Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Afellay over 'aanval' op Van der Gijp: 'Soms wil ik van me afbijten'

Laatste update:

Ibrahim Afellay begint als linksbuiten van het Nederlands elftal aan het EK, maar raakte donderdag even in opspraak. De Utrechter werd geconfronteerd met kritiek van René van der Gijp, die zich stoorde aan het 'overdreven kleffe gedoe' tussen Afellay en Robin van Persie. "Iemand die jarenlang depressief is kan ik niet serieus nemen", reageerde Afellay op dat bericht.

/

De aanvaller wil echter geen ruzie maken: "Ik bedoel dat cynisch, hoor", zegt hij nu in Sp!ts. "Ik wil hier helemaal niemand mee kwetsen, maar af en toe wil gewoon van me afbijten als ik zulke dingen hoor. Laat hem zijn lolletje maar hebben. Die praatprogramma's moeten allemaal gevuld worden tot er eindelijk een keer een bal gaat rollen."

Van der Gijp suggereerde dat Afellay 's avonds bij Van Persie in bed zou willen kruipen en de spits 's morgens ontbijt zou willen serveren. "Het is me allemaal net iets te veel, net niet echt. Van Persie kan nog geen bal over drie meter spelen of daar gaat-ie alweer, die Afellay. Het liefst zou hij hem na elke bal een kusje geven", zei de analist afgelopen woensdag.

Ibrahim Afellay had zijn woorden moeten terugnemen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier is toch wel genoeg over gezegd lijkt me!

8 juni 2012 om 09:07

Zou ook een beetje pijnlijk zijn geweest.
Of ze hadden Afellay helemaal afgebrand óf vd Gijp had zijn woorden moeten terugnemen. De keuze om het er niet over te hebben vind ik verstandig. Er zijn de aankomende dagen wel belangrijkere dingen dan een overdreven grap en een voetballer die daar verkeerd op reageert. Laat het voetbal maar beginnen!

Edit: Reactie op daanbanaan: ''gisteren in vi werd er ook amper nog over gesproken''

8 juni 2012 om 09:15

Het is overigens wel een leuk saillaint detail dat het broertje van Ibrahim Afellay, Samir Afellay, bij de redactie werkt van VI Oranje.

Van de Gijp overdrijft zoals altijd en de jongens zitten daar duidelijk niet op te wachten, die zijn met iets serieus bezig, en dan komt er iemand lollig doen.
Tuurlijk mag alles zeggen maar zodra de voetballer verkeerd ze mening geeft heeft ie gelijk een voorbeeldfunctie en had ie zich anders moeten gedragen.

Ibrahim weet heel goed hoe het wereldje werkt. De volgende keer zal hij wellicht reageren zoals zijn voormalig trainer Pep Guardiola dat altijd deed met Mourinho. Er gewoon helemaal niet op in gaan. En ook dan kan je soms van je af bijten zoals hij het hier ook zegt.

8 juni 2012 om 09:03

Gisteren in vi werd er ook amper nog over gesproken

8 juni 2012 om 13:49

Aan alle voetbalzonebezoekers,

Alleen vandaag 2 unieke acties:

www.tinyurl.com/voetbalzone2012

&

www.tinyurl.com/ekspecial

Succes ermee!

8 juni 2012 om 09:09

Precies!

Laat gijpie lekker zijn lolletje hebben, en laat Ibi zich lekker vol op het EK concentreren! Er zijn belangrijkere dingen dan dit soort uitspraken!

Edit:
Is een reactie op Tom_dwan maar hij staat onder daanbanaan

8 juni 2012 om 13:58

Aan alle voetbalzonebezoekers,

Alleen vandaag 2 unieke acties:

www.tinyurl.com/voetbalzone2012

&

www.tinyurl.com/ekspecial

Succes ermee!

8 juni 2012 om 15:19

Tja, en wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten! Je kan niet verwachten dat als R. v/d Gijp sarcastische grappen maakt over Jan en alleman, hij daar geen reactie op krijgt. Daarnaast weet half Nederland dat hij daar last van heeft gehad, dus dat is ook zeker geen geheim. Als hij moeite heeft met dat soort grappen, moet hij daar ook niet gaan zitten en zeker niet altijd de lolbroek moet willen uithangen over de rug van een ander.

rene van der gijp heeft toch gewoon een mening meneer affelay? het is zijn vak een mening te geven, jouw vak is voetballen!

8 juni 2012 om 09:04

@dzwanziger, dus als je vak voetballen is mag je niets zeggen?
Waarom hou jij je mond nu dan niet of is je mening geven jou vak?

8 juni 2012 om 09:24

heeft alffelay kritiek op mijn uitspraken of wat?

8 juni 2012 om 10:18

@ dwanziger

Ben jij dom of wat?

Sinds wanneer is een grap een mening? Een mening is iets met inhoud, terwijl die Gijpie grappig wilt doen door enkel en alleen bullshit uit te kramen...

8 juni 2012 om 11:00

Ik vraag me af wie er hier nu dom is hoor.

Van der Gijp verpakt zijn mening meestal in een laagje cynisme, maar ik ben het helemaal met hem eens dat die duimpjes wel heel erg overdreven doorgevoerd worden bij het Nederlands elftal. Inderdaad bij elke bal over 3 meter staan ze elkaar te feliciteren dat de pass is aangekomen.

ik heb ook liever dat ze kritisch zijn op elkaar.
Maar de enige die bullshit uitkraamt is niet Van der Gijp..

8 juni 2012 om 11:02

Wat Gijp doet is op de man gericht, wat Affelay doet is gericht op een hele groep.
Als Affelay slim was geweest was hij er niet op in gegaan oof hier een grap overheen gemaakt.

8 juni 2012 om 11:05

Afellay zei het cynisch.

Als je het op internet leest dan weet je niet uit welk context het komt dan kunnen mensen het vaak verkeerd op vatten.

En als er een ruzie was uitgebroken dan was het de schuld van de media want die zijden niet dat hij het op een andere toon zei.

8 juni 2012 om 11:35

Volgens mij is Afellay gewoon door de perschef op de vingers getikt. Hij moest zijn woorden nuanceren om niet de media nog meer over zich heen te krijgen, wat weer nadelige gevolgen heeft voor het team. Ik denk dat Ibi gewoon meende wat hij zei en dat hij nu gewoon teruggefloten is.

8 juni 2012 om 13:26

Voor al de mensen die het maar gewoon een grap vinden... Ga dat ook maar aan de familie Manolev vertellen. Dat was ook begonnen als een grap. Zo kan je iemands reputatie helemaal naar de klote helpen. Alleen maar omdat iemand een beetje lollig wilt doen. Nogal logisch dat je dan van je af bijt lijkt me. Nee, mensen ik ben geen azijn zeikerd, want vaak is het grappig. Ik zeg alleen dat ik het me helemaal kan voorstellen dat je tegengas geeft op zijn reactie om niet het nieuwe lulletje rozenwater te worden..

8 juni 2012 om 09:15

Rene mag een mening hebben inderdaad, maar Afellay toch ook?
Van der Gijp, en Derksen ook, zijn heel de week bij Vioranje alleen maar aan het zeiken. Slaat helemaal nergens meer op dat programma.
Ik hoop voor ze dat dat veranderd zodra het EK begonnen is, maar ik ben gestopt met kijken. Iedere dag hetzelfde!

8 juni 2012 om 09:19

Tja en affelay mag ook z'n mening hebben

8 juni 2012 om 11:39

Persoonlijk ben ik niet zo dol op mensen die met hun mening een hele bevolkingsgroep schofferen.
Miljoenen mensen lijden aan depressies, moeten we dan al die mensen niet meer serieus gaan nemen? Zijn al die mensen vanaf nu minderwaardig?
Meneer Afellay heeft het in andere artikelen over de verschrikkingen van racisme, terwijl dat exact is wat hij hier zelf doet met deze uitspraak.
Alleen hij heeft het niet over huidskleur maar over geestelijke gesteldheid.

Een hele domme opmerking van Afellay, maar laten we het maar op jeugdigheid houden.

8 juni 2012 om 12:49

@eenopinie je hoeft ook niet zo ver te gaan. Depressie is iets tijdelijks en is ook geen blijvende geestelijke ziekte. Dus je overdrijft wel heel erg. Ik vond het wel een leuke cynische grap. Als je als commentator zoveel kritiek levert, dan moet je ook wel wat terug kunnen verwachten. Anders raakt hij na elke harde reactie die hij terug krijgt weer in depressie.

8 juni 2012 om 12:51

@eenopinie, plus denk dat je discrimineren bedoelt , want depressie is geen ras.

8 juni 2012 om 09:56

Zoals Stokkie01 al zegt heeft Afellay net zo goed recht om zijn mening te geven. Allebei de reactie's zijn niet netjes, maar wie de bal kaatst..

Verder niet te druk over maken, het gaat nergens over.

8 juni 2012 om 09:59

Dus als voetballer mag je niks zeggen??? Wat is dat voor onzin. Alsof Afellay zijn vak niet uitoefent? Als iemand iets over jou zegt wat helemaal nergens opslaat, dan zeg jij ook niks? Lijkt me niet, want je reageert zelfs voor Rene van der Gijp. Stel je eens voor dat het over jou gaat?

Een mening hebben is niet erg, maar het moet wel gefundeerd zijn. En wat van der Gijp nu doet en ook al veel vaker heeftt gedaan, is een poging om iemand te beschadigen. Afellay had gelijk, laat van der Gijp eerst even met zichzelf bezig zijn en ervoor zorgen dat hij niet weer in een depressie geraakt, want dat gevaar ligtbaltijd op de loer als je je ongezouten mening zomaar deponeert , met het gevaar dat iemand daarop reageert. Want de vraag blijft, kan hij dat zelf wel handelen?

8 juni 2012 om 10:10

Dat is een vak dat bijzaak is he.. De sportjournalist is afhankelijk van de sporter. De sporter heeft de journalist veel minder nodig.
Als vd Gijp een mening heeft en het per se wil zeggen is dat prima.. Maar waarom moet de beste man alles meerdere keren verkondigen?
Ik bedoel: Bij Affelay is dit niet eens zo erg. Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld Manolev, dat is gewoon schandalig.
Die gasten lopen iedereen af te zeiken en dat moet dan maar gewoon zijn.

8 juni 2012 om 10:54

Grijp heeft een mening die bedoelt is om andere te laten lachen. Ik heb van der Gijp nog Nooit iets inhoudelijk toevoegends horen zeggen over voetbal. Dat kan hij ook helemaal niet, want hij weet niets van voetbal.

ON: Goed dat Ibi van zich afbijt, maar om dat over Gijps geestelijke stoornis te beginnen is niet heel vriendelijk. Renee heeft het daar heel moeilijk mee gehad. Maar misschien laat dit zien dat hij gewoon een keer zijn mond moet houden.

8 juni 2012 om 11:53

Wat hebben mensen als jij meer dan een voetballer? Of Van der Gijp? Als iemand zo over je praat dan geef je toch een stomp terug om ff te laten weten met wie je te maken hebt? Jij geeft nu al een comment zonder dat iemand er achter vroeg, laat staan als ze jou aanvielen in de media. Man, dan wordt je gelijk zot denk ik.

Inderdaad. VI en Studio Sportzomer zijn te vroeg begonnen dit jaar. Al een week hebben ze het over wie er moet spelen en de spelers individueel. Dat heb ik nou allemaal wel gehoord. Het is tijd dat het EK begint en dat doet het gelukkig vandaag :D

8 juni 2012 om 14:12

Ja gelukkig wel ja. Je merkt ook aan de kwaliteit van het programma dat ze bij momenten niet weten waar ze het over moeten hebben, omdat het EK nog niet begonnen is.

Gewoon vergeten deze gebeurtenis en verder gaan met de focus, ik ben juist blij dat Ibrahim en Robin een klik hebben, dat is een voetballende klik en die kan levensgevaarlijk zijn voor onze tegenstanders

Het was wel netjes geweest om al die andere mensen die lijden aan depressiviteit excuses te maken.
De vete tussen Affelay en Gijp zal mij verder een zorg zijn.

8 juni 2012 om 09:22

volgens mij zegt die dat toch: "ik bedoel dat cynisch, hoor", zegt hij nu in Sp!ts. "ik wil hier helemaal niemand mee kwetsen.

8 juni 2012 om 09:38

Nee, maar dat doet hij wel. Het is wel een sneer naar Gijp zijn depressiviteit. Dat is toch wel echt iets anders dan in een entertainment programma een grapje maken.

Hij kan dus mensen met depressiviteit niet serieus nemen, dit zal zeker wel kwetsend zijn.

8 juni 2012 om 09:41

Vele mensen zijn hierdoor gekwetst gisteren. Door te zeggen dat hij het cynisch bedoeld maakt weinig goed. Hij mag hier best wat langer bij stilstaan. Het gaat niet om de vete tussen hem en van der Gijp. Het gaat erom dat hij een hele grote groep mensen heeft gekwetst. Het wilde dat mischien niet...maar hij heeft het wel gedaan.

8 juni 2012 om 10:00

ik praat het ook zeker niet goed hoor...
maar geloof niet dat affelay andere mensen wilde kwetsen!
het is idd wel een stomme opmerking van affelay, denk dat hij ook wel spijt heeft achteraf.

8 juni 2012 om 10:14

Dus nu gaan we dankzij een volslagen idioot die volslagen idiote onzin over een speler van Nederland dingen roept die speler afzeiken omdat hij iets terug heeft gezegd? Hetgeen hij heeft gezegd gaan we groter maken en in een ander verband zetten om vervolgens te beweren dat hij iedereen met een depressie heeft gekwetst.

8 juni 2012 om 11:12

@ Acstam Als jij iemand belachelijk maakt in je praatprogramma om weer een beetje tof over te komen en de leuke Henk uit te hangen naar Nederland toe, dan mag je zelf ook weleens op je nummer worden gezet. Wat Affelay dus gedaan heeft is prima. Anders moet je als vd Gijp zijnde gewoon jezelf in de hand houden en niet alleen maar willen scoren met slechte grappen. Niet dat ik hem geen leuke grappen vind maken, maar dan kan hierop gereageerd worden en zo'n verleden is daar natuurlijk zeer geschikt voor.

@ Acstam/covangalen Vele mensen gekwetst? Dan moeten deze mensen maar eens wat meer ruggegraat tonen. Als je dat al niet meer kan handlen ben je echt ver afgezakt. Gelukkig zijn er 1.000.000 mensen die antidepressiva gebruiken dus dan kunnen de mensen die zich gekwetst voelen altijd wel bij iemand uithuilen die hen "snapt".

Prima opmerking van Affelay en hij heeft toch ook gelijk? Waarom zou je jarenlang depressief zijn? Het leven is daar toch veel te mooi voor? Genieten is niet moeilijk, je moet er alleen de tijd voor nemen.

8 juni 2012 om 11:48

stoere jongen!

je weet niet waar je over praat, ik gelukkig ook niet. Maar zou niet willen ruilen met die mensen die depressief zijn.

8 juni 2012 om 10:02

Waarom moet hij zijn excuses maken... Hij had het expliciet over van der Gijp in een reactie. Het is wel jammer voor mensen die daar ook aan lijden, maar als die zich hier druk over maken, dan hebben ze nog een lange weg te gaan.

Natuurlijk is het niet netjes van hem geweest, maar ik denk niet dat je hier veel meer woorden aan vuil moet maken...

Goede opmerking van Afellay, gelukkig tilde Van der Gijp er ook niet al te zwaar aan.

Van der Gijp heeft groot gelijk! En wat een praatjes krijgt meneer Affelay ineens? Hele seizoen geblesseerd geweest, hij moet blij zijn dat ie mee mag met het Nederlands elftal!!!

8 juni 2012 om 09:10

Komop zeg. Afellay mag best van zich afbijten, niks mis mee.

8 juni 2012 om 09:12

Tuurlijk, maar hij hoeft niet zo'n verongelijkt gezicht te trekken op tv... irritant

8 juni 2012 om 10:12

Ik vond dat Affelay groot gelijk had, die voetbalcommentatoren op tv zeiken genoeg spelers af (manolev, Affelay, Blind). Maar als er dan een keer commentaar op van der Gijp komt is Nederland in rep en roer.

Zeker weet ik dat als van der Gijp dit gezegd had tijdens zijn schaterende lach, niemand hier zo zwaar aan getild had.

8 juni 2012 om 10:26

Die spelers kunnen er ook helemaal niks van! Verdienen bakken met geld, dus ik vind het dan wel grappig als ze kritiek krijgen.

Het gaat mij niet om het commentaar op van der Gijp, dat moet zeker kunnen... maar de manier waarop Afellay ineens de verongelijkte puber speelt op TV. Daar erger ik me echt aan.

9 juni 2012 om 01:44

Niet zo zeiken, wat heeft hij gedaan waar je aan ergert? Het enige wat die doet is zijn voeten spreken na een lange blessure (naast deze 'incident'.

8 juni 2012 om 09:23

Volgens mij weet je niet hoe het in voetbalkleedkamers gaat betreffende grappen en opmerkingen. Gijpie en Affelay maken allebei een cynisch dolletje niks vreemds aan in t voetbal

8 juni 2012 om 10:05

Praatjes ? Omdat hij van zich af bijt?
Wat een onzin. En hij mag blij ziijn om mee te mogen? Ja natuurlijk mag hij blij zijn, maar doe nou niet alsof het hem is komen aanwaaien. En bovendien mogen wij ook blij zijn dat hij erbij is...

Ik ben in elk geval reuzeblij dat hij erbij is...

8 juni 2012 om 10:18

Van der Gijp is niets anders dan een tv-man die zichzelf wel ziet zitten. Hij heeft zelden een goed punt en loopt grotendeels andere af te zeiken. Als je van der Gijp moet geloven, kan niemand er wat van.. Die man is totaal niet serieus te nemen en meer een komiek dan een analyticus. Wat laten we eerlijk zijn, hij heeft nooit een fatsoenlijke analyse gemaakt..

Niet zo'n nette uitspraak van Ibi. Er zijn genoeg mensen die al een tijd depresief zijn. Verder was de uitspraak van Rene ook overdreven, maar dat zijn we wel gewend.

8 juni 2012 om 09:09

Ja maar we kennen Rene wel. Hij maakt het sfeertje in VI samen met Johan Derksen. Zonder die twee zou de programma echt saai zijn. Afellay moet tegen een grappje kunnen en zich beter kunnen controleren bij zo'n uitspraak van Van Der Gijp. Afellay is hier te ver gegaan want ik ken veel depressiefe mensen en die hebben het niet makkelijk. Misschien is het ook niet zo netjes wat Rene zij maar toch zo hoor je niet te reageren.

8 juni 2012 om 10:42

@delijesrbija

"depressieve mensen neem ik niet serieus" is zeker een uitspraak die te ver gaat, juist omdat vele depressieve mensen zich niet serieus genomen voelen met alle mogelijke gevolgen van dien. Neem bijvoorbeeld Kamerling en met hem tal van voorbeelden van mensen die er misschien nog waren geweest als de depressiviteit wat serieuzer was genomen......

8 juni 2012 om 12:12

Waarom zou hij er dan nog zijn geweest als hij serieus was genomen? Want door de psychiaters is hij heus wel serieus genomen en die konden hem niet helpen, wie dan wel vraag ik me af?

8 juni 2012 om 13:51

Ja ben het helemaal met je eens.

8 juni 2012 om 14:00

Wat denk je van de mensen in zijn omgeving. Depressiviteit is moelijk voor de mensen zelf, maar zeker ook voor de mensen in hun omgeving. Uiteindelijk moet de patient het zelf doen, met hulp van zijn geliefden. Soms lukt het om eruit te komen, maar vaak blijft er wel een diepe wond over. In eental gevallen (zoals het voorbeeld van Kamerling) ziet men het helemaal niet meer zitten en beroofd men zich van het leven.
Bij mij persoonlijk heeft die opmerking mij bijzonder geraakt en is mijn EK gevoel volledig verdwenen. Als voetballiefhebber had ik er zin in. Nu niet meer. Als Affelay voor mijn cluppie had gespeeld, dan had ik ook mijn seizoenskaart opgezegd.

Afellay kan niet tegen een grapje zo te zien. Ik moest er wel om lachen en ik denk meerdere mensen ook. Van Der gijp is vaak heel positief geweest over Afellay en nu maakt hij een keer een grappje over hem en dan wordt het kleine verwaande jongetje boos. Van Der gijp zit in de VI om zijn mening te geven en Afellay op het veld om te laten zien wat hij kan.

8 juni 2012 om 09:28

Inderdaad. Iedereen met een beetje verstand begrijpt dat van der Gijp gewoon aan wilt stippen dat wat hem betreft de tandem Persie/affelay even iets te overdreven naar elkaar doet op het veld. Dat hij dat op een iets overdreven wijze doet om zijn punt duidelijk te maken en er een grapje van te maken dat moet iedereen toch snappen. Sommigen doen net of Gijp ze serieus voor homo uit zit te maken op tv, dat slaat echt nergens op.

8 juni 2012 om 10:07

Ik vond het helemaal niet overdreven.. Ik vond het commentaar van van dr Gijp rondom smakeloos en was alleen maar gericht om grappig te zijn en dus voor eigen glorie.
Voegt niks toe aan het commentaar op het spel en inzetbvan de spelers... En volgens mij is dat wel waar het om gaat...

8 juni 2012 om 10:16

Ik weet niet of jij VI wel eens kijkt, maar naast inhoudelijk praten over voetbal wordt er juist ook enorm veel geouwehoerd over van alles en nog wat. Dat is altijd zo geweest en dat is ook met de komst van Boskamp zeker niet minder geworden. Waarom denk je dat ze Kraay er graag wilden dan? Omdat hij zo enorm inhoudelijk over voetbal kan praten? Nee, dat leverde met al dat geouwehoer leuke televisie op omdat er van alles gebeurt en er meer grappen gemaakt worden.

Juist dat Gijp die opmerking maakt en dat het bij VI gebeurt moet toch al wel duidelijk aangeven dat het helemaal niet zo serieus bedoelt is. Ik vind dat ook dat Affelay erg overdreven en zielig reageert. Ik heb van Persie ook nog niet horen zeuren.

Het zal me niets verbazen als Affelay 3x zijn broek vol heeft gepist bij het kijken van het Sneijder in zijn Hummer verhaaltje van vd Gijp. Maar nu is mijnheer zelf even aan de beurt en gaat hij huilie huilie doen. Als iemand op een serieuze manier schandalige dingen over hem zegt ala, maar dit kan je gewoon niet serieus nemen.

8 juni 2012 om 10:21

Hij vond het commentaar van Ibi niet overdreven.
Hij vond het commentaar van vdG smakeloos.
Lijkt me duidelijk

Bij VI oranje is het toch nooit inhoudelijk? kom op zeg, het zijn alleen maar van die onzin grappen en vage nergensopslaande analyses.

8 juni 2012 om 11:10

Ja, achteraf wel. Maar mijn post gaat over de opmerkingen van v/d Gijp en dat hij door hun relatie te overdrijven zijn punt wilde maken. Vandaar dat ik zijn 'overdreven' aan dat stukje linkte. Heb mijn post aangepast. Excuses

Afellay is net iets te ver gegaan maar heeft terecht van zich afgebeten.
Een misvatting is vaak dat mensen met "zelfspot" verwachten dat omdat zij het hebben anderen het ook moeten hebben.
Dan kun je wel eens lelijk onderuit gaan.

br VI is totaal niet grappig gewoon, het was leuk voor even maar Studio Voetbal begint steeds beter te klinken. Het gaat daar immers alleen over voetbal terwijl ze bij VI gewoon lullen over alles en nog wat.

8 juni 2012 om 09:13

De humor bij VI, maakt het programma juist leuk en uniek, maar idd ze denken nu dat ze verplicht zijn om bij elk onderwerp of zin een grap te maken. Kijk als van de Gijp af en toe iets grappigs zegt wat ook echt grappig is en de rest over voetbal gaat vind ik het best. Maar hij doet nu alsof alles wat hij zegt ook echt is. En het herhalen van grappen slaat ook nergens op. Net zoals die genee nu weer een lijst met zinnen bij houdt(janboskampbingo) dat is gewoon kinderachtig. Qua nieuws(johan derksen/vi) vind ik Vi wel interessanter.

8 juni 2012 om 10:02

Bij Studio Voetbal heb je meer inhoud in 1 aflevering dan al die 30 afleveringen van VI Oranje bij elkaar. VI Oranje heeft na een half uur niks meer te melden en dan kan je overschakelen naar Studio Voetbal, kijken wie daar zitten, als dat niks is weer terugschakelen. Maar als daar voetballers zitten die inhoudelijk iets te melden hebben blijf je toch kijken. (met uitzondering van Ronald Waterreus)

8 juni 2012 om 10:14

Mjah goed, daar zijn het dus heeel veel mensen niet mee eens,. Er keken eergidsteren 160.000 mensen meer naar VI. Ik weet niet heo het gisteren was, maar dat zou echt niet veel minder zijn. En over die grappen valt best mee, gisteren waren ze zeer serieus over verschillende onderwerpen. En wat moeten ze dan? Ze kunnen nwel dom over voebtal gaan praten zonder publiek en hansie hansie, maar dan heb je dezelfde opzet als Studio Voetbal. Nee, echt top gedaan dit van Rtl! Derksen gaat Jack mooi voorbij

8 juni 2012 om 11:06

Het aantal kijkers is voor mij niet belangrijk. Het gaat mij erom wie heeft er de meest nuttige informatie te vermelden. VI duurt me ook te lang. Elke dag die 1,5 uur... Ik kijk naar beide programma's. En het hangt ook bij vi oranje van de vorm van de dag af of het een leuke uitzending wordt. Wordt dat het niet dan zap ik weg. Helemaal als bij studio voetbal bekende voetballers het woord doen.

De nos heeft de beelden en de interviews. Als vandaag het EK begonnen is blijven meer mensen bij de NOS hangen voor de interviews, de doelpunten, de analyses van jan van halst etc.

Dan kan vd Gijp niet tegenop met ze grapjes. VI Oranje is koffietijd voor mannen. Dat is duidelijk. Ik zit er niet elke dag op te wachten om te horen welke speler Gordon het aantrekkelijkst vindt.

Zoals ik er ook niet elke dag op zit te wachten in die vervelende Ronald Waterreus bij studio voetbal. het hangt er maar net af hoe de stemming is en wie waar zit en wie wat te melden heeft. Dat verschilt bij mij per dag.

8 juni 2012 om 12:25

Helemaal mee eens.

Weet je wat ik nog het meest hypocriet vindt? Derksen zei voordat VI Oranje begon dat hij niet meer met mensen die niet uit voetbal komen aan tafel wil zitten. Maar als dan met alle respect Gordon (of all people!) daar aanschuift ben je voor mij de geloofwaardigheid verloren.er was zelfs een moment dat het inhoudelijk over voetbal ging en toen zei Gordon: ''zullen we het nu over iets leuks hebben?'' Ga dan niet in een van origine voetbalpraatprogramma zitten. Dan nog niet eens te spreken over Carlo Boszhart en Rene Froger. De enigste die nog wat te melden had was Dennis van der Geest, niet geheel toevallig omdat dit ook een sporter is.

Affalay heeft het maar druk, gijp, de poolse supporters etc. Hij moet nu toch onderhand weten dat dit erbij hoort. Concentreer je lekker op zaterdag 18:00 en laat het gelul over aan de rest van de mensen die niet voetballen.

8 juni 2012 om 09:17

Hij moet hier wel mee bezig zijn, aangezien er 34 camera ploegen en 300 verslaggevers bij dat hotel en de trainingen staan die ze allemaal een reactie moeten geven. En aangezien er niets te vertellen is, (er is nog niets gespeeld), worden ze dit soort nutteloze dingen gevraagd.

Zal blij zijn als het onderhand is begonnen, dan kunnen ze het daar over hebben in plaats van deze flauwekul

Ik heb vandaag al eerder geroepen dat Afellay net zo slim is als een kleuter,dat je gelijk zo beledigend en belachelijk moet reageren als hij,bevestigt mijn opmerking weer.

En natuurlijk bedoelde hij dat cynisch,gewoon erin geloven dat je ons dat kan wijs maken...

8 juni 2012 om 09:58

get a life bro

8 juni 2012 om 10:11

Hij is toch op een belachelijke manier beledigd? Mag je daar niet op reageren? Ben je dan dom?
Jij bent volgens mij absoluut niks slimmer dan Afellay... Volgens mij wil jij lepeltje lepeltje liggen met van der Gijp... Of ga ik nu te ver? Maar eigenlijk zeg ik hetzelfde over jou als jj goedkeurt wat van der Gijp zegt over Afellay...

8 juni 2012 om 10:28

Het is overduidelijk dat zowel Affelay als jij Stua vd Gijp niet echt hebben begrepen. Jammer.

8 juni 2012 om 10:47

@stua

Tuurlijk mag hij erop reageren, maar door te zeggen dat je mensen die jarenlang met depressiviteit kampen, niet serieus neemt, raak je een hele grote groep mensen, die zich dagelijks door hun depressiviteit door het leven worstelen. En er zijn tal van voorbeelden van mensen die zich niet van het leven hadden beroofd, als hun toestand wat serieuzer was genomen....... Het is niet een slimme uitspraak van Afellay en had de kritiek van Vd Gijp beter inhoudelijk kunnen pareren in plaats van zich tot hetzelfde niveau verlagen.

8 juni 2012 om 12:30

@stua
Dan ga je niet te ver,dat is gewoon een mening van jou,maar ik ga jou en een hele hoop andere mensen dan toch niet aanvallen door met zo'n opmerking als Afellay te komen aanzetten.

Wat vd Gijp zei was gewoon een dolletje,hij vind het gewoon overdreven wat Afellay doet,dus overdreef hij zijn mening erover ook.
Afellay gaat gelijk vol in de aanval en beledigt uit de grond van zijn hart vd Gijp en een heleboel andere mensen.

Als je het verschil niet ziet zal ik toch wat'minder dom zijn dan je denkt.

8 juni 2012 om 13:44

Ik heb van der Gijp inderdaad niet begrepen. Afellay en van Persie hebben nergens om gevraagd. Van der Gijp zegt in andere bewoordingen dat Afellay het liefst bij van Persie in bed kruipt.. Is dat normaal? Ik heb niks tegen homofilie , maar ik vind het wel kwalijk als iemand mij daarvoor uitmaakt.

En de focus ligt nu bij Afellay en van der Gijp heeft niks verkeerds gedaan?

8 juni 2012 om 13:48

Hij beledigt inderdaad uit de grond van ziijn hart Rene van der Gijp en dat behrijp ik. Maar als jij zegt dat hij uit de grond van zijn hart al die zieke mensen beledigt, dan ben je behoorlijk kortzichtig. Het was niet verstandig , zijn reactie, maar hij heeft niet doelbewust een hele grooep mensen beledigd en dan mag je het erg vinden, maar brand die jongen daar niet op af, dat is onzin..

8 juni 2012 om 13:56

Ik weet niet waarom jij dit probeert goed te praten, maar wat affelay doet is een grote groep mensen over 1 kam scheren op een negatieve manier. Weet je, daar is een ander woord voor. Discriminatie. Oh hij is depressief? Dan nemen we die niet serieus. Affelay discrimineert, en dat vind ik net zo erg als racisme. Waarom al die mensen dit dan een normale reactie vinden of het proberen vrij te pleiten onder het mom van: 'ik zou ook van me afbijten' snap ik echt niet. Affelay is een Marrokaan dus die zal wel zijn medespelers in de kleedkamer bestelen. Dat is toch ook een schandelijke uitspraak? En echt niet dat mensen er dan begrip voor hebben, ook al zou affelay daarvoor iets lulligs tegen mij hebben gezegd. En dan doet Affelay gewoon aan discriminatie, terwijl hij nog zo verbolgen was over dat Platini had gezegd dat je geel kreeg als je van het veld liep na racisme.

Kortom 1 grote schande, als je fatsoen hebt zeg je zoiets niet.

8 juni 2012 om 21:40

Ik weet niet wat jij tegen Afellay hebt, maar dat zal wel iets persoonlijks zijn.
Nergens praat ik het goed wat hij gezegd heeft. Alleen vind ik dat er veel te veel gewicht op gelegd wordt.
Dat jij vindt dat hij een hele groep mensen over 1 kam scheert slaat nergens op. Hij heeft het alleen over van der Gijp en ook nog eens in een reactie op!
Als jij nu echt denkt dat Afellay alle depressieve mensen heeft bedoeld dan heeft deze discussie geen nut.

Jij weet niet wat discriminatie is. Daar ben ik van overtuigd...

Toch is het jammer dat dit soort jongetjes niet over een beetje zelfspot en humor beschikken..

Ach allemaal veel te veel opgeblazen.
De 1 zegt iets over de ander de ander zegt iets terug dan moet het klaar zijn ook, we moeten ook niet gaan doen alsof van der Gijp alles zo serieus zegt.

Affelay had dat nooit mogen zeggen. Dit soort opmerkingen zijn onder de gordel, iemands ziekte zo belachelijk maken. Dit terwijl Gijp gewoon een geintje maakt, maak dan een dolletje terug.
Dit soort zaken laat zien wat voor persoon iemand is. Ik had altijd veel respect voor deze jongen, vooral hoe die zich verhield in het veld en daarbuiten, maar er was ook nooit echte kritiek, maar nu is dat respect helemaal weg. JE Moet JE Schamen Affelay een Schande voor het Nederlands elftal.

8 juni 2012 om 09:18

houd toch op man. Van der Gijp zeikt iedereen af, en dan moeten ze dat maar gewoon over zich heen laten komen? Hij mag toch ook een mening hebben?

En ben benieuwd of je je nog schaamt voor Afellay als hij de winnende binnenschiet tegen Duitsland?

8 juni 2012 om 09:25

Ik wil niet vervelend zijn, maar dat is de rol die Gijp speelt, hij maakt voor zover ik dat heb gezien geen nare kwetsende opmerkingen. Hij dolt wat en heeft een mening. En dan mag Ibi best zeggen dat hij dat te ver vind gaan of belachelijk vind, maar niet gaan lopen kletsen over een mentale ziekte van iemand.

Stel je nou voor dat het niet over depressiviteit zou gaan, maar een ziekte waar je aan dood gaat? het gaat om de intentie van de woorden.

8 juni 2012 om 09:27

Nou Afellay en van Persie homo noemen, noem ik toch wel kwetsen.

En het is geen ziekte waar je aan dood kunt gaan, dus die vergelijking gaat niet op.

8 juni 2012 om 09:43

Ik ben het volledige met Benficaajax1 eens. Gijp maakt een grap over dat ze zo close zijn. Dat Affelay vervolgens met de ziekte van Gijp gaat spotten gaat veels te ver. Affelay had hier veel professioneler mee om moeten gaan, leermomentje.

En aan depressiviteit kun je uiteindelijk wel dood aan gaan.

8 juni 2012 om 09:58

@stokkie01

Wanneer heeft hij ze homo genoemd dan? Hij heeft alleen een grapje gemaakt over de (in zijn ogen) overdreven manier waarop ze naar elkaar deden tijdens de wedstrijden tegen N-ierland. Hij heeft de term homo zover ik weet nooit gebruikt.

8 juni 2012 om 10:00

Nee, maar hij zegt wel dat ze lepeltje lepeltje in bed liggen. Nou ik ken weinig hetero mannen die dit doen.

8 juni 2012 om 10:14

Ik vond de opmerkingen van van derngijp behoorlijk kwetsend. Is hij nu het slachtoffer opeens? Waar slaat dat op... Typisch Nederlands. Als je een inbreker neerslaat, moet je je verantwoorden waarom je zo hard hebt geslagen... Absurd..

8 juni 2012 om 10:31

Waar noemt vd Gijp Affelay en v. Persie homo? En waarom schiet alleen Affelay volledig in de stress en v. Persie niet? Waarschijnlijk omdat v. Persie wel begrijpt hoe vd het bedoeld heeft!

8 juni 2012 om 10:52

@stokkie01

Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die wel degelijk doodgaan als indirect gevolg van hun depressiviteit. Ik noem alleen Kamerling. Onlangs heeft een 18-jarig meisje de krant nog gehaald. Ze wilde haar huisarts inschakelen voor haar psychische problemen en heeft er van af gezien toen ze hoorde van de eigen bijdrage. Ze was bang dat haar ouders het hierdoor zouden ontdekken. Een aantal maanden later heeft ze toch zelfmoord gepleegd. Gaat me dus wat ver om te stellen dat je aan depressiviteit niet dood kunt gaan.

8 juni 2012 om 11:52

whahaha kerel als je daar niet om kan lachen of in ieder geval een beetje zelfgspot heb zou ik je vriendelijk verzoeken om eens met iemand te gaan praten om je te leren hoe je humor over jezelf kan leren begrijpen!

8 juni 2012 om 13:11

@johnnyloco,
Nou noem je ook wel wat voorbeelden op, dat meisje waar je het over hebt werd enorm gepest.
Dat is wel wat heftiger dan van der Gijp die opeens bedacht dat het geen zin meer heeft om commentaar te geven op voetbal, omdat er meer is in het leven (terechte veronderstelling). Denk maar niet dat van der Gijp op enig moment op het punt heeft gestaan om zelfmoord te plegen.
Ik zeg echt niet dat niemand echt depressief kan zijn, maar ik denk ook niet dat we medelijden hoeven te hebben met van der Gijp.

8 juni 2012 om 14:51

Is René jou vader?

8 juni 2012 om 09:34

Wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten hè Gijpie

Meneer wilt wel afbijten over een opmerking van een analist maar als hem gevraagd wordt wat zijn mening is over de vervanger van Mathijsen durft hij niets te zeggen.

Affelay maakt zich blijkbaar hier meer zorgen over dan over die oerwoudgeluiden. Hoe fel hij hierop reageert. Ibi er zijn belangrijkere dingen in het leven.

Haha die kleine verlegen affelay heeft goede media training gehad...

8 juni 2012 om 09:22

Ik neem aan dat je dit sarcastisch bedoeld?

Afellay verlegen? Bij PSV was het destijds ook altijd al een mannetje hoor. Afellay moet eerst over dingen nadenken voordat hij ze zomaar roept. Hij zou best kritiek op Van der Gijp kunnen hebben maar dan uit je dat niet zoals hij dat doet.

Ga er als een volwassen kerel mee om, en lach het weg. Zoals hij nu ook al zegt het word gezegd in een voetbalprogramma een week voor het EK.

De spelers zijn weer bezig met randzaken, ik en de rest van NL hebben liever dat ze zich focussen op de aankomende wedstrijden.
Ik begreep sowieso niet waarom v.marwijk het twitter en al die andere social media heeft toegestaan, dat kan alleen maar afleiden...

8 juni 2012 om 10:19

Was dit een twitter reactie van Afellay? Zo nee, wat heeft dat er dan mee te maken???
Alsof de spelers zich niet focussen op de wedstrijd,.. Wat een kortzichtigheid, alsof er niks anders meer is dan die ene wedstrijd. Nou ik geloof er niksnvan dat jij ook zo met je werk bezig bent. Focus op de volgende werkdag, door niets of niemand laten afleiden. Voorbereiden. Geen tijd voor andere dingen dan focussen op de volgende werkdag... Wat? Uit eten of een filmpje kijken? Of een goed gesprek hebben dat niet over het werk gaat? Kan niet, mag niet...

Hou toch op... Goedkoop commentaar, totaal gebrek aan inlevingsvermogen...

8 juni 2012 om 10:32

Zo, zeker een amsterdammer met een slecht humeur en een vrouw die geen zin heeft ..
De laatste 2 jaar wordt voetbal in zijn algemeen overschaduwt door media randzaken en de focus mag best eens op iets anders liggen, maar persoonlijke aanvallen gaan knaggen, of ben je te jong om zo iets te weten? Ze hebben 1 doel daar, en ze worden godsgruwelijk veel betaald voor dat doel te realiseren, ik verwacht totale overgave, en reacties mogen ze best geven, maar eerst prestaties graag....

8 juni 2012 om 13:36

Wat is dit nu weer voor onzin.. Heb je antwoord gegeven op mijn vraag ? Nee dus...
En dan kom je weer met beledigende en kleinerende aannames die er totaal niet toe doen.

Ze hebben inderdaad een doel en dat sluit niet uit dat het mensen blijven. Of omdat ze zo veel betaald krijgen is dat opeens van ondergeschikt belang geworden?

En om in jouw visie te blijven, mogen de voetballers na het EK pas reageren, want ze moeten eerst presteren..
Als iemand mij omheus bejegend, dan wacht ik niet en ik reageer mteen. Dat verwacht ik ook van een voetballer, omdat ook een voetballer een Mens is...

ik neem het ibrahim zeer kwalijk, rene is een topper en een icoon voor Psv. scoren op de rug van iemand zijn aandoening gaat er bij mij niet in gatverdamme serieus. hij dient zijnj excuses te maken aan rene en dat meen ik.......

rene your the man alot of love 3

8 juni 2012 om 09:26

Van der Gijp scoort toch ook over de rug van alle oranje spelers? Dan moet ie er ook tegen kunnen dat hij een keer wat terug krijgt. En een icoon voor Psv? dat is het allang niet meer, als je hem überhaupt ooit een icoon hebt kunnen noemen.

8 juni 2012 om 09:29

ik heb van der gijp nooit een grap horen maken over een bepaalde serieuze aandoening...... ja misschien dickie's overgewicht maar dat moet je in context plaatsen.

dat ibi zo goedkoop wil scoren is naar mijn idee walgelijk.... hij dient zijn excuses te maken naar mensen die lijden onder een dergelijke aandoening.

8 juni 2012 om 09:31

Depressie is geen aandoening, mensen in afrika eten 4 weken lang niks, hebben niks om voor te leven maar ze lachen nog steeds. Hoe kan een gezonde rijke ex-voetballer depressief worden? Teveel geld? Teveel aandacht?

8 juni 2012 om 09:33

@stokkie Als je er niks vanaf weet kun je beter reageren achter wegen laten want Yassin heeft helemaal gelijk. Affelay geeft een schandalige reactie. Valt me nog mee dat hij niet reageerd op het feit dat hij door een homo blad uitgeroepen is tot meest aantrekkelijke speler.

8 juni 2012 om 09:35

@amazing Het is je gegunt......

Je hebt nog heel weinig levenservaring blijkt uit je reactie. Het vergelijk dat je maakt toont je inzicht.

"zucht"

8 juni 2012 om 09:36

correctie stoornis zie http://nl.wikipedia.org/wiki/depressie_(klinisch)

8 juni 2012 om 09:39

Het feit dat je een test kan maken op t internet om te kijken of je depressief bent of niet zegt al meer dan genoeg.

8 juni 2012 om 09:41

Yassin stel je niet zo aan man. Je doet net alsof Rene een held was voor Psv, maar hij heeft nog geen 20% uit zijn loopbaan gehad, puur omdat hij andere dingen belangrijker vond. Dat je hem een clubicoon noemt vind ik al helemaal schandalig. Afellay heeft 14 jaar bij PSV gespeeld en zeer veel gebracht zoals o.a. de CL halve finale. Dat hij nu van zich afbijt door een opmerking van Gijp neem ik hem niet kwalijk. Hij geeft nu in principe ook aan dat hij het niet zo bedoeld had.

8 juni 2012 om 09:56

@ Amazigh101

Wat een onzin vriend! Omdat er op internet een site is om te kijken of je depressief bent is het geen aandoening? En al die mensen die zich na jaren een heel vervelend leven hebben gehad voor de trein gooien dan?

Ga maar met de nabestaanden van Robert Enke praten en kom dan nog eens terug. Ga je diep schamen! Ik neem aan dat je jezelf dat duimpje hebt gegeven.

8 juni 2012 om 10:20

Dus omdat Enke niet sterk in z'n schoenen stond is het een ziekte? Hij had alles wat hij maar kon wensen en toch zelfmoord, dat is toch gewoon dom. Als hij nou geen toekomst had en geen familie zou ik t begrijpen. Maar zijn vrouw, kinderen, ouders laten rouwen omdat hij zich niet lekker voelde is gewoon zielig.

8 juni 2012 om 10:36

Allemachtig onder welke steen kom jij vandaan? Als je dom geboren bent en in 22 jaar niets hebt bijgeleerd kun je beter je mond houden over wat depressiviteit is!

8 juni 2012 om 10:58

@amazigh101

Wat een walgelijke instelling heb jij zeg! Verdiep je er eens in voordat je wat roept. Er zijn ook tal van voorbeelden van mensen die depressief zijn omdat hun hersenstam bepaalde hormonen niet meer aanmaakt en hoe voorspoedig het leven dan ook verloopt, zij zijn altijd ongelukkig door het ontbreken van die hormonen. Mensen met psychoses stellen zich ook zeker aan. Je hebt geen flauw benul - gezien je reacties - waar je het over hebt en kennelijk geen idee waar de psyche van een mens toe in staat is. Misschien moet je er eerst zelf maar eens mee te maken krijgen, kijken of je er dan nog van die stuitende visies op na houdt!

8 juni 2012 om 11:55

als je kijkt naar onze behoeftes en dingen waar wij ons om kunnen bekommeren is dat toch zeker het 100 voudige waar imeand in afrika rekening mee dient te houden , het enigste wat voor hem uitmaakt is dat hij elke dag eten en drinken heeft en ze familie kan voeren , ons leven hier is heel anders en qua inteligentie is er ook een versddchil , over bepaalde dingen denken wij veel meer na dan mensen in afrika die geen fatsoendelijke leefomstandigheden hebben.

8 juni 2012 om 09:36

Overdrijven is ook een kunst

8 juni 2012 om 13:39

Ik vind jouw reactie achterlijk.. Afellay probeert niet te scoren , maar reagert op van der Gijp , die wel probeert te scoren..

Van der Gijp schoffeert zo vaak mensen en daar heb jij respect voor ? Hou toch op...

Iibi neem die gasten van VI niet serieus.. Helemaal geen verstand van voetbal en het gaat zelfs nooit uberhaupt over voetbal.. Kijk het zelf al maanden niet meer. Vond de reactie van Afellay trouwens volledig terecht. Koekje van eigen deeg noemen we dat.

8 juni 2012 om 09:26

Het cynisme druipt van Gijp 's opmerking af... Om daarna dan te zeggen dat depressieve mensen nooit meer serieus genomen hoeven te worden is een domme reaktie en vooral een kinderlijke opmerking voor als ze op hun teentjes worden getrapt.

Wat schieten de leden van het Oranje legioen dit jaar verschrikkelijk in de verdediging... Of ligt dat aan mij? Het begon al met van Bommel en van Marwijk bij Hans Kraaij...
Beetje het calimero effect...

Er worden hier trouwens ook een hoop duimpjes uitgedeeld!

Affelay kan niet tegen een grapje, zeer apart. Zie je wel weer dat er spraken is van een cultuur verschil. Affelay is altijd snel en op ze zijn teentjes getrapt. In die tijd van PSV was hij ook al zo, dan spreek ik wel over de jaren dat hij wegging en geen kampioenschappen behaalde.

8 juni 2012 om 09:31

Helemaal mee eens. Affelay laat zich kennen en beledigd Gijp doordat hij gewoon zwaar ziek is geweest. Dat toont Affelay zijn niveau.

8 juni 2012 om 09:34

Ja inderdaad het is gewoon zeer zwak van Affelay. Maar dit toont ook wel weer wat intelligentie die Affelay niet heeft. Van der Gijp is een Nederlandse tv icoon geworden, onder de voetballers. Jammer dat Affelay hem zo terug moet pakken. Gelukkig hebben de meeste Nederlandse niet zoveel met Affelay scheelt ook weer veel.

8 juni 2012 om 09:38

Als de Nederlanders niets met affelay hebben? Wie heeft het nu over cultuur verschil

8 juni 2012 om 09:46

Zwaar ziek geweest?
Hij is een beetje depressief geweest, waardoor hij geen zin meer had om in een televisie programma te gaan zitten. Laten we dit nou niet gaan vergelijken met mensen die het echt zwaar hebben en met mensen die jarenlang vechten tegen verschrikkelijke ziektes.

8 juni 2012 om 09:53

@stokkie: Je oordeelt over iets waar je totaal niks vanaf weet. Wie ben jij om te oordelen dat hij niet zwaar ziek was? Lees maar eens op internet als je klaar bent met school over depressiviteit (knippen/plakken).

Je vergelijking slaat nergens op.

Succes verder .........

8 juni 2012 om 12:56

Er is volgens mij wel een groot verschil tussen mensen die serieus depressief zijn, en wat van der Gijp heeft gehad. Vervelend voor hem hoor, maar echt niet iets waar je je druk om hoeft te maken. Hij vroeg zich af of het nog wel zin had wat hij deed, commentaar geven over voetbal. Of er geen belangrijkere dingen zijn in het leven. Maar het is echt niet zo dat hij ieder moment op een flatgebouw zou kunnen gaan staan.

8 juni 2012 om 09:32

tjonge jonge jonge,,,,,,het verrast mij niet dat dit soort 'geniale' opmerkingen vanuit de hoek van ajax komen. iedereen weet dat het hele nlse elftal (zie bert, sneijder, van bommel etc) anno 2012 snel op zijn teentjes is getrapt en mister einstein komt weer met een dergelijke opmerking... serieus facepalm. tip denk eerst na voordat je wat typt. no problem

tip geldt voor iedereen die het eens is met mister einstein uit amsterdam.

8 juni 2012 om 09:37

Yassin, het zal waarschijnlijk niet aan de naam liggen. Maar Affelay is altijd op zijn teentje getrapt. Die interviews die hij gaf bij PSV aan de media, spatte de frustratie er altijd van af. Affelay is wel iemand en dat moet jij ook weten. Die niet zo goed tegen kritiek kan maar het liefst alleen maar schoudersklopjes krijgt.

8 juni 2012 om 09:55

als je dan toch zo correct wil overkomen, schrijf dan eerst zijn naam goed... het is namelijk Afellay'' En van der grijp maakt altijd over iedereen een grapje, je kan hem dan ook terug verwachten... En verder moet het voetbal programma Vi richten op serieuze zaken, dan op randzaken waar iedereen zich op afgeeft zoals, Willems is een broekie' en schijt zijn boksvol' gewoon niet serieus en belachelijk volks vermaak is het geworden...

8 juni 2012 om 11:15

Ik ben het met 90 met je eens.... ik wou alleen je onnozelheid naar voren brengen aangaande 'het cultuur aspect'. affellay is net zoals veel voetballers snel op zijn teentjes getrapt en neemt zichzelf veel te serieus.
maar jou argument hiervoor gaat niet op ik hoop dat je dit realiseert en hierover nadenkt.

8 juni 2012 om 10:11

@ ahjacied

Ibi heeft Marrokaanse roots en naar mijn weten is in die cultuur iemand uitmaken voor homo een zware belediging. Voor hem is het blijkbaar geen normaal 'grapje'.

8 juni 2012 om 10:20

Cultuurverschil is er inderdaad wel.
Maar dat betekent niet dat de Nederlandse versie van het verhaal automatisch de juiste is.

Ach in de VI mogen ze alles roepen, dus ik vind het prima als een speler zich ook even hard uitlaat.
Dat ze er in de VI niet over spraken kan twee redenen hebben:
1) Ze doen het als niets af,
2) Het is te pijnlijk voor van der Gijp.

Hoe dan ook, als je graag blaft kun je ook wel eens gebeten worden.

8 juni 2012 om 10:01

Het was wel heel even ter sprake gekomen. vd Gijp gaf er niets om en vond het ook niet de moeite over te praten en dat werd dan ook niet gedaan.

Wie zit er nou te wachten op zo'n reactie van Affelay? Rene heeft geweldige humor. Een beetje kerel kan daar wel tegen, maar om iemand te kwetsen die "twee jaar depressief is" is een zwakte bod. Het schijnt dat Afelay uitgeroepen is tot aantrekkelijkste man in een homo blad. Daar reageert hij niet op (hi hi) .....

Hiermee is ook meteen weer het niveau van onze vriend Affelay weer bekend. Had hem toch hoger ingeschat. Mensen die zwaar ziek zijn geweest zo beledigen. Schandalig.

8 juni 2012 om 09:42

Het zal wel normaal wezen bij Affelay. Vind het maar vreemd en niet kunnen. Maar Gijp heeft wel gelijk, misschien met dat bed gaat net te ver. Maar bij elke bal een duim omhoog of ze bij Fcaffepersielay spelen samen.

Misschien raar maar het trof mij wel de woorden van Affelay. Ik heb zelf meerdere diagnoses en zit dus met comorbiditeit. Wat affelay zegt is op zich wel een afspiegeling van de dagelijkse realiteit en vind ik ronduit discriminerend. Want maatschappelijk gezien kan ik me mijn handicap niet veroorloven.
Dat je Van der Gijp een reactie terug wil geven prima maar denk ff na.

8 juni 2012 om 09:43

Helemaal met je eens. De Knvb moet zo'n ventje meteen naar huis sturen.

8 juni 2012 om 10:20

Snap jou punt wel, en als je het zo bekijkt moest Affelay zijn reactie anders formuleren.
Maar bekijk het ook vanaf Affelay de kant, niet iedereen kan zo een grap waarderen.
Dingen als lepeltje lepeltje met een andere man, sommige mensen kunnen zulke grappen niet waarderen.

Cynische grapjes maken over depressies, ik denk dat Affelay niet goed weet wat de gevolgen van een depressie kunnen zijn. Voor hetzelfde geld had van der Gijp nu in een psychiatrische instelling gezeten...

Die jongen moet zich toch gewoon 100% focussen op het EK, en de media laten voor wat het is?

8 juni 2012 om 10:23

Ik zie Gijp toch echt iedere zondag in een psychiatrische instelling zitten..

Johan en Renee maken wellis vaker grapjes waarvan ik denk oke nu ga je te ver. Dan kan je dit soort reacties ook wel terug krijgen. Maar ibi kon het wel op een andere manier doen.

Van der Gijp wordt ingehuurd om zijn mening over voetbal te geven . Afellay wordt betaald om te voetballen. Het was geen beste reactie van Ibrahim. Als speler van Oranje zou je je niet druk moeten maken over wat er in een van de vele praatprogramma's over je gezegd wordt.

Grapjes van van der Gijp beginnen te vervelen.....het is allemaal te veel van hetzelfde.

Oke klaar , punt uit nu.

rene is gewoon jaloers, hij zou er het liefst tussen liggen denk ik.. lekker belangrijk allemaal zeg... als ibi ons daarmee de zege bezorgt vind ik het allang best!

Dus analisten mogen onbeperkt voetballers beledigen....en als ze een keer een kat terugkrijgen zijn ze op de teentjes getrapt??? Ik vond het wel een mooie reactie van Affelay. Hopelijk gaat Manolev binnenkort ook van zich afbijten!

8 juni 2012 om 10:15

Denk je dat Rene op z'n teentjes is getrapt? Wie neemt nou een reactie van Affelay serieus? Heeft geen gevoel voor humor, en gaat meteen iemand met z'n ziekte beledigen. Is een teken van zwakte. Het ventje moet maar eens naar huis worden gestuurd door de Knvb. Beperkte vioetballer overigens. Ik zie liever Van der Vaart o.i.d,.

8 juni 2012 om 10:23

Hypocriet hoor. Dus wanneer Rene indirect alle homofielen in Nederland uitlacht vind jij t wel ok. Depressie kun je nog zelf veroorzaken. Homo ben je dacht ik zo.

8 juni 2012 om 10:50

Nee, vd Gijp moet je serieus nemen...heeft die niet een halve interland tegen Cyprus gespeeld of zo? Ja dat zagen we wel in de oefenwedstrijden hoe beperkt hij is. En daarom speelt ie bij Barcelona. Affelay is in alles dreigender dan vd Vaart, die alleen soms een leuk steekpassje kan geven.

Het is gelul natuurlijk dat René jaloers is ofzo. Hij doet altijd laagdunkend over zijn eigen carriere en is een bescheiden persoon. Je houdt van de humor of niet, het is goedkoop, so what? Ik blijf gewoon lekker kijken!

Al is het niet persoonlijk bedoeld, het is niet leuk als iemand dit op de nationale televisie over je zegt. Hoe dan ook, Afelley en van Persie werden belachelijk gemaakt. Ik zou me ook gepikeerd voelen.

het zit in hoe hij doet,pantelic deed het ook,tegen iedereen al ging de pas de tribune in,hij doet het alleen tegen ze vriendje,en dat werkt ergenis op bij rene en kan ik begrijpen.
Word alleen beetje oe van de heren als ze kritiek krijgen

Los van het feit dat vd Gijp ook te ver gaat met zn opmerkingen en dat de reactie van Afellay ook niet slim is,

Wat bedoelt ie met; "ik bedoelde het cynisch"? Hoe kan je zo n opmerking cynisch bedoelen vraag ik me af. Volgens mij weet hij niet wat cynisch betekend aangezien het totaal niet klopt met de situatie in deze. En de rest van de pipos die hier reageert ook niet want ik heb nog niemand erover gehoord.

Wie kritiek kan leveren moet ook kritiek kunnen ontvangen.
Best dat van der Gijp z'n mening geeft maar om er dan vervolgens zo op door te gaan is sneu. Meneer kan ook z'n woorden beperken tot: "prima voetballer alleen iets te vaak het duimpie omhoog"..

Oke ten eerste wat affelay zegt kan niet, spotten met iemand zn geesteziekte.
Ookal bedoeld hij het als grap dat kan je niet zeggen, je maakt ook geen grapje over mensen met het syndroom van down.

Ten tweede Van der gijp overdreef het heel erg, maar het is wel waar dat Affelay dikke maatjes is met van persie.
Dit zag je de laatste wedstrijd tegen noord Ierland helemaal. Alle ballen afspelen op van persie, maar Huntelaar het licht in zn ogen niet gunnen, en geen één fatsoenlijke bal afgeven.
Sterker nog, alleen maar voor eigen succes gaan.

ongelofelijk domme en triesten reactie van Affalay....laag bij de grond om die "depressie" erbij te halen

Sommige Hollanders zijn echt helemaal van de pot gerukt. Een Marokkaan heeft een Hollander beledigd, ooh jeetje, wat erg. Holland is in rep en roer. Wat een hypocriet kutvolk zeg. Als het andersom gebeurt, als ze bij VI aan tafel hele beledigende en soms zelfs discriminerende opmerkingen maken over het uiterlijk van sommige (zwarte) spelers, hun afkomst en soms over hele bevolkingsgroepen, dan vindt iedereen dat dat maar moet kunnen. Want dan is het ineens vrijheid van meningsuiting. Kaatst Affelay een keer terecht de bal terug, dan mag dat ineens niet meer. Want als je niet zegt wat de Hollanders willen horen, dan valt dat ineens niet meer onder de vrijheid van meningsuiting. Mensen die depressief zijn hebben er zelf schuld aan. Moeten ze maar niet zoveel piekeren en zoveel waarde hechten aan het materieele. Neem een voorbeeld aan de mensen in Afrika die onder erbarmelijke omstandigheden moeten leven en toch vrolijk blijven. Afellay heeft gelijk, mensen die depressief zijn en toch een grote mond hebben en iedereen lopen af te kraken zijn ook niet serieus te nemen. Iemand die lelijk is en andere mensen afkraakt vanwege hun uiterlijk kun je ook niet serieus nemen. Als er dan iets wordt gezegd over het uiterlijk van die persoon is het alleen maar om hem een spiegel voor te houden. Zelfde geval dus met van der gijp. Ibi houdt hem een spiegel voor. Goed gedaan Ibi!!!

8 juni 2012 om 11:02

Doe je huiswerk, manische depressie kan een vorm zijn van een bipolaire stoornis en kan dus aangeboren zijn. Eerst ff onderzoek doen voordat je dingen verkondigd. En het heeft werkelijk niks met discriminatie te maken je scheld iemand ze geesteziekte uit dat kan gewoon niet.

Of maak jij ook grappen over mensen in een rolstoel? Spastische Kinderen dan? Of misschien mensen met het syndroom van down?

En ten tweede Het is toch zo ibi is toch beste maatjes met Rvp, Ibi gunt huntelaar het licht in ze ogen niet man.

8 juni 2012 om 12:17

Je zegt het zelf, kan. Maar het hoeft dus niet zo te zijn. Ik geloof nooit in die onzin dat depressies aangeboren zouden zijn. Depressies hebben mensen in de meeste gevallen gewoon aan zichzelf te danken, door teveel te piekeren.

Van der gijp maakt zelf vaak genoeg grappen over het uiterlijk of de afkomst van andere mensen. dat vind ik veel erger dan te verwijzen naar iemand zijn ziekte.

Gewoon niet janken. Ibi heeft de bal terecht terug gekaatst. Iemand die depressief is en toch zo een grote mond heeft en iedereen loopt af te kraken is idd niet serieus te nemen en moet zo nu en dan op z'n plaats worden gewezen.

8 juni 2012 om 11:17

kan dit zinloze bericht verwijderd worden.

depressie = een psychische stoornis waar heel veel mensen last van hebben.

8 juni 2012 om 12:26

Hoezo moet mijn bericht verwijderd worden? Omdat het je niet aanstaat?

Lekker figuurtje ben jij. je vertoont dictatoriale trekjes. een mening die jou niet aanstaat meteen willen censureren.

Jammer voor die mensen die er last van hebben. Ze moeten dan maar lekker hulp gaan zoeken en niet zoveel piekeren. Depressieve mensen zijn gewoon vaak labiele zwakke mensen die niet tegen tegenslagen in het leven kunnen. Zolang het goed gaat ( goede gezondheid, financieel goed etc etc) zijn ze happy, zodra ze wat tegenslagen te verwerken krijgen worden ze depressief en storten ze in elkaar. dat getuigt mijns inziens van een zeer zwakke persoonlijkheid.

8 juni 2012 om 13:35

Ibi hoefde het niet zo te doen. Hij kon ook iets zeggen in de trant van 'z'n clown is niet serieus te nemen' of 'iemand die over alles behalve voetbal heeft, kan ik niet serieus nemen' of 'van der Gijp stond bekend als iemand die zijn vak nooit serieus nam, dus aan zijn oordeel hecht ik geen waarde'. Hij kon echt uit talloze tactvolle sneertjes kiezen. Hij hoefde niet over zijn ziekte te beginnen en zo de gehele publieke opinie tegen zich krijgen, want met z'n uitspraak kan je dat verwachten. Je moet je niveau niet verlagen naar die van VI Oranje, win je toch niet van die tokkies.

Daarnaast, het maakt niet uit wat je gelooft, maar erfelijkheid van depressie is bewezen.

8 juni 2012 om 17:48

Geen onzin verkopen. De erfelijkheid van depressies is helemaal niet bewezen. Het enige wat gesteld wordt is dat biologische factoren, zoals omgeving en kwetsbaarheid van invloed zijn op het ontstaan van een manische depressie. En sowieso komen mensen die manisch depressief zijn heel weinig voor. Dat een depressie aangeboren is is allerminst bewezen en dus volkomen lariekoek. Mensen die aan een depressie lijden grijpen dit argument aan om de schuld van zich af te schuiven. Feit is echter dat mensen met een depressie er in de meeste gevallen zelf schuldig aan zijn. Dus niet zo janken.

Als je je bij een tegenslag opsluit in een donkere kamer, contact vermijdt met de buitenwereld en gaat lopen piekeren, dan heb je het aan jezelf te danken als je daar alleen maar nog depressiever van wordt.

Waar maakt ieder zich druk om, die praat programma's stellen niets voor. Ieder weet het beter, wordt veel gezegd maar geen enkel zinnig woord.komt eruit.
Beter is het te focussen op voetbal en te stoppen met alle negatieve en beter wetende verhalen.

Ik snap Afellay best, hoe onhandig die opmerking van hem ook is.
In Nederland wordt je om alles afgebrand. Daar word je wel eens kribbig van. Eigenlijk moet je die onzin gewoon negeren. Tv het hotelraam uitgooien, tijdschriften ritueel verbranden, etc. Maar ik kan me nooit echt druk maken om iemand die eens reageert op die eeuwige kinderachtige hetzes.

Ach van der Gijp moet je ook niet serieus nemen die praat over Gullit alsof die zn beste vriend is en dat terwijl Ruud Gullit niet eens contact met die kerel heeft.
En ben bang dat het dit toernooi Affelay is die aan de beurt komt na Kluivert, Seedorf en na het WK de Jong zal het waarschijnlijk Affelay zijn die het zal moeten ontgelden. Het is toch alom bekend in ons landje dat rond de grote toernooien er altijd een nationale pispaal ( van niet nederlandse komaf ) gezocht moet worden. Ik ga persoonlijk dan toch voor Robben want ben echt benieuwd hoeveel krediet die heeft na zn fratsen van afgelopen seizoen.

8 juni 2012 om 12:22

Hij praat helemaal niet alsof ie zn beste vriend is. Hij zegt steeds duidelijk ...in die tijd.... dat dat nu niet meer het geval is. Beter opletten. En als je al niet eens doorhebt dat Bouma nu al de pispaal schijnt te zijn bij iedereen.....

8 juni 2012 om 12:44

In de tijd dat ze nog beiden voetballer waren.
Gullit zijn beste vrienden zijn nu zijn vrouw,leko en Gordon hehe.

Vind de rest van jou post best wat racistisch over komen,iig beticht je de huidige en vorige bondscoaches van Racisme,terwijl wij toch altijd 1 van gekleurdste elftallen van de wereld hebben

Even kijken of ik het goed begrijp, V. Persie is niet beledigd, vd Gijp voelt zich niet beledigd door de reactie van Afellay alleen Afellay voelt zich beledigd. Zegt veel over Afellay lijkt me. Blijkbaar denkt hij dat vd Gijp hem voor homo verslijt. Tja als je niet snapt dat dat niet aan de orde is...

Ik vindt dat je moet weten als analist en prof voetballer hoe je een mening geeft over een voetballer en ook de porf voetballer moet uitkijken hoe hij zijn commentaar niet al te kwetsend is. Maar men mag van beide kanten hun mening rustig vertellen, zou mooi zijn als men dat ook niet meer mag doen.

Afellay reageert hier wel op maar Gorden maakte ok een grapje dat Afellay misschien wel homo zou zijn. Het dus totaal ozin om zo dan te praten maar dat hebben meer spelers van het Nederlands eftal zoals: Sneijder/ v Bommel / Van Marwijk/ Robben zodra iemand negatiev doet hebben ze meteen een tegen antwoord maar als iemand posetiev is hoor je ze niks zeggen. Nederland is een hoort kwa mij mening nog niet eens in de top van beste landen van Europa. Ze hebben op het Wk met geluk van Brazillie gewonnen door een rode kaart van Melo. En nu doet bijna iedereen als Nederland zo geweldig voetballand is. Terwijl ze na de eerste ronde er al uit liggen

on: HA Manolev lijkt dan toch slimmer dan Afellay want hij kan er wel om lachen

Affelay moet zich vooral op voetbal concentreren en er Zaterdag gewoon 2 inschieten, dat is de enige manier op je kritiekasters de mond te snoeren.

Het punt is dat derksen en gijp denken dat zij mogen bepalen hoe spelers en trainers zich moeten gedragen.zíj bepalen de gedragsnormen niet! Als Joop Munsterman vanuit zijn gevoel reageert en na afloop het veld wil oplopen om met de spelers te praten, dan moet hij dat gewoon doen. En zich niet laten aanpraten door derksen/gijp dat hij dat niet meer mag doen. Als hansie puur vanuit blijdschap na een belangrijke overwinning een speler wil omhelsen, dan moet hij dat gewoon doen. Maar ome johan vond dat niet correct. "hou een beetje afstand", zei hij. Die 2 denken dat ze alles mogen zeggen, maar als ze een tegenreactie krijgen vinden ze het raar. Voetballers doen het nooit goed volgens hen. Als ze stil en volgzaam zijn, zijn het 'geen persoonlijkheden' en als ze een tegenreactie geven, dan 'moeten ze nou niet denken dat ze enige recht van spreken hebben. Ze komen net kijken'. Derksen en gijp weten heel goed dat het publiek van VI juist zit te wachten op hun manier van kritiek leveren op spelers en trainers. VI staat hier om bekend en soms is het ook best leuk, maar soms vind ik het gewoon 'goedkoop scoren' (voor de kijkcijfers) ten koste van een ander

Lees meer: http://www.nujij.nl/sport/ibrahim-afellay-en-rene-...

Die voetballers van tegenwoordig hebben wel hele lange tenen.... Als er een kritische opmerking komt dan is de wereld te klein.

Onbeschofte reactie van meneer Afellay. Gijp heeft gewoon zijn mening over een bepaalde situatie. En omdat het over Afellay gaat, voelt hij zich gelijk op zijn tenen getrapt. Onnodige tegenreactie van Afellay. Het is wel triest dat de meeste Oranje-internationals niet tot nauwelijk tegen kritiek kunnen.

Niet slim van Afellay, kan beter zijn voeten laten spreken, dan zijn mond.

8 juni 2012 om 11:04

Nogmaals kritiek is wat anders als mening ;
& ik vind dat affelay terecht zo reageert, zou ook niet blij zijn als heel nederland me uit zou lachen voor 'plakband' bij Rvp. Misschien hebben ze een sterk relatie en zijn sommigen daar jaloers op :l

8 juni 2012 om 11:08

Ja oke, maar iemand persoonlijk aanvallen vind ik niet netjes van Afellay. Ik hoorde Gijp ook niet zeggen dat hij het lekker vond dat Afellay een jaar niet heeft gespeeld, toch?

Geen slimme zet van Afellay, maar hij heeft zijn fout toegegeven, dus zand erover. Zaterdag mag hij zijn voeten laten spreken tegen Denemarken;

Rene v.d.gijp brand zovaak mensen af. Dat hij erop reageerd is niet zo slim. Als je reageerd op zo'n uitspraak op deze manier komt er veel meer gedoe om je heen.je ben teveel bezig met dit soort onzinnige dingen i.p.v. waar je je op hoort te richten:namelijk het EK winnen.

Uiteraard kan ik wel begrijpen dat Affelay dit vervelend vind als er zoiets over je wordt gezegt.

Lucht geklaard. Hij heeft het uitgelegd. Net als v Gijp is het cynisch bedoeld. Al is die van Afellay niet grappig (door de ziekte te betrekken) Overigens mooi dat Gijp er geen woorden vuil aan maakt. Maakt de man toch wel. Nu gewoon lekker concentreren op het EK en bewijs Gijpie dat hij het fout heeft. Hoop dat Afellay & vpersie nu samen een mooie combinatie aangaan waardoor we 1-0 van Duitsland winnen h ahaha

ibi heeft door dat ie fout zat en hij hij zat wel degelijk fout. excuusje maken aan de mensen die lijden aan dit soort psychische stoornissen en terug tot de orde van de dag.

Ziet er naar uit dat V.d Gijp's uitspraken zijn uitwerking niet hebben gemist

Huntelaar in de spits, RvP verbannen na de zijkant en Ibi eruit !

Ibi moet snel op de bank gezet worden, want zowel V Persie en Ibi hebben naast geen fatsoen geen drive en spirit voor oranje. Waar huntelaar met gevaar voor eigen leven ballen inkopt hebben deze 2 niet eens het fatsoen om het Wilhelmus mee te zingen.

ja maar kuyt kan niet voetballen toch? of heb ik het mis?

Ze hadden de poll beter zo kunnen maken: Had van der Gijp zijn woorden terug moeten nemen?

Het is toch mooi als 2 spelers het goed met elkaar kunnen vinden en een 'klik' hebben.

Ik vraag me soms echt af waarom spelers en trainer naar de tv kijken? Als je niet tegen kritiek kan kijk dan gewoon iets anders of. Ik ben erg blij met de kritiek van de media omdat iedereen die bij Oranje betrokken is niet moet doen als of ze heilig zijn. Ik was twee jaar geleden erg blij en trots op Oranje zelfs zonder dat we eigenlijk op het wk niet een goede volledige wedstrijd hebben gespeeld, maar dat betekent niet dat we nu automatisch op de knieeën gaan zitten voor Bert, zijn schoonzoon, Bouma en een speler die 8 maanden buitenspel heeft gestaan...

Afellay is een fantastische speler, maar zijn 'cynisme' vind ik uitermate irritant. Ik zou de speler adviseren om iets meer te weten over depressie. Als de Barcelona speler er gevoelig voor had geweest had hij waarschijnlijk nooit bij Barcelona kunnen spelen...

Inhoudelijk kun je beter niets over VI (oranje of international) zeggen, want hun niveau is van het laagste niveau. Hoe zij lopen te dollen met elkaar en anderen vind ik leuk om te zien soms, maar verder is voetbal ondergeschikt aan de ego's aan tafel. Vooral internationaal hebben ze totaal geen kennis en zijn hun meningen gebaseerd op niets.

Ik schaam me kapot voor die mensen die vinden dat Afellay niks verkeerds heeft gezegd en dat ie terrecht dit heeft gezegd. Waar vd Gijp gewoon een lolletje maakt zit Afellay gewoon een ziekte belachelijkte maken. Dus iemand met een ziekte neemt hij niet serieus???? Voor mij heeft ie afgedaan.ik ken persoonlijk iemand die ook al jarenlang depressief is en dat is gewoon een ziekte! Daar praat je niet zo respectloos over!nu roept ie dat het cynisch was. My ass! Hij schrikt nu van de reacties daarom zegt ie dat.

8 juni 2012 om 12:25

het niveau is om te huilen inderdaad hier, 9 van de 10 weten totaal niet waar ze het over hebben

Geeft maar weer aan hoe Oranje met van alles bezig is behalve voetballen en ik hoop voor Afellay dat iemand in zijn naaste omgeving er mee te maken krijgt. Kijken of hij diegene dan ook maar niet meer serieus neemt.

Ik vond de opmerkingen van Afellay volkomen terecht. Je moet spelers beoordelen op hun prestaties en niet op randzaken. Van der Gijp heeft nu een podium om een maand lang van alles te roepen, de spelers hebben dat niet. Afellay werd als een mietje afgeschilderd terwijl hij tijdens de voorbereiding uitblinker is. Kan me voorstellen dat je dan moeite hebt met dit soort teksten van een clown die voetbalinhoudelijk weinig toevoegt.

Van der Gijp heeft er geen enkel probleem van gemaakt dat Afellay deze uitspraken heeft gedaan. Het zegt wel genoeg over de voetballer Afellay, die niet kan omgaan met kritiek. Overigens zeer terechte kritiek. Hij heeft duidelijk afgesproken met Van Persie om net te doen alsof het tussen hun uitstekend gaat, om zo te zorgen dat ze beide zeker zijn van een plek in de basis.

8 juni 2012 om 15:01

zoiezo doet affelay dat om er zeker van te zijn een basisplek te hebben,en daar zorgd van persie wel voor
want die is het lievelingetje van bertje
duidelijk afgesproken werk,en dat viel mij allang op.
Let maar eens op als ze beide morgen in de basis staan,al staat willems er beter voor je zult zien dat van persie de bal liever aan affelay speeld.

Ik heb echt de laatste dagen naar gelul geluisterd hoor. Eerst Dirk Kuijt die zegt dat een bezoek aan Auswitz goed is en dat het het team nog hechter maakt. Je roept alleen maar onnodige emoties omhoog die afleiden van het daadwerkelijke doel en dat is voetbal.

Van der Gijp zit bij VI voor zijn humor, en gedeeltelijk voor zijn deskundigheid. Dat meneer Affalay daar niet tegen kan moet hij weten maar dat hij er aandacht aanbesteed. Ik herinner dat de Koningin wel kan lachen om de Koefnoen van Ned 3. Dat is toch wat Van der Gijp ook doet. Gewoon een grap de wereld in helpen. Dat doet hij ook met Bert en Koekie. Ik heb Bert ook niet daarover gehoord. Die gaat er wel professioneel mee om.

Affalay, als je er niet tegen kan moet je niet kijken. Zo simpel is het.

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. VI Oranje komt me nu al weer de neus uit. 2 keer in de week hun op TV is leuk, maar ze hebben gewoon zo weinig te melden dat ze de gekste dingen aanhalen voor een beetje aandacht en telkens maar weer nieuwe extremen opzoeken. Onnodig & irritant. Begrijp Afellay helemaal.

Van der Gijp moeten praten met zijn mond en Afellay met zijn voeten. Dus laat 't maar zien dan dit toernooi.

Het is nu hossana. Eens kijke hoe lang dit duurt !

Tja Afellay het lijkt mij dat er in jouw salaris als profvoetballer en je extra inkomsten als international genoeg "smartengeld" zit om hier mee om te kunnen gaan.

Je staat als voetballer op een voetstuk maar dan vang je ook wat meer wind. Gewoon niet alles lezen/kijken wat er over je gezegd wordt en focussen op het voetbal.

Het staat voor mij buiten kijf dat Affelay heel veel talent heeft en wat mij betreft hoort hij in de basis thuis (was bij Nederland-hongarije en vond hem de beste man van het veld!) Maar vd Gijp had ook wel een punt dat er erg klef over de klik tussen van Persie en Affelay werd gedaan.

Dit soort zaken hebben altijd twee kanten; het positieve (een klik tussen van Persie-affelay) heeft ook een negatieve kant (dus geen klik van Persie-kuyt).

Affelay lult gewoon slap,hij denkt echt dat hij een vedette is
en van der grijp heeft gelijk
waarom met die duimpjes steeds
het is te zien dat affelay doet alsof oranje om hem en van persie draaid
hij kan een beetje gaan dimmen,want velen zullen aan zn kant zijn nu omdat hij een goeie oefenpot heeft gespeeld, moet hij niet denken dat ie dr al is.
want zo gauw hij weer matig speeld zal een ieder hem ook afmaken...

wat een stelletje muilezels zijn sommige VZ bezoekers ook zeg... sjongejonge, van der Gijp heeft gelijk wanneer hij zegt dat je niet voor elke bal over 3 meter hoeft te klappen..

daarbij vindt ik dat de mensen hier die zeggen dat van der Gijp alleen maar grappig wilt zijn ook niet echt veel snappen van humor,, Renetje doet gewoon zoals hij is... ik zie wel eens mensen over de vloer komen bij VI die gespeeld grappig proberen te doen, wat maar weinige lukt..van der Gijp is de real deal..

daarbij hoeven voetballers ook niet bij elk stukje kritiek gelijk te doen alsof ze door alles en iedereen worden aangevallen, maar tuurlijk mag je er wel op terug reageren.. maar je kan ook gewoon de waarheid ervan inzien of gewoon zeggen dat van der Gijp dat misschien niet vindt kunnen maar wij doen dat gewoon en worden daar blij van (o.i.d.)

Lekker van Affelay haha. Gasten zitten bij VI altijd maar iedereen af te kraken.

Van der gijp is een gore racist, maar daar hoor je nauwelijks iemand over. Hij noemde eens een zwarte speler een snotaap. Dat is gewoon een gore uitspraak. En gisteravond deed hij ook weer zo een gore racistische uitspraak toen hij over Balotelli zei dat hij waarschijnlijk eerst alle bananen zou opeten als die naar hem gegooid zouden en pas dan van het veld afloopt. Een walgelijke gore racistische uitspraak. Maar daar hoor je verder niemand over, want het is een blanke. En blanken mogen hun "mening uiten".

Maar o wee als een Marokkaan die racistische debiel van een van der gijp een koekje van eigen deeg geeft,

Afellay had andere woorden kunnen kiezen, maar dat gezeik van Van Der Gijp gaat nergens over. Lekker boeiend dat ze misschien klef doen. Ze hebben buitengewone kwaliteiten en hebben een klik met mekaar, dan moet je al dat andere maar op de koop toenemen. Zij kunnen ons Europees Kampioen maken.

Voetbal analisten horen over de voetbal en over voetbalkwaliteiten van de spelers en niet over iets anders waar niemand zit op te wachten dat wekt alleen maar irritaties.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren