Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Busquets: 'Ik trek mij er niks van aan als ze mij toneelspeler noemen'

Laatste update:
/

Sergio Busquets werd twee jaar geleden wereldkampioen, maar maakte het EK in Oostenrijk en Zwitserland niet mee. De middenvelder van Barcelona debuteert de komende weken op een Europees eindtoernooi. In Zuid-Afrika was hij volgens de Spaanse media verantwoordelijk voor de groepsnederlaag tegen Zwitserland. "Ik denk niet dat zoiets nu weer zou gebeuren, er is veel veranderd."

"We hebben een goede EK-kwalificatiereeks achter de rug", verzekert Busquets. "Ik heb daar een belangrijk aandeel in gehad en ik voelde mij belangrijk. Ik hoop dat we op het EK net zo goed presteren, maar ik ben ook klaar voor de discussies die er ongetwijfeld zullen zijn."

Busquets wordt de laatste jaren gezien als een toneelspeler, iemand die vooral in de Clásicos probeert om de tegenstander te benadelen. "Dat gaat nergens over", benadrukt de zoon van oud-doelman Carles Busquets. "Het is een spelletje dat ze met mij willen spelen. Ik trek mij er niks van aan als ze mij toneelspeler noemen. Ik richt mijn aandacht op het team."

Door de absentie van Carles Puyol zal Gerard Piqué een verdedigend koppel vormen met Sergio Ramos. Dat de twee spelers soms met elkaar overhoop lagen, hoeft volgens de verdediger van Barcelona geen probleem te zijn. "Er wordt net gedaan of ik ruzie heb met Ramos. Dat is niet geval, ik heb geen problemen met hem. We kunnen het goed met elkaar vinden." Met Carles Puyol, die afwezig is door een knie-operatie, heeft hij aan één blik genoeg. "Met Ramos kost het iets meer moeite, maar het is een goede speler, dat komt goed."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat hij zich er niks van aantrekt dat was ons al duidelijk aangezien hij zich niet heeft veranderd.

8 juni 2012 om 14:30

Misschien moet je dan meer wedstrijden kijken. Het is wel een jankerd, maar mensen blijven hem beoordelen op die ene moment tegen Inter. Move the fuck on.

8 juni 2012 om 14:32

Hij is een toneelspeler... ook tegen Real vorig jaar kon de hele wereld weer eens hoe deze clown toneel aan het spelen was

8 juni 2012 om 14:39

Het word steeds minder, hij weet ook wel dat hij hiermee heel de wereld tegen zich krijgt, Sergi concentreert zich nu veel meer op het voetballen; Wat hij dus verschrikkelijk goed kan.
De bal maximaal twee keer raken á la Scholes.

8 juni 2012 om 14:55

Busquets duikt inderdaad graag naar de grond als hij ook maar iets van contact voelt. Zoals vele ook vinden van andere Barcelona spelers.

Maar als je Busquets hierop beoordeelt, kan je 80% van de voetballers bij grote clubs in Europa erop aftikken. Tegenwoordig hoort dit, helaas, bij het spelletje.

Ik irriteer mij er persoonlijk dood aan, maar dwing mezelf er wel toe objectief te blijven en naar de andere kwaliteiten van een speler te kijken. Dan is Busquets in mijn ogen een degelijke voetballer, geen geweldenaar.

8 juni 2012 om 14:58

Alsof hij de enige speler is die zich aanstelt. Ik erger mij soms ook aan heel Real Madrid die over het gras ligt te rollebollen.

On: Hij moet zich hier ook niet zoveel van aantrekken, want in deze tijd stelt iedereen zich heel erg aan.

8 juni 2012 om 15:03

Je hoeft niet gelijk Real Madrid aan te wijzen. Ik begrijp je frustratie, maar Barcelona doet dit even goed.

Als we toch het beestje bij de naam gaan noemen, Chelsea, Manchester United, Bayern Munchen, etc. maken zich één ieder schuldig aan dit soort acties. Ik neem aan dat iedereen hier wel een naam bij de genoemde clubs kan toevoegen wie zich hieraan schuldig maakt. Het lijstje kan nog wel verder gaan, maar dat is nutteloos.

8 juni 2012 om 15:24

niks 1 moment tegen Inter,

Ik zie vrijwel elke wedstrijd dat ik Barca zie spelen wel een schwalbe maken of met de scheids praten om een kaart uit te lokken

8 juni 2012 om 15:41

Dit topic gaat Totaal niet over Real Madrid. Ik snap niet dat wanneer er een bericht geplaatst wordt over Barca mensen meteen na Real wijzen en wanneer er een bericht over Real komt mensen dit gaan doen naar Barca. Pffffff verschrikkelijk!!!!!!!!!! Ontopic: Hij irriteert mij ook mateloos, al moet ik zeggen dat hij wel naar de media luistert aangezien het steeds minder wordt. Alleen ben ik er bang voor dat wanneer een duel weer echt ergens om gaat hij weer in zijn vallende ziekte patroon valt. Helaas, dit heeft hij niet nodig.

8 juni 2012 om 15:51

@impeccable

Klopt ik geef ook toe dat het wel minder is geworden met dat acteren van Busquets alleen hij heeft nu de status al. dus als hij serieus geraakt word ik kan me nog herinneren een duel waar hij geraakt werd en een open wond kreeg en toen werd er niet gefloten totdat spelers de bal uit schopte. ''scheids denkt dan die zit weer te acteren maar hij had echt pijn''. Ik weet niet of Busquets ooit die status kwijt zal raken maar het staat nu wel getatoeëerd op zijn voorhoofd.

8 juni 2012 om 16:07

1 moment tegen Inter. Hahahaa dus jij hebt maar 1 wedstrijd van hem gezien. Busquets is de grootste acteur die er is. Hij gaat nog en keer voor de oscars. Een redelijke goede voetballer maar acteren kan hij als de beste.

8 juni 2012 om 16:54

Chelsea: Drogba
Bayern Munchen: Robben?
Man U: Hernandez/nani
Barca: Busquets, Mascherano, Iniesta, Villa en Messi
Real: Di Maria en Ronaldo

Waarom altijd dat gediscussier over de duikelaars van verschillende clubs.

On: Aan de ene kant heeft hij wel gelijk maar eigenlijk ook weer niet.
Voorbeelden: Doen alsof hij een ongelooflijke harde klap krijgt van Samuel of wie dat ook was.
Op de grond gaan liggen en dan even door zijn vingertjes gluren of er al een rode kaart is gevallen.
Dit hoort er helaas gewoon bij, dit kan je niet voorkomen.
Van mij hoeft hij zich er niks van aantrekken. Maar hij moet wel eventjes de ergste momenten erbij halen dat er rode kaart wordt aangesmeerd. Eens zien wie er dan gelijk heeft. De bevolking ( Voornamelijk Inter en Real supporters ) of de Barca supporters en aanhangers.

8 juni 2012 om 17:38

En al die Madrid spelers zijn ook toneelspelers. Hij is de beste verdedigende middenvelder. Heel slim en tacktisch een van de beste van de wereld. Mensen proberen altijd iets te zoeken bij een speler wat niet goed is. Ik snap namelijk wel dat andere clubs een hekel aan hem hebben aangezien hij 9 van de 10 dingen goed doet en geen enkele andere verdedigende middenvelder dat kan behalve Busquets..

8 juni 2012 om 18:37

Yaya, Xabi zijn al 2 voetballer die al veel beter zijn dan Busquets en niet dit gedrag vertonen. Busquetsj is inderdaad slim, want naait vaak iemand een kaart aan zonder dat de scheids het doorheeft.

8 juni 2012 om 23:47

haha veel beter... busi is yaya allang gepasseerd en gezien zijn leeftijd en ontwikkeling haalt hij binnenkort xabi ook in!

Busquets wordt echt enorm onderschat door de meeste mensen hier. Hij is niet de beste, oke.. maar hij is nog erg jong en nu al erg goed, Zijn (korte)passing, inzicht, techniek zijn nu al beter dan die van alle andere cvm's. Alleen moet hij meer n 'man' worden, want ik erger me ook aan zijn duikelingen (die al veel minder waren geworden afgelopen seizoen). Maar de meeste mensen bekijken zijn negatieve kant en vergeten nr zn kwaliteiten te kijken.

En Paisa! jij zet je real bril (weet niet zeker of je een real supporter bent of een barca-hater, maar je bent iig nooit objectief als t om barca gaat) nooit af en bent nooit objectief. Elk bericht die ik van jou zie, is een haatbericht jegens barca. Het is dan wel jouw mening, klopt, maar als je niet wat objectiever wordt, neemt niemand je serieus meer ;

9 juni 2012 om 02:43

@paisa!

Smeer em joh, ook zo'n ventje die alles generaliseerd. Als ik zeg dat een Ronaldo wekelijks duikt ben jij de eerste die op zn teentjes getrapt is. Same shit hier.

8 juni 2012 om 14:51

Klopt, voor de waarheid kan hij ook moeilijk weglopen..

8 juni 2012 om 15:41

Hoe kan hij weglopen als hij altijd op de grond ligt????;

8 juni 2012 om 15:02

Een van de weinige barca spelers die ik niet echt waardeer ;

http://www.youtube.com/watch?v=cfzpgzoqvka

8 juni 2012 om 16:05

das gwn heel barca kijk naar dees

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedd...

Sergi Busquets is een fenomenale voetballer, met een inzicht in het spel zoals alleen de echte groten hebben. Hij heeft in het verleden wel vaak vervelende trekjes, maar naarmate het seizoen vorderde is dit steeds minder geworden. Hopelijk laat hij het vragen om kaarten en het tot in het extreme aanstellen bij een klein tikje gewoon achterwege volgend seizoen. Dat heeft een topspeler als hij namelijk helemaal niet nodig.

8 juni 2012 om 14:33

Hij is nog altijd even smerig.
Valt hij niet, dan naait hij kaarten aan..

8 juni 2012 om 14:37

Ga dan eerst wedstrijden van Barcelona kijken. Ik wordt zo schijtziek van iedereen die maar een oordeel heeft over Barça, terwijl ze maximaal drie potjes hebben gekeken dit seizoen. Voor degenen die na het zien van de laatste tien wedstrijden dit seizoen Busquets nog steeds een toneelspeler noemen, adviseer ik een bezoekje aan de Hans Anders of een bezoekje aan de voetbaldokter om je wat voetbalverstand bij te brengen. Te triest voor woorden dit.

8 juni 2012 om 14:37

@googleit

Ironisch dat jij googleit heet. Doe je naam eer aan zou ik zeggen.

8 juni 2012 om 14:37

Haha, dan wil ik van jou eens weten hoeveel wedstrijden van Barcelona jij kijkt? Want het viel dit seizoen echt reuze mee, al moet hij natuurlijk wel helemaal stoppen met die trekjes van 'm.

8 juni 2012 om 15:08

Heerlijk dat altijd dezelfde personen er fanatiek op duiken als er ook maar iets negatiefs over Barca naar buiten komt.

8 juni 2012 om 15:27

@casanovavcf

triest he. Is er geen andere mening dan die van hun. Alles aan Barca is postief en als je dat niet inziet heb je geen verstand van voetbal of je snapt het niet.

Als het goed gaat met Barca dan zijn ze "objectief" en doen ze net zulke correcte uitspraken zoals Guardiola dat altijd doet. Gaat het niet goed met Barcelona of wordt er iets negatiefs gezegt zijn ze net Xavi.

Hoe je het wendt of keert Busquets is gewoon een matenaaier. Helaas komt het telkens vaker voor in het hedendaagse voetbal. De tijden dat je een cakie krijgt en er later een uitdeeld, zonder dat je net doet alsof je door een bus bent aangereden, zijn helaas voorbij.
Dit neemt niet weg dat Busquets gewoon een goede voetballer is en al dat acteerwerk eigenlijk niet nodig heeft.

8 juni 2012 om 15:30

@fcdh_slb

Geldt in principe net zo goed voor jullie, maar dan vanuit ons standpunt. het is jullie woord tegen ons woord.

En de circel is weer rond.

8 juni 2012 om 15:44

Dit komt omdat de mensen vooral de belangrijke wedstrijden zien. barca-real, Real-barca en CL. In wedstrijden dat Barca (zijn team) het moeilijk krijgt vertoont deze speler nu eenmaal zijn vervelende trekjes. Tegen een tegenstander als Gijon is dit niet nodig aangezien Barca dit (meestal) wel wint met dikke cijfers. Maar wanneer het om de knikkers gaat stelt deze speler zich nu eenmaal aan. ik kan er Helaas niets anders van maken.

8 juni 2012 om 17:07

Jij bent echt anti wereld en forza Barca. Ga zelf is eerst naar wedstrijden kijken. Iedere wedstrijd gaat hij wel 1 of 2 keer naar de grond. Vaak krijgt de tegenstander dan een kaart. Zie je daar de herhaling van, is het ( gewoon ) toneelspelerij. Hij is idd wel een goede voetballer maar die schwalbes maken van hem 1 van de meest gehate voetballers afgelopen seizoenen. Behalve bij Barca supporter en aanhangers.

8 juni 2012 om 14:35

Topspeler? Hij is gewoon een wereldspeler! Is een typische verdedigende middenvelder van deze tijd. Die geweldig mee kan voetballen. Dit seizoen heeft hij bijna geen rare trekjes gehad, dat is mooi. Hij moet gewoon zo doorgaan, dan komt het allemaal goed .

8 juni 2012 om 14:39

Inderdaad, ik durf hem zelfs beter te noemen dan Xabi Alonso, die in mijn ogen behoudens zijn geweldige lange trap voetballend tekort komt voor het niveau van Spanje. Ik had dan ook zonder hem gespeeld. Die vreemde trekjes zag je trouwens in het begin van dit seizoen nog wel hoor, maar naarmate het seizoen vorderde liet hij dat achterwege. Gewoon zo doorgaan!

8 juni 2012 om 14:42

Durf? Busquets is beter dan Alonso! Voetballend is Busquets echt veel beter. Zet wat druk op Alonso en hij speelt niet meer goed. Ook speelt Alsonso in de topwedstrijden eigenlijk niet zijn beste duels, doet het vaak beter tegen de kleinere ploegen. Busquets staat er in tegendeel altijd. Alonso heeft alleen een betere trap dan Busquets.

8 juni 2012 om 14:58

Busquets beter dan Alonso?? Dat meen je toch niet? Alonso is zowat het draaischijf bij Real (samen met Ozil), een beetje de stille motor van Real. Zijn passing is ongekend, vooral zijn lange passen.

Busquets daarentegn heeft als rol gwn 'spel afbreken' en zorgen dat er niet gecounterd wordt. Deze rol is dan ook wel makkelijker dan die van Alsonso lijkt me, aangezien Xavi en Iniesta al het werk doen voor Busquets. En ik snap ook niet goed waarom iedereen zo over zijn voetballende kwaliteiten praat. De wedstrijden die ik gezien heb (niet allemaal, maar toch een stuk) doet hij niets anders dan een balletje opzij leggen. Als dat je taken zijn, dan kun je deze toch moeilijk verprutsen denk ik zo.

Verder is het idd waar dat hij minder van de schwalbes en kaartnaaierij doet, maar het gebeurt echt wel nog. Vooral in de grotere wedstrijden, maar ook gwn over het algemeen bij een opstootje is hij telkens als eerste bij de scheids. En zijn reputatie kan hem schijnbaar ook weinig schelen..

8 juni 2012 om 15:00

Busquets, beter dan Xabi Alonso? Ga je mond spoelen!
Xabi Alonso is een topspeler die geen rare trekjes nodig heeft.
Speelt vaak agressief, maar dat komt door zijn jaren Liverpool, waar veel van dat soort overtredingen wel mag.
Behoudens zijn geweldige trap komt hij te kort voor het niveau van Spanje? Hahaha, ben je al wezen indrinken voor het EK Joost?
Buiten zjin pass heeft hij een top overzicht, lijkt mij logisch aangezien wanneer je een pass geeft, je ook al weet waar de bal heen moet, ook heeft hij leider skills die Busquets duidelijk niet heeft. Ook weet Xabi Alonso heel goed wat hij niet kan en dat doet hij dan ook niet.

Straks ga je nog zeggen dat Valdes beter is dan Casillas?

8 juni 2012 om 15:02

Dan moet je toch echt veel meer Barcelona kijken, want voetballend is Busquets geniaal. Hij lijdt bijna geen balverlies. En Xavi en Iniesta kunnen ook bijna niks zonder hem. Hij levert immers de ballen bij hun in. Dat driehoek Xavi-busquets-iniesta blijft ook altijd. De ene keer staat Xavi wat meer verdedigend, maar dat driehoek blijft altijd. Alonso heeft een geweldige pass hoor, maar onder de druk presteerd hij minder, daar waar Busquets altijd goed is. Busquets zijn inzicht en overzicht is ook fenomenaal. Je zou eens wat meer op hem moeten letten, want hij is nou niet degene waar je echt op gaat letten.

8 juni 2012 om 15:09

Leider skills? Ga je nu woordjes verzinnen om een punt te maken? Xabi Alonso heeft niet het inzicht en de techniek van Xavi en Busquets, die in mijn ogen het best het controlerende duo kunnen vormen. Busquets heeft niet de lange pass die Xabi heeft, maar verder is hij op elk vlak beter dan de Bask.

8 juni 2012 om 15:10

Waarom geniaal? Ik let echt wel op Busquets en ik zie hem geen spectaculaire dingen doen, deze zaken komen van Iniesta en Xavi. Hij lijdt idd weinig balverlies, maar dat kan hij zich ook niet permiteren in zijn rol. Verder is zijn taak, zoals ik hierboven aangeef, niet om het spel te maken of de ballen te versturen (zoals dat bij Alonso wel het geval is), maar vooral om de bal te recupereren en vervolgens in te leveren bij Xavi of Iniesta. Dat hij een goeie kaats of korte pass heeft is dan toch niet eens zo verwonderlijk? Maar Busquets heeft echt niet het in- / overzicht van Alonso. Busquets is in het Barca systeem (met de 3hoek), in tegenstelling tot Xavi en Iniesta, best vervangbaar. Hij doet zijn taak goed, maar is niet een uitzonderlijke speler. Maar het feit dat hij een rat is, doet hem toch meer een 'waardeloze' speler lijken, dan een waardevolle voor dit Barca.

8 juni 2012 om 15:11

Jij als groot Barcelona fan, moet wel toe kunnen geven dat Busquets verre van "geniaal" is. Hij is een loge verdedigende middenvelder met een techniek die niet bij zijn lichaam past. Dat maakt het mooi om naar te kijken. Tevens gaat hij met overtuiging duels in, maar verovert de bal sporadisch.

De ballen levert hij inderdaad in bij de volgende linie, maar deze ballen krijgt hij aangespeeld vanuit de verdediging. De controlerende middenvelder in de Nederlandse Hoofdklasse kan dit zelfs.
Qua inzicht zit het wel goed bij meneer Busquets, hij bewaard altijd het overzicht, en op het moment dat hij wordt aangespeeld, weet hij precies waar zijn medespelers zijn. Zijn blik gaat zelden naar de bal.

Mijn punt is dat Busquets geen grote meerwaarde heeft en niet onmisbaar is.

8 juni 2012 om 15:14

Jullie zijn nou niet bepaald objectief als Barcelona fans.. dat is net zoiets als een Ajax fan zegt dat hij liever Ooijer in Oranje heeft dan Vlaar.

Alonso is echt wel een meerwaarde voor het spaanse elftal.
Busquets doet echt onder voor Alonso, daarnaast.. Alonso en Busquets hebben een andere rol bij Madrid en Barcelona.
Busquets is meer de loper en Alonso meer het genie, goede voorzetten en passen geven.
Ik heb toch wel een stuk of 10 wedstrijden van Barca gekeken en mij viel het regelmatig op dat Busquets soms de bal gewoon afgeeft aan Xavi.
Zoals je dat bij de Fjes ook doet, alsjeblief Xavi! doe er iets leuks mee.
Daarentegen, Busquets is wel erg balvast, staat verdedigend zijn mannetje.
Prima speler, niet beter dan Alonso

8 juni 2012 om 15:15

Je wil niet weten hoe slim Sergio Busquets is. Zo ziet hij bijvoorbeeld dat Xavi de bal heeft en er niks mee kan. Er staat iemand bij Busquets die de weg naar een vrije speler tegenhoud. Busquets is zo slim om weg te lopen waardoor die speler met hem meegaat en de Barcelona speler dus vrij komt. Dit soort dingen hebben niet zoveel mensen. Ook is zijn techniek, inzicht en overzicht van een geweldige klasse. Alonso lijkt beter door zijn geweldige lange pass, maar is gewoon een overschatte speler. Natuurlijk is hij erg goed, maar onder druk bezwijkt hij. Iemand als Busquets is niet vervangbaar, want zelfs Toure, die velen geweldig vinden, kon niet spelen zoals Busquets dat nu doet. Binnen nu en vijf jaar zullen meerdere mensen inzien dat Busquets wereldklasse is .

8 juni 2012 om 15:20

Leider skills? Wat is daaraan verzonnen? Alsof dat niet belangrijk is? Kijk naar v Bommel, kijk naar Vlaar, kijk naar Cocu in zjin tijd. Hoe belangrijk is zo iemand?

Waarin is Busquets zo goed dan? De bal afgeven aan Xavi en Iniesta? Verder is hij goed in blessures faken, swalbes maken en om kaarten vragen. Verder kan ik weinig verzinnen waarin hij zo goed is?
Lijdt Xabi Alonso wel eens balverlies? Heeft Alonso veel foute passes? Hou toch op zeg. Dat je durft te zeggen dat Busquets beter is dan Xabi Alonso.

Wat hierboven ook al staat, Xavi en Inieta kunnen ook goed voetballen zonder Busquets en daarvan ipv Keita of Thiago.
Busquets teert op de kwaliteiten van Xavi en Iniesta.

8 juni 2012 om 15:27

@forzae

Balletjes inleveren bij Xavi - Iniesta? Jullie hebben gvd overal die Xavi/iniesta excuus voor bwhaha. Busquets is veel technischer, beter aan de bal, beter in de korte passing, veel veel veel veel balvaster dan Alonso. Zet Alonso een keer onder druk in godsnaam en je zal zien wat er gebeurd. Nooit Spanje gekeken Forzae? Vreemde vogel jij.

Iedereen teert op Xavi en Iniesta.. allejezus, tijd voor nieuwe excuusjes makker.

8 juni 2012 om 15:28

Leider skills, het is toch geen computerspelletje! De leider op het middenveld is trouwens niet eens Xabi, dat is Xavi. Forzae, je bent echt een lachertje. Als je geen argumenten zelf kan verzinnen, moet je maar de standaarddrek aandragen? Dat je de kwaliteiten van Busquets niet eens wil zien, zegt veel over je kennis van het voetbal. Je bent zeker ook zo iemand die Scholes maar een middelmatige voetballer vind.

8 juni 2012 om 15:32

@lapulga_10

zoiets heet toch gwn een loopactie maken, snap je punt niet echt. Er zijn zoveel spelers die dit doen, sterker zelfs: spelers horen dit te doen! Je medespelers ruimte bezorgen door een loopactie te maken heeft toch niks met intelligentie fzo te maken, dat leer je al vanaf je 8e.

De meningen zijn duidelijk verdeeld over wie de betere is, maar ik denk echt dat Busquets in dit Barca (of Spanje) vervangbaar is, waar dit bij Alonso zo goed als onmogelijk is, of toch veel moeilijker (vooral bij Real). Dat hij onder druk bezwijkt in mss deels waar, maar dit hebben veel grotere spelers/ spelmakers: zij zijn net de spelers waar de tegenstander druk op wil uitoefenen om de tegenstander uit hun spel te brengen. Een Xavi of Iniesta worden toch ook onder druk gezet en maken ook wel fouten. Vind hem balverlies bij Alonso goedmeevallen ook. Busquets wordt daarentegen ook minder onder druk gezet.

Ik wil niet zeggen dat Busquets volledig waardeloos is, want anders zou hij niet bij Barca spelen. Hij heeft wel de nodige techniek om een balletje te controleren en in 2 tijden weer in te leveren nzo. Ook staat hij wel zijn mannetje in de fysieke duels, maar dit is allemaal niet zo spectaculair. Hij zal meer herrinerd worden als de rat, de man van de schwalbe nzo, dan de stille motor bij Barca.

8 juni 2012 om 16:12

Heeft niks met intelligentie te maken ? Spelers horen dat te doen ja, maar ik zie dat niet zo vaak eigenlijk. Vooral in de voorhoede. Maar het was alleen om aan te geven dat Busquets een slimme speler is.

Een Xavi, Busquets en Iniesta spelen nog steeds goed als er druk op hun wordt gezet. Alonso speelt dan gewoon niet als zichzelf. Busquets wordt misschien minder onder druk gezet, maar als hij onder druk wordt gezet, gebeurt ja, dan komt hij er alsnog uit met zijn techniek.

Het hoeft ook niet allemaal spectaculair te zijn... Wat hij doet, doet hij als de beste. Zijn taak wordt gewoon onderschat. Verdient veel meer lof.

8 juni 2012 om 16:19

Joostvans, ik had eigenlijk meer over Xabi Alonso bij Real Madrid en zjin leiders skills. Bij Spanje zou het goed kunnen dat Xavi de lijnen uitzet, dat betekent niet dat Xabi daar niets te zeggen heeft.

Busquets heeft niet bijster veel kwaliteit en mocht hij kwaliteit hebben, dan komt dat zeker niet in de buurt van Xabi Alonso.

Wat heeft Scholes ermee te maken?

Dat je mij een lachertje noemt, moet je zelf worden, zegt genoeg over jou en het beoordelen van mensen persoonlijk, je kent me niet, dus ik adviseer je om zoiets voor je zelf te houden.

8 juni 2012 om 16:44

Daarnaast Lapulga noem jij Xabi overschat.

Nou ik zou maar eens zeggen, kijk naar Liverpool sinds zijn vertrek. Het hele middenveld is letterlijk in elkaar gezakt wat mij best wel raar lijkt aangezien jij Xabi overschat noemt, dan zou je zijn vertrek niet moeten voelen toch. Zullen we de ranglijst ook maar dr bij pakken. Het laatste seizoen met Alonso stond Liverpool nog 2e in de Pl en ontliepen ze net de titel, het jaar erop speelden ze niet eens Cl en stonden ze 6e om over de jaren erna niet eens te spreken.

8 juni 2012 om 16:54

@ Lapulga_10

Dan heeft het toch weinig met intelligentie te maken als spelers het gwn zouden moeten doen? Een loopactie doet idd niet iedereen, da's waar, maar er zijn zat spelers die het wel doen. Maar dat maakt hun toch niet gelijk 'slim'.

De meningen blijven verdeeld. Ik blijf eraan vasthouden dat Busquets enorm overschat is. Zoals ik al zei doet hij zijn taken goed, en ik weet zeker dat hij daar meer waardering voor zou krijgen moest hij niet de reputatie van rat hebben. Maar we moeten ook niet gaan overdrijven lijkt me. Puur theoretisch gezien heeft hij echt maar 2 taken, nl tegenaanval afbreken en balletje inleveren bij Xavi en Iniesta. Meer als dat doet hij niet, buiten af en toe mss een steekpass of dribbel fzo, maar die kan ik op 1 hand tellen voor een kans seizoen.

Ff nog over Alonso. Je hebt idd gelijk dat hij onder druk soms verkeerde ballen geeft. Maar 't is nu niet dat hij onder de minste druk (bv als er nog maar een speler in zijn buurt komt) de bal uit het stadion jaagt. Hij is mss minder rustig onder druk dan Xavi en Iniesta, al kunnen deze ook soms balverlies lijden, logisch. Verder is een ploeg als Barca het gewend om onder druk te voetballen (zij houden bal in de ploeg, tegenstander zakt terug en probeert op eigenhelft druk te zetten op spelers) dan Alonso bij Real. Busquets heeft echter veel minder met die druk te maken, omdat hij gwn inlevert/ een pass van 5m stuurt.

Busquets is op zich niet slecht, maar ook niets bijzonders. Gwn het feit dat hij een rat is, is mij een doorn in het oog. En beter als Alonso is hij zeker niet.

8 juni 2012 om 17:11

Haha. Jij denkt echt dat Busquets beter is dan Xabi Alonso.
Xabi maakt geen schwalbes.
Busquets is nog jong
Xabi heeft al de nodige ervaring achter de rug.
Busquets heeft de meest vervelende trekjes die je kunt hebben op het voetbalveld.
Xabi speelt bij een beter team.

8 juni 2012 om 17:48

jkx4

Welke spelers zie je nu nog zoals Busquets. Je noemt Xabi Alonso op maar Busquets is een veel betere voetballer, misschien niet kwa lange ballen maar het korte positiespel van hem is van een hoger niveau als die van Xabi. Daarnaast is hij tacktisch veel slimmer, hij leest de wedstrijd altijd heel goed en zit er altijd met een voet tussen in verdedigend opzicht. De bal recipereren en vervolgens in te leven bij Xavi of Iniesta?? Dat is wat jij ziet maar hij is de beste op zijn positie hij trekt gaten voor zijn teamgenoten en heeft een geweldige actie in huis. Hij zet mensen zovaak op het verkeerde been met een simpele voetbeweging. Als je niet ziet hoe brilliant Busquets is en hoe snel hij het spel verplaats. dan vraag ik je om nooit meer naar Barcelona te kijken.

Je vind toch niet dat Xabi Alonso beter is als Busquets? want dan vraag ik me echt af op welke vlakken jij hem beter vind. Je zegt dat hij niet het overzicht heeft als een Xavi Alonso hahaha... Wij zijn uitgepraat want je maakt jezelf belachelijk. Waarom kiest Del Bosqie Busquets boven Xabi als het erop aan zou komen?? Je zegt hij doet zijn taak goed maar het is geen uitzonderlijke speler.. Maar Xabi Alonso natuurlijk wel??? Je bent echt grappig het feit dat je Xabi een beter overzicht vind hebben is echt onzin...overzicht is niet alleen over grote afstanden van toepassing maar ook in de kleine ruimte..

8 juni 2012 om 17:52

@lionelbarca

Laat ze lekker denken dat wij Busquets beschermen. Wij kunnen oordelen over hem aangezien we hem iedere week zien spelen. Maar wij kunnen ook oordelen omdat wij Xabi iedere week zien spelen. Waarom zet de spaanse bondscoach hem er niet in als die zou moeten kiezen tussen Xabi en Busquets? omdat Busquets een veel betere voetballer is en haast nooit balverlies lijdt. Overzicht heeft niet alleen te maken dat je in de diepte kunt kijken en kunt zien wat er voor je gebeurd. Busquets weet wat er achter hem gebeurd op 5 meter afstand maar ook op 10 of 20 meter van hem af. Hij leest het spelletje fantastisch en dan hoor ik hier mensen dat Busquets een aansteller is blabla.. hun zoeken altijd naar iets waardoor ze kunnen doen alsof Barcelona niets is en alles maar door Xavi en Iniesta komt.

8 juni 2012 om 18:14

@19messi33

Dus omdat ik niet dezelfde visie heb als jouw en Xabi beter vind als Busquets ga jij nu ff bepalen dat ik geen Barca meer moet kijken..? Ga je discussies altijd zo aan of ben je 8 jaar..?

Als jij wilt beweren dat Busquets DE man bij Barca is, dat ze zonder hem niet zouden draaien en de prijzen hebben die ze nu hebben, dan stopt deze discussie hier toch gwn? Want dan ben jij jezelf blaasjes aan het wijsmaken als Barca fan. De mannen op het middenveld bij Barca zijn Iniesta en Xavi. Busquets is gwn een bufferzone tussen verdediging en middenveld, een ballenafpakker en 'brug' tussen verdediging en aanval. Zijn taken zijn ook gwn balletje inleveren en stofzuiger spelen. Ga jij mss beweren dat hij hun spelmaker is? Hij maakt het spel er toch niet? Hij verstuurt toch de ballen niet? Hij zet toch de aanval niet op? Dat zijn korte positiespel mss beter is als dat van Xabi (ik zeg niet dat het waar is) zou mss kunnenkomen omdat dit de speelstijl van Barca is: 1000000 passjes op de 2m² geven. Ooit bij stilgestaan?

Busquets die briljante dingen doet... Geweldige mop. Straks ga je nog zeggen dat hij de nieuwe Messi is. Busquets is vervangbaar, hij is een ordinaire balafpakker die ipv met fysieke kracht de ballen afpakt, eerder de vuile manieren prefereert. Xabi daarentegen is de stille motor bij Real, hij maakt het spel en vind de oplossingen. Een beetje hoe Xavi het doet, al prefereert Xabi eerder de lange bal, terwijl Xavi eerder de steekpass hanteert. Maar ook dit heeft weer met de speelwijze van Real/ barca te maken.

En hoezo dat Del Bosque Xabi op de bank zou laten voor Busquets? Heb je hem gesproken mss? 'als het erop aan zou komen..' Lijkt me eerder een veronderstelling.

Face it: Busquets zal niet onthouden worden als de beste verdedigende middenvelder (wat hij in mijn ogen absoluut niet is), maar als een vuile kaartennaaier. En dat terwijl Xabi onthouden zal worden als de man met de passing, overzicht en de stille motor bij Real. Het hele Busquets concept als beste verdedigende middenvelder is gwn een belediging voor die positie en het voetbal algemeen. Echte brekers als Essien, Cambiasso, Vbommel, Makelélé, Vieira, enz. worden hier belachelijk gemaakt, terwijl dit de echte mannen waren: hard maar zuiver en zonder theater, iets wat Buesquets volledig omgedraaid heeft.

8 juni 2012 om 20:05

Alleen al het feit dat je zegt dat Xabi de stille motor is maakt je belachelijk... Als Xabi dat is dan is Busquets de stille kracht die voor de balans op het veld zorgt bij Barcelona. Ik zie Xabi trouwens ook geen geweldige dingen doen net als Busquets en daarnaast ga ik Busquets niet vergelijken met Iniesta en Xavi omdat dat hele andere spelers zijn. Ik vergelijk Busquets met Xabi of met een Toure of met een van Bommel of een de jong.. Een schweinsteiger of een Pirlo...

8 juni 2012 om 20:37

@forzae

Als je de kwaliteiten van Busquets niet ziet, dan houd het gewoon op denk ik. Uiteraard zie je de vervelende kant van Busquets wel, maar daarvoor heb je ook geen hogeschool nodig. Het enige jammerlijke aan deze geweldige speler.

Je kunt inderdaad weinig verzinnen. Ergens probeer je waarschijnlijk dezelfde lolbroek uit te hangen als die flapdrol die je in je profielfoto gepropt hebt. Toch mislukt het je om zelfs die depressieve, cynische mislukte voetballer na te doen.

Let maar op dit EK. Dat is dan na 8 hoofdprijzen het volgende toernooi waarin hij als vaste verbindingsspeler tussen verdediging en aanval zal acteren. Ja, hij zal inderdaad ook wel weer een keer doorrollen na een overtreding en wellicht is dat de reden dat je doet alsof hij niet kan voetballen. Ook Alonso heeft zijn nare kanten wel laten zien hoor, in de clásico's. Bovendien inderdaad ook wel aardig wat balverlies, als je het dan toch wilt horen. Zo oppermachtig was Real niet, met zo nu en dan gewoon een bal over 75 meter zonder speler in de buurt over de achterlijn trappen... Tsja. Memorabel.

Alonso is zeker ook een waardevolle speler maar het is van de gekke dat je zo minderwaardig doet over Busquets, een basiskracht met een hoofdletter B die met het prachtvoetbal van Barcelona de CL op een waardige manier gewonnen heeft en zo meer prijzen. Maar dat zal ergens je motivatie wel zijn he, een Barca speler. Dus dan gaan sommigen hier gek doen, de lolsmurf uithangen en in een zolderkamertje gniffelen dat ze weer eens kritiek hebben gegeven op het Barca spel.

8 juni 2012 om 22:51

@19messi33

Als jij gaat beweren dat Xabi dat niet is, dan eindigt hier de discussie toch gwn. Xabi is de man die samen met Ozil het spel maakt bij Real. Als je hem geen stille motor vind, kan ik je niet meer serieus nemen. Geen geweldige dingen? Elke counter wordt via hem opgezet. Elke lange bal die het spel openbreekt of verlegt is van hem afkomstig. Indien het niet mooi lukt, zorgt Xabi ervoor dat de bal toch op de plaats beland waar die moet zijn. En zo'n dingen zie je Busquets niet doen, dat ga je nou toch niet ontkennen? De passing van Xabi en zijn inzicht/ overzicht om de vrijstaande man te vinden (vaak over een lange afstand) is van ongekende waarde voor Real.

Busquets is idd de man die bij Barca voor balans zorgt, je verwoordt het goed, maar daar blijft het ook bij. Waar Xabi bij Real samen met Ozil het spel maakt en Khedira de mannetjesputter is, zijn Iniesta en Xavi de spelmakers bij Barca en Busquets de breker. Hij levert dus gwn in bij deze 2 en breekt andermans spel af, dat ga je toch niet ontkennen??

En dat je Busquets in 1 zin noemt met Schweinsteiger en vooral Pirlo is beledigend. Vooral Pirlo, een meester in het lezen en domineren van het spel (maar ook schweinsteiger), is gwn beledigend voor hem. De vergelijking kun je beter maken met Vbommel of De Jong, alhoewel deze 2 beenharde brekers zijn, terwijl Busquets een rat is.

Hoop dat die toneelspeler er niet instaat. Wat een misselijk mannetje is het toch. Een middenveld met Xavi - Xabi en Iniesta is toch veel leuker om te zien. Lijkt me overigens zeer terecht dat Ramos centraal staat. Ook al was Puyol fit dan had ik Pique eruit gehaald. Het zegt toch genoeg dat iemand als Ronald de Boer (probarca) kiest voor Sergio Ramos in het team bij de Nos!

8 juni 2012 om 14:42

Dat is toch niet meer dan logisch ? Het zou raar zijn als die dat niet zou doen. Dat zou bijvoorbeeld hetzelfde zijn als dat hij Daley Blind centraal achterin boven Vlaar bij het NL elftal.

8 juni 2012 om 14:44

Busquets staat er (helaas voor jou) er sowieso in, naast Xabi Alonso als verdedigende middenvelder.

Toneelspeler was het zeer zeker, maar laten we vooral niet blijven hangen in het verleden, want ik kan je met zekerheid vertellen dat hij het acteren verleerd is.

8 juni 2012 om 15:09

Dat valt nog te bezien of hij erin staat. Dat zekerheid laat maar weg want een vos verliest zijn haren maar Niet zijn streken. En Blind en Vlaar is een heel andere vergelijking met Pique en Ramos. Dus jij vind Pique beter dan Ramos. Als ik je naam zo mag zien ben je ook 16/17 jaar oud? Nou dan begrijp ik goed dat je zon keuze maakt!

8 juni 2012 om 15:19

@tjoek09

Wat bedoel je met leuker om te zien? Busquets is de reden waarom het spel zo snel gaat. Niemand beheerst het positiespel zo goed als hij.

8 juni 2012 om 15:35

Ja, het lijkt of bepaalde mensen een andere tv hebben dan wij, want komaan; Iedereen zit zijn kwaliteiten toch wel ?

Het is van de zotte dat we het nog 5 keer moeten uitleggen wat Sergio allemaal kan.

Tjoek09

Pique is een hele andere speler dan Ramos, dat eeuwige gezeik over wie beter is, is al een beetje stoffig aan het worden.

LMAO, hij ontkent het niet eens. Zegt genoeg denk ik.

Busquets is overigens inderdaad een fantastische CDM, maar ook gewoon een gigantische jankerd.

"het is een spelletje dat ze met mij willen spelen. Ik trek mij er niks van aan als ze mij toneelspeler noemen. Ik richt mijn aandacht op het team."

Wat een onzin, de hele wereld heeft op de momenten gezien hoe geniepig en vals hij kan zijn qua schwalbes of zielig gedrag richting de scheids om anderen kaarten aan te smeren.
Tuurlijk kan deze jongen heel goed voetballen maar ondanks dat vind ik hem de grootste rotte plek in Barcelona.

Totaal geen zelfkennis of enig besef over hoe hij zich gedraagd in wedstrijden.

Ja je zou een slechte toneelspeler zijn als je iets van het publiek aantrekt. Maar het blijft een triest ventje. Vallen en tackles ontwijken snap ik wel, maar vallen en doen alsof je heel erg veel pijn hebt tot de scheids een kaart trekt is wel zielig. Voor tussen je vingers kijken en nep doen. Dankzij hem en Alves wordt Barcelona veel minder gegund, dan ze verdienen.

8 juni 2012 om 14:34

Inderdaad. Ik ben voor Real, maar kan af en toe ook gewoon genieten van Barca hoor. Ik vind het alleen heerlijk als van die, om het netjes te houden, 'irritantjes' als Alves, Busquets en Fabregas (bij Arsenal was het een koning, maar sinds die terug is ook een jankerd geworden) een keiharde nederlaag om de oren krijgen.

Tja, dat aanstellen is voor mij ook het enige waardoor hij kan opvallen tijdens een wedstrijd. Ik heb hem nooit zo'n geweldige speler gevonden. Hij heeft eigenlijk weinig speciaals. Nou hoeft dat ook niet als je bij Barcelona en Spanje op het middenveld speelt. Daar zijn andere spelers met speciale kwaliteiten. Om die reden is een Busquets een goede voor de balans in een elftal en op het middenveld. Verder stelt hij niet veel voor.

Het valt ook niet op als die toneel speelt, de rest van het team doet er ook aan mee..

Busquets is soms ook gewoon een toneelspeler... Maar hij is wel een geweldige voetballer, de beste ter wereld op zijn positie in mijn ogen. Zijn inzicht,passing onder andere zijn buitengewoon. Hij leest het spelletje als geen ander, hij word erg onderschat in mij ogen.

Zeker in het spel van Barcelona is het de beste verdedigende middenvelder die je maar kunt bedenken en ook in het spaanse elftal zal hij naast Xabi Alonso een basisstek hebben.

En dat van het toneel : het klopt maar het wordt toch altijd maar weer opnieuw zo verschrikkelijk zwaar overdreven.

En bovendien : een goede verdedigende middenvelder is voor de tegenstander gewoon een verschrikkelijk irritante etter ; dus als tegenstanders van Barcelona of Spanje die Busquets maar een irritante vent vinden, dan is dat eigenlijk een compliment.

Ik zou hem voor geen enkele andere verdedigende middenvelder willen ruilen en blijkbaar zijn ze bij Barcelona ook die mening toegedaan.

8 juni 2012 om 14:47

Het zou een compliment zijn als ze hem door zijn voetbalstijl irritant vinden. Het is echter zijn gedrag richting tegenstanders en zijn voortdurende gehuil bij de scheids dat alle sympathie bij deze speler heeft weggenomen.

8 juni 2012 om 14:52

Hij heeft toch maar mooi Yaya Touré uit de ploeg gespeeld...

Want Touré is vooral oliegeld gaan scheppen bij City omdat hij zijn basisstek bij Barcelona had verloren aan Busquets anders was hij gewoon bij Barcelona gebleven.

Dat een topper als Touré moest vertrekken voor Busquets, het zegt niet veel, het zegt alles.

Als verdedigende middenvelder wil niemand die bij Barcelona iets te zeggen heeft hem ruilen voor een ander dus hij zal echt nog wel iets meer kunnen dan huilen bij de scheids of schwalbes simuleren.

8 juni 2012 om 15:58

Dat ben ik met je eens. Ik wilde ook niet betogen dat hij er niks van kan. Vind alleen niet dat hij complimenten verdient juist vanwege zijn irritante gedrag.

8 juni 2012 om 16:50

De reden dat Busquets in de basis stond in plaats van Yaya zegt eigenlijk meer over de speelstijl van Barca, daar Busquets veel beter bij maar dat betekent niet meteen dat hij beter is dan Yaya Toure. Sterker nog ik vind Yaya Toure veel en veel beter en vele voetbal kenners zijn daar mee eens.

Irritante, geniepige en onsportieve speler. Je kan niet alles uitleggen als winnaarsmentaliteit, zeker niet als je op alle mogelijke manieren probeert vals te spelen, zoals Busquets dat doet.

8 juni 2012 om 14:57

Dan ben ik benieuwd hoe je de mentaliteit van Pepe en Marcelo betiteld.

on: Ja het is een toneelspeler, ik kan me er vreselijk aan ergeren. Vooral in de wedstrijden met Real, het valt me op dat hij dan echt excelleert in zijn toneelspel. Samen met Dani Alves, Ramos, Pepe en Marcelo altijd de rotte appels in El Classico.

het is zo jammer dat vele mensen niet zien hoe verschrikkelijk goed Busquets is. hij is de ideale speler die tussen de verdediging en het middenveld speelt, ziet alles is slim, en vooral nuttig.

wie gaat er dan trouwens rechtsback spelen bij Spanje?

8 juni 2012 om 14:42

Arbeloa denk ik en anders Juanfran?

8 juni 2012 om 14:44

verschrikkelijk goed? Ziet alles en is slim? Hebben we het hier over dezelfde speler?

Nuttig is hij idd wel. Maar dan enkel omdat hij de tegenstander kaarten kan aannaaien en de counter telkens weet af te breken. Maar voetballend is hij niets buitengewoons, zeker geen niveau Xavi. 't Is enkel omdat je zo'n type nodig hebt (om de counter af te breken, verdedigend werk te doen, ..) dat hij basis staat bij Barca. Maar hij is makkelijk vervangbaar, aangezien hij het vooral van zijn geniepigheid moet hebben, niet van zijn voetballende kwaliteiten..

8 juni 2012 om 16:30

Xavi en Busquets spelen op verschillende posities hierdoor alleen al raakt je vergelijking kant nog wal. Het is een slimme, achterbakse, toneelspelende voetballer. Echter is hij erg verzorgt in de passing. Hij levert ze meestal over een meter of 5 in bij Xavi. Maar zijn voornaamste kwaliteit is dat hij altijd goed staat. Hij leest het spelletje uitstekend weet wanneer hij om de bal moet vragen en hij denkt altijd een paar stappen vooruit. Ik ken weinig verdedigende middenvelders die wel een splijtende pass kunnen geven en net zo goed kunnen verdedigen als Sergio. Persoonlijk vind ik hem in verdedigend opzicht sterker dan Xabi maar Alonso excelleert natuurlijk met zijn verfijnde passing en overzicht.

Dus ja, hij is verschrikkelijk goed, hij leest het spel goed en hij is slim/sluw. Hij is zeker niet spectaculair maar welke verdedigend ingestelde speler is dit wel? Misschien heeft het iets met je clubvoorkeur te maken dat jij dit anders ziet. Maar dat zou ik niet weten want verder ken ik je persoonlijk niet.

8 juni 2012 om 16:53

Jaaa maar het mooie is dat Xavi op de positie van Busquets begon, dus je kunt ze in zekere zin wel vergelijken want ik zie Busquets zomaar de opvolger van Xavi worden.

8 juni 2012 om 17:48

@ Luzarovic

Lekker boeiend ook dat ze niet op exact 100% dezelfde positie staan. Ik wil gwn aangeven hoe veel belangrijker Xavi is en hoe hard Busquets vervangbaar is, in tegenstelling tot Xavi.

Zoals jijzelf zegt is hetgeen Busquets doet: rat spelen en een pass over de 5m geven. Hij kan idd verdedigend zijn mannetje staan, al maakt hij hier ook vaak overtredingen bij, zeker bij een snellere tegenstander. Die splijtende passes zijn eerder uitzondering dan regelmaat. Hij kan af en toe eens iets leuks doen, maar 95% van zijn tijd op het veld is het gwn rat spelen, balletje afpakken en inleveren.

Hoezo hij leest het spel? Hij weet wanneer hij een overtreding moet maken en ziet wanneer hij de bal kan vragen om hem dan weer gelijk door te spelen. Maakt dat hem daarom slim? En sluw zou ik deze rat echt niet willen noemen, want dat zou ruimte laten voor nog enige vorm van respect en eer voor zichzelf en de tegenstander. Noem het gwn geniepigheid, want dat is hij: geniepig.

Ik durf toe te geven dat ik nog steeds walg van hem wat hij Motta aandeed in de CL, maar verder ook tegen Real en vooral in grote wedstrijden is hij een ordinaire kaartennaaier.

9 juni 2012 om 03:38

Gelukkig valt uit je reactie niet op te maken dat je voor Real Madrid bent.

Vraagje: Als je Busquets een rat vindt. Wat vind je dan van het gedrag van Ramos, Pepe en Marcelo?

Hij is een uitstekende Cvm, mede door hem kan het middenveld van Barcelona excelleren. Hij zorgt voor de balans en knapt veel vuil werk op.

Hoezo hij leest het spel vraag je? Hij denkt een paar stappen vooruit, staat vaak goed voor een interceptie en weet wanneer hij een duel kan aangaan.

Kijk wat hier naar voren komt is dat je hem gewoon niet mag als Madrileen zijnde, dat is niet erg natuurlijk. Ieder zijn mening

9 juni 2012 om 12:06

maar laat die kaarten en schwalbes en overdrevenheid eens links liggen, eventjes maar, dan krijg je voetballend wel respect voor hem. het is jammer inderdaad van zijn gedrag die hij regelmatig toont, maar hopelijk leert hij dit af. als dat zo is, dan mengt hij zich makkelijk tot de besten van Barcelona!

9 juni 2012 om 14:36

ik ga idd niet zeggen dat ik volledig objectief ben wat betreft Busquets, aangezien ik voor Inter ben en sympathie heb naar Real toe.

Ramos, Pepe en Marcelo hebben ook hun vuile trekjes, maar zijn toch alles behalve ratten? Hun vuile gedrag is zo goed als enkel aanwezig in de wedstrijden tegen Barca (over het algemeen). En voor de rest zijn zij geen kaartennaaiers zoals Busquets, dat ga je toch niet ontkennen? Het verschil tussen deze spelers en Busquets is dat zij harde overtredingen maken (vooral tegen Barca), maar het zijn allesbehalve ratten en kaartennaaiers.

Ik zeg niet dat Busquets volledig waardeloos is, want hij zorgt idd voor de balans op het middenveld en knapt het vuile werk op voor Xavi en Iniesta. En als hij volledig waardeloos zou zijn, zou hij ook geen basis staan. Hij is een nuttige speler die zijn werk goed doet. Maar hij is absoluut niet onvervangbaar en de sterkte van Barca's middenveld situeert zich niet bij hem, maar bij de 2 spelmakers voor hem. Ik zou veel meer sympathie hebben voor hem moest hij die vuile trekjes achterwegen laten (ja, er was zelfs een tijd in het begin dat ik hem een goeie speler vond) en gwn normaal zou voetballen.

8 juni 2012 om 14:44

hoop dat ramos daar speelt, en dan martinez of albiol in het centrum
arbeloa kan echt niet voor zo'n topploeg

Omdat het je vak is??????

Ik ben Barca supporter maar vindt dit een smerige speler.. zie hem liever niet op het veld.

Jammer dat toneelspel bij Barcelona de laatste jaren. Je zou toch zeggen dat zo'n grote ploeg dat niet nodig hoeft te hebben. Heeft bij mij in ieder geval een hoop sympathie voor de club weggenomen.

8 juni 2012 om 15:33

en het voetbal van laatste jaren, als je de duikpartijen, die niet alleen bij barca voorkomen even weglaat....?


Wat een vuile, geniepige speler, het feit dat het hem niets boeit en hij het niet eens ontkent, zegt denk ik wel genoeg. Echt een vuile rat, bij elke discussie of opstootje staat hij er wel bij. Ook is hij altijd als eerste bij de scheids om kaarten te vragen. Walgelijke speler ...

Vreselijk speler, een van de ergsten ter wereld. Niet eens opvallend dat het hem niks kan schelen. Jammer dat hij in het Spaanse team zit.

8 juni 2012 om 17:57

@clay

Wat lul je nu weer? Moet het hem dan iets interesseren? Ik bedoel dit is toch gecreerd door de Media en Real Madrid/chelsea? Vreselijke speler maar ooh zo belangrijk voor Barcelona in voetballend opzicht. Dat jij en 9 van de 10 hier hem een toneelseler vinden en zeggen dat het niets speciaals is en hij vervangbaar is door elke wilekeurige speler laat al zien hoeveel verstand jullie hebben van het spelletje.. Omdat alles er zo simpel uitziet wat hij doet en ooh zo effectief is wil niet zeggen dat hij niet spectaciulair is. Want dat het zo simpel eruit ziet laat juist zien dat het geniaal is wat hij doet.

8 juni 2012 om 19:07

Het is gecreerd door Busquets lijkt me toch. Dat heeft iedereen kunnen zien. En ik hoor liever bij die 9 van de 10 dan die ene met een nogal duidelijke Barca bril op.

Een speler die 24/7 op de grond ligt. Maar dat gebeurt eigenlijk in elke wedstrijd van een spaans team. Het is ongehoord hoe simpel die jongens naar de grond gaat. Als je zelf ooit gevoetbalt heb geloof je je ogen vaak niet. In Duitsland is de schwalbe inmidels verdwenen maar in Spanje is het een enorme trend. Ik snap ook niet waarom je het daar zo vaak ziet en in andere landen niet. Als er in Engeland een speler in iemands rug komt dan schermen ze de bal af en leunen ze naar achter. In spanje valt men direct naar voren zodat het spel andermaal stil ligt.

9 juni 2012 om 02:15

misschien heb je het niveau van de arbitrage uit Spanje zien schitteren gisterenavond, Polen-griekenland...

Dat soort pannekoeken fluiten op zich al belabberd, maar laten zich ook gewillig beïnvloeden door trainers die sinds ze dit door hebben tot in de parkeergarages van accomodaties door gaan met het manipuleren van deze stakkers die hun clubvoorkeur (of afkeur) niet eens meer proberen te verbergen, waardoor zelfs spelers buitenspel gevlagd worden die ongeveer 10 meter voor de middellijn vertrekken. Schaamteloos en ongestraft... En dit alles met een geile media die erachteraan rent met steeds betere verkoopcijfers.

Tsja, dan krijg je een vreemde competitie met veel gezeik.

Het gaat in deze om Sergio, 1 van de hoofdrolspelers hierin. En als we wel zijn, mogen we toch op de eerste en tweede plaats al zijn goede wedstrijden memoreren waarin hij niet 1x gerold of gedold heeft. Verhoudingsgewijs nog altijd meer dan 95 procent. Maar ja, sommigen van wie de club an een podium zijn afgelazerd, of die maar niet op dat podium komen blijven de schaduwkant herhalen.

24/7...

Als trainer van Spanje zou ik hem al buiten de basis houden, al is het maar om normaal voetbal te kunnen spelen. Deze gozer grijpt elke mogelijkheid aan om de scheidsrechter in zijn voordeel te laten doen beslissen. Sommige vinden dat professioneel, ik vind Busquets een eerste klas rat.

Busquets de Ludo Sanders van Spanje

Vuile viezerik die busquets, vele videos beschikbaar op youtube die dit nog eens benadrukken.
Vindt zichzelf ook nog eens heel belangrijk... wat een pannekoek. hoop dat ie zn been breekt.

heel goed, gewoon ontkennen en je eigen gang blijven gaan. jij voetbalt op het hoogste niveau en daar kunnen de meesten alleen maar van dromen.

Jij bent ook geen toneelspeler Busquets. Iemand die in drie jaar tijd 1 of 2 keer overdrijft na een overtreding is geen toneelspeler.

Barca fans moeten niet gaan zeuren dat hij al een tijdje het niet doet. In de wedstrijden wanneer Barca (en dat zijn er niet veel) onder druk zitten zie je hem elke mogelijkheid gebruiken samen met Iniesta om naar de grond te vallen zodat ze snel weer de bal hebbe. Dat laten ze nu al 3/4 jaar zien en dat zullen ze blijven doen wanneer ze niet hun beste wedstrijd spelen.

Het is een goede speler, maar wanneer teams met meer druk naar voren spelen dan verzaakt hij vaak genoeg wel. Kijk maar naar de wedstrijden van Chelsea wanneer Chelsea Barca weg counterde. Busquets is dan de speler die de counters moet laten stop zetten maar daar is hij niet goed genoeg voor. Het is een extra voetballer die niet zo geweldig is in verdedigen en zorgt voor kopsterkte.

8 juni 2012 om 15:50

Wanneer teams met druk naar voren spelen en dan heb je het over counters.... beetje tegenstrijdig vind je niet? Overigens lijkt het me sterk om die 3 spaarzame counters aan Busquets te wijten. Barca speelde met haar laatste linie zo goed als op de helft van Chelsea. Dan zit er zo'n 50 meter ruimte achter je. Het ligt meer aan de tactiek dan aan Busquets 'die de counters moet laten stopzetten'. Dat doe je namelijk ook met heel je team. Net als het opbouwen. Of doen alleen Xavi en Iniesta volgens jou?

8 juni 2012 om 16:19

Ik vind Busquets gewoon geen goede balafpakker. Vind hem verdedigent voor een verdedigende middenvelder niet bijzonder. Het is meer een pion, een spelmaker voor de verdediging. Een type Modric.

8 juni 2012 om 16:33

Dan moet je de WK finale maar eens terug kijken. Hij had Sneijder in zijn broekzak. Sowieso is Busquets een van de weinigen die een man kan uitschakelen en tegelijkertijd aanvallend een steentje bij kan dragen.

8 juni 2012 om 16:40

@somagunner

waaaaattt ???!!! Busquets een type Modric??!! Ga je mond spoelen, hij mag nog niets eens de veters strikken van Modric.

Modric is om te beginnen al geen kaartennaaier en een totaal andere speler dan Busquets. Bij Tottenham is Modric heer en meester, het draaischjf. Hij is technisch heel sterk, goed schot, goede passing en een geweldig overzicht. Kan naast zijn aanvallende taken ook verdedigend perfect zijn mannetje staan. Modric zou ik bij 1 van de beste op zijn positie (centraal middenveld) durven noemen. Is een heel complete speler en ook nog eens enorm gewardeerd.

Busquets is een beetje de breker bij Barca, iemand die achter de 2 genieën Iniesta en Xavi speelt voor het geval ze de bal zouden kwijtspelen. Zijn taken beperken zich tot ballenafpakken en inleveren (en kaarten aannaaien). Is echt geen spelmaker fzo. Hij voert zijn taken juist uit, maar is niet een speciale voetballer en gwn vervangbaar. Het feit dat hij dan ook nog een vuile rat is, maakt het plaatje compleet.

Mordic en Busquets kun je, que voetballende kwaliteiten, niet in 1 zelfde zin noemen.

De beste man mag gelukkig zijn dat hij geboren is met het talent en geluk heeft dat hij gescout is door la Masia Barcelona. Anders was deze koekenbakker zoals 90 van de Spaanse jeugdbevolking 3 dubbele shifts aan het draaien(als ze een baan kunnen krijgen) en geloof me elke Spaanse jeugd gun ik meer dan deze idioot van een speler. Een schande voor de voetbalwereld, de jongen is nog steeds aan het ontkennen.

Het mag wel zo zijn dat ik hem minder op schwalbes heb betrapt dan de afgelopen seizoen. Nog steeds gedroeg hij zich als een loser in de El Classico, en kon hij beter van zijn poten van Didier Drogba (die overigens een geweldige koek van eigen deeg uitdeelde) afblijven. Hypocriet, duikelaar, kaartennaaier en een m*** in 1 die de shirt van Barca onwaardig is.

Maar goed wie is buiten Puyol en Messi de blaugranashirt waardig? zo wat de enige 2 die zich weten te gedragen. De rest hebben last van sterallures, arrogantie en hoogmoedigheid.

8 juni 2012 om 17:39

Seydou Keita en Adriano zijn ook gewoon nuchtere kerels, Maar verder kan ik eigenlijk niet komen.

9 juni 2012 om 02:25

Laten we even vooropstellen dat een Chelsea fan de komende 300 jaar niets meer mag zeggen over duikelen en rollen....

een koekje van eigen deeg, laat me niet lachen man.

Welke stakker van een trainer begon er te huilen over dat Frank Rijkaard in de rust naast de arbiter het veld afliep?
Wie begon er in 2008-09 met het aannaaien van een rode kaart?
Wie waren er in tranen aan het schelden in een camera en daarna nog jarenlang?
Wie hebben een (top) arbiter en zijn familie tot aan z'n huis met de dood bedreigd?

En op het moment dat 1 van de eigen spelers al bij het tossen van een muntje over de grond gaat rollen dan is het 'een koekje van eigen deeg'?

Sergio is een wereldspeler en bij Chelsea loopt er 1 rond die in 90 minuten nog meer gerold en gehuild heeft dan alle spelers ooit in de Spaanse en Duitse competitie bij elkaar.

La Masia scout tenminste nog jongens uit de eigen regio. Chelsea begint ergens achter Krakow en komt niet verder dan Parijs of Amsterdam, en dan ook alleen maar 'scouten' door met een geldbuidel andermans tieners te verleiden. Chapeau. In Londen, met ca. 8 miljoen inwoners zal wel niemand een balletje kunnen trappen zeker. O ja, daarvoor moet je oog voor talent hebben. Kan je beter andermans tieners overkopen en de Britse jeugd hun eigen stad op z''n tijd laten slopen uit verveling en armoede. Hopelijk kegelt Engeland snel weer het EK uit.

Ach ja, laten we het erop houden dat er een verschil is tussen een topclub en een club die zo graag bij de top wil horen. Ook qua achterban.

Door deze uitspaak is Busquets nog meer een toneelspeler dan hij zelf denk..

Busquets is niet de meest nette speler op het voetbalveld, maar ik kan van elke professionele club wel een speler noemen die geen fatsoen heeft. Ik noem een Pepe, een Terry, een Suarez en een Drogba.

Daarbij speelt Busquets het spelletje heel slim, en vind ik hem een van de beste verdedigende middenvelders ter wereld. Het zou hem wel sieren om er mee op te houden.

Het feit dat hij het zelf niet toe geeft zegt genoeg. Een fantastische speler met veel nare trekjes.
Het zou hem inderdaad sieren wanneer hij er mee op houdt. Overigens hoop ik niet dat Busquets als CDM gaat spelen. Ik vind Alonso een stuk beter op die positie.

Iker
Ramos/?
Ramos/Busq
Pique
Alba
Alonso
Xavi
Mata
Silva
Iniesta
Torres

Het is een spelletje dat ze met mij spelen? dat die volwassen kerel het zelf niet eens toegeeft dat ie zich laat vallen, Zegt mij part al genoeg over zijn persoonlijkheid,

Het is een prima voetballer en in het Barcelona elftal komt hij het beste tot zijn recht. Feit is wel dat hij in elk ander team dat niet op balbezit speelt denk ik door de mand valt. Zie een paar Barcelona-fans hierboven al roepen dat hij beter is dan Xabi Alonso, de objectiviteit zakt steeds verder weg bij sommigen.

wat een naar en walgelijk mannetje is het toch ! Als je zo moet winnen dan ben je geen knip voor de neus waard !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren