat je met 2 verdedigende middenvelders gaat spelen.

Wat een paniek meteen ik ben natuurlijk voor Portugal. maar NL maakt gewoon kans om van Duitsland te winnen hoor Duitsland hebt gister met geluk gewonnen door een verichting veranderd schot en het mag pure geluk genoemt worden dat Portugal niet scoorde de Duitse verdeding is ook niet heel sterk ofzo. wees postief alles kan nog.

10 juni 2012 om 16:27

Wat een paniek, ja vind je het terecht. Heb je gezien hoe Nederland op een kinderlijke wijze verloren heeft. Heb je gezien hoe Bert Controleur weigerd Van Persie te wisselen. Heb je gezien dat Van Bommel er keihard wordt uitgelopen.

Ik hou me hart vast woensdag het wordt ieder geval een hele moeilijke wedstrijd. Hoe moeilijker het wordt, hoe minder resultaat Nederland kan halen. Robben gaat liever binnenom en weigerd voor te geven en schiet liever zelf.

Van der Wiel laat zien, dat hij weer door de mand valt en De Jong laat zien dat hij onzichtbaar is. Alleen de selectie van Duitsland al, 1 en al top en talent en gevaar.

Altijd lastig zo'n day after? Volgensmij heeft Bert nog niet in zo'n situatie gezeten. Kijken of hij nu wel de knoop durft door te hakken en Huntelaar er in durft te zetten. Lullig voor van Persie maar het teambelang gaat voor, en van Persie kan mooi naar de rechterflank, en Robben vanaf links.

van Marwijk is de raliteit volledig kwijt. Nederlande elftal moet Aanvallen omdat de verdediging zwak is. Dus niks gedoseerd maar voluit Aanvallen. Liever strijdend ten onder dan als bange schaapje naar huis gestuurd worden. Doseren om met 1-0 of 2-1 te verliezen??? nee we gaan gewoon voor 6-5 overwinning!!! hebben we tenminste een hoge amusemnet waarde.

Bert we gaan Aanvallen!!!!

Oooooo dat wordt een kraker as woensdag. En wat denk je van de pot tegen portugal zaterdag. Hoe je ook wendt of keert, Oranje had gister gewoon met 3 of 4-1 moeten winnen. Niks aan de hand. Geen paniek mensen.

Ik denk op de een of andere manier dat er met 1 controleur minder gespeeld zal worden. Van der Vaart gaat misschien op de plek van van Bommel/de Jong. Dat zou echt een spektakel worden denk ik en dan walst Nederland eroverheen met 3-1.

10 juni 2012 om 16:30

Huntelaar gaat spelen, geloof mij. Bert heeft geen andere keus. Hoewel ik er van overtuigd ben dat onder normale omstandigheden Van Persie de enige juiste keuze is, kan hij op dit moment niet anders dan beide spelen. Wisselt hij ze om dan zal de druk op Huntelaar te groot zijn, laat hij Van Persie staan onder deze spanning dan maakt hij hem kapot. Bert heeft het gewoon waardeloos gemanaged.

Hij is en defensief en een waardeloze people manager.

10 juni 2012 om 16:33

Het is echt zonde dat Bert op zo manier wilt spelen. Als je enkel alleen de spelers en de selectie bekijkt. Zal je zeggen we gaan, gewoon aanvallend spelen en het middenveld gebruiken we met 1 controleur. Maar helaas kan dit er niet worden uitgeslepen worden.

10 juni 2012 om 16:39

Hij verpest de beste generatie van de afgelopen 10 jaar, helaas maar waar. Hij heeft zoveel verkeerd gedaan. Ik had zelf eerlijk gezegd niet verwacht dat Van Persie er zo aan onder door zou gaan, en als een bal er gewoon in was gevlogen dan zou dat ook het geval zijn geweest, maar toen Oranje ook nog achter kwam en de bondscoach weigerde in te grijpen ging het helemaal mis.

Waarom niet gelijk na de 1-0 Vdvaart erbij gooien? En waarom niet na een uurtje eventueel Huntelaar erbij? Na de 70e minuut stonden er dus 3 spelers op het veld die erg geforceerd speelden, allemaal door het waardeloze managen van Bert. Eigenlijk 4 want die mentaal zwakke Robben speelt altijd geforceerd, maar dat is niet Bert zijn schuld.

10 juni 2012 om 16:40

Hij heeft het inderdaad fout gedaan. Hij moest een maand voor het EK al bekend maken wie de eerste spits zou moeten zijn, dan zou de druk in ieder geval iets minder zijn voor van Persie. Als je ze echter samen laat spelen dan moet Sneijder wijken van de nummer 10 positie naar het middenveld. Op zich is dat geen slecht idee, maar Sneijder is te arrogant en incapabel om goed te verdedigen. Van der Vaart zou dat beter kunnen invullen. Als hij van Persie echter niet opstelt, dan is Nederland bij voorbaat al kansloos. Het wordt nu steeds moeilijker. Maar hij gaat denk ik wel met 1 controleur minder spelen.

10 juni 2012 om 16:42

@persiaangooner

Vind Bert gewoon steeds meer naar voren komen als een onkunde man. Het EK begint gewoon als het officieel begint. In de voorrondes was Marco Van Basten ook altijd zeer uitstekend. Maar toen het eenmaal begon, ging hij ten onder tegen Rusland op een tactische wijze.

Bert Van Marwijk heeft laten zien dat hij een trainer is die niet durft om keuzes te maken. Van Bommel er uit, De Jong blijven staan en Sneijder een plekje terug en Van Persie op 10 en Huntelaar in de spits. Ik hoop het, we zullen het zien woensdag.

10 juni 2012 om 16:48

Verbeek zei het gister goed. Roep het zelf ook al 3 jaar. Sneijders beste acties zijn altijd vanuit de positie van de centrale middenvelders, bijna nooit vanuit de 10 positie. Zet hem op papier een linie terug maar in de praktijk zal het weinig anders zijn (althans in balbezit). Maar eigenlijk moet je jaren geleden zijn begonnen met het spelen van De Jong in de punt naar achteren.

Als hij nou met Sneijder,huntelaar,persie,v/dvaart en Robben/afellay begint dan kan het leuk worden maar ik verwacht een De jong en van Bommel in de basis, Bert gaat niet vanaf de 1e minuut er volop vrees ik.

Snap ook niet waarom er veel mensen Van Bommel beter als De Jong vinden. Van Bommel vind ik een nutteloze speler die eigenlijk niks toevoegt, De Jong daarentegen is echt beter geworden en paast altijd naar een voetballer, Van Bommel wil af en toe ook nog eens wat doen en past hem terug aan Heitinga/v/d Wiel en daar schieten we niks mee op.

De Jong-sneijder
V/dvaart-persie-robben
Huntelaar

Daarmee kunnen wij stunten tegen die Duitsers, Overigens begonnen die Duitsers matig gisteren maar ik denk wel dat ze gaan opbloeien. Ik verwacht geen slechte Duitsland als gister, lag ook aan Portugal want die deden letterlijk 80minuten he-le-maal niks.

10 juni 2012 om 16:31

De Jong was gisteravond wel degene die het meeste succesvolle passes gaf aan een medespeler 97,9% van alle passes kwamen aan. En van 5 van de 6 lange ballen kwamen aan. Als er één iemand die goed speelde op het middenveld dan was het De Jong wel.

10 juni 2012 om 16:36

Ik zeg toch ook dat ik De Jong veel beter vind en die van Bommel is niet veel. Vind hem al jaren niks. Heeft een aardige carriere gehad maar nooit echt een goede speler. Ik vind De Jong op alle kanten beter dan Van Bommel en ik heb het gevoel dat Van Bommel er altijd in staat omdat hij de schoonzoon is... mensen kunnen wel zeggen dat van Marwijk heel integer is maar ik weet het nog niet zo, wat is het nut van Van Bommel? Als je op het middenveld 1 goede controlleur hebt, De Jong en een goede voetballer ernaast, Van der Vaart of Sneijder.

10 juni 2012 om 16:40

Leuk dat zijn passen aankomen, maar ze leveren nul keer gevaar op.

10 juni 2012 om 17:17

Daar is hij ook niet voor gast. Met Sneijder, Van der Vaart, van Persie en Robben/afellay heb je genoeg mensen die kansen creëren.

10 juni 2012 om 16:55

Ik denk (hoop ik tenminste) dat Bert ons gaat verassen en met een mooie wedstrijd gaat toekennen. Als ik 90 minuten kan springen, schrikken, juichen of beven etc. dat kan ik nog met een uitschakkeling meeleven. Want ik wil een saaie en behoudend Ned niet meer zien, zeker niet bij een do or die!

De Jong vind ik ook beter dan van Bommel maar ik denk dat van Marwijk met 1 controleur gaat spelen. Ik verwacht dat hij toch voor van Bommel gaat kiezen, maar ja spelen tenminste met 2 aanvallende middenvelder. Van Persie gaat op 10, Huntelaar in de spits en Sneijder naast van Bommel. Met veel wisseling tussen Robben en Affelay. Een beetje zoals van Basten ook speelde maar nu met van Bommel i.p.v. Engelaar destijds.

Ik vind overigens echt schandalig dat Nederland gister heeft verloren. Je kijkt hier een lange tijd naar toe, helemaal na het WK incidentje. Nu spelen we het EK en Bert weigerd die Van Persie te wisselen. Waarom omdat hij bang is dat hij discussies krijgt waarom, en een irritant sfeertje krijgt. Iedereen heeft gister gezien, Van Persie er uit Huntelaar er in. Hoeveel kansen heeft hij nog nodig? Het EK kan na Duitsland voorbij wezen, als Nederland niet wint of ook niet gelijkspeelt is het over. Schandalig.

10 juni 2012 om 16:34

Huntelaar heeft ook een enorme kans omzeep geholpen. Verder ging het veldspel er gigantisch op achteruit toen hij erin kwam, bovendien leverde hij geen enkele goede pass af. Ook die handssituatie moest hij de bal eigenlijk gewoon voor koppen.

Robben deed naast het missen van 3-4 grote kansen werkelijk alles fout, waarom wordt hij niet afgevallen? Vdwiel was dramatisch, veruit de slechtste man. Van Bommel was walgelijk slecht. Heitinga speelde als een amateur en Stekelenburg keepte als een beginneling.

Heb jij 1 voorzet gezien vanaf de zijkanten? 1? Hoeveel er fout gaat bij deze ''tactiek'' is echt niet zo simpel uit te leggen als jij doet. Als Huntelaar was gestart stond hij onder een even grote druk en waarschijnlijk zou dat ook ten koste gaan van zijn spel (zag je gister ook terug).

Maar hey, je hebt je zondebok gevonden. Vooral vol blijven houden.

10 juni 2012 om 16:37

Persiangooner

90 minuten lang achter elkaar spelen of 20 minuten er in komen. Wat zal makkelijker zijn om een goal te maken? Het is toch makkelijker als je al wat minuten in de benen hebt en alvast in de wedstrijd zit.

Het was niet alleen Van Persie, het was ook Robben. Robben egocentrische, irritante speler is dat zeg. Alles moet en zal voor zich zelf zijn, weigeren om een goede voorzet buitenom te doen. Robben is zo voorspelbaar een beetje een verdediging heeft het al door.

10 juni 2012 om 16:45

Natuurlijk, maar ik verwijt Huntelaar ook niks. Ik zeg alleen dat men veel te makkelijk afgeeft op Van Persie en stelt dat Huntelaar het wel even zou doen. Van Persie zette ook een hoop aanvallen op, zette zelfs 3x iemand voor de keeper. Dat had Huntelaar niet gedaan. Sterker nog, met Huntelaar heb je in principe maar 3 spelers om een aanval op te bouwen... is dat voldoende om überhaupt bij de goal te komen? Wie weet hoeveel minder we dan in de final third zouden komen.

Daar komt bij dat Huntelaar onder net zoveel druk had gestaan, zo niet meer. Dan had je dus een kansen missende spits gehad die voetballend ook nog eens weinig bijdraagt. En dit is allemaal op het conto van Bert te schrijven.

Robben was nog vele malen slechter. Miste evenveel kansen en maakte niet een keer de juiste keuze.

En nogmaals, heb je een voorzet van de flanken gezien? Er klopt toch niks aan je tactiek als er geen een voorzet komt. Ja Kuyt probeerde het een keer maar die bal was drie kwartier onderweg.

Heitinga, Van Bommel, Van der Wiel en Stekelenburg waren natuurlijk dramatisch. Ondanks dat RvP onder 100000 volt voetbalt, zag je bij vlagen zoveel klasse... kan ik van de rest met uitzondering van Sneijder niet zeggen.

10 juni 2012 om 16:50

@persiangooner

Laten we hopen dat er collectief op Sneijder na keihard is gefaald. Nu hopen op een betere dag woensdag. Maar het ziet er naar uit, dat we met ze allen kunnen zeggen.

Bert pak je koffers en neem Mark Van Bommel mee en ga lekker alsjeblieft met ze de familie wat doen.

Bert, toon toch een keer eens ballen. Huntelaar in de spits met Van Persie erachter. Kappen met die "zekerheidjes" van hem. Het is nu of nooit.

10 juni 2012 om 16:23

Nee daar moet sneijder staan misschien van persie op recht voor affelay en robben op links

''wat er ook gebeurd je moet niet in de messen van de tegenstander lopen''

Dat is de insteek van onze bondscoach. Laf voetbal. Zelfs tegen een kwalitatief mindere ploeg speelt hij nog met van Bommel en de Jong. de Jong eruit halen en van Bommel met een gele kaart laten staan?? Ik ruik vriendjespolitiek met van Bommel. Schoonzoon he.

Als hij van der Wiel niet wisselt voor Boulahrouz, Huntelaar nog steeds op de bank houd en van Bommel en de Jong nog steeds opstelt mag hij wat mij betreft na dit EK wat anders doen.

Ja Bertje haal je schoonzoon maar der uit want die bakt er niks van je hebt 2 brekers op het middenveld De Jong en V.bommel je hebt niets aan 2 spelers die het zelfde soort typen zijn haal Bommel eruit en leg Van Der Vaart daar voor meer creativiteit op het middenveld,

Ik heb Kuty op rechtsback gezet heeft nog een goeie conditie en zal zowiezo beter spelen dan die Van der wiel ik ergerde me gisterenavond totaal aan hem kan zowel verdedigend als aanvallend niks bij brengen dus dan maar Kuyt proberen en vind dat Stekelenburg ook een fout had bij die doelpunt springt in de lucht poortje helemaal open, zie Nueur gisteren helemaal dicht maken dan kan die speler niks anders dan op je schieten dus geef Krul maar de kans had een goeie seizoen bij N.utd

Krul
Kuyt
Mathijsen
Heitinga
Schaars
VDV
N.De Jong
Robben
Sneijder
Affelay
Rvp/Huntelaa
10 juni 2012 om 16:27

Stekelenburg moet wel keepen
maar van persie op rechts en hunt in de spits en affelay deraf dan winnen we als iedereen er een tandje bovenop doet

10 juni 2012 om 16:28

Nigel is letterlijk een breker. Voor je het weet pakt hij rood en speel je met 9 man en 1 jonkie (jetro Willems) verder.

10 juni 2012 om 16:29

ten 1e Krul in de goal? Haha een lachertje dan nog Kuyt op Rechtsback waar onze vriend niks gaat bakken en dan nog RVP als mogelijkheid in de spits haah wat een lachertje

Gedoseerd? Moet Low nu bang worden ofzo? Weer een nederlaag dus.. Van Marwijk is een domme simpele trainer!

Ik krijg nu reacties van Wk-finale gehaald zeker(enige serieuze tegenstander was Brazilie en wat een geluk hadden we daar tegen)

Sommige mensen hier zijn compleet gestoord gaan een beetje zeggen dat Nederland vol op de verdediging moet of vol moet gaan voor een gelijkspel echt wtf is dat voor gelul man winst is noodzakelijk niks anders!

Het enige dat ik hoop voor woensdag is dat Van der Vaart in de basis staat voor Van Bommel. Ik weet dat dit toch niet gaat gebeuren, maar we spelen nu met teveel defensief ingestelde spelers die niet aansluiten.

Niets aan te voegen. Er moet resultaat gehaald worden. De wedstrijd ervoor, Denemarken-portugal,is cruciaal. Winnen de Portugezen,zou zelfs een gelijkspel volstaan,waarna er wel van Portugal gewonnen moet worden.

Maar de Duitsers hebben min absoluut niet overtuigd en speelden ook niet echt beter. Alleen zij scoren en wij niet. Last dat woensdag aub anders zijn, dan komt het wel goed met ons Oranje

10 juni 2012 om 17:48

Dan hebben ze het echter niet in eigen hand want, Denemarken - Duitsland kan ook in een gelijkspel eindigen en dan zijn we niet door.

Hij zal naar mijn mening toch echt het een en ander moeten aanpassen. want een paar spelers hebben gister echt zwaar afgedaan.

Ik zou gaan spelen volgens mijn opstelling.

Meer voetbal vanaf het middenveld en een echte killer voorin

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Mathijssen
Willems
De Jong
Sneijder
Affelay
van Persie
Robben
Huntelaar

Ik heb er een goed gevoel bij. Nederland heeft gister bij vlagen goed gespeeld en mocht Mathijssen weer terugkeren dan is het achterin ook een stuk beter georganiseerd.
Verder hoop ik dat Hunterlaar erin komt voor van Persie. Voor de rest laten staan.

Robben speelde slecht gisteren, maar wat zou het mooi zijn als hij woensdag wel in vorm is en de ballen niet de tribune in schiet maar hard in het net.

Ik denk dat de kans dat er dit keer met één verdedigende middenvelder gespeeld gaat worden groot is. Bert heeft geen keus, hij zal moeten winnen van Duitsland.

Bij een elftal moeten altijd de sterkste punten benut worden, bij Oranje is dat de aanval. Als de scherpte woensdag wel aanwezig is, zie ik ze nog wel winnen van de Duitsers.

Vind het trouwens vreemd, de hele voorbereiding werd gesproken over de linksback positie, dat daar de zwakke schakel van het nederlands elftal zat, maar gisteren was Gregory toch wel echt heel slecht en Willems deed het gewoon goed.

Ik hoop maar dat Bertje vanaf het begin met één verdedigende middenvelder speelt, dan zijn de kansen om meer te scoren dan de Duitsers het grootst

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Mathijssen
Willems
Bommel/Jong
Sneijder
Robben
V Persie
Affelay
Huntelaar

Wat een gezeik toch, de denen komen 1 keer voor de goal en de bal zit erin. Stekelenburg ging ook niet vrij uit. Al die kansen, hadden er toch minimaal 4 in gemoeten en nog te zwijgen over dat penalty moment. Woensdag tegen de Duitsers, die hadden gister ook alle mazzel. Ik verwacht toch dat nederland deze pot gaat winnen

10 juni 2012 om 16:48

Precies, zo zie ik het ook. Het zat niet mee, met die niet gegeven penalty zat het zelfs tegen. Al mag dat geen excuus zijn. Dit soort wedstrijden speel je soms. Het was niet goed, laat ik dat voorop stellen. Maar zo slecht als velen voor doen komen vond ik het niet. Nederland haalde geen top niveau maar had ook in deze doen ruim kunnen en moeten winnen van Denemarken. Woensdag en zaterdag mogen ze laten zien wat ze echt waar zijn, je doet of weer mee of je kan net zo goed naar huis gaan.

Als Van Bommel er weer in staat, gaat het hem niet worden. Die gaat compleet overlopen worden door Schweinsteiger en Khedira. Jammer dat we niet echt een loper voor op het middenveld bij de selectie hebben. Anita of Clasie, die beiden in mijn ogen wel een uitverkiezing hadden verdiend, had die rol denk ik perfect in kunnen vullen.

Steek
Van der Wiel
Heitinga
Matthijsen
Willems
De Jong
Narsingh
Sneijder
Robben
Huntelaar
Van Persie

Die duitsers zijn maar voor een iemand bang en dat is Huntelaar. Als je de ene na de andere erin schiet in Duitsland lijkt het me duidelijk dat je hem vooral tegen de duitsers erin moet zetten.

10 juni 2012 om 21:00

Ja zelfde als Makaay die in 2004 alleen maar mocht warmlopen terwijl Kahn later aangaf heel bang voor hem te zijn. Soms moet je dan denk ik inderdaad ook het psychologisch voordeel pakken. Met Huntelaar kan dat en Van Persie erachter. Van Bommel inruilen voor Sneijder zoals meer hier aangeven en Mathijsen erin. Lijkt me prima opstelling.

We zullen wel moeten aanvallen.
Het is erop of onderder. Duitsland moeten we winnen zodat we weer een beetje vertrouwen erin krijgen. Nog nooit een toernooit meegemaakt waarbij er zó weinig Oranje koorts heerst (op wk 2002 na).

Ik blijf me afvragen waarom iedereen hier aan het zeuren is om Huntelaar, hij past namelijk totaal niet in het systeem dat van Marwijk graag wil spelen. Huntelaar is een spits die het moet hebben van de voorzetten van de vleugels, en wie staan daar op dit moment? Juist Robben en Affelay, Robben trekt altijd naar binnen en en schiet op goal of gaat de combinatie aan, voorzetten van hem zijn op 1 hand te tellen. En dan Affelay, die trekt naar binnen en gaat de combinatie aan met Rvp, die 2 vinden elkaar makkelijk. Affelay geeft ook nooit een voorzet, ja 1 of 2 per wedstrijd maar daar heb je niks aan als je een spits als Huntelaar hebt.

En de conclusie van dit verhaal is dat we een incapabele bonscoach hebben die te eigenwijs is om zijn systeem aan te passen aan de spelers die we hebben, het is heel simpel om 4-4-2 te gaan spelen, je haalt gewoon onze grote vriend van Bommel eruit en de Jong ook, probleem is opelost. Maar nee onze eigenwijze bonscoach houd vast aan dit systeem terwijl je een veel beter systeem kan hanteren.

En natuurlijk komen mensen dadelijk met het argument dat je dan word overlopen, dat is helemaal niet waar, Sneijder en van de Vaart kunnen makkelijk de balans vinden tussen aanvallen en verdedigen en vooral van de Vaart is een koning in het spelen tussen de linies.

Stekelenburg
VD Wiel
Heitinga
Matthijsen
Willems
Affelay
Van de Vaart
Sneijder
Robben
Huntelaar
Van Persie

Gewoon op de aanval, kunnen nu niet anders meer na gisteren. Naar binnentrekkende buitenspelers heeft geen zin, daar is de Duitse verdediging te goed voor. Gewoon 1 op 1 opzoeken en de achterlijn halen. Huntelaar als eindstation. Boulahrouz voor meer zekerheid achterin en vd Vaart meer creativiteit op het middenveld en aansluiting op de aanval.

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Mathijsen
Willems
Jong/Bommel
Vd Vaart
Afellay
Sneijder
Robben
Huntelaar

Allemaal gezeik, van Marwijk moet weg, we moet dit, we zijn dit, we zijn zus.
Er is één wedstrijd gespeeld, nog 2 te gaan, win je ze alle twee ben je door!
Dit is allemaal typisch Nederlands, blijven zeiken, ook al gaat het goed, en dan zodra het slecht gaat: "zie je ik zei het al".

Waarom kunnen we niet gewoon,
Vallen (nederland - Denemarken),
Opstaan (nederland - Duitsland),
Doorgaan (portugal - Nederland).

Niks is beslist zodra het beslist is. We hebben +20 schoten op doel het doel van die Legoblokjes gelost, allemaal jammer genoeg net niet scherp genoeg. Nou, woensdag zijn WE scherp, en dan krijgen we ook kansen.

Stop met zeiken, steun je land, kleur en trots.

10 juni 2012 om 17:46

Amen to that.

Maar er mag wel het een en ander veranderen in de opstelling. Ik hoop woensdag toch echt Klaas-jan voorin te zien.

Ik hoop echt dat Bert van Marwijk Robben en Afellay omwisselt,willems vaste linksback maakt,sneijder een linie naar achteren,bommel als enigste verdedigende middenvelder, Huntelaar in de spits en Persie een vrije rol op '10' krijgt! Dan zou het zo iets moeten worden!

STEKELENBURG
V/D WIEL
HEITINGA
VLAAR
WILLEMS
BOMMEL
SNEIJDER
AFELLAY
R/V PERSIE
ROBBEN
HUNTELAAR

Die duitsers gooien het op een akkoordje met de hollanders en gaan samen door.

10 juni 2012 om 16:47

Ik denk eerder met de Denen in de laatste wedstrijd, mocht dat gunstig uitpakken voor beide landen.

Kan iemand mij helpen. Ik snap niets van deze trainer! Na 24 minuten sta je met 1-0 achter tegen de
rood-witte Denen. Dan heb je nog drie-kwart wedstrijd of niet soms? Dat heb je toch een plan klaar?
Je kunt de spelers en de scheids (penalty) wel de schuld geven maar JIJ als trainer moet Actie als
eerste nemen. Ik heb zeker nu de indruk dat de verhalen uit de groep van "een Goede Sfeer" totaal
niet klopt!!! Is het niet beter dat er nu iemand opstaat en gewoon durft te zeggen waar het op staat!!!
Maar ja, niemand durft tegen papa en schoonzoon iets in te brengen, zelfs de journalisten, met name van
de Nos, kunnen en durven niets kritisch te vragen. Waarom is deze trainer plotseling zijn gezag nu helemaal kwijt geraakt. Zeg me als het anders is. Deze trainer Direct op non-actief. Drie-kwart wedstrijd niet optreden, en dan nog Duitsland en Portugal?
Ps Bij Chelsea kwamen dit jaar spelers ook in opstand, iemand vanuit de groep aangesteld en wonnen
de CL.

10 juni 2012 om 16:35

Moet Bert die ballen er zelf in schieten dan???

Ik heb er nu al zoveel zin in. Dit gaat een spektakel worden puur alleen al dat ze offensief sterk zijn en Nederland misschien wel sterker voorin maar de Duitsers meer in balans zijn wat compenseert. Ik denk dat het zomaar 5-4 kan worden in het voordeel van Nederland natuurlijk. En met Mathijsen erbij en Heitinga gewoon zijn koppie erbij houd en Van der Wiel zichzelf kaal scheert moet het lukken.

Die Duitsers schijten drie kleuren stront (zwart-rood-geel). Zelf torenhoog favoriet en dan treffen ze de grootste underdog in de minst gunstige situatie. Nederland op z''n allerbest!

10 juni 2012 om 16:44

Laten we het met zn allen hopen, wie er ook speelt, laten we hopen dat we die Duitsers verslaan en doorgaan!

Het valt me op dat iedereen die tot nu toe een opstelling geplaatst heeft Van der Wiel eruit heeft gehaald. Jongens ik weet Van der Wiel speelde gister dramatisch maar om nou Boularouz of zelfs Kuyt rechtsback te zetten gaat heel ver Van der Wiel kan echt goed verdedigen maar had gister zijn dag niet. Verder laten er nog een paar mensen Stekelenburg eruit omdat die gister een bal door zijn benen liet gaan compleet belachelijk vind ik dat.

Ik zou toch een keer proberen om dan met 1 controleur te spelen en dan zal ik dus zo spelen

Stekelenburg
Van der wiel. Heitinga. Mathijsen Willems

De jong / van Bommel

Van der vaart. Sneijder

Affelay. Van Persie. Robben

Gewoon de normale verdediging en keeper, dan moet je kiezen tussen de jong en van Bommel en dan zal van marwijk wel voor van Bommel kiezen. Dan 2 aanvallende middenvelders, Sneijder op links daar speelde hij gisteren ook goed en van der vaart op rechts. Dan affelay op rechts want als Robben daar staat ziet hij alleen nog maar het doel. En dan puur voor van Persie omdat van marwijk nu toch niet meer kan veranderen

Ik heb door één of andere manier na de nederlaag tegen Denemarken, meer het gevoel gekregen dat Nederland nog eens ver kan gaan komen! Ik hoop zo erg op een schok-effect door Huntelaar in de spits te zetten ipv van Persie, ala 88(van Basten-bosman)!

Bij de opstelling kan je ook nog kiezen voor Sneijder rechts en vd Vaart als 'controleur' naast de Jong!

Stekelenburg
van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Willems
de Jong
Sneijder
Afellay
van Persie
Robben
Huntelaar

Gedoseerd aanvallen. Volgens mij is dat ook het enige speltype wat we nog kunnen.
Verras de Duisters juist met aanvallend spel vanaf minuut 1. Anders krijgen we weer in de 70 ste minuut wanhoopswissels. Zolang het 0-0 blijft kan Duitsland lekker op de counter spelen. Komen wij 1-0 voor dan kunnen wij juist lekker gaan counteren.

zo zou hij moeten voetballen.

De jong pakt alle ballen af sneijder mooie ballen naar affelay en robben.
En die kunnen dan een goeie voorzet geven op huntelaar.

En goal.

ik heb affelay en robben omgewisseld omdat ze dan goeie voorzetten kunnen geven.

van de vaart en sneijder kunnen dan creëren.

ach jo schoonzoontje gaat er toch niet uit

stekelenburg
vd. wiel
heitinga
mathijsen
willems
sneijder
de jong
affelay
vd. vaart
robben
huntelaar

Toch ook wel raar dat de 5de en 6de official op de achterlijn staat, de bal moet volgen toch? en dan gewoon weer niks zien, net als op vrijdag laten de arbiters het afweten. Ik wijt ons verlies zeker niet aan dat moment. Maar toch vind ik het schandalig dat op zo'n groot toernooi wordt geblunderd qua beslissingen die toch wel impact hebben.

Verder maakt het me niet uit hoe we winnen al is het op een ''verdedigende'' manier(zie Chelsea) of het tiki taki(barca). Je hebt kunnen zien dat je met alle 2 de manieren prijzen kunt pakken maar al wil je alles laten afhangen van de ''grote'' 4 of 6 ben je van mijn part verkeerd bezig. Ze moeten allemaal aanvallen en verdedigen. Niet net als Robben verzaken en continue je man laten lopen en dan van der wiel met 2 man laten zitten. Tevens denk ik dat het misschien beter is als Robben niet speelt. Hij heeft letterlijk maar 1 actie (naar binnen en knallen). Maar kennen die Bayern spelers dan de kunstjes van Robben niet? als je het aan mij vraagt heeft Lahm hem zoiezo in zijn zak.

Ook ben ik voor veranderingen, deze opstelling zou ik graag willen zien

*van Bommel kan het tempo niet meer aan, liep gister te dekken op 3 meter. (wat niet kan als je Ozil als tegenstander hebt.
*vlaar met alle respect alleen gevaarlijk met corners, en peert alles naar voren want dan maakt onze beste Ron zelf geen fout.
*robben, hopeloos uit vorm, kan 1 actie maken wat zen club teamgenoten wss ook wel weten

Stekelenburg
vd wiel
heitinga
matthijsen
willems
afellay
de jong
vdvaart
sneijder
huntelaar
van persie

Oftewel, er veranderd niks want van Marwijk ziet niet af van zijn eigen (domme) tactiek/formatie.

Gewoon heel aanvallend gaan voetballen! het is ook niet zo moeilijk Bert, haal gewoon v Bommel of de jong eruit (het liefst vbommel) en laat een van die 2 als agent werken voor Ozil, gewoon 90minuten achter ozil aan laten lopen!

dan Sneijder naast de jong/vbommel en laat hem de passjes versturen, dan wordt het hopelijk nog wat. en dat gedoe met Robben op rechts en Affelay op Links.. kom op zeg! gewoon linkspoot op links en rechtspoot op rechts, zo moeilijk is dat toch niet? !! zet desnoods Narsingh op rechts want die geeft de voorzetjes wel gewoon! kijk maar naar dit seizoen bij heerenveen.

Stekelenburg
vd Wiel
Heitinga
Mathijsen
Willems
De Jong
Sneijder
Afellay
v Persie
Robben
Huntelaar

Ik snap het nog steeds niet, we hebben misschien wel de 3 beste aanvallers van Europa Robben, van Persie en Huntelaar en nog lukt scoren niet, echt ongelofelijk.
van Marwijk is echt een goede trainer, en iedereen die nu aangeeft dat er drastisch dingen moeten veranderen dat is ook niet slim, om nu in eens op meerdere posities te gaan wisselen en de tactiek te veranderen, dat creëert ook weer onrust in het team.
Gewoon dezelfde opstelling ik ben er heilig van overtuigd dat gister een 'unlucky day' was en ik denk echt dat we kunnen winnen van de Duitsers en Portugezen.

Overigens vond ik Willems gister klasse spelen tuurlijk het was 'maar' rommeldahl maar voor het eerst op zo'n groot toernooi deed hij het gewoon goed.

Met Van Bommel én De Jong op kop!

Het woord gedoseerd bevalt me niet.

10 juni 2012 om 16:44

Typisch Bert, lekker defensief en alles in de hand.

10 juni 2012 om 16:47

Ja, je kunt inderdaad ook 3-4-3 spelen en binnen 10 minuten tegen een 3-0 achterstand aan kijken. Dat zou misschien een stuk verstandiger zijn.

10 juni 2012 om 16:57

Nou let op 2 controleurs.
Dan kan je niet aanvallen.

Na de wedstrijd van gister is er serieus wat aan de hand met de ploeg met de vergelijkijng naar het WK 2010.

Robben is niet in vorm. Duidelijk. Waarom zou onzer Arjen dan op rechts moeten? Zet hem lekker op links zodat hij voorzetten kan geven. Voorzetten ja. De vorm van twee jaar geleden heeft 'ie niet meer waardoor alle acties die binnendoor gaan niet echt veel nut hebben. Hij raakt alleen maar verstrikt in het net van vier verdedigers, laat staan dat hij ver overschiet.

Van Persie kan makkelijk op de nummer tien positie spelen in mijn optiek. Laat hem dan ook lekker. Sneijder kan mooi op de plaats van van Bommel die zwaar overbodig is. Sneijder kan daar makkelijk uit de voeten en daar mooi geweldige hoge ballen aangeven op bijvoorbeeld Huntelaar. De Jong als controleur kan mooi.

Narsingh op rechts is ook primair voor de voorzetten. Ik ben niet zeker van de zaak dat hij het internationale niveau aankan, maar wie weet.

Het idee moet zijn om Huntelaar via voorzetten van de vleugels van ballen te voorzien met schaduwspits van Persie daarachter.

Maargoed, dat is mijn visie van de voetbalzaken, aangezien ik één van de 16 miljoen bondscoaches van Nederland ben.

Stekelenburg
van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Willems
de Jong
Sneijder
Narsingh
van Persie
Robben
Huntelaar
10 juni 2012 om 16:43

Prima opstelling, prima onderbouwing. Gaat Bange Bert het doen, nee helaas niet! Meer respect voor een verliezend Nederlands elftal als ze het tenminste op Deze manier proberen.

We gaan helemaal scheel getikt worden door die Duitsers. Denk dat je van een 1-3 of 1-4 niet verbaasd hoeft op te kijken.
En waarom? Bange Bertje gaat helemaal Niets wisselen. Misschien Mathijssen, maar hij gaat het elftal gewoon laten staan.inclusief alle faalhazen.

Als Van Marwijk blijft spelen met Van Bommel en De Jong als centraal blok dan wordt het sporadisch aanvallen. Bij VI Oranje gaven ze al aan wat ik ook vind: Sneijder een linie naar achteren, dan Van Persie op 10 en Huntelaar maar in de spits. Dan staat er niet zoveel druk op die beide spelers, en heb je een 'controleur' minder. Wat heb ik toch schoon genoeg van die twee controleurs. Zet er gewoon voetballers neer..

10 juni 2012 om 16:49

Sneijder inderdaad een linie naar achter dat lijkt op dit moment de sleutel tot succes. Sowieso ging Sneijder daar gister uit zichzellf al lopen en Persie speelde eigenlijk ook al als een nummer 10. Dus tja als ze zich daar prettig bij voelen waarom zet je ze dan niet ook op papier daar neer?!

10 juni 2012 om 16:58

Precies, Sneijder is geen echte 10, daarvoor staat hij sowieso te vaak centraal op het middenveld om ballen op te halen. Hij heeft een fantastische lange bal, daarom moet hij de bal eerder hebben. Normaal gesproken zou ik dan Van der Vaart op 10 zetten achter Van Persie, maar de druk van heel Nederland inclusief de media is te groot op Robin en Klaas Jan. Er moet uit elke kans gescoord worden, anders worden ze compleet afgemaakt. Als ze er beide instaan is er minder druk vanaf de bank. Daarbij moet Robben wel naar links, wat wat die gisteren op rechts heeft laten zien was werkelijk afgrijselijk.

10 juni 2012 om 17:03

Gezien de druk moeten ze er allebei in staan ja. Zou Robben trouwens wel gewoon op rechts laten staan, omdat hij openlijk gezegd heeft dat hij zich daar het lekkerste voelt. Mocht echter na een kwartier blijken dat hij daar weer vaststaat dan moeten Robben en Afellay gewoon veelvuldig van flank wisselen.

10 juni 2012 om 17:46

Toch blijf ik hopen dat Robben op links komt te spelen. Tegen Engeland kwam hij ook meer van die kant en ging het fantastisch. Bovendien creëer je dan ruimte voor je spits, omdat er een centrale verdediger uit moet stappen als Robben er links omheen gaat. Nu vermoord je de spits doordat hij constant de drukte opzoekt.

10 juni 2012 om 16:57

Die controleurs zijn inderdaad verschrikkelijk. Liever vroeg er uit zoals 2008 dan vice-wereld kampioen met dit Nederland onwaardige voetbal.

Let wel: ik sta altijd achter Oranje, was er bij in ZA en vlieg dinsdag naar Oekraine, maar het voetbal is vreselijk en gewoon niet leuk om voor te juichen. (doet ik wel maar het niet van harte.)

10 juni 2012 om 17:02

Keurig man, dat je daar heen gaat, het weer is er goed in ieder geval deze week

Ik kan er gewoon met m'n verstand niet bij waarom je daar brekers zou moeten neerzetten. Net of Van Bommel nooit een duel verliest. Met een goede voetballer speel je veel beter.. Ik zou liever Sneijder inspelen dan Van Bommel..

Ik ga wachten op de opstelling tegen Duitsland, maar als Van Marwijk geen veranderingen doorvoert is hij voor mij gezakt als bondscoach.

Ik hoop dat Bert, Sneijder naast de Jong zet, dan heb je veel meer creativiteit op het middenveld. Gisteren moest het ook allemaal van Sneijder komen en wat hebben de Jong en van Bommel nou werkelijk toegevoegd gisteren?

Maar aanvallen moeten we sowieso en de kansen afmaken die we gisteren lieten liggen.

Pff Zet Huntelaar nou eens eindelijk in de spits!

Ik word er nu echt moedeloos van. In ZA presteerde RvP niets in de spits en gisteren weer niet. Huntelaar speelde geweldig in de kwalificaties als spits.

Dat BvM zich vast blijft houden aan zijn team is tot op zekere hoogte begrijpelijk maar het begint nu echt een beetje van de zotte te worden. Alsof hij zijn gelijk met RvP moet halen. Verschrikkelijk dit.

vdvaart voor Vbommel meer aanvallend die duitsers zijn ook niet alles
ik verwacht een goeie sterke wedstrijd

Vertrouwen jongens, vertrouwen! Wij speelden samen met Rusland tot nu toe het beste voetbal van dit EK. We moeten gewoon vol op die aanval tegen die Duitsers. Gewoon winnen en de wereld ziet er heel anders uit woensdag.

Even een reactie op de poll: ik stem willens en wetens op de optie: 'vol op de verdediging'. Het heeft echt veel zin om zo'n keuze toe te voegen aan de poll als je weet wat de situatie is waarin NL zich bevindt.

Gedoseerd aanvallen.....no way. Duitse verdediging is zwak. Vanaf het begin 1 op 1 spelen.

Pak je spullen en vertrek Van Marwijk. Altijd maar breed breed. Wordt er doodziek van. Van der Wiel een drama. Die jongen ambieert een topclub wel hij komt op dit niveau alles tekort. Robben een drama. Simon Poulsen had hem volledig in z'n zak. Met 2 controleurs die op dit niveau ook niet meekunnen wordt het een ramp tegen de Duitsers. Tegen Portugal om des keizers baard. Nederland kan zondag naar huis.
Bedankt Van Marwijk je moet je schamen. Er staat voor 100 miljoen in het veld maar tegen de armzalige Denen geen deuk in een pakje boter. Gertjan Verbeek aan het roer van het Ned. elftal!!

Lees; geobsedeerd aanvallen. Waarschijnlijk zal Nederland wel weer alle kansen krijgen en scoren de Duitsers. En maar zeiken dat de scheids tegen ons was.

Wat word ik toch moe van velen...
Blijvende foute arrogantie bij nederlanders.
In heel nederland roept iedereen dat Ajax arrogant is en iedereen heeft daar een hekel aan.
En dat bij het nederlands elftal iedereen arrogant is (enkeling na) vind iedereen heel normaal.
Das nou zo'n mening van.. Als arrogantie mij uitkomt doe ik er aan mee maar als een ander land of club arrogant is heb ik daar een hekel aan... zeer slecht mensen!!!

Ps Het zou weleens leuk zijn als iedereen een eigen mening heeft ipv johan derksen te kopieren

Zooooo bertje rambo... dit had gister al moeten bedenken ja we gaan lekker aanvallen tegen de duitsers... en tegen de denen met nigel en mark... man je verliest je gelloofwaardigheid .. wel tegen de duitsers maar niet tegen de denen doe je goed bert!!!!!! tjonge jonguh

Meer aanvallers erin maar niet Huntelaar. Die kerel heeft gewoon niets goed gedaan toen ie erin kwam. Totaal onzichtbaar. Laat van Persie erin staan. Ik snap niet waarom Bert van Wolfswinkel en/of Bas Dost in plaats van die Huntelaar had meegenomen. Je hebt gewoon niets aan Huntelaar wat een afgang was dat. En zet ook een betere rechtsback neer want wat was van der Wiel slecht zeg. Dan maar liever Boulahrouz erin. Iemand met meer body.

En kap eens met dat gedoe over Ajax en hun spelers Bertje. Ajax is niet heilig.

10 juni 2012 om 17:32

Je kan beter hockey gaan kijken man echt een kansloze reactie

Laat Nederland zo spelen tegen Duitsland, dit zal enigszins wat tegenstand bieden op Duits en aangezien ik denk dat v/d Vaart ook prima op tien kan spelen halen we zo meer garantie en balbezit. Narsingh lijkt mij realistischer voor de voorzetten en wellicht een eigen actie dan Afellay, hij zou ook Lahm kunnen tegenhouden als die naar voren kan trekken en die jongen lijkt geen angst te tonen, Vlaar mag van mij staan aangezien je tegen Gomez wel een beer nodig hebt en kopsterk moet zijn en laat Vlaar dat nou juist zijn. Voor mij zou De Jong op Özil gaan verdedigen en proberen uit te gaan schakelen en mag Sneijder naast hem staan, omdat ik vind dat Sneijder meer voetbal brengt dan v.bommel maar v.marwijk heeft de ballen niet om z'n schoonzoon op de bank te zetten en Schweinsteiger is niet in z'n beste vorm dus die zal dan op Sneijder/v.bommel staan en ik zie daar geen probleem in want zowel Sneijder als v.bommel zijn beter dan Schweini op dit moment.
Ik ben wel bang dat Sneijder het moeilijk zal krijgen tegenover Khedira die verdedigend echt sterk is maar voetballend niet, daar heeft Duitsland wel Kroos voor en die is weer het tegenovergestelde van Khedira.
In de punt van de aanval zou ik Hunter neerzetten, probeer het met hem achter v/d Vaart die voor de aanvoer zorgt en Robben op links, omdat die dan met z'n goede been naar buiten kan dribbelen en ook naar binnen met links erom heen slingert! HUP Holland Hup.

Steek
Wiel/Boulah
Heitinga
Vlaar
Willems
M.v.B/W.S.
De Jong
Narsingh
V/D Vaart
Robben
Hunter!

Bert gaat echt niet veel veranderen. Als ik hem nu zou horen praten over middenvelders die niet goed aansloten, spitsen die kansen missen die ze niet mogen missen op dit niveau of verdedigers die zich kinderlijk eenvoudig laten uitkappen, maar nee ik hoor Bert of een slechte scheidsrechter praten en praten over verbijstering over de hoeveelheid pech die zijn elftalletje heeft gehad.

En ja, als we eerlijk zijn was Nederland inderdaad 3 klasse beter dan Denemarken. En hadden er zeker 3 goals ingemoeten. Maar zelfs dan, zelfs dan al hadden we gewonnen zou het mij duidelijk zijn dat van prutsie uit de spits moet, de verdediging een zorgenkindje is en Mark van Bommel meer kwaad dan goed kan tegen die Duitse loopwonders!

Ik vrees dat Bertje niks veranderd. Of als die iets veranderd het in de lijn is met de wissels die hij gister plaatste. Dus of Affelay eraf en Sneijder vanaf links en van Persie op 10. Of wat ik eigenlijk denk, vd Vaart ipv de Jong. Wat ik enorm dom zou vinden, want als er nou een geen mentaliteit heeft om zowel verdedigend als aanvallend alles te willen geven en te kunnen geven is het vd Vaartje.

Ik denk dat als Bertje echt wil winnen, hij een moeilijke keuze moet maken..
Toch Huntelaar erin, omdat die gewoon beter is, maar ook omdat hij tot op het bot gebrand is om een goal te maken, en ik vindt dat hij gewoon een kans verdient!

En ik denk dat hij ook Robben eruit moet halen, hij is al zo vernedert door de Duitsers en dus is hij ook gebrand maar wordt hij ook egoïstisch en dan gaat hij nog meer missen.

Dan kan je als dat niet werkt nog wel wat proberen te forceren met Van Persie of Robben..

10 juni 2012 om 17:34

het lijkt juist dat die zo onzeker is geworden dat die juist niet egoistisch is. dat zag je gister wel toen die richting de keeper liep en alsnog afgaf. een robben in goede doen had die bal er zelf ingeschoten. hij lijkt helemaal niet lekker in zijn vel te zitten. elke keer als die de bal kreeg ging die stilstaan en durfde die geen actie te maken. iets wat juist zijn groote kracht is. een robben in vorm kan het ek voor je winnen en dat is op dit moment niet het geval. ik denk dat die tegen de duitsers zo bang is om iets verkeerds te doen, dat er bijna geen acties of schoten van robben gaan afkomen. maar ik hoop natuurlijk dat die iedereen gaat verassen.

10 juni 2012 om 18:09

Ja, dat zag je toen 1x, maar voorderest had hij meer af kunnen geven op VD Wiel, want die liep soms (heel soms) mee naar voren voor helemaal niks en dan moet ie nog eens terug rennen.

En Robben heeft gister gewoon erg veel balverlies geleden en ballen over of naast geschoten..

ach het voetbal was gister zeker niet slecht, de kansen wouden er gewoon niet in. in tegenstelling tot de vorige toernooien. de eerste helft speelden ze heel goed tot de goal viel en na de 2e helpt klapten ze er even vol op. helaas viel het daarna helemaal weg en waren er ruimtes op het middenveld om bang van te worden. tussen de aanval en verdediging stond gewoon helemaal niemand en stonden ze allemaal op 5 meter van hun tegenstander te dekken. dit Moet er zeker meteen uit als je dalijk tegen een middenveld speelt met schweinsteiger en özil. je moet de hele wedstrijd geconcentreerd blijven en ze geen cm ruimte geven. ga er vol op en ik zie zeker kansen tegen de duitsers. als v/d wiel zo blijft spelen zie ik trouwens liever de jong of boulahrouz op zijn plek. echte killers.

Het lijkt net alsof het v.persie niks boeit, gister toen ik na de wedstrijd hem zag telefoneren langs het veld... het lijkt net alsof hij niet een rol wilt hebben in het elftal, jongens als Willems en Narsingh die nieuw zijn willen graag opgepept worden door de ''wereldspelers'' van Oranje... maar nee hoor meneertje wilt ff populair doen door te gaan bellen gelijk na de wedstrijd en niet aanwezig te zijn in de kleedkamer, met zo'n status maar arrogantie verdien je gewoon niet te spelen in de basis, om maar over zijn prestaties bij Oranje te zwijgen. Huntelaar is gebrand op een resultaat voor zowel het team als zichzelf, geef mij maar zo'n voor verdedigers gevreesde spits dan zo'n klungel die niet eens in Oranje een bal fatsoenlijk kan aannemen!

Ongelooflijk dat mensen het nu al opgeven..br Waarom zou het al voorbij moeten zijn? Als je bang bent voor Duitsland moet je niet eens aan het EK beginnen. Nederland wil toch Europees kampioen worden? Dan moet je ook gewoon van Duitsland en Portugal winnen! Die landen speelden gisteren ontzettend matig...

10 juni 2012 om 18:11

We zij niet bang voor Duitsland, maar je moet nu gewoon 2 wedstrijden winnen wil je doorgaan, of je moet geluk hebben wat Duitsland en Portugal doen tegen Denemarken.

maar zelfs een gelijkspel tegen de Duitsers kan fataal worden!

en ja gister speelden Portugal en Duitsland allebei matig, maar wie zegt dat dat tegen ons ook nog zo is, en wij missen elke 100% goal, dus ja ik snap wel waarom sommige mensen het al opgegeven hebben

Zolang Bange Bert vasthoud aan deze 11 zal het woensdag over en uit zijn.
V. Persie die alleen maar uit is op eigen succes en Affelay en Robben die ook niet weten wat afspelen is en alleen maar naar binnen komen om vervolgens zelf te schieten en schoonzoon V Bommel zullen plaats moeten maken of in dienst van het elftal moeten gaan spelen . mijn opstelling zou het volgende zijn

voorhoede : Robben ( moet dan wel voorzetten gaan geven ) Huntelaar en Narsingh
middenveld : Sneijder , de Jong en v/d Vaart achter de spits
Verdediging : v/d Wiel Heitinga Mathijssen en Boularouz Doel : Stekelenburg

En dan gewoon op de aanval gaan spelen en niet dat behoudende spelletje wat door Van Marwijk gepredikt wordt.

Dat word dezelfde opstelling dus.hij houd dus vast aan de dezelfde 2 voor de verdediging en gooit er geen 1 uit en zet er een creatieve aanvallend denkende speler neer.laat Huntelaar en Boulahrouz spelen die kennen de duitse competitie,je moet niet afhankelijk van voorzetten van je backs zijn,de vleugels moeten er langs en niet binnen door.zet Narsingh en Robben of een andere op de flanken,zoals tegen Bayern waar het wel goed ging met Huntelaar.kom je binnen door staan Lahm en Boateng er tussen en als je özil, Schweinsteiger,khadeira en Gomez niet afstopt dan loop je in hun val.haal de angels eruit vooral özil en Schweinsteiger. Dan maak je een kleine kans.

10 juni 2012 om 17:47

dat laatste zal ook wel gebeuren hoor. ik verwacht dat de jong de vaste man voor özil word en de iets naar voren geschoven v.bommel op schweinsteiger gaat spelen. je moet die duitsers geen meter ruimte geven zoals dat in de laatste 20 mi tegen denenmarken angstjagend veel gebeurde. tegen dit soort landen word dat al helemaal afgestraft.

Dan zal het toch beter moeten, met zoveel kwaliteit voorin niet kunnen scoren tegen een Denemarken is gewoon slecht.
Hopelijk komen ze er boven op en pakken we de duitsers.

steek
wiel
heitinga
mathijsen
willems
bommel
robben
sneijder
afellay
Huntelaar
Persie

Vol op de aanval gaan spelen zou ik niet doen als ik van Marwijk was. Alhoewel Nederland moet winnen, hoeven ze dit niet te doen met 4-0. Een nulletje of 1 is ook genoeg.

Van Marwijk moet gewoon overstag gaan en toegeven dat hij met Huntelaar en Van Persie moet spelen. Achterin gewoon 3 pure verdedigers (heitinga, Mathijsen en Bouhlarouz) met ondersteuning van De Jong. En dan een middenveld met Sneijder, Robben, Affelay en Van der Vaart. Zodat je tegen Duitsland de baas bent op het middenveld.

Stekelnburg
Boulahrouz
Heitinga
Heitinga
Affelay
De Jong
Vd Vaart
Robben
Sneijder
Huntelaar
van Persie

Gedoceerd aanvallen, laatste 30 minuten als het nog niet gelukt is vol op de aanval.

Conclusie we gaan net zoals tegen Denemarken spelen. In de hele wedstrijd heb ik Nederland niet vol zien aanvallen, zelfs niet op het eind. De wissels vond ik ook heel laat komen. Ik kan alleen maar hopen dat Nederland woensdag wel agressief en gretig aan de wedstrijd begint en met een beetje geluk kunnen we dan winnen van Germany.

Ik erger mij een beetje aan de commentaren dat ons spel goed was.

Ik heb gezien dat er geen bal snelheid was, veel te veel ruimte tussen de linies, tegenstanders liepen sneller dan onze jongens, Heitinga bij het doelpunt op Jupiler League niveau, Affelay niet langs zijn man, Robben ziet de medespeler niet, vpersie met 100.000 pond per week geen bal zuiver verwerkt. Volledige waan prestatie! En ik hoop dat Bert dat ook aan zijn mensen verteld, vrees van niet, omdat alles zo gezellig is in de groep, en de buitenmensen geen kritiek mogen uiten. Ga nu op woensdag de opstelling met een controleur minder spelen. vbommel eruit, vdvaart erin.

Ik vrees dat fitness, conditie en echte passie niet binnen 3 dagen op te bouwen zijn. We zullen zien. Hoop dat ik ongelijk heb.

Nee, niet van Bommel eruit maar van Bommel een linie naar achter samen met Matthijsen. Vlaar en vd Wiel eruit, Heitinga naar rechts. Bij balbezit schuift v Bommel door
vd Vaart en de Jong (op Ozil) op het middenveld, v Persie op 10, Snijder op links, Robben op rechts Huntelaar in de spits.

Dan word het nog lastiger, want verdedigen kan vbommel helemaal niet

10 juni 2012 om 21:03

Voor Van Bommel hebben de Duitsers ook minder angst. Die wordt als behoorlijk over the hill beschouwd daar. Gewoon Sneijder op die plek het spel laten maken en achterin Mathijsen i.p.v. Vlaar.

Probleem is oranje kan alleen aanvallen. Met de huidige selectie ik bedoel van robben. Affalay. Van persie. Snijder. br Allemaal top spelers . Maar ook nog eens de zelfde stijl van spelen. Stuk voor stuk naar voren rennen naar binnen trekken en schieten. Dat gaat goed zolang je scoort. Maar dat werkt niet tegen alle tegenstanders.br Er moet ook inzicht zijn en tacties denk vermogen. br Sorry robben rent alleen en trekt na binnen en probeert te schieten. Geen oog voor medespeler of voor een eventueele opzet . Persie is geen echte diepe spits. br Met alle respect de man scoort mooie doelpunten. br Maar je ziet dat hij de spitsen rol in oranje niet kan waarmaken waneer het Moet. Mss te veel verantwoording. Oranje mist een ouderwetse nummer 10 br Iemand die het spel kan opbouwen. Niet alleen naar voor rennen en proberen te schieten.

Belooft nog wat tegen duitsland. Aangezien hun een stugge verdedeging hebben en wel hun kansjes benutten lol.

ik kan al niet wachten op woensdag! het word denk ik een spannende pot. Nederland Moet nu gewoon winnen en op alles of niets spelen. gewoon zoveel voetballend vermogen er in brengen en misschien 1 sloper op het middenveld.
het zou mij toch handig lijken als bertje clasie of maher had mee genomen. dit zijn spelers die altijd voetballende oplossingen zoeken en die kan je er nog altijd in laten vallen.

ik hoop dat nederland gaat winnen en robben de winnende gaat maken (90e minuut winnende goal uit penalty) dan heeft hij en nederland weer alle duitsers de mond gesnoerd.

en persoonlijk hoop ik op deze opstelling want ruimte zullen we krijgen tegen de duitsers maar het is wel risico. maar bert doet dit toch nooit.

op dit moment vind ik krul de keeper die het best in vorm is dus darom mijn keuze voor hem
ik heb expres de jong als links centraal verdediger gaan omdat de jong na mijn mening beter kan verdedigen dan vlaar en is opbouwend veel beter.
en de jong weet ook precies wanneer hij moet ingrijpen. en rechts back boulahrouz want van der wiel is zwaar uit vorm
de 2 controleurs van der vaart of kuyt en sneider. en ja kuyt want die man heeft ontzettend veel conditie en werkt voor het team. sneider op die plek omdat hij de man is die met steekballetjes moet strooien of een mooie afstand schot.
van persie schaduw spits en huntelaar natuurlijk diepe spits.
affelay op rechts voor om buiten om voorzetten te geven en robben het zelfde op links.

en als het even niet loopt bij robben komt narshing er in.

Alles OF Niets!!!!!!!!!!!!!

krul
boulahrouz
heintiga
de jong
willems
vaart kuyt
sneider
affelay
van persie
robben
huntelaar

Dat gaat dan lekker worden. Toen we vol op de aanval speelde konden we al niet scoren, dus laat staan als we gedoseerd gaan aanvallen! :P

We moeten hoe dan ook van duitsland winnen dan maar op een niet mooi voetballende manier liever 1 kans 1 goal dan 50 kansen en 1-0 verliezen. vol op de aanval tegen de duitsers is pure zelfmoord

Hmm... Zeker als Duitsland dezelfde opstelling hanteert als tegen Portugal, dus met de langzamere Müller en Podolski en alleen Özil als snelle, technische middenvelder, liggen er meer dan genoeg mogelijkheden. Waarom? De Nederlandse verdediging is qua kracht best sterk, maar op snelheid, zeker tegen technische spelers, hebben ze het erg moeilijk.
Het is dan ook te hopen dat Löw niet met Gotze, Ozil en Reus als aanvallende middenvelders gaat spelen, want dan betekent één gaatje een razendsnelle tegengoal.

Wat Oranje zelf betreft, pleit ik heel zwaar voor een subtiele maar essentiële verandering van het systeem. Niet meer de vleugelspelers naar binnen laten trekken en hopen op voorzetten van de backs, wat ik kamikaze vind tegen ploegen als Duitsland, en tegen Denemarken overduidelijk ook niet helemaal lekker liep. In plaats daarvan de vleugelspelers van kant laten wisselen, één controleur eraf halen (van Bommel, als je de laatste wedstrijd van mij zag), Van Persie vlak achter Huntelaar en Afellay en Robben van kant laten wisselen, zodat de vleugelspelers voor de voorzetten moeten zorgen. Zo zorg je, ondanks dat je meer aanvallende spelers in het veld hebt staan, voor meer defensieve stabiliteit. De backs blijven meer achterin (boulah op rechts, Willems op links), en de spelers voorin kunnen meer aansluiting vinden.

Zie ook mijn opstelling.

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Mathijsen
Willems
De Jong
Sneijder
Afellay
Van Persie
Robben
Huntelaar

ik zou toch echt liever krul in de goal willen zien vind stekelenburg niet geweldig fit ogen

KRUL
boulahrouz
heitinga
mathijsen
willems
robben
v.d vaart
affelay
sneider
van persie
huntelaar

Wat ik zowiezo onbegrijpelijk vind is dat : een van der wiel uberhaúpt in de basis staat en Bhoularouz op de bank zit ????

Die Bhoula is een beest achterin en heeft ervaring genoeg op zeer hoog niveau !
Die zal je echt wel nodig hebben tegen de duitsers.

Vander wiel die een halve seizoen niet eens in de eredivisie heeft gespeeld heb je op het EK echt niks aan terwijl bhoula een heel seizoen in de bundes liga heeft gespeeld en zeer fit is en hij weet hoe je duitsers moet verdedigen ! ik zie oranje het liefst zo spelen,

maarten
bhoularouz
heitinga
mathijsen
Willems
de jong
bommel
robben
sneijder
affelay
persie

Het wordt wel heel opvallend dat niemand Bert van Marwijk nog kan volgen. Zelfs de spelers zetten vraagtekens bij zijn beslissingen. Hopelijk gaat van Marwijk ons verrassen door van systeem te gaan veranderen. Onze tegenstanders weten hoe ze Nederland aan moeten pakken waardoor je altijd in de problemen komt. Juist door anders te gaan spelen verras je de tegenstander en in dit geval ons ook.

Van Persie bezwijkt onder de druk en daarom zou ik Huntelaar eerste man maken en bij van Persie de druk weghalen. Daarnaast Robben op links en Affelay op rechts zodat zij voorzetten kunnen geven en goed kunnen combineren met de aanvallende middenvelders. Bovendien heb je met van de Vaart en Sneijder twee spelers die een goed afstand schot hebben en ook nog eens een voorzet geven. Voor zowel Huntelaar als van Persie zou dat een heel magazijn aan kansen opleveren in een wedstrijd. Doodzonde dat van Marwijk het blijkbaar niet aandurft terwijl we tegen Bayern Munchen hebben gezien dat het gewoon weg veel lekkerder spelen is voor onze jongens.

Affelay zou ik op de bank zetten omdat hij het fysiek 90 minuten niet kan volhouden en omdat hij op veel posities inzetbaar is. Ideale speler om in het laatste half uur extra energie in het elftal op te wekken. Narsingh op de rechter flank omdat hij gewoon weg goed mee verdedigt waardoor Lahm het ook lastiger krijgt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren